Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Gaat weer lekker met ziggo, vanmorgen een uur geen internet en nu 7% packet loss. Helpdesk raad aan pc te laten na kijken :-(

--- ping.xs4all.nl ping statistics ---
100 packets transmitted, 93 received, 7% packet loss, time 99271ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.064/10.482/32.465/5.810 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
wortelsoft schreef op zaterdag 5 november 2016 @ 16:55:
[...]

Het kan ook zonder. certificaat is alleen minder veilig.
Deze had ik even gemist.

Weet je dit zeker? Mij lukte het namelijk niet om te verbinden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
sdk1985 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:12:
[...]

Deze had ik even gemist.

Weet je dit zeker? Mij lukte het namelijk niet om te verbinden.
Ik heb het een hele tijd op die manier gedaan. Ook in de tijd dat het certificaat er was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:31
dôh schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:30:
Pluim voor Ziggo! Vanochtend met ze gebeld, want m'n jaarcontract was afgelopen. Zat nog op een oud pakket (Connect Max 200 Mbps en Play Start). Omgezet naar de nieuwe variant (Connect Max 300 Mbps en Play Start). Kost een paar euro per maand meer dan eerst, echter ook een korting van 6 maanden voor slechts €34,95. Een nieuw modem (heb nu een Cisco), 100Mbps download extra (niet nodig), 10Mbps upload extra (altijd fijn met streamen vanaf de NAS); Lijkt me een prima deal! :) Volgend jaar weer bellen.
Thanks.

Naar aanleiding van jouw posting ook Ziggo gebeld. Zat op het 200 MB abbo wat nu niet meer bestaat (is nu 300 MB).

In eerste instantie werd mij voor verlenging van 1 jaar een korting van 3 maanden a € 35,00 aangeboden. Na wat overleg werd dit 6 maanden korting :)

Ik ga terug naar een iets goedkoper/langzamer abbo (150 MB, scheelt ook weer een paar euro) en moest 2 van mijn 5 smartcards deactiveren. Omdat ik er maar 2 actief gebruik en ook 2 Horizon boxen heb was dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 13:21
Noppesnada schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:26:
[...]

Thanks.

Naar aanleiding van jouw posting ook Ziggo gebeld. Zat op het 200 MB abbo wat nu niet meer bestaat (is nu 300 MB).

In eerste instantie werd mij voor verlenging van 1 jaar een korting van 3 maanden a € 35,00 aangeboden. Na wat overleg werd dit 6 maanden korting :)

Ik ga terug naar een iets goedkoper/langzamer abbo (150 MB, scheelt ook weer een paar euro) en moest 2 van mijn 5 smartcards deactiveren. Omdat ik er maar 2 actief gebruik en ook 2 Horizon boxen heb was dat geen probleem.
welke opties kiezen jullie in het doolhof van opties bij het bellen ?

[ Voor 82% gewijzigd door jimmya3 op 01-12-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
jimmya3 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:38:
[...]

welke opties kiezen jullie in het doolhof van opties bij het bellen ?
Weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij wijzigen/opzeggen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Echt een drama op dit moment ik wil volop bellen uitschakelen. Via de website blijven mijn abbo kosten ongewijzigd. Ik eerst bellen, plus 20 minuten wachten. Ik denk ik probeer het later wel. Stuur gisteren een twitter bericht, geen reactie waar je normaal binnen een paar uur wel geholpen werd.

Als je zelf een nieuw pakket wil bestellen telefonisch via 1200 dan sta je meer dan 20 minuten in de wacht lijkt me dat zo iemand juist snel geholpen moet worden.

Later vandaag maar weer is proberen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
Noppesnada schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:54:
[...]

Weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij wijzigen/opzeggen abonnement.
Ja dat was em inderdaad gewoon opzeggen ook de korting binnen scheelt 6 maanden 43 euro in mijn geval ik had ook HBO erbij die vervalt dadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
Wii4all schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:55:
Echt een drama op dit moment ik wil volop bellen uitschakelen. Via de website blijven mijn abbo kosten ongewijzigd. Ik eerst bellen, plus 20 minuten wachten. Ik denk ik probeer het later wel. Stuur gisteren een twitter bericht, geen reactie waar je normaal binnen een paar uur wel geholpen werd.

Als je zelf een nieuw pakket wil bestellen telefonisch via 1200 dan sta je meer dan 20 minuten in de wacht lijkt me dat zo iemand juist snel geholpen moet worden.

Volgens mij als je het uitvinkt op de site, wordt het wel gewijzigd.
Twitter webcare is drama sinds samengang met UPC ;) reageren binnen uren is niet meer, binnen 3 dagen als je geluk hebt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
jimmya3 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:56:
[...]

Ja dat was em inderdaad gewoon opzeggen ook de korting binnen scheelt 6 maanden 43 euro in mijn geval ik had ook HBO erbij die vervalt dadelijk.
Het is snel verdiend he !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
Zeg dat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:10:
[...]

Volgens mij als je het uitvinkt op de site, wordt het wel gewijzigd.
Twitter webcare is drama sinds samengang met UPC ;) reageren binnen uren is niet meer, binnen 3 dagen als je geluk hebt.
Dan krijg ik rechts mijn nieuwe abbo te zien met dezelfde abbo kosten dat is juist zo vreemd.

probleem speelt al weer een poosje bij meedere mensen:
@Wendy_Otten_ 15 aug.
@ZiggoWebcare Hallo, Ik wil volopbellen van mijn abonnement verwijderen, maar volgens de website blijft de totaalprijs hetzelfde. Klopt dat?

@ZiggoWebcare
@Wendy_Otten_ Ik heb Volop Bellen voor je opgezegd. De € 10.95 gaat er per 15-09-16 af:). ^SP

[ Voor 28% gewijzigd door Wii4all op 01-12-2016 17:10 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wii4all schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:03:
[...]

Dan krijg ik rechts mijn nieuwe abbo te zien met dezelfde abbo kosten dat is juist zo vreemd.

probleem speelt al weer een poosje bij meedere mensen:
@Wendy_Otten_ 15 aug.
@ZiggoWebcare Hallo, Ik wil volopbellen van mijn abonnement verwijderen, maar volgens de website blijft de totaalprijs hetzelfde. Klopt dat?

@ZiggoWebcare
@Wendy_Otten_ Ik heb Volop Bellen voor je opgezegd. De € 10.95 gaat er per 15-09-16 af:). ^SP
Volopbellen is iets anders dan je bel-gedeelte opzeggen.
Als je je telefonie er af laat halen, scheelt het hoogstens 1€
Volop bellen is een extra dienst, die je neemt als je veel belt met andere NL nummers

never mind ... ik mot nodig naar bed ... of leren lezen !

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 01-12-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:48
TommyboyNL schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:51:
[...]

Te vroeg gejuigd. Er zijn nu 13 dagen en 10 uur voorbij sinds het belletje, en nog steeds geen pieken. Ik heb net gebeld om aan te kondigen dat er nog 14 uur over zijn om die €250 op mijn rekening te doen verschijnen (ik ben beleefd gebleven tegen de dame aan de lijn, zij kan het ook niet helpen), en dat ik daarna érg vervelend ga worden. Ik wordt morgen teruggebeld door de persoon die mijn klacht in behandeling heeft genomen, ik ben benieuwd...
Ook wij wachten al sinds eind augustus op onze MediaMarkt voucher van €200. Na 6 keer bellen en talloze toezeggingen zou dan toch eindelijk in de week van 28 november manueel een voucher aangemaakt en opgestuurd worden. Inmiddels is het vrijdagavond en hebben wij nog steeds niets mogen ontvangen. Ook wij zitten te denken aan zwaardere stappen zoals TommyboyNL van plan was.

Heeft dit bij jou geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
maxschouten schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:26:
[...]

Ook wij wachten al sinds eind augustus op onze MediaMarkt voucher van €200. Na 6 keer bellen en talloze toezeggingen zou dan toch eindelijk in de week van 28 november manueel een voucher aangemaakt en opgestuurd worden. Inmiddels is het vrijdagavond en hebben wij nog steeds niets mogen ontvangen. Ook wij zitten te denken aan zwaardere stappen zoals TommyboyNL van plan was.

Zwaardere stappen? Hoe zie je dat voor je?

28nov aangemaakt, mogelijk pas volgende dag verstuurd of wellicht later (1x per versturen is heel normaal), ik zou het nog paar dagen geven met de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:55:
[...]
28nov aangemaakt, mogelijk pas volgende dag verstuurd of wellicht later (1x per versturen is heel normaal), ik zou het nog paar dagen geven met de post.
Volgens één van de vele berichten die ik met Ziggo gewisseld heb, zou deze voucher gemaild worden...
maxschouten schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:26:
[...]

Ik heb 21 november keiharde knaken ontvangen op mijn rekening, in plaats van een Media Markt voucher. Daarvoor heb ik wel de CEO moeten mailen, tig keer contact gehad via Facebook, meerdere keren gebeld met de klantenservice en klachtenafdeling, en meerdere malen gedreigd met het versturen van een ingebrekestelling, storneren van alle betalingen, en afleveren van mijn apparatuur op hun kantoor in Rijswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Hoe heb je dat gedaan? Is toch te belachelijk voor woorden dat wij zo lang moeten wachten op een voucher terwijl wij netjes op tijd onze rekening betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ziggo's uitgebreide tv pakket en zie net dat ik zonder horizon thuis nu gratis my prime erbij heb gekregen (en dus vanaf januari hbo). Helemaal blij...

