Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-09 22:52
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:30:
[...]

hoe langzaam gaat dat downloaden van usenet? Je haalt toch wel minimaal 200Mbit?

Ik zit er sterk aan te denken om mijn overstap naar 300Mbit te annuleren en voor de 150Mbit te gaan, dan kan ik mijn ubee toch behouden?

Edit: net ziggo gebeld en mijn overstap naar de 300Mbit geannuleerd en 150Mbit upgrade maar aangevraagd en dat is inmiddels hier up en running op mijn vertrouwde ubee modem die ik nog een tijdje ga houden. Ik weet namelijk exact wat er gebeurd als ik overstap naar een nieuwe modem waar sommigen hier nog problemen mee hebben, dan krijg ik die problemen ook. Want bij mij gaat het altijd fout in dit soort situaties. En een ezel stoot zich niet 3 keer aan dezelfde steen :D
Ik heb vorige week de connect box update gekregen (NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH) en kan je vertellen dat alle pagina's weer even snel laden als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:33:
Ah, ik wist dat ik het ergens had gelezen. Want volgens de datasheet van de modems kunnen ze tot 85Mhz zenden op QAM64, dus als je het extended plan aanhoud is dit ook gewoon binnen specificatie van euroDOCSIS 3.0.
Hangt van het modem af of wat er eventueel van de extended specificaties is geïmplementeerd. Het is namelijk geen verplichting dat EuroDOCSIS 3.0 apparatuur ook compatible is met de extended specificaties. Ze zijn immmers optioneel en die extended specifcaties zijn een latere aanvulling op de EuroDOCSIS 3.0 specificatie om ongebruikte ruimte alsnog te kunnen benutten. Nadeel is dat dan wel alle DOCSIS infrastructuur componenten geschikt moeten zijn voor dezelfde optionele uitbreiding die de provider wil toepassen. Een bepaald modem zou misschien qua hardware kunnen zenden in het gebied van 65 - 85 MHz, maar als de CMTS en andere infrastructuur componenten dat niet ondersteunen heb je er niets aan.
Vereist wel voor implem. wel de ombouw van alle versterkers en tv/radio dozen natuurlijk. Maar het is mogelijk binnen de extended spec.
Een provider zal alle infrastructuur componenten, dus ook de zendende en ontvangende apparatuur onder de loep moeten nemen omdat de extended specificatie een optionele uitbreiding is op de EuroDOCSIS specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:28:
Als je het gebied tot 87,5 Mhz wilt gebruiken voor upstream
Het gebied tot 85 MHz volgens de optionele uitbreiding (65 - 85 MHz) van de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
ArChie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:06:
[...]Een provider zal alle infrastructuur componenten, dus ook de zendende en ontvangende apparatuur onder de loep moeten nemen omdat de extended specificatie een optionele uitbreiding is op de EuroDOCSIS specificatie.
Dat begrijp ik maar we hadden het hier even over wat er bij ons aangepast zou moeten worden. Als je bij het Compal modem kijkt: Mercury contains the following components:
- EuroDOCSIS 3.0 Cable modem supporting 24 downstream channels and 8 upstream channels. The downstream full-bandwidth-capture tuner support downstream frequencies up to 1GHz while the upstream transmitter support frequencies up to 85MHz.

CMTS zal ook wel geschikt zijn en anders kan er een kaart gewisseld worden. Dus dan hou je de versterkers en de FN over. Zoals in mijn plaatje te zien is is dat een kwestie van de 2 filters uitwisselen. FN zelfde verhaal. In een woonkamer situatie zou de GUT14D door een VQ601 vervangen moeten worden en dan ben je er inprincipe. (hardwarematig dan) Al met al niet een heel ingrijpende situatie mits analog FM eraf is. Al zie ik ze het nog niet zo snel doen natuurlijk :) We zaten een jaar terug nog op 50Mhz dus wie weet...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:16:
Nu: 65 MHz grens (EURODOCSIS 3.0), 57.800.000 Hz/5.120 ksps symbol rate
Bovenste upstream slot in grid wordt dus (hier) niet gebruikt. @Archie: klopt dat?
Hangt van het upstream frequentieplan van de provider af. Voormalig UPC en voormalig Ziggo hanteren ieder hun eigen indeling en ook met andere kabelbedrijven zijn er weer verschillen in aantal en plaatsing. Een upstream met een symbolrate van van 2560 kSym/s heeft een bandbreedte van 3.2 MHz en met een symbolrate van 5120 kSym/s een bandbreedte van 6.4 MHz. Andere upstream symbolrate configuraties ben ik nog niet tegen gekomen in de downstream captures.
Elke 6,9 MHz een upstream.
Hangt af van de indeling die het kabelbedrijf toepast. Er zijn ook kabelbedrijven die ze op een 8 MHz raster zetten. Kennelijk denken die kabelbedrijven dat de upstreams dezelfde bandbreedte hebben als de downstreams.
Potentieel: 85 MHz als grens grens. Als je dezelfde afstand neemt tussen upstreams kan je dus nog twee 5.120 ksps upstreams en een 2.560 upstream kwijt.
Ik denk dat kabelbedrijven wel iets anders aan hun hoofd hebben dan nu nog een EuroDOCSIS 3.0 infrastructuur te gaan aanpassen aan optionele extensies. Als ze al aanpassingen gaan doen zal dat ter voorbereiding zijn van een eventuele introdcutie van DOCSIS 3.1. Ook zullen sommige kabelbedrijven zich misschien afvragen of het niet verstandiger is om de symmetrische ontwikkelingen af te wachten om te voorkomen dat de boel weer op de schop moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:46

Roetzen

he.net Certified Sage

ArChie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:09:
[...]

Het gebied tot 85 MHz volgens de optionele uitbreiding (65 - 85 MHz) van de specificaties.
Dat maakt in de praktijk voor het filterprobleem niet zo veel verschil. Het is ook heel moeilijk een filter te maken dat 85 MHz nog goed doorlaat en 87,5 MHz goed tegenhoudt. Het kan wel, maar dan wordt het veel te groot om in een klein doosje te proppen. Zulke filters werden vroeger wel in mobilofoons gebruikt, maar die waren niet voor niets zo groot. Een groot voordeel van de komst van de GSM was dat die niet gelijktijdig zendt en ontvangt, maar dat om de beurt doet. Daarmee kan het volumineuze duplexfilter vervallen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:16:
Dat begrijp ik maar we hadden het hier even over wat er bij ons aangepast zou moeten worden. Als je bij het Compal modem kijkt: Mercury contains the following components:
- EuroDOCSIS 3.0 Cable modem supporting 24 downstream channels and 8 upstream channels. The downstream full-bandwidth-capture tuner support downstream frequencies up to 1GHz while the upstream transmitter support frequencies up to 85MHz.
Ziggo/UPC heeft ook modems die maar tot 65 MHz gaan.
CMTS zal ook wel geschikt zijn en anders kan er een kaart gewisseld worden. Dus dan hou je de versterkers en de FN over. Zoals in mijn plaatje te zien is is dat een kwestie van de 2 filters uitwisselen. FN zelfde verhaal. In een woonkamer situatie zou de GUT14D door een VQ601 vervangen moeten worden en dan ben je er inprincipe. (hardwarematig dan) Al met al niet een heel ingrijpende situatie mits analog FM eraf is. Al zie ik ze het nog niet zo snel doen natuurlijk :) We zaten een jaar terug nog op 50Mhz dus wie weet...
Nogal wat aannames over de infrastructuur. Gezien openstaande straatkasten foto's kom je van alles en nog wat tegen qua apparatuur. We hebben hier ook al een paar keer groot onderhoud gehad om ervoor te zorgen dat de infrastructuur geschikt werd voor bijvoorbeeld meer DVB-C transport streams terwijl dat toch allemaal al jaren mogelijk was volgens de DVB-C specificaties. En niet alleen in de infrastructuur van Ziggo/UPC, maar ook bij de gebruikte compenenten in huis bij de klanten. Ziggo/UPC is niet voor niets bezig om overal oude AOP's te vervangen zodra er een monteur langskomt. De vervangende AOP is overigens ook al weer niet toekomstvast als je kijkt naar de nieuwe DOCSIS 3.1 specificaties.

