Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:15:
[...]

Dat klinkt niet eens zo verkeerd. Ik meen dat je die reclames niet kon doorspoelen (bij pauzeren van een live uitzending), maar jij neemt het denk ik op en dan kan het misschien wel.
Doorspoelen is geen probleem hoor. Zodra je op pauze drukt gaat hij de rest opnemen voor je. Je kan dan gewoon verder kijken, mocht je op een moment zover bij zijn in de uitzending, dan gaat hij gewoon verder met de live uitzending.
Dit doen wij regelmatig met sbs, want die kunnen er ook wat van met de reclame :D.

Het enige voordeel van het opnemen wat ik mij kan bedenken is dat je soms voor uitzendingen van de commerciële moet betalen als je deze online wilt bekijken/downloaden.

Dat is eigenlijk de enige reden dat wij hem nog hebben staan.

Veel kan je tegenwoordig gewoon online bekijken.

Wat ik nog wel handig zou vinden is begin gemist, als je dan toch te laat ergens voor bent kan je toch nog vanaf het begin beginnen :)

En dan hoef je eventueel niet te wachten tot de uitzending online staat.

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 17-05-2015 19:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:12:
[...]
Doorspoelen is geen probleem hoor. Zodra je op pauze drukt gaat hij de rest opnemen voor je. Je kan dan gewoon verder kijken, mocht je op een moment zover bij zijn in de uitzending, dan gaat hij gewoon verder met de live uitzending.
Dit doen wij regelmatig met sbs, want die kunnen er ook wat van met de reclame :D.

Het enige voordeel van het opnemen wat ik mij kan bedenken is dat je soms voor uitzendingen van de commerciële moet betalen als je deze online wilt bekijken/downloaden.

[knip]
Een andere reden die ik mij kan bedenken als voordeel van het opnemen is dat het dan geen kwaad kan als je per ongeluk van zender wisselt als je hem op pauze hebt gezet |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:14:
[...]

Een andere reden die ik mij kan bedenken als voordeel van het opnemen is dat het dan geen kwaad kan als je per ongeluk van zender wisselt als je hem op pauze hebt gezet |:(
Dat kan ook een goeie reden zijn :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik lees op internet her en der problemen met de combo: Xbox 360 + netflix app en de Ubee...

ik dacht dat even te proberen, en verhip dat werkt inderdaad niet. meer tweakers met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Reloader schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:35:
ik lees op internet her en der problemen met de combo: Xbox 360 + netflix app en de Ubee...

ik dacht dat even te proberen, en verhip dat werkt inderdaad niet. meer tweakers met deze ervaring?
Yep hier ook, maar dan de combi WDTV mediaspeler en Ubee; het ligt iig niet aan je Xbox, maar aan een recente firmware update van de Ubee. Dit resulteert in bufferen en/of een foutmelding tijdens het streamen (maar ik begreep dat sommigen Netflix helemaal niet meer aan de praat krijgen).
Je ondervind hier -voor zover ik weet- alleen hinder van als de router niet in bridge modus staat.
De betreffende firmware update is/wordt landelijk in fases uitgerold, dus niet iedereen zal deze bug gelijk merken.

Het probleem is al erkend door Ziggo, ze zijn hier i.s.m. Ubee al mee bezig om hier een oplossing voor te vinden. Maar het moet niet te gek lang duren, want ik ondervind al 2,5 week problemen met Netflix.
Ik vind het iig zeer slecht dat een betaalde dienst niet goed meer werkt, door een firmware update van Ziggo danwel Ubee en dan vooral dat het zo lang duurt (en nog steeds niet is opgelost).

Lees ook:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=49356
https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/595481460431269888

Meldt je probleem vooral via Facebook of Twitter aan Ziggo Webcare, hoe meer meldingen, hoe sneller dit (hopelijk) wordt opgelost ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Kwam er zojuist achter dat als je met de humax 5200c 2 programma's opneemt, geen gebruik kan maken van interactieve tv. Nooit geweten en snap ook niet helemaal waarom.. Interactieve tv ging toch over internet internet?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft te maken met de blokken waar die zenders inzitten. Ik heb er ook kna de schurft aan als mijn vrouw programma's opneemt op meerdere kanalen uit diverse zenderblokken. De Samsung recorders hebben hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik zie dat sommigen dreigen met opzeggen om korting te krijgen.(ivm verhoging prijs). Maar hebben jullie dan al officieel bericht gehad van Ziggo aangaande de prijsverhoging? Ik heb nog niks gehoord nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:44
DaveD1109 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:42:
Kwam er zojuist achter dat als je met de humax 5200c 2 programma's opneemt, geen gebruik kan maken van interactieve tv. Nooit geweten en snap ook niet helemaal waarom.. Interactieve tv ging toch over internet internet?
Video on demand bij oud-Ziggo werkt kort door de bocht als volgt:
  1. Gebruiker start, via het internet, een video
  2. Er wordt een speciaal DVB-C kanaal aangemaakt speciaal voor die ene gebruiker, waar de humax dan op afstemt.
Dat is dan ook de reden dat je niet 2 programmas kan opnemen en 1 vod kan kijken.

