Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
init schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:46:
[...]

Maar ik heb bijv. de Xbox One "direct" (via een switch) aangesloten op de Ziggo router/modem. Hier is de 2e router die ik zelf heb aangeschaft dus helemaal niet bij betrokken.
Oke dus als ik het goed hebt loop jouw netwerk zo:
Modem: Verzorgd een WiFi netwerk
Modem poort1: gaat naar een router
Modem poort 2: Gaat naar een switch?
Modem Poort 3:Leeg
Modem poort 4:Leeg
Switch:
Poort1: NAar Xbone
Poort2: y
Poort3: x

etc.
Router: verzorgt je wifi
Router poort 1-4 evt naar andere bekabelde apparaten?

[ Voor 10% gewijzigd door tellavist op 05-06-2015 14:59 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
tellavist schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:56:
[...]

Oke dus als ik het goed hebt loop jouw netwerk zo:
Modem: Verzorgd een WiFi netwerk
Modem poort1: gaat naar een router
Modem poort 2: Gaat naar een switch?
Modem Poort 3:Leeg
Modem poort 4:Leeg
Switch:
Poort1: NAar Xbone
Poort2: y
Poort3: x

etc.
Router: verzorgt je wifi
Router poort 1-4 evt naar andere bekabelde apparaten?
Poort 1 en 2 van de Ziggo router gaan beide naar 2 verschillende switches. Mijn eigen router is aangesloten op switch 2, evenals de XB1

Verder klopt het wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Waarom niet switch 2 aansluiten op switch 1 en dan alsnog modem in bridge mode dan?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
tellavist schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:06:
Waarom niet switch 2 aansluiten op switch 1 en dan alsnog modem in bridge mode dan?
Qua kabel management is dat echt een rot klus om dat goed te krijgen bij ons in huis. Vandaar dat ik ook hier de vraag post om te kijken of er ook nog andere oplossingen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
init schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Qua kabel management is dat echt een rot klus om dat goed te krijgen bij ons in huis. Vandaar dat ik ook hier de vraag post om te kijken of er ook nog andere oplossingen zijn :P
Hmm in theorie zou alleen je wifi netwerk en alles wat je aangesloten hebt op je router problemen KUNNEN hebben. Dus waarom je Xbone een enorme ping geeft kan aan in princiepe 3 dingen liggen:
Switch 2
Switch 1
Modem.
Welk type modem heb je als ik vragen mag?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
tellavist schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Hmm in theorie zou alleen je wifi netwerk en alles wat je aangesloten hebt op je router problemen KUNNEN hebben. Dus waarom je Xbone een enorme ping geeft kan aan in princiepe 3 dingen liggen:
Switch 2
Switch 1
Modem.
Welk type modem heb je als ik vragen mag?
De Cisco EPC 3928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Doe inderdaad een speedtest met laptop op poort 3 van dit modem. (zonder switches)
Als dat allemaal goed is: ga je eerst naar switch 1, weer testen, goed? switch 2. niet goed? probleem ligt in switch 2.

Zo zegmaar :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:28:
Voer je een ping uit met je xbox of laptop ?
Wat doet ie als je deze direct aansluit op je kabel zonder de switch ertussen?
Met beide. Xbox geeft me, bij uitgebreide specificaties, een overzicht met snelheden en ping en hier zie ik dat mijn ping erg hoog is. Maar up/down speed is wel normaal. Via mijn laptop probeer ik speed tests te doen via de ziggo speedtest, maar deze geven errors omdat het te lang duurt om te testen. En als deze het wel doen dan krijg ik hetzelfde resultaat als op de xbox.

Direct aansluiten geeft hetzelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je de laptop aansluiten op de poort van je modem waar je netwerkkabel inzit van je switch2?
Zo ja, test daar dan eens

Ik weet niet hoelang je de kabel hebt zitten, maar wellicht zit er iets mis in je kabel zelf

[ Voor 28% gewijzigd door MdO82 op 05-06-2015 15:49 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:05
init schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Ik zie het probleem even niet?
Je ping die hoog is komt door het ziggo modem, modem gaat in bridge, koop een knappe router en zet die boven op het ziggo modem. Plug daar je switch 1 en 2 op aan, hoef je niks te veranderen aan je kabelmanagement en je hebt snel internet /lage ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Soullancer schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Je ping die hoog is komt door het ziggo modem, modem gaat in bridge, koop een knappe router en zet die boven op het ziggo modem. Plug daar je switch 1 en 2 op aan, hoef je niks te veranderen aan je kabelmanagement en je hebt snel internet /lage ping?
Hoe kom je er nu al bij dat het aan het Ziggo modem komt?
Heb jij hem al uitgelezen ofzo? :+
Even serieus, laat het modem even uitlezen op je PC! Post dat de waardes even hier a.u.b. :)
Modem uitlezen: http://192.168.100.1

(dat was het bij UPC tenminste) :+

[ Voor 8% gewijzigd door tellavist op 05-06-2015 16:54 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07
tellavist schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:06:
Bridge modus>geen wifi hotspots.
Soullancer schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:10:
[...]

Zowel met de Cisco als de Ubee haal ik overigens 10ms op de speedtest. Dus die bewering is redelijk onzinnig. Natuurkijk kan het best aan het modem liggen maar dan kun je die laten vervangen...

