Oke ik zit met het volgende (langslepende) probleem.
Mijn internetverbinding valt om de paar minuten/seconden een paar seconden weg.
Dit gebeurt zo kort dat je er geen last van ondervind met programma´s die dingen bufferen (Youtube, Spotify etc.) maar wel met programma's die een continue belasting geven (Horizon GO, Skype, uTorrent etc.)
Ook als je op computer/tablet/telefoon op het verkeerde moment naar een webpagina wilt navigeren geeft deze meestal een DNS-error aan.
Het probleem zit er al lang. Het is spontaan begonnen en tot heden niet opgelost.
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Begonnen met Horizon-Box.
Kabels binnenshuis vervangen.
Overgestapt naar externe modem (zelfde probleem)
Weer teruggeschakeld naar Horizon-Box
UPC monteur geweest, Kabel van wijkkast tot binnenkomst van huis vervangen.
UPC monteur week later geweest instellingen veranderen in wijkkast.
Omdat er vaak DNS problemen stonden heb ik zowel de DNS servers gebruikt die de Horizon zelf toewijst, maar ook geprobeerd met de DNS servers van google. Dit maakt helaas geen verschil...
Probleem doet zich zowel via Wi-Fi voor als bekabeld.
Nu zou ik graag aan UPC/Ziggo een grafiek willen laten zien over hoe de verbinding is.
Ik krijg zo'n grafiek netjes in uTorrent, maar gaan ze daar niet moeilijk over doen als ik dat laat zien?
Hieronder zo'n grafiek en up/downstream gegevens uit de modem:
Is er eventueel een site waarbij ik dat soort stabiliteits grafieken kan maken om het probleem aan UPC/Ziggo te verduidelijken?
Waarvan de snelheid normaal gesproken constant zou moeten zijn en niet zoals bij torrents afhankelijk is van anderen.
Hopen dat het probleem zich ooit nog oplost, want zijn al bijna 3 jaar bezig nu...
[De snelheid als het werkt is overigens prima, goede 6 mb/s is haalbaar via Wi-Fi]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]