Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheZeroorez schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:27:
Ik ben een beetje door dit topic aan het spitten om de stabilteit en snelheid van de router (Ubee EWV321b) en wifi te verbeteren, maar kom verassend genoeg weinig concrete tips tegen voor geavanceerde instellingen en het effect hiervan op prestaties.

Tot nu toe gedaan:
- locatie, kanalen etc.
- OpenNIC (met OpenDNS als backup) DNS
- Ziggo Spots uitgeschakeld

Zijn er winsten te halen met andere instellingen in de router? Wat zijn jullie ervaringen, en klopt het dat ik geen TCP release instellingen heb zodat torrents de boel wat minder snel dicht laten slippen?
Ik heb hetzelfde modem als jij. WiFi bereik heb ik na 2 dagen opgegeven, hij redt het simpelweg niet meer dan de kamer waar hij in staat (de woonkamer, gelukkig). Voor de bovenverdieping heb ik een oude WRT320N tevoorschijn getoverd en als switch+AP in gebruik. De Ubee stelt hier verder het netwerk in met DHCPv4 en ICMPv6 en dat doet-ie eigenlijk prima. Van dichtslibbende verbindingen heb ik hier geen last (tenminste, niet binnenshuis :9). Het enige wat ik erop aan te merken heb is dat hij met default instellingen net wat te strikt is met ICMPv6 filteren volgens ipv6-test.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
sjaool schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:07:
Yep, internet werkt grotendeels hier en televisie werkt normaal. De telefoon is zo dood als een pier. Dit is dus in Emmeloord.
Bij mij in Zwolle werkt nu alles weer. Alle pagina's zijn bereikbaar

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Joarie schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:08:
[...]

Bij mij in Zwolle werkt nu alles weer. Alle pagina's zijn bereikbaar
Hier in Emmeloord lijkt alles het ook weer te doen. De OpenDNS servers werken alleen nog niet zoals het nu lijkt. Ik heb dus de Google DNS servers maar weer in de router gezet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Ermelo... Geen tv... Wel internet... Lijkt overal wel anders te zijn...

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

MdO82 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:16:
[...]
Dus ik begrijp uit jouw bericht dat je nu in oud-ziggo geen kaarten meer kan activeren ?
Wilde een kaart van iemand overnemen, maar dat gaat dus niet meer
Ja dat is de strekking van mijn verhaal. Via de site kan je hem niet meer activeren. Ziggo is de enige nog (nieuwe) levert en tweede hands kaarten levert hen niets op.
tiguan schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:16:
Ze doen er iig heel erg moeilijk over. Als de kaart niet van jou was, dan is 't waarschijnlijk zelfs vrijwel onmogelijk.
Misschien, ik heb een call uitstaan voor het activeren van nog 1 kaart (op het account van mijn ouders).
De call agent zou het voor me proberen, dus wie weet..... (het vervelende is dat die kaart nog actief beeld heeft, dus mogelijk nog actief is bij iemand anders)
Dus als je nog hebt liggen, dan zou ik niet wachten met bellen..... Misschien dat ze deze maand nog coulant zijn

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ja ik ben er al de hele week mee bezig om ze weer actief te krijgen (1 is al gelukt). Maar het schijnt nogal een proces te wezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 18-12-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 18:19
Kan iemand mij vertellen of de connectbox inmiddels al een firmware update heeft gekregen? Ik ben 'm nu elke keer handmatig aan het resetten maar dat begint te vervelen.

Be the ._. you always wanted to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

De storing bij Ziggo lijkt nog niet helemaal verholpen te zijn. De DNS ligt er nog regelmatig even uit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menn- schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:55:
Kan iemand mij vertellen of de connectbox inmiddels al een firmware update heeft gekregen? Ik ben 'm nu elke keer handmatig aan het resetten maar dat begint te vervelen.
Nog steeds de 'oude' firmware van maanden geleden hier op mijn CB.

Is er nieuws over een nieuwere firmware voor de Connect Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:02:
[...]

Ja dat is de strekking van mijn verhaal. Via de site kan je hem niet meer activeren. Ziggo is de enige nog (nieuwe) levert en tweede hands kaarten levert hen niets op.

[...]

Misschien, ik heb een call uitstaan voor het activeren van nog 1 kaart (op het account van mijn ouders).
De call agent zou het voor me proberen, dus wie weet..... (het vervelende is dat die kaart nog actief beeld heeft, dus mogelijk nog actief is bij iemand anders)
Dus als je nog hebt liggen, dan zou ik niet wachten met bellen..... Misschien dat ze deze maand nog coulant zijn
Niet alleen handel van gedeactiveerde smartcards draait ziggo de nek om maar ook 2e handse hd decoders. Ziggo wil dat mensen alles gaan huren. Alleen de eerste decoder zit in te dure ziggo prijs. Zodra mijn smartcards defect raken en ik door mijn reserve hd decoders heen ben ga ik naar kpn/telfort glasvezel. Glasvezel internet heb ik hier al en tv kijk ik via (nog?) ziggo. Ziggo draait op deze manier zijn eigen graf als mensen voor alles huurgeld moeten gaan betalen want ziggo wil niet dat mensen nog iets kunnen kopen. Is ook een verkapte dure prijsverhoging. En meer en meer mensen hebben glasvezel. Dag ziggo.... eigen schuld . Nog meer investeren in dure sportkanalen en mensen mogen ervoor opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde binnenkort een chromecast aanschaffen, maar nu we inderdaad op kanaal 150 Netflix en op kanaal 151 Videoland hebben is dat dus ook niet echt meer nodig ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44
Even een vraag: Ik ga weg bij Ziggo en wilde mijn Humax verkopen. De potentiele nieuwe eigenaar gebruikt 'm erbij en heeft dus een extra smartcard nodig. Ziggo zegt: doen we niet, want alleen bij uitbreiding/aanpassing abo en dan in combinatie met huurtoestel.

Ik zo: WTF. Stel je hebt een TV met CI+ module, dan moet daar toch gewoon zo'n smartcard ingeramd kunnen worden? Kan dus niet los verkrijgen, aldus Ziggo via Twitter. Voorheen kocht je zo'n kaartje en heb er ook nog een aantal liggen, maar die maken ze dus niet meer los van mijn account en kan ik dus weggooien, omdat je ze niet opnieuw kunt activeren. Staat in de huidige algemene voorwaarden.

Zit de Ziggo medewerker er nu naast of is iedereen met eigen decoder-voorkeur of CI+ module-tv gedoemd tot die te dure en energie slurpende Horizon box?
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:49:
[...]

Niet alleen handel van gedeactiveerde smartcards draait ziggo de nek om maar ook 2e handse hd decoders. Ziggo wil dat mensen alles gaan huren. Alleen de eerste decoder zit in te dure ziggo prijs. Zodra mijn smartcards defect raken en ik door mijn reserve hd decoders heen ben ga ik naar kpn/telfort glasvezel. Glasvezel internet heb ik hier al en tv kijk ik via (nog?) ziggo. Ziggo draait op deze manier zijn eigen graf als mensen voor alles huurgeld moeten gaan betalen want ziggo wil niet dat mensen nog iets kunnen kopen. Is ook een verkapte dure prijsverhoging. En meer en meer mensen hebben glasvezel. Dag ziggo.... eigen schuld . Nog meer investeren in dure sportkanalen en mensen mogen ervoor opdraaien.
Ah, ik zie dat ik niet de enige ben. 8)7 Wat een idioterie.

[ Voor 35% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-12-2016 19:26 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:24:
Even een vraag: Ik ga weg bij Ziggo en wilde mijn Humax verkopen. De potentiele nieuwe eigenaar gebruikt 'm erbij en heeft dus een extra smartcard nodig. Ziggo zegt: doen we niet, want alleen bij uitbreiding/aanpassing abo en dan in combinatie met huurtoestel.

Ik zo: WTF. Stel je hebt een TV met CI+ module, dan moet daar toch gewoon zo'n smartcard ingeramd kunnen worden? Kan dus niet los verkrijgen, aldus Ziggo via Twitter. Voorheen kocht je zo'n kaartje en heb er ook nog een aantal liggen, maar die maken ze dus niet meer los van mijn account en kan ik dus weggooien, omdat je ze niet opnieuw kunt activeren. Staat in de huidige algemene voorwaarden.

Zit de Ziggo medewerker er nu naast of is iedereen met eigen decoder-voorkeur of CI+ module-tv gedoemd tot die te dure en energie slurpende Horizon box?