Bij mij hielp het om de Cisco op een rekje te zetten want hij werd wat te warm. De Ubee kan van zichzelf "staan".

Mijn netwerk opbouw is

Ubee>switch1 >
kabel1: switch2 > powerline / pc1 + 2 + Wifi 300n router1
kabel2: switch3 > pc3 + wifi 300n router2
kabel3: NAS

Die extra switch zit ertussen om de ziggo modem wat te ontlasten als er 130 MB/s van of naar de NAS gaat.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
MdO82 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:56:
192.168.178.1 ;) zie topic start
Lol.
En dan te bedenken dat ik die nog zelf gedeeltelijk heb geschreven ook :+
Had geen zin om het op te zoeken haha!
Bedankt! ;)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik ben vanavond even bezig geweest met m'n netwerk en heb het volgende gedaan:
  • M'n eigen router achter de ziggo router gezet
  • Ziggo router in bridge modus laten zetten
  • Switches achter eigen router plaatsen
Nu ben ik er helaas wel achter gekomen dat een van m'n switches waarschijnlijk defect is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
init schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:56:
Nu ben ik er helaas wel achter gekomen dat een van m'n switches waarschijnlijk defect is :'(
oh dat was de lege keuze die ik nog had O-)
Maar dat is inderdaad ook nog iets wat het kan zijn :)

[ Voor 0% gewijzigd door MdO82 op 05-06-2015 20:20 . Reden: Spelvout ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Zo, vanavond maar eens bezig geweest met installeren van horizon box. Tv werkt perfect. Modem is operational maar heb geen internet connectie. Up and down channels zijn locked. Moet ik nog iets doen om dit werkend te krijgen?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
accountsharing is niet de bedoeling bij ziggo

[ Voor 80% gewijzigd door DJSmiley op 11-06-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
BarryKohne schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:12:
Zo, vanavond maar eens bezig geweest met installeren van horizon box. Tv werkt perfect. Modem is operational maar heb geen internet connectie. Up and down channels zijn locked. Moet ik nog iets doen om dit werkend te krijgen?
Waarschijnlijk doet tie het al? ;)
Duurt vaak een half uurtje voor deze automatisch unlocken namelijk :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
init schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:56:
Ik ben vanavond even bezig geweest met m'n netwerk en heb het volgende gedaan:
  • M'n eigen router achter de ziggo router gezet
  • Ziggo router in bridge modus laten zetten
  • Switches achter eigen router plaatsen
Nieuwste software/fiirmware gepushed naar die switch? :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
nee, ik hoor net van helpdesk dat in oud ziggo gebied internet niet via horizon kan lopen!
Dus mijn oude modem maar weer neer gezet:(

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
tellavist schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:55:
[...]

Nieuwste software/fiirmware gepushed naar die switch? :)
Als het goed is wel. Allebei de switches zijn van hetzelfde type en heb ik tegelijk gekocht. Een doet het wel en de andere niet. Heb ze bij aanschaf (2 maand terug) voor het laatst geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
init schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Als het goed is wel. Allebei de switches zijn van hetzelfde type en heb ik tegelijk gekocht. Een doet het wel en de andere niet. Heb ze bij aanschaf (2 maand terug) voor het laatst geüpdatet.
Zou toch even dubbelchecken voor de zekerheid. voordat je een nieuwe switch gaat halen :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
tellavist schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:37:
[...]

Zou toch even dubbelchecken voor de zekerheid. voordat je een nieuwe switch gaat halen :+
Ik ga het sowieso checken. En als dat niet werkt dan heb ik altijd nog garantie op de switch..

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
weet je ook 100% zeker dat de kabeling in orde is? zou jammer zijn als dat t probleem veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Dutch2007 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:32:
weet je ook 100% zeker dat de kabeling in orde is? zou jammer zijn als dat t probleem veroorzaakt...
M'n bekabeling is allemaal net nieuw, sinds dat we bij ziggo zitten (dus ca. 4 maanden). Ik heb nu m'n netwerk na mijn idee goed ingericht, toch blijf ik hoge latency houden (157ms). Maar weer eens ziggo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Het is een kwestie van laptop met een UTP kabeltje direct op het modem aansluiten en kijken hoe hoog je ping dan is. Als het dan normaal is, ligt het aan je LAN setup, anders waarschijnlijk aan de kant van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
rick77 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:22:
Het is een kwestie van laptop met een UTP kabeltje direct op het modem aansluiten en kijken hoe hoog je ping dan is. Als het dan normaal is, ligt het aan je LAN setup, anders waarschijnlijk aan de kant van Ziggo.
Na nader onderzoek te hebben gedaan merk ik dat op Pc/Laptops de ping normaal is. Het is nu alleen nog maar op m'n XB1. Ik ga contact zoeken met Microsoft en kijken hoe ik dit kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

init schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:24:
Na nader onderzoek te hebben gedaan merk ik dat op Pc/Laptops de ping normaal is. Het is nu alleen nog maar op m'n XB1. Ik ga contact zoeken met Microsoft en kijken hoe ik dit kan oplossen.
Ik durf te betwijfelen of Microsoft je kan helpen... Heb je al geprobeerd om de laptop die je direct op de router/modem hebt aangesloten ook een keer aan te sluiten op de netwerkkabel waar nu je XBox One op zit?
Als dan de "ping" bij je modem goed was, maar niet bij de kabel van je XBox One dan ligt het toch aan je netwerk. In het andere geval kan het inderdaad aan de XBox One liggen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:28
Zijn er meer mensen waarbij het modem ineens is teruggezet naar factory settings? (Ubee modem)

Kwam er zojuist achter dat mijn modem alle instellingen kwijt was. SSID was weer het standaard Ziggo SSID, wachtwoord was weer het default wachtwoord, maar ook custom port forwarding rules waren allemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
fmb schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:56:
[...]

