Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Nou de aankondiging kwam wel wat later dan het feit zelf hoor. Dat heb ik zelf meegemaakt toen ik mijn smartcards weer geactiveerd wilde krijgen 2 weken terug. Het is utiendelijk wel gelukt, maar het kostte een hoop moeite (bellen, forum, facebook). Als het niet Ziggo's fout was geweest, had ik ze waarschijnlijk helemaal niet meer geactiveerd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
tiguan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:47:
Nou de aankondiging kwam wel wat later dan het feit zelf hoor. Dat heb ik zelf meegemaakt toen ik mijn smartcards weer geactiveerd wilde krijgen 2 weken terug. Het is utiendelijk wel gelukt, maar het kostte een hoop moeite (bellen, forum, facebook). Als het niet Ziggo's fout was geweest, had ik ze waarschijnlijk helemaal niet meer geactiveerd gekregen.
Maar het is gewoon allemaal goedgekomen, toch? Problem solved en we kunnen weer verder, zonder hartkloppingen en bezoekjes aan de psycholoog, we komen er wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:59
Ja na ruim een week, 2 weken geen smartcards te kunnen gebruiken is 't wel weer goed gekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 31-12-2016 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat zo'n Horizon box zo belachelijk veel stroom verbruikt. Ik snap niet dat dat vandaag de dag nog wordt geaccepteerd. Een dikke Intel Nuc met 8 VM's gebruikt 14W en zo'n domme box slurpt 50-60W? En als je naar de "stand-by" modus kijkt nog steeds veel en veel te veel. Eco mode? Ja dat kan, maar kan niet als je een tweede horizon slave in huis hebt. (Volgens de ziggo site). En als ik dan ook nog overal lees dat het ding blaast als een malle (nogal wiedes met zulke verbruikscijfers) dan snap ik het echt niet meer. What. The. Hell. In deze tijden van alles groen en economisch verantwoord, zo'n gedrocht bij iedereen naar binnen pushen. De meesten zien niet eens dat ze ook nog eens een hoop geld op jaarbasis kwijt zijn aan extra stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:41:
Vannacht ineens smartcard foutmelding melding tijdens kijken van een film op rtl8. Ik zal dat ik al mijn zenders kwijt was op paar na. Was volgends mij een E19 melding. Ik log in op mijnziggo om die desbtreffende smartcard ff nieuwe activatie signaal te geven maar ik zag maar 1 smartcard (de oudste card) in mijn account staan terwijl ik 5 geactiveerde smartcards heb. Ziggo is goed bezig de laatste periode. Nog ff zeg ik vaarwel bij die club. Ook feit dat mensen hun legaal aangeschafte smartcards niet meer mogen/kunnen activeren maar enkel moeten gaan huren bij ziggo. Zelfs bij bol.com kun je nog nieuwe smartcards kopen en dan niet kunnen activeren? Ziggo is zo totaal niet klantvriendelijke doordat klanten zelf geen hardware meer kunnen kopen maar nu alles moeten huren zie ik dat als verkapte prijsverhoging. Laat alles voor bestaande klanten toch voor wat het is. Op deze manier verliezen ze nog meerklanten. Glasvezel internet heb ik hier al dus 1 telefoontje dan heb ik ook tv via glasvezel en bye bye ziggo. Zag ook dat ziggo winkel is gesloten. Enige wat ziggo doet is geld pompen in ziggo sport enz en klanten mogen barsten en daar voor opdraaien. Overgens werken de martcards weer.
Nou, hier staan alle 6 de smardcards welke ik heb gewoon nog netjes actief. Kortom: Een hoop geblaat en aannames (met bijbehorende onzinnige bevestiging door Anti-Ziggo-Archie).
Misschien gewoon Ziggo eens even bellen? Waarschijnlijk is er gewoon iets fout gegaan en is het een kwestie van rechtzetten (Al kan dat inderdaad nog wel eens drama zijn bij Ziggo).
En kaartjes bij bol.com? Ik zie alleen een Ziggo startpakket met Humax ontvanger welke door een externe partij wordt aangeboden.... Die al 2 jaar geleden op de hoogte zijn gebracht van het feit dat Ziggo geen losse kaarten meer ging leveren. Het is dan eerder crimineel dat een club als "Mega Buyer" 2 jaar oude stock probeert te verkopen die niet meer werkt...

Maar goed. Of bel Ziggo, of neem een abbo bij je glasvezelprovider ipv zo hoog van te toren te schreeuwen met allerlei aannames ipv te controleren wat er aan de hand is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

UltraSub schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:52:
Dat zo'n Horizon box zo belachelijk veel stroom verbruikt. Ik snap niet dat dat vandaag de dag nog wordt geaccepteerd. Een dikke Intel Nuc met 8 VM's gebruikt 14W en zo'n domme box slurpt 50-60W? En als je naar de "stand-by" modus kijkt nog steeds veel en veel te veel. Eco mode? Ja dat kan, maar kan niet als je een tweede horizon slave in huis hebt. (Volgens de ziggo site). En als ik dan ook nog overal lees dat het ding blaast als een malle (nogal wiedes met zulke verbruikscijfers) dan snap ik het echt niet meer. What. The. Hell. In deze tijden van alles groen en economisch verantwoord, zo'n gedrocht bij iedereen naar binnen pushen. De meesten zien niet eens dat ze ook nog eens een hoop geld op jaarbasis kwijt zijn aan extra stroomverbruik.
Voor mij een van de redenen om er ook echt niet aan te beginnen. Je snapt niet dat Samsung hem zo energie onzuinig heeft kunnen ontwerpen. Ik blijf lekker bij mijn CI+ modules!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
stormfly schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:42:
[...]

Mijn Ziggo blinkt niet echt uit in structuur en navigatie, waar zie jij die smartcard(s) staan?
Ik zie ook maar 1 smartcard staan bij "mijn Ziggo", terwijl ik er echt 2 gebruik, die ook werkend zijn. Een derde ligt in de kast, ook deze zou geactiveerd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TFHfony schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:54:
[...]

Voor mij een van de redenen om er ook echt niet aan te beginnen. Je snapt niet dat Samsung hem zo energie onzuinig heeft kunnen ontwerpen. Ik blijf lekker bij mijn CI+ modules!
De vraag is hoe lang nog. Wat er nu allemaal gebeurt is de voorbode van wat gaat komen. Ik verwacht een keiharde push om uiteindelijk iedereen op hetzelfde platform te krijgen. Ik hoop echt dat tegen die tijd het monopolie dat ze hier hebben doorbroken is omdat er dan misschien wel glasvezel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
UltraSub schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:33:
Ok, voor het eerst sinds dagen dat een stream meteen start en ook meteen in hoge kwaliteit. Crossing fingers dat iemand iets heeft gevonden en aangepast :)

/edit
Too soon. Net een major dip. Maar minuut later weer goed. In ieder geval beter dan de afgelopen twee dagen.

/edit 2
En we gaan prime time in...
Aan/uit. Soms goed, minuutje later gruwelijk slecht, enz enz.
Ik heb net in het Netflix topic gemeld dat het erop lijkt dat hier nu alles weer goed gaat. Het lijkt zelfs sneller als voorheen....
We wachten af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou, hier staan alle 6 de smardcards welke ik heb gewoon nog netjes actief. Kortom: Een hoop geblaat en aannames (met bijbehorende onzinnige bevestiging door Anti-Ziggo-Archie).
Misschien gewoon Ziggo eens even bellen? Waarschijnlijk is er gewoon iets fout gegaan en is het een kwestie van rechtzetten (Al kan dat inderdaad nog wel eens drama zijn bij Ziggo).
En kaartjes bij bol.com? Ik zie alleen een Ziggo startpakket met Humax ontvanger welke door een externe partij wordt aangeboden.... Die al 2 jaar geleden op de hoogte zijn gebracht van het feit dat Ziggo geen losse kaarten meer ging leveren. Het is dan eerder crimineel dat een club als "Mega Buyer" 2 jaar oude stock probeert te verkopen die niet meer werkt...

Maar goed. Of bel Ziggo, of neem een abbo bij je glasvezelprovider ipv zo hoog van te toren te schreeuwen met allerlei aannames ipv te controleren wat er aan de hand is.
Niet zo gauw oordelen enof ben jij ziggo medewerker? En beter zoeken op bol.com. dit pakket bevat ook een smartcard welke dus niet meer te activeren is. Schandalige zet van ziggo. Voor al die smartcards is tenslotte al voor betaald. Zelfs bij mediamarkt staan nog ziggo hd recorders te koop maarja .. smartcard moet je huren terwijl iemand paar in de la heeft liggen die gedeactiveerd zijn. Klantvriendelijk he
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook is inmiddels duidelijk dat het Netflix-probleem van meesje iets anders was als dat van de Limburgers: specifiek bij de serie die hij aan het kijken is, is de beeldkwaliteit gewoon bedroevend slecht. En dat blijkt bij anderen niet beter te zijn.