[...]

Ah, ik zie dat ik niet de enige ben. 8)7 Wat een idioterie.
Ja ze willen dat je gaat huren

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 25-09 11:55
Ik heb een smartcard gekregen omdat ik de horizon box niet wilde na een abonnement aanpassing. Betaal er nu dus geen huur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:27:
[...]

Gewoon bellen naar afdeling opzeggingen. Willen ze de smartcard niet activeren dan zeg je dan zeg ik mijn abbo op. Is kijken wat ze dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MdO82 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:27:
[...]

Nu was ik al een tijdje klaar met Ziggo en gezien de terugloop van klanten ben ik niet de enige - maar dan koop je dus 2 jaar terug voor > 200+ euro zo'n decoder en issie nu dus waardeloos. Bedankt Ziggo.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
CI+ kun je nmw gewoon huren (kaart incl module) dus je bent niet persé verdoemd tot de Horizon box.
FunFair schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:29:
Ik heb een smartcard gekregen omdat ik de horizon box niet wilde na een abonnement aanpassing. Betaal er nu dus geen huur voor.
Zit die huur niet gewoon bij je abonnementsprijs in? Omdat je afstand hebt gedaan van de Horizon box.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:30:
CI+ kun je nmw gewoon huren (kaart incl module) dus je bent niet persé verdoemd tot de Horizon box.

[...]

Zit die huur niet gewoon bij je abonnementsprijs in? Omdat je afstand hebt gedaan van de Horizon box.
1e kaart en module is idd gewoon inbegrepen in de abo prijs, extra kaarten/modules worden extra in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 25-09 11:55
Jim423 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:30:

[...]

Nee gewoon eenmalig gekregen. Maar ik moest wel servicekosten betalen voor het aanpassen. Die konden ze er nirt afhalen, omdat ze die horizonbox 'moesten' opsturen. Na uitgelegd te hebben dat ik die niet wilde horen ze de smartcard aan.

Hoewel ik liever geen servicekosten had natuurlijk, want ik heb al zo'n kaart en boven kijken we amper televisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:43:
Toch fijn zo'n concurrerende markt :X
Tja en toch hebben we het beter dan menig ander land ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ArcticWolf schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:45:
[...]

Desalwelteplus goed om dan af en toe even te laten weten met de voeten wat je van veranderingen vindt - als dat kan. In mijn geval kon het en heb ik nu voor dezelfde prijs 500/600mbit internet + tv :+ Vooralsnog gek genoeg een flinke vooruitgang tov Ziggo, van beeldkwaliteit tot internet-beleving. Upload is best belangrijk geworden met alle clouddiensten.

Ben in ieder geval nog blijer met mijn keuze, al heb ik echt jarenlang prima dienstverlening gehad.

Edit: via Twitter reactie: ook voor 2e tv of CI+ module krijg je geen smartcard meer, alleen bij een abo incl huur. Dat wordt nog een zware dobber voor ze de komende tijd als iedereen die gewoon zo'n ding heeft gekocht bij Coolblue in ene geen smartcard meer kan krijgen. Gelukkig is VDSL inmiddels ook 100-200mbit, kun je altijd nog een andere provider uitproberen :o

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-12-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:45:
[...]

Natuurlijk, als je buiten ons land kijkt dan mogen we in onze handjes klappen wat we voor hetzelfde geld krijgen, maar (even de zeurpet op) is dat niet zo omdat we meer concurrentie in de markt hadden ?

Oke ik zie het heel zwart/wit ben ik eerlijk in, maar we hebben in vele regio's maar 1 leverancier van goed (lees 25 mb of meer) internet, in vele regio's kan je overstappen op ADSL en dan zegt men wel van je hebt toch internet, maar vergelijk de snelheden is het is geen concurrent.

Binnenkort krijgen we hier ook VVDSL en ben toch benieuwd ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MdO82 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:55:
[...]

Nu is dit niet het VDSL topic, maar ik heb > 50 VDSL verbindingen laten opleveren voor een klant en de snelheid vond ik opmerkelijk hoog. Wist niet eens dat het kon, maar 80-100mbit is geen uitzondering. Enige is dat de kwaliteit van het koper niet altijd goed is, dat moet dan eerst op orde gemaakt worden maar gebeurt tot nu toe altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:57:
[...]

Nu is dit niet het VDSL topic, maar ik heb > 50 VDSL verbindingen laten opleveren voor een klant en de snelheid vond ik opmerkelijk hoog. Wist niet eens dat het kon, maar 80-100mbit is geen uitzondering. Enige is dat de kwaliteit van het koper niet altijd goed is, dat moet dan eerst op orde gemaakt worden maar gebeurt tot nu toe altijd.
We laten ons wel informeren, al moet ik eerlijk toegeven ik was aan het begin (oud-ziggo gebied) heel sceptisch over de H-box, maar aangezien je er steeds meer mee kunt heeft dat natuurlijk ook zijn charme

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MdO82 schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:06:
[...]

We laten ons wel informeren, al moet ik eerlijk toegeven ik was aan het begin (oud-ziggo gebied) heel sceptisch over de H-box, maar aangezien je er steeds meer mee kunt heeft dat natuurlijk ook zijn charme
Jazeker! Al kan dat met dat KPN dingetje dus ook, ontdekte ik deze week. Netflix, internet diensten, etc, maar dan met 6watt ipv pakweg 36watt energieverbruik. Je hebt bij KPN alleen lokaal dus niets, tis meer een media-streamer dan een 'box'. Thin vs thick client zeg maar.

Ik vind de producten van Ziggo niet per se slecht, maar de wijze waarop ze het nu brengen en je forceren duurdere pakketten te nemen wel. Dat doet KPN net zo goed, alleen is hun propositie iets anders en vind ik de prijs-kwaliteit verhouding (nu na een week gebruik) beter.

Energieverbruik van de H-box vind ik wel een ding:

aan: Max 59 Watt

standby: Hoog: 31/56 Watt, Midden: 14/28 Watt, Eco: 0,5 Watt

Waarbij in de eco stand ie niet meer opneemt (uit staat), in de middenstand ook maar deels z'n taken doet (telefonie niet meer) en dus eigenlijk in standby moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn-
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-09 18:19
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:11:

Nog steeds de 'oude' firmware van maanden geleden hier op mijn CB.

Is er nieuws over een nieuwere firmware voor de Connect Box?
Volgens mij bij mij ook, maar ik heb toen ik 'm kreeg niet gekeken welke versie er draaide.. Beetje dom.

Zag ergens een forumpost van Ziggo moderators (op hun eigen forum) met de melding dat de monteurs van bepaalde bugs op de hoogte zijn en dat ze binnen afzienbare tijd een update voor de connectbox uit zouden brengen.. Maar dat is een post van meer dan een half jaar geleden.

Be the ._. you always wanted to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:41

Nox

Noxiuz

Wil je die horizonbox in je netwerk hebben? Modem staat in bridge.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:55:
[...]

Natuurlijk, als je buiten ons land kijkt dan mogen we in onze handjes klappen wat we voor hetzelfde geld krijgen, maar (even de zeurpet op) is dat niet zo omdat we meer concurrentie in de markt hadden ?

Oke ik zie het heel zwart/wit ben ik eerlijk in, maar we hebben in vele regio's maar 1 leverancier van goed (lees 25 mb of meer) internet, in vele regio's kan je overstappen op ADSL en dan zegt men wel van je hebt toch internet, maar vergelijk de snelheden is het is geen concurrent.

