Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Hoezo moet 4K over IPTV? Kan DVB-C of een verbeterde variant daarvan, dit compleet niet aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:44:
Hoezo moet 4K over IPTV? Kan DVB-C of een verbeterde variant daarvan, dit compleet niet aan ?
Geen idee, maar dat Ziggo helemaal geen 4k aan zou kunnen is natuurlijk onzin.

Als ik de specs hier zie:
Wikipedia: DVB-C

Dan kunnen ze nog even vooruit... }:O

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:32:
[...]
Starten terwijl programma loopt kan altijd (dat is TV kijken ?)
Later vanaf begin beginnen: ja kan wel, zodra het programma (bijna) afgelopen is kan je hem vanaf het begin starten, dat is wat men ReplayTV noemt.
Daar zit dus een dichotomie. Sommige content kan je wél "vanaf het begin starten terwijl het programma loopt" maar niet kijken via replay tv. Dat was zo bij de NPO detectives.
Zelf maak ik niet veel gebruik van ReplayTV, mijn voorkeur gaat naar opnemen zodat ik reclames kan skippen, bij replaytv moet je uiteraard naar de reclames kijken.
Waarom zou je de reclames moeten kijken? En waarom mag je ze bij zelf opnemen nog wel skippen?

ReplayTV is onbruikbaar wanneer je iets terugkijkt wat niet op de goede tijd is uitgezonden. Dan moet je naast de laagwaardige lineaire content die bekeken wordt (GTST) ook nog een stuk RTL nieuws en reclame kijken :D.

De sites van deze omroepen doen dat beter (plus die kunnen reclame targetten -> meer conversie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:37
ArcticWolf schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:43:
Glasvezel is IPTV, Ziggo kan prima voorbij 4k+ als ze overstappen op IPTV... tot hoever het huidige protocol kan weet ik niet, maar HDTV werkt prima ;)
De gegevens zullen toch over de kabel binnen moeten komen, of dat nu via broadcast DVB is of multicast IPTV. Voor nichezenders kan het wel wat schelen, die zitten niet op elk segment, maar voor populaire zenders maak je echt geen winst qua bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:51:
[...]
De gegevens zullen toch over de kabel binnen moeten komen, of dat nu via broadcast DVB is of multicast IPTV. Voor nichezenders kan het wel wat schelen, die zitten niet op elk segment, maar voor populaire zenders maak je echt geen winst qua bandbreedte.
Op de kabel zijn er 180 (?) zenders en O(700) kabel modems per segment. Het opsplitsen van zo'n segment is relatief goedkoop vergeleken met glasvezel naar de woonkamers.

Er wordt veel naar dezelfde inhoud gekeken (wat? kijk naar de niet-geknepen zenders).

Ik denk dat je bij multicast heel veel winst maakt doordat er maar relatief weinig zenders gekeken worden. Daarnaast zou je dynamisch naar een lagere stream kunnen wisselen als je op de capaciteitslimiet zit.
Dat lijkt mij initieel wel een stap te complex, maar de mogelijkheid is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
LopendeVogel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:25:
[...]

Voor mij hoeft Ziggo geen glas neer te leggen, ik ga er toch geen gebruik van maken.
Roep dit maar niet al te hard, indien het klopt wat sommige tweakers ''denken'' zou het zomaar kunnen zijn dat Ziggo niet de mogelijkheid heeft om met hoge kwaliteit 4K uit te zenden zonder beperkingen.
Wanneer 4K dadelijk de standaard is (zoiets als full hd nu) dan neem ik aan dat jij niet de rest van je leven op full hd blijft zitten maar ook de stap neemt om meer / beter te willen.
Indien dat betekent dat je glas moet hebben (van ziggo) dan neem ik aan dat je er wel gebruik van gaat maken.

Vodafone heeft toch al glas liggen of maken hun gebruik van een ander ala KPN?
Oh op die manier, nee inderdaad ik heb nu geen glas nodig maar in de toekomst hoogst waarschijnlijk wel. Maar tegen die tijd wanneer 4k de standaard is er weer iets nieuws uit of is Ziggo bezig met het uitrollen glasvezel. Ook Ziggo moet investeren en kunnen niet eeuwig op de coax blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 22:46
ArcticWolf schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:43:
[...]

Waar heb je dat vandaan? :+

Glasvezel is IPTV, Ziggo kan prima voorbij 4k+ als ze overstappen op IPTV... tot hoever het huidige protocol kan weet ik niet, maar HDTV werkt prima ;)
Waar heb jij het dan vandaan? Je beseft dat je hetzelfde zegt als mij? :P Zoals jij zegt: glasvezel is IPTV, en je praat vervolgens verder over IPTV, ik had het over Glasvezel (volgens jou is dat IPTV).

Conclusie: je zegt hetzelfde als mij, dus mijn vraag aan jou: waar heb je dat vandaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:49:
Waarom zou je de reclames moeten kijken? En waarom mag je ze bij zelf opnemen nog wel skippen?
Dat is het hele verdienmodel van replay tv. Je kunt ook via uitzendinggemist terug kijken, dan betaal je ongeveer 1 euro per aflevering.

Ps. Als het om GTST gaat is videoland misschien een betere oplossing, kun je week vooruit kijken (en daarnaast nog veel meer andere series en films). Ben je 9euro per maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Daar zit dus een dichotomie. Sommige content kan je wél "vanaf het begin starten terwijl het programma loopt" maar niet kijken via replay tv. Dat was zo bij de NPO detectives.

[...]

ReplayTV is onbruikbaar wanneer je iets terugkijkt wat niet op de goede tijd is uitgezonden. Dan moet je naast de laagwaardige lineaire content die bekeken wordt (GTST) ook nog een stuk RTL nieuws en reclame kijken :D.

De sites van deze omroepen doen dat beter (plus die kunnen reclame targetten -> meer conversie).
Omdat jij de keuze hebt: of je gaat bepaalde series( betaalde ) gewoon lekker betaald kijken zonder reclame, of je gaat het via replaytv kijken (gratis..) maar dan neem je de reclame voor lief.
Genoeg sites als rtlxl waarbij je tegen betaling het terug kan kijken.

Reclame is naar mijn weten een vorm van advertentie, een advertentie is naar mijn weten bedoeld voor inkomsten. Ik begrijp het gewoon allemaal? Snap niet wat er niet aan te snappen valt haha.

Dan moet je gewoon de sites gebruiken als jij dat beter vind, ik vind dat totaal niet beter. Maar goed! Verschil moet er uiteraard zijn :D De 1 vind het prettiger kijken via een website, ik via de TV - horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Laatst online: 16:50
Vooropgesteld dat ik tevreden ben over Ziggo nu toch een klein probleempje.

Heb sinds eind vorig jaar een Horizon box en sinds een paar weken een extra Horizon box voor de slaapkamer. Dit ter vervanging van een Cisco 8455 welke regelmatig geen signaal kan vinden en reboot /hangt (voor UPC/Ziggo fusie eigenlijk nooit problemen gehad).

De extra box installeren ging moeizaam omdat hij geen verbinding met de box op de begane grond kon maken. Na veel pogingen uiteindelijk gelukt. Verbinding via coax.

Probleem is nu dat de box op de slaapkamer vrijwel iedere keer na een paar uur niet gebruiken de verbinding kwijt is. Ik moet de box dan op de begane grond uit zetten en weer aan (idem op de slaapkamer) om het weer aan de gang te krijgen. De standby instellingen staan bij beide boxen op hoog.

Ziggo gebeld, probleem opgegeven.

Op het moment dat ik aan gaf dat ik een Tratec FRA-752/N in de meterkast heb hangen werd al voorgesteld om een monteur langs te sturen. De afspraak is gemaakt voor komende zaterdag.

Iemand anders ook zo een probleem gehad en hoe is dat opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:11:
[...]

Die migratie is dadelijk een jaar geleden :P Hier gewoon HBO besteld zonder problemen (duurde circa 2 uur voordat het erop stond) inmiddels ook weer eraf want Game of Thrones is afgelopen (ook zonde geld, wist niet dat het seizoen zo slap zou zijn, althans dat vond ik ervan).

Maar is er nu weer een nieuwe migratie dan ofzo? Want die migratie is naar mijn weten al maanden geleden afgerond en bestellingen heb ik nooit hinder aan ondervonden?

Op internet lees ik wel dat er problemen zijn (of waren?) wanneer iemand HBO wilde bestellen via de website, na een telefoontje van 2 minuten met ziggo hebben ze allemaal alsnog HBO besteld.

Dusja heb jij überhaupt wel gebeld? Ik heb het tevens gewoon via de website gedaan.

Jouw reactie is ook een beetje de doorsnee reactie als wat je op internet leest: niet van deze tijd, rot migratie dit dat. Terwijl er stiekem niet echt iets aan het handje is :P Het zou me niks verbazen indien men over 20 jaar nog roept: ''fucking'' migratie wanneer een tv zender stoort (omdat een splitter opgeblazen is).
Heb al een keer of 4 gebeld, en probeer vanaf internet hetzelfde te doen, helaas, technisch probleem doet zich voor, of de callcenter medewerker kan me niet helpen omdat *migratie UPC en Ziggo ter plaatse vind.

Ik wil HBO. :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Heb al een keer of 4 gebeld, en probeer vanaf internet hetzelfde te doen, helaas, technisch probleem doet zich voor, of de callcenter medewerker kan me niet helpen omdat *migratie UPC en Ziggo ter plaatse vind.

Ik wil HBO. :| :/
Arg, ja waarschijnlijk migratie van hun klant systemen (volgens mij moest je toen als ''oud'' upc klant bij een ''oud'' upc medewerker zijn en niet bij een ''oud'' ziggo medewerker omdat die je info niet konden inzien).

Zou dus wel goed kunnen wat je zegt, maar dan de migratie van hun klant systemen op de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden is dat netflix 2 jaar achterloopt en met HBO on the GO ik gewoon dingen op demand kan zien (eindelijk) en ook native PS3 ondersteuning heeft.

Dus als hbo bevalt voor 14,95, netflix eruit, prima zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 23:31
Noppesnada schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:10:
Vooropgesteld dat ik tevreden ben over Ziggo nu toch een klein probleempje.

Heb sinds eind vorig jaar een Horizon box en sinds een paar weken een extra Horizon box voor de slaapkamer. Dit ter vervanging van een Cisco 8455 welke regelmatig geen signaal kan vinden en reboot /hangt (voor UPC/Ziggo fusie eigenlijk nooit problemen gehad).

De extra box installeren ging moeizaam omdat hij geen verbinding met de box op de begane grond kon maken. Na veel pogingen uiteindelijk gelukt. Verbinding via coax.

Probleem is nu dat de box op de slaapkamer vrijwel iedere keer na een paar uur niet gebruiken de verbinding kwijt is. Ik moet de box dan op de begane grond uit zetten en weer aan (idem op de slaapkamer) om het weer aan de gang te krijgen. De standby instellingen staan bij beide boxen op hoog.

Ziggo gebeld, probleem opgegeven.

Op het moment dat ik aan gaf dat ik een Tratec FRA-752/N in de meterkast heb hangen werd al voorgesteld om een monteur langs te sturen. De afspraak is gemaakt voor komende zaterdag.