Het Limburgse Ziggo-Netflix probleem lijkt dus te zijn opgelost. We zullen wel nooit weten wat er nou aan de hand was :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:30:
[...]

Niet zo gauw oordelen enof ben jij ziggo medewerker? En beter zoeken op bol.com
Staat er toch duidelijk bij... "Verkoop door Mega Buyer" De verkoper is hier in de fout; hij levert een product dat niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:34:
[...]

Staat er toch duidelijk bij... "Verkoop door Mega Buyer" De verkoper is hier in de fout; hij levert een product dat niet meer werkt.
Bol.com blijft in mijn ogen hoofd verantwoordlijke partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ps. Wat als jij maar 2 smartcards geactiveerd zal hebben en jij nog 3 in de la had liggen en jij niet tijdig geinformeerd bent door ziggo en nu jou overige 3 kaarten waardeloos zijn geworden? Dan had je denk ik anders gereageerd. Klanten worden nergens tijdig op de hoogte gehouden door ziggo waardoor mensen voor verrassingen komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:36:
[...]

Bol.com blijft in mijn ogen hoofd verantwoordlijke partij.
Ja hoor...... 8)7
En bol.com moet in geval van garantie alles maar afhandelen? Op de site van bol.com staat toch duidelijk dat er andere voorwaarden gelden in het geval van verkoop door derden. B.v. de retour periode kan een stuk korter zijn (14 dagen i.p.v. 30 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:41:
Vannacht ineens smartcard foutmelding melding tijdens kijken van een film op rtl8. Ik zal dat ik al mijn zenders kwijt was op paar na. Was volgends mij een E19 melding. Ik log in op mijnziggo om die ...
Ik zou even bellen, bij mij in de site waren de kaarten ook weg (half december), maar ze stonden nog wel in het (een ander) systeem. Ze waren bezig met onderhoud van de site volgens de call agent. Nu zijn ze terug....
[...]

....En beter zoeken op bol.com. dit pakket bevat ook een smartcard welke dus niet meer te activeren is. Schandalige zet van ziggo. Voor al die smartcards is tenslotte al voor betaald. Zelfs bij mediamarkt staan nog ziggo hd recorders te koop maarja .. smartcard moet je huren terwijl iemand paar in de la heeft liggen die gedeactiveerd zijn. Klantvriendelijk he
Klopt ik had het ook al eerder gemeld dat men nog steeds (nieuwe) kaarten kan kopen bij 'normale" winkels. Dit zijn mogelijk niet partijen die hun voorraad direct van ziggo hebben betrokken, dus als ziggo gewoon hun klanten had geinformeerd, dan was er niets aan de hand geweest.

Ziggo laat het helemaal liggen op de communicatie. Ik wist door dat ik tweakers en tvtotaal website lees, dat ziggo was gestopt met het uitleveren van nieuwe kaarten aan derde partijen, echter ziggo heeft de klanten totaal niet geïnformeerd.

Verder heeft ziggo verzuimd mede te delen (aan haar klanten) dat er helemaal geen smartcards meer geactiveerd kunnen worden. Ze worden ook nog steeds verhandeld op marktplaats. Ik heb er zelf in december ook nog 1 aangeschaft en liep tegen het issue aan dat deze niet meer aan te melden was.

Zal in het nieuwe jaar een bellen of ze mijn kaart nog gaan toevoegen of niet (en wie mij dan het geld gaat betalen van deze kaart)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wat wil ziggo nou?? Beetje dubbel.

Helaas...

Het is niet langer mogelijk om een smartcard te activeren.

(Dan staat er dit onder)

Voer je smartcardnummer in

Het smartcardnummer vind je op de achterzijde van je smartcard.

Smartcard

Activeren >

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:49
Van de week toch maar mijn abbo aangepast naar een nieuwe vorm en voor een nieuwe CI+ 1.3 module gekozen. Mijn oude 1.2 module kapte er om de haverklap mee en daar was niks meer mee te bezeilen. Kreeg vandaag 2 pakketjes binnen 1tje met de nieuwe CI+ module + smartcard en een pakket met een nieuwe ConnectBox.

CI+ module werkt nu prima en ik kan weer normaal TV kijken. Qua modem zit ik nu alleen te dubben of ik mijn huidige Ubee 320B (zo'n kleintje zonder WiFi) + Linksys WRT320N zal vervangen door de ConnectBox.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clueless schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:55:
Van de week toch maar mijn abbo aangepast naar een nieuwe vorm en voor een nieuwe CI+ 1.3 module gekozen. Mijn oude 1.2 module kapte er om de haverklap mee en daar was niks meer mee te bezeilen. Kreeg vandaag 2 pakketjes binnen 1tje met de nieuwe CI+ module + smartcard en een pakket met een nieuwe ConnectBox.

CI+ module werkt nu prima en ik kan weer normaal TV kijken. Qua modem zit ik nu alleen te dubben of ik mijn huidige Ubee 320B (zo'n kleintje zonder WiFi) + Linksys WRT320N zal vervangen door de ConnectBox.
Je had die module ook nieuw of 2e hands kunnen kopen. Nu zit je weer jaar langer vast aan ziggo enof ook nog duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Laatst online: 26-09 11:49
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:02:
[...]

Je had die module ook nieuw of 2e hands kunnen kopen. Nu zit je weer jaar langer vast aan ziggo enof ook nog duurder geworden.
Nee, mijn abbo kosten zijn hetzelfde gebleven in de nieuwe situatie en switchen naar VDSL2 is geen optie. Dan haal ik i.p.v. de 150 Mbit die ik nu haal bij Ziggo iets van maximaal 60-65 Mbit en Glasvezel wordt bij ons niet aangelegd. Switchen is dus geen optie als ik een beetje snel internet wil houden en daarnaast is het ook wel fijn dat als er iets van gezeik met die kaart of module is dat ze dan maar gewoon een nieuwe op sturen.

Punt is dus meer dat ik me afvraag of ik het modem zal swappen of niet.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clueless schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:12:
[...]

Nee, mijn abbo kosten zijn hetzelfde gebleven in de nieuwe situatie en switchen naar VDSL2 is geen optie. Dan haal ik i.p.v. de 150 Mbit die ik nu haal bij Ziggo iets van maximaal 60-65 Mbit en Glasvezel wordt bij ons niet aangelegd. Switchen is dus geen optie als ik een beetje snel internet wil houden en daarnaast is het ook wel fijn dat als er iets van gezeik met die kaart of module is dat ze dan maar gewoon een nieuwe op sturen.

