Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

TFHfony schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:54:
[...]

Het verschil tussen de 2 zijn de gratis films/series welke je via interactieve TV kan kijken. Bij TV Extra kan dit wel, bij TV Royaal niet.
Oke bedankt. Met Netflix abbonement is dit dus een beetje dubbelop.
Zoiezo kijken of ik niet naar een andere provider ga, misschien glasvezel. Deze prijsverhoging geeft natuurlijk de mogelijkheid om een jaarcontract te verbreken. Maarja alles-in-1 met 200mbit voor 66 euro zal je denk niet snel ergens anders krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hakulaku op 13-05-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:07:
Hier was al eens geopperd om als dorpsinitiatief glas aan te laten leggen.
Echter waar begin je dan :D
de helft van de bewoners in de binnenstad bij ons is 50+, dat gaat niet lukken. Als ik zo rondvraag hebben veel mensen nu opeens weer kpn (ik vraag het aan de vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen). Kennelijk is dat voor veel gezinnen voldoende. Ik vond kpn echter een stuk slechter dan ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Nog iemand hier die problemen ondervind met een Ziggo abonnement icm de nieuwe Technicolor modem/router.
Het wifi signaal is goed in heel het huis alleen de verbinding lijkt weg te vallen in de router. Dan zit mijn snelheid ineens op 0,01Mb. Wifi signaal blijft gewoon goed. 2x achter elkaar resetten helpt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

RSD1982 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:44:
Nog iemand hier die problemen ondervind met een Ziggo abonnement icm de nieuwe Technicolor modem/router.
Het wifi signaal is goed in heel het huis alleen de verbinding lijkt weg te vallen in de router. Dan zit mijn snelheid ineens op 0,01Mb. Wifi signaal blijft gewoon goed. 2x achter elkaar resetten helpt vaak.
Nop. Tot nog toe juist erg tevreden over de Technicoler TC7210. Hij hangt er nu bijna 3 weken zonder enige problemen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:15
En hoe komen jullie aan een Technicolor? Nieuwe abonnees of een oude Ubee / Cisco in mogen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Joster schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:47:
En hoe komen jullie aan een Technicolor? Nieuwe abonnees of een oude Ubee / Cisco in mogen ruilen?
Overgestapt van TV + Internet naar een zakelijk abbo, zodat ik 200/40mbit kon krijgen ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
Joster schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:47:
Ik ben een nieuw abonnee en kreeg daarbij een Technicolor.

Het valt mij wel op dat het 5Ghz signaal beduidend minder bereik heeft dan 2,4Ghz signaal. Anderen die dat ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:38:
[...]

Ik ben een nieuw abonnee en kreeg daarbij een Technicolor.

Het valt mij wel op dat het 5Ghz signaal beduidend minder bereik heeft dan 2,4Ghz signaal. Anderen die dat ook ervaren?
Dat is altijd al zo geweest, ongeacht wat voor router je gebruikt of welke provider je hebt. Hoe hoger de frequentie van het signaal, hoe lager het effectieve bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet alleen bij de technicolor maar dat is bij elke 5Ghz en 2,4Ghz zender, dat komt door de hoogte van de frequentie waardoor het signaal minder draagt.

Volkomen normaal, voor goede 5Ghz dekking moet je al snel denken aan 2 AP's in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Aha, nooit geweten. Als de snelheid en stabiliteit dan naar wens is op 2,4Ghz is er dus niet echt een reden om de 5Ghz te gebruiken begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:39:
Aha, nooit geweten. Als de snelheid en stabiliteit dan naar wens is op 2,4Ghz is er dus niet echt een reden om de 5Ghz te gebruiken begrijp ik.
Behalve als je het op AC niveau toe kunt passen in huis, dan is het prima te gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het enige wat bij mij thuis van AC gebruik maakt, is mijn smartphone. De rest is allemaal N of zit op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met die prijsverhoging van 1 juli die vooral geldt voor de oud UPC abonnees, kun je als "oud ziggo" klant dan ook je abonnement opzeggen door deze verhoging? Of mag ik me nog steeds afmelden vanwege de vorige verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

-Skyhawk- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:56:
Met die prijsverhoging van 1 juli die vooral geldt voor de oud UPC abonnees, kun je als "oud ziggo" klant dan ook je abonnement opzeggen door deze verhoging?
Euh.. Wat denk je zelf? Je kan toch zelf wel bedenken dat dit niet het geval zal zijn.
Of mag ik me nog steeds afmelden vanwege de vorige verhoging?
Bij mijn weten mag dit tot 1 maand na bekendmaking van de nieuwe voorwaarden.
Maar tenzij je recent iets hebt gedaan waardoor je aan een (nieuw) contract vast zit, heeft Ziggo in principe altijd een opzegperiode van een maand. Weet je zeker dat je dus niet gewoon op kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:04
vinom schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:39:
Als je voor het modem staat haal ik 5Mbit meer op 5 GHz op de OPO :+ . Je zou eens kunnen testen of je 2.4 snelheid omhoog gaat op het moment dat je 5 GHz uitschakelt.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 13-05-2015 15:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:51
Wij zijn hier al abonnee van Ziggo sinds de tijd van Quicknet medio 2006 a 2007. (Noord-Holland gebied).
In al die jaren hebben we hetzelfde abonnement gehad en een aantal snelheid veranderingen mee gemaakt.
Wij hebben hier in huis altijd TV en Internet (Z2 pakket). Hier betalen wij €52,50 voor.

