Pff... Ga dit weekend verhuizen van Enschede naar Apeldoorn. Wilde dat een paar weken geleden via de website doorgeven maar blijkbaar was daar een storing met van Ziggo naar oud-UPC gebied verhuizen. Dus, even gebeld, vriendelijke jongen aan de lijn gehad, prima geholpen, alles koek en ei. Op de dag van de verhuizing, 24 mei, zou de boel worden overgegooid naar het nieuwe adres. Hij vertelde ook dat er een installatiedoos deze kant op zou komen en ik vroeg hem of die dan naar het huidige adres gestuurd kan worden, aangezien het nieuwe adres nieuwbouw is en ik geen zin had om dat ding daar te hebben staan als er allerlei werklui rondlopen. Hij zei dat 'ie dat zou regelen, prima.
Had deze week nog niks gehoord, dus even achteraangebeld hoe dat zat en wanneer alles verstuurd zou worden. Eerst zes keer doorverbonden, want de klantenservice is blijkbaar nog niet helemaal samengevoegd. De ene helft van de mensen aan de lijn kon niet in oud-UPC gebied kijken, en de andere helft zei direct dat ze zouden doorverbinden naar iemand die het allemaal zou kunnen regelen.
Uiteindelijk bij iemand terechtgekomen die kon zien hoe alles zat, en hij vertelde me vervolgens dat alles doorgaans een week van tevoren verstuurd wordt. Geen probleem, wist ik niet, maar vrij logisch. Nog even nagevraagd waar het dan naar opgestuurd wordt, en hij zegt dat het tóch naar het nieuwe adres gaat. Nouja, dat moet dan maar, die werklui zijn inmiddels toch weg, dan haal ik het wel op bij het postkantoor als de bezorger twee keer voor een dichte deur staat. Dit keer toch wel met een minder prettig gevoel de telefoon opgehangen.
Gisteren kregen we bericht van de verhuurder dat ze een fout hebben gemaakt met de huisnummers, die kloppen niet met hoe de gemeente ze heeft toebedeeld. Beetje prutserige fout van ze, maar we hebben er mee te leven, de gemeente kan dat allemaal niet meer aanpassen. Dus, weer alles en iedereen afbellen om door te geven dat we op nummer Y gaan wonen in plaats van nummer X.

Zo ook Ziggo, gisteravond. Weer gebeld, vriendelijke dame, vertelde ook dat dit soort dingen blijkbaar vaker gebeuren. Goede nummer doorgegeven, alles nog even gecontroleerd, inclusief de datum, 24 mei. Alles was goed, voelde me dit keer wel weer goed geholpen.
Lo and behold, vandaag mail ontvangen van Ziggo dat de boel is verzonden en allerlei andere informatie. Maar, de oplettende lezer raadt het al, het staat op nummer X, en de datum is twee dagen verschoven. Dat wordt vanavond dus weer bellen en hopen dat het allemaal nog aangepast kan worden en we dit weekend gewoon internet hebben op het nieuwe adres.