Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:40:
[...]

En dit is het nu, dus de waardes zijn al weer wat gestegen sinds gister:
Zoals ik al aangaf zal de CMTS het modem blijven instrueren om met meer vermogen te zenden als de door het modem verzonden data verminkt binnenkomt. Dat zie je hier dus gebeuren
Het log van de horizon is niet echt hulpzaam maar ik kan wel zien dat op de 12de er iets goed mis was:
Ik bedoel de DOCSIS log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
ArChie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:52:
[...]

Zoals ik al aangaf zal de CMTS het modem blijven instrueren om met meer vermogen te zenden als de door het modem verzonden data verminkt binnenkomt. Dat zie je hier dus gebeuren

[...]

Ik bedoel de DOCSIS log.
Ja, ik hoop alleen niet dat het blijft door stijgen tot de onacceptabele waardes waar het vorige week opeens aan zat.

Ik gebruik een Horizon als modem en ik kan nergens een DOCSIS log vinden. Je kan wel de huidige status bekijken aka zien of hij bezig is et ranging etc. alleen er is geen log van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
menzo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:40:
[...]
Dit waren mijn waardes op 13 juni:

4 1 Locked 57800000 16QAM 5120 ATDMA 51.0

En deze zijn van 20 juni:
2 6 Locked 23300000 16QAM 2560 ATDMA 51.9
De hoge waarde ligt zo te zien niet aan de frequentie waarop hij zend. Je ziet dat er zowel op een lage als op een hoge frequentie de hoogste demping van de vier upstreams voorkomt.

Waarschijnlijk heb jij een wat oudere horizon box met scart? SMT-G7400? Die ken ik niet dus ik weet niet wat er in de web-interface te zien is. Bij de nieuwere horizon box is er een 'system log'. Die heeft jouw apparaat misschien nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ANdrode schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:50:
[...]

De hoge waarde ligt zo te zien niet aan de frequentie waarop hij zend. Je ziet dat er zowel op een lage als op een hoge frequentie de hoogste demping van de vier upstreams voorkomt.

Waarschijnlijk heb jij een wat oudere horizon box met scart? SMT-G7400? Die ken ik niet dus ik weet niet wat er in de web-interface te zien is. Bij de nieuwere horizon box is er een 'system log'. Die heeft jouw apparaat misschien nog niet.
Ja ik heb de oudere box. Ik heb alleen het 'lokaal log' onder het systeem tabblad. Hier staan alleen meldingen zoals ik mijn eerdere post.

Ik had een tijd gelden nog contact met Ziggo of ik de 7401 kan krijgen. Alleen hebben ze blijkbaar geen controle welke versie van de box op de post gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
menzo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:52:
[...]
Ja ik heb de oudere box. Ik heb alleen het 'lokaal log' onder het systeem tabblad. Hier staan alleen meldingen zoals ik mijn eerdere post.

Ik had een tijd gelden nog contact met Ziggo of ik de 7401 kan krijgen. Alleen hebben ze blijkbaar geen controle welke versie van de box op de post gaat.
Ok ik hoopte dat er meer in dat log kwam te staan. Kan je toevallig aanvinken wat er allemaal wel en niet in komt te staan?
Ik ga uit van kennis van de andere horizon box... misschien klopt het.

Hieraan heb je namelijk niet zoveel.

Ik denk dat Ziggo zegt geen controle over de hardware te hebben om te voorkomen dat iedereen belt voor een nieuwere STB >:). Mijn ervaring is dat de x-e lijns (in ieder geval: webcare) wel de mogelijkheid heeft om aan te geven wat er wordt opgestuurd. Ik zou daar echter alleen achteraan gaan als je echte problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ANdrode schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:21:
[...]

Ok ik hoopte dat er meer in dat log kwam te staan. Kan je toevallig aanvinken wat er allemaal wel en niet in komt te staan?
Ik ga uit van kennis van de andere horizon box... misschien klopt het.

Hieraan heb je namelijk niet zoveel.

Ik denk dat Ziggo zegt geen controle over de hardware te hebben om te voorkomen dat iedereen belt voor een nieuwere STB >:). Mijn ervaring is dat de x-e lijns (in ieder geval: webcare) wel de mogelijkheid heeft om aan te geven wat er wordt opgestuurd. Ik zou daar echter alleen achteraan gaan als je echte problemen hebt.
Ik heb ingesteld dat ik alle meldingen zou moeten kunnen zien maar dan hou je nog steeds een nutteloos log.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9OgpZwAv7lvDW8AyBM3hOput/full.png

Ik snap het wel dat ze de nieuwe box niet zo snel uitgeven. Maar mij leek een stillere box met betere wifi wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Wildfire schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:42:
[...]

Aha... dat was dus die DM van jou met enkel de tekst "-Spam verwijderd door Tweakers-". :P
klopt ja :x

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. Het IPV6 gebeuren van ziggo is dus niet langer meer 'statisch' zoals het IPV4 namelijk wel is (hoewel dat niet in de voorwaarden staat).

Ik heb m'n IPV6 adres nu 2x zien wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00

MsG

Forumzwerver

Ik heb recent geklaagd bij Ziggo omdat ik wel post kreeg over WiFi-verbeteringen en dat ze daar voor zelfs een actiedag hebben (waar ze denk ik de Archer C7 V2 met korting aan je willen aansmeren), maar ze mij voorheen niet zomaar een nieuw modem wilde sturen omdat de huidige geen dualband heeft. Dus nogmaals eens contact opgenomen naar aanleiding van de post en nu hebben ze mij een gloednieuwe Ziggo 'Connect Box' gestuurd. Dit lijkt de nieuwste reeks routers te zijn denk ik. Maar iemand enig idee naar de prestaties hiervan? Heb nu een Cisco Cisco E3925.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:08:
Ik heb recent geklaagd bij Ziggo omdat ik wel post kreeg over WiFi-verbeteringen en dat ze daar voor zelfs een actiedag hebben (waar ze denk ik de Archer C7 V2 met korting aan je willen aansmeren), maar ze mij voorheen niet zomaar een nieuw modem wilde sturen omdat de huidige geen dualband heeft. Dus nogmaals eens contact opgenomen naar aanleiding van de post en nu hebben ze mij een gloednieuwe Ziggo 'Connect Box' gestuurd. Dit lijkt de nieuwste reeks routers te zijn denk ik. Maar iemand enig idee naar de prestaties hiervan? Heb nu een Cisco Cisco E3925.
De Connect Box werkt hier al maanden prima en zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:30:
[...]
De Connect Box werkt hier al maanden prima en zonder problemen.
De connect box werkt hier al maanden matig en dat komt terug in metingen. De firmware update heeft hem wel acceptabel gemaakt.

Bandbreedte is prima. Responsiviteit (TCP verbindingen maken) is matig. Als je niets merkt van jitter/varantie van de RTT, en het wegvallen van langlopende TCP verbindingen dan is het een prima modem.

Deze reactie naar aanleiding van de eerdere post waarin conclusies worden getrokken door poster hierboven die afwijken van de concensus.

[ Voor 18% gewijzigd door ANdrode op 24-07-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:28

WTM

Hier ook nog steeds niet erg enthousiast over de connect box. Na de firmware update wel beter maar ik blijf zo nu en dan pagina's traag vinden laden.

Iets via USENET downloaden gaat gewoon rap op maximale snelheid, dat is het probleem niet. Het normale browsen voelt traag aan en dat is te staven met metingen bijgehouden in Smokeping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
WTM schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:16:
Hier ook nog steeds niet erg enthousiast over de connect box. Na de firmware update wel beter maar ik blijf zo nu en dan pagina's traag vinden laden.

Iets via USENET downloaden gaat gewoon rap op maximale snelheid, dat is het probleem niet. Het normale browsen voelt traag aan en dat is te staven met metingen bijgehouden in Smokeping.
Het effect bij webpagina's is echt raar. Ik sta in ieder geval volledig achter de stelling van Google dat snellere webpagina's subjectief beter aanvoelen en dat je 50ms merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat hij sowieso wel beter is dan mijn EC3295 dus ik heb hem eerst maar aangesloten. Wel handig dat de schroefuitsparing voor de houder dezelfde maat zijn, dat is alvast een plus. Wel irritant is dat Ziggo afdwingt welk WiFi-wachtwoord geschikt is en welke niet. De Cisco firmware was daarin een stuk minder opdringerig. Qua snelheid heb ik nog niet genoeg getest.

