Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Pffff gisterennacht lag opeens mijn internet eraf. Stekker eruit erin, bleef modem maar knipperen. Vervolgens heeft ie zichzelf gereset, moest alles weer opnieuw instellen.
Vanochtend alles weer goed ingesteld, maar komt 2,4ghz niet hoger dan 36mbps.....
5ghz wel gewoon maximale snelheid....
Issues issues, gaat hier om een Technicolor modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Valinor op 27-06-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
D2FValinor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:07:

Vanochtend alles weer goed ingesteld, maar komt 2,4ghz niet hoger dan 36mbps.....
Dat is erg hoog voor 2,4Ghz voor een 20Mhz kanaal, ik zou er erg blij mee zijn. Wat haalde je voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
stormfly schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Dat is erg hoog voor 2,4Ghz voor een 20Mhz kanaal, ik zou er erg blij mee zijn. Wat haalde je voorheen?
Dit is wanneer ik er vlak voor zit. Voorheen kwam ik wel rond de 60/70mbps volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
D2FValinor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:11:
[...]

Dit is wanneer ik er vlak voor zit. Voorheen kwam ik wel rond de 60/70mbps volgens mij.
Even kijken naar je 2.4Ghz wifi bandbreedte, 20Mhz komt verder 40Mhz haalt meer snelheid op korte afstand....keuzes keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:18:
Is de Connext Box performance in bridge ook zo slecht zijn daar ervaringen mee? Of had deze box nu die "wazige bridge" optie die je zelf kan inschakelen maar na een reboot weg is?
De Connect Box wordt in fZiggo en fUPC gebied uitgerold lijkt het. Volgens verschilt de configuratie behoorlijk. Mijn vraag is vooral:
  • Is het in fZiggo gebied mogelijk om zelf bridge mode aan te zetten?
"Bridge mode":
In de interface heet "bridge mode" "modem mode". Dat is in mijn ogen een betere term. Je kan nog naar het modem toe surfen. Dat is óf een creatieve instelling op de interne switch* of het modem is tóch actief op layer 3 terwijl een bridge iirc puur op layer 2 zit.

*: In een andere firmware heb ik gezien dat 'MAC learning' van de interne switch wordt uitgezet voordat het modem online komt. Daarna 'flood' de router de pakketen voor de standaard gateway over alle poorten.

Ik snap alleen niet hoe je het modem dan nog steeds op private IP kan bereiken. Het zit immers niet in jouw subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ANdrode schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:29:
[...]

Ik snap alleen niet hoe je het modem dan nog steeds op private IP kan bereiken. Het zit immers niet in jouw subnet.[/small]
Omdat je dat verkeer uitstuurt via je default route naar je WAN port en daarachter zit het modem, hij hoort dus je verzoek.
En hij antwoord dus op je WAN kant. Hij heeft denk ik een proxy arp adres staan voor 192.168.178.1 naast zijn WAN publieke adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:33:
[...]
Omdat je dat verkeer uitstuurt via je default route naar je WAN port en daarachter zit het modem, hij hoort dus je verzoek.
De default gateway is dan alleen de router in het segment waar mijn publieke ip in zit.

Als de connect box daarop luistert dan is het in feite transparante NAT, geen bridge. Waardoor je nog steeds tegen limieten van de hardware/firmware van e CB wat betreft het aantal flows aan kan lopen.
En hij antwoord dus op je WAN kant. Hij heeft denk ik een proxy arp adres staan voor 192.168.178.1 naast zijn WAN publieke adres.
Er kan heel veel... en aan de hand van de naam weet ik niet wat ze geïmplementeerd hebben.

Als ik dat ding binnenkort weer in bridge mode zet zal ik goed kijken :).

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 27-06-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:18:
20Mhz komt verder 40Mhz haalt meer snelheid op korte afstand.
Heb je een bron dat 20Mhz verder komt dan 40Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Dat is algemene radio techniek.
Hoe smaller de bandbreedte hoe verder je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Maar het is niet 1x 40MHz maar 2x20MHz, dus het komt wel even ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Tommert38 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:53:
Maar het is niet 1x 40MHz maar 2x20MHz, dus het komt wel even ver.
Als het vermogen constant is (wettelijke limieten) en je verdeeld het over een grotere bandbreedte dan volgt daaruit dat het vermogen voor een deel van deze bandbreedte lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

neeecht schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:50:
[...]

Dat is algemene radio techniek.
Hoe smaller de bandbreedte hoe verder je komt.
Hoe lager de ferquentie, hoe verder het bereik..
Zie het analoge radio, (korte golfzenders AM bijvoorbeeld) komen veel verder dan FM zenders)
Met 1 AM zender kan je vanuit de regio Utrecht al diep in Frankrijk komen, terwijl je voor een FM zender meerder zendmasten in ons eigenland nodig hebt.

