Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:06:
ok ik heb een Ziggo abonnement aangevraagd heb de doos binnen maar er zit geen TV setup box bij alleen internet modem. in de E-mail staat:

Wat zit er in uw pakket?
Dit is het, handig om te weten. 39,95

Kabel TV
Internet Start
Internetbeveiliging Basis

Extra abonnement
Horizon Go incl. Replay TV 0,00

mis ik iets of heeft Ziggo een fout gemaakt?
Dit klopt. Voor Kabel TV heb je geen settopbox nodig. Gewoon de kabel in je TV steken en instellen met netwerk ID 4444.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:08:
[...]

Dit klopt. Voor Kabel TV heb je geen settopbox nodig. Gewoon de kabel in je TV steken en instellen met netwerk ID 4444.
maar dan heb ik het gewone analoge crappy signaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:09:
[...]

maar dan heb ik het gewone analoge crappy signaal :X
Blijkbaar heb je dat aangevraagd :o

"Kabel TV" is idd analoog op NPO1,2,3 en Ziggo Sport na, die zijn wel HD.

Dit zijn de abo's met DTV/HD zenders:
https://www.ziggo.nl/tv-internet/

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 23-12-2016 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
Analoog is nog steeds slechter dan digitaal SD. Volgens mij hebben jullie het over digitaal SD? Anders heb je het netwerk id namelijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:30
Idd met 4444 als network ID heb je NPO 1 tm 3 en Ziggo sports in HD, rest in SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die zenders zou ik kunnen leven. Goedkoop adsl abonnement erbij en ik kan vooruit. Ik vind dat ik teveel betaal voor wat ik er voor krijg. Geen storingen of zo, dat is allemaal over en voorbij al waren het kleine ergernissen. Internetverbinding is ook altijd goed en dat sinds het @home tijdperk. Eigenlijk niets te klagen, maar die prijs.

Analoge tv met bovenstaande zenders zie ik wel zitten. Ziggo heeft altijd signaal op de coax staan (dacht ik althans) dus dat pak ik dan wel mee. En anders schotel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:30
Weer dat analoog, punt was juist dat het digitale zenders zijn, ongeveer 30 stuks waarvan 4 in HD

Deze digitale zenders kan je ontvangen zonder decoder als je tv een DVB-C tuner heeft. Je zoekt de zenders dan op met 4444 als netwerk ID.

Je kijkt hiermee dus DIGITALE tv. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:30
Janus Bier schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 02:50:
Weer dat analoog, punt was juist dat het digitale zenders zijn, ongeveer 30 stuks waarvan 4 in HD

Deze digitale zenders kan je ontvangen zonder decoder als je tv een DVB-C tuner heeft. Je zoekt de zenders dan op met 4444 als netwerk ID.

Je kijkt hiermee dus DIGITALE tv. :+
Sinds wanneer is dat? Ik dacht dat je altijd een smartcard moet gebruiken, anders krijg je alleen NED1 te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crap dat was echt niet de bedoeling, ik heb het goedkoopste TV abo genomen omdat ik niet zoveel TV kijk. Een vriend van me heeft dat ook en die heeft gewoon een setopbox. crap wordt bellen met Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:58:
crap dat was echt niet de bedoeling, ik heb het goedkoopste TV abo genomen omdat ik niet zoveel TV kijk. Een vriend van me heeft dat ook en die heeft gewoon een setopbox. crap wordt bellen met Ziggo
Het is op dit moment erg druk, wij raden u aan om op een later tijdstip terug te bellen.

De wachttijd bedraagt op dit moment meer dan 25 minuten.

Succes ;)

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wii4all schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:05:
[...]

Het is op dit moment erg druk, wij raden u aan om op een later tijdstip terug te bellen.

Succes ;)
zit nu op mijn werk dus dat is geen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals anderen ook al zeggen kun je met Kabel TV wel degelijk digitaal kijken, alleen is het geen HD maar SD (op NPO1-3 en Ziggo Sport na). Dit kan sinds de samensmelting met UPC. Als je HD wilt kijken heb je minimaal Play Start nodig (het prijsverschil tussen Play Start en Kabel TV is de huur voor smartcard en settopbox of module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:15:
Zoals anderen ook al zeggen kun je met Kabel TV wel degelijk digitaal kijken, alleen is het geen HD maar SD (op NPO1-3 en Ziggo Sport na). Dit kan sinds de samensmelting met UPC. Als je HD wilt kijken heb je minimaal Play Start nodig (het prijsverschil tussen Play Start en Kabel TV is de huur voor smartcard en settopbox of module).
ik heb niet voor niks een mooie TV gekocht... die koop ik niet om SD te kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:32:
[...]

Dan heb je het verkeerde tv abbo gekozen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
GioStyle schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:58:
[...]

Sinds wanneer is dat? Ik dacht dat je altijd een smartcard moet gebruiken, anders krijg je alleen NED1 te zien?
Dat is al minimaal een half jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:08

PauseBreak

derp!

Wii4all schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:05:
[...]

Succes ;)
De grap hiervan is dat die wachttijd het laatste anderhalf jaar chronisch boven de 25 minuten ligt _O-

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Jerrythafast schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:15:
Waarom niet gewoon het hele basispakket ongecodeert? Dan ben je van een boel CI+/smartcardgedoe af.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Omdat dat geen geld oplevert voor Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:23:
[...]

Blijkbaar heb je dat aangevraagd :o

"Kabel TV" is idd analoog op NPO1,2,3 en Ziggo Sport na, die zijn wel HD.

Dit zijn de abo's met DTV/HD zenders:
https://www.ziggo.nl/tv-internet/
Je reactie is onjuist, buiten de zenders die je noemt is het basispakket digitaal maar dan in SD kwaliteit. Daarnaast zit er ook een analoog tv zenderaanbod op dezelfde kabel. De instellingen daarvoor zijn echter anders op de tv en de kwaliteit minder dan via het digitale SD aanbod.

Een setopbox geeft dezelfde kwaliteit, dus zo'n box zonder smartcard geeft dezelfde beeldkwaliteit dan een tv die ingesteld kan worden voor standaard digitale TV (4444). De tv dient dan te beschikken over een dvb-c tuner, maar dat is vrijwel gemeengoed tegenwoordig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:32:
[...]

