Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:08:
Weet iemand of ik straks hbo en my prime kan kijken?

Ik heb ziggo 150mbit met tv royaal en ci+ kaarten (1.2 kaarten zonder interactief gedeelte). Heb geen decoder (wel een humax, maar die staat bij mijn schoonzus).

Krijg ik nu hbo en my prime dat ik via de ziggo app naar de chromecast kan sturen of lukt dat niet omdat ik geen horizon box heb?
Volgens mij krijgt iedereen toch de HBO content zenders ?
Althans mijn schoonouders hebben nog Alles in 1 Plus (oud-Ziggo) en hebben gewoon een mail gehad dat ze de zender erbij krijgen zonder extra kosten dus het lijkt mij dat dit via de app ook zou kunnen

2250 WP Zuid PVoutput

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:08:
Weet iemand of ik straks hbo en my prime kan kijken?

Ik heb ziggo 150mbit met tv royaal en ci+ kaarten (1.2 kaarten zonder interactief gedeelte). Heb geen decoder (wel een humax, maar die staat bij mijn schoonzus).

Krijg ik nu hbo en my prime dat ik via de ziggo app naar de chromecast kan sturen of lukt dat niet omdat ik geen horizon box heb?
Dat heeft niets met de Horizon mediabox te maken. Alle klanten met digitale TV kunnen inloggen op de Ziggo GO / Horizon GO apps. Klanten met het aanvullende pakket TV Royaal, TV Extra of TV Plus worden per 1 januari 2017 gemigreerd naar Movies & Series XL. Daarin zit het MyPrime aanbod en het HBO aanbod. Uitzonderingen daargelaten, maar het Movies & Series XL pakket gaat 2 Euro per maand meer kosten voor TV Plus en TV Royaal klanten van nu. TV Extra klanten van nu gaan 2 Euro per maand minder betalen volgens mij. Klanten die nu HBO als aanvullend pakket hebben, betalen na 1-1-2017 de kosten voor het HBO pakket niet meer (€14,95 p/m)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:21

Swordlord

Act first, think never

MdO82 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:47:
En wie kan het voor elkaar krijgen om er een directe LAN verbinding tussen te kunnen?

Had begrepen dat er zelfs geen switch of router tussen mocht
Switch mag er wel tussen. Routers zijn het probleem, omdat de hoofdbox DHCP server heeft voor de extra mediaboxen, zelfs als hij in thuisnetwerk staat, blijft er een DHCP server draaien (op basis van geclaimde IP' adressen van hoofd DHCP in router/modem) gezien de extra mediaboxen specifieke informatie meekrijgen vanuit de horizon DHCP.

[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 17-11-2016 21:57 ]

Verwijderd

Soundwork schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:37:
[...]

Dat heeft niets met de Horizon mediabox te maken. Alle klanten met digitale TV kunnen inloggen op de Ziggo GO / Horizon GO apps. Klanten met het aanvullende pakket TV Royaal, TV Extra of TV Plus worden per 1 januari 2017 gemigreerd naar Movies & Series XL. Daarin zit het MyPrime aanbod en het HBO aanbod. Uitzonderingen daargelaten, maar het Movies & Series XL pakket gaat 2 Euro per maand meer kosten voor TV Plus en TV Royaal klanten van nu. TV Extra klanten van nu gaan 2 Euro per maand minder betalen volgens mij. Klanten die nu HBO als aanvullend pakket hebben, betalen na 1-1-2017 de kosten voor het HBO pakket niet meer (€14,95 p/m)
Ah ok, als ik er nu heen gaat zegt hij dat ik een abonnement nodig had, dacht dat het kwam omdat ik geen horizon box heb. Dan wacht ik nog even tot 1 januari. Hoop dan de sopranos te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 19:36
Is dit de laatste firmware van de CB?

Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 4.01
Software version : CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Ik ervaar sinds vanochtend haperingen tijdens o.a. het browsen. Na een reset lijkt alles weer goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 17:03
toro schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:02:
Is dit de laatste firmware van de CB?

Standard specification compliant : DOCSIS 3.0
Hardware version : 4.01
Software version : CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Ik ervaar sinds vanochtend haperingen tijdens o.a. het browsen. Na een reset lijkt alles weer goed te werken.
Ik heb de zelfde versie, hier gaat alles nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Soundwork schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:37:
[...]
[knip] TV Extra klanten van nu gaan 2 Euro per maand minder betalen volgens mij. Klanten die nu HBO als aanvullend pakket hebben, betalen na 1-1-2017 de kosten voor het HBO pakket niet meer (€14,95 p/m)
Waarom zouden de TV-E klanten zonder HBO vanaf 01-01-2017 €2,- per maand minder gaan betalen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Weet iemand wat de minimale opslagcapaciteit is van een USB stick om deze werkend te krijgen met een Humax 5300 decoder? Ik heb een 16 GB stickje (grootste wat ik had liggen) geprobeerd en deze wordt herkend en kan ik formateren via de decoder maar opnemen of timeshift lukt niet.

Ik wil geen harddisk aansluiten maar wil wel af en toe op pauze kunnen drukken of een tv programma opnemen. Weten jullie toevallig ook wat het aan opslagcapaciteit kost om bijv. een uur HD of SD op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 07:31
Swordlord schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:44:
[...]

Switch mag er wel tussen. Routers zijn het probleem, omdat de hoofdbox DHCP server heeft voor de extra mediaboxen, zelfs als hij in thuisnetwerk staat, blijft er een DHCP server draaien (op basis van geclaimde IP' adressen van hoofd DHCP in router/modem) gezien de extra mediaboxen specifieke informatie meekrijgen vanuit de horizon DHCP.
En dat uitdelen van IP adressen levert bij mij nog steeds problemen op, maar hopelijk niet voor lang meer.
had eerst alle apparaten aan de hand van het Mac adress een vast IP adres gegegeven en vervolgens hetzelfde IP adres vast gezet in het betreffende apparaat. Nieuwe apparaten blijven echter een ip adres krijgen van de HB.

Ik heb nu 2 UTP splitters besteld (op aanraden van een eerdere posting) waardoor ik de lijn tussen de Horizon boxen echt gescheiden kan houden van mijn huidige netwerk.

Het kan overigens wel werken als het aangesloten zit via een router en switch (werkt nu ook bij mij) zolang de IP range van de HB anders is dan die van de rest van je netwerk. Wel krijg je de problemen zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
rick77 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:40:
Weet iemand wat de minimale opslagcapaciteit is van een USB stick om deze werkend te krijgen met een Humax 5300 decoder? Ik heb een 16 GB stickje (grootste wat ik had liggen) geprobeerd en deze wordt herkend en kan ik formateren via de decoder maar opnemen of timeshift lukt niet.

Ik wil geen harddisk aansluiten maar wil wel af en toe op pauze kunnen drukken of een tv programma opnemen. Weten jullie toevallig ook wat het aan opslagcapaciteit kost om bijv. een uur HD of SD op te nemen?
Ik denk dat je USB-stick helemaal kapot wordt geschreven (als het werkt) door de time-shift buffer die continue loopt. Ik zou je daarom wel aanraden om een externe HDD te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Noppesnada schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:42:
[...]

Ik heb nu 2 UTP splitters besteld (op aanraden van een eerdere posting) waardoor ik de lijn tussen de Horizon boxen echt gescheiden kan houden van mijn huidige netwerk.
Wat bedoel je met UTP Splitters ?
Dat is helemaal niet nodig, je kan toch beter een utpkabel van box één naar de box twee trekken ?

Het nadeel van zo'n splitter is, dat de apparaten NA die splitter allemaal op 100MB/s werken, en niet meer 1000MB/

Blokker_1999 in "utp splitter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 07:31
FreshMaker schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:52:
[...]

Wat bedoel je met UTP Splitters ?
Dat is helemaal niet nodig, je kan toch beter een utpkabel van box één naar de box twee trekken ?

Het nadeel van zo'n splitter is, dat de apparaten NA die splitter allemaal op 100MB/s werken, en niet meer 1000MB/

Blokker_1999 in "utp splitter"
Geloof me, als ik het zou kunnen was het al lang gebeurd. De extra box staat op zolder en door de leiding daar naar toe liggen al een UTP en een dikke Coax kabel. Daar krijg ik met geen mogelijkheid een extra UTP kabel bij.

Leuke bijkomstigheid was dat er ook geen extra kabel te trekken was van mijn tv naar de meterkast (begane grond). De extra loze leiding zat "verstopt" na 30 cm. Ik was het zo beu dat ik 2 weken geleden de betonnen vloer open gehakt heb om tot de ontdekking te komen dat de loodgieter dwars door deze loze leiding een koperen pijp heeft getrokken (dat verklaarde een hoop). Dat heb ik op kunnen lossen en daarom ga ik nu voor die UTP splitter. Dat het maar met 100 MB naar zolder gaat is niet zo een probleem. Er draait alleen een accespoint, mediaspeler en de extra Horizon box op.

Die 100 MB ga ik niet dicht trekken.

Edit 20/11. Utp splitters aangesloten, werken als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 19:36
Oud UPC gebied hier. Ik was bored en ging even een berg traceroutes doen naar Nederlandse providers en bedrijven.

Had ik misschien niet moeten doen dan had ik het niet geweten :-(

Zelfs als de hosts waar ik op tracede in .NL zat gaat bijna 90% van die traces via de states.

Bijna bij alle traces gaat er een hopje naar de states en dan weer terug .NL in. Ik zal dezelfde traces via KPN 4G bijvoorbeeld eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist kreeg ik mail van Ziggo:
Zondag 13 november werkten bij veel van onze klanten de Horizon Go, nieuwe Ziggo GO app en ziggogo.tv niet. En net op de dag dat het Nederlands elftal en onze Max tegelijkertijd voor enorm spannende momenten zorgden. Dat was dubbel balen en het spijt ons.

Alles op alles gezet
Natuurlijk hebben we alles op alles gezet om de boel zo snel mogelijk weer aan de praat te krijgen. Dat bleek nog niet zo simpel. En jammer genoeg werkte alles pas om een uur of elf ’s avonds weer.

Favoriet programma gemist?
Ook als niet-zo’n-sport-fan heeft u misschien een favoriet programma gemist. Wist u dat u veel programma’s tot zeven dagen terug kijkt? Op tv werkt dat met interactieve tv.
Of kijk terug met de tv gids & Replay TV op Ziggo GO, dat heette eerst Horizon Go. Makkelijk hoor.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
MdO82 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:25:
Zojuist kreeg ik mail van Ziggo:

[...]
En dan meteen weer stukje reclame in de laatste alinea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:08:
[...]

