• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik heb zojuist even Windows 10 op de PC van mn vrouw gezet, maar nu wil ik de ziggo go app installeren... Ligt het aan mij of kan ik die nergens meer downloaden? (komt er wééér wat anders aan?)

Ik kom wel bij deze link uit: https://www.microsoft.com...e/p/ziggo-go/9nblggh530mn
maar daarna zie ik geen install optie

[ Voor 25% gewijzigd door Tmaster op 29-12-2016 13:12 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48
Dat mobiel bellen via Ziggo lijkt we een goeie deal als je nu al Vodafone hebt?
1,5GB voor 15 euro, of.....?
Iemand ervaring mee?

Haters everywhere but I don’t really care

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Tmaster schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:09:
Ik heb zojuist even Windows 10 op de PC van mn vrouw gezet, maar nu wil ik de ziggo go app installeren... Ligt het aan mij of kan ik die nergens meer downloaden? (komt er wééér wat anders aan?)
Hmm, hij is er nu wel voor mobiel en hij zou ook gewoon voor PC gevonden moeten kunnen worden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
HD is de standaard in 2016. Het is dan ook volkomen onnodig dat Ziggo veel HD zenders uit het basispakket codeert. Is gewoon verkapte diefstal.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:51

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

stormfly schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:33:
[...]

Heb je een IPv4 of een IPv6 adres?
IPv4...

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 19:33

Nox

Noxiuz

H D R schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:29:
HD is de standaard in 2016. Het is dan ook volkomen onnodig dat Ziggo veel HD zenders uit het basispakket codeert. Is gewoon verkapte diefstal.
Niet alleen dat, veel dingen die vroeger normaal waren kunnen opeens niet meer. Zeker wat TV betreft. Vroeger kocht je voor een paar tientjes een pasje en een Ci+ module, registreren en klaar. Nu kan dat niet meer, je moet het huren (dafuq?). Ik ben benieuwd of de routers in dit artikel uitgebreid kunnen worden naar ook vrije keuze in hardware zonder dat je moet huren.

Analoog kon je 300 TV's aansluiten thuis, zonder problemen. Nu moet je er 5 euro p.m. voor betalen terwijl je de hardware gewoon hebt liggen/gekocht.

Zal eens een mailtje tikken...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Ik kom wel bij deze link uit: https://www.microsoft.com...e/p/ziggo-go/9nblggh530mn
Nee, er komt niets anders aan (wat bekend zou zijn gemaakt), en de link die je gebruikt opent de app-store binnen Windows 10 en geeft ook de juiste app om te installeren. Direct de Store starten binnen Windows 10, en dan zoeken naar "ziggo" geeft ook 2 apps als resultaat, wat correct is. Het lijkt op dit adres in ieder geval allemaal beschikbaar te zijn.

Testing, one, two ...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:49

Heb net ook even gekeken maar ik kan em bij mij gewoon installeren. Er staat bij mij bij het Ziggo logo gewoon een blauwe knop met "Download de app".

Ook na inloggen doet de app het perfect.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 21:52
Clueless schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:59:
[...]

Heb net ook even gekeken maar ik kan em bij mij gewoon installeren. Er staat bij mij bij het Ziggo logo gewoon een blauwe knop met "Download de app".

Ook na inloggen doet de app het perfect.
idd het werkt nu weer. Waarschijnlijk was ie even offline ivm een update of iets dergelijks.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:00
NoxiuZ schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:39:
[...]

Niet alleen dat, veel dingen die vroeger normaal waren kunnen opeens niet meer. Zeker wat TV betreft. Vroeger kocht je voor een paar tientjes een pasje en een Ci+ module, registreren en klaar. Nu kan dat niet meer, je moet het huren (dafuq?).

<knip>
Dat huurmodel heeft als voordeel dat Ziggo sneller kan innoveren op haar netwerk. Doordat alle klanten apparatuur van Ziggo afnemen, kunnen ze straks sneller overstappen op DVB-C2. Ze hoeven mensen alleen maar een nieuwe STB op te sturen, en klaar.

Als iedereen zijn eigen apparatuur koopt, heeft dat als nadeel dat Ziggo niet zomaar een nieuwe techniek kan uitrollen op haar netwerk. Dat zou dan betekenen dat je bam ineens geen TV meer hebt.

Op deze manier probeert Ziggo gefaseerd iedereen over te krijgen naar het huurmodel. Tja, dat je nu per maand een extra vergoeding moet betalen per STB, dat is bijzaak.

En oh ja, je mag ook best naar KPN, Telfort, XS4ALL, Online, Tele2, Fiber, NLE etc.. maar die hebben ook een huurmodel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey87 op 29-12-2016 14:30 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Jeffrey87NL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:28:
[...]

Dat huurmodel heeft als voordeel dat Ziggo sneller kan innoveren op haar netwerk. Doordat alle klanten apparatuur van Ziggo afnemen, kunnen ze straks sneller overstappen op DVB-C2. Ze hoeven mensen alleen maar een nieuwe STB op te sturen, en klaar.

Als iedereen zijn eigen apparatuur koopt, heeft dat als nadeel dat Ziggo niet zomaar een nieuwe techniek kan uitrollen op haar netwerk. Dat zou dan betekenen dat je bam ineens geen TV meer hebt.

Op deze manier probeert Ziggo gefaseerd iedereen over te krijgen naar het huurmodel. Tja, dat je nu per maand een extra vergoeding moet betalen per STB, dat is bijzaak.
Nou, niet zo bot doen :P Dat jij het huurmodel echt superprima vind... 8)7

Overstappen is niet voor iedereen mogelijk. Ja, het zal best innovatie dit dat zus zo, maar veel TV's draaien nog op DVB-C(1) en hebben een CI+ module, die vervallen ook per direct, ik denk dat ze er geen vrienden mee maken als ze dvb-c2 gaan deployen en dvb-c laten vallen. Laat ze eerst analoog eens opruimen en dáár dvb-c2 deployen. Als over 10 jaar alle oude meuk is opgerot kan je weer dvb-c1 gaan weghalen.

Sommige mensen hebben 2 jaar terug een STB gekocht en verwachten dat het ding wel 5-10 jaar meegaat (wat niet geheel onterecht is, een tv deed dat ook).

Bovendien, of je 5 euro per maand betaalt aan huur voor 5 (?) jaar lang of gewoon in een keer 100 euro aftikt, dat is nogal een fors verschil.

En ook bij andere providers zou ik graag m'n eigen decoder willen gebruiken. Dingen kosten niks en huren is zonde geld imho.
En oh ja, je mag ook best naar KPN, Telfort, XS4ALL, Online, Tele2, Fiber, NLE etc.. maar die hebben ook een huurmodel, jammer joh ;)
Je bedoelt gewoon 'KPN'? Want zo'n beetje de helft van dat is direct of indirect KPN :+

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 29-12-2016 14:39 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

En oh ja, je mag ook best naar KPN, Telfort, XS4ALL, Online, Tele2, Fiber, NLE etc.. maar die hebben ook een huurmodel ;)
Deels mee eens, behalve die laatste zin. Ik mag niet naar KPN, Telfort, XS4All, Online, etc. Ze willen me daar niet hebben als klant.

Maar ik vind die vergoeding wel erg aan de hoge kant. Wij hebben ons eerste CI+ module zo'n 10 jaar geleden gekocht. Met het huidige huurmodel had dat ding 12x2x10 = 240 euro gekost. Wij hebben er best veel geld voor betaald (zo'n 40 euro maar liefst, je kon ze ook goedkoper vinden, wij waren lui), maar 240 euro is wel heel veel meer.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:00
NoxiuZ schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:36:
[...]

Nou, niet zo bot doen :P Dat jij het huurmodel echt superprima vind... 8)7
<knip>
Is niet bot bedoeld, maar ik bekijk het vanuit de ogen van Ziggo/Liberty Global.

Vergelijk het met de uitfasering van het analoge signaal. Dit had allang kunnen plaatsvinden, maar omdat er nog duizenden mensen analoog kijken, kan dit signaal niet worden uitgefaseerd, en is dat toch best wel een doorn in het oog bij Ziggo. Dit is momenteel een drempel voor Ziggo om verder te innoveren (dwz. meer HD content aanbieden).

En zoals ik zei, die vergoeding is bijzaak, en ja hij is aan de hoge kant, een bedrag van €2,50 had ik redelijker gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeffrey87 op 29-12-2016 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
ArcticWolf schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 00:48:
Volgens mij is deze discussie al vaker langsgekomen hier :X (heb er zelf ook aan meegedaan), nooit een andere datum afspreken met een bedrijf... been there done that. Nagenoeg elk bedrijf doet daar helemaal niks mee en past niet in het proces van ze, hoe stom dat ook klinkt.
2e keer dat ik Ziggo ging afsluiten; naar de winkel in Utrecht, kreeg ik het pakket meteen mee in de winkel en ze zouden het 1 week later activeren, jaja niet dus... werd meteen geactiveerd, uiteindelijk opgebeld en kreeg die ene week verrekend.
Was een tijdje geleden iemand met hetzelfde probleem als jij, duurde ook 6 weken geloof ik... :F kan nog velen voorbeelden noemen, maar misschien moet dit ergens in de "hoe Ziggo bestellen tutorial" komen :+ gewoon bestellen en achteraf verrekenen.
tiguan schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 00:58:
Idd, geen datums afspreken, gewoon bestellen en zo spoedig mogelijk laten leveren, dat werkt het beste :)
Mja, dit was een wijze les inderdaad. Maar mocht ik over 15 jaar verhuizen dan ben ik dat vast alweer vergeten :+

Wat ze trouwens wel slim / goed doen bij Ziggo: afgelopen zaterdagmiddag kwam ik ons nieuwe huis binnen, ligt er een kerstkaartje van Ziggo in de bus met een handgeschreven kaartje van de helpdeskmedewerker in kwestie. "Excuses en vervelend dat het pakket nog niet bij je binnen is, maar ik wens jou en je vrouw alsnog fijne kerstdagen".
Dat wekt in ieder geval de nodige sympathie, en zorgde ervoor dat wat minder boos/teleurgesteld was in deze firma.

