Weet je zeker dat je dingen niet door elkaar haalt? De films op hun promo zender zijn volgens mij de huur films die je kunt kijken via ziggo demand.toro schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:03:
[...]
Beetje overkill aan info wat je daar verstrekt aan mij. Misschien even opnieuw mijn post lezen![]()
Ziggo claimt namelijk dat je alles in hun App kan bekijken. Die heb ik op mijn tablet en op mijn phone.
Daar kan ik dus allemaal films en series vinden en bekijken en replay tv en wat niet meer, maar juist niet de Films waar ze mee adverteren op hun eigen promo tv kanaal.
Hmmm, dan heb ik mazzel gehad denk ik. Ik kreeg vorige week op hetzelfde abonnement bij het eerste verzoek een aanbod van 6 maanden voor €18 bij verlenging voor 12 maanden. Leek me een fair deal maar als ik dit zo lees moet ik zelfs dik tevreden zijn...RenaldoN schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:48:
[...]
gewoon opbellen en zeggen dat je een verlengaanbod wil. ikzelf kreeg op het goedkoopste abonnement van €44,95 6 maanden lang €10 korting.
dat is meer dan een fair deal dat is gewoon een supergoede prijs. ik denk dat bij mij ook meespeelt dat ik pas 1 jaar klant ben en dat er geen alternatief is, adsl gaat max naar 6mbit/0,3 mbit dus daar ga ik ook geen televisie over kijken.Plucky schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:36:
[...]
Hmmm, dan heb ik mazzel gehad denk ik. Ik kreeg vorige week op hetzelfde abonnement bij het eerste verzoek een aanbod van 6 maanden voor €18 bij verlenging voor 12 maanden. Leek me een fair deal maar als ik dit zo lees moet ik zelfs dik tevreden zijn...
Over kortingen. Heb die van mij laatst afgeslagen. Wilde geen nieuw contract voor 12 maanden en sowieso, ik wilde mijn oude contract behouden. Ik had:
- TV standaard
- Movies & Series XL (gewoon alleen voor die extra zenders)
- Internet Z3 (200/20)
Totale kosten: 74 euro
Ik denk we gaan een tientje besparen, want die extra zenders hoef ik niet. Volgens de voorwaarden van mijn oude abo kon ik die extra zenders maandelijks aan of uit zetten. Ik vink dat dus uit en hoppa.. 80,65 per maand, want hee, we gaan je in onze nieuwe abo's duwen. Wil ik niet, dus bellen, meteen met de opzeglijn, want ben er echt klaar mee met dat bedrijf en hun praktijken.
Ging hier niet, ging daar niet, enz enz. Na 20x uitleggen wat ik nou wilde (niks van die interactieve bullshit, gewoon normaal tv, zonder die extra zenders, gewoon 200/20 internet. Dat is uiteindelijk gelukt. Gaat 62,45 per maand worden. Extra kortingen dus niet genomen, werden wel aangeboden, met daarbij nadrukkelijk de toezegging dat er geen nieuw contract gaat lopen.
Ik heb inmiddels al een connect box en een Humax decoder ontvangen. "Welkom". Right. Dat krijg je niet als je een wijziging doet in je abo. Wedden dat ik gewoon een nieuw abo krijg aangenaaid en dat er uiteindelijk niks van klopt? Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken.
- TV standaard
- Internet Z3 (200/20)
Ik denk we gaan een tientje besparen, want die extra zenders hoef ik niet. Volgens de voorwaarden van mijn oude abo kon ik die extra zenders maandelijks aan of uit zetten. Ik vink dat dus uit en hoppa.. 80,65 per maand, want hee, we gaan je in onze nieuwe abo's duwen. Wil ik niet, dus bellen, meteen met de opzeglijn, want ben er echt klaar mee met dat bedrijf en hun praktijken.
Ging hier niet, ging daar niet, enz enz. Na 20x uitleggen wat ik nou wilde (niks van die interactieve bullshit, gewoon normaal tv, zonder die extra zenders, gewoon 200/20 internet. Dat is uiteindelijk gelukt. Gaat 62,45 per maand worden. Extra kortingen dus niet genomen, werden wel aangeboden, met daarbij nadrukkelijk de toezegging dat er geen nieuw contract gaat lopen.
Ik heb inmiddels al een connect box en een Humax decoder ontvangen. "Welkom". Right. Dat krijg je niet als je een wijziging doet in je abo. Wedden dat ik gewoon een nieuw abo krijg aangenaaid en dat er uiteindelijk niks van klopt? Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken.
Toen wij een paar jaar geleden internet erbij namen (hadden alleen TV), kregen we ook een decoder erbij. En aan het TV abonnement werd niets gewijzigd, we hadden mijns insziens alleen een modem hoeven te krijgen. Ze willen gewoon graag van die decoders afUltraSub schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:40:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hier hetzelfde. Ik doe dit verlengen nu al een paar jaar op deze manier. Maar toen ik deze keer belde, bleek dat je tegenwoordig pas weer na een half jaar NA het aflopen van je abonnement opnieuw kunt verlengen. Maar aangezien ik al zo lang klant was (denk nu zo'n 16 jaar bij AtHome/Ziggo), kon dat direct wel weer. Ik had het 150/15 abonnement, ben nu teruggegaan naar het 40/4 abonnement en kreeg de eerste 6 maanden voor 34,95. Echt binnen een gesprek van 4 minuten was alles geregeld. Half uurtje later vloog mijn modem er even uit en was de snelheid al teruggezet.RenaldoN schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 18:48:
[...]
gewoon opbellen en zeggen dat je een verlengaanbod wil. ikzelf kreeg op het goedkoopste abonnement van €44,95 6 maanden lang €10 korting.
Waarom bel je dan niet gewoon voor je wijzigingUltraSub schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:40:
Over kortingen. Heb die van mij laatst afgeslagen. Wilde geen nieuw contract voor 12 maanden en sowieso, ik wilde mijn oude contract behouden. Ik had:
- TV standaard
- Internet Z3 (200/20)
Je snapt toch ook wel dat je een bijzondere wens hebt met je oude abbo, maar je gaat het dan via de website proberen te regelen. Ik vind het niet zo gek dat de website daar niet lekker mee kan omgaan.
Je loopt gelijk allemaal te ranten op Ziggo, terwijl je zelf ook best even had kunnen nadenken en de wijziging via een medewerker proberen te laten uitvoeren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit was telefonisch hemartinusz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:59:
[...]
Waarom bel je dan niet gewoon voor je wijziging
Je snapt toch ook wel dat je een bijzondere wens hebt met je oude abbo, maar je gaat het dan via de website proberen te regelen. Ik vind het niet zo gek dat de website daar niet lekker mee kan omgaan.
Je loopt gelijk allemaal te ranten op Ziggo, terwijl je zelf ook best even had kunnen nadenken en de wijziging via een medewerker proberen te laten uitvoeren.
Toen ik die prijs omhoog zag schieten bij het uitvinken heb ik natuurlijk niet doorgeklikt maar meteen gebeld.
Bij gebrek aan alle vormen van sociaal media, een email gestuurd rond einde avond.martinusz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:43:
[...]
Via twitter meestal 1 persoon op je "zaak".
Dag erop ben ik gebeld, en heb ik het idee dat mijn 'zaak' word behandeld.
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2017/01/04/P012.htm
Ben benieuwd wanneer de nabije toekomst is en wat de prijzen hiervan worden.
Dat is gewoon met zand in de ogen strooien. Zolang ze niet bereid zijn de FM-band op te offeren kunnenn ze nooit meer dan iets van 40Mbps leveren. (Misschien theoritisch tot 160Mbps als ze naar zes upstreamkanalen gaan, maar je zit met die overboeking.)
Inderdaad. Worden wel erg veel aannames gedaan. Logisch dat als ze het hele DVB-C omgooien naar IPTV dat er dan meer bandbreedte beschikbaar komt. Maar die impact is wel gigantisch!
