Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Reloader schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:35:
ik lees op internet her en der problemen met de combo: Xbox 360 + netflix app en de Ubee...

ik dacht dat even te proberen, en verhip dat werkt inderdaad niet. meer tweakers met deze ervaring?
Is deze bug al opgelost met ziggo en de 360?
Ik loop tegen iets soortgelijks in mijn setup.
netflix werkt overal behalve wired op mijn xbox 360.
Via wifi op de 360 doet hij het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 09:31
COAX vraag voor de experts:

( ik heb last van uncorrectebles en ben eens op onderzoek) Ik heb nu een DIO01 en een FRATEC versterker (voor eigenlijk maar 1 TV).

Nu vroeg ik me twee dingen af, als ik zonder versterker zou willen gaan werken wat heb ik dan nodig een UMU of een SQ601? Ziggo lijkt alleen de SQ601 uit te leveren en over een UMU hoor je ze niet meer aan de telefoon?

En wat gebruiken jullie als wanddoos bij de TV, vroeger had je afsluit weerstanden en schakelaars maar hoe zit dat tegenwoordig? Kan je twee keer een DIO01 gebruiken, dus als AOP en als WDC achter je TV dan zou je goed tegen 4G beschermd zijn?

Het gaat hier vaak over het AOP maar ik ben ook wel benieuwd wat jullie erachter hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
stormfly schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:55:

( ik heb last van uncorrectebles en ben eens op onderzoek) Ik heb nu een DIO01 en een FRATEC versterker (voor eigenlijk maar 1 TV).

Nu vroeg ik me twee dingen af, als ik zonder versterker zou willen gaan werken wat heb ik dan nodig een UMU of een SQ601? Ziggo lijkt alleen de SQ601 uit te leveren en over een UMU hoor je ze niet meer aan de telefoon?

En wat gebruiken jullie als wanddoos bij de TV, vroeger had je afsluit weerstanden en schakelaars maar hoe zit dat tegenwoordig? Kan je twee keer een DIO01 gebruiken, dus als AOP en als WDC achter je TV dan zou je goed tegen 4G beschermd zijn?

Het gaat hier vaak over het AOP maar ik ben ook wel benieuwd wat jullie erachter hebben?
Goedenmorgen!

Niet zo lang geleden is er een monteur bij mij langs geweest en die heeft voor mij een nieuwe AOP aangesloten. Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g1ZrEcmJMtCrMzZRqXcRAc7h/full.jpg

Wat je ziet is de UMU-01 die heeft hij ook bij de televisie gemonteerd 8)

Daar achter heb ik ook een DIO01 alleen als je het al jaren hebt hangen zonder pvc bescherming van coax kabel raad ik aan om een monteur langs te komen en lief aankijken of hij dat wlt doen. Ik raad ook aan om bij een meterkast een PVC buis te gebruiken zodat daar de coax in kan. :)

Mijn modem zit dus direct op de hoofdaansluiting met een UMU-01 erachter en mijn signaal waardes zijn zo.

Channel 1:
Channel ID: 1
Downstream Frequency: 178000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: -2.2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.0 dB
MER: 39.0 dB
Correctable FEC: 36 codewords
Uncorrectable FEC: 0 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 2:
Channel ID: 2
Downstream Frequency: 186000000 Hz
Power Level: -2.3 dBmV
Correctable FEC: 38 codewords
Microreflections: 34 dBc
Channel 3:
Channel ID: 3
Downstream Frequency: 194000000 Hz
Power Level: -2.3 dBmV
Correctable FEC: 25 codewords
Microreflections: 36 dBc
Channel 4:
Channel ID: 4
Downstream Frequency: 202000000 Hz
Power Level: -2.0 dBmV
MER: 38.7 dB
Correctable FEC: 56 codewords
Uncorrectable FEC: 37 codewords
Microreflections: 35 dBc
Channel 5:
Channel ID: 5
Downstream Frequency: 210000000 Hz
Power Level: -1.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.6 dB
MER: 38.6 dB
Correctable FEC: 1111 codewords
Microreflections: 31 dBc
Channel 6:
Channel ID: 6
Downstream Frequency: 218000000 Hz
Power Level: -2.0 dBmV
Correctable FEC: 52 codewords
Channel 7:
Channel ID: 7
Downstream Frequency: 226000000 Hz
Power Level: -1.9 dBmV
Correctable FEC: 49 codewords
Microreflections: 37 dBc
Channel 8:
Channel ID: 8
Downstream Frequency: 234000000 Hz
Power Level: -1.7 dBmV
MER: 38.6 dB
Correctable FEC: 349602 codewords

Upstream Channels
Channel1:
Channel ID: 74
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 41.3 dBmV
Channel2:
Channel ID: 73
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 42.3 dBmV
Channel3:
Channel ID: 75
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Power Level: 40.8 dBmV
Channel4:
Channel ID: 76
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 42.8 dBmV
Statistics
T3Timeouts: 0 timeouts
T4Timeouts: 0 timeouts

Eerder hadden wij ook last van blokkerig beeld en haperend beeld. En dat is sinds nu ook opgelost en hebben we daar geen last meer van 8)

Vaak als je een monteur laat langskomen word alles opgelost ( 9 van de tien keer. ) 8)

Suc6

Met vriendelijke groet,
Michael

[ Voor 47% gewijzigd door michaell958 op 13-09-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook de laatste tijd veel last van, maar volgens ziggo is dat niet zo belangrijk 8)7.

Is een keer via twitter gevraagd
Kreeg toen dit als antwoord:
G'middag! Dat is normaal, hier hoef je niet naar te kijken. :) Ervaar je problemen met je verbinding?
Hierboven die waardes zien er goed uit :)

[ Voor 25% gewijzigd door MdO82 op 13-09-2015 10:27 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesenna1998
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-02 19:30
Sinds ongeveer een maand hebben wij erg sloom internet wij hebben een abonnement bij ziggo van 50mb/s
We hebben een technicolor 7200 u modem (in bridge modus) samen met een Sitecom X7 AC1200 router.
De internetsnelheid is erg verschillend. als mijn laptop er mee verbonden is dan kunnen youtube filmpjes van 1080p meestal wel goed afspelen. maar als ik ga skypen of Gta online ga spelen dan daalt de snelheid dramatisch. Als ik mijn snelheid dan test op speedtest dan gaat de snelheid van 40mbs naar 20mbs binnen 10 sec en daarna kan de test gewoon niet afgerond worden.

Ik heb gelezen dat dit probleem met ip flooding te maken kan hebben. (maar op onze modem is er geen optie met firewall)
wel heb ik op mijn sitecom router de firewall uitgeschakeld zonder enige verandering.

Ook hebben wij ziggo al 2x gebeld en zij zeggen dat de modum normaal werkt.

Ik merk dat de router vooral sloom wordt bij downloaden en als er meerdere gebruikers opzitten.

heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen

Sinds gister heb ik de router uit bridgemodus gehaald maar nog steeds sloom internet :?

[ Voor 4% gewijzigd door lukesenna1998 op 13-09-2015 10:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lukesenna1998 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:56:
Sinds ongeveer een maand hebben wij erg sloom internet wij hebben een abonnement bij ziggo van 50mb/s
We hebben een technicolor 7200 u modem (in bridge modus) samen met een Sitecom X7 AC1200 router.
De internetsnelheid is erg verschillend. als mijn laptop er mee verbonden is dan kunnen youtube filmpjes van 1080p meestal wel goed afspelen. maar als ik ga skypen of Gta online ga spelen dan daalt de snelheid dramatisch. Als ik mijn snelheid dan test op speedtest dan gaat de snelheid van 40mbs naar 20mbs binnen 10 sec en daarna kan de test gewoon niet afgerond worden.

Ik heb gelezen dat dit probleem met ip flooding te maken kan hebben. (maar op onze modem is er geen optie met firewall)
wel heb ik op mijn sitecom router de firewall uitgeschakeld zonder enige verandering.

Ik merk dat de router vooral sloom wordt bij downloaden en als er meerdere gebruikers opzitten.

Sinds gister heb ik de router uit bridgemodus gehaald maar nog steeds sloom internet :?
Ik denk dat je een abbo hebt van 40/4.
50 heeft ziggo namelijk niet heb je het modem al eens een minuut van het stroom gehaald?

En kan je je modemwaardes laten zien?
Zie de OP voor meer informatie om deze te vinden :)

Is er sinds een maand verder nog iets veranderd?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net zoals alle Ziggo certificeringen heeft die Kabelkeur certificering van NLkabel ook een hoog "En we doen maar wat" gehalte. In oktober 2014 is er bij mij een monteur langs geweest die, hoewel volgens zijn eigen "metingen" vond dat mijn signaal in orde was, toch de TRAS-1000/B met kabelkeur heeft vervangen voor een DIO-01 met een UMU-1006 opdruk splitter. De TRAS-1000/B was een kabelkeur product, maar is tegenwoordig niet meer terug te vinden op de lijst. Kennelijk was de kabelkeur keuring vroeger niet goed genoeg?

En de in oktober 2014 door Ziggo geplaatste UMU-1006 blijkt nu ook rotzooi te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2ArMCeT.png

Wat heb je als consument aan zo'n Kabelkeur van NLkabel als ze achteraf continu maar hun lijst blijven wijzigen om dan vervolgens maar hun klanten te blijven beschuldigen van het gebruiken van niet goedgekeurde materialen. Weer die typische afschuif praktijken van de kabelbedrijven.