Nu willen wij er telefoon bij dus ons abonnement aanpassen naar Connect & Play Complete.
Dan komen de kosten op €59,50.

Nu vraag ik me af wat valt er te halen bij Ziggo als bestaande klant aan korting? Nieuwe klanten hebben namelijk 3 maanden korting. Wij hebben in al die jaren dat wij Ziggo hebben geen korting gehad en betalen dus de volle mep... En nu krijg je er z'n "Horizon Mediabox" bij maar ben je verplicht om dit te gebruiken of mag je ook nog via de "oude" methode met smartcard in de tv werken?

Ik heb al gebeld met de Ziggo maar de wachttijd was zo achterlijk lang dat het me teveel werd, zal wel door de prijswijzing komen van de UPC mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 07:40:
Probleem van rebooten met technicolor modem in bridge stand is nog steeds niet opgelost.
Gisteren 3 kwartier met Ziggo aan het bellen geweest en uiteindelijk besloten dat ik een nieuwe adapter krijg voor m'n oude Ubee modem, zodat ik weer terug kan ....
Ziggo erkent dit probleem en ze kunnen niet aangeven wanneer het opgelost is. Tot die tijd ga ik weer lekker verder met het Ubee modem, nooit problemen mee gehad.
Ik draai momenteel op een nieuwe firmware versie van de tc7210 in bridge. Morgen kan ik je zeggen of die wel stabiel blijft en een IP lease krijgt. (hij moet nog 11 uurtjes tot de grens van 48 uur)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tjoekie schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:34:
[...]

Dat is altijd al zo geweest, ongeacht wat voor router je gebruikt of welke provider je hebt. Hoe hoger de frequentie van het signaal, hoe lager het effectieve bereik.
Maar dat is toch de reden dat je bij 5GHz wifi tot 200mW mag, om dat enigszins te compenseren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Chris89 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:32:
En nu krijg je er z'n "Horizon Mediabox" bij maar ben je verplicht om dit te gebruiken of mag je ook nog via de "oude" methode met smartcard in de tv werken?
Als je die Horizon box niet gaat gebruiken, waarom zou je dan voor play max gaan? Zonder die box kun je MyPrime ook niet gebruiken waar je dan voor betaald. Kun je beter de standaard nemen + tv royaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
jongetje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:45:
[...]

Als je die Horizon box niet gaat gebruiken, waarom zou je dan voor play max gaan? Zonder die box kun je MyPrime ook niet gebruiken waar je dan voor betaald. Kun je beter de standaard nemen + tv royaal.
Als je een 120 mb om 12 mb internet abonnement (Z2) hebt dan wil je niet een abonnement lager gaan zitten en zit je dus automatisch vast aan Connect & Play Complete en dus aan die Horizon box lijkt mij. Of ik heb het volledig verkeerd begrepen maar dan wil ik dat graag uitgelegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nee hoor, je kunt gewoon zelf samenstellen: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
Klopt dit wel? mijn contract loop tot 26-06-2015, nu heb ik het vandaag opgezegd, maar nu krijg ik deze mail:

Wij hebben uw opzegging voor één of meerdere Ziggo diensten ontvangen. U heeft aangegeven uw Ziggo diensten per 27-07-2015 00:00:00 te willen stoppen.

Een maand er bij doen mag toch zomaar niet?

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-05-2015 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrPompidom
Wat een stelletje Hollandse mierenneukers hier zeg. Oké, 2 euries meer per maand, misschien wat minder tissues of lotion kopen? Of lekker overstappen op adsl van telfort/kpn of whatever, en dan zeiken dat de snelheden waardeloos zijn, de ping dik 20 ms is, en het tv-signaal toch wel om te huilen is.

Hier loopt ziggo keurig, 24 uur per dag op 500/40 Mbit, met een ping va 9 ms, heb nooit, maar dan ook nooit problemen met de TV, ook niet met de horizon ( welke 10 x sneller zapt dan die geile humax) en werkt de telefoon zoals het hoort.

Uiteraard ligt hier wel de bekabeling die nodig is, en klaar is voor meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Zo even Ziggo gebeld. Eerste 6 maanden 39,95 en daarna 55,95. En dat voor een connect complete + play smart. Dus ook nog een gratis digitale ontvanger 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrPompidom schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:06:
Wat een stelletje Hollandse mierenneukers hier zeg. Oké, 2 euries meer per maand, misschien wat minder tissues of lotion kopen?
1 biertje minder inderdaad :D

Hoe loopt dat 500mbit in de praktijk? Werkt dat wat lekker met usenet enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

WhySoSerious? schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:43:
Klopt dit wel? mijn contract loop tot 26-06-2015, nu heb ik het vandaag opgezegd, maar nu krijg ik deze mail:

Wij hebben uw opzegging voor één of meerdere Ziggo diensten ontvangen. U heeft aangegeven uw Ziggo diensten per 27-07-2015 00:00:00 te willen stoppen.

Je hebt een maand opzeg termijn, normaal gesproken zou het zo moeten zijn dat indien je abonnement loopt tot 1-7, je per 1-6 kan opzeggen. Het is mij dan ook niet duidelijk waarom Ziggo jou nog een maand extra in de maag split.