Hmm kan helaas ook maar bar weinig instellen.. Niet eens DNS veranderen.

Hij geeft op 5Ghz wel een hoge linkspeed ten opzichte van mijn C7 V2. 292Mbit/s ipv 115Mbit/s.

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 24-07-2016 17:30 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MsG schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:00:
Ik denk dat hij sowieso wel beter is dan mijn EC3295 dus ik heb hem eerst maar aangesloten. Wel handig dat de schroefuitsparing voor de houder dezelfde maat zijn, dat is alvast een plus. Wel irritant is dat Ziggo afdwingt welk WiFi-wachtwoord geschikt is en welke niet. De Cisco firmware was daarin een stuk minder opdringerig. Qua snelheid heb ik nog niet genoeg getest.
De web-interface stelt eisen aan het wifi wachtwoord. Als je de javascript aanpast dan accepteert hij alles :+.
Hij geeft op 5Ghz wel een hoge linkspeed ten opzichte van mijn C7 V2. 292Mbit/s ipv 115Mbit/s.
Die Archer C7 heeft toch 802.11AC en 3 antenne's op 5 GHz? Ik verwacht dat je daar meer uit moet kunnen halen op een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik had al wat met de JavaScript lopen pielen, maar kreeg het maar 1 keer voor elkaar toen ik disabled="disabled" weghaalde, maar daarna werkte het niet meer.

Allebei op kanaal 100 (DFS) komt de Connectbox bij mij toch echt stukken hoger. Misschien een nieuwere DD-WRT eens proberen, maar vooralsnog probeer ik of de Connectbox alleen ook goed genoeg is. Dat scheelt weer een stroomapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:43
MsG schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:41:
Ja ik had al wat met de JavaScript lopen pielen, maar kreeg het maar 1 keer voor elkaar toen ik disabled="disabled" weghaalde, maar daarna werkte het niet meer.

Allebei op kanaal 100 (DFS) komt de Connectbox bij mij toch echt stukken hoger. Misschien een nieuwere DD-WRT eens proberen, maar vooralsnog probeer ik of de Connectbox alleen ook goed genoeg is. Dat scheelt weer een stroomapparaat.
Ik dacht dat de c7 überhaupt geen dfs ondersteuning had? Of kan dat wel met dd-wrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 12:56
nooberke schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:08:
[...]

Ik dacht dat de c7 überhaupt geen dfs ondersteuning had? Of kan dat wel met dd-wrt?
Klinkt als een bandbreedte issue.
Kijk eens of in de C7 de channel width wellicht op 20 of 40 mhz i.p.v. 80 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of dit goede waardes zijn:

DOWNSTREAM
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 194000000 Hz 6.8 dBmV 41.4 dB -40 dBc
2 Locked QAM256 178000000 Hz 7.1 dBmV 41.5 dB -37 dBc
3 Locked QAM256 186000000 Hz 7.2 dBmV 41.4 dB -38 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz 6.8 dBmV 41.8 dB -36 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz 6.5 dBmV 41.3 dB -40 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz 6.7 dBmV 41.9 dB -40 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz 6.8 dBmV 41.4 dB -37 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz 6.6 dBmV 41.9 dB -36 dBc

UPSTREAM
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.5 dBmV

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:31:

DOWNSTREAM
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 194000000 Hz 6.8 dBmV 41.4 dB -40 dBc
2 Locked QAM256 178000000 Hz 7.1 dBmV 41.5 dB -37 dBc
3 Locked QAM256 186000000 Hz 7.2 dBmV 41.4 dB -38 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz 6.8 dBmV 41.8 dB -36 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz 6.5 dBmV 41.3 dB -40 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz 6.7 dBmV 41.9 dB -40 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz 6.8 dBmV 41.4 dB -37 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz 6.6 dBmV 41.9 dB -36 dBc

UPSTREAM
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.0 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.0 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.5 dBmV
Uitstekend! Downstream signaal is een klein beetje aan de sterke kant, maar verder ziet het er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MsG schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:41:
Juist de alternatieve firmwares hebben problemen met 802.11AC chips. Mogelijk bij DD-WRT niet als zij een ander licentie beleid hebben. Maar de driver support in third party firmwares is voor mij de reden dat ik een stock firmware op mijn router (in AP stand) heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

ANdrode schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:04:
[...]

Juist de alternatieve firmwares hebben problemen met 802.11AC chips. Mogelijk bij DD-WRT niet als zij een ander licentie beleid hebben. Maar de driver support in third party firmwares is voor mij de reden dat ik een stock firmware op mijn router (in AP stand) heb staan.
Alternatieve firmwares maken vrijwel allemaal gebruik van de wireless drivers die ook in de officiële stock firmware zitten. Het zijn namelijk closed source componenten die zonder zeer dure licenties niet te benaderen zijn.

Aangezien de firmware ook heel veel open source componenten bevat (het is immers vaak Linux) worden in alternatieve firmware veel functies toegevoegd of verbeterd. Een enkeling haalt bootloader trucs uit die bv het zendvermogen verhogen, maar echt aangepaste drivers ben ik nog niet tegengekomen bij routers.

Voor een AP functie hebben de toevoegingen ook weinig zin overigens...

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 24-07-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:44:
[...]
Alternatieve firmwares maken vrijwel allemaal gebruik van de wireless drivers die ook in de officiële stock firmware zitten. Het zijn namelijk closed source componenten die zonder zeer dure licenties niet te benaderen zijn.

...

Bij mijn Netgear router zou ik bij OpenWRT een deel van de AC support verliezen. En als router is zo'n consumenten router niet heel veel beter dan zo'n connect box. DNS stel ik wel op mijn client devices in.

Dus voor AP functie kan ik (en met mij de meeste andere gebruikers) de stock firmware gebruiken. Ik denk zelfs dat de meeste gebruikers hier die het doen geen eigen router nodig hebben. Ik overweeg het alleen ivm ipv6 tunnels, beter wordt het er helaas niet van.
Het echte pijnpunt zit namelijk in de Connect Box in mijn geval; in (fake/software) bridge mode werden de symptomen niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:07:
[...]

Uitstekend! Downstream signaal is een klein beetje aan de sterke kant, maar verder ziet het er perfect uit.
Oké, dan klopt het wat Ziggo zegt. Soms begin je te twijfelen aan de oprechtheid van een klantenservice.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:31:
Een (Euro)DOCSIS modem geeft zelf aan of het signaal wel of niet in orde is via de volgende status informatie:
- Correctable/Uncorrectable of Pre-RS error/Post-RS error waarden;
- T3/T4 timeout waarden;
- DOCSIS log.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 15:45
Fijn eerder al tv afgesloten geweest omdat ik te weinig kijk en nu van vakantie terug wilde wat zien is het weer afgesloten... En in tegenstelling dat ik krijg te horen hier op het forum dat het zo gebeurd is krijg ik weer doodleuk te horen dit duurt een paar uur meneer tot hooguit een dag. Dit hangt van het type kaartje af wat u heeft. Uhm jullie hebben mij die kaart opgestuurd?

Bij de buuf ook even gevraagd (die vertrok week eerder en kwam tegelijk terug) en is ook afgesloten. Die heeft inplaats van alleen kaartje een Horizon Box.

Ik vind dit persoonlijk niet erg handig en klantvriendelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

THE_BASE schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:00:
[...]

Oké, dan klopt het wat Ziggo zegt. Soms begin je te twijfelen aan de oprechtheid van een klantenservice.
Hoezo twijfelen aan de oprechtheid? Ik heb regelmatig contact met de klantenservice, (vooral voor andere, heb zelf weinig problemen, helemaal nu het Horizon Extra probleem opgelost is)

Ik ervaar alleen maar medewerking bij de Ziggo helpdesk, als ik bel leg ik het probleem uit, verwijs naar mogelijke eerdere contacten en wordt er goed geholpen waar nodig (al is het in sommige gevallen bij het inplannen van een monteur)

Ik heb altijd zo iets dat wanneer je de mensen bij de Ziggo helpdesk op een manier benaderd zoals je zelf ook zou willen worden benaderd je veel betere interactie krijgt. Natuurlijk heb ik wel eens een medewerker aan de lijn gehad die niet zover in de materie zit, maar met een paar vragen is dit duidelijk en schakelde ze een collega in.