En dan meteen weer stukje reclame in de laatste alinea...
Jep, vroeg mij echt af was het nodig om de mail überhaupt te sturen :X
Snap dat het wellicht wat overmacht was (al hadden ze het kunnen weten).

Maar mensen we sturen toch even een mail uit, dat we er niks aan konden doen, maar helaas jammer dat je het niet kom kijken dus je kijkt het maar terug.

Ondertussen weet je al via andere media de uitslag etc, dus of je het dan terug zou kijken

[ Voor 38% gewijzigd door MdO82 op 18-11-2016 18:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:12:
[...]
Jep, vroeg mij echt af was het nodig om de mail überhaupt te sturen :X
Snap dat het wellicht wat overmacht was (al hadden ze het kunnen weten).
Vijf dagen vergaderen voordat je besluit deze mail te sturen. En dan halfslachtig (zonder directe excuses/belofte van verbetering/kleine vergoeding). Dan komt het bij mij niet meer authentiek over :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:00:
[...]

Waarom zouden de TV-E klanten zonder HBO vanaf 01-01-2017 €2,- per maand minder gaan betalen?
Aan jouw reactie te vernemen klopt de informatie niet?
Movies & Series XL bevat naast HBO content ook de content van MyPrime.
Dus als Ziggo het TV Extra pakket zou laten bestaan worden klanten afgezet met 2 Euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:24:
[...]

Dus als Ziggo het TV Extra pakket zou laten bestaan worden klanten afgezet met 2 Euro per maand.
Denk je dat Ziggo/UPC dat een probleem vind ?
Die zeggen dan gewoon stap over op het nieuwe platform.
Dat klanten dat om diverse redenen niet doen dat maakt ze zak uit

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:24:
[...]
Het bedrag wat ik nu per maand neertel voor AIE-E+TV-E ligt al €3,90 hoger dan het Max pakket. Ik betaal dus bijna €4,- meer voor minder ;) Ik lever "vrijwillig" in op het totaalpakket en accepteer (op dit moment nog steeds) zelfs 200/20 i.p.v. 300/30. Voor alle duidelijkheid, ik betaal bijna €4,- extra voor 2/3 van de maximale snelheid :)

Dat doe ik niet per ongeluk, de keuze is bewust gemaakt, al zal ik binnenkort mogelijk toch een Horizon deze kant op laten komen om op zolder in de opslag te plaatsen. Als ik daarbij niet verplicht wordt om mijn huidige modem te vervangen a.g.v. de overstap naar Max, dan zou de keuze om mijn abonnementskosten te gaan verlagen, binnenkort wel eens gemaakt worden misschien. En die Horizon komt dan alleen maar deze kant op omdat ik op dit moment één smartcard niet in gebruik heb, die zou dus mogen vervallen.

Maar om even terug te komen op je aanname. Nee, dat gaan ze niet verlagen nee, ook al is (of lijkt), het zo scheef te zijn v.w.b. abonnementsvorm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rick77 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:40:

Ik denk dat dit niet ligt aan de grootte van de USB-stick, maar aan de schrijfsnelheid ervan. Je hebt echt een capabel exemplaar nodig die continu voor langere tijd tegen de 13 Mbit/s te schrijven. En met time shift (opnemen en terugkijken tegelijk) zit je dan dus al aan een continue throughput van zomaar 25 Mbit/s. Veel USB-sticks zijn teleurstellend traag en halen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Swordlord schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:35:
De versterkers door het hele netwerk heen worden vervangen. Dus kan zijn dat degene die nu zijn geplaatst een hogere upstream versterking ingesteld hebben gekregen.

Al die nieuwe AOP splitters hebben een 3-4 dB impact op retourband, omdat horizons ook retour nodig hebben. Dus kan compensatie zijn daarvoor.
In fZiggo waren eerst altijd de ETU en UMU verdelers, die weinig impact hadden op retourband voor het modem.
De CMTS (Cable Modem Termination System) zorgt voor regulering van de upstream van het modem. Staat los van splitters, AOP's en versterkers.
Bullet NL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:16:
[...]

De MOCA verbinding waarmee de Horizon's (de hoofdbox en de extra) met elkaar communiceren loopt op 1200Mhz, een flink stuk hoger dan de standaard 800Mhz band waar (digitale) TV overloopt.

1200Mhz stelt ook hele andere eisen aan de COAX kabels, heb je problemen met de MOCA verbinding, dan ligt dit zeer waarschijnlijk aan je COAX componenten. Je (muur) dozen en splitters zullen allemaal tot 1200Mhz moeten ondersteunen. Ook belangrijk wanneer je een kabelversterker gebruikt, controleer ook deze als hij tot 1200Mhz gaat.

Daarnaast is het advies om zowel de Hoofdbox als de Extra box in hoog energie niveau te draaien, dit voorkomt lang wachten tijden het opstarten.

Wanneer je de Horizon Extra via Ethernetkabel aansluit op de Hoofdbox, mag dit niet via een "lan" netwerk gaan, de Lan-kabel tussen beide Horizon's moet exclusief zijn.

Door de 1200Mhz problemen ligt de voorkeur op een LAN Kabel, MOCA werkt prima, mits je zeker bent dat al je COAX componenten 1200Mhz ondersteunen.....

Als laatste nog een advies, wanneer je gebruik maakt van een coaxkabelversterker, sluit de beide Horizon Boxen via een 1200Mhz retour geschikte splitter aan op een versterkte poort. Laat het MOCA signaal niet via een COAX versterker lopen!

Kwaliteitverschil zit er niet in MOCA of UTP. In het voormalige Ziggo gebied (voor de fusie met UPC) verdient het de aanbeveling om de Hoofd horizon niet aan te sluiten op een router/kabelmodem.
Laat het interne kabelmodem van de Horizon al het interactieve verkeer afhandelen.
Nee. Het MoCa signaal zit op de zogenoemde D-band. Dit MoCa signaal loopt tussen de 1150 en 1500 MHz. Dus niet enkel 1200 MHz. MoCa heeft dus meerdere kanalen waarop het dienst doet. Ik denk dat je in de war bent met het oog op EuroDOCSIS 3.1, waarbij het netwerk al op wordt voorbereid.

Eindversterkers lopen nu tot 1200MHz. Het AOP zal dan ook vervangen moeten worden. Dit gebeurd nu al bij nieuwe installaties. Eerder werd o.a. de Astro Gut14D (woonkamer) en de NTP-1 (meterkast) in fUPC gebied, en o.a. de TRAS2000, DIO AOP's in fZiggo gebied gebruikt. Dit wordt nu de Braun BTV01, (enkel galvanisch in woonkamer, en dubbel galv. in meterkast).

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Master schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:23:
[...]

De CMTS (Cable Modem Termination System) zorgt voor regulering van de upstream van het modem. Staat los van splitters, AOP's en versterkers.
Dat staat natuurlijk niet los van elkaar. Als het retoursignaal veel zwakker aankomt bij de CMTS doordat er een component tussen is geplaatst die voor meer demping zorgt gaat de CMTS natuurlijk vragen om de upstream power te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Jerrythafast schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:27:
[...]

Dat staat natuurlijk niet los van elkaar. Als het retoursignaal veel zwakker aankomt bij de CMTS doordat er een component tussen is geplaatst die voor meer demping zorgt gaat de CMTS natuurlijk vragen om de upstream power te verhogen.
Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik doelde op de opmerking van degene die ik Quote. Bovendien geef ik al aan dat CMTS dus reguleert, je zegt hetzelfde alleen met andere woorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Master op 19-11-2016 14:29 ]

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Mr.Master schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat je me niet goed begrijpt. Ik doelde op de opmerking van degene die ik Quote. Bovendien geef ik al aan dat CMTS dus reguleert, je zegt hetzelfde alleen met andere woorden.
De CMTS reguleert het modem zodoende, dat bij de CMTS een signaal van 0 dB binnen komt.

Als er in jouw coax pad 42 dB demping zit (het resultaat van kabeldemping + versterking), dan zal de CMTS het modem aansturen om met 42 dB te zenden.

Ga je thuis een retourgeschikte versterker plaatsen, zoals een FRA, die 2dB retour versterking heeft. Dan is de totale demping die het systeem heeft nog maar 40 dB. De CMTS zal hierop inspelen en het modem zodoende aansturen dat hij nog maar 40dB hoeft te zenden dus dat het resulteert op 0 dB bij de CMTS.

Gooi je een ipv een FRA een extra splitter in het pad van je modem, dan zal de demping in het coax pad met 4 dB omhoog gaan. Dan zal de CMTS het modem weer instrueren hoger te zenden namelijk 46 dB

Gezien in het fZiggo gebied nu wordt gewerkt met splitters en geen bandfilters voor het splitsen van data. Is het heel plausibel dat in de versterkers het upstream signaal tikje omhoog is gezet, om het extra verlies van die splitters te compenseren.
Want soms zitten mensen al tegen de 48 dB demping aan te hikken terwijl ze een UMU hebben. Zet de nieuwe splitter op je AOP ipv de UMU en je zit boven de 51 dB demping voor je modem.
Wat resulteert dat die modems op order van de CMTS met 51 dB moeten zenden... Dus boven de norm...

[ Voor 29% gewijzigd door Swordlord op 19-11-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09 11:00
Sinds augustus Ziggo klant, alles-in-1 pakket met de Horizon box.

Het probleem:

In het begin werkte eigenlijk alles prima. Echter, de laatste paar weken (laatste dagen steeds erger) heb ik het idee dat het internet instabiel is. Het laden van webpagina's duur soms dermate lang dat de hele pagina niet geladen word. Tijdens online gaming (Playstation) word de verbinding met de EA server vaak verbroken, waarschijnlijk omdat het internet net even wegvalt.

De internetkabel vanuit de Horizon Box gaat rechtstreeks naar de computer beneden en die haalt prima snelheden van ruim 140 Mbps. Echter merken we zowel beneden als boven dat het af en toe te lang duurt voordat een pagina geladen word, internet blijft dan draaien.

Dat we boven lagere snelheden halen van rond de 40 Mbps, vanwege een WiFi verbinding, snap ik.

Ik heb ook het programma inSSIDer geïnstalleerd om eventueel een ander kanaal te kiezen, maar het is hier flink druk en eigenlijk is het huidige kanaal nog de 'beste'.