Ik zou gewoon bellen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhySoSerious? schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:43:

Je hebt inderdaad een maand opzegtermijn, maar waarom ze in hun voordeel nog een maand aanplakken snap ik ook niet, je bent op tijd met opzeggen, en nu lijkt het een stilzwijgende verlening, omdat je na het jaar elke maand mag opzeggen.

Dit mag dus niet meer ;).
Zou zoals hierboven is gezegd eens bellen hoe en wat

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
MrPompidom schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:06:
Wat een stelletje Hollandse mierenneukers hier zeg. Oké, 2 euries meer per maand, misschien wat minder tissues of lotion kopen?
Zei degene die te beroerd was om datzelfde bedrag voor de tweakers site neer te leggen O-)

En die tissues zijn er de laatste tijd ook al niet goedkoper op geworden hoor :)

Maar serieus, een prijsverhoging is een prijsverhoging, en daar mag je altijd kritisch over zijn. En aangezien er voor veel mensen geen valide alternatief is (in mijn geval is de ADSL snelheid bijvoorbeeld te gering om TV over ADSL af te nemen, en is er (nog) geen glasvezel beschikbaar) hebben ze extra reden om kritisch te zijn. Helemaal als de service ook nog eens ver beneden de maat is (kan al 4 weken niet inloggen op mijn ziggo, heb zo'n technicolor modem in bridge mode die steeds zijn IP adres kwijt raakt, beeldkwaliteit is een stuk achteruit gegaan).

Fijn dat het voor jou wel werkt, maar er zijn genoeg mensen die wel degelijk recht van klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
MdO82 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:20:
[...]

Je hebt inderdaad een maand opzegtermijn, maar waarom ze in hun voordeel nog een maand aanplakken snap ik ook niet, je bent op tijd met opzeggen, en nu lijkt het een stilzwijgende verlening, omdat je na het jaar elke maand mag opzeggen.

Dit mag dus niet meer ;).
Zou zoals hierboven is gezegd eens bellen hoe en wat
Ja heb gebeld en nu staat het goed. Snap het ook niet, einddatum staat er duidelijk en heb het ook nog gezegd :) Nu Tweak 1000mbit aanvragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhySoSerious? schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:36:
1000mb pakket bij Tweak is trouwens ook niet duur. Vanaf 1 juli ook Leeuwarden :)
Wat hebben ze daar in Leeuwarden voor moeten doen? Met alle perikelen van Ziggo zie ik een bewonersinitiatief hier in de omgeving nog best kans van slagen hebben. Misschien kan ik naar Fries voorbeeld de aandacht van Tweak op ons mooie dorp laten vestigen :9~

(En ja, ik meen deze vraag serieus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chris89 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:29:
Zo even Ziggo gebeld. Eerste 6 maanden 39,95 en daarna 55,95. En dat voor een connect complete + play smart. Dus ook nog een gratis digitale ontvanger 👍🏻
Ik kan je niet helemaal volgen. Sinds de aankondiging dat Ziggo en UPC samengingen ken ik, als Ziggo klant, geen één verandering die een verhoging rechtvaardigt. Het is alleen maar achteruit gewandeld.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 13:50
Meer mensen last van het feit dat 'de rode knop' voor ITV op Humax decoders vaak niet werkt?
Heb hier sinds de fusie (toeval of niet) last van op zowel mijn 5100C als mijn 5300C.

Op de 5100C lost een reset (stroom eraf) het op, de 5300C moet ik iedere 5-7 dagen naar fabrieksinstellingen terug zetten. Als ik op zo'n moment via het menu de optie "TV portal" werkt dit ook niet, normaal leidt deze ook naar ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bij mij gaan de prijzen nu voor de 2de keer omhoog bij Ziggo dit jaar bij mijn pakket. Is het nog de moeite om Ziggo op te bellen voor op te zeggen om korting te fixen? Zie dat regelmatig terug komen op dit forum, of doen ze dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

alwaysleft schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:19:
Bij mij gaan de prijzen nu voor de 2de keer omhoog bij Ziggo dit jaar bij mijn pakket. Is het nog de moeite om Ziggo op te bellen voor op te zeggen om korting te fixen? Zie dat regelmatig terug komen op dit forum, of doen ze dat niet meer?
Gouden tip: als je NIET belt, krijg je in ieder geval geen korting. Kortom: Gewoon proberen. Je hebt niets te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris89 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:29:
Ik sta op het punt Connect&Play Complete te bestellen, maar nu volg ik je ook niet helemaal.. Want dat pakket is 59,95 en eerste 3 maanden (niet 6) voor 39,95.

Of bedoel je Play Start? Als je die combineert met Connect Complete kom je inderdaad op 55,95. Maar waarom zou je dat doen.. voor 4 euro meer kan heb je de Horizon box incl. opnemen/pauzeren.

Ieder zijn eigen keuzes natuurlijk :P Maar hoe je aan 6 maanden korting komt vind ik knap! _/-\o_ Gewoon bellen dus ipv online aanvragen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andy88 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:50:
Meer mensen last van het feit dat 'de rode knop' voor ITV op Humax decoders vaak niet werkt?
Heb hier sinds de fusie (toeval of niet) last van op zowel mijn 5100C als mijn 5300C.