Totdat ik de ziggo go app start en wil streamen naar de chromecast, werkelijk niks mag ik naar de chromecast sturen en ik moet alles op de ipad maar bekijken. Ik daxht: ik sluit mijn lightning naar hdmi connector aan, maar dat heeft de app door en krijg ik ook geen beeld.

En dan moet ik 2 euro meer per maand betalen en ik mag het niet op mijn tv zien, alleen op de ipad? Er is ook al geen android tv app, wat moet ik ermee? Ik heb ci+ modules en wil geen horizon om het dan op mijn tv te zien. Ik vind het echt absurd.

Het uitgebreide tv pakket zeg ik op als dit in januari niet geregeld is, waarom moet ik 2 euro meer betalen als ik het alleen op mijn ipad kan zien? Mijn nas download zo alles van hbo en de ondertiteling komt binnen met autosub van een grote tweaker hier wat peefect op mijn naa draait . Echt, ik snap het niet. Ik kijk geen tv, heb het alleen voor mijn kinderen en die zitten de meeste tijd toch op youtube en netflix of streamen games via de nvidia servers, maar ziggo... het lijkt wel het stenen tijdperk. Gadver, exht gadver. Wil je een familiefilm op my prime kijken, zit je met zijn allen achter 1 ipad... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:22:
Ik heb ziggo's uitgebreide tv pakket en zie net dat ik zonder horizon thuis nu gratis my prime erbij heb gekregen (en dus vanaf januari hbo). Helemaal blij...

Totdat ik de ziggo go app start en wil streamen naar de chromecast, werkelijk niks mag ik naar de chromecast sturen en ik moet alles op de ipad maar bekijken. Ik daxht: ik sluit mijn lightning naar hdmi connector aan, maar dat heeft de app door en krijg ik ook geen beeld.

En dan moet ik 2 euro meer per maand betalen en ik mag het niet op mijn tv zien, alleen op de ipad? Er is ook al geen android tv app, wat moet ik ermee? Ik heb ci+ modules en wil geen horizon om het dan op mijn tv te zien. Ik vind het echt absurd.

Het uitgebreide tv pakket zeg ik op als dit in januari niet geregeld is, waarom moet ik 2 euro meer betalen als ik het alleen op mijn ipad kan zien? Mijn nas download zo alles van hbo en de ondertiteling komt binnen met autosub van een grote tweaker hier wat peefect op mijn naa draait . Echt, ik snap het niet. Ik kijk geen tv, heb het alleen voor mijn kinderen en die zitten de meeste tijd toch op youtube en netflix of streamen games via de nvidia servers, maar ziggo... het lijkt wel het stenen tijdperk. Gadver, exht gadver. Wil je een familiefilm op my prime kijken, zit je met zijn allen achter 1 ipad... zucht
Je hele klaagzang is onterecht, jij weigert het medium waarvoor dit pakket is bedoeld namelijk de horizon. De app is bedoeld om op tablet of telefoon te kunnen kijken. Het is helemaal niet bedoeld om een app te hebben om deze vervolgens op een tv weer te streamen :?

Dat jij deze constructie wilt toepassen wilt niet zeggen dat Ziggo tekort schiet of uit een stenen tijdperk komt.
Daarnaast zouden ze het nooit goed kunnen doen als ze van al hun miljoenen abonnees alle specifieke combinaties moeten gaan ondersteunen, want er is altijd wel weer een combinatie met een apparaat wat niet zal werken.

Kortom, jij wilt geen horizon, dat is jouw goed recht, maar piep dan niet dat je alle functies van de horizon niet anders kan benutten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Daar is de app wel voor bedoeld, ziggo heeft er notebene chromecast support ingebouwd. ik mag toch aannemen dat dan my prime waar je voor betaald en waar bij alle afleveringen en films dat chromecast icoon ook staat het ook werkt?

Waarom moet ik anders meer gaan betalen staks? Voor hbo op een ipad scherm? ik had een hbo abonnement en kon het op tv zien, nu moet ik a) een horizon box gaan huren tegen meerprijs en b) een hdmi poort opofferen die ik niet meer heb en c) bizar veel stroomkosten betalen voor de horizon box. En mijn abonnement wordt duurder. Maar jij begrijpt het kennelijk... ik niet.

En ja,, ik kan mijn ipads jailbreaken en andere truken bedenken, maar ik ben er wel klaar mee. Ik betaalde een paar jaar terug 2,95 euro voor de kinderzenders, toen werd het opeens 9,99 euro voor dezelfde kinderzenders (en een berg zenders die ik nooit kijk) en nu wordt het 12,95 euro en ik heb nog steeds hetzelfde aantal kinderzenders dan 3 jaar terug en ik betaal 120 euro meer per jaar ervoor 8)7

En als ik het dan op mijn tv's wil zien moet ik twee horizonboxen gaan huren wat meen ik 10 euro per maand kost en per box gaat de elekta rekenig met 77 euro omhoog per box, kom ik op een prijsverhoging (in vergelijking met 3 jaar terug) uit op een meerprijs van bijna 400 euro. En dan vind je het terecht 8)7

Maar ik zeg het op. Erger ik me er ook niet aan. Maar het is en blijft absurd als je het zo uitrekent. En ziggo lacht in haar vuistje dat mensen dit niet doorhebben.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:40:
Huh? Daar is de app wel voor bedoeld, ziggo heeft er notebene chromecast support ingebouwd. ik mag toch aannemen dat dan my prime waar je voor betaald en waar bij alle afleveringen en films dat chromecast icoon ook staat het ook werkt?

Waarom moet ik anders meer gaan betalen staks? Voor hbo op een ipad scherm? ik had een hbo abonnement en kon het op tv zien, nu moet ik a) een horizon box gaan huren tegen meerprijs en b) een hdmi poort opofferen die ik niet meer heb en c) bizar veel stroomkosten betalen voor de horizon box. En mijn abonnement wordt duurder. Maar jij begrijpt het kennelijk... ik niet.
Dat chromecast ondersteund wordt wil nog niet zeggen dat je automatisch alle functionaliteiten kunt gebruiken zoals bijv. op een horizon om naar je tv te streamen. De app is toch eigenlijk bedoeld als aanvulling naast horizon, zodat mensen op tablet of telefoon ook kunnen kijken.
"Ziggo GO app
Kijk online tv op je smartphone en tablet. Overal in Nederland live tv-kijken en programma's terugzien met Replay TV op je smartphone of tablet."

Maar er is hoop voor je want onderstaand suggereert toch wel dat ze eraan werken:
"Het is op dit moment nog niet mogelijk om Replay TV en MyPrime naar je tv te streamen."

Edit: die stroomkosten heb je zelf in de hand, je hoeft hem niet op High te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 02-12-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hele stroomkostenberekening gaat eigenlijk ook niet op, puur voor de kinderzenders ben ik in iedergeval 2 euro meer kwijt per maand dan ik nu betaal. Ze zeggen er inderdaad wel aan te werken, maar dat zeggen ze al 9 maand, dus tja... daar heb ik weinig hoop in.

Maar ik heb het net opgezegd per 2 januari, vind het alleen een teleurstelling omdat ik dacht dat my prime zou werken met de chromecast. Ik kon het eerder niet proberen, dan stond er: je moet een abonnement hebben om het te bekijken. Nu heb ik dat abonnement en kom ik erachter dat ik het alleen op de ipad mag zien. Het is gewoon een dikke domper.

Zo, voor zover mijn ergerenis, ik ga een potje bier drinken en iets op netflix bekijken :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Skylevel schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:36:
Hoe heb je dat gedaan? Is toch te belachelijk voor woorden dat wij zo lang moeten wachten op een voucher terwijl wij netjes op tijd onze rekening betalen?
Ik neem aan dat die vraag aan mij gericht is. Ik had het e-mail adres van een account manager gekregen bij het afsluiten van mijn abbo (was ook al ellende mee), waardoor ik de syntax van de interne Ziggo e-mail adressen kende. Vervolgens heb ik die toegepast op de naam van de CEO, en dat werkte. Die heeft dit vervolgens onmiddelijk naar de klachtenafdeling geëscaleerd, die mij vervolgens razendsnel belden. Daar mijn hele verhaal gedaan, waarna zij mij aanboden de voucher te annuleren en gewoon pieken over te maken. Dit zou max 2 weken duren. Na 13 dagen en 10 uur Ziggo maar even gebeld met een reminder dat ze nog 14 uur hadden, waarna bleek dat er WEER iets fout gegaan was, en het nú écht snel geregeld zou zijn. Drie dagen later was ik inderdaad verrast met een bijdrage op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
hoe is de ervaring bij mensen hier die een CI+ module gebruiken van Ziggo? Gaat het zappen lekker vlot? Ik heb een nieuwe Samsung TV met een CI+ mogelijkheid.

ga binnenkort verhuizen en ga waarschijnlijk over naar Ziggo en wil liefst geen Horizonbox, heb een nieuwe TV die prima overweg kan met CI+
Ik neem nooit programma's, noch Programma Gemist terugkijken, Interactieve TV zal me ook jeuken.