Zo werkt het ook met Wi-Fi, hoe hoger de frequentie band, hoe korte het bereik is, bij gelijkblijvende zendvermogens.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Mijn Ubee modem (bridge modus) is nu 22 uur online, had hem opnieuw gestart om de waardes makkelijk uit te lezen.
Best veel uncorrectables, of lijkt dat maar zo?
Toen het modem net weer up was, keek ik al even, en toen stond de T4 timeout al op 1, dus die is in 22 uur niet meer omhoog gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d5Oqgcp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SMSfreakie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:12:
maandag maar eens met Ziggo bellen.. (ben nu niet thuis) maar sinds ik een Technicolor 7210 modem heb is de packetloss op mijn lijn enorm hoog.. gemiddeld tegen de 60%.. uitschieters naar 90+% :/

signaal waarden zijn wel keurig...?
alle 16 downlink channels liggen tussen +4 en +5 dBmV
SNR is op op 15 channels 42+ en op 1tje 35+ (nog steeds binnen de marge dacht ik?)
upstream is op all 4 de kanalen gewoon netjes 64-QAM en 44 dBmV.

of is de TC gevoeliger? ;)

met mn vorige modem (ubee EVW321b) had ik nergens last van..

modem is bridged net als zn voorgangers.. de router er achter heeft geen aanpassingen gehad. heb mn zelfde WAN ip nog, ook de router al eens gereboot..

geen soelaas :(

denk alleen niet dat ik Ziggo zo gek krijg om ander model modem te geven :(
Om hier even op terug te komen..
gister avond nog even mn TC7210 gereset.. de lijn lijkt nu weer stabiel te zijn (van een kennis hoorde ik dat de firmware op de TC7210s gedowngrade is ivm stabiliteits issues?)

SNR is wel iets lager gemiddeld nu.. 40.2 ~ 41.6 op op alle downlinks ;)
Powerlevels zijn ook anders geworden.. 3.9 ~ 5,3 op alle downlinks

upstream powerlevels zijn daar tegen gedaald: naar 40.7~40.8 8)7

schiet mij maar lek maar zo lang het werkt vind ik het prima :-)

(snelheden zijn ook netjes 305/31mbits)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
[quote]stormfly schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Anne op de chelloo forum .
Link staat pagina terug.
Anders zoek even op mijn naam.

Anne heeft vandaag de Connect Box een update.Moet zelf vanavond even kijken hoe alles verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Gadgeteer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:49:
[...]

Dat zenderpakket blijft gedurende dat hele jaar? Of alleen ten tijde van die korting?
En wat als je van je 200/20 na je contract naar een 150/15 wilt? Lukt zoiets dan ook?

Ik ben inmiddels ook "contractloos" en wil eigenlijk ook wel weer een aanbieding ;). Ik heb al een aanbieding gekregen van een andere provider maar als Ziggo ook iets goeds kan bieden, zie ik geen reden om over te stappen.
Als je naar menu opzeggen gaat en ze jou weer een jaarcontract kunnen geven zijn ze wel geneigd om een goeie actie voor je te regelen .

In beste geval is dit 6 maanden 29,95 per maand.
Maar ze kunnen je ook 3 maanden deze korting geven inclusief een zenderpakket voor 3 maanden.
Het is een beetje onderhandelen wat haalbaar is met de helpdeskmedewerker.

In jou geval zal ik zeggen wat je ook in deze post aangeeft.

Succes met je onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ArcticWolf schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Ja dat is een gevolg van een slechte verbinding, ik zou gewoon Ziggo bellen als ik jou was.
Via de Chelloo forum(Anne) is er een update bij me connect box geweest.

CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

En als ik kijk naar de logs zijn alle TC3 meldingen weg.
Ook is de verbinding weer stabiel te noemen.
Ook kan ik gewoon weer een speedtest uitvoeren via de ziggo site.

Dus het kwam niet door de slechte verbinding of bekabeling maar echt door de firmware van de modem.
Ik hou het in de gaten als deze gaat oplopen.
Volgen Anne zou deze firmware eind Juli voor iedereen ter beschikking gesteld gaan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door CallmeGod op 27-06-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Ik heb nu zo'n 2 maanden Ziggo op mijn nieuwe adres en ik heb een misschien wat apart probleem er mee.
Het laden van websites duurt enorm lang, als ik het modem reset gaat alles weer een stuk sneller. Na mate van tijd gaat het allemaal weer traag en dan zit je 3 dagen later 6 seconden te wachten voordat de tweakers pagina eindelijk geladen is.

