Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:10:
[...]

Uhh als ze in bridge modus staan geeft het modem enkel een extern ip af? Oftewel als de connect ook in bridge modus staat is het waarschijnlijk alleen een kwestie van aansluiten en de boel een keer herstarten
Ja, een extern IP wel, en dat verandert dan ook direct bij aansluiten. (nieuwe modem / router = nieuw IPadres)
Maar intern kun je het zelf in de hand houden, als je je eigen netwerk ingedeeld hebt op een 'vaste' reeks,
(ik werk op 192.168.0.x, en mijn TPlink wilde me op 192.168.1.x zetten.
Dat is voor de structuur onhandig, aangezien een aantal apparaten een vast IP hebben.
Deze zouden dan moeilijk bereikbaar zijn, zonder kunstgrepen.

Dus is het noodzaak om van te voren te inventariseren of je op 192.168.1.x - 192.168.178.x of zelfs 10.0.0.x zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het verhaal is al eerder voorbij gekomen.
Maar mijn schoonouders missen zenders.
Even gekeken in hun omgeving staan er 2 smartcards bij standaard tv en 1 bij digitale tv.

Nu heb ik gelezen dat Ziggo/UPC een migratie heeft uitgevoerd van de Zesko omgeving naar de Liberty omgeving, maar dat het bij sommige misgaat.

Is dit bij jullie vanzelf opgelost of moesten jullie erachteraan bellen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
FreshMaker schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:13:
[...]

Ja, een extern IP wel, en dat verandert dan ook direct bij aansluiten. (nieuwe modem / router = nieuw IPadres)
Maar intern kun je het zelf in de hand houden, als je je eigen netwerk ingedeeld hebt op een 'vaste' reeks,
(ik werk op 192.168.0.x, en mijn TPlink wilde me op 192.168.1.x zetten.
Dat is voor de structuur onhandig, aangezien een aantal apparaten een vast IP hebben.
Deze zouden dan moeilijk bereikbaar zijn, zonder kunstgrepen.

Dus is het noodzaak om van te voren te inventariseren of je op 192.168.1.x - 192.168.178.x of zelfs 10.0.0.x zit
In Bridge modus staat de Router uit, en doet het modem verder niks dan het doorgeven van het externe adres naar je eigen Router? Ik snap je dus niet helemaal, wat jij aangeeft lijkt mij enkel van belang als je het modem ook als Router wilt inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

MdO82 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:40:
Mijn schoonouders misten ook 1 zender (fox eredivisie kanaal 5 of 6 meen ik). Er is toen een monteur gekomen en die heeft een ander verdeelblok van de muur gehaald en vervangen door een ander type en toen werkte alles zoals het hoort.

Geen idee of dat hetzelfde probleem is, ze zagen bij het zappen wel het kanaal, maar er was 0 signaal. Dit terwijl alles professioneel was aangelegd.

Jammer dat Ziggo van een goede provider zo matig geworden is, tijd terug was hier amper een klacht te lezen, maar nu 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 07-12-2016 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:05:

Jammer dat Ziggo van een goede provider zo matig geworden is, tijd terug was hier amper een klacht te lezen, maar nu 8)7
Het is nog steeds f*** UPC die hoopte met de goeie naam weer beter op de markt te komen, maar ze hebben het alweer om zeep geholpen :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb alles aangesloten, maar ik heb nog geen 300 mbit... hoe lang duurt dit voordat ziggo dit doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:56:
[...]

In Bridge modus staat de Router uit, en doet het modem verder niks dan het doorgeven van het externe adres naar je eigen Router? Ik snap je dus niet helemaal, wat jij aangeeft lijkt mij enkel van belang als je het modem ook als Router wilt inzetten
Misschien moet je de originele vraag lezen.

Hij wil/moet zijn huidige modem in bridge vervangen voor een nieuwe, ook in bridge.
Maar hij wil zijn EIGEN interne netwerk niet overhoop halen.
Dat heeft null te maken met het externe IPadres, maar alles met de interne verdeling.

Zeker als de oude IPreeks anders is, dan wat de nieuwe ( connect ) gaat aanleveren, gaan al zijn interne IPadressen veranderen.
Aangezien er geen info is over de verdere indeling ( heeft hij vaste ipadressen, of alles DHCP ) blijft het de vraag wat nu is, en wat het gaat worden.
Jouw gehamer op de routerkant ( extern adres ) maakt helemaal geen verschil.
Aangezien hij een eigen router heeft, zal dat daarop ook moeten worden gecontroleert
( router krijgt een 192.168.178.1 adres, en als zijn huidige router die OOK gebruikt, is het lastig )

edit :
En de router staat in bridge niet uit, hij is inactief ... groot verschil
Het enige wat de bridge mode doet is lan port 1 koppelen naar wan poort zonder andere routering dan dat.
Je creëert een zogenaamde DMZ op port 1
Het routergedeelte krijgt gewoon nog steeds een ipadres in de interne reeks ( http://192.168.178.1 )
Alleen de DHCP wordt niet meer gedaan.
Sbakker1982 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:31:
Ik heb alles aangesloten, maar ik heb nog geen 300 mbit... hoe lang duurt dit voordat ziggo dit doorstuurt?
Hoe test je ?
Waarmee, waar, hoelang ?

Onze glazen bollen zijn beperkt tegenwoordig

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 07-12-2016 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
FreshMaker schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:34:
[...]

Hij wil/moet zijn huidige modem in bridge vervangen voor een nieuwe, ook in bridge.
Dat heeft null te maken met het externe IPadres, maar alles met de interne verdeling.

Zeker als de oude IPreeks anders is, dan wat de nieuwe ( connect ) gaat aanleveren, gaan al zijn interne IPadressen veranderen.
Aangezien er geen info is over de verdere indeling ( heeft hij vaste ipadressen, of alles DHCP ) blijft het de vraag wat nu is, en wat het gaat worden.
Aangezien hij een eigen router heeft, zal dat daarop ook moeten worden gecontroleert
( router krijgt een 192.168.178.1 adres, en als zijn huidige router die OOK gebruikt, is het lastig )

edit :
Het enige wat de bridge mode doet is lan port 1 koppelen naar wan poort zonder andere routering dan dat.
Het routergedeelte krijgt gewoon nog steeds een ipadres in de interne reeks ( http://192.168.178.1 )

[...]

Hoe test je ?
Waarmee, waar, hoelang ?

Het voordeel van bridge modus met een eigen Router is toch juist dat er in principe ieder modem geplaatst kan worden zonder dat het invloed heeft op de ip adressen van het interne netwerk? Je eigen Router zorgt namelijk voor alle ip adressen en ik zie daarom absoluut niet waarom een modem wissel invloed zou moeten hebben hierop... Juist omdat er gebruik gemaakt word van de bridge modus

Mogelijk dat de bridge modus van de connect anders functioneerd maar vroeger ging echt de ingebouwde Router volledig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:34:
[...]

edit :

[...]

Hoe test je ?
Waarmee, waar, hoelang ?

Ik test met speednet, bedraad en wifi. Beiden nog 150 mbit (mn oude verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:52:
[...]

Het voordeel van bridge modus met een eigen Router is toch juist dat er in principe ieder modem geplaatst kan worden zonder dat het invloed heeft op de ip adressen van het interne netwerk? Je eigen Router zorgt namelijk voor alle ip adressen en ik zie daarom absoluut niet waarom een modem wissel invloed zou moeten hebben hierop... Juist omdat er gebruik gemaakt word van de bridge modus

Mogelijk dat de bridge modus van de connect anders functioneerd maar vroeger ging echt de ingebouwde Router volledig uit
Zo lijkt het nu ook te werken. Na vervangen en in bridge zetten werkt alles zoals vroeger. Dus je punt hierboven klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:52:
[...]

Wat krijg jij op je scherm als je naar 192.168.178.1 gaat dan ?
En probeer je eigen router dan maar op datzelfde adres te laten praten.

We hebben nu een hele discussie, terwijl de vraagsteller onduidelijke en incomplete info gegeven had.
Sbakker1982 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:15:
[...]Ik test met speednet, bedraad en wifi. Beiden nog 150 mbit (mn oude verbinding)
Speednet is wat 'bevooroordeeld, die heeft peering met de grote ISP's.
Probeer http://www.dslreports.com/speedtest maar eens
Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/7020855.png
( dit gaat zelfs nog over de VPN van Opera browser )

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 07-12-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:01

PauseBreak

derp!

Even gekeken in hun omgeving staan er 2 smartcards bij standaard tv en 1 bij digitale tv.

Nu heb ik gelezen dat Ziggo/UPC een migratie heeft uitgevoerd van de Zesko omgeving naar de Liberty omgeving, maar dat het bij sommige misgaat.

Hier is het smartcard issue spontaan opgelost, maar als het langere tijd al zo is zou ik er toch even achteraan bellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
FreshMaker schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:42:
[...]

Wat krijg jij op je scherm als je naar 192.168.178.1 gaat dan ?
En probeer je eigen router dan maar op datzelfde adres te laten praten.

We hebben nu een hele discussie, terwijl de vraagsteller onduidelijke en incomplete info gegeven had.

[...]