[ Voor 79% gewijzigd door _Bailey_ op 03-12-2016 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Geert1976 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 05:40:
hoe is de ervaring bij mensen hier die een CI+ module gebruiken van Ziggo? Gaat het zappen lekker vlot? Ik heb een nieuwe Samsung TV met een CI+ mogelijkheid.

ga binnenkort verhuizen en ga waarschijnlijk over naar Ziggo en wil liefst geen Horizonbox, heb een nieuwe TV die prima overweg kan met CI+
Ik neem nooit programma's, noch Programma Gemist terugkijken, Interactieve TV zal me ook jeuken.
Ga je wel extra zenders bekijken of wil je het basispakket in HD? Zo nee, dan heb je CI+ ook niet nodig en bekijk je het open digitale basispakket van Ziggo zonder module en gaat het zappen op maximale snelheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:33:
[...]

Ga je wel extra zenders bekijken of wil je het basispakket in HD? Zo nee, dan heb je CI+ ook niet nodig en bekijk je het open digitale basispakket van Ziggo zonder module en gaat het zappen op maximale snelheid.
Ik zal inderdaad wel extra zenders nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Grrrr vroeger kon jezelf je abo aanpassen! Ruim een week geleden van connectie en play complete teruggegaan naar start met ci+.
Dat viel erg tegen dus na 1 dag contact opgenomen en alles weer teruggezet naar het oude en de horizonbox weer aangesloten. Nu ruim een week verder nog steeds geen tv! Heb al diverse keren gebeld en getwitterd maar zonder gewenst resultaat! Kennelijk kunnen zij niet mijn horizonbox activeren omdat er een nieuwe toegestuurd wordt! Wtf!! Zo moeilijk is het toch niet om in de computer de horizon te activeren!! Is toch absurd dat zij een nieuwe opsturen omdat dat procedure is?? Kost hen alleen maar geld qua transport enzo en is totaal overbodig!
Ze adverteerden er zelfs mij dat je makkelijk via mijn ziggo zelf alles aan kan passen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat mij opviel is dat een oude Android Horizon app wel naar mn Chromecast streamde en een nieuwere versie niet. De oude apk gezocht en werkte weer.

Verder heb ik nog een oud abonnement omdat ik de gratis nieuwsgroepen toch wel handig vind.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 05:40:

hardware-lover schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:33:
[...]

Naar mijn ervaring gaat zappen met CI+ niet merkbaar trager dan zonder. Als je signaal op je kabel hebt kun je het dus prima even zonder proberen om te beoordelen of je het snel genoeg vind gaan. Zappen op een settopbox gaat trouwens ook ongeveer even snel. De enige uitzondering hierop is de Horizon omdat die een half dozijn tuners heeft waarmee hij proactief een tuner op het volgende kanaal afstemt voordat je op het knopje hebt gedrukt. Van wat ik ervan heb begrepen is zappen op een Horizon daardoor redelijk instant zolang je de zenders op volgorde af gaat.

Wat mogelijk een belangrijker punt is om naar te kijken is de snelheid van de interface. Als je de TV-gids opent, hoe lang zit je dan te wachten voordat hij in beeld is, en hoe snel reageert de gids dan op input van de gebruiker? Dat schijnt bij de Horizon tenenkrommend traag te zijn. Als je zonder settopbox kijkt is de snelheid en het gebruiksgemak van de gids afhankelijk van de software van je TV. Als daar een vlotte gids op zit maakt de zapsnelheid niet zo veel meer uit, omdat je in één oogopslag kunt zien naar welk kanaal je wilt en je dus maar één keer van kanaal hoeft te wisselen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 03-12-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:02:
[...]

[...]

Naar mijn ervaring gaat zappen met CI+ niet merkbaar trager dan zonder. Als je signaal op je kabel hebt kun je het dus prima even zonder proberen om te beoordelen of je het snel genoeg vind gaan. Zappen op een settopbox gaat trouwens ook ongeveer even snel. De enige uitzondering hierop is de Horizon omdat die een half dozijn tuners heeft waarmee hij proactief een tuner op het volgende kanaal afstemt voordat je op het knopje hebt gedrukt. Van wat ik ervan heb begrepen is zappen op een Horizon daardoor redelijk instant zolang je de zenders op volgorde af gaat.

Wat mogelijk een belangrijker punt is om naar te kijken is de snelheid van de interface. Als je de TV-gids opent, hoe lang zit je dan te wachten voordat hij in beeld is, en hoe snel reageert de gids dan op input van de gebruiker? Dat schijnt bij de Horizon tenenkrommend traag te zijn. Als je zonder settopbox kijkt is de snelheid en het gebruiksgemak van de gids afhankelijk van de software van je TV. Als daar een vlotte gids op zit maakt de zapsnelheid niet zo veel meer uit, omdat je in één oogopslag kunt zien naar welk kanaal je wilt en je dus maar één keer van kanaal hoeft te wisselen.
ik moet ook eerlijk bekennen dat ik echt heel weinig TV kijk, dus heb eigenlijk wel het idee dat ik me dan prima ga redden met een CI+ ipv een Horizon boxje.

thanks voor je input! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Gewoon de TV nu al aansluiten zonder CI+, als je weinig kijkt heb je al meer dan voldoende aan het standaard digitale pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik vraag me wel af of nieuwe Ziggo klanten überhaupt nog een smartcard kunnen krijgen, ze proberen volgens mij zoveel mogelijk richting Horizonboxen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kun je in plaats van een Horizon nog steeds vragen om een CI+ module en bijbehorende smartcard. Het is wel huurspul geworden (iets met geld en klopperij ;w).

[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 03-12-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Ik merk hier wel een duidelijk verschil in zapsnelheid (werkelijk beeld te zien krijgen na overschakelen), tussen wel of geen encrypted kanalen. De open kanalen zijn vrijwel instant zichtbaar, degene die dichtgetimmerd zijn laten duidelijk langer op zich wachten. Dit zal idd beslist afhankelijk zijn van de apparatuur die daarbij wordt gebruikt. Het snelst gaat het bij mij via een netwerktuner, binnen een seconde is er beeld via het open digitale pakket, maar onze LG TV is ook nauwelijks langzamer op het open pakket. Bij kanalen die beveiligd zijn gaat dat weergeven naar de nieuwe zender merkbaar langzamer. Logisch natuurlijk, decrypten kost nu eenmaal wat tijd, maar werkelijk dramatisch is het zeker niet. Kan echter niet vergelijken met een Horizon box, die hebben we hier niet in huis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

[...]

Zappen, tv gids hier op de horizon gaat gewoon snel hoor nergens last van :) (wellicht verbetert tov vroeger?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:48
TommyboyNL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:48:
[...]

Volgens één van de vele berichten die ik met Ziggo gewisseld heb, zou deze voucher gemaild worden...

[...]

Ik heb 21 november keiharde knaken ontvangen op mijn rekening, in plaats van een Media Markt voucher. Daarvoor heb ik wel de CEO moeten mailen, tig keer contact gehad via Facebook, meerdere keren gebeld met de klantenservice en klachtenafdeling, en meerdere malen gedreigd met het versturen van een ingebrekestelling, storneren van alle betalingen, en afleveren van mijn apparatuur op hun kantoor in Rijswijk.
Pfoe, daar heb je dan dikke mazzel mee. Wij hebben wederom niets mogen ontvangen. Toch ook maar eens een mailtje opsturen want dit loopt de spuigaten uit. Ik snap dat er iets mis kan gaan tijdens een actie zoals deze, maar wees daar dan transparant over als bedrijf en maak niet tot zes keer toe loze beloftes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:29
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:40:

En ja,, ik kan mijn ipads jailbreaken en andere truken bedenken, maar ik ben er wel klaar mee. Ik betaalde een paar jaar terug 2,95 euro voor de kinderzenders, toen werd het opeens 9,99 euro voor dezelfde kinderzenders (en een berg zenders die ik nooit kijk) en nu wordt het 12,95 euro en ik heb nog steeds hetzelfde aantal kinderzenders dan 3 jaar terug en ik betaal 120 euro meer per jaar ervoor 8)7

En als ik het dan op mijn tv's wil zien moet ik twee horizonboxen gaan huren wat meen ik 10 euro per maand kost en per box gaat de elekta rekenig met 77 euro omhoog per box, kom ik op een prijsverhoging (in vergelijking met 3 jaar terug) uit op een meerprijs van bijna 400 euro. En dan vind je het terecht 8)7

Maar ik zeg het op. Erger ik me er ook niet aan. Maar het is en blijft absurd als je het zo uitrekent. En ziggo lacht in haar vuistje dat mensen dit niet doorhebben.
Als je tv itv geschikt is moet het gewoon werken icm met een 1.3 module. Zo niet moet je idd een decoder hebben, niet perse de horizon , de humax 5300 is ook voldoende. Of een nieuwe tv kopen.. :+

Edit: dit geldt misschien niet voor fUPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb nog het oude abbo...ooit eens verlaagd naar basis met tv extra. Maar alles werkt hier prima met een (zelf gekochte) humax 5200 en een oud model modem en me eigen router. Netjes 40/4 en geheel storingsvrij tv.
Als ik de verhalen hier lees was het een verstandige keus van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:07

Videopac

Rommelt wat aan.

pa3eia schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:30:
Gewoon de TV nu al aansluiten zonder CI+, als je weinig kijkt heb je al meer dan voldoende aan het standaard digitale pakket.
Wat kun je ontvangen zonde CI+?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

Iemand een idee wat het kost om een AOP te laten verleggen? Deze komt nu op een kutplek binnen en moet eigenlijk naar de meterkast...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:36
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een horizon versie is met een snellere cpu? Klopt dit? Wij hebben de horizon van de eerste lichting en vind deze bijzonder traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 13:24

Meneer iCy

swarma

Volgens mij is ziggo aan het spelen met de Horizon box. Ik zag vanmiddag toen ik netflix wou stream naar de chromecast er ineens Horizon tussen staan.