De Technetix SQ-601 die veel klanten van Ziggo ontvangen bij dat Horizon geval staat ook niet op de lijst, dus is Ziggo zelf voornamelijk bezig met de verspreiding van niet goedgekeurde coax materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lukesenna1998 plaats je waardes hierzo, als je het in een DM stuurt kunnen anderen niet meekijken en meedenken waar het probleem kan zitten ;)

Heb je de router al een Firmware upgrade gegeven ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:37
Keurmerken zijn altijd een leuke melkkoe, meestal moet je zoiets jaarlijks laten verlengen. En bedrijven gaan dat natuurlijk niet doen als het niet meer wordt geproduceerd, ook al is er geen technische reden waarom het niet meer zou voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En router er helemaal tussen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesenna1998
dan hebben wij maar 30mbs met wifi en 50mbs is toch best wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
U
MdO82 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:23:
[...]

Hier ook de laatste tijd veel last van, maar volgens ziggo is dat niet zo belangrijk 8)7.

[...]
Klopt wel want ik heb 0,0 procent packetloss dus de verbinding is inderdaad wel gewoon goed ondanks de uncrorectabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:20
lukesenna1998 schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:27:
dan hebben wij maar 30mbs met wifi en 50mbs is toch best wel fijn
Bekabeld haal je dus wel altijd je volle snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:34:
U
[...]

Klopt wel want ik heb 0,0 procent packetloss dus de verbinding is inderdaad wel gewoon goed ondanks de uncrorectabels
In het geval van een uncorrectable is er iets aan data niet goed aangekomen bij je modem. De data die continu op je modem wordt afgevuurd bestaat grofweg uit vier dingen (in oplopende volgorde van merkbaarheid als het niet goed aankomt):
1. Opvulling om de data-streams continu op zo'n 50 Mbit/s te houden. Een bitfout hierin maakt niks uit.
2. Data die bestemd was voor iemand anders in jouw coax-segment (straat/wijk). Ook hiervan merk je niks.
3. Data die voor jou bestemd was. Die data kwam dus niet goed aan, dus heb je last van packet loss. Afhankelijk van wat je aan het doen was merk je dit nauwelijks (paar ms vertraging ofzo) tot heel erg (programma stopt met werken, verbinding verbroken, etc.)
4. Data die bestemd was voor jouw modem. Kan als het niet goed aankomt ervoor zorgen dat je modem zich reset of de werking van het modem op andere manieren grof verstoren. Iemand met inhoudelijke kennis van de DOCSIS-standaard kan je wellicht meer vertellen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukesenna1998
quote:

Ja en als ik maar als enigste op het netwerk zit en geen torrents download geen youtube kijk of niet skype dan haal ik draadloos met de sitecom 54mbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:06:
Wat heb je als consument aan zo'n Kabelkeur van NLkabel als ze achteraf continu maar hun lijst blijven wijzigen om dan vervolgens maar hun klanten te blijven beschuldigen van het gebruiken van niet goedgekeurde materialen. Weer die typische afschuif praktijken van de kabelbedrijven.
Eigenlijk zou er bij de Kabelkeur-naam een versienummer moeten worden toegevoegd. Er zijn namelijk verschillende versies die ook nog eens in continue ontwikkeling zijn:
  • Kabelkeur v2.0 vanaf <onbekend> tot <onbekend>: afscherming 5-862 MHz
  • Kabelkeur v3.0 vanaf 01-06-2010 tot 01-07-2017: afscherming 5-1000 MHz (zie PVE 3.0)
  • Kabelkeur v4.0 vanaf 01-07-2014 tot <onbekend>: afscherming 5-1218 MHz (zie PVE 4.0)
De DIO-01 (ééngatsdoos AOP), KOKA 799, KOKA 9 TS, KOKWI 4 en KOSWI 4 vallen bijvoorbeeld onder Kabelkeur v3.0. De goedkeuring van UMU-1006 binnen Kabelkeur v3.0 is al (weer) ingetrokken.

Er zijn nog weinig producten goedgekeurd onder Kabelkeur v4.0.

Nogmaals: met een Kabelkeur-naam en een bijbehorend versienummer zou het duidelijker zijn welke eisen er door Ziggo gesteld worden aan kabelproducten. Nu eist Ziggo alleen een Kabelkeur-naam, terwijl ze misschien daar een bepaalde versie mee bedoelen. En de klant kan over kabelproducten met een Kabelkeur-naam beschikken terwijl het een oudere versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was net even aan het kijken of toevallig het wielrennen al begonnen was (dumoulin ;w).
Ik kwam hierdoor even langs net5 en ketnet.
Nu heb ik gisteren mijn simpele versterker eruit gehaald omdat ik wilde kijken hoe het beeld was zonder deze versterker.

Alles leek goed te gaan behalve op deze 2 zenders.
Als de versterker er tussenuit is dan heb ik E48-32 "er wordt een signaal gezocht"
Als ik de versterker minimaal zet dan heb ik blokken en als ik hem voluit zet dan heb ik goed beeld.

Nu hebben wij 2 jaar geleden de kabel vervangen van de meterkast naar de woonkamer door een dubbele afschermde kabel.

Kan iemand mij een suggestie geven waar ik het beste eerst kan kijken waar mogelijk het probleem zit ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:25:
Ik was net even aan het kijken of toevallig het wielrennen al begonnen was (dumoulin ;w).
Ik kwam hierdoor even langs net5 en ketnet.
Nu heb ik gisteren mijn simpele versterker eruit gehaald omdat ik wilde kijken hoe het beeld was zonder deze versterker.

Alles leek goed te gaan behalve op deze 2 zenders.
Als de versterker er tussenuit is dan heb ik E48-32 "er wordt een signaal gezocht"
Als ik de versterker minimaal zet dan heb ik blokken en als ik hem voluit zet dan heb ik goed beeld.

Nu hebben wij 2 jaar geleden de kabel vervangen van de meterkast naar de woonkamer door een dubbele afschermde kabel.

Kan iemand mij een suggestie geven waar ik het beste eerst kan kijken waar mogelijk het probleem zit ?
Je TV/decoder letterlijk naast het AOP zetten en rechtstreeks aansluiten met een korte kabel :-) Als je dan nog slecht beeld hebt ligt het aan je AOP (of Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had toevallig nog een interconnect cable van Vivanco liggen van 10m.
Daarmee dus wel beeld :D

Ik ga verder zoeken waar het probleem zit ;)

Edit: de kabel vanuit de muur in de woonkamer naar de decoder was weer aan het bokken gelijk even vervangen :Y)
ArcticWolf schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:36:
[...]

Je TV/decoder letterlijk naast het AOP zetten en rechtstreeks aansluiten met een korte kabel :-) Als je dan nog slecht beeld hebt ligt het aan je AOP (of Ziggo)
Had mijn bericht gepost, en bedacht me om dat inderdaad te testen, maar ja, had het bericht al geplaatst ;)

[ Voor 71% gewijzigd door MdO82 op 13-09-2015 15:26 . Reden: oorzaak gevonden :) ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kut Ziggo, mijn beeld blijft de hele tijd haperen en geluid doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
shadowman12 schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:46:
gevalletje slechte signaalsterkte?
DarkChylde schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:53:
[...]

Is deze bug al opgelost met ziggo en de 360?
Ik loop tegen iets soortgelijks in mijn setup.
netflix werkt overal behalve wired op mijn xbox 360.
Via wifi op de 360 doet hij het wel 8)7
nope, heb het via twitter gevraagd aan ziggo en kreeg en technicolor opgestuurd :)

[ Voor 22% gewijzigd door Reloader op 13-09-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Misschien ligt t wel aan je eigen kutkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
lukesenna1998 schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:20:
quote:

Ja en als ik maar als enigste op het netwerk zit en geen torrents download geen youtube kijk of niet skype dan haal ik draadloos met de sitecom 54mbs
Als je Bekabeld je snelheid wel haalt kan je Ziggo niks kwalijk nemen

Maak je wel gebruik van de 5ghz verbinding van de sitecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik kom net tot ontdekking dat me ziggo cisco 3925 modem is herstart.. en na een check zie ik andere DNS servers staan

89.101.251.228
89.101.251.229

zijn deze ip's nu permanent de nieuwe dns servers (ze staan in Ierland volgensmij)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

supermm958 schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:07:
Wat doet het modem in een horizon binnen het oud ziggo gebied nu precies?

Dacht dat deze niet gebruikt wordt, maar ik zie wel in de dat er up en down stream kanalen gebruikt worden en de horizon heeft een WAN ip adres.

Heb hem ingesteld dat deze niet als modem werkt.

Het telefoon indicator lampje blijft ook rood branden, zit ook geen telefoono op omdat deze op de modem zelf zit.
Je zou verwachten dat deze dan uitgeschakeld zal worden
Die verzorgt je interactieve content, zoals MyPrime, etc. Tevens komt een deel van de programmainformatie (EPG) via het modem binnen.
Het telefoonlampje brandt juist ter indicatie dat er geen telefoonlijn actief is. Dat is by design..

UMU1006 als je een decoder zonder modem hebt (zoals een Samsung of Humax bijv). SQ601 als je een Cisco PVR of Horizon hebt. Dit omdat de TV aansluiting retourgeschikt is bij de SQ, en niet bij de UMU.

In de woonkamer kan ook een DIO geplaatst worden, maar persoonlijk vind ik een 2-gatsdoos vaak handiger (bijv ook bij inbouw in een frame met 220v, etc). Dan zou ik voor een Hirschmann EDC1000 of Astro GUT14D kiezen. Beide zijn kabelkeur doosjes.
MdO82 schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:23:
[...]