Speednet is wat 'bevooroordeeld, die heeft peering met de grote ISP's.
Probeer http://www.dslreports.com/speedtest maar eens
[afbeelding]
( dit gaat zelfs nog over de VPN van Opera browser )
Geen enkele Router draait standaard op dat adres, specifiek daarom heeft Ziggo juist voor zo'n apart adres gekozen om conflicten te voorkomen als mensen de keuze maken om zonder bridge modus een eigen Router erachter te koppelen. Dus zoals ik al aangaf, in bridge modus heeft het wisselen van modem geen invloed op je interne netwerk omdat je eigen Router dit afhandelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij stond er eerst één bij "TV Standaard" en één bij "Digitale TV activatie". Nu staan ze allebei bij die laatste categorie. Ik kan op beide gewoon alle TV Standaard zenders van weleer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo vandaag "even" in de wacht gestaan bij Ziggo :X

1 Smartcard is nu gereset en werkt weer.
De andere werkt nog niet, maar dat kon tot 24 uur duren voordat deze het wel ging doen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 22:26
Ik loop bij mijn pa tegen een probleem op dat de upload 15 Mbit is, maar de download tussen 2 en 4 Mbit. Hij heeft een 150/15 abbo. De upload is dus normaal, maar de download niet. Is dit nog op een manier op te lossen?

Speedtest op mijn eigen telefoon (samsung S6) gaf de zelfde waarden en de laptop getest bij mij thuis geeft netjes 150 Mbit download (dus daar ligt het niet aan).

Modem (Ubee) stroom eraf gaf geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:28
Je moet altijd met een UTP kabel testen om de WiFi uit te sluiten. Dat is ook de eerste vraag die de helpdesk van Ziggo je gaat stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 08-12-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Dat is mogelijk, er staat nog een oud pc tje boven waar ik even snel een speedtest kan draaien of grote download kan starten om te zien wat ie bekabeld doet.

Maar je moet het met me eens zijn dat het gek is dat de upload normaal is en de download niet. Ik zou dan minimaal een downloadsnelheid verwachten ter hoogte van de upload snelheid. Of is dat te simpel gedacht?

Edit: Afgelopen weekend getest op bedraade pc die boven staat. Daar werd snelheid 125 Mbit gehaald. Waarschijnlijk geen 150 omdat dit nog een 100Mbit draadje is die er al een tijdje ligt.

Geeft het nog grote verschillen als je een losse router instelt als acces point (bedraad), of dat je de ziggo modem in bridged mode laat zetten en het routeren aan de nieuwe router overlaat?

Ziggo modem in bridge laten zetten, R7000 neergezet. Trekt nu 150/15 dicht. Niks meer aan doen. 8)

[ Voor 40% gewijzigd door MAGDATTT op 06-02-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dat oude pc-tje heeft waarschijnlijk een 100mbit netwerk interface, dan haal je nog de volle potentie van de lijn niet, maar het is wel een betere indicatie nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 22:18

Wailing_Banshee

You're Next

MAGDATTT schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:48:
Ik loop bij mijn pa tegen een probleem op dat de upload 15 Mbit is, maar de download tussen 2 en 4 Mbit. Hij heeft een 150/15 abbo. De upload is dus normaal, maar de download niet. Is dit nog op een manier op te lossen?

Speedtest op mijn eigen telefoon (samsung S6) gaf de zelfde waarden en de laptop getest bij mij thuis geeft netjes 150 Mbit download (dus daar ligt het niet aan).

Modem (Ubee) stroom eraf gaf geen soelaas.
Ik heb dit regelmatig. Upload tegen de max, de download niet eens in de buurt (varierend tussen 2 en 5 Mbit). En dat op mijn bekabelde PC....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:34

icecreamfarmer

en het is

Wailing_Banshee schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:45:
[...]

Ik heb dit regelmatig. Upload tegen de max, de download niet eens in de buurt (varierend tussen 2 en 5 Mbit). En dat op mijn bekabelde PC....
Yep hier ook. Erg raar probleem. Ik test dat trouwens bedraad.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is wat er gebeurt als de volledige downstream capaciteit in jouw coaxsegment in gebruik is. Het enige wat je ertegen kan doen is klagen, klagen, klagen. Hoe meer klachten er uit één wijk komen hoe groter de kans dat er een team naartoe wordt gestuurd om het segment te splitsen. De kosten van het beantwoorden van de klachtmeldingen moeten daarvoor vermoedelijk boven de kosten van de aanleg van de benodigde apparatuur uitkomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jerrythafast schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:59:
Dat is wat er gebeurt als de volledige downstream capaciteit in jouw coaxsegment in gebruik is. Het enige wat je ertegen kan doen is klagen, klagen, klagen. Hoe meer klachten er uit één wijk komen hoe groter de kans dat er een team naartoe wordt gestuurd om het segment te splitsen. De kosten van het beantwoorden van de klachtmeldingen moeten daarvoor vermoedelijk boven de kosten van de aanleg van de benodigde apparatuur uitkomen :9
Ik hoopte dat in zo'n situatie het CMTS de bandbreedte eerlijk over de modems zou verdelen :(. Zodat een hand vol klanten het niet voor de andere > 700 kan verpesten.

@MAGDATTT: Wat zie je in de 'log' in het modem? Modem recent ge-reset? Wat voor waarden staan er qua signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:50
martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:30:
[...]

Je hele klaagzang is onterecht, jij weigert het medium waarvoor dit pakket is bedoeld namelijk de horizon. De app is bedoeld om op tablet of telefoon te kunnen kijken. Het is helemaal niet bedoeld om een app te hebben om deze vervolgens op een tv weer te streamen :?

Dat jij deze constructie wilt toepassen wilt niet zeggen dat Ziggo tekort schiet of uit een stenen tijdperk komt.
Daarnaast zouden ze het nooit goed kunnen doen als ze van al hun miljoenen abonnees alle specifieke combinaties moeten gaan ondersteunen, want er is altijd wel weer een combinatie met een apparaat wat niet zal werken.

Kortom, jij wilt geen horizon, dat is jouw goed recht, maar piep dan niet dat je alle functies van de horizon niet anders kan benutten.
Ik wil nog even inhaken op deze reactie.
Zelf heb ik ook geen Horizon box, en die hoef ik ook niet.

Ik kan nu via de HBO GO app, de content streamen naar Chromecast. Na 1 januari kan ik via de Ziggo GO app de content van HBO NIET meer streamen. Dus klanten gaan er wel degelijk op achteruit. En om alles op de TV te kunnen kijken moet ik een Horizon box aanschaffen? Dacht het niet. Dat is wel iets wat Liberty Global graag wil, het liefst vandaag alle Irdeto meuk eruit en alles op soft-NagraVision maar daar ga ik niet aan meedoen. Sterker nog, ik ga weg bij Ziggo als ze mij een Horizon box door de strot douwen.

Zolang mijn CI+ 1.3 het nog doet en de interactieve cloud platform blijft werken en ik daar HBO content kan kijken zal ik er klant blijven...

Dus Hobbykok zijn reactie is geen klaagzang, er is wel degelijk sprake van achteruitgang na 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31
Soundwork schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:15:
[...]

Ik wil nog even inhaken op deze reactie.
Zelf heb ik ook geen Horizon box, en die hoef ik ook niet.

Ik kan nu via de HBO GO app, de content streamen naar Chromecast. Na 1 januari kan ik via de Ziggo GO app de content van HBO NIET meer streamen. Dus klanten gaan er wel degelijk op achteruit. En om alles op de TV te kunnen kijken moet ik een Horizon box aanschaffen? Dacht het niet. Dat is wel iets wat Liberty Global graag wil, het liefst vandaag alle Irdeto meuk eruit en alles op soft-NagraVision maar daar ga ik niet aan meedoen. Sterker nog, ik ga weg bij Ziggo als ze mij een Horizon box door de strot douwen.

Zolang mijn CI+ 1.3 het nog doet en de interactieve cloud platform blijft werken en ik daar HBO content kan kijken zal ik er klant blijven...

Dus Hobbykok zijn reactie is geen klaagzang, er is wel degelijk sprake van achteruitgang na 1 januari.
Ja er is achteruitgang voor 0,1% van de abonnees die een aparte oplossing hebben omdat ze weigeren de standaard box te gebruiken van de kabelaar. Ik denk niet dat ze er wakker van liggen als je gaat ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Maandag gebeld voor mijn modem, die is kapot helaas. Er zou een nieuwe modem gestuurd worden, echter tot gister nog niks binnen.

Hoelang duurt dit gemiddeld? Ik kan nu alleen via mijn mobiele 4g werken

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
ANdrode schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:27:
[...]

Ik hoopte dat in zo'n situatie het CMTS de bandbreedte eerlijk over de modems zou verdelen :(. Zodat een hand vol klanten het niet voor de andere > 700 kan verpesten.

@MAGDATTT: Wat zie je in de 'log' in het modem? Modem recent ge-reset? Wat voor waarden staan er qua signaal?
Ik had gisteren geen tijd. Ik ga zaterdag weer even langs om t ekijken of bedraad wel normaal werkt. I'll keep u posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:41

robertwebbe

Robert Webbe

We kunnen stemmen voor de Tweakers award 2016 voor beste provider: https://tweakers.net/awards/stemmen/433/Internetprovider-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-06 13:35
Mars18 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:43:
Maandag gebeld voor mijn modem, die is kapot helaas. Er zou een nieuwe modem gestuurd worden, echter tot gister nog niks binnen.

Hoelang duurt dit gemiddeld? Ik kan nu alleen via mijn mobiele 4g werken
4 tot 5 werkdagen geloof ik, maar kan door de decemberdrukte wat tegenvallen. Je kunt ff bellen, ze kunnen zien of er al iets verstuurd is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:42:
[...]

