Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:05:
[...]

Jij bent ook monteur begrijp ik?

Ik heb zelf nog 3C HAS gedaan, was ook erg pittig, maar alles in 1 keer gehaald gelukkig..
Die rekensommen kunnen inderdaad knap lastig zijn..

Had van te voren ook niet gedacht dat dit allemaal zo ingewikkeld was..
Ik rij voornamelijk storingen, installaties vind ik niet zo interessant. Ik heb wat meer achtergrond toen ik er aan begon, zo'n 9 jaar geleden, in de reparatie van consumenten elektronica. Dus dan helpt het bij het sneller vinden van oorzaken omdat je al gewend bent om op een bepaalde manier dingen uit te sluiten. Dat scheelt echt aanzienlijk t.o.v. de collega's die hiervoor bij een bank hebben gewerkt, of slager zijn geweest. Naast coax heb ik ook ervaring met koper (KPN), hoofd/kabelverdeler certificering (mag je niets fout hebben, dan ben je al gezakt).

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:21

Swordlord

Act first, think never

Mr.Master schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:36:
[...]
Daar ga je weer. "het kan heel goed dat....". Weer zo'n aanname. Je weet er niets van. Dus ga ook geen dingen insinueren.

[...]

Ik hou niet van aannames en "het kan heel goed dat....". Ik hou het liever bij de feiten, en HFC.

Maar goed, hou jij het lekker bij "het kan heel goed dat....", en het feit dat je meent dat er extra versterking nodig is voor retour omdat er een splitter geplaatst wordt zoals je schetst. Nogmaals: een modem reguleert dit aan hand van CMTS en heeft hierin een marge. Dit wordt na mijn post van gisteren nog eens herhaald door o.a. ArChie. Lees vooral zijn bijdrages eens door zou ik zo zeggen, en verdiep je in de HFC materie i.p.v. "het kan zijn dat..." vol met aannames. Want hiermee zet je ook anderen die er net wat minder van weten op het verkeerde been.
Je stelt je heilig in de HFC principes, maar alles dat ik heb gezegd gaat niet in strijd met HFC. Verder ga je heel vuil op de man spelen en aannames doen over kennisniveau en waar informatie vandaan komt. Ik dacht dat we geen aannames meer gingen doen...

Ik heb niet de werking van een CMTS proberen te ontkrachten of uit zijn context proberen te halen, alleen een gedachtegang opgeworpen over het feit dat in verschillende segmenten waar onderhoud is geweest (de nieuwe EV versterkers), de upstream versterking is verhoogd en waarom dat (misschien) is gedaan. Ik heb niet geclaimed dat er extra versterking nodig is.

Van mij part ga je eens rond meten en dan trek je die conclusie misschien ook dat de upstreams meer versterking hebben gekregen.

Maar je kan ook niet ontkennen het verschil tussen een UMU en splitters en welke impact die hebben op de verschillende signalen in de algehele frequentieband. Dat is zijn feiten en keihard standaard HFC. Hierop was mijn theorie gebaseerd.

Ik ga verder de discussie laten rusten, als het verboden wordt om dingen af te vragen en erover te discussiëren / theoretiseren door mensen die zich in een elitaire positie zetten dan is er geen lol meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Sponz schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:30:
Ik heb (alweer) een week of wat last van blokkerige beeld op bepaalde zenders (zoals ziggo sport, de regionale zenders). Dit was vorig jaar ook al een tijdje zo geweest en omdat het vanzelf weer goed ging heb ik de monteur toen geannuleerd.

Daarnaast valt mn internet nog al eens weg. Hiervoor heb ik mn keepalive scriptje aangepast zodat ik het bij kan houden (nb, tijden zijn zonder gmt dus een uurtje te vroeg). Nu zie ik wel dat het voornamelijk overdag is als ik niet thuis ben. ZIe hier vorige maandag t/m zondag. Elke rode staaf is een disconnect:

[afbeelding]

Mijn internet is Modem (bridge) -> netgear 3700v4 met DD-wrt, en deze meting is van deze router afkomstig)
De splitter is vorig jaar vervangen. De bekabeling is Hirsman.

Het lijkt me dat dit een capaciteits probleem is? (ik woon in Arnhem noord).
Dit soort gedoe is meestal te wijten aan signaalleveringsproblemen. Als er maar een scheur of een knik in de groene kabel zit waardoor je instraling krijgt (of door een defecte AOP, of een los zittende f-connector op de multitap in de straatkast) dan krijg je dit soort problemen. Als het een capaciteitsprobleem is (wat natuurlijk niet is uitgesloten als het een combinatieprobleem betreft) dan zou je geen blokjes in beeld mogen hebben, want dat staat er los van.

Heb je al bij je buren geïnformeerd of ze het ook hebben? Heb je al eens geprobeerd om met een testkabel rechtstreeks op je AOP je DTV aan te sluiten of je nog blokjes hebt? Heb je al gekeken in je modem wat de waarden zijn? DS RX en US TX, SNR waarden?

Arnhem Noord = fUPC. Ziggo Sport (HD), ik neem aan dat je de gratis variant op kanaal 14 bedoeld zit op TS38, 156MHz, staat niet in de interferentietabel. Dus vrees toch een signaalleveringsprobleem als de rest van de binnenhuisinstallatie verder goed is. Kan alleen uitgesloten worden door lijnmeting. Ik zou als ik jou was dus een lijnmeting aanvragen voor jouw probleem, een binnenhuismonteur kan dit probleem niet oplossen, en ben je wéér een dag kwijt.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Master schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:16:
[...]

Ik rij voornamelijk storingen, installaties vind ik niet zo interessant. Ik heb wat meer achtergrond toen ik er aan begon, zo'n 9 jaar geleden, in de reparatie van consumenten elektronica. Dus dan helpt het bij het sneller vinden van oorzaken omdat je al gewend bent om op een bepaalde manier dingen uit te sluiten. Dat scheelt echt aanzienlijk t.o.v. de collega's die hiervoor bij een bank hebben gewerkt, of slager zijn geweest. Naast coax heb ik ook ervaring met koper (KPN), hoofd/kabelverdeler certificering (mag je niets fout hebben, dan ben je al gezakt).
Cool 😎
Grappig, heb zelf hiervoor mobieltjes gerapareerd 😀

Toevallig heb ik deze week na 4 maanden weer een week installaties, das wel weer ff omschakelen heb ik gemerkt, haha.. Maar ben de dag doorgekomen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:46:
[...]

Je stelt je heilig in de HFC principes, maar alles dat ik heb gezegd gaat niet in strijd met HFC. Verder ga je heel vuil op de man spelen en aannames doen over kennisniveau en waar informatie vandaan komt. Ik dacht dat we geen aannames meer gingen doen...

Ik heb niet de werking van een CMTS proberen te ontkrachten of uit zijn context proberen te halen, alleen een gedachtegang opgeworpen over het feit dat in verschillende segmenten waar onderhoud is geweest (de nieuwe EV versterkers), de upstream versterking is verhoogd en waarom dat (misschien) is gedaan. Ik heb niet geclaimed dat er extra versterking nodig is.

Van mij part ga je eens rond meten en dan trek je die conclusie misschien ook dat de upstreams meer versterking hebben gekregen.

Maar je kan ook niet ontkennen het verschil tussen een UMU en splitters en welke impact die hebben op de verschillende signalen in de algehele frequentieband. Dat is zijn feiten en keihard standaard HFC. Hierop was mijn theorie gebaseerd.

Ik ga verder de discussie laten rusten, als het verboden wordt om dingen af te vragen en erover te discussiëren / theoretiseren door mensen die zich in een elitaire positie zetten dan is er geen lol meer aan.
Als je je iets meer aan de feiten houdt en geen aannames doet dan kom je iets geloofwaardiger over, sommige dingen kloppen gewoon niet wat je zegt.. En onderscheid houden tussen fZiggo en fUpc.. Want ook daar zit een erg groot verschil in.. Ik rij zelf in fZiggo en zal dus niet snel reageren op iemand die in fUpc woont..

En volgens mij valt er weinig te discussieren over feiten.. Of bedoel je speculeren? Ook dat brengt alleen maar verwarring terwijl mensen juist antwoord willen op hun vragen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
meesje schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:49:
[...]