[...]
Hoewel het in theorie niet zou mogen, zou ik er geen waarde aan hechten. Tenzij er echt problemen met de verbinding zijn, maar dan heb je meestal niet alleen maar uncorrectables (maar ook oplopende T3/T4 timeouts, slechte RX/TX, etc.)

Ik heb dat vaker gezien met deze Sitecom routers. In eerste instantie dacht ik dat het door de cloud protection in de firmware kwam, maar uitschakelen helpt niet. Ook veel tweaken haalt niets uit.
Oplossing: met een boog om de Sitecom heen lopen en een fatsoenlijke router halen.
Bij mijn ouders waren de problemen (met de Sitecom AC1200) als sneeuw voor de zon verdwenen na het installeren van een andere router (D-Link DIR-868L in dit geval).
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:20:
[...]

Eigenlijk zou er bij de Kabelkeur-naam een versienummer moeten worden toegevoegd. Er zijn namelijk verschillende versies die ook nog eens in continue ontwikkeling zijn:
  • Kabelkeur v2.0 vanaf <onbekend> tot <onbekend>: afscherming 5-862 MHz
  • Kabelkeur v3.0 vanaf 01-06-2010 tot 01-07-2017: afscherming 5-1000 MHz (zie PVE 3.0)
  • Kabelkeur v4.0 vanaf 01-07-2014 tot <onbekend>: afscherming 5-1218 MHz (zie PVE 4.0)
De DIO-01 (ééngatsdoos AOP), KOKA 799, KOKA 9 TS, KOKWI 4 en KOSWI 4 vallen bijvoorbeeld onder Kabelkeur v3.0. De goedkeuring van UMU-1006 binnen Kabelkeur v3.0 is al (weer) ingetrokken.

Er zijn nog weinig producten goedgekeurd onder Kabelkeur v4.0.

Nogmaals: met een Kabelkeur-naam en een bijbehorend versienummer zou het duidelijker zijn welke eisen er door Ziggo gesteld worden aan kabelproducten. Nu eist Ziggo alleen een Kabelkeur-naam, terwijl ze misschien daar een bepaalde versie mee bedoelen. En de klant kan over kabelproducten met een Kabelkeur-naam beschikken terwijl het een oudere versie is.
Dit is inderdaad waar. Alleen is mij niet duidelijk waarom de certificering van de UMU1006 is ingetrokken. In de praktijk heb ik er geen problemen mee ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Reloader schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:58:
[...]
nope, heb het via twitter gevraagd aan ziggo en kreeg en technicolor opgestuurd :)
En nu geen probleem meer met netflix/x360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
das makkelijk roepen ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mell33 schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:51:
Ik kom net tot ontdekking dat me ziggo cisco 3925 modem is herstart.. en na een check zie ik andere DNS servers staan

89.101.251.228
89.101.251.229

zijn deze ip's nu permanent de nieuwe dns servers (ze staan in Ierland volgensmij)
Die staan in Ierland inderdaad. De tracert vanuit hier is wel apart: de route loopt van Den Haag via Amsterdam naar Zurich (!) en dan via London naar de bestemming in Ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Mijn ouders hebben op dit moment A1P met TV Extra, maar internet word amper gebruikt en tv puur nog de normale zenders.
Ze hebben nu de interactieve decoder / recorder van Cisco.
Als ze nu naar TV standaard gaan, kunnen ze dan nog wel blijven opnemen met de cisco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukesenna1998 schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:20:
quote:

Is de snelheid bekabeld via de router ook in orde? Zo ja, welke draadloze snelheden halen de andere draadloze apparaten? Welke draadloze netwerkkaart zit er in de computer (54G?)? Mocht je er niet uitkomen, neem dan gerust direct contact op met onze support

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:49
DarkChylde schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:14:
[...]

En nu geen probleem meer met netflix/x360?
Nope ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
gisteren ook maar een tweet verstuurd. Hopen dat dat net zo makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Timmert schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:26:

UMU1006 als je een decoder zonder modem hebt (zoals een Samsung of Humax bijv). SQ601 als je een Cisco PVR of Horizon hebt. Dit omdat de TV aansluiting retourgeschikt is bij de SQ, en niet bij de UMU.

In de woonkamer kan ook een DIO geplaatst worden, maar persoonlijk vind ik een 2-gatsdoos vaak handiger (bijv ook bij inbouw in een frame met 220v, etc). Dan zou ik voor een Hirschmann EDC1000 of Astro GUT14D kiezen. Beide zijn kabelkeur doosjes.
Helder de uncorrectables komen uit de versterker, zonder versterker zijn ze eigenlijk niet aanwezig maar is het beeld erg slecht. Heb nog geen UMU geplaatst die kon ik even niet vinden op zolder....wel een tweede versterker ingezet (in plaats van de eerste) maar dat maakt geen verschil, blijkbaar geven die versterkers FATEC 752 (meen ik) wat verstoring af.

Maar een DIO-01 bij de TV lijkt me toch fijner ivm afscherming zal eens kijken waar ik die kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

stormfly schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:56:
[...]

Maar een DIO-01 bij de TV lijkt me toch fijner ivm afscherming zal eens kijken waar ik die kan halen.
In de praktijk maakt dat niets uit ten opzichte van een EDC1000 of GUT14D. Ook in situaties die zeer instralingsgevoelig zijn (flat, bovenste verdieping, LTE mast op het dak) houdt een GUT14D zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:02
G.Scholtens schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:50:
Mijn ouders hebben op dit moment A1P met TV Extra, maar internet word amper gebruikt en tv puur nog de normale zenders.
Ze hebben nu de interactieve decoder / recorder van Cisco.
Als ze nu naar TV standaard gaan, kunnen ze dan nog wel blijven opnemen met de cisco?
De opname functie staat los van het tv abonnement dat je hebt, het is een functie die is ingebouwd in de Cisco en ten alle tijden beschikbaar is!
Dus de kanalen die je kan kijken kan je gewoon opnemen ongeacht het pakket dat je hebt, de Cisco heeft encryptie ingebouwd. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Ik geloof dat het mogelijk is om via de Ziggo horizon box vanaf je PC draadloos films te streamen door de horizon box op te nemen in je thuisnetwerk via het programma Serviio.

Is er ergens een uitleg hoe je dit moet opzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferio op 15-09-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Net Ziggo gebeld en geprobeerd om mijn Alles-in-1 plus om te zetten naar een Connect&Play Start en daarbij ook de eerste 6 maanden korting te krijgen... maar hoe vaak ik het woord 'overstappen', 'KPN' en 'glasvezel' noemde.. de korting gold alleen voor nieuwe abonnees. Nou snap ik dat het ik natuurlijk al een abonnement omlaag zou gaan.. maar toch... na 15 jaar trouwe klant.

En ook het feit dat ik daarbij voor mijn vrouw een nieuw abonnement wou afsluiten voor in haar nieuwe huis, dus voor Ziggo weer een nieuwe abonnee, hielp niet om de korting te krijgen. Zij zal de korting echter wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:28:
Net Ziggo gebeld en geprobeerd om mijn Alles-in-1 plus om te zetten naar een Connect&Play Start en daarbij ook de eerste 6 maanden korting te krijgen... maar hoe vaak ik het woord 'overstappen', 'KPN' en 'glasvezel' noemde.. de korting gold alleen voor nieuwe abonnees. Nou snap ik dat het ik natuurlijk al een abonnement omlaag zou gaan.. maar toch... na 15 jaar trouwe klant.

En ook het feit dat ik daarbij voor mijn vrouw een nieuw abonnement wou afsluiten voor in haar nieuwe huis, dus voor Ziggo weer een nieuwe abonnee, hielp niet om de korting te krijgen. Zij zal de korting echter wel krijgen.
Wellicht dat ze nu wat strikter zijn, maar heb je het geprobeerd via het menu opzeggen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

MdO82 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:34:
[...]
Wellicht dat ze nu wat strikter zijn, maar heb je het geprobeerd via het menu opzeggen ?
Nee, geloof via het menu 'nieuwe abonnementen' (0900-0730). Zou dat uit kunnen maken.. anders bel ik gewoon nog een keer vanmiddag.

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 15-09-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:37:
[...]

Nee, geloof via het menu 'nieuwe abonnementen' (0900-0730). Zou dat uit kunnen maken.. anders bel ik gewoon nog een keer vanmiddag.
Doe eens een gok bij het menu opzeggen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

MdO82 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:27:
[...]
Doe eens een gok bij het menu opzeggen.
Net gedaan.. blijkt dat ik nog tot midden januari 2016 een contract heb (heb paar jaar terug al een keer verlengd inclusief korting toen). Maar wist niet exact tot welke datum mijn contract liep en had via de mail een bevesting van een support medewerker van Ziggo dat mijn contract maandelijks opzegbaar was.. niet dus, bleek net. 8)7 Dus ze kon mij geen aanbieding doen en dat snap ik. Naja, houdt het voorlopig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand toevallig ook hoelang het duurt voordat bij de mijn ziggo portal en dus horizon.tv website bekend is dat ik nu horizon heb?

Vandaag is de ingangsdatum maar ik zie nog steeds mijn oude alles in 1 pakket op de portal en kan dus ook nog niet by naar myprime kijken via de horizon website en tablets. Het werkt al wel op de horizon box zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ferio schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:45:
Ik geloof dat het mogelijk is om via de Ziggo horizon box vanaf je PC draadloos films te streamen door de horizon box op te nemen in je thuisnetwerk via het programma Serviio.

