Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
MdO82 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 00:34:
Zie je wat vreemds aan je signaalwaarde als je inlogt op het modem ?
Ik zie dit in de Cisco:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.2 dBmV 39.9 dB
Channel 2: -0.7 dBmV 39.8 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 40.4 dB
Channel 4: 0.2 dBmV 40.4 dB
Channel 5: 0.4 dBmV 40.3 dB
Channel 6: 0.6 dBmV 39.9 dB
Channel 7: 0.8 dBmV 39.8 dB
Channel 8: 0.7 dBmV 39.8 dB

Geen idee of dat goed of slecht is..?

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 23-05-2015 14:45 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikster85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:00:
Met 60Mbit haal ik nu 's-avonds nog maar 35-40 sinds Ziggo.
Dat was met UPC echt niet het geval.
Bij mij is er niet spectaculair veel veranderd sinds de overgang van UPC naar Ziggo wat betreft ontvangst.
Ik heb gewoon nog mijn volle 120mbit/s en is vrij constant zonder drops, ook de upload is redelijk stabiel op 12mbit/s.
Wel merk ik dat mijn ping snelheid iets verhoogd is van 12 naar 14ms gemiddeld al is dat te verwaarlozen, we praten immers over milliseconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:44:
[...]

Ik zie dit in de Cisco:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.2 dBmV 39.9 dB
Channel 2: -0.7 dBmV 39.8 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 40.4 dB
Channel 4: 0.2 dBmV 40.4 dB
Channel 5: 0.4 dBmV 40.3 dB
Channel 6: 0.6 dBmV 39.9 dB
Channel 7: 0.8 dBmV 39.8 dB
Channel 8: 0.7 dBmV 39.8 dB

Geen idee of dat goed of slecht is..?
NU ook bedraad getest, lijn lijkt geknepen ofzo op 20 mbit :? ga maar contact opnemen met ziggo webcare.

Edit: Modem uit bridge modus laten halen en voila volle snelheid weer, het zit dus ergens achter de modem met de router of iets dergelijks :? blijf het vreemd vinden, de setup zoals die is werkte altijd prima tot 150mbit zelfs.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 23-05-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:02:
[...]

NU ook bedraad getest, lijn lijkt geknepen ofzo op 20 mbit :? ga maar contact opnemen met ziggo webcare.

Edit: Modem uit bridge modus laten halen en voila volle snelheid weer, het zit dus ergens achter de modem met de router of iets dergelijks :? blijf het vreemd vinden, de setup zoals die is werkte altijd prima tot 150mbit zelfs.
Heb je de kabel tussen je modem en router al vervangen?
Misschien dat daar iets mis mee is.
Wat je ook eens kan proberen is om je router als accesspoint instellen om te kijken wat dan je snelheid is

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:22:
[...]

Heb je de kabel tussen je modem en router al vervangen?
Misschien dat daar iets mis mee is.
Wat je ook eens kan proberen is om je router als accesspoint instellen om te kijken wat dan je snelheid is
Jep 2 kabels gehad, 1 kabel ook tussen modem (ziggo) en pc gehad, daar haalde hij volle snelheid, dus kabel lijkt niet de bottleneck. Maar probleem heeft niet met Ziggo te maken dus :) dus zal dit topic niet verder vervuilen!

Edit: reset naar fabrieksinstellingen heeft het probleem zo te zien nu opgelost 8)7 we zitten weer op full speed over wifi 120 mbit 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 23-05-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 08:55
Ik zit net in mijn netwerk configuratie te kijken maar blijkbaar heeft Ziggo IPv6 aangezet in Zwolle. *O* Het zelfde bleek ook op een ander adres in Zwolle zo te zijn. Inclusief IPv6 dns servers.
Your readiness score for your IPv6 stability and readiness, when publishers are forced to go IPv6 only
10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Helemaal klaar met Ziggo. Heb 26 uur zonder diensten gezeten. Gisterenmiddag ineens de verbinding weg. Bleek in het hele blok zo te zijn, dus ik heb gebeld. Het antwoord van Ziggo was dat elke bewoner zelf moest bellen en dat er dan een monteur naar elk van hen ging.

Ik kreeg gewoon niet bij ze binnen dat het probleem niet in huis zat. Zwaar eigenwijs hing er zelfs een op. Ook ik ben nu van mening dat sinds de harmonisatie de service minder is dan het was. Het is dat ik geen zin heb in allerlei kastjes bij elke TV, anders zat ik al bij KPN.

Ziggo Mobiel ga ik in elk geval opzeggen, want ik gun ze niet meer dan nodig. Het spijt me.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:26
Xiqum schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:04:
Ik zit net in mijn netwerk configuratie te kijken maar blijkbaar heeft Ziggo IPv6 aangezet in Zwolle. *O* Het zelfde bleek ook op een ander adres in Zwolle zo te zijn. Inclusief IPv6 dns servers.

[...]
Na een reboot?
Krijg hier nog geen ipv6 adres... :P
THE_BASE schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
Helemaal klaar met Ziggo. Heb 26 uur zonder diensten gezeten. Gisterenmiddag ineens de verbinding weg. Bleek in het hele blok zo te zijn, dus ik heb gebeld. Het antwoord van Ziggo was dat elke bewoner zelf moest bellen en dat er dan een monteur naar elk van hen ging.

Ik kreeg gewoon niet bij ze binnen dat het probleem niet in huis zat. Zwaar eigenwijs hing er zelfs een op. Ook ik ben nu van mening dat sinds de harmonisatie de service minder is dan het was. Het is dat ik geen zin heb in allerlei kastjes bij elke TV, anders zat ik al bij KPN.

Ziggo Mobiel ga ik in elk geval opzeggen, want ik gun ze niet meer dan nodig. Het spijt me.
Er is hoop :+
nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dat zou toch een goede zet zijn. Als dat via Coax werkt in elk geval. Al die ethernetkabels of stopcontactstekkers houden me tegen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
Prima toch? Ik snap het probleem niet. Je moet geen discussie gaan voeren met een helpdesk. Ze sturen een monteur, dat is wat je wilt. Die monteur zoekt het ter plekke wel uit. De helpdesk kan niet voor een heel blok een call aanmaken, alleen per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens, en als ze dan ineens het licht zien dat er 6 huizen op rij last hebben van een verstoring dan krijg je een belletje dat de monteur niet komt en dat het een wijk storing betreft. Dat hebben we al een keer meegemaakt hier.

Lastige is dat wij als tweaker altijd eerder in staat zijn om te bepalen dat het een wijk storing is door dat wij even naar de buren lopen dan de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:09:
[...]

Prima toch? Ik snap het probleem niet. Je moet geen discussie gaan voeren met een helpdesk. Ze sturen een monteur, dat is wat je wilt. Die monteur zoekt het ter plekke wel uit. De helpdesk kan niet voor een heel blok een call aanmaken, alleen per klant.
De eerste monteur die ze sturen kan niet alles, als het echt aan het signaal licht,
moet er toch weer een afspraak gemaakt worden met een andere monteur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Mijn gmail kan al enkele dagen geen email meer ophalen van de ziggo pop3 server.
Ik dacht dat het aan mijn verouderde @home instellingen lag maar na dit veranderd te hebben naar:
https://www.ziggo.nl/klan...-mail/serverinstellingen/

maar ik blijf deze melding houden:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met pop.ziggo.nl
De server heeft een fout teruggestuurd: "Connection reset by peer: The other server terminated our connection. Please contact your other email provider for more information."