Maar goed, ik zie dit als een soortgelijke discussie als het afschakelen van analoge TV. Volstrekt zinloos. Uiteindelijk blijken er toch nog commerciële belangen te spelen waardoor de providers andere keuzes maken dan te kiezen voor wat technisch mogelijk zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vanavond even bezig geweest om een ziggo pakket aan te sluiten bij een kameraad met een nieuwe woning. Bij zijn nieuwe woning wordt alleen de kabel los opgeleverd in de meterkast. Dus ik naar de bouwmarkt een opbouwkastje gekocht (TRAS-2000B) alles netjes aangesloten. Splitter(pts-02kk) op de tv uitgang en tv op uitgang twee van de splitter, maar ik krijg maar geen signaal op de decoder, hij geeft 2 x 0% aan.

Iemand enige idee wat hier mis gaat? Ik heb alle kabels en cai-stekkers 3 keer na gekeken of ze goed aangesloten waren. Kan het zijn dat er nog geen signaal of dat de kabel nog niet in de wijkkast aangesloten is(tis een nieuwe woning, net opgeleverd) ? Of voldoet de TRAS-2000B niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:40:
[...]
Volgende update over de performance problemen:
  • Met lage belasting van het modem (weinig UDP) heb ik voorlopig (eerste 40 uur) na een reset geen DNS packet loss.
  • Ping is stabiel (binnen -> buiten, buiten -> modem) met weinig variantie.
  • HTTP response tijd (binnen -> buiten, buiten -> binnen) heeft veel variantie. Uitschieters van enkele honderden ms.
Even een update aan de hand van wat ik zie:
  1. Ping van buiten -> modem is constant laag. Géén outliers.
  2. Ping van binnen -> buiten heeft soms een pakket met hoge RTT.
Dat tweede effect is mij in smokeping niet zo opgevallen omdat smokeping bij de ping grafieken inzoomt. De meeste probes zijn namelijk wel snel. Bij de http of DNS targets (minder pogingen) zoomt hij eerder uit.

De RTT verveelvoudigd opeens:
code:
1
2
3
4
5
6
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=26 ttl=56 time=8.82 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=27 ttl=56 time=11.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=28 ttl=56 time=9.92 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=29 ttl=56 time=82.1 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=30 ttl=56 time=11.7 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=31 ttl=56 time=14.9 ms

Met een TC 7200 gebeurde dit niet (ook niet in metingen).

Bij pings van buiten naar het modem toe gebeurt dit niet (!). Ziet iemand anders hetzelfde effect? Of moet ik toch beter naar mijn eigen setup kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:30:
[...]

hoe langzaam gaat dat downloaden van usenet? Je haalt toch wel minimaal 200Mbit?

Ik zit er sterk aan te denken om mijn overstap naar 300Mbit te annuleren en voor de 150Mbit te gaan, dan kan ik mijn ubee toch behouden?

Edit: net ziggo gebeld en mijn overstap naar de 300Mbit geannuleerd en 150Mbit upgrade maar aangevraagd en dat is inmiddels hier up en running op mijn vertrouwde ubee modem die ik nog een tijdje ga houden. Ik weet namelijk exact wat er gebeurd als ik overstap naar een nieuwe modem waar sommigen hier nog problemen mee hebben, dan krijg ik die problemen ook. Want bij mij gaat het altijd fout in dit soort situaties. En een ezel stoot zich niet 3 keer aan dezelfde steen :D
Ik haal de 200Mbit eigenlijk amper. Meestal rond de 160-180...

En nogmaals, het ligt echt niet aan de nieuwsgroepserver of de server die de download uitvoert.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Aapie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:05:
Kan het zijn dat er nog geen signaal of dat de kabel nog niet in de wijkkast aangesloten is(tis een nieuwe woning, net opgeleverd) ? Of voldoet de TRAS-2000B niet?
Ik vermoed dat er geen signaal op de kabel staat. Overigens is een TRAS2000 niet geschikt als AOP (niet gavlanisch gescheiden) maar dat maakt niets uit voor het doorgeven van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:27:
[...]

Ik vermoed dat er geen signaal op de kabel staat. Overigens is een TRAS2000 niet geschikt als AOP (niet gavlanisch gescheiden) maar dat maakt niets uit voor het doorgeven van het signaal.
Ok, dat wist ik niet. Maar ik zou dus wel gewoon tv signaal moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Aapie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:32:
Qua signaal moet het gewoon werken met een TRAS2000. Maar het een beter idee om een echte AOP te plaatsen, als je Ziggo even belt dat deze ontbreekt komen ze hem gratis plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:02:
[...]

En een week later kon je nieuwe schijven halen? :+ Goed om te weten, dan zal het niet liggen aan de warmte. Zal eens in de gaten houden of deze problemen blijven na de verhuizing.
Gelukkig niet :o heb de NAS nog geen dag erin gehad, schrok een beetje van de temperatuur stijging zeg maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Aapie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Wat je kunt doen is met een (kleine tv) even ergens anders analoog zenders zoeken. En dan met een kabeltje direct op de TRAS aansluiten. Heb je dan niks weet je genoeg. Niet stiekem in de meterkast nog een AOP die niet verbonden is met de woonkamer?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Jim423 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:59:
[...]

Wat je kunt doen is met een (kleine tv) even ergens anders analoog zenders zoeken. En dan met een kabeltje direct op de TRAS aansluiten. Heb je dan niks weet je genoeg. Niet stiekem in de meterkast nog een AOP die niet verbonden is met de woonkamer?
Nee, ik ben zelf aardig technisch... vroeg me alleen af of die tras2000 de oorzaak was. Het is een nieuwbouw woning waar de groene kabel van uit de weg los in de meterkast ligt. Vandaar dat ik de TRAS daarop aangesloten had. Morgen komt de ziggo monteur de AOP voor elkaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aapie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:32:
[...]

Nee, ik ben zelf aardig technisch... vroeg me alleen af of die tras2000 de oorzaak was. Het is een nieuwbouw woning waar de groene kabel van uit de weg los in de meterkast ligt. Vandaar dat ik de TRAS daarop aangesloten had. Morgen komt de ziggo monteur de AOP voor elkaar maken.
AOP is inderdaad gewoon het werk van Ziggo. Wordt kosteloos gedaan. Je hoeft je alleen zorgen te maken over de verdere huisinstallatie. In dit geval was Ziggo er duidelijk nog niet aan toe gekomen om de kabels af te monteren in die nieuwbouwwoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Inprincipe wordt iedereen gewoon aangesloten bij nieuwbouw. Dus ik vraag me af of de versterkers e.d. er dan wel inhangen buiten. Maar dat zal morgen blijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:17
In nieuwbouwhuizen vervangt de Ziggo monteur ook gewoon de AOP en de WCD en plaats even vrolijk een versterker in de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou de monteur een versterker plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38

PauseBreak

derp!

commentator schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:21:
In nieuwbouwhuizen vervangt de Ziggo monteur ook gewoon de AOP en de WCD en plaats even vrolijk een versterker in de meterkast
Hier is anders alleen het AOP geplaatst. Plaatsen, doormeten, modem aansluiten en activeren en de beste man was weer weg. Geen versterker geplaatst en geen WCDs vervangen want dat was niet nodig.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 22:17
ArcticWolf schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:12:
geen idee, is hier in de buurt op meerdere plekken gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Niet doodgewoon doordat een te laag signaalniveau werd gemeten? Standaard plaatsen lijkt het me weinig zinvol. En het is bovendien nogal kostbaar, dus dat het een nieuw beleid is lijkt me heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

commentator schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:47:
[...]

Bij horizon installaties wordt wel eens versterker geplaatst jah. wat uit de uitlegt blijkt die ik heb gekregen.