Bovendien, waarom zou een helpdesk een lulverhaal op gaan hangen over signaalwaarden? Die zijn goed, redelijk of slecht. Bij goed en redelijk kan je een prima verbinding hebben, bij slecht zal er verder moeten worden gezocht. Maar dit vooral wanneer er problemen zijn met de verbinding.
Cave_Boy schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:17:
Fijn eerder al tv afgesloten geweest omdat ik te weinig kijk en nu van vakantie terug wilde wat zien is het weer afgesloten... En in tegenstelling dat ik krijg te horen hier op het forum dat het zo gebeurd is krijg ik weer doodleuk te horen dit duurt een paar uur meneer tot hooguit een dag. Dit hangt van het type kaartje af wat u heeft. Uhm jullie hebben mij die kaart opgestuurd?

Bij de buuf ook even gevraagd (die vertrok week eerder en kwam tegelijk terug) en is ook afgesloten. Die heeft inplaats van alleen kaartje een Horizon Box.

Ik vind dit persoonlijk niet erg handig en klantvriendelijk
TV wordt niet afgesloten, je TV/CI+ slot decoder, of externe (HDMI) decoder heeft te lang geen activatie signaal gehad. Je wordt dus zeker niet financieel afgesloten, je decoder is te lang uit geweest. Afhankelijk van je regio c.q. het moment dat jij je tv/decoder aanzet kan dit inderdaad wat langer duren, soms echter ook een paar minuten.

Het is wel zo dat een tv/decoder een aantal weken zonder activatiesignaal zou moeten kunnen, hoe lang heb jij je TV niet aangehad??

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 25-07-2016 09:25 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

.

[ Voor 99% gewijzigd door Bullet NL op 25-07-2016 09:25 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bullet NL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:20:
[...]
Bovendien, waarom zou een helpdesk een lulverhaal op gaan hangen over signaalwaarden? Die zijn goed, redelijk of slecht. Bij goed en redelijk kan je een prima verbinding hebben, bij slecht zal er verder moeten worden gezocht. Maar dit vooral wanneer er problemen zijn met de verbinding.

[...]

TV wordt niet afgesloten, je TV/CI+ slot decoder, of externe (HDMI) decoder heeft te lang geen activatie signaal gehad. Je wordt dus zeker niet financieel afgesloten, je decoder is te lang uit geweest. Afhankelijk van je regio c.q. het moment dat jij je tv/decoder aanzet kan dit inderdaad wat langer duren, soms echter ook een paar minuten.

Het is wel zo dat een tv/decoder een aantal weken zonder activatiesignaal zou moeten kunnen, hoe lang heb jij je TV niet aangehad??
Hier heb je dus een voorbeeld van een situatie waarin de helpdesk een 'lulverhaal' verteld. Onbewust - omdat ze niet door hadden wat de hele situatie was en te snel een snelle reactie gaven.

De TV box moet wachten tot er weer een activatie signaal langskomt. Als je hem op de goede zender afstelt en ze op de goede knop klikken duurt dat kort (< kwartier), geen meerdere uren tot een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:37
Cave_Boy schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:17:
En in tegenstelling dat ik krijg te horen hier op het forum dat het zo gebeurd is krijg ik weer doodleuk te horen dit duurt een paar uur meneer tot hooguit een dag.
Oud-UPC of oud-Ziggo? Bij de laatste kun je iig het proces versnellen door in te loggen op Mijn Ziggo en je smartcards herstellen (al zou de helpdesk dat ook voor je moeten kunnen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
hcQd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Oud-UPC of oud-Ziggo? Bij de laatste kun je iig het proces versnellen door in te loggen op Mijn Ziggo en je smartcards herstellen (al zou de helpdesk dat ook voor je moeten kunnen doen).
Oud UPC gebied.

Inmiddels na het belletje zou ik met tv aan gewoon spontaan weer gebeld moeten krijgen. Inmiddels nog niet gebeurd... Na belletje met Ziggo kreeg ik te horen dat hij in de "spool" staat en gewoon geduld moet hebben.

Afgesloten of niet de klant kan (inmiddels voorde 2e keer) geen digitale tv kijken terwijl deze wel keurig ervoor betaald. Als oplossing van Ziggo krijg ik te horen dan moet u meer tv kijken. Persoonlijk vind ik dat wel een bijzondere oplossing. Er zit een behoorlijke beperking in dit systeem (of hoe het is ingesteld).

De buuf heeft trouwens ook nog geen beeld.

Edit: de duur: bij mij 3 weken (kan 3,5 zijn dat ik geen tv heb aangehad) en de buuf melde dat ze schat ongeveer 4 weken geen tv aan te hebben gehad. Ze doet telkens Chromecast (ik eigenlijk ook).

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 25-07-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:04
Cave_Boy schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:06:
Afgesloten of niet de klant kan (inmiddels voorde 2e keer) geen digitale tv kijken terwijl deze wel keurig ervoor betaald. Als oplossing van Ziggo krijg ik te horen dan moet u meer tv kijken. Persoonlijk vind ik dat wel een bijzondere oplossing. Er zit een behoorlijke beperking in dit systeem (of hoe het is ingesteld).

De buuf heeft trouwens ook nog geen beeld.

Edit: de duur: bij mij 3 weken (kan 3,5 zijn dat ik geen tv heb aangehad) en de buuf melde dat ze schat ongeveer 4 weken geen tv aan te hebben gehad. Ze doet telkens Chromecast (ik eigenlijk ook).
Via Mijn Ziggo kun je zelf je smartcard herstellen. En dat hoort echt geen uren of dagen te duren.
Wel schijnt het van belang te zijn dat de tv of ontvanger AAN staat voordat je op de knop HERSTEL
(oud-Ziggo) of VERVERS (oud-UPC) drukt.

Uitleg: https://www.ziggo.nl/klan.../digitale-tv/e30-melding/

[ Voor 1% gewijzigd door U123456 op 25-07-2016 14:50 . Reden: aanvulling voor oud-UPC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
U123456 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Via Mijn Ziggo kun je zelf je smartcard herstellen. En dat hoort echt geen uren of dagen te duren. Wel schijnt het van belang te zijn dat de tv of ontvanger AAN staat voordat je op de knop HERSTEL drukt.
Uitleg: https://www.ziggo.nl/klan.../digitale-tv/e30-melding/
In voormalig Ziggo gebied, of in voormalig UPC gebied?

edit: is zowel in fZiggo en fUPC gebied mogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 25-07-2016 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:04
ANdrode schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:46:
[...]

In voormalig Ziggo gebied, of in voormalig UPC gebied?

Volgens mij is dit alleen in voormalig Ziggo gebied (fZiggo) mogelijk :/
Aanvulling: VERVERS (oud-UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
En olee ik heb eindelijk beeld. me buuf nog niet... (Horizon Box).
De tv heeft trouwens de gehele tijd aangestaan vanaf dat ik de Ziggo specialisten aan de telefoon had tot zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 12:10
Vorig jaar een Ziggo internetaansluiting gekregen met Technicolor router. Het wifi-bereik is echter niets dan dramatisch te noemen.

Ik heb zowel 2.4ghz als 5ghz geprobeerd, de zendkracht staat op 100%, maar het mag allemaal niet baten: alleen de begane grond heeft wifi. En dat in een kleine jaren 30 woning met extreem slechte isolatie.

Wat ik ook heb geprobeerd is een homeplug om boven ook wifi te krijgen. Ook waardeloze ervaringen mee: zet de hele boel op en het werkt 2 dagen voor je weer aan de slag moet om het te herstellen.

Zou iemand mij kunnen helpen met een goed advies hoe ik door mijn hele huis wifi kan regelen? En dat het dan ook gewoon eigenlijk altijd werkt zonder dat ik er iedere week aandacht aan moet geven? Ik hoor graag suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffa schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:56:
Vorig jaar een Ziggo internetaansluiting gekregen met Technicolor router. Het wifi-bereik is echter niets dan dramatisch te noemen.

Ik heb zowel 2.4ghz als 5ghz geprobeerd, de zendkracht staat op 100%, maar het mag allemaal niet baten: alleen de begande grond heeft wifi. En dat in een kleine jaren 30 woning met extreem slechte isolatie.

Wat ik ook heb geprobeerd is een homeplug om boven ook wifi te krijgen. Ook waardeloze ervaringen mee: zet de hele boel op en het werkt 2 dagen voor je weer aan de slag moet om het te herstellen.