Is er ergens een uitleg hoe je dit moet opzetten?
Serviio ken ik niet, maar die box is een DLNA DMP oftewel mediaspeler. Grof gezegd wat je moet doen is:

1) DMS opzetten (misschien met serviio, maar Windows Media Player kan het al, en UPC gebruikte voorheen Twonky)
2) Horizon box met netwerk waar DMS staat verbinden.
3) in de Horizon menu naar Mijn Media gaan en kijken wat verschijnt.

Nu, 1 kun je helemaal zelf kiezen afhankelijk van OS, mediabestanden en voorkeur. Maar 2 is wat specifieker omdat je je hele LAN om zeep kunt helpen (DHCP conflicten) als je het verkeerd doet.

Allereerst moet je bepalen of je internetverbinding geleverd wordt door de Horizon box (alleen in vmlg UPC) of door losse modem (zowel vmlg UPC als Ziggo).

Indien door box: simpel. Niets in te stellen op box, als een werkende DMS met bestanden in library aangesloten wordt gaat het goed.
Indien losse modem, dan moet je de twee fysiek verbinden met UTP, dan gelijk op Horizon in instellingen gaan naar thuisnetwerk instellen (oid, heb zelf niet zo'n box, sowieso geen TV :z ) en daar kiezen voor losse modem. Dat schakelt de DHCP-server in de box uit. Doe je dat niet, dan heb je lol ;)

Dan naar stap 3. Waar je dan tegenaan loopt is dat DLNA een geweldig idee is maar een ongelofelijk slordig uitgewerkt standaard. 90% van bestanden die je wilt afspelen (van .mkv tot HD mpeg4 videos of zelfs high res jpeg fotos) vallen buiten standaard dus moet je geluk hebben dat beide apparaten - DMS en DMP - ze lis van standaard ondersteunen.
En erger: er is in het geheel geen standaard voor presentatie van de library. Niet zo relevant als je maar een paar filmpjes hebt, maar bij tienduizenden mp3-tjes in mappen en/of met metadata gaat het geheid mis.
Heb tijdlang met DLNA gespeeld, maar ben er zelf vanaf gestapt en heb thuisserver als mediapc direct op beamer aangesloten. Veel minder frustrerend :o

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 15-09-2015 18:16 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 00:00

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Heb zojuist 5 uur lang geen ziggo dinesten gehad. Heb dus een deadline voor school gemist en ben best wel klaar met deze club, ook van wegen geklooi in het verleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Heb dus een deadline voor school gemist
Er zijn geen alternatieven mogelijk om op het internet te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Laatst online: 25-09 15:29

RVW

veel smartphones kunnen als wifi hotspot gebruikt worden. Handig als je echtt wat moet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40

Videopac

Rommelt wat aan.

jongetje schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:32:
[...]

Het Ziggo modem ondersteund geen VoIP maar PacketCable voor telefonie en dat is niet voor eindgebruikers te configureren. Je zult zelf een VoIP adapter of centrale moeten kopen.
Hoe configureer ik dan als ik bv cheapconnect heb en ik houd bij Ziggo ook telefonie aan dat hij voor 112 Ziggo moet gebruiken, of kan dat dan niet?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

RVW schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:55:
veel smartphones kunnen als wifi hotspot gebruikt worden. Handig als je echtt wat moet versturen.
Offtopic: Ja klopt maar heb geen data in mijn bundel. Het was niet de allerbelangrijkste Dead line die ik had want anders had ik wel iets bedacht. Maar docent had begrip dus das mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27

Onbekend

...

Op iets vertrouwen is gewoon risicovol. Stel dat de printer ineens niet meer werkt, krijg je dan ook uitstel van school? ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vind het altijd typisch als mensen nét problemen hebben met de provider, wie dan ook, als ze nét iets belangrijks moeten versturen voor school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exorcist schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:11:
Vind het altijd typisch als mensen nét problemen hebben met de provider, wie dan ook, als ze nét iets belangrijks moeten versturen voor school.
Of de email die niet aankomt, hond die werkstuk opgegeten heeft (in dit digitale tijdperk 8)7 ), brug die open stond, brug die dicht stond (terwijl je met de boot was O-) ) etc :P

Ben oud genoeg om meegemaakt te hebben dat je naar een computerlokaal van de universiteit moest om online te komen, en dat met floppy disks, die idd om de haverklap corrupt raakten. Waar een wil was, was een weg, en je leerde snel, heel snel, om backups te hebben en niet alles op die ene floppy te laten.

Tegenwoordig... als m'n internet het begeeft (wat me afgelopen 8 jaar welgeteld vier keer overkomen is, waarvan twee keren tijdens stroomstoringen waar half A'dam tweede keer half Randstad eruit lag) heb ik internet op m'n telefoon. Via twee SIMs van verschillende providers. Begeeft m'n telefoon het, dan heb ik ergens een vorige telefoon liggen waar ik nog wat mee kan. Ook al geen succes? Fiets pakken en fietsen naar bibliotheek of naar werk (lees voor scholieren/studenten: school/uni). Lukt dat ook al niet? Dan is waarschijnlijk de beschaving vergaan. In dat geval vang ik wel wat duiven voor RFC 1149 (IP over Avian Carrier). Nu meer dan ooit: waar een wil is, is een weg.

Wil daarmee niet zeggen dat het niet kut is als je internet er even uit ligt, maar al is dat zo en al is het 100% schuld van de provider (hier nog lang niet aangetoond), dan nog blijft het smoesje voor school :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videopac schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:18:
[...]

Hoe configureer ik dan als ik bv cheapconnect heb en ik houd bij Ziggo ook telefonie aan dat hij voor 112 Ziggo moet gebruiken, of kan dat dan niet?
Zelf heb ik een fritzbox via marktplaats gekocht.
Deze heb ik geconfigureerd voor cheapconnect.
En ik had nog een oude dect-telefoon liggen.
Met deze telefoon bel ik en kan op mijn ziggo lijn gewoon gebeld worden.
Voor die € 1,45 laat ik de telefoonlijn voor wat ie is

2250 WP Zuid PVoutput

dion_b schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:32:
(...) Lukt dat ook al niet? Dan is waarschijnlijk de beschaving vergaan. In dat geval vang ik wel wat duiven voor RFC 1149 (IP over Avian Carrier). Nu meer dan ooit: waar een wil is, is een weg.
Awesome! RFC 1149 bestaat echt :D

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zit zelf even met een dilemma, ik zit al sinds het inbel tijdperk bij XS4ALL, ~15? jaar ofzo? En heb het altijd een fijne ISP gevonden.. Maar helaas de afgelopen jaar of 4-5 zijn mijn ervaringen wat minder. Nou is niet alles te wijten aan XS4ALL maar aan KPN, nou heb ik als klant van XS4ALL eigenlijk niets te maken met KPN maar toch.

Het zit zo, op het moment dat VDSL2 beschikbaar was gelijk een upgrade gedaan naar 50/5, ik had in het begin gewoon 55/5mbit en dit was gewoon stabiel en heeft er niet uit gelegen en altijd gewerkt op de momenten dat ik het nodig had. Helaas zit er een probleem in de ondergrondse bedrading en dat wil KPN niet oplossen (hier in de buurt zitten nog 11 DSL klanten van verschillende providers en allemaal hebben ze identieke problemen) XS4ALL heeft tickets voor 3 klanten maar poeierd iedereen maar af omdat 'KPN er toch niets aan gaat doen' En moeten ik en anderen maar genoegen nemen met 21-36mbit ipv 42-52mbit.. Ondertussen is mijn verbindings snelheid al gezakt naar 33mbit... De KPN monteur zei dat ik maar moest verhuizen als ik beter internet wilde....

Dus ben ik naar 'alternatieven' gaan kijken en het enige alternatief hier is Ziggo.

Ik vroeg me af met welke modem ik het beste af ben, ik neem een 200/20 abbo met standaard 30 zender pakket (TV heeft totaal geen prio) wat ik mogelijk niet eens zal aansluiten en puur en alleen voor het internet ga. Ik heb begrepen dat ik het beste af ben met de Technicolor TC7210 of de Cisco DPC/EPC3928.

Beide zouden 2,4Ghz/5Ghz hebben en kunnen tegelijk gebruikt worden. (heb zelf 2 losse AP's 1 2,4Ghz en 1 5Ghz.)

Wat ik gezien heb bij de Technicolor is dat daar een duidelijke en redelijk uitgerbreide portforward functie heb, bij de Cisco kon ik geen goede voorbeelden vinden in de manual.
http://www.cisco.com/c/da...00_Series/OL-29161-01.pdf
De Technicolor heeft dit duidelijk en netjes in de handleiding staan (kom er zonder ook wel uit).
https://www.ziggo.nl/pdf/...ng-technicolor-tc7210.pdf

Mijn vraag is met welke modem ben ik beter af, de technische helpdesk gaf aan de Technicolor beter te vinden dan b.v. de Ubee (welke ik beslist niet wil) en de Cisco. Technicolor is bij mij totaal niet bekend als 'modem fabrikant' waar Cisco mij wel zeer bekend is.

Is het persoonlijke voorkeur?

Voor de duidelijkheid ik wil alleen internet, geen telefoon/tv (tv is verplicht). Als ik toch tv moet nemen wil ik dat via een CI+ module zodat ik geen extra kastje heb opnemen kan mijn TV ook.

Voorderest komen er bedraad aan te hangen :
3 x Netgear Prosafe GS108T Gbit switches. (Andere apparaten zijn verdeeld over de switches).
2 x AP
2 x RPI2
1 x RPI1
8 x PC (Gbit) (2 x server/vm's fixed ip's, DHCP range zal aangepast moeten worden indien mogelijk).
1 x PC - NAS
1 x Sonos Bridge (5 Speakers)
1 x Samsung BR/Receiver
1 x Samsung TV UE43J5600
1 x Samsung UE32H6200AW

En een lading draadloze apparaten, laptops/telefoons/tablets.