Als het modem al met met hoge waardes zit terug te zenden. Dan zal een horizon die nog eventuele splitters en extra kabel voor zen bakkes krijgt nog niet eens sterk genoeg zijn om retour signaal op te kunnen zetten, of gaat door zijn zwakke retour rotzooi creëren in de retour band waar de hele wijk last van kan hebben...

Dus versterker, want dan is de verdeling direct geregeld in huis en retour ook naar ziggo's eisen.
Lijkt me dus dat ze de veilige route nemen om problemen voor te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 01-07-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Aapie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:32:
[...]

Vandaag is er een monteur geweest en idd geen signaal. De kabel was niet eens aangesloten op de wijkkast. O-)

Dus.... inmiddels opgelost! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszjuh
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-03-2024
Swordlord schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:32:
[...]

Bij horizon installaties wordt wel eens versterker geplaatst jah. wat uit de uitlegt blijkt die ik heb gekregen.

Als het modem al met met hoge waardes zit terug te zenden. Dan zal een horizon die nog eventuele splitters en extra kabel voor zen bakkes krijgt nog niet eens sterk genoeg zijn om retour signaal op te kunnen zetten, of gaat door zijn zwakke retour rotzooi creëren in de retour band waar de hele wijk last van kan hebben...

Dus versterker, want dan is de verdeling direct geregeld in huis en retour ook naar ziggo's eisen.
Lijkt me dus dat ze de veilige route nemen om problemen voor te zijn.
Dat is de in de basis correct, Horizons hebben een binnenkomend signaal ( downstream ) en een uitgaand signaal ( upstream ) Deze moeten beide binnen bepaalde waardes vallen. Het moment dat de upstream tegen de rand van het maximale aanstaat, willen monteurs vaak een versterker plaatsen. Dat doen ze om gezeik te voorkomen, praktijk heeft geleerd dat horizon's 'gevoelige' apparaten zijn. En dus vaak een secuurder signaal nodig hebben. i.p.v. een splitter plaatsen ( wat de downstream omlaag brengt en de upstream omhoog ) Plaats een monteur vaker een versterker, zodat je als je wilt gelijk andere apparaten kan aansluiten en om signalen zo goed mogelijk te krijgen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 12:23
Mijn ziggo is ook binnen, technicolor tc7210 modem waar ik mij nu al aan erger. Na 5 ghz wifi uit te hebben gezet heb ik internet, wel geeft de wifi aan geen internet te hebben waardoor mijn telefoon niet automatisch verbind. Zal snel een alternatieve router halen en dit ding in bridge zetten. Is er in de tussentijd nog wat aan te doen zodat mijn telefoon wel gewoon verbinding maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Aapie schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:21:
[...]
Vandaag is er een monteur geweest en idd geen signaal. De kabel was niet eens aangesloten op de wijkkast. O-)

Dus.... inmiddels opgelost! d:)b
Hebben wij ook gehad, heel huizenblok was niet aangesloten want er was helemaal geen apparatuur in de straatkast geplaatst. Kwamen enkel wat kabels in omhoog 8)7

Destijds nog UPC. Heeft 2 weken geduurd voor het opgelost was. In de tussentijd wel drie keer een monteur geweest die stuk voor stuk naar aanleiding van een klacht van een andere buurman/buurvrouw kwamen kijken "wat er aan de hand kon zijn". Duurde natuurlijk niet lang voor ze doorhadden wat er was, maar werd niks mee gedaan :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Mij was beloofd dat binnen 72 uur de firmware van mijn connect box ge-update zou worden. nu 5 dagen later is dat nog niet gebeurd.
Ik dus maar weer bellen en krijg ik na 20x uit te leggen dat het aan de firmware ligt en niet aan de verbinding, die ze dan toch alsnog maar test want stel je voor dat je naar de klant luistert..
Daarna krijg ik maar te horen dat het een week kan duren, ook al heeft iemand die het 10 minuten eerder dan mij aan vroeg het 3 dagen geleden al ge-update gekregen.
Doorzetten naar de technische dienst zat er niet in, ik moet maar gewoon wachten.

Heerlijke klantenservice weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Bron schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:32:
Mij was beloofd dat binnen 72 uur de firmware van mijn connect box ge-update zou worden. nu 5 dagen later is dat nog niet gebeurd.
Ik dus maar weer bellen en krijg ik na 20x uit te leggen dat het aan de firmware ligt en niet aan de verbinding, die ze dan toch alsnog maar test want stel je voor dat je naar de klant luistert..
Daarna krijg ik maar te horen dat het een week kan duren, ook al heeft iemand die het 10 minuten eerder dan mij aan vroeg het 3 dagen geleden al ge-update gekregen.
Doorzetten naar de technische dienst zat er niet in, ik moet maar gewoon wachten.

Heerlijke klantenservice weer.
Ik denk niet dat de klantenservice zoiets kan toezeggen. Die laatste was iig verstandig en is nu weer een week van je verlost >:)

Misschien idee om terug te gaan naar 150Mbit met een stabiel modem of heb je die snelheid echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
jongetje schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:37:
[...]

Ik denk niet dat de klantenservice zoiets kan toezeggen. Die laatste was iig verstandig en is nu weer een week van je verlost >:)

Misschien idee om terug te gaan naar 150Mbit met een stabiel modem of heb je die snelheid echt nodig?
Ik zit op een 150mb ;)
Heb maar een pm gestuurd naar Anne via het Chelloo forum zoals anderen het hadden gedaan in dit topic. Daar heb ik momenteel meer vertrouwen in dan de telefonische helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56

WTM

Ik heb 't idee dat 't wat beter is met de verbinding na de firmware update inderdaad op de connectbox. Toch blijven UDP verbindingen traag 'aanvoelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
WTM schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:10:
Ik heb 't idee dat 't wat beter is met de verbinding na de firmware update inderdaad op de connectbox. Toch blijven UDP verbindingen traag 'aanvoelen'.
Zijn in metingen (b.v. smokeping) de 'pieken' waarbij je soms een hogere rtt hebt wel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk net in m'n modem en ben van 09 naar 07 gegaan blijkbaar :o
Software Version STF0.76.07
System Up Time 3 days 18h:57m:46s
Woensdag- en vrijdagnacht waren er werkzaamheden, hele modem log staat vol met T3 errors :+
Woensdag wat minor packetloss, vrijdagnacht van 1 tot 2 uur geen internet gehad (Smokeping stats).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l73eESsh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:21:
Kijk net in m'n modem en ben van 09 naar 07 gegaan blijkbaar :o

[...]

Woensdag- en vrijdagnacht waren er werkzaamheden, hele modem log staat vol met T3 errors :+
Woensdag wat minor packetloss, vrijdagnacht van 1 tot 2 uur geen internet gehad (Smokeping stats).

[afbeelding]
ik ben nog steeds blij met v07.. :D waar bepaalde zaken eerder binnen 2 min een timeout kregen zijn ze nu al 6 dagen continu actief zonder enig probleem :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

TFHfony

Professional Weirdo

SMSfreakie schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:55:
[...]

ik ben nog steeds blij met v07.. :D waar bepaalde zaken eerder binnen 2 min een timeout kregen zijn ze nu al 6 dagen continu actief zonder enig probleem :-)
Same here... Sinds die Technicolor TC7210 weer op v07 zit draait hij heerlijk stabiel...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 17:31
TFHfony schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:56:
[...]

Same here... Sinds die Technicolor TC7210 weer op v07 zit draait hij heerlijk stabiel...
Hier ook geen problemen meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
ArcticWolf schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:12:
commentator schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:47:
[...]