Ik durf te betwijfelen of Microsoft je kan helpen... Heb je al geprobeerd om de laptop die je direct op de router/modem hebt aangesloten ook een keer aan te sluiten op de netwerkkabel waar nu je XBox One op zit?
Als dan de "ping" bij je modem goed was, maar niet bij de kabel van je XBox One dan ligt het toch aan je netwerk. In het andere geval kan het inderdaad aan de XBox One liggen.
Ja, dit heb ik al geprobeerd. Dit levert wel goeie resultaten op, alleen op de XB1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Ping je vanuit de Xbox en je PC wel dezelfde server, want als de Xbox een server in de USA pingt en jij in Nederland is de 156ms prima te verklaren, er zit een oceaan tussen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:09
Ik heb nu ongeveer 2 maanden de Technicolor modem in gebruik en ik maakte alleen gebruik van de WiFi functie. Vandaag wilde ik mijn pc via lan aansluiten maar bleef er staan 'geen netwerkkabel aangesloten'. Ik heb vervolgens de laptop gepakt en met een cat5 kabel direct op het modem aangesloten maar ook die geeft dezelfde melding. Op de Technicolor blijven de lampjes ook uit bij lan. Reboot heeft niet geholpen. Lijkt me sterk dat de lan poorten defect zijn, wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Staan je apparaten op "auto" instellingen bij duplex & speed, want dat moet wel omdat je de TC zijde niet kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Die staan inderdaad op Auto, zojuist even gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 11:22
Andere kabel geprobeerd neem ik aan? Ik zou hem resetten naar factory default. Als hij dan met meerdere computers en meerdere kabels geen link heeft.. Ziggo bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bemerkte dat precies ieder uur mijn verbinding heel even weg viel (niet echt handig tijdens het streamen ed.) Na de gebruikelijke telefoontjes en factory reset wist een medewerker mij te melden dat ieder uur het modem uitgelezen wordt en dat dit mogelijk het probleem was (kan het "oude" modem niet aan (modem is nog geen jaar oud)). Dit in het kader van de klantvriendelijkheid (zo kunnen precies zien of er iets fout gaat en wanneer). Na navraag kwam ik er achter dat zo'n beetje alles van het modem uitgelezen wordt en nog net niet het verkeer zelf.

Een monteur komt langs met een nieuw modem (Ubee). Vriendelijk gevraagd of er ook nog een ander modem was en die hadden ze ook. Ik kan het mis hebben, maar de verhalen de op internet rondgaan over het Ubee zijn nou niet echt best.

Edit: Overigens hadden ze bepaalde instelling uit het oude modem verwijderd. Ik kon zelf de logfiles niet meer inzien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik was tevreden met de ubee, wireless was niet echt snel maar dat is van de tecnicolor ook niet je van het, de ubee deed het best stabiel behalve dan netflix i.c.m. XBOX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
Misschien is deze vraag al vaker voorbij gekomen, maar met de gebruikte zoektermen kan ik het antwoord niet vinden.

Ik ga over een maand verhuizen en ben van plan naar Ziggo over te stappen. Ik heb nu ADSL van Telfort en kabeltv via Ziggo (voorheen UPC).

Kan ik mijn huidige HD/DVD-recorder blijven gebruiken als ik straks een TV+Internet (of Alles-In-1)-pakket neem? Of raden jullie aan om een Horizon Mediabox te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Je gaat sowieso over naar het nieuwe portfolio (connect&play) je zal dus of een decoder/ci of horizon krijgen. De oude decoder kun je blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
stormfly schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:47:
Staan je apparaten op "auto" instellingen bij duplex & speed, want dat moet wel omdat je de TC zijde niet kan instellen.
Ik ben gisteren nog eens gaan spelen met die duplex en speed en ik heb hem juist van auto afgehaald. En wat denk je...hij doet het. Weliswaar op alle standen (100mbps full duplex, etc) maar dus niet op auto en op gigabit. Beetje heel erg raar toch? Doordat ie op 100mbps full duplex staat haal ik ook niet de 120mbit, maar 94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je zou even een simpel gigabit switchje naast het modem kunnen zetten en kijken of die wel een gigabit verbinding met je pc tot stand kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik begin langzamerhand steeds meer ergernis richting de overname te krijgen. Waar wij als huishouden voor de overname heel zelden problemen hadden (op de keer dat het modem kapot aan het gaan was na), hebben we sinds de overname meerdere malen gehad dat het beeld op TV opeens enorm slechte kwaliteit is of zelfs helemaal verdwijnt. Tevens lijken de DNS servers vaker last te hebben van vastzittend stront (of een regionale storing), de afgelopen maand al tweemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat de DNS-servers niet altijd even goed werken was voor de overname al zo :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimorez schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:04:
Ik begin langzamerhand steeds meer ergernis richting de overname te krijgen. Waar wij als huishouden voor de overname heel zelden problemen hadden (op de keer dat het modem kapot aan het gaan was na), hebben we sinds de overname meerdere malen gehad dat het beeld op TV opeens enorm slechte kwaliteit is of zelfs helemaal verdwijnt. Tevens lijken de DNS servers vaker last te hebben van vastzittend stront (of een regionale storing), de afgelopen maand al tweemaal.
DNS servers hebben nooit goed gewerkt daar, gebruik de volgende DNS servers: (OpenDNS)
208.67.222.222
208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Voor de overname hebben wij anders nooit last van de dns-servers gehad.