Alles heeft hetzelfde SSID dus dekking is geen probleem als het om Wifi gaat.

De belangrijkste punten van de modem, stabiel en goede port forwarding mogelijkheden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 09:56
Ik heb slechte ervaringen met Ziggo wat betreft stabiliteit. Sinds augustus valt mijn verbinding minimaal 3x per dag voor 10 minuten weg. Begint meestal rond half 8.

Dan is er een topic op hun forum, maar krijgen we geen respons vanaf de kant van Ziggo. Ook lees ik over de geweldige helpdesk die meldt dat UTP kabels ipv. STP kabels gebruikt dienen te worden, en dat de complete WAN-routing die wegvalt te wijten is aan wifi-apparatuur die niet goed werkt.

Lekker bij vandaan blijven als je iets stabiels wilt.

• stormfly
prutser001 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:32:

Ik vroeg me af met welke modem ik het beste af ben, ik neem een 200/20 abbo met standaard 30 zender pakket (TV heeft totaal geen prio) wat ik mogelijk niet eens zal aansluiten en puur en alleen voor het internet ga. Ik heb begrepen dat ik het beste af ben met de Technicolor TC7210 of de Cisco DPC/EPC3928.

Beide zouden 2,4Ghz/5Ghz hebben en kunnen tegelijk gebruikt worden. (heb zelf 2 losse AP's 1 2,4Ghz en 1 5Ghz.)
Heb de Cisco hier draaien, maar de WiFi ervan is ronduit slecht. Niet zozeer de reikwijdte maar wel het feit dat streams op je mobiel haperen. Zet ik WiFi uit op de Cisco en zet ik mijn AirPort Extreme aan, die staat 2 meter verder, dan stream alles super. Het lijkt wel of de Cisco op de backplane niet in staat is om via WiFi snel data te kunnen transporteren.

Overigens is de Cisco nog wel mijn router omdat ik Hotspots wilde blijven gebruiken, dus de AirPort is slechts een AP. De Cisco is prima in staat om de routeringen bedraad af te handelen, ik heb zelfs mijn Ubee terug laten ruilen voor de Cisco vanwege een ARP en DHCP-DNS server bug.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

hars73 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:28:

Je krijgt zeker wel 6 maanden gratis fox sports of HBO :o

Tenminste ik kreeg dit wel aangeboden en heb ook een vast contract nog tot eind november. Ga niet 4 euro per maand meer betalen voor enkel een horizon mediabox, terwijl ik een Samsung Recorder heb.

Dat Horizon films/series kan me gestolen worden.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• hars73

hars73

iCy schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:15:
[...]

Je krijgt zeker wel 6 maanden gratis fox sports of HBO :o

Tenminste ik kreeg dit wel aangeboden en heb ook een vast contract nog tot eind november. Ga niet 4 euro per maand meer betalen voor enkel een horizon mediabox, terwijl ik een Samsung Recorder heb.

Dat Horizon films/series kan me gestolen worden.
Nou mijn contract loopt nog tot midden januari. En ze kon wel een aanbieding doen 3 maanden voor afloop, maar dat kon alleen maar als je in diensten omhoog gaat en niet omlaag of gelijk. Tis ook maar net wie je daar aan de lijn krijgt volgens mij. Voorlopig wacht ik nog wel even en bel in december wel eens weer.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

hars73 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:24:
[...]

Nou mijn contract loopt nog tot midden januari. En ze kon wel een aanbieding doen 3 maanden voor afloop, maar dat kon alleen maar als je in diensten omhoog gaat en niet omlaag of gelijk. Tis ook maar net wie je daar aan de lijn krijgt volgens mij. Voorlopig wacht ik nog wel even en bel in december wel eens weer.
Dat laatste zeiden ze bij mij niet met omhoog gaan. Had dat wel als optie overwegen en zelf aangeboden, maar daarmee kreeg ik geen korting.

Achja, wellicht eens kijken of afdeling opzeggingen weer iets meer kan betekenen. Vorige keer de samsung decoder gratis gekregen ipv 50 euro bijbetalen :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• jongetje
  • Laatst online: 09:43
Videopac schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:18:
[...]

Je kunt geen settings in je modem wijzigen mbt telefonie. Dan moet je een VOIP centrale of adapter kopen. En via cheapconnect kun je 112 bellen dus bespaar je je die 1,45 per maand.

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 16-09-2015 12:46 ]

• Noahlvb

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

jongetje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:35:
[...]

Je kunt geen settings in je modem wijzigen mbt telefonie. Dan moet je een VOIP centrale of adapter kopen. En via cheapconnect kun je 112 bellen dus bespaar je je die 1,45 per maand.
Ik weet niet wat je bedoeld. Ik heb in mijn voorgaande posts niet gesproken over de telefoon diensten van ziggo. Los van dat deze er ook uitlagen

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Treveo schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:45:
Dag mensen,

Van Ziggo heb ik thuis een Technicolor TC7210.Z en Cisco EPC3928 liggen. Straks ga ik eigen router op aansluiten.

Welke van de 2 kan ik het beste pakken voor bridge-mode? Welke verbruikt het minst stroom? Naar mijn idee presteren ze allebei even goed in bridge-mode?
Iemand een idee?

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 14:35
Volgens mij is de Technicolor de meest recente zou die dan gebruiken. Maar verschil lijkt me nihil want bridge-modus zorgt er juist voor dat je router alles afhandeld. En verbruik lijkt me ook verwaarloosbaar.

• jongetje
  • Laatst online: 09:43
Noahlvb schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:39:
[...]

Ik weet niet wat je bedoeld. Ik heb in mijn voorgaande posts niet gesproken over de telefoon diensten van ziggo. Los van dat deze er ook uitlagen
Excuses, ik had de verkeerde post ge-quote.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:42
Is het niet zo dat het nieuwste modem al is voor geactiveerd en dus de Cisco niet meer online zal komen op het netwerk?

Ik zou gaan voor de Technicolor deze ondersteund doorvoer snelheden van 500Mbit/s en de Cisco 200Mbit/s. Dan kan handig zijn als ze deze snelheden breder gaan aanbieden.

[ Voor 16% gewijzigd door Bo0bz op 16-09-2015 12:55 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• Joep Lunaar
  • Niet online

Joep Lunaar

onafhankelijk

Ik zit zelf even met een dilemma, ik zit al sinds het inbel tijdperk bij XS4ALL, ~15? jaar ofzo? En heb het altijd een fijne ISP gevonden.. Maar helaas de afgelopen jaar of 4-5 zijn mijn ervaringen wat minder. Nou is niet alles te wijten aan XS4ALL maar aan KPN, nou heb ik als klant van XS4ALL eigenlijk niets te maken met KPN maar toch.

[knip]

De belangrijkste punten van de modem, stabiel en goede port forwarding mogelijkheden.
Zelf heb ik al vele jaren voor de verbinding met het Internet UPC - waar ik woon kan met ADSL nog geen 5mbps worden gehaald - en heb ik mijn vaste telefonie (VoIP) en e-mail nog bij XS4ALL. UPC dus alleen voor WAN en TV. Bij het opzeggen van de ADSL bij XS4ALL is indertijd expliciet aangegeven dat het PackAccount, weet niet of het nog zo heet, in stand moest blijven. Best of two worlds en minimale vendor lock-in.

Je hebt blijkbaar al een eigen netwerk en router, dus ik raad je aan het modem te nemen dat in bridge modus te zetten is. Misschien moet je rap handelen, omdat ik de indruk heb dat Ziggo hun modem/router steeds meer als hun voet tussen de deur positioneren, dus ...

Succes

Joep Lunaar

• Joep Lunaar
  • Niet online

Joep Lunaar

onafhankelijk

stormfly schreef op woensdag 16 september 2015 @ 06:25:
[...]

Heb de Cisco hier draaien, maar de WiFi ervan is ronduit slecht. Niet zozeer de reikwijdte maar wel het feit dat streams op je mobiel haperen. Zet ik WiFi uit op de Cisco en zet ik mijn AirPort Extreme aan, die staat 2 meter verder, dan stream alles super. Het lijkt wel of de Cisco op de backplane niet in staat is om via WiFi snel data te kunnen transporteren.

Overigens is de Cisco nog wel mijn router omdat ik Hotspots wilde blijven gebruiken, dus de AirPort is slechts een AP. De Cisco is prima in staat om de routeringen bedraad af te handelen, ik heb zelfs mijn Ubee terug laten ruilen voor de Cisco vanwege een ARP en DHCP-DNS server bug.
Misschien heeft de Cisco last van "bufferbloat", zoek maar eens op die term.

Joep Lunaar

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
TheUninvited schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:32:
[...]

Volgens mij is de Technicolor de meest recente zou die dan gebruiken. Maar verschil lijkt me nihil want bridge-modus zorgt er juist voor dat je router alles afhandeld. En verbruik lijkt me ook verwaarloosbaar.
Ok helder, want de Technicolor verbruikt zoveel meer watt dan de Cisco wanneer ie niet in bridge modus staat. Daarom was ik benieuwd of dat ding gewoon ontzettend slecht ontworpen is.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

WK100 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:53:
Ik heb slechte ervaringen met Ziggo wat betreft stabiliteit. Sinds augustus valt mijn verbinding minimaal 3x per dag voor 10 minuten weg. Begint meestal rond half 8.

Dan is er een topic op hun forum, maar krijgen we geen respons vanaf de kant van Ziggo. Ook lees ik over de geweldige helpdesk die meldt dat UTP kabels ipv. STP kabels gebruikt dienen te worden, en dat de complete WAN-routing die wegvalt te wijten is aan wifi-apparatuur die niet goed werkt.

