Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:50
wesley2004 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Alle splitters er al tussenuit gehaald.
Hoor net dat het nog drie dagen kan duren.
Dus ik zeg verbind me door naar opzeggen. Daar gingen ze nog even iets proberen. Hang er nu in de wacht......
Kunnen ze niet een monteur sturen.

Ik heb problemen met de extra Horizon box en ze boden meteen aan een monteur te sturen (komt morgenmiddag) die pas weg gaat als jet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noppesnada schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:34:
[...]

Ik heb problemen met de extra Horizon box en ze boden meteen aan een monteur te sturen (komt morgenmiddag) die pas weg gaat als jet goed werkt.
Monteur gaat pas weg als de Horizon goed werkt? Gaat hij ook kostgeld betalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
wesley2004 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:20:
Woensdag een vervangende horizon box gekregen omdat de oude wel extreem veel herrie maakte.
Sinds woensdag middag bezig om de box geregistreerd te krijgen in het ziggo netwerk.
Hij blijft staan op een ogenblik geduld aub.
De foutcode 1060 geeft hij.
Woensdag gebeld met ziggo, ik activeer hem handmatig, duurt max 24 uur...was het antwoord.
Donderdag, geen beeld, gebeld. Oh de activering mislukte. Wacht u nog eens 24 uur.....
En nu vrijdag, nog geen beeld.
Wat moet je hier nou weer mee?
Ben die horizonbox wel goed zat inmiddels.
Foutmelding 1060 heeft met de routering intern in het Ziggo netwerk te maken. Je krijgt een geldig ip-adres maar verder wordt dit ip adres is er geen verbinding mogelijk na de gateway. Een monteur kan je hier niet helpen, gezien dit op CMTS en hoger niveau speelt. De helpdesk ook niet echt. Dit is iets voor een andere afdeling binnen Ziggo. Voordat je die afdeling te pakken hebt ben je wel even zoet.

Als fUPC monteur deze melding al eens mee mogen maken. Donderdag eerste melding bij klant. Kon ook niet geholpen wordt door regionaal NOC. Pas na flink aandringen bij diverse afdelingen en vele mail wisselingen kwam het probleem boven water en werd opgelost.

Je kunt dreigen met opstappen etc. Je hebt onder aan de streep jezelf ermee. Sommige problemen liggen iets gecompliceerder dan een activatie, WCD of kabeltje vervangen met Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

MediaZoo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Een monteur kan je hier niet helpen, gezien dit op CMTS en hoger niveau speelt. De helpdesk ook niet echt. Dit is iets voor een andere afdeling binnen Ziggo. Voordat je die afdeling te pakken hebt ben je wel even zoet.
Daar ben je dan mooi klaar mee, wat een prutsers daar bij Ziggo. Kan die monteur dan wel de juiste afdeling bereiken als hij bij de klant is of kan hij dat ook niet |:(
Soms wordt je van het kastje naar de Chinese muur gestuurd door Ziggo

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 14:36
Pierre schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:02:
[...]

Daar ben je dan mooi klaar mee, wat een prutsers daar bij Ziggo. Kan die monteur dan wel de juiste afdeling bereiken als hij bij de klant is of kan hij dat ook niet |:(
Soms wordt je van het kastje naar de Chinese muur gestuurd door Ziggo
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de monteur die afdeling niet kan bereiken. Een monteur op locatie is eigenlijk simpel weg om het signaal te checken, eventuele bekabeling te testen en apparatuur op juiste werking te controleren (Of deze aan gaat en geen defecten vertoond). Voor werkzaamheden dieper in het netwerk zijn andere vakkundigen die eigenlijk geen contact met de klant hebben.

Je zult dus net als de monteur eerst van kastje naar de muur gestuurd worden. Ik als monteur heb het toen iets anders aangepakt en ben geheel buiten protocol om diverse afdelingen lastig gaan vallen om het probleem aan te kaarten. Maar dat was ook na 3 dagen lang de zelfde problemen bij diverse klanten te ervaren en geen gehoor krijgen via de voor gelegde wegen. Het is aan een eventuele monteur/helpdesk medewerker zelf hoeveel hij/zij wil om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:24
outlandos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:57:
Als ik de Ziggo helpdesk bel moet ik eerst mijn postcode en huisnummer inspreken. Een even tijdrovend als irritant gebeuren. Weet iemand het nut ervan? Want elke medewerker die ik daarna te spreken krijgt vraagt telkens weer mijn postcode en huisnummer..
Volgens mij heeft het inspreken alleen als functie dat je naar het goede callcenter / de juiste afdeling doorgeschakeld wordt, aangezien er nog steeds verschil zit tussen de administraties/systemen van fZiggo en fUPC. Ben het wel met je eens dat het handig zou zijn als die informatie al klaarstaat voor de telefonist(e) die je aan de lijn krijgt.
[...]

Ik zou even de 'splitter achterstevoren' truc in gedachten houden die hier ook al eerder genoemd is (horizon hoofdbox op IN, extra op uitgang en ziggo signaal op uitgang); dit lijkt tot op heden het beste te werken bij gammele MoCa verbindingen (door versterkers). Het nadeel hiervan is wel dat je waarschijnlijk geen bruikbaar kabelsignaal overhoud op de aansluiting waar de horizon extra op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 23:31
MediaZoo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:23:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de monteur die afdeling niet kan bereiken. Een monteur op locatie is eigenlijk simpel weg om het signaal te checken, eventuele bekabeling te testen en apparatuur op juiste werking te controleren (Of deze aan gaat en geen defecten vertoond). Voor werkzaamheden dieper in het netwerk zijn andere vakkundigen die eigenlijk geen contact met de klant hebben.

Je zult dus net als de monteur eerst van kastje naar de muur gestuurd worden. Ik als monteur heb het toen iets anders aangepakt en ben geheel buiten protocol om diverse afdelingen lastig gaan vallen om het probleem aan te kaarten. Maar dat was ook na 3 dagen lang de zelfde problemen bij diverse klanten te ervaren en geen gehoor krijgen via de voor gelegde wegen. Het is aan een eventuele monteur/helpdesk medewerker zelf hoeveel hij/zij wil om het probleem op te lossen.
Klopt dit vehaal. Ik kreeg dus te horen dat het nu nog drie dagen kan duren.
Monteur sturen heeft idd geen enkele nut.
Ze kunnen helemaal niets doen, aleen wachten, erg krom naar mijn idee.
Je verwacht dat iemand ergens een vinkje aan of uit kan zetten en het klaar is.
Blijkbaar niet en werkt dit activerings systeem helemaal volautomatisch en zeer intelligent.....ahum...
Ze boden netjes aan een humax recorder op te sturen om tijdelijk tv te kijken op goede kwaliteit.
En €20 korting de komende rekening.
Nou ben benieuwd of over drie dagen wel alles werkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 23:31
[...]

) die pas weg gaat als jet goed werkt.
Dan moet hij een weekendtas met kleding meenemen want het gaat blijkbaar drie dagen duren.....
Of zijn er ook leuke vrouwelijke monteurs.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ivar1984 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:12:
[...]

Volgens mij heeft het inspreken alleen als functie dat je naar het goede callcenter / de juiste afdeling doorgeschakeld wordt, aangezien er nog steeds verschil zit tussen de administraties/systemen van fZiggo en fUPC. Ben het wel met je eens dat het handig zou zijn als die informatie al klaarstaat voor de telefonist(e) die je aan de lijn krijgt.

[...]

Ik zou even de 'splitter achterstevoren' truc in gedachten houden die hier ook al eerder genoemd is (horizon hoofdbox op IN, extra op uitgang en ziggo signaal op uitgang); dit lijkt tot op heden het beste te werken bij gammele MoCa verbindingen (door versterkers). Het nadeel hiervan is wel dat je waarschijnlijk geen bruikbaar kabelsignaal overhoud op de aansluiting waar de horizon extra op zit.
Ik heb gisteren nog even goed gekeken en de kabels gelabeld.

De aansluiting naar zolder zit niet op een splitter, die zit rechtstreeks op de tratec versterker. Ik heb vanuit de tratec 1 splitter vanwaaruit de logeerkamer en de kamer van mijn dochter aangesloten zitten. Hierop zitten een analoge tv en een met een CI+ module.

Ik wacht het morgen wel af. Ik zorg dat er eten en drinken klaar staat voor de monteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
wesley2004 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Dan moet hij een weekendtas met kleding meenemen want het gaat blijkbaar drie dagen duren.....
Of zijn er ook leuke vrouwelijke monteurs.... :o
Zal het aan mijn vrouw voorleggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:57
Vandaag met Ziggo contact gehad voor het upgraden van mijn internet. Ik wou graag van 200/20 naar 300/30. Verder heb ik nog een Royaal pakket en 2 CI+ modules en geen mediabox. Dit leek me toch niet zo'n moeilijke vraag....

Ik wou online upgraden en zag 17,50 aan kosten (wat ik best veel vind voor een administratieve verandering), en bij de upgrade zag ik dat 1 CI+ module miste. Dus toch maar even gebeld.