Ja er is achteruitgang voor 0,1% van de abonnees die een aparte oplossing hebben omdat ze weigeren de standaard box te gebruiken van de kabelaar. Ik denk niet dat ze er wakker van liggen als je gaat ;)
Ik denk dat Ziggo echt wel oplet wat haar klanten doen en waar die naartoe gaan eigenlijk. Ziggo bloedt al jaren achtereen klanten en in reactie daarop is ze gekomen met een nieuwe strategie (Horizon) en nieuwe abonnementen. Ik zou niet zo bijdehand zeggen dat het Ziggo niks kan schelen dat ze nog steeds klanten verliest.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zo vreemd dat ze klanten blijven verliezen. Wel prijsverhogingen doorvoeren maar geen betere dienstverlening aanbieden werkt op de lange termijn natuurlijk averechts. Je ziet ook dat verschillende aanbieders van dat beleid gebruik maken (zie de reclames van Fiber en NLE).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat Ziggo echt wel oplet wat haar klanten doen en waar die naartoe gaan eigenlijk. Ziggo bloedt al jaren achtereen klanten en in reactie daarop is ze gekomen met een nieuwe strategie (Horizon) en nieuwe abonnementen. Ik zou niet zo bijdehand zeggen dat het Ziggo niks kan schelen dat ze nog steeds klanten verliest.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zo vreemd dat ze klanten blijven verliezen. Wel prijsverhogingen doorvoeren maar geen betere dienstverlening aanbieden werkt op de lange termijn natuurlijk averechts. Je ziet ook dat verschillende aanbieders van dat beleid gebruik maken (zie de reclames van Fiber en NLE).
Elke klant is geld waard natuurlijk, maar klanten met dergelijke constructies thuis is maar een klein deel van hun klantenbestand (het gros zijn toch echt Henk en Ingrid en geen tweaker). Je kunt nooit alle abonnees tevreden maken, dat kan niemand, maar iedereen verwacht wel dat zijn situatie ondersteund wordt door de provider 8)7 (4 miljoen abonnees he, je zou ze allemaal tevreden moeten houden :D )

Dat ze klanten verliezen is niet gek, er komen meer en meer spelers op de markt, ook via de digitale kanalen waardoor de monopolie al afneemt. Daarnaast is de samengang met UPC gewoon dramatisch, klantenservice is echt verschrikkelijk achteruit gegaan.
Uit de grafiek blijkt dat het klantverlies na de fusie groter is dan het jaar daarvoor, maar eind 2012/begin 2013 waren de gecombineerde verliezen van Ziggo en UPC nog groter. Het verlies van marktaandeel van kabel is al jaren aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:18:
[...]

Elke klant is geld waard natuurlijk, maar klanten met dergelijke constructies thuis is maar een klein deel van hun klantenbestand (het gros zijn toch echt Henk en Ingrid en geen tweaker). Je kunt nooit alle abonnees tevreden maken, dat kan niemand, maar iedereen verwacht wel dat zijn situatie ondersteund wordt door de provider 8)7 (4 miljoen abonnees he, je zou ze allemaal tevreden moeten houden :D )

Dat ze klanten verliezen is niet gek, er komen meer en meer spelers op de markt, ook via de digitale kanalen waardoor de monopolie al afneemt. Daarnaast is de samengang met UPC gewoon dramatisch, klantenservice is echt verschrikkelijk achteruit gegaan.
Weet je wat nou de grap is van dingen als Google Chromecast? Dat zijn dingen die Henk en Ingrid gebruiken. Tweakers bouwen zelf wel iets om die beperkingen van de kabelaar heen, Henk en Ingrid kopen een Chromecast en gebruiken dat. Tot volle tevredenheid totdat Ziggo ineens die functionaliteit uit de apps sloopt. Vervolgens gaan Henk en Ingrid klagen waarna ze tot de conclusie komen dat het Amerikaanse UPC nul care heeft voor de consumentenmarkt, en daarna stappen Henk en Ingrid over naar KPN want bij KPN kunnen ze gewoon casten met die Chromecast.

Wat mij betreft is het weghalen van die cast-functionaliteit (ook al is het op dit moment alleen nog bij HBO zo) een slechte zet. Juist omdat het een Henk en Ingrid-oplossing is. Dat soort oplossingen moet je ondersteunen als bedrijf, maar dan moet je je als bedrijf wel bekommeren om de consument en dat doet Ziggo duidelijk niet meer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:09
PauseBreak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:25:
[...]

Weet je wat nou de grap is van dingen als Google Chromecast? Dat zijn dingen die Henk en Ingrid gebruiken. Tweakers bouwen zelf wel iets om die beperkingen van de kabelaar heen, Henk en Ingrid kopen een Chromecast en gebruiken dat.
<knip>
Sorry, kan het niet laten, maar bedankt dat je ook namens de Tweakers spreekt die wél een Chromecast naar volle tevredenheid gebruiken, en geen behoefte hebben om zelf oplossingen te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:25:
[...]

Weet je wat nou de grap is van dingen als Google Chromecast? Dat zijn dingen die Henk en Ingrid gebruiken. Tweakers bouwen zelf wel iets om die beperkingen van de kabelaar heen, Henk en Ingrid kopen een Chromecast en gebruiken dat. Tot volle tevredenheid totdat Ziggo ineens die functionaliteit uit de apps sloopt. Vervolgens gaan Henk en Ingrid klagen waarna ze tot de conclusie komen dat het Amerikaanse UPC nul care heeft voor de consumentenmarkt, en daarna stappen Henk en Ingrid over naar KPN want bij KPN kunnen ze gewoon casten met die Chromecast.

Wat mij betreft is het weghalen van die cast-functionaliteit (ook al is het op dit moment alleen nog bij HBO zo) een slechte zet. Juist omdat het een Henk en Ingrid-oplossing is. Dat soort oplossingen moet je ondersteunen als bedrijf, maar dan moet je je als bedrijf wel bekommeren om de consument en dat doet Ziggo duidelijk niet meer.
Sorry, maar Chromecast is echt geen Henk en Ingrid methode om televisie te kijken. Henk en Ingrid krijgen gewoon een kastje thuis geinstalleerd en kijken tv via dat kastje. Of denk jij werkelijk dat er van de 4 miljoen abonnees er 3,5 miljoen via Chromecast kijken? :?

Overigens snap ik best dat sommige dingen nog niet werken voor de Chromecast, aangezien HBO ineens gaat stoppen en Ziggo toch nog wat content daarvan gaat aanbieden, kan mij voorstellen dat dat er niet standaard in zat. En daarom vermelden ze ook op hun site dat eraan gewerkt wordt.
Maar om dan te zeggen Ziggo bakt er niks van etc. omdat HBO content is verschoven en kan ik niet met Chromecast bekijken nu....gaat mij beetje te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:40:
[...]

Sorry, maar Chromecast is echt geen Henk en Ingrid methode om televisie te kijken. Henk en Ingrid krijgen gewoon een kastje thuis geinstalleerd en kijken tv via dat kastje. Of denk jij werkelijk dat er van de 4 miljoen abonnees er 3,5 miljoen via Chromecast kijken? :?
Waarom kom je steeds met volstrekt willekeurige cijfers aanzetten? Zoals ik al zei, Chromecast is wel degelijk een 'Henk en Ingrid'-oplossing. Het is goedkoop, snel en makkelijk in het gebruik. Zelfs compleet atechnische mensen kunnen probleemloos een Chromecast gebruiken en dat maakt dat het een 'Henk en Ingrid'-oplossing is.
Overigens snap ik best dat sommige dingen nog niet werken voor de Chromecast, aangezien HBO ineens gaat stoppen en Ziggo toch nog wat content daarvan gaat aanbieden, kan mij voorstellen dat dat er niet standaard in zat. En daarom vermelden ze ook op hun site dat eraan gewerkt wordt.
Maar om dan te zeggen Ziggo bakt er niks van etc. omdat HBO content is verschoven en kan ik niet met Chromecast bekijken nu....gaat mij beetje te ver.
Denk jij echt, oprecht, dat Ziggo de cast-mogelijkheid alleen voor HBO eruit gaat slopen? Ik niet. En waarom ik dat denk is omdat het grotere plaatje een zeer duidelijke push naar Horizon laat zien en het blijven ondersteunen van Chromecast(-achtigen) past daar niet in.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Die samen gang is inderdaad super irritant. Gisteren kom ik thuis, blijken internet en smartcards opeens niet meer te werken. (Ik heb pas sinds 2 weken internet van Ziggo he) Dus ik bellen naar technische afdeling wat er aan de hand is, 10 minuten wachten. Ja meneer, u bent afgesloten, maar ik kan niet zien waarom. Ik zal u doorverbinden naar de administratie... 15 minuten wachten... Ja meneer, u zit in het oranje Ziggo gebied, ik kan alleen het ex-UPC gebied bedienen, ik zal u doorverbinden naar de juiste afdeling. Dus ik zeg, Oh mijn god, moet ik nu weer 20 minuten wachten zeker. Nou meneer, ik ga er tussen proberen te proppen... Hup, weer 20 minuten wachten. He he , eindelijk de juiste persoon aan de lijn. Ja meneer, uw abonnement is gestopt en ook helemaal uit het systeem verwijderd. De enige oplossing is een nieuwe aanvraag. Dus u moet alle spullen die u al heeft, terug sturen en dan krijgt u exact dezelfde spullen weer in huis. Dus ik had zoiets van, joepie, fijn. Dus ik vraag, hoe lang duurt het voordat ik weer internet heb. Ja waarschijnlijk een week ongeveer. :(

Enige lichtpuntje is dat de Horizon box nog werkt (replay dan weer niet enzo). En analoge tv + digitale SD tv.