Lekker bij vandaan blijven als je iets stabiels wilt.
Het kan uitermate stabiel draaien, maar dan moet je wel weten wat je doet. En met alle respect, de helpdesk heeft daar niet de meeste praktijkervaring mee. Welk modem heb je, en ervaar je ook uitval als je bedraad werkt?

Post evt eens je modemwaarden.

Het zit zo, op het moment dat VDSL2 beschikbaar was gelijk een upgrade gedaan naar 50/5, ik had in het begin gewoon 55/5mbit en dit was gewoon stabiel en heeft er niet uit gelegen en altijd gewerkt op de momenten dat ik het nodig had. Helaas zit er een probleem in de ondergrondse bedrading en dat wil KPN niet oplossen (hier in de buurt zitten nog 11 DSL klanten van verschillende providers en allemaal hebben ze identieke problemen) XS4ALL heeft tickets voor 3 klanten maar poeierd iedereen maar af omdat 'KPN er toch niets aan gaat doen' En moeten ik en anderen maar genoegen nemen met 21-36mbit ipv 42-52mbit.. Ondertussen is mijn verbindings snelheid al gezakt naar 33mbit... De KPN monteur zei dat ik maar moest verhuizen als ik beter internet wilde....

Dus ben ik naar 'alternatieven' gaan kijken en het enige alternatief hier is Ziggo.

Wat ik gezien heb bij de Technicolor is dat daar een duidelijke en redelijk uitgerbreide portforward functie heb, bij de Cisco kon ik geen goede voorbeelden vinden in de manual.
http://www.cisco.com/c/da...00_Series/OL-29161-01.pdf
De Technicolor heeft dit duidelijk en netjes in de handleiding staan (kom er zonder ook wel uit).
https://www.ziggo.nl/pdf/...ng-technicolor-tc7210.pdf

Mijn vraag is met welke modem ben ik beter af, de technische helpdesk gaf aan de Technicolor beter te vinden dan b.v. de Ubee (welke ik beslist niet wil) en de Cisco. Technicolor is bij mij totaal niet bekend als 'modem fabrikant' waar Cisco mij wel zeer bekend is.

Is het persoonlijke voorkeur?

Voor de duidelijkheid ik wil alleen internet, geen telefoon/tv (tv is verplicht). Als ik toch tv moet nemen wil ik dat via een CI+ module zodat ik geen extra kastje heb opnemen kan mijn TV ook.

Voorderest komen er bedraad aan te hangen :
3 x Netgear Prosafe GS108T Gbit switches. (Andere apparaten zijn verdeeld over de switches).
2 x AP
2 x RPI2
1 x RPI1
8 x PC (Gbit) (2 x server/vm's fixed ip's, DHCP range zal aangepast moeten worden indien mogelijk).
1 x PC - NAS
1 x Sonos Bridge (5 Speakers)
1 x Samsung BR/Receiver
1 x Samsung TV UE43J5600
1 x Samsung UE32H6200AW

En een lading draadloze apparaten, laptops/telefoons/tablets.

Alles heeft hetzelfde SSID dus dekking is geen probleem als het om Wifi gaat.

Ik zou in alle gevallen de Technicolor boven de Cisco verkiezen. Het mag dan een voor jou onbekend merk zijn, ze hebben hun sporen wel verdiend. Zelfs de Ubee EVW321B kun je nog beter hebben dan de Cisco EPC3925/28. Zo zie je maar, de naam zegt niet alles.

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Megapaul schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:30:
[...]

Mijn ouders hebben sinds vorige week ook de Horizon box en na 1 dag ook dezelfde foutmelding (8010) wanneer de horizon box uit standby komt. Als we de Horizon uit de schakelaar aan de achterkant weer uit en aan zetten dan werkt het on demand en replay tv weer wel. (De box staat in de stand Hoog).
Bel je met Ziggo en hun zeggen ja het ligt aan de bekabeling (ook volgens de 2e lijn) Volgens mij niet anders zou het helemaal niet moeten werken. 8)7 Er komt nu kosteloos een monteur kijken ben benieuwd naar zijn conclusie. ;)
Een monteur van Ziggo belde naar mijn vader met de vraag wat er aan de hand was aangezien Ziggo verschillende dingen in het systeem had gezet. Mijn pa legt het verhaal uit, Monteur komt via de telefoon tot de conclusie dat er een fout in de software zit van de Horizon box en dat het wachten is op nieuwe software vanuit Samsung. 8)7 Toen ik dit hoorde heb ik namens mijn ouders weer gebeld, ga niet betalen voor een dienst die ze niet leveren. Kreeg gelukkig een kundige medewerker aan de lijn, Of ik al een front reset heb gedaan, schakelaar achter uitzetten, weer aanzetten en als het lampje aan de voorzijde wit wordt (voordat deze blauw kleurt) 12 seconden de powerknop indrukken en loslaten.
Dan doet de box weer een initiële reset en alles werkt zoals het moet werken.
Kreeg daarna alleen de remote niet meer gekoppeld met de Horizon, oplossing was de batterijen er even uit halen en daarna de koppeling weer uitvoeren.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 14:37
ik heb hier een raar probleem...heb sinds gister slechte internet verbinding van zich...ik heb het 200 mb pakket en dat haal ik normaal makkelijk en als ik nu de speedtest doe omdat pagina laden al ellendig lang duurt haal ik met moeite 2 mb terwijl de upload wel perfect op 20 mb staat...zowel bekabelt als wifi dit probleem...heb al 5 jaar ubee modem en daar tussen staat een airport extreme met wifi AC
iemand enig idee?

• dbz1985
Jerrythafast schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:42:
Heb je bekabeld rechtstreeks op de Ubee geprobeerd om al het andere uit te sluiten?
Zal ik straks even proberen.
Bij mijn moeder die ook ziggo heeft is download wel goed en die woont paar straten verder
dbz1985 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:01:
[...]

Zal ik straks even proberen.
Bij mijn moeder die ook ziggo heeft is download wel goed en die woont paar straten verder
Het kan zijn dat ze op een andere wijnkast zit, maar nog meer reden om eerst even zonder router te testen om je interne netwerk uit te sluiten

2250 WP Zuid PVoutput

• WK100
Het kan uitermate stabiel draaien, maar dan moet je wel weten wat je doet. En met alle respect, de helpdesk heeft daar niet de meeste praktijkervaring mee. Welk modem heb je, en ervaar je ook uitval als je bedraad werkt?

Post evt eens je modemwaarden.
Channel 1:
Channel ID: 39
Downstream Frequency: 353000000 Hz
Power Level: 8.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.1 dB
MER: 0.0 dB
Correctable FEC: 18739 codewords
Uncorrectable FEC: 4486 codewords
Channel 2:
Channel ID: 33
Downstream Frequency: 305000000 Hz
Power Level: 7.6 dBmV
Correctable FEC: 1371 codewords
Uncorrectable FEC: 123 codewords
Channel 3:
Channel ID: 34
Downstream Frequency: 313000000 Hz
Power Level: 7.7 dBmV
Correctable FEC: 1408 codewords
Uncorrectable FEC: 170 codewords
Channel 4:
Channel ID: 35
Downstream Frequency: 321000000 Hz
Power Level: 7.8 dBmV
MER: 39.1 dB
Correctable FEC: 1749 codewords
Uncorrectable FEC: 133 codewords
Channel 5:
Channel ID: 36
Downstream Frequency: 329000000 Hz
Power Level: 8.0 dBmV
Correctable FEC: 1827 codewords
Uncorrectable FEC: 189 codewords
Channel 6:
Channel ID: 37
Downstream Frequency: 337000000 Hz
Power Level: 8.5 dBmV
Correctable FEC: 2168 codewords
Uncorrectable FEC: 118 codewords
Channel 7:
Channel ID: 38
Downstream Frequency: 345000000 Hz
Power Level: 8.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.9 dB
Correctable FEC: 2128 codewords
Uncorrectable FEC: 128 codewords
Channel 8:
Channel ID: 40
Downstream Frequency: 361000000 Hz
Power Level: 8.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.2 dB
Correctable FEC: 2700 codewords
Uncorrectable FEC: 142 codewords

Channel1:
Power Level: 41.8 dBmV
Channel2:
Channel3:
Channel4:
Power Level: 43.3 dBmV

T3Timeouts: 6 timeouts
T4Timeouts: 17 timeouts

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

WK100 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:43:
[...]

Channel 1:
Channel ID: 39
Downstream Frequency: 353000000 Hz
Power Level: 8.6 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.1 dB
Correctable FEC: 18739 codewords
Uncorrectable FEC: 4486 codewords
Channel 2:
Channel ID: 33
Downstream Frequency: 305000000 Hz
Power Level: 7.6 dBmV
Correctable FEC: 1371 codewords
Uncorrectable FEC: 123 codewords
Channel 3:
Channel ID: 34
Downstream Frequency: 313000000 Hz
Power Level: 7.7 dBmV
Correctable FEC: 1408 codewords
Uncorrectable FEC: 170 codewords
Channel 4:
Channel ID: 35
Downstream Frequency: 321000000 Hz
Power Level: 7.8 dBmV
Correctable FEC: 1749 codewords
Uncorrectable FEC: 133 codewords
Channel 5:
Channel ID: 36
Downstream Frequency: 329000000 Hz
Power Level: 8.0 dBmV
Correctable FEC: 1827 codewords
Uncorrectable FEC: 189 codewords
Channel 6:
Channel ID: 37
Downstream Frequency: 337000000 Hz
Power Level: 8.5 dBmV
Correctable FEC: 2168 codewords
Uncorrectable FEC: 118 codewords
Channel 7:
Channel ID: 38
Downstream Frequency: 345000000 Hz
Power Level: 8.7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38.9 dB
Correctable FEC: 2128 codewords
Uncorrectable FEC: 128 codewords
Channel 8:
Channel ID: 40
Downstream Frequency: 361000000 Hz
Power Level: 8.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.2 dB
Correctable FEC: 2700 codewords
Uncorrectable FEC: 142 codewords

Channel1:
Channel2:
Channel3:
Channel4:
Power Level: 43.3 dBmV

T3Timeouts: 6 timeouts
T4Timeouts: 17 timeouts
Dank. Wat is de uptime van je modem? 17 T4's is opmerkelijk, maar met een uptime van een jaar zou het al minder verrassend zijn.