Inmiddels zie ik deze niet meer. Zij het een testje zijn geweest van Ziggo?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

icy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:20:
Volgens mij is ziggo aan het spelen met de Horizon box. Ik zag vanmiddag toen ik netflix wou stream naar de chromecast er ineens Horizon tussen staan.

Inmiddels zie ik deze niet meer. Zij het een testje zijn geweest van Ziggo?
Netflix komt er sowieso aan in de loop van 2017 op de Horizon. Er is al een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen Liberty Global en Netflix. :)

Bron: http://www.libertyglobal....lix-Partnership-FINAL.pdf

Nederland is als eerste aan de beurt. (Niet heel gek, meestal wordt Nederland als eerste gebruikt als 'test' en volgt de rest van de 30 landen waarin Liberty actief is. Daar hebben ze een reden voor: wij zijn nogal mondig en kritisch. Dus dat resulteert in feedback en verbetering zodat de eerste bugs eruit worden gehaald.)

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Wii4all schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:55:

Je bent niet de enige, dit is een bug op de website. Je kan dit omzeilen door i.p.v. pakket aan te passen een nieuwe pakket in te schieten. Dan kun je het volop bellen aanvinken als extra optie, maar staat dan uit en wordt niet meer meegerekend in de kosten.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Jim423 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:18:
Naar mijn weten is de breading van een coax C9 voor thuisgebruik niet voorzien van dergelijke coating. Volgens mij is dergelijke litz wire waar je over spreekt ook niet meer zo effectief boven de 6Mhz waar signalen op coaxiale netwerken eigenlijk bij 6.5Mhz beginnen. Bij een ziggoklant thuis pas vanaf 19Mhz. Volgens mij is de litz wire ook meer te vinden in AC netwerken met name bij transmissie. Bij HFC netwerken heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord.
Coax 9 is sowieso niet voor thuisgebruik bedoeld. Dit is een grondkabel, groen van kleur en bedoeld voor buiten huis. Coax 12 en hoger (coax 18) is bedoeld voor thuisgebruik.

Zie ook: https://www.onlinekabelsh...tom-i-goedgekeurd-1-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Neefdave schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 22:18:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een horizon versie is met een snellere cpu? Klopt dit? Wij hebben de horizon van de eerste lichting en vind deze bijzonder traag.
Waarschijnlijk heb je de Samsung SMT-G7400, dit is de eerste versie. De Samsung SMT-G7401 is wat kleiner van formaat en is inderdaad iets sneller. Daarbij kan het interne kabelmodem van de G7401 hogere snelheden aan dan de G7400. De G7401 kan een internet max. abo aan van 300/30, gelijk aan het Compal modem (connectbox). De 7400 niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 30-09 22:09
Mr.Master schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:33:
[...]

Coax 9 is sowieso niet voor thuisgebruik bedoeld. Dit is een grondkabel, groen van kleur en bedoeld voor buiten huis. Coax 12 en hoger (coax 18) is bedoeld voor thuisgebruik.

Zie ook: https://www.onlinekabelsh...tom-i-goedgekeurd-1-meter
Jij werkt toch bij Ziggo? Zou je toch moeten weten dat alle installatiekabel (per meter) geleverd door Ziggo(monteurs/shops) foam C9 wit is... Ook de hirschmann varianten zoals de superpopulaire KOKA799 en de opvolger KOKA 9TS zijn gewoon C9. C12 moet je eigenlijk niet meer willen gebruiken tenzij zeer korte lengtes, zeker met 1.2Ghz op komst. C18 dat kom je eigenlijk voor thuisgebruik niet tegen tenzij het nog ouwe meuk is van 20 jaar terug.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
Jim423 schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:32:
[...]

Jij werkt toch bij Ziggo? Zou je toch moeten weten dat alle installatiekabel (per meter) geleverd door Ziggo(monteurs/shops) foam C9 wit is... Ook de hirschmann varianten zoals de superpopulaire KOKA799 en de opvolger KOKA 9TS zijn gewoon C9. C12 moet je eigenlijk niet meer willen gebruiken tenzij zeer korte lengtes, zeker met 1.2Ghz op komst. C18 dat kom je eigenlijk voor thuisgebruik niet tegen tenzij het nog ouwe meuk is van 20 jaar terug.
Nog een kleine aanvulling. Een groot aantal aansluitingen is voorzien van C12 grondkabel ipv. de tegenwoordig gebruikte C9.

En idd C9/C12 kom je volop in huis tegen. Badea C12 Coaxkabel vaak standaard vanuit de bouw en de eerder genoemde C9 Hirschmann kabels. Deugdelijke C18 is niet meer aan te komen. Hier en daar vind je nog Technetix aansluitkabels C18. Maar daar blijft het ook wel bij. Wat wel vaak voorkomt is dat RG58/RG59 door de klant als C18 kabel aangezien wordt. Interferentie kom er maar in want die kabels hebben slechte afscherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Jim423 schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:32:
[...]

Nee hoor, dat is coax 12.

C9 is de buitenkabel (groen). Soms kan dit zelfs c6 zijn. Ik denk dat je in de war bent met marketingtermen. Het gaat in deze om de afscherming. C12 voldoet, en wordt nog dagelijks gebruikt door Ziggo. C18 kom je nog dagelijks tegen, bijv. de installatiekabel die bij alle Horizon installatiepakketten zit is c18. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

MediaZoo schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:53:
[...]

Nog een kleine aanvulling. Een groot aantal aansluitingen is voorzien van C12 grondkabel ipv. de tegenwoordig gebruikte C9.

En idd C9/C12 kom je volop in huis tegen. Badea C12 Coaxkabel vaak standaard vanuit de bouw en de eerder genoemde C9 Hirschmann kabels. Deugdelijke C18 is niet meer aan te komen. Hier en daar vind je nog Technetix aansluitkabels C18. Maar daar blijft het ook wel bij. Wat wel vaak voorkomt is dat RG58/RG59 door de klant als C18 kabel aangezien wordt. Interferentie kom er maar in want die kabels hebben slechte afscherming.
Er wordt vanuit de HFC training en in het veld nog altijd de C9 coaxstripper (rood) meegeleverd. De c9 grondkabel is daar voor bedoeld. C12 is de witte/grijze/beige coaxkabel in huis waar je de grijze (Hirschmann) kabelstripper voor gebruikt. In HFC termen is het als volgt: C9 = groen/ grondkabel tot aan AOP. C12/c18 = wit = huisinstallatie. (c18 is ook het type kabel wat bij de Horizon installatiepakket wordt geleverd / zwart). Tevens zijn alle witte installatiekabels die bij het standaard installatiepakket wordt geleverd wit / c18, bijv. voor het Compal modem. De insinuatie dat c18 oud is/ niet wordt gebruikt gaat niet geheel op. Het zit gewoon bij het standaard installatiepakket. Dit is geen c9/c12, maar c18. Dat zie je aan de dikte van de kern. Het heeft echter wel 2 dubbele afscherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Maargoed, mr. Jim & co hebben HFC en geven advies vanuit hun ervaring en uit het veld. Dus vandaar de vragen welke worden ingeleid met o.a. " Zou je toch moeten weten dat ". Ik zie graag de HFC certificering tegemoet.

Nee, dit is zeker niet als een aanval bedoeld, maar meer bezorgdheid. Er wordt wederom verkeerde informatie gegeven, en gedaan alsof er vanuit ervaring wordt gepraat of feitelijk vanuit Ziggo/HFC. Dat is jammer. Ik kom soms klanten tegen die werken bij een bank of op kantoor en degelijke taal uitslaan. Erg vervelend en vermoeiend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Mr.Master schreef op zondag 4 december 2016 @ 03:46:

C9 is de buitenkabel (groen)
Het nummer achter de C heeft niets te maken met de kleur van de kabel, het is de demping in dB per honderd meter op 220 MHz. Als je de specificaties na zoekt dan zie je dat koka een C9-kabel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Mr.Master schreef op zondag 4 december 2016 @ 04:02:
Maargoed, mr. Jim & co hebben HFC en geven advies vanuit hun ervaring en uit het veld. Dus vandaar de vragen welke worden ingeleid met o.a. " Zou je toch moeten weten dat ". Ik zie graag de HFC certificering tegemoet.