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 09-12-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:47:
[...]

Waarom kom je steeds met volstrekt willekeurige cijfers aanzetten? Zoals ik al zei, Chromecast is wel degelijk een 'Henk en Ingrid'-oplossing. Het is goedkoop, snel en makkelijk in het gebruik. Zelfs compleet atechnische mensen kunnen probleemloos een Chromecast gebruiken en dat maakt dat het een 'Henk en Ingrid'-oplossing is.
Dus jij gaat mij vertellen dat er vele abonnees zijn die een chromecast gebruiken om via de horizon GO app tv gaan kijken? :)
Nee ik heb geen cijfers daarvan, maar een beetje logisch nadenken kun je ook wel begrijpen dat het gros van de abonnees dat helemaal niet doet.
Al zouden het er 100.000 zijn die dat doen, dat is nog steeds maar 2,5% van de abonnees. en dan schat ik het voor mijn gevoel al heeeeel ruim in
[...]

Denk jij echt, oprecht, dat Ziggo de cast-mogelijkheid alleen voor HBO eruit gaat slopen? Ik niet. En waarom ik dat denk is omdat het grotere plaatje een zeer duidelijke push naar Horizon laat zien en het blijven ondersteunen van Chromecast(-achtigen) past daar niet in.
Hoe kom je erbij dat ze dat eruit gaan slopen??? :?
Ze hebben het sinds mei dit jaar toegevoegd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tiguan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:49:
Die samen gang is inderdaad super irritant. Gisteren kom ik thuis, blijken internet en smartcards opeens niet meer te werken. (Ik heb pas sinds 2 weken internet van Ziggo he) Dus ik bellen naar technische afdeling wat er aan de hand is, 10 minuten wachten. Ja meneer, u bent afgesloten, maar ik kan niet zien waarom. Ik zal u doorverbinden naar de administratie... 15 minuten wachten... Ja meneer, u zit in het oranje Ziggo gebied, ik kan alleen het ex-UPC gebied bedienen, ik zal u doorverbinden naar de juiste afdeling. Dus ik zeg, Oh mijn god, moet ik nu weer 20 minuten wachten zeker. Nou meneer, ik ga er tussen proberen te proppen... Hup, weer 20 minuten wachten. He he , eindelijk de juiste persoon aan de lijn. Ja meneer, uw abonnement is gestopt en ook helemaal uit het systeem verwijderd. De enige oplossing is een nieuwe aanvraag. Dus u moet alle spullen die u al heeft, terug sturen en dan krijgt u exact dezelfde spullen weer in huis. Dus ik had zoiets van, joepie, fijn. Dus ik vraag, hoe lang duurt het voordat ik weer internet heb. Ja waarschijnlijk een week ongeveer. :(

Enige lichtpuntje is dat de Horizon box nog werkt (replay dan weer niet enzo). En analoge tv + digitale SD tv.
Ik zou een half jaar gratis eisen en aangeven dat ze die handel anders mogen houden met deze gang van zaken. Moet er wel een waardig alternatief zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Vraagje:

sinds 27-01-2016 verhuisd (van huur naar koop) Toenmalig Ziggo abonnement op mijn naam opgezegd en een nieuw abonnement aangevraagd op naam van mijn vriendin (dit op aanraden van de Ziggo shop medewerkster, we kwamen eigenlijk om de verhuizing door te geven, hierdoor kregen we de eerste 3 maanden korting en kwam er gratis een monteur om alles te installeren) + dat zij weer een "nieuwe" klant had aangemeld ;)

Nu is de relatie tussen mij en mijn vriendin beëindigd maar het Ziggo abonnement staat dus op haar naam (tot 26-01-2017) Officieel zijn we nog niet uit elkaar (geregistreerd partnerschap) maar dat zijn we aan het regelen.

Ik blijf in het huis wonen en zat dus te denken om het huidige Ziggo abonnement (op haar naam dus) niet te verlengen en dan per 01-02-2017 op mijn naam een nieuw Ziggo abonnement aan te vragen op mijn naam en dus ook weer de bijbehorende korting te krijgen.

Zou Ziggo hier in trappen? De naam en het incassorekeningnummer veranderen dus in principe zal Ziggo daar niks van merken toch? Voor hun is het een andere bewoner op dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
__REMCO__ schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:31:
Vraagje:

sinds 27-01-2016 verhuisd (van huur naar koop) Toenmalig Ziggo abonnement op mijn naam opgezegd en een nieuw abonnement aangevraagd op naam van mijn vriendin (dit op aanraden van de Ziggo shop medewerkster, we kwamen eigenlijk om de verhuizing door te geven, hierdoor kregen we de eerste 3 maanden korting en kwam er gratis een monteur om alles te installeren) + dat zij weer een "nieuwe" klant had aangemeld ;)

Nu is de relatie tussen mij en mijn vriendin beëindigd maar het Ziggo abonnement staat dus op haar naam (tot 26-01-2017) Officieel zijn we nog niet uit elkaar (geregistreerd partnerschap) maar dat zijn we aan het regelen.

Ik blijf in het huis wonen en zat dus te denken om het huidige Ziggo abonnement (op haar naam dus) niet te verlengen en dan per 01-02-2017 op mijn naam een nieuw Ziggo abonnement aan te vragen op mijn naam en dus ook weer de bijbehorende korting te krijgen.

Zou Ziggo hier in trappen? De naam en het incassorekeningnummer veranderen dus in principe zal Ziggo daar niks van merken toch? Voor hun is het een andere bewoner op dat adres.
Dat lijkt mij geen probleem, gewoon opzeggen en jij bent weer een nieuwe klant voor ze. Heb je wel kans dat je alle spullen terug moet sturen, en dus weer nieuwe spullen ontvangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
Prosac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:42:
[...]

4 tot 5 werkdagen geloof ik, maar kan door de decemberdrukte wat tegenvallen. Je kunt ff bellen, ze kunnen zien of er al iets verstuurd is. :)
Bedankt voor je reactie, wel vervelend

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:35:
[...]

Dat lijkt mij geen probleem, gewoon opzeggen en jij bent weer een nieuwe klant voor ze. Heb je wel kans dat je alle spullen terug moet sturen, en dus weer nieuwe spullen ontvangt ;)
dat laatste is niet zo erg, horizon box loopt regelmatig vast dus alleen maar mooi als ik daar een nieuwe voor krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:59:
[...]

Dus jij gaat mij vertellen dat er vele abonnees zijn die een chromecast gebruiken om via de horizon GO app tv gaan kijken? :)
Nee ik heb geen cijfers daarvan, maar een beetje logisch nadenken kun je ook wel begrijpen dat het gros van de abonnees dat helemaal niet doet.
Al zouden het er 100.000 zijn die dat doen, dat is nog steeds maar 2,5% van de abonnees. en dan schat ik het voor mijn gevoel al heeeeel ruim in
Je weet dat er vrij veel Chromecasts en vergelijkbare dongles zijn verkocht he? Wereldwijd al meer dan een half miljard exemplaren verkocht. Precieze cijfers voor Nederland heb ik zo snel niet gevonden, maar wederom kom je met cijfers aanzetten zonder je bewust te zijn van de populariteit van dit soort dongles.

Daarnaast heeft die dongle als voordeel dat mensen geen duurder abonnement nodig hebben en geen Horizonbox hoeven te huren. Kortom, ik verwacht, gebaseerd op de globale verkoopcijfers van dongles, dat er ook in Nederland een aanzienlijke groep gebruikers is die werkt met dongles en dat die groep ook voor Ziggo substantieel is.
Hoe kom je erbij dat ze dat eruit gaan slopen??? :?
Ze hebben het sinds mei dit jaar toegevoegd 8)7
Dat is letterlijk wat er staat. Goed, HBO is sowieso wat raar, maar zie hierboven. In het strategische plaatje van Ziggo past ondersteuning voor streaming via dongles op de lange termijn niet in het verdienmodel (want dat is Horizonboxen schuiven plus bijbehorende services).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:19
hallo,

Ik kreeg van Ziggo geheel ongevraagd een aanbieding. Zelf ben ik al heel lang bij ziggo en had nog een "oud abonnement, all in one! Ik zou een half jaar abonnement krijgen voor 34.95 en daarna de huidige bestaande prijs weer voortzetten. Alleen het abonnenment zou van naam wijzigen en voor de rest zou er niets wijzigen. Ik zou een digitale ontvanger krijgen in bruikleen, maar ik heb er genoeg staan. Hoefde ik niet te gebruiken maar kreeg hem wel.

Leek mij wel een aardige aanbieding ondanks dat ik het vreemd vond. Nog maar even gebeld in het weekend, 6 x doorverbonden wachten wachten .. toen men er achter kwam dat deze afdeling op zondag geloten was. Maandag weer gebeld. Toen relatief snel contact met de juiste afdeling. Nog eens nagevraagd of het klopte. Dit werd bevestigd. Nog een beetje nakletsen over snelheden. Blijkt dat als ik akkoord ga het eerste jaar de snelheid NIET kan wijzigen. Dat was ik eigenlijk niet van plan maar bevreemde mij wel want alles zou bij het oude blijven. Ik heb nu nog 14 dagen bedenktijd. Iemand ervaring met dit voorval? hoor het graag

oh .. omdat ik 7 x werd doorverbonden kreeg ik 3 maanden lang film1 aangeboden, zou automatisch stoppen. (positieve actie)

[ Voor 5% gewijzigd door brownyster op 09-12-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:38:
[...]