Bij 44,95 euro krijg je wel een mediabox. Check maar de vergelijking: https://www.ziggo.nl/tv-internet/
Niet letten op het plaatje, maar wat naar beneden scrollen. Ik vond het al bijzonder, want hoe moet je anders 29 HD zenders (gecodeerd) ontvangen (zonder CI of mediabox)?
Het enige verschil tussen 44,95 en 45,95 is de 1 euro voor telefonie.
Mijn overzicht, ter vergelijking:
Die €45,95 klopt precies met mijn bundel en die is inclusief mediabox, die we overigens nooit meer gebruiken.

Wij kunnen rond 50 zenders ontvangen via een modene tv (zonder ci-kaartje). Een viertal HD, de rest SD (volgens mij ongecodeerd). Maar geen enkele zender meer analoog. Ik heb een internetsnelheid van 50/5 (voormalig UPC, ik verneem dat het bij het voormalige Ziggo en het huidige fusie-Ziggo 40/4 is). Bij mij komt bij het genoemde bedrag €10,95 bij voor volop bellen. Dat is geen kosten voor vast en mobiel in Nederland.

Ik heb een paar keer rondgekeken of ik met dit pakket nog wat goedkoper kan door die mediabox in televeren, want de enige activiteit die dit ding doet is plaats innemen. Ik heb vernomen dat dit er niet inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Point taken op fUPC en fZiggo er zijn verschillen, maar ook weer niet, met de introductie van de nieuwe EV's, AOP's en verdeel elementen is de eerste stap naar nZiggo ook op HFC vlak gezet...

Je mag gerust op een normale manier aankaarten welke dingen er volgens jouw dan niet kloppen, in plaats alleen maar, onzin hier en daar te zeggen claimen dat het rammelt.

Als ik uitga van jouw reacties, denk ik eerder dat er misverstanden zijn en je mijn punten beetje over het hoofd zag.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:21:

En die extra splitter is echt onzin, want het modem zit sowieso op de eerste splitter, dat is de manier van installeren, kom gepruts zat tegen 😂
Als ze de retour namelijk omhoog gaan zetten i.v.m. de Horizons (die in fZiggo dus enkel voor tv gebruikt worden) dan gaat het bij het modem weer mis..
Nergens heb ik gezegd dat er nog extra splitters op een AOP komen, alleen dat UMU's vervangen zijn door splitters, welke een ander effect hebben op het upstream pad voor het modem en dat in fZiggo sommige segmenten het upstream toch al erg nipt aan was.
Heb niet geclaimd dat upstream versterking omhoog moet om de horizons makkelijker te installeren, maar dat het plausibel is, dat door de nieuwe AOP opzet stukken er aanpassingen zijn geweest in de EV parameters. Welke wel degelijk soms worden aangepast.
2 heren collega's van je waren zelfs tijdje terug vrolijk bezig met de GV/EV hier in de straat van nieuwe parameters te voorzien.

Neem aan dat jullie ook gezond verstand toepassen in het werkveld en aannames doen waarom soms bepaalde dingen zijn. Buiten het feit dat daadwerkelijke uitsluitsels kunnen worden gemaakt door middel van nameten.
Laat ons dan hier op het forum ook ons gezond verstand toepassen. Er waren dingen geconstateerd, feiten. Dan mogen wij ons toch afvragen waarom deze feiten zijn geworden tot wat ze zijn.

Anders als jij precies kan uitleggen waarom in bepaalde segmenten de upstream versterking omhoog is gezet bij vervangen van de EV, graag ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 21-11-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was vandaag even op een vakantiepark en zag dat men daar de Cisco EPC3925 gebruiken.
Hierachter hebben ze een Ruckus ZoneFlex R300 hangen.

Nu viel het mij echter op dat er geen adapter aangesloten is op de R300 ZoneFlex.
Ik zag namelijk dat men gebruik maakt van POE.
Echter ik ging er altijd vanuit dat deze modems geen POE hadden ?

Weet iemand dat ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

MdO82 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:38:
Ik was vandaag even op een vakantiepark en zag dat men daar de Cisco EPC3925 gebruiken.

Nu viel het mij echter op dat er geen adapter aangesloten is op de R300 ZoneFlex.

Weet iemand dat ?
POE switch ertussen? of een POE injector?
Misschien die over het hoofd gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 21-11-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swordlord schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:25:
Point taken op fUPC en fZiggo er zijn verschillen, maar ook weer niet, met de introductie van de nieuwe EV's, AOP's en verdeel elementen is de eerste stap naar nZiggo ook op HFC vlak gezet...

Je mag gerust op een normale manier aankaarten welke dingen er volgens jouw dan niet kloppen, in plaats alleen maar, onzin hier en daar te zeggen claimen dat het rammelt.

Als ik uitga van jouw reacties, denk ik eerder dat er misverstanden zijn en je mijn punten beetje over het hoofd zag.

[...]

Nergens heb ik gezegd dat er nog extra splitters op een AOP komen, alleen dat UMU's vervangen zijn door splitters, welke een ander effect hebben op het upstream pad voor het modem en dat in fZiggo sommige segmenten het upstream toch al erg nipt aan was.
Heb niet geclaimd dat upstream versterking omhoog moet om de horizons makkelijker te installeren, maar dat het plausibel is, dat door de nieuwe AOP opzet stukken er aanpassingen zijn geweest in de EV parameters. Welke wel degelijk soms worden aangepast.
2 heren collega's van je waren zelfs tijdje terug vrolijk bezig met de GV/EV hier in de straat van nieuwe parameters te voorzien.

Neem aan dat jullie ook gezond verstand toepassen in het werkveld en aannames doen waarom soms bepaalde dingen zijn. Buiten het feit dat daadwerkelijke uitsluitsels kunnen worden gemaakt door middel van nameten.
Laat ons dan hier op het forum ook ons gezond verstand toepassen. Er waren dingen geconstateerd, feiten. Dan mogen wij ons toch afvragen waarom deze feiten zijn geworden tot wat ze zijn.

Anders als jij precies kan uitleggen waarom in bepaalde segmenten de upstream versterking omhoog is gezet, graag ;)
^Dit

Zoals hier (fZiggo):
Ubee voor werkzaamheden (UMU);
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T5U11kB.png

Ubee na werkzaamheden (UMU):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jfW2M5w.png

TC na 2x werkzaamheden (UMU):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jeixs5u.png

TC na nieuw splitter (PTSS):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vkwn4J3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swordlord schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:40:
[...]

POE switch ertussen? of een POE injector?
Misschien die over het hoofd gezien.
Dat zou wel eens kunnen.
Ik had echt even van :? :D (dat had ik nog niet bedacht)
Echter snap ik dan niet dat ze een injector gebruiken als je daar al een verlengkabel hebt liggen.
Dan lijkt mij een bijbehorende adapter goedkoper.
Al zijn die Ruckus dingen ook niet echt goedkoop

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 21-11-2016 22:44 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

MdO82 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:44:
[...]
Echter snap ik dan niet dat ze een injector gebruiken als je daar al een verlengkabel hebt liggen.
Ik vind het leuk, dus zet het aannames hoedje toch weer op.
Hoewel jij je ogen hebt gehad ;)

[hoedje op]
Vakantie park, uitgebreider IT netwerk, vast wel al aantal POE switches, voor reeds bestaande AP's al dan niet voor hosted bellen toestellen.
Verleng kabel voor de werkzaamheden on site, boren etc.
POE keuze: Mooi voor het oog? minder kabeltjes? geen grapjoker die adapter perongeluk uit kan trekken :+
Als je 400 euro neerlegt voor een AP, dan lijkt me een POE switch geen grote zorg ;)
[hoedje af]

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 21-11-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:54
Techneut schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:12:
[...]
Mijn overzicht, ter vergelijking:
Die €45,95 klopt precies met mijn bundel en die is inclusief mediabox, die we overigens nooit meer gebruiken.

Wij kunnen rond 50 zenders ontvangen via een modene tv (zonder ci-kaartje). Een viertal HD, de rest SD (volgens mij ongecodeerd). Maar geen enkele zender meer analoog. Ik heb een internetsnelheid van 50/5 (voormalig UPC, ik verneem dat het bij het voormalige Ziggo en het huidige fusie-Ziggo 40/4 is). Bij mij komt bij het genoemde bedrag €10,95 bij voor volop bellen. Dat is geen kosten voor vast en mobiel in Nederland.