Downstream signaal is iets aan de sterke kant, maar dat alleen zou niet voor problemen mogen zorgen. Welk type modem heb je?

• WK100
Timmert schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:45:
Dank. Wat is de uptime van je modem? 17 T4's is opmerkelijk, maar met een uptime van een jaar zou het al minder verrassend zijn.

Downstream signaal is iets aan de sterke kant, maar dat alleen zou niet voor problemen mogen zorgen. Welk type modem heb je?
Uptime is nu net iets meer dan een maand 26 days 18h:12m:36s. Ik heb een Cisco EPC3928AD.
DHCP staat uit, pfSense router erachter gehangen. Geeft ook regelmatig meldingen van downtime.
Nog niet in bridge mode, en nu wil ik er ook nog niet mee beginnen.
WK100 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:47:
[...]

Uptime is nu net iets meer dan een maand 26 days 18h:12m:36s. Ik heb een Cisco EPC3928AD.
DHCP staat uit, pfSense router erachter gehangen. Geeft ook regelmatig meldingen van downtime.
Nog niet in bridge mode, en nu wil ik er ook nog niet mee beginnen.
Downstream power lijkt mij inderdaad ook wat hoog. Is hij wel aangesloten op de Data-poort van een UMU?

• WK100
Jerrythafast schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:50:
[...]

Downstream power lijkt mij inderdaad ook wat hoog. Is hij wel aangesloten op de Data-poort van een UMU?
Uiteraard! Oh nee das bij mijzelf op de kamer. Even kijken hoe onze monteur dit heeft geïnstalleerd. Foto's komen eraan!

[ Voor 15% gewijzigd door WK100 op 16-09-2015 16:55 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het kan aan meerdere dingen liggen. De 3928 is in router modus niet het stabielste modem wat ik ken, maar zou het desalniettemin prima moeten doen (en heeft dat kennelijk ook gedaan). Jouw NAT achter NAT situatie maakt het lastiger om de oorzaak aan te wijzen.

Het volgende zou je zelf kunnen doen:

- Modem bridgen (is toch echt het beste als je er een eigen router achter hebt)
- Of anders in ieder geval UPnP uitzetten op de Cisco en hem een reboot geven
- Controleer even of de modemkabel echt goed vast zit (dus met steeksleutel 11 eventjes met beleid (!) vastzetten. Soms helpt helemaal los/vast ook nog wel.

Mocht dat niet baten (en die kans is er, aangezien de T4's ook uit het netwerk van Ziggo kunnen komen), dan kun je het beste de klantenservice bellen en om een monteur vragen. Die kan vervolgens buiten het eea voor je nalopen en/of je AOP vervangen.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

WK100 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:52:
[...]

Uiteraard! Oh nee das bij mijzelf op de kamer. Even kijken hoe onze monteur dit heeft geïnstalleerd. Foto's komen eraan!
Ik denk dat ie aan een versterker hangt. Check even heel goed of alle kabels daarin wel goed vast zitten.
Eventueel zou de versterker ook nog kunnen hikken.

• WK100
Timmert schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:57:
[...]

Ik denk dat ie aan een versterker hangt. Check even heel goed of alle kabels daarin wel goed vast zitten.
Eventueel zou de versterker ook nog kunnen hikken.
Dit klopt helemaal! Kabels zitten goed vast.
UPnP staat al uit. Bridgen lijkt mij niet de oplossing voor T4 problemen; al zou het de performance wel verbeteren. Edit: Daarnaast lijkt het mij ook stug dat het (gehele) probleem bij mij ligt, als er meer mensen last van hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door WK100 op 16-09-2015 17:08 ]

Ik neem aan dat je UMU zit op de plek waar de (groene) kabel van Ziggo je huis binnenkomt. Heb je de mogelijkheid om te testen met je modem rechtstreeks op de UMU zonder versterker ertussen? Dat is immers de kortste, minst foutgevoelige en om die reden (met klem) aanbevolen manier om je modem aan te sluiten. Je zult bepaald niet de eerste zijn die problemen ervaart vanwege een versterker namelijk ;)

Voor wat betreft het feit dat anderen ook stabiliteitsissues hebben: als die anderen je buren zijn kan er bij jou in de wijk iets grondig mis zijn en moet Ziggo in actie komen als je met zijn allen een klacht neerlegt. Als het random andere mensen op internetfora betreft is de kans 99% dat ze allemaal hun eigen signaalprobleem hebben (dat in zekere zin geheel bij henzelf ligt). Een signaalprobleem lijdt tot instabiel internet en/of blokjes op TV en er zijn vele, vele mensen die hier last van hebben.

De reden is dat het hele coax gebeuren onwijs gevoelig is voor verstoringen als niet alles tot het laatste onderdeeltje (kabeltje/stekkertje/versterkertje/etc.) is afgeschermd tegen instraling van buitenaf. En dat wordt gaandeweg steeds erger aangezien Ziggo steeds meer data door die kabel probeert te proppen (door hogere QAM-modulatie en meer frequenties in te zetten) en er steeds meer storingsbronnen zijn door het uitrollen van mobiele 4G-netwerken die gebruikmaken van dezelfde frequenties als Ziggo. Om dit soort problemen op te lossen is het dus het handigst om zo veel mogelijk factoren die van invloed zouden kunnen zijn (in jouw geval dus de versterker) weg te nemen en dan stukje bij beetje de boel weer aan te sluiten totdat je op iets stuit dat de boel verstoort.

[ Voor 64% gewijzigd door Jerrythafast op 16-09-2015 17:41 ]

• dbz1985
MdO82 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:02:
[...]

Het kan zijn dat ze op een andere wijnkast zit, maar nog meer reden om eerst even zonder router te testen om je interne netwerk uit te sluiten
nou heb ik nog niet getest via direct aan het modem aansluiten maar zojuist nogmaals speedtest gedaan via bekabeling en nu haalt ie wel 200 mb met router ertussen alleen wifi haalt ie nog niet zo hoog....wel is het verbetert van 1 mb naar 55 mb over de wifi, maar nog steeds vreemd dat ik het over de wifi nog niet haal ondanks dat ik al heb gekeken naar op welke frequentie de buren zitten op de wifi en ik zit echt als enige op andere frequenties.
Jerrythafast schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:29:
Ik neem aan dat je UMU zit op de plek waar de (groene) kabel van Ziggo je huis binnenkomt. Heb je de mogelijkheid om te testen met je modem rechtstreeks op de UMU zonder versterker ertussen? Dat is immers de kortste, minst foutgevoelige en om die reden (met klem) aanbevolen manier om je modem aan te sluiten. Je zult bepaald niet de eerste zijn die problemen ervaart vanwege een versterker namelijk ;)

Voor wat betreft het feit dat anderen ook stabiliteitsissues hebben: als die anderen je buren zijn kan er bij jou in de wijk iets grondig mis zijn en moet Ziggo in actie komen als je met zijn allen een klacht neerlegt. Als het random andere mensen op internetfora betreft is de kans 99% dat ze allemaal hun eigen signaalprobleem hebben (dat in zekere zin geheel bij henzelf ligt). Een signaalprobleem lijdt tot instabiel internet en/of blokjes op TV en er zijn vele, vele mensen die hier last van hebben.

De reden is dat het hele coax gebeuren onwijs gevoelig is voor verstoringen als niet alles tot het laatste onderdeeltje (kabeltje/stekkertje/versterkertje/etc.) is afgeschermd tegen instraling van buitenaf. En dat wordt gaandeweg steeds erger aangezien Ziggo steeds meer data door die kabel probeert te proppen (door hogere QAM-modulatie en meer frequenties in te zetten) en er steeds meer storingsbronnen zijn door het uitrollen van mobiele 4G-netwerken die gebruikmaken van dezelfde frequenties als Ziggo. Om dit soort problemen op te lossen is het dus het handigst om zo veel mogelijk factoren die van invloed zouden kunnen zijn (in jouw geval dus de versterker) weg te nemen en dan stukje bij beetje de boel weer aan te sluiten totdat je op iets stuit dat de boel verstoort.
Fiber werkt ook niet als de fibers niet goed zijn aangesloten :+ en een knik kan al problemen geven. Coax is al tig jaren oud en hoort eigenlijk gewoon bij het huis onderhoud O-)

• WK100
Jerrythafast schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:29:

Er is in de ruimte waar de kabel binnenkomt géén UMU opgehangen. Hier is een versterker tussen ingangssignaal en modem gekomen.
ArcticWolf schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:34:
[...]

