www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Anoniem: 738905
Ik heb een tv zonder imternetaansluiting / wifi, dan zou de 1.3 module daarop dus niet werken?TFHfony schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:22:
Nop... Retour signaal gaat via de netwerk aansluiting van de tv.
Edit : ja dus, zie nieuws: Ziggo gaat met nieuwe CI+ 1.3-module interactieve diensten naar tv st...
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 11-12-2016 22:16 ]
Inderdaad... Dan doet hij het dus niet...Anoniem: 738905 schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:39:
[...]
Ik heb een tv zonder imternetaansluiting / wifi, dan zou de 1.3 module daarop dus niet werken?
Edit : ja dus, zie nieuws: Ziggo gaat met nieuwe CI+ 1.3-module interactieve diensten naar tv st...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hoe lang heb je gewacht? Met een kaart die een tijdje niet gebruikt is kan het best even (uurtje of zo) duren voordat deze weer gaat werken. Je kon bij Mijn Ziggo vroeger op een herstelknop drukken om dit te versnellen, maar ik weet niet of die tegenwoordig nog aanwezig is.R Kuipers schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:22:
Nu heb ik vanmiddag Smartcard B in mijn TV geplaatst, maar daar krijg ik een E30 melding.
Anoniem: 235591
Daar heb ik nog wel aan gedacht maar ik heb er nog niets mee gedaan. Ik ga dat direct aanstaande morgen doen.ANdrode schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:22:
[...]
Even een naïeve vraag: Heb je boven zonder splitter wel goed beeld?
Het zou namelijk ook "gewoon" in de kabel, of waarschijnlijker, de montage van de stekkers kunnen zitten.
Ik gebruikte onderstaande splitter en daarmee heb ik wel beeld, al geeft de tv soms aan dat het signaal zwak is of niet aanwezig. Maar dat wisselt per zender en soms kan ik de zender dan wel storingsvrij zien. Met de nieuwe splitter geen beeld. Morgen zal ik een directe kabel aansluiten op de tv boven vanaf het aop.

Maar je moet het met me eens zijn dat het gek is dat de upload normaal is en de download niet. Ik zou dan minimaal een downloadsnelheid verwachten ter hoogte van de upload snelheid. Of is dat te simpel gedacht?
Edit: Afgelopen weekend getest op bedraade pc die boven staat. Daar werd snelheid 125 Mbit gehaald. Waarschijnlijk geen 150 omdat dit nog een 100Mbit draadje is die er al een tijdje ligt.
Geeft het nog grote verschillen als je een losse router instelt als acces point (bedraad), of dat je de ziggo modem in bridged mode laat zetten en het routeren aan de nieuwe router overlaat?
Ik heb Wifi en Wifi spots uitgeschakeld op mijn modem (Ubee EVW 321b). Verbinding is nu aanzienelijk beter.
automation fanboy
Wat zegt de helpdesk/klantenservice?Punkbuster schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:43:
Kan je nog steeds een los modem aanvragen bij ziggo? Ik heb een Horizon pakket..
Sta in de wacht nu
automation fanboy
Mij bij ging het heel simpel een maand of twee geleden.Punkbuster schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:44:
[...]
Sta in de wacht nu, dus weet het antwoord nog niet, hoopte dat iemand het zelfde heeft geprobeerd?
Ik heb getest met een directe kabel tussen aop en de tv boven en die deed het goed. Hirschmann splitter er tussen uit gehaald, oude splitter ertussen en klaar.
Heb eerst zo'n drie kwartier gewacht, en toen nog met Ziggo gaan bellen. Na een kwartier in de wacht gestaan te hebben nog eens een kwartier gebabbeld. Dus alles bij elkaar ruim een uur.hcQd schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:42:
[...]
Hoe lang heb je gewacht? Met een kaart die een tijdje niet gebruikt is kan het best even (uurtje of zo) duren voordat deze weer gaat werken. Je kon bij Mijn Ziggo vroeger op een herstelknop drukken om dit te versnellen, maar ik weet niet of die tegenwoordig nog aanwezig is.
Ik kan niet herinneren dat ik Ziggo Webcare hier ooit heb gezien, en ik lees al een paar jaartjes mee. Misschien dat je in de war bent met het Ziggo-gebruikers.nl forum of de Ziggo Community?Madshark schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:06:
Is Ziggo webcare nog aktief op dit forum ? Bij moeders een (waarschijnlijk administratief) probleem met haar TV, wat gewoon niet opgelost word door de 1e lijns helpdesk.
Ohw, wacht.. Ja je hebt gelijk, was in de war met Telfort Webcare hier op het forum.Jerrythafast schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:23:
[...]
Ik kan niet herinneren dat ik Ziggo Webcare hier ooit heb gezien, en ik lees al een paar jaartjes mee. Misschien dat je in de war bent met het Ziggo-gebruikers.nl forum of de Ziggo Community?
Probeer twitter eens, helpt meestal wel!Madshark schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:06:
Is Ziggo webcare nog aktief op dit forum ? Bij moeders een (waarschijnlijk administratief) probleem met haar TV, wat gewoon niet opgelost word door de 1e lijns helpdesk.
Float like a butterfly, sting like a bee.
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 13-12-2016 01:07 ]
Administratieve fout? Maar waarom moest de Connect Box omgewisseld worden voor de oudere TC7210?tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 01:04:
Wegens een administratieve fout heb ik binnen 2 weken weer nieuwe spullen binnen gekergen. Had eerst de Connect Box, super tevreden mee. Wifi was ook super, haalde gewoon de volle 150MBit van m'n abbo met speedtest. Heb nu de TC7210 gekregen. Wifi is opzich niet slecht, maar ik haal maar 60~80MBit via wifi. Valt er nog wat te tweaken aan de TC7210? Ik heb het 5GHz gedeelte al een aparte naam gegeven (iets wat bij de Connect Box helemaa niet nodig was), zodat die niet in de weg zit van het 2,4GHz gedeelte. En de channel heb ik aangepast naar 36/80, want als ie dat zelf mag bepalen, dan vind geen enkel device dat ding.
Ik heb namelijk recentelijk mijn Cisco EPC3925 omgewisseld voor de Connect Box (vanwege slechte wifi). Toen ik de medewerker aan de lijn had, heb ik nog expliciet gevraagd of ik een CB of Technicolor zou ontvangen. Hij gaf aan dat Ziggo waarschijnlijk alleen nog maar CB uitlevert; deze heb ik dus ook gekregen.