Waar kan dit aan liggen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Net verhuisd en nu internet van Ziggo (start). De Wireless verbindingen op zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz lijken telkens een time-out te geven en zijn ontzettend traag. Vooral merkbaar bij streaming video van Youtube, IMDB en NPO gemist. Videos kijken is zo onmogelijk.

De afstand van Ubee router naar laptop of tablet is < 6m. Zijn er een aantal tweaks die je op de router kan toepassen om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Download eens een app als 'Wifi Analyzer' (Android) of inSSIDer (Windows) om te kijken hoe druk het qua kanaalbezetting is bij jou in de buurt. En dan evt. switchen naar een minder druk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

justVR schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:42:
De afstand van Ubee router naar laptop of tablet is < 6m. Zijn er een aantal tweaks die je op de router kan toepassen om dit te verhelpen?
Spelen met de instellingen van de firewall misschien.
en met bv een programma als inssider kijken of er een rustiger wifi kanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:44:
Download eens een app als 'Wifi Analyzer' (Android) of inSSIDer (Windows) om te kijken hoe druk het qua kanaalbezetting is bij jou in de buurt. En dan evt. switchen naar een minder druk kanaal.
Ik heb het kanaal gewijzigd. Hierbij wat gegevens van iStumbler (mac):
S/N 14 dB
Signal -78 dBm
Noise -74 dBm
Signal level: red/yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 maanden Ziggo en de eerste 6 weken ging het goed, maar als ik nu het modem aanzet
duurt het erg lang [3-4 uur] voor de verbinding tot stand komt. Monteur heeft modem vervangen toen de verbinding helemaal niet tot stand kwam, maar de problemen zijn er nog steeds.

Status van het modem geeft de volgende waardes:

Status upstreamkanaal

Zender Kanaal Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 5 Locked 24900000 16QAM 2560000 ATDMA 55.00 dBmV
2 0 Unlocked 0 NONE 0 ATDMA 0.00 dBmV
2 0 Unlocked 0 NONE 0 ATDMA 0.00 dBmV
4 6 Locked 21700000 16QAM 256000 ATDMA 55.00 dBmV

Status datatransmissiekanaal

Ontvanger Kanaal Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 82 Locked 378750016 256 QAM 6952000 34.926 dB 1.33 dBmV
2 81 Locked 370750016 256 QAM 6952000 34.773 dB 1.46 dBmV
3 83 Locked 386750016 256 QAM 6952000 34.773 dB 0.72 dBmV
4 84 Locked 394750016 256 QAM 6952000 34.773 dB 0.58 dBmV
5 85 Locked 402750016 256 QAM 6952000 34.626 dB 0.52 dBmV
6 86 Locked 410750016 256 QAM 6952000 34.626 dB 0.28 dBmV
7 87 Locked 418750016 256 QAM 6952000 34.484 dB 0.40 dBmV
8 88 Locked 426750016 256 QAM 6952000 34.626 dB 0.25 dBmV

Zijn dit normale waardes voor een Ubee modem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de reden dat je telkens je modem uitzet ?
(of begrijp ik je verkeerd?)
Je download kanalen zijn volgens mij goed, maar volgens mij mis je 2 upload kanalen.

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 26-05-2015 13:48 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Daarnaast is je upstream 16QAM. Dit zou volgens mij 64QAM moeten zijn. En 55dBmV is ook nogal aan de hoge kant. Er lijkt in de lage frequenties iets niets lekker te zitten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:54:
Wat zegt ziggo als je het modem uit laat lezen door ze ?
Dank voor de verstrekte info.

Ik zet het modem 's nachts uit omdat ie behoorlijk warm wordt.

Er is zojuist opnieuw een monteur langsgeweest.
Als hij een 8dB versterker plaatst komt het modem snel online en doen alle upstream kanalen het. vermogen daalt dan van 55 naar zo'n 50 dBmV.

Het probleem kan hij niet verhelpen ligt aan de kabel of aan de kast in de straat. Er wordt een "lijnmonteur" ingeschakeld om de storing te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Sinds de omzetting van het Ziggo-netwerk naar UPC gaat er vaker wat mis met het internet in Utrecht. Van mensen in de wijken Zuilen, Overvecht, Tuinwijk en omgeving begrepen dat er soms random pingspikes ontstaan en dat de snelheden erg wisselvallig zijn. Dat is onder andere te merken aan Youtube en Netflix, die terugschakelen naar laagste kwaliteit of zelfs volledig stoppen met werken. Schijnt random op de dag voor te komen. Lijkt me sterk dat de signalen van de CMTS 'opeens' een heel stuk lager is geworden in zoveel gebieden tegelijk. Heb ook bij iemand thuis naar de signaalwaardes mogen kijken, die lijken perfect (~0 downstream en 50 upstream). Is het mogelijk dat de capaciteit sinds de omzetting een stuk geslonken is?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:44
Ben recentelijk getrouwd en gaan samenwonen met mijn partner. We hebben voor ons nieuwe huis een abonnement bij ziggo afgesloten voor internet en tv. Hier mijn ervaring met het installeren door de monteur (heb deze laten komen ivm drukte op stage / bruiloft organiseren).

Monteur 1: Gepland tussen 12:00 en 18:00 op een maandag. Mijn vrouw heeft de hele middag thuis zitten wachten op de monteur. Toen ik zelf terug kwam uit stage was hij nog steeds niet langs geweest. Toen we net weg wilden gaan (19:00) kreeg ik een berichtje dat de monteur onderweg was. Hij kon de boel wel aansluiten maar niet netjes omdat de coax kabel die ons huis binnenkwam niet lang genoeg was hiervoor. Dus meneer heeft een tweede afspraak gemaakt voor ons met een andere monteur die de kabel kon verlengen.

Monteur 2: Gepland tussen 12:00 en 18:00 op een dinsdag. 's ochtends om 10:30 ging de deurbel, deze keer zonder berichtje. Geluk dat mijn vrouw thuis was op dat moment, anders hadden we een rekening gekregen van 35 euro. Monteur kwam binnen en kwam er al snel achter dat hij niet degene was die de kabel kon verlengen en meneer kon dus weer vertrekken. Wel heeft hij weer een afspraak gemaakt voor ons met de nu wel juiste monteur.

Enigszins geïrriteerd door de tijden waarop onze monteurs kwamen en het feit dat we redelijk wat tijd verspillen terwijl we wachten op monteurs die te laat of te vroeg komen heb ik contact opgenomen met de ziggo klantenservice om er voor te zorgen dat de monteur op een vaste tijd zou komen.