Ook komt het dan vaak voor dat websites niet goed weer worden gegeven en je ze weer moet refreshen.
Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn? Het is namelijk enorm irritant.

De snelheid van de verbinding is overigens wel prima.
Dit probleem is in meerdere browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43
Heb je een connectbox? Zoja dit topic lezen en de firmware boven je aanvragen via Chelloo Anne (webcare).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Zie hieronder de posts maar wat er nog niet genoemd is dat 2,4 over het algrmeen vol zit. Dus bij 40mhz dubbele kans op interferentie ivm twee kanalen in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
Bullet NL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:59:
[...]

Hoe lager de ferquentie, hoe verder het bereik..
Zie het analoge radio, (korte golfzenders AM bijvoorbeeld) komen veel verder dan FM zenders)
Met 1 AM zender kan je vanuit de regio Utrecht al diep in Frankrijk komen, terwijl je voor een FM zender meerder zendmasten in ons eigenland nodig hebt.

Zo werkt het ook met Wi-Fi, hoe hoger de frequentie band, hoe korte het bereik is, bij gelijkblijvende zendvermogens.
Klopt, dat alles wist ik al. Maar waarom het getiept wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
CallmeGod schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:08:
[...]

Als je naar menu opzeggen gaat en ze jou weer een jaarcontract kunnen geven zijn ze wel geneigd om een goeie actie voor je te regelen .

In beste geval is dit 6 maanden 29,95 per maand.
Maar ze kunnen je ook 3 maanden deze korting geven inclusief een zenderpakket voor 3 maanden.
Het is een beetje onderhandelen wat haalbaar is met de helpdeskmedewerker.

In jou geval zal ik zeggen wat je ook in deze post aangeeft.

Succes met je onderhandeling.
De aanbieding van Ziggo is 34,95. Dus ik denk dat dat het laagst haalbaar is en niet 29,95 per maand kosten.
En bij mij is het gelukt om van internet + tv +extra tv pakket over te stappen naar alles in 1 met korting voor 3 maanden. Kost me iets meer per maand, maar dat krijg ik terug door een hogere snelheid en de drie maanden korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
hmartino schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:27:
[...]

De aanbieding van Ziggo is 34,95. Dus ik denk dat dat het laagst haalbaar is en niet 29,95 per maand kosten.
En bij mij is het gelukt om van internet + tv +extra tv pakket over te stappen naar alles in 1 met korting voor 3 maanden. Kost me iets meer per maand, maar dat krijg ik terug door een hogere snelheid en de drie maanden korting.
Je hebt helemaal gelijk die 29,95 had ik vorig jaar nu,de eerste 3 mnd Connect & Play voor 34,95 p.m
300 Mbit/sec verbinding.

Alles is mooi meegenomen,als je nooit belt krijg je als vaste klant ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
CallmeGod schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk die 29,95 had ik vorig jaar nu,de eerste 3 mnd Connect & Play voor 34,95 p.m
300 Mbit/sec verbinding.

Alles is mooi meegenomen,als je nooit belt krijg je als vaste klant ook niks.
Jij hebt ook gelijk. Korting is beter dan niks. Ik betaal meer dan 70 euro dus dan is een verlaging naar 35 voor drie maanden wel lekker. En dat voor enkel internet en tv?! Ik krijg er wel telefoon bij maar die sluit ik toch niet eens aan.

Wat me is opgevallen de laatste tijd is iets raars. De snelheid is verhoogd van 180 naar 200. De 200 heb ik een dag gehaald en nu lijkt het weer begrenst op 180. Ik heb nooit meer 200 gehaald. Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:04:
[...]
Zie hieronder de posts maar wat er nog niet genoemd is dat 2,4 over het algrmeen vol zit. Dus bij 40mhz dubbele kans op interferentie ivm twee kanalen in gebruik.
(Gelukkig) zetten veel access points/routers tegenwoordig het 2e kanaal uit (bij 40MHz) als er interferentie is.

Uiteindelijk is dat als alle modems het doen beter voor iedereen. Mogelijk een Nash equilibrium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Jim423 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:48:
Heb je een connectbox? Zoja dit topic lezen en de firmware boven je aanvragen via Chelloo Anne (webcare).
Ik dacht dat het over een ander probleem ging maar het bleek inderdaad hetzelfde te zijn.
Net even gebeld en na wat testen zal ook ik binnen 3 dagen de update binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CallmeGod schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:33:
[...]

Via de Chelloo forum(Anne) is er een update bij me connect box geweest.

CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

En als ik kijk naar de logs zijn alle TC3 meldingen weg.
Ook is de verbinding weer stabiel te noemen.
Ook kan ik gewoon weer een speedtest uitvoeren via de ziggo site.