Ik vind het daarom best bijzonder dat jij weer 'terug' moest in modem.
2.4GHz of 5GHz?tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 01:04:
Wegens een administratieve fout heb ik binnen 2 weken weer nieuwe spullen binnen gekergen. Had eerst de Connect Box, super tevreden mee. Wifi was ook super, haalde gewoon de volle 150MBit van m'n abbo met speedtest. Heb nu de TC7210 gekregen. Wifi is opzich niet slecht, maar ik haal maar 60~80MBit via wifi.
Waarschijnlijk is dit je probleem: als je het op 'auto' zet pakt het een zo vrij mogelijke kanaal. In de 5GHz heb je 15 kanalen die je alleen met DFS mag gebruiken en 4 die iedereen zomaar kan gebruiken. Omdat weinig consumentenAP's DFS ondersteunen is het meestal volledig leeg in de 15 DFS kanalen en kan het erg druk worden in de 4 non-DFS kanalen. Zo te horen bij jou ook.Valt er nog wat te tweaken aan de TC7210? Ik heb het 5GHz gedeelte al een aparte naam gegeven (iets wat bij de Connect Box helemaa niet nodig was), zodat die niet in de weg zit van het 2,4GHz gedeelte. En de channel heb ik aangepast naar 36/80, want als ie dat zelf mag bepalen, dan vind geen enkel device dat ding.
Nu, als je zegt dat geen enkel device dat ding vindt kan het twee dingen betekenen:
1) bij gebruik van een DFS-kanaal moet een AP eerst één of zelfs tien minuten (bij kanalen 120-128) luisteren naar radar voor het mag zenden. Als je te weinig geduld hebt en probeert binnen die tijd te verbinden, kun je het netwerk inderdaad niet detecteren en er niet mee verbinden. Wacht dus altijd minimaal een minuut voor je conclusies trekt (en als na minuut nog niets zichtbaar is, kijk of het niet op 120-128 zit en in dat geval tien minuten wachten).
2) het is mogelijk dat je apparaten hebt die fout ingesteld zijn op US en dus niet kunnen werken met kanalen 52-140 (maar wel met 149-161). Met die apparaten ben je niet alleen in de EU (en dus NL) in overtreding, maar kun je dus niet verbinden met 15 van de 19 5GHz kanalen hier. Als dat aan de orde is, is het zaak om ofwel andere (EU/global/worldwide) drivers te installeren of andere firmware te installeren, of ergens in settings te zoeken naar 'regulatory domain' en zorgen dat dat niet US of JP is.
Maar goed, als geen enkel apparaat het netwerk kan vinden denk ik dat 1 aan de orde is, des te meer omdat de CH7465LG die je hiervoor had exact zelfde kanalen ondersteunt - en erg vergelijkbare performance heeft. Waarschijnlijk zat je daar op een hoge DFS-kanaal met goede performance en nu heb je jezelf gedwongen op een lage non-DFS kanaal met veel drukte en dus slechtere performance.
Oslik blyat! Oslik!
Kan iedereen met het royaal pakket straks gewoon dan ook hbo zenders etc bekijken?
Oké dus ik gebruik een stekkerdoos voor mijn computer die perfect werkt, ik pak een andere stekkerdoos en mijn pc gaat niet aan.Anoniem: 235591 schreef op maandag 12 december 2016 @ 01:31:
[...]
Daar heb ik nog wel aan gedacht maar ik heb er nog niets mee gedaan. Ik ga dat direct aanstaande morgen doen.
Ik gebruikte onderstaande splitter en daarmee heb ik wel beeld, al geeft de tv soms aan dat het signaal zwak is of niet aanwezig. Maar dat wisselt per zender en soms kan ik de zender dan wel storingsvrij zien. Met de nieuwe splitter geen beeld. Morgen zal ik een directe kabel aansluiten op de tv boven vanaf het aop.
[afbeelding]
Waar zit het probleem?
Bij jou werkte het (deels) via de oude splitter, je plaatst een nieuwe en je hebt geen beeld meer.
Eerst zou je denken aan de splitter uiteraard, daarnaast kan het ook nog de kabel naar boven zijn (althans je 2e tv), daar waar je met je vorige splitter ook niet ''optimaal'' beeld had.
Vervolgens kan het zijn dat het signaal wat bij jou naar binnen komt niet sterk genoeg is om je 2e TV van voldoende signaal te voorzien = versterker.
Zouden dus 3 oorzaken kunnen hebben (dan ga ik er vanuit dat jij je tv wel opnieuw naar zenders hebt laten zoeken en niet nog met de instellingen van een x aantal jaar geleden zit).
Ze hadden mijn abonnement per ongeluk stop gezet. Een nieuwe aanvraag was de enige manier om weer back in business te zijn, daarbij krijg je alle apparatuur opnieuw opgestuurd.meesje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:55:
[...]
Administratieve fout? Maar waarom moest de Connect Box omgewisseld worden voor de oudere TC7210?
Ik heb namelijk recentelijk mijn Cisco EPC3925 omgewisseld voor de Connect Box (vanwege slechte wifi). Toen ik de medewerker aan de lijn had, heb ik nog expliciet gevraagd of ik een CB of Technicolor zou ontvangen. Hij gaf aan dat Ziggo waarschijnlijk alleen nog maar CB uitlevert; deze heb ik dus ook gekregen.
Ik vind het daarom best bijzonder dat jij weer 'terug' moest in modem.
Maar volgens jou kan ik de CB nog steeds gebruiken, ik heb 'm nog liggen namelijk? Wordt het modem niet op jouw aansluiting geregistreerd dan?
5GHz.
Ik heb hem vanochtend weer op auto gezet. Dan kan ik vanavond zien of het netwerk toch wel zichtbaar is. Het is totaal niet druk in mijn buurt op 5GHz. Slechts één netwerk op hetzelfde kanaal. (36/80). Overigens als ik scan op wifi kanalen, dan zie ik 'm op 42 staan ofzo. Dus geen idee waar dat 36/80 dan op slaat?Waarschijnlijk is dit je probleem: als je het op 'auto' zet pakt het een zo vrij mogelijke kanaal. In de 5GHz heb je 15 kanalen die je alleen met DFS mag gebruiken en 4 die iedereen zomaar kan gebruiken. Omdat weinig consumentenAP's DFS ondersteunen is het meestal volledig leeg in de 15 DFS kanalen en kan het erg druk worden in de 4 non-DFS kanalen. Zo te horen bij jou ook.