Maar goed, aangezien ik tot vandaag nog niks gehoord had maar weer eens contact gezocht, dit maal via de chat omdat ik toch op mijn laptop aan het werk was.
Deze persoon gaf aan dat er nog niks geregeld was, het pakket is wel verzonden maar kennelijk nooit bij het sorteercentrum aangekomen waardoor ik ook nog geen T&T code had. Hij vond dat dit niet kon, ik had het pakket al lang binnen moeten hebben en dit was absoluut niet goed gegaan.
Lang verhaal kort: hij ging de boel laten escaleren om er voor te zorgen dat ik een nalevering krijg. Ik zou alsnog een T&T code gaan ontvangen.

Ik ben benieuwd, dat was vanochtend om 9:30 en ik heb nog niks gezien. Gezien de voorgeschiedenis heb ik er dan ook een hard hoofd in dat het daadwerkelijk nog gaat gebeuren deze week...
Jerrythafast schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:51:
Heeft die Toon een WiFi-verbinding? En heb je voorlopig alleen even internet nodig om hem te activeren? Dan kun je met je mobiel even een WiFi AP uitzenden ;)
Ja is inmiddels opgelost, hij heeft inderdaad met zijn eigen telefoon een hotspot gemaakt en dat werkte prima. Toon werkt nu ook alleen de WiFi functies uiteraard nog niet.
Die man van Eneco heeft trouwens meteen kosteloos een stopcontact in de meterkast gemonteerd, held :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Nox

Nox

Noxiuz

Jeffrey87NL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:40:
[...]

Is niet bot bedoeld, maar ik bekijk het vanuit de ogen van Ziggo/Liberty Global.

Vergelijk het met de uitfasering van het analoge signaal. Dit had allang kunnen plaatsvinden, maar omdat er nog duizenden mensen analoog kijken, kan dit signaal niet worden uitgefaseerd, en is dat toch best wel een doorn in het oog bij Ziggo. Dit is momenteel een drempel voor Ziggo om verder te innoveren (dwz. meer HD content aanbieden).

En zoals ik zei, die vergoeding is bijzaak, en ja hij is aan de hoge kant, een bedrag van €2,50 had ik redelijker gevonden.
Okay, vanuit een ander perspectief is dat natuurlijk prima. Maar dan ga je naar een managed service uit. Ik vind het prima te accepteren dat ik zelf straks geen dvb-c2 kan kijken op mijn v1 ontvanger. (joh, logisch). Maar laat Ziggo eerst eens analoge tv uitfaseren, beetje bij beetje maar vooral... Zorg voor een goed alternatief! Analoge kanalen kan je zó omzetten naar digitale kanalen maar als ze er geld voor vragen en iemand heeft het er niet voor over heeft het geen enkel nut.

Als je nu enkel het journaal of af en toe een programma op analoog kijkt en je moet 5 euro gaan betalen voor een decoder? Ja dikke doei. Als je zelf gewoon op je tv zonder extra hardware het basispakket van grofweg 30 á 40 zenders zó hup op je tv kan krijgen dan heb je snel dat men omwisselt. Maar Ziggo doet dat niet. Die maakt het allemaal moeilijker doordat je apparaatjes van 4 tientjes moet gaan 'huren'.

Ga nou eerst van analoog af, dat kost zó veel bandbreedte. Kijk daarna maar of je dvb-c2 kan introduceren rustigaan.

Dat huurmodel heeft als voordeel dat Ziggo sneller kan innoveren op haar netwerk. Doordat alle klanten apparatuur van Ziggo afnemen, kunnen ze straks sneller overstappen op DVB-C2.
Wat een onzin. Ziggo/UPC en innoveren... Hoe zo "straks sneller overstapppen"? DVB-C2 bestaat al sinds 2009 en ondertussen heeft Ziggo/UPC nog geen enkele ontvanger uitgebracht die naast DVB-C ook DVB-C2 ondersteunt zodat ze uberhaupt na kunnen gaan denken over DVB-C2 qua signaal voor de klanten.
Ze hoeven mensen alleen maar een nieuwe STB op te sturen, en klaar.
Ziggo/UPC en apparatuur vervangen... Dat deden ze ook niet uit zich zelf toen ze de laagste abonnementssnelheid verhoogden en weigerden om EuroDOCSIS 2.0 kabelmodems van die snelheid gebruik te laten maken. De klanten moesten (en moeten nog steeds) zelf zeuren om een EuroDOCSIS 3.0 modem om gebruik te mogen maken van hun abonnementssnelheid. Grote kans dat Ziggo/UPC even in één keer "alleen maar" alle STB's bij klanten zal vervangen om over te kunnen stappen op DVB-C2. Laten we het maar niet hebben over allerlei andere innovaties zoals IPv6 waar Ziggo/UPC al achterstand van vele jaren hebben met hun "innoverende" aanpak. Prutsers.
Als ze nieuwe technieken baseren op industrie standaarden is er niets aan de hand en kunnen consumenten zelf besluiten om andere apparatuur aan te schaffen wanneer ze behoefte hebben aan die nieuwe functionaliteiten. HbbTV is ook systematisch door Ziggo/UPC verziekt om er maar voor te zorgen dat hun VOD oplossingen met kleuter techniek alleen werken op hun apparatuur.
Bijzaak? Volgens mij wordt het grootste deel van het abonnementsgeld besteed aan de financiering van die Ziggo/UPC hardware rotzooi. En als de praktijk nu zou leren dat Ziggo/UPC weet waar ze technisch mee bezig zijn dan zou je het misschien nog kunnen vergoeilijken. Je mag echter al blij zijn als ze in staat zijn om standaarden als (Euro)DOCSIS, DVB-C, CI+, HbbTV, MoCA, IPv6, etc. correct weten te spellen en in de juiste context te gebruiken.
En daarom is het ook goed dat er regels komen die van toepassing zijn op alle providers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RalfW
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Het lijkt erop dat Ziggo mijn verbinding met Netflix beperkt.
Sinds 3 dagen kan ik bijna alleen maar op lage kwaliteit content streamen van Netflix.
Ik heb het probleem op alle apparaten, een bekabelde Samsung smart tv, een chromecast, Chromebook en Galaxy s7 edge.

De netwerk test van de Samsung smart TV netflix app haalt afentoe 10 Mbit, maar zat gisterenavond maar op 0.5Mbit. Een speedtest op de browser op de tv gaat wel dik boven de 100 Mbit.

Op de Chromebook is de reolutie ook laag, tenzij ik een VPN gebruik (hola). Dan kan ik wel op HD streamen. Een speedtest op de Chromebook is ook altijd boven de 100Mbit.

Klantenservice van Ziggo geeft aan dat er niks beperkt wordt en geen traffic shaping plaats vindt. Ze hebben wel een melding voor me aangemaakt.

Iemand ervaring of ideeën?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:02
RalfW schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:22:
Het lijkt erop dat Ziggo mijn verbinding met Netflix beperkt.
Sinds 3 dagen kan ik bijna alleen maar op lage kwaliteit content streamen van Netflix.
Ik heb het probleem op alle apparaten, een bekabelde Samsung smart tv, een chromecast, Chromebook en Galaxy s7 edge.

De netwerk test van de Samsung smart TV netflix app haalt afentoe 10 Mbit, maar zat gisterenavond maar op 0.5Mbit. Een speedtest op de browser op de tv gaat wel dik boven de 100 Mbit.

Op de Chromebook is de reolutie ook laag, tenzij ik een VPN gebruik (hola). Dan kan ik wel op HD streamen. Een speedtest op de Chromebook is ook altijd boven de 100Mbit.

Klantenservice van Ziggo geeft aan dat er niks beperkt wordt en geen traffic shaping plaats vindt. Ze hebben wel een melding voor me aangemaakt.

Iemand ervaring of ideeën?
Misschien ligt het aa Netflix kant? Kan mij voorstellen dat deze dagen (veel mensen vrij) er ook veel meer Netflix wordt gebruikt dan op de standaard andere dagen in het jaar...

Float like a butterfly, sting like a bee.

• RalfW
Daar heb ik ook aan gedacht. Als ik een AP maak met mijn telefoon en het 4G Vodafone netwerk gebruik, kan ik wel HD streamen op de TV. Maarja, dan ben ik zo door mijn databundel heen...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
In het Netflix-topic klaagde er ook al iemand anders. Wat zie je met een speedtest op fast.com? Die gebruikt het CDN van Netflix voor een test.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
Er was een tijd geleden toch ook een routing issue met Netflix waar de traceroute via de VS liep. kan dit het zijn?