Dus het kwam niet door de slechte verbinding of bekabeling maar echt door de firmware van de modem.
Ik hou het in de gaten als deze gaat oplopen.
Volgen Anne zou deze firmware eind Juli voor iedereen ter beschikking gesteld gaan worden.
ja, niet zo vreemd he dat die meldingen weg zijn 8)7 log begint gewoon weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
ArcticWolf schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:46:
[...]

ja, niet zo vreemd he dat die meldingen weg zijn 8)7 log begint gewoon weer opnieuw.
die ping in je plaatje is wel erg laag. Ik haal meestal rond de 10ms, al heb ik vandaag even een andere server geprobeerd in Rotterdam. Dat was echt bedroevend.

Enig idee waarom de ping zo laag is?

edit nu 7ms en weer op 10ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben nu een ubee evw3200 modem waarvan ik niet weet hoe oud en kwalitatief goed die is in vergelijking met de huidige modems. Binnenkort ga ik verhuizen. Heeft het dan nog zin om het huidige abo (staat op naam van mijn vriendin) op te zeggen en op mijn naam een nieuw abo te nemen, met het oog op het krijgen van een beter modem (vnl. qua wifi)? Of krijg je als nieuwe abonnee weer datzelfde of vergelijkbaar modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmartino schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:17:
[...]

die ping in je plaatje is wel erg laag. Ik haal meestal rond de 10ms, al heb ik vandaag even een andere server geprobeerd in Rotterdam. Dat was echt bedroevend.

Enig idee waarom de ping zo laag is?

edit nu 7ms en weer op 10ms
Welke ping? Op m'n Smokeping stats?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xo24bGjh.png

Ping in deze regio is blijkbaar laag, geen idee waarom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
ArcticWolf schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Welke ping? Op m'n Smokeping stats?

[afbeelding]

Ping in deze regio is blijkbaar laag, geen idee waarom }:O
http://www.speedtest.net/result/5189471276.png is de link die je meestuurt met reacties op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh, heh
ja dat was mazzel :P zie je maar heel af en toe, ik dacht ik zet hem in m'n forum handtekening :+
gemiddeld is dus 6.6~6.8ms

edit;
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5435583340.png

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 27-06-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
ArcticWolf schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:01:
[...]

oh, heh
ja dat was mazzel :P zie je maar heel af en toe, ik dacht ik zet hem in m'n forum handtekening :+
gemiddeld is dus 6.6~6.8ms
hahahaha

Dit is geen forum voor gemazzel lmao :D
Geintje natuurlijk.

Dank je voor je reactie. Ik krijg deze week een andere modUm. Maar ik zit helaas niet in zon zelfde regio. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zow weer een onderhoudsmelding, Ziggo is op dreef hier... 29-06 en 01-07 onderhoud aan alle diensten 8)7
Vraag me af wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Overdag waarschijnlijk werkzaamheden buiten. Als het tussen 01.00 en 05.00 is waarschijnlijk werkzaamheden aan het CMTS.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:17:
Zow weer een onderhoudsmelding, Ziggo is op dreef hier... 29-06 en 01-07 onderhoud aan alle diensten 8)7
Vraag me af wat ze gaan doen.
Volgens mij zijn ze bezig om de eind taps etc. tevervangen, want volgens ziggo netwerk monteur die ik persoonlijk kan willen voor eind dit jaar alle taps en versterkers op 1000+mhz hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:30:
Overdag waarschijnlijk werkzaamheden buiten. Als het tussen 01.00 en 05.00 is waarschijnlijk werkzaamheden aan het CMTS.
's nachts tussen 1 en 6 staat er.
devil-strike schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Volgens mij zijn ze bezig om de eind taps etc. tevervangen, want volgens ziggo netwerk monteur die ik persoonlijk kan willen voor eind dit jaar alle taps en versterkers op 1000+mhz hebben.
Ter voorbereiding op Docsis 3.1? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:11:
[...]

's nachts tussen 1 en 6 staat er.

[...]

Ter voorbereiding op Docsis 3.1? :9
Ja voor nieuwe diensten, dus dat zal dan idd docsis3.1 moeten zijn(dtv zal het niet worden iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Uiteraard en natuurlijk meer ruimte voor tvkanalen. Wanneer die analoge FM (icm het raster tot 1Ghz) eraf gaat kan zelfs met 3.0 de snelheid fors omhoog. (ja, ook de upstream). Heb even meegekeken met een monteur in de straatkast maar hier zijn de versterkers en verdelers (van technetix) al 1.2Ghz geschikt zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:16:
Uiteraard en natuurlijk meer ruimte voor tvkanalen. Wanneer die analoge FM (icm het raster tot 1Ghz) eraf gaat kan zelfs met 3.0 de snelheid fors omhoog. (ja, ook de upstream).
Upstream valt er ook nog veel te winnen qua symbol rate en/of QAM. In mijn gebied (mét nieuwe straatversterker) zit een aantal upstreams op een lage symbol rate.