Helaas ook problemen met mijn PS4 (ook boven). Deze geeft de foutcode NW-31294-9, wat staat voor 'Verbinding verlopen vanwege instabiele draadloze verbinding'. Ik heb gewoon verbinding met mijn PS4 maar dat het dus niet werkt zoals hoort, is duidelijk.

Zojuist de PS4 beneden geplaatst, verbonden met hetzelfde WiFi netwerk en opnieuw de foutcode NW-31294-9. En dat terwijl de PS4 nu vlak naast de Horizon Box staat.

Hoe kan dit? Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:12

mb1

Sinds afgelopen week Ziggo TV bij m'n ouders aan laten sluiten, later wordt dit aangevuld met internet en bellen.
Nu kunnen ze dus gebruik maken van de standaard tv kanalen en het standaard DVB-C aanbod incl Ziggo sport

Nu de tv in de woonkamer (Samsung met interne DVB-C tuner) ingesteld op Ziggo en prima beeld.
Instellingen frequentie 164.000 QAM64 netwerk id 4444 symbool frequentie 6900.

Nu hadden we al een Samsung DCB-H380R tuner staan voor de tv op zolder.
Op Telfort glasvezel (coax uitgang glasvezen modum) werkte dit altijd prima.
Nu op Ziggo leek de Samsung DCB-H380R defect te zijn in eerste instantie.
Indien de juiste frequenties werden ingesteld in het apparaat (zie hierboven) dan knalt de signaal sterkte balk gelijk naar maximaal en daarna reboot de Samsung DCB-H380R onmiddelijk.

Ik had het idee dat er iets niet pluis was met het apparaat en heb voor €10, twee indentieke apparaten via MP gekocht.
Wat blijkt nu: zelfde probleem doet zich bij deze apparaten voor!
Ik heb het idee dat het signaal van Ziggo zo "hard" is dat de Samsung DCB-H380R compleet overstuurd wordt. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
mb1 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:27:
Sinds afgelopen week Ziggo TV bij m'n ouders aan laten sluiten, later wordt dit aangevuld met internet en bellen.
Nu kunnen ze dus gebruik maken van de standaard tv kanalen en het standaard DVB-C aanbod incl Ziggo sport

Nu de tv in de woonkamer (Samsung met interne DVB-C tuner) ingesteld op Ziggo en prima beeld.
Instellingen frequentie 164.000 QAM64 netwerk id 4444 symbool frequentie 6900.

Nu hadden we al een Samsung DCB-H380R tuner staan voor de tv op zolder.
Op Telfort glasvezel (coax uitgang glasvezen modum) werkte dit altijd prima.
Nu op Ziggo leek de Samsung DCB-H380R defect te zijn in eerste instantie.
Indien de juiste frequenties werden ingesteld in het apparaat (zie hierboven) dan knalt de signaal sterkte balk gelijk naar maximaal en daarna reboot de Samsung DCB-H380R onmiddelijk.

Ik had het idee dat er iets niet pluis was met het apparaat en heb voor €10, twee indentieke apparaten via MP gekocht.
Wat blijkt nu: zelfde probleem doet zich bij deze apparaten voor!
Ik heb het idee dat het signaal van Ziggo zo "hard" is dat de Samsung DCB-H380R compleet overstuurd wordt. Iemand ideeën?
Ander type ontvanger nemen. Dit type ontvanger wordt door Ziggo niet meer ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MediaZoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:39:
[...]

Ander type ontvanger nemen. Dit type ontvanger wordt door Ziggo niet meer ondersteund.
Ondersteund of niet, ongecodeerd DVB-C weergeven zou toch gewoon moeten werken? :? Dat er dan geen firmwareupdates meer worden geleverd zou de werking niet moeten beïnvloeden, toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 19-11-2016 15:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
MisterMarcFR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:05:

Het probleem:

In het begin werkte eigenlijk alles prima. Echter, de laatste paar weken (laatste dagen steeds erger) heb ik het idee dat het internet instabiel is. Het laden van webpagina's duur soms dermate lang dat de hele pagina niet geladen word. Tijdens online gaming (Playstation) word de verbinding met de EA server vaak verbroken, waarschijnlijk omdat het internet net even wegvalt.

De internetkabel vanuit de Horizon Box gaat rechtstreeks naar de computer beneden en die haalt prima snelheden van ruim 140 Mbps. Echter merken we zowel beneden als boven dat het af en toe te lang duurt voordat een pagina geladen word, internet blijft dan draaien.

Dat we boven lagere snelheden halen van rond de 40 Mbps, vanwege een WiFi verbinding, snap ik.

Ik heb ook het programma inSSIDer geïnstalleerd om eventueel een ander kanaal te kiezen, maar het is hier flink druk en eigenlijk is het huidige kanaal nog de 'beste'.

Helaas ook problemen met mijn PS4 (ook boven). Deze geeft de foutcode NW-31294-9, wat staat voor 'Verbinding verlopen vanwege instabiele draadloze verbinding'. Ik heb gewoon verbinding met mijn PS4 maar dat het dus niet werkt zoals hoort, is duidelijk.

Zojuist de PS4 beneden geplaatst, verbonden met hetzelfde WiFi netwerk en opnieuw de foutcode NW-31294-9. En dat terwijl de PS4 nu vlak naast de Horizon Box staat.

Heeft jouw horizon een scart aansluiting? Zo ja dan heb je de oude, die werkt niet zo lekker met wifi. Een los modem gaat denk ik beter werken. Dir krijg je meteen van ziggo als je er om vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:12

mb1

Raven schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:40:
[...]

Ondersteund of niet, ongecodeerd DVB-C weergeven zou toch gewoon moeten werken? :? Dat er dan geen firmwareupdates meer worden geleverd zou de werking niet moeten beïnvloeden, toch?
Exact, dat dacht ik ook ik gebruik hem zonder smartcard namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
menzo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:19:
[...]

Heeft jouw horizon een scart aansluiting? Zo ja dan heb je de oude, die werkt niet zo lekker met wifi. Een los modem gaat denk ik beter werken. Dir krijg je meteen van ziggo als je er om vraagt.
Ja dat klopt, heeft inderdaad scart! Een los modem vragen (welke?) of een nieuwe Horizon Box?

Ik heb Ziggo 2 keer gebeld vandaag met dit probleem, konden ze van afstand niet zien welke ik heb? Moet van Ziggo maar een acces point of powerline adapter aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
MediaZoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:39:
Je bent in de war met de H360, de H380 wordt nog altijd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
hcQd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:33:
[...]

Je bent in de war met de H360, de H380 wordt nog altijd ondersteund.
My bad |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

PauseBreak schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:47:
[...]

Ah, vandaar dat de demping die ik op mijn modem kan zien is opgelopen naar -6dBmV tot -7dBmV, waar dat eerst rond de -2dBmV tot -3dBmV lag voor de werkzaamheden. En dat met een UMU.
Ik heb een nieuwe gekregen...sq601.
Waar kan ik die waardes vinden. Wellicht interessant om te posten?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
MisterMarcFR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 16:51:
[...]

Ja dat klopt, heeft inderdaad scart! Een los modem vragen (welke?) of een nieuwe Horizon Box?

Ik heb Ziggo 2 keer gebeld vandaag met dit probleem, konden ze van afstand niet zien welke ik heb? Moet van Ziggo maar een acces point of powerline adapter aanschaffen..
Horizon met scart is de oude en zonder is de nieuwe, maar ze kunnen niet bepalen welke je krijgt. Als je om een los modem vraagt krijg je gok ik een connect box die heeft hele krachtige wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
menzo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:24:
[...]

Horizon met scart is de oude en zonder is de nieuwe, maar ze kunnen niet bepalen welke je krijgt. Als je om een los modem vraagt krijg je gok ik een connect box die heeft hele krachtige wifi.
Ziggo gebeld, werd doorverbonden naar de technische dienst. Verhaal ook daar verteld, hij verwacht dat mijn box defect is. Krijg de nieuwe box opgestuurd!

Even afwachten of dit de problemen oplost maar ik wil je in ieder geval enorm bedanken Menzo! Hier was ik zelf niet opgekomen en de andere medewerkers van de Ziggo helpdesk blijkbaar ook niet..

[ Voor 4% gewijzigd door MisterMarcFR op 19-11-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Hier meer mensen het probleem sinds deze week dat er zenders en programma's ontbreken bij TV Gemist? Fox staat bijvoorbeeld niet in de lijst van zenders. (Ik heb een Humax 5200C, woonachtig in Tilburg).

Na gebeld te hebben met de helpdesk en een factory reset, die geen verschil maakt, kreeg ik de tip om via "Aanbieders" bij Fox op te zoeken maar dan ontbreken er een hoop programma's.

Als er meer dan 3 van deze meldingen binnenkomen gaan ze ermee aan de slag :?
Omdat ik 50 minuten aan de lijn heb gehangen, heb ik wel een gratis maand Film1 gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door Canard op 19-11-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swordlord schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:53:
[...]

De CMTS reguleert het modem zodoende, dat bij de CMTS een signaal van 0 dB binnen komt.

Als er in jouw coax pad 42 dB demping zit (het resultaat van kabeldemping + versterking), dan zal de CMTS het modem aansturen om met 42 dB te zenden.

Ga je thuis een retourgeschikte versterker plaatsen, zoals een FRA, die 2dB retour versterking heeft. Dan is de totale demping die het systeem heeft nog maar 40 dB. De CMTS zal hierop inspelen en het modem zodoende aansturen dat hij nog maar 40dB hoeft te zenden dus dat het resulteert op 0 dB bij de CMTS.

Gooi je een ipv een FRA een extra splitter in het pad van je modem, dan zal de demping in het coax pad met 4 dB omhoog gaan. Dan zal de CMTS het modem weer instrueren hoger te zenden namelijk 46 dB

Gezien in het fZiggo gebied nu wordt gewerkt met splitters en geen bandfilters voor het splitsen van data. Is het heel plausibel dat in de versterkers het upstream signaal tikje omhoog is gezet, om het extra verlies van die splitters te compenseren.
Want soms zitten mensen al tegen de 48 dB demping aan te hikken terwijl ze een UMU hebben. Zet de nieuwe splitter op je AOP ipv de UMU en je zit boven de 51 dB demping voor je modem.
Wat resulteert dat die modems op order van de CMTS met 51 dB moeten zenden... Dus boven de norm...
Waar haal jij deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Swordlord schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:53:
[...]