RalfW kan je eens een tracert doen voor netflix?

• Beekforel
  • Laatst online: 16:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als ik via m'n Horizon Box kijk zijn alle zenders prima van kwaliteit. Op het moment dat ik via mijn CI+ module kijk heb ik blokjes op Net5?

Ik had ditzelfde fenomeen bij mijn ouders, dacht dat het door een splitter kwam want zonder die splitter was het stukken beter.

Om te voorkomen dat ik dat ook zou krijgen heb ik alles voorzien van kwaliteitskabel en er zo'n Teleste versterker tussen gezet. Maar helaas, toch blokjes. Nou kijk ik niet veel Net5, maar het zit míj niet lekker dat dit zo is.

Alles rechtstreeks, nog steeds blokjes.

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 29-12-2016 16:49 ]

• menzo
Beekforel schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:39:
Als ik via m'n Horizon Box kijk zijn alle zenders prima van kwaliteit. Op het moment dat ik via mijn CI+ module kijk heb ik blokjes op Net5?

Ik had ditzelfde fenomeen bij mijn ouders, dacht dat het door een splitter kwam want zonder die splitter was het stukken beter.

Om te voorkomen dat ik dat ook zou krijgen heb ik alles voorzien van kwaliteitskabel en er zo'n Teleste versterker tussen gezet. Maar helaas, toch blokjes. Nou kijk ik niet veel Net5, maar het zit míj niet lekker dat dit zo is.

Iemand een idee?
Je hebt wel moderne stekkers op je kabels of hele oude?

• RalfW
hcQd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:36:
In het Netflix-topic klaagde er ook al iemand anders. Wat zie je met een speedtest op fast.com? Die gebruikt het CDN van Netflix voor een test.
Via fast.com zie ik resultaten tussen de 120 en 150 Mbit. Alleen tijdens het streamen van Netflix kan deze opeens onder de 1Mbit geven!?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

menzo schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:41:
[...]

Je hebt wel moderne stekkers op je kabels of hele oude?
Die nieuwe Hirshmann dingen. Enige hiaat kan de keystone zijn die in de walloutlet zit... [edit] andere TV die zonder keystone aangesloten is heeft hetzelfde probleem.

Mijn doel was dat ik zowel via de HB als via de CI module kan kijken, maar dat lijkt een onmogelijke opgave. Als ik er een splitter tussen zet (en dan eerst nog maar 1 uitgang gebruik) is het via de CI module niet meer te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Beekforel op 29-12-2016 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Nox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:49:
[...]

Als je nu enkel het journaal of af en toe een programma op analoog kijkt en je moet 5 euro gaan betalen voor een decoder? Ja dikke doei. Als je zelf gewoon op je tv zonder extra hardware het basispakket van grofweg 30 á 40 zenders zó hup op je tv kan krijgen dan heb je snel dat men omwisselt.
Ga nou eerst van analoog af, dat kost zó veel bandbreedte. Kijk daarna maar of je dvb-c2 kan introduceren rustigaan.
Ziggo heeft onderhanden voor digitaal een deel van de zenders free to air (SD kwaliteit) als vervanger voor analoog, waar je geen smartcard voor nodig hebt, waar je dus de in jouw theorie 300 TV's aan kan hangen dat je eerder aanhaalde ;)

fUPC
Frequentie: 164000
Netwerk-ID: 4444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6900

fZIGGO
Frequentie: 474000
Netwerk-ID: 4444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Alles met een fatsoenlijke DVB-c tuner kun je dus hierop instellen, TV's of ook oude STB's die je nog had rondslingeren.

Direct ook het punt aankaarten waar veel zich klagelijk over uitspreken dat je een duur TV abbonement bij internet moet afnemen.
Nee je kan dus alleen internet abonnement afnemen en TV kijken via free to air settings... Wat dus die 5 euro p/m goedkoper is.

[ Voor 49% gewijzigd door Swordlord op 29-12-2016 17:26 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ok ik snap er niks meer van, nu is Net5 via de Horizon Box ook een drama. Rechtstreeks op de hoofdaansluiting.

Zal eens zeuren bij Ziggo om een monteur.

• RalfW
menzo schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:36:
Er was een tijd geleden toch ook een routing issue met Netflix waar de traceroute via de VS liep. kan dit het zijn?

RalfW kan je eens een tracert doen voor netflix?
Ik heb dat gedaan en ik zie inderdaad dat het via Ireland naar VS gaat. Maakt dat iets uit?

crosh> tracepath netflix.com
1: 192.168.1.10 0.187ms pmtu 1500
1: 192.168.1.1 2.651ms
1: 192.168.1.1 4.410ms
2: 192.168.1.1 9.435ms pmtu 1400
2: 10.246.36.1 13.669ms
3: venl-rc0003-cr102-xe-2-2-1-0.core.as9143.net 15.755ms
4: asd-tr0610-cr101-ae4-0.core.as9143.net 35.843ms
5: no reply
6: 54.239.114.34 44.492ms asymm 18
7: 54.239.114.41 40.316ms asymm 17
8: 54.239.41.117 43.384ms asymm 16
9: 54.239.41.131 33.574ms asymm 15
10: 52.93.6.184 47.336ms asymm 14
11: 52.93.7.17 35.654ms asymm 12
12: 52.93.7.42 44.381ms asymm 13
13: 52.93.7.131 35.404ms asymm 14
14: 178.236.0.89 39.541ms asymm 10
15: no reply

• menzo
RalfW schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:11:
[...]

Ik heb dat gedaan en ik zie inderdaad dat het via Ireland naar VS gaat. Maakt dat iets uit?
Hoeft niet slecht te zijn, maar het helpt niet.
Als je iets kijkt op netflix in de browser en je drukt op Alt+Ctrl+Shift+S daar kan je de bitrate forceren en zien op welke CDN je zit. Hier zit ik op een CDN in Amsterdam.

Zit jij daar ook op een Nederlandse CDN? Als je de bitrate op de hoogste stand forceert, werkt het dan nog?

• RalfW
menzo schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:26:
[...]

Hoeft niet slecht te zijn, maar het helpt niet.
Als je iets kijkt op netflix in de browser en je drukt op Alt+Ctrl+Shift+S daar kan je de bitrate forceren en zien op welke CDN je zit. Hier zit ik op een CDN in Amsterdam.

Zit jij daar ook op een Nederlandse CDN? Als je de bitrate op de hoogste stand forceert, werkt het dan nog?
Er staat via Alt+ctrl+shift+D het volgende:

Playing bitrate (a/v): 96 / 370 ( res: 384x288, par: 4x3 )
Playing/Buffering vmaf: 60/72
Buffering bitrate (a/v): 96 / 440
Buffer size in Bytes (a/v): 1696542 / 7187211
Buffer size in Bytes: 9764355
Buffer size in Seconds (a/v): 139.091 / 132.205
Will Rebuffer: false
Current CDN (a/v): c079.ams001.ix.nflxvideo.net, Id: 22102 / c079.ams001.ix.nflxvideo.net

Is dat een Nederlandse CDN?

En als ik via Alt+ctrl+shift+S de hoogste bitrate kies, 1470, dan duurt het laden een minuutje maar krijg ik wel goed beeld, met de volgende waarden:

Playing bitrate (a/v): 96 / 1470 ( res: 720x480, par: 32x27 )
Playing/Buffering vmaf: 92/92
Buffering bitrate (a/v): 96 / 1470
Buffer size in Bytes (a/v): 806662 / 9103854
Buffer size in Bytes: 13595538
Buffer size in Seconds (a/v): 66.118 / 59.440
Will Rebuffer: true
Current CDN (a/v): c079.ams001.ix.nflxvideo.net, Id: 22102 / c079.ams001.ix.nflxvideo.net,

Alleen in mijn test vanochtend, als ik Hola als VPN gebruik op mijn Chromebook, dan speelt Netflix af in res: 1280x720

Nu lukt het dus wel om een redelijke kwaliteit te krijgen, door de geforceerde bitrate, maar dit kan ik niet op mijn smart tv of chromecast doen.... helaas... |:(

• menzo
RalfW schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:44:
[...]

Er staat via Alt+ctrl+shift+D het volgende:

Playing bitrate (a/v): 96 / 370 ( res: 384x288, par: 4x3 )
Playing/Buffering vmaf: 60/72
Buffering bitrate (a/v): 96 / 440
Buffer size in Bytes (a/v): 1696542 / 7187211
Buffer size in Bytes: 9764355
Buffer size in Seconds (a/v): 139.091 / 132.205
Will Rebuffer: false
Current CDN (a/v): c079.ams001.ix.nflxvideo.net, Id: 22102 / c079.ams001.ix.nflxvideo.net

Is dat een Nederlandse CDN?