Nu, als je zegt dat geen enkel device dat ding vindt kan het twee dingen betekenen:
1) bij gebruik van een DFS-kanaal moet een AP eerst één of zelfs tien minuten (bij kanalen 120-128) luisteren naar radar voor het mag zenden. Als je te weinig geduld hebt en probeert binnen die tijd te verbinden, kun je het netwerk inderdaad niet detecteren en er niet mee verbinden. Wacht dus altijd minimaal een minuut voor je conclusies trekt (en als na minuut nog niets zichtbaar is, kijk of het niet op 120-128 zit en in dat geval tien minuten wachten).
2) het is mogelijk dat je apparaten hebt die fout ingesteld zijn op US en dus niet kunnen werken met kanalen 52-140 (maar wel met 149-161). Met die apparaten ben je niet alleen in de EU (en dus NL) in overtreding, maar kun je dus niet verbinden met 15 van de 19 5GHz kanalen hier. Als dat aan de orde is, is het zaak om ofwel andere (EU/global/worldwide) drivers te installeren of andere firmware te installeren, of ergens in settings te zoeken naar 'regulatory domain' en zorgen dat dat niet US of JP is.
Maar goed, als geen enkel apparaat het netwerk kan vinden denk ik dat 1 aan de orde is, des te meer omdat de CH7465LG die je hiervoor had exact zelfde kanalen ondersteunt - en erg vergelijkbare performance heeft. Waarschijnlijk zat je daar op een hoge DFS-kanaal met goede performance en nu heb je jezelf gedwongen op een lage non-DFS kanaal met veel drukte en dus slechtere performance.
Hou er rekening mee dat een enkel 80MHz-breed netwerk al alle non-DFS kanalen beslaat, dus gelijk impact heeft op jouw bandbreedte. En dat non-WiFi signalen ook in 5GHz-band voor kunnen komen en kunnen storen terwijl je ze niet in WiFi scanning apps terug ziet.tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:25:
[...]
5GHz.
[...]
Ik heb hem vanochtend weer op auto gezet. Dan kan ik vanavond zien of het netwerk toch wel zichtbaar is. Het is totaal niet druk in mijn buurt op 5GHz. Slechts één netwerk op hetzelfde kanaal. (36/80).
Bovendien: iedere scan is een momentopname, en 's ochtends is traditioneel rustigste moment van de dag. Allicht dat het 's avonds een stuk drukker is.
"80" = 80MHz kanaalbreedte.Overigens als ik scan op wifi kanalen, dan zie ik 'm op 42 staan ofzo. Dus geen idee waar dat 36/80 dan op slaat?
Een enkele 5GHz-kanaal is 20MHz breed, dus 80MHz vanaf 36 is dus 36, 40, 44 en 48. En de middenfrequentie van het blok 36+40+44+48 is dus 42
Dat het dan nog expliciet op 36 zit heeft te maken met de primary channel: bij interferentie schakelt de AP als het goed is terug van 80MHz naar 40MHz en dan indien nodig naar 20MHz. Het gaat daarbij altijd naar het kleinere blok waar de primary in zit. Dus met 36 als primary zal het op 40MHz gaan naar 36+40 (of 38 zo je wilt) en op 20MHz dus op 36.
Als je 80MHz gebruikt in de non-DFS kanalen zit je altijd alle andere non-DFS 5GHz netwerken in de weg, maar door je primary channel anders te kiezen kun je tenminste terugschakelen om daar vanaf te komen.
Dat gezegd, WiFi is veranderlijk. Je wilt eigenlijk altijd 'auto' aanhouden om te zorgen dat als de buren thuis komen en opeens de frequentie waar jij zit verstoren je AP vanzelf over kan stappen op een betere.
Oslik blyat! Oslik!
Volgens mij kun je de CB op een gegeven moment niet meer gebruiken. Bij mijn wissel zat een communicatie dat mijn oude modem na twee weken gedeactiveerd zal worden. Dat zal dus bij jouw CB ook het geval zijn.tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:22:
[...]
Ze hadden mijn abonnement per ongeluk stop gezet. Een nieuwe aanvraag was de enige manier om weer back in business te zijn, daarbij krijg je alle apparatuur opnieuw opgestuurd.
Maar volgens jou kan ik de CB nog steeds gebruiken, ik heb 'm nog liggen namelijk? Wordt het modem niet op jouw aansluiting geregistreerd dan?
Ik kon 'm afgelopen donderdag al niet meer gebruiken, ik kreeg alleen nog maar een activatie pagina te zien.meesje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:40:
[...]
Volgens mij kun je de CB op een gegeven moment niet meer gebruiken. Bij mijn wissel zat een communicatie dat mijn oude modem na twee weken gedeactiveerd zal worden. Dat zal dus bij jouw CB ook het geval zijn.
Dan kun je hem toch gewoon activeren met de activatiegegevens die je bij de TC7210 kreeg?tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:40:
[...]
Ik kon 'm afgelopen donderdag al niet meer gebruiken, ik kreeg alleen nog maar een activatie pagina te zien.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb nooit activatiegegevens ontvangen? Het was gewoon aansluiten en het werkt. Is dat iets uit het fUPC gebied misschien?dion_b schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:14:
[...]
Dan kun je hem toch gewoon activeren met de activatiegegevens die je bij de TC7210 kreeg?
[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 13-12-2016 11:17 ]
Ik kreeg een paar dagen van te voren ook een brief met de activatie gegevens (TC modem in fZiggo gebied).tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:16:
[...]
Ik heb nooit activatiegegevens ontvangen? Het was gewoon aansluiten en het werkt. Is dat iets uit het fUPC gebied misschien?
Een regulier toegestuurde modem is al geactiveerd, maar als je in oud-Ziggo gebied woont (en gezien feit dat je TC7210 hebt moet dat het geval zijn) kun je met activatiecode zelf andere modems activeren. Code staat op een oranje vel met informatie die in de installatiepakket zit. Je hebt hem niet hoeven gebruiken, maar dat kan dus wel.tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:19:
Vreemd. Ik heb beide modems nooit hoeven activeren. Bij vrienden hoefde dat ook niet?
Oslik blyat! Oslik!
Met als groot voordeel: Je kan wisselen tussen modemsdion_b schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:43:
[...]
Een regulier toegestuurde modem is al geactiveerd, maar als je in oud-Ziggo gebied woont (en gezien feit dat je TC7210 hebt moet dat het geval zijn) kun je met activatiecode zelf andere modems activeren. Code staat op een oranje vel met informatie die in de installatiepakket zit. Je hebt hem niet hoeven gebruiken, maar dat kan dus wel.