Meer mensen hier met Netflix issues? Alles werkt hier prima, speedtests zijn ok. Netflix streamen - bedraad en via WiFi via verschillende devices - lukt amper of niet.
Verder geen problemen.
Verder geen problemen.
Ook wel heel toevallig, nadat KPN/Reggefiber heeft aangegeven te stoppen met verdere uitrol glasvezel in Eindhoven en Hengelomorm schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:28:
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2017/01/04/P012.htm
Dich bis echt unne foëzen haas
Waarom is het HBO aanbod bij Ziggo nu zo waardeloos?
Vorige maand had je nog tal van nieuwe films bij je HBO pakket, maar nu weinig leuks.
De leuke premiere films bij ziggo kosten allemaal geld, terwijl je deze films eerst bij HBO gewoon kon kijken.
Vorige maand had je nog tal van nieuwe films bij je HBO pakket, maar nu weinig leuks.
De leuke premiere films bij ziggo kosten allemaal geld, terwijl je deze films eerst bij HBO gewoon kon kijken.
Eind december waren er problemen in Limburg. Woon jij in Limburg? Misschien zijn de problemen dan teruggarp schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:17:
Meer mensen hier met Netflix issues? Alles werkt hier prima, speedtests zijn ok. Netflix streamen - bedraad en via WiFi via verschillende devices - lukt amper of niet.
Verder geen problemen.
Omdat HBO niet meer aangeboden wordt, zucht, lees nou eens die website, daar staat het toch echt gewoon op! En in je email van ziggo ook trouwens!G.Scholtens schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:51:
Waarom is het HBO aanbod bij Ziggo nu zo waardeloos?
Hier in Alkmaar ook problemen met Netflix (via de Horizonbox). Vanmiddag was alles in orde, nu alleen maar artifacts.garp schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:17:
Verder geen problemen.
Rare is dat via de Android app over wifi alles wel werkt, zodra ik dan de horizonbox selecteer vanuit de app weer alleen artifacts...
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Potverdrie, bij mij is nu ook een smartcard verdwenen uit het overzicht. Ik heb nog een reserve kaart die tot een paar dagen geleden nog in het rijtje stond, maar nu dus weggehaald is.
Morgen maar eens even bellen.
Verwijderd
Gebeurde ook bij mijn nichtje. Via twitter geeist dat smartcard weer geactiveerd gaat worden wat inmiddels gelukt is. Lijkt wel of ziggo stiekum smartcards die ff niet gebruikt worden verwijderd worden om zo meer kaarten te kunnen verhuren. Lekker bezig daar bij ziggo. Mensen hou het goed in de gaten.
Even een vraagje, bestaat er een mogelijkheid om met mijn tv afstandbediening de horizon box te bedienen? Andersom wil ik niet
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Nee, omgeving Utrecht. Issues spelen nog steeds.Jerrythafast schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:09:
[...]
Eind december waren er problemen in Limburg. Woon jij in Limburg? Misschien zijn de problemen dan terug
Na bijna tien jaar ben ik vandaag overgestapt van Ziggo naar een xDSL provider.
Ik woon in postcode gebied 1079 en hier speelt al sinds 5 september vorig jaar (2016) een storing met de upstream kanalen van de verbinding. Geregeld (vrijwel dagelijks) stort de upstream inelkaar met al gevolg dat de hele internet verbinding eruit klapt.
Aangezien het meestal overdag gebeurde en ik dan op m'n werk zat heeft het even geduurd voordat ik hier echt last van had. Vanaf het moment dat ik hier last van begon te krijgen ben ik begonnen met de 1e lijn. Die heeft het door gezet naar afdeling capaciteitsproblemen want daar had het volgens hun mee te maken. Niet dus.
Het probleem is ontstaan na netwerk onderhoud voor project "Noordkaap"(als ik het goed zeg). De man van de capaciteit afdeling heeft een ticket geopend naar de netwerk afdeling in Amsterdam. Maar toen die erachter kwam dat daar niks mee gedaan werd heeft ie me zelf maar weer gebeld.
Uiteindelijk na herhaaldelijk contact met deze vriendelijke heer heb ik het maar eens hogerop gezocht en heb ik het e-mail adres weten te achterhalen van de CEO van Liberty Global (het Amerikaanse moeder bedrijf van Ziggo). Nadat ik die een mail heb gestuurd, op 22 november, kwam ik in contact met een medewerker (ik noem geen namen dat vind ik niet gepast in het openbaar die lui doen ook maar hun werk) van de afdeling Customer Communications. Hij had alle begrip voor mijn ongemak en zou erachteraan gaan etc etc etc.
Het is inmiddels 5 januari en vandaag alleen al is de verbinding er 4 keer uitgeklapt. De maat is dus vol en ik ben overgestapt naar Xs4all. Ik ga meer betalen, zal geen bridge modus meer hebben in de fritzbox en verlies de helft aan snelheid. MAAR de verbinding zal in ieder geval stabiel zijn, althans daar gaan we maar vanuit. In de bevestigingsmail van Xs4all staat dat KPN langs moet komen om mijn aansluitpunt te verbeteren dus ik hou m'n hart vast.
Ik was altijd enorm tevreden met UPC, hoge snelheden, stabiele verbinding. Ik heb geen idee wat ze precies aan onderhoud hebben gedaan, maar wat ik begreep van de medewerker van Customer Communications komt dit veelvuldig voor na dit type onderhoud en is 5 maanden niet eens zo lang.
Ik was echt met stomheid geslagen toen ik dit hoorde eerlijk gezegd. Maar goed om een lang verhaal kort te maken: Voor mij helaas geen Ziggo meer.
Kasper
Ik woon in postcode gebied 1079 en hier speelt al sinds 5 september vorig jaar (2016) een storing met de upstream kanalen van de verbinding. Geregeld (vrijwel dagelijks) stort de upstream inelkaar met al gevolg dat de hele internet verbinding eruit klapt.
Aangezien het meestal overdag gebeurde en ik dan op m'n werk zat heeft het even geduurd voordat ik hier echt last van had. Vanaf het moment dat ik hier last van begon te krijgen ben ik begonnen met de 1e lijn. Die heeft het door gezet naar afdeling capaciteitsproblemen want daar had het volgens hun mee te maken. Niet dus.
Het probleem is ontstaan na netwerk onderhoud voor project "Noordkaap"(als ik het goed zeg). De man van de capaciteit afdeling heeft een ticket geopend naar de netwerk afdeling in Amsterdam. Maar toen die erachter kwam dat daar niks mee gedaan werd heeft ie me zelf maar weer gebeld.
Uiteindelijk na herhaaldelijk contact met deze vriendelijke heer heb ik het maar eens hogerop gezocht en heb ik het e-mail adres weten te achterhalen van de CEO van Liberty Global (het Amerikaanse moeder bedrijf van Ziggo). Nadat ik die een mail heb gestuurd, op 22 november, kwam ik in contact met een medewerker (ik noem geen namen dat vind ik niet gepast in het openbaar die lui doen ook maar hun werk) van de afdeling Customer Communications. Hij had alle begrip voor mijn ongemak en zou erachteraan gaan etc etc etc.
Het is inmiddels 5 januari en vandaag alleen al is de verbinding er 4 keer uitgeklapt. De maat is dus vol en ik ben overgestapt naar Xs4all. Ik ga meer betalen, zal geen bridge modus meer hebben in de fritzbox en verlies de helft aan snelheid. MAAR de verbinding zal in ieder geval stabiel zijn, althans daar gaan we maar vanuit. In de bevestigingsmail van Xs4all staat dat KPN langs moet komen om mijn aansluitpunt te verbeteren dus ik hou m'n hart vast.
Ik was altijd enorm tevreden met UPC, hoge snelheden, stabiele verbinding. Ik heb geen idee wat ze precies aan onderhoud hebben gedaan, maar wat ik begreep van de medewerker van Customer Communications komt dit veelvuldig voor na dit type onderhoud en is 5 maanden niet eens zo lang.