Zie dit topic voor wat meer technische details:
\[DVB-C] Video On Demand van Ziggo op de PC

[ Voor 5% gewijzigd door pvcholten op 19-05-2015 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
meermarco schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 06:37:
Ik zie dat sommigen dreigen met opzeggen om korting te krijgen.(ivm verhoging prijs). Maar hebben jullie dan al officieel bericht gehad van Ziggo aangaande de prijsverhoging? Ik heb nog niks gehoord nl.
Lang niet elke klant krijgt te maken met nieuwe prijsverhogingen gaat om bepaalde pakketten uit het oude UPC gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:56
Sinds gisteren een horizon box en een extra box maar dit is wel erg nice!
De extra box via ethernet aangesloten, en de extra box werkt ook als wifi repeater/accesspoint!
Hoofdbox beneden met wifi aan en werkt perfect. De extra box op zolder met ook perfect signaal en zelfde wifi netwerken. Roamen tussen de 2 boxes gaat ook vlekkenloos.
Had dit niet verwacht en heb ook mijn huidige wifi netwerk ontmateld.
Snelheid en bereik is voor mij net zo goed.

[ Voor 26% gewijzigd door Qualixo op 19-05-2015 08:36 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qualixo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:10:
Sinds gisteren een horizon box en een extra box maar dit is wel erg nice!
Dat is wel interessant in combi met wifi. Heeft die horizon box ook een vga out (beamer erop aansluiten via monitor kabel)? Of alleen hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Dat is wel interessant in combi met wifi. Heeft die horizon box ook een vga out (beamer erop aansluiten via monitor kabel)? Of alleen hdmi?
Alleen HDMI en scart op de extra box en afhankelijk wel model je krijgt van de primare box of beide of alleen HDMI.
Nieuwe hoofd horizon box heeft alleen HDMI.
De extra box is ook een slim versie zonder HDD.
Je kan dan volledige interactief gebruiken en alles wat opgenomen is op de primaire box ook bekijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Qualixo op 19-05-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qualixo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:54:
[...]

Alleen HDMI en scart en afhankelijk wel model je krijgt van de primare box of beide of alleen HDMI.
Nieuwe hoofd horizon box heeft alleen HDMI.
Mmm, jammer. Ik ga eens op zoek naar een hdmi naar vga converter, maar voor de rest klinkt dit interessant.

Als je die horizon met 1 extra box neemt, dan betaal je denk ik 2,50 meer per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
KillerBee schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:52:
[...]

Yep hier ook, maar dan de combi WDTV mediaspeler en Ubee; het ligt iig niet aan je Xbox, maar aan een recente firmware update van de Ubee. Dit resulteert in bufferen en/of een foutmelding tijdens het streamen (maar ik begreep dat sommigen Netflix helemaal niet meer aan de praat krijgen).
Je ondervind hier -voor zover ik weet- alleen hinder van als de router niet in bridge modus staat.
De betreffende firmware update is/wordt landelijk in fases uitgerold, dus niet iedereen zal deze bug gelijk merken.

Het probleem is al erkend door Ziggo, ze zijn hier i.s.m. Ubee al mee bezig om hier een oplossing voor te vinden. Maar het moet niet te gek lang duren, want ik ondervind al 2,5 week problemen met Netflix.
Ik vind het iig zeer slecht dat een betaalde dienst niet goed meer werkt, door een firmware update van Ziggo danwel Ubee en dan vooral dat het zo lang duurt (en nog steeds niet is opgelost).

Lees ook:

Meldt je probleem vooral via Facebook of Twitter aan Ziggo Webcare, hoe meer meldingen, hoe sneller dit (hopelijk) wordt opgelost ;) .
duidelijk verhaal, netflix werkt wel gewoon op mijn tablet e.d. dus in dat opzicht is het wel te overzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:55:
[...]

Mmm, jammer. Ik ga eens op zoek naar een hdmi naar vga converter, maar voor de rest klinkt dit interessant.

Als je die horizon met 1 extra box neemt, dan betaal je denk ik 2,50 meer per maand?
5 euro per maand per box en kan tot 2 extra boxes. mijn 2e extra box is onderweg. op elke etage 1 en zo heb ik een stralings bunken van wifi :)
Maar goed ik had digitenne apart voor op zolder omdat ik geen coax mogelijkheid had, netto win ik nog..
Via ethernet werkt het perfect tv kijken op de extra box.
Het kan ook via wifi maar daar waag ik mij niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qualixo schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:00:
5 euro per maand per box en kan tot 2 extra boxes. mijn 2e extra box is onderweg. op elke etage 1 en zo heb ik een stralings bunken van wifi :)
Weet iemand precies hoe dit zit?

Ik heb nu 2 ci+ modules in de tv's en ik ben oud Ziggo klant. Kan ik dan 3 apparaten erbij nemen zodat ik op 5 kom? Of zit de limiet voor iedereen nu op 3 apparaten (dus mijn 2 ci+ kaartjes + 1 horizon of humax)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Je oude ci kaarten blijven werken naast de horizon.
Ik heb nu ook nog 2 ci kaarten met smartcards erin.

De horizon boxen werken zonder smartcards.
Het 3 apparaten limiet geld alleen voor het horizon systeem op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
pvcholten schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 06:41:
[...]

Video on demand bij oud-Ziggo werkt kort door de bocht als volgt:
  1. Gebruiker start, via het internet, een video
  2. Er wordt een speciaal DVB-C kanaal aangemaakt speciaal voor die ene gebruiker, waar de humax dan op afstemt.
Dat is dan ook de reden dat je niet 2 programmas kan opnemen en 1 vod kan kijken.

Zie dit topic voor wat meer technische details:
\[DVB-C] Video On Demand van Ziggo op de PC
Ahh oké! Duidelijk!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb al 3 smartcards in gebruik bij Ziggo, maar nu op de kamer waar ik af en toe tv kijk is de smartcard kwijt geraakt. Krijg ik dan wel nog een vervangende smartcard bij Ziggo en wat zijn de kosten, iemand die het weet of dit nog kan nu na de fusie met UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
domme vraag misschien: we hebben thuis een Ubee: EVM3200 zou je kosteloos een nieuwe Technicolor TC7210 Wi-Fi modem kunnen krijgen na jaren trouwe klant te zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door maartentmm op 19-05-2015 17:28 ]

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartentmm schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:26:
domme vraag misschien: we hebben thuis een Ubee: EVM3200 zou je kosteloos een nieuwe De Ubee EVW321 kunnen krijgen na jaren trouwe klant te zijn?
Dit is inderdaad nog een oud modem zonder router functie, je kan dus gratis een nieuwe krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:28:
[...]