Twee weken geleden ben ik al over gegaan naar OpenDNS en een andere, gezien deze zo'n 50% sneller zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Raven schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:05:
Dat de DNS-servers niet altijd even goed werken was voor de overname al zo :P
Dat is correct en tevens juist, zie deze DNS metingen vanaf mijn RaspberryPI2 met smokeping:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/Schermafbeelding%202015-06-09%20om%2017.53.22.png

Om te janken ;-) de DNS servers van Ziggo en savonds neemt het nog iets toe. Ze hebben allemaal wel eens een glitch (zoals links boven bij OpenDNS) maar Ziggo heeft verreweg de meest trage DNS servers.

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 09-06-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Na navraag kwam ik er achter dat zo'n beetje alles van het modem uitgelezen wordt en nog net niet het verkeer zelf.
:Y

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

KhaZ

Alfa Romeo

Stel je dan op je werkstations handmatig de DNS in of kun je dat in de router doen, lijkt me niet toch?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
KhaZ schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:30:
Stel je dan op je werkstations handmatig de DNS in of kun je dat in de router doen, lijkt me niet toch?
Dat kan gewoon in de router. Op de Cisco EPC3928AD doe je dat onder Setup > Lan Setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

KhaZ

Alfa Romeo

Pimorez schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:35:
[...]

Dat kan gewoon in de router. Op de Cisco EPC3928AD doe je dat onder Setup > Lan Setup.
Top, dankje :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Vanochtend bleek onze Ubee EVM3200 (non-wifi model) geen teken van leven meer te geven. Toevallig (?) is er vannacht onderhoud geweest. Contact opgenomen met Ziggo en die wilden een nieuw modem opsturen. Heel fijn, maar dan ben ik een tijdje offline. Gevraag of er een monteur beschikbaar zou zijn en dat was gelukkig diezelfde middag nog het geval. Eind goed, al goed zou je zeggen.

Helaas heeft de monteur halfslachtig aangebeld (niemand deed open) en vervolgens gebeld zodat iemand open zou doen. Degene die thuis was heeft echter niets gehoord, geen bel en heeft ook geen oproep ontvangen. Bij opnieuw contact bleek dat de klantenservice het telefoonnummer verkeerd had overgenomen. Een nieuwe poging voor een monteur bleek niet meer mogelijk.

Uiteindelijk herinnerde ik me de issues met de adapter van de Ubee en daarop antwoordde de medewerker dat ik gratis een adapter op kan halen bij een aantal retailers. Helaas hadden ze daar (uiteraard) de adapter niet op voorraad. Uiteindelijk maar bij een lokale electroboer een universele adapter gehaald, kijken hoe lang die het volhoudt...

Zal wel niet mogelijk zijn om iets van dat geld terug te zien. Ik gok op: "eigen keuze, had je maar moeten wachten op monteur, nieuw modem of voorraad bij adapter-boer." :P

P.S. Ben benieuwd hoe degene die wél is gebeld heeft staan kijken toen er niemand aan de deur stond na dat telefoontje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18
Tackleberry schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:01:
Vanochtend bleek onze Ubee EVM3200 (non-wifi model) geen teken van leven meer te geven. Toevallig (?) is er vannacht onderhoud geweest. Contact opgenomen met Ziggo en die wilden een nieuw modem opsturen. Heel fijn, maar dan ben ik een tijdje offline. Gevraag of er een monteur beschikbaar zou zijn en dat was gelukkig diezelfde middag nog het geval. Eind goed, al goed zou je zeggen.

Helaas heeft de monteur halfslachtig aangebeld (niemand deed open) en vervolgens gebeld zodat iemand open zou doen. Degene die thuis was heeft echter niets gehoord, geen bel en heeft ook geen oproep ontvangen. Bij opnieuw contact bleek dat de klantenservice het telefoonnummer verkeerd had overgenomen. Een nieuwe poging voor een monteur bleek niet meer mogelijk.

Uiteindelijk herinnerde ik me de issues met de adapter van de Ubee en daarop antwoordde de medewerker dat ik gratis een adapter op kan halen bij een aantal retailers. Helaas hadden ze daar (uiteraard) de adapter niet op voorraad. Uiteindelijk maar bij een lokale electroboer een universele adapter gehaald, kijken hoe lang die het volhoudt...