Zou iemand mij kunnen helpen met een goed advies hoe ik door mijn hele huis wifi kan regelen? En dat het dan ook gewoon eigenlijk altijd werkt zonder dat ik er iedere week aandacht aan moet geven? Ik hoor graag suggesties.
Modem in bridge zetten en een goeie eigen router kopen van boven de 150 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:03:
[...]

Kun je me er eentje aanraden met een zeer sterk wifi signaal? Zat zelf aan een Synology RT1900ac te denken, maar dat is door wat google research. Ben niet heel erg in het onderwerp thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:56:

Ik heb zowel 2.4ghz als 5ghz geprobeerd, de zendkracht staat op 100%, maar het mag allemaal niet baten: alleen de begande grond heeft wifi. En dat in een kleine jaren 30 woning met extreem slechte isolatie.

CAT6 kabeltje naar de eerste verdieping leggen en daar een access point (of router of switch met WiFi) neerzetten. In geval van een router: NIET de WAN poort gebruiken en zorg dat DHCP uit staat. Stel een statisch IP adres in binnen het zelfde subnet als je modem, maar buiten zijn DHCP range. WiFi instellen met dezelfde settings als je modem. Vervolgens heb je overal in huis WiFi en verbinden je apparaten vanzelf met het toegangspunt dat het beste bereik heeft.

Hoeft trouwens helemaal niet zo belachelijk duur te zijn als hierboven wordt geroepen :X kom op jongens, Ziggo verkoopt zelf een zeer capabel AP voor zes tientjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 25-07-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Jerrythafast schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:05:
[...]

CAT6 kabeltje naar de eerste verdieping leggen en daar een access point (of router of switch met WiFi) neerzetten. In geval van een router: NIET de WAN poort gebruiken en zorg dat DHCP uit staat. Stel een statisch IP adres in binnen het zelfde subnet als je modem, maar buiten zijn DHCP range. WiFi instellen met dezelfde settings als je modem. Vervolgens heb je overal in huis WiFi en verbinden je apparaten vanzelf met het toegangspunt dat het beste bereik heeft.

Hoeft trouwens helemaal niet zo belachelijk duur te zijn als hierboven wordt geroepen :X kom op jongens, Ziggo verkoopt zelf een zeer capabel AP voor zes tientjes.
Ik hang nu bij de klantenservice van Ziggo in de wacht, ook om gewoon een klacht in te dienen over dit wifi. Vind het eigenlijk maar raar dat ze hun klanten in deze tijd met zulke brakke wifi opzadelen. Slaat imo eigenlijk nergens op dat ik dan zelf mn portemonnee moet trekken om hun brakke service op te lossen, maar goed. Zal dan gelijk eens vragen naar dit access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:17
Edgarz schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:44:
[...]

Aangezien de firmware ook heel veel open source componenten bevat (het is immers vaak Linux) worden in alternatieve firmware veel functies toegevoegd of verbeterd. Een enkeling haalt bootloader trucs uit die bv het zendvermogen verhogen, maar echt aangepaste drivers ben ik nog niet tegengekomen bij routers.

Dat zelfde geldt vaak ook voor de netwerk switch die erinzit waardoor je dus vaak hardware nat verliest en dit kan nare gevolgen hebben bij de iets goedkopere routers, want cpu dan niet snel genoeg voor +200mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
Ik heb nu TV Standaard & Internet Z2 wat nu in ongeveer een jaar tot twee keer toe 2,5 duurder is geworden. Nu zie ik op de website van ziggo dat precies dit abonnement maar met een andere naam gewoon nog 50 euro per maand is. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

Crazyanz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:23:
Ik heb nu TV Standaard & Internet Z2 wat nu in ongeveer een jaar tot twee keer toe 2,5 duurder is geworden. Nu zie ik op de website van ziggo dat precies dit abonnement maar met een andere naam gewoon nog 50 euro per maand is. Zie ik iets over het hoofd?
Geen idee. Voor ons is dat ook moeilijker in te schatten dan voor jou :) Maar de makkelijkste manier om er achter te komen is om even Ziggo te bellen en dit na te vragen. Wellicht is het dan mogelijk om over te stappen naar een van de nieuwe pakketten en dus elke maand geld uit te sparen.
Wellicht dat Ziggo de "oude" pakketten expres wat "oninteressant" prijst om mensen te motiveren om een van de nieuwe pakketten te nemen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

devil-strike schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Dat zelfde geldt vaak ook voor de netwerk switch die erinzit waardoor je dus vaak hardware nat verliest en dit kan nare gevolgen hebben bij de iets goedkopere routers, want cpu dan niet snel genoeg voor +200mbit/s
De wat duurdere merken/modellen bevatten extra functionaliteit om dit te compenseren: http://routerguide.net/nat-acceleration-on-or-off/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Stoffa schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:04:
[...]

Kun je me er eentje aanraden met een zeer sterk wifi signaal? Zat zelf aan een Synology RT1900ac te denken, maar dat is door wat google research. Ben niet heel erg in het onderwerp thuis.
Kijk hier eens: http://www.smallnetbuilder.com/tools/router-chooser/chooser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Edgarz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:42:
[...]

De wat duurdere merken/modellen bevatten extra functionaliteit om dit te compenseren: http://routerguide.net/nat-acceleration-on-or-off/
extra nee wel vaak snellere soc's maarja dan betaal je vaak ook 150eu+ voor die dingen.

Hier gebruik ik een rt-n56u(net geen 70eu) niet de snelste kwa cpu maar kwa hwnat volle gbit van wan naar lan, en dus prima voor hogere download snelheid, ok nu is wifi dan weer normale 5Ghz maarja voor mij niet zo belangrijk, immers trek ik via wifi ook 20MB/s wat netjes is voor antiek spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
devil-strike schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:55:
[...]
extra nee wel vaak snellere soc's maarja dan betaal je vaak ook 150eu+ voor die dingen.
Inderdaad bevatten de meeste routers ondertussen zo'n techniek. Als er geen hardware ondersteuning gebruikt wordt door de firmware dan merk je zelfs bij snelle ARM CPU's nog kleine hikjes als je richting een gigabit/s gaat...

Die 150+ euro die jij noemt is voor de meeste mensen écht niet nodig. Wel als echt specifieke scenario's hebt (management mogelijkheden of client devices met vier radio's). Ik zou zelf eerder voor een goed AC1700 model kiezen (lukt onder de 150). Het valt of staat toch met de firmware.

En NAS achtige features kunnen beter op een NAS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@ANdrode dat bedoel ik, hier 1 van 70a80(wifi boeit bij niet zo) euro die perfect gbit snelheden aankan.

Daarbij is firmware zeker belangrijk, gelukkig hebben de asus routers goeie firmware anders zijn er nog andere die de source gebruiken voor asus merlin voor Broadcom asus routers en padavan voor ralink asus routers, bijde hebben hwnat support en 100de andere opties erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heeft heel toevallig iemand ervaring met de HBO-pakket bij Ziggo, en het het menu/interface via CI+? Los dat het langzaam werkt krijg ik nu bij een serie ("The Night Of") de melding dat deze niet meer beschikbaar is. Maar online (hbogo.nl) kan ik de afleveringen gewoon bekijken. Het is ook een nieuwe serie waarvan maar een paar afleveringen reeds uit zijn. De TV heb ik al een keer herstart en ook al gecontroleerd op updates - lijkt allemaal up-to-date.

Iemand ook wel eens dit euvel gehad met de HBO module/on-demand omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 11:35
Sinds een tijdje hebben we hier de Connect Box (Compal CH7465LG) staan, nadat we eerder een TC7200 hadden. Hier hebben we al maanden drama mee en ook de hulp van monteurs heeft tot dusverre geen zin.

Wat handige informatie om te vermelden: wij wonen in Amsterdam en Ziggo heeft hier de kabel aangelegd naar de woonkamer. Omdat het huis verbouwd is en dat inmiddels een slaapkamer is (en we anders ook geen kabelkast in onze woonkamer wilden); hebben we het AOP verlengd naar de meterkast. Dit is gebeurd met een dure Hirschmann kabel met Hirschmann connectoren en een Hirschmann AOP.

De TC7200 werkte gewoon goed met een stabiele verbinding en gaf alleen gekloot met load balancing maar daar mag je natuurlijk ook niet veel van verwachten bij de modems die providers leveren. Echter, toen we de overstap hadden gemaakt van 200Mbit naar 300Mbit, werd de TC7200 vervangen voor een de Connect Box. Daar onstond vrij snel gezeik mee, waarbij websites selectief niet meer wilde laden.