Iemand anders ook zo een probleem gehad en hoe is dat opgelost ?
Ik had exact hetzelfde. Eerste monteur rommelde wat en het leek goed maar helaas voor korte duur.
Tweede monteur zei dat met een splitter er een truukje is wat ze hebben ontdekt.
Het inkomende signaal van de splitter zit bij mij nu op uitgang. En de twee aansluitingen naar de horizonboxen zitten nu op een uitgang en een ingang. Toen de monteur dit vertelde en zo aansloot dacht ik die is gek, op naar de volgende monteur. Maar nu werkt het al sinds die tijd prima!
Dus misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Laatst online: 16:50
wesley2004 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:24:
[...]

Ik had exact hetzelfde. Eerste monteur rommelde wat en het leek goed maar helaas voor korte duur.
Tweede monteur zei dat met een splitter er een truukje is wat ze hebben ontdekt.
Het inkomende signaal van de splitter zit bij mij nu op uitgang. En de twee aansluitingen naar de horizonboxen zitten nu op een uitgang en een ingang. Toen de monteur dit vertelde en zo aansloot dacht ik die is gek, op naar de volgende monteur. Maar nu werkt het al sinds die tijd prima!
Dus misschien een tip?
Wat een rare oplossing. Je zou zeggen dat dat niet (kan) werken.

Ik wacht het maar eens even af en ga maar geen dingen meer wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf maak ik niet veel gebruik van ReplayTV, mijn voorkeur gaat naar opnemen zodat ik reclames kan skippen, bij replaytv moet je uiteraard naar de reclames kijken.
Nog een groot nadeel van Replay tv bij de commercielen is als je al een uur aan het kijken bent (op laptop) en de stream klapt eruit. Dan kun je niet zo even een uurtje naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:59:
[...]
Reclame is naar mijn weten een vorm van advertentie, een advertentie is naar mijn weten bedoeld voor inkomsten. Ik begrijp het gewoon allemaal? Snap niet wat er niet aan te snappen valt haha.

Dan moet je gewoon de sites gebruiken als jij dat beter vind, ik vind dat totaal niet beter. Maar goed! Verschil moet er uiteraard zijn :D De 1 vind het prettiger kijken via een website, ik via de TV - horizon.
Ik wil bij Ziggo als klant gezien worden. Dus ik ga er vanuit dat een telecom leverancier diensten zo ontwerpt dat ze voor mij het beste zijn. En indien nodig een compromis zoekt in zijn technische middelen*.

Als het gratis was is het een ander verhaal.

Ik vind het apart dat jij het prima vind om het product ("Datgeen waarvoor betaald wordt") te zijn.

*: Voorbeeldje: "Als je een programma gekeken hebt (stream/tv) dan mag je verder kijken waar je ooit in het programma geweest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:40:
[...]

Ik wil bij Ziggo als klant gezien worden. Dus ik ga er vanuit dat een telecom leverancier diensten zo ontwerpt dat ze voor mij het beste zijn. En indien nodig een compromis zoekt in zijn technische middelen*.

Als het gratis was is het een ander verhaal.

Ik vind het apart dat jij het prima vind om het product ("Datgeen waarvoor betaald wordt") te zijn.

*: Voorbeeldje: "Als je een programma gekeken hebt (stream/tv) dan mag je verder kijken waar je ooit in het programma geweest bent.
? Ik kan films en etc gratis terugkijken. Daar waar het voorheen de standaard was dat je er een x bedrag voor moest betalen, zelfs voor de meest achterlijke series moest betaald worden 1malig.
Bij andere providers moet je nog altijd extra betalen per programma, per film.

Neem dan een abonnement zonder replaytv? Althans volgens mij bestaan die nog wel.

Ik snap het geklaag niet zo, althans ik weet niet of "klagen" het juiste woord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:45:
[...]
? Ik kan films en etc gratis terugkijken. Daar waar het voorheen de standaard was dat je er een x bedrag voor moest betalen, zelfs voor de meest achterlijke series moest betaald worden 1malig.
Bij andere providers moet je nog altijd extra betalen per programma, per film.
Hievoor is een misschien een contract met de content leverancier afgesproken. Geld waardoor ook de abonnementen goedkoper konden worden óf er een betere opneem dienst kon worden neergezet.

En het was een keuze voor mij om dat abonnement te nemen. Bij Ziggo kan dat niet.
Neem dan een abonnement zonder replaytv? Althans volgens mij bestaan die nog wel.

Ik snap het geklaag niet zo, althans ik weet niet of "klagen" het juiste woord is.
Ziggo heeft op veel locaties een lokaal monopolie voor breedband-internet. Het is bij Ziggo onmogelijk om een abonnement te nemen waar je niet betaald voor lineaire TV (basispakket SD) en diensten zoals ReplayTV.

Ik snap het min-of-meer als ik analoge TV moet afnemen. Ik zou die zenders immers in principe kunnen kijken.

Maar ik vind het belachelijk dat ik bij een (pseudo)monopolist ook de afname van allerlei andere extras verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:56:
[...]

Hievoor is een misschien een contract met de content leverancier afgesproken. Geld waardoor ook de abonnementen goedkoper konden worden óf er een betere opneem dienst kon worden neergezet.

En het was een keuze voor mij om dat abonnement te nemen. Bij Ziggo kan dat niet.

[...]

Ziggo heeft op veel locaties een lokaal monopolie voor breedband-internet. Het is bij Ziggo onmogelijk om een abonnement te nemen waar je niet betaald voor lineaire TV (basispakket SD) en diensten zoals ReplayTV.

Ik snap het min-of-meer als ik analoge TV moet afnemen. Ik zou die zenders immers in principe kunnen kijken.

Maar ik vind het belachelijk dat ik bij een (pseudo)monopolist ook de afname van allerlei andere extras verplicht.
Oké ja dan kijken wij er anders naartoe, ik ben blij met al die leuke wijzigingen zoals MyPrime en ReplayTV, opnemen uiteraard ook maar dat hebben we al heel lang.

Maar jij bent ook kabel (ziggo) klant of? Ik begrijp niet zo goed wat je doel is, je bent niet tevreden hoe providers zoals ziggo te werk gaan, maar wat moeten wij nu voor je doen?:P Ik bedoel deze vragen wederom niet verkeerd (hopelijk komt het niet zo over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pekka91166
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-01 20:53
Meer mensen last van algehele storing bij Ziggo?

Hier omg.3411 ligt alles er uit.
Tv, Telefoon, Internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pekka91166 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:09:
Meer mensen last van algehele storing bij Ziggo?

Hier omg.3411 ligt alles er uit.
Tv, Telefoon, Internet....
Gefeliciteerd! Je mag vandaag kiezen uit twee stomme antwoorden :+

Antwoord A: "Nee, ik zit niet in 3411. Gelukkig maar! Hier in 2241 werkt alles goed. :) "

Antwoord B: "Stop even die kabel terug in de muur en probeer het daarna nog eens :> "

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebaszjuh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03-2024
Noppesnada schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:38:
[...]

Wat een rare oplossing. Je zou zeggen dat dat niet (kan) werken.

Ik wacht het maar eens even af en ga maar geen dingen meer wijzigen.
Het werkt wel, als je toevallig nog zo een splitter hebt van het installatie pakket, omgekeerd installeren.

Simpel schema achtig iets:

AOP - > FRA -> SPLITTER -> Horizon en Extra mediabox.

Plaats de splitter omgedraaid, heeft met het moca signaal te maken. Voedende signaal van de versterker af op de UITGANG van de splitter. op de INGANG van de splitter de hoofdbox. En de Extra mediabox op de andere uitgang van de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben pas overgestapt op Ziggo zakelijk, maar ben nog te lui geweest om nieuwe apparatuur aan te sluiten. Ik heb 2 standaard mediaboxen ontvangen terwijl ik een CI+ module en een extra mediabox had besteld. En een Hitron modem. Ze kunnen alleen geen aanpassingen maken totdat ik het eerst allemaal aangesloten heb zodra het nieuwe abo actief wordt.

Momenteel heb ik voor tv een horizon en een extra mediabox voor een andere oude tv. Aangezien we al die extra functies van Horizon niet gebruiken, dacht ik eens de CI+ te proberen (scheelt ook weer een kastje). Ik ben nog van de analoge tv tijd. En dacht dat je voor digitaal tv altijd een CAM of een mediabox nodig had, maar blijkbaar kan je met tv's die DBV-C hebben ook al digitaal tv ontvangen. Zonet even gekeken, en de tv in de woonkamer ondersteund dit blijkbaar. Merk alleen wel dat beeld van veel zenders een stuk slechter zijn (waarschijnlijk minder HD zenders, maar ook 1,2 en 3 lijkt beeld minder). Ik neem aan dat zo'n CI+ module dezelfde kwaliteit beeld geeft als de (horizon)mediabox? Aangezien dit beter beeld geeft is het de huur van een extra ontvanger wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:54:
[...]
Maar jij bent ook kabel (ziggo) klant of? Ik begrijp niet zo goed wat je doel is, je bent niet tevreden hoe providers zoals ziggo te werk gaan, maar wat moeten wij nu voor je doen?:P Ik bedoel deze vragen wederom niet verkeerd (hopelijk komt het niet zo over).
Ik dacht dat medewerkers niet mochten reageren hier. Ik ga er vanuit dat je het ongelukkig verwoorde.

Ik ben Ziggo klant omdat hier een lokaal monopolie is. Ik neem het snelste consumenten internet abonnement af omdat ik soms veel data upload.

Ik snap en accepteer dat het heel erg lastig is om een coax netwerk te delen met meerdere providers. Ik vind het ook geen groot probleem dat ik veel moet betalen voor internet, upload bandbreedte is immers verschrikkelijk schaars in het huidige DOCSIS netwerk.

Wat ik wel wil?
Wat ik wil is dat Ziggo het belang en de keuzevrijheid van zijn klanten voorop stelt.

Ik wil dus diensten die ik op de klant gericht zijn. Met keuzevrijheid om een deel wel of niet af te nemen. Ik ben een prototype cable cutter maar neem verplicht een TV abonnement van 18,70 per maand af 8)7.

En omdat het fUPC gebied is betaal* ik wel voor HD maar kan ik het niet gebruiken zonder een sales kanaal en analytics set-top box te huren.

*: Als ik een set top box neem betaal ik alleen extra voor apparatuur huur. Dus ik betaal al voor de rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:51:
Ik ben pas overgestapt op Ziggo zakelijk, maar ben nog te lui geweest om nieuwe apparatuur aan te sluiten. Ik heb 2 standaard mediaboxen ontvangen terwijl ik een CI+ module en een extra mediabox had besteld. En een Hitron modem. Ze kunnen alleen geen aanpassingen maken totdat ik het eerst allemaal aangesloten heb zodra het nieuwe abo actief wordt.

