Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 20:33
Soundwork schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:31:
[...]

Aha, ok. d:)b
Ligt deze dienst ook wel eens plat als veel mensen kijken, zoals bij Ziggo nu afgelopen avond tijdens de F1 race?
Het heeft altijd goed gewerkt. Zelf nooit problemen mee ondervonden. Je mag alleen sommige zenders niet buitenshuis bekijken vanwege rechten, maar das bij Ziggo ook zo.

Ook is het volgens mij nog niet mogelijk om met je laptop buitenhuis te kijken. Kan ondertussen veranderd zijn.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat de tv apps van kpn ook minder worden gebruikt dan die van Ziggo. Ziggo adverteert er ook meer mee en vanwege het sportaanbod gebruiken veel meer mensen het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
MdO82 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:34:
[...]

Niet gelimmiteerd tot 1 device per keer ?
maximaal 5 devices op hetzelfde account.

Edit: 3 devices mogen gelijktijdig streamen op je eigen netwerk. Buitenshuis 1.

[ Voor 17% gewijzigd door krakendmodem op 13-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Jerrythafast schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:35:
[...]

Probeer bij haar op de TV eens in het 'Zenders Zoeken' menu op 'Digitaal' te drukken ;) Het minimale wat je van Ziggo kunt krijgen is Kabel TV en dat is analoog en digitaal (maar alleen NPO1-3 en Ziggo Sport zijn Full HD).
tv is te oud voor digitale ontvangst :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
HvanderT schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:39:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd ook dat de tv apps van kpn ook minder worden gebruikt dan die van Ziggo. Ziggo adverteert er ook meer mee en vanwege het sportaanbod gebruiken veel meer mensen het ook.
Aantal maanden terug vroeg ik Ziggo om een Horizon TV abo, alles goed en wel totdat de dame besefte dat ik geen klant was van Ziggo. "Dan kan het niet meneer"

Ik wilde graag Ziggo betalen om F1 te mogen kijken op hun horizon stream. Kan dus niet, dus dan maar XS4ALL betalen voor ziggo sport, en illegaal? gebruiken maken van een guest account op Horizon.

Ik vind het wel vreemd en weet ook eigenlijk niet of het illegaal is, om gebruik te maken van een ander z'n Horizon account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spinner schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:44:
[...]

Aantal maanden terug vroeg ik Ziggo om een Horizon TV abo, alles goed en wel totdat de dame besefte dat ik geen klant was van Ziggo. "Dan kan het niet meneer"

Ik wilde graag Ziggo betalen om F1 te mogen kijken op hun horizon stream. Kan dus niet, dus dan maar XS4ALL betalen voor ziggo sport, en illegaal? gebruiken maken van een guest account op Horizon.

Ik vind het wel vreemd en weet ook eigenlijk niet of het illegaal is, om gebruik te maken van een ander z'n Horizon account.
Whahaha is maar goed dat dat niet is gelukt dan. Zo'n beetje het enige wat je niet via Horizon/ZiggoGo kunt kijken is de Formule 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben blij dat ik gewoon Ziggo Sport heb, vooral vandaag.... die eind sprint, wat een baas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb alles gewoon kunnen zien via de Chromecast. Heeft de heel avond stabiel en in HD gedraaid.

Let wel: dit is op een tv zonder cai aansluiting. Vandaar de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
HvanderT schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:14:
Ik heb alles gewoon kunnen zien via de Chromecast. Heeft de heel avond stabiel en in HD gedraaid.

Let wel: dit is op een tv zonder cai aansluiting. Vandaar de Chromecast.
KPN heeft minder klanten dan Ziggo en ook minder aantal die de app gebruiken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Megalodon_67 schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:35:
[...]

Dan moeten ze het maar terugschroeven dat alleen op een Ziggo IP-adres ingelogd kan worden, want dit is héél erg slecht.
Elke week dezelfde discussie. Als je het alleen via een Ziggo ip-adres mag doen, dan kun je toch net zo goed je tv aanzetten? Dat werkt ook prima en geen gedoe met een overbelaste app. (omdat er mensen zijn die blijkbaar hun account gegevens met derden delen, wat in mijn ogen niet verstandig is omdat die dan ook je pakket kunnen aanpassen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
Ach de mannen moeten eens de afstandsbediening opeisen watjes :+ Formule 1 gewoon op je tv kijken, niet op een mobiel of tablet omdat je vrouw de broek aan heeft ;) :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
martinusz schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:40:
Ach de mannen moeten eens de afstandsbediening opeisen watjes :+ Formule 1 gewoon op je tv kijken, niet op een mobiel of tablet omdat je vrouw de broek aan heeft ;) :+
Zo is dat! Formule 1 op TV en je vrouw zonder broek achter de iPad. :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 21:36
Weet iemand toevallig.. als je alleen internet abo bij Ziggo afneemt (je krijgt dan ongecodeerde tv zenders bij), kan je via Ziggo Go app naar Fox kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik dacht dat wel kon ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Best wel bedroevend dat Ziggo met Horizon de vraag niet aan kan tijdens een F1 race. Je kan beter een illegaal streampje oppakken, want dat werkt beter. Waar ben je dan nog mee bezig? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Olga2000 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:59:
Weet iemand toevallig.. als je alleen internet abo bij Ziggo afneemt (je krijgt dan ongecodeerde tv zenders bij), kan je via Ziggo Go app naar Fox kijken?
Alle reguliere zenders afaik, en Ziggo Go cast je naar je Chromecast in HD, waardoor je gewoon digitale TV hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Heeft iemand tips om de tv-verbinding met horizon box te stabiliseren?
Bij ons storen alle zenders in meer of mindere mate.

Set-up:
Coax-kabel komt het appartement binnen via muurkastje dat UPC een jaar of wat terug heeft vervangen
Direct naar horizon-box, die via hdmi bekabeld is aan een 9 jaar oude FHD TV.

Geprobeerd:
Diverse resets
Nieuwe horizon-box
Monteur langsgeweest die het muurkastje verving

De artefacten zijn grotendeels weg, maar de beeld en audio-lijnen zijn niet stabiel.

[ Voor 60% gewijzigd door eL_Jay op 14-11-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
eL_Jay schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:56:
Wat heb je al geprobeerd?
Heb je de stappenplannen op ziggo site al geprobeerd?
Wat is je setup?
etc.
etc.
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40

Set-up:
Coax-kabel komt het appartement binnen via muurkastje dat UPC een jaar of wat terug heeft vervangen

Geprobeerd:
Diverse resets
Nieuwe horizon-box

De artefacten zijn grotendeels weg, maar de beeld en audio-lijnen zijn niet stabiel.
wat zegt je horizon zelf van signaal sterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57

Set-up:

Geprobeerd:
Diverse resets
Nieuwe horizon-box

Hoe oud zijn je kabels?
Wat voor soort coax?
Eventuele splitters en welk merk/type?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik weet niet hoe het met je binnenkomende kabel zit maar hier bij mij in de straat zijn laatst alle kabels van 1 kant vervangen door Ziggo. Alle kabels die ik zag hadden breuken, beschadigingen waren bros 2 van de 7 kabels zijn compleet vervangen, andere die in die portiek zaten en een brief hadden gekregen waren niet thuis en die zijn allemaal 'gelast'.