En als ik via Alt+ctrl+shift+S de hoogste bitrate kies, 1470, dan duurt het laden een minuutje maar krijg ik wel goed beeld, met de volgende waarden:

Playing bitrate (a/v): 96 / 1470 ( res: 720x480, par: 32x27 )
Playing/Buffering vmaf: 92/92
Buffering bitrate (a/v): 96 / 1470
Buffer size in Bytes (a/v): 806662 / 9103854
Buffer size in Bytes: 13595538
Buffer size in Seconds (a/v): 66.118 / 59.440
Will Rebuffer: true
Current CDN (a/v): c079.ams001.ix.nflxvideo.net, Id: 22102 / c079.ams001.ix.nflxvideo.net,

Alleen in mijn test vanochtend, als ik Hola als VPN gebruik op mijn Chromebook, dan speelt Netflix af in res: 1280x720

Nu lukt het dus wel om een redelijke kwaliteit te krijgen, door de geforceerde bitrate, maar dit kan ik niet op mijn smart tv of chromecast doen.... helaas... |:(
Je CDN zit wel in Amsterdam : Current CDN (a/v): c079.ams001.ix.nflxvideo.net Dus daar zit het probleem niet.
Dan heb ik ook geen idee, een berichtje naar Netflix of daarna eentje naar ziggo als ik jou was.

• RalfW
Ik heb contact gehad met Netflix en die wijzen naar Ziggo. Daarna ook meermaals contact gehad met Ziggo. Standaard stappen doorlopen, modem gereset en dergelijke. Geen resultaat. Afwachten op Ziggo dan maar, er is in ieder geval melding gemaakt bij Ziggo.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:03
Wij hebben sinds enige tijd probleem dat de vaste telefoon niet bereikbaar is. De modem zeg dat de telefoon wordt opgenomen, maar de telefoon is bij ons niet over gegaan. Nu hebben we vandaag Ziggo gebeld en uiteindelijk gaven ze aan dat de DHCP server aan zou moeten staan.Ik heb namelijk een WIFI router in het netwerk staan en deze doet de DHCP.

Klopt het dat de DHSP server aan moet staan van een Ziggo (UBEE) modem voordat de telefoon werkt?
ge-flopt schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:21:
Wij hebben sinds enige tijd probleem dat de vaste telefoon niet bereikbaar is. De modem zeg dat de telefoon wordt opgenomen, maar de telefoon is bij ons niet over gegaan. Nu hebben we vandaag Ziggo gebeld en uiteindelijk gaven ze aan dat de DHCP server aan zou moeten staan.Ik heb namelijk een WIFI router in het netwerk staan en deze doet de DHCP.

Klopt het dat de DHSP server aan moet staan van een Ziggo (UBEE) modem voordat de telefoon werkt?
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. DHCP en telefonie zouden totaal niks met elkaar te maken moeten hebben, maar het zou in theorie natuurlijk een vage firmware bug kunnen zijn. Het is natuurlijk redelijk eenvoudig om even je netwerk los te trekken, de DHCP server aan te zetten en te kijken of de telefoon het dan wel weer doet. Trouwens, wat voor Ubee heb je? Er zijn er een stuk of 4 of 5 in omloop.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
En als je een eigen (wifi) router hebt. Zet je modem dan in bridge, dit lijkt me zo ie zo al niet optimaal.

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:05
ge-flopt schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:21:

Kun je het reproduceren als je je eigen nummer (vanaf mobiel) belt?
Ik voorspel dat de voeding van je UBEE modem aan het overlijden is. Test eens met een andere voeding (van je router of externe harde schijf of zo)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:03
Gracias, ga ik morgen even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RalfW schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:12:
Ik heb contact gehad met Netflix en die wijzen naar Ziggo. Daarna ook meermaals contact gehad met Ziggo. Standaard stappen doorlopen, modem gereset en dergelijke. Geen resultaat. Afwachten op Ziggo dan maar, er is in ieder geval melding gemaakt bij Ziggo.
Same here. Gewoon niet te kijken sinds 2 dagen. Via 4G gaat het perfect dus lijkt geen Netflix issue.
Fast.com rapporteert tussen 120-150Mbps. Speedtest op AppleTV doet 100Mbps. Tests met speedtest op andere apparaten rapporteren tegen de 200. Dit lijkt niet in mijn netwerk/apparaten te zitten maar alles wijst naar Ziggo in combinatie met Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk nog steeds perfect FullHD met 5.1 sound Netflix films op mijn PS4 Pro via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Misschien interessant om te kijken naar welke setup jullie hebben staan met de problemen met Netflix?
(Welke modem van Ziggo? Bridgemodus met eigen modem? etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Cisco EPC3928 < bridge mode > Ubiquiti USG <> Netgear gigabit switches <> Ubiquiti AC Pro
Ziggo Z3 internet (200/20). Omgeving Roermond.
AppleTV4 (bekabeld), 2x iPad Mini, Samsung TV met Netflix app (bekabeld).

Heb hier ook nog een Connect Box liggen (gisteren bezorgd), maar ik wil daar nog ff niet mee gaan kloten. Dat zal ook niks helpen vermoed ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

joppybt schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:02:
[...]

Kun je het reproduceren als je je eigen nummer (vanaf mobiel) belt?
Ik voorspel dat de voeding van je UBEE modem aan het overlijden is. Test eens met een andere voeding (van je router of externe harde schijf of zo)
Dat had ik ook met een oud ubee modem als ik gebeld werd dan rebootte de Ubee.
Bleek de voeding te zijn. Heeft Ziggo prima opgelost.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier op de horizonbox geen problemen met Netflix. Heb een connectbox als losse modem. (Ex UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
Ik heb een Ubee modem (EVW3200), in Bridge modus - Netgear WNDR4500 - Samsung tv (bekabeld) / 2e Samsung tv (draadloos - 5Ghz) / Chromebook (draadloos - 5Ghz).
Ziggo Z2 (150/15 Mbit) - fast.com op Chromebook geeft 120-150Mbit.

Ik heb geen Horizon box, maar een interactieve CI+ module in de Samsung smart tv.
Omgeving Sittard.

Het lijkt erop dat sinds Netflix beschikbaar is via de Horizon box deze problemen ontstaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RalfW schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:00:
Het lijkt erop dat sinds Netflix beschikbaar is via de Horizon box deze problemen ontstaan zijn?
Lijkt mij niet, dat is al een week of 2/3 nu actief.

Had begin deze week wel dat kanaal 150 niet wilde opstarten, maar via de app via on demand lukte het wel.
Maar dag erna nergens meer last van.

(Cisco (bridge modus) -> Linksys -> Horizon)

Ouders gisteren toevallig nog via Smart TV geen problemen met Netflix (die hebben UBEE modem -> samsung TV).

Mijn vermoeden blijft nog even dat het gewoon ligt aan te veel mensen thuis deze dagen en dat daar iets misgaat bij Ziggo.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 30-12-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:36:
Ik vraag me toch af wat een dergelijke speedtest nu eigenlijk zegt. Het is immers een kortstondige meting waaruit volgens mij alleen geconcludeerd kan worden welke snelheid haalbaar is tussen Netflix en de consument. Dat wil echter niet zeggen dat die snelheid ook continu haalbaar is. Bij de kabel is immers sprake van gedeelde capaciteit met de rest van het coaxsegment en over het algemeen resulteert het weergeven van content van Netflix in langdurige stream sessies met Netflix waardoor de kans groter wordt dat je tijdens het weergeven van die content af en toe last krijgt van kabel internet activiteit van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
Ook al zijn die speedtesten maar kortstondig, dat verklaart nog niet waarom een Netflix stream weg zakt naar 0,5Mbit, terwijl Youtube gewoon 4K afspeelt.

Net nogmaals contact gehad met de klantenservice van Ziggo. Kreeg nu te horen dat er melding gemaakt was van een "groepsprobleem". Tevens kreeg ik het advies andere klanten met hetzelfde issue ook melding te laten melden, zodat er sneller naar gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Hopen dat ze er nu serieus naar gaan kijken. Ik ben wel benieuwd wat het kan zijn. Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:01
RalfW schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:02:
Ook al zijn die speedtesten maar kortstondig, dat verklaart nog niet waarom een Netflix stream weg zakt naar 0,5Mbit, terwijl Youtube gewoon 4K afspeelt.

Net nogmaals contact gehad met de klantenservice van Ziggo. Kreeg nu te horen dat er melding gemaakt was van een "groepsprobleem". Tevens kreeg ik het advies andere klanten met hetzelfde issue ook melding te laten melden, zodat er sneller naar gekeken wordt.
Ik heb ook in het topic op chelloo.com (netflix 4k <> ziggo 's avonds) van vorig jaar rond deze tijd weer een update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RalfW schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:02:
Quallity of Service instellingen van de provider? Vanwege het gedeelde karakter van de capaciteit in coaxsegmenten zal Ziggo/UPC dergelijk streaming data verkeer sessies een zodanige prioriteit moeten geven dat de klanten geen haperingen en/of verslechtering van de kwaliteit gaan ondervinden als de rest van de klanten in het coaxsegment ook actiever gaan internetten en dus een groter aandeel van de capaciteit gaan vragen.

Het probleem is echter dat er meerdere klanten zullen zijn die gebruik maken van Netflix en hun gelijktijdige sessies zullen dan allemaal dezelfde prioriteit hebben. Ook zal het opnemen van een Netflix app in dat Horizon geval er mogelijk voor zorgen dat er meer kabel internet klanten dan voorheen van Netflix gebruik zijn gaan maken via het coaxsegment. Niet alle TV's en/of andere consumenten apparatuur hebben Netflix ondersteuning en waar bij gebruik van eigen apparatuur met Netflix ondersteuning nog een deel van het verkeer via een internet verbinding van alternatieve internet service providers verliep zal nu door gebruik te maken van die Netflix app op het Horizon geval dat verkeer nu via het coaxsegment van Ziggo/UPC verlopen wat tot een grotere belasting van de capaciteit in het het coaxsegment leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:34:
[...]