Punt is dus meer dat ik me afvraag of ik het modem zal swappen of niet.
Oke begrijp ik. Betreft switchen.. je kunt het altijd proberen lijkt me en is het slechter dan sluit je gewoon je oude modem weer aan. Meestal is wifi van geleverde modems slechter dan bv eigen gekochte met bv 3 antennes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LopendeVogel schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:38:
Bij mijn ziggo staan je abonnement producten, stel je hebt in je abonnement 2 ci+ (smartcards) dan zijn die zichtbaar. Stel je koopt een ci+ waardoor die niet in je abonnement terecht komt dan zal die ook niet op mijnziggo komen lijkt mij. Dan staat die achter de schermen wel actief, maar je betaald er niet maandelijks voor dus komt het uiteraard ook niet op mijnziggo.
Iedere smartcard die ooit geactiveerd is hoort op de Ziggo/UPC site te staan zodat je zelf kan zie welke smartcard je hebt laten activeren en ook zelf in staat bent om eventueel een heractivatie signaal te versturen zonder langedurige discussie met een één of andere Ziggo/UPC medewerker. Als er immers discussie komt over ontbrekende smartcards mag je maar hopen dat Ziggo/UPC zo bereidwillig is om één en ander te herstellen omdat je niets meer kan bewijzen. En gezien diverse discussie op diverse forums neemt die bereidwilligheid steeds verder af bij dat achterbakse zooitje.
Ziggo heeft toch bekend gemaakt (ook aan tweakers.net) dat je bij problemen contact kan opnemen en ze alsnog je zelf gekochte ci+ activeren? Er is toch gezegd dat bij deze wijziging bestaande ci+ / smartkaarten uit kunnen vallen en je contact dient op te nemen voor een nieuwe activatie?
Ik ben de klant van Ziggo/UPC, dus als er wijzigingen komen in het beleid van Ziggo/UPC dan dienen zij mij daar persoonlijk van op de hoogte te brengen i.p.v. via niet verifieerbare artikeltjes op diverse van elkaar overschrijvende nieuws blog's. Ze zijn ook in staat om mij allerlei op naam gestelde reclame te versturen, dus zo moeilijk moet het niet zijn om alle klanten met geregistreerde smartcards ruim op tijd op de hoogte te brengen van komende veranderingen i.p.v. ze op een achterbakse manier te confronteren met een voldongen feit.
Overdrijf je met je reactie dan niet ook een heel klein beetje? Ik lees flink wat ''agressie'' wat volgens mij nergens voor nodig is?
Nee, zolang Ziggo/UPC ervoor kiest om hun klanten op een achterbakse manier te behandelen voel ik niet geroepen om alles te vergoeilijken.
Hu? Dacht je dat elke winkel hun CI+ van Ziggo overkocht? Nee hoor, die komen gewoon van een willekeurig land / fabrikant waarbij de winst volledig naar de winkel ging niet naar Ziggo. Ziggo heeft naar mijn weten nooit een eigen CI+ laten fabriceren.
Kennelijk heb je nog nooit een smartcard en/of CI+ module van Ziggo of één van de voormalig Ziggo bedrijven gekocht anders zou je weten dat Ziggo de leverancier is van dergelijke middelen die ze inkopen bij de door hen geselecteerde fabrikanten. Zo gaan zelfs zover dat wij alleen de door hen geselecteerde Irdeto CI+ modules mogen gebruiken door beperkingen op te nemen in het signaal zodat wij dus niet van Irdeto CI+ modules van andere fabrikanten zonder Ziggo logootje en handleiding kunnen aanschaffen. Ziggo heeft zeer goed verdient aan die smartcards en CI+ modules. Voor de winkeliers zat er nauwelijks marge op.
Wat dacht je vervolgens van het stukje ondersteuning? Iemand belt met 1 of andere wildvreemde CI+ klacht en Ziggo kan niks doen omdat die CI+ niet bij hun afkomstig is maar van een 3e.
Hoewel ik me netjes aan alle door Ziggo opgelegde eisen heb gehouden met de aanschaf van CI+ modules en TV heb ik persoonlijk kunnen ervaren dat die ondersteuning van Ziggo absoluut niets voorstelt op het moment dat één en ander in de praktijk niet werkt. De door Ziggo geselecteerde CI+ modules houden zich duidelijk niet aan de CI+ standaard als de TV waarin ze gebruikt worden geen gelijk gedrag vertoont wanneer de CI+ modules worden omgewisseld en blijkt de door Ziggo "gecertificeerde" TV vol met bugs te zitten waarvoor zowel Ziggo als de fabrikant zich niet geroepen voelt om actie te ondernemen. En uiteraard heb ik alle bugs onderbouwd met uitgebreide technische analyses omdat de ervaring leert dat Ziggo daartoe zelf niet in staat is.

Ziggo/UPC moet er gewoon voor zorgen dat ze zich aan de standaarden houden en begrijpen hoe die standaarden werken. Als er dan iets niet werkt kunnen ze op basis van de specificaties van die standaarden aantonen dat het probleem in een CI+ module van de fabrikant zit en ligt de bal dus bij die fabrikant om met een oplossing te komen of het tegendeel te bewijzen. Probleem is echter dat ze technisch gezien veelal niet verder komen dan stekkertje erin stoppen, knopje drukken en kijken of er iets uitkomt zo niet dan zal het altijd liggen aan de apparatuur van de niet geselecteerde fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UltraSub schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:52:
Tja, dat krijg je ervan als ze kabelmodems en digitale ontvangers gaan combineren. Het kabelmodem is immers 24x7 actief met het verwerken van binnenkomende packets op alle geconfigureerde downstreams en blijkt zo slecht te functioneren dat vele klanten ook nog een los kabelmodem naast dat Horizon geval moeten gebruiken voor hun kabelinternet abonnement. En bij hoeveel klanten zal de plek van de TV ook de plek zijn waar alle netwerk bekabeling in huis samen komt? Dat kon Ziggo/UPC kennelijk allemaal niet voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:05:
Tja, wat wil ziggo nou?? Beetje dubbel.

Helaas...

Het is niet langer mogelijk om een smartcard te activeren.

(Dan staat er dit onder)

Voer je smartcardnummer in

Het smartcardnummer vind je op de achterzijde van je smartcard.

Smartcard

Activeren >
En als je dan op activeren klikt:

"Het is op dit moment niet mogelijk om je smartcard te activeren. Neem contact op met deKlantenservice."
;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
ArChie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:23:
[...]

Iedere smartcard die ooit geactiveerd is hoort op de Ziggo/UPC site te staan zodat je zelf kan zie welke smartcard je hebt laten activeren en ook zelf in staat bent om eventueel een heractivatie signaal te versturen zonder langedurige discussie met een één of andere Ziggo/UPC medewerker. Als er immers discussie komt over ontbrekende smartcards mag je maar hopen dat Ziggo/UPC zo bereidwillig is om één en ander te herstellen omdat je niets meer kan bewijzen. En gezien diverse discussie op diverse forums neemt die bereidwilligheid steeds verder af bij dat achterbakse zooitje.
Je bent klant bij Ziggo. Niet Ziggo/UPC of Liberty Global of Ziggo/Vodafone. UPC bestaat in Nederland niet meer.

Elke geactiveerde smartcard blijft geregistreerd bij de klant. Ook bij overgang van de verschillende administratieve systemen blijven alle geregistreerde smartcards gekoppeld aan de klant. Dat dit niet op een website staat.. Heb geduld dit kan nog opgelost worden in de toekomst.
[...]

Ik ben de klant van Ziggo/UPC, dus als er wijzigingen komen in het beleid van Ziggo/UPC dan dienen zij mij daar persoonlijk van op de hoogte te brengen i.p.v. via niet verifieerbare artikeltjes op diverse van elkaar overschrijvende nieuws blog's. Ze zijn ook in staat om mij allerlei op naam gestelde reclame te versturen, dus zo moeilijk moet het niet zijn om alle klanten met geregistreerde smartcards ruim op tijd op de hoogte te brengen van komende veranderingen i.p.v. ze op een achterbakse manier te confronteren met een voldongen feit.
Je bent klant van Ziggo. Het beleid voor bestaande situaties veranderd niet. Er hoeft dus niets gecommuniceerd te worden gezien alles huidige situaties gehandhaafd blijven. Bij veranderingen ontstaat er een nieuwe situatie. Op dat moment informeert Ziggo je netjes naar wat wel en niet mogelijk is.

Dit is huilen om iets waar je tot je wilt wijzigen niets van merkt.
[...]

Nee, zolang Ziggo/UPC ervoor kiest om hun klanten op een achterbakse manier te behandelen voel ik niet geroepen om alles te vergoeilijken.
Ziggo, behandeld hun bestaande klanten net als ervoor. Jij betaald, zij leveren diensten. Zoals het hoort. Dat jij het er niet mee eens bent dat als je wijzigingen wilt dat er dan andere voorwaarden gelden is wederom een huilie situatie. Je hebt er geen last van zolang je niets veranderd. Ziggo is conform de door jou aangegane overeenkomst wel in staat veranderingen door te voeren. Hier heb je voor getekend toen je het abonnement afsloot. Je handtekening staat onder de overeenkomst. Je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden. Die is je niet door de strot geduwd. Je mocht tekenen, je mocht tussendoor ook opzeggen. En het mooie is... Je mag nu ook opzeggen als de voorwaarden het toestaan.
[...]

Kennelijk heb je nog nooit een smartcard en/of CI+ module van Ziggo of één van de voormalig Ziggo bedrijven gekocht anders zou je weten dat Ziggo de leverancier is van dergelijke middelen die ze inkopen bij de door hen geselecteerde fabrikanten. Zo gaan zelfs zover dat wij alleen de door hen geselecteerde Irdeto CI+ modules mogen gebruiken door beperkingen op te nemen in het signaal zodat wij dus niet van Irdeto CI+ modules van andere fabrikanten zonder Ziggo logootje en handleiding kunnen aanschaffen. Ziggo heeft zeer goed verdient aan die smartcards en CI+ modules. Voor de winkeliers zat er nauwelijks marge op.
Er zat voldoende marge op de producten voor winkeliers. Maar boehoe Ziggo en winkeliers willen geld verdienen. Ja want jij werkt ook gratis voor je baas die vrijwillig diensten aan zijn klanten levert... toch?
[...]