Het kan best zijn dat je kabels van de kast naar je woning gewoon gaar zijn, iemand verderop had ook constant storing/slechte ontvangst/kwaliteit en dat is nu opgelost.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34
Tk55 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:08:
Best wel bedroevend dat Ziggo met Horizon de vraag niet aan kan tijdens een F1 race. Je kan beter een illegaal streampje oppakken, want dat werkt beter. Waar ben je dan nog mee bezig? 8)7
Wat ik niet begrijp, waarom er naar de Horizon stream gekeken wordt...

Als je buitenshuis bent, dan snap ik de reden wel, anders is het open ZiggoSport kanaal (in mijn geval '14') gewoon te bekijken als Ziggo abonnee, waarop ook Formule 1 werd uitgezonden.

Overigens had ik naast de F1 de laptop aanstaan om LUXNED te bekijken, maar blijkbaar was het aantal streams bij NPO ook onvoldoende; veel hakkelijke beelden na de eerste helft, de wedstrijd bleek gewoon niet meer te kijken te zijn.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:10
Sjowhan schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:17:
[...]

Het zal ook voor een groot gedeelte mensen zijn die helemaal geen abonnee zijn bij Ziggo die kijken met account gegevens die ze hebben gekregen van bekenden met een Ziggo abonnement. Het is namelijk heel opvallend dat ziggo go eigenlijk alleen problemen heeft als er F1 uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nou ik heb de nieuwe order maar laten cancelen bij Ziggo. Mevrouw zei dat m'n order bleef hangen op een overstap-aanvraag, die ik helemaal niet kan gebruiken want mijn huidige provider kennen ze niet. Het cancelen zou dan nog 2 weken in beslag nemen. Ik zei, kan ik mijn huidige klantnummer dan niet gewoon beter upgraden, dat gaat volgens mij nog sneller ook. Dus dat maar gedaan. Ik hoop dat het nu toch een keer goed gaat komen. Met een beetje mazzel worden m'n smartcards dan ook niet meer gedeactiveerd.

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 14-11-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:18:
Mijn MediaMarkt voucher issues zijn opgelost. Ik heb gisterenavond een dreigmail de deur uit gedaan waarin ik aangaf vrijdag alle incasso's te storneren en een ingebrekestelling te versturen + afleveren op hun kantoor in Rijswijk, als de boel donderdag niet geregeld zou zijn. Voor de zekerheid onder andere de CEO in de CC gezet. Ik werd zojuist gebeld door de klachtenafdeling, en zij gaan mij gewoon een bedrag betalen in plaats van de voucher.
Te vroeg gejuigd. Er zijn nu 13 dagen en 10 uur voorbij sinds het belletje, en nog steeds geen pieken. Ik heb net gebeld om aan te kondigen dat er nog 14 uur over zijn om die €250 op mijn rekening te doen verschijnen (ik ben beleefd gebleven tegen de dame aan de lijn, zij kan het ook niet helpen), en dat ik daarna érg vervelend ga worden. Ik wordt morgen teruggebeld door de persoon die mijn klacht in behandeling heeft genomen, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
TommyboyNL schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:51:
[...]

Te vroeg gejuigd. Er zijn nu 13 dagen en 10 uur voorbij sinds het belletje, en nog steeds geen pieken. Ik heb net gebeld om aan te kondigen dat er nog 14 uur over zijn om die €250 op mijn rekening te doen verschijnen (ik ben beleefd gebleven tegen de dame aan de lijn, zij kan het ook niet helpen), en dat ik daarna érg vervelend ga worden. Ik wordt morgen teruggebeld door de persoon die mijn klacht in behandeling heeft genomen, ik ben benieuwd...
Volgens mij heeft niemand een idee waarover je het hebt, prima als je je verhaal wilt doen, maar kun je wat duidelijker zijn over je 'zaak' tegen Ziggo?

Overigens de CEO in de CC zetten? ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
martinusz schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:18:
[...]

Volgens mij heeft niemand een idee waarover je het hebt, prima als je je verhaal wilt doen, maar kun je wat duidelijker zijn over je 'zaak' tegen Ziggo?

Overigens de CEO in de CC zetten? ;( ;(
Lees de rest van mijn berichten in dit topic maar even, daar is de zoekbalk hierboven voor.
Als ik na meerdere maanden proberen (via telefoon, Facebook, e-mail) en vele door Ziggo niet nagekomen afspraken nog steeds geen voorstel heb over hoe Ziggo het betreffende issue gaat oppakken (en bij gebrek aan een normaal e-mail adres waarop Ziggo te bereiken is), gooi ik inderdaad de CEO in de CC. En dat leek te werken.

Edit: Ik sta overigens open voor andere effectieve manieren om Ziggo te bereiken. De mensen die ik telefonisch of via Facebook kan bereiken kunnen echter niks voor me doen behalve een notitie maken, de account manager die dit aanvankelijk zou regelen heeft nog nooit op zijn mail gereageerd, reacties op het contactformulier op de website kunnen niet beantwoord worden, en nergens is een e-mail adres gepubliceerd. Ouderwetse snail-mail voel ik ook niet zo veel voor door het "snail"-karakter en het gebrek aan betaalbare ontvangstbevestiging (elke keer aangtekend à ~€6 is wat veel van het goede)...

[ Voor 28% gewijzigd door TommyboyNL op 14-11-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sjowhan schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:17:
[...]

Als je buitenshuis bent, dan snap ik de reden wel, anders is het open ZiggoSport kanaal (in mijn geval '14') gewoon te bekijken als Ziggo abonnee, waarop ook Formule 1 werd uitgezonden.

Overigens had ik naast de F1 de laptop aanstaan om LUXNED te bekijken, maar blijkbaar was het aantal streams bij NPO ook onvoldoende; veel hakkelijke beelden na de eerste helft, de wedstrijd bleek gewoon niet meer te kijken te zijn.
Omdat ik een speciaal abo heb van 10,- extra bovenop de standaardkosten van 18-19 euro. In mijn TV-pakket zit geen Ziggo Sport, wel kan ik via de webstream en Ziggo Go app Ziggo Sport ontvangen. Ik heb dus geen TV-decoder, ik kijk voornamelijk TV via een analoog signaal op een TV-kaart in een pc. Ik deel mijn inloggegevens met niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 19:36
Mag je tegenwoordig een mail/web server draaien bij Ziggo of is dat geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

toro schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:11:
Mag je tegenwoordig een mail/web server draaien bij Ziggo of is dat geblokkeerd?
Als je je uitgaande mail via hun relayserver laat gaan is dat geen probleem.

Inkomend weet ik niet.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Inmiddels het mysterie hiero opgelost. Schijnt dat de slaapkamer en de woonkamer ooit één en dezelfde ruimte waren. Dus waar zat die aansluiting dan toch, joh?

Juist. In de slaapkamer. Dat wordt even kut met kabels trekken.

Maar toch: *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
FreshMaker schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:59:
[...]