Quallity of Service instellingen van de provider? Vanwege het gedeelde karakter van de capaciteit in coaxsegmenten zal Ziggo/UPC dergelijk streaming data verkeer sessies een zodanige prioriteit moeten geven dat de klanten geen haperingen en/of verslechtering van de kwaliteit gaan ondervinden als de rest van de klanten in het coaxsegment ook actiever gaan internetten en dus een groter aandeel van de capaciteit gaan vragen.

Het probleem is echter dat er meerdere klanten zullen zijn die gebruik maken van Netflix en hun gelijktijdige sessies zullen dan allemaal dezelfde prioriteit hebben. Ook zal het opnemen van een Netflix app in dat Horizon geval er mogelijk voor zorgen dat er meer kabel internet klanten dan voorheen van Netflix gebruik zijn gaan maken via het coaxsegment. Niet alle TV's en/of andere consumenten apparatuur hebben Netflix ondersteuning en waar bij gebruik van eigen apparatuur met Netflix ondersteuning nog een deel van het verkeer via een internet verbinding van alternatieve internet service providers verliep zal nu door gebruik te maken van die Netflix app op het Horizon geval dat verkeer nu via het coaxsegment van Ziggo/UPC verlopen wat tot een grotere belasting van de capaciteit in het het coaxsegment leidt.
Dat het gebruik van Netflix door de nieuwe Horizon-firmware zou zijn toegenomen lijkt mij inderdaad wel plausibel. Maar ik denk niet dat er een grote verschuiving van alternatieve ISP's naar de Ziggo-aansluiting is; 99,99% van de mensen heeft immers als enige alternatief een mobiel abonnement en de databundels daarvan zijn niet van dien aard dat je er veelvuldig op gaat Netflixen.

Aan de mensen met Netflix-problemen: zitten jullie in oud-Ziggo of oud-UPC gebied? De storing van vorig jaar speelde specifiek in oud-UPC-gebied. Aangezien de beide IP-netwerken nog steeds gescheiden zijn is een dergelijk onderscheid nu ook weer te verwachten. (RalfW zit aan zijn tracert te zien in oud-Ziggo-gebied, dat is as9143.net.)

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrythafast op 30-12-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:42:
[...]
Maar ik denk niet dat er een grote verschuiving van alternatieve ISP's naar de Ziggo-aansluiting is;
Het zal geen grote verschuiving zijn, maar als klanten het TV abonnement via Ziggo/UPC hebben lopen en internet via een andere provider en gebruik maken van zo'n opgedrongen Horizon geval dan zal Netflix verkeer via het coaxsegment van Ziggo/UPC verlopen indien van de Netflix app op het Horizon geval gebruik gemaakt wordt. Voorheen verliep dat Netflix verkeer via internet verbinding van de andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:53:
[...]

Het zal geen grote verschuiving zijn, maar als klanten het TV abonnement via Ziggo/UPC hebben lopen en internet via een andere provider en gebruik maken van zo'n opgedrongen Horizon geval dan zal Netflix verkeer via het coaxsegment van Ziggo/UPC verlopen indien van de Netflix app op het Horizon geval gebruik gemaakt wordt. Voorheen verliep dat Netflix verkeer via internet verbinding van de andere provider.
Oh, gaat Horizon-Netflix via de VOD-streams op de Coax? Dat verandert de zaak. Ik was in de veronderstelling dat dat via de netwerkverbinding werd gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:55:
Oh, gaat Horizon-Netflix via de VOD-streams op de Coax? Dat verandert de zaak. Ik was in de veronderstelling dat dat via de netwerkverbinding werd gestreamd.
Niet via de VOD streams, maar via de kabel internet verbinding die het Horizon geval heeft.

Het volgende experiment is overigens ook wel interessant voor de bezitters van zo'n Horizon geval, een Ziggo/UPC kabel internet abonnement en eigen apparatuur met Netflix ondersteuning: Levert het gebruik van de eigen apparatuur met Netflix ondersteuning dezelfde kwaliteit en kijken zonder haperingen op als wanneer er gelijktijdig dezelfde content wordt afgespeeld via de Netflix app op de Horizon (voor zover zo'n testje uberhaupt uitvoerbaar is met een Netflix abonnement).

[ Voor 39% gewijzigd door ArChie op 30-12-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:00:
Ooooh right ja. Dat wonderlijke ding zit toch vol snufjes :+
Zo wonderlijk is het niet. Voor zover mij bekend hebben alle UPC mediabox gevallen altijd een geïntegreerd kabelmodem gehad voor "interactiviteit". Ook bij voormalig Ziggo hebben de Cisco en Samsung "interactieve" ontvangers een geïntegreerd EuroDOCSIS 2.0 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
ArChie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:58:
[...]

Niet via de VOD streams, maar via de kabel internet verbinding die het Horizon geval heeft.
Weet je dat zeker?

Daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die Horizon TV hebben zonder internet van Ziggo. Dan zou het hele netwerk van Ziggo volgens jou dan dicht moeten slippen omdat die paar mensen nu extra Netflix zitten te streamen. Kan me echt niet voorstellen dat dat met zoveel miljoenen klanten enig effect heeft als er een paar extra streams tussen de 8 en max 15Mbit erbij komen. Dan zou iedereen hier last van moeten hebben (ook met streamen vanaf Youtube en downloaden etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
De Horizon heeft zeker weten een modem, daarom is dat ding ook altijd warm, tenzij je de ECO mode aan zet. Hoe dat verder invloed heeft op Netflix weet ik niet. Ik gebruik Netflix gewoon op m'n smart tv, werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:39:
De Horizon heeft zeker weten een modem, daarom is dat ding ook altijd warm, tenzij je de ECO mode aan zet. Hoe dat verder invloed heeft op Netflix weet ik niet. Ik gebruik Netflix gewoon op m'n smart tv, werkt veel beter.
Vertel wat werkt er beter aan? :)

Hier nergens last van Oud Ziggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Omdat m'n smart tv sneller werkt dan de Horizon, werkt Netflix ook beter. Interface gaat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tiguan schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:48:
Omdat m'n smart tv sneller werkt dan de Horizon, werkt Netflix ook beter. Interface gaat soepeler.
Dan heb je je horizon niet goed aangesloten, kan hier gewoon eenvoudig netflixen op de Horizon met snelle interface. (sneller dan op mijn apple tv bijvoorbeeld)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 30-12-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, maar ik kan me niet voorstellen dat Netflix aan Ziggo/UPC toestemming heeft gegeven om hun content zonder encryptie via de VOD transport streams naar die Horizon gevallen door te zetten. Ik ga er daarom vanuit dat de Netflix content via de DOCSIS downstreams naar die Horizon gevallen wordt gestreamd.
Daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die Horizon TV hebben zonder internet van Ziggo.
Dat zullen er niet veel zijn, maar dat aantal zal wel gaan stijgen nu Ziggo/UPC steeds moeilijker begint te doen met zelf aangekochte smartcards en CI+ modules.
Dan zou het hele netwerk van Ziggo volgens jou dan dicht moeten slippen omdat die paar mensen nu extra Netflix zitten te streamen.
Ik gebruik de term coaxsegment natuurlijk niet voor niets. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van online video streaming diensten die een grotere impact zullen hebben op de beschikbare capaciteit binnen een coaxsegment dat wat browsende of audio streamende klanten. Het gelijktijdig gebruik van die capaciteit zal van coaxsegment tot coaxsegment verschillen wat kan verklaren waarom sommige Ziggo/UPC klanten er wel last van hebben en anderen niet.
Kan me echt niet voorstellen dat dat met zoveel miljoenen klanten enig effect heeft als er een paar extra streams tussen de 8 en max 15Mbit erbij komen.
Het gaat om het effect binnen de coaxsegmenten. Dat is de voornaamste bottleneck bij kabel internet.
Dan zou iedereen hier last van moeten hebben (ook met streamen vanaf Youtube en downloaden etc.).
Dat hangt af van de QoS instellingen die Ziggo/UPC toepast om het verkeer binnen de coaxsegmenten te managen. De capaciteit is eindig, dus zal Ziggo/UPC keuzes moeten maken welk soort verkeer prioriteit krijgt zolang er sprake is van overboeking in de coaxsegmenten. Af en toe wat vertraging bij downloaden valt minder snel op dan bij weergave van online audio/video diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 22:20
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:44:
Ik kijk nog steeds perfect FullHD met 5.1 sound Netflix films op mijn PS4 Pro via Ziggo.
ik ook maar dan via de WD TV Live mediaplayer. Router wel in bridge mode

[ Voor 5% gewijzigd door raven22 op 30-12-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zoek naar informatie over het Netflix streaming raadsel vond ik deze post van twee weken terug: iemand die z'n Horizon alleen met Coax had verbonden en waarbij Netflix niet werkte. Dus ik ben toch niet helemaal overtuigd dat dat ding z'n ingebouwde modem voor Netflix gebruikt.