Zit er bij EURODOCSIS 3.0 geen limiet aan de upstream frequenties op 65 of 85 MHz?
Heb even meegekeken met een monteur in de straatkast maar hier zijn de versterkers en verdelers (van technetix) al 1.2Ghz geschikt zelfs.
Volgens een monteur zijn ze daar in fUPC gebied (ook?) hard mee bezig. In mijn omgeving is het kennelijk "eind 2015" geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sowieso krijgt je met 3.1 veel efficiënter gebruik van het spectrum..

en verder kan je dan idd boven de 860 mhz wel voor DATA inzetten maar niet voor ATV / DTV.

als ze de huidige 16 streams dan naar boven de 860mhz weten te schuiven, win je al een kleine 800mbit voor DTV diensten :)

faseren ze de 25 analoge netten er ook even uit krijg je heb je dus ruim 2gbit extra ruimte :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er met ziggo niet helemaal uit, dus daarom hier even een vraag:

ik heb ziggo 300 mbit verbinding sinds vandaag (nouja, op papier die 300mbit), maar een ziggo ubee evw3200 modem die dat niet aankan. Hoe kom ik nu aan een nieuwe modem? De man van de klantenservice wist het niet???

Hij had het over de technische dienst van ziggo die mij een modem moet opsturen, maar hoe regel ik dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:04:
Ik kom er met ziggo niet helemaal uit, dus daarom hier even een vraag:

ik heb ziggo 300 mbit verbinding sinds vandaag (nouja, op papier die 300mbit), maar een ziggo ubee evw3200 modem die dat niet aankan. Hoe kom ik nu aan een nieuwe modem? De man van de klantenservice wist het niet???

Hij had het over de technische dienst van ziggo die mij een modem moet opsturen, maar hoe regel ik dat?
bellen met Ziggo. Alleen daar kunnen ze zien of jouw modem dat niet aankan en een nieuwe sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, nog eens gebeld :P

ze gaan kennelijk over 8 dagen pas mijn snelheid verhogen (beetje vaag omdat ik dacht dat het gelijk kon, maar kennelijk niet). Over een paar dagen ontvang ik een nieuwe modem en dan moet ik die activeren en in bridge mode laten zetten en dan zou het moeten werken.

Ik had gehoopt dat je net als bij een nieuw tv pakket het binnen een paar minuten krijgt, ik moet namelijk voor mijn werk een TB aan data uploaden en dat gaat niet zo snel met mijn 4mbit upload momenteel. Niet dat het superveel sneller gaat met mijn 30mbit straks, maarja, het is wel 10 keer zo snel als nu.

Ik heb nu een ubee die 200mbit aankan (en ik denk ook wel 30mbit upload), hopelijk gaan ze toch vandaag dat nog wat versnellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:14:
nou, nog eens gebeld :P

ze gaan kennelijk over 8 dagen pas mijn snelheid verhogen (beetje vaag omdat ik dacht dat het gelijk kon, maar kennelijk niet). Over een paar dagen ontvang ik een nieuwe modem en dan moet ik die activeren en in bridge mode laten zetten en dan zou het moeten werken.

Ik had gehoopt dat je net als bij een nieuw tv pakket het binnen een paar minuten krijgt, ik moet namelijk voor mijn werk een TB aan data uploaden en dat gaat niet zo snel met mijn 4mbit upload momenteel. Niet dat het superveel sneller gaat met mijn 30mbit straks, maarja, het is wel 10 keer zo snel als nu.
komt denk ik omdat je een nieuw modem moet dat het langer duurt :?
eerder kon je nl wel gewoon instant overstappen ongeveer :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je Ubee kan max 200/20 aan. Je kan vragen of ze alvast het 300/30Mb profiel hierin schieten je zal dan wel ongeveer je snelheid halen alleen ik denk niet dat ze dit gaan doen als ze ''over 8 dagen'' hebben gezegd. In de tussentijd 200/20Mb inschieten op je Ubee lijkt me onwaarschijnlijk dan moet je 2x omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:15:
komt denk ik omdat je een nieuw modem moet dat het langer duurt :?
eerder kon je nl wel gewoon instant overstappen ongeveer :-)
dat had ik hier ook gelezen, maar die 300mbit is nogal nieuw en een groot deel van de klanten had een verkeerde modem en daardoor is de activatie pas over 8 dagen. Of ik heb het verkeerd begrepen, maar nu 15 minuten na het bestellen heb ik nog steeds 40mbit.