Eerste medewerker gaf aan dat ik alleen kon upgraden als ik ook een mediabox zou nemen want dat hoorde bij het pakket, en dat automatisch 1 CI+ module zou komen te vervallen. En het voordeel van een mediabox zou zijn dat de beeldkwaliteit VEEL beter zou zijn dan via de CI+ module, en ik toch maar de mediabox moest overwegen.

Ik hem maar eens even vragen waarom dit zo is, aangezien het signaal digitaal is en in mijn opzicht is afhankelijk van het apparaat + eventuele upscaler in de tv en/of mediabox. Hij viel toen eigenlijk helemaal door de mand aangezien hij met wat termen begon te gooien waarvan hij eigenlijk geen verstand had.

Hij kwam er niet uit, dus hij had me koud door verbonden naar een 2e medewerker. Deze gaf eerst aan dat de upgrade wel kon, maar dat het Royaal abonnement dan zou te komen vervallen.

Sarcastisch als ik dan soms kan worden na 30 minuten, vroeg ik nog maar eens waarom ik niet alleen gewoon me internet kan upgraden en alle tv abonnementen gewoon zo gelaten kan worden. Na me 3 keer in de wacht gezet te hebben gaf hij aan dat het eindelijk gelukt was, en dat ik nu ook de Connect Box zou gaan ontvangen.

Ik zal me Cisco EPC3208 (lekkere domme modem, zonder wifi en fratsen en me router lekker aan hing) gaan missen waarschijnlijk, maar we gaan zien of alles goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vandaag gebruik gemaakt van de ziggo aanbieding om mijn abonnement "op te frissen" zoals ze dat zelf noemen en voor 2,50 per maand extra de horizon box erbij te nemen.

Ik de code ingevoerd en blijk nu een Connect en Play abo te hebben. Aangegeven dat ik al diensten bij Ziggo afneem maar er wordt niet gevraagd naar een klantnummer.

Ik ben benieuwd wat ik nu opgestuurd krijg. Heb je trouwens voor die horizon box ook een nieuw modem nodig? Ik heb nu een ouwe getrouwe Ubee modem waar ik zeker nog wel tevreden over ben en wat mij betreft niet vervangen hoeft te worden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Senaxx schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:54:
[knip]

Sarcastisch als ik dan soms kan worden na 30 minuten, vroeg ik nog maar eens waarom ik niet alleen gewoon me internet kan upgraden en alle tv abonnementen gewoon zo gelaten kan worden. Na me 3 keer in de wacht gezet te hebben gaf hij aan dat het eindelijk gelukt was, en dat ik nu ook de Connect Box zou gaan ontvangen.

Ik zal me Cisco EPC3208 (lekkere domme modem, zonder wifi en fratsen en me router lekker aan hing) gaan missen waarschijnlijk, maar we gaan zien of alles goed gaat komen.
Dus alles blijft zoals het is, geen Horizon en enkel de Connect Box als vervanger van je modem? Nou, eens kijken of ze zich aan de afspraak gaan houden want bij mij beweerden ze bij hoog en laag dat het niet zou kunnen zonder de Horizon Box te accepteren. Desnoods maar in de doos laten staan en niet gebruiken.

Het zou me niet verbazen als ze je alsnog die Horizon toe gaan sturen. Laat nog maar eens horen hoe het allemaal is afgelopen? Moet je nu trouwens die €17,50 wel gaan betalen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:53:
[...]

Dus alles blijft zoals het is, geen Horizon en enkel de Connect Box als vervanger van je modem? Nou, eens kijken of ze zich aan de afspraak gaan houden want bij mij beweerden ze bij hoog en laag dat het niet zou kunnen zonder de Horizon Box te accepteren. Desnoods maar in de doos laten staan en niet gebruiken.

Het zou me niet verbazen als ze je alsnog die Horizon toe gaan sturen. Laat nog maar eens horen hoe het allemaal is afgelopen? Moet je nu trouwens die €17,50 wel gaan betalen?
De 17,50 hoef je als bestaande klant sowieso niet te betalen. Als ze die toch innen kun je dat met één telefoontje naar de klantenservice ongedaan laten maken. Is als je het mij vraagt gewoon een vies geintje, want waarschijnlijk heeft niet iedereen door dat-ie ten onrechte 17,50 "aansluitkosten" betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:39
Let op de belofte gaat pas weg als het goed werkt betekent niet kosteloos. Plus sommige situaties zijn niet werkbaar te maken ivm slechte bekabeling e.d.. uiteindelijk blijft een klant altijd verantwoordelijk voor zijn binnenhuis bekabeling. Ook met een gratis installatie monteur.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
[...]

Ja zoals het er naar uit ziet alleen de Connect Box. Hij gaf expliciet aan dat ik alleen de Connect Box zou ontvangen met een retourdoos voor me oude modem en niet de Horizon.

En ik lees wel redelijk positeive ervaring over de Connect Box en dat stemt me dus positief. Mijn Asus RT-N66U begint al wat kuren te vertonen dus als de modem inderdaad zo uitgebreid is al geadverteerd door Ziggo zou het een mooie vervanger zijn van me huidige modem + router.

En die €17,50 is volgensmij alleen als het je het via de website doet, maar handmatig via de retentie afdeling (want volgensmij ben ik daar naar toe doorverbondden) zal deze niet in rekening worden gebracht (hoop ik).

Ik hoop van harte dat als de modem komt dat het de oude afkoppelen is en de nieuwe aansluiten, en weer gaan met die banaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb anders nog weinig positiefs gelezen over de Connect Box :? Zou 'm zelf absoluut niet willen hebben na wat ik in dit topic voorbij heb zien komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
deamosreapos schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:30:
Let op de belofte gaat pas weg als het goed werkt betekent niet kosteloos. Plus sommige situaties zijn niet werkbaar te maken ivm slechte bekabeling e.d.. uiteindelijk blijft een klant altijd verantwoordelijk voor zijn binnenhuis bekabeling. Ook met een gratis installatie monteur.

[...]
Korte update,

Monteur is geweest,

-AOP is vervangen door een nieuwer model inclusies kabel
-Coax WCD op slaapkamer vervangen
-2 connectoren welke op de Tratec waren aangesloten zijn vervangen

Signaal was in eerste instantie te STERK waardoor de box niet goed werkte.

Aansluiting naar zolder verplaatst op een andere poort van de Tratec.

Ik kreeg het advies om de splitter die ik gebruik op de TV op de huiskamer te verwijderen en alleen nog maar via de Horizon box te kijken. Aangezien het nu goed (lijkt) te werken dat nog maar even niet gedaan. Kan altijd nog.

Nu eerst eens even een weekje aankijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Gisteren mijn abbonoment omgezet. Ik heb nu 300/30 in plaats van 150/15. Ging samen met wat andere wijzigingen dus ik kreeg een volledige installatie doos.

Installatie was eigenlijk zo gebeurd. Volgens de handleiding moest ik mijn UMU 1006 vervangen voor de meegeleverde spnogwat. Echter die UMU was vorig jaar geinstalleerd als " oplossing" voor de storingen bij TV, daarvoor had ik een UMU01. Dus ik heb het gewoon even zo gelaten en ben gewoon de technicolor gaan installeren.

Aan de speedtest te zien hoef ik de UMU niet te vervangen, ik haalde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SQ8V7wjLvUmBODbznFsg77pq/full.png

Als iemand hier nog iets zinnig over kan zeggen dan graag:
Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 37 6952000 274000000 Hz -1.4 dBmV 36.4 dB
2 Locked QAM256 25 6952000 178000000 Hz -2.2 dBmV 35.6 dB
3 Locked QAM256 26 6952000 186000000 Hz -2.0 dBmV 36.0 dB
4 Locked QAM256 27 6952000 194000000 Hz -2.1 dBmV 36.0 dB
5 Locked QAM256 28 6952000 202000000 Hz -1.9 dBmV 36.3 dB
6 Locked QAM256 29 6952000 210000000 Hz -1.9 dBmV 36.5 dB
7 Locked QAM256 30 6952000 218000000 Hz -1.7 dBmV 36.8 dB
8 Locked QAM256 31 6952000 226000000 Hz -1.7 dBmV 36.9 dB
9 Locked QAM256 32 6952000 234000000 Hz -1.5 dBmV 37.1 dB
10 Locked QAM256 33 6952000 242000000 Hz -1.8 dBmV 36.9 dB
11 Locked QAM256 34 6952000 250000000 Hz -1.7 dBmV 36.5 dB
12 Locked QAM256 35 6952000 258000000 Hz -1.8 dBmV 36.7 dB
13 Locked QAM256 36 6952000 266000000 Hz -1.6 dBmV 36.6 dB
14 Locked QAM256 38 6952000 282000000 Hz -1.6 dBmV 36.0 dB
15 Locked QAM256 39 6952000 290000000 Hz -1.2 dBmV 36.1 dB
16 Locked QAM256 40 6952000 298000000 Hz -1.1 dBmV 36.1 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 38.7 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.3 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 37.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.3 dBmV
Ahv wat er in de start post staat heb ik zo iets van laat die betere kabel en aansluitdoos maar even zitten...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sdk1985 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:01:
Gisteren mijn abbonoment omgezet. Ik heb nu 300/30 in plaats van 150/15. Ging samen met wat andere wijzigingen dus ik kreeg een volledige installatie doos.