Over het streaming raadsel gesproken, ik zie een link met Limburg ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de Horizon ook alleen via coax verbonden en Netflix doet het wel op de Horizon. Ik heb een apart modem voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, dan kan ik het er alleen nog op gooien dat het verschilt per Horizon versie en/of per netwerk (oud-UPC/oud-Ziggo), of dat de Horizon van baco101 kuren vertoonde. :p

Wat betreft de gemelde link met Limburg: meesje saboteert mijn theorie door niet in Limburg te wonen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tiguan schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:18:
Ik heb de Horizon ook alleen via coax verbonden en Netflix doet het wel op de Horizon. Ik heb een apart modem voor internet.
Heb je toevallig een PC-TV DVB-C tuner en TransEdit? Zo ja, dan zou je kunnen onderzoeken of de Netflix stream van de content die je bekijkt via de VOD transport streams wordt verzonden. Als dat namelijk niet het geval is dan kan die content alleen maar via de DOCSIS downstreams binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:23:
Oké, dan kan ik het er alleen nog op gooien dat het verschilt per Horizon versie en/of per netwerk (oud-UPC/oud-Ziggo), of dat de Horizon van baco101 kuren vertoonde. :p
Met mijn DOCSIS monitor tooltje zie ik af en toe ook van die Horizon gevallen waarvan de geïntegreerde DOCSIS kabelmodem continu blijft herregisteren als gevolg van upstream problemen. Dat zal mogelijk iemand niet opvallen die het geval alleen maar gebruikt om TV kanalen weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ArChie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:25:
[...]

Heb je toevallig een PC-TV DVB-C tuner en TransEdit? Zo ja, dan zou je kunnen onderzoeken of de Netflix stream van de content die je bekijkt via de VOD transport streams wordt verzonden. Als dat namelijk niet het geval is dan kan die content alleen maar via de DOCSIS downstreams binnenkomen.
Nee helaas dat heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Wat betreft de gemelde link met Limburg: meesje saboteert mijn theorie door niet in Limburg te wonen. :/
En toch vind ik het nog steeds een erg opvallende link. Misschien is meesje wel een uitzondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:01:
En toch vind ik het nog steeds een erg opvallende link. Misschien is meesje wel een uitzondering :)
Misschien is er in Limburg wel sprake van een grotere overboeking in de coaxsegmenten dan in andere delen van Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:12:
[...]

Misschien is er in Limburg wel sprake van een grotere overboeking in de coaxsegmenten dan in andere delen van Nederland?
In speedtests is er in ieder geval bij RalfW niks aan de hand, zie:
RalfW schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:53:
[...]

Via fast.com zie ik resultaten tussen de 120 en 150 Mbit. Alleen tijdens het streamen van Netflix kan deze opeens onder de 1Mbit geven!?
Dan ben ik eerder geneigd te speculeren dat er bij meesje een probleem is met overboeking en er in Limburg iets dieper op het netwerk fout zit. Misschien wil meesje ook eens een speedtest proberen?

EDIT: Geen lokale overboeking in het kabelsegment van meesje. Terwijl de Netflix streams van matige kwaliteit zijn, haalt hij gewoon zijn abbosnelheid op de speedtests (zowel fast.com als Ookla). Heeft er dus toch echt alle schijn van dat hij last heeft van hetzelfde probleem als de Limburgers.

[ Voor 32% gewijzigd door Jerrythafast op 30-12-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo

Hier werkt Netflix op de Horizon ook met uitsluitend COAX. Ik zit in fUPC met een oud model Horizon (GW 7400).

[ Voor 64% gewijzigd door menzo op 30-12-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:16:
Op zoek naar informatie over het Netflix streaming raadsel vond ik deze post van twee weken terug: iemand die z'n Horizon alleen met Coax had verbonden en waarbij Netflix niet werkte. Dus ik ben toch niet helemaal overtuigd dat dat ding z'n ingebouwde modem voor Netflix gebruikt.

Over het streaming raadsel gesproken, ik zie een link met Limburg ontstaan.
Ik niet, ik woon redelijk midden-brabant (Ziggo regio Mill), en hier kakt de stream soms ook zomaar in naar een bedroevend niveau. Het snel naar de hoogste kwaliteit gaan, bij start van een stream, duurt nu ook langer dan voorheen. Ik merk dat vooral bij het 4k aanbod. Ik zit in een gebied waar het aantal glasvezel abonnees die van Ziggo ruim overstijgt, ja ja er zijn er nogal wat ingetrapt hier jaren geleden ;)

Voorheen zelden tot nooit problemen met de Netflix kwaliteit maar de laatste tijd is het niet meer wat het is geweest. Ik heb een 200/20 AIE abonnement en heb niets gewijzigd aan het netwerk, de hardware, of de instellingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:07
hardware-lover schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:51:
[...]

Ik niet, ik woon redelijk midden-brabant (Ziggo regio Mill), en hier kakt de stream soms ook zomaar in naar een bedroevend niveau. Het snel naar de hoogste kwaliteit gaan, bij start van een stream, duurt nu ook langer dan voorheen. Ik merk dat vooral bij het 4k aanbod. Ik zit in een gebied waar het aantal glasvezel abonnees die van Ziggo ruim overstijgt, ja ja er zijn er nogal wat ingetrapt hier jaren geleden ;)

Voorheen zelden tot nooit problemen met de Netflix kwaliteit maar de laatste tijd is het niet meer dan het is geweest. Ik heb een 200/20 AIE abonnement en heb niets gewijzigd aan het netwerk, de hardware, of de instellingen.
Ik zou de verklaring eerder in het netwerk zoeken. Het komt van buitenaf dus dan heb je peering afspraken nodig (alles kost geld). De kans is groot dat de netwerkverbinding gewoon vol zit, dus niet die van jou maar die van Ziggo: https://ispspeedindex.netflix.com/country/netherlands/.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:10:
[...]
Ik zou de verklaring eerder in het netwerk zoeken. Het komt van buitenaf dus dan heb je peering afspraken nodig (alles kost geld). De kans is groot dat de netwerkverbinding gewoon vol zit, dus niet die van jou maar die van Ziggo: https://ispspeedindex.netflix.com/country/netherlands/.
Als die van Ziggo vol zit dan heeft heel Nederland op dit moment dezelfde problemen aan die getallen te zien? Er is vrijwel geen variatie daarin. Het gaat om een plotselinge afname in streamkwaliteit, dan kan ik weinig beginnen met één waarde voor een provider? Het is wel eens beter geweest maar de waarde die nu te zien is bij oud Ziggo, is vanaf februari/maart redelijk stabiel? Je ziet enkel dat een noodzakelijke ingreep voor oud UPC abonnees zijn weerslag heeft gehad voor oud Ziggo, al is het niet werkelijk dramatisch. Vanaf februari/maart 2016 lopen beiden zowat gelijk.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/netherlands-leaderboard-2016-11.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:54:
[...]

Als die van Ziggo vol zit dan heeft heel Nederland op dit moment dezelfde problemen aan die getallen te zien? Er is vrijwel geen variatie daarin. Het gaat om een plotselinge afname in streamkwaliteit, dan kan ik weinig beginnen met één waarde voor een provider? Het is wel eens beter geweest maar de waarde die nu te zien is bij oud Ziggo, is vanaf februari/maart redelijk stabiel? Je ziet enkel dat een noodzakelijke ingreep voor oud UPC abonnees zijn weerslag heeft gehad voor oud Ziggo, al is het niet werkelijk dramatisch. Vanaf februari/maart 2016 lopen beiden zowat gelijk.

[afbeelding]
Die getallen waar 'November' bij staat zijn natuurlijk van voordat de problemen begonnen he ;) Over een paar dagen hoop ik dat ze daar december bij zetten en dan zullen we zien of het probleem daarin zichtbaar is.

Ook lijkt me dat het probleem dat jij hebt anders is dan die van de anderen. Immers heb jij het over dat de kwaliteit soms zakt tot bedroevende waarden, maar bij de anderen is er überhaupt geen sprake meer van betere kwaliteit. Jouw omschrijving past meer in de categorie overboeking/bureneffect. Dit zou je met een speedtest kunnen bevestigen/ontkrachten. RalfW haalt prima snelheden op de speedtest (inclusief die van Netflix zelf op www.fast.com), maar Netflix streams blijven op een hele lage bandbreedte hangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jerrythafast op 30-12-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:59:
[...]
Die getallen waar 'November' bij staat zijn natuurlijk van voordat de problemen begonnen he ;) Over een paar dagen hoop ik dat ze daar december bij zetten en dan zullen we zien of het probleem daarin zichtbaar is.

Ook lijkt me dat het probleem dat jij hebt anders is dan die van de anderen. Immers heb jij het over dat de kwaliteit soms zakt tot bedroevende waarden, maar bij de anderen is er überhaupt geen sprake meer van betere kwaliteit. Jouw omschrijving past meer in de categorie overboeking/bureneffect. Dit zou je met een speedtest kunnen bevestigen/ontkrachten. RalfW haalt prima snelheden op de speedtest (inclusief die van Netflix zelf op www.fast.com), maar Netflix streams blijven op een hele lage bandbreedte hangen.
Het kan ook zo zijn dat ik er "minder" last van heb omdat er hier in de wijk eigenlijk geen sprake is van overboeking op de kabel, door het geringe aantal Ziggo abonnees. Zoals al eerder aangegeven zit een zeer ruime meerderheid hier op KPN glas, en niet meer op de kabel. Ik zal volgende keer eens live monitoren tijdens het Netflixen. Mogelijk komt daar dan iets uit.