Fiber werkt ook niet als de fibers niet goed zijn aangesloten :+ en een knik kan al problemen geven. Coax is al tig jaren oud en hoort eigenlijk gewoon bij het huis onderhoud O-)
Ik ben het helemaal met je eens, echter beschouw ik alles tot aan het modem als taak van Ziggo. Hiervoor laat ik altijd een monteur komen zodat ik niet te horen krijg dat ik ermee bezig ben geweest, of dat ik dingen niet goed aanleg. Alle aansluitingen als coax en ethernet die daarachter zitten, ja, die zijn voor mijn rekening.
MdO82 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:03:
[...]

Heb je een mogelijkheid om een foto te maken van de huidige situatie ?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QvIBo07.jpg
Zoals je hier ziet komt er een grijze kabel uit de gevlochten mantel uit de bodem. Dit is een PTT kabel, niet op letten. De kabel die we wél zoeken komt uit een datakastje uit de muur, en gaat richting versterker. Dit datakastje is geen UMU, zoals deze van Ziggo bekend is (voordat er gezegd wordt dit kastje bedoel ik, het is geen UMU-01 ;) ) Deze zit in de voorste aansluiting op de versterker. Vanuit de versterker gaat er een witte kabel naar het modem:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UtIqqDh.jpg

Dit is de opgerolde witte kabel.

== Net tijdens het uploaden kreeg ik weer een timeout, sorry voor de late update.==

[ Voor 30% gewijzigd door WK100 op 17-09-2015 00:09 ]

WK100 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:55:
[...]

Er is in de ruimte waar de kabel binnenkomt géén UMU opgehangen. Hier is een versterker tussen ingangssignaal en modem gekomen. Er zit wel een [ben naam effe kwijt] voor de versterker waarin de kabel 'dubbelgevouwen' wordt om storingen eruit te halen. De kabel is grijs, nog een oude aansluiting.
Heb je een mogelijkheid om een foto te maken van de huidige situatie ?

2250 WP Zuid PVoutput

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb de TC7200 nu op zolder liggen en gebruik een Ubee in bridge.
Heeft IPv6 nu veel voordeel dat ik beter de TC7200 kan gebruiken?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Helder ik was zelf wel onder de indruk van de opties die de TC bied, ik zal mjin voorkeur dus uit laten gaan naar de TC ipv de Cisco/Ubee.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

WK100 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:55:
[...]

*knip*

[...]

[afbeelding]
Zoals je hier ziet komt er een grijze kabel uit de gevlochten mantel uit de bodem. Dit is een PTT kabel, niet op letten. De kabel die we wél zoeken komt uit een datakastje uit de muur, en gaat richting versterker. Dit datakastje is geen UMU, zoals deze van Ziggo bekend is (voordat er gezegd wordt dit kastje bedoel ik, het is geen UMU-01 ;) ) Deze zit in de achterste aansluiting op de versterker. Vanuit de versterker gaat er een witte kabel naar het modem:

[afbeelding]

Dit is de opgerolde witte kabel.

== Net tijdens het uploaden kreeg ik weer een timeout, sorry voor de late update.==
Zo kan je het inderdaad ook gebruiken je modem zal op de eerste aansluiting zitten van de versterker.
Heb je de module die je op dat witte kastje (de UMU-01) normaliter zet nog liggen misschien ?

Als je die hebt zou je eens kunnen kijken wat het modem aangeeft als je hem hierop rechtstreeks aansluit.
Je moet dan wel even een coax cabel hebben voor naar de versterker
Is dat toevallig een FRA-752? (gokje)

[ Voor 7% gewijzigd door MdO82 op 16-09-2015 20:14 . Reden: aanvulling ]

2250 WP Zuid PVoutput

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7Jg4MHwl.jpg

Zonder versterker en 32,5 meter coax tot de TV; 0,0 blokjes op alle zenders xD
ownstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 290000000 Hz 0.2 dBmV 40.4 dB -28 dBc
2 Locked QAM256 242000000 Hz 0.4 dBmV 40.8 dB -29 dBc
3 Locked QAM256 250000000 Hz 0.3 dBmV 40.8 dB -27 dBc
4 Locked QAM256 258000000 Hz 0.0 dBmV 40.8 dB -27 dBc
5 Locked QAM256 266000000 Hz 0.7 dBmV 40.8 dB -28 dBc
6 Locked QAM256 274000000 Hz 0.4 dBmV 40.8 dB -27 dBc
7 Locked QAM256 282000000 Hz 0.5 dBmV 40.4 dB -28 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz -0.1 dBmV 40.4 dB -27 dBc

Correctables Uncorrectables
1653 0

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 42.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.3 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.3 dBmV

Counter
T3 Timeout 58
T4 Timeout 13
Status
System Up Time 28 days 22h:35m:51s

:>
Als ik de foto's van WK100 zo zie lijkt de oplossing heel erg simpel:

1. UMU ergens vandaan toveren
2. Schakelaar achterop de UMU op 'uit' zetten
3. UMU op de twist&lock plaat draaien, d.w.z. op de plaats van de kabel die naar de versterker gaat
4. Kabel die naar de versterker gaat in de middelste poort van de UMU drukken
5. Modemkabel van versterker afhalen en op de Data-poort van de UMU draaien

Kind kan de was doen :)

• stormfly
hjs schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:46:
[...]

Heeft IPv6 nu veel voordeel dat ik beter de TC7200 kan gebruiken?
Het gaat jou als gebruiker geen groot voordeel bieden, als netwerk techneut is het grappig om in een vroeg stadium te hebben maar als reguliere gebruiker weet jij niet of je over IPv4 of IPv6 gaat.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jerrythafast schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:31:
Als ik de foto's van WK100 zo zie lijkt de oplossing heel erg simpel:

1. UMU ergens vandaan toveren
2. Schakelaar achterop de UMU op 'uit' zetten
3. UMU op de twist&lock plaat draaien, d.w.z. op de plaats van de kabel die naar de versterker gaat
4. Kabel die naar de versterker gaat in de middelste poort van de UMU drukken
5. Modemkabel van versterker afhalen en op de Data-poort van de UMU draaien

Kind kan de was doen :)
En dan snel de klantenservice bellen omdat de Cisco of Horizon PVR niet online komt ;)

Maar idd, dat is de netste oplossing om de RX binnen de perken te krijgen. Maar of dat de problemen oplost is maar de vraag...

• WK100
Kijk! Dat zijn concrete stappen :)
Raar dat de monteur dit niet gelijk had opgehangen, maar dat maakt nu niet uit.
Ik ga er spoedig achteraan en houd jullie op de hoogte!

[ Voor 30% gewijzigd door WK100 op 16-09-2015 23:09 ]

WK100 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:08:
Kijk! Dat zijn concrete stappen :)
Raar dat de monteur dit niet gelijk had opgehangen, maar dat maakt nu niet uit.
Ik ga er spoedig achteraan en houd jullie op de hoogte!
Timmert schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:53:
[...]

En dan snel de klantenservice bellen omdat de Cisco of Horizon PVR niet online komt ;)

Maar idd, dat is de netste oplossing om de RX binnen de perken te krijgen. Maar of dat de problemen oplost is maar de vraag...
Ohja, oeps, als je een Horizon of Cisco settopbox hebt werkt het interactieve gedeelte niet meer als je 't op die manier aansluit inderdaad 8)7 Daar hadden ze die SQ601 voor uitgevonden toch? Dus: waar ik UMU zei wordt het SQ601 in dat geval ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Jerrythafast op 16-09-2015 23:30 ]

• WK100
ArcticWolf schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:22:
Zonder versterker en 32,5 meter coax tot de TV; 0,0 blokjes op alle zenders xD
Mazzelpik :+
Jerrythafast schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:29:
[...]

[...]

Ohja, oeps, als je een Horizon of Cisco settopbox hebt werkt het interactieve gedeelte niet meer als je 't op die manier aansluit inderdaad 8)7 Daar hadden ze die SQ601 voor uitgevonden toch? Dus: waar ik UMU zei wordt het SQ601 in dat geval ;)
Wat mij ook opvalt is dat de websites als Google en Whatismyip wél werken als de rest eraf ligt. Ligt dit wel op lokaal niveau?

[ Voor 17% gewijzigd door WK100 op 17-09-2015 00:13 ]

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Vorige week werden wij gebeld door Ziggo om over te stappen van Particulier naar Zakelijk, wat ons maar 1 Euro meer zou kosten en meer snelheid zou opleveren. Ons is verteld door de medewerker dat er niks zou veranderen, en alles gewoon overgezet werd.

Maandag het nieuwe Modem aangesloten en na een klein half uurtje verbinding. Geen probleem zou je zeggen... tot gisteren. Er kunnen geen E-Mails meer worden ontvangen, en inloggen op de Webmail gaat ook niet meer. Vandaag verschillende belletjes gepleegd en het blijkt dus dat alle E-Mails verwijderd zijn en opnieuw aangemaakt moeten worden met @ziggo.nl, terwijl er was beloofd dat niks zou veranderen.

ENORME financiële ramp voor ons bedrijf wat nu geen Mails meer kan ontvangen. Ook hebben wij duizenden Doosjes, Enveloppen en Facturen bedrukt met @upcmail.nl en die kunnen nu allemaal bij het vuil.

Nu bezig om het terug te draaien, maar heb er zwaar hoofd in. Werd een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd en de laatste medewerker hing ineens de telefoon op. Nog een keer gebeld en word nu over een uurtje terug gebeld door een speciale afdeling.

Ik ben benieuwd hoe en waar we verhaal moeten halen als blijkt dat we alles opnieuw moeten laten bedrukken, daarbij lopen we nu ook inkomsten mis door de dagelijkse E-Mail bestellingen die niet meer binnen komen.

[ Voor 5% gewijzigd door TheDeeGee op 17-09-2015 12:10 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.