Installatie was eigenlijk zo gebeurd. Volgens de handleiding moest ik mijn UMU 1006 vervangen voor de meegeleverde spnogwat. Echter die UMU was vorig jaar geinstalleerd als " oplossing" voor de storingen bij TV, daarvoor had ik een UMU01. Dus ik heb het gewoon even zo gelaten en ben gewoon de technicolor gaan installeren.

Aan de speedtest te zien hoef ik de UMU niet te vervangen, ik haalde:

[afbeelding]

Als iemand hier nog iets zinnig over kan zeggen dan graag:

[...]

Ahv wat er in de start post staat heb ik zo iets van laat die betere kabel en aansluitdoos maar even zitten...
UMU-1006 is in principe ook beter dan de SQ601. De reden dat ze liever hebben dat je 'm wisselt is omdat de UMU-1006 niet retourgeschikt is op de TV-uitgang, waardoor de Horizon er niet mee werkt. Als je je geen Horizon hebt laten aansmeren kun je beter de UMU-1006 laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Jerrythafast schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 17:45:
[...]

UMU-1006 is in principe ook beter dan de SQ601. De reden dat ze liever hebben dat je 'm wisselt is omdat de UMU-1006 niet retourgeschikt is op de TV-uitgang, waardoor de Horizon er niet mee werkt. Als je je geen Horizon hebt laten aansmeren kun je beter de UMU-1006 laten zitten.
Ah bedankt. Inderdaad geen Horizon genomen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Senaxx schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:45:
[...]
[knip]

En die €17,50 is volgens mij alleen als het je het via de website doet, maar handmatig via de retentie afdeling (want volgens mij ben ik daar naar toe doorverbonden) zal deze niet in rekening worden gebracht (hoop ik).

[knip]
Ik kan helemaal niets handmatig aanpassen via de website, maar die €17,50 kon me wel uit coulance worden kwijtgescholden omdat ik zo'n "trouwe klant" was kreeg ik te horen toen ik belde. Maar alleen als ik naar Connect en Play Max zou gaan vanaf AIE Extra met TV-Extra, en dan met nieuw modem en zo'n fijne Horizon. Heb het aanbod naast me neergelegd omdat ik het idee heb dat ik er v.w.b. stabiliteit niet op vooruit zal gaan als ik de verhalen zo lees her en der. Ik heb de prijsverhoging per 01/07 maar geslikt en alles gehouden zoals het was, if it ain't broke, don't fix it ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:49
Ga binnenkort verhuizen en wil met Ziggo in principe gewoon verder. Wil wel de overstap maken naar de Horizon box. Nu is mijn vraag of het slimmer is om gewoon gebruik te maken van de verhuisservice of de boel af laten sluiten en op het nieuwe adres een nieuw pakket afsluiten? Om zo die drie maanden voor €34.95 mee te pakken :P Of zou ik die korting er telefonisch ook nog wel doorgedrukt krijgen?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
sjufke schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 23:12:
Ga binnenkort verhuizen en wil met Ziggo in principe gewoon verder. Wil wel de overstap maken naar de Horizon box. Nu is mijn vraag of het slimmer is om gewoon gebruik te maken van de verhuisservice of de boel af laten sluiten en op het nieuwe adres een nieuw pakket afsluiten? Om zo die drie maanden voor €34.95 mee te pakken :P Of zou ik die korting er telefonisch ook nog wel doorgedrukt krijgen?
Ben je sowieso niet verplicht de verhuis service te gebruiken als je binnen het zelfde dekkings gebied verhuisd? (Mits je natuurlijk nog een actief jaar abonnement hebt).

Als je dat niet hebt zou ik voor die 2e optie gaan. Of ziggo er in mee gaat weet ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Noppesnada schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Korte update,

Monteur is geweest,

-AOP is vervangen door een nieuwer model inclusies kabel
-Coax WCD op slaapkamer vervangen
-2 connectoren welke op de Tratec waren aangesloten zijn vervangen

Signaal was in eerste instantie te STERK waardoor de box niet goed werkte.

Aansluiting naar zolder verplaatst op een andere poort van de Tratec.

Ik kreeg het advies om de splitter die ik gebruik op de TV op de huiskamer te verwijderen en alleen nog maar via de Horizon box te kijken. Aangezien het nu goed (lijkt) te werken dat nog maar even niet gedaan. Kan altijd nog.

Nu eerst eens even een weekje aankijken :)
Meh, net weer een foutmelding, maar dat kan ook zijn omdat ik de coax kabel er uit heb gehad om het afdekplaatje aan te passen en terug te monteren.

Wellicht een domme vraag maar toch.

Een rechstreekse UTP verbinding was volgens de monteur het allerbeste (minste kans op storingen).

Ik heb nog een set Powerlines liggen. Heeft iemand dit al geprobeerd en werkt het goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

robertwebbe

Robert Webbe

Vraagje: ik ga binnenkort naar een andere woning, daar ligt Ziggo coax en glasvezel. Ik heb gekozen voor internet only via glasvezel (1 Gbps internet via Tweak). TV kijken kan ik via de Vodafone TV Anywhere app, deze kan ik via mij iPhone of iPad casten naar de Apple TV4 in HD kwaliteit. Het zijn maar een beperkt aantal zenders maar aangezien ik bijna geen lineaire TV meer kijkt denk ik dat dat wel voldoende is.

Maar nu bedacht ik dat Ziggo meestal standaard signaal op de kabel zet. Stel dat ik dan iemand zo gek kan krijgen om een CI+ module extra te huren en deze steek ik dan in mijn TV en verbind deze dan met de Ziggo kabel, zou dat gaan werken? Volgens mij staat het volledige signaal er toch op? Het is de CI+ module met kaart die de toegang bepalen, toch? Of is het signaal toch beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

robertwebbe schreef op zondag 17 juli 2016 @ 21:25:
Vraagje: ik ga binnenkort naar een andere woning, daar ligt Ziggo coax en glasvezel. Ik heb gekozen voor internet only via glasvezel (1 Gbps internet via Tweak). TV kijken kan ik via de Vodafone TV Anywhere app, deze kan ik via mij iPhone of iPad casten naar de Apple TV4 in HD kwaliteit. Het zijn maar een beperkt aantal zenders maar aangezien ik bijna geen lineaire TV meer kijkt denk ik dat dat wel voldoende is.

Maar nu bedacht ik dat Ziggo meestal standaard signaal op de kabel zet. Stel dat ik dan iemand zo gek kan krijgen om een CI+ module extra te huren en deze steek ik dan in mijn TV en verbind deze dan met de Ziggo kabel, zou dat gaan werken? Volgens mij staat het volledige signaal er toch op? Het is de CI+ module met kaart die de toegang bepalen, toch? Of is het signaal toch beperkt?
In theorie werkt dit. Maar als jij verder totaal geen abonnement bij Ziggo afneemt, heb je een goede kans dat er op d'n duur een keer een monteur een kabeltje in de straatkast los trekt. Dit hoeft niet te gebeuren, of kan nog lang duren voor het gebeurd, maar het gebeurt wel degelijk.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:23
Als je signaal hebt dan kun je de basis zenders zo ie zo al ontvangen zonder CI module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat hier boven staat beschreven, zodra ze in je straatkast moet zijn is er een kans dat ze je aansluiting los schroeven.

Bovendien; wat jij feitelijk voorstelt is card-sharing, dat is niet toegestaan, daarom per definitie illegaal.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe staat het signaal er gewoon op. Er zijn meerdere mensen die daar misbruik van maken door zonder abonnement en met de juiste hardware naar het volledige pakket incluis de premiums te kijken.

Of het met een CI+ werkt is mij niet bekend. Wel in een situatie die je schets door een ander een tweede CI+ te laten bestellen en dan te doen aan cardsharing. Maar plaats gerust je bevindingen hier.. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:48:
[...]

Wat hier boven staat beschreven, zodra ze in je straatkast moet zijn is er een kans dat ze je aansluiting los schroeven.

Bovendien; wat jij feitelijk voorstelt is card-sharing, dat is niet toegestaan, daarom per definitie illegaal.
Tegen de voorwaarden, dat is wat anders :P.

Maar in zekere zin met je eens. Overigens vraag ik mij af in hoeverre je kunt doorlussen met de buren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

icecreamfarmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Tegen de voorwaarden, dat is wat anders :P.

Maar in zekere zin met je eens. Overigens vraag ik mij af in hoeverre je kunt doorlussen met de buren.
Wat bedoel je met doorlussen? Je kan niet zomaar zelf een signaal via de AOP naar buiten gooien.
Voor een CI+ decoder heb je natuurlijk geen verbinding nodig met een Horizon o.i.d. van de gene waar je de CI+ decoder van leent.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Wat bedoel je met doorlussen? Je kan niet zomaar zelf een signaal via de AOP naar buiten gooien.
Voor een CI+ decoder heb je natuurlijk geen verbinding nodig met een Horizon o.i.d. van de gene waar je de CI+ decoder van leent.
Ik bedoelde meer gewoon een splittertje kopen en samen met de buren de verbinding delen.
Met die nieuwe kastjes kan dat zelfs draadloos.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
icecreamfarmer schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:54:
[...]