Nee, dit is zeker niet als een aanval bedoeld, maar meer bezorgdheid. Er wordt wederom verkeerde informatie gegeven, en gedaan alsof er vanuit ervaring wordt gepraat of feitelijk vanuit Ziggo/HFC. Dat is jammer. Ik kom soms klanten tegen die werken bij een bank of op kantoor en degelijke taal uitslaan. Erg vervelend en vermoeiend.
De HFC certificering vanuit Ziggo stelt niet heel veel voor. Ik heb zelf destijds het HFC certificaat via UPC gehaald. Maar de praktijk ervaring telt veel zwaarder mee dan het theoretische papiertje. Genoeg monteurs gezien met HFC certificering die rustig ongeaarde installaties achter laten of connectoren totaal verkeerd aansluiten. Terwijl die het zelfde certificaat als mij heeft.

Zoals eerder aangegeven geeft het getal achter de C de demping op 220 Mhz. C12 en C9 lijken sterk op elkaar in totale dikte van de kabel. Ze zijn namelijk ook even dik. Het gaat om de kern die bij C12 dunner is dan C9. Strip maar eens een groene Hirschmann kabel open of een KOKA 9TS/799. Dan zie je dat de kern in beide kabels gelijk zijn aan dikte.

Daarbij levert Ziggo tegenwoordig zwarte kabels en niet mee de oude witte kabels. Aan de kleur van een kabel kun je namelijk niets op maken. Aan de opdruk van de kabel kun je het type nummer aflezen en daarbij zoek je de specificaties van de fabrikant op.

Om het zelfs nog duidelijker te maken.

Hirschmann KOKA 9TS staat voor Hirschmann Coaxkabel C9 Triple Shielded
Hirschmann KOKA 799 staat voor Hirschmann 7mm Coaxkabel C9 dubbel Shielded

Mocht je aankomen met SECT certificaten dan is je onderbouwing misschien iets overtuigender. Een HFC certificaat is alleen geldig binnen Ziggo. Andere marktpartijen hechten hier geen waarde aan gezien het HFC certificaat afgestemd is op Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
Vandaag de Connect Box in de meterkast geplaatst (vervanging van de Cisco 3925). De wireless performance is een stuk beter. Nu wel goed ontvangst op 1e verdieping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

[...]

C9 is de buitenkabel (groen). Soms kan dit zelfs c6 zijn. Ik denk dat je in de war bent met marketingtermen. Het gaat in deze om de afscherming. C12 voldoet, en wordt nog dagelijks gebruikt door Ziggo. C18 kom je nog dagelijks tegen, bijv. de installatiekabel die bij alle Horizon installatiepakketten zit is c18. :)
Mocht je de rest niet geloven...

Ik kan je wel een foto van rolletje kabel laten zien die de installatie monteurs gebruiken. Dat is C9 wit...

[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 04-12-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

hcQd schreef op zondag 4 december 2016 @ 06:11:
[...]

Het nummer achter de C heeft niets te maken met de kleur van de kabel, het is de demping in dB per honderd meter op 220 MHz. Als je de specificaties na zoekt dan zie je dat koka een C9-kabel is.
Zeg ik dat dan? Heeft te maken met de kerndikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

MediaZoo schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:21:
[...]

De HFC certificering vanuit Ziggo stelt niet heel veel voor. Ik heb zelf destijds het HFC certificaat via UPC gehaald. Maar de praktijk ervaring telt veel zwaarder mee dan het theoretische papiertje. Genoeg monteurs gezien met HFC certificering die rustig ongeaarde installaties achter laten of connectoren totaal verkeerd aansluiten. Terwijl die het zelfde certificaat als mij heeft.

Zoals eerder aangegeven geeft het getal achter de C de demping op 220 Mhz. C12 en C9 lijken sterk op elkaar in totale dikte van de kabel. Ze zijn namelijk ook even dik. Het gaat om de kern die bij C12 dunner is dan C9. Strip maar eens een groene Hirschmann kabel open of een KOKA 9TS/799. Dan zie je dat de kern in beide kabels gelijk zijn aan dikte.
Ja, je vertelt me niets nieuws. Dit gaat net als de voorgaande discussie weer dezelfde kant op. De een roept iets, ik corrigeer het en vervolgens krijg je weer een hele uitleg tot in den treure terwijl het daar niet eens om ging, ookal heb je gelijk. Dat staat er los van. Het zijn weer dezelfde personen die lopen te trollen zoals gewoonlijk, en proberen het weer zo te draaien dat ze het beter weten maar ondertussen de wikipedia of google erop na slaan. Daar beticht ik jou niet van overigens, maar dat is waarom ik dit zo zinloos vind tegenover de mensen die het niet weten.
Daarbij levert Ziggo tegenwoordig zwarte kabels en niet mee de oude witte kabels. Aan de kleur van een kabel kun je namelijk niets op maken. Aan de opdruk van de kabel kun je het type nummer aflezen en daarbij zoek je de specificaties van de fabrikant op.

Om het zelfs nog duidelijker te maken.

Hirschmann KOKA 9TS staat voor Hirschmann Coaxkabel C9 Triple Shielded
Hirschmann KOKA 799 staat voor Hirschmann 7mm Coaxkabel C9 dubbel Shielded
Ja, weet ik. Maar je vergeet één ding, kleur doet er wel degelijk toe. En de buitencoating zeer zeker. Een groene grondkabel mag nooit zonlicht krijgen, dan verkleurd het en brokkelt het af waardoor er vocht bij kan. Dit is iets wat je bij HFC overigens krijgt. Dacht dat je dit wel wist.
Mocht je aankomen met SECT certificaten dan is je onderbouwing misschien iets overtuigender. Een HFC certificaat is alleen geldig binnen Ziggo. Andere marktpartijen hechten hier geen waarde aan gezien het HFC certificaat afgestemd is op Ziggo.
Oh, dus omdat ik SECT niet benoem en het gewoon algemeen hou ben ik niet overtuigend genoeg? Dat is wat je nu zegt. Jammer hoor. We kunnen elkaar prima aanvullen, zoals ik reeds hierboven deed mbt kleur kabel, maar hou dan wel op met dit soort nutteloze insinuaties waarmee je de andere trolletjes voedt zoals Jim. Niemand heeft er wat aan. Het is duidelijk wat er gaande is, ik had beter niet kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janus Bier schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:10:
Als je tv itv geschikt is moet het gewoon werken icm met een 1.3 module. Zo niet moet je idd een decoder hebben, niet perse de horizon , de humax 5300 is ook voldoende. Of een nieuwe tv kopen.. :+

Edit: dit geldt misschien niet voor fUPC
Ik heb 1.2 modules in de tv's hier, de 1.3 modules zijn meen ik 50 euro per stuk, vond ik wat zonde. Als ik ooit een nieuwe tv ga kopen neem ik wel een 1.3 module erin. Ik meen trouwens dat alle tv's de 1.3 module accepteren, maar nieuwe tv's juist niet de 1.2 module.

Voor nu heb ik denk ik de extra zenders opgezegd, heb alleen geen bevestiging ontvangen, zal binnenkort ziggo eens bellen wat daar nu weer misgaat.
Mr.Master schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:46:
Oh, dus omdat ik SECT niet benoem en het gewoon algemeen hou ben ik niet overtuigend genoeg? Dat is wat je nu zegt. Jammer hoor.
Mediazoo reageert wel vaker met een botte bijl hier...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2016 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
Mr.Master schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:46:

[...]

Ja, weet ik. Maar je vergeet één ding, kleur doet er wel degelijk toe. En de buitencoating zeer zeker. Een groene grondkabel mag nooit zonlicht krijgen, dan verkleurd het en brokkelt het af waardoor er vocht bij kan. Dit is iets wat je bij HFC overigens krijgt. Dacht dat je dit wel wist.
De kleur doet ertoe? Que?

Die groene kleur heeft hij gekregen om in de grond op te vallen bij graafwerkzaamheden. Als hij zwart was zag niemand hem. Het gaat om het gebruikte materiaal wat van belang is.

Een groene kabel is van een type PVC was door UV uitdroogt en kan daarom niet in direct zonlicht gebruikt worden, maar werkt prima boven de grond.

KOKA 799 is er in 3 uitvoeringen wit, wit FRNC en zwart. De kleur is er om de type kabels uit elkaar te houden. Zowel de witte als de zwarte uitvoering zijn niet geschikt voor in de grond, omdat de buiten isolatie flinter dun is en bij het minste geringste beschadigd waardoor de kabel "verzuipt". De zwarte uitvoering heeft een toevoeging in het materiaal waardoor deze niet beschadigd raakt door UV licht en daardoor ook buiten te gebruiken is. Voor schotels bijvoorbeeld. Dit heeft de witte uitvoering niet en die is dan ook niet geschikt voor buiten gebruik. De gewone witte is geschikt voor thuis gebruik en de FRNC versie is weer brandvertragend en heeft meer eigenschappen voor installaties en panden waar hogere veiligheidseisen gesteld worden.

Verder heb je ook nog KOKA 9TS en KOKA 9TS FRNC. Gewoon en hogere veiligheidsmarges etc.