Ik was echt met stomheid geslagen toen ik dit hoorde eerlijk gezegd. Maar goed om een lang verhaal kort te maken: Voor mij helaas geen Ziggo meer.
Kasper
Ziggo kan over het algemeen niet zien of kaarten gebruikt worden, dat kan alleen als je met ontvanger waar de kaart in zit ook gebruik maakt van On Demand.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:08:
Lijkt wel of ziggo stiekum smartcards die ff niet gebruikt worden verwijderd worden om zo meer kaarten te kunnen verhuren.
Ik ben juist van xDSL afgestapt en naar Ziggo gegaan om die redenen. Van werkende verbinding die over tijd steeds langzamer werd en onstabiel. Meerdere modems, monteurs etc etc die allemaal met dezelfde diagnose kwamen dat de 'ondergrondse' afdeling van KPN het op moest lossen maar niets deed. Meerdere mensen in de straat met vergelijkbare problemen (7 waarvan ik het wist). Uiteindelijk was ik er klaar mee. Van 55mbit naar 25 en klapperende lijn met als oplossing terugzetten naar 20mbit... En nu Ziggo, 300/30 en stabiel, snel en misschien wel Docsis3.1Kasper1985 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:31:
Na bijna tien jaar ben ik vandaag overgestapt van Ziggo naar een xDSL provider.
knip
Kasper
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Inderdaad, dan wordt hetjongetje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:04:
Inderdaad. Worden wel erg veel aannames gedaan. Logisch dat als ze het hele DVB-C omgooien naar IPTV dat er dan meer bandbreedte beschikbaar komt. Maar die impact is wel gigantisch!

Testing, one, two ...
Grappig (of juist niet), ik heb dezelfde ervaring... er is 2x kort na elkaar "onderhoud" gepleegd (eind juni 2016) maar de kwaliteit is wel degelijk achteruit gegaan. Ik heb sinds die periode wel weer last van blokjes op de TV en de upstream demping is flink omhoog gegaan; 3,0 dbmv per kanaal... SNR is ook van 42,5 naar 39 gegaan, maar het zit hier nog binnen de marge dus heb er geen last van. Maar kan me voorstellen dat als je al rond de limiet zat dat ze het nooit meer correct krijgenKasper1985 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:31:
*knip*
Kasper

Wat is project Noordkaap dan?Kasper1985 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:31:
Het probleem is ontstaan na netwerk onderhoud voor project "Noordkaap"(als ik het goed zeg).
[ Voor 78% gewijzigd door tiguan op 06-01-2017 00:14 ]
Hier ook nerveus iedere keer als ik een mailtje krijg met onderhoud melding. Het wordt er iedere keer slechter op. En ik zat 5 jaar geleden bij een meting van een monteur op de limiet. Dan snap ik het wel. WTF zijn ze daar aan het doen?ArcticWolf schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:06:
[...]
Grappig (of juist niet), ik heb dezelfde ervaring... er is 2x kort na elkaar "onderhoud" gepleegd (eind juni 2016) maar de kwaliteit is wel degelijk achteruit gegaan. Ik heb sinds die periode wel weer last van blokjes op de TV en de upstream demping is flink omhoog gegaan; 3,0 dbmv per kanaal... SNR is ook van 42,5 naar 39 gegaan, maar het zit hier nog binnen de marge dus heb er geen last van. Maar kan me voorstellen dat als je al rond de limiet zat dat ze het nooit meer correct krijgen
Via HDMI-CEC (lees: Anynet+, EasyLink, BRAVIA Sync, SimpLink en andere fancy merkspecifieke termen), bedoel je? nee, dat snapt Horizon nog niet; het enige dat ik langs heb zien komen is dat bij het uitschakelen van sommige TV's de Horizon ook uitgaat.flexje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:12:
Even een vraagje, bestaat er een mogelijkheid om met mijn tv afstandbediening de horizon box te bedienen? Andersom wil ik niet
Met een universele AB zoals een Logitech Harmony kun je wel het een en ander bedienen maar hoe daar de recente stand van zaken is weet ik niet. De Horizon AB werkt voornamelijk via RF, enkele basale functies kunnen ook via IR maar dan moet je (hele lange) macros gaan programmeren om aan de 'shortcuts' te komen.
Weet je dat zeker? Want als je een kaartje een tijd niet gebruikt hebt, krijgt hij geen signaal meer. Dan moet je een reactivatie signaal sturen (hebben we pas geleden nog gedaan, toch maar eens dat 5e kaartje in de tweede Anysee gestopt)hcQd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:42:
[...]
Ziggo kan over het algemeen niet zien of kaarten gebruikt worden, dat kan alleen als je met ontvanger waar de kaart in zit ook gebruik maakt van On Demand.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Gisteravond heb ik alleen gekeken via de Netflix app op de Horizon Box. Mij viel op dat het laden/starten van een serie vrij lang duurde. Normaal gesproken zie het percentage heel snel oplopen (met grote sprongen), nu duurde dit vrij lang.garp schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:17:
Verder geen problemen.
Jerrythafast schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:38:
[...]
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor. DHCP en telefonie zouden totaal niks met elkaar te maken moeten hebben, maar het zou in theorie natuurlijk een vage firmware bug kunnen zijn. Het is natuurlijk redelijk eenvoudig om even je netwerk los te trekken, de DHCP server aan te zetten en te kijken of de telefoon het dan wel weer doet. Trouwens, wat voor Ubee heb je? Er zijn er een stuk of 4 of 5 in omloop.
Uiteindelijk het interne netwerk compleet uitgezet, router factory defaults gezet en raad eens..... Nog steeds geen telefoon. Lampje van de telefoon gaat wel knipperen als je belt, maar je hoort aan geen van beide kanten iets. Ook met het test telefoontje van Ziggo krijg ik niets. Ziggo gebeld en ze sturen een monteur langs.joppybt schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:02:
[...]
Kun je het reproduceren als je je eigen nummer (vanaf mobiel) belt?
Ik voorspel dat de voeding van je UBEE modem aan het overlijden is. Test eens met een andere voeding (van je router of externe harde schijf of zo)
Dat komt omdat de kaartjes continu worden bijgewerkt. Als ze een tijdje niet gebruikt zijn missen ze de juiste informatie om de zenders vrij te kunnen geven. Meestal komt dit vanzelf goed, kan een uurtje duren, soms hebben ze teveel updates gemist en dan moeten ze een opnieuw geprovisioneerd worden.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:45:
Want als je een kaartje een tijd niet gebruikt hebt, krijgt hij geen signaal meer.
Netflix via de Horizon Box werkt alleraardigst. Jammer dat het op de slaapkamer nog niet op deze manier werkt via de Extra Mediabox. Volgens Ziggo is het technisch niet mogelijk. Op de slaapkamer dus maar via AirPlay naar de Apple TV blijven gebruiken. 
/edit: Overigens wel een fail. HBO series bevatten geen DD 5.1 (via Movies & Series XL). Heb het even getest bij Band of Brothers en bij Game of Thrones, en beide hebben alleen maar een Stereo audiostream.
Heb dit via Twitter even nagevraagd en dan krijg je als simpel antwoord; we geven door wat wij aangeleverd krijgen.
Lijkt me sterk dat ze die series zonder DD 5.1 doorgestuurd krijgen..
/edit: Overigens wel een fail. HBO series bevatten geen DD 5.1 (via Movies & Series XL). Heb het even getest bij Band of Brothers en bij Game of Thrones, en beide hebben alleen maar een Stereo audiostream.
Heb dit via Twitter even nagevraagd en dan krijg je als simpel antwoord; we geven door wat wij aangeleverd krijgen.
Lijkt me sterk dat ze die series zonder DD 5.1 doorgestuurd krijgen..
[ Voor 43% gewijzigd door Rivanov op 06-01-2017 08:44 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zonde want ik gebruik de ziggo afstandsbediening eigenlijk alleen voor het zappen. Geluid en alles gaat via de avr.Ivar1984 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 02:12:
[...]