Momenteel heb ik voor tv een horizon en een extra mediabox voor een andere oude tv. Aangezien we al die extra functies van Horizon niet gebruiken, dacht ik eens de CI+ te proberen (scheelt ook weer een kastje). Ik ben nog van de analoge tv tijd. En dacht dat je voor digitaal tv altijd een CAM of een mediabox nodig had, maar blijkbaar kan je met tv's die DBV-C hebben ook al digitaal tv ontvangen. Zonet even gekeken, en de tv in de woonkamer ondersteund dit blijkbaar. Merk alleen wel dat beeld van veel zenders een stuk slechter zijn (waarschijnlijk minder HD zenders, maar ook 1,2 en 3 lijkt beeld minder). Ik neem aan dat zo'n CI+ module dezelfde kwaliteit beeld geeft als de (horizon)mediabox? Aangezien dit beter beeld geeft is het de huur van een extra ontvanger wel waard.
Je kijkt nu inderdaad niet naar de HD-kanalen. NPO 1-3 en Ziggo Sport (kanaal 14) zouden in HD moeten zijn. (TV ingesteld met Netwerk ID 4444 in plaats van 5555.) Wanneer je een CI+ module met smartcard of een settopbox met smartcard plaatst kun je de HD zenders ook weer ontvangen en ziet het er allemaal weer wat strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:52:
[...]

Ik dacht dat medewerkers niet mochten reageren hier. Ik ga er vanuit dat je het ongelukkig verwoorde.

Ik ben Ziggo klant omdat hier een lokaal monopolie is. Ik neem het snelste consumenten internet abonnement af omdat ik soms veel data upload.

Ik snap en accepteer dat het heel erg lastig is om een coax netwerk te delen met meerdere providers. Ik vind het ook geen groot probleem dat ik veel moet betalen voor internet, upload bandbreedte is immers verschrikkelijk schaars in het huidige DOCSIS netwerk.

Wat ik wel wil?
Wat ik wil is dat Ziggo het belang en de keuzevrijheid van zijn klanten voorop stelt.

Ik wil dus diensten die ik op de klant gericht zijn. Met keuzevrijheid om een deel wel of niet af te nemen. Ik ben een prototype cable cutter maar neem verplicht een TV abonnement van 18,70 per maand af 8)7.

En omdat het fUPC gebied is betaal* ik wel voor HD maar kan ik het niet gebruiken zonder een sales kanaal en analytics set-top box te huren.

*: Als ik een set top box neem betaal ik alleen extra voor apparatuur huur. Dus ik betaal al voor de rechten.
Ik ben geen medewerker... wij (lees: tweakers). Wat kan ik als tweaker doen aan de problemen die je hebt met hun abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:52:
[...]

Wat ik wel wil?

Enige wat ik jammer vindt is dat je idd geen los internet kan nemen, maar goed kijk zelf wel TV dus lig er niet echt wakker van.
Mijn broertje heeft gewoon een kaartje voor een CI+ module gekregen in UPC gebied of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:16:
[...]
Enige wat ik jammer vindt is dat je idd geen los internet kan nemen, maar goed kijk zelf wel TV dus lig er niet echt wakker van.
Mijn broertje heeft gewoon een kaartje voor een CI+ module gekregen in UPC gebied of bedoel je dat niet?
Ja gelukkig kan je nog wel een CI+ module huren :). Losse kaarten kopen kan niet.

Mijn verwachting is dat dat het gebruik van eigen hardware met 4K/HEVC moeilijker wordt. Daar kunnen wij hier alleen maar over speculeren; waarschijnlijk duurt het nog even tot er 4K komt.

Ik ben in ieder geval behoorlijk teleurgesteld in hoe de producten opgebouwd zijn en hoe de positie in de markt gebruikt wordt om andere producten te verplichten.
  • Internet -> Betalen voor volledig TV abonnement
  • ] ReplayTV op TV gebruiken? Enkel met onze set-top box
  • HD kijken? -> Apparatuur huur
  • Horizon Box -> 5 euro per maand voor MyPrime
Ik ben gewoon blijer met open standaarden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 11:14
Ik ben het wel met je eens alleen bedenk dat eigen apparatuur toestaan ook weer meer werk oplevert, mensen worden teleurgesteld omdat Ziggo geen support levert etc. Ziggo zal ook wel willen (bijvoorbeeld spoelen in replay) maar een hoop wordt afgedwongen door de (commerciële) omroepen. Levert Ziggo namelijk alleen maar customer satisfaction op en kost ze niks extra :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ANdrode schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Ja gelukkig kan je nog wel een CI+ module huren :). Losse kaarten kopen kan niet.

Mijn verwachting is dat dat het gebruik van eigen hardware met 4K/HEVC moeilijker wordt. Daar kunnen wij hier alleen maar over speculeren; waarschijnlijk duurt het nog even tot er 4K komt.

Ik ben in ieder geval behoorlijk teleurgesteld in hoe de producten opgebouwd zijn en hoe de positie in de markt gebruikt wordt om andere producten te verplichten.
  • Internet -> Betalen voor volledig TV abonnement
  • ] ReplayTV op TV gebruiken? Enkel met onze set-top box
  • HD kijken? -> Apparatuur huur
  • Horizon Box -> 5 euro per maand voor MyPrime
Ik ben gewoon blijer met open standaarden :).
HD kijken kan gewoon met CI+ module
Als je die in het verleden hebt gekocht, kun je die gewoon nog gebruiken.

MyPrime is gewoon een extra service en die kost geld. Dat is toch vrij logisch?

De andere 2 hebben een duidelijke technische verklaring:
Replay tv gaat natuurlijk niet werken op de TV, omdat je eigenlijk gewoon naar een internet stream zit te kijken en niet naar DVB-C signaal.

Internet gaat met de kabel altijd gepaard met tv abonnement, omdat het een fysieke verbinding betreft. Zodat je kabel is aangesloten in de wijkcentrale, komt er TV signaal binnen. Daarbij is niet te controleren of het gebruikt wordt ja of nee. Dus is het onderdeel van het pakket.

Ik ben ook niet altijd tevreden over Ziggo en sinds kort kan ik overstappen naar glasvezel, maar wordt het allemaal al snel duurder als ik dezelfde kwaliteit en functionaliteit wil:

Internetsnelheid: goedkopere glas abo's zijn 50 of 100 mbit vs 150 mbit bij ziggo. Upload hoger dan 15 Mbit zou natuurlijk fijn zijn, maar niet al te vaak nodig.

Beeldkwaliteit: is bij ziggo beter dan meeste glasvezel aanbieders
Ook glasvezelaanbieders geven je kastjes die je mag huren om TV te kunnen kijken
Opnamefunctionaliteit moet ook vaak voor betaald worden.

Ziggo sport zul je apart moeten betalen.

Klik wat leuks bij elkaar bij glasvezelaanbieders en je zit zo ruim boven de 70 euro terwijl je bij Ziggo met 60 euro al je horizon box hebt staan. De gedachte dat de concurrentie van glasvezel (in Reggefiber regios) sterk is en de prijs laag houdt, is mijn inziens maar erg beperkt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:59:
[...]
HD kijken kan gewoon met CI+ module
Als je die in het verleden hebt gekocht, kun je die gewoon nog gebruiken.
Je kan geen CI+ smartcards kopen/registreren fUPC gebied. Enkel huur.
MyPrime is gewoon een extra service en die kost geld. Dat is toch vrij logisch?
Ja. Maar waarom kan je dan geen Horizon nemen zonder MyPrime?
Weinig lezers hier zitten te wachten op een soort van slechte Netflix :+.
De andere 2 hebben een duidelijke technische verklaring:
Replay tv gaat natuurlijk niet werken op de TV, omdat je eigenlijk gewoon naar een internet stream zit te kijken en niet naar DVB-C signaal.
Bij een semi-open standaard kan je voor ReplayTV en MyPrime apps aanbieden voor op TV's. Dan kan je de content waar je voor betaald ook gebruiken zonder dat je het verplichte kanaal gebruikt.
Beeldkwaliteit: is bij ziggo beter dan meeste glasvezel aanbieders
Ook glasvezelaanbieders geven je kastjes die je mag huren om TV te kunnen kijken
Opnamefunctionaliteit moet ook vaak voor betaald worden.
De TV kwaliteit was bij Ziggo niet te onderscheiden van die van Vodafone Thuis (glasvezel) toen ik dat nog had. Ondertussen zie ik bij flink wat Ziggo zenders artifacts (kan ook het bronmateriaal zijn). Ik zeg niet dat glasvezel beter beeld heeft, maar de beeldkwaliteit bij ziggo is helaas niet meer beter.

En dat je een kastje huurt in combinatie met toegang hebt tot de content is prima. Dat ik al betaal voor HD maar alleen toegang krijg als ik een extra kastje huur vind ik scheef :).
Klik wat leuks bij elkaar bij glasvezelaanbieders en je zit zo ruim boven de 70 euro terwijl je bij Ziggo met 60 euro al je horizon box hebt staan. De gedachte dat de concurrentie van glasvezel (in Reggefiber regios) sterk is en de prijs laag houdt, is mijn inziens maar erg beperkt waar.
Het ligt er echt aan wat je gebruikt. Als je veel TV's in SD aansluit zijn de glasvezel providers duurder. Voor cable-cutters of 2 tv's is glasvezel erg goedkoop, zeker als er meerdere providers actief zijn.

In het gebied waar Tweak of Vodafone hun eigen hardware heeft kan je goede deals krijgen.

Ik heb 300/30 omdat ik regelmatig wat upload. Het gaat enkel om de /30. Elk VDSL2 abonnement zou voor mij ook voldoen. Zelfs hier is dat een gebruikersprofiel wat niet veel voorkomt.

Als ik smartcards kon registreren en er API's waren voor mediacenter integratie voor ReplayTV dan was ik waarschijnlijk al een stuk blijer met Ziggo :+. De totaalprijs is acceptabel maar het zou leuk zijn als de diensten zo ontworpen zijn dat klanten ze kunnen gebruiken zoals zij willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:25:
[knip]

Als ik smartcards kon registreren en er API's waren voor mediacenter integratie voor ReplayTV dan was ik waarschijnlijk al een stuk blijer met Ziggo :+. De totaalprijs is acceptabel maar het zou leuk zijn als de diensten zo ontworpen zijn dat klanten ze kunnen gebruiken zoals zij willen.
Dit!

Hoewel alles onder de noemer Ziggo valt tegenwoordig, is er (voor mij) nog steeds een belangrijk verschil tussen het oud Ziggo en oud UPC abonnement. Had ik de vrijheid van Irdeto DVB-C niet (meer), dan had ik de overstap allang gemaakt naar een andere aanbieder. De keuze voor glas hebben we hier al jaren maar is voor mij nog steeds niet interessant genoeg. De focus ligt hier vooral op het tv aanbod en wat daar mee te doen valt in huis, niet zozeer op de maximaal haalbare internet-snelheid op dit adres.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[...]

Je kan geen CI+ smartcards kopen/registreren fUPC gebied. Enkel huur.
Het kan nog wel gewoon, heb het laatst nog gevraagd bij ons in het dorp en daar kun je voor 70 euro een ci module met kaartje van ziggo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jordyz schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:25:
[...]
Het kan nog wel gewoon, heb het laatst nog gevraagd bij ons in het dorp en daar kun je voor 70 euro een ci module met kaartje van ziggo kopen.
Als dat een Irdeto oplossing is, hoe krijg je die dan geactiveerd in fUPC als Ziggo daar de mogelijkheid niet voor bied?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:57

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:47:
[...]