Kortom de kunststof materialen in combinatie met de kern + braiding bepalen de eigenschappen van de kabel en de toepassing ervan. De kleur is leuk om naar te kijken en in sommige situaties van belang om contrast aan te brengen tussen kabel en achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 30-09 22:09
[...]

Wat je hier stelt over coax 12 is gewoon pertinent onjuist. Voordat je anderen gaat beschuldigen van trollen zou je je eigen feiten beter na kunnen gaan. Buitenkabel is vrijwel altijd C12, in nieuwbouw vaak C9 en C6/C3 komt ook voor. C9/C12 heeft te maken met de demping en niet met de afscherming en of het een binnen of buitenkabel is of welke kleur deze is, dat kan alle kanten uit. De bijgeleverde kabeltjes zijn gewoon kantenklaar kabeltjes, ik heb het over installatiekabel op rol (per meter). Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de coax geleverd door de monteur en de shop gewoon C9 is, al tijden aangezien ik deze regelmatig heb gekocht. Dit is dus ook niet iets van de laatste tijd, C9 wordt gewoon al jarenlang door Ziggo bij mensen in de buizen getrokken. Vanuit de bouw zie je inderdaad nog wel eens C12 (waarschijnlijk uit kostenoverweging) maar zeker met 1.2Ghz op komst wil je gewoon C9 hebben, dit is de juiste kabel voor thuisgebruik. Ik zou geen enkele reden zien om te zeggen dat C9 niet voor thuisgebruik is.
Mr.Master schreef op zondag 4 december 2016 @ 03:53:
[...]In HFC termen is het als volgt: C9 = groen/ grondkabel tot aan AOP. C12/c18 = wit = huisinstallatie.
Waarom stel je dit zo? Want de rest van je bericht klopt namelijk wel gewoon. Dat er C9 tot het AOP loopt en C12/C18 in de huisinstallatie is iets wat gewoon per situatie verschilt. Een gloednieuwe installatie door Ziggo heeft bijvoorbeeld C9 tot het AOP maar ook C9 binnenhuis. (Los van de kantenklaarkabeltjes).

[ Voor 32% gewijzigd door Jim423 op 04-12-2016 20:45 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Kunnen jullie niet een apart topic starten voor jullie zelf? Want voor 9/10 mensen hier is het totaal niet interessant en maakt het topic alleen maar onoverzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:03
Ja, zullen we dit onderwerp afsluiten of in een ander topic doorgaan.

In ander nieuws, ik kreeg gisteren een mail van Ziggo dat Disney Channel uit het analoge aanbod gaat. Gaan ze eindelijk een beetje opschieten met het uitfaseren van analoge tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
menzo schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:24:
Ja, zullen we dit onderwerp afsluiten of in een ander topic doorgaan.

In ander nieuws, ik kreeg gisteren een mail van Ziggo dat Disney Channel uit het analoge aanbod gaat. Gaan ze eindelijk een beetje opschieten met het uitfaseren van analoge tv?
Als dit het begin is van het uitfaseren van analoge TV dan vind ik dit een niet-klantgerichte keuze. Waarom zou je dan beginnen met een zender die waarschijnlijk vaak gekeken wordt door kinderen (tweede/oude tv)?

Het lijkt mij vooral een manier om (a) meet set top boxes te verhuren of (b) de eerste stap te zetten om Disney Channel naar het extra zenderpakket (TV Royaal?) te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ANdrode schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:54:
[...]

Als dit het begin is van het uitfaseren van analoge TV dan vind ik dit een niet-klantgerichte keuze. Waarom zou je dan beginnen met een zender die waarschijnlijk vaak gekeken wordt door kinderen (tweede/oude tv)?

Het lijkt mij vooral een manier om (a) meet set top boxes te verhuren of (b) de eerste stap te zetten om Disney Channel naar het extra zenderpakket (TV Royaal?) te verhuizen.
Ja dat kan natuurlijk ook. Als ik er van uit ga dat Ziggo een zender weg doet omdat ze plek nodig hebben voor digitaal (geen idee of dit de reden was) dan liggen Disney Channel of TLC het meest voor de hand om te schappen. Ik gok dat de kijkcijfers van Disney Channel wat lager liggen dan bij TLC en voor de tieners blijft Nickelodeon wel over op analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
menzo schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:01:
[...]

Ja dat kan natuurlijk ook. Als ik er van uit ga dat Ziggo een zender weg doet omdat ze plek nodig hebben voor digitaal (geen idee of dit de reden was) dan liggen Disney Channel of TLC het meest voor de hand om te schappen. Ik gok dat de kijkcijfers van Disney Channel wat lager liggen dan bij TLC en voor de tieners blijft Nickelodeon wel over op analoog.
Het zijn allebei valide scenario's. Ik vond het alleen een heel rare zender om weg te halen. In de overzichten van Archie staat de zender niet op een bijzondere frequentie. In de complete lijst staan meer "soortgelijke zenders" waarvan ik verwacht dat die met een kleinere impact kunnen verdwijnen.

Ik weet niet wat voor eisen er nog zijn vanuit de overheid (mediawet). Daar is in het afgelopen jaar wel wat aan veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ANdrode schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:16:
[...]

Het zijn allebei valide scenario's. Ik vond het alleen een heel rare zender om weg te halen. In de overzichten van Archie staat de zender niet op een bijzondere frequentie. In de complete lijst staan meer "soortgelijke zenders" waarvan ik verwacht dat die met een kleinere impact kunnen verdwijnen.

Ik weet niet wat voor eisen er nog zijn vanuit de overheid (mediawet). Daar is in het afgelopen jaar wel wat aan veranderd
In de gemeente van Archie zit Disney Channel niet analoog op de kabel (Je hebt denk ik Disney en Discovery door elkaar gehaald). Het kan zijn dat Ziggo misschien het analoge aanbod gelijk aan het trekken is tussen de gemeentes. Als je het aanbod van gemeente Zeevang (Archie) vergelijkt met Amsterdam dan heeft de hoofdstad 6 zenders meer op analoog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Het gaat erom dat Ziggo opnieuw de licentie moest afsluiten met Disney Channel en er niet voor gekozen heeft om ook te betalen om de zender op de analoge kabel te laten bestaan. Naast de kostenkwestie denk (en hoop) ik dat analoog er binnen een aantal jaar wel uit gaat. Digitaal is nu al zo standaard geworden en inmiddels het basispakket ook al ongecodeerd (inlc. Disneychannel) dat de tijd er rijp voor wordt. Dan kan deze bandbreedte voor andere doeleinden worden ingezet. Volgende stap is dan alle SD zenders eruit en alleen de HD zenders doorgeven (of een SD zender met de beter codec van HD doorgeven).

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 04-12-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Daarnaast wat betreft de analoge zenders. Is het niet zo dat de providers zoals Ziggo en voorheen UPC toen de zenders via de ether er mee ophielden een verplichting zijn aangegaan om voorlopig de publieke zenders te blijven uitzenden? Zo'n Disney Channel is toch een ander verhaal, de keuze voor dergelijke kanalen uit te zenden is op geen enkele manier een verplichting, evenmin als een heleboel andere kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
menzo schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:36:
[...]
In de gemeente van Archie zit Disney Channel niet analoog op de kabel (Je hebt denk ik Disney en Discovery door elkaar gehaald). Het kan zijn dat Ziggo misschien het analoge aanbod gelijk aan het trekken is tussen de gemeentes. Als je het aanbod van gemeente Zeevang (Archie) vergelijkt met Amsterdam dan heeft de hoofdstad 6 zenders meer op analoog.
Ik dacht dat Veronica / Disney XD Disney Channel was. Ik ga meteen even mijn TVHeadend config aanpassen, daar gebruik ik ook de verkeerde EPG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Jim423 schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:52:
[...]

Wat je hier stelt over coax 12 is gewoon pertinent onjuist. Voordat je anderen gaat beschuldigen van trollen zou je je eigen feiten beter na kunnen gaan.

Buitenkabel is vrijwel altijd C12, in nieuwbouw vaak C9 en C6/C3 komt ook voor. C9/C12 heeft te maken met de demping en niet met de afscherming en of het een binnen of buitenkabel is of welke kleur deze is, dat kan alle kanten uit.
Buitenkabel is altijd c12? Maar het is niet waar, het is altijd c9/c6/c3. Je hebt duidelijk geen enkele weet van de feiten en hoe het netwerk erbij ligt. C12 wordt in huis gebruikt.
De bijgeleverde kabeltjes zijn gewoon kantenklaar kabeltjes, ik heb het over installatiekabel op rol (per meter). Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat de coax geleverd door de monteur en de shop gewoon C9 is, al tijden aangezien ik deze regelmatig heb gekocht. Dit is dus ook niet iets van de laatste tijd, C9 wordt gewoon al jarenlang door Ziggo bij mensen in de buizen getrokken. Vanuit de bouw zie je inderdaad nog wel eens C12 (waarschijnlijk uit kostenoverweging) maar zeker met 1.2Ghz op komst wil je gewoon C9 hebben, dit is de juiste kabel voor thuisgebruik. Ik zou geen enkele reden zien om te zeggen dat C9 niet voor thuisgebruik is.
Weer een aanname, net zoals in de voorgaande discussie over retourpad. Dit is pertinent onjuist. C12 wordt ook nog steeds geleverd op rol in de auto en toegepast bij klanten. Het kan best zijn dat c9 en c12 door elkaar wordt gebruikt. Maar het verschil zit hem in de kerndikte, want zowel c12 als c9 zijn tegenwoordig dubbel afgeschermd en het staat helemaal los van het 1.2GHz verhaal.