Ik heb een paar keer rondgekeken of ik met dit pakket nog wat goedkoper kan door die mediabox in televeren, want de enige activiteit die dit ding doet is plaats innemen. Ik heb vernomen dat dit er niet inzit.
Ik heb zelf het 59,95 euro abonnement (dus met de Horizon box). Twee maanden als test de coax kabel direct in de tv gestopt, maar ik heb zowel de analoge als digitale zenders kunnen programmeren. Het lijkt me sterk dat analoge zenders niet meer worden aangeboden. Zie ook: http://www.totaaltv.nl/ni...nde-analoge-tv-bij-ziggo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19

PauseBreak

derp!

kromme schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:23:
[...]

Ik heb een nieuwe gekregen...sq601.
Waar kan ik die waardes vinden. Wellicht interessant om te posten?
Inloggen op je modem, dan naar geavanceerde instellingen gaan en dan naar 'status' en vervolgens 'connection' gaan. Je krijgt dan de informatie. Het ziet er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/waTPga8.png

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:24
MdO82 schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:38:

Bij het vakantiepark waar ik afgelopen weekend was gebruikte men zo'n soort injector:
https://data.kommago.nl/i..._poe-injector_gigabit.jpg
En daar zit toch echt een stekker aan.
Zowel modem, router als de injector achter de TV in de huiskamer, dus toegankelijk voor iedereen.

Het ging om een park waarbij men 'voor duur' toegangscodes voor premium internet in de bungalows verkoopt op een powered by Ziggo systeem. Gelukkig stond op veel Cisco modems in het park de wifi en wifispots aan, gratis gebruik van kunnen maken.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 22-11-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 17:19
Mr.Master schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:47:
[...]

Dit soort gedoe is meestal te wijten aan signaalleveringsproblemen. Als er maar een scheur of een knik in de groene kabel zit waardoor je instraling krijgt (of door een defecte AOP, of een los zittende f-connector op de multitap in de straatkast) dan krijg je dit soort problemen. Als het een capaciteitsprobleem is (wat natuurlijk niet is uitgesloten als het een combinatieprobleem betreft) dan zou je geen blokjes in beeld mogen hebben, want dat staat er los van.

Heb je al bij je buren geïnformeerd of ze het ook hebben? Heb je al eens geprobeerd om met een testkabel rechtstreeks op je AOP je DTV aan te sluiten of je nog blokjes hebt? Heb je al gekeken in je modem wat de waarden zijn? DS RX en US TX, SNR waarden?

Arnhem Noord = fUPC. Ziggo Sport (HD), ik neem aan dat je de gratis variant op kanaal 14 bedoeld zit op TS38, 156MHz, staat niet in de interferentietabel. Dus vrees toch een signaalleveringsprobleem als de rest van de binnenhuisinstallatie verder goed is. Kan alleen uitgesloten worden door lijnmeting. Ik zou als ik jou was dus een lijnmeting aanvragen voor jouw probleem, een binnenhuismonteur kan dit probleem niet oplossen, en ben je wéér een dag kwijt.
En daar ga je de mist redelijk in, je kan niet zo even bellen en een lijnmeting aanvragen.
Er dient as usual eerst een klant storingmonteur te komen, die ziet dat het niet binnen is (wat nog altijd wel zo kan zijn) en hij dient een verzoek in te dienen. Door het zelf te doen (werkt nog altijd het beste) of door het in de logs (clarify) achter te laten.
Als een klant belt en zegt: ej ik heb op een forum gelezen dat er een lijnmeting gestart moet worden, dan zal er hoog waarschijnlijk niks mee gedaan worden.

Iets met vervelende procedures en etc en niet zomaar dingen mogen doen zonder het zeker te weten. Nu adviseer je iemand even te bellen en iets aan te vragen, vervolgens komt de tweaker van een koude kermis thuis (uitzonderingen daargelaten uiteraard!).

Het is jammer, je advies is voor de rest gewoon keurig, alleen totaal niet de praktijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 16:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Mijn Gegevens voor de ConnectBox

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 300000000 3 38 256qam 10
2 228000000 4 38 256qam 1
3 236000000 3 38 256qam 2
4 244000000 3 38 256qam 3
5 252000000 3 38 256qam 4
6 260000000 3 40 256qam 5
7 268000000 2 40 256qam 6
8 276000000 2 40 256qam 7
9 284000000 2 40 256qam 8
10 292000000 2 38 256qam 9
11 308000000 3 38 256qam 11
12 316000000 3 38 256qam 12
13 324000000 3 38 256qam 13
14 332000000 3 38 256qam 14
15 340000000 3 38 256qam 15
16 348000000 3 38 256qam 16

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 41 5.120 64qam 2
2 58800000 43 5.120 64qam 4
3 36000000 41 5.120 64qam 3
4 52000000 42 5.120 64qam 1

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
kromme schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:57:
Mijn Gegevens voor de ConnectBox
Ik mis even de context, wat wil je hiermee zeggen? Laten we gewoon discussiëren over Ziggo en niet allemaal onze waardes gaan posten, dat heeft totaal geen meerwaarde.

[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 22-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:41:
[...]

Ik heb zelf het 59,95 euro abonnement (dus met de Horizon box). Twee maanden als test de coax kabel direct in de tv gestopt, maar ik heb zowel de analoge als digitale zenders kunnen programmeren. Het lijkt me sterk dat analoge zenders niet meer worden aangeboden. Zie ook: http://www.totaaltv.nl/ni...nde-analoge-tv-bij-ziggo/
Ik realiseer me dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Het is een kwestie van instellen, je kunt met het eenmalig instellen van de tv kiezen tussen verschillende opties, enkel digitaal of digitaal en analoog. Ik vond analoog alleen maar overbodig.

Dat analoog niet meer wordt aangeboden zei ik daarmee dus niet. Wij kochten vorig jaar een nieuwe (uiteraard digitale) tv. Tot dan hadden we nog een crt van 20 jaar oud, uiteraard analoog, ruim vóór het digitale tijdperk. Toen dat er kwam was ontvangst van digitale kanalen dus alleen mogelijk met de mediabox, die nu nagenoeg overcompleet is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 16:24

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

jongetje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:38:
[...]

Ik mis even de context, wat wil je hiermee zeggen? Laten we gewoon discussiëren over Ziggo en niet allemaal onze waardes gaan posten, dat heeft totaal geen meerwaarde.
Dacht dat het handig was om een beeld te krijgen tussen de verschillende modems.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:28
Iemand een mail server bij Ziggo draaien? Vroeg me af of poort 25 nog steeds geblokkeerd wordt. Wou gebruik maken van Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Werkt prima voor inkomende email. Voor uitgaande email kun je gebruik maken van smtp.ziggo.nl als smarthost.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 17:21

Tim Schuhmacher

abasios

Ik werd gisteren door Ziggo gebeld of ik nog tevreden was. Vond het maar een typisch belletje. Ik ben tevreden, het enige dat ik opmerkte was dat ik liever een internetabonnement zou willen hebben zonder tv. Dat was dan niet mogelijk, maar in dat geval mocht hij mij wel een aanbod doen. 6 maanden voor 34,- ipv 56,-

Ik was nogal verbaasd over het actief benaderen en zocht naar de catch. Enige was volgens die man aan de telefoon dat ik dan een jaar bij Ziggo moest blijven. Is dit een bekende werkwijze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:17:
Ik werd gisteren door Ziggo gebeld of ik nog tevreden was. Vond het maar een typisch belletje. Ik ben tevreden, het enige dat ik opmerkte was dat ik liever een internetabonnement zou willen hebben zonder tv. Dat was dan niet mogelijk, maar in dat geval mocht hij mij wel een aanbod doen. 6 maanden voor 34,- ipv 56,-

Ik was nogal verbaasd over het actief benaderen en zocht naar de catch. Enige was volgens die man aan de telefoon dat ik dan een jaar bij Ziggo moest blijven. Is dit een bekende werkwijze?
Ja, hoor, Doen ze vaker..

Ziggo heeft belang bij een vast leden aantal, jij bent contact vrij, ze geven jou dus wat korting in de ruil voor een jaar contact... Thats it..

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Klein spoedje hier met een raar probleem. Heb Ziggo met een connect box, en sinds vanmiddag kan ik maar 3 websites gebruiken. Facebook, Google en Tweakers. Iedere andere site geeft een timeout. Ook pingen geeft een timeout. Switchen naar Google DNS helpt niet.

