MediaZoo schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:43:
Verder lijkt het me aan Ziggo om of voor de kabel te zorgen of het contract te ontbinden. Als er geen kabel is zou ik niet inzien waarom Ziggo de klant verplicht de kosten voor de aanleg van een kabel te dragen.
Contract ontbinden kan natuurlijk ook. Daar zal Ziggo niet moeilijk over doen. Het zou kunnen dat de 1e eigenaar van het huis ervoor gekozen heeft ziggo niet te betalen voor aansluiting en is het huis opgeleverd zonder aansluiting. Dan gaat Ziggo het niet kosteloos aansluiten bij een nieuwe bewoner.
Maar ik vermoed dat de vorige bewoner de kabel heeft afgeknipt of wat dan ook en de muur dichtgemaakt heeft, er komt immers een monteur en die komt niet als Ziggo zeker weet dat er geen kabel is. Ik heb geen idee wat ze dan met de kosten doen, waarschijnlijk lossen ze het dan gratis op.
Ik denk dus dat Ziggo het kan oplossen, anders moet je op basis van de kosten beslissen of Ziggo een go of no go is. Meestal weet Ziggo dezelfde dag nog wat de kosten zijn om het goed te krijgen. KPN is zonder glasvezel ook niet ideaal.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 15-05-2015 11:20
]