Contact met ziggo klantenservice: Eerste twee dagen dat ik heb geprobeerd contact op te nemen met ziggo heb ik ruim een uur in de wachtrij gestaan en heb het toen maar opgegeven en besloten op een later moment terug te bellen. Derde poging was het raak na een kwartier wachten en flinke keuzemenu's doorlopen waar je je postcode moet inspreken en er vervolgens nog wordt gevraagd deze in te toetsen omdat het programma mij niet kon verstaan (overigens werd hier verder niets mee gedaan omdat de medewerkers die ik gesproken heb ook allemaal nog een keer om mijn postcode hebben gevraagd). Toen had ik iemand aan de lijn. Deze meneer was erg vriendelijk en begreep dat ik niet zo blij was dat de monteurs te vroeg en te laat waren en ook nog eens het probleem niet konden verhelpen. Hij zou mijn verhaal voorleggen aan zijn collega en mij vervolgens doorverbinden. Na een 5 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik de collega aan de lijn. Ik vroeg aan hem of hij van zijn collega alles had gehoord over de situatie. Dit bleek niet zo te zijn en inmiddels ben ik al ruim een half uur aan de telefoon en begon het lichtelijk irritant te worden. Ik het verhaal nog een keer uitgelegd aan de meneer. Hij vroeg mij welke monteur ik een afspraak mee had gemaakt ( Ik heb de beste meneer nog geen drie minuten ervoor verteld dat de monteur dit voor ons had gedaan). Ik antwoordde dat de monteur dit had gedaan en ik niet precies weet welke monteur er moest komen, enkel dat mijn kabel te kort was en dat die verlengd moest worden vanuit de tuin. De jongen begon me in de reden te vallen en vertelde me dat als ik een afspraak had met iemand dat ik toch wel zeker moest weten welke monteur dat dan was? Ik heb hem verteld dat ik er niet van gediend ben als er zo tegen mij wordt gepraat en dat hij even rustig moest luisteren naar wat ik zei. Hierop bood hij schoorvoetend zijn excuses aan en heb ik nog een keer verteld wat ik eerder zei. Toen zag hij "Ineens" in zijn systeem welke monteur er langs moest komen.... Hij had zelfs nog een indicatie dat de monteur er tussen 14:00 en 18:00 zou zijn maar zeer waarschijnlijk rond 15:00 uur. Toen gaf ik nog aan dat ik het erg vervelend vond dat we nog steeds moesten wachten en dat we ook al twee keer een afspraak met een monteur hebben gehad en het nu wel een beetje zat zijn. Hierop kreeg ik te horen dat we 35 euro korting zouden krijgen op de volgende rekening. Ik heb hem hiervoor bedankt en het gesprek was ten einde.

De volgende dag kwam de monteur langs om 15:30 en heeft de kabel verlengd en zo het laatste probleem opgelost.

al met al, slechte ervaring met de klantenservice / de alertheid van ziggo. De monteurs echter zijn wel erg vriendelijk en hebben verstand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Als je snel contact met Ziggo wilt hebben moet je ze via Twitter een berichtje sturen. Bellen doe ik alleen als het echt niet anders kan, duurt idd veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:05:
Als je snel contact met Ziggo wilt hebben moet je ze via Twitter een berichtje sturen. Bellen doe ik alleen als het echt niet anders kan, duurt idd veel te lang.
Goede tip, maar triest dat het zo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De webcare bereiken duurt inmiddels ook al +/- 2 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:11:
[...]

De webcare bereiken duurt inmiddels ook al +/- 2 dagen...
Dat bedoel ik, kun je beter even met 1200 bellen, gaat een stuk sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen met een Ubee 321b die problemen hebben met internet verkeer en dan met name MAC learning wat mis lijkt te gaan op het modem?

Ik kan vanaf mijn macbook gewoon de router pingen dan ineens valt het internet weg maar het lokale LAN gaat door, de router is dus op het interne netwerk benaderbaar.

Dan blijft het internet enkele minuten defect, totdat de MacBook denkt ik verzend een ARP request ter controle en dan moet de Ubee reageren en dan bouwt hij zijn MAC tabel blijkbaar weer goed op.

De tabel van de MAC MacBook is overigens al die tijd niet corrupt geweest in de wireshark trace zie je dat het MAC adres van de router exact dezelfde is als in de ARP reply van de router.

Voor de echte netwerk techneuten is er een wireshark trace beschikbaar, maar dit is wel een nasty bug. Afhankelijk van of je device dus een controle/refresh ARP verstuurd (ondanks dat de entry bestaat) komt je internet weer terug, overigens ook als je een DHCP renew doet (daar komt ook het MAC adres in voor).

Iemand anders deze ervaring, ik kwam erop omdat op mijn Cisco 3928 mijn Homewizard 3 jaar lang online is geweest en sinds de Ubee ineens offline is totdat ik de Homewizard reboot (modem leert MAC adres weer) dan komt hij online.

Al met al (weer) een leuke verassing van de Ubee software, ik dacht dat de 321 stabieler was dan de 320.

Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.7006
Ziggo heeft het keurig opgelost en zendt mij een Cisco 3928 op zodat het hier weer als vanouds gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was vanavond even bezig bij mijn buren.
Ze hebben last van instralling (blokjes op bepaalde zenders) dus binnenkort de bekabeling aanpassen.

Nu viel me bij hun iets op.

We hebben allemaal in de meterkast (wie ziggo heeft tenminste) een UMU-01 zitten.
Echter hebben zij ook een UMU-01 in de woonkamer zitten.

Dit is toch geen goeie situatie ?
Ik kan de doos in de woonkamer beter vervangen door een einddoos toch (tras-1000) ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:49:
Ik kan de doos in de woonkamer beter vervangen door een einddoos toch (tras-1000) ?
Dat heeft ziggo bij mij wel gedaan, ze gaven aan (2 jaar terug) dat dat andere ding wat je noemt verouderd was. Maarja, bij de buren, ik zou die blokjes oplossen en als dat opgelost is met een kabel zou ik verder nergens aankomen. Als het werkt en ze klagen niet? Kans dat je iets verkeerd doet is aanwezig en dan heb je er alleen maar werk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:09:
[...]

Toch werd ik vanmiddag gebeld door Ziggo met excuses. Ze gaan kijken of ze de procedures kunnen aanpassen voor wanneer een klant het idee heeft dat het in meerdere huizen het geval is dat er een storing is zodat niet elke bewoner hoeft te bellen.

Had ik dus toch ergens een punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ziggo opgezegd en braaf m'n modem teruggestuurd. Een paar weken later ontving ik een brief dat ik niet moet vergeten m'n modem terug te sturen want anders krijg ik een boete. "ok, 't zal wel een standaardbrief zijn die ze iedereen sturen", dacht ik nog. Een week later weer een brief en een paar dagen later nog eentje. Die laatste twee kwamen terwijl ik op vakantie was dus bij thuiskomst was dat even schrikken. Ik bel Ziggo en krijg te horen dat ze het weten, dat het een bekend probleem is en dat ik over een paar weken een brief krijg dat alles in orde is.

Aan de toon van de telefoniste te horen speelt het al een tijdje. Dat er iets mis gaat met een procedure snap ik maar dat het weken moet duren om zo iets op te lossen gaat me dan weer wat te ver.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dat was wel zo ja, toevallig afgelopen weekend gedaan, kreeg 4 dagen later antwoord. Met 1200 ben ik 2x geholpen binnen 1 minuut wachten, het kan dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MdO82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:49:
Dit is toch geen goeie situatie ?
Onder die UMU-01 zit die TRAS1000. Opzich is dat een prima situatie als ze ook een radio aansluiting in de woonkamer willen hebben. Want die heb je op een TRAS1000 standaard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

justVR schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 10:53:
[...]