Hoewel ik me netjes aan alle door Ziggo opgelegde eisen heb gehouden met de aanschaf van CI+ modules en TV heb ik persoonlijk kunnen ervaren dat die ondersteuning van Ziggo absoluut niets voorstelt op het moment dat één en ander in de praktijk niet werkt. De door Ziggo geselecteerde CI+ modules houden zich duidelijk niet aan de CI+ standaard als de TV waarin ze gebruikt worden geen gelijk gedrag vertoont wanneer de CI+ modules worden omgewisseld en blijkt de door Ziggo "gecertificeerde" TV vol met bugs te zitten waarvoor zowel Ziggo als de fabrikant zich niet geroepen voelt om actie te ondernemen. En uiteraard heb ik alle bugs onderbouwd met uitgebreide technische analyses omdat de ervaring leert dat Ziggo daartoe zelf niet in staat is.

Ziggo/UPC moet er gewoon voor zorgen dat ze zich aan de standaarden houden en begrijpen hoe die standaarden werken. Als er dan iets niet werkt kunnen ze op basis van de specificaties van die standaarden aantonen dat het probleem in een CI+ module van de fabrikant zit en ligt de bal dus bij die fabrikant om met een oplossing te komen of het tegendeel te bewijzen. Probleem is echter dat ze technisch gezien veelal niet verder komen dan stekkertje erin stoppen, knopje drukken en kijken of er iets uitkomt zo niet dan zal het altijd liggen aan de apparatuur van de niet geselecteerde fabrikanten.
Je slaat de spijker hier goed op zijn kop. Als iedereen zich aan de standaard houdt werkt alles prima. Je hebt helaas een factor klant met beperkte kennis die apparatuur gaat kopen die zich niet aan de standaarden houdt. Gevolg, ellende. Liberty Global heeft er daarbij voor gekozen zelf de apparatuur te leveren die binnen hun netwerk met de door hun gebruikte standaarden werkt. Ook rechten technisch gezien voor de content wordt dit model afgedwongen door de content leveranciers. Dus voor de klant levert het als voordeel op dat het moet werken en anders kunnen ze zich richten tot Ziggo ipv Ziggo/leverancier apparatuur/ontwikkelaar standaarden/de rest van de wereld. Rechten technisch is het voor de content leverancier vele malen aantrekkelijker, omdat content beter beveiligd is en daarbij minder inkomsten worden misgelopen. Er moet immers ook nieuwe content geproduceerd kunnen worden. Voor de aanbieder levert het als voordeel dat de ondersteuning beperkt wordt tot de door hun geleverde apparatuur ipv. alle mogelijke apparatuur die misschien zou kunnen werken binnen het netwerk.

Onder aan de streep kun je twee dingen doen:

1. Accepteer dat dit het model is.
2. Zeg je abonnement op.

Huilen omdat de aanbieder iets veranderd wat op vele vlakken meer voordelen heeft dan nadelen heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:40:
[...]

En als je dan op activeren klikt:

"Het is op dit moment niet mogelijk om je smartcard te activeren. Neem contact op met deKlantenservice."
;)
idd maar heb al 5 geactiveerde smartcards. Ik vindt als ziggo geen smartcards meer accepteerd dit dan ook niet te zien zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:45:
[...]

idd maar heb al 5 geactiveerde smartcards. Ik vindt als ziggo geen smartcards meer accepteerd dit dan ook niet te zien zou moeten zijn.
Het is gewoon even quick en dirty doorgevoerd.
Had inderdaad netter gekunt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ArChie schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:23:
[...]
Iedere smartcard die ooit geactiveerd is hoort op de Ziggo/UPC site te staan zodat je zelf kan zie welke smartcard je hebt laten activeren en ook zelf in staat bent om eventueel een heractivatie signaal te versturen zonder langdurige discussie met een één of andere Ziggo/UPC medewerker.

[knip]
Kleine nuance, dit is (bij de Irdeto kaarten die zichtbaar zijn onder je producten), nog steeds mogelijk.

Zenderaanbod opnieuw ophalen

Bij sommige storingen adviseren we je om je zenderaanbod opnieuw op te halen.

> Zenderaanbod opnieuw ophalen <

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MediaZoo schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:44:
Elke geactiveerde smartcard blijft geregistreerd bij de klant. Ook bij overgang van de verschillende administratieve systemen blijven alle geregistreerde smartcards gekoppeld aan de klant. Dat dit niet op een website staat.. Heb geduld dit kan nog opgelost worden in de toekomst.
Klinkt allemaal leuk, maar de reacties van diverse klanten op diverse forums leert dat Ziggo/UPC daar bijzonder moeilijk over doet.
Je bent klant van Ziggo. Het beleid voor bestaande situaties veranderd niet. Er hoeft dus niets gecommuniceerd te worden gezien alles huidige situaties gehandhaafd blijven. Bij veranderingen ontstaat er een nieuwe situatie. Op dat moment informeert Ziggo je netjes naar wat wel en niet mogelijk is.
Incorrect. Ziggo biedt mij niet meer de mogelijkheid om de door mij aangeschafte smartcard te registreren en activeren, dus is er iets veranderd waarvan ik als klant niet op de hoogte ben gebracht. Als Ziggo/UPC mij ruim op tijd had geïnformeerd over deze aankomende wijziging, dan had ik mijn reserve smartcard voor de vermelde wijzigingsdatum geregistreerd.
Zoals het hoort.
Daar heb ik dus een andere mening over.
Maar boehoe Ziggo en winkeliers willen geld verdienen.
Er werd beweerd dat Ziggo niets verdient zou hebben aan de smartcards en CI+ modules.
Je hebt helaas een factor klant met beperkte kennis die apparatuur gaat kopen die zich niet aan de standaarden houdt. Gevolg, ellende.
Incorrect, het is de factor Ziggo/UPC met beperkte kennis en kunde van standaarden.
Liberty Global heeft er daarbij voor gekozen zelf de apparatuur te leveren die binnen hun netwerk met de door hun gebruikte standaarden werkt.
De praktijk leert dus dat daar geen sprake van is.
Ook rechten technisch gezien voor de content wordt dit model afgedwongen door de content leveranciers.
Oké, misschien moeten we dan voor de aardigheid eens aan die content leveranciers vragen wat zij ervan vinden dat Ziggo/UPC momenteel voor dat Horizon geval al hun content zonder beveiliging aanbieden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/snYOk7b.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CSxxRrv.png
Dus voor de klant levert het als voordeel op dat het moet werken en anders kunnen ze zich richten tot Ziggo ipv Ziggo/leverancier apparatuur/ontwikkelaar standaarden/de rest van de wereld.
Volgens mij gaf ik een voorbeeld waar deze theorie dus niet opgaat en de forum staan vol voorbeelden van Ziggo/UPC apparatuur die niet functioneren zoals dat het zou moeten werken en niet of nauwelijks door Ziggo/UPC wordt opgelost. De klanten moeten dan maar workarounds gaan toepassen willen ze toch van hun dienst gebruik kunnen maken. Allemaal een gevolg van gebrek aan kennis en kunde bij Ziggo/UPC.
Rechten technisch is het voor de content leverancier vele malen aantrekkelijker, omdat content beter beveiligd is en daarbij minder inkomsten worden misgelopen.
In de praktijk incorrect gezien bovenstaand voorbeeld. In het verleden was het gestumper van Ziggo/UPC nog veel erger, toen vonden ze het helemaal niet nodig om de VOD content te beveiligen terwijl ze in gezamenlijke persberichten met de content leveranciers zo hoog opgaven over hun beveiliging.
Onder aan de streep kun je twee dingen doen:
1. Accepteer dat dit het model is.
2. Zeg je abonnement op.
Nee, er is een nog derde optie en dat is niet alles van providers accepteren. Daar kies ik dus voor. Heeft Ziggo/UPC deels ook aan zichzelf te danken met het bij voorbaat torpederen van initiatieven voor echte concurrende alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:54:
Kleine nuance, dit is (bij de Irdeto kaarten die zichtbaar zijn onder je producten), nog steeds mogelijk.
Klopt, maar dat kan dus niet voor smartcards die niet meer zichtbaar zijn op de website. Voor die smartcards ben je afhankelijk van de bereidwilligheid van Ziggo/UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 20:46
UltraSub schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:11:
[...]

Mijn Producten > Beheer je televisie diensten
Top staan er nog 5 gelukkig, ik zag dit ooit al aankomen en heb er toen een aantal gekocht en laten activeren.