Zal wel niet mogelijk zijn om iets van dat geld terug te zien. Ik gok op: "eigen keuze, had je maar moeten wachten op monteur, nieuw modem of voorraad bij adapter-boer." :P

P.S. Ben benieuwd hoe degene die wél is gebeld heeft staan kijken toen er niemand aan de deur stond na dat telefoontje...
Vreemd! Hier hetzelfde modem en ook ging bij deze de adapter kapot vorige week :+
Na 6 trouwe dienst de adapter kapot, gelukkig een nieuwe gekregen via Ziggo en tijdelijk een universele gebruikt, maar verder heeft dit modem nooit problemen gegeven. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:36
stormfly schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:55:
[...]

Dat is correct en tevens juist, zie deze DNS metingen vanaf mijn RaspberryPI2 met smokeping:

[afbeelding]

Om te janken ;-) de DNS servers van Ziggo en savonds neemt het nog iets toe. Ze hebben allemaal wel eens een glitch (zoals links boven bij OpenDNS) maar Ziggo heeft verreweg de meest trage DNS servers.
Mooi om zo grafisch te zien dat de Ziggo DNS inderdaad echt baggertraag zijn in vergelijking met OpenDNS/Google DNS. Gebruik zelf al een aantal jaren OpenDNS. Ook een hele tijd Google DNS gebruikt, maar heb nu zoiets van: dan weet Google nóg weer meer van je, dat hoeft van mij niet zo.

Je kunt trouwens met 'namebench' en/of DNS Benchmark kijken welke DNS het snelste is op jouw verbinding.

Als ik ergens moet helpen met optuigen van internetverbinding dan stel ik ook altijd gelijk OpenDNS in, scheelt weer een puntje waarop het mogelijk kan falen.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Er is best veel keuze in DNS servers, eentje buiten de VS is ook misschien wel handig
https://dns.watch/index

via dit artikel
http://storingsoverzicht....ste-gratis-dns-providers/

[ Voor 31% gewijzigd door hjs op 10-06-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd! Hier hetzelfde modem en ook ging bij deze de adapter kapot vorige week :+
Na 6 trouwe dienst de adapter kapot, gelukkig een nieuwe gekregen via Ziggo en tijdelijk een universele gebruikt, maar verder heeft dit modem nooit problemen gegeven. :)
Het is Nationale Ubee adapter crashweek.

Gisteren had ik ineens een EVM3200 modem dat maar opnieuw bleef opstarten en daardoor niet meer online kwam. Ik moest plots ook aan het adapterprobleem denken en na het vervangen (ik had nog een spare liggen) geen problemen meer. De monteur maar weer afgebeld die al aangeboden was door de Ziggo helpdeskmedewerker. Een nieuwe adapter wordt opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

[...]

[afbeelding]

Dat is leuk en aardig maar hje graph zegt niks.
Elke goede netwerkbeheerder zal ping op de dnsserver low prio geven...
Als je wil meten moet je testen met dns-resolves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
hjs schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:15:
Er is best veel keuze in DNS servers, eentje buiten de VS is ook misschien wel handig
https://dns.watch/index

via dit artikel
http://storingsoverzicht....ste-gratis-dns-providers/
Die DNS.Watch is ook wel interessant, ben wel benieuwd wat die qua snelheid doet. Misschien kan 'wopper' de IP's daarvan (84.200.69.80 & 84.200.70.40) ook een tijdje in z'n benchmark tooltje mee laten draaien?

Zal ze thuis eens benchmarken t.o.v. Ziggo/Google/OpenDNS servers.
KillerAce_NL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:24:
[...]
Dat is leuk en aardig maar je graph zegt niks.
Dat kun je dus doen met de twee tooltjes die ik noemde. Die meet de snelheid van een resolve en 'namebench' kijkt volgens mij ook of een resolve niet ge-hijacked wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:55:
[...]

Mooi om zo grafisch te zien dat de Ziggo DNS inderdaad echt baggertraag zijn in vergelijking met OpenDNS/Google DNS. Gebruik zelf al een aantal jaren OpenDNS. Ook een hele tijd Google DNS gebruikt, maar heb nu zoiets van: dan weet Google nóg weer meer van je, dat hoeft van mij niet zo.

Je kunt trouwens met 'namebench' en/of DNS Benchmark kijken welke DNS het snelste is op jouw verbinding.

Als ik ergens moet helpen met optuigen van internetverbinding dan stel ik ook altijd gelijk OpenDNS in, scheelt weer een puntje waarop het mogelijk kan falen.
Zit nog niet zo lang bij Ziggo en had ook al het idee dat pagina’s langzaam resolved werden.

Heb de Cisco 3928 en daar kan je bij mijn weten niet zelf de DNS veranderen. Het kan natuurlijk wel in windows maar ik zet het liever in de router zodat alles wat erachter hangt meeprofiteert.

Toch maar weer eens kijken naar een goede OpenDNS variant ipv die van Ziggo.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
KillerAce_NL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:24:
[...]
Dat is leuk en aardig maar hje graph zegt niks.
Lezen is ook een vak _/-\o_

Dat is correct en tevens juist, zie deze DNS metingen vanaf mijn RaspberryPI2 met smokeping.

Ofwel jeps DIG wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:26:
[...]

Zit nog niet zo lang bij Ziggo en had ook al het idee dat pagina’s langzaam resolved werden.

Heb de Cisco 3928 en daar kan je bij mijn weten niet zelf de DNS veranderen. Het kan natuurlijk wel in windows maar ik zet het liever in de router zodat alles wat erachter hangt meeprofiteert.