Wat probeer je te vertellen eigenlijk? Werking van CMTS is me bekend, maar in je eerdere reactie blijkt dat je niet veel kaas hebt gegeten van de materie. Bovendien doe je aannames als dat iets "plausibel" is. Een EV doet zijn werk wel, je lijkt hiermee opnieuw te beweren dat een EV het retoursignaal voor de klant versterkt. Dat doet een EV niet, een CMTS reguleert het modem, en dit modem stuurt het retour uit naar de EV. Juist bij een DS speelt het wél een rol. Je haalt allemaal dingen door elkaar. Daarom is het advies dan ook altijd een modem bij het AOP te plaatsen met een max coax lengte van 90cm. Dat er een splitter tussen zit, doet niet af aan het feit dat het modem zijn retour terugstuurt. Als er teveel demping is dan is de installatie of het AOP niet in orde, alsmede groen die naar EV loopt, een rotte multitap of een EV dat problemen geeft. En als dat laatste al het geval lijkt te zijn, dan is het een probleem voor meer klanten die op diezelfde multitap zitten van EV. CMTS zorgt ervoor dat het modem zijn retour harder of zachter uitstuurt. Onder normale omstandigheden heb je niets van doen met een eigen versterker of de EV buiten in straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:34:
[...]

'van horen zeggen' vrees ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

MisterMarcFR schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:05:

Het probleem:

Wat je zou kunnen doen is 1200 bellen, en vragen of ze de historiek van je producten willen uitlezen. Als blijkt dat er veel gedoe is, dus uitval, slechte SER/CSER, cq. een slechte USTX (upstream) en veel ruis dan moet er iemand langs gestuurd worden om te kijken waar dit aan ligt. Want je hebt zowel WIFI als bedraad gewoon een instabiele verbinding.

Je zou wellicht zelf nog in het kabelmodem van de horizon kunnen kijken door in je browser: http://gwlogin.net te tikken. Gebruikersnaam en ww zijn beide standaard: admin. Als je vervolgens kijkt bij status upstream en downstream zou je wellicht wat waarden kunnen posten. Bij een SMT G-7400 (eerste model Horizon) heb je 4 upstream kanalen die gelocked zijn. Als er slechts 3 of 1 gelocked is met een waarde van 55 / 58dB, dan is er iets niet pluis. Bij een SMT-G7401 (laatste model Horizon) heb je 6 upstream kanalen. Downstream bij laatst genoemde zijn 16 kanalen, bij de G7400 slechts 8 DS kanalen.

Ik zou als ik jou was een deconsolidatie aanvragen. Dit houdt in dat je een los modem krijgt naast je Horizon. Dat is de Connectbox van Ziggo, een wit modem (merk: Compal). Ook dit modem is net als de Horizon een WIFI dual band. Als je dat modem hebt geïnstalleerd adviseer ik je om zowel de 2.4 als de 5 GHz Wifi op je Horizon uit te zetten, of je kan m als extra accespoint gebruiken. Moet je wel een UTP kabel tussen je Compal en Horizon trekken. En natuurlijk je kanalen veranderen (dus niet dat je zowel de Compal als je HZN op hetzelfde wifi kanaal hebt staan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
Mr.Master schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:02:
[...]
Een EV doet zijn werk wel, je lijkt hiermee opnieuw te beweren dat een EV het retoursignaal voor de klant versterkt. Dat doet een EV niet, een CMTS reguleert het modem, en dit modem stuurt het retour uit naar de EV. Juist bij een DS speelt het wél een rol. Je haalt allemaal dingen door elkaar.
Dat doet een EV wel, pak de datasheet van een DBC1200 er maar eens bij. Voordat je Swordlord zijn verhaal af doet met een sneer zou ik het nog eens lezen want wat er staat klopt gewoon. Het CMTS zorgt inderdaad voor bepaling van het zendvermogen van een modem afhankelijk van de demping in de hele linie tussen het modem en het CMTS. Dit staat dus niet los van AOP's, splitters en kabels aangezien zij een direct effect hebben op zowel de downstream als de upstream band.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Jim423 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:48:
[...]

Dat doet een EV wel, pak de datasheet van een DBC1200 er maar eens bij. Voordat je Swordlord zijn verhaal af doet met een sneer zou ik het nog eens lezen want wat er staat klopt gewoon. Het CMTS zorgt inderdaad voor bepaling van het zendvermogen van een modem afhankelijk van de demping in de hele linie tussen het modem en het CMTS. Dit staat dus niet los van AOP's, splitters en kabels aangezien zij een direct effect hebben op zowel de downstream als de upstream band.
Ik zeg nergens dat wat een CMTS doet niet klopt, het ging me om zijn eerdere uitspraken. Heel makkelijk hoor, om het af te doen als een sneer door zelf selectief te quoten. Een eMTA regelt zelf zijn upstream aan de hand van CMTS. Als die wordt gedempt door een splitter, dan vraagt CMTS simpel aan het kabelmodem deze te verhogen. Een kabelmodem kan gewoon hoger uitsturen, waar uiteraard een grens aan zit. Als die grens is bereikt, dan is er iets grondig mis met de installatie, of in zijn retourpad met splitter/AOP, groen, multitap of EV.

Het gaat me om deze uitspraak:
Swordlord schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:35:
De versterkers door het hele netwerk heen worden vervangen. Dus kan zijn dat degene die nu zijn geplaatst een hogere upstream versterking ingesteld hebben gekregen.

Al die nieuwe AOP splitters hebben een 3-4 dB impact op retourband, omdat horizons ook retour nodig hebben. Dus kan compensatie zijn daarvoor.
In fZiggo waren eerst altijd de ETU en UMU verdelers, die weinig impact hadden op retourband voor het modem.
Hoezo, alle nieuwe splitters hebben 3/4dB impact op de retourband? En hoezo, omdat de Horizons ook retour nodig hebben vanwege deze nieuwe splitters? Dat had het eerder niet nodig dan?

Hoezo, "dus het kan zijn dat degene (EV's) die nu geplaatst worden een hogere upstream versterking hebben ingesteld" ? (de nieuwe EV's hebben capaciteit tot 1200MHz, niets meer/minder, i.v.m. voorbereiding DOCSIS 3.1).

Wat een onzin is dit. ga dáár nou eens op in, i.p.v. mij selectief te quoten terwijl iemand hier onzin staat uit te kramen en feitelijk onjuist is?

Een Horizon heeft altijd retour nodig gehad, dit staat los van de nieuwe splitters. Er wordt hiermee zelfs geïnsinueerd dat in de oude situatie het niet goed werkte.

De daadwerkelijke reden dat er nieuwe splitters geleverd wordt heeft puur te maken met het migratiebeleid van Ziggo tussen fZiggo en fUPC, en andere leveranciers van spullen. Daarnaast met het inrichten van de band tot 1200MHz ivm DOCSIS 3.1. AOP's die nu worden geplaatst van Braun gaan tot 2GHz.

Maak het nou niet zo spannend dan het is met allerlei met van horen zeggen "en het kan zijn" verhalen om interessant te doen. Wat nou upstream dit/dat. Het heeft daar totaal niets mee te maken.

edit: Even kort: er wordt gezegd dat de nieuwe splitters 3/4 dB verzwakken op een retoursignaal en dat de nieuwe eindversterkers dit compenseren.

Sorry, maar als een signaal al slecht richting EV wordt gestuurd dan mag je iets aan je binnenhuis installatie doen. Want wat je al slecht verstuurd en/of verzwakt aankomt maakt een EV niet beter. Het versterkt nét zogoed de ruis en troep. Dus het effect hiervan is uiteindelijk ruis versterken.

Ergo: zorg dat je binnenhuisinstallatie in orde is, je AOP in orde is (kan je Ziggo voor bellen, die monteren gratis een nieuwe), en mocht er dan blijken een slechte upstream te zijn, dan komt een netwerk monteur de groene kabel pulsen en pakt nog eens zijn DSAM meter erbij om e.e.a. uit te sluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Master op 20-11-2016 00:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mr.Master schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:48:
[...]

Ik zeg nergens dat wat een CMTS doet niet klopt, het ging me om zijn eerdere uitspraken. Heel makkelijk hoor, om het af te doen als een sneer door zelf selectief te quoten. Een eMTA regelt zelf zijn upstream aan de hand van CMTS. Als die wordt gedempt door een splitter, dan vraagt CMTS simpel aan het kabelmodem deze te verhogen. Een kabelmodem kan gewoon hoger uitsturen, waar uiteraard een grens aan zit. Als die grens is bereikt, dan is er iets grondig mis met de installatie, of in zijn retourpad met splitter/AOP, groen, multitap of EV.

[...]

Hoezo, alle nieuwe splitters hebben 3/4dB impact op de retourband? En hoezo, omdat de Horizons ook retour nodig hebben vanwege deze nieuwe splitters? Dat had het eerder niet nodig dan?

Hoezo, "dus het kan zijn dat degene (EV's) die nu geplaatst worden een hogere upstream versterking hebben ingesteld" ? (de nieuwe EV's hebben capaciteit tot 1200MHz, niets meer/minder, i.v.m. voorbereiding DOCSIS 3.1).

Wat een onzin is dit. ga dáár nou eens op in, i.p.v. mij selectief te quoten terwijl iemand hier onzin staat uit te kramen en feitelijk onjuist is?

Een Horizon heeft altijd retour nodig gehad, dit staat los van de nieuwe splitters. Er wordt hiermee zelfs geïnsinueerd dat in de oude situatie het niet goed werkte.

De daadwerkelijke reden dat er nieuwe splitters geleverd wordt heeft puur te maken met het migratiebeleid van Ziggo tussen fZiggo en fUPC, en andere leveranciers van spullen. Daarnaast met het inrichten van de band tot 1200MHz ivm DOCSIS 3.1. AOP's die nu worden geplaatst van Braun gaan tot 2GHz.

Maak het nou niet zo spannend dan het is met allerlei met van horen zeggen "en het kan zijn" verhalen om interessant te doen. Wat nou upstream dit/dat. Het heeft daar totaal niets mee te maken.

edit: Even kort: er wordt gezegd dat de nieuwe splitters 3/4 dB verzwakken op een retoursignaal en dat de nieuwe eindversterkers dit compenseren.

Sorry, maar als een signaal al slecht richting EV wordt gestuurd dan mag je iets aan je binnenhuis installatie doen. Want wat je al slecht verstuurd en/of verzwakt aankomt maakt een EV niet beter. Het versterkt nét zogoed de ruis en troep. Dus het effect hiervan is uiteindelijk ruis versterken.