Je weet dat er vrij veel Chromecasts en vergelijkbare dongles zijn verkocht he? Wereldwijd al meer dan een half miljard exemplaren verkocht. Precieze cijfers voor Nederland heb ik zo snel niet gevonden, maar wederom kom je met cijfers aanzetten zonder je bewust te zijn van de populariteit van dit soort dongles.

Daarnaast heeft die dongle als voordeel dat mensen geen duurder abonnement nodig hebben en geen Horizonbox hoeven te huren. Kortom, ik verwacht, gebaseerd op de globale verkoopcijfers van dongles, dat er ook in Nederland een aanzienlijke groep gebruikers is die werkt met dongles en dat die groep ook voor Ziggo substantieel is.
Nederlandse cijfers helaas niet te vinden nee, maar wereldwijd wel, 30 miljoen Chromecasts, verdeeld over 24 landen. Waarbij de verdeling natuurlijk niet 30/24 landen = aantal per land is.

Dan komt de volgende factor, niet iedere Chromecast gebruiker in NL heeft Ziggo.
Niet iedere Chromecast gebruiker in NL met Ziggo gebruikt deze voor streamen van Horizon GO naar de tv.
En de dan nog verdere beperkende factor, want daar ging het in dit verhaal om:
Niet iedere Chromecast gebruiker in NL met Ziggo gebruikt deze voor streamen van HBO content via Horizon GO naar de tv. (hoeveel abonnees hebben uberhaupt HBO?)

Ik denk dat ik nog steeds veel te ruim zit met een schatting van 100.000 gebruikers die Chromecast gebruiken i.c.m. met Ziggo die HBO content willen streamen naar TV via de Horizon Go app.
[...]

Dat is letterlijk wat er staat. Goed, HBO is sowieso wat raar, maar zie hierboven. In het strategische plaatje van Ziggo past ondersteuning voor streaming via dongles op de lange termijn niet in het verdienmodel (want dat is Horizonboxen schuiven plus bijbehorende services).
Staat waar? :?

Ze bieden sinds dit jaar ondersteuning voor Chromecast aan, waar zie jij staan dat ze dat weer gaan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:01:
[...]

Nederlandse cijfers helaas niet te vinden nee, maar wereldwijd wel, 30 miljoen Chromecasts, verdeeld over 24 landen. Waarbij de verdeling natuurlijk niet 30/24 landen = aantal per land is.

Ik denk dat ik nog steeds veel te ruim zit met een schatting van 100.000 gebruikers die Chromecast gebruiken i.c.m. met Ziggo die HBO content willen streamen naar TV via de Horizon Go app.
En zoals ik al aangaf: Er zijn meer dongles dan alleen Chromecasts. Dan kom je wereldwijd op meer dan 500 miljoen verkochte exemplaren en dan ziet je hele verhaal er anders uit.
Staat waar? :?
In het initiële bericht op dit forum over HBO. De rest heb ik al uitgelegd en om eerlijk te zijn ben ik onderhand ook wel klaar met dit ge-heen en weer. Het is duidelijk dat jij andere verwachtingen hebt over wat Ziggo wel en niet gaat doen en wij gaan daarover geen gezamenlijke grond vinden, dus om het topic niet al teveel verder te laten ontsporen hou ik het hierbij. Doe ermee wat je wilt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brownyster schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:57:
hallo,

Ik kreeg van Ziggo geheel ongevraagd een aanbieding. Zelf ben ik al heel lang bij ziggo en had nog een "oud abonnement, all in one! Ik zou een half jaar abonnement krijgen voor 34.95 en daarna de huidige bestaande prijs weer voortzetten. Alleen het abonnenment zou van naam wijzigen en voor de rest zou er niets wijzigen. Ik zou een digitale ontvanger krijgen in bruikleen, maar ik heb er genoeg staan. Hoefde ik niet te gebruiken maar kreeg hem wel.

Leek mij wel een aardige aanbieding ondanks dat ik het vreemd vond. Nog maar even gebeld in het weekend, 6 x doorverbonden wachten wachten .. toen men er achter kwam dat deze afdeling op zondag geloten was. Maandag weer gebeld. Toen relatief snel contact met de juiste afdeling. Nog eens nagevraagd of het klopte. Dit werd bevestigd. Nog een beetje nakletsen over snelheden. Blijkt dat als ik akkoord ga het eerste jaar de snelheid NIET kan wijzigen. Dat was ik eigenlijk niet van plan maar bevreemde mij wel want alles zou bij het oude blijven. Ik heb nu nog 14 dagen bedenktijd. Iemand ervaring met dit voorval? hoor het graag

oh .. omdat ik 7 x werd doorverbonden kreeg ik 3 maanden lang film1 aangeboden, zou automatisch stoppen. (positieve actie)
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement met welkomstkorting ga je inderdaad een jaarcontract aan. Dat zouden ze aan de telefoon gezegd moeten hebben. Veel medebewoners van dit topic bellen Ziggo jaarlijks om hun contractperiode te laten verlengen en dan weer wat korting te bedingen. Zolang je niet van plan was in dat jaar je abonnement omlaag bij te stellen of op te zeggen kan dat best lucratief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:12:
[...]
En zoals ik al aangaf: Er zijn meer dongles dan alleen Chromecasts. Dan kom je wereldwijd op meer dan 500 miljoen verkochte exemplaren en dan ziet je hele verhaal er anders uit.
Waarbij niet alle dongles in NL te koop zijn of uberhaupt zouden werken.
Daarnaast zullen deze al helemaal niet zo bekend zijn als de Chromecast, die in folders prijkt zoals de mediamarkt en dus bij de Henk en Ingrids al helemaal niet bekend zijn. Het versterkt je verhaal eigenlijk helemaal niets :)
[...]
In het initiële bericht op dit forum over HBO. De rest heb ik al uitgelegd en om eerlijk te zijn ben ik onderhand ook wel klaar met dit ge-heen en weer. Het is duidelijk dat jij andere verwachtingen hebt over wat Ziggo wel en niet gaat doen en wij gaan daarover geen gezamenlijke grond vinden, dus om het topic niet al teveel verder te laten ontsporen hou ik het hierbij. Doe ermee wat je wilt.
Prima, je kunt je verhaal niet onderbouwen, kunt niet het bericht tonen waarin zou staan dat Ziggo stopt met support voor Chromecast, en daarom kies je maar voor de makkelijke weg.

Volgens mij haal je gewoon zaken door elkaar, Ziggo stopt niet met ondersteuning voor Chromecast.
HBO stopt, en Ziggo gaat wat series toevoegen (van HBO) aan hun eigen omgeving (XL movies heet het geloof ik?), wat helaas nog niet ondersteund wordt voor streaming van Chromecast naar TV.
"Het is op dit moment nog niet mogelijk om Replay TV en MyPrime naar je tv te streamen."
Dat is heel wat anders dan Ziggo ondersteund geen Chromecast meer.

Doe ermee wat je wilt :>

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 09-12-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:42:
[...]

Waar haal jij die 0,1% vandaan???
Dat is "whishful thinking", je hebt banden met Liberty Global of je werkt bij Ziggo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik weiger ook al de Horizon, is het dan al 0,2% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:47

IkWilbert

Het is mij!

Ik ben begin deze week over gegaan naar de nieuwe abonnementsvorm, had nog een oud abonnement.

Heb de horizon box ook geweigerd, ipv daarvan heeft men een 1.3 ci module opgestuurd.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Soundwork schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:07:
[...]

Waar haal jij die 0,1% vandaan???
Dat is "whishful thinking", je hebt banden met Liberty Global of je werkt bij Ziggo :X
Uh nee :?
Maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die HBO content via de Horizon Go app willen gaan streamen via hun Chromecast naar de tv. Of heb jij wel cijfers die aantonen dat het een hele grote groep is?
hjs schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:18:
Ik weiger ook al de Horizon, is het dan al 0,2% ?
Het gaat niet om alleen het weigeren van de Horizon (er zijn immers ook genoeg Humax en Samsung boxen, CI modules), wel goed lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:28
Je kunt toch prima een abonnement onder Horizon samenstellen: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/ ik snap alle commotie niet zo hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
jongetje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:29:
Je kunt toch prima een abonnement onder Horizon samenstellen: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/ ik snap alle commotie niet zo hier.
Ik denk dat je bedoelt zonder Horizon.
Ook al heb je geen Horizon, dan zit je alsnog aan een huurbox vast, dat is gewoon uitmelken van klanten. Overigens is Liberty Global niet de enige die hardware verhuurt in dit verwerkt in zijn abonnementsprijzen, de KPN en zijn dochters doen het ook evenals de andere glasvezel aanbieders.

Het sterke van het oude Zesko/Ziggo was juist dat je CI+ CAM modules kon aanschaffen met smartcards en je 5 kaarten op 1 adres kon registreren en als klap op de vuurpijl ook nog de mogelijkheid van CI+ 1.3 met interactieve TV uit de cloud. Dat wil Liberty Global het allerliefste zo snel mogelijk de nek omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:44
Soundwork schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:53:
[...]