Google en Youtube, evenals Spotify, werkten allemaal nog prima maar alle overige sites zoals tweakers, nu.nl en cnn.com wilde niet meer laden. Eerste vermoeden was een DNS probleem maar daar bleek verder niks mee aan de hand. Later kwamen we er ook achter dat het probleem ALTIJD ontstond wanneer een huisgenoot van ons zijn bedrijfslaptop opende, die automatisch verbinding maakt met zijn bedrijfsnetwerk via een VPN. Daarnaast gebeurde het ook op andere ogenschijnlijk willekeurige momenten.

Een vrij dubieus probleem dus. Wat rondzoeken op Tweakers en Chelloo liet zien dat er meer mensen waren met trage falende verbindingen na een overstap naar de Connect Box en Ziggo was al druk bezig met een firmware update. Deze kwam er en na aandringen bij de klantenservice is deze ook op ons modem gezet. De eerste paar dagen leek het probleem verdwenen te zijn maar daarna kwam het weer net zo hard terug.

Er is toen een monteur geweest om te kijken en die heeft het signaal overal doorgemeten. Gek genoeg kreeg hij in de meterkast een prima signaal maar toen hij het binnenkomende signaal in de slaapkamer van mijn huisgenoot ging meten; kreeg hij niks te zien. Toch alles maar weer netjes aangesloten met een nieuwe versterker in de meterkast en de modem aan de muur opgehangen na een vermanend woordje omdat ik hem eerst op de grond had liggen voor beter WiFi bereik.

Dit had als gevolg dat het WiFi bereik op mijn kamer (etage hoger) van 3 naar 2 balkjes ging en een van mijn huisgenoten überhaupt geen verbinding op mijn kamer meer kreeg. (Terwijl de Technicolor netje de volle 4 balkjes gaf). Verder leek de verbinding zelf weer redelijk foutloos te verlopen. Toch merkten mijn huisgenoten afgelopen week weer de oude problemen. Zij hebben toen weer een monteur laten langskomen.

Deze legde de schuld bij de verlenging van ons AOP. We moesten toch echt het modem in de slaapkamer plaatsen en een switch in de meterkast monteren. Dit werkt echter niet aangezien we dan geen COAX/TV meer rond kunnen sturen. Tevens is het gewoonweg onhandig om het modem op iemands slaapkamer te bewaren. Ook liet de TechniColor nul problemen zien met de verlenging van het AOP.

Ook vertelde deze monteur dat het signaal nu waarschijnlijk verzwakt in de meterkast aankomt (vorige monteur mat hier een prima waarde, ik was er zelf niet bij dus weet niet of de tweede monteur überhaupt heeft gemeten). Dit heeft volgens hem dan weer het gevolg dat het WiFi signaal minder sterk zou zijn. Hier is toch helemaal niets van waar? Het WiFi netwerk van een modem staat toch volledig los van van binnenkomende signaal? Je kan makkelijk vol bereik hebben maar geen verbinding en volle verbinding op een laag bereik. Of heb ik het zelf helemaal mis?

In ieder geval, het feit dat de Technicolor vlekkeloos werkte en de Connect Box meestal ook; doen mij vermoeden dat het niets met onze AOP verlenging te maken heeft. Ook het feit dat slechts een deel van de sites er vervolgens uit knalt en het altijd dezelfde sites betreft is zeer apart en ook het feit dat het probleem altijd kon worden opgewerkt door de VPN verbinding van mijn huisgenoot laat mij denken dat het probleem niet bij ons ligt maar bij de Connect Box/Ziggo.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 12:56
De Technicolor gebruikt 8 downstreams op de coax kabel, de Compal gebruik er 16. Hierdoor gebruikt deze een veel breder frequentie gebied. Vermoedelijk is die kabel dus altijd al rot geweest, maar heeft het zich niet getoond omdat de Technicolor geen gebruik heeft gemaakt van die frequenties.

Bovenstaand is natuurlijk een aanname (want: op afstand gegokt) maar wel heel goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jasperrr schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:50:
In ieder geval, het feit dat de Technicolor vlekkeloos werkte en de Connect Box meestal ook; doen mij vermoeden dat het niets met onze AOP verlenging te maken heeft. Ook het feit dat slechts een deel van de sites er vervolgens uit knalt en het altijd dezelfde sites betreft is zeer apart en ook het feit dat het probleem altijd kon worden opgewerkt door de VPN verbinding van mijn huisgenoot laat mij denken dat het probleem niet bij ons ligt maar bij de Connect Box/Ziggo.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover!
Het is geen lange termijn oplossing, maar: Connect Box tijdelijk in de slaapkamer van die huisgenoot plaatsen en kijken of het probleem verdwenen is? Als je het probleem echt deterministisch kan opwekken met die VPN verbinding dan weet je heel snel dat het probleem er nog is en kan je Ziggo weer bellen.

Eventueel een klik-aan-klik-uit- er aan om het modem te resetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
Beste Tweakers,

sinds vandaag ook de CB aangesloten. Ligt hier al een week, maar was er nog steeds wat huiverig voor.
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes over de CB, kan ik op een of andere manier dat ding in een andere Range krijgen dan 192.168.x.x zonder meteen maar de Bridge Modus aan te zetten ? en ten tweede, is er een manier om de WiFi Wachtwoord eisen te omzeilen ? aangezien hier aardig wat apparatuur werkt met een al jaren ongewijzigd wachtwoord wat mij inziens sterk genoeg is maar in de ogen van Ziggo niet. En wijzigen kan bij sommige van die apparaten best wel eens hoofdpijn tot gevolg hebben. Waar ik dan weer geen trek in heb.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 18:03:
[...]

Of een Ubiquiti UniFi AP-AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb Ziggo in Eindhoven (basispakket, ik kijk wel via de dvb-c decoder zonder kaart. Maar geen digitaal pakket. Ik kan wel Horizon TV kijken) maar welke instelling moet ik gebruiken?

Die ik op de Ziggo site kan vinden en in de startpost werkt niet bij mij:
Frequentie: 474.00*
Netwerk-ID: 5555*
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875
Ik kwam ook deze tegen, dit werkt wel maar dan staan vooraan alle HD zenders. Ik kan alleen NED1/2/3 in HD zien
Netwerkfrequentie = 164.00 MHz
Netwerk-ID = 43144 (CI+ module)
Symbol rate = 6900 kBd
Modulatie = QAM-644
Dus ik ben nu weer terug bij mijn oude instelling, maar ik weet niet of die juist is. SBS9 zou op 19 moeten zitten (wel HD volgens mij, dus ik zou hem niet kunnen decoderen) maar deze staat er niet tussen. Bij deze instellingen zitten wel NED1/2/3 HD vooraan, de rest erna is meteen SD
Netwerkfrequentie = 164.00 MHz
Netwerk-ID = 4444
Symbol rate = 6900
Dus de vraag is, wat zijn de juiste instellingen met alleen NED1/2/3 HD vooraan en de rest SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:49:
Ik heb Ziggo in Eindhoven (basispakket, ik kijk wel via de dvb-c decoder zonder kaart. Maar geen digitaal pakket. Ik kan wel Horizon TV kijken) maar welke instelling moet ik gebruiken?

[...]

Ik kwam ook deze tegen, dit werkt wel maar dan staan vooraan alle HD zenders. Ik kan alleen NED1/2/3 in HD zien

[...]

Dus ik ben nu weer terug bij mijn oude instelling, maar ik weet niet of die juist is. SBS9 zou op 19 moeten zitten (wel HD volgens mij, dus ik zou hem niet kunnen decoderen) maar deze staat er niet tussen. Bij deze instellingen zitten wel NED1/2/3 HD vooraan, de rest erna is meteen SD

[...]

Dus de vraag is, wat zijn de juiste instellingen met alleen NED1/2/3 HD vooraan en de rest SD?
Even voor de duidelijkheid probeer je via een aparte decoder te kijken of via de dvb-c decoder van je tv ?
Welke tv heb je als het om je tv gaat.
Ik begreep dat daar wel eens verschil in kon zitten,.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

MdO82 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:59:
[...]