Ik ben nog steeds van mening dat concurrentie niet meespeelt in kwaliteit en kosten ;) werk zelf bij de spoorwegen en daar heb je dezelfde wassen neus, het duurt een eeuw voordat de overheid het toegeeft... maar er zit eindelijk wat schot in de zaak (ProRail weer terug naar overheid).
Zelfde onzin heb je in de energiemarkt, de overheid is de netbeheerder en je hebt 100 verschillende aanbieders, maar je stroom komt nog steeds van de netbeheerder.... (en die betaal je dan ook indirect) 8)7
De overheid heeft ooit het kabelnet verkocht aan verschillende partijen voor een appel en een ei... je hebt nu alleen nog Liberty Global en een enkeling, idem voor het DSL netwerk... je hebt alleen nog KPN en... KPN :+
En zoiets heb je ook in het zorgsysteem daar heb je Achmea en Univé en 50 "losse" BV's die onder de NV's van die 2 hangen.
Ik weet niet wat de overheid probeert te bereiken maar soms is concurrentie gewoon een bs middel voor de bühne.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:21:
Jazeker! Al kan dat met dat KPN dingetje dus ook, ontdekte ik deze week. Netflix, internet diensten, etc, maar dan met 6watt ipv pakweg 36watt energieverbruik.
Maar simpel een opname hervatten gaat 9 van de 10 keer niet goed en begint de opname vrolijk vanaf 0.00 seconden. Daarnaast is het zoeken naar een opname die je reeds aangevangen bent net als het zoeken naar een speld in een hooiberg. Er staat bij zulke opnames gewoon geen icoontje dat je reeds begonnen bent. Zulke simpele dingen behoren gewoon te werken en speelde o.a. mee bij de keuze om KPN (via glasvezel) na 6 maanden weer gedag te zeggen. Daarnaast is de iTV-app qua gebruik gewoon minder. Vele zenders werken buitenshuis niet (buiten bereik van eigen WiFi). Alles moet via de eigen app. De app van Ziggo Sport Totaal kan niet in combinatie met KPN gebruikt worden. Wil je opnames van HD-zenders? Dan moet je ook de HD-zenders selecteren via de app, anders krijg je vrolijk SD-opnames. Echter, die HD-zenders zijn pas een maand of 2 geleden toegevoegd aan de app :) De 10 zenders met de beste beeldkwaliteit staat nog steeds in de 600-reeks. De 'gewone' HD-zenders pas bij 701 et cetera. Anno 2016 moet dat toch wel eens opgelost kunnen worden? Maar nee, dat is weer uitgesteld. Het klintk allemaal leuk bij KPN, maar anders dan de 500/500 verbinding zagen wij geen reden om bij KPN te blijven. Zeker niet nu Netflix ook gewoon via de HB kan... Het verbruik van de HB mag van mij wel iets minder, maar dat verbruik nemen we graag voor lief. Wat een verademing weer terug te zijn bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed te horen dat het gras aan de overkant toch ook niet alleen maar groener is. Voorlopig blijven we nog maar gewoon op het oranje gras zitten, zolang alles maar blijft werken zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:59:
[...]
Zelfde onzin heb je in de energiemarkt, de overheid is de netbeheerder en je hebt 100 verschillende aanbieders, maar je stroom komt nog steeds van de netbeheerder.... (en die betaal je dan ook indirect) 8)7
Mooie post :). Wil ik toch even op aanhaken;

Het essentiele verschil tussen Ziggo (nu) en de netbeheerders is dat er meerdere partijen zijn. Daardoor kan je niet kiezen, echter zijn er wel meerdere partijen in dezelfde markt (Nederland) actief.

Dat zorgt in ieder geval voor een klein beetje concurrentie wat betreft tarieven en geleverde diensten. Fuseer je de bende, dan zie je (Ziggo) dat de slechtste voorwaarden worden gecombineerd met de hoogste prijs en dat innovatie (wat betreft waarde voor de klant) stopt
Alsjeblieft Ziggo, proof me wrong :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Videopac

Rommelt wat aan.

Geef me gewoon snel en betrouwbaar internet en televisie (met dan de beste beeldkwaliteit) en hou op met al die settopbox zooi die bij introductie al verouderd is en energie zuipt. Zo moeilijk kan het toch niet zijn, beste Ziggo/KPN/...?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Helemaal mee eens. Die settopboxen zijn echt kut. Behalve de Humax'en die zijn nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Videopac schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:18:
Geef me gewoon snel en betrouwbaar internet en televisie (met dan de beste beeldkwaliteit) en hou op met al die settopbox zooi die bij introductie al verouderd is en energie zuipt. Zo moeilijk kan het toch niet zijn, beste Ziggo/KPN/...?
Dan neem je toch een CI+/CAM module, in plaats van een horizon box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

ArcticWolf schreef op zondag 18 december 2016 @ 21:59:
[...]

Ik ben nog steeds van mening dat concurrentie niet meespeelt in kwaliteit en kosten ;) werk zelf bij de spoorwegen en daar heb je dezelfde wassen neus, het duurt een eeuw voordat de overheid het toegeeft... maar er zit eindelijk wat schot in de zaak (ProRail weer terug naar overheid).
De overheid heeft ooit het kabelnet verkocht aan verschillende partijen voor een appel en een ei... je hebt nu alleen nog Liberty Global en een enkeling, idem voor het DSL netwerk... je hebt alleen nog KPN en... KPN :+
Klopt niet helemaal, de lokale en regionale overheden hebben flink verdient aan de verkoop van de kabelmaatschappijen, ze waren destijds zelf aandeelhouden in Rendo/Essent Kabelcom in mijn geval. Beetje flauw om hier op terug te komen. Nogmaals de overheden hebben destijds als aandeelhouder een hele mooie prijs gekregen.

Nederland is blijkbaar te klein voor veel partijen...

Ziggo opsplitsen in een netwerk en een sales deel schiet ook helemaal niets op, de techniek is indeze mede een bepalende factor.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:54:
[...]

Mooie post :). Wil ik toch even op aanhaken;

Het essentiele verschil tussen Ziggo (nu) en de netbeheerders is dat er meerdere partijen zijn. Daardoor kan je niet kiezen, echter zijn er wel meerdere partijen in dezelfde markt (Nederland) actief.

Dat zorgt in ieder geval voor een klein beetje concurrentie wat betreft tarieven en geleverde diensten. Fuseer je de bende, dan zie je (Ziggo) dat de slechtste voorwaarden worden gecombineerd met de hoogste prijs en dat innovatie (wat betreft waarde voor de klant) stopt
Alsjeblieft Ziggo, proof me wrong :'(
True, helemaal mee eens maar het is en blijft een wassen neus. Je betaald voor zowel de netbeheerder als de verkopende partij terwijl ze exact hetzelfde product aanbieden... tis toch te bizar voor woorden dat ik 17 cent per kwh betaal en jij 19 cent per kwh voor dezelfde stroom uit dezelfde centrale? :+
Liberty Global kennende zullen ze wel wat investeren in het netwerk en enigszins voor proberen te blijven op de rest, ze volgen in ieder geval niet de trend van de traditionele US providers (Comcast, AT&T) |:(
Bullet NL schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:01:
[...]

Klopt niet helemaal, de lokale en regionale overheden hebben flink verdient aan de verkoop van de kabelmaatschappijen, ze waren destijds zelf aandeelhouden in Rendo/Essent Kabelcom in mijn geval. Beetje flauw om hier op terug te komen. Nogmaals de overheden hebben destijds als aandeelhouder een hele mooie prijs gekregen.

Nederland is blijkbaar te klein voor veel partijen...

Ziggo opsplitsen in een netwerk en een sales deel schiet ook helemaal niets op, de techniek is indeze mede een bepalende factor.
Daarom heeft concurrentie ook niet zoveel nut in mijn ogen. En wat is te klein en wat is te groot? Als je niet oppast heb je zo een multinational die veel te veel macht heeft zoals Google bv. Naar mijn mening was het een enorm domme zet om de kabel infrastructuur te verkopen aan private partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

ArcticWolf schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:32:

Daarom heeft concurrentie ook niet zoveel nut in mijn ogen. En wat is te klein en wat is te groot? Als je niet oppast heb je zo een multinational die veel te veel macht heeft zoals Google bv. Naar mijn mening was het een enorm domme zet om de kabel infrastructuur te verkopen aan private partijen.
Tja, dat had je dan destijds bij de regionale en lokale overheden moeten zijn. Het punt is, ze hebben toen maar al te graag afstand van hun aandelen gedaan in de ruil voor een zak geld.

Dat een bedrijf als Essent Kabelcom, @Home, Ziggo, LC-Ziggo en nu straks Ziggo-Vodafone) gewoon door gaat, tja.... Dat is natuurlijk niet het probleem van het bedrijf.

Je kan daarom nu achteraf nooit zeggen dat ze zich zomaar moeten opsplitsen in een kabeldeel en een factuurfabriek. Nogmaals, de techniek die voor het COAX netwerk wordt gebruikt is hier veel te complex voor.

Het geklaag dat Ziggo te groot is geworden is dus niet het probleem van het bedrijf maar komt volledig op het bordje van de politiek....

Dit is ook precies de reden waarom het gedwongen toe laten staan van coax-concurrentie niet gaat werken, de situatie.

Afijn, om de zoveel berichten steekt deze discussie weer op, kijk vooruit, de fusie met Vodafone zal binnenkort wel zichtbaar worden.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Videopac

Rommelt wat aan.