Youtube doet het ook zonder problemen, 9gag niet, enjin site van mijn server niet, ziggo site niet, en steam kan ook niet inloggen.

[ Voor 20% gewijzigd door NoFearCreations op 22-11-2016 19:21 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

LopendeVogel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:03:
[...]

En daar ga je de mist redelijk in, je kan niet zo even bellen en een lijnmeting aanvragen.
Er dient as usual eerst een klant storingmonteur te komen, die ziet dat het niet binnen is (wat nog altijd wel zo kan zijn) en hij dient een verzoek in te dienen. Door het zelf te doen (werkt nog altijd het beste) of door het in de logs (clarify) achter te laten.
Nee hoor. Ik spreek uit ervaring, zeker als het probleem al een tijdje speelt. En ik zeg ook: als je zeker bent van je zaak dat de binnenhuis installatie in orde is nadat je zelf het e.e.a. al hebt uitgesloten. Lees anders de post van Sponz nog maar een keer.
Als een klant belt en zegt: ej ik heb op een forum gelezen dat er een lijnmeting gestart moet worden, dan zal er hoog waarschijnlijk niks mee gedaan worden.
Nogmaals lees even terug. :)
Iets met vervelende procedures en etc en niet zomaar dingen mogen doen zonder het zeker te weten. Nu adviseer je iemand even te bellen en iets aan te vragen, vervolgens komt de tweaker van een koude kermis thuis (uitzonderingen daargelaten uiteraard!).
Nope. Nogmaals, lees even terug. :)
Het is jammer, je advies is voor de rest gewoon keurig, alleen totaal niet de praktijk :)
Dat is jouw ervaring. Dat kan. :) Nogmaals, er zijn uitzonderingen waarbij een call agent die er wat langer werkt en zeker in het geval van goed kijken in de logs waarbij er echt een wijkprobleem wordt geconstateerd, er wel degelijk een netwerkmonteur cq. lijnmeting in wordt gepland. Dat jij die ervaring niet hebt wil nog niet zeggen dat dat dan de praktijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:02:
Klein spoedje hier met een raar probleem. Heb Ziggo met een connect box, en sinds vanmiddag kan ik maar 3 websites gebruiken. Facebook, Google en Tweakers. Iedere andere site geeft een timeout. Ook pingen geeft een timeout. Switchen naar Google DNS helpt niet.

Youtube doet het ook zonder problemen, 9gag niet, enjin site van mijn server niet, ziggo site niet, en steam kan ook niet inloggen.
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Na enkele maanden blijf ik bij mijn bevindingen.
Het is te triest voor woorden dat er zulke troep geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

NoFearCreations schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:02:

controleer je IPV4 connectiviteit eens, de websites die het wel doen volgens jouw zijn IPV6 benaderbaar, dus misschien dat ergens wat fout gaat met IPV4 .

Het liefst even inloggen op je connectbox en de pingtool onder hulpmiddelen gebruiken, kijken wat je wel en niet kan benaderen, om uit te sluiten of het connectiviteit bij je PC of op modem niveau fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
neeecht schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:33:
[...]

Staat hij misschien niet op DS-lite?
Daarvoor moet je even goed naar de status-pagina's kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Via de pingtool zegt hij bij de meeste adressen "bad adress".

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ANdrode schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:40:
[...]

Staat hij misschien niet op DS-lite?
Daarvoor moet je even goed naar de status-pagina's kijken
Ding ligt in de kast weg te rotten.
Hitron modem draait al maanden perfect.

Zelfs Ziggo wil die troep niet terug, na 3x vragen om retour dozen is het wel best zo.
Breng ze zelf wel een keer naar een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Maar er is geen quick fix voor?

Heb dit gedaan, nadat ik via google gezocht heb naar ipv4 websites dont work.
YouTube: Some websites won't load FIX !!!

Nu lijkt alles weer te werken...

[ Voor 90% gewijzigd door NoFearCreations op 22-11-2016 20:06 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:52:
Maar er is geen quick fix voor?

Heb dit gedaan, nadat ik via google gezocht heb naar ipv4 websites dont work.
YouTube: Some websites won't load FIX !!!
Kan je in de status pagina's in het modem even goed zoeken naar jouw IPv4/IPv6 adres?
Zie je in de UI van het modem de optie voor bridge mode staan ("Modem mode" tab iirc)?

Als je die optie niet ziet staan verwacht ik dat je op DS-lite zit en daar iets mis gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb deze opties, en daaronder staat niks van bridge modus:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/be66q8.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:31:
Ik heb deze opties, en daaronder staat niks van bridge modus:
[afbeelding]
Staat er onder advanced -> tools of admin -> ??? misschien nog iets over IPv4?
En beweegt de schildpad die je ziet op kame.net?

Als je in voormalig UPC gebied zit dan heb je "DS-lite" (doordat er geen 'modem mode' staat). Dan zou ik dat de schuld geven & even met de helpdesk bellen om "IPv6 uit te laten zetten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

ANdrode schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:54:
[...]

Staat er onder advanced -> tools of admin -> ??? misschien nog iets over IPv4?
En beweegt de schildpad die je ziet op kame.net?

Als je in voormalig UPC gebied zit dan heb je "DS-lite" (doordat er geen 'modem mode' staat). Dan zou ik dat de schuld geven & even met de helpdesk bellen om "IPv6 uit te laten zetten"
Schildpad beweegt.

Ik heb dit staan, dus lijkt wel of ik DS-Lite heb:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/5yujqx.jpg

Wat zijn hier dan de consuquenties van?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NoFearCreations schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:00:
[...]
Wat zijn hier dan de consuquenties van?
Ja dat is DS-lite. Dan weten wij ook dat de Connect Box daarmee geleverd wordt :).

Alles zou zonder problemen moeten werken. Het enige nadeel is dat je thuis lastig een dienst kan hosten die vanaf een IPv4 only verbinding te bereiken is. En dat zijn meeste verbindingen op dit moment nog. Verder zijn er geen nadelen voor de gemiddelde gebruiker.

Als je nu die sites niet kan bereiken moet je met Ziggo bellen. Ook een verbinding met ds-lite hoort zonder problemen te werken. Dat veel sites nu niet werken hoort niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
neeecht schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:33:
[...]

In fZiggo gebied heb ik ook een Connect Box en deze werkt perfect. De Wifi en algemene stabiliteit zijn vele malen beter dan de Technicolor die ik hiervoor had. Daarnaast heb ik ook geen IPv6 lease gekregen, dus zit nog steeds lekker op een IPv4 adresje.

Enige minpunten die ik wel heb gevonden zijn:
  • Wachtwoord staat in plain text bij de inlog
  • Overal password policy's op, terwijl ik liever mijn simpele wifi wachtwoord heb
  • Wel WPS aanstaan icm bovenste kan vragen zijn om problemen (bruteforcen mogelijk met MAC spoofing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Master schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:11:
[...]

Nee hoor. Ik spreek uit ervaring, zeker als het probleem al een tijdje speelt. En ik zeg ook: als je zeker bent van je zaak dat de binnenhuis installatie in orde is nadat je zelf het e.e.a. al hebt uitgesloten. Lees anders de post van Sponz nog maar een keer.

[...]

Nogmaals lees even terug. :)

[...]

Nope. Nogmaals, lees even terug. :)

[...]

Dat is jouw ervaring. Dat kan. :) Nogmaals, er zijn uitzonderingen waarbij een call agent die er wat langer werkt en zeker in het geval van goed kijken in de logs waarbij er echt een wijkprobleem wordt geconstateerd, er wel degelijk een netwerkmonteur cq. lijnmeting in wordt gepland. Dat jij die ervaring niet hebt wil nog niet zeggen dat dat dan de praktijk is.
Eens.. Moet er alleen wel iets uit de logs en history te zien zijn 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Als ik bekijk wat ik op dit moment met mijn internetverbinding doe is dat af en toe een keer een download (die er best wat langer over mag doen) en voor mijn werk af en toe thuiswerken via een Direct Access/Citrix verbinding. En uiteraard wel eens iets op Youtube bekijken en een beetje internetten en whatsappen enzo.