V.w.b. de aangeboden snelheid van Ziggo, deze ligt helemaal in lijn met wat Ziggo zou kunnen leveren, op alle tijden van de dag zit ik iets boven 200/20, zonder dip's (storingen en onderhoud buiten beschouwing gelaten). Al jaren aan een stuk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 19:23:
[...]

Het kan ook zo zijn dat ik er "minder" last van heb omdat er hier in de wijk eigenlijk geen sprake is van overboeking op de kabel, door het geringe aantal Ziggo abonnees. Zoals al eerder aangegeven zit een zeer ruime meerderheid hier op KPN glas, en niet meer op de kabel. Ik zal volgende keer eens live monitoren tijdens het Netflixen. Mogelijk komt daar dan iets uit.

V.w.b. de aangeboden snelheid van Ziggo, deze ligt helemaal in lijn met wat Ziggo zou kunnen leveren, op alle tijden van de dag zit ik iets boven 200/20, zonder dip's (storingen en onderhoud buiten beschouwing gelaten). Al jaren aan een stuk.
Oké, zou tof zijn als je eens je snelheid wilt testen tijdens het Netflixen. Als je dan nog steeds je abbosnelheid haalt mag je handen schudden met meesje :+ Die heeft net per PB ook bevestigd dat hij z'n snelheid nog gewoon haalt op de momenten dat Netflix ruk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
jongetje schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:33:
[...]

Weet je dat zeker?

Daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die Horizon TV hebben zonder internet van Ziggo. Dan zou het hele netwerk van Ziggo volgens jou dan dicht moeten slippen omdat die paar mensen nu extra Netflix zitten te streamen. Kan me echt niet voorstellen dat dat met zoveel miljoenen klanten enig effect heeft als er een paar extra streams tussen de 8 en max 15Mbit erbij komen. Dan zou iedereen hier last van moeten hebben (ook met streamen vanaf Youtube en downloaden etc.).
JA dat weet hij en ik wel zeker Netflix en alle andere apps maken gebruik van de interne modem van de horizonbox.

Als je internet hebt via losse modem dan krijg je 30mbit/s op je horizon voor de apps, gebruik je de modem ook voor internet krijg je dacht ik via qos + 30mbit/s boven op je huidige internet snelheid.

Zelf losse modem dus geen geen internet op horizon(ook niet via wifi/lan) als ik dan speedtest doe van Netflix kom ik altijd strak uit op 30mbit/s, mensen met internet op horizon krijgen hun huidige abbo snelheid in geval van 200mbit/s dus 200mbit/s.

[ Voor 11% gewijzigd door devil-strike op 30-12-2016 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, voor het eerst sinds dagen dat een stream meteen start en ook meteen in hoge kwaliteit. Crossing fingers dat iemand iets heeft gevonden en aangepast :)

/edit
Too soon. Net een major dip. Maar minuut later weer goed. In ieder geval beter dan de afgelopen twee dagen.

/edit 2
En we gaan prime time in...
Aan/uit. Soms goed, minuutje later gruwelijk slecht, enz enz.

[ Voor 42% gewijzigd door UltraSub op 30-12-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb helaas geen glazen bol anders had ik soms dingen anders gedaan ;)
Maar weet iemand of het nu slim is om een CI+ module te kopen al heb je nog geen tv die daarmee om kan gaan.

Ik heb nu een oude tv met een CI-module maar we willen t.z.t een andere tv aanschaffen.
Nu kan je een module aanschaffen bij winkels, maar hoelang zou het kunnen duren voordat men overgaat op versie 1.4 van de modules ?

Het is gewoon koffiedik kijken, maar aangezien je nog aan modules kunt komen ben ik in twijfel of het handig is om er een aan te schaffen of een over te nemen van iemand die hem niet gebruikt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:32:
Ik heb helaas geen glazen bol anders had ik soms dingen anders gedaan ;)
Maar weet iemand of het nu slim is om een CI+ module te kopen al heb je nog geen tv die daarmee om kan gaan.

Ik heb nu een oude tv met een CI-module maar we willen t.z.t een andere tv aanschaffen.
Nu kan je een module aanschaffen bij winkels, maar hoelang zou het kunnen duren voordat men overgaat op versie 1.4 van de modules ?

Het is gewoon koffiedik kijken, maar aangezien je nog aan modules kunt komen ben ik in twijfel of het handig is om er een aan te schaffen of een over te nemen van iemand die hem niet gebruikt.
Als je al een smartcard hebt die in die module kan zou ik het gewoon doen. Voorlopig zijn alle (?) TV's die je kunt kopen voorzien van 1.3 (ik neem tenminste aan dat 1.2 niet meer voor komt), dus met een 1.3 module op de plank zit je dan goed. Niet tegen elke prijs natuurlijk; de terugverdientijd t.o.v. huren moet natuurlijk niet te lang worden.

Klein aandachtspunt voor de zekerheid: dit gaat over een Irdeto module en smartcard, toch? Over UPC's Nagravision spul durf ik niks te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 30-12-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:37:
[...]

Als je al een smartcard hebt die in die module kan zou ik het gewoon doen. Voorlopig zijn alle (?) TV's die je kunt kopen voorzien van 1.3 (ik neem tenminste aan dat 1.2 niet meer voor komt), dus met een 1.3 module op de plank zit je dan goed. Niet tegen elke prijs natuurlijk; de terugverdientijd t.o.v. huren moet natuurlijk niet te lang worden.

Klein aandachtspunt voor de zekerheid: dit gaat over een Irdeto module en smartcard, toch? Over UPC's Nagravision spul durf ik niks te zeggen.
Excuus was ik vergeten te vermelden het is fZiggo gebied.
Het zit er toch nog in dat Ziggo Ziggo nog was en geen UPC ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Jerrythafast schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:37:
[...]

Als je al een smartcard hebt die in die module kan zou ik het gewoon doen.
Dat.. als je er nog geen hebt, you're in for a ride. Ziggo doet heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

UltraSub schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:33:
Ok, voor het eerst sinds dagen dat een stream meteen start en ook meteen in hoge kwaliteit. Crossing fingers dat iemand iets heeft gevonden en aangepast :)

/edit
Too soon. Net een major dip. Maar minuut later weer goed. In ieder geval beter dan de afgelopen twee dagen.

/edit 2
En we gaan prime time in...
Aan/uit. Soms goed, minuutje later gruwelijk slecht, enz enz.
Herkenbaar :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:10:
[...]

Dat.. als je er nog geen hebt, you're in for a ride. Ziggo doet heel moeilijk.
Nieuwe smartcards activeren is inderdaad niet meer mogelijk, maar gelukkig hebben we reserve op de plank liggen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:07
hardware-lover schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:54:
[...]

[afbeelding]
De grafiek is heel grof, het is een bolletje per maand. Dus als het 30 dagen goed gaat en 1 dag is er een tekort dan zie je dat niet goed terug. Bovendien is het nog geen december in die figuur :). Het is meer een leuke illustratie om te zien dat het een factor is dan dat je er harde conclusie mee kunt trekken over het huidige vraagstuk.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:46:
[...]
De grafiek is heel grof, het is een bolletje per maand. Dus als het 30 dagen goed gaat en 1 dag is er een tekort dan zie je dat niet goed terug. Bovendien is het nog geen december in die figuur :). Het is meer een leuke illustratie om te zien dat het een factor is dan dat je er harde conclusie mee kunt trekken over het huidige vraagstuk.
Dat zeg ik, men wordt er niet heel veel wijzer van of het moet structureel flink slechter blijven voor een flink aantal dagen, dan gaat we dat misschien aan de decembermaand zien.

Overigens doet Nederland het over het algemeen blijkbaar zo slecht nog niet met die resultaten als ik naar andere landen kijk?

Opvallend was dat het vanavond weer stukken beter ging met Netflix, vrijwel direct naar maximale kwaliteit en deze bleef ook dik in orde, totdat je bij een serie middels binge-watchen de volgende aflevering op liet starten. Deze startte de volgende aflevering bij mij consequent met een (opvallend) lagere bitrate. 4 keer getest, 4 keer ging het mis. Aflevering stoppen en opnieuw starten loste het direct op, meteen naar de hoogste kwaliteit. Ik heb het gevoel dat ik daarom met dit issue niet meer in het Ziggo, maar in het Netflix topic moet zijn