Als het zo is dan worden de meegeleverde installatiekabels ook in c9 geleverd, maar dat is C18 !! Waarom? Omdat het max. anderhalve meter is en de relatieve korte afstand een dusdanig lage invloed heeft op de demping. We weten dat op de hoge frequentie de demping op 810 MHz 2x hoger is dan op 124MHz. Maar dan spreken we ook over hoe langer de kabel, hoe hoger deze demping. Maar korte afstanden en bij huis, tuin en keukengebruik zoals bij de meeste klanten? Nee, dan is dit te verwaarlozen. Je doet nu alsof het echt heel veel uitmaakt. Dat is niet zo, want de praktijk is heel anders dan wat jij allemaal van google en andere ziggo gebruikersforums haalt waar ook allemaal hobbyisten zitten die er weinig kaas van hebben gegeten. Dat wat je daadwerkelijk meet aan demping in de praktijk gaat het uiteindelijk om, en dat is per situatie verschillend. Zeker bij lange afstanden en nieuwbouwhuizen waar jij overspreekt waar men op zolder een TV wil. Maar hé, psssst, daar zijn versterkers voor! En kun je dus prima af met c12, want het gaat om de kerndikte, die is iets dikker.

Groene kabels zijn c9 omdat je met relatieve lange afstanden zit. Je weet wel, vanaf wijkkast naar elk huis. En de afstand wordt berekend en bepaalt de mate van demping en uiteindelijk op welke klem het op de tap komt. Het huis die vlakbij is zit op de hoogte demping (dus minder hard signaal) en op de laatste klem. Het huis die het verst weg is op de eerste klem op de tap met de hoogste versterking.
Waarom stel je dit zo? Want de rest van je bericht klopt namelijk wel gewoon. Dat er C9 tot het AOP loopt en C12/C18 in de huisinstallatie is iets wat gewoon per situatie verschilt. Een gloednieuwe installatie door Ziggo heeft bijvoorbeeld C9 tot het AOP maar ook C9 binnenhuis. (Los van de kantenklaarkabeltjes).
Er komt soms c6 in een huis binnen, niet altijd c9! Dat verschilt dus ook per situatie. In het geval van een C6 wordt er een koppeling geplaatst bij het AOP of in de kruipruimte waar het wordt opgelengd met c9. Dus niet altijd is duidelijk of groen het hele traject als c9 aflegt.

Maar goed genoeg hierover. Ik merk de irritaties van de overige tweakers die ik niet ga negeren. Het gaat er mij om dat ik hier mijn bevindingen geef en andere tweakers vanuit het oogpunt van een klant. Dus ik hou alles zoveel mogelijk algemeen, en wijd niet uit over allerlei zaken. Dat doe je namelijk ook niet bij een klant, tenzij die er om verzoekt, omdat het een gemiddelde klant een zorg zal zijn wat hierachter schuil gaat.

Dit is een ervaringentopic, waarbij ervaring en eventuele klachten worden uitgewisseld. Niet een of ander platform waar HFC examinatoren vragen om getallen en theorietjes. Het is dus erg ironisch dat zelfs dat soort theorietjes niet eens strookt met de praktijk. Dat zegt mij wel genoeg. Ik richt me liever op de tweaker die hulp nodig heeft, een vraag of gewoon eens zonder elkaar vliegen af te vangen dingen wil weten. En ik hou het algemeen, waardoor ik dingen weglaat die niet relevant zijn voor de discussie. Dat jij en anderen dan nodig vinden om dan van alles erbij te gaan halen, prima. Net zoals je voorganger zeg ik: succes!

Even eea aan opmerkingen op de persoon weggehaald. Het is prima om een discussie te voeren en mensen te verbeteren, maar dat kan ook prima zonder verwijten. Er zitten genoeg users hier die prima kennis hebben, maar niet iedereen heeft de kennis van een volledig HFC netwerk. Feitenlijk klopt je relaas prima, maar dat wil niet zeggen dat de anderen 'dus niets weten'.

Je mag gerust een stukje schrijven over coaxtechnieken, dat kan best interessant zijn voor menig forumgebruiker. Niet iedereen is bekend met EV, wijkcentra, distributie, retourband en uberhaupt het hele HFC deel. Maar dit topic gaat over Ziggo, en dan gaat diep-in-de-coax iets tever :)

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 07-12-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:27:
[...]

Ik heb 1.2 modules in de tv's hier, de 1.3 modules zijn meen ik 50 euro per stuk, vond ik wat zonde. Als ik ooit een nieuwe tv ga kopen neem ik wel een 1.3 module erin. Ik meen trouwens dat alle tv's de 1.3 module accepteren, maar nieuwe tv's juist niet de 1.2 module.

Voor nu heb ik denk ik de extra zenders opgezegd, heb alleen geen bevestiging ontvangen, zal binnenkort ziggo eens bellen wat daar nu weer misgaat.

[...]

Mediazoo reageert wel vaker met een botte bijl hier...
Ja ach. Ik had m al een tijdje in de smiezen. Onderaannemertje die een beetje gefrustreerd is. Aan het bedrijfsverloop dat nogal wisselvallig is de afgelopen anderhalf jaar zegt me dat het vanzelf wel een keer weer een andere branche in gaat om fairtrade thee te gaan verkopen. :+ Maar het klopt inderdaad, nieuwe TV's is vanaf v1.3. Je kan op de site van Ziggo overigens zien of je toestel is gecertificeerd of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mr.Master schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:28:
[...]

Je bent niet de enige, dit is een bug op de website. Je kan dit omzeilen door i.p.v. pakket aan te passen een nieuwe pakket in te schieten. Dan kun je het volop bellen aanvinken als extra optie, maar staat dan uit en wordt niet meer meegerekend in de kosten.
Ik dacht vrijdag het bellen is toch gratis...ik zet de telefoon aan en ik wacht gewoon net zo lang tot ik iemand aan de lijn krijg. Na een 20 tal minuten was het eindelijk gelukt ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist ook maar eens gebeld met ziggo of er nog iets te doen was aan de prijs.

Heb nog het oude alles in 1 extra pakket. Ga nu over naar connect en play complete. Ze wilden ook een horizon box opsturen maar daar heb ik geen behoefte aan. Heb dit omgezet naar een ci module aangezien men dit niet kon uitzetten. Blijkbaar moet men iets opsturen....

Wel mooi weer een actie prijs, 6 maand voor 29,95 euro :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 21:40
Beste Tweakers,

Heeft een van jullie ervaring met het omzetten van ipv6 naar ipv4 bij een Connect Box. Hoelang duurt zoiets? Ziggo geeft zelf aan een maximaal van 24 uur. Enig idee of dit sneller kan?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:53
Hoi

De doorlooptijd is een maximale tijd. In de meeste gevallen zal dit aanzienlijk sneller zijn, maar aangezien het niet wenselijk is dat er wordt gezegd 1 uur en jij dan gelijk aan de telefoon hangt. Daarom 24 uur mocht het uitlopen tot die tijd is het goed. En is het sneller ben jij tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nou ik heb de Horizon box maar wel op ECO mode gezet, want dat fannetje blijft anders continue draaien in dat ding en dat irriteert me. Ik ben benieuwd hoe die met opnames omgaat in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Super, Netflix is toegevoegd aan de horizon box!! Kanaal 150 of via menu, werkt prima!! Erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:54:
Super, Netflix is toegevoegd aan de horizon box!! Kanaal 150 of via menu, werkt prima!! Erg blij mee!
Werkt dat een beetje snel? Kan je timen hoeveel seconden het duurt als de box aanstaat en je gaat timen vanaf het moment dat je kanaal 150 intoets, dan profiel op netflix kijken en de eerste de beste video aanklikken en stoppen met timen als je de hoogste kwaliteit beeld hebt.

Duurt dat 2 seconden zoals op de nvidia shield en andere high end spelers of is het eerder 10 tot 15 seconden zoals bij een chromecast?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 13:24

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:06:
[...]

Werkt dat een beetje snel? Kan je timen hoeveel seconden het duurt als de box aanstaat en je gaat timen vanaf het moment dat je kanaal 150 intoets, dan profiel op netflix kijken en de eerste de beste video aanklikken en stoppen met timen als je de hoogste kwaliteit beeld hebt.