Alles werkt hoor. Oude splitter ertussen, alle zenders zonder problemen. Ik had twee Hirschmann connectors in elkaar zitten omdat de kabel naar boven uit twee delen bestaat. Het eerste deel heb ik vervangen door een KOKA 799 kabel met een kabelverbinder. Probleem opgelost. Signaal en kwaliteit volgens de beide tv's zijn goed en ik kijk storingsvrij.LopendeVogel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:22:
[...]
Oké dus ik gebruik een stekkerdoos voor mijn computer die perfect werkt, ik pak een andere stekkerdoos en mijn pc gaat niet aan.
Waar zit het probleem?
Bij jou werkte het (deels) via de oude splitter, je plaatst een nieuwe en je hebt geen beeld meer.
Eerst zou je denken aan de splitter uiteraard, daarnaast kan het ook nog de kabel naar boven zijn (althans je 2e tv), daar waar je met je vorige splitter ook niet ''optimaal'' beeld had.
Vervolgens kan het zijn dat het signaal wat bij jou naar binnen komt niet sterk genoeg is om je 2e TV van voldoende signaal te voorzien = versterker.
Zouden dus 3 oorzaken kunnen hebben (dan ga ik er vanuit dat jij je tv wel opnieuw naar zenders hebt laten zoeken en niet nog met de instellingen van een x aantal jaar geleden zit).
Kijk eens aan, perfecto!Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:48:
[...]
Alles werkt hoor. Oude splitter ertussen, alle zenders zonder problemen. Ik had twee Hirschmann connectors in elkaar zitten omdat de kabel naar boven uit twee delen bestaat. Het eerste deel heb ik vervangen door een KOKA 799 kabel met een kabelverbinder. Probleem opgelost. Signaal en kwaliteit volgens de beide tv's zijn goed en ik kijk storingsvrij.
Is deze en de voorloper van deze technicolor niet ook jaren bij UPC gebruikt dan? Waarbij de 7210 de nieuwste tc was die upc gaf tijdens de ubee problemen?dion_b schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:43:
[...]
Een regulier toegestuurde modem is al geactiveerd, maar als je in oud-Ziggo gebied woont (en gezien feit dat je TC7210 hebt moet dat het geval zijn) kun je met activatiecode zelf andere modems activeren. Code staat op een oranje vel met informatie die in de installatiepakket zit. Je hebt hem niet hoeven gebruiken, maar dat kan dus wel.
Nee, de TC7200 is (alleen) bij oud-UPC gebruikt en de TC7210 (inderdaad nieuwer ontwerp, zowel qua DOCSIS als WiFi) alleen bij oud-Ziggo. En in totaal hebben ze samen vier Ubees gebruiktLopendeVogel schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:57:
[...]
Is deze en de voorloper van deze technicolor niet ook jaren bij UPC gebruikt dan? Waarbij de 7210 de nieuwste tc was die upc gaf tijdens de ubee problemen?

Oslik blyat! Oslik!
Dat vind ik wel vreemd want ik dacht toch echt ook de 7210 te kunnen krijgen ipv een nieuwe ubee. De opvolger van de 7200 (ik ben fUPC)dion_b schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:02:
[...]
Nee, de TC7200 is (alleen) bij oud-UPC gebruikt en de TC7210 (inderdaad nieuwer ontwerp, zowel qua DOCSIS als WiFi) alleen bij oud-Ziggo. En in totaal hebben ze samen vier Ubees gebruikt
Ik had circa 1/1,5jaar geleden problemen met de ubee ik had de keuze om een nieuwe ubee te krijgen of de nieuwe opvolger van de 7200. Gekozen voor een nieuwe ubee want de nieuwe tc kon nog even duren.
[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 13-12-2016 15:31 ]
De klantenlijn aan de telefoon, maar die konden niks voor me betekenen. Het modem was nog niet in alle systemen zichtbaar, dit kon 48 uur duren en dan konden ze me helpen.
Prima, ik bel van middag, inmiddels 5 dagen en dus ruim over de 48 uur verder, weer. Na 25 min uiteindelijk iemand aan de lijn en die zou gaan kijken of hij de ziggo spots uit kon zetten, dit was een vereiste, dit wist ik maar deze kon ik op de website niet uitzetten, daar deze geforceerd áan stonden i.v.n. Dat zeer oude modem. Maar goed ik werd terug in de wacht gezet. 10 min later krijg ik meneer weer aan de lijn en hij zegt tegen mij: hier lukt het niet, kunt u het op de website zelf uitzetten, ik zeg nee want deze zijn door jullie geforceerd aangezet, denk ik...
Uiteindelijk heeft meneer naar de tweede lijn gebeld, na 24 uur zouden de ziggo spots uit moeten staan en dan moet ik wederom bellen om het modem te laten bridge, nou inmiddels hoop ik toch dat het gaat lukken, morgen......
[ Voor 0% gewijzigd door Willy_BuMBuM op 13-12-2016 15:44 . Reden: Typos ]
Sinds een paar weken is mijn wifi slecht gaan werken. ik heb een Connect Box.
Ik haal wel gewoon goede snelheden, alleen duurt het lang voordat een pagina in gaat laden, of voordat een app iets weergeeft dat via internet moet.
Heb het met meerdere telefoons getest, allemaal hetzelfde probleem.
Heb al verschillende kanalen geprobeerd, allemaal geen positief effect gehad, hetzelfde probleem blijft.
Modem al meerdere keren gereset, kanalen op automatisch gezet.
2.4 en 5ghz staan beide aan.
Om nog een voorbeeld te geven, terwijl ik dit schrijf even speedtest gedownload. Duurt 15 seconden voordat het begint met downloaden, en dan is de 16mb in een seconde klaar.
"finding the best server" duurt ook weer 30 seconden. daarna is ping 13, download 148.61 en upload 15.00
Reden dat ik het eerst hier probeer in plaats van te bellen is omdat ik nu al verwacht dat ze mijn magnetron of de buren de schuld gaan geven.
Vooral de kids zijn er blij mee dat de tv het boen doet. Voor het slapen gaan kijken we altijd Tom & Jerry
Zoiets had ik in juli met een Connect Box. Het leek wel of DNS-oproepen extreem langzaam gingen.Bron schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:11:
Misschien dat iemand hier weet hoe ik dit probleem kan fixen.