Ik heb hem op MIDDEN staan, en het duurt geen minuten voor het is opgestart, misschien een paar seconden trager ( gevoelsmatig )
Bij minuten denk ik dan echt aan minimaal 5 minuten zwart beeld ..

Op deze stand is het ( nog steeds ) 50€/j aan energiekosten, wat ik stiekem wel te hoog vind.
De box hoeft alleen maar de timer in de gaten te houden, opnemen ... dan 10 minuten ervoor aan, opnemen, en weer naar low power mode !
De ECOstand is 2€/j ( mits je hem niet gebruikt;)

Maar het apparaat staat toch zeker 12/16u per dag aan hier, en dus op 'hoog' - actief, en vervolgens in 'midden' - non-actief, wat resulteert in bijna 80€ energie-kosten per jaar ...
Dat zou best omlaag mogen idd

* de box 'extra' ( slaapkamer ) staat op "ECO" en die staat minder / niet elke dag aan, dus zal hoogstens 15 á 25€/j zijn.
Mijn vriendin heeft ook een extra mediabox in de slaapkamer en ze wordt helemaal gek van dat ding (zit er sterk aan te denken om hem weg te doen). Duurt een eeuwigheid voordat ie opgestart is en maakt een pokkeherrie. Dat opstarten zou kunnen liggen aan die ECO instelling, dus daar kan ik nog naar kijken maar de herrie kan je waarschijnlijk niks aan doen. Zit waarschijnlijk zo'n klein fannetje op, die je vroeger op oude videokaarten had. Beneden met de grote box gaat het instant. Je zet dat ding aan en de TV aan en boem meteen TV. De TV aan/uit knop op de afstandsbediening werkte ook meteen ook out-of-the-box (waarschijnlijk omdat ze een Samsung TV heeft). Echt heerlijk gewoon! Kan je niet boven ook zo'n grote box krijgen? Ze wil gewoon af en toe TV kijken voordat ze gaat slapen maar dat kan nu niet.

Oh ja, hij is via een netwerkkabel verbonden met de box beneden want wifi haalt het niet (betonnen vloer).

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 15-11-2016 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
chim0 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 05:30:
[...]
Kan je niet boven ook zo'n grote box krijgen? Ze wil gewoon af en toe TV kijken voordat ze gaat slapen maar dat kan nu niet.
Als het standaardpakket voldoende is kan ze ook de coax in de tv stoppen om digitale tv te kijken. Als dat niet voldoende is kan ze ook een gewone mediabox boven zetten.

Voor alle opties moet je dan wel coax naar boven trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jongetje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 07:11:
[...]

Als het standaardpakket voldoende is kan ze ook de coax in de tv stoppen om digitale tv te kijken. Als dat niet voldoende is kan ze ook een gewone mediabox boven zetten.
Nee want ze wil ook MyPrime en opnemen en zo, maar wat bedoel je met "een gewone mediabox"?
Voor alle opties moet je dan wel coax naar boven trekken.
Horizon werkt toch alleen via UTP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren opzeggingen gebeld.

Krijg de volgende aanbieding:
Eerste 6 maanden = 34,95
Laatste 6 maanden - 63,95

Ik heb hierbij 6 maanden Foxsports
20 Euro korting op de eerste factuur
Tweede Horizonbox
En het 150mbit pakket

Ga er dus op vooruit, zeker omdat ik nu 59 euro betaal voor het 150mbit pakket, zonder foxsports en zonder extra horizonbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:57:

Eerste 6 maanden = 34,95

Tweede Horizonbox
En het 150mbit pakket

Ga er dus op vooruit, zeker omdat ik nu 59 euro betaal voor het 150mbit pakket, zonder foxsports en zonder extra horizonbox.
Goeie deal man!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:46

DukeBox

loves wheat smoothies

stuffer schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:14:
Als je je uitgaande mail via hun relayserver laat gaan is dat geen probleem.
Er is wel een dag limiet, als je hier overheen gaat wordt je eerst een dag geblokkeerd, daarna permanent.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
chim0 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:22:
[...]

Nee want ze wil ook MyPrime en opnemen en zo, maar wat bedoel je met "een gewone mediabox"?

[...]

Horizon werkt toch alleen via UTP?
Nee hoor! Coax heeft de voorkeur voor de extra horizon. Het kan ook via utp of draadloos! ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:57:

Eerste 6 maanden = 34,95

Tweede Horizonbox
En het 150mbit pakket

Nieuw jaarcontract of maandelijks opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Theopolis schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:35:
[...]

Nieuw jaarcontract of maandelijks opzegbaar?
Nieuwe jaarcontract ingegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:54:
[...]

Nieuwe jaarcontract ingegaan ;)
Ok, Dan weet ik wat ik een beetje kan verwachten als ik ga bellen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Theopolis op 15-11-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
die eerste 6 maanden 34 euro klinkt goed.

Ik zal is kijken wanneer ik weer mag bellen.

Die tablet hoef ik niet.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 07:31
DaveD1109 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:08:
[...]

Nee hoor! Coax heeft de voorkeur voor de extra horizon. Het kan ook via utp of draadloos! ;)
De monteur die bij mij langs kwam voor de problemen met de extra box had een duidelijk uitgesproken voorkeur voor UTP. Coax gaf volgens hem alleen maar problemen en UTP was probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo maar eens even Ziggo contacten, wij hebben al jaren Volop Bellen, en nu zie ik ineens kosten verschijnen en is de optie niet meer aangevinkt. Dat is niet de bedoeling :)
De website lijkt ook wat problemen te hebben (Mijn ziggo etc.).

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 15-11-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt het dus niet alleen aan mij :D
Was bezig met de Wifi Spots via de handleiding, maar dat is nu ook een drama.
Maar er zijn op dit moment meer problemen met de website dus

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:00

PauseBreak

derp!

MdO82 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:32:
Ligt het dus niet alleen aan mij :D
Was bezig met de Wifi Spots via de handleiding, maar dat is nu ook een drama.
Maar er zijn op dit moment meer problemen met de website dus
Niet alleen met de website. Ze zijn bezig met de transitie naar het briljante UPC-administratiesysteem en alle transities hebben altijd wel problemen. Zeker wanneer je naar zo'n briljant systeem overstapt als waar UPC mee werkt. Kortom, gewoon even je eigen gegevens en bankafschriften goed in de gaten houden de komende tijd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PauseBreak schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:35:
[...]

Niet alleen met de website. Ze zijn bezig met de transitie naar het briljante UPC-administratiesysteem en alle transities hebben altijd wel problemen. Zeker wanneer je naar zo'n briljant systeem overstapt als waar UPC mee werkt. Kortom, gewoon even je eigen gegevens en bankafschriften goed in de gaten houden de komende tijd.
Hmm lekker dan, zeker goed in de gaten houden!
Ik wil gewoon weer het oude vertrouwde Ziggo, sinds het met UPC samen is gegaan is het meer ellende geworden. Social media reageerde ALTIJD super vlot, nu kun je gerust 3 dagen wachten op een reactie. Bellen met 1200 lijkt een loterij, maakt niet uit op welke dag of tijdstip 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik ben ondertussen 3 orders verder, die allemaal geannuleerd zijn. Hoe moelijk kan het zijn om een internet abonnement aanvraag te verwerken :P

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 15-11-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een brief gekregen dat ik onvrijwillig een HBO pakket erbij krijg en vanaf volgend jaar meer moet gaan betalen. Hier heb ik niet om gevraagd... Op de website word ik niks wijzer, weet iemand hier nog hoe die pakketten in elkaar zitten? Ik gebruik nog steeds smartcards.