Ik bedoelde meer gewoon een splittertje kopen en samen met de buren de verbinding delen.
Met die nieuwe kastjes kan dat zelfs draadloos.
Ik denk dat er meer mensen zijn dan je denkt die dat doen. Versterker en kabels door trekken door kruipruimtes (of meterkasten met de rug tegen elkaar) en wifi delen (of ook een ethernet kabeltje die kant op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:08:
Er zijn meerdere mensen die daar misbruik van maken door zonder abonnement en met de juiste hardware naar het volledige pakket incluis de premiums te kijken.
Ik heb net even deze zoekopdracht ingevoerd op www.marktplaats.nl : alle zenders ziggo
Wat je dan te zien krijgt aan oplossing, bizar. Ik dacht dat marktplaats probeerde illegale activiteiten te verwijderen, maar aangezien de aanbieders van oplossingen al meer dan een jaar daar actief zijn is het kennelijk wel toegestaan, heel vaag 8)7

Als je wat meer naar beneden scrolt in de zoekresultaten zie je ook apparaatjes waarmee je kennelijk 2200+ kanalen kan bekijken via iptv, wat the fuck moet je met 2200 tv kanalen, damn... ik kijk amper tv, dus misschien begrijp ik het daardoor niet, maar 2200?????.... ik wist niet eens dat er zoveel waren.

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoeld de Dreambox-achtige dingen?

http://www.tvdreambox.nl

Die hebben idd behoorlijk wat zenders :+

[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 18-07-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kt3OCGqkKnrbocpYll2Ps1nH/full.png

Ik heb een maand of twee de Connect Box in bridge met een eigen router.
Ik heb in die twee maanden geen problemen gehad met mijn internet.

Het is zeker nog meer verbeterd sinds de laatste firmware update voor de Connect Box.

Conclusie: De Connect Box is tot nu toe goed tot perfect met mijn 300/30 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:27:
Je bedoeld de Dreambox-achtige dingen?

http://www.tvdreambox.nl

Die hebben idd behoorlijk wat zenders :+
Hoe kan dit ooit legaal zijn? :|

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:06:
[...]

Als je wat meer naar beneden scrolt in de zoekresultaten zie je ook apparaatjes waarmee je kennelijk 2200+ kanalen kan bekijken via iptv, wat the fuck moet je met 2200 tv kanalen, damn... ik kijk amper tv, dus misschien begrijp ik het daardoor niet, maar 2200?????.... ik wist niet eens dat er zoveel waren.
Ach ik heb een schotel op het dak staan voor 4 sattelieten. Ruim meer dan die 2200. Gewoon voor de heb.. :)
PauseBreak schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:47:
[...]

Hoe kan dit ooit legaal zijn? :|
Dat is het ook niet. Wel goedkoop, daar kan men niet onderuit.. 8) Alhoewel zo n 100 per jaar..kan goedkoper.. >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 20:22
Zo'n dreambox is 100% legaal. De "extrta diensten" die dit bedrijf aanbiedt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hcQd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:36:
[...]

Zo'n dreambox is 100% legaal. De "extrta diensten" die dit bedrijf aanbiedt natuurlijk niet.wel
Klopt, maar dan kan je beter je Ziggo kastje houden. Zoveel kan je nu ook weer niet met een Dreambox. Behalve als je een schotel hebt

Maar dit dwaalt zover van Ziggo af en zelfs het bespreken is volgens mij een NOGO op Tweakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me nog steeds af wat Ziggo heeft uitgespookt 3 weken geleden tijdens de nachtelijke werkzaamheden... m'n signaal waardes zijn echt slecht vergeleken met wat ze waren |:(
Nu heb ik geen T3 en T4 errors, maar tis wel frappant dat ze het zo achter laten. :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:55:
Ik vraag me nog steeds af wat Ziggo heeft uitgespookt 3 weken geleden tijdens de nachtelijke werkzaamheden... m'n signaal waardes zijn echt slecht vergeleken met wat ze waren |:(
Nu heb ik geen T3 en T4 errors, maar tis wel frappant dat ze het zo achter laten. :F
Ik heb al 3 dagen geen uncorrectables :o Misschien moet ik Ziggo nu bellen om te vertellen dat ze niet de verwachte kwaliteit leveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:04:
[...]

Ik heb al 3 dagen geen uncorrectables :o Misschien moet ik Ziggo nu bellen om te vertellen dat ze niet de verwachte kwaliteit leveren :+
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
En nog steeds werkt Horizon Go niet via de site. Krijg al een week "Video onderbroken. Excuus voor het ongemak."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
ArcticWolf schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:55:
Same here, sinds de werkzaamheden van 1 juli (geloof ik) heb ik enkele keren per uur en connection loss waardoor ik niet kan gamen zonder er constant uit gekicked te worden en ook SSH sessies overleven het niet. Ik heb een backup ADSL oplossing via dezelfde router die nog perfect werkt dus het lijkt niet in de apparatuur te zitten maar het rare is dat als ik m'n laptop direct aan het Ziggo modem in bridged modus hang er geen problemen meer te bekennen zijn. De logs van het modem vertellen me niets boeiends, pingplotter laat de connection loss goed zien evenals een 62% packet loss op een level3 hop. Ik probeer het al 3 weken op te lossen aangezien het schijnbaar alleen gebeurt met mijn router er tussen maar ik sta op het punt om Ziggo maar gewoon op te zeggen en over te stappen op VDSL zo onbruikbaar is het op het moment.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
D4V3 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:19:
[...]
Same here, sinds de werkzaamheden van 1 juli (geloof ik) heb ik enkele keren per uur en connection loss waardoor ik niet kan gamen zonder er constant uit gekicked te worden en ook SSH sessies overleven het niet. Ik heb een backup ADSL oplossing via dezelfde router die nog perfect werkt dus het lijkt niet in de apparatuur te zitten maar het rare is dat als ik m'n laptop direct aan het Ziggo modem in bridged modus hang er geen problemen meer te bekennen zijn.
Kan je het zien wanneer het modem een fail-over tussen de verbindingen doet? Want bij zo'n fail-over verlies je natuurlijk alle TCP verbindingen.

Misschien wisselt hij wel te makkelijk tussen de verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

KhaZ

Alfa Romeo

Anders ff je modem uit bridge laten halen, fabrieksinstellingen laden/firmware update, daarna weer in bridge?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:36
Ik ben vastgelopen in mijn worstelingen stabiel internet te krijgen. Ben op zich wel tevreden over Ziggo's klantenservice, maar krijg steeds te horen dat er niets raars is te zien aan hun kant. Met dank aan dit topic even geleerd hoe ik zelf wat waardes kan uitlezen.

symptomen
Verbinding (zowel bedraad als draadloos) wordt erg brak: we betalen voor 40Mbit Down, maar duikelt af en toe naar beneden tot 0,5Mbit of (gewoonlijk) rond de 15Mbit. Wanneer ik de modem restart gaat het alweer beter, maar binnen de kortste keren zakt het weer in.

De set-up
Zit op de 4e verdieping van een appartementencomplex in omgeving Den Haag. Volgens https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/ zit ik op 1748m van de wijkcentrale.

Heb modem (technicolor) in bridge-mode staan en eigen router erachter (ASUS RT N12). We zijn met z'n tweeën en zitten op het netwerk met 3 mobieltjes, 1 PC (met draadje) en af en toe 1 of 2 laptops. Het lijkt niet uit te maken hoeveel apparaten we aan hebben staan.

Vóór de huidige set-up had ik de modem in router-mode staan en een repeater halverwege het huis staan. Ook getest zonder verdere repeaters of andere potentiële stoorzenders, maar had geen effect. Problemen blijven gelijk onder alle omstandigheden.

Overzichtje
Heb de Technicolor:
waardes DOCSIS

Ik begrijp uit de OP dat de waardes tegen de max aanzitten, wat me zorgen baart.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37411736/ziggo%20technicolor%20box.JPG

overzicht software:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37411736/ziggo%20technicolor%20specs%20software.JPG

event log:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/37411736/event%20log.JPG

Hulpvraag
Hoe krijg ik mn internet stabiel? Of is dit normaal voor Ziggo 40Mbit? Ik overweeg serieus een upgrade naar next level, maar ik als ik max snelheid zou halen zou ik er niets aanhebben en de extra opties met de Horizon Go interesseren me niet direct. Ik zou het dus heel graag houden bij mijn huidige abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanmorgen tussen 9:00 en 10:00 33 uncorrectables |:(
HelloIamAldo schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:04:
Ik ben vastgelopen in mijn worstelingen stabiel internet te krijgen. Ben op zich wel tevreden over Ziggo's klantenservice, maar krijg steeds te horen dat er niets raars is te zien aan hun kant. Met dank aan dit topic even geleerd hoe ik zelf wat waardes kan uitlezen.

symptomen
Verbinding (zowel bedraad als draadloos) wordt erg brak: we betalen voor 40Mbit Down, maar duikelt af en toe naar beneden tot 0,5Mbit of (gewoonlijk) rond de 15Mbit. Wanneer ik de modem restart gaat het alweer beter, maar binnen de kortste keren zakt het weer in.