TommyboyNL schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:44:
[...]

Dan neem je toch een CI+/CAM module, in plaats van een horizon box?
Heb ik nu gelukkig ook, alleen begrijp ik dat zelfs dat je moeilijk gemaakt wordt door Ziggo (modules huren i.p.v. kopen, activeren is lastig etc).

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

TheZeroorez schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:27:
Ik ben een beetje door dit topic aan het spitten om de stabilteit en snelheid van de router (Ubee EWV321b) en wifi te verbeteren, maar kom verassend genoeg weinig concrete tips tegen voor geavanceerde instellingen en het effect hiervan op prestaties.

Tot nu toe gedaan:
- locatie, kanalen etc.
- OpenNIC (met OpenDNS als backup) DNS
- Ziggo Spots uitgeschakeld

Zijn er winsten te halen met andere instellingen in de router? Wat zijn jullie ervaringen, en klopt het dat ik geen TCP release instellingen heb zodat torrents de boel wat minder snel dicht laten slippen?
Een vriend van mij heeft dezelfde modem en die had ook wat problemen, na verloop van tijd traag, slechte wifi etc. Bij de Ubee hebben we Wifi compleet uitgeschakeld en gewoon zelf een AP geplaatst dit hielp, instellingen in modem hadden 0.0 effect. Modem is al een keer vervangen maar helaas niet door een TC.

Toen ik overging heb ik gekozen voor een Technicolor 7210, en 2 losse AP's (2.4Ghz en 5Ghz) dus heb inderdaad 4 SSID's in de lucht. Vaste netwerk is gewoon heerlijk stabiel en modem kan gewoon netjes Gbit doorgeven waar bij de Ubee snelheid enorm inkakt zodra je via modem iets wil doen.

Setup is dus Modem -> Gbit switch (PC/TV/BR/Sonos/rPI/NAS1)
-> Managed Gbit switch (3 x PC/TV/AP1/AP2/rPI/NAS2)

Om wat voor reden zakken snelheden in op de Ubee waar the TC gewoon netjes theoretische max haalt em behoud bij kopieer acties.

We hebben ook nog Bridge mode geprobeerd met PFsense router, dat werkte wel maar de modem leek te stoppen na een paar weken?

Nou weet ik dat de Technicolor ook zijn problemen had maar deze heb ik zelf nog niet ondervonden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Videopac schreef op maandag 19 december 2016 @ 07:49:
[...]

Heb ik nu gelukkig ook, alleen begrijp ik dat zelfs dat je moeilijk gemaakt wordt door Ziggo (modules huren i.p.v. kopen, activeren is lastig etc).
Dat huren kost echter 3 keer niks, dus mij hoor je niet klagen. Volgens mij was de aanschafprijs van zo'n ding 50 a 60 euro, dus dan moet je hem meer dan 4 a 5 jaar huren om "verlies" te draaien. Je moet nog maar zien dat tegen die tijd dit type CAM nog voldoet, en dat ie niet kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:44

vr6-only

Blub Blub

CreativeS schreef op zondag 18 december 2016 @ 22:18:
[...]

Knip ---- maar dat verbruik nemen we graag voor lief. Wat een verademing weer terug te zijn bij Ziggo.
Gras is wel degelijk groener bij de buren. In jouw geval, zoals je vaker hebt geuit, heb je te maken gehad met zaken die zeker niet tot "normaal" behoren. Hier werken opnames hervatten 10/10 keer. Iets wat HB sowieso niet kan: Opname hervatten op een andere box. _/-\o_. Wel 100 punten wat betreft zenderindeling. Maar ook dit geldt/gold nog bij UPC.

Dan nu de centen, gebaseerd op mijn situatie thuis.

TV:
- 3 ontvangers
- Eredivisie Live
- Opnemen

Internet:
- Snelste bij beide (KPN kan ik zelfs maandelijks aan/uitzetten. Lukt je ook niet bij Ziggo)

Vast bellen:
- Gebruikt iemand dit nog? In ieder geval geen extra's.

Scheelt in huur: 9 euro per maand en alle 3 zijn gelijk. Bij Ziggo zou ik 1 extra HB hebben en 1 standaard. Meh...
Scheelt in energie: ~16 euro per maand. 2x45 watt + 1x 35 watt continue vs 3x 5.8 watt continue. :D
Scheelt bij mobiel: 10 euro per maand i.v.m 2x mobiel abonnement en 5 euro korting per stuk.
Scheelt in pakket: 27.95 euro per maand i.v.m. Eredivisie Live (gratis dankzij KPN compleet) en Spotify

Scheelt in ervaring: Onbetaalbaar. Internetten via Glasvezel is net als rijden in een Tesla. De rest voelt ouderwets aan. _/-\o_

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de fusie met Vodafone zou Ziggo ook een tegenhanger voor KPN Compleet kunnen introduceren. Mobiel bij Ziggo is nu nog een beetje matig. Enige wat ik in de komende 10 jaar niet zie veranderen is de zeer belabberde uploadsnelheid, omdat ze daarvoor 4 miljoen modems moeten vervangen en het hele COAX-gedeelte van het netwerk danig op de schop moet. Ik heb geen idee in hoeverre ze nu al rekening houden in het netwerk met het uitbreiden van de bandbreedte voor retourverkeer in de toekomst, maar de modems die ze nu uitleveren kunnen in ieder geval geen DOCSIS 3.1 dus dat wordt sowieso nog een flinke opgave om die allemaal te vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 19-12-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:37

PauseBreak

derp!

Jerrythafast schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:30:
Met de fusie met Vodafone zou Ziggo ook een tegenhanger voor KPN Compleet kunnen introduceren. Mobiel bij Ziggo is nu nog een beetje matig. Enige wat ik in de komende 10 jaar niet zie veranderen is de zeer belabberde uploadsnelheid, omdat ze daarvoor 4 miljoen modems moeten vervangen en het hele COAX-gedeelte van het netwerk danig op de schop moet. Ik heb geen idee in hoeverre ze nu al rekening houden in het netwerk met het uitbreiden van de bandbreedte voor retourverkeer in de toekomst, maar de modems die ze nu uitleveren kunnen in ieder geval geen DOCSIS 3.1 dus dat wordt sowieso nog een flinke opgave om die allemaal te vervangen.
Met die fusie zullen ze dat inderdaad wel gaan introduceren. Zeker gelet op de mate waarmee ze de afgelopen tijd 'Ziggo Mobiel' zijn gaan pushen als je ze contacteert. Het is een vrij doorzichtige strategie :P

En voor wat die modems betreft maakt het niet veel uit joh. Ze hebben nu nog steeds oude meuk actief in het netwerk. Meestal bij de modale consument die het allang mooi vindt als het normaal werkt. Volgens mij zijn de lui hier (en op de andere Ziggo fora) de uitzondering die bijhouden welke modems worden uitgeleverd en hoe die presteren in de praktijk. Dat zal ook de groep zijn die als eerste de 3.1`modems geleverd gaat krijgen als die worden uitgerold.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
vr6-only schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:02:
[...]

Gras is wel degelijk groener bij de buren. In jouw geval, zoals je vaker hebt geuit, heb je te maken gehad met zaken die zeker niet tot "normaal" behoren. Hier werken opnames hervatten 10/10 keer. Iets wat HB sowieso niet kan: Opname hervatten op een andere box.
Je kan op de HB het kijken van een opname starten en deze afkijken op de Extrabox. Geen probleem.

Voor de rest noem je dingen die voor ons niet van toepassing zijn.
Fox Sports... leuk... maar ik heb een broertje deaudt aan voetbal. Lekkere compensatie... anyway, Ziggo sluit beter aan bij onze behoefte.

Die €5,- korting per mobiel krijg je ook als je twee mobiele abonnementen op één adres hebt staan... dus totdat we over kunnen naar Ziggo mobiel met 2 abonnementen hoor je ons niet klagen.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 19-12-2016 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PauseBreak schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:35:
En voor wat die modems betreft maakt het niet veel uit joh. Ze hebben nu nog steeds oude meuk actief in het netwerk. Meestal bij de modale consument die het allang mooi vindt als het normaal werkt. Volgens mij zijn de lui hier (en op de andere Ziggo fora) de uitzondering die bijhouden welke modems worden uitgeleverd en hoe die presteren in de praktijk. Dat zal ook de groep zijn die als eerste de 3.1`modems geleverd gaat krijgen als die worden uitgerold.
Ik heb nog even de DOCSIS 3.1 spec erop nageslagen om te kijken in hoeverre ze al DOCSIS 3.1 features kunnen gebruiken als er tegelijk nog DOCSIS 3.0-apparatuur aanwezig is. Dit is heel netjes geregeld, de downstream kanalen kunnen nu al prima naast elkaar worden ingezet, waarbij DOCSIS 3.1-capable modems ook de DOCSIS 3.0 downstreams gewoon kunnen gebruiken als de DOCSIS 3.1-ruimte volledig in gebruik is.