Sinds een paar weken is mijn wifi slecht gaan werken. ik heb een Connect Box.
Ik haal wel gewoon goede snelheden, alleen duurt het lang voordat een pagina in gaat laden, of voordat een app iets weergeeft dat via internet moet.
Heb het met meerdere telefoons getest, allemaal hetzelfde probleem.
Heb al verschillende kanalen geprobeerd, allemaal geen positief effect gehad, hetzelfde probleem blijft.
Modem al meerdere keren gereset, kanalen op automatisch gezet.
2.4 en 5ghz staan beide aan.
Om nog een voorbeeld te geven, terwijl ik dit schrijf even speedtest gedownload. Duurt 15 seconden voordat het begint met downloaden, en dan is de 16mb in een seconde klaar.
"finding the best server" duurt ook weer 30 seconden. daarna is ping 13, download 148.61 en upload 15.00
Reden dat ik het eerst hier probeer in plaats van te bellen is omdat ik nu al verwacht dat ze mijn magnetron of de buren de schuld gaan geven.
Sinds ik firmware CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH er op heb staan, heb ik nergens meer last van.
Met die zoekterm kun je ook e.e.a. verder vinden.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Ik heb geen vel met activatie codes, dus ik kan het oude modem ook niet activeren voor zover ik weetdion_b schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:43:
[...]
Anoniem: 133714
NLkabel lanceert boek ‘Klikken zonder tikken’, het jubileumboek over 20 jaar kabelinternet.
NLkabel stelt het jubileumboek voor iedereen beschikbaar. ‘Klikken zonder tikken’ kan gratis besteld worden.
Ik had hetzelfde van de zomer, dat was zelfs bekabeld.thunder7 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:13:
[...]
Zoiets had ik in juli met een Connect Box. Het leek wel of DNS-oproepen extreem langzaam gingen.
Sinds ik firmware CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH er op heb staan, heb ik nergens meer last van.
Met die zoekterm kun je ook e.e.a. verder vinden.
maar dit keer is het alleen via wifi, vandaar dat ik het even niet meer weet.
Kan je opvragen in het menu via 1200. En als je een modem reset naar fabrieksinstellingen en hem daarna aansluit, dan komt hij met activatie login.tiguan schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:29:
[...]
Ik heb geen vel met activatie codes, dus ik kan het oude modem ook niet activeren voor zover ik weet
Die activatie code is altijd hetzelfde trouwens en hoort bij jou als gebruiker.
Wellicht dat deze illustratie dit wat verduidelijkt:dion_b schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:36:
"80" = 80MHz kanaalbreedte.
Een enkele 5GHz-kanaal is 20MHz breed, dus 80MHz vanaf 36 is dus 36, 40, 44 en 48. En de middenfrequentie van het blok 36+40+44+48 is dus 42

bron plaatje: Cisco
Hoe lang staat de Connect Box al aan?Bron schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:12:
[...]
Ik had hetzelfde van de zomer, dat was zelfs bekabeld.
maar dit keer is het alleen via wifi, vandaar dat ik het even niet meer weet.
Je moet het mode behandelen alsof er Windows 95 op draait. Traag? reboot. Merk je iets geks dat ongerelateerd zou moeten zijn met uptime (bij degelijke hardware)? reboot...
Je krijgt 't 'r toch bij uiteindelijk..
Specificeer "de" Technicolor. Er zijn er twee en die verschillen behoorlijk op WiFi-gebied.RavonsDaro schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:57:
Wat is de ervaring van de Technicolor modems met betrekking tot de Wifi verbindingen? Ik heb heel veel Ubees gehad die 't gewoon niet lekker deden en nu heb ik zelf een Technicolor; gezien de drukte op de 2.4 Ghz lijn vond ik 't wel een goeie om te kijken of 't geen optie is om de Technicolor te blijven gebruiken ipv binnenkort een 5Ghz router te kopen.
Je krijgt 't 'r toch bij uiteindelijk..
Heb de "oplossing" gevonden.ANdrode schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:17:
[...]
Hoe lang staat de Connect Box al aan?
Je moet het mode behandelen alsof er Windows 95 op draait. Traag? reboot. Merk je iets geks dat ongerelateerd zou moeten zijn met uptime (bij degelijke hardware)? reboot...
Via deze thread https://community.ziggo.n...77/index1.html#post131578
Komt er op neer dat je onder IPv6 instellingen je Stateless (SLAAC) naar Stateful (DHCPv6) moet veranderen.
Werkt het dan nog niet, even een DNS changer downloaden.
Handmatig DNS veranderen werkte voor een of andere reden niet op mijn telefoon.
Heel raar dat dit probleem ineens naar boven kwam, de firmware van de router isal maanden hetzelfde en heb meerdere android telefoons getest die op andere firmware versies zaten.
Ach, in ieder geval werkt het nu dus kan ik weer tevreden naar bed toe.
Orii schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:36:
Nou heb ik sinds Woensdag Ziggo zakelijk, met een mooie Hitron modem/router.
Alleen kunnen apparaten op de 2.4Ghz band geen verbinding meer maken met apparaten die de 5Ghz banf gebruiken, terwijl ik dit eerder wel kon met mijn Apple Timecapsule als router.
maar helaas kan die Hitron weer niet in bridge modus gezet worden!
Zijn er meer gebruikers met dit probleem?
Ah, ben toch niet de enige met dit probleem. Er lijkt dus nog steeds geen fix te zijn hiervoor. Ziggo zal het vast ook niet spoedig oplossen, denk ik..endness schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:40:
Ik heb een zakelijk Hitron modem, met daarop zowel 2.4Ghz als 5Ghz aan staan (dualband). Ik heb een Pi die verbonden zit via WiFi naar de 2.4, en m'n Mac zit verbonden naar de 5Ghz. Nu is het zo dat deze elkaar niet kunnen vinden. Zet ik op het modem de 5Ghz uit, dan werkt het prima. Mis ik ergens een instelling? Volgens Ziggo zouden de netwerken intern gebridged zijn, dus het zou moeten werken (lijkt me ook erg raar als het niet zou horen te werken).
Werkt niet meer in Google Chrome / Microsoft Edge. "Latency Test Error".
Was daar een reden voor?
http://www.speedtest.net/ werkt wel.
Flash update nodig aan de server zijde?
Update:
Het ligt aan de kant van Ziggo.
Helpdesk kan ook niet speedtesten.