Nieuwbouwwoningen hebben vaak een lange kabel naar de woonkamer en meer dan 2 apparaten op de coax. Inprincipe kun je als vuistregel nemen dat je 1 splitter in de meterkast kan gebruiken (voor je modem) en dan maximaal ongeveer 10m C12 of 15m C9. Bij 2 splitters of langere kabels (bv vanuit je wcd id woonkamer naar je box ook nog 8m kabel) is er vaak al een versterker nodig. Bij lange kabels kom je snel downstream tekort en bij 2 of meer splitters gaat je upstream (retoursignaal) om zeep. Bij coaxkabels langer dan 20m (en ja dat komt voor) met name C12 is een versterker alleen niet meer voldoende: er moet dan ook een FEQ worden geplaatst op de tv kabel. Deze duwt de lage kanalen met 6dB in waardoor de hoge en lage kanalen even ''hard'' op je box aanmaken, immers hoge kanalen worden meer gedempt in de kabel en het signaal trekt scheef over afstand. Deze heeft een storingsmonteur op de bus als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Gek wordt ik ervan 8)7 : sinds mijn upgrade naar het 300mbit abonnement heb ik periodiek (aantal keer per uur een minuut geen internet).

Situatie:
TC7210 ( STF0.76.07 firmware).
Bridge modus.
R7000 Nighthawk (momenteel met kong ddwrt en ook geprobeerd met factory netgear firmware).

Symptomen:
Verkeer naar wan valt weg, heb een ping lopen (pinginfoview) naar verschillende ip's:
lan ip R7000 (geen time-outs).
lan ip TC 192.168.178.1 (geen time-outs).
diverse dns servers (google/ziggo) time-outs aantal keer per uur voor een seconde of 30~60.

Soms een dag geen last en het lijkt in de avond erger te zijn.

waardes TC:

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 6952000 386000000 Hz 4.0 dBmV 38.6 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 274000000 Hz 2.1 dBmV 38.4 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 282000000 Hz 2.2 dBmV 38.6 dB
4 Locked QAM256 75 6952000 290000000 Hz 2.1 dBmV 38.4 dB
5 Locked QAM256 76 6952000 298000000 Hz 2.4 dBmV 38.5 dB
6 Locked QAM256 77 6952000 306000000 Hz 2.6 dBmV 38.4 dB
7 Locked QAM256 78 6952000 314000000 Hz 2.9 dBmV 38.6 dB
8 Locked QAM256 79 6952000 322000000 Hz 3.0 dBmV 38.5 dB
9 Locked QAM256 80 6952000 330000000 Hz 3.4 dBmV 38.6 dB
10 Locked QAM256 81 6952000 338000000 Hz 3.5 dBmV 38.4 dB
11 Locked QAM256 82 6952000 346000000 Hz 3.8 dBmV 38.7 dB
12 Locked QAM256 83 6952000 354000000 Hz 3.8 dBmV 38.7 dB
13 Locked QAM256 84 6952000 362000000 Hz 4.1 dBmV 38.8 dB
14 Locked QAM256 85 6952000 370000000 Hz 4.3 dBmV 38.8 dB
15 Locked QAM256 86 6952000 378000000 Hz 4.1 dBmV 38.7 dB
16 Locked QAM256 88 6952000 394000000 Hz 3.5 dBmV 38.4 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 51.0 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 47.0 dBmV
3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 51.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 48.0 dBmV

Gemiddeld per week ongeveer 3x T3 time-outs in event log.

Heb TC ook nog dag in routing laten staan en toen leek het goed te gaan.
Alleen wil ik graag mijn Netgear gebruiken i.c.m. TC in bridge.

Op Ziggo forum veel gelijksoortige problemen gelezen: https://community.ziggo.n...valt-steeds-even-uit-3273.

Op Netgear forum ook nog draadje gevonden over mogelijke incompatibiliteit tussen een TC7200 en de Nighthawk R7000: https://community.netgear...n-instability/td-p/986195

Als laatste op het programma staat het testen met mijn oude TPlink wr1043ND V2, deze de deur uit gedaan vanwege het niet kunnen halen van 300mbit download met DDWRT. Ik kan deze nog even op leen krijgen, dit om de R7000 uit te sluiten.

Mijn vermoeden (na het lezen van het Ziggo draadje) is dat het bij Ziggo zit. Mocht het een incompatibiliteit met de R7000 zijn dan zou ik verwachten dat ook de ping naar 192.168.178.1 weg zou vallen.

Nog suggesties of ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Probeer het eens wat langer met de TC7210 in routing mode een week ofzo. Je kan je Netgear eventueel dan even als AP instellen voor de WiFi. Als het dan wel goed gaat kun je proberen een Compal te krijgen, ik heb overigens een TC7200 bridge met R7000 draaien bij een maatje van me, dit is wel gewoon stabiel? Dus het is niet persé een probleem. Probeer nog eens een ping naar DNS van google of tweakers.net ofzo, kijken wat die doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Jim423 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:44:
Probeer het eens wat langer met de TC7210 in routing mode een week ofzo. Je kan je Netgear eventueel dan even als AP instellen voor de WiFi. Als het dan wel goed gaat kun je proberen een Compal te krijgen, ik heb overigens een TC7200 bridge met R7000 draaien bij een maatje van me, dit is wel gewoon stabiel? Dus het is niet persé een probleem. Probeer nog eens een ping naar DNS van google of tweakers.net ofzo, kijken wat die doen.
Wat langer met de TC in routing stond ook al op mijn todo inderdaad. Goed om te horen dat de R7000 zou moeten werken achter een TC.
Ping heb ik al naar 6 externe dns servers lopen waaronder google. Compal is een ander modem van ziggo? Ook geschikt voor de 300mbit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Klopt. Overigens is de TC7200 fUPC dus dat geeft geen garanties voor een TC7210 welke fZiggo is. Je zou het ook nog met een andere router kunnen proberen maar ik heb inderdaad met Asus routers ook al vreemde issues gehad icm Ubee EWV3200 dus het is nog best trial and error om een goed werkende combinatie te vinden. Leek er toen op dat het extern IP geen refresh kreeg waardoor na de lease de verbinding wegviel. Ik kon het modem dan nog wel pingen maar niet meer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Flinke verbetering van de Ziggo webstream tijdens de F1 race vandaag, slechts een keer of 3, 4 een korte buffering en/of lagere kwaliteit gezien. Geen noodzaak geweest om illegale streams te bekijken. Hopelijk het gevolg van Ziggo serveruitbreidingen (en niet omdat er wellicht minder mensen keken). Dat merken we snel genoeg komend weekend bij alweer een volgende F1 race en met wellicht meer kijkers nu Verstappen weer eens op het podium heeft gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flash3d schreef op zondag 03 juli 2016 @ 12:22:
Gek wordt ik ervan 8)7 : sinds mijn upgrade naar het 300mbit abonnement heb ik periodiek (aantal keer per uur een minuut geen internet).

Situatie:
TC7210 ( STF0.76.07 firmware).
Bridge modus.
R7000 Nighthawk (momenteel met kong ddwrt en ook geprobeerd met factory netgear firmware).

Symptomen:
Verkeer naar wan valt weg, heb een ping lopen (pinginfoview) naar verschillende ip's:
lan ip R7000 (geen time-outs).
lan ip TC 192.168.178.1 (geen time-outs).
diverse dns servers (google/ziggo) time-outs aantal keer per uur voor een seconde of 30~60.

Soms een dag geen last en het lijkt in de avond erger te zijn.

waardes TC:

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 6952000 386000000 Hz 4.0 dBmV 38.6 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 274000000 Hz 2.1 dBmV 38.4 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 282000000 Hz 2.2 dBmV 38.6 dB
4 Locked QAM256 75 6952000 290000000 Hz 2.1 dBmV 38.4 dB
5 Locked QAM256 76 6952000 298000000 Hz 2.4 dBmV 38.5 dB
6 Locked QAM256 77 6952000 306000000 Hz 2.6 dBmV 38.4 dB
7 Locked QAM256 78 6952000 314000000 Hz 2.9 dBmV 38.6 dB
8 Locked QAM256 79 6952000 322000000 Hz 3.0 dBmV 38.5 dB
9 Locked QAM256 80 6952000 330000000 Hz 3.4 dBmV 38.6 dB
10 Locked QAM256 81 6952000 338000000 Hz 3.5 dBmV 38.4 dB
11 Locked QAM256 82 6952000 346000000 Hz 3.8 dBmV 38.7 dB
12 Locked QAM256 83 6952000 354000000 Hz 3.8 dBmV 38.7 dB
13 Locked QAM256 84 6952000 362000000 Hz 4.1 dBmV 38.8 dB
14 Locked QAM256 85 6952000 370000000 Hz 4.3 dBmV 38.8 dB
15 Locked QAM256 86 6952000 378000000 Hz 4.1 dBmV 38.7 dB
16 Locked QAM256 88 6952000 394000000 Hz 3.5 dBmV 38.4 dB

Upstream Channel
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 47.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 48.0 dBmV

Gemiddeld per week ongeveer 3x T3 time-outs in event log.