Ergo: zorg dat je binnenhuisinstallatie in orde is, je AOP in orde is (kan je Ziggo voor bellen, die monteren gratis een nieuwe), en mocht er dan blijken een slechte upstream te zijn, dan komt een netwerk monteur de groene kabel pulsen en pakt nog eens zijn DSAM meter erbij om e.e.a. uit te sluiten.
Waar Swordlord in zijn bericht op doelde is het in oud-Ziggo-gebied vervangen van UMU-1006T door SQ601 signaalverdelers. In oud-Ziggo-gebied waren er namelijk nooit Horizonboxen en nu die er wel zijn is er één eigenschap aan UMU's die de werking van zo'n Horizon hinderen: de TV-out poort op de UMU is niet retourgeschikt. De 3/4 dB extra demping waar Swordlord over spreekt is het verschil tussen de Data-poort op de UMU versus die op de SQ601. De SQ601 heeft op deze poort een hogere demping (4 a 5 dB, kan de datasheet even niet vinden) dan de UMU (0.5-1.0 dB). Dus als je eerst je modem op een UMU had aangesloten en die t.b.v. een Horizon vervangt door een SQ601 gaat je upstream demping omhoog. Dit zou Ziggo compenseren door de versterking van de retour in de EV's iets op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Mr.Master schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:17:
[...]

Wat je zou kunnen doen is 1200 bellen, en vragen of ze de historiek van je producten willen uitlezen. Als blijkt dat er veel gedoe is, dus uitval, slechte SER/CSER, cq. een slechte USTX (upstream) en veel ruis dan moet er iemand langs gestuurd worden om te kijken waar dit aan ligt. Want je hebt zowel WIFI als bedraad gewoon een instabiele verbinding.

Je zou wellicht zelf nog in het kabelmodem van de horizon kunnen kijken door in je browser: http://gwlogin.net te tikken. Gebruikersnaam en ww zijn beide standaard: admin. Als je vervolgens kijkt bij status upstream en downstream zou je wellicht wat waarden kunnen posten. Bij een SMT G-7400 (eerste model Horizon) heb je 4 upstream kanalen die gelocked zijn. Als er slechts 3 of 1 gelocked is met een waarde van 55 / 58dB, dan is er iets niet pluis. Bij een SMT-G7401 (laatste model Horizon) heb je 6 upstream kanalen. Downstream bij laatst genoemde zijn 16 kanalen, bij de G7400 slechts 8 DS kanalen.

Ik zou als ik jou was een deconsolidatie aanvragen. Dit houdt in dat je een los modem krijgt naast je Horizon. Dat is de Connectbox van Ziggo, een wit modem (merk: Compal). Ook dit modem is net als de Horizon een WIFI dual band. Als je dat modem hebt geïnstalleerd adviseer ik je om zowel de 2.4 als de 5 GHz Wifi op je Horizon uit te zetten, of je kan m als extra accespoint gebruiken. Moet je wel een UTP kabel tussen je Compal en Horizon trekken. En natuurlijk je kanalen veranderen (dus niet dat je zowel de Compal als je HZN op hetzelfde wifi kanaal hebt staan).
Krijg komende week een nieuwe Horizon Box toegestuurd, mocht dat niet baten dan ga ik zeker jouw tips opvolgen door een monteur te laten komen en eventueel de Connectbox aan te vragen.

Heb even ingelogd en gekeken bij Up- en Downstream:

Up:

Zender # Kanaal ID Vergrendelingsstatus Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 3 Locked 44000000 16QAM 5120 ATDMA 36.5
2 6 Locked 23300000 16QAM 2560 ATDMA 36.5
3 5 Locked 30200000 16QAM 5120 ATDMA 36.5
4 4 Locked 37100000 16QAM 5120 ATDMA 38.0

Down:

Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbol Rate SNR Vermogen
1 49 Locked 308000000 256QAM 6952 37.1 5.5
2 50 Locked 316000000 256QAM 6952 37.1 5.5
3 51 Locked 324000000 256QAM 6952 37.6 5.5
4 52 Locked 332000000 256QAM 6952 37.4 5.5
5 53 Locked 340000000 256QAM 6952 37.9 5.6
6 54 Locked 348000000 256QAM 6952 37.9 5.5
7 55 Locked 356000000 256QAM 6952 37.9 5.6
8 56 Locked 364000000 256QAM 6952 37.9 5.8

Zegt dit iets? Geen flauw idee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ziet er wel prima uit. In de eerste post staan de streefwaardes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
[...]

[...]

Jerrythafast is me al voor ;) Ik kan zijn verhaal bevestigen, het gaat hier wel om fZiggo gebied. Voor fUPC gebied zou Swordlords theorie inderdaad niet opgaan. Echter zit ik in fUPC gebied en ook hier is na de ombouw mijn modem 4dB lichter komen te staan maar dit zal per gebied wel verschillen. Dit topic is ook bedoeld als discussietopic en wat mij betreft hoeven we het niet puur bij (Ziggo)feiten te houden, een plausibele theorie waarom Ziggo het e.e.a. doet (zowel op product als technisch niveau) vind ik er ook gewoon bij horen...
menzo schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:00:
Ziet er wel prima uit. In de eerste post staan de streefwaardes.
Retour staat wel licht hoor. Zou deze boven de 41dBmV Tx willen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 20-11-2016 11:50 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:49:
Retour staat wel licht hoor. Zou deze boven de 41dBmV Tx willen zien.
De CMTS vindt het kennelijk niet nodig om het modem te instrueren om met meer vermogen te zenden, dus waarom zou dat upstream signaal boven de 41 dBmV moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hoe lager je gaat zitten met je zendvermogen hoe lager de upstream SNR wordt. Als de wijk/segment compleet ruisvrij zou zijn is er inderdaad geen probleem. Helaas zit er in de praktijk wel ruis/noise in een netwerk afkomstig uit bijvoorbeeld binnenhuisinstallaties. Dus het kan goed gaan echter is er wel een verhoogd risico op problemen. Een tweedeler toevoegen zou al een verbetering zijn, de downstream komt dan ook dichter bij de 0dBmV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:01:
Dus het kan goed gaan echter is er wel een verhoogd risico op problemen.
Als er sprake is van problemen zal dat door de CMTS worden gedetecteerd waarna het modem via de Ranging Response instructies zal ontvangen om het zend vermogen aan te passen. Het is juist de bedoeling dat het modem met een laag vermogen begint zodat in samenwerking met de CMTS via het Ranging mechanisme de boel afgeregeld kan worden en afgeregeld kan blijven worden. Het modem is niet voor niets verplicht om de X seconden een Ranging Request te verzenden die door de CMTS beantwoord moet worden met een Ranging Response.
Een tweedeler toevoegen zou al een verbetering zijn, de downstream komt dan ook dichter bij de 0dBmV.
Voor de downstreams geldt dat modem zelf signaleren of de kwaliteit van de digitale signaaloverdracht in orde is via de Correctable/Uncorrectable (Pre-RS/Post-RS) waarden. Als die nagenoeg nul zijn en blijven dan heeft het rommelen aan de signaal sterkte geen zin en zal mogelijk als gevolg van niet goed uitgevoerde aanpassingen zelfs tot een verslechtering kunnen leiden. Als de downstream data foutloos binnenkomt zal die niet nog "foutlozer" worden door signaal sterkte aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb nu bij twee mensen met een Horizon box gewerkt. Het is niks voor mij, er zit veel te veel poespas op die ik toch niet ga gebruiken.

Echter één ding mis ik wel, hoe krijg ik het voor elkaar dat ik met mijn CI+ net zo snel kan zappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beekforel schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:11:
Ik heb nu bij twee mensen met een Horizon box gewerkt. Het is niks voor mij, er zit veel te veel poespas op die ik toch niet ga gebruiken.

Echter één ding mis ik wel, hoe krijg ik het voor elkaar dat ik met mijn CI+ net zo snel kan zappen?
Dan moet je een TV hebben die minimaal 2 tuners heeft en waarvan in de software een handigheidje zit ingebouwd dat ervoor zorgt dat de andere tuner alvast op de volgende zender gaat staan als jij aan het zappen bent. Want dat is volgens mij hoe de Horizon dat doet: die heeft iets van 6 tuners en hij probeert continu één tuner van tevoren al op de volgende zender af te stemmen waar je naartoe zult gaan zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ArChie schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:04:
[...]

Als er sprake is van problemen zal dat door de CMTS worden gedetecteerd waarna het modem via de Ranging Response instructies zal ontvangen om het zend vermogen aan te passen. Het is juist de bedoeling dat het modem met een laag vermogen begint zodat in samenwerking met de CMTS via het Ranging mechanisme de boel afgeregeld kan worden en afgeregeld kan blijven worden. Het modem is niet voor niets verplicht om de X seconden een Ranging Request te verzenden die door de CMTS beantwoord moet worden met een Ranging Response.

[...]

Voor de downstreams geldt dat modem zelf signaleren of de kwaliteit van de digitale signaaloverdracht in orde is via de Correctable/Uncorrectable (Pre-RS/Post-RS) waarden. Als die nagenoeg nul zijn en blijven dan heeft het rommelen aan de signaal sterkte geen zin en zal mogelijk als gevolg van niet goed uitgevoerde aanpassingen zelfs tot een verslechtering kunnen leiden. Als de downstream data foutloos binnenkomt zal die niet nog "foutlozer" worden door signaal sterkte aanpassingen.
Ik heb nergens gezegd dat de downstream ''foutlozer'' binnenkomt. Ik zeg alleen dat die dichter bij de 0 dBmV komt wat de ''ideale'' signaalsterkte is. +5dBmV downstream Rx zal idd niet tot problemen leiden en de plaatsing van een tweedeler is eigenlijk ter verbetering van de upstream Tx. Om nog even terug te komen op het upstream verhaal, noise en zendvermogen zijn 2 verschillende dingen. Het CMTS kijkt puur hoe ''hard'' de carrier binnenkomt op zijn kaart en stuurt hierop het modem aan zoals je al verteld. Noise/ruis zorgt niet per definitie voor demping op de carrier dwz stel de ruisvloer komt 30dB omhoog door een probleem kan het CMTS niet simpelweg zeggen stuur maar 30dB harder want dan kan ik je weer horen. Dan zou namelijk de carrier 30dB ''te hard'' binnenkomen op de kaart waarna er oversturing plaatsvind. Je hebt inderdaad enige marge echter hoor je iemand in een drukke zaal natuurlijk liever luid en duidelijk dan maar net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:04:
[...]

[...]