[ Voor 16% gewijzigd door neeecht op 16-12-2016 08:21 ]
Lijkt er inderdaad op dat die kapot is, doet hier in Firefox ook niks. http://speedtest6.ziggo.nl/ doet het nog wel.neeecht schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:08:
https://www.ziggo.nl/speedtest
Werkt niet meer in Google Chrome / Microsoft Edge. "Latency Test Error".
Was daar een reden voor?
http://www.speedtest.net/ werkt wel.
Flash update nodig aan de server zijde?
Update:
Het ligt aan de kant van Ziggo.
Helpdesk kan ook niet speedtesten.
[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 16-12-2016 09:48 ]
Het gaat me dan meer om de stabiliteit. De modem wordt in bridge modus gezet en ik regel zelf de wifi met mn R7000 router.
Als de WiFi je niet uitmaakt is de TC7210 hoogstwaarschijnlijk de stabielere. Beide hebben issues gekend, maar voor zover ik weet zaten bij TC7210 de issues alleen in het WiFi-gedeelte.__REMCO__ schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:09:
is er een verschil tussen de technicolor 7210 en de connect box? Ik ga in januari een nieuw contract aan bij ziggo en haal de spullen op in een Ziggo winkel. Als ik dan al kan zeggen dat ik liever de een of de ander heb zou dat wel fijn zijn ipv achteraf weer van alles te moeten regelen.
Het gaat me dan meer om de stabiliteit. De modem wordt in bridge modus gezet en ik regel zelf de wifi met mn R7000 router.
Zover ik weet is er geen verschil als je het modem in bridge gebruikt. Ik ga er wel vanuit dat je nu geen klant bent, anders houd je gewoon je huidige spullen.__REMCO__ schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:09:
Ik ga in januari een nieuw contract aan bij ziggo en haal de spullen op in een Ziggo winkel.
De kans is wel groot dat er 1 type modem op voorraad is bij de winkels. Als ze elke klant laten kiezen wordt het best ingewikkeld om daarop voorraadbeheer te doen. Heel simpel: Ziggo moet je een (stabiele) verbinding leveren en zijn verantwoordelijk voor de apparatuur om dit te doen. Ze gaan echt geen miljoenen modems uitleveren die niet stabiel zijn.
De Connect Box was naar mijn mening iets langzamer dan de Ubee.
[ Voor 19% gewijzigd door Jay-B op 16-12-2016 17:40 ]
Misschien een gekke vraag maar waarom zou je de Ziggo Wifispots gewoon niet zelf uitzetten via de website? Als ze aangezet zijn door Ziggo kan je ze via de website ook weer uitzetten. Dat heb ik toen ook gehad.Willy_BuMBuM schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:43:
Nou het gaat weer lekker bij ziggo op het moment, afgelopen donderdag een nieuwe tc7210 opgehangen, het oude modem was uit het tijdperk @home een gevalletje hopeloos verouderd, maar aangezien een best uitgebreid netwerk, waarin ik geen zin had om alle firewall rules, ddns, etc over te zetten maar even gebeld om het modem te laten bridge. Dit al vaker gedaan, oa bij mn zus, ouders en een oom en dit kon altijd direct.
De klantenlijn aan de telefoon, maar die konden niks voor me betekenen. Het modem was nog niet in alle systemen zichtbaar, dit kon 48 uur duren en dan konden ze me helpen.
Prima, ik bel van middag, inmiddels 5 dagen en dus ruim over de 48 uur verder, weer. Na 25 min uiteindelijk iemand aan de lijn en die zou gaan kijken of hij de ziggo spots uit kon zetten, dit was een vereiste, dit wist ik maar deze kon ik op de website niet uitzetten, daar deze geforceerd áan stonden i.v.n. Dat zeer oude modem. Maar goed ik werd terug in de wacht gezet. 10 min later krijg ik meneer weer aan de lijn en hij zegt tegen mij: hier lukt het niet, kunt u het op de website zelf uitzetten, ik zeg nee want deze zijn door jullie geforceerd aangezet, denk ik...
Uiteindelijk heeft meneer naar de tweede lijn gebeld, na 24 uur zouden de ziggo spots uit moeten staan en dan moet ik wederom bellen om het modem te laten bridge, nou inmiddels hoop ik toch dat het gaat lukken, morgen......
Dat was mogelijk in het oude Ziggo systeem. Sinds de overgang naar UPC is het er allemaal niet beter op geworden. De halve helpdesk kan je niet helpen omdat de ene helft alleen in nieuwe klanten systeem kan en andere helft alleen in het oude klanten systeem. Wachttijden aan de telefoon zijn daarom verschillend afhankelijk wie je nodig hebt maar over het algemeen erg lang waarbij met het fZiggo je binnen 3 a 5 minuten altijd iemand aan de lijn had. Ik regel daarom al mijn zaken nu via de afdeling opzeggingen als er iets aan de hand is. Die zijn over het algemeen snel bereikbaar en hebben ook de bevoegdheid om in alle systemen te kijken.Jordyz schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:23:
[...]
Misschien een gekke vraag maar waarom zou je de Ziggo Wifispots gewoon niet zelf uitzetten via de website? Als ze aangezet zijn door Ziggo kan je ze via de website ook weer uitzetten. Dat heb ik toen ook gehad.
Ik had een zeer oud modem zonder router functie, ik heb het idee dat ziggo om deze reden de hotspot functie geforceerd aan is gezet, aangezien normaal een modem router benodigd is om recht te hebben op ziggospots. Echter op de website kon ik wel het wachtwoord en gebruikersnaam zien maar uitzetten was niet mogelijk.Jordyz schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:23:
[...]
Misschien een gekke vraag maar waarom zou je de Ziggo Wifispots gewoon niet zelf uitzetten via de website? Als ze aangezet zijn door Ziggo kan je ze via de website ook weer uitzetten. Dat heb ik toen ook gehad.
Ik heb een pakket van 150/15. Maar haal deze snelheden niet meer sinds woensdag.
Ik heb alles via een Horizon lopen, maar er klagen meer buurtbewoners over traag internet.