Hehe dus jij dacht door een goedkoper pakket te nemen dan het goedkoopste alles in 1 dat je hetzelfde zou krijgen?:P

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/start/
Dit pakket heb jij nodig (goedkoopste alles in 1 wat ze aanbieden), 46 euro per maand zonder kortingen. Je zou nog kunnen kijken wat je met de telefonie aan wilt (scheelt 1 euro in de maand ofzo).

Als je voor 16:00 belt heb je volgens mij nog kans erop dat je morgen Digitale TV hebt (pakket sturen ze altijd zeer snel).
Ik weet niet wat sneller gaat (even niet kijkend naar een eventuele wachtrij): via mijnziggo of via de telefoon.
Ik weet dat het via mijnziggo naar hun bestelsysteem gaat, hun voeren het direct in in het bestelsysteem..
Mja hoelang duurt de verzending van mijnziggo naar het bestelsysteem?:P

Druk zal het wel zijn, iedereen moet hun analoge radio ineens aansluiten en perfect werkend hebben voor de kerst en dat zonder kabels, dus dat worden lange wachtrijen daarzo :P

[ Voor 32% gewijzigd door LopendeVogel op 23-12-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
LopendeVogel schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:41:
Druk zal het wel zijn, iedereen moet hun analoge radio ineens aansluiten en perfect werkend hebben voor de kerst en dat zonder kabels, dus dat worden lange wachtrijen daarzo :P
Hoezo, wordt er iets belangrijks uitgezonden op de radio tijdens de kerst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 07:15
tiguan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:46:
[...]

Hoezo, wordt er iets belangrijks uitgezonden op de radio tijdens de kerst dan?
Skyradio -,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 20:58

Videopac

Rommelt wat aan.

Brekend: Skyradio is er ook als internetradio.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Ik denk eerder Radio 2. Wat met een draadje zelfs zo uit de lucht te plukken is :P

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 19:33

Nox

Noxiuz

Iemand ervaring met het inleveren van de oude hd-decoder? Zwager heeft een abo-verlenging gedaan en werd een horizonding toegestuurd. Maar hij kreeg ook een doos waar de Humax in moest, volgens mij heeft hij deze gekregen toen hij klant werd ooit. Is het optioneel of gedwongen?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
Ahum, een beetje noob vraag over een technicolor 7210. In mijn herinnering heb ik in dat ding de DNS servers aangepast voor mijn LAN, ten tijde van de Ziggo DDOS. Ik heb toen openDNS ingesteld.

Ik wilde nu eigenlijk naar een DNS service toe die DNSSEC ondersteunt, maar ik kan die DNS optie helemaal niet meer terug vinden op het modem 8)7 .

Ik heb het echt ooit aangepast, want mijn hele LAN krijgt 208.67.222.222 als DNS.

Heeft ziggo die instelling eruit gesloopt? Dit begint op KPN te lijken. Firmware STF0.76.07 (Er staat me iets van bij dat we ooit tijdelijk firmware 76.09 hebben gehad, zit daar de grap?)

Ik kan wel een factory reset doen, maar dan liggen al mijn dhcp-instellingen weer plat, en heb ik de ziggo dns waarschijnlijk, dat voegt weinig toe.

Vraag: waar zitten de DNS-instellingen op de TC7210?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoxiuZ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:06:
Iemand ervaring met het inleveren van de oude hd-decoder? Zwager heeft een abo-verlenging gedaan en werd een horizonding toegestuurd. Maar hij kreeg ook een doos waar de Humax in moest, volgens mij heeft hij deze gekregen toen hij klant werd ooit. Is het optioneel of gedwongen?
Als hij hem destijds heeft gekocht (eventueel van Ziggo), dus nog vóór de samensmelting met UPC, dan hoeft hij hem zeker niet op te sturen, want dan is-ie gewoon van hem. Als het een huurapparaat is moet hij wel iets terugsturen, maar dan zou hij natuurlijk ook die Horizonbox erin kunnen doen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 19:33

Nox

Noxiuz

Jerrythafast schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:12:
[...]

Als hij hem destijds heeft gekocht (eventueel van Ziggo), dus nog vóór de samensmelting met UPC, dan hoeft hij hem zeker niet op te sturen, want dan is-ie gewoon van hem. Als het een huurapparaat is moet hij wel iets terugsturen, maar dan zou hij natuurlijk ook die Horizonbox erin kunnen doen... :Y)
Hehe je bent echt nummer 4 die al zoiets heeft van opzouten met dat brok ellende :D

Daarom wil ik dat andere ding niet terugsturen. Idee: smartcard activeren, horizonding retour sturen, huur terug krijgen/schrappen en een ci+ module kopen? :D

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Grom is het ook mogelijk een advanced network opties scherm te zien in de connectbox? :(

Ik wil de lan ip kunnen veranderen van de connectbox :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

valkenier schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:34:
Vraag: waar zitten de DNS-instellingen op de TC7210?
In bridge-mode zie ik niks.
Maar dat is ook wel logisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
hjs schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:17:
[...]

In bridge-mode zie ik niks.
Maar dat is ook wel logisch :+
Helder,

En ja, Misschien moet ik dat kreng ook maar in bridge mode laten zetten. Toen ik die TC7210 kreeg ipv mijn goeie ouwe trouwe ubee EVM (was gewoon een heerlijk dom modem zonder routerpoespas) heb ik mijn eigen router ertussenuit gehaald. Scheelde weer een stroomafnemer, en ik hoopte "natuurlijk" tevergeefs op ipv6. Zou toch wel graag die DNS terug vinden, for the moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

valkenier schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:55:
[...]

Helder,

En ja, Misschien moet ik dat kreng ook maar in bridge mode laten zetten. Toen ik die TC7210 kreeg ipv mijn goeie ouwe trouwe ubee EVM (was gewoon een heerlijk dom modem zonder routerpoespas) heb ik eigen mijn router ertussenuit gehaald. Scheelde weer een stroomafnemer, en ik hoopte "natuurlijk" tevergeefs" op ipv6. Zou toch wel graag die DNS terug vinden, for the moment....
Ik ben een zeikerd vwb stroomverbruik.
Maar toch heb ik een losse router omdat slecht wifi een stuk irritanter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
hjs schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:00:
[...]

Ik ben een zeikerd vwb stroomverbruik.
Maar toch heb ik een losse router omdat slecht wifi een stuk irritanter is :P
Ik had een strakke router zonder wifi, en een ddwrt dingetje voor mijn wifi. Die laaste is er nog om de reden die jij noemt. Maar nu, geen DNS instellingen in de TC7210? Hoe heb ik die opendns er dan in gekregen?? Andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
valkenier schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:07:
[...]