Als dat een Irdeto oplossing is, hoe krijg je die dan geactiveerd in fUPC als Ziggo daar de mogelijkheid niet voor bied?
Niet geheel de bedoeling, maar werkt wel: Als je iemand kent in het fZiggo gebied die nog geen 5 kaartjes op zijn/haar naam heeft staan het kaartje laten registreren op hun account en dan vervolgens in je TV steken met een CI module. Dit werkt in principe gewoon. Je krijgt dan wel het TV pakket van die kennis die het kaartje geactiveerd heeft. En je zal wellicht even op zoek moeten gaan naar de juiste homing frequentie om je TV in te stellen, maar... het gaat wel... De IRDETO codering is namelijk over het hele netwerk actief.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:51

Wildfire

Joy to the world!

Gaat weer fijn bij Ziggo... we hadden hier nummerblokkering op ons telefoonnummer, zodat anderen niet kunnen zien wie er belt. Dat willen we nu eraf hebben.

Komt punt 1: kan alleen schriftelijk gedaan worden "zodat Ziggo dan zeker weet dat alleen de gerechtigde de wijziging aanvraagt". Come again? Iedereen kan wel een brief sturen, dat zegt dan niet automatisch dat het van de gerechtigde zelf is. Daarnaast: waarom niet gewoon telefonisch opzeggen of via een optie op de site? Als je een brief al vertrouwt, dan is een inlog op de site net zo vertrouwd. Buiten dat om: je kunt dan toch altijd even de klant opbellen om het te bevestigen?

Maar dan punt 2: gisteren maar eens met Ziggo gebeld omdat we geen bevestiging hadden gehad van deze schriftelijk doorgegeven wijziging en we ook nog steeds vanaf een geblokkeerd nummer leken te bellen. Zeggen ze doodleuk dat het al verwerkt is, administratief en technisch, en dat ze ons nummer ook gewoon zag. Toch vreemd --- want wie we ook bellen vanaf onze thuislijn, niemand ziet ons nummer. En nee, onze huistelefoon heeft wel een optie voor "altijd anoniem bellen" (zojuist gechecked) maar die optie staat dus netjes uit.

*zucht*

Kan ik daar weer achteraan.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 12-07-2016 13:34 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

Ja. Maar waarom kan je dan geen Horizon nemen zonder MyPrime?
Weinig lezers hier zitten te wachten op een soort van slechte Netflix :+.

[...]
Dit is absuluut onzin? Ik betaal niets voor MyPrime, maar kan het ook niet gebruiken op mijn Horizon box. Dit is optioneel
Bij een semi-open standaard kan je voor ReplayTV en MyPrime apps aanbieden voor op TV's. Dan kan je de content waar je voor betaald ook gebruiken zonder dat je het verplichte kanaal gebruikt.

[...]
Je kunt de Horizon app gebruik en casten naar TVs.
De TV kwaliteit was bij Ziggo niet te onderscheiden van die van Vodafone Thuis (glasvezel) toen ik dat nog had. Ondertussen zie ik bij flink wat Ziggo zenders artifacts (kan ook het bronmateriaal zijn). Ik zeg niet dat glasvezel beter beeld heeft, maar de beeldkwaliteit bij ziggo is helaas niet meer beter.

En dat je een kastje huurt in combinatie met toegang hebt tot de content is prima. Dat ik al betaal voor HD maar alleen toegang krijg als ik een extra kastje huur vind ik scheef :).

[...]

Het ligt er echt aan wat je gebruikt. Als je veel TV's in SD aansluit zijn de glasvezel providers duurder. Voor cable-cutters of 2 tv's is glasvezel erg goedkoop, zeker als er meerdere providers actief zijn.

In het gebied waar Tweak of Vodafone hun eigen hardware heeft kan je goede deals krijgen.

Ik heb 300/30 omdat ik regelmatig wat upload. Het gaat enkel om de /30. Elk VDSL2 abonnement zou voor mij ook voldoen. Zelfs hier is dat een gebruikersprofiel wat niet veel voorkomt.

Het probleem hier is dat we op tweakers zitten. De consument wil dat zut werkt en die 1% die een eigen mediacenter bouwt is klein. Ik snap de keuze wel van Ziggo om het op eigen apparatuur volledig te ondersteunen. Overigens is ook dit vergelijkbaar met de meeste glasproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:17:
[...]
Niet geheel de bedoeling, maar werkt wel: Als je iemand kent in het fZiggo gebied die nog geen 5 kaartjes op zijn/haar naam heeft staan het kaartje laten registreren op hun account en dan vervolgens in je TV steken met een CI module. Dit werkt in principe gewoon. Je krijgt dan wel het TV pakket van die kennis die het kaartje geactiveerd heeft. En je zal wellicht even op zoek moeten gaan naar de juiste homing frequentie om je TV in te stellen, maar... het gaat wel... De IRDETO codering is namelijk over het hele netwerk actief.
Dat is algemeen bekend, heck, die info heb o.a. ik zelfs nog gedeeld toen het ter sprake kwam, diverse keren inmiddels. Maar Ziggo zelf bied die mogelijkheid niet, dat is wat ik duidelijk probeerde te maken. De "oplossing" is echter niet legaal en valt buiten hetgeen officieel mogelijk is via Ziggo.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2016 04:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:48:
[...]

Dat is algemeen bekend, heck, die info heb o.a. ik zelfs nog gedeeld toen het ter sprake kwam, diverse keren inmiddels. Maar Ziggo zelf bied die mogelijkheid niet, dat is wat ik duidelijk probeerde te maken. De "oplossing" is echter niet legaal en valt buiten hetgeen officieel mogelijk is via Ziggo.
Tja, dat je dat duidelijk probeerde te maken, was mij dus niet duidelijk. Had dat dan gewoon letterlijk zo gezegd dat dat je punt was. Was een stuk duidelijker geweest.

Uiteindelijk gaat het er om of je een oplossing kan bieden. In hoeverre iemand deze wil/kan uitvoeren is een 2e.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
hardware-lover schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:47:
[...]

De electroworld regelt dat bij ons in de buurt, je besteld daar zo'n CI module en een kaartje ontvang je erbij. Hij wordt dan geactiveerd tot maximaal 5 geloof ik.

Het zijn telkens nieuwe kaartjes dus geen gebruikte kaartjes die op een ander klantnummer staan ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:37:
Dit is absuluut onzin? Ik betaal niets voor MyPrime, maar kan het ook niet gebruiken op mijn Horizon box. Dit is optioneel
Als je nu een horizonbox op de site wilt, krijg je er altijd myprime bij. Tenzij jij ons kan laten zien dat het zonder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

jongetje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:40:
[...]

Als je nu een horizonbox op de site wilt, krijg je er altijd myprime bij. Tenzij jij ons kan laten zien dat het zonder kan?
Ah, dingen veranderen. Dat kost echter niets extra. Hoe is dat een probleem?

De gedachte is vaak dat mensen alles volledig modulair willen hebben omdat ze sommige opties niet gebruiken. Dat zou dan goedkoper zijn. De realiteit is dat dat niet perse het geval is. Ik heb myprime nog nooit gebruikt en betaal al jaren ongeveer hetzelfde bedrag, tussen de 54 en 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:28:
[...]
Ah, dingen veranderen. Dat kost echter niets extra. Hoe is dat een probleem?
Oh – als ik het het bekijk kost de combinatie van Horizon (ipv standard media box) + MyPrime 5 euro extra per maand. En het is een dienst die 6,95 "kost":
Ziggo.nl: televisie > MyPrime
Bij de meeste pakketten en tv-abonnementen is MyPrime inbegrepen en kijk je zonder extra kosten naar elke film en serie. Of kies voor een los abonnement van € 6,95 per maand dat maandelijks opzegbaar is.
De gedachte is vaak dat mensen alles volledig modulair willen hebben omdat ze sommige opties niet gebruiken. Dat zou dan goedkoper zijn. De realiteit is dat dat niet perse het geval is. Ik heb myprime nog nooit gebruikt en betaal al jaren ongeveer hetzelfde bedrag, tussen de 54 en 60 euro.
Kan je die opmerking onderbouwen?

De gemiddelde kostprijs voor het "aan elkaar gekoppelde producten" pakket zal lager zijn dan wanneer je het uit componenten samenstelt. Aan de andere kant verplicht je als leverancier, die lokaal een zeer sterke positie heeft, klanten om diensten af te nemen die ze niet gebruiken* of kunnen gebruiken**.

De prijs van 54-60 euro komt omdat Ziggo heeft bepaald dat dat ongeveer de maximumprijs is die klanten in de markt er voor willen betalen.

*: MyPrime wordt volgens mij amper gebruikt. Kan drie klanten noemen waar ze het echt niet gebruiken.
**: Betalen voor HD rechten, geen toegang bij alleen internet abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Je geeft zelf al aan waarom: bedrijven vragen de prijs die klanten in de markt willen betalen.

Het feit dat concurrentie ook niet competitiever is, houdt de prijs in stand.

Bij een alles in 1 complete zit alles er bij in, of je kunt een euro besparen door geen telefonie te nemen.

Specifiek over MyPrime: ik verwacht dat weinig klanten het los nemen voor 6,95. Daarnaast geef je zelf al aan dat de huur van de horizon box 5 euro per maand is. Dat kost het ook bij de glasvezelaanbieders voor een tv decoder. MyPrime kost dus in feite niets extra in vergelijking tot concurrentie.

Je connect and play complete zou geen 6,95 goedkoper worden zonder MyPrime.

Als alles modulair zou zijn en men neemt minder bepaalde diensten af, zullen andere diensten in prijzen stijgen, omdat een overgroot deel van de kosten niet zullen dalen zoals het netwerk, administratie, servicedesk, marketing. Met andere woorden: losse modules hoeven de consument niet per se iets op te leveren.

Losse modules geven vanaf meer voldoening omdat het vrijheid geeft. Nu accepteer ik dat ik MyPrime heb wat ik niet gebruik.

Kijk ik weer naar concurrentie en klik bij elkaar wat ik gebruik:
1 digitale HD tv
Opnemen
Vertraagd tv kijken
Minimaal 150mbit down

Vind ik nergens wat echt veel goedkoper is ook al betaal ik nu voor een vaste telefoon en myprime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:54:
Je geeft zelf al aan waarom: bedrijven vragen de prijs die klanten in de markt willen betalen.
Precies. En ik ageer er tegen dat semi-monopolisten dat doen.

Er is op veel plekken simpelweg geen keuze. Geen glasvezel, geen VVDSL. En dit nieuwe prijsmodel op de kabel is toevallig pas ontstaan nadat er een fusie plaatsvond en de twee grote partijen samengingen.
Specifiek over MyPrime: ik verwacht dat weinig klanten het los nemen voor 6,95. Daarnaast geef je zelf al aan dat de huur van de horizon box 5 euro per maand is. Dat kost het ook bij de glasvezelaanbieders voor een tv decoder. MyPrime kost dus in feite niets extra in vergelijking tot concurrentie.
De huur van de ontvanger is 4 euro per maand (CI/Mediabox). Met een horizon box is dat 9 euro.

MyPrime is geen gratis dienst maar zit al in de basisprijs van de gekoppelde diensten verwerkt. Het basispakket van TV kost 18,70 per maand. Bij andere providers heb je voor 13,50 een vergelijkbaar tv pakket + eerste set top box.