[ Voor 17% gewijzigd door stormfly op 31-12-2016 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Niet zo gauw oordelen enof ben jij ziggo medewerker? En beter zoeken op bol.com. dit pakket bevat ook een smartcard welke dus niet meer te activeren is. Schandalige zet van ziggo. Voor al die smartcards is tenslotte al voor betaald. Zelfs bij mediamarkt staan nog ziggo hd recorders te koop maarja .. smartcard moet je huren terwijl iemand paar in de la heeft liggen die gedeactiveerd zijn. Klantvriendelijk he
Hey, cool... Daar hebben we de "Jij bent zeker Ziggo medewerker weer". Bij je volgende reply zou ik nog even vragen of ik aandelen in Ziggo heb. Verder heb ik nergens gezegd dat er geen kaartje bij dat pakket zit. Je bent blijkbaar nogal goed in selectief lezen. Het probleem is niet Ziggo, maar de verkoper van het niet werkende product die momenteel nog probeert zijn eigen oude stock te verkopen over de rug van de onwetende koper.
En snel oordelen? Pak eens even heel snel een spiegel... Of haal die balk even uit je oog. Ziggo al veroordelen zonder dat je ook maar enig idee hebt waarom je kaarten het niet meer doen.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:40:
[...]

Ps. Wat als jij maar 2 smartcards geactiveerd zal hebben en jij nog 3 in de la had liggen en jij niet tijdig geinformeerd bent door ziggo en nu jou overige 3 kaarten waardeloos zijn geworden? Dan had je denk ik anders gereageerd. Klanten worden nergens tijdig op de hoogte gehouden door ziggo waardoor mensen voor verrassingen komen te staan.
Daar heb je een punt. Zij het een hele kleine. Deze discussie heb ik namelijk ook met iemand anders gehad. Afgezien van een verdwaalde verkoper zoals Mega Buy zijn die kaarten al heel lang niet meer nieuw verkrijgbaar. Daardoor is het aantal mensen dat de door jouw beschreven situatie hebben erg klein.
Op het gebruikersforum van Ziggo zie je best een aantal klachten van mensen die hun kaartjes niet meer kunnen actieveren. Maar: Dit zijn LETTERLIJK allemaal kaartjes die van de rommelmarkt/2e hands/overleden oma/etc... vandaan komen. Er is er echt LETTERLIJK geen een die afgelopen jaar zo'n kaartje heeft gekocht welke hij/zij niet kan registreren.

Kortom:
* Het gedoe over niet meer te activeren kaartjes is vooral theoretisch. Er zijn (vrijwel) geen meldingen over te vinden, dus vooral een probleem op fora waar mensen die het probleem niet hebben en ook niemand kennen met het probleem toch maar heel graag over klagen.
* Blijft ook nog steeds het punt staan dat je hele tirade over Ziggo nog steeds ongefundeerd is, tenzij je ergens aan kan tonen dat ze je kaarten hebben uitgeschakeld zodat je nieuwe moet gaan huren. Maar waarschijnlijk is er ergens een foutje ingeslopen en kan het opgelost worden.

Ik neem aan dat je inmiddels ook al lang met Ziggo gebeld hebt, dus... laat maar even weten wat er aan de hand is....

[ Voor 40% gewijzigd door TFHfony op 31-12-2016 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
TFHfony schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:01:
[...]

Hey, cool... Daar hebben we de "Jij bent zeker Ziggo medewerker weer". Bij je volgende reply zou ik nog even vragen of ik aandelen in Ziggo heb. Verder heb ik nergens gezegd dat er geen kaartje bij dat pakket zit. Je bent blijkbaar nogal goed in selectief lezen. Het probleem is niet Ziggo, maar de verkoper van het niet werkende product die momenteel nog probeert zijn eigen oude stock te verkopen over de rug van de onwetende koper.
En snel oordelen? Pak eens even heel snel een spiegel... Of haal die balk even uit je oog. Ziggo al veroordelen zonder dat je ook maar enig idee hebt waarom je kaarten het niet meer doen.
Doe eens rustig man. En kijk even wat je zelf doet nu :P
Wie zegt dat die verkoper al weet dat de smartcards die hij aanbiedt ineens niet meer zijn te activeren? Daar al eens over nagedacht? Bijna niemand die ik ken weet het. Ziggo heeft niets gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

UltraSub schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:06:
[...]

Doe eens rustig man. En kijk even wat je zelf doet nu :P
Wie zegt dat die verkoper al weet dat de smartcards die hij aanbiedt ineens niet meer zijn te activeren? Daar al eens over nagedacht? Bijna niemand die ik ken weet het. Ziggo heeft niets gecommuniceerd.
Officiële verkooppunten zijn in 2015 al schriftelijk geïnformeerd. Wij consumenten niet. Communicatie naar de klant toe is nou eenmaal niet Ziggo's sterkste kant (understatement van het jaar...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:33:
Ok, voor het eerst sinds dagen dat een stream meteen start en ook meteen in hoge kwaliteit. Crossing fingers dat iemand iets heeft gevonden en aangepast :)

/edit
Too soon. Net een major dip. Maar minuut later weer goed. In ieder geval beter dan de afgelopen twee dagen.

/edit 2
En we gaan prime time in...
Aan/uit. Soms goed, minuutje later gruwelijk slecht, enz enz.
Vorig jaar waren er ook problemen doordat Ziggo (fUPC) geen peering met Netflix had en de route tussen Ziggo en Netflix liet vollopen (level 3).

Misschien is er weer dezelfde situatie aan het ontstaan?
En dan is het dus bewust het belang van de ISP die hun eigen belang (transit geld) boven het klantbelang (internetverbinding leveren) stelt. 1x kan je dit overkomen, 2x => bewust

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:11:
[...]
Officiële verkooppunten zijn in 2015 al schriftelijk geïnformeerd. Wij consumenten niet. Communicatie naar de klant toe is nou eenmaal niet Ziggo's sterkste kant (understatement van het jaar...)
Nog even op de valreep aan het einde van het jaar :9

Van de reviews op bol.com krijg ik de indruk dat Mega Buy geen nieuwe spullen verkoopt, maar tweedehands spul levert. Dan namen ze die dingen niet rechtstreeks van Ziggo af en zullen ze dus mogelijk ook niet op de hoogte zijn gesteld. Zo bekeken zijn zij dus op dezelfde manier door Ziggo's stilzwijgende beleidsverandering in het ootje genomen. Ik mag dan maar aannemen dat ze nog niet op de hoogte zijn van de verandering en daarom hun aanbieding nog niet offline hebben gehaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 19:42
hallo,

ik ben oud en nog steeds gebruikker van Ziggo. Kreeg nieuw abonnement aangeboden voor 35 euro voro een half jaar daarna de bestaande oude prijs. Waarom? oude contract wordt omgezet naar nieuw er zou niets wijzigen. Voor overgang gekeken en alle 4 ziggo cards waren zichtbaar op de site zoals het hoort. Na omzetting zag ik er nog maar 4 staan terwijl alles bleef functioneren. Via de post een extra digitale ontvanger ontvangen met card. Maandag plotseling uit niets 1 kaar niet meer werkend. De nieuwe card geplaatst en deze werkte. Toen maar even contact gezocht met ziggo. Ja kaart was gedeactiveerd. Ik zeg waarom ? dat was onduidelijke. Zeg .. had de afspraak dat alles zou blijven werken zoals het was. Antwoord ziggo wij gaan de kaart weer activeren. Moraal van het verhaal. Goed opletten dat ze niet plotseling werkende kaart gaan deactiveren. Ze kunnen dus nog wel weer geactiveerd worden als je belt zoals in mijn situatie. Wel even gelijk werk van maken. Voordeel nu is dan ik nu 5 kaarten had en ik had met oude abonnement 4 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
brownyster schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:10:
ik ben oud en nog steeds gebruikker van Ziggo. Kreeg nieuw abonnement aangeboden voor 35 euro voro een half jaar daarna de bestaande oude prijs. Waarom? oude contract wordt omgezet naar nieuw er zou niets wijzigen.
Zou je dit gedeelte nog eens toe willen lichten misschien? Hoe werd je benaderd en van welk abonnement kwam je af en wat heb je nu gekregen? Welke ontvanger heb je gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 31-12-2016 18:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Zelf had ik al een tijdje een Horizon box en daarnaast nog 5 geactiveerde smartcards. Dit heeft ook een tijd zo gewerkt er werd in het verleden wel door Ziggo gezegd de 5e card moet gedeactiveerd worden. Toen ik daarvoor belde kreeg ik te horen nee het hoeft niet. Terwijl in hun algemene voorwaarden notabene staat dat je in totaal maar 5 geactiveerde apparaten/smartcards mag hebben. Laatst wilde ik een zenderpakket eraf halen dit deed ik telefonisch. Toen werd er aangeven dat de 5e fysieke smartcard gedeactiveerd moest worden anders kon er geen wijziging gedaan worden. Voor mij geen issue het staat immers in de voorwaarden. Als mensen nu een Horizon Box hebben en daarnaast 5 smartcards, zolang je niks veranderd aan je huidige abonnement / zenderpakketten blijft de huidige setup werken. Zodra je een verandering doet moet de 5e card eraf anders kan er geen wijziging Gedaan worden.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vanaf vandaag zouden we ook het beste van hbo erbij moet hebben ik ga gelijk even kijken zo. Ik was het alweer vergeten maar zag net het mailtje erover voorbij schieten

Edit met de horizon app kan je naar hbo gaan en alles bekijken waaronder game of thrones

[ Voor 21% gewijzigd door Wii4all op 01-01-2017 10:43 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:40:
Vanaf vandaag zouden we ook het beste van hbo erbij moet hebben ik ga gelijk even kijken zo. Ik was het alweer vergeten maar zag net het mailtje erover voorbij schieten

Edit met de horizon app kan je naar hbo gaan en alles bekijken waaronder game of thrones
Klopt inderdaad.
Met een humax of horizon kan dit ook via on-demand.