Het enige probleem dat ik nog voorzie is bij de upstream: om de upstreamcapaciteit echt hoger te krijgen zullen ze toch de FM-radio moeten gaan droppen (en deze frequenties retourgeschikt maken) en ik betwijfel of ze dat snel zullen doen. Daar zullen ze dan ook iets tegenover moeten zetten voor klanten met een DOCSIS 3.0-modem, anders breekt de hel los. Hogere uploadsnelheden zullen sowieso alleen voor nieuwe abonnementen gelden, net zoals dat nu ook zo is voor het 300 Mbit abonnement, vanwege de benodigde modemwissel. (En die nieuwe abonnementen zullen vast ook weer duurder zijn dan de huidige...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jerrythafast schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:43:
[...]

Het enige probleem dat ik nog voorzie is bij de upstream: om de upstreamcapaciteit echt hoger te krijgen zullen ze toch de FM-radio moeten gaan droppen (en deze frequenties retourgeschikt maken) en ik betwijfel of ze dat snel zullen doen. Daar zullen ze dan ook iets tegenover moeten zetten voor klanten met een DOCSIS 3.0-modem, anders breekt de hel los. Hogere uploadsnelheden zullen sowieso alleen voor nieuwe abonnementen gelden, net zoals dat nu ook zo is voor het 300 Mbit abonnement, vanwege de benodigde modemwissel. (En die nieuwe abonnementen zullen vast ook weer duurder zijn dan de huidige...)
Ik denk eigenlijk dat het probleem kleiner is dan je denkt. Zeker met de opkomst van DAB+ en diensten zoals Spotify is er best een argument voor afschaffing van FM-radio via kabel. Uiteindelijk zal dat toch moeten gebeuren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:44

vr6-only

Blub Blub

CreativeS schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:11:
[...]

Voor de rest noem je dingen die voor ons niet van toepassing zijn.
Juist. Dat punt wou ik dus verduidelijken. In jouw geval sluit Ziggo beter aan bij je behoeften omtrent ISP. Je spreekt echter alsof Ziggo de heilige graal is. :/

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
PauseBreak schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:57:
[...]

Ik denk eigenlijk dat het probleem kleiner is dan je denkt. Zeker met de opkomst van DAB+ en diensten zoals Spotify is er best een argument voor afschaffing van FM-radio via kabel. Uiteindelijk zal dat toch moeten gebeuren.
Ik denk dat dat nog vies tegen gaat vallen. Er is volgens mij maar weinig apparatuur dat DAB+ kan afspelen. Mijn receiver van pas 2 jaar oud kan het iig niet. En mensen hebben ook geen zin om specifiek voor dit een nieuw apparaat aan te schaffen. In auto's is het ook vaak een optie waar je dik voor moet bijbetalen.

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 19-12-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tiguan schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:59:
[...]

Ik denk dat dat nog vies tegen gaat vallen. Er is volgens mij maar weinig apparatuur dat DAB+ kan afspelen. Mijn receiver van pas 2 jaar oud kan het iig niet. En mensen hebben ook geen zin om specifiek voor dit een nieuw apparaat aan te schaffen.
Nu is dat wellicht zo, maar kijk eens naar de situatie over zo'n 5 jaar, want daar praten we over. Eerder zullen ze niet overwegen om naar docsis3.1 te gaan want dat is eigenlijk niet echt noodzakelijk nog. Op veel plekken is er de facto geen concurrentie, dus dat kan je zelfs nog later omzetten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Zie DAB+ niet echt meer doorbreken. De apparatuur heeft in de regel nog altijd een meerprijs, met name bij de autoradio's waar ze juist de grootste penetratie zouden moeten krijgen.

En daarnaast verwacht ik dat de komende paar jaar de mobiele bundels dusdanig uitgebreid worden dat het streamen van radiostations de standaard gaat worden. Doe dat nu al. Luister veel naar BNR, maar de ontvangst van dat station is niet overal even lekker. Met mijn 15Gb. Vodafone bundel kan ik het probleemloos en met uitstekende kwaliteit op mijn mobiel ontvangen. Waarbij het geluid uiteraard via BT naar mijn car-audio wordt geleid.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
vr6-only schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:57:
Juist. Dat punt wou ik dus verduidelijken. In jouw geval sluit Ziggo beter aan bij je behoeften omtrent ISP. Je spreekt echter alsof Ziggo de heilige graal is. :/
En jij spreekt niet over KPN alsof dat de heilige graal is? Right... ik weet weer voldoende 8)7
Als hervatten op 2 boxen al niet werkt (iTV-decoders, voorzien van nieuwste software), ja, dan zal het allemaal aan ons liggen. Ik weet dat het bij meerderen in mijn kennissenkring voorkomt. Dus zo bijzonder is het niet... Maar goed, voor zover ik weet zitten we niet op de kleuterschool, dus dat welles/nietes-spelletje laat ik lekker achterwege.

Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 19-12-2016 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
CreativeS schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:40:
[...]

En jij spreekt niet over KPN alsof dat de heilige graal is? Right... ik weet weer voldoende 8)7
Als hervatten op 2 boxen al niet werkt (iTV-decoders, voorzien van nieuwste software), ja, dan zal het allemaal aan ons liggen. Ik weet dat het bij meerderen in mijn kennissenkring voorkomt. Dus zo bijzonder is het niet... Maar goed, voor zover ik weet zitten we niet op de kleuterschool, dus dat welles/nietes-spelletje laat ik lekker achterwege.

Succes!
Rustaaaghh! :+

Wees blij dat er keuze is. Daarbij: glas is anders dan v/a-dsl. Ziggo heeft prima diensten en biedt uitstekende snelheid. Service was voor UPC lang consistent, al heb ik ook bijna een jaar met 'overklaarbare' packetloss en pingspikes gezeten. Kpn had 8 monteurs nodig om mijn glad te laten werken, Ziggo 9 maanden om te ontdekken dat er een Docsis onderdeel stuk was.

Ik vind de overstap van Ziggo van koop/krijg decoders naar huur apparatuur slecht - maar KPN heeft dat net zo goed.

En zo ervaart iedereen het anders en heeft iedereen andere voorkeuren. Kan de 500/600Mbit voor dezelfde prijs als mijn stukken langzamere Ziggo lijn wel waarderen. Maar niet iedereen heeft glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Wees blij dat er keuze is."

Mijn irritatie is dat we in dit land juist geen keuze hebben want kiezen tussen kabel=Ziggo of Glas=KPN is geen keuze/ En kom niet aan met al die providers op Glas van dat is allemaal 1 pot nat oftewel KPN.

Dankuwel ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:41:
"Wees blij dat er keuze is."

Mijn irritatie is dat we in dit land juist geen keuze hebben want kiezen tussen kabel=Ziggo of Glas=KPN is geen keuze/ En kom niet aan met al die providers op Glas van dat is allemaal 1 pot nat oftewel KPN.

Dankuwel ACM.
In Noord Korea is geen keuze :+

En nee, ik vind het ook niets dat infra + diensten niet gescheiden zijn - dat had al decennia eerder gesplitst moeten worden, maar ondanks de monopolie positie van KPN en Ziggo hebben vergeleken met de rest van de EU prima proposities. Het helpt dat we dichtbevolkt zijn, infra zal zonder overheidsgeld in landen als Zweden niet erg betaalbaar zijn..

Edit: oh en onderschat 4G / 5G niet. Over 5-10 jaar is dat een serieuze concurrent voor de oude wereld van de draadjes. Waarom denk je dat Ziggo's eigenaar Vodafone koopt :+

[ Voor 10% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-12-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:53:
En zo ervaart iedereen het anders en heeft iedereen andere voorkeuren. Kan de 500/600Mbit voor dezelfde prijs als mijn stukken langzamere Ziggo lijn wel waarderen. Maar niet iedereen heeft glas.
Tuurlijk... die 500/500 zal ik missen, maar zoals gezegd... compromissen sluiten, geen 500/500, maar wel meer gebruiksgemak. Daarnaast... en laten we wel wezen, de 7 tot 11TB die ik per maand verstookte is de laatste weken gevaarlijk aan het worden (als je begrijpt wat ik bedoel) en zo kom ik ook iets minder in de verleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:22:
[...]