Op de 5100C lost een reset (stroom eraf) het op, de 5300C moet ik iedere 5-7 dagen naar fabrieksinstellingen terug zetten. Als ik op zo'n moment via het menu de optie "TV portal" werkt dit ook niet, normaal leidt deze ook naar ITV.
Heb ik ook gehad met een 5300C.
Had dit dan wel voor de fusie en de humax kreeg diegene bij een jaarcontract.

Humax op moeten sturen naar ziggo en ze hebben een software fix gedaan.
Echter heb ik niet gehoord wat de oorzaak was -O-

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:41:
[...]

Ik sta op het punt Connect&Play Complete te bestellen, maar nu volg ik je ook niet helemaal.. Want dat pakket is 59,95 en eerste 3 maanden (niet 6) voor 39,95.

Of bedoel je Play Start? Als je die combineert met Connect Complete kom je inderdaad op 55,95. Maar waarom zou je dat doen.. voor 4 euro meer kan heb je de Horizon box incl. opnemen/pauzeren.

Ieder zijn eigen keuzes natuurlijk :P Maar hoe je aan 6 maanden korting komt vind ik knap! _/-\o_ Gewoon bellen dus ipv online aanvragen??
Die aanbieding kreeg ik ook toen ik vandaag ging opzeggen. Eerste 6 maanden Complete voor €39,95 en daarna €59,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:41:
[...]

Dreigen met opzeggen help altijd. Ik had een aanbieding van KPN dus belde direct met opzeggingen. Daar konden ze me de maximale korting geven, wat dus 6 maanden is. Via de site is inderdaad 3 maanden korting!

Voor de rest wat hier boven staat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ben een nieuwe klant, omdat ik ga verhuizen. Op dit moment gedeeld abbo met huisgenoten. Ik kan natuurlijk bluffen dat er een andere aanbieding ergens is, waar ik naar neig O-) We gaan t morgen proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Het lijkt een verhaal voor het 'UPC wordt Ziggo'-topic, maar ik heb nooit met UPC te maken gehad en ben gewoon een nieuwe Ziggo-klant. Weliswaar in het oude UPC-gebied, maar toch.

Wat mij opvalt:
- ik krijg een Ubee modem met niet alleen een UPC-logo aan de buitenkant, maar ook een interface met allerhande UPC-rommel.

- ik krijg twee CI+-modules waar netjes Ziggo op staat. In de ene zit een smartcard met UPC-logo en in de andere een kaart met het oude UPC-logo (niet dat bloemetje, maar de letters in kleuren door elkaar).

- in de handleiding van de CI+-modules staat dat ik op mijn TV moet kiezen voor DVB-C van Ziggo en een netwerk-ID moet intoetsen. DIe staat ook in de handleiding. VIjf cijfers, terwijl ik er maar vier kan invoeren. Als ik op mijn TV kies voor DVB-C van UPC (wat dus niet meer bestaat) kan ik wel vijf cijfers invoeren. Dat dus maar gedaan. En dan werkt het prima.

- Om de CI+-module te activeren moet ik volgens de handleiding bellen met 0900-1844. Dat nummer is van de politie. Die kunnen mijn kaart niet activeren. 0900-1884 gebeld en dan kan het wel.

Dat de overgang van UPC naar Ziggo niet in één keer goed gaat, dat snap ik. Maar dat ik als nieuwe klant wordt geconfronteerd met allerhande legacy rotzooi en informatie die gewoon niet klopt, dat is wel een beetje jammer. Ik had een boel dingen wel zelf bedacht (want tweakers en zo), maar de gemiddelde consument had dus geen werkende TV en aan de politie gevraagd om een kaart te activeren...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:27:
[...]

1 biertje minder inderdaad :D

Hoe loopt dat 500mbit in de praktijk? Werkt dat wat lekker met usenet enzo?
Draait supers. Ik draai snachts diverse backup's vanaf het datacenter naar hier, en dat gaat met 58 Mb/s.
Usenet doet zo'n 45 mb/s maar dat ligt meer aan sunnyusenet. FTP verkeer gaat ook full-speed.
En heb niet veel buren met snelle ziggo, dus ook op de piek-uren geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dreamscape schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 02:04:
- Om de CI+-module te activeren moet ik volgens de handleiding bellen met 0900-1844. Dat nummer is van de politie. Die kunnen mijn kaart niet activeren. 0900-1884 gebeld en dan kan het wel.
8844 is dat toch?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja als je de politie wilt spreken zou ik 8844 bellen, voor ziggo is 1884 toch wel directer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik ga toch eens voorzichtig kijken naar Vodafone thuis en dan na een jaar kijken wat mogelijk is bij Ziggo. Vodafone thuis heeft nu hele mooie tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrPompidom schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:00:
Usenet doet zo'n 45 mb/s maar dat ligt meer aan sunnyusenet.
Dat is inderdaad nog wel een mooie verbetering op mogelijk. Ik heb zelf supernews + cheapnews (vult elkaar wat aan met takedowns). Toen ik nog mijn 200mbit verbinding had haalde ik de volle snelheid. Geen idee of je dan 500mbit kan halen, maar je komt in de buurt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 12-09 13:11
MrPompidom schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Ik draai momenteel op een nieuwe firmware versie van de tc7210 in bridge. Morgen kan ik je zeggen of die wel stabiel blijft en een IP lease krijgt. (hij moet nog 11 uurtjes tot de grens van 48 uur)

;)
En ???????

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
System Up Time 2 days 00h:39m:54s

En geen verlies van internet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
MrPompidom schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:55:
[...]