Heb TC ook nog dag in routing laten staan en toen leek het goed te gaan.
Alleen wil ik graag mijn Netgear gebruiken i.c.m. TC in bridge.

Op Ziggo forum veel gelijksoortige problemen gelezen: https://community.ziggo.n...valt-steeds-even-uit-3273.

Op Netgear forum ook nog draadje gevonden over mogelijke incompatibiliteit tussen een TC7200 en de Nighthawk R7000: https://community.netgear...n-instability/td-p/986195

Als laatste op het programma staat het testen met mijn oude TPlink wr1043ND V2, deze de deur uit gedaan vanwege het niet kunnen halen van 300mbit download met DDWRT. Ik kan deze nog even op leen krijgen, dit om de R7000 uit te sluiten.

Mijn vermoeden (na het lezen van het Ziggo draadje) is dat het bij Ziggo zit. Mocht het een incompatibiliteit met de R7000 zijn dan zou ik verwachten dat ook de ping naar 192.168.178.1 weg zou vallen.

Nog suggesties of ideeën?
Weet je zeker dat het maar 3x T3 timeouts per week zijn? Met die upstream waardes moeten het er veel meer zijn...
49db is wel een beetje het maximum voor een stabiele verbinding, 51db is niet goed.

Modem wilt dan idd weleens niet reageren op je router, heeft naar mijn weten dus niks met je router te maken.
Ik zou Ziggo ff bellen dat ze je signaalwaardes moeten verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flash3d
ArcticWolf schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Weet je zeker dat het maar 3x T3 timeouts per week zijn? Met die upstream waardes moeten het er veel meer zijn...
49db is wel een beetje het maximum voor een stabiele verbinding, 51db is niet goed.

Modem wilt dan idd weleens niet reageren op je router, heeft naar mijn weten dus niks met je router te maken.
Ik zou Ziggo ff bellen dat ze je signaalwaardes moeten verbeteren.
Dank, hier kan ik ook wat mee, momenteel is de upstream:

Upstream Channel
1 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.5 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 46.0 dBmV
3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 46.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 47.0 dBmV

Hoe vaak worden deze waarden geupdate in de modem?
Is dit misschien de oorzaak zoals ArticWolf aangeeft?
Kan ik bijvoorbeeld tijdens een time-out periode direct deze waardes aflezen en wellicht een verband vinden tussen upstream channel power en de time-outs?

Sorry voor al mijn vragen, met een f5 refresh zie ik dat de waardes meteen wijzigen en dit dus waarschijnlijk realtime is. Even monitoren tijdens mijn volgende time-out periode.

Haha, ik ga helemaal los (ook waarschijnlijk vanwege Max!! woooo 2e plaats ;) )
Maar net weer een time-out moment van 1 minuut en zie daar:

Upstream Channel
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 51.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 51.0 dBmV

Ik denk dat we het gevonden hebben, met dank aan ArcticWolf!!! _/-\o_.
Zag trouwens tijden de time-outs de kanalen van 1, 2, 3 en daarna 4 upstream op 51 springen.

[ Voor 60% gewijzigd door Flash3d op 03-07-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Flash3d schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:12:
[...]
Kan ik bijvoorbeeld tijdens een time-out periode direct deze waardes aflezen en wellicht een verband vinden tussen upstream channel power en de time-outs?

Sorry voor al mijn vragen, met een f5 refresh zie ik dat de waardes meteen wijzigen en dit dus waarschijnlijk realtime is. Even monitoren tijdens mijn volgende time-out periode.
De TC 7200/7210 heeft een log waarin je die fouten kan zien.

Bij de TC 7200: system log/syslog
Bij de TC 7210: SNMP event log (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
ANdrode schreef op zondag 03 juli 2016 @ 17:38:
[...]

De TC 7200/7210 heeft een log waarin je die fouten kan zien.

Bij de TC 7200: system log/syslog
Bij de TC 7210: SNMP event log (?)
Klopt, maar geen log vermelding tijdens deze time-outs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De CMTS bepaalt hoe hard het modem moet zenden op basis de ontvangen signaal kwaliteit op de momenten dat het modem mag zenden. Als de CMTS het modem niet goed "hoort" zal het modem instructie krijgen om het zendvermogen aan te passen. Dat gebeurt middels het Ranging Request/Response proces tussen modem en CMTS waarbij het modem ongeveer iedere 15 seconden een ranging request verzend naar de CMTS en dan binnen een bepaalde timeout waarde de Ranging response terug hoort te ontvangen van de CMTS. Lukt dat niet dan volgt een T3 timeout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dank, hier kan ik ook wat mee, momenteel is de upstream:

Upstream Channel
1 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.5 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 46.0 dBmV
3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 46.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 47.0 dBmV

Haha, ik ga helemaal los (ook waarschijnlijk vanwege Max!! woooo 2e plaats ;) )
Maar net weer een time-out moment van 1 minuut en zie daar:

Upstream Channel
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 51.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 51.0 dBmV

Ik denk dat we het gevonden hebben, met dank aan ArcticWolf!!! _/-\o_.
Zag trouwens tijden de time-outs de kanalen van 1, 2, 3 en daarna 4 upstream op 51 springen.
Nu de oplossing nog }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Woensdag komt een ziggo monteur, nog tips voor hem? ☺

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
Vreemd dat het in Routermode dan wel werkt. Maar het zou upstreamruis/retour kunnen zijn, symptomen kloppen wel. Maar de monteur kan dit allemaal uitlezen dus dat komt goed. Indien nodig zal hij nog je coaxkabeltje en AOP vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:14
Megalodon_67 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:29:
Flinke verbetering van de Ziggo webstream tijdens de F1 race vandaag, slechts een keer of 3, 4 een korte buffering en/of lagere kwaliteit gezien. Geen noodzaak geweest om illegale streams te bekijken. Hopelijk het gevolg van Ziggo serveruitbreidingen (en niet omdat er wellicht minder mensen keken). Dat merken we snel genoeg komend weekend bij alweer een volgende F1 race en met wellicht meer kijkers nu Verstappen weer eens op het podium heeft gestaan.
Zelfde ervaringen hier.

Alleen: ik gebruikte de app op een tablet icm met een chromecast. En toch was er af en toe nog een momentje dat de stream er mee stopte, maar vrijwel daarna gelijk weer opnieuw startte. En vrij vaak geschakel van "pixels tellen" naar HD.

Nog niet helemaal in orde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51
Sinds een paar dagen hier ook over naar de Connect Box, maar tot nu toe is het een drama.
Verbinding valt regelmatig compleet weg, modem reboot om de zoveel tijd en als het al even werkt is het echt verschrikkelijk langzaam. Hiervoor een TC7200 gehad met 25 Mbit/s en dat heeft altijd perfect gewerkt.
Ziggo monteur is inmiddels al langs geweest, maar heeft geen vreemde dingen kunnen vinden op de lijn. Modem is gereset en dit weekend maar even aankijken wat er in ging gebeuren, situaties is dus helaas niet veranderd.

Wat mij opvalt is dat nadat het modem zich geherstart heeft het internet even snel is (307/31), maar daarna vrij snel inzakt. Tot het op een gegeven moment helemaal niks meer doet. Ping ik op dat moment het modem vanaf mijn pc dan fluctueert de response tijd enorm (tot waardes boven de 800 ms) of krijg ik gewoon een request timed out.