Via HDMI-CEC (lees: Anynet+, EasyLink, BRAVIA Sync, SimpLink en andere fancy merkspecifieke termen), bedoel je? nee, dat snapt Horizon nog niet; het enige dat ik langs heb zien komen is dat bij het uitschakelen van sommige TV's de Horizon ook uitgaat.
Met een universele AB zoals een Logitech Harmony kun je wel het een en ander bedienen maar hoe daar de recente stand van zaken is weet ik niet. De Horizon AB werkt voornamelijk via RF, enkele basale functies kunnen ook via IR maar dan moet je (hele lange) macros gaan programmeren om aan de 'shortcuts' te komen.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ah, ik vroeg me al af hoe dat werkte (in ons geval had dat kaartje al een jaar of zo niet in een decoder gezeten dus die had een beetje heel veel teveel updates gemist waarschijnlijkhcQd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:24:
[...]
Dat komt omdat de kaartjes continu worden bijgewerkt. Als ze een tijdje niet gebruikt zijn missen ze de juiste informatie om de zenders vrij te kunnen geven. Meestal komt dit vanzelf goed, kan een uurtje duren, soms hebben ze teveel updates gemist en dan moeten ze een opnieuw geprovisioneerd worden.
De smartcard werkte ook niet meer. Vanochtend even gebeld en mij werd verteld dat hij gewoon nog in het systeem stond. Ja ja, heel toevallig werkte hij daarna ook weer en is hij ook weer zichtbaar in mijnziggo.raven22 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:53:
Potverdrie, bij mij is nu ook een smartcard verdwenen uit het overzicht. Ik heb nog een reserve kaart die tot een paar dagen geleden nog in het rijtje stond, maar nu dus weggehaald is.
Kortom als je niet aan de bel trekt, ben je hem na verloop van tijd gewoon kwijt denk ik!
Het werkt ongeveer zo: je smartcard moet van de zenders die in jouw abonnement zitten de decryptiesleutels hebben, zodat hij die zenders kan ontsleutelen. Hiertoe stuurt Ziggo continu met het TV-signaal ook een datastroom mee waarin voor elke smartcard de sleutels van de betreffende zenders worden gegeven. Eens in de zoveel tijd (een uurtje of zoiets) komt dan de informatie voor jouw smartcard voorbij. Die sleutels hebben een beperkte geldigheidsduur, daarna werken ze niet meer. Je smartcard moet dus vóór dat moment nieuwe sleutels ontvangen hebben, anders gaat het beeld op zwart. Als je je TV/ontvanger een paar weken uit laat staan zijn de sleutels die bij je smartcard bekend waren inmiddels verlopen en geeft hij dus pas weer beeld als er nieuwe sleutels voorbij komen in de datastream van het TV-signaal. Omdat dat een uur kan duren, heb je op Mijn Ziggo een knopje om een 'activatiepulsje' te sturen. Dat knopje zorgt ervoor dat de sleutels voor jouw smartcard zo snel mogelijk worden verzonden. Je hebt dan vaak binnen een minuut alweer beeld.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:52:
[...]
Ah, ik vroeg me al af hoe dat werkte (in ons geval had dat kaartje al een jaar of zo niet in een decoder gezeten dus die had een beetje heel veel teveel updates gemist waarschijnlijk)
Sinds 2 weken is mijn Horizon box overleden, doet echt helemaal niets meer.
Dit via @ziggowebcare doorgegeven en er werd toen aangegeven dat er een nieuwe mediabox van Horizon zou worden verstuurd maar tot de dag van vandaag nog niets ontvangen, heb dit aangekaart maar krijg gewoon geen reactie meer van @ziggowebcare....
Hele slechte zaak, wat kan ik nu het beste doen?
Dit via @ziggowebcare doorgegeven en er werd toen aangegeven dat er een nieuwe mediabox van Horizon zou worden verstuurd maar tot de dag van vandaag nog niets ontvangen, heb dit aangekaart maar krijg gewoon geen reactie meer van @ziggowebcare....
08000620 bellen, daarna optie 3 en dan verder luisteren welk nummer je moet kiezen voor de helpdesk van de TV?markvl1975 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:52:
Of 1200 bellen (als je telefonie hebt) Webcare is absoluut niet meer zoals het was.markvl1975 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:52:
Jammer want het is wel een van de moderne mogelijkheden die gebruikt kan worden.
Dus als ik jouw was zou ik bellen (of wellicht dat naast 1200 dat 0800 ook werkt)
2250 WP Zuid PVoutput
Voor zoiets belangrijks ga je toch niet social media gebruiken? Zoals andere tweakers al hebben aangegeven, gewoon direct bellen! Of ben ik nu te ouderwets....?markvl1975 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:52:
Sorry, maar dan ben je toch een <insert random insult> als je dat hier moet gaan vragen?markvl1975 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:52:
en hoe wil Ziggo nou weten bij een CI+ module ( of andere niet aan het internet hangende ) decoder welke kaart er in zit?raven22 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:36:
[...]
De smartcard werkte ook niet meer. Vanochtend even gebeld en mij werd verteld dat hij gewoon nog in het systeem stond. Ja ja, heel toevallig werkte hij daarna ook weer en is hij ook weer zichtbaar in mijnziggo.
Kortom als je niet aan de bel trekt, ben je hem na verloop van tijd gewoon kwijt denk ik!
Je hebt de volgende smartcards geactiveerd:
Smartcard | 10071XX5749
Smartcard | 42655XX8660
Smartcard | 42659XX4927
Smartcard | 10250XX9509
Smartcard | 42634XX3573
Smartcard | 10071XX6390
uhm... 6 kaarten?
404 Signature not found
Awesome, monteur is net weer weg. Alles perfect nu!Beekforel schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:02:
Ok ik snap er niks meer van, nu is Net5 via de Horizon Box ook een drama. Rechtstreeks op de hoofdaansluiting.
Zal eens zeuren bij Ziggo om een monteur.
Hij heeft een meting gedaan op de AOP en kreeg daar waarden die niet ok waren. Nieuwe AOP gemonteerd, maar nog steeds niet ok. Heb voor de AOP een koppeling zitten die van groen (oude) naar blauw (nieuwe) kabel gaat, die heeft hij los gehad en gecontroleerd en opnieuw vastgezet: meting gaf goed waarden!
Alles weer netjes aangesloten en nu overal weer perfect.
Kan ik nu weer rustig een boek gaan lezen.

Best ernstigUltraSub schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 00:30:
[...]
Hier ook nerveus iedere keer als ik een mailtje krijg met onderhoud melding. Het wordt er iedere keer slechter op. En ik zat 5 jaar geleden bij een meting van een monteur op de limiet. Dan snap ik het wel. WTF zijn ze daar aan het doen?

Denk eerder dat het allemaal nog steeds gerelateerd is aan de fusie van UPC en Ziggo, sindsdien is er erg veel onderhoud overal geweest.
Wat een puinzooi is het bij Ziggo nu ook bij mij alle 4 de geregistreerde Smartcards uit het mijn ziggo overzicht verdwenen.. strax maar weer in de telefoon klimmen.
Ik heb vandaag een Connect box aangesloten bij mijn schoonouders (oud-ziggo).
Klopt het dat er geen lampjes branden op het modem behalve de onderste dat het modem aanstaat ?
Het lampjes branden wel tijdens het opstarten, maar nu het modem helemaal klaar is brand alleen de onderste
Klopt het dat er geen lampjes branden op het modem behalve de onderste dat het modem aanstaat ?
Het lampjes branden wel tijdens het opstarten, maar nu het modem helemaal klaar is brand alleen de onderste
2250 WP Zuid PVoutput
Wij thuis al 3 maanden zonder fatsoenlijke TV (alleen NL 123 HD de rest analoog)
onze Sony Bravia kan niet meer overweg met de horizon box elke zoveel minuten faalt dus schijnbaar de HDMI handshake beeld valt weg ...