De set-up
Zit op de 4e verdieping van een appartementencomplex in omgeving Den Haag. Volgens https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/ zit ik op 1748m van de wijkcentrale.
De Tele2 wijkcentrale (=KPN) heeft niks met Ziggo te maken. Ziggo heeft zijn eigen netwerk waar geen enkel ander bedrijf op mag. Is trouwens redelijk wat discussie over i.v.m. concurrentie. De afstand tot de Ziggo wijkcentrale kun je helaas niet achterhalen.
Heb modem (technicolor) in bridge-mode staan en eigen router erachter (ASUS RT N12). We zijn met z'n tweeën en zitten op het netwerk met 3 mobieltjes, 1 PC (met draadje) en af en toe 1 of 2 laptops. Het lijkt niet uit te maken hoeveel apparaten we aan hebben staan.

Vóór de huidige set-up had ik de modem in router-mode staan en een repeater halverwege het huis staan. Ook getest zonder verdere repeaters of andere potentiële stoorzenders, maar had geen effect. Problemen blijven gelijk onder alle omstandigheden.

Overzichtje
Heb de Technicolor:
waardes DOCSIS

Ik begrijp uit de OP dat de waardes tegen de max aanzitten, wat me zorgen baart.
[afbeelding]

overzicht software:
[afbeelding]

event log:
[afbeelding]

Hulpvraag
Hoe krijg ik mn internet stabiel? Of is dit normaal voor Ziggo 40Mbit? Ik overweeg serieus een upgrade naar next level, maar ik als ik max snelheid zou halen zou ik er niets aanhebben en de extra opties met de Horizon Go interesseren me niet direct. Ik zou het dus heel graag houden bij mijn huidige abonnement.
Dit is zeker niet normaal, en ik zou zeker niet upgraden voordat ze dit in orde hebben.

Het probleem dat je hebt is dat het signaal bij jou niet vrij van storingen binnen komt. Je kunt zien dat één van de 16 downstream kanalen onbruikbaar is; internetverkeer dat op die frequentie verzonden wordt komt dus nooit bij jou aan. De power waardes verschillen behoorlijk over de verschillende frequenties, wat mij doet vermoeden dat er een kabel beschadigd is of misschien ergens los zit.

Zo nu en dan krijg je ook een T3 timeout, wat betekent dat het modem opnieuw contact moet maken met de CMTS (de 'centrale'). Terwijl het modem daarmee bezig is (ongeveer een minuut) heb je überhaupt geen verbinding.

Je bent trouwens al de zoveelste in korte tijd die in dit topic met T3 timeouts aankomt in combinatie met "bij de klantenservice van Ziggo kunnen ze niks vreemds zien in mijn modem" 8)7 Je zou toch verwachten dat ze die mensen tenminste een cursus van 10 minuten geven waarin wordt uitgelegd dat "T3 of T4 timeout === slecht signaal".

Wat je kunt doen:
1. Sluit je modem (en echt alleen je modem zodat ze niet kunnen zeggen dat het aan iets anders in jouw huis ligt) met de kabels en connectors die Ziggo er zelf bij leverde aan, direct op het punt waar het signaal jouw huis binnen komt.
2. Laat het een dagje zo draaien (ga naar je werk of naar het strand of zo ;) ) en kijk of er in het log van het modem T3 of T4 timeouts zijn gemeld gedurende de dag. En check of alle downstreams en upstreams nog locked en QAMnnn zijn. Als er timeouts zijn geweest of downstreams/upstreams zijn weggevallen ben je klaar en kun je Ziggo bellen. Ze moeten een monteur sturen om het te verhelpen. Die zal waarschijnlijk je hoofdaansluiting (AOP) opnieuw aanleggen en alles doormeten. Hierna moet het in principe gefixt zijn (soms moeten ze een beschadigde grondkabel repareren, dan duurt het wat langer...)
3. Een dag zonder storing? Misschien dat het dan toch aan één van je andere spullen ligt. Sluit langzaam maar zeker alles (TV's, radio's en wat je verder nog op je COAX hebt zitten) weer aan en blijf in de gaten houden of er iets aan het signaal verslechtert als je dat doet. Probeer de tijd tussen het weer aansluiten van verschillende apparaten zo lang mogelijk te rekken zodat je 'de schuldige' de kans geeft om je verbinding weer te vergallen ;)
4. Wanneer je alles weer hebt aangesloten en geen storingen meer ervaart zat er een kabel los ergens :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:37

PA5AM

Kortegolf

Iemand anders die heeft gemerkt dat Horizon op Android niet werkt als IPv6 actief is? Het geeft een foutcode -2030.

Ik maak gebruik van een HE IPv6 tunnel, mogelijk is het ook kapot met native IPv6 van Ziggo?

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
PA5AM schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:12:
Iemand anders die heeft gemerkt dat Horizon op Android niet werkt als IPv6 actief is? Het geeft een foutcode -2030.

Ik maak gebruik van een HE IPv6 tunnel, mogelijk is het ook kapot met native IPv6 van Ziggo?
Ziggo ziet dat helaas als afkomstig van USA. Dit gebeurt ook met oa Netflix.
Ik heb een "reject" regel in mijn (pfSense) firewall aangemaakt voor deze adressen:
2001:b88:1203::10/128
2001:730:3400:8000::/124
2001:730:3400:8001::/124
2a00:fd0:1012:110::115/127
En dan werkt het weer zonder ipv6 uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Wat zijn die IPv6 adressen, dat mist in je verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Andere mensen in (omgeving) Eindhoven last van een storing? Er staat op de website van Ziggo dat er sinds ongeveer 6 uur in de ochtend werkzaamheden zijn. Maar sinds gisteren al geregeld het internet weg. Vandaag eigenlijk constant 50/50 wel/geen internet.

Op de site van Ziggo kan je je adres invullen bij een storing, maar dan wordt er gezegd dat er geen verbinding met je modem gemaakt kan worden. Maar dat ligt toch bij hun 8)7, want hier werkt het t/m het modem gewoon goed. En dan krijg je in de volgende stappen al die onzinnige tips van PC opnieuw opstarten, kabels vervangen etc (met wat dan, alles is al keurmerk :')).

Even iets anders: wij hebben hier vaker (gemiddeld 1x per week voor een uurtje) last van opeens blokjes op de tv. Of dat het modem om een of andere reden opnieuw start en daardoor een minuutje het internet wegvalt. Zoals gezegd alles is bij ons keurmerk. Alles is al doorgemeten, maar als je belt willen ze bij Ziggo het altijd op jou afschuiven. Het ligt aan jouw kabels, of jouw router/modem. Het is 100% zeker bij ons een probleem buiten ons huis, maar dat komt er bij Ziggo niet in. Kost ze teveel geld waarschijnlijk.

Edit: de storing lijkt voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:43:
Andere mensen in (omgeving) Eindhoven last van een storing? Er staat op de website van Ziggo dat er sinds ongeveer 6 uur in de ochtend werkzaamheden zijn. Maar sinds gisteren al geregeld het internet weg. Vandaag eigenlijk constant 50/50 wel/geen internet.

Op de site van Ziggo kan je je adres invullen bij een storing, maar dan wordt er gezegd dat er geen verbinding met je modem gemaakt kan worden. Maar dat ligt toch bij hun 8)7, want hier werkt het t/m het modem gewoon goed. En dan krijg je in de volgende stappen al die onzinnige tips van PC opnieuw opstarten, kabels vervangen etc (met wat dan, alles is al keurmerk :')).

Even iets anders: wij hebben hier vaker (gemiddeld 1x per week voor een uurtje) last van opeens blokjes op de tv. Of dat het modem om een of andere reden opnieuw start en daardoor een minuutje het internet wegvalt. Zoals gezegd alles is bij ons keurmerk. Alles is al doorgemeten, maar als je belt willen ze bij Ziggo het altijd op jou afschuiven. Het ligt aan jouw kabels, of jouw router/modem. Het is 100% zeker bij ons een probleem buiten ons huis, maar dat komt er bij Ziggo niet in. Kost ze teveel geld waarschijnlijk.