Even voor de duidelijkheid probeer je via een aparte decoder te kijken of via de dvb-c decoder van je tv ?
Welke tv heb je als het om je tv gaat.
Ik begreep dat daar wel eens verschil in kon zitten,.
Via een losse Humax IRHD-5100C maar zonder kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm dan zou die uit de startpost moeten werken zoals je aangeeft hij zet alle HD-zenders inderdaad vooraan wellicht dat je met een favorietenlijst kunt werken om de zenders in je eigen volgorde te zetten (weet even niet of dat kan)

Andere vraag aan de mensen hier doet horizon.tv het gewoon moeilijk of alleen bij mij hij blijft maar bufferen en hangen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:49:

Die instellingen zijn voor voormalig Ziggo klanten.
Die instellingen zijn voor voormalig UPC klanten met een abonnement op het digitale TV pakket en een CI+ module.
Netwerk ID 4444 is het FTA pakket, dus alleen de kanalen die zonder smartcard zijn weer geven in de kanalenlijst. SBS9 behoort niet tot het FTA pakket, dus is niet in de kanalenlijst opgenomen.
4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:20
Iemand enig idee wat ik kan doen om het proces van aansluiten van een nieuwbouwwoning te versnellen of in ieder geval te volgen? Aannemer heeft aansluiting 3 weken geleden aangevraagd. Oplevering is 1 week geleden geweest. Ziggo zegt dat ik bij de aannemer moet zijn om een tijdsindicatie te krijgen, aannemer zegt dat aansluiting aangevraagd is en dat ik vanzelf van ziggo bericht krijg als deze klaar is.

Ik krijg de indruk dat ik niet de enige ben in Nederland die in deze situatie zit. En omdat Ziggo schijnbaar een monopolie heeft in mijn wijk (er is geen KPN koperen telefoonaansluiting en er ligt ook geen glasvezel) heb ik als consument ook geen stok achter de deur. Ik snap sowieso eigenlijk niet hoe nieuwbouwwoningen tegenwoordig nog zonder werkende internetaansluiting opgeleverd kunnen worden gezien hoe belangrijk internet voor de gemiddelde Nederlander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
Als ik een switch achter de Ziggo modem zet, waar ik vervolgens een wireless router achter hang die ik alleen aan wil zetten als ik de WiFi wel aanzetten in huis, moet dan de Ziggo modem in bridged staan? Lijkt me niet als ik dan maar van de wireless router DHCP uit zet toch?
En kun je de WiFi van de Ziggo modem permanent uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
VAnTurenhout schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:07:
Als ik een switch achter de Ziggo modem zet, waar ik vervolgens een wireless router achter hang die ik alleen aan wil zetten als ik de WiFi wel aanzetten in huis, moet dan de Ziggo modem in bridged staan? Lijkt me niet als ik dan maar van de wireless router DHCP uit zet toch?
Veel routers hebben een AccessPoint (AP) modus, dat is wat jij nodig hebt. Even nalezen in de gebruiksaanwijzing waar dit bij jou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 14:16
nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door Gynnad op 27-07-2016 07:24 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VAnTurenhout schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:07:
Het modem moet dan niet in bridge.
Je moet de wireless router dan via de lan-poort aansluiten en niet via de WAN-poort.

Wifi van het modem kan je via mijnziggo uitzetten, maar je verliest dan je hotspots

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

andy88 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:00:
[...]

De Technicolor gebruikt 8 downstreams op de coax kabel, de Compal gebruik er 16. Hierdoor gebruikt deze een veel breder frequentie gebied. Vermoedelijk is die kabel dus altijd al rot geweest, maar heeft het zich niet getoond omdat de Technicolor geen gebruik heeft gemaakt van die frequenties.

Bovenstaand is natuurlijk een aanname (want: op afstand gegokt) maar wel heel goed mogelijk.
Hmm.. vreemd ik heb een TC en heb toch echt 16 downstream channels. :

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 109 6952000 274000000 Hz 0.1 dBmV 38.1 dB
2 Locked QAM256 97 6952000 178000000 Hz -1.1 dBmV 37.2 dB
3 Locked QAM256 98 6952000 186000000 Hz -1.2 dBmV 37.2 dB
4 Locked QAM256 99 6952000 194000000 Hz -1.0 dBmV 37.4 dB
5 Locked QAM256 100 6952000 202000000 Hz -0.9 dBmV 37.4 dB
6 Locked QAM256 101 6952000 210000000 Hz -0.6 dBmV 37.6 dB
7 Locked QAM256 102 6952000 218000000 Hz -0.3 dBmV 37.8 dB
8 Locked QAM256 103 6952000 226000000 Hz -0.5 dBmV 37.6 dB
9 Locked QAM256 104 6952000 234000000 Hz -0.7 dBmV 37.7 dB
10 Locked QAM256 105 6952000 242000000 Hz -0.9 dBmV 37.6 dB
11 Locked QAM256 106 6952000 250000000 Hz -1.1 dBmV 37.1 dB
12 Locked QAM256 107 6952000 258000000 Hz -0.6 dBmV 37.8 dB
13 Locked QAM256 108 6952000 266000000 Hz -0.3 dBmV 37.8 dB
14 Locked QAM256 110 6952000 282000000 Hz 0.2 dBmV 38.5 dB
15 Locked QAM256 111 6952000 290000000 Hz -0.2 dBmV 38.3 dB
16 Locked QAM256 112 6952000 298000000 Hz -0.2 dBmV 38.4 dB

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

prutser001 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:52:
[...]

Hmm.. vreemd ik heb een TC en heb toch echt 16 downstream channels. :

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 109 6952000 274000000 Hz 0.1 dBmV 38.1 dB
2 Locked QAM256 97 6952000 178000000 Hz -1.1 dBmV 37.2 dB
3 Locked QAM256 98 6952000 186000000 Hz -1.2 dBmV 37.2 dB
4 Locked QAM256 99 6952000 194000000 Hz -1.0 dBmV 37.4 dB
5 Locked QAM256 100 6952000 202000000 Hz -0.9 dBmV 37.4 dB
6 Locked QAM256 101 6952000 210000000 Hz -0.6 dBmV 37.6 dB
7 Locked QAM256 102 6952000 218000000 Hz -0.3 dBmV 37.8 dB
8 Locked QAM256 103 6952000 226000000 Hz -0.5 dBmV 37.6 dB
9 Locked QAM256 104 6952000 234000000 Hz -0.7 dBmV 37.7 dB
10 Locked QAM256 105 6952000 242000000 Hz -0.9 dBmV 37.6 dB
11 Locked QAM256 106 6952000 250000000 Hz -1.1 dBmV 37.1 dB
12 Locked QAM256 107 6952000 258000000 Hz -0.6 dBmV 37.8 dB
13 Locked QAM256 108 6952000 266000000 Hz -0.3 dBmV 37.8 dB
14 Locked QAM256 110 6952000 282000000 Hz 0.2 dBmV 38.5 dB
15 Locked QAM256 111 6952000 290000000 Hz -0.2 dBmV 38.3 dB
16 Locked QAM256 112 6952000 298000000 Hz -0.2 dBmV 38.4 dB
De TC7210 doet aan 16 kanalen, de TC7200 / TC7200U heeft er 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Dan zal ik wel de 7210 hebben moet zeggen dat deze modem het goed doet nadat ik de Google DNS en OpenDNS toegevoegd heb.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nu ik de koelkast weer heb teruggeschoven na werkzaamheden, tegen de router aan. Zijn de snelheden weer ingekakt. De omwisseling met E5925 -> Connectbox maakt daarin weinig verschil. Dan maar weer de C7 V2 inschakelen. Jammer dat je op de Connectbox minder kan instellen, waardoor ik er netto eigenlijk op achteruit ga :-P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
MsG schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:41:
Nu ik de koelkast weer heb teruggeschoven na werkzaamheden, tegen de router aan.
De achterkant van een koelkast bestaat uit een metalen frame om de warmte kwijt te kunnen. Dit is verre van ideaal om een radio signaal door te laten. Dan kun je de router er veel beter opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
ANdrode schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:36:
[...]

De web-interface stelt eisen aan het wifi wachtwoord. Als je de javascript aanpast dan accepteert hij alles :+.

[...]
Wat, hoe & waar moet ik dat dan aanpassen ?!

is er ook nog een manier om de IP range te veranderen naar iets anders dan 192.168.x.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
uray schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:21:
[...]
Wat, hoe & waar moet ik dat dan aanpassen ?!

is er ook nog een manier om de IP range te veranderen naar iets anders dan 192.168.x.x ?
"Gewoon" met de developer tools in Chrome even de wachtwoord validatie aanpassen in de javascript >:). Zo simpel is. Stomme software check.