-edit- Volgens zo'n script voorlezende *** van de klantenservice zijn er dus geen zenderpakketten meer mogelijk? Ik begrijp er geen zak meer van, Wietse heeft mij in elk geval geen steek verder geholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verstekbakker op 15-11-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

DukeBox schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:42:
[...]

Er is wel een dag limiet, als je hier overheen gaat wordt je eerst een dag geblokkeerd, daarna permanent.
Idd wel een belangrijk detail. Een tweaker hier die na 500 e-mails werd afgesloten: Ziggo "internet blokkade" na 500 mails? / Netneutraliteit?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:39:
[...]

Ik wil gewoon weer het oude vertrouwde Ziggo, sinds het met UPC samen is gegaan is het meer ellende geworden. Social media reageerde ALTIJD super vlot, nu kun je gerust 3 dagen wachten op een reactie. Bellen met 1200 lijkt een loterij, maakt niet uit op welke dag of tijdstip 8)7
Helemaal mee eens. Dit "Ziggo" is niks meer en minder dan het aloude UPC, maar dan met de reputatie van voormalig Ziggo. Zodra er hier glasvezel ligt ben ik weg bij UPC.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verstekbakker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:22:
Ik heb een brief gekregen dat ik onvrijwillig een HBO pakket erbij krijg en vanaf volgend jaar meer moet gaan betalen. Hier heb ik niet om gevraagd... Op de website word ik niks wijzer, weet iemand hier nog hoe die pakketten in elkaar zitten? Ik gebruik nog steeds smartcards.

-edit- Volgens zo'n script voorlezende *** van de klantenservice zijn er dus geen zenderpakketten meer mogelijk? Ik begrijp er geen zak meer van, Wietse heeft mij in elk geval geen steek verder geholpen.
Lees even paar pagina's, dit is onlangs uitvoerig besproken hier.
Of zoek even op tv royaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:48:
[...]

Lees even paar pagina's, dit is onlangs uitvoerig besproken hier.
Of zoek even op tv royaal.
Ik heb de pagina's waar je het over hebt gelezen, maar ik snap er nog steeds geen reet van. Volgens Wietse van de klanten"service" heb ik nu TV Royaal. Maar hij kan mij niet vertellen welke pakketten er komen naast dat nieuwe pakket (Movies en Series?). Dus je bent verplicht om die hele riedel van online streams (nog nooit gebruikt) en on-demand (nog nooit kunnen gebruiken) en HBO (nog niet eens in de Dreambox ertussen gezet) erbij te nemen als je alleen zo nu en dan die muziekzenders en AMC wil opzetten?

Het is een grote rotzooi bij Ziggo. Het is alleen nog maar omdat ik een Dreambox gebruik dat ik er zit, maar ik denk dat het dan maar een opzegging gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verstekbakker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:18:
[...]

Ik heb de pagina's waar je het over hebt gelezen, maar ik snap er nog steeds geen reet van. Volgens Wietse van de klanten"service" heb ik nu TV Royaal. Maar hij kan mij niet vertellen welke pakketten er komen naast dat nieuwe pakket (Movies en Series?). Dus je bent verplicht om die hele riedel van online streams (nog nooit gebruikt) en on-demand (nog nooit kunnen gebruiken) en HBO (nog niet eens in de Dreambox ertussen gezet) erbij te nemen als je alleen zo nu en dan die muziekzenders en AMC wil opzetten?

Het is een grote rotzooi bij Ziggo. Het is alleen nog maar omdat ik een Dreambox gebruik dat ik er zit, maar ik denk dat het dan maar een opzegging gaat worden.
Als je tv royaal hebt veranderd er niks, krijg je alleen extra hbo series erbij.
Afhankelijk van hie je tv royaal hebt in je pakket (als losse optie of via tv max pakket) ga je wel of niet meer betalen na 3 maanden voor tv royaal.

Ik bijv. heb tv max pakket en ga niks extra's betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verstekbakker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:18:
[...]

Denk dat Ziggo minder zal rouwen om vertrekkende Dreambox gebruikers _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:55:
[...]

Als je tv royaal hebt veranderd er niks, krijg je alleen extra hbo series erbij.
Afhankelijk van hie je tv royaal hebt in je pakket (als losse optie of via tv max pakket) ga je wel of niet meer betalen na 3 maanden voor tv royaal.

TV Royaal klanten (UPC) betalen de eerste 3 maanden de oude prijs van 9,95 per maand. TV Plus klanten (Ziggo/Zesko) krijgen deze korting niet (ik heb de officiële mail gehad vandaag). Waar ligt dit aan? Selectie van Liberty Global? Of heeft het met pakket structuren te maken? Alles in 1 pakketten en pakketten met internet krijgen de korting wel en de rest niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Soundwork schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:21:
[...]

TV Royaal klanten (UPC) betalen de eerste 3 maanden de oude prijs van 9,95 per maand. TV Plus klanten (Ziggo/Zesko) krijgen deze korting niet (ik heb de officiële mail gehad vandaag). Waar ligt dit aan? Selectie van Liberty Global? Of heeft het met pakket structuren te maken? Alles in 1 pakketten en pakketten met internet krijgen de korting wel en de rest niet?
Tv plus is een oud pakket?
Alles in 1 met tv max krijgen het dus gewoon voor de oude prijs in ieder geval (zover nu bekend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:34:
[...]

Tv plus is een oud pakket?
Alles in 1 met tv max krijgen het dus gewoon voor de oude prijs in ieder geval (zover nu bekend is).
TV Plus is een oud pakket, was bij het oude Ziggo (Zesko) te abonneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:55:
[...]

Ik heb een brief gekregen dat mij deze "verbetering" na 3 maanden 2 euro extra gaat kosten.
Jay-B schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:16:
[...]

Denk dat Ziggo minder zal rouwen om vertrekkende Dreambox gebruikers _O-
Ik betaal anders een behoorlijke duit voor mijn abonnement.

-edit- Dat ei van de klantenservice zei dat ik TV Royaal had. Ik heb eens ingelogd en gekeken, maar ik heb op mijn factuur TV Plus staan en dat maar bij 1 smartcard... Ook mijn Film1 pakket staat maar bij 1 smartcard... Vaag allemaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Verstekbakker op 15-11-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DaveD1109 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:08:
[...]

Hoe dan ook, het probleem is niet de type aansluiting, maar het trage opstarten en takkeherrie van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:14:
[...]

Hoe dan ook, het probleem is niet de type aansluiting, maar het trage opstarten en takkeherrie van dat ding.
Opstarten is gerelateerd aan de eco modus waarin je hem zet.
Dat lawaai weet ik niet of dat normaal is, anders proberen om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:46:
[...]