Bovendien ontgaat me de wens om het downstream signaal door middel van een splitter dichter bij 0dBmV te brengen zolang het niet veel te hoog is (ruim boven +8dBmV). Welke voorstelling van zaken zit hier achter? Immers 0dBmV is het gemiddelde van een goed signaal, een paar dB meer is hoegenaamd geen probleem, een paar dB minder ook niet. Ik bespeur hier de gedachte dat 0dBmV het beste zou zijn. Met die splitter heb je kans dat juist de SNR waar je het zelf over hebt, maar dan voor de downstream, verslechtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De SNR is niet echt een goed iets om de signaalkwaliteit aan uit te lezen. Immers als ik een Horizon box instuur met +14 tot +16dBmV heb ik een super downstream SNR (meer dan 42dB) echter is de tuner enorm overstuurd en kans op artifacts en stilstaand beeld groot. 0dBmV (en vlak) is de streefwaarde echter wil het nog wel eens zijn dat een veel hoger signaal minder storingen geeft. Dit zie je vaak als er matige afscherming (=slechte kabels) in de binnenhuisinstallatie aanwezig is, bij een lager signaalniveau zal LTE/Digitenne sneller het digitaal verminken. En nogmaals het ging om de upstream Tx. De wens om het downstreamsignaal te verlagen is er niet echter ontkom je daar niet aan met een tweedeler. Ik gaf alleen aan dat je niet in de problemen komt doordat je met +5dBmV Rx nog ruimte hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Jim423 op 20-11-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Techneut schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:36:
[...]
Bovendien ontgaat me de wens om het downstream signaal door middel van een splitter dichter bij 0dBmV te brengen zolang het niet veel te hoog is (ruim boven +8dBmV). Welke voorstelling van zaken zit hier achter? Immers 0dBmV is het gemiddelde van een goed signaal, een paar dB meer is hoegenaamd geen probleem, een paar dB minder ook niet. Ik bespeur hier de gedachte dat 0dBmV het beste zou zijn. Met die splitter heb je kans dat juist de SNR waar je het zelf over hebt, maar dan voor de downstream, verslechtert.
De downstream signaalsterkte maakt afaik niet uit. Het gaat om de signaalkwaliteit. Ook als de correctable fouten verspreid over de tijd binnen komen is er geen probleem. Pas als er dicht bij elkaar in de tijd veel fouten zijn is er iets aan de hand.
Dan is er dus een tijdelijke storingsbron ipv "soms wat beschadigde pakketten in de achtergrond"

De goede (door Ziggo toegepaste) methode om het upstream vermogen te verhogen is een F-connector demper. De niet-ZZP Ziggo monteur (dus: wel in dienst van Ziggo, "netwerkmonteur" maar nog geen "buitenmonteur?) heeft die bij zich en plaatst die als hij het gevoel heeft dat het werkt.

Mijn ervaring is dat de ervaring/intuïtie van een monteur bij het debuggen van zulke problemen een grote rol speelt. Pas de laatste monteur die bij mij ging kijken diagnosticeerde eerst (hij vergeleek mijn modem met de rest van de wijk, welke versterker hangt er, etc) en ging keek daarna pas naar de aansluiting zelf.

Waarschijnlijk doe je dat ook pas als je weet dat je de vijfde bent die bij een storing gaat kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Bedankt Jim432 en Jerrythafast om het over te nemen terwijl ik er even niet was.
Maar ik zal me maar weer mengen in de strijd...

fZiggo heeft in het verleden gewoon standaard recievers gehad. Hierdoor was er niet de noodzaak tot retour signaal voor TV's.
De push on unit die bij fZiggo werd gebruikt: UMU spec sheet
In principe is dat een bandfilter, die de juiste frequenties naar de juiste uitgang pushed.

Een veel ander beestje dus dan de MCP push on adapters die in fUPC werden gebruikt.
MCP specs
MCP is een splitter voor het TV deel van de gutjes (DATA + TV), en een doorgeef luik voor de radio zijde.

Alleen de Cisco PVR's waren apparaten waar gebruik werd gemaakt van een retourband, maar omdat fZiggo nooit AOP opzetstukken had die retour geschikt waren, kregen mensen een FRA752.

Engineers zijn met de EV's bezig om te vervangen voor de voorbereiding op docsis 3.1 jah. Maar kan heel goed dat EV's andere instel specificaties hebben meegekregen nou om optimalisaties te doen in het netwerk, gezien alle wijzingen.

Om je even te helpen met de nieuwe versterkers:
https://en-gb.technetix.c...digital-broadband-compact
Features

Adaptable for one or two high level outputs
Operates to 1200 MHz with a forward gain of up to 40 dB
Return path gain of up to 25 dB

Ohh my... de versterker in de EV's hebben zowaar een retourpad versterking :o Ze zijn zelfs regelbaar :X Wat een gekheid...
het echte fZiggo had geen horizon en had geen splitters nodig, laat dat nou eens een keer doordringen...
Welkom bij gezond discussie voeren, waar theorieën, aannames en praktijk zich bij elkaar mengen.
Met nieuwe splitters, heb ik het over al het spul dat nodig is voor Horizon, dus of wel PST-02kk, SQ601, of al dat allernieuwste Braun spul.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:34:
[...]

Bedankt dat je speciaal voor deze oneliner hebt aangemeld op het forum.
Lees bovenstaande post voor specs van de verschillende units.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 20-11-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:35:
Ik zeg alleen dat die dichter bij de 0 dBmV komt wat de ''ideale'' signaalsterkte is.
"Ideaal" is de signaalsterkte waarbij vanuit het modem bezien de digitale data stream foutloos binnenkomt. Het gaat immers om de overdracht van data van CMTS naar modem. Signaalsterktes en de gebruikte hardware componenten in infrastructuur en modems willen nog wel eens tot verrassende resultaten leiden zoals bijvoorbeeld blijkt uit de ervaringen met het Connect Box geval in vergelijking met andere modems.
Het CMTS kijkt puur hoe ''hard'' de carrier binnenkomt op zijn kaart en stuurt hierop het modem aan zoals je al verteld.
In geval van de upstream zal de CMTS bepalen of de door het modem verzonden digitale data foutloos binnenkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:51:
[...]

De downstream signaalsterkte maakt afaik niet uit. Het gaat om de signaalkwaliteit. Ook als de correctable fouten verspreid over de tijd binnen komen is er geen probleem. Pas als er dicht bij elkaar in de tijd veel fouten zijn is er iets aan de hand.
Dan is er dus een tijdelijke storingsbron ipv "soms wat beschadigde pakketten in de achtergrond"

De goede (door Ziggo toegepaste) methode om het upstream vermogen te verhogen is een F-connector demper. De niet-ZZP Ziggo monteur (dus: wel in dienst van Ziggo, "netwerkmonteur" maar nog geen "buitenmonteur?) heeft die bij zich en plaatst die als hij het gevoel heeft dat het werkt.

Mijn ervaring is dat de ervaring/intuïtie van een monteur bij het debuggen van zulke problemen een grote rol speelt. Pas de laatste monteur die bij mij ging kijken diagnosticeerde eerst (hij vergeleek mijn modem met de rest van de wijk, welke versterker hangt er, etc) en ging keek daarna pas naar de aansluiting zelf.

Waarschijnlijk doe je dat ook pas als je weet dat je de vijfde bent die bij een storing gaat kijken
Ben zelf storingsmonteur bij Ziggo, sinds 4 maanden, daarvoor 1,5 jaar installaties, als klanten inderdaad langer problemen hebben met internet en AOP is al gecheckt, splitter/umu/SQ601 vervangen, kabel naar modem vervangen, kabel is gepulsed, f-connector in de EV is vervangen dan ga ik de EV uitlezen en checken hoe de rest van de modems erbij staan in TX en RX, T3 time-outs nagaan bij de rest.. Maar ook de historie van het modem kan ik zelf heel veel uithalen..

Maar soms is het lastig om problemen te achterhalen..

En die dempers gebruik in zelf eigenlijk bijna nooit, alleen als het downstream signaal belachelijk hoog binnenkomt, marges zijn ook vrij ruim wat dat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Swordlord schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:13:

Engineers zijn met de EV's bezig om te vervangen voor de voorbereiding op docsis 3.1 jah. Maar kan heel goed dat ..
Daar ga je weer. "het kan heel goed dat....". Weer zo'n aanname. Je weet er niets van. Dus ga ook geen dingen insinueren.
Om je even te helpen met de nieuwe versterkers:
https://en-gb.technetix.c...digital-broadband-compact
Features

Adaptable for one or two high level outputs
Operates to 1200 MHz with a forward gain of up to 40 dB
Return path gain of up to 25 dB

Ohh my... de versterker in de EV's hebben zowaar een retourpad versterking :o Ze zijn zelfs regelbaar :X Wat een gekheid...
Joh, echt? Tjonge....

Je gaat aan je eigen eerdere uitspraken voorbij. Pas toen ik het CMTS verhaal aanhaalde, ben je gaan googlen en kwam je ineens met uitleg over CMTS. Zo kan ik ook een 'discussie' voeren ja. :')

Maar nogmaals, wat probeer je nou uit te leggen? Zoveel woorden, je hoeft verder niets te bewijzen hoor dat je er iets van weet. Hou het bij de feiten, i.p.v. "het kan heel goed dat....".
het echte fZiggo had geen horizon en had geen splitters nodig, laat dat nou eens een keer doordringen...
Dat is bekend. Enkel fUPC ja.
Welkom bij gezond discussie voeren, waar theorieën, aannames en praktijk zich bij elkaar mengen.
Ik hou niet van aannames en "het kan heel goed dat....". Ik hou het liever bij de feiten, en HFC.
Bedankt dat je speciaal voor deze oneliner hebt aangemeld op het forum.
Lees bovenstaande post voor specs van de verschillende units.
Nee hoor, ik heb me al eerder geregistreerd dan speciaal voor die oneliner. Wederom een aanname van je die weer niet klopt (goh).

Maar goed, hou jij het lekker bij "het kan heel goed dat....", en het feit dat je meent dat er extra versterking nodig is voor retour omdat er een splitter geplaatst wordt zoals je schetst. Nogmaals: een modem reguleert dit aan hand van CMTS en heeft hierin een marge. Dit wordt na mijn post van gisteren nog eens herhaald door o.a. ArChie. Lees vooral zijn bijdrages eens door zou ik zo zeggen, en verdiep je in de HFC materie i.p.v. "het kan zijn dat..." vol met aannames. Want hiermee zet je ook anderen die er net wat minder van weten op het verkeerde been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:16:
[...]
Heb oud abbo.Met 5 eigen hd recorders met 5 smartcards en tv royaal en tientjes aanbieding voor internet en bellen en betaal voor alles nog geen 43 euro per maand. Verder huur ik niks en heb verder ook geen horizons . Ik zal eens kijken in mijnziggo

Nee staat verders niets op mijn ziggo.

abbo die ik heb is: Alles-in-1 Extra Power (Film1)

mail die ik gehad heb staat het volgende;

Geniet van het beste van HBO

Beste ......