Ik heb het kanaal gewijzigd. Hierbij wat gegevens van iStumbler (mac):
S/N 14 dB
Signal -78 dBm
Noise -74 dBm
Signal level: red/yellow
Je kunt ook nog even proberen UPnP uit te zetten in de Ubee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

Kleine tip voor mensen met nieuwbouw huizen/appartementen, vanuit recente ervaring... :(

Check altijd even de fysieke aansluitingen van de blote kabels in de meterkast en in de wall-outlets!
Na 3 bezoekjes van "reguliere" kabelmonteurs eindelijk een jonge, doch zeer gemotiveerde, monteur over de vloer gehad. Uiteindelijk kan ik mijzelf wel enorm *facepalmen* als E-engineer... Bleek de fysieke aansluiting in alle wall-outlets compleet niet aangedraaid te zijn. Slechte connectie met zowel core draad als mantel. De aangeschafte versterker van 8 tientjes was uiteindelijk totaal niet nodig. Nu prima de volle 200mbit overal.

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het dan een UMU-06 of UMU-006 dacht ik.

Zit nog even de handleiding van ziggo te lezen. En er rees natuurlijk weer een vraag ;)

Als je de aop in de meterkast hebt zitten en een verdeeldoos in de woonkamer dan moet je de schakelaar op uit zetten.
Als je de tv gelijk aan zou sluiten op de UMU dan moet je hem aan zetten.

Maar wat kan je nou doen als je de UMU-01 in de meterkast hebt zitten en je hebt een kabel naar je woonkamer lopen en tevens een kabel naar de slaapkamer. Dan kan je denk ik natuurlijk dat je al een versterker zou moeten gebruiken, maar op welke stand zet je dan de UMU?

Want als je hem uitzet dan werkt de radioaansluiting niet voor eventueel de kabel naar de slaapkamer

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jerrythafast schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:41:
Er kan toch ook een DIO-01 onder een UMU-01 zitten? Of wordt daar weer een andere verdeler op?
Dat past prima, maar eigenlijk hoort daar een UMU1006 op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MdO82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:03:
Maar wat kan je nou doen als je de UMU-01 in de meterkast hebt zitten en je hebt een kabel naar je woonkamer lopen en tevens een kabel naar de slaapkamer. Dan kan je denk ik natuurlijk dat je al een versterker zou moeten gebruiken, maar op welke stand zet je dan de UMU?

Want als je hem uitzet dan werkt de radioaansluiting niet voor eventueel de kabel naar de slaapkamer
In een meterkastsituatie moet de schakelaar altijd op uit staan, want je sluit geen radio direct op de UMU aan. Dus stuurt ie het radiosignaal door de TV poort eruit, richting alle aangesloten kabels/WCD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:03:
[...]

Dat past prima, maar eigenlijk hoort daar een UMU1006 op :)
Aha, toch een iets ander model dus. Is zo'n UMU1006 ook wezenlijk anders dan een UMU-01? De TRAS1000 en de DIO-01 zijn wel heel verschillende AOP's (als je het afdekplaatje eraf schroeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timmert schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:08:
[...]

In een meterkastsituatie moet de schakelaar altijd op uit staan, want je sluit geen radio direct op de UMU aan. Dus stuurt ie het radiosignaal door de TV poort eruit, richting alle aangesloten kabels/WCD's
Dus dan zou je zo ie zo met een splitter of versterker aan de slag moeten.

Dan heb ik het hier al tijden verkeerd zitten :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29
Ik heb een wat maf probleem met mijn Cisco EPC3928AD modem/router.

Eerst even mijn setup: De Cisco hangt in de meterkast, deze is verbonden met een Apple airport extreme op de 1e verdieping. De laatste dagen is het 2,4Ghz wifisignaal van de Cisco niet best, in plaats van straks 40 Mbit houd ik op mijn iPad en laptop zo'n 10 Mbit over.

Het viel me al een poos op dat ik een 3e wifi signaal als ik de netwerken in de buurt bekeek op mijn Android telefoon. Vandaag heb ik het 5GHz signaal wat de Cisco uitzend een andere naam gegeven en kom ik er achter dat dit het 3e wifisignaal is. Het gekke is: zowel mijn laptop als mijn Android telefoon (een 1e genaratie Moto G) ondersteund de 5GHz band helemaal niet! Desondanks zie ik bij beide apparaten dit wifisignaal wel in de lijst staan. Die Cisco zend dus blijkbaar helemaal geen 5 GHz signaal uit. Mijn Apple router doet dit wel, dat kan ik zien op de iPad.

Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt? Ik ben sowieso van plan om mijn oude Ubee wifimodem weer eens aan te sluiten, om te kijken of die het beter doet dan de Cisco. Tot voor kort was ik overigens best tevreden over de Cisco, die ik kreeg na onze verhuizing. Het wifisignaal haalde zelfs mijn 2e verdieping, en dat vanuit de medterkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je niet buiten bereik van de 5Ghz range van je Cisco, kortom als je ervoor gaat staan met je Android telefoon ziet hij dan ook niets op 5Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:18:
Had ik dus toch ergens een punt. :)
Heb je zeker, alleen werkt dat stomme systeem van Ziggo niet goed, ze kunnen het niet verwerken. Ik had hetzelfde een jaar of twee terug. Toen was de halve stad hier instabiel qua internet, had ik medestanders gevonden en moesten we ook allemaal apart bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:34:
Ziggo opgezegd en braaf m'n modem teruggestuurd. Een paar weken later ontving ik een brief dat ik niet moet vergeten m'n modem terug te sturen want anders krijg ik een boete. "ok, 't zal wel een standaardbrief zijn die ze iedereen sturen", dacht ik nog. Een week later weer een brief en een paar dagen later nog eentje. Die laatste twee kwamen terwijl ik op vakantie was dus bij thuiskomst was dat even schrikken. Ik bel Ziggo en krijg te horen dat ze het weten, dat het een bekend probleem is en dat ik over een paar weken een brief krijg dat alles in orde is.

Aan de toon van de telefoniste te horen speelt het al een tijdje. Dat er iets mis gaat met een procedure snap ik maar dat het weken moet duren om zo iets op te lossen gaat me dan weer wat te ver.
Haha ik had iets soortgelijks met het opzeggen van Fox Sports. Kreeg ik een brief dat mijn bestelling niet in orde kon worden gemaakt :? Vervolgens contact gehad met Ziggo webcare via Twitter, zouden het in orde maken, krijg ik dezelfde brief weer >:) De derde poging was gelukkig wel een succes.

Ik heb overigens een Ubee 320b, Ziggo vind de modem waardes goed genoeg om hem niet te vervangen :'( Ook al pak ik 180000 incorrectables in een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd de monteurs hebben de opdracht om overal de 320 te vervangen voor een ander modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jerrythafast schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:13:
[...]

Aha, toch een iets ander model dus. Is zo'n UMU1006 ook wezenlijk anders dan een UMU-01? De TRAS1000 en de DIO-01 zijn wel heel verschillende AOP's (als je het afdekplaatje eraf schroeft).
Is min of meer hetzelfde, alleen geschikt voor doorgifte tot 1000mhz, en de UMU-01 gaat maar tot 862mhz uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

stormfly schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:17:
Vreemd de monteurs hebben de opdracht om overal de 320 te vervangen voor een ander modem...
De EVW320(0) ja. De EVM320 mag gewoon blijven, tenzij de klant een abonnement heeft waarbij 16 downstreamkanalen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Timmert schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:15:
[...]