Dit is inderdaad nog een oud modem zonder router functie, je kan dus gratis een nieuwe krijgen.
hoe en waar moet ik dat aanvragen? gewoon bellen?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartentmm schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:29:
[...]

hoe en waar moet ik dat aanvragen? gewoon bellen?
Twitter: @ZiggoWebcare
Of inderdaad even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:28:
[...]

Helaas foutieve informatie.
€ 14,95 verzend en administratiekosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat een grapje van UPC? Soort welkomstcadeau? €15 om een antiek stuk schroot te laten vervangen, dat was voorheen toch gewoon gratis service? Als ze dat serieus nu niet meer doen zou ik gewoon de coax eruit trekken en via een andere lijn naar Ziggo bellen dat het modem ermee is gekapt en je een nieuwe wilt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30
Hebben meer mensen problemen met de horizon go app?

Probeer in te loggen maar krijg steeds de melding dat hij geen contact kan maken met de server. Probeer het via wifi en 4g maar niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:19

XallaX

Meow

Jerrythafast schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:16:
Is dat een grapje van UPC? Soort welkomstcadeau? €15 om een antiek stuk schroot te laten vervangen, dat was voorheen toch gewoon gratis service? Als ze dat serieus nu niet meer doen zou ik gewoon de coax eruit trekken en via een andere lijn naar Ziggo bellen dat het modem ermee is gekapt en je een nieuwe wilt. :p
Bij een defect krijg je een nieuwe. *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een printer aansluiten op een van de netwerkpoorten van het Cisco modem/router? Of hoe zou ik dat kunnen bewerkstelligen? Ik heb de printer nu in het zicht staan en die kan in mijn tv meubel met deurtjes. Dat meubel staat aan de andee kant van de woonkamer, bij het aop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het een netwerkprinter is en de Cisco niet in bridge modus staat werkt dat probleemloos. Als je PC's hem niet direct herkennen op het netwerk moet je even in de handleiding van je printer kijken om te zien hoe je de verbinding instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koekenbakkertje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:50:
[...]

Mmm, dat is nieuw dan? Maandje geleden kreeg ik gewoon nog gratis een nieuwe toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:44:
[...]

Mmm, dat is nieuw dan? Maandje geleden kreeg ik gewoon nog gratis een nieuwe toegestuurd.
Yup, net zo nieuw als die 29,95 apparatuurkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:50:
[...]

Kan het enigzins wel begrijpen dat ze het doorberekenen, maar hoe zit het dan als je modem defect is?
Berekenen ze het dan ook gewoon door, of is het dan toch nog wel "service" dat ze een nieuwe opsturen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Heeft er iemand ervaring met de Powerline adapters van Sitecom om zodoende de netwerkaansluiting van de decoder aan te sluiten via het stopcontact naar de router? Is er merkbaar kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Koekenbakkertje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Yup, net zo nieuw als die 29,95 apparatuurkosten
Wel vreemd want je krijgt alles in bruikleen.
Ben inderdaad dan ook wel eens benieuwd hoe het zit als je modem kapot is. Of dat je hier ook een rekening van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Heb hier al 4 modems versleten en nu net 1 nieuwe gehad toen ze samen zijn gegaan omdat ik het Ubee geval echt slecht vond.

Kreeg zo een nieuwe koste niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
Welke heb je nu gekregen ipv de Ubee en heb je invloed op de keuze gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:32:
Als het een netwerkprinter is en de Cisco niet in bridge modus staat werkt dat probleemloos. Als je PC's hem niet direct herkennen op het netwerk moet je even in de handleiding van je printer kijken om te zien hoe je de verbinding instelt.
Dan moet ik dus even uitvogelen of het een netwerkprinter is. De Ciso staat niet in bridge voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:54
Zijn er mensen die de Horizon Mediabox hebben en er tevreden over zijn?

Na jaren eindelijk een nieuwe televisie (Samsung JU7000 serie) aangeschaft en sinds dien problemen.
Nu moet ik zeggen dat de Cisco HD recorder van Ziggo al vaker problemen gaf met het downloaden van updates etc. maar na een tijdje of resetten werkte alles weer goed.

Met de nieuwe televisie blijft de Cisco echter constant resetten, als je de hdmi kabel eruit haalt werkt die weer en kan ik hem weer in de nieuwe televisie stoppen. Na een gesprek met de helpdesk kwam het er op neer dat de Cisco niet werkt met nieuwe televisies en dat de enige optie is om een de Horizon Mediabox aan te schaffen. Na het nodige speurwerk op internet, was de enige conclusie een andere decoder.
Ook de CI+ module werkt niet, want Ziggo heeft de nieuwe tv's niet Ci+ gecertificeerd, blijkbaar is de software van de nieuwe tv's te ingewikkeld voor Ziggo :(

Al met al sta ik versteld van de onvriendelijkheid van Ziggo naar vaste klanten, want aan de gekochte Cisco HD recorder van drie jaar die gewoon werkt op mijn oude tv heb ik helemaal niets meer.
Ik zit te twijfelen om over te stappen na Glasvezel, alleen dit is toch weer paar euro duurder in de maand, nu heb ik het forum al nagekeken op goede reacties van de nieuwe Horizon Mediabox, maar positieve reacties worden blijkbaar minder snel gepost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Absoluut zeer tevreden in combinatie ook met een extra hzn box aangesloten via moca. Ken de box nog uit UPC tijd en die is niet meer te vergelijken qua werking. Toen was het een onding :P

[ Voor 38% gewijzigd door Koekenbakkertje op 20-05-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Kan iemand uitleggen wat de Horizon box meer kan dan een humax (met harddisk).