Edit: de storing lijkt voorbij
Sporadisch en kortstondig last van blokjes op TV hebben wij hier ook en veel familieleden van mij ook. Hier gebeurt het altijd tegelijk met storing op de internet downstream frequenties, wat te zien is in het modem aan de Uncorrectables teller. Er zijn perioden (nu heb ik het over in de orde van dagen) waarin het heel veel voorkomt en perioden waarin het signaal vrijwel foutloos blijft. We zitten nu in een 'goede' periode, maar als het weer zo erg wordt als het is geweest ga ik toch eens een belletje wagen denk ik. Het probleem ligt sowieso buitenshuis want het blijft gebeuren als ik alleen het modem aansluit rechtstreeks op het AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Jerrythafast schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:58:
[...]
Er zijn perioden (nu heb ik het over in de orde van dagen) waarin het heel veel voorkomt en perioden waarin het signaal vrijwel foutloos blijft.
Precies hetzelfde hier. Heel inconsistent. Kan ook niet binnenhuis liggen dat de je de ene dag regelmatig blokjes ziet en dan een week lang perfect beeld. Maarja, probeer dat er maar eens in te krijgen bij de klantenservice van Ziggo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik zie dat de software van de TC7210 een update heeft ontvangen naar STF0.76.07

Is er ergens een changelog beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

garp schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:24:
Ik zie dat de software van de TC7210 een update heeft ontvangen naar STF0.76.07

Is er ergens een changelog beschikbaar?
Ehm, een downgrade dus... Deze heeft vrijwel iedereen afgelopen maand gekregen ivm de WiFi problemen die .09 met zich mee bracht.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

PA5AM schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:12:

Inderdaad sinds enige tijd te merken.
Zal eens kijken hoe ik mijn firewall van de Asus router kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
TFHfony schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:25:
[...]

Ehm, een downgrade dus... Deze heeft vrijwel iedereen afgelopen maand gekregen ivm de WiFi problemen die .09 met zich mee bracht.
Dat was toch STF0.76.06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

garp schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:33:
[...]

Dat was toch STF0.76.06?
Nop...
nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz

[ Voor 36% gewijzigd door TFHfony op 20-07-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32
Zou iemand deze waardes willen lezen en mij kunnen vertellen of ze in orde zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/21o8wo6.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door outlandos op 21-07-2016 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:07
outlandos schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 00:41:
Zou iemand deze waardes willen lezen en mij kunnen vertellen of ze in orde zijn?

[afbeelding]
Uit de startpost:

Wat zijn dan ideale waardes?

Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV

Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen

Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of het volgende bij Ziggo überhaupt mogelijk is.
Ik heb jaren geleden een e-mailadres aangemaakt onder het @home-account van mijn schoonouders.

Nu wil ik weten of het mogelijk zou zijn om het e-mailadres te kunnen verhuizen naar mijn account?
Technisch is dat mogelijk, maar doet ziggo zoiets ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 20:22
MdO82 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:03:
Nu wil ik weten of het mogelijk zou zijn om het e-mailadres te kunnen verhuizen naar mijn account?
Dat kun je beter op hun communityforum vragen, mogelijk dat iemand van Ziggo een handje kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
MdO82 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:03:
Ben benieuwd of het volgende bij Ziggo überhaupt mogelijk is.
Ik heb jaren geleden een e-mailadres aangemaakt onder het @home-account van mijn schoonouders.

Volgens mij zullen ze dit wel doen, maar ze zullen natuurlijk eerst de voordelen van het nieuwe Ziggo account benoemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Of je belt even de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Vannacht is hier onderhoud geweest.
Twee dingen vallen op:

1: De SNR is 1dB omhoog gegaan en modem moduleert harder. Van -1.0 tot 0 naar 1.6 dBmV nu, port 1
2: Force Downstream Frequency (MHz) is veranderd van 418750000 naar 330750000 (laagste frequentie).
Op alle poorten 1-16 is de SNR nu 37. of 38.x dB. Dit was 36.x en 37.x dB.

Eerste speedtest in de ochtend: 539mbit down / 41mbit up.
(Oude record was 532mbit / 43mbit)
Maar ik ben vooral benieuwd naar hoe stabiel de verbinding blijft. Vanavond zal ik een speedtest doen om te kijken of ook in de drukke uren 500mbit gehaald wordt, echter het is nu wel vakantie tijd.

Vooral de upstream lijkt/voelt wat trager op gang te komen, maar is nog steeds 40+mbit en hopelijk stabieler dan eerst.

Ziggo zakelijk 500/40 Hitron CGNV4-EU Router. fUPC/Zaanstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Of ik hier goed zit voor TV gezeur?

Ik kijk weinig TV, heb gewoon een CI+ adapter met smartcard. Ik had de mailtjes voorbij zien komen over onderhoud/'verbeteringen' etc. Afgelopen dinsdag had ik bezoek en TV even aangezet. Kreeg ineens overal 'scrambled' meldingen. TV opnieuw laten zoeken maar dat ging ook niet helemaal soepel pas na 30-45 minuten kon ik weer normaal zappen zonder alteveel meldingen. Nu lijkt het weer te functioneren.

Zelf heb ik nooit wat verandert en heeft het gelijk gewerkt vanaf het begin de monteur heeft het toen ingesteld (Omdat mijn verbinding was afgekoppeld/dingetje tussen mijn kabel/aansluiting in de kast) En toen heeft hij ook activatie e.d. van de smartcard voor me afgehandeld, sindsdien heeft het altijd gewerkt.

Ik vraag me dus af of de problemen die ik ondervond kwamen door onderhoud of dat er bij mij iets niet goed was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bo0bz schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:44:
[...]

Uit de startpost:

Wat zijn dan ideale waardes?

Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV

Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen

Upstream Power Waardes:
DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV
Dan zien de waardes er prima uit. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Beste heren en dames uit deze post, Via deze weg wil ik jullie mijn excuses aanbieden voor het versturen van persoonlijke berichten met het vragen om stemmen op een actie. Dat was niet netjes van me en mag natuurlijk ook helemaal niet. Bij deze!

/edit overigens uiteraard begrijpelijk dat mijn DM rechten zijn afgenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door CDRK op 22-07-2016 09:31 ]

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:07
outlandos schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 07:56:
[...]
Dan zien de waardes er prima uit. Dank!
Is er een reden waarom je graag je signaalwaarden wilde laten checken? Loop je ergens tegen aan?
prutser001 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 07:54:

Ik kijk weinig TV, heb gewoon een CI+ adapter met smartcard. Ik had de mailtjes voorbij zien komen over onderhoud/'verbeteringen' etc. Afgelopen dinsdag had ik bezoek en TV even aangezet. Kreeg ineens overal 'scrambled' meldingen. TV opnieuw laten zoeken maar dat ging ook niet helemaal soepel pas na 30-45 minuten kon ik weer normaal zappen zonder alteveel meldingen. Nu lijkt het weer te functioneren.

Zelf heb ik nooit wat verandert en heeft het gelijk gewerkt vanaf het begin de monteur heeft het toen ingesteld (Omdat mijn verbinding was afgekoppeld/dingetje tussen mijn kabel/aansluiting in de kast) En toen heeft hij ook activatie e.d. van de smartcard voor me afgehandeld, sindsdien heeft het altijd gewerkt.

Ik vraag me dus af of de problemen die ik ondervond kwamen door onderhoud of dat er bij mij iets niet goed was.
Dat is nu lastig te zeggen zonder enige metingen. Als het daar bij blijft zou ik me geen zorgen maken.
Neem je ook internet af van Ziggo? Viel deze ook weg of werd de ook verbinding slechter op dat moment? Indien het vaker gaat gebeuren kun je even je installatie nalopen. Dus van binnenkomst signaal naar de TV toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Bo0bz op 22-07-2016 09:39 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 07:54:

Klinkt alsof je TV al enige tijd (weken?) niet had aangestaan? In dat geval was je smartcard gedeactiveerd. Zoals je hebt gemerkt wordt hij vanzelf weer actief als je TV een tijdje aan staat. Als je te lang moet wachten kun je ook op Mijn Ziggo inloggen en op de 'Herstel' knop op de Smartcard pagina klikken terwijl je TV aan staat. Dan heb je binnen een minuut weer beeld op alle zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CDRK schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:10:
Beste heren en dames uit deze post, Via deze weg wil ik jullie mijn excuses aanbieden voor het versturen van persoonlijke berichten met het vragen om stemmen op een actie. Dat was niet netjes van me en mag natuurlijk ook helemaal niet. Bij deze!

Excuses aanvaard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bo0bz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Is er een reden waarom je graag je signaalwaarden wilde laten checken? Loop je ergens tegen aan?
Ik zag dat mijn waardes iets waren veranderd ivm enkele weken geleden. Vandaar dat ik graag wilde weten of ze beter of slechter waren geworden. Schijnbaar dus iets beter. Alles werkt overigens naar behoren!

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 22-07-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:17:
Ik zag dat mijn waardes iets waren veranderd ivm enkele weken geleden. Vandaar dat ik graag wilde weten of ze beter of slechter waren geworden. Schijnbaar dus iets beter. Alles werkt overigens naar behoren!
Als je wilt weten wat het effect is van een signaal sterkte verandering, dan kan je beter kijken naar de informatie die een modem zelf afgeeft over de signaal kwaliteit via:
- Correctable/Uncorrectable of Pre-RS error/Post-RS error waarden;
- T3/T4 timeout waarden;
- DOCSIS log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMN
  • Laatst online: 14-09 17:15

BMN

Ik zit hier met een vrij apart probleem..
Ik heb via het ziggo netwerk problemen met het laden van één specifieke website. synology.com
Op alle pc en telefoons laat de website niet en komt er soms een melding van Network Solutions: "This Site Is Under Construction and Coming Soon."