Ik had een strakke router zonder wifi, en een ddwrt dingetje voor mijn wifi. Die laaste is er nog om de reden die jij noemt. Maar nu, geen DNS instellingen in de TC7210? Hoe heb ik die opendns er dan in gekregen?? Andere firmware?
De TC7210 heeft korte tijd firmware gehad waarin je zelf DNS servers kon instellen. Maar met de update naar de huidige firmware is dat helaas weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Laatst online: 21:51
toro schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:54:
Grom is het ook mogelijk een advanced network opties scherm te zien in de connectbox? :(

Ik wil de lan ip kunnen veranderen van de connectbox :-(
Even mijzelf quoten..

Het is gelukt om de lan ip en de range te veranderen door in het dhcp server scherm het derde en laatste octet te veranderen in wat anders.

Standaard kan je bij 192.168.100.1 (i.v.m. bridge), en of je nu de ip range veranderd van 192.168.178.* naar wat anders (192.168.*.*), je blijft toegang houden tot 192.168.100.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Denman schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:51:
Mja, daar hebben jullie een punt. Zou wel eens een goede optie kunnen zijn, morgenavond hobbel ik hier even langs de MM. Dank :)
Nou, helaas zonder succes :(
Ik moest de Ziggo medewerker al optrommelen via een "normale" MM medewerker, want was nergens te bekennen bij het service punt. Toen ik het verhaal had uitgelegd bij hem zei hij al meteen: "nee sorry meneer, we hebben hier geen kant-en-klare pakketten liggen. Ik begrijp uw verhaal maar kan niks voor u betekenen blablabla".

Al met al ben ik zwaar teleurgesteld in Ziggo:
  1. 4 weken geleden besteld, er werd mij verzekerd dat de postbode 20 dec. voor de deur zou staan met het pakket. Niet het geval.
  2. 22 december contact gezocht met klantenservice. Ze geven aan dat er een storing was tijdens het proces waardoor het pakket niet op tijd klaar was. Kan gebeuren.
  3. Omdat ik een afspraak heb staan voor installatie Toon op 27 december, nogmaals contact gezocht (via chat) om een oplossing te verzinnen. Konden niks betekenen, maar ik mocht langs het filiaal in Utrecht rijden om een tijdelijke modem op te halen. Zo kon ik iig even gebruik maken van internet, en kon ik All You Need Is Love kijken :? Rare opmerking, maar goed. Bovendien heb ik met een verhuizing geen tijd om "even" naar Utrecht te rijden. Wellicht zou ik vandaag, 23 december nog een T&T code krijgen. Niet gekregen...
  4. Vandaag contact gezocht met opzeggen/administratie, omdat ik hiervoor 9 jaar klant ben geweest, niet heb onderhandeld (terwijl ik dat normaal wel doe) om te vragen naar een tijdelijke oplossing. De heer geeft aan dat langs rijden bij Utrecht geen zin heeft omdat dit niet meer kan (tegenstrijdig?) en dat ik het hier maar mee moet doen. Waarom de bestelling zo traag verloopt moet geanalyseerd worden, maar hij roept nog wel "wellicht is er een container van het schip gevallen, waardoor uw Samsung apparaat niet tijdig hier is".
  5. Later komt hij met het verhaal dat Ziggo wellicht nog niet mogelijk is op mijn adres i.v.m. nieuwbouw, maar hij zegt dat de Toon wellicht wel geïnstalleerd kan worden via een Wifi hotspot van de buren :+
Al met al is het verhaal: zoek het maar uit, het wordt ergens in 2017 geleverd.
Ik zit wel met het probleem dat de actie van Toon t/m 31 december loopt en ik dit hoogstwaarschijnlijk niet ga halen. Uiteraard kan (en ga) ik hier nog wel even over bellen, maar het is natuurlijk klote dat dit nodig is.

Ik heb altijd bij Ziggo gezeten, daarvoor bij Casema, maar vind dat ze me nu toch wel behoorlijk in de steek laten. Ik neig dan ook naar het annuleren van het contract en overstappen naar KPN/Vodafone. Probleem is wel dat ik dan ook vast zit aan minimaal 2 weken aansluittijd.
Voordeel is dat ik dan (volgens mij) alleen UTP kabels hoef te trekken in het huis :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is deze discussie al vaker langsgekomen hier :X (heb er zelf ook aan meegedaan), nooit een andere datum afspreken met een bedrijf... been there done that. Nagenoeg elk bedrijf doet daar helemaal niks mee en past niet in het proces van ze, hoe stom dat ook klinkt.
2e keer dat ik Ziggo ging afsluiten; naar de winkel in Utrecht, kreeg ik het pakket meteen mee in de winkel en ze zouden het 1 week later activeren, jaja niet dus... werd meteen geactiveerd, uiteindelijk opgebeld en kreeg die ene week verrekend.
Was een tijdje geleden iemand met hetzelfde probleem als jij, duurde ook 6 weken geloof ik... :F kan nog velen voorbeelden noemen, maar misschien moet dit ergens in de "hoe Ziggo bestellen tutorial" komen :+ gewoon bestellen en achteraf verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Idd, geen datums afspreken, gewoon bestellen en zo spoedig mogelijk laten leveren, dat werkt het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft die Toon een WiFi-verbinding? En heb je voorlopig alleen even internet nodig om hem te activeren? Dan kun je met je mobiel even een WiFi AP uitzenden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

tijdens de installatie van de connectbox weet ik zeker de optie gezien te hebben de router modus te kunnen uitschakelen, om zodoende mijn eigen router te kunnen gebruiken. Nu alles werkt kan ik die op de connectbox nergen smeer terug vincden. Doe ik iets verkeerd?
Ik wil graag mijn eigen router gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander817 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:36:
tijdens de installatie van de connectbox weet ik zeker de optie gezien te hebben de router modus te kunnen uitschakelen, om zodoende mijn eigen router te kunnen gebruiken. Nu alles werkt kan ik die op de connectbox nergen smeer terug vincden. Doe ik iets verkeerd?
Dat staat hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:36:
http://192.168.100.1/common_page/login.html

Hier heb ik mijn Connect Box zelf in Bridge Modus gezet en ik kan em ook zelf weer in Router Modus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pagina heb ik gezien uiteraard, maar ik kan die bridge optie nergens meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
Masimo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:00:
[...]