De EVW320(0) ja. De EVM320 mag gewoon blijven, tenzij de klant een abonnement heeft waarbij 16 downstreamkanalen nodig zijn.
Hoe kan je het verschil tussen de EVW320(0) en de EVM 320 herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig datje het vraagt volgens mij is het en een modem en het andere een router met WiFi erin. Maar dat is een wilde gok op basis van Google :)

Sowieso staat het op de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29
stormfly schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:15:
Ben je niet buiten bereik van de 5Ghz range van je Cisco, kortom als je ervoor gaat staan met je Android telefoon ziet hij dan ook niets op 5Ghz?
Als ik met mijn MotoG voor de meterkast ga staan waar de Cisco in staat dan krijg ik juist een volle bak op de 5GHz SSID...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Kan iemand op dit moment op de Ziggo website komen?

Laat maar, kon er zeker 20 min niet op komen, nu wel weer....

[ Voor 41% gewijzigd door Bullet NL op 27-05-2015 16:40 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Joster schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:36:
Hoe kan je het verschil tussen de EVW320(0) en de EVM 320 herkennen?
EVM is een modem zonder wifi. EVW heeft wel wifi. Typenummer staat i.i.g. ook op het wifi-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
rick77 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:50:
[...]

EVM is een modem zonder wifi. EVW heeft wel wifi. Typenummer staat i.i.g. ook op het wifi-model.
Ik heb inderdaad de volgende: EVW320B00044784. Maar kom dus (nog) niet in aanmerking voor vervanging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:50

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Nu breekt mijn de klomp...

Ik heb een Cisco 8485 DVB decoder 3 jaar geleden gekocht via Ziggo. Na een maandje van de stroom te hebben gehad bleek deze spontaan niet meer op te nemen. Wel kunnen selecteren, opname lijkt in het menu ook gedaan te worden, maar het rode lampje gaat niet branden en er wordt niets opgenomen. Voor de rest kan ik oude opnames gewoon kijken, dus de interne HDD is niet kapot. Fora afgestruind en direct al heel veel reacties gezien op dit ... quote: "waardeloze apparaat". Mijn probleem kwam ook regelmatig voor en werd omschreven als 'einde oefening'.

Goed tweaker en eigenwijs dat ik ben toch wat dingen geprobeerd. Gisteren eerst de stroom er weer een tijdje af. Geen resultaat. Smartcard eruit. Geen resultaat. Goed, standaard zaken gedaan, vandaag meer tijd. Vanavond dus de fabrieksinstellingen hersteld, zenders opnieuw gezocht, kreeg direct een update binnen (die vanwege de fusie) en proberen op te nemen... geen resultaat.

De moed al in de schoenen dat ik dus een nieuwe moest hebben (ik wil toch kunnen opnemen...) maar informatie gaan verzamelen. De Cisco wordt niet meer geleverd, er zijn nu nog maar drie 'mediaboxen'. de twee standaarden van Humax en Pace bij mijn type abbo (laagste) zonder opnamefunctionaliteit (ik voelde al een bui hangen) en de Horizon met opnamemogelijkheid. Mijn doel werd op de Horizon terug te krijgen, aangezien ik nu ook op kon nemen, ik er drie jaar geleden voor betaald heb en het apparaat in mijn ogen onredelijk kort goed gefunctioneerd heeft. Nog wat info nagelezen over anderen dingen...

Omdat ik de uitzending van Radar van maandag nog terug wilde zien, heb ik deze via uitzending gemist via Ziggo terug gekeken. Was wel de eerste keer pas dus moest daarvoor ook nog wat instellen (schermen door). Uitzending gekeken, dat werkte prima.

Dus ik wil gaan bellen, denk... laat ik om de grap te voorkomen toch nog 1 keer proberen. Neemt die weer op?!?! WTF! :?

Dus mijn ervaring die ik wil delen met de mensen die een Cisco 8485 DVB hebben die ook opeens niet meer wil opnemen:
- Heb sowieso een paar dagen geduld voordat je het apparaat afschrijft (ik weet hoe irritant het is dat je niet kunt opnemen wat je wilt opnemen, maar toch...)
- stroom eraf en er weer op
- smartcard eruit en even later er weer in
- fabrieksinstellingen herstellen
- onDemand activeren

Heeft bij mij dus gewerkt. Ik durf niet te zeggen of het hier de factor tijd was of iets met de handelingen bovenstaand, maar laat je dus niet ontmoedigen door alle internet (Ziggo)fora's die bol staan met 'geef maar op, einde oefening'. Het was vroeger al een programma op TV: 'Geef nooit op!' :)

Zo, mijn hartje is weer even gelucht met deze ervaring

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb het technicolor modem geinstalleerd, werkt verder goed alleen de activatie werkt pas na een uurtje of anderhalf...

helaas kan mijn Nexus 5 geen verbinding krijgen met de ingebouwde Wi-Fi dus dat is wel jammer, daar moet ik nog eens naar kijken. mijn moeder klaagde over niet binnenkomende mail blijkt naar 2 dagen rommelen dat je natuurlijk een nieuw ip adres krijgt bij een nieuw modem dus dat was even een DNS recordje aanpassen. Netflix op de Xbox moet ik nog even proberen binnenkort want dat is uiteindelijk de reden geweest waarom ik de UBEE vervangen heb. ik probeer het morgen en dan laat ik dat nog even weten voor de overige gebruikers met Ubee/netflix problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reloader schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:48:
ik heb het technicolor modem geinstalleerd, werkt verder goed alleen de activatie werkt pas na een uurtje of anderhalf...

helaas kan mijn Nexus 5 geen verbinding krijgen met de ingebouwde Wi-Fi dus dat is wel jammer, daar moet ik nog eens naar kijken.
Heb je de naam van het 5G wifi-kanaal aangepast?
Wellicht kan je nexus niet omgaan met je 5g-band en zend het modem deze alleen uit omdat ze dezelfde naam hebben.
Is een gok ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Ziggo heeft dns problemen oa http://www.uoforever.com/ is niet bereikbaar. Met de dns van google is de site wel bereikbaar

andere mensen ook problemen met de dns van ziggo of andere sites?

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
MdO82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:00:
[...]

Heb je de naam van het 5G wifi-kanaal aangepast?
Wellicht kan je nexus niet omgaan met je 5g-band en zend het modem deze alleen uit omdat ze dezelfde naam hebben.
Is een gok ;)
heb de 2.4 SSID aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dembar schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:07:
Ziggo heeft dns problemen oa http://www.uoforever.com/ is niet bereikbaar. Met de dns van google is de site wel bereikbaar

andere mensen ook problemen met de dns van ziggo of andere sites?
Ik had net wel even dat het mis leek te gaan met een andere site, maar inderdaad de site die jij noemt resolved niet bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
MdO82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:21:
[...]

Dus dan zou je zo ie zo met een splitter of versterker aan de slag moeten.

Dan heb ik het hier al tijden verkeerd zitten :X
Nope, de antennedozen in je muur hebben 2 gaten, één voor tv en de andere voor radio. Anders schakelt de UMU de radio naar zijn radiopoort en heb je geen radio meer in rest van je huis. En niet alle splitters zijn retourgeschikt.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reloader schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:15:
[...]

heb de 2.4 SSID aangepast :)
Jammer dus dat lost het niet op ;)
Je telefoon ziet überhaupt wel 5ghz netwerken ?