3 monteurs later en toen een defecte Horizon ontvangen van de laatste monteur die is toen wel vertrokken want ja een horizon kan er wel 24 uur over doen voordat hij gaat werken.
nu word ik alweer een week of 3 aan het lijntje gehouden met het volgende:
alle klanten worden over gezet naar een nieuw klantensysteem, alleen er blijven 4000 klanten ergens hangen in het proces (ik dus ook) waardoor ze de smartcard van onze nieuwe CI+ module niet kunnen activeren... vroeger stonden alle zenders er een week of 2 op en hoefde ik daar niet op te wachten.
maarja geen Glasvezel hier en maar 20Mb ADSL anders had ik al lang bij de groene buren geweest
onze Sony Bravia kan niet meer overweg met de horizon box elke zoveel minuten faalt dus schijnbaar de HDMI handshake beeld valt weg ...
3 monteurs later en toen een defecte Horizon ontvangen van de laatste monteur die is toen wel vertrokken want ja een horizon kan er wel 24 uur over doen voordat hij gaat werken.
alle klanten worden over gezet naar een nieuw klantensysteem, alleen er blijven 4000 klanten ergens hangen in het proces (ik dus ook) waardoor ze de smartcard van onze nieuwe CI+ module niet kunnen activeren... vroeger stonden alle zenders er een week of 2 op en hoefde ik daar niet op te wachten.
maarja geen Glasvezel hier en maar 20Mb ADSL anders had ik al lang bij de groene buren geweest
Dat kloptMdO82 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:57:
Ik heb vandaag een Connect box aangesloten bij mijn schoonouders (oud-ziggo).
Ze zullen eerder bedoelen als er helemaal geen lampjes branden
Kende het modem nog niet in de praktijk vandaar mijn vraag
2250 WP Zuid PVoutput
Je kunt in ieder geval de niet-HD zenders in digitale SD-kwaliteit kijken. Analoog is echt niet meer nodig. Stel je TV voor voorlopig even in met netwerk ID 4444 in plaats van 5555.Wognummer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:08:
Wij thuis al 3 maanden zonder fatsoenlijke TV (alleen NL 123 HD de rest analoog)
Voor wat betreft het geactiveerd krijgen van je module... zo'n beetje het enige wat je hiertegen kunt doen is blijven aandringen. Contact via Twitter of Facebook wil ook nog wel eens helpen als ik de verhalen hier in dit topic zo lees. Maar verder gewoon elke dag even een belletje naar 1200 om te vragen of ze al weten wanneer je weer je volledige TV-abbo kunt ontvangen. En informeer ook even naar het prijsverschil dat ze je moeten terugbetalen omdat ze je nu Kabel TV in plaats van jouw Play-abonnement leveren.
Ik gebruik zelf de harmony hub companion https://tweakers.net/pric...-companion/specificaties/en die werkt prima met zowel de oude als de nieuwe horizon box.Ivar1984 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 02:12:
[...]
Via HDMI-CEC (lees: Anynet+, EasyLink, BRAVIA Sync, SimpLink en andere fancy merkspecifieke termen), bedoel je? nee, dat snapt Horizon nog niet; het enige dat ik langs heb zien komen is dat bij het uitschakelen van sommige TV's de Horizon ook uitgaat.
Daarnaast kun je de harmony app. ook op je telefoon installeren en dan je telefoon als afstandsbediening gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Read op 06-01-2017 20:35 ]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Dat laatste kan ook gewoon met de ziggo app, je telefoon als afstandsbediening gebruiken.
Klopt je hebt helemaal gelijk ik haalde ze even door elkaar vanaf kanaal 925Jerrythafast schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:32:
[...]
Je kunt in ieder geval de niet-HD zenders in digitale SD-kwaliteit kijken. Analoog is echt niet meer nodig. Stel je TV voor voorlopig even in met netwerk ID 4444 in plaats van 5555.
Voor wat betreft het geactiveerd krijgen van je module... zo'n beetje het enige wat je hiertegen kunt doen is blijven aandringen. Contact via Twitter of Facebook wil ook nog wel eens helpen als ik de verhalen hier in dit topic zo lees. Maar verder gewoon elke dag even een belletje naar 1200 om te vragen of ze al weten wanneer je weer je volledige TV-abbo kunt ontvangen. En informeer ook even naar het prijsverschil dat ze je moeten terugbetalen omdat ze je nu Kabel TV in plaats van jouw Play-abonnement leveren.
en ik weet inmiddels dat ik voor 20 jan weer beeld zou moeten hebben idd maarja 2 weken vanaf nu
er ligt al een ingebreke brief bij ze waarin ik aangeef nadat dit voorbij is een fatsoenlijke compenatie wil hebben
Via social media duurt het tegenwoordig een dag of 4 voordat je antwoord hebt,.. heel jammer vroeger echt binnen een paar uur
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 06-01-2017 20:50 ]
Dank voor de update, bij mijzelf is het alweer een hele tijd geleden dat ik Horizon heb geprobeerd i.c.m. Harmony, ik had trouwens ook een antiek model dat niet lang daarna de geest heeft gegeven.Read schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:33:
[...]
Ik gebruik zelf de harmony hub companion https://tweakers.net/pric...-companion/specificaties/en die werkt prima met zowel de oude als de nieuwe horizon box.
Daarnaast kun je de harmony app. ook op je telefoon installeren en dan je telefoon als afstandsbediening gebruiken.
Dat werkt alleen maar als je de Horizon in je thuisnetwerk hebt hangen, waar in voormalig Ziggo gebied vrij weinig reden voor is (ok, afgezien van DLNA-player en WiFi AP dan).martinusz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:42:
Dat laatste kan ook gewoon met de ziggo app, je telefoon als afstandsbediening gebruiken.
Netflix (gewoon de stream via internet, niet via de Horizon box want die heb en wil ik niet) blijft slecht. Op hetzelfde device even overschakelen naar 4G (Vodafone) en huppakee: Netflix werkt weer gewoon.
Speedtests op WiFi en bedraad zijn prima.
Op de ATV3, bedraad, ook geen Netflix mogelijk. Zakelijke helpdesk gebeld en de boel voorgelegd. In eerste instantie wilde de medewerker zelfs zeggen dat het 'dus'niet aan Ziggo lag. Nog een keer uitgelegd en toen begreep 'ie het wel. Zet me in de wacht om 'een meting te doen' en even later tuut-tuut-tuut de verbinding verbroken.
Ik belde mobiel, dus die disconnect kwam niet door een test van de lijn :-)
Mooi staaltje 'geen zin in dit gezeik' van de zakelijke helpdesk. En knap dat ze me hiermee geïrriteerd gekregen hebben, want ik ben eigenlijk bijzonder tevreden over hun internet verbinding en de dienstverlening er om heen over het algemeen.
Speedtests op WiFi en bedraad zijn prima.
Op de ATV3, bedraad, ook geen Netflix mogelijk. Zakelijke helpdesk gebeld en de boel voorgelegd. In eerste instantie wilde de medewerker zelfs zeggen dat het 'dus'niet aan Ziggo lag. Nog een keer uitgelegd en toen begreep 'ie het wel. Zet me in de wacht om 'een meting te doen' en even later tuut-tuut-tuut de verbinding verbroken.
Ik belde mobiel, dus die disconnect kwam niet door een test van de lijn :-)
Mooi staaltje 'geen zin in dit gezeik' van de zakelijke helpdesk. En knap dat ze me hiermee geïrriteerd gekregen hebben, want ik ben eigenlijk bijzonder tevreden over hun internet verbinding en de dienstverlening er om heen over het algemeen.
Ze zitten gewoon om de hoek hier

Hoef ik iig de helpdesk niet meer te bellen

Hoef ik iig de helpdesk niet meer te bellen
Nee, want de helpdesk kreeg ik niet eens te pakken gistermiddag.. In Zwolle zit ook een Ziggo helpdesk, naast die van Telfort. Beetje rivaliteitssfeertje hangt daar
Op de telfort afdeling een boksbeugel met een sticker van Ziggo erop 
Gistermiddag iemand laten overstappen naar Ziggo. Alsnog erg veel werk van gehad, aangezien de website van Ziggo niet lekker werkte (bestaande KPN nummer meenemen en de analoge belbudget telefoonlijn opzeggen). Terwijl die meneer alleen KPN als telefonieprovider had, en Ziggo doodleuk telkens over KPN als ISP had.. Ben benieuwd..