Ik denk dat je bedoelt zonder Horizon.
Ook al heb je geen Horizon, dan zit je alsnog aan een huurbox vast, dat is gewoon uitmelken van klanten. Overigens is Liberty Global niet de enige die hardware verhuurt in dit verwerkt in zijn abonnementsprijzen, de KPN en zijn dochters doen het ook evenals de andere glasvezel aanbieders.

Het sterke van het oude Zesko/Ziggo was juist dat je CI+ CAM modules kon aanschaffen met smartcards en je 5 kaarten op 1 adres kon registreren en als klap op de vuurpijl ook nog de mogelijkheid van CI+ 1.3 met interactieve TV uit de cloud. Dat wil Liberty Global het allerliefste zo snel mogelijk de nek omdraaien.
Ongeveer 2 maanden terug stuurden ze mij echter nog wel een gratis nieuwe CI+ 1.3 module op omdat ik geen horizon hoefde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
martinusz schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:26:
[...]

Uh nee :?
Maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die HBO content via de Horizon Go app willen gaan streamen via hun Chromecast naar de tv. Of heb jij wel cijfers die aantonen dat het een hele grote groep is?
Een hele grote groep niet, maar zeker meer dan 0,1 %. Zoals eerder in dit topic is besproken, er maken meer klanten gebruik van de Horizon Go of Ziggo Go apps dan jij denkt. Als Max Verstappen zijn GP rijdt, dan gaat het Ziggo netwerk plat. Dat heb je echt niet als al die mensen via het digitale TV aansluiting dit zouden kijken en maar "een kleine selectie" via de apps. Ook hebben aardig wat klanten de Chromecast of AirPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Joster schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:56:
[...]
Ongeveer 2 maanden terug stuurden ze mij echter nog wel een gratis nieuwe CI+ 1.3 module op omdat ik geen horizon hoefde..
Ben je een nieuwe klant bij Ziggo/UPC of al een bestaande klant van voor de overname door Liberty Global (Zesko/Ziggo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:56:
[...]

Idem hier. (fZiggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ja, oud Ziggo(Zesko) klanten dus.
Want de CI+ 1.3 modules huur je niet, die koop je. Of rekenen ze tegenwoordig hier ook huur voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:01:
[...]

Ja, oud Ziggo(Zesko) klanten dus.
Want de CI+ 1.3 modules huur je niet, die koop je. Of rekenen ze tegenwoordig hier ook huur voor?
Zal wel in de prijs inbegrepen zijn, dit staat er iig op de factuur:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NHjmMOoh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Our Products
We provide exceptional connectivity and entertainment experiences by
combining the power of our superior networks and product innovation.
• Advanced media and entertainment platforms Horizon TV, TiVo, Yelo,
and TV everywhere productslike Horizon Go
• Next-generation broadband internet services with market-leading
downstream speeds of up to 500 Mbps and seamless WiFi connectivity
• Feature-rich VoIP telephony accompanied by mobile voice and data
services
• Complete range of voice, broadband internet, data, video, wireless
and cloud services to business customers across our local fiber-based
networks
Bron: Liberty Global fact sheet.

Het blijft de core business van de club: Horizon (of gelijkwaardige) mediaboxen onder/naast de TV. Geen woord over CI+.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Laatst online: 14:07
Zakelijk 500/40mbit.

Per vrijdag avond na 22:00 4mbit download / 43mbit upload.

Weeeeer iets stuk.
(Modem gereset/Windows 10 na updates opnieuw opgestart)

Ging al tergend traag rond de 200mbit rond 21:00.

http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Het begint nu echt zielig te worden.
Sinds de invoering van de nieuwe modems en 300/500mbit abbonementen is Ziggo echt een drama geworden kwa uptime.

Van 2009 tot 2016, met mijn cisco modem volgens mij 1-2x een downtime gehad.
Nu vanaf 2016 Connect box even (ramp) en nu Hitron modem, al zeker 10-15x een downtime en/of trage verbinding. Diep en diep triest.

[ Voor 48% gewijzigd door neeecht op 10-12-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

Op 't oude chelloo.com forum zijn ook al veel meldingen. Bij mij 't volgende getest:

Ziggo zelf:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eiv9Ghr.png

Speedtest:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wsg4uJP.png

Iemand z'n kopje koffie op de kabel gezet -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:14:
[...]

Bron: Liberty Global fact sheet.

Het blijft de core business van de club: Horizon (of gelijkwaardige) mediaboxen onder/naast de TV. Geen woord over CI+.....
Nee klopt, ik moest er ook speciaal om vragen meen ik (kan me niet herinneren of de verkoop afdeling het zelf aanbood of niet).
M'n ma kreeg er ook 1 (fUPC), maar die betaald er wel voor meen ik... is iig goedkoper dan een mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Anoniem: 55347 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:21:
Op 't oude chelloo.com forum zijn ook al veel meldingen. Bij mij 't volgende getest:

Ziggo zelf:
[afbeelding]

Speedtest:
[afbeelding]

Iemand z'n kopje koffie op de kabel gezet -.-
Hmm dat is heel bijzonder!
Speedtest.net pakt dus een goede routing. Vele website laden wel mega traag, dus er zal wel WEER wat uit liggen. Ongelooflijk.

Bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
ArcticWolf schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:22:
[...]

Nee klopt, ik moest er ook speciaal om vragen meen ik (kan me niet herinneren of de verkoop afdeling het zelf aanbood of niet).
M'n ma kreeg er ook 1 (fUPC), maar die betaald er wel voor meen ik... is iig goedkoper dan een mediabox.
In het fUPC gebied werkt de CI+ 1.3 niet. Dit komt omdat de transportstreams en mediaserver voor deze cloud omgeving niet beschikbaar / niet aanwezig zijn in dit gebied. Ze zal daarom een CI+ 1.2 module hebben (niet interactief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:23:
[...]

Hmm dat is heel bijzonder!
Speedtest.net pakt dus een goede routing. Vele website laden wel mega traag, dus er zal wel WEER wat uit liggen. Ongelooflijk.

Bedankt voor de bevestiging!
Ligt volgens mij niet aan Ziggo... een vriendin van me in Zweden klaagt ook al over dat er websites niet bereikbaar zijn. Ik dacht ook dat het Ziggo lag, toen zij over de zelfde websites begon te klagen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArcticWolf schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:26:
[...]

Ligt volgens mij niet aan Ziggo... een vriendin van me in Zweden klaagt ook al over dat er websites niet bereikbaar zijn. Ik dacht ook dat het Ziggo lag, toen zij over de zelfde websites begon te klagen 8)7
Dan heeft Ziggo dus wel een eerlijke en niet lokale server om te speedtesten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:28:
[...]

Dan heeft Ziggo dus wel een eerlijke en niet lokale server om te speedtesten? :D
Tja geen idee :P het viel me gewoon op... ik liep tegen mezelf te klagen dat sommige websites traag waren en sommige zelfs niet eens werkte en toen hoorde ik dat uit Zweden O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wHb6Vp2.png

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5865444681.png

Speedtest werkt meestal wel goed hier.

Maar er is wel iets gaande ja:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vl1M2vz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:53:
[...]
Het sterke aan Ziggo was dat je door middel van apparatuur gebaseerd op open standaarden TV kon kijken en opnemen. Bij IPTV is het logischer om apparatuur te verhuren omdat het (nog) niet op open standaarden gebaseerd is.

Paradoxaal genoeg hebben de kabelproviders hier een nadeel omdat ze in een ontwikkelde markt opereren.

In de US is er (gelukkig) een ontwikkeling waar de FCC set top boxes los wil koppelen van de abonnementen. Daarover staat een goed artikel op Ars Technica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Snelheid is weer terug lijkt het.
Ik haal alleen geen 530mbit nu, blijkbaar nog wat bewoners wakker. :-)
(Ja zelfs Ziggo bevestigd dat je niet in de piekuren 500mbit kunt halen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat irritant dat Ziggo mn Ubee EVM3200 modem niet meer kan (wil?) activeren.

De ac adapter van dat modem was defect maar dat had ik te laat door...
Toen van Ziggo een Connect Box gekregen maar daar kan ik niets mee.

Enige optie is nu bridge modus aan laten zetten maar eerst moet dan wifi spots worden gedeactiveerd en dat duurt 24 uur!?!?
Daarna weer zelf bellen (nee dat kan niet automatisch/anders).
Niet echt klant vriendelijk.

[edit]En brigde modus werkt, zonder te bellen en dat binnen een uur!
Wazige Ziggo helpdesk.

[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 10-12-2016 10:33 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik merk al een tijdje thuis als ik zelf verbonden ben met de 5 GHz dat ik de apparaten op de 2,4 GHz band niet kan zien. Dit vind ik wel vreemd (aangezien alles namelijk in hetzelfde thuisnetwerk zit).

Beneden in meterkast heb ik een zakelijke Hitron modem/router en boven heb ik een Ziggo "Extra wifi-punt" AP (TP-Link Archer C7 als AP ingesteld). Dus ik heb nagenoeg in het hele huis goed 5 GHz bereik, maar ik heb nog een paar apparaten die geen 5 GHz ondersteunen. Die zijn dus met het 2,4 GHz band verbonden. Voor beide routers heb ik 2 SSID’s ingesteld, 1 voor de 2,4 GHz en 1 voor de 5 GHz dus. Dus 2x “Thuis 2,4 GHz” en 2x “Thuis 5 GHz”.