Toch maar weer eens kijken naar een goede OpenDNS variant ipv die van Ziggo.
Op de cisco 3928 kan dat wel hoor.
Geavanceerde instellingen -> Setup -> Lan Setup kan je dat instellen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MdO82 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Heb ik wel geprobeerd maar werkte volgensmij niet bij mij. Wilde het niet opslaan geloof ik. Zal het vanavond nog eens proberen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

stormfly schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:42:
[...]

Lezen is ook een vak _/-\o_

Dat is correct en tevens juist, zie deze DNS metingen vanaf mijn RaspberryPI2 met smokeping.

Ofwel jeps DIG wordt gebruikt.
ik ging af op de produktnaam, Smokeping.
maar als ik zo even google is de standaard dns test een combinatie van een lookup én een ping ?
De 1e zou me wat zeggen, ping zoals eerder gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:25:
[...]

Die DNS.Watch is ook wel interessant, ben wel benieuwd wat die qua snelheid doet. Misschien kan 'wopper' de IP's daarvan (84.200.69.80 & 84.200.70.40) ook een tijdje in z'n benchmark tooltje mee laten draaien?
Die draaien al geruime tijd mee ;-) Ze hebben gisteren een grote outage gehad, althans vanaf het Ziggo netwerk gezien maar over het algemeen hebben ze weinig "blokken" in de grafiek

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/watchdns.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
KillerAce_NL schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:38:
[...]
ik ging af op de produktnaam, Smokeping.
maar als ik zo even google is de standaard dns test een combinatie van een lookup én een ping ?
De 1e zou me wat zeggen, ping zoals eerder gezegd niet.
Maar net hoe je het instelt, bij mij is het een DIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
stormfly schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:39:
[...]

Die draaien al geruime tijd mee ;-) Ze hebben gisteren een grote outage gehad, althans vanaf het Ziggo netwerk gezien maar over het algemeen hebben ze weinig "blokken" in de grafiek

[afbeelding]
:D _/-\o_

Ziet er ook wel goed uit (op die outage na natuurlijk). Welke DNS gebruik je zelf voor je internetverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
[...]

[afbeelding]

Mja zit dat wel bij ziggo dan. raspi2 met smokeping niet tezwaar voor dat met dat als gevolg? of als je aan het up/down loaden bent? geen kritiek hoor gewoon een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Ziet er ook wel goed uit (op die outage na natuurlijk). Welke DNS gebruik je zelf voor je internetverkeer?
Kunt toch twee leveranciers gebruiken.
Ik gebruik bv opendns als primary en google als secundary.
Daar mee begonnen trouwens toen ik van adsl af kwam en websited ontzettend traag laadden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
devil-strike schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:45:
[...]

Mja zit dat wel bij ziggo dan. raspi2 met smokeping niet tezwaar voor dat met dat als gevolg? of als je aan het up/down loaden bent? geen kritiek hoor gewoon een vraag.
Het is 120mbit en die trek ik maar zelden vol, hooguit als er een backup loopt maar dan zie je in de ping grafiek al een grillig karakter en kan je aannemen dat je over die periode geen geldige metingen hebt op DNS omdat je lijn "voller" (niet vol want het is shaped traffic) zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ThinkPadd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Op dit moment OpenDNS, maar hoeveel DNS server heeft Ziggo nu daadwerkelijk actief in hun netwerk?

minimaal 2:

212:54.44.54
212.54.40.25

Vergeet ik er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
stormfly schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:04:
[...]

Het is 120mbit en die trek ik maar zelden vol, hooguit als er een backup loopt maar dan zie je in de ping grafiek al een grillig karakter en kan je aannemen dat je over die periode geen geldige metingen hebt op DNS omdat je lijn "voller" (niet vol want het is shaped traffic) zat.
Ah ok duidelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

Het vreemde is dat ik met die DNS Benchmark tool juist de Ziggo als aanbevolen DNS krijg :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/usA70BT.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Tijntje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:48:
Het vreemde is dat ik met die DNS Benchmark tool juist de Ziggo als aanbevolen DNS krijg :)
[afbeelding]
Dat kan ook heel goed, want in de grafiek zie je dat Ziggo DNS niet altijd traag is maar wel veel "blokken" van traagheid bevat.

Dus je hebt op een goed moment getest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tijntje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:48:
[afbeelding]
Ja, dûh. Als je 't alleen maar vergelijkt met amerikaanse dns-servers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Laatst online: 16-09 10:03
Mensen wie kan mij helpen? Ik wil een nieuw abonnement afsluiten maar ziggo weigert mij de eerste 3 maanden korting te geven. is het echt nodig om te zeggen dat ik naar kpn ga als je mij die korting niet geven? huidig pakket is nu alles in een plus.
Ook wil ik graag een nieuwe router hoe kan ik dat vragen?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26
korting krijg je als je een sneller pakket neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51
Opzeg afdeling opbellen en zeggen dat je wil opzeggen. Krijg je vaak genoeg mooie aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MdO82 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Heb het nog eens geprobeerd en nu gaat het wel goed. :)

In het modem staat bij "gateway/status" nu:
DNS IPv4 1: 84.200.70.40
DNS IPv4 2: 84.200.69.80
DNS IPv4 3: 0.0.0.0

en
C:\Windows\system32>nslookup geeft:
Default Server: resolver2.ihgip.net
Address: 84.200.70.40
Aliases: 40.70.200.84.in-addr.arpa

Nu ben ik weinig tot geen verstand van netwerken maar dit lijkt mij goed :)

ps: DNS die ik gebruik is deze https://dns.watch/index

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14

XallaX

Meow

maartentmm schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:21:
Mensen wie kan mij helpen? Ik wil een nieuw abonnement afsluiten maar ziggo weigert mij de eerste 3 maanden korting te geven. is het echt nodig om te zeggen dat ik naar kpn ga als je mij die korting niet geven? huidig pakket is nu alles in een plus.
Ook wil ik graag een nieuwe router hoe kan ik dat vragen?
In 2 delen doen.