Ik heb niet bekeken hoe ze de DHCP range instellen. Dat kan je misschien ook langs zien komen als je meekijkt bij de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Ik heb net naar Ziggo gebeld. Het begon met wachttijd.
Het was inderdaad de verbinding tussen de wijkkast en de modem, waardoor de verbinding uitviel en de modem herstartte. Ik krijg morgen (of volgende week) een nieuwe kabel en spitter toegestuurd. Hopen dat de problemen dat opgelost zijn. Anders komt er een monteur. Ik zal laten weten hoe het is afgelopen.

Iedereen bedankt voor de informatie en hulp.
Ik heb nu al een paar weken de nieuwe splitter in huis en het werkt weer goed. De kabels van Ziggo heb ik nu in de kast liggen, de reden: geen koperen connectoren.
Alle problemen zijn nu opgelost en alles werkt weer naar behoren.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Gogol schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:21:
[...]

Ziggo ziet dat helaas als afkomstig van USA. Dit gebeurt ook met oa Netflix.
Ik heb een "reject" regel in mijn (pfSense) firewall aangemaakt voor deze adressen:
2001:b88:1203::10/128
2001:730:3400:8000::/124
2001:730:3400:8001::/124
2a00:fd0:1012:110::115/127
En dan werkt het weer zonder ipv6 uit te schakelen.
Dat werkt inderdaad! Bedankt

Ik heb van 2a00:fd0:1012:110::115/127 maar 2a00:fd0:1012:110::/64 gemaakt. Er kwam ook verkeer van andere adressen...

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag even bij buurtgenoten geweest.
Die belde al tijden als privé-nummer met de vaste lijn.
Alles gereset (behalve het modem) en het probleem bleef.

Waarschijnlijk was er een bitje omgevallen want toen ziggo een hard-reset uitvoerde was het probleem verholpen.
Iemand dit al eens meegemaakt ? :)

Verder wilde Ziggo graag een Wifi-punt uitleveren omdat men problemen had met de WiFI in de woonkamer (het modem en router staan in de meterkast), maar ze hadden ook een Horizon-box staan dus maar even als WiFi-punt ingesteld ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 18:16

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Jaartje Connect & Play Start gehad met 6-maanden-actie die toen gold. Er was behalve een korting op de verzending van een Horizon Box (ja serieus) niets mogelijk, dus opgezegd en overgestapt naar Vodafone. Ziggo hing binnen een dag aan de lijn: de eerste zes maanden Connect & Play Start voor 18,70 ipv 44,95 en een credit van 3 maanden voor volopbellen altijd (33 euro).

Gemiddeld betaal ik het komende jaar ongeveer 40 euro per maand voor Connect & Play Start + Volopbellen altijd. Prima deal lijkt me, als ik niets had gedaan was er elke maand 56,90 afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 11:16
PA5AM schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:58:
[...]

Dat werkt inderdaad! Bedankt

Ik heb van 2a00:fd0:1012:110::115/127 maar 2a00:fd0:1012:110::/64 gemaakt. Er kwam ook verkeer van andere adressen...
Het is ook pas sinds kort geleden dat Ziggo IPv6 adressen gebruikt. Mogelijk zijn ze nog steeds daarmee bezig. Ik zal het nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Nog meer mensen waar Ziggo internet eruit ligt? Om 5:40 (smokeping check) valt internet weg. Modem stroom eraf en erop biedt geen soelaas. Staat als het goed is nog in bridge modus. Via 192.168.100.1 kan ik geen verbinding maken (net als via 192.168.178.1). Direct laptop met kabel aan ConnectBox, ook vreemd gedrag. Met Google dns servers werkte het even maar vervolgens ook niets meer.

Ziggo het netwerk aan het 'updaten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WTM schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:02:
Nog meer mensen waar Ziggo internet eruit ligt? Om 5:40 (smokeping check) valt internet weg. Modem stroom eraf en erop biedt geen soelaas. Staat als het goed is nog in bridge modus. Via 192.168.100.1 kan ik geen verbinding maken (net als via 192.168.178.1). Direct laptop met kabel aan ConnectBox, ook vreemd gedrag. Met Google dns servers werkte het even maar vervolgens ook niets meer.

Klinkt eerder alsof je modem het heeft begeven, aangezien je d'r niet meer op kunt inloggen... Immers: zelfs als je de COAX eruit trekt zou je er nog op moeten kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

WTM schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:02:

Ik heb geen enkel probleem. Maar mogelijk zijn ze wel bij jou in de regio bezig?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

modem 15 min van de stroom, did the trick. werkt weer. 1 min niet genoeg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
TFHfony schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:30:
[...]
Wellicht dat Ziggo de "oude" pakketten expres wat "oninteressant" prijst om mensen te motiveren om een van de nieuwe pakketten te nemen.
Zou wel handig zijn als ze je dat dan even laten weten. Heb zelf nog de 'oude' TV+internet Z3. Nooit bericht gehad dat dit pakket niet meer leverbaar was (ik kon het ook gewoon behouden), maar dus ook nooit een vraag of aanbod om over te stappen naar het actuele aanbod.

Begrijp wel dat ze me niet eenzijdig naar een ander abonnement kunnen drukken, maar een aanbod daarvoor heb ik ook niet gezien. Lijkt me dat het voor Ziggo prettiger is dat zoveel mogelijk klanten homogene abonnementen hebben.

Frappant is trouwens ook dat ik mijn abonnementsvorm niet via mijn ziggo kan wijzigen. Nu hoeft dat van mij persoonlijk ook niet zozeer, maar vind het wel vreemd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Om mijn problemen die ik had met te hoge waardes op te lossen, ga ik nu maar een los modem nemen. Dan elimineer ik 7 meter coax + versterker. Als het internet dan nog wisselvallig is dat is het niet de schuld van mijn bekabeling. Volgens Ziggo kwamen de problemen door veel 4G interferentie. Dit was duidelijk te zien omdat tv kanaal 59 en 63 het niet deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:32

PauseBreak

derp!

Meer mensen waarbij het internet echt heel traag is? Dit is de tracert die ik naar vrijwel alle sites krijg vandaag:
C:\>tracert www.voetbalzone.nl

Tracing route to www.voetbalzone.nl [104.20.21.133]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms router.asus.com
2 93 ms 2407 ms 10 ms 10.*.*.*
3 1562 ms 584 ms 907 ms asn-rc0002-cr101-xe-0-2-4-0.core.as9143.net [213.51.184.80]
4 68 ms 1337 ms 366 ms asd-tr0042-cr101-ae52-0.core.as9143.net [213.51.158.20]
5 996 ms 478 ms 17 ms ams-ix.as13335.net [80.249.211.140]
6 85 ms 831 ms 13 ms 104.20.21.133

Trace complete.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 16:50
Vandaag Ziggo weer gebeld voor de extra Horizon box. Weer te vaak melding 1201 in beeld.

Volgens de medewerker gaf de extra box wel vaak problemen en was het toch nodig nogmaals een monteur langs te sturen. Hij kon de box extern uitlezen en zag er meerdere foutcodes in staan.

Blijft toch lastig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

PauseBreak schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:07:
Meer mensen waarbij het internet echt heel traag is? Dit is de tracert die ik naar vrijwel alle sites krijg vandaag:

[...]
Router en modem al eens opnieuw opgestart? Bij de eerste hop 10.x.x.x heb je al een ping van >2000ms te pakken en dat lijkt tussen je modem en router te zitten....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

TFHfony schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:12:
[...]

Router en modem al eens opnieuw opgestart? Bij de eerste hop 10.x.x.x heb je al een ping van >2000ms te pakken en dat lijkt tussen je modem en router te zitten....
Ja, router wordt automatisch gereboot om 23:59 en modem heb ik vanochtend gereboot. Heb ook al een andere kabel geprobeerd tussen modem en router en router en desktop.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PauseBreak schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:17:
[...]
Ja, router wordt automatisch gereboot om 23:59 en modem heb ik vanochtend gereboot. Heb ook al een andere kabel geprobeerd tussen modem en router en router en desktop.
Het is een long-shot, maar heb je een factory reset van het modem gedaan? Daarmee kom je soms op andere upstream/downstream kanalen terecht. Misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:58
Grote storing bij Ziggo in Barendrecht eo is echt huilen met de pet op... Ziggo heeft storing staat op het bande wat je krijgt als je belt met de klanten service..