Alleen dat je hem met een app kunt bedienen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
stormfly schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:32:
Kan iemand uitleggen wat de Horizon box meer kan dan een humax (met harddisk).

Alleen dat je hem met een app kunt bedienen toch?
En meer programma's tegelijk opnemen. Ik geloof 4.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Koekenbakkertje schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:56:
Absoluut zeer tevreden in combinatie ook met een extra hzn box aangesloten via moca. Ken de box nog uit UPC tijd en die is niet meer te vergelijken qua werking. Toen was het een onding :P
Dat vind ik ook goed om te horen! Ik heb nog 10 maanden 25% korting op mijn alles in 1 en 50% op hbo. Als dat afgelopen is ga ik wel bellen naar ziggo om over te gaan op de Horizon. Kunnen beide humax decoders te koop gezet worden!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
DaveD1109 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:42:
[...]

En meer programma's tegelijk opnemen. Ik geloof 4.
En de TV-replay functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 10:16
App en opnemen op afstand werkt momenteel niet voor mensen uit het "oude" Ziggo gebied :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Pff... Ga dit weekend verhuizen van Enschede naar Apeldoorn. Wilde dat een paar weken geleden via de website doorgeven maar blijkbaar was daar een storing met van Ziggo naar oud-UPC gebied verhuizen. Dus, even gebeld, vriendelijke jongen aan de lijn gehad, prima geholpen, alles koek en ei. Op de dag van de verhuizing, 24 mei, zou de boel worden overgegooid naar het nieuwe adres. Hij vertelde ook dat er een installatiedoos deze kant op zou komen en ik vroeg hem of die dan naar het huidige adres gestuurd kan worden, aangezien het nieuwe adres nieuwbouw is en ik geen zin had om dat ding daar te hebben staan als er allerlei werklui rondlopen. Hij zei dat 'ie dat zou regelen, prima. :)

Had deze week nog niks gehoord, dus even achteraangebeld hoe dat zat en wanneer alles verstuurd zou worden. Eerst zes keer doorverbonden, want de klantenservice is blijkbaar nog niet helemaal samengevoegd. De ene helft van de mensen aan de lijn kon niet in oud-UPC gebied kijken, en de andere helft zei direct dat ze zouden doorverbinden naar iemand die het allemaal zou kunnen regelen. :/
Uiteindelijk bij iemand terechtgekomen die kon zien hoe alles zat, en hij vertelde me vervolgens dat alles doorgaans een week van tevoren verstuurd wordt. Geen probleem, wist ik niet, maar vrij logisch. Nog even nagevraagd waar het dan naar opgestuurd wordt, en hij zegt dat het tóch naar het nieuwe adres gaat. Nouja, dat moet dan maar, die werklui zijn inmiddels toch weg, dan haal ik het wel op bij het postkantoor als de bezorger twee keer voor een dichte deur staat. Dit keer toch wel met een minder prettig gevoel de telefoon opgehangen. -O-

Gisteren kregen we bericht van de verhuurder dat ze een fout hebben gemaakt met de huisnummers, die kloppen niet met hoe de gemeente ze heeft toebedeeld. Beetje prutserige fout van ze, maar we hebben er mee te leven, de gemeente kan dat allemaal niet meer aanpassen. Dus, weer alles en iedereen afbellen om door te geven dat we op nummer Y gaan wonen in plaats van nummer X. ;( Zo ook Ziggo, gisteravond. Weer gebeld, vriendelijke dame, vertelde ook dat dit soort dingen blijkbaar vaker gebeuren. Goede nummer doorgegeven, alles nog even gecontroleerd, inclusief de datum, 24 mei. Alles was goed, voelde me dit keer wel weer goed geholpen.

Lo and behold, vandaag mail ontvangen van Ziggo dat de boel is verzonden en allerlei andere informatie. Maar, de oplettende lezer raadt het al, het staat op nummer X, en de datum is twee dagen verschoven. Dat wordt vanavond dus weer bellen en hopen dat het allemaal nog aangepast kan worden en we dit weekend gewoon internet hebben op het nieuwe adres. :X

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:34
Sinds enige dagen maak ik gebruik van het Technicolor 7210 modem/router van Ziggo.

Nu is het zo dat mijn AirPlay functionaliteit niet meer werkt. Soms, als het router opnieuw opstart komt hij weer tevoorschijn en werkt hij sporadisch. Maar na afsluiten van de AirPlay verbinding met een apparaat is hij weer verdwenen.

Na wat research lijkt het probleem toch echt de router te zijn. Zijn er meer mensen met dit probleem hier en wat kan ik het beste doen?

Denon AVR 1713
Technicolor 7210 F.W. STF0.76.06
Macbooks/Iphones

[ Voor 7% gewijzigd door funkeey op 20-05-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:14
Tunaflish schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:31:
Pff... Ga dit weekend verhuizen van Enschede naar Apeldoorn. Wilde dat een paar weken geleden via de website doorgeven
[...]
Waarom? Gewoon opzeggen en opnieuw klant worden, dan vang je de welkomstkorting/actie ook nog eens.

En sterkte, hoop dat je het opgelost krijgt. Je kunt ze evt. ook via Twitter benaderen, dan wordt je vaak wel vrij snel geholpen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
ThinkPadd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:57:
[...]

