Ik ga weer even een discussie starten die regelmatig terugkomt
Zoals sommige eerder hebben gelezen heb ik bij mijn schoonouders een tv kabel vervangen door een hirschmann kabel ivm een tv die meer dan 10 meter van de AOP staat.
Met de hirschmann kabel hebben we goed beeld, maar ik raakte in een discussie met mijn schoonvader en we denken allebei gelijk te hebben.
Hij heeft namelijk ook nog even met een versterker gekeken en volgens hem ging het signaal (gelezen vanaf de Samsung decoder) van 32% naar 70%.
Nu ben ik zelf van mening ook door de eerder discussies dat een versterker niet nodig is omdat ze maar 2 tv's aangesloten hebben.
Hij heeft zonder de hirschmann al geen storingen meer op bepaalde zenders die hij eerder wel had.
Nu ben ik nog even verder aan het lezen en was op de pagina van
sluitallesaan.nl aan het lezen en hun raden aan om niet met splitsers te werken, maar een versterker te pakken.
Nu zou ik ook als verkopende partij ook aanraden om een versterker aan te schaffen.
Daar verdien ik als verkopende partij gewoon aan
Maar als je een goeie splitter hebt die geen storingen geeft ben je toch gewoon klaar?
Dan nog een tweede vraag.
Wij hebben hier ook een versterker tussen zitten, maar dat is meer aansluit technisch.
Wij hebben een UMU-1006 hangen waarvan de schakelaar op uit staat.
Dit omdat we in de woonkamer een einddoos hebben zitten om het signaal te splitsen in Tv en Radio.
Vanaf mijn AOP heb ik nu een coax lopen naar de versterker en vandaaruit 1 kabel naar de woonkamer en 1 kabel naar boven.
Hoe zouden jullie het in deze situatie oplossen als ik de versterker eruit zal halen?
Zonder heb ik nog steeds prima beeld

Zal ik dan een splitter op mij uitgang moeten zetten van de UMU of moet ik het anders oplossen?
Want omdat de UMU in de meterkast uit staat heb ik maar 1 uitgang.
Hopelijk ga ik niet een hele discussie opstarten, maar wil die versterker die eigenlijk niet echt nodig is eruit halen zodat ik een aansluiting over heb in mij wcd