We wachten wel even af, heb nu na 2 dagen en nachten uploaden toch al een boel GB's kunnen oversturen, maar volgens mij kan ik beter met mijn nas onder de arm naar mijn werk rijden en het daar overpompen dan online. 4mbit upload en in de cloud werken is niet echt ideaal...
Jim423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:17:
Je Ubee kan max 200/20 aan. Je kan vragen of ze alvast het 300/30Mb profiel hierin schieten je zal dan wel ongeveer je snelheid halen alleen ik denk niet dat ze dit gaan doen als ze ''over 8 dagen'' hebben gezegd. In de tussentijd 200/20Mb inschieten op je Ubee lijkt me onwaarschijnlijk dan moet je 2x omgezet worden.
Eerder kon niet begreep ik, dus ik ga maar even afwachten. Als ik de modem ontvang activeer ik hem wel zsm en bel dan weer even.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:16:
Wanneer die analoge FM (icm het raster tot 1Ghz) eraf gaat kan zelfs met 3.0 de snelheid fors omhoog. (ja, ook de upstream).
Gaan ze dan de EuroDOCSIS 3.0 specificatie aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Waarschijnlijk krijg je dan een Connectbox die begin juli een update krijgt om de huidige problemen op te lossen. Dus krijg je dan een box die al direct de nieuwste firmware heeft.

Edit: had een quote op Hobbykok moeten zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door bvk op 28-06-2016 18:35 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:34:
Waarschijnlijk krijg je dan een Connectbox die begin juli een update krijgt om de huidige problemen op te lossen. Dus krijg je dan een box die al direct de nieuwste firmware heeft.
Die connectbox zou ik wel mooi vinden, wit en mooi vormgegeven en het hangt toch in de woonkamer aan de muur. En volgens het nieuwsbericht op tweakers kan die in de toekomst 10Gbit/s aan, dat zou ook niet verkeerd zijn :+

Ik laat binnenkort wel weten wat ik ontvang, het zou 1 van de 2 worden volgens de ziggo man die ik aan de lijn had. De connectbox vind ik het mooist, maar verder komt hij waarschijnlijk toch in bridge mode te staan, al hoor ik goede verhalen over de wifi van dit ding.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:44:
[...]

Die connectbox zou ik wel mooi vinden, wit en mooi vormgegeven en het hangt toch in de woonkamer aan de muur. En volgens het nieuwsbericht op tweakers kan die in de toekomst 10Gbit/s aan, dat zou ook niet verkeerd zijn :+

Ik laat binnenkort wel weten wat ik ontvang, het zou 1 van de 2 worden volgens de ziggo man die ik aan de lijn had. De connectbox vind ik het mooist, maar verder komt hij waarschijnlijk toch in bridge mode te staan, al hoor ik goede verhalen over de wifi van dit ding.
Een modem moet functioneel zijn hé, niet mooi :P Bij mijn weten hangt er van af of je in fUPC of fZiggo gebied woont wat je krijgt, bij oud UPC dan de Connectbox.

De WiFi is inderdaad prima, bij mij tenminste wel. Ik haal op mijn Galaxy S7 de volledige 300/30 op 5Ghz.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:53:
Een modem moet functioneel zijn hé, niet mooi :P
Vertel dat maar aan mijn vrouw :+

Ik zit oud ziggo gebied, dus even afwachten wat het wordt. Het was niet helemaal de bedoeling, ik wilde deze week een snellere upload vanwege mijn werk dat ik moet overpompen naar mijn werkgever, maar nu duurt het nog een week en over 3 x 24 uur heb ik de resterrende gigabytes ook wel overgezet :/

Maar het is maar iets van 15 euro meer per maand en dan is de verbinding 10 keer zo snel, nu ik opeens meer in de cloud moet werken is een hogere upload wel fijn. Download is meegenomen, maar toen ik van 120Mbit naar 40Mbit ging schrok ik wel dat ik het niet eens merkte (ik kijk vooral netflix en dergelijke en download niet superveel meer).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ArChie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:32:
[...]

Gaan ze dan de EuroDOCSIS 3.0 specificatie aanpassen?
Je kan natuurlijk gewoon meer kanalen in je raster opnemen dan 16.... zelfde verhaal in de upstream. Zou je bijna een verdubbeling van de snelheid kunnen aanbieden gezien de bandbreedte per modem dan op 1200Mb/s staat ipv 800Mb/s. (En de bandbreedte over het gehele raster zomaar 2400Mb/s ipv 800Mb/s kan worden). Dacht dat jij wel op de hoogte was van deze mogelijkheden. (Je zou zelfs het hele raster vul kunnen zetten met DOCSIS, dan doe je rustig 800-900Mb/s per modem, alleen je houdt geen TV meer over natuurlijk :| )
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:58:
[...]