Een oom van mij belde dat hij een brief had gekregen van Ziggo dat hij ook het beste van hbo erbij kreeg.
Het is alleen zo dat hij geen internet heeft dus hij heeft er niks aan

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
@ArChie, snap niet waarom bij jouw altijd vod fta doorgegeven word, hier kijk ik ook wel eens om tetesten maar hier zoals altijd gewoon gecodeert, of dit nu npo rtl hbo of film1 series/films zijn ze komen hier altijd gecodeert binnen.(net nog 4 getest en zo dicht als het maar kan)

Over hbo hoop ik toch wel dat ze 1 de ondertitels even wat kleiner gaan maken, en 2 ze wel dolbydigital audio erbij gaan zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door devil-strike op 01-01-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:42
Wii4all schreef op zondag 1 januari 2017 @ 10:40:

Ik heb ook even gekeken in de Horizon Go app en HBO staat inderdaad onder Films en Series XL. Als ik content probeer af te spelen van HBO zegt ie dat je een abbonement nodig hebt om af te spelen 8)7

Abonnement van HBO netjes om laten zetten n.a.v. de eerder gestuurde email van Ziggo. Meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:28

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Crawl NL schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:29:
[...]

Ik heb ook even gekeken in de Horizon Go app en HBO staat inderdaad onder Films en Series XL. Als ik content probeer af te spelen van HBO zegt ie dat je een abbonement nodig hebt om af te spelen 8)7

Abonnement van HBO netjes om laten zetten n.a.v. de eerder gestuurde email van Ziggo. Meer mensen hier problemen mee?
Heb net ff gekeken, maar bij mij werkt het gewoon.
Kon diverse films gewoon afspelen met de ziggo app in windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:26:
@ArChie, snap niet waarom bij jouw altijd vod fta doorgegeven word, hier kijk ik ook wel eens om tetesten maar hier zoals altijd gewoon gecodeert, of dit nu npo rtl hbo of film1 series/films zijn ze komen hier altijd gecodeert binnen.(net nog 4 getest en zo dicht als het maar kan).
Omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben in het voormalig Ziggo gebied? Denk niet dat de content leveranciers van Ziggo/UPC daar begrip voor zullen hebben. Het wordt hier in mijn coaxsegment in ieder geval al weer vele dagen zonder enige vorm van beveiliging doorgegeven. Zoals je in onderstaand voorbeeld ziet geen enkele rode lijn in TransEdit, dus alles wordt voor dat Horizon geval doorgegeven zonder encryptie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z7CwYAX.png
Iedereen kan dus indien gewenst deze VOD content gewoon opnemen.

Dit geldt overigens alleen voor de vijf VOD transport streams voor die Horizon gevallen. De twee resterende VOD transport streams voor de overige voormalig Ziggo "interactieve" ontvangers in mijn coaxsegment zijn wel beveiligd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cYfB5a8.png
Over hbo hoop ik toch wel dat ze 1 de ondertitels even wat kleiner gaan maken, en 2 ze wel dolbydigital audio erbij gaan zetten.
Ziggo/UPC en kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devil-strike schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:26:
@ArChie, snap niet waarom bij jouw altijd vod fta doorgegeven word, hier kijk ik ook wel eens om tetesten maar hier zoals altijd gewoon gecodeert, of dit nu npo rtl hbo of film1 series/films zijn ze komen hier altijd gecodeert binnen.(net nog 4 getest en zo dicht als het maar kan)

Denk niet dat ze iets aan de ondertitels kunnen doen.
Volgens mij is het 1 op 1 overgenomen van hbo en die ondertitels zijn zo groot.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 15:58
Ik heb al jaren 5 smartcards (die nu nog werken). Maar op mijn ziggo zie ik er maar 1. Dat klopt dus niet. Het zijn altijd op mijn klantnummer geregistreerde smartcards geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
MdO82 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Denk niet dat ze iets aan de ondertitels kunnen doen.
Volgens mij is het 1 op 1 overgenomen van hbo en die ondertitels zijn zo groot.
Dan gaan ze het opnieuw door de encoder halen, immers branden hun de subs erin dus kunnen ze dat ook kleiner maken net zoals op de hbo zenders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
MdO82 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:07:
[...]
Een oom van mij belde dat hij een brief had gekregen van Ziggo dat hij ook het beste van hbo erbij kreeg.
Het is alleen zo dat hij geen internet heeft dus hij heeft er niks aan
Uit de berichten hierboven begrijp ik dat als je een horizonbox hebt dat het dus moet alsnog moet werken vanwege het ingebouwde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:17:
[...]

Uit de berichten hierboven begrijp ik dat als je een horizonbox hebt dat het dus moet alsnog moet werken vanwege het ingebouwde modem.
Dat klopt inderdaad als hij een horizon zou hebben ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 19:23
Ook ff Movies & Series (XL) geprobeerd op mijn PC en werkt inderdaad prima maar gaat dit ook werken op een TV met een CI module?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
audiojunk schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:30:
Ook ff Movies & Series (XL) geprobeerd op mijn PC en werkt inderdaad prima maar gaat dit ook werken op een TV met een CI module?
Als je een 1.3 module hebt en je tv ondersteund dit en heeft een werkende internet verbinding dan kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 18:16
Doet bij jullie Netflix/Videoland op de Horizon het vandaag? Hier blijven ze beide op het logo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:52:
Ik heb al jaren 5 smartcards (die nu nog werken). Maar op mijn ziggo zie ik er maar 1. Dat klopt dus niet. Het zijn altijd op mijn klantnummer geregistreerde smartcards geweest.
Het is al eerder ter sprake gekomen. Kijk eens onder Standaard TV of daar je overige kaarten niet staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
menzo schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:35:
Doet bij jullie Netflix/Videoland op de Horizon het vandaag? Hier blijven ze beide op het logo staan.
Neflix doet het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
meesje schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Neflix doet het bij mij.
Een factory reset heeft geholpen.
Maar het blijft wel raar, het werkte gister nog en opeens deed hij niets meer vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Het is al eerder ter sprake gekomen. Kijk eens onder Standaard TV of daar je overige kaarten niet staan?
Thanks, ik was die van mij ook kwijt :D staan er iig 3 geregistreerd als je naar "Beheer je televisiediensten" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
menzo schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:35:
Doet de app het wel? (Via menu on demand?)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
martinusz schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:35:
[...]

Doet de app het wel? (Via menu on demand?)
Nee dat werkte ook niet. Nu werkt het weer na een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jerrythafast schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:06:
[...]

Nog even op de valreep aan het einde van het jaar :9
Nope... Maart/April 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:38
Sinds kort naast het internet ook TV kijken via de TV via een smartcard.

Wij wouden hier Sherlock gaan kijken op BBC one. Tijdens het zappen komen wij op BBC First uit.

Leuk. Het is 21:30, toevallig komt Sherlock ook op BBC First, laat maar staan.

10 minuten kijken, BAM, Nederlandse reclame.

Zap naar BBC one, geen reclame, zoals het hoort.

Oke, ik moet duidelijk nog even wennen aan het aanbod van Ziggo TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:32
toro schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:09:
Sinds kort naast het internet ook TV kijken via de TV via een smartcard.

Wij wouden hier Sherlock gaan kijken op BBC one. Tijdens het zappen komen wij op BBC First uit.

Leuk. Het is 21:30, toevallig komt Sherlock ook op BBC First, laat maar staan.

10 minuten kijken, BAM, Nederlandse reclame.

Zap naar BBC one, geen reclame, zoals het hoort.