Online nieuw abonnement aanvragen, je moet van Ai1+ naar connect max anders werkt de korting niet.
Makkelijkste is gewoon compleet nieuw abonnement met alle pakketopties kiezen die je wilt en daarna aangeven tijdens het invullen van je gegevens dat je al Ziggo hebt. (i.v.m. meenemen opties wat niet altijd werkt of goed gaat), heb je ook meteen een horizon box erbij.

Als je de bevestiging hebt per brief van je bestelling bel je de klantenservice.

Geef aan dat je een oude non wifi modem hebt en een nieuw abonnement aangevraagd dus een wifi modemrouter wilt, als het goed is wordt je naar de technische helpdesk doorverbonden. Deze gaat regelen dat je een nieuwe modem krijgt.
Sommige klantenservice medewerkers doen moeilijk, dan aangeven dat dat ding al een nieuwe adapter heeft, af en toe wegvalt tijdens bellen kortom twijfelachtig is en dan wordt het meestal alsnog geregeld.
Nog een argument: Bij je nieuwe abo zit tegenwoordig een bruikleenmodem dus de modem krijg je bij een nieuw abo ....

Helaas geen keuze en op dit moment worden er nog steeds Ubee wifi brakbakken geleverd ipv de nieuwe Technicolor (die ?iets? beter zou zijn ...)

[ Voor 0% gewijzigd door XallaX op 10-06-2015 20:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Worden beide geleverd en mij is niet duidelijk of er sprake is van een non WiFi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14

XallaX

Meow

Koekenbakkertje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:42:
Worden beide geleverd en mij is niet duidelijk of er sprake is van een non WiFi router.
Als hij al een wifi router heeft wordt er in principe niet omgeruild.

Heb vorige week iemand gesproken die aangaf dat er veel Ubee op voorraad zou zijn en maar heel sporadisch Technicolor geleverd wordt. Aangezien je geen keuze hebt wacht ik zelf nog wel even met de gokken. De ervaringen met Ubee bij anderen zijn niet echt positief qua wifi bereik etc.

[ Voor 33% gewijzigd door XallaX op 10-06-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XallaX schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:49:
[...]

Heb vorige week iemand gesproken die aangaf dat er veel Ubee op voorraad zou zijn en maar heel sporadisch Technicolor geleverd wordt. Aangezien je geen keuze hebt wacht ik zelf nog wel even met de gokken. De ervaringen met Ubee bij anderen zijn niet echt positief qua wifi bereik etc.
Het wifi bereik van alle modems zijn volgens mij niet zo positief ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

zo vandaag zo'n cisco modem gekregen, wat een crappie dingen zijn dat zeg. Na activeren even internet en werd gelijk een wax on wax off modem.. na wat prutsen gingen spontaan alle lampjes op aan en had ik in plaats van 1 telefoon opeens 2 zonder dat er kabels in zaten :+ na lang met de helpdesk aan de lijn gezeten te hebben deelden ze mijn conslusie dat het modem alleen nog koekoe kon doen en meer niet. Of wel ze sturen nieuwe modem op. Heb aantekening laten maken dat ik een techicolor modem prefereer ipv brakke cisco. Nu hangt mijn ouwe vertrouwde groene wifi loze ubee er weer aan en die doet het gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zit te denken aan overstappen (ivm 13th street en wéér een verhoging), zie ik ineens dat KPN het glasabbo aangepast heeft, van 50/50 naar 50/5......
Gaan ze nu écht misbruik maken van hun duopolie ?
Er blijven zo maar weinig aanbieders over die bieden wat ik wil hebben... Je wordt echt in een eenheidsworst gedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
XallaX schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:49:
[...]

medewerkers hebben geen flauw idee wat er op voorraad is. Valt ook niks over te zeggen. Er kan wel tekst bijgezet worden maar daar wordt niet eens naar gekeken. Puur wat op voorraad is gaat eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Radeon

Today is a good day to die

Door de aanschaf van een nieuwe televisie gebeld naar Ziggo gebeld of het mogelijk is om me mediabox om te ruilen voor een CI+ module. Aangezien ik toch de meeste functies van de mediabox niet gebruik kan dat ding dacht ik meteen weg.
Maar helaas zo gemakkelijk gaat dat niet bij Ziggo, ik kan alleen een CI+ module nemen als ik me pakket vernieuw. Wat dus inhoudt dat ik van een maandbedrag van 51,50 euro naar 59,95 euro gaat.
Internet snelheid, tv pakket en telefonie veranderen niet alleen de prijs van het pakket, alleen dan kan ik CI+ module krijgen. Dat gaat hem dus niet worden, ik werk immers niet om Ziggo te spekken.