Gistermiddag iemand laten overstappen naar Ziggo. Alsnog erg veel werk van gehad, aangezien de website van Ziggo niet lekker werkte (bestaande KPN nummer meenemen en de analoge belbudget telefoonlijn opzeggen). Terwijl die meneer alleen KPN als telefonieprovider had, en Ziggo doodleuk telkens over KPN als ISP had.. Ben benieuwd..
Welke regio woon jij, ik omgeving Utrecht en mijn streams zijn perfect. Dat laat pingplotter ook zien, zie afbeelding. Kan je eens een traceroute maken richting het netflix CDN netwerk? Waarschijnlijk neem jij een ander pad dan ik.garp schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:23:
Netflix (gewoon de stream via internet, niet via de Horizon box want die heb en wil ik niet) blijft slecht. Op hetzelfde device even overschakelen naar 4G (Vodafone) en huppakee: Netflix werkt weer gewoon.
Als ik met mijn account inlog zie ik dat ik o.a. verbindt naar deze IP's. Dat kan misschien per account /content verschillen alhoewel ik de kans klein acht.
198.38.114.164
198.38.115.164
198.38.114.160
198.38.114.160

Gezien de ping tijden is het onmogelijk dat (ik) naar het buitenland connect, dus de router namen (DNS) lijken niet helemaal up to date na laatste wijzigingen o.a. UK en FR erin.
traceroute to 198.38.115.164 (198.38.115.164), 64 hops max, 52 byte packets
1 router (172.16.1.1) 3.169 ms 1.259 ms 0.926 ms
2 * * *
3 mnd-rc0001-cr101-xe-1-2-1-0.core.as9143.net (213.51.189.153) 18.383 ms 14.525 ms 9.698 ms
4 uk-lon01b-rd1-xe-1-1-0-0.aorta.net (84.116.134.53) 9.972 ms 13.142 ms 9.095 ms
5 fr-par02b-rd1-xe-3-1-3-0.aorta.net (84.116.134.54) 9.697 ms 10.825 ms 9.578 ms
6 198.38.115.16 (198.38.115.16) 10.804 ms 9.546 ms 9.780 ms
Opmerkelijk is dat het andere cluster met 114 in het 3e IP octet niet volledig kan tracen, maar wel kan pingen er is dus wel end to end verbinding.
traceroute to 198.38.114.160 (198.38.114.160), 64 hops max, 52 byte packets
1 router (172.16.1.1) 3.468 ms 0.953 ms 0.843 ms
2 * * *
3 mnd-rc0001-cr101-xe-1-2-1-0.core.as9143.net (213.51.189.153) 10.554 ms 8.971 ms 8.358 ms
4 84.116.135.37 (84.116.135.37) 10.453 ms 9.695 ms 10.464 ms
5 84.116.135.38 (84.116.135.38) 9.299 ms 10.040 ms 9.469 ms
6 213.46.182.54 (213.46.182.54) 9.682 ms 9.457 ms 10.074 ms
Ziggo probeert op allerlei mogelijke manieren hun klanten binnenboord te houden. Mijn contract is bij ze afgelopen en ik confronteer ze met de mogelijkheid van glasvezel dat bij ons thuis in de meterkast ligt en al netjes is aangesloten.
Reactie Ziggo medewerker: "er ligt geen glasvezel bij u binnen meneer".
Ik: "jawel hoor. Er komt een oranje kabel binnen en deze is aangesloten op een kastje in de meterkast. Deze hebben ze er 3 jaar geleden neergelegd nadat er in de hele gemeente glasvezel is aangelegd. Beide buren maken ook gebruik van glasvezel. Op de website bij KPN krijg ik bij de postcode check de melding dat glasvezel beschikbaar is"
Ziggo medewerker: "Als ik kijk in mij systeem en op de postcodecheck op de website van KPN ligt het er niet"
Ik: "dan zou ik het adres nog eens goed controleren"
Ziggo medewerker: "Het adres klopt gewoon. Er ligt bij u geen glasvezel"
Zucht......
Reactie Ziggo medewerker: "er ligt geen glasvezel bij u binnen meneer".
Ik: "jawel hoor. Er komt een oranje kabel binnen en deze is aangesloten op een kastje in de meterkast. Deze hebben ze er 3 jaar geleden neergelegd nadat er in de hele gemeente glasvezel is aangelegd. Beide buren maken ook gebruik van glasvezel. Op de website bij KPN krijg ik bij de postcode check de melding dat glasvezel beschikbaar is"
Ziggo medewerker: "Als ik kijk in mij systeem en op de postcodecheck op de website van KPN ligt het er niet"
Ik: "dan zou ik het adres nog eens goed controleren"
Ziggo medewerker: "Het adres klopt gewoon. Er ligt bij u geen glasvezel"
Zucht......
Ik zou er maar eens gebruik van maken als ik jou was
Je zit al 3 jaar te lang bij Ziggo (tenzij je pas bent verhuisd vanuit niet-Glasvezelgebied natuurlijk).
[ Voor 48% gewijzigd door Jerrythafast op 07-01-2017 10:59 ]
Ik was altijd best tevreden over Ziggo. De service vind ik goed en ik ben nooit zoveel eisend wat betreft internetsnelheden. Echter KPN bied momenteel abonnement die beter bij mij aansluiten en ze zijn nog eens flink goedkoper ook....Jerrythafast schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:59:
Ik zou er maar eens gebruik van maken als ik jou wasJe zit al 3 jaar te lang bij Ziggo (tenzij je pas bent verhuisd vanuit niet-Glasvezelgebied natuurlijk).
Waarom dan nog nog een poging doen bij Ziggo? Direct KPN aanvragen.Sunri5e schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Ik was altijd best tevreden over Ziggo. De service vind ik goed en ik ben nooit zoveel eisend wat betreft internetsnelheden. Echter KPN bied momenteel abonnement die beter bij mij aansluiten en ze zijn nog eens flink goedkoper ook....
Ik wou dat ik hier die keuze had...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik zou het ook wel weten. Het gaat niet alleen om snelheid maar ook om latency. Dit is al snel 4-5ms minder bij glasvezel
8 punten en 3 strepen
Ik zal die CDN's ook even in mijn Smokeping opvoeren.
Regio Utrecht, Maarssen dorp om precies te zijn.
Regio Utrecht, Maarssen dorp om precies te zijn.
stormfly schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:43:
[...]
Welke regio woon jij, ik omgeving Utrecht en mijn streams zijn perfect. Dat laat pingplotter ook zien, zie afbeelding. Kan je eens een traceroute maken richting het netflix CDN netwerk? Waarschijnlijk neem jij een ander pad dan ik.
Als ik met mijn account inlog zie ik dat ik o.a. verbindt naar deze IP's. Dat kan misschien per account /content verschillen alhoewel ik de kans klein acht.