Verschil: Huur van de passieve infra.
Als alles modulair zou zijn en men neemt minder bepaalde diensten af, zullen andere diensten in prijzen stijgen, omdat een overgroot deel van de kosten niet zullen dalen zoals het netwerk, administratie, servicedesk, marketing. Met andere woorden: losse modules hoeven de consument niet per se iets op te leveren.
Het factureringssysteem ondersteunt dit nog steeds. Je kan het ook nog steeds per component aan-uitzetten. Dit mogelijke voordeel wordt dus niet gerealiseerd.
Kijk ik weer naar concurrentie en klik bij elkaar wat ik gebruik:
1 digitale HD tv
Opnemen
Vertraagd tv kijken
Minimaal 150mbit down

Vind ik nergens wat echt veel goedkoper is ook al betaal ik nu voor een vaste telefoon en myprime.
Ik wordt zelf vooral belemmerd bij de upload dus ben geen goede gebruiker om mee te vergelijken :).

Maar goed als je 100/100 overweegt (dat is dus 35 mbit 'meer') dan kan je besparen als je voor glasvezel kan kiezen. Of 500/500 voor ongeveer dezelfde prijs.

Je hebt dan meer ruimte om te kiezen doordat er meer aanbieders zijn. Dat vertaald zich bij een niet-cable-cutter abonnement niet zozeer in de prijs (op Tweak/Vodafone na) maar wel in de extra's die in een abonnement zitten.

Daar zit de variatie in: Dual stack IPv4/IPv6, gratis 2e tv box, netwerk kwaliteit, cloud opnemen, garanties over wifi kwaliteit, 24/7 helpdesk, experimenten met 4K, gratis spotify, etc.

En omdat je de ruimte hebt om te kiezen voor de infra waarover geleverd wordt (kabel/glasvezel) én over de provider die levert is er geen pseudo-monopolie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Precies, "gratis".. Kun je niet uitzetten.
Je ziet de vergelijking met MyPrime toch wel he?

Ik snap je punten echt wel en ik had toen men glasvezel gingen aanleggen ook al besloten weg te gaan bij Ziggo, want het is niet zo dat ik het allemaal geweldig vind. (Mocht dat zo overgekomen zijn.)

Pakken we KPN:
100/100 abo, met opnemen, vertraagd kijken.
Dat kost 67,50 voor een 100/100 abonnement.

Dat is dus 8 euro per maand duurder dan Ziggo Connect & Play Complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:35:
[...]
Precies, "gratis".. Kun je niet uitzetten.
Je ziet de vergelijking met MyPrime toch wel he?
Ja, ik zie die vergelijking.

En waar je glasvezel hebt heb je per definitie keuze uit meerdere providers. Er heeft op zo'n locatie geen provider een monopolie. Dat is het deel waar ik een probleem mee heb, het afdwingen vanuit een lokaal monopolie.

Als er keuzevrijheid was dan was het prima :) … Een dubbele standaard, waar ik een bedrijf met een extreem machtige positie aan houd. Een bedrijf dat daar sinds de fusie gebruik van lijkt te maken.
Je kan niet eens meer vergelijken met 'de andere' kabel provider.
Pakken we KPN:
100/100 abo, met opnemen, vertraagd kijken.
Dat kost 67,50 voor een 100/100 abonnement.

Dat is dus 8 euro per maand duurder dan Ziggo Connect & Play Complete.
Klopt, het scheelt weinig/niets als je een triple play pakket wilt :).
Vodafone Thuis is iets goedkoper. Met twee tv boxjes (1x opnemen) 6 maanden 36 euro, daarna 6 maanden 56 euro. 500/500: +10/maand.

Als cable cutter is glasvezel veel interessanter. Dan kan je alleen het internet deel afnemen, bijvoorbeeld 45/maand voor 500/500.

edit:
Ik denk trouwens niet dat het verplichten van meer keuzevrijheid bij de inhoud van TV abonnementen tot een prijsdaling leidt ('men' wil toch het standaard commerciële ramsj pakket). Het geeft de kabelleveranciers wel de ruimte om met analoge TV te stoppen.

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 13-07-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ANdrode schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:44:
[...]

Ja, ik zie die vergelijking.

En waar je glasvezel hebt heb je per definitie keuze uit meerdere providers. Er heeft op zo'n locatie geen provider een monopolie. Dat is het deel waar ik een probleem mee heb, het afdwingen vanuit een lokaal monopolie.

Als er keuzevrijheid was dan was het prima :) … Een dubbele standaard, waar ik een bedrijf met een extreem machtige positie aan houd. Een bedrijf dat daar sinds de fusie gebruik van lijkt te maken.
Je kan niet eens meer vergelijken met 'de andere' kabel provider.

[...]

Klopt, het scheelt weinig/niets als je een triple play pakket wilt :).
Vodafone Thuis is iets goedkoper. Met twee tv boxjes (1x opnemen) 6 maanden 36 euro, daarna 6 maanden 56 euro. 500/500: +10/maand.

Als cable cutter is glasvezel veel interessanter. Dan kan je alleen het internet deel afnemen, bijvoorbeeld 45/maand voor 500/500.
Dan zijn we het dus best wel eens met elkaar. Het gebrek aan concurrentie op de kabel is zeker een probleem en zou door concurrentie op glas in ieder geval beter moeten uitkijken, maar de toename van glasvezelaansluitingen is nog steeds erg beperkt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:33:
Gaat weer fijn bij Ziggo... we hadden hier nummerblokkering op ons telefoonnummer, zodat anderen niet kunnen zien wie er belt. Dat willen we nu eraf hebben.

Komt punt 1: kan alleen schriftelijk gedaan worden "zodat Ziggo dan zeker weet dat alleen de gerechtigde de wijziging aanvraagt". Come again? Iedereen kan wel een brief sturen, dat zegt dan niet automatisch dat het van de gerechtigde zelf is. Daarnaast: waarom niet gewoon telefonisch opzeggen of via een optie op de site? Als je een brief al vertrouwt, dan is een inlog op de site net zo vertrouwd. Buiten dat om: je kunt dan toch altijd even de klant opbellen om het te bevestigen?

Maar dan punt 2: gisteren maar eens met Ziggo gebeld omdat we geen bevestiging hadden gehad van deze schriftelijk doorgegeven wijziging en we ook nog steeds vanaf een geblokkeerd nummer leken te bellen. Zeggen ze doodleuk dat het al verwerkt is, administratief en technisch, en dat ze ons nummer ook gewoon zag. Toch vreemd --- want wie we ook bellen vanaf onze thuislijn, niemand ziet ons nummer. En nee, onze huistelefoon heeft wel een optie voor "altijd anoniem bellen" (zojuist gechecked) maar die optie staat dus netjes uit.

*zucht*

Kan ik daar weer achteraan.
Nog steeds niet in orde... gisteren weer drie keer moeten bellen, eerste keer zou ik worden doorverbonden met de administratie omdat daar ook nog iets zou zitten dat met nummerweergave te maken zou hebben. Verbinding werd verbroken... terug gebeld. Die dame zag opeens wel dat er iets niet klopte, wat alle anderen voor haar dus nooit hadden gezien. Dat was dan inderdaad iets wat administratief geregeld moest worden, ze noteerde alles en verbond me (succesvol) door. Nou, die dame daar zei dat het nu binnen uiterlijk 24 uur maar waarschijnlijk bijna meteen in orde zou moeten zijn.

Drie keer raden... bijna 24 uur verder nu maar er zit nog steeds een blokkade op: als wij bellen ziet niemand dat wij het zijn...

Dit begint op een soap te lijken zo... heb nu zeker al zo'n zeven verschillende personen bij Ziggo gesproken over deze kwestie en nog steeds is het ze niet gelukt om zoiets simpels voor elkaar te krijgen.

Nummerweergave blokkeren: zo gefixed. Weer ongedaan maken: een groot fiasco.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 13-07-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 23:31
Ik dacht dat je bij Ziggo Zakelijk 500/40 een ander modem kreeg?
De man aan de telefoon zegt dat de Technicolor 7210 het gewoon prima aan kan, en je dus geen ander modem krijgt.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MrDirect schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:25:
Ik dacht dat je bij Ziggo Zakelijk 500/40 een ander modem kreeg?
De man aan de telefoon zegt dat de Technicolor 7210 het gewoon prima aan kan, en je dus geen ander modem krijgt.

Klopt dat?
De TC7210 kan het inderdaad prima aan. Voorheen kreeg je in fUPC gebied een Hitron modem aangeboden bij het 500/40 abbo, maar wellicht zijn ze daar dus van aan het afstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53

Damian

Insane Obtrusion

De 7210 werkt niet in fUPC gebied is wat mij verteld is door de HD.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ik geen glazen bol heb kan ik er ook geen uitspraken over doen, maar ik ben heel benieuwd welke kant de infrastructuur van Ziggo naartoe gaat.

Ze hebben nu nog 2 verschillende omgevingen die bediend dienen te worden en ben benieuwd of het ooit gelijk getrokken gaat worden en welke kant dan op ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

MdO82 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:52:
Aangezien ik geen glazen bol heb kan ik er ook geen uitspraken over doen, maar ik ben heel benieuwd welke kant de infrastructuur van Ziggo naartoe gaat.

Ze hebben nu nog 2 verschillende omgevingen die bediend dienen te worden en ben benieuwd of het ooit gelijk getrokken gaat worden en welke kant dan op ;)
Intern zijn ze al bezig de boel om te zetten (administratief). En ook technisch zal dit gaan gebeuren. En dit zal dan allemaal de Liberty Global kant op gaan, zodat ze in alle landen dezelfde soort infrastructuur hebben en dezelfde hardware kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:48:
[...]

Dan zijn we het dus best wel eens met elkaar. Het gebrek aan concurrentie op de kabel is zeker een probleem en zou door concurrentie op glas in ieder geval beter moeten uitkijken, maar de toename van glasvezelaansluitingen is nog steeds erg beperkt in NL.
Aangezien concurrentie nog steeds bepaald wordt op basis van de dienst en niet op het type medium heeft Ziggo vrijwel nergens een monopolie zoals beweerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:32

PauseBreak

derp!

Jay-B schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:14:
[...]

Aangezien concurrentie nog steeds bepaald wordt op basis van de dienst en niet op het type medium heeft Ziggo vrijwel nergens een monopolie zoals beweerd. ;)
Ja, dat is een mooi verhaal. Hier in Groningen heb ik de keuze tussen KPN (of dochters) via ADSL2, of Ziggo. In de praktijk heeft Ziggo hier dus gewoon een monopolie omdat de keuze tussen minimaal 40Mbit of maximaal 10Mbit natuurlijk geen keuze is.