Vertel dat maar aan mijn vrouw :+

Ik zit oud ziggo gebied, dus even afwachten wat het wordt.
Adhv berichten op Chelloo: er wordt zowel een TC7210 als Connectbox uitgegeven in fZiggo dus het is ook buiten oudUPC gebied mogelijk blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Jim423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:06:
zelfde verhaal in de upstream.
Je kunt de upstream niet uitbreiden door domweg analoge radio weg te halen:
In the upstream direction, the cable system is assumed to have a pass band of 5-65 MHz.
(bron).

Natuurlijk zou Ziggo wel lagere frequenties dan ze tot nu toe gebruiken in kunnen zetten, maar ik heb me laten vertellen dat je daar in de praktijk teveel last van ruis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan natuurlijk gewoon meer kanalen in je raster opnemen dan 16.... zelfde verhaal in de upstream. Zou je bijna een verdubbeling van de snelheid kunnen aanbieden gezien de bandbreedte per modem dan op 1200Mb/s staat ipv 800Mb/s. (En de bandbreedte over het gehele raster zomaar 2400Mb/s ipv 800Mb/s kan worden). Dacht dat jij wel op de hoogte was van deze mogelijkheden. (Je zou zelfs het hele raster vul kunnen zetten met DOCSIS, dan doe je rustig 800-900Mb/s per modem, alleen je houdt geen TV meer over natuurlijk :| )
Je kan van alles bedenken, maar of het dan ook nog steeds voldoet aan de specificaties is een ander verhaal. (Euro)DOCSIS is niet een één of ander grappig naampje. De EuroDOCSIS 3.0 zegt nu juist iets over het frequentieplan dat hier in Europa wordt toegepast en waar de apparatuur fabrikanten zich ook aan houden bij het ontwikkelen van apparatuur. Het gedefinieerde upstream frequentie gebied loopt bijvoorbeeld van 5 - 65 MHz, dus zal het verwijderen van de FM band niets uithalen voor de upstream mogelijkheden. Sterker nog, als je kijkt naar het huidige frequentieplan zie je dat er al die tijd nog 22.5 MHz aan ongebruikte ruimte zit in het frequentieplan (65-87.5 MHz) die nu ook niet wordt ingezet voor extra upstreams (passen 3 upstreams in met een bandbreedte van 6.4 MHz elk).

[ Voor 5% gewijzigd door ArChie op 28-06-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:24:
Natuurlijk zou Ziggo wel lagere frequenties dan ze tot nu toe gebruiken in kunnen zetten, maar ik heb me laten vertellen dat je daar in de praktijk teveel last van ruis hebt.
Volgens TNO gebruiken de Nederlandse kabelbedrijven het gebied van 5 - 20 MHz niet vanwege ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik meende dat euroDOCSIS 3.0 tot 85Mhz liep maar dit blijkt dus niet zo te zijn voor de euro variant, mea culpa. niet dus Dus afgezien van het feit dat je misschien 1 extra kanaal erbij kan zetten omdat het diplexfilter weg is schiet het voor de upstream weinig op inderdaad. Al is het wel zo dat wanneer je voor upstream dezelfde overboeking aanhoudt als voor de downstream de upstream wel een stap omhoog kan mits alles is overgezet naar QAM64. Dus even los van het FM verhaal zit er in 3.0 ook nog best wel wat rek mits er extra docsis kanalen bijgezet worden.
ArChie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:31:
[...]Sterker nog, als je kijkt naar het huidige frequentieplan zie je dat er al die tijd nog 22.5 MHz aan ongebruikte ruimte zit in het frequentieplan (65-87.5 MHz) die nu ook niet wordt ingezet voor extra upstreams (passen 3 upstreams in met een bandbreedte van 6.4 MHz elk).
Deze kun je sowieso niet gebruiken ongeacht de specificatie. Komt omdat de filters een beetje uitlopen richting de 70-75Mhz. Dan moet toch eerst FM eraf :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jim423 op 29-06-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
maar met 3.1 spec wordt er toch los gelaten van frequentie blokjes zo als we ze nu kennen ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:11:
Deze kun je sowieso niet gebruiken ongeacht de specificatie.
Een specificatie wordt vastgesteld aan de hand van de mogelijkheden en beperkingen. Als dat gebied in Europa wel inzetbaar was geweest voor upstreams dan was de bovengrens in de EuroDOCSIS specificatie niet vastgesteld op 65 MHz, maar op 87.5 MHz zodat de fabrikanten daar ook in hun hardware ontwerp rekening mee kunnen houden.