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht ineens smartcard foutmelding melding tijdens kijken van een film op rtl8. Ik zal dat ik al mijn zenders kwijt was op paar na. Was volgends mij een E19 melding. Ik log in op mijnziggo om die desbtreffende smartcard ff nieuwe activatie signaal te geven maar ik zag maar 1 smartcard (de oudste card) in mijn account staan terwijl ik 5 geactiveerde smartcards heb. Ziggo is goed bezig de laatste periode. Nog ff zeg ik vaarwel bij die club. Ook feit dat mensen hun legaal aangeschafte smartcards niet meer mogen/kunnen activeren maar enkel moeten gaan huren bij ziggo. Zelfs bij bol.com kun je nog nieuwe smartcards kopen en dan niet kunnen activeren? Ziggo is zo totaal niet klantvriendelijke doordat klanten zelf geen hardware meer kunnen kopen maar nu alles moeten huren zie ik dat als verkapte prijsverhoging. Laat alles voor bestaande klanten toch voor wat het is. Op deze manier verliezen ze nog meerklanten. Glasvezel internet heb ik hier al dus 1 telefoontje dan heb ik ook tv via glasvezel en bye bye ziggo. Zag ook dat ziggo winkel is gesloten. Enige wat ziggo doet is geld pompen in ziggo sport enz en klanten mogen barsten en daar voor opdraaien. Overgens werken de martcards weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zie er ook maar 1 geactiveerd in MijnZiggo, terwijl ik er twee werkend heb (al lang). Toen ik voor een abo wijziging aan het bellen was met support zei ik dat ik er maar een zag. "Nee hoor meneer, ik zie er echt twee". :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:41:
Vannacht ineens smartcard foutmelding melding tijdens kijken van een film op rtl8. Ik zal dat ik al mijn zenders kwijt was op paar na. Was volgends mij een E19 melding. Ik log in op mijnziggo om die desbtreffende smartcard ff nieuwe activatie signaal te geven maar ik zag maar 1 smartcard (de oudste card) in mijn account staan terwijl ik 5 geactiveerde smartcards heb. Ziggo is goed bezig de laatste periode. Nog ff zeg ik vaarwel bij die club. Ook feit dat mensen hun legaal aangeschafte smartcards niet meer mogen/kunnen activeren maar enkel moeten gaan huren bij ziggo. Zelfs bij bol.com kun je nog nieuwe smartcards kopen en dan niet kunnen activeren? Ziggo is zo totaal niet klantvriendelijke doordat klanten zelf geen hardware meer kunnen kopen maar nu alles moeten huren zie ik dat als verkapte prijsverhoging. Laat alles voor bestaande klanten toch voor wat het is. Op deze manier verliezen ze nog meerklanten. Glasvezel internet heb ik hier al dus 1 telefoontje dan heb ik ook tv via glasvezel en bye bye ziggo. Zag ook dat ziggo winkel is gesloten. Enige wat ziggo doet is geld pompen in ziggo sport enz en klanten mogen barsten en daar voor opdraaien. Overgens werken de martcards weer.
Offtopic:
Ziggo heeft dit geleerd van Canaldigitaal, die doen dit al wat langer. Die rekenen voor een extra smartcard al minimaal 10 euro per maand per kaart. Voor 3 tv's betaald je dan 30 euro extra.

Dan is Ziggo nog mild wat dat betreft. Helaas is dit blijkbaar een trend in TV-Land.

Ik had de schotel allang de deur uitgedaan wat mij betreft. Helaas wordt er nog wel tv gekeken, en Ziggo is hier niet mogelijk (kabel ligt er wel, maar moet nieuwe komen vanaf straatkastje, teveel moeite aangezien de hele straat dan open moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:41:
Vannacht ineens smartcard foutmelding melding tijdens kijken van een film op rtl8. Ik zal dat ik al mijn zenders kwijt was op paar na. Was volgends mij een E19 melding. Ik log in op mijnziggo om die desbtreffende smartcard ff nieuwe activatie signaal te geven maar ik zag maar 1 smartcard (de oudste card) in mijn account staan terwijl ik 5 geactiveerde smartcards heb. Ziggo is goed bezig de laatste periode. Nog ff zeg ik vaarwel bij die club.
Weer dat typerende achterbakse gedrag van Ziggo/UPC. Die achterbakse malloten hebben niet eens het fatsoen om de klanten per post te informeren dat er iets gaat wijzigen zodat je daar rekening mee kunt houden. Nee, men kiest voor een methode waarbij er zomaar smartcards verdwijnen bij klanten zodat ze je kunnen dwingen om hun ontvangers of met heel veel moeite een CI+ module te huren omdat ze weigeren om het overzicht van smartcards op de Mijn Ziggo site te herstellen.
Ook feit dat mensen hun legaal aangeschafte smartcards niet meer mogen/kunnen activeren maar enkel moeten gaan huren bij ziggo. Zelfs bij bol.com kun je nog nieuwe smartcards kopen en dan niet kunnen activeren? Ziggo is zo totaal niet klantvriendelijke doordat klanten zelf geen hardware meer kunnen kopen maar nu alles moeten huren zie ik dat als verkapte prijsverhoging.
Ik zie het als chantage van een stelletje witte boorden criminelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
UltraSub schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:57:
Ik zie er ook maar 1 geactiveerd in MijnZiggo, terwijl ik er twee werkend heb (al lang). Toen ik voor een abo wijziging aan het bellen was met support zei ik dat ik er maar een zag. "Nee hoor meneer, ik zie er echt twee". :|
Mijn Ziggo blinkt niet echt uit in structuur en navigatie, waar zie jij die smartcard(s) staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
stormfly schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:42:
[...]

Mijn Ziggo blinkt niet echt uit in structuur en navigatie, waar zie jij die smartcard(s) staan?
Mijn Producten > Beheer je televisie diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij mij staan ze alledrie er netjes bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier staan er nog steeds twee TV-abbo's. "Digitale TV activatie" en "TV Standaard". Onder beide een linkje "Beheer je televisiediensten". Achter het ene linkje staat de ene smartcard, achter het andere linkje de andere. Ook bij beide de melding "Het is niet langer mogelijk om een smartcard te activeren."

Ik moet trouwens ook regelmatig 2x drukken op het nieuwe Mijn Ziggo. Zit dan tegen een witte pagina aan te kijken. Je kunt die website bijna hóren rammelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:25:
Ook bij beide de melding "Het is niet langer mogelijk om een smartcard te activeren."
Het interesseert dat achterbakse zooitje kennelijk niets dat klanten voor die smartcards hebben betaald waarvan de opbrengsten bij Ziggo terecht zijn gekomen. Waar is het formulier om van Ziggo/UPC de kosten voor niet meer te activeren en/of te gebruiken smartcards en/of CI+ modules terug te vorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
ArChie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:37:
[...]

Weer dat typerende achterbakse gedrag van Ziggo/UPC. Die achterbakse malloten hebben niet eens het fatsoen om de klanten per post te informeren dat er iets gaat wijzigen zodat je daar rekening mee kunt houden. Nee, men kiest voor een methode waarbij er zomaar smartcards verdwijnen bij klanten zodat ze je kunnen dwingen om hun ontvangers of met heel veel moeite een CI+ module te huren omdat ze weigeren om het overzicht van smartcards op de Mijn Ziggo site te herstellen.

[...]

Ik zie het als chantage van een stelletje witte boorden criminelen.
Bij mijn ziggo staan je abonnement producten, stel je hebt in je abonnement 2 ci+ (smartcards) dan zijn die zichtbaar. Stel je koopt een ci+ waardoor die niet in je abonnement terecht komt dan zal die ook niet op mijnziggo komen lijkt mij. Dan staat die achter de schermen wel actief, maar je betaald er niet maandelijks voor dus komt het uiteraard ook niet op mijnziggo.
Ziggo heeft toch bekend gemaakt (ook aan tweakers.net) dat je bij problemen contact kan opnemen en ze alsnog je zelf gekochte ci+ activeren? Er is toch gezegd dat bij deze wijziging bestaande ci+ / smartkaarten uit kunnen vallen en je contact dient op te nemen voor een nieuwe activatie?

Overdrijf je met je reactie dan niet ook een heel klein beetje? Ik lees flink wat ''agressie'' wat volgens mij nergens voor nodig is?
Het is niet dat het plots bij niemand meer werkt, bij vrijwel iedereen werkt het gewoon op een enkeling na. Nja die enkeling hoeft maar te bellen zodat ze alsnog weer actief komen te staan.

Dit stond 1-3 weken geleden uitgebreid op de frontpage van tweakers.net

Kijkend naar hoe jij praat over een provider, denk je zelf niet dat het verstandiger is om over te stappen ipv je bloeddruk zo te laten stijgen wegens een andermans ci+ probleempje?
ArChie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:33:
[...]

Het interesseert dat achterbakse zooitje kennelijk niets dat klanten voor die smartcards hebben betaald waarvan de opbrengsten bij Ziggo terecht zijn gekomen. Waar is het formulier om van Ziggo/UPC de kosten voor niet meer te activeren en/of te gebruiken smartcards en/of CI+ modules terug te vorderen?
Hu? Dacht je dat elke winkel hun CI+ van Ziggo overkocht? Nee hoor, die komen gewoon van een willekeurig land / fabrikant waarbij de winst volledig naar de winkel ging niet naar Ziggo. Ziggo heeft naar mijn weten nooit een eigen CI+ laten fabriceren.
Wat dacht je vervolgens van het stukje ondersteuning? Iemand belt met 1 of andere wildvreemde CI+ klacht en Ziggo kan niks doen omdat die CI+ niet bij hun afkomstig is maar van een 3e. Dat roept ook frustratie op bij de klant want Ziggo kan ze niet helpen indien de standaard oplossingen niet helpen, dan wordt de klant naar de verkoper gestuurd. Aangezien Ziggo voor sommige (zoals voor jou) altijd de boosdoener zijn, of de laptop nu in de fik vliegt op de spaarlamp knapt, het ligt altijd aan ziggo.

[ Voor 28% gewijzigd door LopendeVogel op 31-12-2016 11:45 ]

Pagina: 1 ... 142 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.