Nog even afgezien van de verschillen in kwaliteit van tv diensten en prijzen die worden gerekend. Wat dat betreft ben ik blij dat we gaan verhuizen naar een gebied met glasvezel, dan is er tenminste een keuze.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Dat jij dat geen keuze vindt is subjectief en inherent aan jouw wensen voor internet maar nog steeds geen monopolie. Iedereen mag daar wat van vinden maar dat is hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jay-B schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:28:
Dat jij dat geen keuze vindt is subjectief en inherent aan jouw wensen voor internet maar nog steeds geen monopolie. Iedereen mag daar wat van vinden maar dat is hoe het is.
Er is weinig subjectiefs aan. Zeker in een tijd waarin steeds meer via internet gaat heb je daar gewoon een fatsoenlijke lijn voor nodig en als je de keuze hebt tussen 40/4 voor €49,95/mnd of 20/2 (theoretisch maximum, het praktijkmaximum is 10/1 volgens KPN) voor €47,50 snap je zelf wel waar de keuze op uitkomt.
Als je hier door de straat loopt en je kijkt naar de providernamen, dan komt ook vrijwel alleen Ziggo voorbij. Er is op 350 woningen 1 Tele2 klant, de rest is allemaal Ziggo hier.
Daarom maak ik ook duidelijk dat ik een verschil maak tussen "theorie" (waar Ziggo geen monopolie heeft) en "praktijk" (waar Ziggo hier wel een monopolie heeft).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Begrijp me niet verkeerd. Het moet anders. Ik wil alleen een punt maken dat dit volgens de definitie nog steeds geen monopolie betreft. De oplossing ligt in mijn ogen dan ook niet in concurrentie op de kabel. Dit gaat de innovatie niet ten goede komen. Er moet een soort van verplichting komen in investeringen in snellere en betere infrastructuur. Weet nog niet exact in welke vorm maar het moet voor een beheerder van een fysiek medium niet mogelijk zijn om achterover te leunen en te teren op oude media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jay-B schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:28:
Er is een gebruikelijke definitie (EU) voor "basisbreedband" internet van 30 mbit/s [0, pg.8]. Wanneer je die definitie hanteert heeft Ziggo in veel gebieden een lokaal monopolie.

In de praktijk gaat het om adressen in het buitengebied of om gebieden waar de telefoon infrastructuur niet voldoet en geen alternatieven* zijn. Denk daarbij aan adressen met erg oude telefoonlijnen en/of adressen ver van telefooncentrales/wijkkaste. Zelfs binnen de ring van grote steden.

Daardoor kom ik tot de conclusie dat Ziggo in mijn ogen op sommige plekken lokaal een te sterke positie of zelfs monopolie heeft.

Natuurlijk had fUPC/fZiggo deze lokale positie al. Toch is de prikkel om een met de andere kabelleverancier concurrerend product te leveren verdwenen.

[0]: Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie - Goed op weg met breedband, handreiking voor gemeentes en provincies

*: De "Internet Buitengebied" abonnementen over 4G levert KPN niet in sommige gebieden waar geen breedband leverbaar is (6 < snelheid < 30 mbit leverbaar).

Ik vind eigenlijk dat (vooral ik) hier nu al te lang off-topic over doorga. Ik ga er vanuit dat mijn standpunt duidelijk is. Ik geloof dat ik in al mijn posts steeds het woord lokaal duidelijk heb gebruikt. Het was niet mijn bedoeling om te impliceren dat Ziggo in heel Nederland een te sterke positie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 11:14
Ach we zijn ook wel verwend in NL hoor :) 10/1Mb/s is ruim onvoldoende maar na een vakantie in Cuba dank je whoever it is you pray to voor zo'n enorme internetsnelheid :)

Ik denk dat er maar 1 optie is en dat is FTTH en evt. ETTH uitrollen naar elke woning welke ook een Ziggo aansluiting heeft. VDSL2+ is een mooie tussenstap tot die tijd alleen gaat het op de lange termijn niet halen vrees ik. En inderdaad, zelfs binnen steden zitten sommige straten meer dan 5,5km vanaf de centrale en kunnen voorlopig nog wel even wachten op een actieve straatkast hier heeft de kabelaar zeker een monopolie op breedband internetsnelheid.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:22:

[...]

Nog steeds niet in orde... gisteren weer drie keer moeten bellen, eerste keer zou ik worden doorverbonden met de administratie omdat daar ook nog iets zou zitten dat met nummerweergave te maken zou hebben. Verbinding werd verbroken... terug gebeld. Die dame zag opeens wel dat er iets niet klopte, wat alle anderen voor haar dus nooit hadden gezien. Dat was dan inderdaad iets wat administratief geregeld moest worden, ze noteerde alles en verbond me (succesvol) door. Nou, die dame daar zei dat het nu binnen uiterlijk 24 uur maar waarschijnlijk bijna meteen in orde zou moeten zijn.

Drie keer raden... bijna 24 uur verder nu maar er zit nog steeds een blokkade op: als wij bellen ziet niemand dat wij het zijn...

Dit begint op een soap te lijken zo... heb nu zeker al zo'n zeven verschillende personen bij Ziggo gesproken over deze kwestie en nog steeds is het ze niet gelukt om zoiets simpels voor elkaar te krijgen.

Nummerweergave blokkeren: zo gefixed. Weer ongedaan maken: een groot fiasco.
Weer drie verschillende personen aan de lijn gehad en ja hoor: nog steeds niet gefixed.

Aan de hand van drie verschillende uitgaande telefoontje naar verschillende providers (Vodafone, T-Mobile en KPN in ons geval) gaan ze nu kijken wat er op die momenten in het systeem gebeurde waardoor ons nummer niet werd meegestuurd. De helpdesk van Ziggo zelf kreeg ons nummer namelijk wel meegestuurd...

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:27:
[...]

Weer drie verschillende personen aan de lijn gehad en ja hoor: nog steeds niet gefixed.

Aan de hand van drie verschillende uitgaande telefoontje naar verschillende providers (Vodafone, T-Mobile en KPN in ons geval) gaan ze nu kijken wat er op die momenten in het systeem gebeurde waardoor ons nummer niet werd meegestuurd. De helpdesk van Ziggo zelf kreeg ons nummer namelijk wel meegestuurd...

*zucht*
Klinkt wel alsof er inmiddels een wat technischer persoon naar jouw casus aan het kijken is, iemand die dieper in het systeem kan kijken. Langzaam maar zeker dring je door tot in de vuile bugs van de core van het netwerk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:28

WTM

Het blijft een log bedrijf en de klantenservice is niet goed toegerust om iets op te lossen dat niet standaard is. Ik ben nu al weer 3 maanden bezig om de juiste facturen te krijgen. Korting niet of niet goed berekend, gelukkig heb ik bewijs van de afspraken en opnames van d gesprekken. Maar eerst zien dan geloven dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Telefonie is inderdaad niet het sterkste punt van Ziggo. Na mijn nummer portering bij Ziggo mobiel vandaan kon iedereen me via mijn nieuwe mobiele provider bellen, alleen mensen met Ziggo mobiel kregen direct een ingesprektoon. Ik kreeg vervolgens een SMS van Ziggo dat ik een gemiste oproep had, terwijl ik al (weken!) bij de nieuwe provider zat. Heeft uiteindelijk ander halve maand geduurd voordat iemand het daar snapte en het heeft opgelost. Ben daardoor door deel van mijn familie onbereikbaar geweest en Ziggo zei doodleuk, je bent geen klant meer van ons dus we helpen je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
WTM schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:41:
Het blijft een log bedrijf en de klantenservice is niet goed toegerust om iets op te lossen dat niet standaard is. Ik ben nu al weer 3 maanden bezig om de juiste facturen te krijgen. Korting niet of niet goed berekend, gelukkig heb ik bewijs van de afspraken en opnames van d gesprekken. Maar eerst zien dan geloven dat het opgelost is.
Een log bedrijf, dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.
Heb ook een keertje gehad dat iets in de administratie niet klopte en dan bel ik even en wordt het gelijk opgelost. Gewoon rustig blijven, dan zijn die mensen echt bereid van alles voor je te regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Jordyz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:00:
[...]

Een log bedrijf, dat zou eigenlijk niet uit moeten maken.
Heb ook een keertje gehad dat iets in de administratie niet klopte en dan bel ik even en wordt het gelijk opgelost. Gewoon rustig blijven, dan zijn die mensen echt bereid van alles voor je te regelen :P
Nou, ik heb 3x gebeld en 3x zouden ze het nu echt oplossen. Controleer je vervolgens de afrekening, dan is het weer niet zoals ze toegezegd hadden..... Dus ze zijn wel van goede wil - of althans zo klinken ze - maar iets daadwerkelijk goed voor elkaar krijgen is een ander verhaal. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
WTM schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:03:
[...]

Nou, ik heb 3x gebeld en 3x zouden ze het nu echt oplossen. Controleer je vervolgens de afrekening, dan is het weer niet zoals ze toegezegd hadden..... Dus ze zijn wel van goede wil - of althans zo klinken ze - maar iets daadwerkelijk goed voor elkaar krijgen is een ander verhaal. |:(
Ja i know maar dan kom je waarschijnlijk bij het log bedrijf verhaal;

Die helpdesk medewerkers kunnen niet alles voor je regelen, ik heb dat toen ook gehad en iemand anders kon dat veranderen dus ie zou dat doen. Aan de ene kant goed dat werknemers niet zomaar alles kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Jordyz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Ja i know maar dan kom je waarschijnlijk bij het log bedrijf verhaal;

Die helpdesk medewerkers kunnen niet alles voor je regelen, ik heb dat toen ook gehad en iemand anders kon dat veranderen dus ie zou dat doen. Aan de ene kant goed dat werknemers niet zomaar alles kunnen veranderen.
De vraag is: als je iemand op een plek zet die iets moet kunnen oplossen, dan moet hij dat ook kunnen oplossen. Of ze moeten direct doorverbinden naar de partij die dat wel kan.... Met vriendelijkheid alleen komen ze er wat mij betreft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 05:47
Horizon Go plat?
De video is onderbroken. Onze excuses voor het ongemak.

Druk op de afspeelknop om de video opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Hier werkt het prima hoor! Althans mijn dochter zit nu tv te kijken op de iPad.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 05:47
DaveD1109 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Hier werkt het prima hoor! Althans mijn dochter zit nu tv te kijken op de iPad.
Niet de app, gewoon via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man, dat mobiel bellen bij ziggo... wil van vodafone overstappen naar ziggo, probeer het al 3 weken. Kreeg eerst 2 keer een mail (op een mailadres dat ik nooit lees, maar ziggo kennelijk heeft van mij) dat ze mij niet als klant kunnen vinden (helaas weten ze wel de rekeningen te sturen)...

vervolgens bellen: ja meneer, ik kan u niet helpen, ik krijg een foutmelding als ik ziggo mobiel voor u wil aanvragen: X

nou, naar een expert helpdesk, die man schreef volgens mij alles op papier op en ik zou een mail krijgen, wederom niets gehad... kan ik weer bellen over een paar dagen ...

wel tof dat ze nu een formule 1 tijdschrift opeens 8 maanden lang bij mij gratis bezorgen, is me wat onduidelijk hoe en wat, maar een formule 1 tijdschrift is tof en ik ga er lekker van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:38:
Man man, dat mobiel bellen bij ziggo... wil van vodafone overstappen naar ziggo, probeer het al 3 weken. Kreeg eerst 2 keer een mail (op een mailadres dat ik nooit lees, maar ziggo kennelijk heeft van mij) dat ze mij niet als klant kunnen vinden (helaas weten ze wel de rekeningen te sturen)...

vervolgens bellen: ja meneer, ik kan u niet helpen, ik krijg een foutmelding als ik ziggo mobiel voor u wil aanvragen: X

nou, naar een expert helpdesk, die man schreef volgens mij alles op papier op en ik zou een mail krijgen, wederom niets gehad... kan ik weer bellen over een paar dagen ...

wel tof dat ze nu een formule 1 tijdschrift opeens 8 maanden lang bij mij gratis bezorgen, is me wat onduidelijk hoe en wat, maar een formule 1 tijdschrift is tof en ik ga er lekker van genieten.
Ze worden ook te groot om alles nog in goede banen te kunnen leiden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MdO82 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:40:
[...]