Tuurlijk... die 500/500 zal ik missen, maar zoals gezegd... compromissen sluiten, geen 500/500, maar wel meer gebruiksgemak. Daarnaast... en laten we wel wezen, de 7 tot 11TB die ik per maand verstookte is de laatste weken gevaarlijk aan het worden (als je begrijpt wat ik bedoel) en zo kom ik ook iets minder in de verleiding.
Met Ziggo kan je nog steeds 11TB verstoken :9 maar het wordt idd steeds trickier met al die monitoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:26:
Met Ziggo kan je nog steeds 11TB verstoken :9 maar het wordt idd steeds trickier met al die monitoring.
_O-

Maximaal 324GB per dag (30Mb/s) of maximaal 5.4TB per dag (500Mb/s)... is nogal een verschil O-)
Maar even zonder gekheid, ik vind het goed zo. De glasvezelaansluiting blijft in de meterkast... wie weet gebruiken we het weer eens, maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we het geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:35:
[...]

_O-

Maximaal 324GB per dag (30Mb/s) of maximaal 5.4TB per dag (500Mb/s)... is nogal een verschil O-)
Maar even zonder gekheid, ik vind het goed zo. De glasvezelaansluiting blijft in de meterkast... wie weet gebruiken we het weer eens, maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we het geprobeerd hebben.
Geef de volgende keer aan dat het om upload gaat... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
vr6-only schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:02:
[...]

Gras is wel degelijk groener bij de buren. In jouw geval, zoals je vaker hebt geuit, heb je te maken gehad met zaken die zeker niet tot "normaal" behoren. Hier werken opnames hervatten 10/10 keer. Iets wat HB sowieso niet kan: Opname hervatten op een andere box. _/-\o_. Wel 100 punten wat betreft zenderindeling. Maar ook dit geldt/gold nog bij UPC.

Dan nu de centen, gebaseerd op mijn situatie thuis.

TV:
- 3 ontvangers
- Eredivisie Live
- Opnemen

Internet:
- Snelste bij beide (KPN kan ik zelfs maandelijks aan/uitzetten. Lukt je ook niet bij Ziggo)

Vast bellen:
- Gebruikt iemand dit nog? In ieder geval geen extra's.

Scheelt in huur: 9 euro per maand en alle 3 zijn gelijk. Bij Ziggo zou ik 1 extra HB hebben en 1 standaard. Meh...
Scheelt in energie: ~16 euro per maand. 2x45 watt + 1x 35 watt continue vs 3x 5.8 watt continue. :D
Scheelt bij mobiel: 10 euro per maand i.v.m 2x mobiel abonnement en 5 euro korting per stuk.
Scheelt in pakket: 27.95 euro per maand i.v.m. Eredivisie Live (gratis dankzij KPN compleet) en Spotify

Scheelt in ervaring: Onbetaalbaar. Internetten via Glasvezel is net als rijden in een Tesla. De rest voelt ouderwets aan. _/-\o_
Maar jij hebt geen F1...eat that!

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak om het in te delen. Ik ben met mijn keuzes goedkoper uit bij Ziggo dan KPN. Dus je prijs opsomming zal alleen gelden voor mensen met jouw smaak...

edit/ zie dat je dat dus ook aangeeft een paar post later :z

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 19-12-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 07:52
Heren! (en wellicht dames) Nieuwbouwwoning maar eens een andere provider proberen (kom van KPN). Aansluiting regelen verliep wat moeizaam, maar we zijn er. Zojuist de zooi geinstalleerd, ik constateer dit:

Via kabel direct in Horizonbox
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5894550994.png

Via WIFI van de Horizonbox
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5894547609.png

Daarbij:
- WIFI speedtest binnen 2 meter vanaf de horizonbox
- Nieuwbouwstraat, ik kan nog maar 2 andere WIFI netwerken vinden en onze horizonbox zit op een 'schoon' kanaal

Mij conclusie: horizon box is ronduit ruk qua draadloos. Daarnaast staat de TV (met dus horizonbox) niet op een heel centrale plek, waardoor de slaapkamer rechtsboven de horizonbox al geen signaal meer heeft.. Ziggo heeft een (gratis) modem opgestuurd die ik in de meterkast kan plaatsen. Als ik internet goed begrijpt moet ik daar dan ook de telefoon in gaan pluggen.. Klopt dit? Zou ik niet zo fijn vinden want dan moet de telefoon weer ergens bij de meterkast staan :'))

Goed, wat adviseren jullie? Ik zag dat ziggo ook een modem aanbied, kan die 3 verdiepingen goed geïsoleerde nieuwbouwwoning voorzien van een sterk een bovenal snel signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
CasperNL schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:59:
Mij conclusie: horizon box is ronduit ruk qua draadloos.
Of je laptop/telefoon/whatever is ruk kwa draadloos. Ik haal gewoon 150Mbit/s over mijn Ziggo wifi.
Goed, wat adviseren jullie? Ik zag dat ziggo ook een modem aanbied, kan die 3 verdiepingen goed geïsoleerde nieuwbouwwoning voorzien van een sterk een bovenal snel signaal?
Never nooit niet. Koop twee of drie access points, en hang er op elke verdieping één.

[ Voor 19% gewijzigd door TommyboyNL op 19-12-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 07:52
TommyboyNL schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:31:
[...]

Of je laptop/telefoon/whatever is ruk kwa draadloos. Ik haal gewoon 150Mbit/s over mijn Ziggo wifi.
Mmh wellicht te snel conclusies getrokken dan. Daarintegen heb ik getest met m'n Dell laptop, OP3 en iphone6. Lijkt me toch dan niet de bedoeling dat op ~ 2 m afstand t signaal slechts 30% is van wat het via de kabel is. (Zowel 2.4 als 5 GHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Heb je SCART op je horizon zitten? Zoja heb je een oud type zonder AC WiFi. De 30% klopt dan wel aardig. Zou even informeren naar het Extra WiFi punt, deze sluit je aan op je Horizon (met utp) en heeft 5Ghz AC 3x3. Dan haal je in ieder geval in je woonkamer wel max. (of een andere plek waar je deze plaatst) Vroeger werden ze gratis bij een jaarcontract uitgedeeld dus ik zou even bellen. Je zou dus ook genoegen kunnen nemen met de 50Mb/s in je woonkamer en de EWP op je slaapkamer zetten waar je dan wel 150Mb/s haalt. (Met compatible apparatuur uiteraard). Signaalsterkte is veel belangrijker dan 50 of 150 Mb/s.

[ Voor 30% gewijzigd door Jim423 op 20-12-2016 00:22 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:29:Geef de volgende keer aan dat het om upload gaat... |:(
Tja, of je nu met 300Mb/s of 500Mb/s download, dat is om het even... maar inderdaad, je moet alles heel specifiek benadrukken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:03

TFHfony

Professional Weirdo

CasperNL schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:59: Ziggo heeft een (gratis) modem opgestuurd die ik in de meterkast kan plaatsen. Als ik internet goed begrijpt moet ik daar dan ook de telefoon in gaan pluggen.. Klopt dit? Zou ik niet zo fijn vinden want dan moet de telefoon weer ergens bij de meterkast staan :'))
Dit lees is wel vaker, maar zeker in een nieuwbouwhuis komt je telefoonlijn als het goed is ook in de meterkast binnen. Ik heb gewoon bij jet ISRA punt deze losgetrokken, er een RJ45 op geknepen en in het modem gestoken et voila... alle telefoonaansluitingen in huis liepen via Ziggo.

Verder heb ik een Technicolor TC7210. Draadloos haal ik via 802.1G rond de 80 a 90mbit en via AC op 5Ghz ruim 150mbit. Die op enkele meters afstand.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TommyboyNL schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:31:
[...]

Never nooit niet. Koop twee of drie access points, en hang er op elke verdieping één.
Of koop een fatsoenlijke powerline set, dan kom je er ook :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:03
Tuupie schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:07:
[...]

Ook last van slechte tv ontvangst? Deze klacht lijkt sterk op een kapotte eindversterker in de wijkkast.
Hebben wij hier ook al 2x gehad dit jaar.
Nee Digitale TV werkt, wel. Maar TV gids, Replay TV & on Demand zijn traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54
TFHfony schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:16:
[...]