Inmiddels is er een case aangemaakt en verwacht ik maandag meer te horen.
tim at tim-mbp in ~ $ speedtest-cli [12:44:15] Retrieving speedtest.net configuration... Retrieving speedtest.net server list... Testing from Ziggo (xxx)... Selecting best server based on latency... Hosted by Vodafone NL (Utrecht) [78.61 km]: 462.48 ms Testing download speed........................................ Download: 0.11 Mbit/s Testing upload speed.................................................. Upload: 0.00 Mbit/s tim at tim-mbp in ~ $ speedtest-cli [12:46:55] Retrieving speedtest.net configuration... Retrieving speedtest.net server list... Testing from Ziggo (xxx)... Selecting best server based on latency... Hosted by Breedband Arnhem (Arnhem) [61.93 km]: 144.902 ms Testing download speed........................................ Download: 38.43 Mbit/s Testing upload speed.................................................. Upload: 0.23 Mbit/s
Kan toch nog steeds of begrijp ik je niet helemaal?jongetje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:11:
Dat was mogelijk in het oude Ziggo systeem. Sinds de overgang naar UPC is het er allemaal niet beter op geworden.
Via [Mijn Ziggo] -> [Producten] -> [Internet] en dan naar beneden scrollen...

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen waarom ik bij mijn ouders hun derde smartcard niet meer kan activeren op hun account via mijn ziggo
De call agent bevestigde dat het niet meer mogelijk is om losse smartcards te activeren, aangezien deze niet meer (nieuwe) verkocht worden (je kan ze alleen nog maar huren). Ik had dit al op het sat4all forum gelezen. Voor mij kwam het niet al een verassing, want de nieuwe verkoop was al gestopt (ik dacht begin dit jaar). De agent heeft een verzoek voor mij gedaan om de smartcard als nog te activeren, ben benieuwd of dat nog lukt.
M.a.w. Ziggo draait hiermee de handel in tweede hands smartcards de nek om, en het heeft geen zin om deze nog te kopen want je kan ze niet meer activeren. Als je nog niet opgevoerde kaarten hebt liggen, bel z.s.m. met ziggo en kijk of dat nog lukt
Wat kwalijk is dat Ziggo dit niet heeft gecommuniceerd. Verder zie ik dat de normale winkels het idd niet meer verkopen echter er zijn nog winkels te vinden die nog start pakketten verkopen.
[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 17-12-2016 17:52 ]
Everything is better with Bluetooth
Anoniem: 738905
dit staat nu bij elk bericht als je wilt reageren, maar heb ik iets gemist? Of is dit een oud bericht?Let op:
Het is weer upgrade-tijd. Maar we hoeven echt geen tientallen meldingen te ontvangen waarin het succes of juist het ontbreken van succes wordt gemeld.
Dat staat er nog van afgelopen april, is in de tussentijd ook al een paar keer aangekaart. Ik denk dat ze hem maar laten staan omdat er straks in het voorjaar waarschijnlijk toch weer upgrades komen (het zou voor het eerst sinds 2011 zijn als dat niet zo is).Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:44:
[...]
dit staat nu bij elk bericht als je wilt reageren, maar heb ik iets gemist? Of is dit een oud bericht?
Door een administratieve fout bij Ziggo zijn mijn smartcards gedeactiveerd. Ik probeer ze al sinds maandag weer actief te krijgen, maar Ziggo werkt niet echt mee in deze, ook al is 't hun fout. Ondertussen is er één geactiveerd sinds donderdag, de andere 2 nog nietjeanj schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:42:
Ik heb net met de klantenservice gebeld, om een e30 meldingen op een card die ik weer wilde activeren, maar wat niet lukte via mijn ziggo (kreeg een foutmelding)
Bellen helpt iig geen moer, want die medewerkers zeggen dat ze het gaan doen, maar doen het uiteindelijk gewoon niet. (even afgezien van het feit dat de verbinding soms midden in het gesprek wordt verbroken

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 17-12-2016 18:10 ]
Everything is better with Bluetooth
Dus ik begrijp uit jouw bericht dat je nu in oud-ziggo geen kaarten meer kan activeren ?jeanj schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:42:
M.a.w. Ziggo draait hiermee de handel in tweede hands smartcards de nek om, en het heeft geen zin om deze nog te kopen want je kan ze niet meer activeren. Als je nog niet opgevoerde kaarten hebt liggen, bel z.s.m. met ziggo en kijk of dat nog lukt
Wat kwalijk is dat Ziggo dit niet heeft gecommuniceerd. Verder zie ik dat de normale winkels het idd niet meer verkopen echter er zijn nog winkels te vinden die nog start pakketten verkopen.
Wilde een kaart van iemand overnemen, maar dat gaat dus niet meer
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 51% gewijzigd door tiguan op 17-12-2016 18:17 ]
Je kan hem aanzetten. Bij mij staat hij al aan maar ik kan hem niet uitzetten.CreativeS schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:39:
[...]
Kan toch nog steeds of begrijp ik je niet helemaal?![]()
Via [Mijn Ziggo] -> [Producten] -> [Internet] en dan naar beneden scrollen...
[afbeelding]
Vreemd... uitzetten via [Mijn Ziggo] is het eerste wat ik gedaan heb...AtRi schreef op zondag 18 december 2016 @ 01:02:
Je kan hem aanzetten. Bij mij staat hij al aan maar ik kan hem niet uitzetten.
Anoniem: 211516
Iemand anders sinds vannacht problemen ?
Regio twente.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 18-12-2016 07:25 ]
[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 18-12-2016 07:24 ]
Hier ook af en aan internet in Zwolle. Soms mondjesmaat en het lijkt ook alsof dan ook niet alles beschikbaar is.deBennie schreef op zondag 18 december 2016 @ 07:23:
Hier ook een storing (Zwolle), geen internet, tv heb ik nog niet geprobeerd.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ook last van slechte tv ontvangst? Deze klacht lijkt sterk op een kapotte eindversterker in de wijkkast.inTIMidate schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:26:
Ik heb sinds woensdag last van fluctuerende snelheden. Mijn upload komt niet boven de 1Mb/s uit.
Ik heb een pakket van 150/15. Maar haal deze snelheden niet meer sinds woensdag.
Ik heb alles via een Horizon lopen, maar er klagen meer buurtbewoners over traag internet.
Inmiddels is er een case aangemaakt en verwacht ik maandag meer te horen.
tim at tim-mbp in ~ $ speedtest-cli [12:44:15] Retrieving speedtest.net configuration... Retrieving speedtest.net server list... Testing from Ziggo (xxx)... Selecting best server based on latency... Hosted by Vodafone NL (Utrecht) [78.61 km]: 462.48 ms Testing download speed........................................ Download: 0.11 Mbit/s Testing upload speed.................................................. Upload: 0.00 Mbit/s tim at tim-mbp in ~ $ speedtest-cli [12:46:55] Retrieving speedtest.net configuration... Retrieving speedtest.net server list... Testing from Ziggo (xxx)... Selecting best server based on latency... Hosted by Breedband Arnhem (Arnhem) [61.93 km]: 144.902 ms Testing download speed........................................ Download: 38.43 Mbit/s Testing upload speed.................................................. Upload: 0.23 Mbit/s
Hebben wij hier ook al 2x gehad dit jaar.