Ze worden ook te groot om alles nog in goede banen te kunnen leiden ;)
Nah, dit is gewoon een gevolg van de geweldige UPC / LibertyGlobal administratieve processen. Ik weet nog dat het ook altijd zo'n genot was om iets te regelen bij UPC toen ze nog Chello heetten. Dat ging allemaal zo heerlijk vloeiend en probleemloos dat mijn ouders direct overstapten toen er concurrentie kwam :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PauseBreak schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:20:
[...]

Nah, dit is gewoon een gevolg van de geweldige UPC / LibertyGlobal administratieve processen. Ik weet nog dat het ook altijd zo'n genot was om iets te regelen bij UPC toen ze nog Chello heetten. Dat ging allemaal zo heerlijk vloeiend en probleemloos dat mijn ouders direct overstapten toen er concurrentie kwam :+
Wij ook :+

... En 3 weken later weer terug bij Chelloo, want de concurrentie had nog minder administratieve kwaliteiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 11:16
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:38:
Kreeg eerst 2 keer een mail (op een mailadres dat ik nooit lees, maar ziggo kennelijk heeft van mij) dat ze mij niet als klant kunnen vinden (helaas weten ze wel de rekeningen te sturen)...
Dat vind ik toch echt je eigen verantwoordelijkheid en daarvan kun je moeilijk de schuld bij Ziggo leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Laatst online: 22:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik zit nu met een beetje raar probleem.

Mijn situatie:
Ik heb van Ziggo een Technicolor TC7200. Deze doet de router taken en dhcp en dergelijke. Daaraan zit een NAS, een Airport (in brugmodes, doet dus niks met IP-adressen), een pc en een router (voor gast-netwerk, deze zit met de wan port aan de Technicolor en heeft een vast extern IP-adres die binnen ons eigen subnet valt).

Mijn probleem:
Onze Technicolor TC7200 herstart zich zomaar, zonder reden of aanleiding: weg internet en bellen. Daarna moet die weer helemaal opstarten. Ik heb hier als verschillende keren over gebeld met de klantenservice. Zij zeggen elke keer dat het aan ons licht en dat zij er niks aan kunnen doen (op het moment dat ik bel is de modem alweer online, ze zien er niks raars aan). Ze zeggen dat hij herstart omdat er een IP-fout is. Ik weet dat er geen andere dhcp-servers in het netwerk zijn. De klantenservice zegt dus dat het aan ons licht en zeggen dat zij er niks aan kunnen doen. Wat moet ik doen om dit probleem opgelost te krijgen? Het is al zeker drie keer gebeurt. Ik denk dat het in het apparaat zit, maar de klantenservice wil dat niet geloven. |:( |:( |:(

Als er nog meer informatie nodig is, zal ik die geven.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:19:

Mijn situatie:
Ik heb van Ziggo een Technicolor TC7200. Deze doet de router taken en dhcp en dergelijke. Daaraan zit een NAS, een Airport (in brugmodes, doet dus niks met IP-adressen), een pc en een router (voor gast-netwerk, deze zit met de wan port aan de Technicolor en heeft een vast extern IP-adres die binnen ons eigen subnet valt).

Mijn probleem:
Onze Technicolor TC7200 herstart zich zomaar, zonder reden of aanleiding: weg internet en bellen. Daarna moet die weer helemaal opstarten. Ik heb hier als verschillende keren over gebeld met de klantenservice. Zij zeggen elke keer dat het aan ons licht en dat zij er niks aan kunnen doen (op het moment dat ik bel is de modem alweer online, ze zien er niks raars aan). Ze zeggen dat hij herstart omdat er een IP-fout is. Ik weet dat er geen andere dhcp-servers in het netwerk zijn. De klantenservice zegt dus dat het aan ons licht en zeggen dat zij er niks aan kunnen doen. Wat moet ik doen om dit probleem opgelost te krijgen? Het is al zeker drie keer gebeurt. Ik denk dat het in het apparaat zit, maar de klantenservice wil dat niet geloven. |:( |:( |:(

Kan je de signaal (docsis) gegevens van je modem hier eens posten? Hoe en wat staat hier; [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Onze Technicolor TC7200 herstart zich zomaar, zonder reden of aanleiding: weg internet en bellen. Daarna moet die weer helemaal opstarten.

...

Ik heb drie vragen eigenlijk:
  • Even de helpdesk vraag: "Wat doen de lampjes op het modem als hij zich herstart?"
  • Valt het internet al weg voordat de TC7200 herstart?
  • Wat staat er in de log van het modem?*

*: Ik verwacht iets met T3 timeout en MDD timeout rond het tijdstip dat hij herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

rick77 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:31:
[...]

Als je een goede internetverbinding hebt werkt dat prima. Kwaliteit schijnt inderdaad wat lager te zijn dan HD. Apple devices hebben ook de mogelijkheid om te casten vanuit de Horizon app.

Het scheelt je bovendien huur van een extra Horizon box.
De Chromecast is geconfigureerd.
Van zowel iPhone, iPad en Android phone werkt het geweldig. De kwaliteit is gewoon zeer goed te noemen. De TV op de slaapkamer is natuurlijk ook wat kleiner dan in de woonkamer en heeft geen extern geluidssysteem. De goedkoopste oplossing om TV te kijken.

De Wifi is misschien nog wat onstabiel, maar ik kan mijn 2e AP ook nog verplaatsen om dat op te lossen. Ik kan het iedereen aanraden voor een 2e TV en geen zin om COAX te gaan trekken of 5 euro per maand te betalen voor een extra horizon box.

Het nadeel van de Chromecast:
Replay TV mag niet worden gecast in de horizon go app
MyPrime mag niet worden gecast in de horizon go app

Voor mij geen probleem, maar voor anderen misschien wel. Het meeste wat ik terug wil kijken is op NPO 1,2 of 3 en met de NPO app kun je die afleveringen ook casten.

Prima oplossing, kan ik zeker aanraden. Uiteindelijk was op voor 31.50 eur klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:41
Die router heeft een ander IP dan de technicolor? Want als je interne netwerk dezelfde IP reeks als de technicolor heeft leidt dat tot problemen. Want ja waar moet verkeer heen.

Dus is dat hetzelfde ze het interne netwerk van de router op iets geks (192.168.155.*) zoiets.

Mijn situatie:

Mijn probleem:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

deamosreapos schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:52:
Die router heeft een ander IP dan de technicolor? Want als je interne netwerk dezelfde IP reeks als de technicolor heeft leidt dat tot problemen. Want ja waar moet verkeer heen.

Dus is dat hetzelfde ze het interne netwerk van de router op iets geks (192.168.155.*) zoiets.

[...]
De technicolour heeft IP reeks 192.168.0.*** en de router voor gastnetwerk heeft als externe IP-adres 192.180.0.* en als interne reeks 192.168.1.***.
ArcticWolf schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Kan je de signaal (docsis) gegevens van je modem hier eens posten? Hoe en wat staat hier; [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9
Ik heb die gegevens zoals ze in het begin staan niet kunnen vinden.
ANdrode schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:47:
[...]

Ik heb drie vragen eigenlijk:
[list]
• Even de helpdesk vraag: "Wat doen de lampjes op het modem als hij zich herstart?"
De lampjes gaan helemaal uit en dan 1 voor 1 weer aan, als ze allemaal aan staan gaan ze een paar keer in een achterelkaar aan en uit. Net als bij het opstarten, wanneer je de stekker erin steekt.
• Valt het internet al weg voordat de TC7200 herstart?
Nee, wanneer het internet weg is en je naar de modem kijkt zijn de lampjes bezig, zie hierboven.
• Wat staat er in de log van het modem?*
[/list]
Hier is de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
2016-07-14 06:10:04: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-14 09:09:17: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=44:32:c8:70:d7:f8;CMTS-MAC=c...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
--- -- --:--:--: [Info] Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2016-07-12 12:34:25: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-10 07:44:50: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-09 18:20:41: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-03 04:30:15: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-03 03:54:22: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-01 13:53:56: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-30 13:28:53: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=44:32:c8:70...
2016-06-28 18:05:03: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-27 16:02:23: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-27 15:16:46: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
--- -- --:--:--: [Major] No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=44:32:c8:70...
2016-06-26 10:40:04: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-20 12:19:40: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-18 16:23:13: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-13 22:32:23: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-11 08:15:07: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-09 21:02:13: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
[2016-03-26 19:45:14]: [Info] Teardrop or derivative 3 77.249.142.62:27032 178.35.156.239:27032
[2016-06-26 09:48:01]: [Info] IP packet w/MC or BC SRC addr 99 192.168.0.51:58971 207.46.134.255:443
[2016-06-26 12:35:06]: [Info] Teardrop or derivative 3 255.255.255.255:48879 192.168.0.15:29696
[2016-06-30 15:15:57]: [Info] IP packet w/MC or BC SRC addr 18 192.168.0.17:53046 207.46.134.255:443
[2016-06-30 13:54:56]: [Info] Teardrop or derivative 3 255.255.255.255:0 192.168.0.15:0
[2016-07-02 20:18:30]: [Info] IP packet w/MC or BC SRC addr 18 192.168.0.44:65468 207.46.134.255:443
[2016-07-02 22:10:20]: [Info] Teardrop or derivative 6 255.255.255.255:0 192.168.0.15:0
[2016-07-12 16:06:15]: [Info] IP packet w/MC or BC SRC addr 131 192.168.0.17:64082 207.46.134.255:443
[2016-07-13 11:06:10]: [Info] Teardrop or derivative 3 255.255.255.255:27032 192.168.0.49:27032
[2016-07-14 21:30:59]: [Info] IP packet w/MC or BC SRC addr 45 192.168.0.47:56186 207.46.134.255:443

*: Ik verwacht iets met T3 timeout en MDD timeout rond het tijdstip dat hij herstart.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie wel T3 timeouts, maar de laatste is van twee weken terug. Als het nu al twee weken stabiel draait zijn de T3 timeouts inderdaad het probleem.

EDIT: De afgeknipte regels zijn blijkbaar zelfs T4 timeouts, zie hieronder.