Waarom? Gewoon opzeggen en opnieuw klant worden, dan vang je de welkomstkorting/actie ook nog eens.

En sterkte, hoop dat je het opgelost krijgt. Je kunt ze evt. ook via Twitter benaderen, dan wordt je vaak wel vrij snel geholpen moet ik zeggen.
Had misschien gekund, maar ik had verwacht dat je dan gekloot zou krijgen met die nieuwe pakketten waar ze nu mee zijn gekomen. Dat wil ik helemaal niet, wil gewoon houden wat ik nu heb en betaal, maar dan op mijn nieuwe adres :+

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
itsmemax schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:07:
App en opnemen op afstand werkt momenteel niet voor mensen uit het "oude" Ziggo gebied :(
Er komt binnenkort een update van de app die het dan wel mogelijk gaat maken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:06
Moet het toch even kwijt, vrijdag ging mijn modem stuk kon er niet eerder een monteur komen,
dan woensdag, nu is die monteur geweest maar hij kon het niet oplossen, het ligt aan de in/uitgaand signaal.
Hij vertelde mij dat er een technicus bij moet komen en hij dat zelf niet kon, moet nu weer wachten tot dinsdag!
Dus al met al moet ik bijna 2 weken zonder internet en telefoon zitten, vindt het schandalig !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je volgende week maar even bellen met de klantenservice, krijg je restitutie. Of dat kreeg je in ieder geval bij het oude Ziggo in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Jerrythafast schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:04:
Moet je volgende week maar even bellen met de klantenservice, krijg je restitutie. Of dat kreeg je in ieder geval bij het oude Ziggo in deze situatie.
Dat ga ik zeker in rekening brengen maar wat ik gewoon zo vreemd vind, heb jaren UPC gehad, echt nooit problemen en nu het Ziggo is geworden ineens een gigantisch probleem met het signaal zo erg dat we alleen nog maar analoog tv kunnen kijken met veel storing en er geen internet + telefoon is ?

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 20-05-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Heeft niets met de fusie te maken waarschijnlijk zit er gewoon een schade in je kabel naar de eindversterker.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
funkeey schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:34:
Sinds enige dagen maak ik gebruik van het Technicolor 7210 modem/router van Ziggo.

Nu is het zo dat mijn AirPlay functionaliteit niet meer werkt. Soms, als het router opnieuw opstart komt hij weer tevoorschijn en werkt hij sporadisch. Maar na afsluiten van de AirPlay verbinding met een apparaat is hij weer verdwenen.

Na wat research lijkt het probleem toch echt de router te zijn. Zijn er meer mensen met dit probleem hier en wat kan ik het beste doen?

Denon AVR 1713
Technicolor 7210 F.W. STF0.76.06
Macbooks/Iphones
Probeer WMM eens uit te zetten bij WiFi instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Jim423 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:24:
Heeft niets met de fusie te maken waarschijnlijk zit er gewoon een schade in je kabel naar de eindversterker.
Maar waarom dan alleen op ons adres en de buren hebben nergens last van....... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Omdat iedereen een eigen aansluiting op de eindversterker heeft. Als er met die kabel iets mis is heb jij er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Albert020 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:52:
[...]

Maar waarom dan alleen op ons adres en de buren hebben nergens last van....... ?
Toevallig enthousiast gegraven in de voortuin? Of stevige bomen met fijne wortels :o

Hier in Brabant worden dit soort klusjes doorgaans door Teletronika gedaan...de graafmachine is hier ook al eens geweest :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
jongetje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:14:
Omdat iedereen een eigen aansluiting op de eindversterker heeft. Als er met die kabel iets mis is heb jij er last van.
Dat kan idd, neemt niet weg dat het vaag blijft en ik bij UPC nooit problemen had en nu Bij Ziggo ineens wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wacht eerst eens even af wat die monteur zegt. Kon natuurlijk toevallig net nu na de fusie zijn dat die kabel niet goed genoeg meer is of er iets is gebeurd waarom je signaal niet (goed) doorkomt. Ik denk niet dat door de fusie er kaboutertjes nu alle kabels gaan slopen om je te pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds Ziggo (lijkt erop) in snelheid een zeer wisselende verbinding. Mijn aansluiting is 50/5.

Met SABnzbd haalde ik een constante waarde van rond de 60Mbit. Momenteel is het een haaientand grafiek van 60 naar 3,7 etc.

Met de Ziggo speedtest is dit idem. Er is aan hardware of software niet veranderd. Nog steeds een macbook air via WiFi. Bij Ziggo moet ik eerst een draadje leggen...oftewijl een USB/UTP adapter kopen.

Zijn er andere manieren om de stabiliteit in snelheid te testen?

Ik ben een beetje een leek hierin.
p.s. ik heb een NUL file van 1GB geest, maar is dat een goede test?
Of pingen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:18:
Ik heb sinds Ziggo (lijkt erop) in snelheid een zeer wisselende verbinding. Mijn aansluiting is 50/5.

Met SABnzbd haalde ik een constante waarde van rond de 60Mbit. Momenteel is het een haaientand grafiek van 60 naar 3,7 etc.

Met de Ziggo speedtest is dit idem. Er is aan hardware of software niet veranderd. Nog steeds een macbook air via WiFi. Bij Ziggo moet ik eerst een draadje leggen...oftewijl een USB/UTP adapter kopen.

Zijn er andere manieren om de stabiliteit in snelheid te testen?