Oke, ik moet duidelijk nog even wennen aan het aanbod van Ziggo TV :P
Opzich is dat natuurlijk geen specifiek Ziggo-ding. BBC First is bij meer aanbieders beschikbaar en in tegenstelling tot BBC One een commercieel kanaal van de internationale afdeling van de BBC... en daar horen dus reclames bij. Voordeel van kijken via BBC First is dat je er daar Nederlandse ondertiteling bij krijgt, maar als je daar geen behoefte aan hebt kan je natuurlijk net zo goed reclameloos via BBC One kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:46

Roetzen

he.net Certified Sage

Ik heb met genoegen naar BBC first gekeken in de eerste week dat ze in de lucht waren. Ik verbaasde me wel over de Nederlandse ondertitels. Maar ja, gegeven paard en zo. .

En toen in de tweede week kwam er ineens reclame. Toen was voor mij de lol er meteen weer af. Tien minuten het uitgezochte programma afgewisseld met tien minuten reclame. Dat is te veel reclame voor mij. Om dezelfde reden kijk ik ook nooit naar de Nederlandse commerciële zenders.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ach, overdrijven is ook een vak. Misschien moet je beseffen dat die programma's niet gratis gemaakt en uitgezonden kunnen worden. En anders neem het het toch op? Dan spoel je de reclames door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

jongetje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:10:
Ach, overdrijven is ook een vak.
Ja?
Heb met de afgelopen weken ook wat meer voor de tv gehangen, maar die reclame blokken zijn echt veel en lang bij de commerciele en ook nog allemaal gelijk ook ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:46

Roetzen

he.net Certified Sage

jongetje schreef op maandag 2 januari 2017 @ 08:10:
Ach, overdrijven is ook een vak. Misschien moet je beseffen dat die programma's niet gratis gemaakt en uitgezonden kunnen worden.
Ik begrijp best dat het niet gratis kan. Maar laat ze dan maar een ander verdienmodel bedenken. Of er anders mee stoppen. Met een verdienmodel waarbij ik de helft van de tijd reclame moet kijken, krijg je mij niet mee. Dan stem ik met de voeten. Ik kijk gewoon niet.
En anders neem het het toch op? Dan spoel je de reclames door.
Veel te veel werk.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 15:58
hardware-lover schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Thanks ! Dat was de oplossing, Ziggo heeft de smartcards over 2 stukken verdeelt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

mesa57 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Thanks ! Dat was de oplossing, Ziggo heeft de smartcards over 2 stukken verdeelt 8)7
Blijkbaar is het sowieso een rommeltje bij Mijn Ziggo qua smartcards. Ik had er net ook nog maar 2 in staan, dus even met de helpdesk gebeld. Daar stonden ze gelukkig nog wel alle 6, maar Ziggo medewerker gaf aan dat het momenteel een rommeltje is qua weergave van de kaarten in Mijn Ziggo en dat ze platgebeld worden hier over. Ze hopen het met een paar dagen uitgezocht te hebben.
Gelijk trouwens een puls naar mijn kaarten laten sturen omdat Movies & Series XL wel werkte qua zenders, maar niet via VOD, dus ik kan nog geen HBO kijken. Straks nog maar eens proberen...
Wel grappig, zo via CI+ :) Nog steeds geen Horizon nodig...

/edit/
OK, dat werkt dus al :) Games of Thrones gewoon via mijn CI+ Ziggo on Demand. Nice...

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 02-01-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:41:
[...]

/edit/
OK, dat werkt dus al :) Games of Thrones gewoon via mijn CI+ Ziggo on Demand. Nice...
Ik moet nog steeds uitzoeken hoe ik in het interactieve menu kom met m'n TV (CI+) :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Ik moet nog steeds uitzoeken hoe ik in het interactieve menu kom met m'n TV (CI+) :$
Rode knop van je AB. Moet je wel in het menu van je CI+ kaart activeren. Eventueel moet je om sommige TV's hbbtv uitschakelen (omdat die ook via de rode knop werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Roetzen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Ik begrijp best dat het niet gratis kan. Maar laat ze dan maar een ander verdienmodel bedenken. Of er anders mee stoppen. Met een verdienmodel waarbij ik de helft van de tijd reclame moet kijken, krijg je mij niet mee. Dan stem ik met de voeten. Ik kijk gewoon niet.

[...]

Veel te veel werk.
Tja, denk niet dat ze daar rouwig om zullen zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:49:
[...]

Rode knop van je AB. Moet je wel in het menu van je CI+ kaart activeren. Eventueel moet je om sommige TV's hbbtv uitschakelen (omdat die ook via de rode knop werkt)
Hier een gloednieuwe ue55ks7000 van Samsung, maar blijkbaar alleen geschikt voor digitale tv. Niet voor interactief.
Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je internet op je tv? Dat is nodig en je moet een 1.3 module hebben, maar ik denk dat je die al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ja, internet is er en een module zit er ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealProcyon
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-09 14:28
Vraagje. Stel je zou opzeggen, kan je de korting krijgen door het abonnement op de naam van je vrouw/man te zetten? En houd je dezelfde gegevens zoals telefoonnummer? Dit is gewoon een vraag, niet dat ik het zelf nodig ben. Ik wil dit gewoon weten ivm mijn theorie dat dat mogelijk is, maar zijn daar ook ervaringen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ncornelisse schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:19:
Ja, internet is er en een module zit er ook in.
Volgens mij is een hedendaagse TV toch altijd geschikt voor interactieve TV via CI+ ? Op m'n oude Samsung ES6800 werkte het ook... (heb nu een JS8000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:35:
[...]

Volgens mij is een hedendaagse TV toch altijd geschikt voor interactieve TV via CI+ ? Op m'n oude Samsung ES6800 werkte het ook... (heb nu een JS8000).
Volgens de lijst van Ziggo blijkbaar niet.
Als ik de rode knop gebruik van de afstandbediening krijg ik te zien "niet beschikbaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ncornelisse schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Als ik de rode knop gebruik van de afstandbediening krijg ik te zien "niet beschikbaar".
Wat voor module zit erin? 1.2 of 1.3?
Je coax verbinding moet naar mijn weten ook retour geschikt zijn, hoe ziet je huis aansluiting (AOP) eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 14:06
Kreeg zojuist mail van de fnv.

Via speciale link te bestellen.
Connect & Play Max
€77,95
Actie: Nu de eerste twaalf maanden voor €59,95 per maand en gratis Ziggo Sport Totaal t.w.v. 14.95 pmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we het over het on-demand hebben waar of hoe start je dat op bij een smart-tv van Samsung?
Een oom van mij heeft een ES7000, maar kon het niet vinden.

Het is een CI 1.3+ die hij gebruikt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
ncornelisse schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:28:
Hier een gloednieuwe ue55ks7000 van Samsung, maar blijkbaar alleen geschikt voor digitale tv. Niet voor interactief.
Iemand een idee waarom?
Werkt alleen bij oud-Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:29
[...]

Volgens mij is interactief via CI+ alleen in fZiggo gebied beschikbaar, ook moet je voor het lijstje op de Ziggo pagina het volledige typenummer van je TV invullen in jouw geval UE55KS7000SXXN neem ik aan.

Interactief via CI+ gebruikt volgens mij de lan/wifi verbinding van je tv en de VODdownstreams op de kabel dus retourgeschikt is dan niet van toepassing. Zoals gezegd moet je meestal de Hbbtv uitzetten om via de rode knop bij het Ziggo portal te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:55:
Nu we het over het on-demand hebben waar of hoe start je dat op bij een smart-tv van Samsung?
Een oom van mij heeft een ES7000, maar kon het niet vinden.

Het is een CI 1.3+ die hij gebruikt
Ik kon het ook niet vinden:

TFHfony in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

maar dat werkte :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ivar1984 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:56:
[...]

Volgens mij is interactief via CI+ alleen in fZiggo gebied beschikbaar, ook moet je voor het lijstje op de Ziggo pagina het volledige typenummer van je TV invullen in jouw geval UE55KS7000SXXN neem ik aan.

Interactief via CI+ gebruikt volgens mij de lan/wifi verbinding van je tv en de VODdownstreams op de kabel dus retourgeschikt is dan niet van toepassing. Zoals gezegd moet je meestal de Hbbtv uitzetten om via de rode knop bij het Ziggo portal te komen
Ben woonachtig in Gelderland, dus oud UPC gebied.
Gisteren al contact gehad hierover met het Webcare team. Morgen hoop ik hier meer info over te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
3 jaar tevreden klant bij Ziggo, en na een verlenging vorige week lijkt alles maar ook alles fout te gaan.