De TC7210 heeft korte tijd firmware gehad waarin je zelf DNS servers kon instellen. Maar met de update naar de huidige firmware is dat helaas weer verdwenen.
Oh echt? Die is lekker, dus ik heb het kennelijk veranderd in een vorige firmware, en nu staan die settings in het modem vastgeprikt, en kan ik er niet meer bij? WTF? Een simpele DNS setting uit de firmware slopen, wat is daar de diepere gedachte achter?

Ik denk dat ik het kreng volgende week dan maar in bridge ga laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:00:
[...]

Oh echt? Die is lekker, dus ik heb het kennelijk veranderd in een vorige firmware, en nu staan die settings in het modem vastgeprikt, en kan ik er niet meer bij? WTF? Een simpele DNS setting uit de firmware slopen, wat is daar de diepere gedachte achter?

Ik denk dat ik het kreng volgende week dan maar in bridge ga laten zetten.
Het zat er niet in, toen kregen de modems een software update waarbij het wel kon maar die software had een vervelende bug en toen zijn ze weer teruggegaan en daarna is het er niet meer ingekomen... waarschijnlijk had die bug daarmee te maken :+ en het gros van de klanten wijzigt z'n DNS toch nooit, dus zo heel erg is het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 24-12-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder welk menu moet die bridge staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

TFHfony

Professional Weirdo

Masimo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:00:
[...]

Kleine correctie; Downgrade ;-)
De firmware waar je zelf de DNS servers in kon stellen had problemen met de WiFi. Daarom is de firmware na enige tijd weer gedowngrade naar de goed werkende versie en was de DNS instelling dus pleite. ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:38:
Onder welk menu moet die bridge staan?
Zie ziggo site geloof ik.
Of bel 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik ben er achter dat dit ivm ipv6 noiet meer zelf te veranderen is. Helpdesk kan het inderdaad wijzigen, je verliest daarmee wifispots en ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
sander817 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:23:
ik ben er achter dat dit ivm ipv6 noiet meer zelf te veranderen is. Helpdesk kan het inderdaad wijzigen, je verliest daarmee wifispots en ipv6
Klopt, heb de mijne in bridge staan (kon vroeger via mijn.ziggo website).
Heb IPv6 wel maar dan via Hurricane Electric 6in4 static tunnel

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wij krijgen volgende week de sleutel van ons nieuwe huis. Nu heb ik foto's opgevraagd van de aansluitingen voor Ziggo. Het is een huis uit 1979 en er lijkt behoorlijk gehobbyt:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/14vi4cn.jpg

Er komen dus 2 draden van buiten het huis naar binnen die achter een stopcontact wandcontactdoos doorgeduwd zijn.
Vervolgens lopen de draden naar beneden en ziet het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2u5z3b7.jpg

Ik heb zelf liever een WCD voor Ziggo in de muur op de plek waar het stopcontact zit. Dat is een stuk netter.

Is dit iets wat een Ziggo monteur (kosteloos) komt doen? Of moeten we dit zelf doen? Ik dacht te weten dat Ziggo er voor zorgt dat de aansluiting in je huis op orde is en dat je het vanaf daar zelf mag regelen. De vraag is waar dit onder valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Volgens mij zit het anders. Onder dat AOP zal de groene kabel het huis wel in komen. Er is iets geconstrueerd met een plankje erboven waarop het modem staat.

Die twee kabels die jij benoemt gaan op de tweede foto links de splitter in, zullen wel naar (slaap)kamers gaan? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben het met freakstar eens. Dat onderste ding is je AOP, die ziet er prima uit. De helder witte kabel (door Ziggo geleverd) op de bovenste poort gaat naar het modem op de eerste foto (TC7210).

Op de middelste poort zit een 90er jaren el cheapo bouwmarkt kabel die naar de splitter (links op de 2e foto) loopt. Vanaf de splitter lopen meerdere kabels naar TV's in het huis, waarvan twee schijnbaar via dezelfde buis als dat stopcontact.

Conclusie: AOP en internet zijn netjes aangesloten, maar televisie is ronduit ruk en misschien ook wel een beetje onveilig? In ieder geval niet volgens de regels :9 Dit gedeelte komt voor rekening van de klant, dus dat wordt zelf klussen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 25-12-2016 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BanditZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-08 05:39
Aghanim schreef op zondag 25 december 2016 @ 08:22:

Is dit iets wat een Ziggo monteur (kosteloos) komt doen? Of moeten we dit zelf doen? Ik dacht te weten dat Ziggo er voor zorgt dat de aansluiting in je huis op orde is en dat je het vanaf daar zelf mag regelen. De vraag is waar dit onder valt.
Ik heb bijna 2 jaar geleden ook de sleutel van het huis gekregen en gebruik gemaakt van de gratis installatie. In eerste instantie dacht ik dat is niet nodig maar goed. Voordat de monteur kwam had ik alle utp kabels en coax kabels gelegd. De monteur heeft mij vervolgens nog geholpen met het door meten van de kabels. Daar uit bleek dat in mijn aanbouw waar de "groene" coax kabel binnen komt verkeerd gesplit was door de vorige bewoners en tevens boven een stekkertje niet goed was gemonteerd van de coax. Ook heeft hij de horizon box nog ingesteld als switch.

Mijn ervaring is als je vriendelijk bent en zelf er tijd in steekt dat de monteur best wel wat extra's voor je wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:27:
Volgens mij zit het anders. Onder dat AOP zal de groene kabel het huis wel in komen. Er is iets geconstrueerd met een plankje erboven waarop het modem staat.

Die twee kabels die jij benoemt gaan op de tweede foto links de splitter in, zullen wel naar (slaap)kamers gaan? :?
Jullie hebben helemaal gelijk. Wat stom dat ik dat zelf niet gezien heb op de foto's. Ik dacht dat de AOP een soort splitter was maar nu zie ik het. Dan gaan die 2 draden waarschijnlijk inderdaad naar de slaapkamers ipv dat daar het signaal het huis in komt. Met die conclusie is het inderdaad niet nodig een monteur te laten komen. Al ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit van het signaal met deze constructie. Maar dat zien we vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je de aansluiting aanvraagt en gratis monteur kunt krijgen zou ik dat altijd doen. Heb hier toen ook net even een iets andere AOP aansluiting gekregen waardoor de boel nu altijd vlekkeloze os draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:40:
Als je de aansluiting aanvraagt en gratis monteur kunt krijgen zou ik dat altijd doen. Heb hier toen ook net even een iets andere AOP aansluiting gekregen waardoor de boel nu altijd vlekkeloze os draait.
Ik had al Ziggo dus heb een verhuizing doorgegeven en daarbij gaven ze aan dat ik de spullen gewoon mee kon verhuizen, heb daarbij niks over een monteur gezien maar zal nog eens kijken. Anders is het inderdaad de moeite waard om een monteur de installatie te laten doen. Al is de 40 euro daarvoor ook prima te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben vorig jaar verhuisd en nieuwe aansluiting keurig door monteur op laten leveren. Even bellen of via webcare contact zoeken, kun je dat vast wel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Aghanim schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:34:
[...]

