Bedankt Jim432 en Jerrythafast om het over te nemen terwijl ik er even niet was.
Maar ik zal me maar weer mengen in de strijd...
Mr.Master schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:48:Hoezo, alle nieuwe splitters hebben 3/4dB impact op de retourband? En hoezo, omdat de Horizons ook retour nodig hebben vanwege deze nieuwe splitters? Dat had het eerder niet nodig dan?
fZiggo heeft in het verleden gewoon standaard recievers gehad. Hierdoor was er niet de noodzaak tot retour signaal voor TV's.
De push on unit die bij fZiggo werd gebruikt:
UMU spec sheet
In principe is dat een bandfilter, die de juiste frequenties naar de juiste uitgang pushed.
Een veel ander beestje dus dan de MCP push on adapters die in fUPC werden gebruikt.
MCP specs
MCP is een splitter voor het TV deel van de gutjes (DATA + TV), en een doorgeef luik voor de radio zijde.
Alleen de Cisco PVR's waren apparaten waar gebruik werd gemaakt van een retourband, maar omdat fZiggo nooit AOP opzetstukken had die retour geschikt waren, kregen mensen een FRA752.
Hoezo, "dus het kan zijn dat degene (EV's) die nu geplaatst worden een hogere upstream versterking hebben ingesteld" ? (de nieuwe EV's hebben capaciteit tot 1200MHz, niets meer/minder, i.v.m. voorbereiding DOCSIS 3.1).
Wat een onzin is dit. ga dáár nou eens op in, i.p.v. mij selectief te quoten terwijl iemand hier onzin staat uit te kramen en feitelijk onjuist is?
Engineers zijn met de EV's bezig om te vervangen voor de voorbereiding op docsis 3.1 jah. Maar kan heel goed dat EV's andere instel specificaties hebben meegekregen nou om optimalisaties te doen in het netwerk, gezien alle wijzingen.
Om je even te helpen met de nieuwe versterkers:
https://en-gb.technetix.c...digital-broadband-compact
Features
Adaptable for one or two high level outputs
Operates to 1200 MHz with a forward gain of up to 40 dB
Return path gain of up to 25 dB
Ohh my... de versterker in de EV's hebben zowaar een retourpad versterking

Ze zijn zelfs regelbaar

Wat een gekheid...
Een Horizon heeft altijd retour nodig gehad, dit staat los van de nieuwe splitters. Er wordt hiermee zelfs geïnsinueerd dat in de oude situatie het niet goed werkte.
het echte fZiggo had geen horizon en had geen splitters nodig, laat dat nou eens een keer doordringen...
De daadwerkelijke reden dat er nieuwe splitters geleverd wordt heeft puur te maken met het migratiebeleid van Ziggo tussen fZiggo en fUPC, en andere leveranciers van spullen. Daarnaast met het inrichten van de band tot 1200MHz ivm DOCSIS 3.1. AOP's die nu worden geplaatst van Braun gaan tot 2GHz.
Maak het nou niet zo spannend dan het is met allerlei met van horen zeggen "en het kan zijn" verhalen om interessant te doen. Wat nou upstream dit/dat. Het heeft daar totaal niets mee te maken.
Welkom bij gezond discussie voeren, waar theorieën, aannames en praktijk zich bij elkaar mengen.
edit: Even kort: er wordt gezegd dat de nieuwe splitters 3/4 dB verzwakken op een retoursignaal en dat de nieuwe eindversterkers dit compenseren.
Met nieuwe splitters, heb ik het over al het spul dat nodig is voor Horizon, dus of wel PST-02kk, SQ601, of al dat allernieuwste Braun spul.
Bedankt dat je speciaal voor deze oneliner hebt aangemeld op het forum.
Lees bovenstaande post voor specs van de verschillende units.
[
Voor 3% gewijzigd door
Swordlord op 20-11-2016 15:30
]