Opstarten is gerelateerd aan de eco modus waarin je hem zet.
Dat lawaai weet ik niet of dat normaal is, anders proberen om te ruilen?
Dat ga ik nog proberen en anders idd proberen om te ruilen.

Maar weet iemand toevallig of je een gewone Horizon box voor boven kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
chim0 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:50:
[...]

Dat ga ik nog proberen en anders idd proberen om te ruilen.

Maar weet iemand toevallig of je een gewone Horizon box voor boven kan krijgen?
Nee dat kan niet. 1 Horizon per klant. De klant kan 2 Horizon extra mediaboxen bij bestellen indien gewenst.

Het idee achter de Horizon extra mediabox is juist dat je van alle faciliteiten gebruik kan maken die de Horizon zelf ook biedt inclusief opnames en dergelijken. Een "gewone" Horizon biedt dit niet en is ook overbodig bij een goed werkende installatie.

Of een extra mediabox nu met utp of coax verbonden is zou niets uit moeten maken. Vaste verbinding is vaste verbinding. Neemt niet weg dat een slecht geïnstalleerde installatie de setup niet altijd lekker wil werken. Lees coax netwerk verkeerd aangesloten met problemen als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tijdje terug van particuliere abo naar zakelijk abo overgestapt. Er is mij allemaal nieuw apparatuur toegestuurd, sommige die ik zelfs al had of niet besteld had. Had alles maar vervangen behalve de Horizon box, maar vreemd genoeg doet die het nog wel (terwijl ik als vervanging zo'n standaard Pace apparaat heb gekregen). Er zou mij ook retour dozen zouden worden opgestuurd, zodat ik mijn oude spul terug kan sturen. Heb nooit iets ontvangen nog. Ik neem aan dat ik vanzelf wel ooit iets hierover hoor? Of moet ik hier ook nog achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MediaZoo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:06:
[...]

Nee dat kan niet. 1 Horizon per klant. De klant kan 2 Horizon extra mediaboxen bij bestellen indien gewenst.

Het idee achter de Horizon extra mediabox is juist dat je van alle faciliteiten gebruik kan maken die de Horizon zelf ook biedt inclusief opnames en dergelijken. Een "gewone" Horizon biedt dit niet en is ook overbodig bij een goed werkende installatie.
Met gewone bedoel ik de normale, grote die beneden staat want die is wel snel en stil. Nog zo'n box boven dus, maar dat kan dus niet?
Of een extra mediabox nu met utp of coax verbonden is zou niets uit moeten maken. Vaste verbinding is vaste verbinding. Neemt niet weg dat een slecht geïnstalleerde installatie de setup niet altijd lekker wil werken. Lees coax netwerk verkeerd aangesloten met problemen als gevolg.
Nogmaals, hij is verbonden met UTP dus dat is het probleem niet. Het is puur en alleen de traagheid en herrie, maar ik zal hem op full modus zetten kijken of dat uitmaakt en anders proberen te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verstekbakker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:26:
[...]

Dat ei van de klantenservice zei dat ik TV Royaal had. Ik heb eens ingelogd en gekeken, maar ik heb op mijn factuur TV Plus staan en dat maar bij 1 smartcard... Ook mijn Film1 pakket staat maar bij 1 smartcard... Vaag allemaal.
In principe heb je al je kanalen op al je smartcards. Dat ei heeft enerzijds gelijk aangezien TV Plus qua content exact gelijk is aan TV Royaal. Qua prijs weet ik het niet. Heb het zelf nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Soundwork schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:21:
[...]

En TV Extra klanten mogen 2 euro teveel gaan betalen. Volgens de brief die ik kreeg veranderd er voor mij niets in de kosten, terwijl ik nu 2 euro meer betaal dan dat nieuwe pakket gaat kosten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:24:
[...]

En TV Extra klanten mogen 2 euro teveel gaan betalen. Volgens de brief die ik kreeg veranderd er voor mij niets in de kosten, terwijl ik nu 2 euro meer betaal dan dat nieuwe pakket gaat kosten.
Je mag natuurlijk altijd overstappen naar een nieuw pakket of een pakket opzeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:24:
[...]

Is er ergens een samenvattend schema? Want volgens mij hebben wij ook TV plus (alle zenders maar geen myprime).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jongetje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:00:
[...]

Je mag natuurlijk altijd overstappen naar een nieuw pakket of een pakket opzeggen..
Ik wil houden wat ik nu heb en het probleem met overstappen is dat ik absoluut geen zin heb in een Horizon Box. En waar ik ook kijk, bij Ziggo, overal staat erbij dat je dan zo'n stomme box krijgt.
icecreamfarmer schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:35:
[...]

Is er ergens een samenvattend schema? Want volgens mij hebben wij ook TV plus (alle zenders maar geen myprime).
Tuurlijk niet, we hebben het hier over UPC! Nergens duidelijke informatie wat er precies gaat veranderen. Tenzij je al een "nieuw" (= nieuw geintroduceerd toen Ziggo door UPC overgenomen werd) pakket had.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:39:
[...]

Nu Mijn Ziggo weer beschikbaar is even teruggezocht en de verbruikskosten van vast bellen begonnen op 17 oktober, 100% zeker dat ik zelf geen wijziging heb aangebracht, dus mensen kijk vooral even je pakket na ;) zeker als je volop bellen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:41:
[...]

Ik wil houden wat ik nu heb en het probleem met overstappen is dat ik absoluut geen zin heb in een Horizon Box. En waar ik ook kijk, bij Ziggo, overal staat erbij dat je dan zo'n stomme box krijgt.
Je kunt toch play start nemen: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/ en dan daar bovenop de extra zender pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jongetje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:53:
[...]

Je kunt toch play start nemen: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/ en dan daar bovenop de extra zender pakketten?
Waarom zou ik Play Start willen hebben? Ik heb nu Complete. En als ik naar mijn abonnement aanpassen ga, kan ik geen aanpassing doen. TV Royaal en MyPrime staan beide aangevinkt. Ik wil ze ook beide behouden. In de internet category is niets aangevinkt, maar zodra ik daar Internet Complete selecteer, wordt ook automatisch de Horizon Mediabox aangevinkt. En ik hoef geen Mediabox, geen Horizon Mediabox en geen CI+ Module.

Edit:
Ik heb maar eens een vraag gestuurd naar Ziggo. Het slaat natuurlijk nergens op dat ik 2 euro meer moet gaan betalen omdat ik geen behoefte heb een een mediabox, horizon box of CI+ module...

[ Voor 12% gewijzigd door Wailing_Banshee op 16-11-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:58:
[...]

Waarom zou ik Play Start willen hebben? Ik heb nu Complete. En als ik naar mijn abonnement aanpassen ga, kan ik geen aanpassing doen. TV Royaal en MyPrime staan beide aangevinkt. Ik wil ze ook beide behouden. In de internet category is niets aangevinkt, maar zodra ik daar Internet Complete selecteer, wordt ook automatisch de Horizon Mediabox aangevinkt. En ik hoef geen Mediabox, geen Horizon Mediabox en geen CI+ Module.