Jullie hebben helemaal gelijk. Wat stom dat ik dat zelf niet gezien heb op de foto's. Ik dacht dat de AOP een soort splitter was maar nu zie ik het. Dan gaan die 2 draden waarschijnlijk inderdaad naar de slaapkamers ipv dat daar het signaal het huis in komt. Met die conclusie is het inderdaad niet nodig een monteur te laten komen. Al ben ik wel benieuwd naar de kwaliteit van het signaal met deze constructie. Maar dat zien we vanzelf :)
Ik zou zeker wat aan de TV installatie doen. Die el-cheapo plastic connector op de splitter moet zeker vervangen worden. Je krijgt (of hebt al) mogelijk last van 4G-instraling op je installatie.
Vervangen door een afgeschermde (Kabelkeur) connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Denman schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 00:41:
[...]

Nou, helaas zonder succes :(
Ik moest de Ziggo medewerker al optrommelen via een "normale" MM medewerker, want was nergens te bekennen bij het service punt. Toen ik het verhaal had uitgelegd bij hem zei hij al meteen: "nee sorry meneer, we hebben hier geen kant-en-klare pakketten liggen. Ik begrijp uw verhaal maar kan niks voor u betekenen blablabla".

Al met al ben ik zwaar teleurgesteld in Ziggo:
  1. 4 weken geleden besteld, er werd mij verzekerd dat de postbode 20 dec. voor de deur zou staan met het pakket. Niet het geval.
  2. 22 december contact gezocht met klantenservice. Ze geven aan dat er een storing was tijdens het proces waardoor het pakket niet op tijd klaar was. Kan gebeuren.
  3. Omdat ik een afspraak heb staan voor installatie Toon op 27 december, nogmaals contact gezocht (via chat) om een oplossing te verzinnen. Konden niks betekenen, maar ik mocht langs het filiaal in Utrecht rijden om een tijdelijke modem op te halen. Zo kon ik iig even gebruik maken van internet, en kon ik All You Need Is Love kijken :? Rare opmerking, maar goed. Bovendien heb ik met een verhuizing geen tijd om "even" naar Utrecht te rijden. Wellicht zou ik vandaag, 23 december nog een T&T code krijgen. Niet gekregen...
  4. Vandaag contact gezocht met opzeggen/administratie, omdat ik hiervoor 9 jaar klant ben geweest, niet heb onderhandeld (terwijl ik dat normaal wel doe) om te vragen naar een tijdelijke oplossing. De heer geeft aan dat langs rijden bij Utrecht geen zin heeft omdat dit niet meer kan (tegenstrijdig?) en dat ik het hier maar mee moet doen. Waarom de bestelling zo traag verloopt moet geanalyseerd worden, maar hij roept nog wel "wellicht is er een container van het schip gevallen, waardoor uw Samsung apparaat niet tijdig hier is".
  5. Later komt hij met het verhaal dat Ziggo wellicht nog niet mogelijk is op mijn adres i.v.m. nieuwbouw, maar hij zegt dat de Toon wellicht wel geïnstalleerd kan worden via een Wifi hotspot van de buren :+
Al met al is het verhaal: zoek het maar uit, het wordt ergens in 2017 geleverd.
Ik zit wel met het probleem dat de actie van Toon t/m 31 december loopt en ik dit hoogstwaarschijnlijk niet ga halen. Uiteraard kan (en ga) ik hier nog wel even over bellen, maar het is natuurlijk klote dat dit nodig is.

Ik heb altijd bij Ziggo gezeten, daarvoor bij Casema, maar vind dat ze me nu toch wel behoorlijk in de steek laten. Ik neig dan ook naar het annuleren van het contract en overstappen naar KPN/Vodafone. Probleem is wel dat ik dan ook vast zit aan minimaal 2 weken aansluittijd.
Voordeel is dat ik dan (volgens mij) alleen UTP kabels hoef te trekken in het huis :P
Als voor Toon installatie een internetverbinding benodigd is, dan creëer je toch even met een WiFi router en je mobiele telefoon met internettoegang als WAN een verbinding? Lost het Ziggo probleem niet op maar je Toon probleem wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

I'm confused. Eergisteren de nieuwe Movies & Series XL besteld. Is volgens de website ook netjes afgehandeld binnen een paar uurtjes (had al Ziggo).
Ik heb dit met name gedaan om HBO te kunnen kijken. Nu weet ik dat ze bezig zijn om de zaak om te zetten naar het On Demand platform (zou per 1 januari gebeuren).
Waar kan ik nu HBO kijken? Want de zenders (111 etc) geven aan dat ik geen abo heb, dit geeft HBO Go app ook aan. HBO bij on demand (onder Aanbieders) geeft ook aan dat ik series moet Bestellen, wat er ook op duidt dat mijn abonnement niet actief is. Dit duurt toch geen 48+ uur mag ik hopen?
Of val ik nu tot 1 januari een beetje buiten de boot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Movies & Series XL bevat straks (een deel van?) het aanbod van HBO, niet de HBO zenders en HBO Go. Je kan nu dus geen HBO content bekijken via de drie HBO zenders of HBO Go, daarvoor heb je een HBO abonnement nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Joni schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:22:
Movies & Series XL bevat straks (een deel van?) het aanbod van HBO, niet de HBO zenders en HBO Go. Je kan nu dus geen HBO content bekijken via de drie HBO zenders of HBO Go, daarvoor heb je een HBO abonnement nodig.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Als ik de info op de Ziggo site goed bekijk dan is het pas vanaf 1 januari dat een deel van de HBO content ook beschikbaar komt via de Movies and Series XL functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
palthe schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:36:
[...]