Ik krijg via de helpdesk telefonisch het niet voor elkaar dat 1 persoon zich hard maakt voor alle fouten welke gemaakt zijn?

Ik word van afdeling naar afdeling doorgezet.
Enkel internet werkt inmiddels nog, de vraag is voor hoe lang?

Iemand een tip hoe ik aan 1 contactpersoon kom, die de problemen gaat regelen, ipv steeds de bal bij mij als eindgebruiker terug legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Misschien je geluk proberen via Ziggowebcare via facebook oid? Kun je vaak DMen na een public msg.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Volgens mij is interactief via CI+ niet in iedere regio beschikbaar bij Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
AcIDeR schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:13:
3 jaar tevreden klant bij Ziggo, en na een verlenging vorige week lijkt alles maar ook alles fout te gaan.

Ik krijg via de helpdesk telefonisch het niet voor elkaar dat 1 persoon zich hard maakt voor alle fouten welke gemaakt zijn?

Ik word van afdeling naar afdeling doorgezet.
Enkel internet werkt inmiddels nog, de vraag is voor hoe lang?

Iemand een tip hoe ik aan 1 contactpersoon kom, die de problemen gaat regelen, ipv steeds de bal bij mij als eindgebruiker terug legt?
Via twitter meestal 1 persoon op je "zaak".

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ncornelisse schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:28:
[...]

Iemand een idee waarom?
Is je CI+ interface wel interactief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Edgarz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:20:
[...]

Volgens mij is interactief via CI+ niet in iedere regio beschikbaar bij Ziggo
Dit was het antwoord van Ziggo

Hi xxxxx,

Je woont in het voormalig UPC gebied en daar zijn de CI+ modules nooit interactief geweest. Dat is nu ook (helaas) nog het geval.

De klanten in het voormalig Ziggo gebied konden dit altijd al wel, dat is nog een verschil wat wij uiteindelijk weg willen werken, maar systeem en netwerktechnisch gezien nog niet mogelijk is. Daar heb je echt een mediabox voor nodig.

Groet,
Xxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:17
ce_dev schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:20:
Vraagje. Stel je zou opzeggen, kan je de korting krijgen door het abonnement op de naam van je vrouw/man te zetten? En houd je dezelfde gegevens zoals telefoonnummer? Dit is gewoon een vraag, niet dat ik het zelf nodig ben. Ik wil dit gewoon weten ivm mijn theorie dat dat mogelijk is, maar zijn daar ook ervaringen van?
Zo ingewikkeld hoeft het niet.

Gewoon bellen, keuzemenu opzeggen, aangeven dat je graag een verlengingsaanbod wilt (moet je natuurlijk wel voor in aanmerking komen).

Bij mij boden ze eerst 3 maanden 35 euro korting aan. Aangegeven dat ik graag een beter aanbod wilde en na wat overleg werd het 6 maanden korting. Wel nog 1 jaar bij Ziggo blijven, maar dat was ik toch al van plan.

Als je op zegt loop je het risico dat er van alles mis kan gaan, op bovenstaande manier minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ncornelisse schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:33:
[...]
Dit was het antwoord van Ziggo

Hi xxxxx,

Je woont in het voormalig UPC gebied en daar zijn de CI+ modules nooit interactief geweest. Dat is nu ook (helaas) nog het geval.

De klanten in het voormalig Ziggo gebied konden dit altijd al wel, dat is nog een verschil wat wij uiteindelijk weg willen werken, maar systeem en netwerktechnisch gezien nog niet mogelijk is. Daar heb je echt een mediabox voor nodig.

Groet,
Xxxxxxx
Klopt idd, je kunt via onderstaande webpagina controleren of je gebruik kunt maken van Interactieve TV via CI+. Mijn TV is op mijn adres (oud Ziggo) wel Interactief, maar op een oud UPC adres, niet.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Een situatie waar op één coax twee abbonementen zitten, ooit erdoorheen geslopen maar denk je dat even snel op te lossen, Twee maal met de zakelijke lijn gebeld (één van de abo's is zakelijk) en daar snapt men niets van het zakelijke netwerk. Daarna twee maal met het consumenten nummer gebeld en daar zitten daadwerkelijk slimme mensen die weten hoe een en ander werkt. Het meisje op het zakelijke nummer werd boos omdat ik een technisch onderlegde gesprekspartner wilde, die van particulieren (eerst meisje en jongen) hielpen me en dachten mee, wisten ook wat een MAC adres is en een serienummer ....
Echt vreemd dat UPC(Ziggo) zulke onopgeleide mensen op de zakelijke lijn zetten 8)7 Ik weet N=4 maar toch raar. Ook dat de wachttijd bij zakelijk standaard 10 minuten is en particulier 3. Tijd is geld voor je klanten dus ik heb geen idee wat UPC nu zakelijk toevoegt. Ik blijf het een raar bedrijf vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 03-01-2017 18:21 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
Ziggo laat op het ziggo TV HD kanaal allemaal films zien die ik niet terug vind in de app.

Ziggo ondemand heet nu anders, Movies en series xl?

Ik kan allemaal films en series bekijken, behalve hetgeen waar mee ze adverteren. Ik heb het grootste abonnement. Ik heb connect & play max en ziggo Movies & series xl.

Heb geen digitale ontvanger van ziggo, kijk via de smartcard op de TV.

Er word gezegd op dat ziggo TV kanaal nu in de app enz, maar als ik dan ga zoeken op bijvoorbeeld War dogs vind ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:52
ce_dev schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:20:
gewoon opbellen en zeggen dat je een verlengaanbod wil. ikzelf kreeg op het goedkoopste abonnement van €44,95 6 maanden lang €10 korting.

[ Voor 17% gewijzigd door RenaldoN op 03-01-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
toro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:45:
Ziggo laat op het ziggo TV HD kanaal allemaal films zien die ik niet terug vind in de app.

Ziggo ondemand heet nu anders, Movies en series xl?

Ik kan allemaal films en series bekijken, behalve hetgeen waar mee ze adverteren. Ik heb het grootste abonnement. Ik heb connect & play max en ziggo Movies & series xl.

Heb geen digitale ontvanger van ziggo, kijk via de smartcard op de TV.

Er word gezegd op dat ziggo TV kanaal nu in de app enz, maar als ik dan ga zoeken op bijvoorbeeld War dogs vind ik niets.
hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Met als aanvulling;

Movies & Series XL is een interactieve dienst van Ziggo. Wil je van Movies & Series XL genieten op je televisie, dan kun je dit alleen met een Interactieve CI+ module. Daarnaast is Movies & Series XL wel altijd beschikbaar op je smartphone, tablet, laptop en pc met Ziggo GO.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2017 19:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
hardware-lover schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:17:
[...]

hardware-lover in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Met als aanvulling;

Movies & Series XL is een interactieve dienst van Ziggo. Wil je van Movies & Series XL genieten op je televisie, dan kun je dit alleen met een Interactieve CI+ module. Daarnaast is Movies & Series XL wel altijd beschikbaar op je smartphone, tablet, laptop en pc met Ziggo GO.
Beetje overkill aan info wat je daar verstrekt aan mij. Misschien even opnieuw mijn post lezen :)

Ziggo claimt namelijk dat je alles in hun App kan bekijken. Die heb ik op mijn tablet en op mijn phone.

Daar kan ik dus allemaal films en series vinden en bekijken en replay tv en wat niet meer, maar juist niet de Films waar ze mee adverteren op hun eigen promo tv kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
toro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:03:
[...]
Beetje overkill aan info wat je daar verstrekt aan mij. Misschien even opnieuw mijn post lezen :)

Ziggo claimt namelijk dat je alles in hun App kan bekijken. Die heb ik op mijn tablet en op mijn phone.

Daar kan ik dus allemaal films en series vinden en bekijken en replay tv en wat niet meer, maar juist niet de Films waar ze mee adverteren op hun eigen promo tv kanaal.
Ik werd enkel getriggerd door je opmerking over het kijken zonder digitale ontvanger maar via een smartcard op je TV. Sommige bezoekers hier die niet eens weten wat er precies met een app wordt bedoelt (velen die dat hier wel weten), en een TV kan natuurlijk ook van apps zijn voorzien.

Aangezien je bij je eerdere reactie niet had vermeld dat je ook via pheun en tablet keek, was me dat niet duidelijk. Waarom je dan de opmerking over je TV en smartcard plaatst is me dan ook nog niet helemaal duidelijk, want dat dit niet gaat werken wist je blijkbaar al? ;)

Maar duidelijk zo, beter je vragen/opmerkingen aan de Ziggo Klantenservice voor gaan leggen misschien?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 143 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.