Edit:
Ik heb maar eens een vraag gestuurd naar Ziggo. Het slaat natuurlijk nergens op dat ik 2 euro meer moet gaan betalen omdat ik geen behoefte heb een een mediabox, horizon box of CI+ module...
Als je TV Max zou hebben, zou je hetzelfde blijven betalen. Nu heb je TV Royaal als losse optie bij TV Complete zo te zien.

Oftewel gauw om laten zetten naar TV Max zou ik zeggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 16-11-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

martinusz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:11:
[...]

Als je TV Max zou hebben, zou je hetzelfde blijven betalen. Nu heb je TV Royaal als losse optie bij TV Complete zo te zien.

Oftewel gauw om laten zetten naar TV Max zou ik zeggen :)
TV Max is geen optie. Als ik klik op Wijzig dit Abonnement (sorry, kan geen screenshots maken) heb ik de opties:

Digitale TV
  • TV Standaard (huidig abonnement)
    • TV Royaal (huidige extra optie)
    • MyPrime (huidige extra optie)
TV Apparatuur opties
  • Mediabox
  • Horizon Mediabox
    • Horizon Extra Mediabox
  • CI+ Module
Internet
  • Internet Start
  • Internet Complete
  • Internet Max
Telefonie
  • Bellen (huidig abonnement)
  • Volop Bellen
Op het moment dat ik "Internet Complete" aanvink (dat is wat ik nu heb [waarom dat niet aangegeven staat mag Joost en Ziggo weten] en wat ik wil houden, 300Mbit is overbodig als ik meestal toch al niet eens boven de 100 uit kom), wordt gelijk ook maar even de Horizon Mediabox aangevinkt. En die kun je dus NIET uitzetten. En die wil ik absoluut ook NIET hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:25:
[...]

TV Max is geen optie. Als ik klik op Wijzig dit Abonnement (sorry, kan geen screenshots maken) heb ik de opties:

Digitale TV
  • TV Standaard (huidig abonnement)
    • TV Royaal (huidige extra optie)
    • MyPrime (huidige extra optie)
TV Apparatuur opties
  • Mediabox
  • Horizon Mediabox
    • Horizon Extra Mediabox
  • CI+ Module
Internet
  • Internet Start
  • Internet Complete
  • Internet Max
Telefonie
  • Bellen (huidig abonnement)
  • Volop Bellen
Op het moment dat ik "Internet Complete" aanvink (dat is wat ik nu heb [waarom dat niet aangegeven staat mag Joost en Ziggo weten] en wat ik wil houden, 300Mbit is overbodig als ik meestal toch al niet eens boven de 100 uit kom), wordt gelijk ook maar even de Horizon Mediabox aangevinkt. En die kun je dus NIET uitzetten. En die wil ik absoluut ook NIET hebben.
Aha je hebt dus een soort oud pakket met de huidige snelheid klopt dat?
Je hebt immers het complete pakket zeg je, maar zonder horizonbox.

Ik ben bang dat ze gaan zeggen dat het alleen in combinatie met horizonbox die TV Max kan selecteren en dus niet 2 euro meer gaat betalen. Aan de andere kant betaal je met je "oude" pakket waarschijnlijk al minder dan dezelfde opties in het nieuwe pakket? Dan zou je die 2 euro ook kunnen accepteren natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:36:
Play start met Tv Royaal moet toch kunnen zonder box ?
Je kan informeren natuurlijk ;)
Dat heeft hij volgens mij al :)

Ik zou bellen met Ziggo en je specifieke situatie voorleggen en kijken of ze aangepast pakket voor je kunnen regelen zonder Horizonbox.

Wat is overigens de reden dat je Horizonbox niet wilt?
martinusz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:50:
[...]

Nu Mijn Ziggo weer beschikbaar is even teruggezocht en de verbruikskosten van vast bellen begonnen op 17 oktober, 100% zeker dat ik zelf geen wijziging heb aangebracht, dus mensen kijk vooral even je pakket na ;) zeker als je volop bellen hebt!
Feedback Ziggo:
Er heeft een storing voor gedaan in het systeem, de fout is opgelost en kosten worden gecrediteerd.

Ik: maar de optie Volop bellen staat nog steeds uit.

Ziggo: Ik zie het ook, ik heb het meteen voor je terug aan gezet

Zucht, let dus op mensen met volop bellen, check je mijn ziggo voor verbruikskosten!!!

[ Voor 45% gewijzigd door Martinusz op 16-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

martinusz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:33:
[...]

Aha je hebt dus een soort oud pakket met de huidige snelheid klopt dat?
Je hebt immers het complete pakket zeg je, maar zonder horizonbox.

Ik ben bang dat ze gaan zeggen dat het alleen in combinatie met horizonbox die TV Max kan selecteren en dus niet 2 euro meer gaat betalen. Aan de andere kant betaal je met je "oude" pakket waarschijnlijk al minder dan dezelfde opties in het nieuwe pakket? Dan zou je die 2 euro ook kunnen accepteren natuurlijk :)
Ik zou dus 2 euro meer gaan betalen dan anderen met dezelfde producten. Als ik een pakket kies met zo'n overbodige box zou ik 2 euro minder gaan betalen (dus hetzelfde als andere met dezelfde producten).
martinusz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:47:
[...]

Dat heeft hij zij volgens mij al :)

Ik zou bellen met Ziggo en je specifieke situatie voorleggen en kijken of ze aangepast pakket voor je kunnen regelen zonder Horizonbox.

Wat is overigens de reden dat je Horizonbox niet wilt?
Omdat we wel een groot huis hebben, maar ik juist overbodige apparatuur de deur uit aan het schoppen ben (er is het afgelopen jaar al heel veel naar Herbruik gegaan). We hebben al een overbodige decoder staan. De TV in de woonkamer heeft een CI+ module, de MediaCenter heeft een CI+ module, de TV in de keuken heeft een CI+ module, de TV op de slaapkamer heeft de Humax. En we hebben nog een extra CI+ module voor de MediaCenter. En we hebben een overbodige Samsung decoder op zolder liggen, in een doos. Waar die Horizon Box natuurlijk gewoon bovenop gezet zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:08:
[...]

Ik zou dus 2 euro meer gaan betalen dan anderen met dezelfde producten. Als ik een pakket kies met zo'n overbodige box zou ik 2 euro minder gaan betalen (dus hetzelfde als andere met dezelfde producten).
Nee je hebt niet hetzelfde product :)
Jij hebt product Play start + extra optie TV Royaal, ik heb product Play Max (inclusief dezelfde zenders als TV Royaal).

Dat deze zenders binnen TV Royaal en Play Max hetzelfde zijn klopt, maar je hebt nu eenmaal een ander product + een extra optie. En Ziggo heeft besloten dat de losse optie TV Royaal 2 euro goedkoper duurder wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 16-11-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

martinusz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:58:
[...]

Nee je hebt niet hetzelfde product :)
Jij hebt product Play start + extra optie TV Royaal, ik heb product Play Max (inclusief dezelfde zenders als TV Royaal).