Bv een netwerkspeaker die met de 2,4 GHz WiFi (van de Hitron) is verbonden kan ik niet bereiken als ik op 5 GHz (van de Hitron) zit, maar op 2,4 GHz wel. En een Chromecast die met 5 GHz (van de Hitron) is verbonden werkt niet als je met mobiel op 2,4 GHz (van de Hitron) zit. Ik dacht dat het niet uit zou moeten maken met welke band je verbonden bent, aangezien je met hetzelfde netwerk verbonden bent.

Wel merk ik als ik met de WiFi (2,4 of 5 GHz) van de C7 verbonden ben, dat het wel gewoon naar verwachting werkt. Dus het zou denk ik aan (de instellingen van) de Hitron modem liggen denk ik dan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:47

IkWilbert

Het is mij!

Van de week over gegaan naar connect en play. Sindsdien eigenlijk alleen maar problemen... Itv deel werkt niet, error 587. Woensdag komt hier een monteur voor.

Zojuist vallen opeens alle extra zenders weg... melding E16-4 terwijl ik royaal pakket heb... Gebeld en men zou een update sturen naar de smartcard, kan 4 tot 24 uur duren.

Begint goed :(

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
IkWilbert schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:38:
Van de week over gegaan naar connect en play. Sindsdien eigenlijk alleen maar problemen... Itv deel werkt niet, error 587. Woensdag komt hier een monteur voor.

Zojuist vallen opeens alle extra zenders weg... melding E16-4 terwijl ik royaal pakket heb... Gebeld en men zou een update sturen naar de smartcard, kan 4 tot 24 uur duren.

Begint goed :(
Ik heb dat ook met overstap naar connect en play complete!
Ben er al 2 weken mee bezig waarvan 1 week helemaal geen tv.
Heb inmiddels al de 2e horizonbox en Replay en begin gemist werken niet. Volgens mij gewoon een administratief probleem bij ziggo maar hun sturen nu woensdag een monteur langs met wederom een nieuwe box.
Als het dan nig niet werkt ga ik weg bij ze en stap ik over op glas.
Nu is het natuurlijk overal wel wat maar ben de prijsstijgingen en dergelijke nu wel zat!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Het is een rommeltje laatste tijd, naar verluid zijn ze of hebben ze net de administratieve System van upc en ziggo samengevoegd, en dat gaat niet vlekkeloos zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:21:
Ik merk al een tijdje thuis als ik zelf verbonden ben met de 5 GHz dat ik de apparaten op de 2,4 GHz band niet kan zien. Dit vind ik wel vreemd (aangezien alles namelijk in hetzelfde thuisnetwerk zit).

Beneden in meterkast heb ik een zakelijke Hitron modem/router en boven heb ik een Ziggo "Extra wifi-punt" AP (TP-Link Archer C7 als AP ingesteld). Dus ik heb nagenoeg in het hele huis goed 5 GHz bereik, maar ik heb nog een paar apparaten die geen 5 GHz ondersteunen. Die zijn dus met het 2,4 GHz band verbonden. Voor beide routers heb ik 2 SSID’s ingesteld, 1 voor de 2,4 GHz en 1 voor de 5 GHz dus. Dus 2x “Thuis 2,4 GHz” en 2x “Thuis 5 GHz”.

Bv een netwerkspeaker die met de 2,4 GHz WiFi (van de Hitron) is verbonden kan ik niet bereiken als ik op 5 GHz (van de Hitron) zit, maar op 2,4 GHz wel. En een Chromecast die met 5 GHz (van de Hitron) is verbonden werkt niet als je met mobiel op 2,4 GHz (van de Hitron) zit. Ik dacht dat het niet uit zou moeten maken met welke band je verbonden bent, aangezien je met hetzelfde netwerk verbonden bent.

Wel merk ik als ik met de WiFi (2,4 of 5 GHz) van de C7 verbonden ben, dat het wel gewoon naar verwachting werkt. Dus het zou denk ik aan (de instellingen van) de Hitron modem liggen denk ik dan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Volgens mij is dat een bug in de firmware van de Hitron, is hier ook al eens besproken als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:22:
[...]

Volgens mij is dat een bug in de firmware van de Hitron, is hier ook al eens besproken als ik me niet vergis.
Aah, volgens mij niet alleen bij de Hitron dan. Had dit volgens mij ook met de vorige Technicolor modem, weet dit alleen niet meer zeker.

Dacht misschien dat ik een setting over het hoofd zag, maar daar ligt het dus niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:25:
[...]
Dacht misschien dat ik een setting over het hoofd zag, maar daar ligt het dus niet aan.
Als de setting er is heet hij AP isolation/Client isolation. Het verklaard wel de problemen die jij omschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:29

Roetzen

he.net Certified Sage

xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:21:
Bij WiFi opstappunten die zowel 2,4 als 5 GHz ondersteunen zijn er twee soorten. Dual Band en Dual Radio. Bij Dual Band kunnen ze óf 2,4 óf 5 GHz, maar niet beiden tegelijk. Er wordt geschakeld tussen beide banden, net als een analoge radio waar je kunt kiezen tussen Middengolf of FM. Bij Dual Radio kan wel 2,4 GHz en 5 GHz tegelijk gebruikt worden. Zoals de naam suggereert zitten er twee radio modules in. Om zowel Middengolf als FM tegelijk te kunnen ontvangen heb je ook twee radios nodig.

Nu ken ik de Hiltron niet. maar misschien is die wel Dual Band, maar niet Dual Radio.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Roetzen schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:53:
[...]

Bij WiFi opstappunten die zowel 2,4 als 5 GHz ondersteunen zijn er twee soorten. Dual Band en Dual Radio. Bij Dual Band kunnen ze óf 2,4 óf 5 GHz, maar niet beiden tegelijk. Er wordt geschakeld tussen beide banden, net als een analoge radio waar je kunt kiezen tussen Middengolf of FM. Bij Dual Radio kan wel 2,4 GHz en 5 GHz tegelijk gebruikt worden. Zoals de naam suggereert zitten er twee radio modules in. Om zowel Middengolf als FM tegelijk te kunnen ontvangen heb je ook twee radios nodig.

Nu ken ik de Hiltron niet. maar misschien is die wel Dual Band, maar niet Dual Radio.
Bij de Technicolor die ik eerst had was het idd of 2,4 of 5 en niet tegelijk actief. Maar deze Hitron zend toch echt 2 signalen uit (een 2,4 en een 5 ghz), anders had ik dit genoemde probleem ook niet.

Moet nu handmatig switchen van WiFi om bv naar een speaker te kunnen streamen die op 2,4 zit en dan weer switchen naar 5 omdat chromecast daarop zit. Kan ook alles op 2,4 zetten, maar heb juist liever alles op 5 ghz, maar helaas ondersteunen niet al mijn apparaten dat.
ANdrode schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:39:
[...]

Als de setting er is heet hij AP isolation/Client isolation. Het verklaard wel de problemen die jij omschrijft
Hmm dat klinkt heel logisch, maar heb deze setting niet kunnen vinden helaas. Valt mij wel op dat Access Control voor 2.4G en 5G specifiek apart staan. Lijkt wel alsof dit de bedoeling is, dat het gescheiden wordt :s.

[ Voor 16% gewijzigd door xileS op 11-12-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Iemand die de vraag kan beantwoorden welke splitter ik nodig heb voor mijn tv boven met CI+ module? Ik krijg daar slecht signaal namelijk.

De situatie is als volgt:

Groene kabel>UMU-1006>Hirschmann VFC 2104 splitter>kabel naar Samsung decoder (1 meter) en vanaf de splitter een kabel naar boven (25 meter).

Beneden kan ik tv kijken, boven niet. Heb ik een andere splitter nodig? Kabels zijn van Hirschmann KOKA 799.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

Er vanuit gaande dat alles correct is aangesloten en het feit dat je goede kabels hebt. Een andere splitter zal het niet verhelpen, je overbrugt 25 meter, dat is toch een aardige afstand. Je signaal sterkte kan daardoor te laag zijn.

Wat voor een problemen ervaar je met het beeld? Al eens gekeken wat de signaal waardes zijn? Veel TV's kunnen een indicatie geven van signaal sterkte en kwaliteit.

Mocht het inderdaad lage signaal sterkte zijn.
Dan moet je gaan overwegen om een versterker te nemen.
Ik raad een Technetix FRA 752 of een Teleste OV8420 aan. Je onderste TV kun je plaatsen op 1 van de lage versterking poorten en je TV naar boven op de hogere versterking.
(er staat handige indicatie van kabel lengte bij op die type versterkers).

[ Voor 22% gewijzigd door Swordlord op 11-12-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier een heel simpel splittertje liggen die er eerst op zat. Zo'n klein blokje van een of ander Duits merk. Tv boven geeft aan weinig signaal, maar soms ook geen problemen. Dus ik denk dat kan beter en haal een deftige splitter. Tv geeft aan geen signaal. Alles nagelopen, F connectoren zijn goed aangesloten. Geen idee.

Wat voor splitter is aan te raden? Heb ik wel de goede splitter? Ik lees ook over splitters met ongelijk aantal dB's. Zijn die beter voor de langere afstand, of juist niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 23:20
Anoniem: 235591 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:53:
Ik heb hier een heel simpel splittertje liggen die er eerst op zat. Zo'n klein blokje van een of ander Duits merk. Tv boven geeft aan weinig signaal, maar soms ook geen problemen. Dus ik denk dat kan beter en haal een deftige splitter. Tv geeft aan geen signaal. Alles nagelopen, F connectoren zijn goed aangesloten. Geen idee.