Dit lees is wel vaker, maar zeker in een nieuwbouwhuis komt je telefoonlijn als het goed is ook in de meterkast binnen. Ik heb gewoon bij jet ISRA punt deze losgetrokken, er een RJ45 op geknepen en in het modem gestoken et voila... alle telefoonaansluitingen in huis liepen via Ziggo.
Ik neem aan dat je er een RJ11 op geknepen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

jongetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:10:
[...]

Ik neem aan dat je er een RJ11 op geknepen hebt ;)
8)7

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 22-09 13:23
Ik heb nu ZIggo internet 40/4mbit + digitale TV en betaal Eur 44,45 per maand.
Dit is zonder Horizon box, maar met Humax met recorderfunctie.
En nog steeds een verouderd rotding van een modem, de Ubee. De wifi verbinding daarvan is zeer matig.

Nu heb ik het aanbod gekregen om over te stappen op Ziggo Connect ZZP Internet Start 60MB

60/10mbit + digitale TV voor € 42,50 ex BTW
Nadeel is dat de opnamefunctie hier niet bij zit, dan moet ik voor € 8,- per maand die Horizon box erbij nemen.

Wel zit er een Hitron (nooit van gehoord) modem/router bij. Deze schijnt veel beter te zijn dan die Ubee die ik nu heb.

Is dit zakelijke aanbod interessant? Of kan ik dan beter een ander particulier abonnement nemen waarbij ik een beter modem/router en een wat hogere snelheid krijg? Voor de service hoef ik het niet te doen. En TV bevalt nu ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Of anders als bestaande klant proberen over te stappen naar dit:

https://www.ziggo.nl/tv-internet/voordeelpakket/ ?

Scheelt weer een paar euro, en krijg dan toch een nieuwe modem/router zo te zien.
Hopelijk kun je dan wel de Humax met recorder behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Leolinedance schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:54:
Ik heb nu ZIggo internet 40/4mbit + digitale TV en betaal Eur 44,45 per maand.
Dit is zonder Horizon box, maar met Humax met recorderfunctie.
En nog steeds een verouderd rotding van een modem, de Ubee. De wifi verbinding daarvan is zeer matig.

Nu heb ik het aanbod gekregen om over te stappen op Ziggo Connect ZZP Internet Start 60MB

60/10mbit + digitale TV voor € 42,50 ex BTW
Nadeel is dat de opnamefunctie hier niet bij zit, dan moet ik voor € 8,- per maand die Horizon box erbij nemen.

Wel zit er een Hitron (nooit van gehoord) modem/router bij. Deze schijnt veel beter te zijn dan die Ubee die ik nu heb.

Is dit zakelijke aanbod interessant? Of kan ik dan beter een ander particulier abonnement nemen waarbij ik een beter modem/router en een wat hogere snelheid krijg? Voor de service hoef ik het niet te doen. En TV bevalt nu ook prima.
Wat is er zo rot aan je huidige modem dan? Is wel weer 6,45 per maand duurder.
Maar je kunt die Humax toch gewoon blijven gebruiken als je overstapt? Er veranderd namelijk niets aan het televisie (DVB)signaal, zolang Ziggo je smartcard actief houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou dat eigenlijk wel zeker willen weten.

Ik heb nu een oud abbonement, TV standaard en Internet Z3. Ik heb een Humax in de woonkamer (5200c) en 1 op zolder (5300c), beide met een smartcard. Ik kijk op zolder naar opnames van de 5200c, maar die functionaliteit is verder nice-to-have, geen vereist. Telefonie loopt niet via Ziggo. Ik heb geen idee welke zenders ik heb, maar wij komen vaak niet verder dan zender 12 van dit lijstje:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Er wordt wel met regelmaat iets opgenomen, maar ook alleen maar van 1-12 van bovenstaand lijstje. Smart functionaliteiten van de Humax worden niet gebruikt, uitzending gemist doen we via de AppleTV of tablet.

Ik betaal nu inmiddels 64,45.

Nu kan ik bijvoorbeeld naar Connect Complete & Play Start. Dan ga ik 56.45 betalen. Televisie zal hetzelfde pakket zijn, internet gaat van 200/20 naar 150/15, dat is wat mij betreft prima. Maar het scheelt dan dus wel 8 euro in de maand, dat is toch gewoon geld.

Ik heb echter geen idee of mijn Humax het dan nog doet.... En wat wel een echte vereiste is, ik heb nu een Ubee in bridge mode, dat moet zo blijven. Een ander modem mag, maar wel ECHTE bridge. Dus geen DMZ mode perikelen...

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 20-12-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb ook een humax op zolder staan en die werkt nog steeds nu ik overgestapt ben naar connect start & play start voor 44,95 pm. Merk zelfs nauwelijks dat ik nog maar 40/4 heb ipv 300/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
FreakNL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:38:

Ik heb nu een oud abbonement, TV standaard en Internet Z3. Ik heb een Humax in de woonkamer (5200c) en 1 op zolder (5300c), beide met een smartcard. Ik kijk op zolder naar opnames van de 5200c, maar die functionaliteit is verder nice-to-have, geen vereist. Telefonie loopt niet via Ziggo. Ik heb geen idee welke zenders ik heb, maar wij komen vaak niet verder dan zender 12 van dit lijstje:
Er wordt wel met regelmaat iets opgenomen, maar ook alleen maar van 1-12 van bovenstaand lijstje. Smart functionaliteiten van de Humax worden niet gebruikt, uitzending gemist doen we via de AppleTV of tablet.

Nu kan ik bijvoorbeeld naar Connect Complete & Play Start. Dan ga ik 56.45 betalen. Televisie zal hetzelfde pakket zijn, internet gaat van 200/20 naar 150/15, dat is wat mij betreft prima. Maar het scheelt dan dus wel 8 euro in de maand, dat is toch gewoon geld.

Ik heb echter geen idee of mijn Humax het dan nog doet.... En wat wel een echte vereiste is, ik heb nu een Ubee in bridge mode, dat moet zo blijven. Een ander modem mag, maar wel ECHTE bridge. Dus geen DMZ mode perikelen...
Ik heb nieuw abbo met Horizon, maar gewoon nog een "oude" modem in bridge modus, boven draait er nog een Humax met smartcard, nooit iets aan hoeven passen ofzo. Draait allemaal nog prima :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:38:

Ik ben al 3x overgestapt en zelfs een keer verhuist (eerst opgezegd en later weer een nieuw abo aangevraagd) en m'n smartcards gaan gewoon altijd gezellig mee :>

Het staat overigens gewoon hier:
https://www.ziggo.nl/klan...e-tv/smartcard-activeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
jongetje schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:08:
[...]

Wat is er zo rot aan je huidige modem dan? Is wel weer 6,45 per maand duurder.
Maar je kunt die Humax toch gewoon blijven gebruiken als je overstapt? Er veranderd namelijk niets aan het televisie (DVB)signaal, zolang Ziggo je smartcard actief houdt.
Wifi is dramatisch.

Vraag mij wel af of ik dan wel alle kanalen digitaal ontvang. Want op de Ziggo site staat dit:

"Genoeg te kijken en luisteren met 30+ analoge zenders, 4 hd-zenders en 90 radiozenders. En heb je een televisie met een DVB-C tuner die gecertificeerd is? Dan bekijk je dit aanbod van tv-zenders zonder extra kosten in digitale kwaliteit."

Inderdaad weer een paar euro extra, dus de moeite niet echt waard denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Als je je abbo nu opzegt worden je smartcards ook gedeactiveerd en dan kan je je smartcards officieel niet meer activeren, dus daar zou ik toch wel een beetje mee oppassen. Ik heb het met een hoop gedoe toch weer aan de praat gekregen, maar het was dan ook niet mijn fout.

zie ook: http://www.totaaltv.nl/ni...en-losse-smartcards-meer/

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 20-12-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Leolinedance schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:33:
[...]

Wifi is dramatisch.

Vraag mij wel af of ik dan wel alle kanalen digitaal ontvang. Want op de Ziggo site staat dit:

"Genoeg te kijken en luisteren met 30+ analoge zenders, 4 hd-zenders en 90 radiozenders. En heb je een televisie met een DVB-C tuner die gecertificeerd is? Dan bekijk je dit aanbod van tv-zenders zonder extra kosten in digitale kwaliteit."