Vraag voor de z2 abonnee. Al biedt ziggo deze niet meer aan voor nieuwe klanten. Wat betaal je hier nu voor?

Zit te denken aan een andere voip aanbieder.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Freakertje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:12:
Nu breekt mijn de klomp...

Ik heb een Cisco 8485 DVB decoder 3 jaar geleden gekocht via Ziggo. Na een maandje van de stroom te hebben gehad bleek deze spontaan niet meer op te nemen. Wel kunnen selecteren, opname lijkt in het menu ook gedaan te worden, maar het rode lampje gaat niet branden en er wordt niets opgenomen. Voor de rest kan ik oude opnames gewoon kijken, dus de interne HDD is niet kapot. Fora afgestruind en direct al heel veel reacties gezien op dit ... quote: "waardeloze apparaat". Mijn probleem kwam ook regelmatig voor en werd omschreven als 'einde oefening'.

Goed tweaker en eigenwijs dat ik ben toch wat dingen geprobeerd. Gisteren eerst de stroom er weer een tijdje af. Geen resultaat. Smartcard eruit. Geen resultaat. Goed, standaard zaken gedaan, vandaag meer tijd. Vanavond dus de fabrieksinstellingen hersteld, zenders opnieuw gezocht, kreeg direct een update binnen (die vanwege de fusie) en proberen op te nemen... geen resultaat.

De moed al in de schoenen dat ik dus een nieuwe moest hebben (ik wil toch kunnen opnemen...) maar informatie gaan verzamelen. De Cisco wordt niet meer geleverd, er zijn nu nog maar drie 'mediaboxen'. de twee standaarden van Humax en Pace bij mijn type abbo (laagste) zonder opnamefunctionaliteit (ik voelde al een bui hangen) en de Horizon met opnamemogelijkheid. Mijn doel werd op de Horizon terug te krijgen, aangezien ik nu ook op kon nemen, ik er drie jaar geleden voor betaald heb en het apparaat in mijn ogen onredelijk kort goed gefunctioneerd heeft. Nog wat info nagelezen over anderen dingen...

Omdat ik de uitzending van Radar van maandag nog terug wilde zien, heb ik deze via uitzending gemist via Ziggo terug gekeken. Was wel de eerste keer pas dus moest daarvoor ook nog wat instellen (schermen door). Uitzending gekeken, dat werkte prima.

Dus ik wil gaan bellen, denk... laat ik om de grap te voorkomen toch nog 1 keer proberen. Neemt die weer op?!?! WTF! :?

Dus mijn ervaring die ik wil delen met de mensen die een Cisco 8485 DVB hebben die ook opeens niet meer wil opnemen:
- Heb sowieso een paar dagen geduld voordat je het apparaat afschrijft (ik weet hoe irritant het is dat je niet kunt opnemen wat je wilt opnemen, maar toch...)
- stroom eraf en er weer op
- smartcard eruit en even later er weer in
- fabrieksinstellingen herstellen
- onDemand activeren

Heeft bij mij dus gewerkt. Ik durf niet te zeggen of het hier de factor tijd was of iets met de handelingen bovenstaand, maar laat je dus niet ontmoedigen door alle internet (Ziggo)fora's die bol staan met 'geef maar op, einde oefening'. Het was vroeger al een programma op TV: 'Geef nooit op!' :)

Zo, mijn hartje is weer even gelucht met deze ervaring
Je kan ook gewoon een Humax (5200c of 5400c) of Samsung (C7140) kopen, smartcard uit je Cisco ff overzetten naar de nieuwe recorder en je kan weer door zonder iets te moeten veranderen aan je abonnement. Die Cisco is inderdaad een onding, snel weer ingeleverd toentertijd bij Ziggo en een Humax gekocht op kosten van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KiPKaKDutcH schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:34:
[...]

Nope, de antennedozen in je muur hebben 2 gaten, één voor tv en de andere voor radio. Anders schakelt de UMU de radio naar zijn radiopoort en heb je geen radio meer in rest van je huis. En niet alle splitters zijn retourgeschikt.
Dat klopt inderdaad, maar als je meer dan 1 tv hebt dan moet je gaan splitsen.
Overigens lijkt een splitter mij zo ie zo geen goeie optie en zou het dan gelijk een versterker moeten worden.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53
MdO82 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 00:44:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar als je meer dan 1 tv hebt dan moet je gaan splitsen.
Overigens lijkt een splitter mij zo ie zo geen goeie optie en zou het dan gelijk een versterker moeten worden.
Waarom gelijk een versterker? In veel gevallen is dit helemaal niet nodig en kun je met een splitter prima uit de voeten. Het signaal komt doorsnee genomen dusdanig sterk binnen dat je er 3 apparaten (1 modem + 2 ontvangers) op aan kan sluiten. Versterken doe je pas bij langere kabels of als je signaal niet sterk genoeg is. Dit moet je meten en niet van je ontvanger aflezen, signaalsterkte is niet in procenten uit te drukken, kwaliteit wel maar daar heeft een versterker weinig invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
MdO82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:38:
[...]

Jammer dus dat lost het niet op ;)
Je telefoon ziet überhaupt wel 5ghz netwerken ?

Vraag voor de z2 abonnee. Al biedt ziggo deze niet meer aan voor nieuwe klanten. Wat betaal je hier nu voor?

Zit te denken aan een andere voip aanbieder.
eigenlijk nooit op gelet, maar ik zie geen 5ghz Wi-Fi netwerken.. sowieso nooit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Goedendag Tweakers,

ik heb momenteel een PACE 7111 decoder staan vanuit de UPC tijd. Op de slaapkamer heb ik een humax 5300c staan, zonder smartcard, alleen vrije zenders kijken.
Nu lukt het niet via de PACE decoder om standaard dolby digital in te stellen, ik moet iedere keer bij elke zender de juiste soundtrack kiezen.
Volgens mijn info kan dit wel bij de Humax. Ik probeerde de smartcard vanuit de Pace in de Humax te stoppen, maar de Humax herkende hem niet.
Ik was van mening dat dit gewoon moet werken?
Ik zit dus met twee vraagjes:
- Kan ik op de PACE standaard dolbydigital instellen, zonder het iedere keer bij elke zender te moeten doen?
- hoe kan ik mijn smartcard van UPC werkend krijgen in de Humax?

[ Voor 3% gewijzigd door Boomster op 28-05-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reloader schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:29:
[...]

eigenlijk nooit op gelet, maar ik zie geen 5ghz Wi-Fi netwerken.. sowieso nooit :O
Ken het toestel verder niet, maar waarschijnlijk zit er geen broadcast chip in voor een 5Ghz netwerk.
Dit zou je nog eens kunnen testen door Wifi Analyzer te installeren.
Als je deze gestart hebt kan je (als je kan switchen tussen 2,4ghz en 5ghz) linksboven schakelen tussen de banden.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1zp5s21.jpg

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
het hoort wel te werken, ik zie ook 5ghz netwerken.. nu wel ?

thuis eens even bekijken vanavond :)

[ Voor 24% gewijzigd door Reloader op 28-05-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 13:52
Mijn ervaring met Ziggo was vroeg best oke, af en toe een storing. Laatst was de lijn gewoon afgesloten later de redenen gehoord er zat ruis op mijn lijn en was gewoon afgesloten. Zat 3 dagen zonder internet en telefoon en niks opgelost de monteur had de lijn gewoon weer geactiveerd.