Wat voor splitter is aan te raden? Heb ik wel de goede splitter? Ik lees ook over splitters met ongelijk aantal dB's. Zijn die beter voor de langere afstand, of juist niet?
Een sterker is hier de oplossing.

De UMU en VFC2014 splitter doen samen alleen al 8 dB verlies. Je kabel doet daar nog een makkelijk 2 dB bij. Is 10 dB verlies. Als je op je aansluiting op +0dB zit wat prima kan heb je -10dB bij de tv is te weinig.

Andere door jou genoemde deftige splitters doen exact het zelfde. Dan maakt het niet uit of je van merk of kwaliteit switched. Iedere splitter is weggegooid geld. Een antenneversterker is hier het enige antwoord om het goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay. Dus een antenneversteker. Ik heb twee televisies, dus wat is een goedkoop alternatief? En vervangt een versterker mijn AOP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 23:05
Anoniem: 235591 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:04:
Okay. Dus een antenneversteker. Ik heb twee televisies, dus wat is een goedkoop alternatief? En vervangt een versterker mijn AOP?
Versterker vervangt niet het AOP maar wordt erop aangesloten. Al dan niet i.c.m. UMU-1006.
Goedkoop is duurkoop. Éénmalig investeren in een goede versterker is geen weggegooid geld.
Hirschmann HMV41 is ook een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-05 13:39

Swordlord

Act first, think never

je investeert in goede kabel, je investeert in goede TV. Maar splitter/versterker is opeens zo goedkoop mogelijk?
Ga geen rare fratsen doen, gewoon een FRA 752 of een OV8420 nemen...

Je AOP blijft op zijn plek. je kan eventueel UMU vervangen en de versterker gebruiken voor algemene verdeling, dus ook je modem erop aansluiten.
Dit scenario krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/blogje/wp-content/uploads/2014/03/3312bky.png

Je kan ook gewoon makkelijk doen en de splitter vervangen voor de versterker.

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 11-12-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ja, goedkoop, het hoeft geen super dure te zijn. Dat is wat ik meer bedoel. Ik heb er ooit eens een gehad volgens mij. Die moest ik op het 230v net zetten. Geen idee waar het ding is, maar ik duik de zolder eens op. Levert Ziggo trouwens ook versterkers, want ik die ik denk te hebben komt daar ook vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
Zal waarschijnlijk een FDU-44 oid zijn. Met een nieuw 12V adaptertje kun je die voor digitale tv (zonder Horizon) vaak wel weer een nieuw leven inblazen :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-06 19:44
Iemand suggesties hoe ik Ziggo On Demand aan krijg op mijn LG 55LA8609?
Ik heb wel de NPO, RTLXL en KIJK app. Maar niet de Ziggo on Demand onder de rode knop.

Ik heb een Smit CI+ adapter(een blauwe, voor over ik heb kunnen googlen is deze hiervoor geschikt)
CAM SW: IRD-SCL3SECPLUSGRC-4.2.7.8
CAM HW: 4.0.3.0
CAM build data: Jan 21 2016

Gisteren bij mijn ouders een nieuwe Sony TV aangesloten. Direct werkte de Ziggo On Demand App perfect. Dat wil ik nu dus ook, maar ik krijg het niet aan de gang. Hele dag mee bezig geweest, zonder succes.

Ik heb 2 smart cards, laten we zeggen A en B.
A heb ik in mijn TV zitten. B heb ik al meer dan een jaar niet gebruikt.
Als ik bij mijn Ziggo kijk vind ik Smartcard A onder "TV Standaard", en Smartcard B onder "Digitale TV activatie".
Nu heb ik vanmiddag Smartcard B in mijn TV geplaatst, maar daar krijg ik een E30 melding. Zenderaanbod opnieuw ophalen uitgevoerd, maar daar merk ik helemaal niets van. Ziggo servicedesk gebeld, maar die komen tot de eindconclusie dat het aan mijn installatie moet liggen. Ze bieden welliswaar en momteur met korting aan, maar ik geloof er niet in dat het hier aan ligt. Ik heb mijn aansluiting in de muur, dan een hirschmann coax kabel van 3 meter, dan mijn TV. Als ik een signaaltest op mijn TV uitvoer is de sterkte tussen de 92% en 95%.

Ik heb nu maar weer smartcard B terug geplaatst, anders kan ik bijna geen zenders zien.

TV Info:
55LA8609-ZA
Softwareversie 04.28.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 23:20
Jim423 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:15:
Zal waarschijnlijk een FDU-44 oid zijn. Met een nieuw 12V adaptertje kun je die voor digitale tv (zonder Horizon) vaak wel weer een nieuw leven inblazen :)
Ik neem aan dat je bedoeld dat je die niet met Horizon kan gebruiken... Zo ja, inderdaad niet tussen AOP en Horizon plaatsen. Krijg je bergen ellende van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen Horizon box :) Dank allen, ik ga er morgen achteraan en laat weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:03
R Kuipers schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:22:
Iemand suggesties hoe ik Ziggo On Demand aan krijg op mijn LG 55LA8609?
Ik heb wel de NPO, RTLXL en KIJK app. Maar niet de Ziggo on Demand onder de rode knop.

Ik heb een Smit CI+ adapter(een blauwe, voor over ik heb kunnen googlen is deze hiervoor geschikt)
CAM SW: IRD-SCL3SECPLUSGRC-4.2.7.8
CAM HW: 4.0.3.0
CAM build data: Jan 21 2016

Gisteren bij mijn ouders een nieuwe Sony TV aangesloten. Direct werkte de Ziggo On Demand App perfect. Dat wil ik nu dus ook, maar ik krijg het niet aan de gang. Hele dag mee bezig geweest, zonder succes.

Ik heb 2 smart cards, laten we zeggen A en B.
A heb ik in mijn TV zitten. B heb ik al meer dan een jaar niet gebruikt.
Als ik bij mijn Ziggo kijk vind ik Smartcard A onder "TV Standaard", en Smartcard B onder "Digitale TV activatie".
Nu heb ik vanmiddag Smartcard B in mijn TV geplaatst, maar daar krijg ik een E30 melding. Zenderaanbod opnieuw ophalen uitgevoerd, maar daar merk ik helemaal niets van. Ziggo servicedesk gebeld, maar die komen tot de eindconclusie dat het aan mijn installatie moet liggen. Ze bieden welliswaar en momteur met korting aan, maar ik geloof er niet in dat het hier aan ligt. Ik heb mijn aansluiting in de muur, dan een hirschmann coax kabel van 3 meter, dan mijn TV. Als ik een signaaltest op mijn TV uitvoer is de sterkte tussen de 92% en 95%.

Ik heb nu maar weer smartcard B terug geplaatst, anders kan ik bijna geen zenders zien.

TV Info:
55LA8609-ZA
Softwareversie 04.28.13
Bedoel je HbbTV, als in op sommige zenders geeft de rode knop een on-demand omgeving?

Is er ergens een instelling op je TV waar HbbTV staat? Op mijn Samsung TV is er een een Dataverbinding instelling die aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
MediaZoo schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:23:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld dat je die niet met Horizon kan gebruiken... Zo ja, inderdaad niet tussen AOP en Horizon plaatsen. Krijg je bergen ellende van.
Klopt, zonder Horizon. Dus met CI+ of ftc zenders via de interne DVB-C tuner. Nog beter zou een Teleste OV84xx zijn maar als je die FDU-44 toch hebt liggen zou ik gewoon kijken of het werkt :) Tot de bandbreedte wordt uitgebreid zou het in theorie moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 11-12-2016 20:33 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
menzo schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:30:
[...]

Bedoel je HbbTV, als in op sommige zenders geeft de rode knop een on-demand omgeving?

Is er ergens een instelling op je TV waar HbbTV staat? Op mijn Samsung TV is er een een Dataverbinding instelling die aan moet staan.
HbbTV heb ik aangezet. Als ik bij NED1 op de rode knop druk krijg ik de NPO app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:03
R Kuipers schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:38:
[...]

HbbTV heb ik aangezet. Als ik bij NED1 op de rode knop druk krijg ik de NPO app.
Is dat wat je wilde, wat je ouders ook hebben?
Of bedoel je on-demand via een CI+ 1.3 module in oud Ziggo gebied? Want daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 17% gewijzigd door menzo op 11-12-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
Ik bedoel inderdaad on-demand via een CI+ 1.3 module in oud Ziggo gebied. Die App ziet er hetzelfde uit en heeft de zelfde functionaliteit als de setup box.

Nu kijk ik hier: https://nl.hardware.info/...or-interactieve-televisie
Ik heb die blauwe, dus CI+ 1.2. Gaat het daardoor misschien niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Met de blauwe kan het niet inderdaad. Je kan een 1.3 module nieuw vinden voor rond de 50 euro.

Ik meen dat je ook een ander blokje in de muur moet omdat er signaal retour moet kunnen?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 11-12-2016 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:07:
Groene kabel>UMU-1006>Hirschmann VFC 2104 splitter>kabel naar Samsung decoder (1 meter) en vanaf de splitter een kabel naar boven (25 meter).

Beneden kan ik tv kijken, boven niet. Heb ik een andere splitter nodig? Kabels zijn van Hirschmann KOKA 799.
Even een naïeve vraag: Heb je boven zonder splitter wel goed beeld?

Het zou namelijk ook "gewoon" in de kabel, of waarschijnlijker, de montage van de stekkers kunnen zitten.
Pagina: 1 ... 137 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.