Ja, je hebt helemaal gelijk. Als ik de info op de Ziggo site goed bekijk dan is het pas vanaf 1 januari dat een deel van de HBO content ook beschikbaar komt via de Movies and Series XL functionaliteit.
Als het niet de HBO zenders zijn, waar kunnen we dan de hbo content bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
G.Scholtens schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:28:
[...]

Komop beetje eigen inzet, dit soort dingen staan gewoon op de Ziggo website.

De HBO zenders ansich verdwijnen inderdaad, HBO stopt ermee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

G.Scholtens schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:28:
[...]

HBO content komt onder je On Demand te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rippi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
aparte route vandaag >:)
traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.192.1 (192.168.192.1) 3.092 ms 3.243 ms 2.665 ms
2 10.81.64.1 (10.81.64.1) 18.550 ms 22.378 ms 17.213 ms
3 212.142.52.5 (212.142.52.5) 9.755 ms 19.288 ms 14.669 ms
4 us-nyc03a-rd1-xe-2-2-3-0.aorta.net (84.116.130.241) 18.184 ms 16.431 ms 22.914 ms
5 us-was03a-rd1-xe-8-2-3-0.aorta.net (84.116.130.242) 20.172 ms 16.265 ms 20.071 ms

6 xe-1-2-0-0.eun-mx480-01.true.nl (80.249.208.171) 17.079 ms 11.841 ms 14.425 ms
7 ams7.edge02.tengig-6-3-230.true.nl (87.233.192.18) 24.047 ms
ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218) 27.484 ms 24.627 ms
8 tweakers.net (213.239.154.31) 14.902 ms 18.689 ms 16.092 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik denk dat er iets mis is aan de naamgeving van die routers. Als je verkeer echt over New York en Washington was gegaan had je wel hogere latencies gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die van mij gaat anders :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.1.1]
  2     6 ms     7 ms     6 ms  10.254.221.1
  3     6 ms     6 ms     7 ms  hvs-rc0002-cr102-xe-1-3-1-0.core.as9143.net [213.51.189.254]
  4     7 ms     6 ms     7 ms  asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net [213.51.158.4]
  5     8 ms     7 ms     8 ms  xe-1-2-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
  6    15 ms    16 ms    17 ms  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
  7     8 ms     7 ms     7 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Trace complete.

4 us-nyc03a-rd1-xe-2-2-3-0.aorta.net (84.116.130.241) 18.184 ms 16.431 ms 22.914 ms
5 us-was03a-rd1-xe-8-2-3-0.aorta.net (84.116.130.242) 20.172 ms 16.265 ms 20.071 ms
^ dit is wel vaag trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rippi
yeah, dat vermoeden had ik ook, soms gaat ie wel over de goede router-naam:

traceroute to nu.nl (174.129.25.170), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.192.1 (192.168.192.1) 1.971 ms 3.179 ms 2.515 ms
2 10.81.64.1 (10.81.64.1) 7.858 ms 15.191 ms 14.416 ms
3 212.142.51.5 (212.142.51.5) 13.224 ms 16.476 ms 13.118 ms
4 nl-ams02a-rc1-ae7-0.aorta.net (84.116.134.90) 17.143 ms 16.872 ms 19.816 ms
5 nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net (84.116.135.182) 15.732 ms 16.544 ms 17.194 ms

Dacht heeft iets met de overname + NSA te maken <G>. maar de pingtijden zeggen anders.

Wel fijne ping artic (Y), ongeveer de helft van wat ik heb :/

[ Voor 13% gewijzigd door Rippi op 27-12-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rippi schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:55:
yeah, dat vermoeden had ik ook, soms gaat ie wel over de goede router-naam:

traceroute to nu.nl (174.129.25.170), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.192.1 (192.168.192.1) 1.971 ms 3.179 ms 2.515 ms
2 10.81.64.1 (10.81.64.1) 7.858 ms 15.191 ms 14.416 ms
3 212.142.51.5 (212.142.51.5) 13.224 ms 16.476 ms 13.118 ms
4 nl-ams02a-rc1-ae7-0.aorta.net (84.116.134.90) 17.143 ms 16.872 ms 19.816 ms
5 nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net (84.116.135.182) 15.732 ms 16.544 ms 17.194 ms

Dacht heeft iets met de overname + NSA te maken <G>. maar de pingtijden zeggen anders
Zo te zien staat ie gewoon op Schiphol:
inetnum: 84.116.0.0 - 84.116.207.255
netname: LGI-Infrastructure
descr: Liberty Global Infrastructure
descr: IPs statically assigned
country: EU
admin-c: LGI-RIPE
tech-c: LGI-RIPE
remarks: ******************************************************
remarks: For spam/abuse, please contact noc@libertyglobal.com
remarks: ******************************************************
status: ASSIGNED PA
mnt-by: MNT-LGI
created: 2015-05-06T10:08:18Z
last-modified: 2015-05-06T10:08:18Z
source: RIPE

role: Liberty Global RIPE DBM
address: Liberty Global Europe
address: Boeing Avenue 53
address: 1119 PE Schiphol Rijk
address: Netherlands
Misschien staan die 2 routers toevallig in verbinding met WAS/NY en zoals je zegt iets met de NSA :+ ;)

Ja m'n ping hier is echt goed... verbaasde me er laatst al over, dacht dat het niet veel lager kon... maar toch wel dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZhvKuhB.png

Lijkt me sterk dat Smokeping/fping 3x achter elkaar verkeerde waardes heeft geplot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb de Connect Box weer online :) Met de TC haalde ik 290MBit en met de CB haal ik 390Mbit verbinding op de netwerkkaart. Ik ben iig zeer tevreden met de CB.