Koop dan voor die 6,45 per maand die je nu niet uitgeeft een router met goed WiFi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nieuws: Ziggo stopt met activatie losse smartcards
Ziggo is gestopt met de activatie van losse smartcards. Hierdoor is het niet meer mogelijk om een tweedehands smartcard te kopen en deze te activeren. Om een tweede kaart te gebruiken, moet bij Ziggo een kaart worden gehuurd.

Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)Smartcards die niet via Ziggo zijn aangeschaft, worden niet meer geactiveerd door het bedrijf. Als een gebruiker nu op een tweede toestel digitale televisie wil ontvangen, moet hij een ci+-module en smartcard bij Ziggo huren voor twee euro per maand. Als de televisie geen ci+-ondersteuning heeft, kan voor vier euro per maand een extra mediabox of voor vijf euro per maand een extra Horizon-box gehuurd worden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat ziggo nog meer extra klanten kosten. Zodra ik bij hun moet gaan huren ben ik na vele jaren weg bij ziggo. Glasvezel internet heb ik hier al dus dan ook maar tv via glasvezel provider. Ben al 30 jaar kabel afnemer maar nu ook hier glasvezel ligt en al werkt is overstap dan ook zo gemaakt. Waarom laat ziggo niet voor wat het was voor enkel bestaande klanten?? Nieuwe klanten kunnen hun keuze maken om naar ziggo te gaan maar bestaande klanten krijgen te maken met plots nieuwe regels waardoor ziggo nog meer klanten gaat verliezen. Dom bezig bij ziggo. Wat als 1 van mijn 5 geactiveerde smartcard kapot gaat of kwijtraak? Krijg ik dan een nieuwe of moet ik dan een gaan huren? Dan is het voor mij einde ziggo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Alles blijft zoals het is, zolang je je abbonnement niet wijzigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Leolinedance schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:33:
[...]
Wifi is dramatisch.

Volgens mij haal je het analoge en digitale aanbod door elkaar? Voor digitaal basis heb je geen smartcard en CI+ module nodig en het zenderaanbod van de analoge zenders is gemeente afhankelijk? Er is geen aanbod van HD zenders in analoog, enkel bij het digitale signaal. Beiden zitten echter standaard in het Ziggo DVB-C signaal wat het huis binnenkomt.

"Analoog frequentieoverzicht

Het analoge aanbod van televisiezenders is niet overal hetzelfde in het Ziggo gebied. Daarom hebben wij de analoge frequenties voor elke gemeente onder elkaar gezet. Voor iedere gemeente vindt u hier het frequentieoverzicht van alle televisie- en radiozenders.
"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik had vroeger bijna nooit last van storingen, maar in de afgelopen maand heb ik al 2x meegemaakt dat internet voor een grote aantal uren op een dag het niet doet in regio Amsterdam. Geen idee wat de oorzaak precies is, maar hopelijk is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:19:
Dit gaat ziggo nog meer extra klanten kosten. Zodra ik bij hun moet gaan huren ben ik na vele jaren weg bij ziggo. Glasvezel internet heb ik hier al dus dan ook maar tv via glasvezel provider. Ben al 30 jaar kabel afnemer maar nu ook hier glasvezel ligt en al werkt is overstap dan ook zo gemaakt. Waarom laat ziggo niet voor wat het was voor enkel bestaande klanten?? Nieuwe klanten kunnen hun keuze maken om naar ziggo te gaan maar bestaande klanten krijgen te maken met plots nieuwe regels waardoor ziggo nog meer klanten gaat verliezen. Dom bezig bij ziggo. Wat als 1 van mijn 5 geactiveerde smartcard kapot gaat of kwijtraak? Krijg ik dan een nieuwe of moet ik dan een gaan huren? Dan is het voor mij einde ziggo!!
Defecte smartcards worden gewoon vervangen en geactiveerd. Bovenstaande is alleen bedoeld om de 2e hands handel tegen te gaan, welke altijd al niet toegestaan was volgens de algemene voorwaarden. Niet dat er tegen werd opgetreden...

Kortom, eigenlijk valt het best mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:21:
[...]

Defecte smartcards worden gewoon vervangen en geactiveerd. Bovenstaande is alleen bedoeld om de 2e hands handel tegen te gaan, welke altijd al niet toegestaan was volgens de algemene voorwaarden. Niet dat er tegen werd opgetreden...

En als ik b.v. door inbraak smartcard kwijtraak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:25:
[...]

En als ik b.v. door inbraak smartcard kwijtraak?
Nogal ver gezocht, maar bel/mail Ziggo eens met die vraag. Pffff... Over het zoeken naar problemen gesproken.
Vraag gelijk even wat er gebeurd als de hond hem opeet of je hem per ongeluk hebt doorgeknipt omdat je hem aanzag voor je verlopen creditcard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het hele CI+ probleem niet. Het basispakket DVB-C dekt de zenders die door >90% worden bekeken. Het is dus een kleine minderheid die ook nog de rest koste wat kost wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Het basispakket heeft geen (interessante) HD zenders ;) . Daarvoor heb je de CI+ module dus al nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door tiguan op 20-12-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:15:
Het basispakket heeft geen (interessante) HD zenders ;) . Daarvoor heb je de CI+ module dus al nodig.
4 stuks :+

NPO 1,2,3 en Ziggo Sport.

tssk, ninja edit }:O

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 20-12-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Zoals ik al zei, niet interessant }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:13:
Ik zie het hele CI+ probleem niet. Het basispakket DVB-C dekt de zenders die door >90% worden bekeken. Het is dus een kleine minderheid die ook nog de rest koste wat kost wil zien.
Denk je? Gezien de kijkcijfers kijken er erg veel mensen naar RTL en SBS, welke niet in HD in het basispakket zitten.
Dus die 90% is pure onzin. Meer dan dan helft van de gekijkte uren zullen NIET uit het basispakket komen.

* TFHfony heeft gelukkig 6 geactiveerde kaarten op zijn naam staan, dus kan nog wel ff vooruit...

[ Voor 9% gewijzigd door TFHfony op 20-12-2016 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik vind 2 euro per maand voor een CI module met smartcard een koopje !
Bij Caiway betalen we daarvoor maar liefst €3.50 per maand voor de module huur en €2 euro per maand voor de huur van de smartcard, is totaal dus € 5,50 per maand. Bijna drie keer zo duur dus !

Jullie boffen maar bij Ziggo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H D R schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:50:
Ik vind 2 euro per maand voor een CI module met smartcard een koopje !
Bij Caiway betalen we daarvoor maar liefst €3.50 per maand voor de module huur en €2 euro per maand voor de huur van de smartcard, is totaal dus € 5,50 per maand. Bijna drie keer zo duur dus !

Jullie boffen maar bij Ziggo !
Zeg dat nou niet te hard :+ straks leest Ziggo mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
LOL , vast niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:20:
Zoals ik al zei, niet interessant }:O
Ach, er lopen hele volksstammen die totaal geen interesse hebben in HD. Dus slap argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
TFHfony schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:21:
[...]

Is dat wel zo?

''Ook als de inmiddels geregistreerde smartcard uitvalt, stuurt Ziggo een heractivatiesignaal naar de betreffende smartcard. ''

Ze hebben het alleen over een heractivatiesignaal. Niet over een nieuwe.

''Heeft men op dit moment echter minder dan vijf smartcards aan het tv-abonnement gekoppeld, kan men geen extra smartcard meer aan dit tv-abonnement toevoegen. Dit geldt voor zowel nieuwe maagdelijke smartcards die nog nooit eerder gebruikt zijn en al eerder door andere Ziggo-abonnees gebruikte smartcards ''

Dus ook een nieuwe vervangende smartcard voor een defecte kan volgens mij niet meer geactiveerd worden zoals ik dit lees. Als hij echt defect is (doormidden bijv.) moet je er 1 gaan huren voor 2eur. Dat is tenminste mijn interpretatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Jim423 op 20-12-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen wij in september 2012 onze eerste digitale TV kochten was Ziggo net begonnen met een grootse campagne over "HD is bij ons de standaard".

Nu, 4 jaar later, heeft een of andere mafketel Ziggo gekocht en terwijl elders op de wereld de eerste 4k-uitzendingen plaatshebben mogen we bijbetalen als we meer dan 576i op onze 4 jaar oude FULL HD televisie willen kijken 8)7

Ik ben blij dat we hier nog steeds op het abbo zitten dat we 4 jaar geleden hebben afgesloten. Mij kunnen ze niks maken, ik weiger klant te zijn van UPC :Y)
Pagina: 1 ... 139 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.