Sinds het onderhoud van vanochtend die tot 6:00 zou duren geen internet/telefoon. Mijn moeder heeft ze via de mobiel gebeld, het Ziggo signaal zou wel online zijn maar natuurlijk is er iets mis dus moet er een monteur komen. Die kan pas 5-06 komen :( :( dat is gewoon 1 week zonder telefoon/internet. Mijn moeder is vandaag ook nog eens jarig dus via de telefoon feliciteren gaat niet. Nou mijn ervaring is nu gewoon zwaar slecht, ik bel ze na mij werk weer als ze niet eerder komen is het afgelopen. Dan wordt waarschijnlijk glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dreigen met opzeggen? }) ;)

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een 5c-fb coaxial cable en een Koka 9ts kabel ?
Ik heb zelf op dit moment de 5c-fb kabel liggen en heb hier geen problemen mee.
Maar ik moet voor de buren ivm instralling een nieuwe kabel leggen.
Dus was even benieuwd wat het verschil specifiek is.

[ Voor 84% gewijzigd door MdO82 op 28-05-2015 15:01 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:10
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:34:

En ik heb er thuis 4 liggen die ze niet terug willen 8)7

Mac adressen en dergelijke zijn toch gelocked, wij kunnen er ook niets meer mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Hier is de site van Ziggo heel erg traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Jordyz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:59:
Hier is de site van Ziggo heel erg traag
zijn inderdaag troubles met de ziggo.nl site.. voornamelijk via ziggo netwerk zelf :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Dutch2007 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:08:
[...]

zijn inderdaag troubles met de ziggo.nl site.. voornamelijk via ziggo netwerk zelf :P :+
Ik moest net iets aanpassen in mijn ziggo, werkt die site niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Jordyz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:20:
[...]

Ik moest net iets aanpassen in mijn ziggo, werkt die site niet :O
dat wordt dan bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ja een email adres door laten sturen en bellen wordt je ook niet echt vrolijk van.. Te lange wachtrijen

Ik zie trouwens dat er veel klachten zijn over rtl4 en rtl5 dat die een storing hebben. Zal waarschijnlijk daardoor komen dat de site onbereikbaar is.

[ Voor 42% gewijzigd door Jordyz op 28-05-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:58:
[...]

Ik heb inderdaad de volgende: EVW320B00044784. Maar kom dus (nog) niet in aanmerking voor vervanging..
Juist wel de EVW320 gaat eruit maar de EVM320 kan gewoon blijven omdat daar klanten zelf een router bij moeten plaatsen.

Vanwaar je opmerking dat je nog niet in aanmerking komt, ik lees de post van timmert misschien anders dan jij? Timmert in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 28-05-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Ze vinden mijn incorrectables op een acceptabel niveau liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
MdO82 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:23:
[...]

Gaven ze ook aan wat acceptabel is ?
0,5% van de unerroreds is de grens, ik zit op 0,05%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke waardes deel je dan om tot een percentage te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Die lezen ze gewoon zelf uit. Bij Docsis kan je ze zien, maar bij mij hadden ze gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
Is het in de Ubee nodig een external ip in te voeren bij port forwarding of kan dat op 0.0.0.0 blijven staan? Heb het idee dat zowel dmz als port forwarding momenteel niet echt lekker werkt. Op http://www.canyouseeme.org/ is alles in ieder geval dicht.

[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 28-05-2015 23:32 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhristi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 04:52
:( Waarschijnlijk kan hier niemand wat mee, maar ik probeer het toch.

2014 ziggo alles in 1 extra 180MB/s Nooit problemen gehad ping ~20ms jitter ~1ms (ubee modem)
2015 januarie tot mei 120MB/s zelfde resultaten. (Cisco modem)

Sinds deze maand heb ik me het play complete max met horizon tv laten verkopen,
200 MB\s maar vanaf de dag dat het nieuwe abbo in is gegaan ging het gamen gewoonweg kl*te.
Ik speel graag regelmatig een potje FPS op redelijk niveau maar heb nu constant last van 'rubberbanding'
Na wat testen blijk ik nu nog steeds een gemiddelde ping te hebben van 20ms maar ook een jitter van 10ms !!

Modem reset is al gebeurd, ik spreek hier over bedraad uiteraard, morgen ga ik nog proberen alles behalve 1 pc te ontkoppelen, maar eigenlijk weet ik dat het 'm daar niet in zit.

Packetloss heb ik niet.
Meting van jitter heb ik gedaan op meerdere tijdstippen van de dag via pingtest.com,
de metingen ben ik gaan doen na het opmerken van lagspikes tijdens het gamen over verchillende avonden.

Iemand hier dezelfde ervaring?
Weet iemand ziggo wel warm of koud wordt van 10ms jitter?

Ik nu meteen al spijt van mijn nieuwe abbo, internet werkte super hier..

[ Voor 10% gewijzigd door Fhristi op 28-05-2015 23:43 . Reden: toevoeging packetloss ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Reloader schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:50:
het hoort wel te werken, ik zie ook 5ghz netwerken.. nu wel ?

thuis eens even bekijken vanavond :)
Misschien even het kanaal van de 5ghz veranderen naar 44.
Mijn netgear EX6200 range extender kon ook geen verbinding maken met mijn technicolor modem op 5ghz, totdat ik hem handmatig op kanaal 44 zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:28:
Is het in de Ubee nodig een external ip in te voeren bij port forwarding of kan dat op 0.0.0.0 blijven staan? Heb het idee dat zowel dmz als port forwarding momenteel niet echt lekker werkt. Op http://www.canyouseeme.org/ is alles in ieder geval dicht.
0.0.0.0 moet blijven staan als het gehele internet erbij moet kunnen, als je bijvoorbeeld alleen het IP van je ouders toe wilt laten moet je dat daar invullen.

Bij het opbouwen van portforwarding kan je beter met 0.0.0.0 starten totdat alles werkt en dan eventueel veiliger gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fhristi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:32:

2014 ziggo alles in 1 extra 180MB/s Nooit problemen gehad ping ~20ms jitter ~1ms (ubee modem)

Iemand hier dezelfde ervaring?
Weet iemand ziggo wel warm of koud wordt van 10ms jitter?

Ik nu meteen al spijt van mijn nieuwe abbo, internet werkte super hier..
Ik denk niet dat het door je abonnement komt, je bent niet verhuisd toch? Dan zit je nog steeds op dezelfde infrastructuur, dezelfde coaxkabel naar dezelfde centrale.

Hooguit dat het in jouw wijk drukker is geworden, of een diehard tweaker downloader heel de dag download maar ik zie geen reden dat een abonnementswijziging voor meer delay kan zorgen als de infra hetzelfde blijft.

Heb je je klacht al kenbaar gemaakt bij de helpdesk, wellicht kunnen ze je een Ubee321 opsturen zodat je weer "echt als vanouds" aangesloten bent? Het enige wat is gewijzigd is dat je van Ubee naar Cisco bent gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
D2FValinor schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:17:
[...]