[ Voor 12% gewijzigd door tiguan op 27-12-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, hier nog altijd die peering met HE ertussen :? Voegt gelukkig niet zoveel ping toe, maar de eerste hop is hier al langer wachten dan Arctics hele route naar Tweakers :/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to tweakers.net [2001:9a8:0:e:1337:0:80:1]

1     *        *        *     Request timed out.
  2    11 ms    14 ms    16 ms  gv-rc0052-cr102-xe-1-0-3-0.core.as9143.net [2001:b88:0:e6b::1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    12 ms    13 ms    13 ms  2001:730:2200::5474:8023
  5    17 ms    19 ms    24 ms  30gigabitethernet1-3.core1.ams1.he.net [2001:7f8:1::a500:6939:1]
  6    13 ms    13 ms    12 ms  amsix.true.nl [2001:7f8:1::a501:5703:1]
  7    14 ms    12 ms    16 ms  2001:990:0:1378::1a
  8    17 ms    12 ms    11 ms  tweakers.net [2001:9a8:0:e:1337:0:80:1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:48
Hier gaan weer over een totaal andere route met Tweakers ook in een hele andere IP range:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to tweakers.net [31.22.80.152]

1     2 ms     4 ms     4 ms  192.168.178.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     9 ms    13 ms    18 ms  212.142.61.77
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    11 ms    12 ms    11 ms  nl-ams04a-ri2-ae7-0.aorta.net [84.116.134.89]
  6    10 ms    11 ms    14 ms  ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.208.36]
  7    13 ms    12 ms    13 ms  ae-2.r02.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.2.159]
  8    15 ms    14 ms    15 ms  atom86-gw.ipv4.ntt.net [83.231.213.10]
  9    13 ms    14 ms    12 ms  a3850.tweakers.atom86.net [31.22.80.152]

Trace complete.

Edit:
nu.nl gaat zo te zien wel via de VS. Ik ga dit in de gaten houden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Tracing route to nu.nl [174.129.25.170]

1     3 ms     2 ms     3 ms  192.168.178.1
  3    14 ms    13 ms    18 ms  212.142.62.77
  5    14 ms    14 ms    13 ms  us-was03a-rd1-xe-8-2-3-0.aorta.net [84.116.130.242]
  6    12 ms    13 ms    14 ms  ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.208.36]
  7   113 ms   113 ms   119 ms  ae-5.r23.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.6.162]
  8   110 ms   111 ms   118 ms  ae-20.r06.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.133]
  9   118 ms   113 ms   112 ms  ae-2.amazon.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [168.143.228.38]
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12   148 ms   156 ms   150 ms  54.239.110.155
 13   131 ms   132 ms   133 ms  54.239.108.229
 14   138 ms   129 ms   132 ms  205.251.245.172
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20   132 ms   138 ms   130 ms  wwwizer.com [174.129.25.170]

Trace complete.

[ Voor 48% gewijzigd door menzo op 27-12-2016 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij is dat juist het hele idee van het Aorta netwerk van UPC, dynamic routing. Maar goed veel verstand heb ik er niet van.

nu.nl gaat bij mij zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to nunl.aws.sanomaservices.nl [107.178.244.221]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.1.1]
  2     6 ms     5 ms     7 ms  10.254.221.1
  3     6 ms     6 ms     6 ms  hvs-rc0002-cr102-xe-1-3-1-0.core.as9143.net [213.51.189.254]
  4    19 ms    15 ms    10 ms  asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net [213.51.158.4]
  5     6 ms     6 ms     6 ms  213.51.156.102
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     8 ms     8 ms     7 ms  221.244.178.107.bc.googleusercontent.com [107.178.244.221]

Trace complete.

edit:
@menzo; Volgens mij heb jij de verkeerde nu.nl :o

doe eens met www. ervoor

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 27-12-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:48
Het is denk ik het verschil tussen http://nu.nl en http://www.nu.nl

www.nu.nl gaat wel via Nederland:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to nunl.aws.sanomaservices.nl [107.178.244.221]

1     2 ms     2 ms     3 ms  192.168.178.1
  3    14 ms    14 ms    15 ms  212.142.62.77
  5    11 ms    44 ms    17 ms  us-was03a-rd1-xe-8-2-3-0.aorta.net [84.116.130.242]
  6    17 ms    14 ms    17 ms  74.125.51.52
  7    14 ms    16 ms    11 ms  108.170.241.225
  8    15 ms    13 ms    13 ms  108.170.236.141
  9    22 ms    16 ms    13 ms  221.244.178.107.bc.googleusercontent.com [107.178.244.221]

Trace complete.

Zonder www kon je op nu.nl via een "free naked domain redirector" die dus via de VS gaat. (http://wwwizer.com/naked-domain-redirect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:21:
Hier gaan weer over een totaal andere route met Tweakers ook in een hele andere IP range:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to tweakers.net [31.22.80.152]

1     2 ms     4 ms     4 ms  192.168.178.1
  3     9 ms    13 ms    18 ms  212.142.61.77
  5    11 ms    12 ms    11 ms  nl-ams04a-ri2-ae7-0.aorta.net [84.116.134.89]
  6    10 ms    11 ms    14 ms  ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.208.36]
  7    13 ms    12 ms    13 ms  ae-2.r02.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.2.159]
  8    15 ms    14 ms    15 ms  atom86-gw.ipv4.ntt.net [83.231.213.10]
  9    13 ms    14 ms    12 ms  a3850.tweakers.atom86.net [31.22.80.152]

Trace complete.
Jij komt ook op een heel andere server uit voor Tweakers, die niet bij True staat. Misschien een soort 3rd party failover voor het geval True op zwart gaat?

Als ik naar die server trace kom ik trouwens op de NL-IX uit. Dat is voor mij de eerste keer dat me dat is gelukt, werkelijk al het andere hier gaat via AMS-IX.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to a3850.tweakers.atom86.net [31.22.80.152]

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
  3     8 ms     8 ms    10 ms  gv-rc0052-cr102-xe-1-0-3-0.core.as9143.net [213.51.181.173]
  4    14 ms    21 ms    13 ms  asd-tr0610-cr101-ae58-0.core.as9143.net [213.51.158.22]
  5    13 ms    13 ms    13 ms  atom86.globalswitch.nl-ix.net [193.239.117.99]
  6    13 ms    13 ms    13 ms  a3850.tweakers.atom86.net [31.22.80.152]

EDIT: Nog een IPv6-adres van Tweakers.net gevonden dat ook via NL-IX ("nlsix") gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Tracing route to tweakers.net [2a00:1188:8:0:1337:0:80:1]

2     8 ms    10 ms    10 ms  gv-rc0011-cr101-xe-1-0-4-0.core.as9143.net [2001:b88:0:e6c::1]
  3    13 ms    13 ms    11 ms  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [2001:b88:0:10a::1]
  4    12 ms    15 ms    14 ms  atom86.globalswitch.nlsix.net [2001:7f8:13::a500:8455:1]
  5    13 ms    12 ms    12 ms  tweakers.net [2a00:1188:8:0:1337:0:80:1]

EDIT2: Aha, inderdaad de uitwijklocatie dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Jerrythafast op 27-12-2016 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rippi
haha, bizar dat nu.nl zon service gebruikt. hoe moilijk is het om een extra record en subject alternative name op te nemen in je SSL cert.

alleen de eerste request naar nu.nl is via die naked-expander, maar dan nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:36
Jerrythafast schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:40:
[...]