Ik ben een beetje een leek hierin.
p.s. ik heb een NUL file van 1GB geest, maar is dat een goede test?
Of pingen misschien?
Snelheid over wifi zegt echt helemaal niks...verbind de Macbook op 2.4 of 5Ghz? Zeker op 2,4Ghz is instabiliteit qua snelheid niet vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat op 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:20
Probeer dan eens 2.4 GHz. Bereik 5 GHz is minder dan 2.4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Laudor schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:50:
Probeer dan eens 2.4 GHz. Bereik 5 GHz is minder dan 2.4 GHz.
Maar 5Ghz is meestal wel een stuk sneller en stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
maak je nu gebruik van de router in het ziggo modem? Is een externe router misschien een oplossing? In bijna 90% van de gevallen is dat de oplossing voor een instabiele WiFi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen router. Ik vraag me af waarom mijn wifi instabiel is ineens. Ik zit 2 meter van de modem vandaan.
Zijn er meer test programma's die je download snelheid volgen, zoals speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Kan verschillende oorzaken hebben vanaf het modem gezien twee meter verder zit ik op de bank. Geen normale verbinding te krijgen. Een externe router lostte het probleem op. Je kan wel kanalen wijzigen via 192.168.178.1 maar vaak blijf je daar mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:28:
Nee geen router. Ik vraag me af waarom mijn wifi instabiel is ineens. Ik zit 2 meter van de modem vandaan.
Zijn er meer test programma's die je download snelheid volgen, zoals speedtest?
Toevallig een update gedaan naar Yosemite? Op de macbook van m'n vrouw zorgde dat er voor , dat ze opeens een brakke verbinding had, zelfs met m'n asus rt-ac87u router, die achter de technicolor in bridge staat. Terug gezet naar mavericks, en weer stabiel en volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:29:
Gisteren een nieuw modem ontvangen voor m'n overstap van UPC Zakelijk Fiberpower 200 naar Ziggo ZZP Connect Pro. Ik heb een Hitron CGNV4 gekregen, nog nooit gezien, in ieder geval met Wireless-AC, maar helaas zonder bridge mogelijkheid.

Nadat alles aangesloten was kon ik nog geen verbinding krijgen, hoewel de kabelverbinding zelf wel gewoon tot stand kon worden gebracht. Vanmorgen gebeld, toen bleek dat het modem nog niet geactiveerd was, dat gingen ze meteen doen. Maar daarnaast werd mij toch gevraagd of ik de 5-IP functie niet wilde behouden die ik voorheen bij UPC had.
Toen ik al zei dat dit bij het bestellen niet meer mogelijk was. werd al wel aangegeven dat dit technisch nog wel mogelijk is voor oud UPC klanten. Kost nog steeds €10 / maand, maar dan kun je wel gewoon bridge-modus gebruiken.

Heb voor nu toch maar geweigerd, aangezien ik geen bridge modus meer nodig heb naar m'n Airport Extreme als de Wireless AC van dit ding een beetje werkt. Vooralsnog wel in ieder geval, maar we zullen het afwachten.

Een gewaarschuwd mens telt dus voor 2, op zakelijke verbindingen met 1 IP is het nog steeds niet mogelijk om bridge modus te gebruiken. Maar oud UPC klanten kunnen hier via de (gratis) technische helpdesk nog wel om vragen tegen €10 / maand.

(...)
Ik haal even deze post aan uit het vorige deel, omdat ik in een vergelijkbare situatie zit. Ik heb een oud UPC zakelijk abonnement met 5 IP adressen. Ik heb contact opgenomen met Ziggo, maar daar kreeg ik herhaaldelijk te horen dat het niet mogelijk is om de 5 IP adressen optie te behouden bij een een overstap naar Ziggo Connect ZZP. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
KillerBee schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:52:
[...]

Lees ook:

ik heb ziggo even een tweet gestuurd gisteren en krijg nu een ander modem opgestuurd... :+

misschien dat het dan wel weg is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
jongetje schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:39:
Wacht eerst eens even af wat die monteur zegt. Kon natuurlijk toevallig net nu na de fusie zijn dat die kabel niet goed genoeg meer is of er iets is gebeurd waarom je signaal niet (goed) doorkomt. Ik denk niet dat door de fusie er kaboutertjes nu alle kabels gaan slopen om je te pesten.
Naar heel hard aandringen toch een afspraak voor morgen kunnen regelen met de goede monteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 19:56
Sinds ik via upc de Horizonbox in oktober kreeg heb ik alleen maar problemen.
Apparaten zoals mijn Nas worden niet herkend op netwerknaam, alleen op ip-adres.
Telefoon: heel vaak kan de ander mij niet horen, of ik diegene nou bel of de ander mij.
Gebiedsstoringen, zoals afgelopen zaterdag urenlang.
TVbeeld vaak net niet synchroon met geluid, ook irritant.
En nu gaat het tarief ook omhoog.

Maar ja, Ziggo is monopolist. Want met mijn postcode haal ik over adsl maximaal 10mb, waarschijnlijk minder. En op de kabel is dat 120mb waarbij ik altijd wel boven de 100 zit.
En glas is nog heeeel ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
Ik heb nu de Horizonbox een tijdje probleemloos draaien, echter..
Mijn signaal op de slaapkamer is bedroevend.

Ik heb een splitter tussen de kabel naar de Horizonbox en de kabel naar de slaapkamer. Ik kan hier GEEN versterker voor zetten omdat het signaal dan weer te sterk wordt voor de Horizonbox..