Ik zit daarom (ook uit kostenbesparing) eventueel te overwegen om mijn Connect Complete (150/50) naar Connect Start (40/4) terug te zetten.

Zou ik hierbij nog tegen echte beperkingen aan kunnen lopen? Stel ik neem in de toekomst Netflix, lukt dat op 40/4? En hoe gaat Ziggo om met het eventueel daarna weer overstappen naar 150/50, mocht ik toch merken dat 40/4 te beperkt is voor mij?

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 23-11-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hars73 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:54:
en voor mijn werk af en toe thuiswerken via een Direct Access/Citrix verbinding.
Ik heb nu een paar maanden de 300/30 en voor het thuiswerken merk ik dat die 30 upload echt uitmaakt.
Maar ik werk dan ook met redelijke grote data bestanden.

Voor Netflix moet het niet tot nauwelijks uitmaken.
Nu ik mijn baan kwijt ben ga ik denk ik binnenkort zielig doen op twitter bij Ziggo om dat voordeelpakket te krijgen :o

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 23-11-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Vraagje voor de techneuten, wij hebben soms wat blokken (in strepen) storing op bepaalde zenders (voornamelijk kids zenders 302-306).

Nu merkte ik net dat wanneer ik een speedtest doe via Wifi, dat het beeld dan ook gaat storen (alleen tijdens uploadtest). Welke logische verklaring is hiervoor?

Horizonbox geeft als signaalsterkte: Goed
Signaal kwaliteit matig op deze zender

Op andere zenders zoals RTL 4 signaal kwaliteit -> uitmuntend

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19

PauseBreak

derp!

hars73 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:54:
[...]

Zou ik hierbij nog tegen echte beperkingen aan kunnen lopen? Stel ik neem in de toekomst Netflix, lukt dat op 40/4? En hoe gaat Ziggo om met het eventueel daarna weer overstappen naar 150/50, mocht ik toch merken dat 40/4 te beperkt is voor mij?
Netflix geeft zelf aan dat ze maar 10Mbit/s nodig hebben voor fullhd content en 25Mbit/s voor 4K content (waar nog niet veel van is), dus dat moet geen probleem zijn. En anders kan je altijd nog weer opwaarderen. Als je buiten een contractperiode zit kan dat maandelijks (en binnen je contractperiode is opwaarderen doorgaans ook geen probleem).

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
Goh de Horizon/ziggo go app ligt er weer uit.. Vorig week tijdens de F1 nu vlak voor de Champions League.
Begin het nu wel zat te worden. Ik denk dat ik 1 van de trouwste klanten ben (ben ooit bij Home begonnen met cc nummer 6124) en dat was in 1998. Dus zit al 18 jaar bij @Home/Ziggo, maar de laatste jaren gaat het hard achteruit door het verder uitmelken van de klant. Prijsverhoging aan de ene kant en dure overnames en weinig investeringen meer aan de andere kant. Je merkt aan alles dat het begint te kraken.
De kwaliteit van de geleverde apparatuur (horizon troep, modems, routers etc) de manier hoe ze met problemen om gaan en de klant afschepen met zoet houdertjes zoals een maand gratis tv of het ineens kunnen verlagen van de abonnements prijs op het moment dat je ze dreigt te verlaten.
Ze hebben mij daarmee vorig jaar 1 keer weten over te halen, maar wat heb je aan 25% korting als je dan niet eens normaal meer TV kan kijken via een webpagina of app? Die webpagina draait nog op silverlight!!!! Dat is toch te triest voor woorden? Maar het zegt dus alles over ziggo! Hier wordt geen tijd, geld of energie meer ingestoken! Ze klussen snel een app in elkaar en proberen hiermee weer de klanten tevreden te stellen, maar laten we wel wezen. Deze ziggo ap zit gewoon nog in een test/ontwikkel fase!

Goed ik heb genoeg gezegd. Nog 3 maandjes en dan ben ik weg. Tweak here i come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:21:
Vraagje voor de techneuten, wij hebben soms wat blokken (in strepen) storing op bepaalde zenders (voornamelijk kids zenders 302-306).

Nu merkte ik net dat wanneer ik een speedtest doe via Wifi, dat het beeld dan ook gaat storen (alleen tijdens uploadtest). Welke logische verklaring is hiervoor?

Horizonbox geeft als signaalsterkte: Goed
Signaal kwaliteit matig op deze zender

Op andere zenders zoals RTL 4 signaal kwaliteit -> uitmuntend
Die frequenties kunnen verstoord worden door LTE/4G instraling, correct me if i'm wrong.. Kanaal 71 doet waarschijnlijk ook blokken..

Dat storen tijdens uploadtijd heb ik zo geen antwoord op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tmaster schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:09:

Goed ik heb genoeg gezegd. Nog 3 maandjes en dan ben ik weg. Tweak here i come!
Hiervoor heb ik 13 jaar bij Tweak gezeten. Om dezelfde reden weggegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 21:30
Tweak biedt in mijn woonplaats 1GB voor 40 Euro p/m.
Als het dan net zo slecht is heb ik in ieder geval sneller internet 😁

[ Voor 4% gewijzigd door Tmaster op 23-11-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorimo
  • Laatst online: 14-09 12:21
net een snelheidstest gedaan op testmy.net

zie ik deze info terug:
Your speed had a 105% middle variance

zou iemand mij kunnen uitleggen wat dit inhoud en of het een goed iets is voor mijn verbinding?

Ben even doorgegaan met testen en kreeg eens dit resultaat:
http://testmy.net/db/AvoOWFr4J

Ik heb een 100/10 ziggo abbo.
nu krijg ik een pieksnelheid van 241Mbps, met een minimum van 11Mbps. Is dat gewoon/normaal?

[ Voor 34% gewijzigd door Thorimo op 23-11-2016 23:47 ]

Klinkt meer als buggy test software.... en 100/10Mbit Ziggo? hebben ze die ooit gehad dan? :o

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:23:
[...]

Hiervoor heb ik 13 jaar bij Tweak gezeten. Om dezelfde reden weggegaan :)
Ik ben juist van Tweak naar Ziggo gegaan. Alles wat met TV te maken heeft is bij Tweak ondermaats. Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt naar Ziggo. Internet daarintegen is perfect bij Tweak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

martinusz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:21:

Heel simpele verklaring voor beide zaken: slechte coaxkabels of connectoren.

Het heeft niets met WiFi te maken, je zou bedraad bij upload zelfde krijgen. Als je data uploadt zit je modem namelijk fysiek te zenden. Op de coax zelf gaat dat netjes op de juiste frequenties, maar er kan wat verstoring door de lucht gaan op harmonische frequenties erboven. Normaliter heb je daar nul last van, maar als je coaxkabels lek zijn, dan kan die zooi instralen op je TV-signaal. Idem LTE, digitenne enz.

Kortom, tijd om de coaxkabels na te lopen. Begin bij connectoren, meest voorkomende oorzaak hiervan is een connector waar wat koperen manteldraadjes uitsteken ('schaamhaar'). Een millimetertje of twee aan schaamhaar op een enkele connector kan deze symptomen veroorzaken. Die vreselijke connectoren met plastic kapjes zonder enige afscherming natuurlijk ook. Gezien upstreamgedrag modem invloed heeft is de boosdoener geheid vrij dicht in de buurt van de modem.

Oslik blyat! Oslik!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 17:03
Ik las net dat Spike binnenkort 24/7 in HD gaat uitzenden op kanaal 16. Dan gaat Nickelodeon naar 29 ook in HD. Dus netto komt er een HD zender bij.

• Martinusz
dion_b schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:11:
[...]

Heel simpele verklaring voor beide zaken: slechte coaxkabels of connectoren.

Het heeft niets met WiFi te maken, je zou bedraad bij upload zelfde krijgen. Als je data uploadt zit je modem namelijk fysiek te zenden. Op de coax zelf gaat dat netjes op de juiste frequenties, maar er kan wat verstoring door de lucht gaan op harmonische frequenties erboven. Normaliter heb je daar nul last van, maar als je coaxkabels lek zijn, dan kan die zooi instralen op je TV-signaal. Idem LTE, digitenne enz.