EDIT: Nog een IPv6-adres van Tweakers.net gevonden dat ook via NL-IX ("nlsix") gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Tracing route to tweakers.net [2a00:1188:8:0:1337:0:80:1]

2     8 ms    10 ms    10 ms  gv-rc0011-cr101-xe-1-0-4-0.core.as9143.net [2001:b88:0:e6c::1]
  3    13 ms    13 ms    11 ms  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net [2001:b88:0:10a::1]
  4    12 ms    15 ms    14 ms  atom86.globalswitch.nlsix.net [2001:7f8:13::a500:8455:1]
  5    13 ms    12 ms    12 ms  tweakers.net [2a00:1188:8:0:1337:0:80:1]
offtopic:
Heb jij IPv6 via Ziggo met een Ubee, of werkt het ook al met andere modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87NL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:29:
[...]

offtopic:
Heb jij IPv6 via Ziggo met een Ubee, of werkt het ook al met andere modems?
Yes, de EVW321b hier heeft native dual stack. Op een Connect Box kun je in oud-UPC-gebied ook IPv6 krijgen. Volgens mij ligt de uitrol voor andere modems stil, ze hebben het nu veel te druk met overnames en fusies :9

[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 27-12-2016 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:36
Jerrythafast schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:35:
[...]

Yes, de EVW321b hier heeft native dual stack. Op een Connect Box kun je in oud-UPC-gebied ook IPv6 krijgen. Volgens mij ligt de uitrol voor andere modems stil, ze hebben het nu veel te druk met overnames en fusies :9
Heb hier ook een EVW321b met IPv6 DS, en heb nog een Connect Box nieuw in doos liggen. Zolang er nog geen IPv6 op de CB mogelijk is, blijft de EVW321b lekker draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
Vandaag even aan het hobbyen geweest en wat bekabeling aangelegd. Daarna even een speedtest om te kijken of alles nog werkt volgens norm (300/30 abbo).

Ik haal echter nog maar 150/26. (speedtest.net) Waarschijnlijk niets met mijn actie te maken, maar een issue bij Ziggo. Op de speedtest site van Ziggo staat het volgende:

"Het testen van je internetsnelheid met de speedtest werkt even niet zoals het hoort. We zijn bezig om het voor je op te lossen. "

Blijkbaar gaat er iets niet helemaal lekker bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 18:03
Pak dan eens een grote .iso bestand van een snelle server, dat een Ziggo speedtest niet goed werkt betekent niet dat je internetverbinding ook direct er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
krakendmodem schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:33:
Pak dan eens een grote .iso bestand van een snelle server, dat een Ziggo speedtest niet goed werkt betekent niet dat je internetverbinding ook direct er last van heeft.
Gaat iets sneller, maar niet zoals ik normaal haal. Ik probeer het over een paar dagen nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
GenetiX schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:41:
[...]

Gaat iets sneller, maar niet zoals ik normaal haal. Ik probeer het over een paar dagen nog wel eens.
En een testbestand van XS4ALL's FTP server? 100mb.bin of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
chim0 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:42:
[...]

En een testbestand van XS4ALL's FTP server? 100mb.bin of zo.
1GB bin = 18.5MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Misschien de backbone van het segment die vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je met CI+ module ook gebruik maken van restart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Je bedoel replay zeker? Nee helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:35:
Je bedoel replay zeker? Nee helaas niet.
dat is jammer...

oh vergeten te vragen is er ook een manier om dat wifi spot gebeuren uit te schakelen? ik wens geen ongewenste gasten op mijn bandbreedte

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:37:
[...]

dat is jammer...

oh vergeten te vragen is er ook een manier om dat wifi spot gebeuren uit te schakelen? ik wens geen ongewenste gasten op mijn bandbreedte
Kun je via "Mijn Ziggo" regelen. Dit gaat trouwens niet van je internet bandbreedte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:37:
[...]

dat is jammer...

Via mijn Ziggo is dat uit te zetten.

Maar, als er mensen op je wifispot surfen, dan gaat dat niet van je bandbreedte af. Ziggo heeft dat zo ingesteld dat je eigen verbinding er niet onder gaat lijden. Dat is alleen bij KPN van toepassing.

Voorbeeld: jij download met 150Mb/s. Die Wifi spot neemt maximaal 10Mb. Dat wordt dan opgeteld omdat er via Coax nog steeds genoeg ruimte over is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Elke hotstop bezoeker krijgt maximaal 10/2 MBit en er kunnen er maximaal 5 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:26
Lijkt erop dat ze het verkeerde abonnement hebben ingesteld (middelste).

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Is er enige reden om mijn oude non wifi modem (Ubee EVM3200) om te wisselen voor een connectbox? Ik heb deze gekregen na een abbowijziging. Ik zie dat er een aantal problemen mee zijn en heb er toch een router voor.

• Martinusz
Chris Smoove schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:45:
Is er enige reden om mijn oude non wifi modem (Ubee EVM3200) om te wisselen voor een connectbox? Ik heb deze gekregen na een abbowijziging. Ik zie dat er een aantal problemen mee zijn en heb er toch een router voor.
Zou huidige setup lekker laten zitten, of ga je naar het hoogste abbo? (300) Heb je daar niet de Connectbox voor nodig om dat te halen?

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

martinusz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:48:
[...]

Zou huidige setup lekker laten zitten, of ga je naar het hoogste abbo? (300) Heb je daar niet de Connectbox voor nodig om dat te halen?
Ja, dat dacht ik ook, geen zin om met kabels te klooien :P Ik heb gewoon mijn oude plus abbo naar de nieuwe (150/15) gewijzigd en kreeg random de connectbox. Ik weet dat de ubee 200mbps en de cb 300mbps aankan.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:30
Als je een eigen router gebruikt moet je lekker de oude modem laten zitten. Die verbruikt 6W. Het verbruik van de Connectbox ligt rond de 15W geloof ik.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:51

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Chris Smoove schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:45:
Ik gebruik deze CB nu een tijdje. Wifi is wel stukken beter als de cisco wat ik had.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
kromme schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:27:
[...]

Ik gebruik deze CB nu een tijdje. Wifi is wel stukken beter als de cisco wat ik had.
Heb je een IPv4 of een IPv6 adres?
Pagina: 1 ... 141 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.