Dat deze zenders binnen TV Royaal en Play Max hetzelfde zijn klopt, maar je hebt nu eenmaal een ander product. En Ziggo heeft besloten dat de losse optie TV Royaal 2 euro goedkoper duurder wordt.
Ik heb geen Play Start. Ik heb Alles-in-1 Plus. Met TV Extra. Volgens mij is Play Start geen 150/15...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb geen Play Start. Ik heb Alles-in-1 Plus. Met TV Extra. Volgens mij is Play Start geen 150/15...
Ook goed, punt is je hebt een oud pakket :)

offtopic:
Play Start is geen 150/15 nee, aangezien Play Start over tv gaat en niet internet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Martinusz op 16-11-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Lijkt me ook niet zinvol om hier 2 pagina's discussie aan te wijden... Bel gewoon Ziggo op en kijk wat er mogelijk is. Zet desnoods die Horizonbox op zolder neer als ze die perse op willen sturen. De oude decoder heb je waarschijnlijk gekregen en kun je op marktplaats zetten, dan verdien je er nog wat aan. Ik heb daarom ook een decoder op Zolder nieuw in doos staan omdat ik die perse moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:50:
[...]
Goede tip. Het blijkt dat het onder mijn producten nu ook is verdwenen. Ik heb echter na het overzetten naar de vernieuwde "mijn Ziggo" omgeving nog gekeken of alles nog klopte. Dat was toen wel het geval, maar nu dus niet meer. Dat wordt bellen...

[edit] maar heel erg druk op dit moment, "...bel op een later moment terug". Ook logische menu-keuzes via telefoon, NOT. "heeft u een vraag over uw abonnement en producten kies...", ow wacht, dat hebben ze niet. "voor overige vragen kies....", hebben ze ook niet :)

[edit 2] er is nu ook duidelijkheid gekomen via mail voor bestaande AIE-E + TV-E abonnees. Het eventuele abonnement voor HBO (à €14,95) wordt vanaf 01-01-2017 volledig van de totaalkosten afgehaald en gaat dus niets meer kosten, ook niet na enkele maanden.

Ik had al gedacht dat het zo zou gaan maar je weet nooit hoe Ziggo tegen het e.e.a. aan zou kijken. Hoewel ik niet blij ben om de TV kanalen zelf kwijt te raken, is dit de meest gunstige oplossing voor onze groep. Zeker nu Ziggo met een fatsoenlijke W10 app is gekomen.

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2016 17:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
xileS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 01:49:
Tijdje terug van particuliere abo naar zakelijk abo overgestapt. Er is mij allemaal nieuw apparatuur toegestuurd, sommige die ik zelfs al had of niet besteld had. Had alles maar vervangen behalve de Horizon box, maar vreemd genoeg doet die het nog wel (terwijl ik als vervanging zo'n standaard Pace apparaat heb gekregen). Er zou mij ook retour dozen zouden worden opgestuurd, zodat ik mijn oude spul terug kan sturen. Heb nooit iets ontvangen nog. Ik neem aan dat ik vanzelf wel ooit iets hierover hoor? Of moet ik hier ook nog achteraan.
Mij is ooit overkomen. Plotseling 250 euro van mijn rekening afgeschreven. Borg. Tja, ik had ook geen doos binnen. Dat was ook allemaal met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
hardware-lover schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:11:
[...]

Goede tip. Het blijkt dat het onder mijn producten nu ook is verdwenen. Ik heb echter na het overzetten naar de vernieuwde "mijn Ziggo" omgeving nog gekeken of alles nog klopte. Dat was toen wel het geval, maar nu dus niet meer. Dat wordt bellen...

[edit] maar heel erg druk op dit moment, "...bel op een later moment terug". Ook logische menu-keuzes via telefoon, NOT. "heeft u een vraag over uw abonnement en producten kies...", ow wacht, dat hebben ze niet. "voor overige vragen kies....", hebben ze ook niet :)

[edit 2] er is nu ook duidelijkheid gekomen via mail voor bestaande AIE-E + TV-E abonnees. Het eventuele abonnement voor HBO (à €14,95) wordt vanaf 01-01-2017 volledig van de totaalkosten afgehaald en gaat dus niets meer kosten, ook niet na enkele maanden.

Ik had al gedacht dat het zo zou gaan maar je weet nooit hoe Ziggo tegen het e.e.a. aan zou kijken. Hoewel ik niet blij ben om de TV kanalen zelf kwijt te raken, is dit de meest gunstige oplossing voor onze groep. Zeker nu Ziggo met een fatsoenlijke W10 app is gekomen.
Als je twitter hebt probeer het daar eens, wordt meestal goed geholpen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Olga2000 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:53:
[...]

Mij is ooit overkomen. Plotseling 250 euro van mijn rekening afgeschreven. Borg. Tja, ik had ook geen doos binnen. Dat was ook allemaal met Ziggo.
LOL, maar ik neem aan dat dat uiteindelijk wel goed is gekomen?
Ik heb lang geleden bij een andere verandering weleens een brief gekregen geloof ik dat ze hun apparatuur nog niet terug gekregen hebben. Dus ik kon gewoon zeggen dat ik nooit een doos heb ontvangen. Daarna wel gewoon netjes een retourdoos ontvangen.

Op het moment betaal ik voor een extra mediabox, maar die gebruik ik nog helemaal niet. Aangezien de Horizon ook nog gewoon werkt. Ik had eigenlijk een CI+ module besteld ipv mediabox. Maar goed, laat het voorlopig wel zo dan.

De rekeningen houd ik sowieso om de tijd wel in de gaten.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Sinds dit weekend de Ziggo Connectbox draaiend. Het bereik van de WIFI is echt stukken beter dan de Cisco, en "nog" geen uitval gehad. (maar dat deed de cisco in het begin ook niet).

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Olga2000
xileS schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:58:
[...]

LOL, maar ik neem aan dat dat uiteindelijk wel goed is gekomen?
Ik heb lang geleden bij een andere verandering weleens een brief gekregen geloof ik dat ze hun apparatuur nog niet terug gekregen hebben. Dus ik kon gewoon zeggen dat ik nooit een doos heb ontvangen. Daarna wel gewoon netjes een retourdoos ontvangen.

Op het moment betaal ik voor een extra mediabox, maar die gebruik ik nog helemaal niet. Aangezien de Horizon ook nog gewoon werkt. Ik had eigenlijk een CI+ module besteld ipv mediabox. Maar goed, laat het voorlopig wel zo dan.

De rekeningen houd ik sowieso om de tijd wel in de gaten.
Ja, ik heb incasso via bank ingetrokken, met ziggo gebeld... hoop gedoe, dat wel. Uiteindelijk wel doos gekregen en de boel teruggestuurd. Toch nog een brief van deurwaarder gehad (want ik had via bank geld teruggekregen en financiën is een andere afdeling 8)7 ). Maar dat ook werd gelukkig snel recht gezet.

• xileS
  • Niet online
Olga2000 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:46:
[...]

Ja, ik heb incasso via bank ingetrokken, met ziggo gebeld... hoop gedoe, dat wel. Uiteindelijk wel doos gekregen en de boel teruggestuurd. Toch nog een brief van deurwaarder gehad (want ik had via bank geld teruggekregen en financiën is een andere afdeling 8)7 ). Maar dat ook werd gelukkig snel recht gezet.
Ah ja, maar een incasso intrekken is nooit zo handig voor die bedrijven denk ik. Denk dat het beter is om gelijk te bellen en hun te laten verrekenen.