Mijn kabel naar de Slaapkamer is Hirschman (ongeveer 6 a 7 meter) en deze gaat naar een Humax 5200. De signaalsterke ligt net boven de 40% en geregeld is het helemaal weg en duurt het enkele seconden voordat ik weer beeld heb. Met mijn oude antieke kabel bleef het beeld weg, de Hirschman kabel heeft dus al flink wat verbetering opgeleverd. Alles is verder kabelkeur behalve de splitter (met een goede wordt mijn signaal weer te sterk voor de horizonbox)

Ik moet het signaal naar boven toe dus versterken. Dit moet ik dus doen NA de splitter. Heeft iemand advies hoe ik dat, enigszins betaalbaar, het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Reloader schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:36:
[...]

ik heb ziggo even een tweet gestuurd gisteren en krijg nu een ander modem opgestuurd... :+

misschien dat het dan wel weg is! :)
Toevallig heb ik hier vanmiddag ook om gevraagd, voor mij is er ook eentje onderweg *O* .
Hopelijk idd straks weer probleemloos streamen ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Laten jullie weten welke modems jullie ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:29:
Ik moet het signaal naar boven toe dus versterken. Dit moet ik dus doen NA de splitter. Heeft iemand advies hoe ik dat, enigszins betaalbaar, het beste kan doen?
sluit even goed uit dat het na die splitter nog 100% is, het lijkt er namelijk op dat er toch iets anders aan de hand is. Met een splitter (ervan uitgaande dat je niet dat ding met een plastic kapje hebt) kan niet zoveel mis. Lijkt er eerder op dat er ergens een kabel niet goed op een connector zit. Het lijkt er namelijk op dat het signaal al slecht is als het daar is en dan kan je versterken, maar dan versterk je de ruis.

Of is het signaal dat binnenkomt al minder dan 100% ?

Ik heb hier meerdere splitters en meer dan 40 meter kabel en alles is nog steeds 100% en het is gewoon bouwmarkt spul (niet het goedkoopste, maar ook niet de kwaliteit die jij nu hebt). Ik heb zelf een versterker beneden bij binnenkomst ingesteld (simpel ding van een paar euro van marktplaats, was ooit beste keuze consumentenbond in ik meen 2007 of 2003 ofzo).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zouden er ook iets langere kabels zijn die je aan kan sluiten tussen de aop en modem?
Volgens mij is die kabel standaard een meter of 1,5.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16
Afhankelijk van de binnenkomende signaalsterkte en kwaliteit kun je wel tot 5 meter gaan. Kabel zelf maken? Met goed materiaal uiteraard.
Er zullen ook ongetwijfeld ook kant en klare langere kabels in de handel zijn (bijv 2,5 of 3 meter). De Technetix-Tratec RLA75 is een prima kabel.
Ondanks het feit dat een langere kabel niet wordt aangeraden zijn er genoeg mensen waar het met langere kabels tussen AOP en modem prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masimo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:
Afhankelijk van de binnenkomende signaalsterkte en kwaliteit kun je wel tot 5 meter gaan. Kabel zelf maken? Met goed materiaal uiteraard.
Er zullen ook ongetwijfeld ook kant en klare langere kabels in de handel zijn (bijv 2,5 of 3 meter). De Technetix-Tratec RLA75 is een prima kabel.
Ondanks het feit dat een langere kabel niet wordt aangeraden zijn er genoeg mensen waar het met langere kabels tussen AOP en modem prima werkt.
Ah stom, het is inderdaad een standaard kabel met f connectors :F
Zal er eens in duiken hoef maar max 3 meter te overbruggen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Nou heb ik sinds Woensdag Ziggo zakelijk, met een mooie Hitron modem/router.
Alleen kunnen apparaten op de 2.4Ghz band geen verbinding meer maken met apparaten die de 5Ghz banf gebruiken, terwijl ik dit eerder wel kon met mijn Apple Timecapsule als router.
maar helaas kan die Hitron weer niet in bridge modus gezet worden!

Zijn er meer gebruikers met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Weet niet in hoeverre je de Hitron kan instellen maar je zou kunnen kijken of AP isolation of client isolation aan staat. Mocht je niks kunnen vinden wat hier op lijkt of staat het al uit dan zeg ik een bug in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Laten we het hopen, hoop dat het een technicolor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Die technicolors vreten wel stroom volgens de consumentenbond test http://www.consumentenbon...en/?CID=EML_NB_L_20150517

Vannacht omgeving Utrecht trouwens werkzaamheden geweest, nieuw publiek IP en bij ons in nu ook de eerste trace * * * in een traceroute (zoals in het vorige topic al te lezen was bij anderen)

Nieuwe CMTS geplaatst oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:34
stormfly schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 07:34:
[...]

Probeer WMM eens uit te zetten bij WiFi instellingen?
Dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:14
Nieuw speeltje gekocht (FLIR One warmtebeeldcamera voor iPhone), ook eens mee 'gekeken' naar het Ubee EVW321B modem:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YVyRK6oBgDAdkI5CobOE1vpd/full.jpg

Best warm :P Staat in bridge modus trouwens, misschien dat hij in router modus nog warmer is :p

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 22-05-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Laatst online: 21:17
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:33:
Nieuw speeltje gekocht (FLIR One warmtebeeldcamera voor iPhone), ook eens mee 'gekeken' naar het Ubee modem:
[afbeelding]
Best warm :P
Ding staat ook constant 13 W (in router modus. Hoeveel doet ie in bridge?) weg te branden. Kost je nog eens zo'n 26 euro per jaar. En dan dat × 2 miljoen klanten? :?

[ Voor 3% gewijzigd door The_Vice op 22-05-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:50:
[...]

sluit even goed uit dat het na die splitter nog 100% is, het lijkt er namelijk op dat er toch iets anders aan de hand is. Met een splitter (ervan uitgaande dat je niet dat ding met een plastic kapje hebt) kan niet zoveel mis. Lijkt er eerder op dat er ergens een kabel niet goed op een connector zit. Het lijkt er namelijk op dat het signaal al slecht is als het daar is en dan kan je versterken, maar dan versterk je de ruis.