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjeno
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 16:02
Hopelijk weet iemand hier hoe het zit, want ik heb het niet kunnen terugvinden op de Ziggo-site of Google. Mijn doel is om een publiek IPv4 adres te hebben én een publiek IPv6 adres. (Met "publiek" bedoel ik een niet-geNAT adres.) Ik weet dat de standaard manier van IPv6 leveren bij Ziggo inhoudt dat je een geNAT IPv4-adres krijgt wanneer je een publiek IPv6 adres krijgt, maar dat wil ik dus niet.

Ik zit in voormalig Ziggo-gebied, heb een Cisco-modem en een Horizon-box. De Cisco-modem staat in bridge mode: DHCP, firewalling, en NAT wordt geregeld door een OpenBSD-doosje, WiFi wordt geregeld door een dedicated accesspoint. Ik heb begrepen dat er geen IPv6 wordt geleverd over een gebridgede verbinding. Dat lijkt inderdaad te kloppen: noch met Routing Solicitations noch met DHCP6 krijg ik via de (bridge-mode) Cisco een IPv6 adres.

Het viel me op dat zowel de Horizon-box als de gebridgede verbinding elk een publiek IPv4-adres hebben. (Raar, die waren er toch niet genoeg?)

Dus ik dacht: mooi, dan verbind ik de Ethernet-stekker van de Horizon-box met een apart VLAN en kijk of ik via de Horizon-box een IPv6-adres kan krijgen. Maar helaas, dat werkt niet: ik krijg geen IPv6 adres. De IPv4-verbinding via de Horizon-box werkt prima (waarbij de Horizon NAT doet), maar IPv6 lijkt 'ie niet te doen.

Weet iemand of die Horizon-box IPv6 gaat doen, en zo ja wanneer? Het maakt me niet uit als de Horizon box dan een CGNAT v4 adres krijgt, die gebruik ik verder toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ANdrode schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:06:
[...]

Het is een long-shot, maar heb je een factory reset van het modem gedaan? Daarmee kom je soms op andere upstream/downstream kanalen terecht. Misschien helpt dat.
Ehhh, ik heb gewoon op opnieuw opstarten gedrukt in het menu van de TC7210. Dat zou genoeg moeten zijn toch?

Edit: modem staat in bridge mode.

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 29-07-2016 21:27 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Was niet alleen bij ziggo raak, ook hier in de buurt vlogen vele modems offline, gelukkig duurde het niet langer als 5min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier net ook minuut of 10 downtime gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jurjeno schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:02:
Hopelijk weet iemand hier hoe het zit, want ik heb het niet kunnen terugvinden op de Ziggo-site of Google. Mijn doel is om een publiek IPv4 adres te hebben én een publiek IPv6 adres. (Met "publiek" bedoel ik een niet-geNAT adres.) Ik weet dat de standaard manier van IPv6 leveren bij Ziggo inhoudt dat je een geNAT IPv4-adres krijgt wanneer je een publiek IPv6 adres krijgt, maar dat wil ik dus niet.
geNAT IPv4 + native IPv6 (DS-Lite) wordt voor zover ik weet alleen in voormalig UPC gebied geleverd.
Het viel me op dat zowel de Horizon-box als de gebridgede verbinding elk een publiek IPv4-adres hebben. (Raar, die waren er toch niet genoeg?)
Ik heb nergens een autoritief bericht van Ziggo zien staan waarin ze aangeven dat ze niet genoeg IPv4 adressen hebben. Het is wordt vast wel genoemdd (hier, helpdesk, Ziggo forum) en het wordt vast niet tegengesproken.... maar dat is dus bullshit.

In mijn ogen is het een luie engineering oplossing. In plaats van jouw management netwerk en CPE devices (modems, set top boxes) met private of IPv6 adressen uit te rusten zadel je klanten met DS-Lite op. Ik vind het slap...
PauseBreak schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:25:
[...]
Ehhh, ik heb gewoon op opnieuw opstarten gedrukt in het menu van de TC7210. Dat zou genoeg moeten zijn toch?
Een reset zou niet eens nodig moeten zijn :+. Alleen als ik 'vage' problemen heb (e.g. modem doet nog maar 50 mbit/s LAN <-> LAN) dan probeer ik voor de zekerheid een factory reset.

In dit geval zou je daardoor op een andere kanaal terecht kunnen komen op de kabel waardoor je misschien de storing ontloopt. Als je veel custom instellingen hebt: Niet aan beginnen, nul garantie dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:58
En nog steeds storing in Barendrecht eo.. duurt nu al vanaf gisteren 15:45.. stelletje prutsers

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ik snap iets niet op de website.
Volgens de advertentie krijg je met kabeltv enkel 30zonder + 4HD.

Als ik naar de link ga: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Dan heeft kabeltv hetzelfde pakket als TV standaard.
Welke klopt er?
Ik heb zelf een tuner en hoef geen aparte van ziggo, ik ga HDHomerun gebruiken zodat ik geen coax hoef aan te leggen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 15:58
HDHomerun werkt alleen met niet geëncrypte DVB-C signalen. Dat zijn er niet veel bij Ziggo.
Een Horizonbox (main) + extra box aan te sluiten via utp werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jurjeno schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:02:

Ik zit in voormalig Ziggo-gebied, heb een Cisco-modem en een Horizon-box. De Cisco-modem staat in bridge mode: DHCP, firewalling, en NAT wordt geregeld door een OpenBSD-doosje, WiFi wordt geregeld door een dedicated accesspoint. Ik heb begrepen dat er geen IPv6 wordt geleverd over een gebridgede verbinding. Dat lijkt inderdaad te kloppen: noch met Routing Solicitations noch met DHCP6 krijg ik via de (bridge-mode) Cisco een IPv6 adres.

Dus ik dacht: mooi, dan verbind ik de Ethernet-stekker van de Horizon-box met een apart VLAN en kijk of ik via de Horizon-box een IPv6-adres kan krijgen. Maar helaas, dat werkt niet: ik krijg geen IPv6 adres. De IPv4-verbinding via de Horizon-box werkt prima (waarbij de Horizon NAT doet), maar IPv6 lijkt 'ie niet te doen.

Weet iemand of die Horizon-box IPv6 gaat doen, en zo ja wanneer? Het maakt me niet uit als de Horizon box dan een CGNAT v4 adres krijgt, die gebruik ik verder toch niet...
Zoals ANdrode ook al zei: de combinatie van publiek IPv6 met geNAT IPv4 heet DS-Lite en wordt momenteel alleen in oud-UPC-gebied toegepast. De combinatie die jij wilt, publiek IPv6 én publiek IPv4, wordt wél in oud-Ziggo-gebied uitgerold, maar helaas alleen op Ubee EVW321b modems en alleen voor zover die niet in bridgemodus staan. Voor zover bekend wacht Ziggo nog op firmware updates van Cisco om IPv6 daarop ook stabiel te kunnen aanbieden. Firmware updates waarvan ik eigenlijk niet meer verwacht dat ze nog gaan komen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinned123 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 09:39:
Ik snap iets niet op de website.
Volgens de advertentie krijg je met kabeltv enkel 30zonder + 4HD.

Als ik naar de link ga: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Dan heeft kabeltv hetzelfde pakket als TV standaard.
Welke klopt er?
Ik heb zelf een tuner en hoef geen aparte van ziggo, ik ga HDHomerun gebruiken zodat ik geen coax hoef aan te leggen.
De advertentie is correct, je krijgt 30+ zenders in SD en 4 (NPO1,2,3 en Ziggo Sport) in HD kwaliteit. De pagina die je linkt klopt ook, als je daar 'TV Standaard' aanklikt zie je dat niet alle zenders van TV Standaard ook bij Kabel TV beschikbaar zijn. Het enige wat niet klopt op die pagina is dat wanneer je 'Kabel TV' aanklikt de 'HD' icoontjes bij de andere zenders blijven staan. Je krijgt echt alleen NPO1,2,3 en Ziggo Sport in HD; voor de rest klopt de kanalenlijst wel maar het is dus alleen in SD kwaliteit.
mesa57 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:05:
HDHomerun werkt alleen met niet geëncrypte DVB-C signalen. Dat zijn er niet veel bij Ziggo.
Een Horizonbox (main) + extra box aan te sluiten via utp werkt beter.
Sinned123 heeft het over Kabel TV, laat dat nou precies het niet geëncrypte DVB-C pakket van Ziggo zijn. Dus een HDHomerun zou voor zover ik kan voorzien prima moeten werken. Dit in tegenstelling tot alle malheur met de Horizon en Extra Horizon.
Pagina: 1 ... 114 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.