Kortom, tijd om de coaxkabels na te lopen. Begin bij connectoren, meest voorkomende oorzaak hiervan is een connector waar wat koperen manteldraadjes uitsteken ('schaamhaar'). Een millimetertje of twee aan schaamhaar op een enkele connector kan deze symptomen veroorzaken. Die vreselijke connectoren met plastic kapjes zonder enige afscherming natuurlijk ook. Gezien upstreamgedrag modem invloed heeft is de boosdoener geheid vrij dicht in de buurt van de modem.
Ik ga de connectoren checken, bedankt voor de tip! Heb wel Hirschman connectoren etc, maar zal het "schaamhaar" even checken!! (schaamhaar moet gewoon weggehaald zijn tot aan waar het koper uitsteekt uit de mantel?

Ik merk het ook bij het aanzetten van een lampje in dezelfde hoek van de modem.
Is het trouwens niet vreemd dat het alleen effect heeft op paar zenders? Of komt dat doordat die zenders van zichzelf al wat zwakker zijn? :? (het zijn bijvoorbeeld de kids zenders 302-306 die het hebben, maar op de traditionele zenders (1 t/m 9) niet.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
martinusz schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:01:
[...]

Ik ga de connectoren checken, bedankt voor de tip! Heb wel Hirschman connectoren etc, maar zal het "schaamhaar" even checken!! (schaamhaar moet gewoon weggehaald zijn tot aan waar het koper uitsteekt uit de mantel?

Ik merk het ook bij het aanzetten van een lampje in dezelfde hoek van de modem.
Is het trouwens niet vreemd dat het alleen effect heeft op paar zenders? Of komt dat doordat die zenders van zichzelf al wat zwakker zijn? :? (het zijn bijvoorbeeld de kids zenders 302-306 die het hebben, maar op de traditionele zenders (1 t/m 9) niet.
Welke woonplaats praten we over en welke zenders precies...

302-306 zegt mij niets en ik ben te lui te zoeken welke dat zijn.

En in heel Nederland zijn er verschillende frequentie tabellen in gebruik. Urk heeft een andere frequentie indeling dan Maastricht of Haarlem. Met simpel deze zender storen kun je eigenlijk alleen maar als antwoord geven: Vervelend check even je kabels.

En de buitenmantel (schaamhaar) mag best uit de connector steken. Anders zou iedere metalen connector storen :'). De metalen buitenkant is namelijk de buitenmantel bij de connector. De buitenmantel moet doorlopen tot het waar je de kern bloot hebt gelegd. Houdt je ook aan het stripschema van de connector. En niet, zoals vaak gedaan, er staat 8mm buitenmantel blootleggen maar 3mm is ook voldoende. 8mm is 8mm.

• menzo
Sommige zenders zitten in de zelfde frequentie ruimte als 4G. Zender 59 (sat.1) zit in regio Amsterdam op een gevoelige frequentie.

[ Voor 5% gewijzigd door menzo op 24-11-2016 16:17 . Reden: Duidelijker gemaakt. ]

• Martinusz
MediaZoo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:08:
[...]

Welke woonplaats praten we over en welke zenders precies...

302-306 zegt mij niets en ik ben te lui te zoeken welke dat zijn.

En in heel Nederland zijn er verschillende frequentie tabellen in gebruik. Urk heeft een andere frequentie indeling dan Maastricht of Haarlem. Met simpel deze zender storen kun je eigenlijk alleen maar als antwoord geven: Vervelend check even je kabels.

En de buitenmantel (schaamhaar) mag best uit de connector steken. Anders zou iedere metalen connector storen :'). De metalen buitenkant is namelijk de buitenmantel bij de connector. De buitenmantel moet doorlopen tot het waar je de kern bloot hebt gelegd. Houdt je ook aan het stripschema van de connector. En niet, zoals vaak gedaan, er staat 8mm buitenmantel blootleggen maar 3mm is ook voldoende. 8mm is 8mm.
Halsteren, zenders zijn Disney, cartoon network, baby-tv, al die kids meuk ;)
Ik ga vanavond sowieso even de kabel en connector checken :)

• MediaZoo
menzo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:09:
Sommige zenders zitten op bijna de zelfde frequenties als 4G. Zender 59 (sat.1) zit in regio Amsterdam op een gevoelige frequentie.
Als ze op bijna de zelfde frequentie als 4G zitten is er geen enkel probleem. Maar in regio Amsterdam zit hij in de 4G frequentie ruimte. Dus ja dan kun je storing ervaren bij lekke infra.

• menzo
Ja dat bedoelde ik.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:50:
Ik las net dat Spike binnenkort 24/7 in HD gaat uitzenden op kanaal 16. Dan gaat Nickelodeon naar 29 ook in HD. Dus netto komt er een HD zender bij.
En per 01-01 zijn sommigen er weer 3 kwijt, dus.... ;)

Testing, one, two ...

• neeecht
ArcticWolf schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:49:
Klinkt meer als buggy test software.... en 100/10Mbit Ziggo? hebben ze die ooit gehad dan? :o
Mijn eigen datums, alles in een abbo:
2009-11: 25mbit/1.5mbit 46.70 per maand
2011-08: 50/2.5mbit 49.00 euro per maand
2012-10: 60/6mbit 54.95 euro per maand
2013-04: 100/10mbit 57.50 euro per maand
2014-07: 200/20mbit 70.00 euro per maand
2016-05: 300/30mbit 77.95 euro per maand
2016-05: 500/40mbit 87.73 euro per maand (zakelijk)

Hopelijk binnenkort nog 60mbit upload, maar dan komt het einde toch aardig inzicht kwa snelle ontwikkeling (lees verdubbelingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 30-09 22:09
Als DOCSIS 3.1 in 2018/2019 geïmplementeerd wordt (wat niet ondenkbaar is gezien de hardware nu in rap tempo wordt vervangen) dan zijn snelheden van 1Gb/s down en 100+Mb/s up natuurlijk binnen handbereik. Sterker nog, de capaciteit is er in sommige gebieden al met DOCSIS 3.0 echter wordt de overboeking dan dermate groot dat dit niet ingezet gaat worden. Dus zeker met concurrentie van glas zou ik nog niet willen zeggen dat het einde in zicht is. Echter is 1Gb/s natuurlijk wel een soort grens, in de regel dat consumentenapparatuur niet sneller kan. Dus daar valt er wel een ''hobbel'' te verwachten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:12:
[...]

Halsteren, zenders zijn Disney, cartoon network, baby-tv, al die kids meuk ;)
Ik ga vanavond sowieso even de kabel en connector checken :)
Nou probleem lijkt verholpen!!
Had de COAX connector nagekeken, eerst bij binnenkomst AOP, die had wat schaamhaar, deze verwijdert, maar het effect op tv was nog hetzelfde.
Toen de connector die in de Horizonbox zit eraf gehaald, hier zag ik eigenlijk weinig verkeerds aan, toch besloten om even opnieuw te strippen en schaamhaar goed weg te halen.

Ziggo speedtest aangezet en bij het uploaden 0 blokjes op disney junior zender :) kortom ik ben weer een tevreden man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Heb je nu het vlechtwerk weggeknipt tot de buitenste laag? Dat is niet echt in orde. Welke connectoren gebruik je?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:27:
Heb je nu het vlechtwerk weggeknipt tot de buitenste laag? Dat is niet echt in orde. Welke connectoren gebruik je?
Wat bedoel je precies? Heb je plaatje?

Ik heb deze van Hirschmann:
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/443-0/hirschmann-antenne-stekker-aansluiting-iec-male.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zo behoort hij aangestript te worden: (je hoeft overigens niet perse de haartjes te draaien eromheen)

Afbeeldingslocatie: https://www.brigatti.nl/contents/media/l_kokw.jpg

Let er vooral op dat de folie helemaal doorloopt tot waar de kern eruit komt en dat de haartjes niet uit de 2 delen komen als deze op elkaar zitten. Als je de haartjes compleet weg hebt gehaald (dat begrijp ik uit je bericht) dan heb je geen massa meer en loop je het risico om flink de wijk te gaan storen. (Zowel op de upstreamband van Ziggo en de LTE band in de lucht) Zonder massa wordt je coax 1 grote antennedraad namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 25-11-2016 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Jim423 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:48:
Zo behoort hij aangestript te worden:

[afbeelding]

Let er vooral op dat de folie helemaal doorloopt tot waar de kern eruit komt en dat de haartjes niet uit de 2 delen komen als deze op elkaar zitten. Als je de haartjes compleet weg hebt gehaald (dat begrijp ik uit je bericht) dan heb je geen massa meer en loop je het risico om flink de wijk te gaan storen. (Zowel op de upstreamband van Ziggo en de LTE band in de lucht) Zonder massa wordt je coax 1 grote antennedraad namelijk.
Ik ga even terug kijken ;) ondanks dat mijn probleem verholpen is, moet het wel correct zitten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Weet iemand of je Replay tv ook via de tv kan kijken als je een ci+ gebruikt?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jim423 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:48:
Zo behoort hij aangestript te worden: (je hoeft overigens niet perse de haartjes te draaien eromheen)

[afbeelding]

Sterker nog als je de draadjes erom heen draait kan je Horizon box erg fansy dingen gaan doen. Strippen en haartjes netjes zo laten zoals ze uit te kabel komen tot einde folie. Dan werkt die werken de KOKWI/KOSWI 3 het beste.

Afbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2016/11/KOKA-799-gestript.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2016/11/KOKWI-3-aangesloten.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MediaZoo op 25-11-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:01:
[...]

Sterker nog als je de draadjes erom heen draait kan je Horizon box erg fansy dingen gaan doen. Strippen en haartjes netjes zo laten zoals ze uit te kabel komen tot einde folie. Dan werkt die werken de KOKWI/KOSWI 3 het beste.

[afbeelding][afbeelding]
Hmm heb hem nu zo zitten:

Coax

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
Dit weekend zijn alle kanalen van Ziggo Sport gratis (401 tm 406). Zonder een abbo op Ziggo kan je via een livestream kijken.

https://ontdek.ziggo.nl/sport/ziggo-sport/1-jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
MediaZoo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:01:
[...]

Probleem is dat die haartjes niet echt goed contact maken bij deze connectoren. Zeker bij wat stroom over de massa geeft dat die rare problemen op de Horizon box. Daarom worden ze vaak een beetje gerold om hem ''dikker'' te maken zodat die massa beter klemt tussen die 2 delen. Uit technisch oogpunt zou ik niet direct zien waarom dit problemen zou veroorzaken immers hoeft dat vlechtwerk niet perse tot het eind te lopen itt de folie maar aan de andere kant heb ik er ook niet zoveel verstand van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jim423 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:18:
[...]

Probleem is dat die haartjes niet echt goed contact maken bij deze connectoren. Zeker bij wat stroom over de massa geeft dat die rare problemen op de Horizon box. Daarom worden ze vaak een beetje gerold om hem ''dikker'' te maken zodat die massa beter klemt tussen die 2 delen. Uit technisch oogpunt zou ik niet direct zien waarom dit problemen zou veroorzaken immers hoeft dat vlechtwerk niet perse tot het eind te lopen itt de folie maar aan de andere kant heb ik er ook niet zoveel verstand van :+
De haartjes maken inderdaad slecht contact. Daarom is de 4e en 5e generatie KOKWI/KOSWI hier ook een stuk beter op ontworpen. Die lengte is nodig om contact te maken. De exacte uitleg van het oprollen die ik ook heb gekregen: de haartje maken onderling minder contact dan gevlochten en daarom is het niet signaal dicht. Er wordt geen kooi van faraday gecreëerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Nou heb ze aangepast, volgens mij zitten ze nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MediaZoo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:23:
[...]
De haartjes maken inderdaad slecht contact. Daarom is de 4e en 5e generatie KOKWI/KOSWI hier ook een stuk beter op ontworpen. Die lengte is nodig om contact te maken. De exacte uitleg van het oprollen die ik ook heb gekregen: de haartje maken onderling minder contact dan gevlochten en daarom is het niet signaal dicht. Er wordt geen kooi van faraday gecreëerd.
Jawel, sowieso nog door de ruimte tussen de mantel en de metalen behuizing van de connector. Bij 3 GHz (neem even een waarde >> Coax) is de golflengte net iets minder 10cm. Dan is die 2-3mm tussen mantel en metalen behuizing << 1/4 golflengte.

Het moet wel contact maken voor de massa. Als dat ontbreekt dan is het hele apparaat dat je aansluit een antenne die zorgt voor instraling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
MediaZoo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:23:
[...]

Zijn die haartjes zoals ze hier worden genoemd niet litzedraad van het type voor hoogfrequent verbindingen waar ieder haardun draadje afzonderlijk geïsoleerd is? Een bekende maatregel tegen het skineffect met dat type litze. Andere soepele draad heeft namelijk aanmerkelijk dikkere adertjes waar dat skineffect niet relevant is. Bij de genoemde draad maken de afzonderlijke draadjes helemaal geen contact met elkaar en moet aan de uiteinden eigenlijk eerst dat isolatielaklaagje worden verwijderd.
En wat heet dan beter als dat effect bij andere draad niet optreedt? Gemakkelijk loslaten van dat laagje tijdens monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Naar mijn weten is de breading van een coax C9 voor thuisgebruik niet voorzien van dergelijke coating. Volgens mij is dergelijke litz wire waar je over spreekt ook niet meer zo effectief boven de 6Mhz waar signalen op coaxiale netwerken eigenlijk bij 6.5Mhz beginnen. Bij een ziggoklant thuis pas vanaf 19Mhz. Volgens mij is de litz wire ook meer te vinden in AC netwerken met name bij transmissie. Bij HFC netwerken heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de snelheid nog een leer omhoog van Start 40/4?
Ik vind €58,95 namelijk te veel geld voor 150/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ik niet. De snelheid is voldoende maar voor sommigen net op het randje. Daar gokt Ziggo dan ook op en hoopt dat die mensen overstappen. Ik denk dat het nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:31

Roetzen

he.net Certified Sage

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:34:
Gaat de snelheid nog een leer omhoog van Start 40/4?
Ik vind €58,95 namelijk te veel geld voor 150/5
Je wilt wel extra snelheid, maar je hebt er geen €15/maand voor over. Je bent nu voor Ziggo nog een potentiële overstapper van Start naar Complete. Maar als Ziggo de snelheid van Start gaat verhogen ga je vast niet overstappen. Heb je een alternatief? Dwz is er een concurrent die je een hogere snelheid biedt voor minder dan €59/maand? Zo niet dan wint Ziggo er niets mee de snelheid te verhogen. Ze hebben wel wat te verliezen, namelijk dat klanten gaan downgraden van complete naar start. Dus die snelheid zal pas omhoog gaan als er een einde komt aan het quasi monopolie van Ziggo.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Pluim voor Ziggo! Vanochtend met ze gebeld, want m'n jaarcontract was afgelopen. Zat nog op een oud pakket (Connect Max 200 Mbps en Play Start). Omgezet naar de nieuwe variant (Connect Max 300 Mbps en Play Start). Kost een paar euro per maand meer dan eerst, echter ook een korting van 6 maanden voor slechts €34,95. Een nieuw modem (heb nu een Cisco), 100Mbps download extra (niet nodig), 10Mbps upload extra (altijd fijn met streamen vanaf de NAS); Lijkt me een prima deal! :) Volgend jaar weer bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door dôh op 26-11-2016 12:31 . Reden: info nieuw modem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 22:54
dôh schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:30:
Pluim voor Ziggo! Vanochtend met ze gebeld, want m'n jaarcontract was afgelopen. Zat nog op een oud pakket (Connect Max 200 Mbps en Play Start). Omgezet naar de nieuwe variant (Connect Max 300 Mbps en Play Start). Kost een paar euro per maand meer dan eerst, echter ook een korting van 6 maanden voor slechts €34,95. Een nieuw modem (heb nu een Cisco), 100Mbps download extra (niet nodig), 10Mbps upload extra (altijd fijn met streamen vanaf de NAS); Lijkt me een prima deal! :) Volgend jaar weer bellen.
Inderdaad goede deal! Moet je voor het het omruilen van de modem nog kosten betalen? Dat was destijds wel het geval bij b.v. een switch van standaard mediabox naar horizon (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Jim423 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:18:
Naar mijn weten is de breading van een coax C9 voor thuisgebruik niet voorzien van dergelijke coating. Volgens mij is dergelijke litz wire waar je over spreekt ook niet meer zo effectief boven de 6Mhz waar signalen op coaxiale netwerken eigenlijk bij 6.5Mhz beginnen. Bij een ziggoklant thuis pas vanaf 19Mhz. Volgens mij is de litz wire ook meer te vinden in AC netwerken met name bij transmissie. Bij HFC netwerken heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord.
Heel goed mogelijk dat je gelijk hebt. Ik vroeg het me alleen maar af, gezien de beschrijving van de kabel. Zoals haardunne draadjes die niet of nauwelijks contact met elkaar hebben. Dat komt nogal overeen met het titzedraad dat ik beschreef.