Op 4g laat de website gewoon prima, meer mensen die hier last van hebben of ligt dit aan (instellingen in) de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Laatst online: 09-01-2024
Sinds gisteravond heb ik het Technicolor TC7210 modem geïnstalleerd vanwege snelheidsverhoging (300/30). Na een hoop gedoe met betrekking tot activatie leek ik vanochtend weer internet te hebben. Alleen nu doet zich het volgende probleem voor. Het lijkt alsof het modem constant opnieuw opstart. Ik kan dan kort gebruik maken van het internet, maar na een x aantal seconden wordt het modem opnieuw opgestart en verlies ik uiteraard verbinding.
In dit topic kwam ik tegen dat de UMU-1006 in principe moet werken met dit modem en heb deze dan ook weer teruggeplaatst (eerst had ik een splitter op de bestaande twist&lock AOP). Kan hier het probleem wellicht liggen? En moet ik dan misschien de meegeleverde UMU-SQ601 en kabels uit het installatie installeren?

Edit: overigens wil ik er even bij vermelden dat we geen gebruik maken van een Horizon Box.

[ Voor 5% gewijzigd door lpetersen op 22-07-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
lpetersen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:14:
Sinds gisteravond heb ik het Technicolor TC7210 modem geïnstalleerd vanwege snelheidsverhoging (300/30). Na een hoop gedoe met betrekking tot activatie leek ik vanochtend weer internet te hebben. Alleen nu doet zich het volgende probleem voor. Het lijkt alsof het modem constant opnieuw opstart. Ik kan dan kort gebruik maken van het internet, maar na een x aantal seconden wordt het modem opnieuw opgestart en verlies ik uiteraard verbinding.
In dit topic kwam ik tegen dat de UMU-1006 in principe moet werken met dit modem en heb deze dan ook weer teruggeplaatst (eerst had ik een splitter op de bestaande twist&lock AOP). Kan hier het probleem wellicht liggen? En moet ik dan misschien de meegeleverde UMU-SQ601 en kabels uit het installatie installeren?

Edit: overigens wil ik er even bij vermelden dat we geen gebruik maken van een Horizon Box.
Wat zie je in de modem log ('system log'/'snmp event log')?
En wat gebeurt er als je het modem direct op de hoofdaansluiting aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Laatst online: 09-01-2024
ANdrode schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:21:
[...]

Wat zie je in de modem log ('system log'/'snmp event log')?
En wat gebeurt er als je het modem direct op de hoofdaansluiting aansluit?
Goede tip! Direct aansluiten zou in ieder geval moeten werken? Ga ik dat vanavond even proberen. Mocht dat niet werken dan post ik gelijk even de logs. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Laatst online: 16:36
Kleine update: de waardes van mijn Technicolor zijn nagenoeg gelijk na een dag alleen maar de modem aan te hebben staan op kabels van Ziggo. Kan me dus gaan opmaken voor n gesprekje met de klantenservice.

Werk gelukkig zelf bij een KCC dus maak me geen zorgen dat ik word afgepoeierd.

[ Voor 8% gewijzigd door HelloIamAldo op 22-07-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Basneeleman schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:12:
Ik zit hier met een vrij apart probleem..
Ik heb via het ziggo netwerk problemen met het laden van één specifieke website. synology.com
Op alle pc en telefoons laat de website niet en komt er soms een melding van Network Solutions: "This Site Is Under Construction and Coming Soon."

Op 4g laat de website gewoon prima, meer mensen die hier last van hebben of ligt dit aan (instellingen in) de router?
Hier zojuist geprobeerd (ook op Ziggo lijn). Kreeg inderdaad dezelfde Under Construction melding. Daarna probeerde ik www.synology.com en dat werkte wel meteen. Nu het gekste: als ik nu naar synology.com ga (zonder www) word ik geredicrect naar www.synology.com en krijg ik dus geen Under Construction melding meer.

Geen idee wat de oorzaak is, ze zullen wel iets raars verkeerd hebben ingesteld. Site is trouwens volledig IPv4 dus het is in dit geval eens geen halfbakken IPv6 implementatie (sommige websites presteren het om zichzelf op zwart te zetten voor mensen met IPv6).

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 22-07-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
lpetersen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:42:
[...]
Goede tip! Direct aansluiten zou in ieder geval moeten werken? Ga ik dat vanavond even proberen. Mocht dat niet werken dan post ik gelijk even de logs. Bedankt!
Met direct aansluiten zorg je er voor dat alles wat je gebruikt eigendom is van Ziggo (AOP) of is geleverd door Ziggo (modem + kabel). Daarmee sluit je al die splitters etc dus in één keer uit.

Als het aan het signaal ligt dan zie je dit waarschijnlijk in de modem logs terug als CRITICAL meldingen (T3/T4 timeout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
[...]

Nou even de update. Ziggo heeft zich prima aan de gemaakte wijzigingen gehouden. Ik heb alleen een ConnectBox gekregen en geen Mediabox. Alles aangesloten en werkt perfect. En me beide CI+ modules werken ook nog ;)

Eerst nog gedacht om de modem zonder extra router te gebruiken, maar ik gebruik een aangepaste DNS en dat had de modem niet als optie. Maar de modem op bridged gezet, router aangesloten en werkt prima.

Ik denk zelfs voor de meeste gebruikers de ConnectBox box wel een goede vervanging is met genoeg opties, en misschien op den duur met software updates er genoeg opties bij kunnen komen.

Even over dat je niet zonder (nieuwe) MediaBox kan bestellen heeft te maken dat daar een eurodocsis 3.0 modem in zit. Was destijds die ConnectBox al beschikbaar? Anders zou ik gewoon nog eens bellen en vragen of je 300/30 met de ConnectBox mag aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Jerrythafast schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Klinkt alsof je TV al enige tijd (weken?) niet had aangestaan? In dat geval was je smartcard gedeactiveerd. Zoals je hebt gemerkt wordt hij vanzelf weer actief als je TV een tijdje aan staat. Als je te lang moet wachten kun je ook op Mijn Ziggo inloggen en op de 'Herstel' knop op de Smartcard pagina klikken terwijl je TV aan staat. Dan heb je binnen een minuut weer beeld op alle zenders.
Ah dan zal dat het wel zijn geweest, wat ik al aangaf kijk heel weinig TV (RPI2/3 tvaddons etc) Na verloop van tijd ging het weer werken. Ik kijk dan ook echt 1 keer in de maand misschien 1-2 uurtjes TV, de rest loopt allemaal via de RPI.

En bedenk me net dat het al eens eerder gebeurt was, kwam toen na 3 weken terug thuis en dacht even TV kijken voordat ik me nest in duik maar toen hetzelfde gedoe TV uitgezet en de volgende dag was het weer goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Senaxx schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:46:
[...]
Nou even de update. Ziggo heeft zich prima aan de gemaakte wijzigingen gehouden. Ik heb alleen een ConnectBox gekregen en geen Mediabox. Alles aangesloten en werkt perfect. En me beide CI+ modules werken ook nog ;)

Eerst nog gedacht om de modem zonder extra router te gebruiken, maar ik gebruik een aangepaste DNS en dat had de modem niet als optie. Maar de modem op bridged gezet, router aangesloten en werkt prima.

Ik denk zelfs voor de meeste gebruikers de ConnectBox box wel een goede vervanging is met genoeg opties, en misschien op den duur met software updates er genoeg opties bij kunnen komen.

Even over dat je niet zonder (nieuwe) MediaBox kan bestellen heeft te maken dat daar een eurodocsis 3.0 modem in zit. Was destijds die ConnectBox al beschikbaar? Anders zou ik gewoon nog eens bellen en vragen of je 300/30 met de ConnectBox mag aanvragen.
Dank voor de terugmelding. Ik weet niet wanneer die connectbox in gebruik is genomen door Ziggo? Ik heb gebeld net nadat ik het mailtje over de prijsverhoging had ontvangen, dat zal in mei geweest zijn misschien? Ik ga nu, naar aanleiding van jouw ervaring, opnieuw contact opnemen met Ziggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:38:
Man man, dat mobiel bellen bij ziggo... wil van vodafone overstappen naar ziggo, probeer het al 3 weken. Kreeg eerst 2 keer een mail (op een mailadres dat ik nooit lees, maar ziggo kennelijk heeft van mij) dat ze mij niet als klant kunnen vinden (helaas weten ze wel de rekeningen te sturen)...
Nou, ik heb alles maar geannuleerd. Weer een week later, ze kunnen weer niks vinden, 5 keer doorverbonden, elke keer een ander verhaal 8)7

Dan maar 4 euro meer per maand betalen om bij vodafone te blijven. Lastig hoor, man man man.

Misschien werkt het wel goed als je niet aan nummerbehoud wilt doen, maar dit gaat het hem niet worden. Jammer dat zo'n bedrijf dit soort kleine dingetjes toch niet op orde heeft. Het is eigenlijk al alles zeggend dat je niet 1200 kan bellen en gelijk naar ziggo mobiel kan, die hele optie zit niet eens in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:11:
[...]