Onderstaande waardes haal ik uit de Connect Box:
Kanaal | Frequentie (Hz) | Power (dBmV) | SNR (dB) | Modulatie | Kanaalnummer
1 306750000 1 37 256qam 1
2 314750000 1 37 256qam 2
3 322750000 1 37 256qam 3
4 330750000 0 37 256qam 4
5 338750000 0 37 256qam 5
6 346750000 0 36 256qam 6
7 354750000 0 36 256qam 7
8 362750000 0 37 256qam 8
9 370750000 0 37 256qam 9
10 378750000 0 36 256qam 10
11 386750000 0 36 256qam 11
12 394750000 0 36 256qam 12
13 402750000 0 36 256qam 13
14 410750000 0 36 256qam 14
15 418750000 0 36 256qam 15
16 426750000 0 36 256qam 16

Kanaal | Frequentie (Hz) | Power (dBmV) | Symbol Rate (ksps) | Modulatie | Kanaalnummer
1 37100000 48 5.120 64qam 10
2 23300000 48 5.120 64qam 12
3 30200000 48 5.120 64qam 11
4 57800000 48 5.120 64qam 7
5 44000000 48 5.120 64qam 9
6 50900000 48 5.120 64qam 8

Ik heb persoonlijk het idee dat het modem een maandagochtend product is, maar misschien is hier iemand die er iets over kan zeggen?
Ondertussen verlang ik terug naar de tijd met de trouwe TC7200 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flash3d schreef op zondag 03 juli 2016 @ 18:45:
[...]

Woensdag komt een ziggo monteur, nog tips voor hem? ☺
Niet echt, misschien wel handig om te zeggen dat je upstream power level veel fluctueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
sven5010 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:23:
Wat mij opvalt is dat nadat het modem zich geherstart heeft het internet even snel is (307/31), maar daarna vrij snel inzakt. Tot het op een gegeven moment helemaal niks meer doet. Ping ik op dat moment het modem vanaf mijn pc dan fluctueert de response tijd enorm (tot waardes boven de 800 ms) of krijg ik gewoon een request timed out.
Zie Chelloo.com het is een bekend issue. Wat je kan vragen op dat forum (niet hier) in het CB topic aan de webcare om je firmware te upgraden naar de testfirmware. Het lijkt erop dat de problemen daarmee verholpen zijn (99% althans). Je signaalwaardes zijn keurig overigens dus een monteur kan idd niks betekenen voor je als de bekabeling ook in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjonge... zijn ze hier 2 nachten bezig geweest met internet, tv en radio en sindsdien meer packetloss op de gateway en m'n waardes zijn flink gekelderd, downgrade ipv upgrade? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:56:
Sjonge... zijn ze hier 2 nachten bezig geweest met internet, tv en radio en sindsdien meer packetloss op de gateway en m'n waardes zijn flink gekelderd, downgrade ipv upgrade? |:(
Hier is het op 27 en 28 juni behoorlijk erg geweest, maar sindsdien zijn de signaalstoringen opeens weer drastisch minder geworden. Inmiddels zijn ze vandaag wel weer iets toegenomen (vooral te zien in correctables, nog niet zo in uncorrectables).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51
Jim423 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:52:
Zie Chelloo.com het is een bekend issue. Wat je kan vragen op dat forum (niet hier) in het CB topic aan de webcare om je firmware te upgraden naar de testfirmware. Het lijkt erop dat de problemen daarmee verholpen zijn (99% althans). Je signaalwaardes zijn keurig overigens dus een monteur kan idd niks betekenen voor je als de bekabeling ook in orde is.
Ah, dan zal ik het daar eens proberen. Had het via de Ziggo helpdesk gelijk al gevraagd bij het melden van de storing, maar die wisten helaas van niks.
Nog vergeten te vermelden trouwens, in de netwerk historie zie ik (even) voordat het modem niet meer reageert meldingen als "No Ranging Response received - T3 time-out" en "Lost MDD Timeout", houdt dit ook verband met die problemen?
Heb begrepen dat T3 errors ontstaan als er geen verbinding/response met de CMTS is, maar dat lijkt mij vreemd als de signaalwaardes verder goed zijn.

Edit: Net nog even ingelogd in het modem, blijkt er 'Software-update downloaden' te staan en deze is zojuist zelfs automatisch geïnstalleerd :>. Lijkt er dus op dat de update (CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH) nu officieel uitgerold wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door sven5010 op 04-07-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 17:02
Ik ben een nieuwe Ziggo klant. Een van de redenen waarom Ziggo OK was voor de overstap, was dat ik mijn (ontvangende) mailserver voor eigen mail domein kon blijven gebruiken, omdat inkomend verkeer over poort 25 doorgelaten wordt en met port forwarding naar de mailserver kan. Nu blijkt dat de nieuwe Connect Box CH7465LG wel port forwarding ondersteund, maar op enkele poorten kan dit niet ingesteld worden. Waaronder poort 25, niet alleen uitgaand (en ik snap best waarom dat dicht staat en dicht blijft) maar vreemd genoeg ook binnenkomend.

De botte bijl workaround is modem in bridge zetten en een eigen router er achteraan, maar dat is het paard achter de wagen spannen - alle router- en wifi functionaliteit die standaard in het modem ingebakken zit, moet ik er zelf weer opnieuw achteraan zetten. Onpraktisch, en meerdere doosjes en snoerenspaghetti nodig omdat een binnenkomende poort onnodig dicht gezet wordt.

Meer mensen die hier tegenaan lopen op een Ziggo aansluiting met een eigen mail server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Connect Box heeft vannacht geheel automatisch en zonder aan te vragen de nieuwste
firmware geinstalleerd:

CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Hopen dat er veel verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Antonius schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:24:
...
De botte bijl workaround is modem in bridge zetten en een eigen router er achteraan, maar dat is het paard
...
Ik ben hier eigenlijk altijd wel voorstander van. Met een eigen (wifi)router heb je over het algemeen veel meer mogelijkheden om je netwerk naar eigen inzicht in te richten en te beveiligen. De standaard meegeleverde wifirouters hebben ook altijd minder wifi bereik dan andere modellen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 06:16:
Mijn Connect Box heeft vannacht geheel automatisch en zonder aan te vragen de nieuwste
firmware geinstalleerd:

CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Hopen dat er veel verbeterd is.
Hier ook: CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Er in aan de outliers in smokeping niets veranderd. Maar ik heb het nog niet geprobeerd om gewoon te browsen.

Ik vind ik het vervelender dat browsen niet erg responsief aanvoelt (4G is snappier dan 300/30…) dan dat het modem packet loss krijgt als je het zwaar belast 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:46:
[...]

Hier ook: CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

Maar ik heb het nog niet geprobeerd om gewoon te browsen.
Het browsen gaat bij mij sinds de update wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:14:
[...]

Hier is het op 27 en 28 juni behoorlijk erg geweest, maar sindsdien zijn de signaalstoringen opeens weer drastisch minder geworden. Inmiddels zijn ze vandaag wel weer iets toegenomen (vooral te zien in correctables, nog niet zo in uncorrectables).
Nou dan wacht ik het maar af, had de UMU even vervangen voor de PTS-02kk maar daar werd het eigenlijk alleen maar slechter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 17:02
fmb schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:09:
[...]