System Up Time 2 days 00h:39m:54s

En geen verlies van internet. _/-\o_
Hmmm, klinkt goed, maar ik zit nog op STF0.76.06 en nu een uptime van 1 days 18h:42m:35s, dus klapt ie er straks weer uit.
Hoe kom ik aan die nieuwe firmware ??? Rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 12:01:
[...]

Hmmm, klinkt goed, maar ik zit nog op STF0.76.06 en nu een uptime van 1 days 18h:42m:35s, dus klapt ie er straks weer uit.
Hoe kom ik aan die nieuwe firmware ??? Rebooten?
Daar zul je voor moeten bellen ben ik bang. Want de nieuwe firmware is op mijn modem gezet voor test-doeleinden. En ik heb geen idee hoe snel ze deze firmware gaan uitrollen, al zal dat niet heel lang gaan duren, gezien het aantal klachten met de TC7210 in bridge.

[ Voor 0% gewijzigd door MrPompidom op 14-05-2015 12:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
ok, reboot ik nog wel een keer met de hand en dan bel ik morgen Ziggo maar eens op. Thanx en geef ff aan of dat de technicolor ook stabiel blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Gisteren heb ik me pakket aangepast bij Ziggo en nu ga ik naar een alles in 1 abonnement.
Nu vroeg ik me af, krijg ik weer een heel nieuw pakket met modem en startpakket enzovoort?
Hoe zit het met monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Klopt. Maar met 0900-1844 kom je ook bij de politie terecht. Een of andere infolijn.
In ieder geval kom je niet bij Ziggo uit.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
dreamscape schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:24:
[...]

Klopt. Maar met 0900-1844 kom je ook bij de politie terecht. Een of andere infolijn.
In ieder geval kom je niet bij Ziggo uit.
even Google inderdaad: https://www.politie.nl/contact
Teksttelefoon Politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Meh ik heb nu wat vreemds...

Ik ben pasgeleden verhuisd naar een adres waar Ziggo geen diensten levert omdat er geen aansluiting in dit huis is.(wel in het Ziggo gebied maar geen kabel naar binnen getrokken) dus ik bel Ziggo om op te zeggen.(heb nog een jaar te gaan van mijn 2 jaarcontract.)
Normaal gesproken zou je dan kosteloos je contract moeten kunnen ontbinden omdat ze geen diensten leveren op het betreffende adres. Word ik doorverbonden met een of andere speciale afdeling die een speciale monteur in planned met me om te kijken of er inderdaad geen Ziggo aansluiting in dit huis is.

Dit waarschijnlijk omdat de beide buren naast me wel Ziggo hebben.
Nu komt er aanstaande maandag dus een monteur naar mijn huis om te controleren en dergelijke.

Wat moet ik hier nu van denken???

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

blamauci schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:29:
[...]
Dat Ziggo de contractuele afspraken met jou graag wil uitzitten?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
DeBolle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:34:
[...]

Dat Ziggo de contractuele afspraken met jou graag wil uitzitten?
Tja dat is allemaal leuk en aardig, maar ik ga natuurlijk niet opdraaien voor de kosten van het doortrekken van die kabels. Dat heb ik ook aangegeven aan de persoon aan de telefoon van de week.
Maargoed ik ben altijd een tevreden geweest over Ziggo en ik heb heel eerlijk gezegd ook geen zin in het gejank met KPN en die trage shit die ik daar kan krijgen. Dus ik wacht aankomende maandag wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Heb sinds een paar dagen ziggo(40/4) icm een TC7210, hiervoor jaren tele 2. Alles werkt prima behalve wifi op 2 samsung galaxy s3 telefoons. Op de laptop krijg ik goede verbinding met goed bereik door het hele huis op de 2.4ghz band. Als ik probeer te verbinden met beide telefoons krijg ik een verificatiefout melding. Wachtwoord klopt 100%. De 5ghz band werkt vreemd genoeg wel op de telefoons alleen is het bereik hiervan zo slecht dat het niet handig is in de praktijk. Iemand een verklaring of nog mooier, een oplossing?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blamauci schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:38:
[...]

Tja dat is allemaal leuk en aardig, maar ik ga natuurlijk niet opdraaien voor de kosten van het doortrekken van die kabels. Dat heb ik ook aangegeven aan de persoon aan de telefoon van de week.
Maargoed ik ben altijd een tevreden geweest over Ziggo en ik heb heel eerlijk gezegd ook geen zin in het gejank met KPN en die trage shit die ik daar kan krijgen. Dus ik wacht aankomende maandag wel even af.
Ik hoop dat je bij KPN dan nog geen abonnement hebt afgesloten waar je aan vast kunt worden gehouden? Straks blijkt er toch ergens een kabel van Ziggo verstopt te zitten en mag je die lui van KPN gaan proberen uit te leggen dat je toch eigenlijk geen klant van ze wilt worden :X

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 14-05-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blamauci schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:29:
Ziggo gaat controleren of er een vrije kabel in de grond zit. Als dit het geval is sluiten ze je gratis aan. Is dit niet het geval, dan betaal je 25 euro per meter vanaf je huis tot aan de wijkcentrale. Misschien weet je waar de wijkcentrale zit, met wat geluk in de buurt van je huis zodat de eventuele kosten niet te hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
power_user schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:18:
Heb sinds een paar dagen ziggo(40/4) icm een TC7210, hiervoor jaren tele 2. Alles werkt prima behalve wifi op 2 samsung galaxy s3 telefoons. Op de laptop krijg ik goede verbinding met goed bereik door het hele huis op de 2.4ghz band. Als ik probeer te verbinden met beide telefoons krijg ik een verificatiefout melding. Wachtwoord klopt 100%. De 5ghz band werkt vreemd genoeg wel op de telefoons alleen is het bereik hiervan zo slecht dat het niet handig is in de praktijk. Iemand een verklaring of nog mooier, een oplossing?
Je hebt de wifi connectie ook even helemaal weggegooid ?
Neem aan je verhaal gelezen te hebben dat je 2.4 en 5ghz banden gescheiden zijn (verschillende namen)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:00:
[...]