Hier zojuist geprobeerd (ook op Ziggo lijn). Kreeg inderdaad dezelfde Under Construction melding. Daarna probeerde ik www.synology.com en dat werkte wel meteen. Nu het gekste: als ik nu naar synology.com ga (zonder www) word ik geredicrect naar www.synology.com en krijg ik dus geen Under Construction melding meer.

Geen idee wat de oorzaak is, ze zullen wel iets raars verkeerd hebben ingesteld. Site is trouwens volledig IPv4 dus het is in dit geval eens geen halfbakken IPv6 implementatie (sommige websites presteren het om zichzelf op zwart te zetten voor mensen met IPv6).
Misschien zijn ze van hoster verhuisd ?
Anyway de website is weer bereikbaar :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:37

Wildfire

Joy to the world!

CDRK schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:10:

Aha... dat was dus die DM van jou met enkel de tekst "-Spam verwijderd door Tweakers-". :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wildfire schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:42:
[...]

Aha... dat was dus die DM van jou met enkel de tekst "-Spam verwijderd door Tweakers-". :P
Zat idd ook al wtf }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 21:54
Al jaren zaten mijn upstream waardes rond de 48, dit was acceptabel het internet lag er eigenlijk nooit uit. Vorige week kreeg ik opeens wat vaker last van dat mijn Horizonbox de upstreamkanalen kwijt was. De upstream waardes lagen opeens rond de 52. Ik heb lopen twijfelen om Ziggo te bellen, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik een paar dagen weg zou gaan.
Ik kom nu thuis en zie dat de waardes naar 39 zijn gedaald. Kan de enige verklaring voor deze daling onderhoud aan de Ziggo kant zijn? Ik heb geen onderhoudsmelding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:14
39dBmV is ook weer niet echt goed. Maar als je geen problemen nu meer hebt zou ik het zo laten. Een hogere US Tx kan ook aan je eigen binnenhuis liggen (slecht contact/kabeltje) maar een plots veel lagere US Tx ligt nagenoeg altijd aan het netwerkkant van Ziggo. Bijvoorbeeld een versterker die vervangen is maar niet juist ingeregeld is qua upstreamdemping.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ik heb ooit een keer van een UPC monteur gehoord dat het een wonder is dat we TV/Internet hebben. Het is een oud grachtenpand waar niemand weet waar het AOP zit. De groene kabel gaat in het huis onder mij het plafond in, maar bij mijn komt er in de meterkast een witte kabel uit de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:14
Amsterdam? Gaat onder je woonkamer het plafond van de onderburen in? Is hij in de muur van je woonkamer waarschijnlijk dan gelast en weggewerkt en met wit verlengd naar je meterkast. Met een TDR meting kan een monteur bepalen of deze koppeling een probleem is of niet. Het zou goed kunnen dat 39dBmV de waarde is waarop alles goed werkt en door deze slechte verbinding de waarde af en toe stijgt tot 52dBmV. Monteur kan ook bekijken of alleen jouw modem stijgt of de hele straat, dit verteld natuurlijk ook weer iets.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
In Amsterdam ja. Ik ga het in de gaten houden maar als het zo blijft ben ik tevreden. Alles is beter dan de haperende 10Mbit verbinding die KPN kan leveren.

Ik zie wel dat de symbolrate op 2 channels lager is. Wat kan hier de reden voor zijn en heeft dat invloed op iets?

code:
1
2
3
4
5
Zender #    Kanaal ID   Vergrendelingsstatus    Frequentie  Modulatie   Symbolenratio   Kanaaltype  Vermogen
1   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   40.5
2   6   Locked  23300000    16QAM   2560    ATDMA   44.2
3   5   Locked  30200000    16QAM   2560    ATDMA   42.2
4   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   38.0

[ Voor 58% gewijzigd door menzo op 23-07-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
menzo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:30:
Ik zie wel dat de symbolrate op 2 channels lager is. Wat kan hier de reden voor zijn en heeft dat invloed op iets?
Dat zijn instellingen van het netwerk (heb ik hier ook). Toen ik een TC7200 gebruikte zat er een verschil van 1.5 dB tussen de laagste en hoogste frequentie.

Weet jij toevallig op welke upstream kanalen het modem "vroeger" zat toen de upstream waarden rond de 48 zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:30:
Reden zal zijn dat de frequenties waarop die twee upstreams worden doorgegeven in de buurt komen van de 20 MHz ondergrens die de Nederlandse kabelbedrijven hanteren vanwege ruis. Met 5120 kSym/sec symbolenratio is er sprake van 6.4 MHz bandbreedte voor een upstream kanaal en bij 2560 kSym/sec een bandbreedte van 3.2 MHz.

De invloed is dat de capaciteit van zo'n upstream met een lagere symbolenratio ook lager is. Bij een 16-QAM modulatie is dat maximaal 18 Mbps bij 5120 kSym/sec en maximaal 9 Mbps bij 2560 kSym/sec. Jouw modem heeft dus maximaal 54 Mbps aan capaciteit ter beschikking voor de upstreams die uiteraard net als bij de downstreams gedeeld moet worden met andere modems in jouw coaxsegment die op dezelfde upstream frequenties zijn geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:24:
Al jaren zaten mijn upstream waardes rond de 48, dit was acceptabel het internet lag er eigenlijk nooit uit. Vorige week kreeg ik opeens wat vaker last van dat mijn Horizonbox de upstreamkanalen kwijt was. De upstream waardes lagen opeens rond de 52. Ik heb lopen twijfelen om Ziggo te bellen, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik een paar dagen weg zou gaan.
Ik kom nu thuis en zie dat de waardes naar 39 zijn gedaald.
Kijk voor de aardigheid eens in je modem log. Als daaruit blijkt dat het modem recent weer de upstreams opnieuw heeft geïnitialiseerd, dan zal het benodigde vermogen initieel laag zijn. Wanneer de CMTS echter vindt dat hij jouw modem niet goed kan "horen" tijdens de zendtijd van het modem, dan zal de CMTS het modem via de Ranging Responses telkens instrueren om met meer vermogen te gaan zenden totdat het modem wel goed "hoorbaar" is voor de CMTS. Dat gaat echter tot de maximum waarde waarna het modem weer opnieuw zal gaan initialiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ANdrode schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:51:
[...]

Dat zijn instellingen van het netwerk (heb ik hier ook). Toen ik een TC7200 gebruikte zat er een verschil van 1.5 dB tussen de laagste en hoogste frequentie.

Weet jij toevallig op welke upstream kanalen het modem "vroeger" zat toen de upstream waarden rond de 48 zaten?
Dit waren mijn waardes op 13 juni:
code:
1
2
3
4
5
Zender #    Kanaal ID   Vergrendelingsstatus    Frequentie  Modulatie   Symbolenratio   Kanaaltype  Vermogen
1   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
2   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   49.5
3   2   Locked  50900000    16QAM   5120    ATDMA   49.0
4   1   Locked  57800000    16QAM   5120    ATDMA   51.0

En deze zijn van 20 juni:
code:
1
2
3
4
5
1   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   46.5
2   6   Locked  23300000    16QAM   2560    ATDMA   51.9
3   5   Locked  30200000    16QAM   2560    ATDMA   49.9
4   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   49.4

En dit is het nu, dus de waardes zijn al weer wat gestegen sinds gister:
code:
1
2
3
4
1   4   Locked  37100000    16QAM   5120    ATDMA   42.0
2   6   Locked  23300000    16QAM   2560    ATDMA   45.5
3   5   Locked  30200000    16QAM   2560    ATDMA   43.0
4   3   Locked  44000000    16QAM   5120    ATDMA   40.0
ArChie schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:30:
[...]

Kijk voor de aardigheid eens in je modem log. Als daaruit blijkt dat het modem recent weer de upstreams opnieuw heeft geïnitialiseerd, dan zal het benodigde vermogen initieel laag zijn. Wanneer de CMTS echter vindt dat hij jouw modem niet goed kan "horen" tijdens de zendtijd van het modem, dan zal de CMTS het modem via de Ranging Responses telkens instrueren om met meer vermogen te gaan zenden totdat het modem wel goed "hoorbaar" is voor de CMTS. Dat gaat echter tot de maximum waarde waarna het modem weer opnieuw zal gaan initialiseren.
Het log van de horizon is niet echt hulpzaam maar ik kan wel zien dat op de 12de er iets goed mis was:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Jul 12 20:30:37: [Info] Internet is connected (80.56.184.7) from module WAN
Jul 12 20:29:43: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:29:17: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:27:40: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:26:14: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:24:35: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:23:10: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:20:17: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:18:38: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:15:30: [Info] Internet is disconnected from module WAN
Jul 12 20:11:47: [Info] Internet is disconnected from module WAN

Dit gaat uren zo door, zo lang dat het log er niet lang genoeg voor is, dit is tijdens mijn vakantie gebeurd dus ik heb er niet van gemerkt.
Pagina: 1 ... 113 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.