Misschien even het kanaal van de 5ghz veranderen naar 44.
Mijn netgear EX6200 range extender kon ook geen verbinding maken met mijn technicolor modem op 5ghz, totdat ik hem handmatig op kanaal 44 zette.
ga ik proberen :) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fhristi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:32:

Sinds deze maand heb ik me het play complete max met horizon tv laten verkopen,
200 MB\s maar vanaf de dag dat het nieuwe abbo in is gegaan ging het gamen gewoonweg kl*te.
Ik speel graag regelmatig een potje FPS op redelijk niveau maar heb nu constant last van 'rubberbanding'
Na wat testen blijk ik nu nog steeds een gemiddelde ping te hebben van 20ms maar ook een jitter van 10ms !!
Ziggo bied niet zulke snelle abo's aan O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Zijn er toevallig mensen overgestapt van Alles-in-één Plus naar Connect & Play Complete? Kreeg je daar ook de Horizon box bij ondanks dat je al een oude decoder hebt? En waren er nog andere voorwaarden? Kan dit niet vinden op de website en niet echt zin om te bellen naar ze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:19
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:32:
Zijn er toevallig mensen overgestapt van Alles-in-één Plus naar Connect & Play Complete? Kreeg je daar ook de Horizon box bij ondanks dat je al een oude decoder hebt? En waren er nog andere voorwaarden? Kan dit niet vinden op de website en niet echt zin om te bellen naar ze :p
Beter bel je gewoon.. die mensen kunnen je antwoorden beter beantwoorden dan wij gok ik zo..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:10
Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen...

Ik heb nu op de beneden TV een CI+ kaart
En op de boven TV een losse decoder met smart card.

Zit erover te denken om van "gewone / oude" ziggo naar de Horizon box te gaan voor de beneden TV, dus ipv de CI plus kaart. Als ik overschakel naar Horizon, kan ik dan de andere TV nog wel gewoon met de "legacy" decoder gebruiken?

En trouwens, is die Horizon box nu wel of niet ook een modem? Ik heb geen zin in een "extra" kastje, dus als de Horizon box mn huidige modem vervangt vind ik het OK :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
modem zit apart.

Legacy decoder blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
stormfly schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:16:
[...]

0.0.0.0 moet blijven staan als het gehele internet erbij moet kunnen, als je bijvoorbeeld alleen het IP van je ouders toe wilt laten moet je dat daar invullen.

Bij het opbouwen van portforwarding kan je beter met 0.0.0.0 starten totdat alles werkt en dan eventueel veiliger gaan maken.
Duidelijk, bedankt!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhristi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 04:52
stormfly schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:21:
[...]

Ik denk niet dat het door je abonnement komt, je bent niet verhuisd toch? Dan zit je nog steeds op dezelfde infrastructuur, dezelfde coaxkabel naar dezelfde centrale.

Hooguit dat het in jouw wijk drukker is geworden, of een diehard tweaker downloader heel de dag download maar ik zie geen reden dat een abonnementswijziging voor meer delay kan zorgen als de infra hetzelfde blijft.

Heb je je klacht al kenbaar gemaakt bij de helpdesk, wellicht kunnen ze je een Ubee321 opsturen zodat je weer "echt als vanouds" aangesloten bent? Het enige wat is gewijzigd is dat je van Ubee naar Cisco bent gegaan...
Dank je voor je reactie,

Nee ik ben niet verhuisd, en het lijkt mij ook sterk dat het door het abbo is gekomen,
echter is het wel vanaf die dag. Ubee is ingeruild door de Cisco in Januarie en heeft het perfect gedaan.

Ik dacht misschien aan saturatie over de lijn door de horizon box?

Ik ga nu alle lans ontkoppelen en wifi uitzetten en de test nog een uitvoeren met laptop en korte lan kabel.
En dan de klantenservice is even bellen.
Raven schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:29:
[...]

Ziggo bied niet zulke snelle abo's aan O-)
Mb/s.... ik ben geen expert op netwerkgebied en je snapte toch wel wat ik bedoelde ;) .
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:32:
Ik had Alles in 1 plus en ben over naar een zelf samengesteld abbonnement bestaande uit:
Connect max en play complete.
Zo hoefde ik geen aansluitkosten te betalen en was de Horizon Box (gratis, je huurt hem)

Ik weet niet of dit ook op gaat bij een connect complete die overeenkomt met jou huidige snelheid.
1 grote verandering in voorwaarden is dat je tekent voor een jaarcontract!
Daarna weer maandelijks opzegbaar

Door de actie van 3 maanden voor €39,95 kom ik in een jaar met dit abonnement op lagere kosten met een hogere internetsnelheid én horizon TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Oke ik zit met het volgende (langslepende) probleem.

Mijn internetverbinding valt om de paar minuten/seconden een paar seconden weg.
Dit gebeurt zo kort dat je er geen last van ondervind met programma´s die dingen bufferen (Youtube, Spotify etc.) maar wel met programma's die een continue belasting geven (Horizon GO, Skype, uTorrent etc.)
Ook als je op computer/tablet/telefoon op het verkeerde moment naar een webpagina wilt navigeren geeft deze meestal een DNS-error aan.

Het probleem zit er al lang. Het is spontaan begonnen en tot heden niet opgelost.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:

Begonnen met Horizon-Box.
Kabels binnenshuis vervangen.
Overgestapt naar externe modem (zelfde probleem)
Weer teruggeschakeld naar Horizon-Box
UPC monteur geweest, Kabel van wijkkast tot binnenkomst van huis vervangen.
UPC monteur week later geweest instellingen veranderen in wijkkast.

Omdat er vaak DNS problemen stonden heb ik zowel de DNS servers gebruikt die de Horizon zelf toewijst, maar ook geprobeerd met de DNS servers van google. Dit maakt helaas geen verschil...

Probleem doet zich zowel via Wi-Fi voor als bekabeld.

Nu zou ik graag aan UPC/Ziggo een grafiek willen laten zien over hoe de verbinding is.
Ik krijg zo'n grafiek netjes in uTorrent, maar gaan ze daar niet moeilijk over doen als ik dat laat zien?

Hieronder zo'n grafiek en up/downstream gegevens uit de modem:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/n0sbaa24d/grafiek.jpg Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/a4pynhzvh/image.jpg Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/3wveu9uhz/down.jpg

Is er eventueel een site waarbij ik dat soort stabiliteits grafieken kan maken om het probleem aan UPC/Ziggo te verduidelijken?
Waarvan de snelheid normaal gesproken constant zou moeten zijn en niet zoals bij torrents afhankelijk is van anderen.

Hopen dat het probleem zich ooit nog oplost, want zijn al bijna 3 jaar bezig nu...

[De snelheid als het werkt is overigens prima, goede 6 mb/s is haalbaar via Wi-Fi]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:42:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een 5c-fb coaxial cable en een Koka 9ts kabel ?
Ik heb zelf op dit moment de 5c-fb kabel liggen en heb hier geen problemen mee.
Maar ik moet voor de buren ivm instralling een nieuwe kabel leggen.
Dus was even benieuwd wat het verschil specifiek is.
Iemand die dit weet?
We weten natuurlijk niet wat de toekomst brengt, maar we willen wel voor langere tijd "klaar" zijn.

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 5 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.