198.38.114.164
198.38.115.164
198.38.114.160
198.38.114.160
[afbeelding]
Gezien de ping tijden is het onmogelijk dat (ik) naar het buitenland connect, dus de router namen (DNS) lijken niet helemaal up to date na laatste wijzigingen o.a. UK en FR erin.
traceroute to 198.38.115.164 (198.38.115.164), 64 hops max, 52 byte packets
1 router (172.16.1.1) 3.169 ms 1.259 ms 0.926 ms
2 * * *
3 mnd-rc0001-cr101-xe-1-2-1-0.core.as9143.net (213.51.189.153) 18.383 ms 14.525 ms 9.698 ms
4 uk-lon01b-rd1-xe-1-1-0-0.aorta.net (84.116.134.53) 9.972 ms 13.142 ms 9.095 ms
5 fr-par02b-rd1-xe-3-1-3-0.aorta.net (84.116.134.54) 9.697 ms 10.825 ms 9.578 ms
6 198.38.115.16 (198.38.115.16) 10.804 ms 9.546 ms 9.780 ms
Opmerkelijk is dat het andere cluster met 114 in het 3e IP octet niet volledig kan tracen, maar wel kan pingen er is dus wel end to end verbinding.
traceroute to 198.38.114.160 (198.38.114.160), 64 hops max, 52 byte packets
1 router (172.16.1.1) 3.468 ms 0.953 ms 0.843 ms
2 * * *
3 mnd-rc0001-cr101-xe-1-2-1-0.core.as9143.net (213.51.189.153) 10.554 ms 8.971 ms 8.358 ms
4 84.116.135.37 (84.116.135.37) 10.453 ms 9.695 ms 10.464 ms
5 84.116.135.38 (84.116.135.38) 9.299 ms 10.040 ms 9.469 ms
6 213.46.182.54 (213.46.182.54) 9.682 ms 9.457 ms 10.074 ms
Of ping nu 4ms is bij glasvezel of 10a11ms bij kabel dat merk je echt niet hoor.PA5AM schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:52:
Ik zou het ook wel weten. Het gaat niet alleen om snelheid maar ook om latency. Dit is al snel 4-5ms minder bij glasvezel
Maar jullie zouden dus overstappen naar KPN?
NLE is prijstechnisch erg intressant.Sunri5e schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:40:
Daar zat ik laatst ook al naar te kijken. €29,95 p/m voor 100/10MBit (upload zal ws 30MBit zijn) en interactive tv (1 ontvanger). Dat is echt een mooie prijs.
[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 07-01-2017 14:19 ]
Niet vanwege het kwaliteitsverschil ( hier ter plaatse ) maar wel vanwege de bijkomende kortingen op mijn overige pakketten.Sunri5e schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:40:
We hebben al zeker 10 jaar KPN mobiel, en de enige reden dat ik 'terug' gekomen ben naar Ziggo was het magere DSLsignaal in de straat.
Ik kom niet hoger dan 50/5, en ondanks dat de download voldoende is, is de upload gewoon te mager.
Ik hen 4 jaar KPN-DSL gehad, en even zoveel storing als bij Ziggo, hoogstens één langdurige .
Heb je geen andere KPN-pakketten zoals mobiel, moet je de berekening maken OF het voor jou waarde heeft.
En na 6 maanden weer terug naar Ziggo...Sunri5e schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:40:

Bel ze op en zeg dat je wilt overstappen. Kijk dan wat ze je kunnen bieden. Mocht dat niet hetzelfde als KPN zijn, vraag jezelf dan af of het prijsverschil dusdanig groot is dat je moet overstappen of dat je gewoon voor bewezen kwaliteit en bewezen zekerheid gaat.Sunri5e schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:17:
[...]
Ik was altijd best tevreden over Ziggo. De service vind ik goed en ik ben nooit zoveel eisend wat betreft internetsnelheden. Echter KPN bied momenteel abonnement die beter bij mij aansluiten en ze zijn nog eens flink goedkoper ook....
Helaas geldt dat ook bij KPN niet... (onze ervaring)Draicon schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:01:
...of dat je gewoon voor bewezen kwaliteit en bewezen zekerheid gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 07-01-2017 15:34 ]
Moet je KPN nemen of kan je ook een andere glasvezel leverancier nemen? Volgens mij blijft alleen de TV kwaliteit achter bij glasvezel (ja vraag me niet waarom).Sunri5e schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:40:
De HD Glas-zenders zijn gewoon goed, dat zal ik zeker niet betwisten. De standaard HD-zenders zijn van iets mindere kwaliteit en de SD-zenders zijn zeker slechter qua beeldkwaliteit als de SD-zenders bij Ziggo. Nu zullen er gerust mensen die het niet boeit, maar ons stoort het enorm.ArcticWolf schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:45:
Volgens mij blijft alleen de TV kwaliteit achter bij glasvezel (ja vraag me niet waarom).
Klein voorbeeldje van een HD-zender...
Ziggo Sport Totaal Select HD.
Kijk een F1-race en let vooral goed op de rode blokjes als er bijvoorbeeld [PIT] achter de naam van een coureur staat. Die zijn niet scherp bij KPN. Bij Ziggo wel. Keurig felrood en scherpe randen. Bitrate is dus ook al lager bij KPN. Kleine dingetjes, maar vele kleine dingen bij elkaar hebben ons wel doen besluiten weer terug te gaan naar Ziggo.
Dat is alleen via DSL. Via glas is het wel een stuk duurder. Indien 100Mb DSL beschikbaar is, dan is het wel voordelig. Hier is het maximaal 50Mb via DSL, nog steeds niet duur voor die prijs, maarja..tiguan schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:18:
Daar zat ik laatst ook al naar te kijken. €29,95 p/m voor 100/10MBit (upload zal ws 30MBit zijn) en interactive tv (1 ontvanger). Dat is echt een mooie prijs.
Erg vreemd trouwens dat 100Mb DSL nog steeds 29 euro is en 100Mb glasvezel 51 euro p/m. Maakt dus niet uit welke snelheid je neemt via DSL, het blijft 29.95.
Ik zit te kijken om van een oud pakket (Alles-in-1 Extra) naar een nieuw pakket te gaan en ik twijfel tussen Complete en Max. Zo ver ik kan zien zijn de verschillen:
- Complete internetsnelheid 150/15, Max 300/30.
- Complete Movies & Series, Max Movies & Series XL
- Complete 70+ zenders, waarvan 29 HD, Max 115+ zenders, waarvan 38 HD.
Ik kom er alleen niet achter wat het verschil qua zenderaanbod is. Iemand een idee?
- Complete internetsnelheid 150/15, Max 300/30.
- Complete Movies & Series, Max Movies & Series XL
- Complete 70+ zenders, waarvan 29 HD, Max 115+ zenders, waarvan 38 HD.
Ik kom er alleen niet achter wat het verschil qua zenderaanbod is. Iemand een idee?
Kijk ff op de site, staat mooi schema op met de verschillen als het goed is.
Misschien mooi, maar niet erg duidelijk. Tenminste, ik vind het niet duidelijk.martinusz schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:07:
Kijk ff op de site, staat mooi schema op met de verschillen als het goed is.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/GioStyle schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:08:
[...]
Misschien mooi, maar niet erg duidelijk. Tenminste, ik vind het niet duidelijk.
Overal waar TV Standaard bij staat heb je standaard... en bij Max zitten de zenders met "Movies & Series XL" erbij.
De rest zijn weer extra pakketten.
Dank u.ArcticWolf schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:10:
[...]
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Overal waar TV Standaard bij staat heb je standaard... en bij Max zitten de zenders met "Movies & Series XL" erbij.
De rest zijn weer extra pakketten.
Ik heb momenteel Alles-in-1 Extra plus Volop Bellen: €67,90 + €10,95 = €78,85 per maand.
Als ik kies voor Connect Max en Play Start (CI+ Module) plus Volop Bellen: €63,- + €10,95 = €73,95 per maand.
Dan ga ik van 200/20 Mb/s naar 300/30 Mb/s en ik ga €4,90 per maand minder betalen.
Yep, sinds de introductie van Connect en Play Max is dat altijd al voordeliger geweest dan het oude AIE-E pakket, en je krijgt er inderdaad ook nog eens hogere snelheid bij. Dit is echter al ruim een jaar het gevalGioStyle schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:19:
[...]
Ik heb momenteel Alles-in-1 Extra plus Volop Bellen: €67,90 + €10,95 = €78,85 per maand.
Als ik kies voor Connect Max en Play Start (CI+ Module) plus Volop Bellen: €63,- + €10,95 = €73,95 per maand.
Dan ga ik van 200/20 Mb/s naar 300/30 Mb/s en ik ga €4,90 per maand minder betalen.