Duurt dat 2 seconden zoals op de nvidia shield en andere high end spelers of is het eerder 10 tot 15 seconden zoals bij een chromecast?
Vrij rap, seconde of 3-4 net zoals een chrome cast 2.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Idd paar seconde, ik vind hem behoorlijk vlot. Zeker als je iets wil verder kijken, dan klik je hem zo open en start hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interessant, ze hebben dus Netflix en Videoland kanaalnummers gegeven? Ik ga straks eens kijken wat mijn ouderwetse DVB-C TV daarmee doet... Als ze het goed hebben geïmplementeerd zit er iets van HbbTV op dat kanaal dat Netflix ontsluit. Als ze het niet goed hebben geïmplementeerd verwacht ik (in volgorde van oplopende triestheid):
1. Niets (kanaal niet gevonden ofzo)
2. Een nutteloze video still waar je niks mee kunt
3. 24/7 reclame voor Netflix/Videoland á 4 Mbit/s
4. 24/7 reclame voor Netflix/Videoland in HD á 13 Mbit/s

Kom op Ziggo, stel me niet teleur oOo

[ Voor 62% gewijzigd door Jerrythafast op 06-12-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor een aantal weken geleden het Royaal pakket de deur uitgedaan vanwege de aanstaande prijsverhoging. Maar ja de kids kijken een aantal kinderzenders en ik kijk wat van die Discovery zenders uit dat pakket. Dus opnieuw ingeschakeld vlak voor het weekend. Of ik ook even €17,00 aansluitkosten wil betalen voor dat pakket. In maart 2017 loopt mijn contract af. Verlengen doe ik niet meer met die prijzen en rond Q3 2017 ligt er een 100mbit lijn van KPN. Aan de helft heb ik genoeg dus ik zoek een leuke koperboer op en jas de schotel weer aan de muur. Van €55,00 nu naar straks €25,00 per maand. Dat scheelt al een heel stuk of ze moeten met een hele goede korting komen. Ben al klant vanaf het @Home tijdperk waar ik begonnen ben met een 5mbit lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:39:
Ik had voor een aantal weken geleden het Royaal pakket de deur uitgedaan vanwege de aanstaande prijsverhoging. Maar ja de kids kijken een aantal kinderzenders en ik kijk wat van die Discovery zenders uit dat pakket. Dus opnieuw ingeschakeld vlak voor het weekend. Of ik ook even €17,00 aansluitkosten wil betalen voor dat pakket. In maart 2017 loopt mijn contract af. Verlengen doe ik niet meer met die prijzen en rond Q3 2017 ligt er een 100mbit lijn van KPN. Aan de helft heb ik genoeg dus ik zoek een leuke koperboer op en jas de schotel weer aan de muur. Van €55,00 nu naar straks €25,00 per maand. Dat scheelt al een heel stuk of ze moeten met een hele goede korting komen. Ben al klant vanaf het @Home tijdperk waar ik begonnen ben met een 5mbit lijntje.
Die €17 aansluitkosten is een "foutje" dat er sinds de overgang van oud-Ziggo naar het UPC platform ingeslopen is. Als je daarover belt wordt het direct kwijtgescholden, en als je heel boos en teleurgesteld aan de telefoon bent krijg je misschien nog korting ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje dus, op een net vernieuwde nog brakkere website. Nee, die korting wil ik nu niet. Eerst mijn contract uitdienen en dan kijk ik wel hoe ver het met de aanleg van VVDSL gaat. Ik kan daarop denk ik wel een leuke korting krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
De Horizon gaat netjes 20 minuten voor de ingestelde opname tijd, aan en neemt ook netjes de uitzending op als ie in ECO mode staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:47:
De Horizon gaat netjes 20 minuten voor de ingestelde opname tijd, aan en neemt ook netjes de uitzending op als ie in ECO mode staat :)
20 minuten van tevoren al? 8)7 Is dat omdat-ie zo lang nodig heeft om op te starten?

Ik heb destijds ooit eens bij iemand dat eerste iTV kastje van KPN mogen aanschouwen. Dat duurde ook serieus 10 minuten voordat je beeld had. En dan had ze niet alleen matige kwaliteit beeld, maar ook nog eens <1 Mbit/s downloadsnelheid over op haar ADSL lijntje. Ik blijf het verwonderlijk vinden dat dat product überhaupt van de grond is gekomen destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Jerrythafast schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:59:
[...]

20 minuten van tevoren al? 8)7 Is dat omdat-ie zo lang nodig heeft om op te starten?
Nee opzich niet. Maar misschien moet ie nog wat dingen op de achtergrond doen?
Als je 'm vanuit ECO stand aan zet dan duurt 't ongeveer 1 minuut voordat je beeld hebt. Alles is dan nog wel retetraag, maar ik gebruik 'm verder niet om tv te kijken, dus zo erg vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:35:
Interessant, ze hebben dus Netflix en Videoland kanaalnummers gegeven? Ik ga straks eens kijken wat mijn ouderwetse DVB-C TV daarmee doet... Als ze het goed hebben geïmplementeerd zit er iets van HbbTV op dat kanaal dat Netflix ontsluit. Als ze het niet goed hebben geïmplementeerd verwacht ik (in volgorde van oplopende triestheid):
1. Niets (kanaal niet gevonden ofzo)
2. Een nutteloze video still waar je niks mee kunt
3. 24/7 reclame voor Netflix/Videoland á 4 Mbit/s
4. 24/7 reclame voor Netflix/Videoland in HD á 13 Mbit/s

Kom op Ziggo, stel me niet teleur oOo
Hier nog even op terugkomend... Ik heb het net geprobeerd, inderdaad teleurstelling maar wel van het lichtste soort: Kanaal bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb nu een ubee modem van ziggo met een 150 mbit abo. Het modem staat in bridge modus.

Nu heb ik mn abo verhoogt naar 300 mbit. Ik moet hierdoor mn ubee modem vervangen door een connect box. Nu wil ik deze connect box gewoon in bridge modus gaan gebruiken. Hoe integreer ik de connect box (in bridge modus) zonder de rest van mn lan en ap's overhoop te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:11:
Ik heb nu een ubee modem van ziggo met een 150 mbit abo. Het modem staat in bridge modus.

Nu heb ik mn abo verhoogt naar 300 mbit. Ik moet hierdoor mn ubee modem vervangen door een connect box. Nu wil ik deze connect box gewoon in bridge modus gaan gebruiken. Hoe integreer ik de connect box (in bridge modus) zonder de rest van mn lan en ap's overhoop te halen?
Zorgen dat je iprange hetzelfde blijft, geen idee wat j enu hebt 10.0.X / 192.160.x ...
Als je de dhcp-range en ip-setting van de connectbox instelt vóór je hem aan je volledige netwerk knoopt, moet dat prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
tiguan schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:35:
Nou ik heb de Horizon box maar wel op ECO mode gezet, want dat fannetje blijft anders continue draaien in dat ding en dat irriteert me. Ik ben benieuwd hoe die met opnames omgaat in dit geval.
De grote of de extra? Want ik heb gisteren de extra van m'n vriendin juist op HOOG gezet en een software update gedraaid, omdat ze klaagde dat dat ding super traag was en veel herrie maakte. Maar hij maakt alleen eventjes geluid als je hem aanzet (de fan gaat dan even "wffffff") en daarna merk ik niet echt herrie, maar zij wel, zegt ze. Ik hoorde alleen een licht brommend geluid als ik m'n oor ertegen aanhield. Maar goed, hopelijk is ie met die software update nu wat sneller. De grote beneden weet ik niet waar die op staat, maar die start instant op en maakt ook geen herrie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jerrythafast schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:42:
[...]

Die €17 aansluitkosten is een "foutje" dat er sinds de overgang van oud-Ziggo naar het UPC platform ingeslopen is. Als je daarover belt wordt het direct kwijtgescholden, en als je heel boos en teleurgesteld aan de telefoon bent krijg je misschien nog korting ook.
Ik neem aan dat het "foutje" sarcastisch is bedoelt want dit is puur om extra inkomsten te genereren en bewust voor gekozen door het management. Om klantvriendelijk te zijn schelden ze het wel direct kwijt aan de telefoon maar de mensen die niet bellen zijn het bedrag gewoon kwijt. Makkelijk verdient toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:12
FreshMaker schreef op woensdag 7 december 2016 @ 03:39:
[...]

Zorgen dat je iprange hetzelfde blijft, geen idee wat j enu hebt 10.0.X / 192.160.x ...
Als je de dhcp-range en ip-setting van de connectbox instelt vóór je hem aan je volledige netwerk knoopt, moet dat prima gaan.
Uhh als ze in bridge modus staan geeft het modem enkel een extern ip af? Oftewel als de connect ook in bridge modus staat is het waarschijnlijk alleen een kwestie van aansluiten en de boel een keer herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:10:
[...]

Uhh als ze in bridge modus staan geeft het modem enkel een extern ip af? Oftewel als de connect ook in bridge modus staat is het waarschijnlijk alleen een kwestie van aansluiten en de boel een keer herstarten
Op welk ip is de connect box te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
Sbakker1982 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:33:
[...]

Op welk ip is de connect box te bereiken?
Standaard op 192.168.178.1
Deze heb ik veranderd naar 192.168.1.1, anders moest ik al mijn vaste ip adressen gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Geen idee, hoe kan ik dat zien? Ik heb er maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
tiguan schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:09:
[...]

Geen idee, hoe kan ik dat zien? Ik heb er maar één.
De grote dus, de extra is kleiner. Heb net even gecheckt en die van m'n vriendin staat op HOOG maar geen herrie. Misschien fannetje kapot of veel stof erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Nu online
Nee hij is net nieuw, dus dat lijkt me stug. Het klinkt ook gewoon alsof 't hoor, maar ik stoor me al snel aan rare zoemetjes hoor.
Pagina: 1 ... 136 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.