Ziggo gaat controleren of er een vrije kabel in de grond zit. Als dit het geval is sluiten ze je gratis aan. Is dit niet het geval, dan betaal je 25 euro per meter vanaf je huis tot aan de wijkcentrale. Misschien weet je waar de wijkcentrale zit, met wat geluk in de buurt van je huis zodat de eventuele kosten niet te hoog worden.
Ik hoop dat je de groepsversterker bedoeld, de wijkcentrale is al voorzien van kabels en ik zie niet in waarvoor er betaald moet worden voor de aanleg van iets dat er al is.

Verder lijkt het me aan Ziggo om of voor de kabel te zorgen of het contract te ontbinden. Als er geen kabel is zou ik niet inzien waarom Ziggo de klant verplicht de kosten voor de aanleg van een kabel te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
MediaZoo schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:43:
[...]

Ik hoop dat je de groepsversterker bedoeld, de wijkcentrale is al voorzien van kabels en ik zie niet in waarvoor er betaald moet worden voor de aanleg van iets dat er al is.

Verder lijkt het me aan Ziggo om of voor de kabel te zorgen of het contract te ontbinden. Als er geen kabel is zou ik niet inzien waarom Ziggo de klant verplicht de kosten voor de aanleg van een kabel te dragen.
En dit ja...
Jerrythafast schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:52:
[...]

Ik hoop dat je bij KPN dan nog geen abonnement hebt afgesloten waar je aan vast kunt worden gehouden? Straks blijkt er toch ergens een kabel van Ziggo verstopt te zitten en mag je die lui van KPN gaan proberen uit te leggen dat je toch eigenlijk geen klant van ze wilt worden :X
Nou eigenlijk heb ik dat wel gedaan. Gelukkig heb ik dat telefonisch gedaan en kan ik dus mocht ik maandag van de Ziggo monteur horen dat het er wel is of eventueel wel aangesloten kan worden kostenloos de koop ontbinden via de wet koop op afstand.

[ Voor 29% gewijzigd door blamauci op 14-05-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
power_user schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:18:
Misschien even de profielen weggooien en in je modem AES kiezen of AES/TKIP, en even controleren of je niet toevallig op kanaal 14 zit daar hebben Samsungs nog wel eens moeite mee ivm regio gebonden kanaal lijsten per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ja heb ze verwijderd van telefoons en modemreset. Zijn inderdaad gescheiden netwerken met andere namen. Het staat al op AES, kanaal moet ik nog checken. Nu ff niet thuis. Ik kom er nog op terug. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 13:50
stormfly schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:32:
[...]
Misschien even de profielen weggooien en in je modem AES kiezen of AES/TKIP, en even controleren of je niet toevallig op kanaal 14 zit daar hebben Samsungs nog wel eens moeite mee ivm regio gebonden kanaal lijsten per land.
Iets met de klok en de klepel? :)

TKIP wil je juist niet als cipher gebruiken vanwege de verouderde encryptie, tevens is het een performance killer. Instellen dus op WPA2-AES (geen WPA1, geen TKIP).

Als kanaal 14 een optie is om te selecteren dan heb je je router op Japan ingesteld. Dat is nimmer standaard het geval. In Nederland gebruiken we kanaal 1 t/m 13. Ik raad power_user aan om alle 3 de niet-overlappende WiFi kanalen (1, 6 en 11) even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de fase van troubleshooting moet je alle opties doorlopen, niet direct dicht spijkeren met AES etc. Maar basis (lees oude standaarden) beginnen en als iets werkt steed verder dichtzetten, want dan weet je waar de telefoon stopt met functioneren en kan je het probleem pinpointen.

Dus ja ik weet exact wat je bedoeld, maar in de fase van troubleshooting (waar deze tweaker om vroeg ivm oudere telefoon toestellen) moet je even alle registers open trekken om een basis te leggen om het probleem te pinpointen.

Tis maar niet vanuit welke hoek je tegen de vraagstelling aankijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaZoo schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:43:
Contract ontbinden kan natuurlijk ook. Daar zal Ziggo niet moeilijk over doen. Het zou kunnen dat de 1e eigenaar van het huis ervoor gekozen heeft ziggo niet te betalen voor aansluiting en is het huis opgeleverd zonder aansluiting. Dan gaat Ziggo het niet kosteloos aansluiten bij een nieuwe bewoner.

Maar ik vermoed dat de vorige bewoner de kabel heeft afgeknipt of wat dan ook en de muur dichtgemaakt heeft, er komt immers een monteur en die komt niet als Ziggo zeker weet dat er geen kabel is. Ik heb geen idee wat ze dan met de kosten doen, waarschijnlijk lossen ze het dan gratis op.