Nu zag ik dat je ook losse CI+ module's kan kopen waar dan alleen een smartcard in moet. Weet iemand toevallig of dit dezelfde smartcard is die ook in een standaard mediabox zit? Want dan koop ik zelf wel lekker een CI+ module en steek ik daar de smartcard in van me mediabox.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 16:56

IkWilbert

Het is mij!

Je kunt je smartcard gebruiken in een ci module.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een semi-tevreden Ziggo gebruiker. Vraagje wat ik kan doen op mijn netwerk te verbeteren.
Ik heb de standaard Cisco troep in mijn meterkast hangen die WiFi uitzendt.
Daar heb ik een switch op aangesloten, met momenteel nog maar 1 kabel die doorgetrokken is naar de woonkamer (eventueel later ook naar boven). In de woonkamer heb ik bekabeld een Sitecom router op aangesloten die normaal altijd prima werkt.

Alle apparatuur bekabeld op de Sitecom aangesloten werkt perfect (ps4, htpc). De SSID van de Sitecom heb ik gelijk gemaakt aan die van de standaard Ziggo om te voorkomen dat je steeds switcht tussen WiFi netwerken.

Echter merk ik dat de WiFi gewoon niet heel stabiel is. Soms valt de verbinding weg, soms heb je verbinding volgens je tablet/telefoon, maar moet hij toch weer even wachten eer je daadwerkelijk iets kan doen. Soms heb ik zelfs verbinding op m'n telefoon, kan ik internet gebruiken, maar komen Whatsapp berichten niet door. WiFi in -en uitschakelen lost dit weer op.

Allemaal kleine dingetjes die ik toch graag opgelost zou zien en waar Ziggo vaker mee kampt naar ik lees. Wie heeft de gouden tip? Moet ik de Cisco in bridge (laten) zetten en hoe gaat dat dan? Als ik een goede uitleg of tutorial heb kan ik meestal alles zelf wel regelen. Hoor graag hoe ik dit het beste kan oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
• Modem in bridge laten zetten door Ziggo
• Eigen router erachter hangen
• Klaar is Hoijong

Ik heb een pricewatch: TP-Link TL-WDR3600 router in gebruik. In plaats van de standaard firmware heb ik er OpenWRT op gezet en dan is het echt een top ding. Niks te klagen over stabiliteit en met downloaden trek ik de volledige verbinding (40/4) dicht over het 5Ghz netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 00:02
Jerrythafast schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:00:
Whahaha, die uploadsnelheid! Dat was juist het USP voor glasvezel :p Foutje toch zeker? :o
Nee, is gedaan om alle abonnementen aan elkaar gelijk te kunnen maken (VDSL/Glas). Het glasabo kan je dan uitbreiden naar een symmetrische lijn tegen extra betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zou zeggen
Modem in bridge, switch ertussen uit en een goede router in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb het zelf zo gedaan dat ik het Ziggo modem nog wel als router/switch gebruik zodat ik niet nog een extra switch (energie kosten :P) aan hoef te steken.

Die switch gaat dan naar een AP (dus geen router/router modus disabled) in de woonkamer. Haal gewoon 120mbit over 5Ghz wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

Brahiewahiewa schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:05:
[...]

Ja, dûh. Als je 't alleen maar vergelijkt met amerikaanse dns-servers
Nee, ik heb de custom list laten creëren. Die gaat 4000 DNS servers wereldwijd af en selecteert daar 50 van die het snelst reageren.
Builds a customized list of the fastest performing (for you) top 50 resolvers, located anywhere in the world, selected from a master list of more than 4,800 possible known resolvers.

[ Voor 23% gewijzigd door Tijntje op 11-06-2015 10:41 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:40:
Ik heb het zelf zo gedaan dat ik het Ziggo modem nog wel als router/switch gebruik zodat ik niet nog een extra switch (energie kosten :P) aan hoef te steken.

Die switch gaat dan naar een AP (dus geen router/router modus disabled) in de woonkamer.
idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag de nieuwe buurman maar weer eens gesproken, stond hier voor de deur of Ziggo er hier ook uit lag. Bleek inderdaad het geval, eerst E48-32 gevolgd door E52-32, eens kijken hoelang het dit keer gaat duren.

edit:
Diensten werken niet door stroomstoring

Sorry, door een stroomonderbreking bij de netbeheerder kun je niet televisiekijken, radio luisteren, internetten en bellen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vervelend is.

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 11-06-2015 14:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Vraagje... ik zit te kloten met de Samsung HD recorder. (geluid valt steeds weg) Nu vraag ik me zomaar af. Is het kwalijk als de aarde van de coaxkabel zichtbaar is?

http://1drv.ms/1I3JxxM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Tackleberry schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:01:
Ubee EVM3200 (non-wifi model)

Zolang de adapter maar 2A kan leveren is het ok (waarom Ubee ooit 1A adapters heeft meegeleverd is voor mij nog steeds een raadsel).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
VAnTurenhout schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 17:55:
ik zit te kloten met de Samsung HD recorder. (geluid valt steeds weg)
SMT-7140? Als het alleen bij het terugkijken van opnames gebeurt en niet bij live-TV dan is het een bekend probleem. Er zou hier nog een fix voor komen, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die nog komt.
Pagina: 1 ... 7 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.