Testing, one, two ...
Bij de introductie heb ik ook gekeken, maar ik was destijds in de veronderstelling dat je verplicht Series & Movies XL moest afnemen en bijvoorbeeld de Horizon Box.hardware-lover schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:51:
[...]
Yep, sinds de introductie van Connect en Play Max is dat altijd al voordeliger geweest dan het oude AIE-E pakket, en je krijgt er inderdaad ook nog eens hogere snelheid bij. Dit is echter al ruim een jaar het geval
Ik hoef beiden niet, maar extra internetsnelheid is altijd fijn.
Kan dat? Na 6 maanden al? Krijg je dan geen gezeur?CreativeS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:50:
[...]
En na 6 maanden weer terug naar Ziggo...
HBO besloot ermee op te houden... dus juridisch gezien heb je dan een mogelijkheid om kosteloos op te zeggen. KPN was het er niet mee eens, maar het is maar net wie de langste adem heeft. Volgens ConsuWijzer had ik gewoon gelijk. Heeft in totaal drie weken geduurd, maar uiteindelijk - tijdens het zoveelste telefoontje en de zoveelste leugen* - kwam de opzegbevestiging in de mailbus. Per 1 januari 2017 geen KPN meer.garp schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:28:
Kan dat? Na 6 maanden al? Krijg je dan geen gezeur?
*Edit: Leugens... ja... helaas wel.
- Tijdens één van de gesprekken zou twee weken na versturen van de opzegbrief nog niets binnen zijn. Vreemd. Helemaal vreemd dat ik dan toch uiteindelijk een schrijven in de mail mag ontvangen waar gereageerd wordt op de opzegbrief met bijbehorende datum?
- Wij zouden echt niet mogen opzeggen. Herhaaldelijk gezegd. Het is niet de keuze van KPN dat HBO ophoudt en ik zou daarom niet mogen opzeggen binnen de eerste comtractstermijn van één jaar. Maar ik heb toch een contract met KPN en niet met HBO?
- De voorwaarden van KPN staan boven de wet! Oh? Als ik ergens 150km/u wil rijden volgens mijn voorwaarden (mijn regels, mijn eisen), is dat nog altijd niet toegestaan volgens de wet.
- En zo zijn er nog veel meer van die leugens van helpdeskmedewerkers die kant noch wal raakten... helaas.
[ Voor 42% gewijzigd door CreativeS op 08-01-2017 19:56 ]
Ik heb Movies & series standaard in mijn horizon pakket zitten. Sinds de HBO content opgenomen is in het XL pakket zie ik alle Hbo Content tussen mijn Movies & series staan. Heel irritant. Hoe is dit op te lossen en krijg ik alleen de voor ik afspeelbare content te zien?
Klopt de warning? Ik kan me niet een email herinneren dat er een upgrade aan zit te komen?
Het is weer upgrade-tijd. Maar we hoeven echt geen tientallen meldingen te ontvangen waarin het succes of juist het ontbreken van succes wordt gemeld.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Die staat er al tijden volgens mij. Voorlopig geen (grote) upgrades helaas.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Niet helemaal waar, wij betalen nu 67,90. (Alles in één extra + volop bellen)hardware-lover schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:51:
[...]
Yep, sinds de introductie van Connect en Play Max is dat altijd al voordeliger geweest dan het oude AIE-E pakket, en je krijgt er inderdaad ook nog eens hogere snelheid bij. Dit is echter al ruim een jaar het geval
Als ik dat in een nieuwe vorm zou willen kost het mij 70,90.
Vreemd? Ik betaal voor het AIE Extra abonnement;bacardicoconut schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:44:
[...]
Niet helemaal waar, wij betalen nu 67,90. (Alles in één extra + volop bellen)
Als ik dat in een nieuwe vorm zou willen kost het mij 70,90.
Alles-in-1 Extra 200/20: € 67,90 (was tot 01-07-2016 € 65,95)
- TV Standaard
- Internet Z3
- Vast Bellen
Voor het TV-Extra pakket: + € 13,95
Volop Bellen: + € 10,95
Heb jij misschien niet het oude AIE-Plus pakket met volop bellen?
Testing, one, two ...
De zoek functie in de Ziggo Go app valt vies tegen, waardoor ik de hele lijst zit door te zoeken naar programma's waarvan ik weet dat ze er tussen staan.
En het film aanbod van HBO is er met de overname flink op achteruit gegaan.
En het film aanbod van HBO is er met de overname flink op achteruit gegaan.
Hoe of wat zoek je dan precies? Want als ik Wheeler Dealers of River Monsters zoek bijvoorbeeld, typ ik "whee" of "river" in en krijg ik keurig netjes alleen die twee en nog wat films, maar als je onder het zoekvakje "TV" klikt, krijg je echt alleen dat ene programma. En als je op het programma klikt, heb je ook nog Replay en Straks.Deadsy schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:57:
De zoek functie in de Ziggo Go app valt vies tegen, waardoor ik de hele lijst zit door te zoeken naar programma's waarvan ik weet dat ze er tussen staan.
Ik heb een EVW3226 modem/router die echt enorm instabiel is. Meerdere malen per dag tot meerdere malen per uur knalt de WiFi eruit waarna alle apparaten zonder zitten. Meestal zet ik de router gewoon uit/aan om snel weer aan een verbinding te komen. Is er iets dat ik aan mijn kant kan doen om de situatie te verbeteren of wordt het Ziggo bellen?
Dat ding in Bridge modus (laten) zetten en een eigen goede wifi router kopen?mrtl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:24:
Ik heb een EVW3226 modem/router die echt enorm instabiel is. Meerdere malen per dag tot meerdere malen per uur knalt de WiFi eruit waarna alle apparaten zonder zitten. Meestal zet ik de router gewoon uit/aan om snel weer aan een verbinding te komen. Is er iets dat ik aan mijn kant kan doen om de situatie te verbeteren of wordt het Ziggo bellen?
Wanneer ik zoek naar Agents of SHIELD door Agents in te tikken vind hij niets.chim0 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 01:59:
[...]
Hoe of wat zoek je dan precies? Want als ik Wheeler Dealers of River Monsters zoek bijvoorbeeld, typ ik "whee" of "river" in en krijg ik keurig netjes alleen die twee en nog wat films, maar als je onder het zoekvakje "TV" klikt, krijg je echt alleen dat ene programma. En als je op het programma klikt, heb je ook nog Replay en Straks.
Andere dingen vind hij dan wel weer.
Beste allen,
Na jaren van tevreden KPN(alles in 1 standaard) gebruik wil ik waarschijnlijk toch overstappen naar Ziggo (alles in 1 max). Dit voornamelijk door het plafond van internet snelheid die ik binnenkrijg van 38mb/s. In praktijk ligt dit rond de 25mb/s. Nu vind ik de rest (digitale TV/bellen) van KPN allemaal prima werken.
Toch houd mij iets tegen waarvan ik graag van jullie ervaring zou willen horen. Hoe is de horizon box? Deze vond ik altijd traag aanvoelen met betrekking tot het zappen en/of reactie snelheid in het menu. Zeker ter vergelijking tot de Arcadyan HMB2260 van KPN.
Hoor graag van jullie
Na jaren van tevreden KPN(alles in 1 standaard) gebruik wil ik waarschijnlijk toch overstappen naar Ziggo (alles in 1 max). Dit voornamelijk door het plafond van internet snelheid die ik binnenkrijg van 38mb/s. In praktijk ligt dit rond de 25mb/s. Nu vind ik de rest (digitale TV/bellen) van KPN allemaal prima werken.
Toch houd mij iets tegen waarvan ik graag van jullie ervaring zou willen horen. Hoe is de horizon box? Deze vond ik altijd traag aanvoelen met betrekking tot het zappen en/of reactie snelheid in het menu. Zeker ter vergelijking tot de Arcadyan HMB2260 van KPN.
Hoor graag van jullie
Dit topic is gesloten.