Als Ziggo-klant heeft u al een ruim tv pakket met de populairste films en series. Maar per 1 januari wordt uw pakket nog completer. We breiden het dan uit met het beste van HBO. U hoeft daar niks extra's voor te betalen en niks voor te doen.

Nieuw! Het beste van HBO in uw pakket
Vanaf volgend jaar kunt ook u genieten van HBO films en series zoals Game of Thrones, Westworld en Girls. Series van de hoogste kwaliteit die wereldwijd al miljoenen kijkers trokken. We delen ze dan ook graag met u. Uw tv pakket heet voortaan: Ziggo Movies & Series XL.

Ziggo Movies & Series XL:
HBO films en series onbeperkt via On Demand
55 extra tv zenders
Films en series van Ziggo Movies & Series (voormalig MyPrime)

[...]

hbo films/series worden via ondemand gedaan, dus geen extra zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad mijn punt.. Ik weet ook niet alles, maar ik weet wel dat het aan alle kanten rommelt en er dingen bij gehaald worden die er los van staan..

De EV's worden ingeregeld met bepaalde waardes en deze waardes zijn nog niet veranderd sins de Horizon er is.. In fZiggo gebied althans..

En die extra splitter is echt onzin, want het modem zit sowieso op de eerste splitter, dat is de manier van installeren, kom gepruts zat tegen 😂
Als ze de retour namelijk omhoog gaan zetten i.v.m. de Horizons (die in fZiggo dus enkel voor tv gebruikt worden) dan gaat het bij het modem weer mis..

In fZiggo is het daarom ook het beste wanneer je meerdere tv's hebt een FRA (versterker) te plaatsen, omdat je upstream naar de kloten gaat in je Horizon en dat kan voor veel irritatie zorgen bij het gebruik..

Ik kom bij genoeg mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat nog erger is? Zulke klanten en je mag er naartoe voor een storing..

1 keer zo'n klant gehad.. Die had collega's die de minimale waarde wisten op AOP dus meneer vroeg wat er binnenkwam.. Ik meet in dBmV en de klant in dBuv, zit een verschil van 60 dB in.. Dus ik zeg 10 dB en die klant gaat uit z'n plaat want zie je wel meneer had gelijk..
En vervolgens krijg ik er geen woord tussen dat hij er even 60 bij op moet tellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master

Mr.Master

a dog in the night

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:32:
Weet je wat nog erger is? Zulke klanten en je mag er naartoe voor een storing..

1 keer zo'n klant gehad.. Die had collega's die de minimale waarde wisten op AOP dus meneer vroeg wat er binnenkwam.. Ik meet in dBmV en de klant in dBuv, zit een verschil van 60 dB in.. Dus ik zeg 10 dB en die klant gaat uit z'n plaat want zie je wel meneer had gelijk..
En vervolgens krijg ik er geen woord tussen dat hij er even 60 bij op moet tellen..
Haha, goeie inderdaad. :) Bij de HFC training krijg je allerlei rekensommen door elkaar in dBmV en dBuV, met dit soort geintjes om je vooral scherp te houden en weten wat je meet. Dan is er nog een verschil hoe je meet met je digitale meter, meet je op 64QAM of op 256QAM. Want ook hier zit weer 5 dBmV verschil tussen. Ook m.b.t. meterkast of woonkamersituatie heb je te maken met min en max. waarden, en ook hier maken ze onderscheid wat er minimaal binnen dient te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan de vraag waarschijnlijk beter bij Ziggo neerleggen, maar iemand een idee waarom je inloggegevens niet onthouden worden bij horizon GO tegenwoordig ziggogo.tv ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:08:
Ik kan de vraag waarschijnlijk beter bij Ziggo neerleggen, maar iemand een idee waarom je inloggegevens niet onthouden worden bij horizon GO tegenwoordig ziggogo.tv ?
Goeie, heb ik ook last van. Firefox vraagt ook niet of ik ze in de wachtwoordkluis wil opslaan, wat voor dit soort onbelangrijke dingen toch wel een uitkomst is. Het oude horizon.tv had trouwens wel zo'n vakje 'Ingelogd blijven' dat je kon aankruisen, maar dat heeft hier ook nooit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat ik kan bedenken zijn de cookies.. Of een bug op dit moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:33:
Enige wat ik kan bedenken zijn de cookies.. Of een bug op dit moment..
Het is eigenlijk sinds de verandering naar ziggogo.tv wat volgens mij geen andere software is op de backend alleen een verwijzing naar een andere website.
Zal eens informeren bij de mensen van Ziggo :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 18:30
Mijn ervaring met Ziggo:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5814191217.png

nuff said :(

Nu even serieus:
We hebben al een hoop geprobeerd, maar het internet is soms redelijk snel (20 Mb/s download) en soms extreem traag of valt zelfs helemaal weg. Dit is dus weer een van die trage momenten. Op mijn telefoon is het internet vrijwel altijd extreem traag (bijvoorbeeld onmogelijk om YouTube filmpjes te kijken in 360p). De router die we hebben is al behoorlijk oud, maar volgens mij kan/mag je die niet zomaar vervangen thuis? Het internet is 5 GHz, dus het zou niet dusdanig traag moeten zijn door interferentie met andere netwerken (rijtjeshuis).

Zou het aan mijn apparatuur liggen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het internet in hartje randstad van Ziggo echt zoveel slechter is dan het theoretische maximum (van 150 Mb/s download en 15 Mb/s upload). Verder kan ik natuurlijk niet op glasvezel overstappen ofzo.

[ Voor 88% gewijzigd door RichardQG op 20-11-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:34
Bedankt voor je bijdrage :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
En wat krijg je als je met een draadje test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
Grappig, Ziggo heeft nu een permanent pakket gemaakt van Internet Start + Replay TV à €39,95 per maand.
https://www.ziggo.nl/tv-i...t/?CMP=url_voordeelpakket.

Vraag me nu af wat dan het verschil is met TV+internet à €44,95. Bij deze krijg je zelfs geen replay tv. Zou je bij dat goedkopere abbo geen mediabox krijgen?

Na wat verder uitzoeken blijkt dat je bij het goedkope abbo maar 4 HD zenders krijgt en 30 analoge zenders. Replay tv zal waarschijnlijk alleen via computer / tablet kunnen worden gebruikt?

[ Voor 81% gewijzigd door tiguan op 21-11-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Dat aanbod is met Kabel TV, dus zonder ontvanger. Werkt Replay TV soms ook via Ziggo Go? Zo niet, dan lijkt me dat er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:11
tiguan schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:40:
Grappig, Ziggo heeft nu een permanent pakket gemaakt van Internet Start + Replay TV à €39,95 per maand.

Vraag me nu af wat dan het verschil is met TV+internet à €44,95. Bij deze krijg je zelfs geen replay tv. Zou je bij dat goedkopere abbo geen mediabox krijgen?

Na wat verder uitzoeken blijkt dat je bij het goedkope abbo maar 4 HD zenders krijgt en 30 analoge zenders. Replay tv zal waarschijnlijk alleen via computer / tablet kunnen worden gebruikt?
Je krijgt inderdaad geen mediabox. Gewoon coax in je tv stoppen. Indien je een DVB-C tuner hebt, kijk je ook digitaal, waarvan 4 in HD (NPO 1,2,3, en Ziggo Sport) en de overige kanalen in SD (maar wel digitaal!).

Op zich wel interessant, alleen jammer dat Replay TV nog niet werkt i.c.m. een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:40:

Eigenlijk is dit hetzelfde abonnement/de introductie van "Internet Start" met 40/4. Dit bestond tot voor kort niet (waardoor internet only bij 150/15 begon).

Goede stap van Ziggo :)

Bij "Connect & Play Start" van 44,95 zit ook geen digitale TV ontvanger. Die zit pas bij "Connect & Play Start" van 45,95.
Ja echt, een 44,95 en een 45,95 variant met dezelfde naam :D

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 21-11-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ANdrode schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:07:
[...]
Bij "Connect & Play Start" van 44,95 zit ook geen digitale TV ontvanger. Die zit pas bij "Connect & Play Start" van 45,95.
Lekker verwarrend :P

Net zoals de benaming "Kabel TV" voor een pakket. Die andere pakketten gaan toch ook via de kabel 8)7

Bij mij werkt overigens helemaal niks op Ziggo Go, maar dat komt wellicht omdat mijn abbo wordt omgezet naar Play Complete? Er zitten zogenaamd geen zenders in mijn pakket.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 21-11-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
hcQd schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:47:
Dat aanbod is met Kabel TV, dus zonder ontvanger. Werkt Replay TV soms ook via Ziggo Go? Zo niet, dan lijkt me dat er iets niet klopt.
Waar zou je 't anders kunnen gebruiken? Of werkt dat alleen in apps?

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 21-11-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:11:
[...]
Waar zou je 't anders kunnen gebruiken? Of werkt dat alleen in apps?
Alleen via de apps & Ziggo Go TV.
Maar je betaald bij die abonnementen wel de volle 17,95/maand voor replay tv + de analoge TV/SD zenders… Dat vind ik eigenlijk het grootste nadeel van Ziggo, die verplichte koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ANdrode schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:14:
[...]

Alleen via de apps & Ziggo Go TV.
Maar je betaald bij die abonnementen wel de volle 17,95/maand voor replay tv + de analoge TV/SD zenders… Dat vind ik eigenlijk het grootste nadeel van Ziggo, die verplichte koppeling
Bedoel je met Ziggo Go TV de website www.ziggogo.tv ? Volgens mij kan je daar wel replay tv gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb (alweer) een week of wat last van blokkerige beeld op bepaalde zenders (zoals ziggo sport, de regionale zenders). Dit was vorig jaar ook al een tijdje zo geweest en omdat het vanzelf weer goed ging heb ik de monteur toen geannuleerd.