Of is het signaal dat binnenkomt al minder dan 100% ?

Ik heb hier meerdere splitters en meer dan 40 meter kabel en alles is nog steeds 100% en het is gewoon bouwmarkt spul (niet het goedkoopste, maar ook niet de kwaliteit die jij nu hebt). Ik heb zelf een versterker beneden bij binnenkomst ingesteld (simpel ding van een paar euro van marktplaats, was ooit beste keuze consumentenbond in ik meen 2007 of 2003 ofzo).
Die splitter is merkloos een simpele T-Splitter voor TV maar werkt goed. Mijn signaal vanuit AOP is te sterk en met die splitter er tussen wordt het net dat beetje afgezwakt dat de Horizonbox ermee overweg kan (te sterk signaal zonder splitter is gebleken met de monteur erbij). Nu moet de kabel die naar boven gaat vanuit die splitter een boost hebben zodat mijn signaal van ongeveer 40-43% iets hoger wordt zodat ik niet telkens om de zoveel minuten blokjes zie of enkele seconden zwart beeld.

**Ik heb een 2e splitter getest en het blijft hetzelfde probleem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:54:
Nu moet de kabel die naar boven gaat vanuit die splitter een boost hebben zodat mijn signaal van ongeveer 40-43% iets hoger wordt zodat ik niet telkens om de zoveel minuten blokjes zie of enkele seconden zwart beeld.
Ik blijft het wat apart vinden. Ik zou als ik jou was via internet een versterktertje bestellen, dan even testen of dat het gewenste resultaat geeft. Zo niet, dan kan je hem terugsturen en krijg je je geld terug.

Het signaal bij ons boven is over de 80%, van 40 naar 80 ofzo is wel een heel flinke boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:40:
[...]

Ik blijft het wat apart vinden. Ik zou als ik jou was via internet een versterktertje bestellen, dan even testen of dat het gewenste resultaat geeft. Zo niet, dan kan je hem terugsturen en krijg je je geld terug.

Het signaal bij ons boven is over de 80%, van 40 naar 80 ofzo is wel een heel flinke boost.
Dat bestellen is inderdaad een goed idee om te testen.
Ik ga eens wat rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
The_Vice schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Ding staat ook constant 13 W (in router modus. Hoeveel doet ie in bridge?) weg te branden. Kost je nog eens zo'n 26 euro per jaar. En dan dat × 2 miljoen klanten? :?
12 watt in router modus...Technicolor rond de 19 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
stormfly schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:49:
[...]

12 watt in router modus...Technicolor rond de 19 watt
En de technicolor is ook een heethoofd, ook in bridge!

Combi van modem en tostimakert

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Wat een ontiegelijke bullsh#@$t. De prijs van ons abbo gaat omhoog en er gaan gewoon 3 zenders van de Horizon af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:43:
[...]

Dat bestellen is inderdaad een goed idee om te testen.
Ik ga eens wat rondneuzen.
als je hem in een winkel koopt is het vaak gedoe om geld terug te krijgen, als ik iets wil testen koop ik het altijd online. Scheelt bergen gezeur. En ik laat pakjes altijd op mijn werk bezorgen en stuur ze via het werk weer terug (toch meestal antwoordnummers). Ideaal, er zit altijd iemand bij de receptie (dus pakje komt altijd aan) en ik kan gelijk testen als ik thuiskom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrPompidom schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:26:
[...]

Toevallig een update gedaan naar Yosemite? Op de macbook van m'n vrouw zorgde dat er voor , dat ze opeens een brakke verbinding had, zelfs met m'n asus rt-ac87u router, die achter de technicolor in bridge staat. Terug gezet naar mavericks, en weer stabiel en volle snelheid.
Nope deze was al aanwezig met UPC.

Iedere 8-10 sec zakt de snelheid af naar 3,5/4,0 MB (van 6MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Jay-B schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:06:
Weet niet in hoeverre je de Hitron kan instellen maar je zou kunnen kijken of AP isolation of client isolation aan staat. Mocht je niks kunnen vinden wat hier op lijkt of staat het al uit dan zeg ik een bug in de firmware.
Het zal een bug zijn :(
Die optie is in de firmware nergens te vinden, en aparaten op dezelfe band kunnen elkaar wel gewoon zien :/ dus ik vermoed dat er ergens gewoon iets niet helemaal goed zit in de software!
Maar bedankt voor het mee denken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Hmm ik dacht laat ik eens checken hoe de verbinding ervoor staat, lang niet echt gecheckt eigenlijk. Ik merk op dat speedtests max 20mbit geven voor de download, terwijl ik in het verleden makkelijk de 120 voltrok, zelfs over wifi. In de opstelling is niks veranderd,Cisco modem van Ziggo in bridge modus, daarachter een linksys router, met een alles in plus abbo.
Iemand een idee wat nog te checken?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 60Mbit haal ik nu 's-avonds nog maar 35-40 sinds Ziggo.
Dat was met UPC echt niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:33:
Nieuw speeltje gekocht (FLIR One warmtebeeldcamera voor iPhone), ook eens mee 'gekeken' naar het Ubee EVW321B modem:

[afbeelding]

Best warm :P Staat in bridge modus trouwens, misschien dat hij in router modus nog warmer is :p
Ik heb dan niet dit leuke speeltje :-( maar mijn Cisco wordt inderdaad ook erg warm. Router staat in bridge, toen ik de router functie nog gebruikte werd hij een stuk warmer.
Pagina: 1 ... 4 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.