Ik denk dus dat Ziggo het kan oplossen, anders moet je op basis van de kosten beslissen of Ziggo een go of no go is. Meestal weet Ziggo dezelfde dag nog wat de kosten zijn om het goed te krijgen. KPN is zonder glasvezel ook niet ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Levert Ziggo standaard ook nog altijd een analoog signaal? Beneden hebben we digitaal via de Humax, maar boven via de coax ontvangt de TV geen enkel signaal, maar wel digitaal NPO 1, 2 en 3. Dat is toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeps analoog staat er nog gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
vinom schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:18:
Levert Ziggo standaard ook nog altijd een analoog signaal? Beneden hebben we digitaal via de Humax, maar boven via de coax ontvangt de TV geen enkel signaal, maar wel digitaal NPO 1, 2 en 3. Dat is toch raar?
Als je digitaal fatsoenlijk krijgt is er normaliter ook wel voldoende signaal om analoog beeld eruit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Echt maf dan..dan ga ik twijfelen aan de aansluiting boven, maar dan zou ik ook geen digitaal NPO 1, 2 en 3 moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik krijg bijna het gevoel dat je NPO 1,2 en 3 via digitenne ontvangt en je coax als antenne werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha, kan dat serieus? :D Ik denk dat het probleem ergens anders ligt. Veel TV's hebben een knopje op de afstandsbediening om te wisselen tussen analoge zenders en digitale zenders. Als je hem op digitaal zet kun je geen analoog scannen en andersom. Als je digitaal ontvangt moet je zeer zeker ook analoog kunnen ontvangen, want digitaal kan veel minder goed tegen storing dan analoog (dat wil zeggen, bij analoog krijg je op zijn minst nog een vage schim te zien, bij digitaal is het gewoon 'No Signal' bij teveel ruis).

De frequenties waar je je TV op moet afstemmen kun je op het tabblad 'Analoog' vinden op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Maar even los hiervan. Als je digitaal kunt ontvangen, waarom zou je dan toch naar analoog willen kijken?! Met digitale TV heb je (iets, zonder smartcard) beter beeld en veel meer zenders tot je beschikking. Als je op de hierboven gelinkte pagina naar het tabblad 'Zonder Smartcard' gaat kun je zien op welke kanaalnummers je de ongecodeerde digitale zenders kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 15:54
Momenteel heb ik een oud Ziggo abbo (Alles in 1 Extra, dus met telefonie). Aangezien ik onlangs een onbeperkt mobiel abbo heb afgesloten, is de telefonie niet meer nodig. Dus ik ging eens kijken bij Ziggo wat ze te bieden hebben. Wat bleek: het is allemaal een stuk flexibeler geworden, en dat is mooi!

Nu zit ik te kijken naar een TV+internet bundeltje en zie ik dat je dan vaak een Horizon box erbij krijgt. Nu kan ik me nog herinneren dat het halve internet ontplofte dat het zo'n ontzettend kloteding was. Traag, vastlopers, onhandig etc. Vraag is: is dat inmiddels opgelost middels firmware updates, of is het nog steeds een drama?
Ik heb nu een Humax 5050c en ben daar prima tevreden over. Voegt die Horizon dan wat toe? Of kan ik dan beter gewoon het goedkoopste tv abbootje nemen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag m'n Horizon extra box binnen gekregen en zoals al verwacht gaat het via WiFi weer helemaal mis. Allemaal vage foutmeldingen en zo. Maar achter m'n main Horizon box staat een eigen router... Iemand ervaring of het dan nog werkt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Zou moeten gaan via de WiFi vanuit de horizon. Niet met externe apparatuur. Maar sowieso WiFi niet bepaald aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Koekenbakkertje schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:09:
Zou moeten gaan via de WiFi vanuit de horizon. Niet met externe apparatuur. Maar sowieso WiFi niet bepaald aan te raden.
Nou lekker kut.. dan kan ie dus gelijk terug. Kut Horizon ook. Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je beter de eigen router in bridge/AccessPoint modus kan zetten dan heb je een veel grotere kans dat het gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Heb alvorens ik kanalen ging wisselen nog 1 keer de modem echt van de stroom gehad. Hierna werkte het opeens ook op de 2.4ghz band op beide SGS3 telefoons. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjees wat een gekloot met Ziggo sinds de fusie, Fox sports go account werkt al een maand niet (volgens Fox sports synct Ziggo niet dat ik een abbo heb en Sport1 is al helemaal een puinhoop, als je inlog op een ziggo abbo, dan zit blijkbaar iedereen op 1 hoop waardoor steeds alle sessies in gebruik zijn, ik kwam net ook op iemand anders zijn account. En blijkbaar weet de helpdesk van Ziggo hier niets van. Een grote puinhoop, kan niet niets anders noemen, echt zonde.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:44:
Denk dat je beter de eigen router in bridge/AccessPoint modus kan zetten dan heb je een veel grotere kans dat het gewoon goed werkt.
Dat gaat niet, er zit een Ubiquiti EdgeMax Router achter en daar achter zit pas mijn AP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Ik heb nog een oude mediabox (de PACE DCR 7111) liggen van UPC, maar nu ga ik uit huis naar een gebouw met een ziggo aansluiting.
Weet iemand of je met deze oude mediabox en UPC smartcard op een ziggo lijn digitale tv kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Ja dat weet ik. Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:55
Ben op zoek naar een decoder en kwam op Marktplaats een Humax 5300c tegen. Is dat een aanrader of kan ik anno 2015 beter naar iets anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Nee hoor dat zijn prima apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Kan iemand mij aangeven hoe het start pakket van Ziggo eruit ziet? Welk modem en welke digitale ontvanger wordt er tegenwoordig uitgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
ligt aan de regio vml ziggo:
Technicolor 7210 / Ubee 321
Humax 5300 of Horizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Regio Noord-Holland. Ouwe multikabel gebied. Dan er dan beter iets concreets worden gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee want het is @random, dus twee buren naast elkaar kunnen een verschillend pakket krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
jongetje schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:50:
Ik krijg bijna het gevoel dat je NPO 1,2 en 3 via digitenne ontvangt en je coax als antenne werkt...
Het was de aansluiting uit de muur die niet helemaal goed zat, werkt nu allemaal prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:55
Net een Humax 5300c opgehaald. Voor de geinteresseerden: De WLAN stick die erbij zit wordt onder Windows herkend met ID: 148F:5370 oftewel een "Ralink RT5370".
Mocht je zelf nog zo'n stick zoeken, dan weet je wat voor type je moet hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
ThinkPadd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:39:
Net een Humax 5300c opgehaald. Voor de geinteresseerden: De WLAN stick die erbij zit wordt onder Windows herkend met ID: 148F:5370 oftewel een "Ralink RT5370".
Mocht je zelf nog zo'n stick zoeken, dan weet je wat voor type je moet hebben.
Waarom een 5300c? Voor de slaapkamer? Er zit namelijk een enkele tuner in en geen hardeschijf ingebouwd. Extern kan overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris89 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:35:
Waarom een 5300c? Voor de slaapkamer? Er zit namelijk een enkele tuner in en geen hardeschijf ingebouwd. Extern kan overigens wel.
die krijg je bij het goedkoopste abonnement. Ik heb hem weggegeven. Wel een leuk ding als je af en toe wat wilt opnemen en een wat oudere tv zonder ci+ module hebt.