Anoniem: 211516
Systemen zijn samengevoegd, de oud Ziggo medewerkers hebben nu ook de UPC software en systemen.jongetje schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:11:
[...]
Dat was mogelijk in het oude Ziggo systeem. Sinds de overgang naar UPC is het er allemaal niet beter op geworden. De halve helpdesk kan je niet helpen omdat de ene helft alleen in nieuwe klanten systeem kan en andere helft alleen in het oude klanten systeem. Wachttijden aan de telefoon zijn daarom verschillend afhankelijk wie je nodig hebt maar over het algemeen erg lang waarbij met het fZiggo je binnen 3 a 5 minuten altijd iemand aan de lijn had. Ik regel daarom al mijn zaken nu via de afdeling opzeggingen als er iets aan de hand is. Die zijn over het algemeen snel bereikbaar en hebben ook de bevoegdheid om in alle systemen te kijken.
Over het bridge blijf ik mij verbazen, hoe kan het zijn dat ik bij elk modem of het nu een technicolor, ubee of de horizon betreft, ik kan ze allemaal zelf binnen 10 sec op Bridge zetten... Is het een verschil tussen de firmware van oud UPC en oud Ziggo?
Nvm kan ook niet, ik heb in zowel een oud ziggo als oud upc gebied gezeten en in beiden gebieden gewoon netjes alles zelf zeer gemakkelijk op bridge kunnen zetten.
WiFi Spots heb ik in de tijd van UPC inderdaad gewoon uit kunnen zetten via de website, daarna nooit meer naar omgekeken dus daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.
Daarnaast is het altijd zo geweest dat het circa 24uur kan duren voordat het modem geactiveerd is, daar kan in een ernstig geval nog wat tijd bijkomen voordat het allemaal in de systemen van de klantenservice bijgewerkt is.
Ik ben naar mening dat UPC (Ziggo) te snel apparatuur levert, ja leuk dat je binnen 24uur een nieuw modem thuis hebt (ik weet nog bij tele2 dat ik 7 dagen kon wachten, dit was normaal volgens hun en dan ook nog het activatie proces in moest), maar als je systemen het nog aan het verwerken zijn dan krijg je geen begrip van de leek die dat niet wilt snappen. Hier zouden ze dus iets op moeten verzinnen, maar wat? Mogelijkheid dat 2 modems tegelijk actief staan voor bijv 48 uur (bij een swap) zodat de klant niet zonder zit en de helpdesk ook niet?
Je overdrijft wel zeg. Ik heb nu ook een storing, maar het is jaren geleden dat ziggo een storing had (los van de ddos aanvallen).Anoniem: 211516 schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:40:
Heb zelf gratis internet via ziggo maar als dit niet snel opgelost wordt dan neem ik snel weer glasvezel verbinding via kpn......
Hier kan ik wel sites bereiken die beginnen met https. Alle http adressen doen het niet.
[ Voor 14% gewijzigd door grote_oever op 18-12-2016 10:01 ]
Er wordt nu melding gemaakt van een wordpress bruteforce attacgrote_oever schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:56:
[...]
Je overdrijft wel zeg. Ik heb nu ook een storing, maar het is jaren geleden dat ziggo een storing had (los van de ddos aanvallen).
Hier kan ik wel sites bereiken die beginnen met https. Alle http adressen doen het niet.
ecfeb55593d60e18bcb90450dacca9dd 26,149 WordPress Login Brute Force 84.26.81.52 (Rep) 2016-12-18 02:12:08.575383-07 Ziggo B.V.
Geen idee wat er verder gebeurt, een viertal kennissen waren al aan het klagen
omg. Breda / Tilburg en Zwolle, dus afwachten vooralsnog wat Ziggo kan doen
"When you grow up your heart dies"
Https sites lijken het inderdaad beter te doen, al heb ik ook daar een paar die niet laden (https://club.ubisoft.com/ voor de bundle). In elk geval blij dat Tweakers het doet zodat ik hier kan zien dat ik niet de enige ben met problemen. Ziggo site zelf doet het helaas niet.grote_oever schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:56:
[...]
Als ik die lijst zo scan dan valt het me op dat het allemaal telecombedrijven en/of providers zijn die aangevallen worden. Ziet die lijst er normaal ook zo uit of zitten er dan weleens andersoortige bedrijven tussen?FreshMaker schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:14:
[...]
Er wordt nu melding gemaakt van een wordpress bruteforce attac
ecfeb55593d60e18bcb90450dacca9dd 26,149 WordPress Login Brute Force 84.26.81.52 (Rep) 2016-12-18 02:12:08.575383-07 Ziggo B.V.
Geen idee wat er verder gebeurt, een viertal kennissen waren al aan het klagen
omg. Breda / Tilburg en Zwolle, dus afwachten vooralsnog wat Ziggo kan doen
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Werk trouwens via pi-hole dns
[ Voor 50% gewijzigd door tolleburker op 18-12-2016 11:30 . Reden: Update ]
{update]
Tijdelijk de DNS servers vervangen door die van Google en het meeste doet het hier weer.
[/update]
[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 18-12-2016 10:54 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Vwbeetle op 18-12-2016 10:56 ]
Tot nu toe gedaan:
- locatie, kanalen etc.
- OpenNIC (met OpenDNS als backup) DNS
- Ziggo Spots uitgeschakeld
Zijn er winsten te halen met andere instellingen in de router? Wat zijn jullie ervaringen, en klopt het dat ik geen TCP release instellingen heb zodat torrents de boel wat minder snel dicht laten slippen?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Idd storing regio Zwolle.InF.Inc schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:35:
Webcare meldt iig storing in Zwolle en omgeving.
"Ziggo Webcare @ZiggoWebcare · 16m16 minutes ago View translation
Er speelt een storing in en om Zwolle, waardoor klanten geen gebruik kunnen maken van hun diensten. We werken aan een oplossing. #ZiggoHelpt
"
Hier haarlem eo nergens last van.
[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 18-12-2016 12:06 ]
Dit topic is gesloten.