Overigens wist ik niet dat het skineffect alleen maar relevant is tot een bepaalde frequentie en dat het daarboven weer afneemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 26-11-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
meesje schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 13:28:
[...]

Inderdaad goede deal! Moet je voor het het omruilen van de modem nog kosten betalen? Dat was destijds wel het geval bij b.v. een switch van standaard mediabox naar horizon (of andersom).
Voor zover ik weet niet. De persoon aan de telefoon gaf aan dat ik een Technicolor of Connectbox zou krijgen. Wacht het wel af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Heeft er iemand ervaring met de Horizon in een kast? Kan die daar tegen? De voorkant is gewoon open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-09 08:42
tiguan schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:18:
Heeft er iemand ervaring met de Horizon in een kast? Kan die daar tegen? De voorkant is gewoon open.
Bij m'n ouders staat ie in een kast (TV meubel), en dat werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ja hoor, werkt prima!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
X2 gaat prima, staat hier op een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is Ziggo.nl nou zo traag? (Zowel via 4G als via de Ziggo verbinding zelf)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
ERROR

The requested URL could not be retrieved

While trying to retrieve the requested URL the following error was encountered:

The following error was encountered:

Read Timeout
The system returned:

[No Error]
A Timeout occurred while waiting to read data from the network. The network or server may be down or congested. Please retry your request.

Footprint 4.11/FPMCP 
Generated Sun, 27 Nov 2016 19:17:28 GMT by 8.247.8.202 (Footprint 4.11/FPMCP)

jup

/edit2

en nu doet de site het weer :)

[ Voor 80% gewijzigd door Vorkie op 27-11-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet echt specifiek Ziggo gericht.
Weet iemand of het mogelijk zou zijn om een vakantiepark of camping te voorzien van digitale tv maar dan het decoderen op 1 plek gebeurd ?

Op een vakantiepark wil je niet met kastjes en/of modules werken omdat dit diefstal gevoelig is.
Bestaat daar een oplossing voor dat je niet elke tv hoeft te voorzien van modules?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 07:39
MdO82 schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:00:
Weet iemand of het mogelijk zou zijn om een vakantiepark of camping te voorzien van digitale tv maar dan het decoderen op 1 plek gebeurd ?

Op een vakantiepark wil je niet met kastjes en/of modules werken omdat dit diefstal gevoelig is.
Bestaat daar een oplossing voor dat je niet elke tv hoeft te voorzien van modules?
ik was afgelopen herfstvakantie in Domburg in een groot vakantiepark en daar hadden alle huisjes een eigen zeelandnet kabelmodem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Als je de mensen wilt voorzien van de basiszenders in gewoon acceptabele kwaliteit, kun je anders de TV's allemaal instellen op de free to air digitale zenders.
Niet de rompslomp en diefstal gevoeligheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Swordlord op 27-11-2016 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Vaak hebben deze parken een rack met tuners staan met smartcards erin. Komt vanaf sat maar kan ook vanaf kabel komen natuurlijk. Hier zitten dan ook vaak nog 1 of 2 inhouse kanalen bij. Daarna wordt het hele zooitje gemoduleerd en eventueel nog docsis bijgekoppeld waarna het verspreid wordt over het park. Ik hoef je niet te vertellen dat zeker voor digitale tv dit geen goedkoop spul is. Voor analoog is het nog wel te doen maar alsnog een flinke investering. FTA lijkt me idd de beste optie zoals Swordlord al aangeeft. Maargoed niet echt Ziggo related dus misschien een eigen topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:20
Dan kom je uit bij gespecialiseerde oplossingen zoal bij Centerparcs: http://www.emerce.nl/wire...-in-center-parcs-cottages.

(idd wel erg offtopic).

Als er Ziggo kabel ligt (waar ik in dit geval vanuit ga) dan kun je natuurlijk ook Ziggo bellen met de vraag welke oplossingen ze voor een dergelijke situatie kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Als je de keuze vanaf nul kan maken lijkt IPTV mij een goed alternatief. Bij bepaalde TV's integreert dat perfect met de afstandsbediening.

Stelen van set top boxen lijk mij niet zo'n probleem, je kan prima zien wie de huurder was toen de box verdween (kaarten is wel lastiger). Dat is niet anders dan bestek/borden/beddengoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Laatst online: 01-10 16:32

WeirdEye

Eindbaas

Ziggo Zakelijk heeft speciale oplossingen voor dit soort zaken:

https://www.ziggo.nl/zake...ons/branches/hospitality/

Zijn natuurlijk geen standaard pakketten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 07:39
ja, zelfs in een afgesloten kast/tvmeubel met een glasplaat voor de Horizon werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Tip voor mensen die Ziggo 1200 willen bellen.
Al een paar dagen werkt het bellen wel, maar kan men je niet verstaan.
Ook terugbellen vanaf Ziggo werkt niet. Diep en diep triest weer.
Een goede medewerker belt je op je vaste lijn terug, als dat niet lukt ook op je mobiel.
En dieptrieste medewerker doet dat niet en laat je gewoon stikken.

Advies: Bel mobiel, desnoods gewoon het gratis zakelijk nummer.
Moeten ze de boel maar eens op orde maken.

Regio Amsterdam loopt weer te klooien met de stabiliteit.
Dit is al enkele weken aan de gang.
Bevestinging: http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

neeecht schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:28:
Tip voor mensen die Ziggo 1200 willen bellen.
Al een paar dagen werkt het bellen wel, maar kan men je niet verstaan.
Ook terugbellen vanaf Ziggo werkt niet. Diep en diep triest weer.
Een goede medewerker belt je op je vaste lijn terug, als dat niet lukt ook op je mobiel.
En dieptrieste medewerker doet dat niet en laat je gewoon stikken.

Advies: Bel mobiel, desnoods gewoon het gratis zakelijk nummer.
Moeten ze de boel maar eens op orde maken.

Regio Amsterdam loopt weer te klooien met de stabiliteit.
Dit is al enkele weken aan de gang.
Bevestinging: http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/
Was is dan het gratis zakelijke nummer?

Hier voor de 2e keer sinds ik in me nieuwe huis zit geen internet na het werk. Eerste keer Ipv4 dood, zelf gefixt, nog steeds niks van Ziggo terug gehoord. Nu is er weer een kabel in Nijmegen kapot. Begin al spijt van m'n beslissing te krijgen, maar zit er nu toch aan vast. :(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
NoFearCreations schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:44:
[...]

Was is dan het gratis zakelijke nummer?

Hier voor de 2e keer sinds ik in me nieuwe huis zit geen internet na het werk. Eerste keer Ipv4 dood, zelf gefixt, nog steeds niks van Ziggo terug gehoord. Nu is er weer een kabel in Nijmegen kapot. Begin al spijt van m'n beslissing te krijgen, maar zit er nu toch aan vast. :(
https://www.ziggo.nl/zakelijk/klantenservice/contact/
Of het werkt weet ik niet, maar je kunt het altijd proberen.
Gewoon zeggen dat bellen met 1200 geen gehoor geeft.
Nu lees ik ook Nijmegen er weer uit.

Vanmiddag ook hier in Amsterdam/Zaanstad mega traag internet, kort maar toch lang genoeg om te merken.
Volgens mij moest er wat verkeer omgeleid worden.
Geen idee waar Ziggo mee bezig is de laatste tijd, na de komst van de 300mbit+ abbo's en nieuwe troep modems lijkt het echt een stelletje amateurs.

Cisco modem draait perfect online voor 10+ jaar (1x voeding moeten vervangen)
Compal (connectbox) modem kon niet eens UDP connecties tot stand houden.
Nu Hitron modem wel goed, maar netwerk er achter is al zeker mja 5-10 uitgevallen de laatste paar maanden. Allemaal aan de kant van Ziggo.
En dat waren geen upgrades. Wel 1x een kabel door bij de Coentunnel, mja dat is dan 1x minder.
Pagina: 1 ... 135 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.