WeirdEye schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Nou nee, want dan had je dus al signaal gehad... Vermoedelijk is er een kabel kruising en dus moet er vanuit de woning gemeten worden om te kijken welke kabel het is en deze aan te sluiten.
Of misschien is er wel een kabelbreuk waardoor je geen signaal binnen krijgt...
Ik kom weg van 1,5 jaar Solcon glas. Daarvoor had ik al Ziggo.
Na mijn opzegging toen der tijd, heeft er natuurlijk nog vrij lang signaal op mijn kabel gestaan. Dit weet ik, omdat ik heel lang te lui ben geweest om de analoge kabel die naar de kinderen hun TV boven ging om te patchen naar het analoge signaal van Solcon.
Onlangs, 14 Juli om precies te zijn moest er klaarblijkelijk een Ziggo monteur in de straat kast zijn voor iets en die heeft toen ook gelijk alle in-actieve aansluitingen ge-depatched. Dat weet ik, omdat de kinderen ineens mekkerden geen TV meer te hebben. Dus toen toch maar omgepatched in de meterkast naar het Solcon signaal. Dit is ook nog eens bevestigd ergens deze week door een van de helplessdesk medewerkers toen hij voor euforie ineens riep; "Oh wacht, meneer. Ik zie dat er een wijkmonteur is ingeplanned voor 14/15 Juli" <stil> "Oh wacht even, dat is al geweest"
Waar het fout is gegaan in mijn ogen, is dat ik dus klaarblijkelijk voor die 14/15 Juli al wel weer een aanvraag had lopen, maar dat dat op de een of andere manier niet word gesynchroniseerd met het lijstje van non-actieve aansluitingen die monteurs meekrijgen als ze naar een desbetreffende wijkkast gaan.
Als ze daar mij niet eraf getrokken hadden, was er niets aan de hand geweest.
Maar anyway!
UPDATE:
Ik word een half uurtje geleden gebeld door de vrouw des huizes. Er schijnen nu 4 groene lampjes te branden op de Technicolor modem

Klaarblijkelijk heeft de des betreffende meneer die eigenlijk op woensdag ochtend had moeten komen, toch nog de weg weten te vinden naar de wijk kast.
@LopendeVogel
Buiten dat ik dit soort praktijken niet hoef te accepteren is het niet leveren van de box een week eerder als geplanned ook niet waar ik boos over ben. Inderdaad, als je dingen veranderd kunnen dat soort dingen gebeuren.
Echter ik heb eind Juni een aanvraag geplaats voor een product wat op 1 Augustus in zou moeten gaan. Niets mis mee. Ruim optijd. De box in de week ervoor ontvangen kwam niet uit en voor gebeld. Inderdaad, dat ging fout.
Al de rest had gewoon klaar moeten zijn voor die datum, dat heeft niets met de verandering te maken.
- Maandag bel ik, prompt krijg ik de box verstuurd. Best, kan ik mee leven, echter waarom ziet die trien nou niet dat ik helemaal geen signaal heb en dat er geen aansluit request verstuurd is voor de wijkkast? Zelf na herhaaldelijk zeggen dat ik ook geen anloge kanalen en/of unencrypted DVB-C kanalen heb.
- Dinsdag bel ik weer, waarbij hij dan uit eindelijk wel ziet dat er nooit een wijkkast aansluit request verstuurd is. Doet hij voor mij, beloofd de volgende dag in de loop van de ochtend wat dus een loze belofte is
- Woensdag middag bellen, horen dat ze helemaal geen datums kunnen hangen zien aan de aansluit requests en dat het enige wat ze kunnen doen is opnieuw een afspraak in te plannen. Komt ie vandaag toch nog, kan ik die afzeggen en anders staat hij maar alvast aangezien er dan al weer een week voorbij gegaan zou geweest
- S'middags emailtje van de afspraak. Maar ik moet thuis zijn want de desbetreffende meneer heeft een afspraak gemaakt met een huis monteur. Wil ik helemaal niet, zie hier boven.
En het enige wat je hoort is "Oh wat raar", "Tsja er kan er vanaf hier nu verder ook niet veel meer aan doen, anders dan dit"
[
Voor 29% gewijzigd door
j1nx op 04-08-2016 14:02
]