[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 15-07-2016 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:11:
[...]
Hier is de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2016-07-14 06:10:04: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-14 09:09:17: [Info] TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=44:32:c8:70:d7:f8;CMTS-MAC=c...
--- -- --:--:--: [Warn] DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC...
2016-07-12 12:34:25: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-10 07:44:50: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-09 18:20:41: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-03 04:30:15: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-03 03:54:22: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-07-01 13:53:56: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-30 13:28:53: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

[...]
Ik denk dat de 'afgeknipte regels dit zijn:
code:
1
Jul  1 10:41:02 192.168.0.1 [Major]: Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=cc:35:de:ad:be:ef;CMTS-MAC=00:1d:de:ad:be:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Oftewel 'T4 timeouts'. T4 timeouts wijzen op problemen met het signaal. Hierover zou ik toch met Ziggo bellen. Als er daarna nog steeds problemen zijn dan moeten we het in obscure problemen met de firmware van het modem zoeken.
In dat geval zou ik gewoon via web-care vragen om een Connect Box ipv dit te debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ANdrode schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat de 'afgeknipte regels dit zijn:
code:
1
Jul  1 10:41:02 192.168.0.1 [Major]: Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=cc:35:de:ad:be:ef;CMTS-MAC=00:1d:de:ad:be:ef;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Oftewel 'T4 timeouts'. T4 timeouts wijzen op problemen met het signaal. Hierover zou ik toch met Ziggo bellen. Als er daarna nog steeds problemen zijn dan moeten we het in obscure problemen met de firmware van het modem zoeken.
In dat geval zou ik gewoon via web-care vragen om een Connect Box ipv dit te debuggen.
Dat het afgeknipte regels zijn zou best kunnen, maar ze komen direct van uit de log van de modem. Waar kan ik naartoe bellen zodat er wat gebeurt en niet dat ze dan zeggen dat ze niks kunnen doen? En hoe moet ik het aanpakken (ik heb al heel vaak gebeld, maar elke met hetzelfde resultaat)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Onze Technicolor TC7200 herstart zich zomaar, zonder reden of aanleiding: weg internet en bellen. Daarna moet die weer helemaal opstarten. Ik heb hier als verschillende keren over gebeld met de klantenservice. Zij zeggen elke keer dat het aan ons licht en dat zij er niks aan kunnen doen (op het moment dat ik bel is de modem alweer online, ze zien er niks raars aan). Ze zeggen dat hij herstart omdat er een IP-fout is. Ik weet dat er geen andere dhcp-servers in het netwerk zijn. De klantenservice zegt dus dat het aan ons licht en zeggen dat zij er niks aan kunnen doen.
Hier is de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
2016-06-28 18:05:03: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-27 16:02:23: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-27 15:16:46: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-26 10:40:04: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-20 12:19:40: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-18 16:23:13: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-13 22:32:23: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-11 08:15:07: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
2016-06-09 21:02:13: [Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
--- -- --:--:--: [Major] SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...

De reactie van de Ziggo/UPC helpdesk toont maar weer aan met wat voor een enorm gebrek aan kennis, kunde en inzicht Ziggo/UPC te kampen heeft. Het modem log staat vol met T4 timeout meldingen, de "[Major] Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un..." regels, en Ziggo/UPC ziet niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:25:
[...]

Dat het afgeknipte regels zijn zou best kunnen, maar ze komen direct van uit de log van de modem. Waar kan ik naartoe bellen zodat er wat gebeurt en niet dat ze dan zeggen dat ze niks kunnen doen? En hoe moet ik het aanpakken (ik heb al heel vaak gebeld, maar elke met hetzelfde resultaat)?
Gewoon zeggen dat je last hebt van T3 en T4 errors.

Maar het zou handig zijn als je de docsis waardes kan vinden en voorhanden hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aha, die afgeknipte verhalen zijn T4 timeouts? Wel ongelooflijk knullig dat de log entry dan niet begint met 'T4 timeout'. Juist om deze reden moet je in een log altijd het belangrijkste als eerste noemen 8)7 Bij een T4 timeout start je modem inderdaad compleet opnieuw op, dus dat kan heel goed zijn wat je ziet gebeuren. Dit wordt meestal veroorzaakt door een slecht signaal.

Moet je je voor de lol eens voorstellen wat er zou gebeuren als de NS op deze manier kritieke problemen naar reizigers zou communiceren.
"De Minister van Infrastructuur en Milieu heeft geld uitgetrokken om aan het spoor te werken. Hierop heeft Prorail besloten om dit weekend aan het spoor te werken nabij Utrecht Centraal. Op bepaalde trajecten kunnen geen treinen rijden. De intercity naar Gouda rijdt niet." >:)
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Maar het zou handig zijn als je de docsis waardes kan vinden en voorhanden hebt...
Docsis waardes zijn in die Technicolor dingen niet op te vragen 8)7 Tezamen met het halve logboek en de WiFi-issues waar iedereen het over heeft bij de TC7210 begint mijn waardering voor dat merk ook steeds verder te zakken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Werd net gebeld dat thuis het internet niet werkt, voordat ik ziggo bel hier even kort de vraag stellen.

Vorige week gebeld voor de upgrade van 200 naar 300 mbit. Hiervoor is een nieuwe modem verstuurd, deze zou woensdag gebracht worden aldus de track&trace maar niet op komen dagen. Gisteren zijn ze langs geweest maar er was niemand thuis, ook niet bij de buren afgegeven.

Kan het zijn dat het oude modem het nieuwe signaal niet kan verwerken ofzo? Begreep dat ik een nieuw modem nodig had omdat de ubee (type onbekend) niet meer dan 200mbit kan verwerken. Mijn verwachting zou zijn dat het gewoon zou blijven werken maar dan met een limiet op 200 ipv 300.

Enige wat er tot nu toe geprobeerd is is het uit en aanzetten van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:47:
Werd net gebeld dat thuis het internet niet werkt, voordat ik ziggo bel hier even kort de vraag stellen.

Vorige week gebeld voor de upgrade van 200 naar 300 mbit. Hiervoor is een nieuwe modem verstuurd, deze zou woensdag gebracht worden aldus de track&trace maar niet op komen dagen. Gisteren zijn ze langs geweest maar er was niemand thuis, ook niet bij de buren afgegeven.

Kan het zijn dat het oude modem het nieuwe signaal niet kan verwerken ofzo? Begreep dat ik een nieuw modem nodig had omdat de ubee (type onbekend) niet meer dan 200mbit kan verwerken. Mijn verwachting zou zijn dat het gewoon zou blijven werken maar dan met een limiet op 200 ipv 300.

Enige wat er tot nu toe geprobeerd is is het uit en aanzetten van het modem.
Nee, het signaal blijft hetzelfde en het oude modem behoort te blijven werken (in ieder geval totdat het nieuwe is aangesloten).

Je hebt het nieuwe modem nodig omdat 300 Mbit/s via het oude modem een te zware belasting voor het netwerk zou opleveren. Je nieuwe modem kan namelijk die 300 Mbit/s verdelen over 16 downstream frequenties en het oude modem maar over 8 frequenties waardoor die onevenredig veel belast worden.

Kun je op www.postnl.nl niet via je Track&Trace code zien waar je nieuwe modem nu is?

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 15-07-2016 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ArcticWolf schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:38:
[...]

Ik heb net naar Ziggo gebeld. Het begon met wachttijd.
Het was inderdaad de verbinding tussen de wijkkast en de modem, waardoor de verbinding uitviel en de modem herstartte. Ik krijg morgen (of volgende week) een nieuwe kabel en spitter toegestuurd. Hopen dat de problemen dat opgelost zijn. Anders komt er een monteur. Ik zal laten weten hoe het is afgelopen.

Iedereen bedankt voor de informatie en hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 15-07-2016 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Jerrythafast schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:05:
[...]

Nee, het signaal blijft hetzelfde en het oude modem behoort te blijven werken (in ieder geval totdat het nieuwe is aangesloten).

Je hebt het nieuwe modem nodig omdat 300 Mbit/s via het oude modem een te zware belasting voor het netwerk zou opleveren. Je nieuwe modem kan namelijk die 300 Mbit/s verdelen over 16 downstream frequenties en het oude modem maar over 8 frequenties waardoor die onevenredig veel belast worden.

Kun je op www.postnl.nl niet via je Track&Trace code zien waar je nieuwe modem nu is?
Toch vreemd dat het niet meer werkt dan, begrijp dat het al sinds gisterenavond niet meer werkt dus geen kortstondige storing. Ik ga Ziggo wel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Woensdag een vervangende horizon box gekregen omdat de oude wel extreem veel herrie maakte.
Sinds woensdag middag bezig om de box geregistreerd te krijgen in het ziggo netwerk.
Hij blijft staan op een ogenblik geduld aub.
De foutcode 1060 geeft hij.
Woensdag gebeld met ziggo, ik activeer hem handmatig, duurt max 24 uur...was het antwoord.
Donderdag, geen beeld, gebeld. Oh de activering mislukte. Wacht u nog eens 24 uur.....
En nu vrijdag, nog geen beeld.
Wat moet je hier nou weer mee?
Ben die horizonbox wel goed zat inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:25:
[...]
Ik heb eerst mijn situatie zo simpel mogelijk gemaakt. Dus modem in router mode, alleen Ziggo hardware. Daardoor kan Ziggo niet mijn keuzes als oorzaak aanwijzen.

Daarna waren bij het bellen de magische termen 'internet valt weg en het modem lijkt zichzelf steeds te resetten', 'als ik in de "syslog" van het modem kijk' ... 'T4 timeouts'. Bij mij werd er daarna direct een monteur gestuurd, misschien omdat de problemen direct bij het begin van het contract begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:30
wesley2004 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:20:
Woensdag een vervangende horizon box gekregen omdat de oude wel extreem veel herrie maakte.
Sinds woensdag middag bezig om de box geregistreerd te krijgen in het ziggo netwerk.
Hij blijft staan op een ogenblik geduld aub.
De foutcode 1060 geeft hij.
Woensdag gebeld met ziggo, ik activeer hem handmatig, duurt max 24 uur...was het antwoord.
Donderdag, geen beeld, gebeld. Oh de activering mislukte. Wacht u nog eens 24 uur.....
En nu vrijdag, nog geen beeld.
Wat moet je hier nou weer mee?
Ben die horizonbox wel goed zat inmiddels.
probeer of je m wel kunt registreren als de box rechtstreeks op je aansluitpunt zit, dus zonder dat je modem eraan zit. Doet ie t dan ook niet meteen Ziggo bellen en melden dat je dat ook getest hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
commentator schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:19:
[...]

probeer of je m wel kunt registreren als de box rechtstreeks op je aansluitpunt zit, dus zonder dat je modem eraan zit. Doet ie t dan ook niet meteen Ziggo bellen en melden dat je dat ook getest hebt ;)
Alle splitters er al tussenuit gehaald.
Hoor net dat het nog drie dagen kan duren.
Dus ik zeg verbind me door naar opzeggen. Daar gingen ze nog even iets proberen. Hang er nu in de wacht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Malt007 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:12:
[...]

Toch vreemd dat het niet meer werkt dan, begrijp dat het al sinds gisterenavond niet meer werkt dus geen kortstondige storing. Ik ga Ziggo wel bellen.
Ziggo gaat ervan uit dat de ubee kapot is na wat testen. Erg toevallig maar als het goed is wordt vandaag het nieuwe modem geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 13:32
Als ik de Ziggo helpdesk bel moet ik eerst mijn postcode en huisnummer inspreken. Een even tijdrovend als irritant gebeuren. Weet iemand het nut ervan? Want elke medewerker die ik daarna te spreken krijgt vraagt telkens weer mijn postcode en huisnummer..
Pagina: 1 ... 112 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.