Daarnaast valt mn internet nog al eens weg. Hiervoor heb ik mn keepalive scriptje aangepast zodat ik het bij kan houden (nb, tijden zijn zonder gmt dus een uurtje te vroeg). Nu zie ik wel dat het voornamelijk overdag is als ik niet thuis ben. ZIe hier vorige maandag t/m zondag. Elke rode staaf is een disconnect:

Afbeeldingslocatie: https://wcoqqq-ch3302.files.1drv.com/y3mmR50UUE7RYY_iZ3NEp8PzcHmgpwzfALB3qN3zkgYzh9xMrUvJ2NUuYQlkL8d2jD1ewCv-ecCKDExkcI15qP1HN31664NFCWcKwz0H58k3nycYL5GnQPzorOp0lsnMvUt464Onj-j9KFZ-IA9XM87FBXySrabFhzWgTakBCGr2es

Mijn internet is Modem (bridge) -> netgear 3700v4 met DD-wrt, en deze meting is van deze router afkomstig)
De splitter is vorig jaar vervangen. De bekabeling is Hirsman.

Het lijkt me dat dit een capaciteits probleem is? (ik woon in Arnhem noord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ANdrode schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:07:
[...]
Bij 44,95 euro krijg je wel een mediabox. Check maar de vergelijking: https://www.ziggo.nl/tv-internet/
Niet letten op het plaatje, maar wat naar beneden scrollen. Ik vond het al bijzonder, want hoe moet je anders 29 HD zenders (gecodeerd) ontvangen (zonder CI of mediabox)?
Het enige verschil tussen 44,95 en 45,95 is de 1 euro voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

TV staat los van het internet en heeft geen last van capaciteitsproblemen.

Het zal dus komen door verstoring. Je zou eens kunnen proberen een tv direct op het AOP aan te sluiten om de binnenbekabeling uit te sluiten.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
meesje schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:49:
[...]Ik vond het al bijzonder, want hoe moet je anders 29 HD zenders (gecodeerd) ontvangen (zonder CI of mediabox)?
Het enige verschil tussen 44,95 en 45,95 is de 1 euro voor telefonie.
Via DVB-C? Ongecodeerd kan dat met elke TV.

Maar goed, die euro voor telefonie is een logischere verklaring dan twee abonnementen met dezelfde naam en een euro prijsverschil :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
ANdrode schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:58:
[...]

Via DVB-C? Ongecodeerd kan dat met elke TV.

Maar goed, die euro voor telefonie is een logischere verklaring dan twee abonnementen met dezelfde naam en een euro prijsverschil :X
Nee HD is gecodeerd m.u.v. Ned123 en Ziggo Sport. SD is ongecodeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 21-11-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:59:
[...]

Nee HD is gecodeerd m.u.v. Ned123 en Ziggo Sport. SD is ongecodeerd.
Ik had over het aantal HD zenders heengelezen :).

Dan is de opbouw dus ongeveer 39,95 voor kabel tv/40 mbit + 5 euro apparatuur huur + eventueel 1 euro voor telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ANdrode schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:01:
[...]

Ik had over het aantal HD zenders heengelezen :).

Dan is de opbouw dus ongeveer 39,95 voor kabel tv/40 mbit + 5 euro apparatuur huur + eventueel 1 euro voor telefonie?
Ziggo is wel goed in puzzelen, want bij de 45,95 en 44,95 mis je Replay TV, terwijl dat wel bij de 39,95 in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
meesje schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:28:
[...]

Ziggo is wel goed in puzzelen, want bij de 45,95 en 44,95 mis je Replay TV, terwijl dat wel bij de 39,95 in zit.
Replay tv heeft toch iedereen via de app? Althans dat heeft hier op tweakers een aantal maanden terug op de frontpage gestaan!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DaveD1109 schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:31:
[...]

Replay tv heeft toch iedereen via de app? Althans dat heeft hier op tweakers een aantal maanden terug op de frontpage gestaan!
Dat dacht ik ook, maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
meesje schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:51:
[...]

Hmm zat er juist aan te denken mijn pakket te downgraden!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DaveD1109 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:57:
[...]

Hmm zat er juist aan te denken mijn pakket te downgraden!
Hier idem, NPO 1, 2, 3, en Ziggo Sport zien er heel goed uit in HD, en de overige digitale SD kanalen vond ik ook meer dan acceptabel. En heerlijk om weer eens te zappen via de ab van je tv.

Alleen jammer dat FOX (voor b.v. Flash of Waling Dead) niet in het 39,95 euro abo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Fox is voor mij ook een belangrijke zender. Zat laatst ook al te zoeken naar een SD variant , maar die is er idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:40
meesje schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:51:
[...]

Jawel hoor:

Met Play Start krijg je ook gratis toegang tot Online tv-kijken. Zo neem je je favoriete films, series en tv-programma's gewoon met je mee. Geniet van ruim 40 tv-zenders online op je computer, tablet en smartphone. Daarnaast kijk je onderweg met Replay TV tot zeven dagen je favoriete programma's terug.

En zelfs met Kabel TV:

Met Kabel TV krijg je ook gratis toegang tot Online tv-kijken. Zo neem je je favoriete films, series en tv-programma's gewoon met je mee. Geniet van ruim 40 tv-zenders online op je computer, tablet en smartphone. Daarnaast kijk je onderweg met Replay TV tot zeven dagen je favoriete programma's terug.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/ bij het kopje: Online tv-kijken. Binnen, buiten, overal!

Wat je mist met Play Start vergeleken met Complete en Max is replay tv op een mediabox, niet replay tv via de app.

[ Voor 11% gewijzigd door Janus Bier op 21-11-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Janus Bier schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:58:
[...]

Jawel hoor:

Met Play Start krijg je ook gratis toegang tot Online tv-kijken. Zo neem je je favoriete films, series en tv-programma's gewoon met je mee. Geniet van ruim 40 tv-zenders online op je computer, tablet en smartphone. Daarnaast kijk je onderweg met Replay TV tot zeven dagen je favoriete programma's terug.

En zelfs met Kabel TV:

Met Kabel TV krijg je ook gratis toegang tot Online tv-kijken. Zo neem je je favoriete films, series en tv-programma's gewoon met je mee. Geniet van ruim 40 tv-zenders online op je computer, tablet en smartphone. Daarnaast kijk je onderweg met Replay TV tot zeven dagen je favoriete programma's terug.

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/ bij het kopje: Online tv-kijken. Binnen, buiten, overal!

Wat je mist met Play Start vergeleken met Complete en Max is replay tv op een mediabox, niet replay tv via de app.
Je hebt inderdaad gelijk! Het enige nadeel is dat bij Kabel TV geen FOX wordt aangeboden, ook niet via de app of online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sponz schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:30:
Ik heb (alweer) een week of wat last van blokkerige beeld op bepaalde zenders (zoals ziggo sport, de regionale zenders). Dit was vorig jaar ook al een tijdje zo geweest en omdat het vanzelf weer goed ging heb ik de monteur toen geannuleerd.

*knip*

Ik heb ook weer last van blokjes laatste tijd... 1,5 jaar geen last van gehad :/ (Nieuwegein), internet is nog wel goed alleen is de signaal kwaliteit (zowel TV als internet) sinds juni steeds verder omlaag geschroefd door Ziggo (vraag me niet waarom }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 20:00
Sponz schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:30:

Daarnaast valt mn internet nog al eens weg. Hiervoor heb ik mn keepalive scriptje aangepast zodat ik het bij kan houden (nb, tijden zijn zonder gmt dus een uurtje te vroeg). Nu zie ik wel dat het voornamelijk overdag is als ik niet thuis ben. ZIe hier vorige maandag t/m zondag. Elke rode staaf is een disconnect:

[afbeelding]

Mijn internet is Modem (bridge) -> netgear 3700v4 met DD-wrt, en deze meting is van deze router afkomstig)

Hier ook gehad, lag toen aan de connector in de wijkkast. Kostte me drie monteurs, maar de derde zag ook daadwerkelijk dips in de geschiedenis van de lijn. Overigens alles zonder te betalen voor de monteurs, gelukkig. Want de eerste twee hadden niets gevonden of opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miyamoto schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:12:
[...]

Hier ook gehad, lag toen aan de connector in de wijkkast. Kostte me drie monteurs, maar de derde zag ook daadwerkelijk dips in de geschiedenis van de lijn. Overigens alles zonder te betalen voor de monteurs, gelukkig. Want de eerste twee hadden niets gevonden of opgelost.
Gewoon ff bellen voor een storingsmonteur inderdaad 😀
Kan vanalles zijn.. Wat zijn de waardes van je modem? En misschien dat je de log van het modem even kunt copy pasten hier 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:38:
[...]

Het is eigenlijk sinds de verandering naar ziggogo.tv wat volgens mij geen andere software is op de backend alleen een verwijzing naar een andere website.
Zal eens informeren bij de mensen van Ziggo :)
Ik zal morgen eens op ons storingsbord kijken 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 20:00
RichardQG schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:50:
Mijn ervaring met Ziggo:

[afbeelding]

nuff said :(

Nu even serieus:
We hebben al een hoop geprobeerd, maar het internet is soms redelijk snel (20 Mb/s download) en soms extreem traag of valt zelfs helemaal weg. Dit is dus weer een van die trage momenten. Op mijn telefoon is het internet vrijwel altijd extreem traag (bijvoorbeeld onmogelijk om YouTube filmpjes te kijken in 360p). De router die we hebben is al behoorlijk oud, maar volgens mij kan/mag je die niet zomaar vervangen thuis? Het internet is 5 GHz, dus het zou niet dusdanig traag moeten zijn door interferentie met andere netwerken (rijtjeshuis).

Zou het aan mijn apparatuur liggen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het internet in hartje randstad van Ziggo echt zoveel slechter is dan het theoretische maximum (van 150 Mb/s download en 15 Mb/s upload). Verder kan ik natuurlijk niet op glasvezel overstappen ofzo.
Hoe meet je? Wat doet een meting per kabel? Hoe ziet je netwerk eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Master schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:01:
[...]

Haha, goeie inderdaad. :) Bij de HFC training krijg je allerlei rekensommen door elkaar in dBmV en dBuV, met dit soort geintjes om je vooral scherp te houden en weten wat je meet. Dan is er nog een verschil hoe je meet met je digitale meter, meet je op 64QAM of op 256QAM. Want ook hier zit weer 5 dBmV verschil tussen. Ook m.b.t. meterkast of woonkamersituatie heb je te maken met min en max. waarden, en ook hier maken ze onderscheid wat er minimaal binnen dient te komen.
Jij bent ook monteur begrijp ik?

Ik heb zelf nog 3C HAS gedaan, was ook erg pittig, maar alles in 1 keer gehaald gelukkig..
Die rekensommen kunnen inderdaad knap lastig zijn..

Had van te voren ook niet gedacht dat dit allemaal zo ingewikkeld was..
Pagina: 1 ... 134 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.