Ik ben hier eigenlijk altijd wel voorstander van. Met een eigen (wifi)router heb je over het algemeen veel meer mogelijkheden om je netwerk naar eigen inzicht in te richten en te beveiligen. De standaard meegeleverde wifirouters hebben ook altijd minder wifi bereik dan andere modellen.
Daar is wat voor te zeggen, maar voor mij heeft de ConnectBox juist genoeg opties en alles bij elkaar in 1 doosje. 4-poorts gigabit LAN, wifi op 2.4 en 5 GHz met voldoende bereik, wifi guest netwerk, andere port forwarding opties (afgezien van poort 25 die ze afgesloten hebben). Aangezien de coax van Ziggo bij mij op een wat onhandige plek de woonkamer binnenkomt en er ook al een apart kastje bij zit voor de televisie, vind ik het qua snoeren, ruimte, energie veruit het prettigst als ik er geen extra apparaten bij hoef te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:30
ANdrode schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:46:
Ik vind ik het vervelender dat browsen niet erg responsief aanvoelt (4G is snappier dan 300/30) dan dat het modem packet loss krijgt als je het zwaar belast 8)7.
Zelfde hier inderdaad.... Browsen gaat gewoon sloom t/o/v 4G.
Ook met de nw update.
Soms gaat het wel heel rap, maar de eerste keer dat ik bv. naar dit forum ga, duurt laden 2-3 seconden. Daarna klik je flitsend door topics heen. Half uurtje later is hij het opeens weer kwijt en duurt het weer 2-3 seconden voor je beeld hebt... |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:15
matthijst schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Zelfde hier inderdaad.... Browsen gaat gewoon sloom t/o/v 4G.
Ook met de nw update.
Soms gaat het wel heel rap, maar de eerste keer dat ik bv. naar dit forum ga, duurt laden 2-3 seconden. Daarna klik je flitsend door topics heen. Half uurtje later is hij het opeens weer kwijt en duurt het weer 2-3 seconden voor je beeld hebt... |:(
En DNS aanpassen naar OpenDNS (208.67.220.220) of Google DNS (8.8.8.8) maakt geen verschil? Of kun je dat niet aanpassen op die modem/routers? Want het lijkt toch echt op trage DNS response als ik het zo lees.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:54:
[...]

En DNS aanpassen naar OpenDNS (208.67.220.220) of Google DNS (8.8.8.8) maakt geen verschil? Of kun je dat niet aanpassen op die modem/routers? Want het lijkt toch echt op trage DNS response als ik het zo lees.
Bij de connectbox ligt het aan het modem, niet aan de DNS. Is al best vaak getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Of de DNS is hardcoded ingebakken en alleen door Ziggo aan te passen.
Dat de mogelijkheid er is om zelf iets in te vullen alleen cosmetisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
supermm958 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:04:
Of de DNS is hardcoded ingebakken en alleen door Ziggo aan te passen.
Dat de mogelijkheid er is om zelf iets in te vullen alleen cosmetisch is.
Dan zou je het in de DNS leak test zien. Daar zie je gewoon de DNS servers die je zelf instelt in.

Het lijkt er volgens mij op dat een klein deel van de pakketten, ongeacht het protocol, een hogere latency heeft.

Als dat bij DNS gebeurt of bij het initiëren van een TCP verbinding dan zit je op een timeout te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:30
DNS heeft geen invloed.
Is idd niet aan te passen op modem, maar al wel op iPad geprobeerd.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Over DNS gesproken. Vanaf de verhuizing en een nieuw abo all-in-one van ziggo, krijgen we het
netwerk over de desktop pc niet in orde. Wat is het geval?

De laptop in de huiskamer werkt vlekkeloos via bedraad en wlan. In de slaapkamer staat een desktop met Win 7 Pro 64bit erop en daar wil de browser maar geen contact krijgen met de "automatische" dns server van Ziggo. Windows blijft dat ook steevast melden, communicatie met de DNS-server is niet mogelijk...

Zodra ik echter bij eigenschappen van de netwerkchip (intel-onboard) bij het IP4 protocol, de alternatieve DNS servers van Google invul, werkt het ineens allemaal vlekkeloos.

Heb hier nu tot 3x telefonisch contact gehad met Ziggo's helpdesk, de laatste sessie, vandaag, duurde dik een uur en hebben er 2 a 3 man aan het probleem op afstand gewerkt. Ze komen er niet uit en zeggen nu dat er aan hun kant niets meer gedaan kan worden en het probleem toch bij de desktop moet zitten.

Vind ik een heel apart verhaal. Op het oude adres met KPN werkte beide systemen vlekkeloos. De desktop
deed het ook perfect in diezelfde flat, 4 etages lager, met Ziggo.

Na een schone Windows setup blijft het probleem bestaan, het is ongelofelijk. Maar een gratis monteur waar mijn vader recht op heeft willen ze niet sturen. Regel zelf maar technische hulp, is nu hun standpunt.
Erg jammer, daar het haast niet anders kan zijn dat het probleem toch echt bij Ziggo zit.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:32
Als de verbinding wel werkt via de laptop en niet via de desktop via hetzelfde netwerk kan ik er ook niets anders van maken dan dat het probleem bij je eigen thuisnetwerk ligt en niet bij Ziggo. Daarnaast, wat is er op tegen om de DNS-servers handmatig in te stellen als het dan wel werkt? Aangezien het om een desktopmachine gaat zal 'ie ook niet zomaar op een ander netwerk terecht gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hoe is dat mogelijk, met een standaard, schone Windows setup. Waar werkelijk alles STANDAARD is.
Lijkt mij schier onmogelijk. DNS moet ik nu op google zetten, zelfs handmatig de DNS nummers van Ziggo werken niet. Het is een raadsel en niemand heeft er een fatsoenlijk antwoord op.

Er is idd weinig op tegen om de Google DNS te gebruiken, maar zeg nou zelf; zo zou het niet behoren te werken.

[ Voor 53% gewijzigd door Madrox op 04-07-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zal het ongetwijfeld al nagekeken hebben, maar zijn je ipconfig /all op beide machines gelijk ?

Heb je verder nog dingen ingesteld in je modem of heb je hem in bridge staan ?

[ Voor 30% gewijzigd door MdO82 op 04-07-2016 21:13 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nou je het zegt, daar heb ik niet naar gekeken en is ook niet om gevraagt. Zal er eens naar kijken.

Modem is er pas, standaard ding van Ziggo. Met verse reset en harde reset naar fabrieksinstelling gedaan door Ziggo, op afstand, vandaag. Ook daar dus NIETS veranderd aan de default settings.

hier alvast de ip settings van de desktop:

Ipall Desktop

ps: om het nog leuker te maken, er zit ook een wifi kaart in de desktop en via WiFi werkt de DNS wel.

[ Voor 87% gewijzigd door Madrox op 04-07-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:41

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Bij mij is vanmorgen heel vroeg (01:02-01:08) de nieuwe versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH op de Connect Box binnengekomen. Plotseling openen alle sites weer snel.

En het verschil in de automatische speedtest is ook wel groot:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Download: 1.78 Mbi/s
Upload: 1.82 Mbit/s
Download: 0.32 Mbit/s
Upload: 1.38 Mbit/s
Download: 263.97 Mbit/s
Upload: 20.09 Mbit/s
Download: 242.70 Mbit/s
Upload: 22.29 Mbit/s

fUPC, 300/30 abonnement.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kan iemand mij advies geven over een kastje waarmee mijn tante programma's kan opnemen? Ze heeft nog een smartcard.

Ik gebruik zelf een Dreambox, maar dat ding heeft een behoorlijke drempel voor mensen die niet weten hoe zo'n ding werkt. Dat is dus geen optie voor mensen met een digitale beperking.

Een vriend van mij heeft een ding van Samsung, maar hij wil deze eigenlijk liever in brand steken omdat hij niet goed werkt. Nou weet ik dat er ook Humax spul was dat kon opnemen, uitgesteld dingessen enzo... Iemand enig idee of die wel aan te raden zijn? En welke waren dat ook alweer? Humax 5050c zit in mijn geheugen...

Ik was van plan zo'n ding van Marktplaats te halen, nu Ziggo overgaat op die Horizon dingen zullen die wel te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verstekbakker schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:38:
Kan iemand mij advies geven over een kastje waarmee mijn tante programma's kan opnemen? Ze heeft nog een smartcard.

Ik gebruik zelf een Dreambox, maar dat ding heeft een behoorlijke drempel voor mensen die niet weten hoe zo'n ding werkt. Dat is dus geen optie voor mensen met een digitale beperking.