Opnemen is toch wat ouderwets? Ik heb al moeite om een tv uitzending te vinden op een avond als deze die mij bevalt, rest download ik wel van internet, bijna alle interessante dingen komen toch wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 14:05
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:04:
[...]

die krijg je bij het goedkoopste abonnement. Ik heb hem weggegeven. Wel een leuk ding als je af en toe wat wilt opnemen en een wat oudere tv zonder ci+ module hebt.

Opnemen is toch wat ouderwets? Ik heb al moeite om een tv uitzending te vinden op een avond als deze die mij bevalt, rest download ik wel van internet, bijna alle interessante dingen komen toch wel online.
Ik download ook alles wat ik wil zien maar zet nog wel even vaak iets in de slaapkamer op pauze zodat ik iig geen reclame of iets wat ik niet leuk vind hoef te kijken als ik op bed ga.
Gewoon iets wat leuk is op pauze zetten en een paar uur later gaan kijken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idanue schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:11:
Ik download ook alles wat ik wil zien maar zet nog wel even vaak iets in de slaapkamer op pauze zodat ik iig geen reclame of iets wat ik niet leuk vind hoef te kijken als ik op bed ga.
Gewoon iets wat leuk is op pauze zetten en een paar uur later gaan kijken. 8)
Dat klinkt niet eens zo verkeerd. Ik meen dat je die reclames niet kon doorspoelen (bij pauzeren van een live uitzending), maar jij neemt het denk ik op en dan kan het misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:15:
Dat klinkt niet eens zo verkeerd. Ik meen dat je die reclames niet kon doorspoelen (bij pauzeren van een live uitzending), maar jij neemt het denk ik op en dan kan het misschien wel.
Pauzeren van live tv doe ik dagelijks. Goede zender op, pauze. Koken. Huiskamer in. Play. Skip meuk. Bliss d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:04:
[...]
die krijg je bij het goedkoopste abonnement. Ik heb hem weggegeven.
Volgens mij is het al ter sprake gekomen maar je huurt hem van Ziggo dus let wel even op dat je hem altijd weer terug kunt krijgen als Ziggo hierom vraagt.

En wat betreft dat op pauze zetten, dan kun je het natuurlijk net zo goed gewoon opnemen. Je kunt namelijk die opname tijdens het opnemen al terugkijken (tenminste, dat kan met de Samsung wel: 2 dingen opnemen en 1 opname (of een oudere opname) alvast terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 14:05
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:15:
[...]

Bij het pauzeren kun je ook gewoon doorspoelen, nu staat bijvoorbeeld border security op pauze terwijl ik eten aan het maken ben en kan ik straks gewoon kijken wat ik wil zien ipv op de bank te gaan zitten met mijn eten en 5 minuten reclame kijken.

De dag dat ik dingen niet meer op pauze kan zetten is de dag dat ik mijn TV abbo op zeg en alles ga downloaden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
Even een update voor de technicolor in bridge gebruikers;

System Up Time 5 days 07h:41m:57s

Software Version STF0.76.07

Geen downtime meer gehad, en de speeds nog steeds 500/40 Mbit.

Hopelijk gaat ziggo dit verder uitrollen!

;)

[ Voor 13% gewijzigd door MrPompidom op 17-05-2015 18:59 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.