• Martinusz
xileS schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:31:
[...]

Ah ja, maar een incasso intrekken is nooit zo handig voor die bedrijven denk ik. Denk dat het beter is om gelijk te bellen en hun te laten verrekenen.
Ik denk dat hij storneren bedoeld, niet de incasso intrekken.

Ik heb net gezien dat de blunder van Ziggo mij een factuur gaat opleveren van 158 euro, ben benieuwd of ze dat gelijk gaan crediteren of pas bij volgende factuur. Wellicht dat ik deze ook ga storneren, aangezien ik het niet eens ben dat zij hun zaken niet op order hebben en dat pas later gaan corrigeren. Maken ze maar meteen een correctie op de factuur ipv de automatisch gegenereerde factuur te versturen.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

martinusz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat hij storneren bedoeld, niet de incasso intrekken.

Ik heb net gezien dat de blunder van Ziggo mij een factuur gaat opleveren van 158 euro, ben benieuwd of ze dat gelijk gaan crediteren of pas bij volgende factuur. Wellicht dat ik deze ook ga storneren, aangezien ik het niet eens ben dat zij hun zaken niet op order hebben en dat pas later gaan corrigeren. Maken ze maar meteen een correctie op de factuur ipv de automatisch gegenereerde factuur te versturen.
Waarschijnlijk de laatste. Hebben we ook wel eens gehad. Ze hadden een database migratie gehad en daar was iets fout gegaan en hadden we ineens internet via ziggo (wat we dus niet hadden op dat moment, maar wel gehad hadden). De twee rekening daaropvolgend waren toen nul. Ik zie daar het probleem niet zo van in, persoonlijk.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59
Ziggo is goed bezig met onderhoud in mijn woonplaats.

De upstream waarde is van gemiddeld 46-48 naar 42-44 gegaan in het laatste onderhoudswindow.

Of ze hebben het coax segment gesplitst, ik zit aan de rand van het dorp. De kans dat er een core component dichterbij is gekomen door een coax splitsing, kan toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

De versterkers door het hele netwerk heen worden vervangen. Dus kan zijn dat degene die nu zijn geplaatst een hogere upstream versterking ingesteld hebben gekregen.

Al die nieuwe AOP splitters hebben een 3-4 dB impact op retourband, omdat horizons ook retour nodig hebben. Dus kan compensatie zijn daarvoor.
In fZiggo waren eerst altijd de ETU en UMU verdelers, die weinig impact hadden op retourband voor het modem.

[ Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 17-11-2016 17:39 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Swordlord schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:35:
De versterkers door het hele netwerk heen worden vervangen. Dus kan zijn dat degene die nu zijn geplaatst een hogere upstream versterking ingesteld hebben gekregen.

Al die nieuwe AOP splitters hebben een 3-4 dB impact op retourband, omdat horizons ook retour nodig hebben. Dus kan compensatie zijn daarvoor.
In fZiggo waren eerst altijd de ETU en UMU verdelers, die weinig impact hadden op retourband voor het modem.
Ah, vandaar dat de demping die ik op mijn modem kan zien is opgelopen naar -6dBmV tot -7dBmV, waar dat eerst rond de -2dBmV tot -3dBmV lag voor de werkzaamheden. En dat met een UMU.

Nee, merp!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

MediaZoo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:06:
[...]

De MOCA verbinding waarmee de Horizon's (de hoofdbox en de extra) met elkaar communiceren loopt op 1200Mhz, een flink stuk hoger dan de standaard 800Mhz band waar (digitale) TV overloopt.

1200Mhz stelt ook hele andere eisen aan de COAX kabels, heb je problemen met de MOCA verbinding, dan ligt dit zeer waarschijnlijk aan je COAX componenten. Je (muur) dozen en splitters zullen allemaal tot 1200Mhz moeten ondersteunen. Ook belangrijk wanneer je een kabelversterker gebruikt, controleer ook deze als hij tot 1200Mhz gaat.

Daarnaast is het advies om zowel de Hoofdbox als de Extra box in hoog energie niveau te draaien, dit voorkomt lang wachten tijden het opstarten.

Wanneer je de Horizon Extra via Ethernetkabel aansluit op de Hoofdbox, mag dit niet via een "lan" netwerk gaan, de Lan-kabel tussen beide Horizon's moet exclusief zijn.

Door de 1200Mhz problemen ligt de voorkeur op een LAN Kabel, MOCA werkt prima, mits je zeker bent dat al je COAX componenten 1200Mhz ondersteunen.....

Als laatste nog een advies, wanneer je gebruik maakt van een coaxkabelversterker, sluit de beide Horizon Boxen via een 1200Mhz retour geschikte splitter aan op een versterkte poort. Laat het MOCA signaal niet via een COAX versterker lopen!

Kwaliteitverschil zit er niet in MOCA of UTP. In het voormalige Ziggo gebied (voor de fusie met UPC) verdient het de aanbeveling om de Hoofd horizon niet aan te sluiten op een router/kabelmodem.
Laat het interne kabelmodem van de Horizon al het interactieve verkeer afhandelen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Bullet NL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:16:
Daarnaast is het advies om zowel de Hoofdbox als de Extra box in hoog energie niveau te draaien, dit voorkomt lang wachten tijden het opstarten.
Ik vraag me bij zo'n advies wel af wat dan die Extra doos voor stroomverbruik heeft. Als die ook een dikke 400 kWh per jaar vreet wordt zo'n set-up een serieus dure grap... en dan te bedenken dat veel mensen zo'n extra box hebben "voor af en toe".

• Martinusz
Jerrythafast schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:34:
[...]

Ik vraag me bij zo'n advies wel af wat dan die Extra doos voor stroomverbruik heeft. Als die ook een dikke 400 kWh per jaar vreet wordt zo'n set-up een serieus dure grap... en dan te bedenken dat veel mensen zo'n extra box hebben "voor af en toe".
Je moet ze niet op hoog zetten, zonde van je stroomverbruik, dan maar iets langer wachten bij opstarten.

En wie kan het voor elkaar krijgen om er een directe LAN verbinding tussen te kunnen?

Had begrepen dat er zelfs geen switch of router tussen mocht

2250 WP Zuid PVoutput

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:47:
En wie kan het voor elkaar krijgen om er een directe LAN verbinding tussen te kunnen?

Had begrepen dat er zelfs geen switch of router tussen mocht
* FreshMaker heeft een losse utpkabel omhoog getrokken.
Deze had ik sowieso al, aangezien KPN ITV ook via deze aansluitingen op het modem wilde zitten.

Verwijderd

Weet iemand of ik straks hbo en my prime kan kijken?

Ik heb ziggo 150mbit met tv royaal en ci+ kaarten (1.2 kaarten zonder interactief gedeelte). Heb geen decoder (wel een humax, maar die staat bij mijn schoonzus).

Krijg ik nu hbo en my prime dat ik via de ziggo app naar de chromecast kan sturen of lukt dat niet omdat ik geen horizon box heb?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 21:09 ]

Pagina: 1 ... 133 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.