Een vriend van mij heeft een ding van Samsung, maar hij wil deze eigenlijk liever in brand steken omdat hij niet goed werkt. Nou weet ik dat er ook Humax spul was dat kon opnemen, uitgesteld dingessen enzo... Iemand enig idee of die wel aan te raden zijn? En welke waren dat ook alweer? Humax 5050c zit in mijn geheugen...

Ik was van plan zo'n ding van Marktplaats te halen, nu Ziggo overgaat op die Horizon dingen zullen die wel te vinden zijn.
Een Humax 5200C en 5400C zijn ook nog voldoende te vinden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:14:
[...]

Oude waardes (voor de werkzaamheden):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pi8AgFe.png

Nieuwe waardes (na de werkzaamheden van afgelopen woensdag en vrijdag):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LoigEYq.png

8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:39:
[...]

Een Humax 5200C en 5400C zijn ook nog voldoende te vinden ;)
Wat is het verschil tussen die twee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb een Samsung interactieve ontvanger een vind die prima werken. Je krijgt trouwens een humax 5300 (uit mijn hoofd) bij standaard abonnement. Kun je ook een hdd op aan sluiten.

[ Voor 1% gewijzigd door jongetje op 05-07-2016 08:34 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik zie in die lijst dat de 5050c ook nog best in orde is. Is zo'n harde schijf niet gewoon te upgraden?
jongetje schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:39:
Ik heb een samsung interactieve ontvanger een vind die prima werken. Je krijgt trouwens een humsx 5300 (uit mijn hoofd) bij standaard abonnement. Kun je ook een hdd op aan sluiten.
Wat is dat voor een Samsung dan? Een andere vriend van mij had (ooit) een Cisco geloof ik, maar ook dat was huilen met de pet op, die hoefde je ook niet in brand te steken, die ging vanzelf...

Bij de Humax heb ik eigenlijk nooit slechte verhalen gehoord, dus ik denk dat het een Humax wordt. Nu nog een gek vinden die hem voor een prikkie weg doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:56:
[...]

Oude waardes (voor de werkzaamheden):
[afbeelding]

Nieuwe waardes (na de werkzaamheden van afgelopen woensdag en vrijdag):
[afbeelding]

8)7 8)7
Hier voor kommende nacht onderhoud gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verstekbakker schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:52:
[...]

Ik zie in die lijst dat de 5050c ook nog best in orde is. Is zo'n harde schijf niet gewoon te upgraden?
Die is te vervangen.
Je moet alleen opzoeken welke schijven werken icm de humax.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verstekbakker schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:52:
[...]

Wat is dat voor een Samsung dan? Een andere vriend van mij had (ooit) een Cisco geloof ik, maar ook dat was huilen met de pet op, die hoefde je ook niet in brand te steken, die ging vanzelf...
De Samsung SMT C7140. Ik heb er 2 van staan thuis en je kunt er ook 2 programma's tegelijk mee opnemen (kun je niet iets anders dan die 2 meer kijken) en interactieve tv werkt er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:46
Ik heb een alles in 1 pakket van Ziggo met tv.
Dit pakket bevalt in principe goed.
Het enige wat ik mis zijn wat meer publieke ip-adressen.

Nu biedt Ziggo zakelijke contracten waar 5 ip-adressen bij zitten.
Deze abonnementen vindt ik eigenlijk alleen wat aan de dure kant.

Wat zijn de andere mogelijkheden /opties om aan meer publieke ip-adressen te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

pitchdown schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:30:
Ik heb een alles in 1 pakket van Ziggo met tv.
Dit pakket bevalt in principe goed.
Het enige wat ik mis zijn wat meer publieke ip-adressen.

Nu biedt Ziggo zakelijke contracten waar 5 ip-adressen bij zitten.
Deze abonnementen vindt ik eigenlijk alleen wat aan de dure kant.

Wat zijn de andere mogelijkheden /opties om aan meer publieke ip-adressen te komen?
Met een IPV6 tunnel kan je makkelijk meer IPV6 adressen krijgen, maar ik denk dat je juist op zoek bent naar IPV4 adressen? Heb je ze perse thuis nodig? Want anders kan je natuurlijk bij een willekeurige hosting boer een VPS afnemen met meerdere adressen. Anders is denk ik Ziggo Zakelijk wel je enige optie als je het thuis wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
guid0o schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:34:
[...]

Met een IPV6 tunnel kan je makkelijk meer IPV6 adressen krijgen, maar ik denk dat je juist op zoek bent naar IPV4 adressen? Heb je ze perse thuis nodig? Want anders kan je natuurlijk bij een willekeurige hosting boer een VPS afnemen met meerdere adressen. Anders is denk ik Ziggo Zakelijk wel je enige optie als je het thuis wilt houden.
Het gaat inderdaad om ipv4-adressen. Ik draai wat exchange-diensten e.d. thuis waar ik wat separate ip-adressen voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 18:02

Osxy

Holy crap on a cracker

pitchdown schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Het gaat inderdaad om ipv4-adressen. Ik draai wat exchange-diensten e.d. thuis waar ik wat separate ip-adressen voor nodig heb.
Dan ontkom je niet aan het zakelijke abbonement.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Vooralsnog doet de nieuwe firmware op de compal het goed, met oude firmware was het elke ochtend modem reboten omdat je timeouts kreeg en pagina's traag laden, nu 24uur later werkt het nogsteeds goed zonder problemen, pagina's laden instant usenet werkt prima en torrent ook geen problemen mee gehad.

Hopelijk blijft dit nu ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pitchdown schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:37:
[...]

https://extraip.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Gisteren de TC7200 vervangen met een Connect box (f.Ziggo/bridge)

Latency is ongeveer 5ms hoger dan de Technicolor en na het binnenhalen van een torrent is er packet loss en de web interface is traag. Het opnieuw starten van het modem lost dit weer tijdelijk op
Afbeeldingslocatie: https://pa5am.nl/~jelle/smokeping.PNG
Ik ga de technicolor dus maar weer terughangen...

[ Voor 7% gewijzigd door PA5AM op 05-07-2016 11:03 ]

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
PA5AM schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:02:

Latency is ongeveer 5ms hoger dan de Technicolor en na het binnenhalen van een torrent is er packet loss en de web interface is traag. Het opnieuw starten van het modem lost dit weer tijdelijk op
[afbeelding]
Gister heledag torrent aangehad en met nieuwe firmware merk ik geen loss meer en timeouts zijn ook verledentijd. fupc en in bridgemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Hm..dat ziet er interessant uit.
Heb je hiermee ervaring en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

PA5AM schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:02:

[afbeelding]
Zijn torrents met hedendaagse (ISP-)routers nog steeds een probleem? Ik kan mij dit verschijnsel namelijk erg goed herinneren van de eerste (en enige) htk-router die ik ooit heb gehad, dat was ergens in '05 geloof ik. Met Oleg's custom firmware erop ging het wat beter overigens. Sindsdien draait er een zuinig pctje als router en die heeft geen problemen, zelfs als ik moeite doe door via torrent en ed2k tegelijk een heleboel connecties aan te laten maken.

Daar liep de oude router toen op vast, de vele connecties.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Er gebeuren kennelijk complexe dingen in het modem die verbindingen volgen zelfs in bridge mode.

Misschien iemand met meer kennis van docsis die hier inzicht in kan geven. Maar ik vermoed dat het een erfenis is van de standaard 'router' mode

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
devil-strike schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:08:
[...]
Gister heledag torrent aangehad en met nieuwe firmware merk ik geen loss meer en timeouts zijn ook verledentijd. fupc en in bridgemode.
Mijn ping is met de nieuwe firmware nog steeds 5ms hoger dan bij de TC 7200 en de RTT heeft nog steeds outliers (fupc, router mode, ipv6 uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Als je door migratie-issues bepaalde functies verliest zul je met Ziggo tot een oplossing moeten komen. Er zijn ook workarounds, maar als Ziggo die niet officieel bied, dan is dat vast met een reden. Dat kunnen we dus verder hier niet bespreken..

[ Voor 71% gewijzigd door DJSmiley op 06-07-2016 22:02 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.