Nogmaals: die specificaties zijn opgesteld zodat fabrikanten apparatuur kunnen bouwen die voldoet aan die specificaties waarmee de uitwisselbaarheid/keuze mogelijkheden van apparatuur wordt vergroot. Je kan leuk beredeneren dat met het stoppen van FM ruimte vrijkomt die je voor een ander doel zou kunnen inzetten, maar als de benodigde apparatuur zoals modems, CMTS'sen en andere kabel infrastructuur componenten geen hardware bevatten om iets met signaal doorgifte in dat gebied te doen dan heb je er niets aan. Er zal dan eerst een nieuwe versie van de specificatie moeten worden opgesteld zodat de fabrikanten bij een volgende generatie van apparatuur hier weer rekening mee kunnen houden met hun hardware ontwerp. En dan zal voor de providers een traject van vervanging en/of upgrades moeten plaatsvinden in de infrastructuur zodat men uiteindelijk de ruimte daadwerkelijk in gebruik kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:42:
maar met 3.1 spec wordt er toch los gelaten van frequentie blokjes zo als we ze nu kennen ?
Er gaat dan het één en ander veranderen, maar voordat men volledig over kan op DOCSIS 3.1 zal er eerst van alles en nog wat vervangen moeten worden. Vergeet niet dat jaren geleden EuroDOCSIS 3.0 werd geïntroduceerd, maar dat men nog steeds ook EuroDOCSIS 2.0 compatible apparatuur gebruikt. Lagere versies kom je gelukkig niet meer tegen. Met DOCSIS 3.1 zal het ook nog jaren duren voordat EuroDOCSIS 2.0 en 3.0 volledig verdwenen zijn en men dus alle voordelen van DOCSIS 3.1 volledig kan benutten. En waarschijnlijk zal ook dat nooit gebeuren omdat men al weer bezig is met nieuwe ontwikkelingen die straks als DOCSIS 3.2 of misschien wel als DOCSIS 4.0 in de markt gezet zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adhv berichten op Chelloo: er wordt zowel een TC7210 als Connectbox uitgegeven in fZiggo dus het is ook buiten oudUPC gebied mogelijk blijkbaar.
Ik heb liever de TC7210 niet, maar als hij komt, dan gaat deze in bridgemode en de meeste problemen zijn volgens mij met de wifi van dat apparaat als ik zo de 15 pagina's 8)7 die ik krijg in dit topic alleen al te zien.

Sowieso stuur ik mijn ubee niet terug voordat ik minimaal een maand heb getest, als het niet bevalt downgrade ik wel naar het lagere abonnement en sluit de ubee aan en los het dan wel op met de technische dienst van ziggo.

Als ik de connectbox krijg ga ik even zien wat ik ga doen, wellicht ga ik die wifi ook gebruiken, het is alleen wat knutselwerk om mijn nassen en servers e.d. dan goed te krijgen en ik heb niet zoveel tijd om met het netwerk bezig te gaan de komende weken en in mijn vakantie wil ik dat liever ook niet doen. Heb wel plannen om op termijn zaken aan te passen (kabels lopen nu via meterkast naar zolder en van daaruit door het huis, maar ik wil nu de kinderen ouder zijn op elke verdieping een 5Ghz router hebben hangen etc. Dus ach, goede reden om in de winterperiode weer eens te knutselen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
atm is de 7210 hier (in bridge) op dit moment stabiel :D

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn TC in bridge (icm N66U):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iBPEFUQ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFV5sqE.png

Ding is echt rete stabiel zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArChie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:50:
[...]
Een specificatie wordt vastgesteld aan de hand van de mogelijkheden en beperkingen. Als dat gebied in Europa wel inzetbaar was geweest voor upstreams dan was de bovengrens in de EuroDOCSIS specificatie niet vastgesteld op 65 MHz, maar op 87.5 MHz zodat de fabrikanten daar ook in hun hardware ontwerp rekening mee kunnen houden.
Het DOCSIS 3.0 & EURODOCSIS 3.0 "extended upstream frequency plan" gaat volgens Excentis door t/m 85 MHz.

Maar specificatie is één, implementatie iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:51:
Mijn TC in bridge (icm N66U):
[afbeelding]

[afbeelding]

Ding is echt rete stabiel zo :9
met die firmware versie is die hier zo onstabiel als de neten :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 08:44
Ik heb ook de TC7210 in bridge en het draait erg stabiel. Maar hoe kom ik er achter welke firmware versie de modem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
outlandos schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:04:
Ik heb ook de TC7210 in bridge en het draait erg stabiel. Maar hoe kom ik er achter welke firmware versie de modem heeft?
http://192.168.178.1/RgSwInfo.asp ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:02:
[...]

Raar, die fw heeft toch alleen betrekking op het wifi gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:05:
[...]

Raar, die fw heeft toch alleen betrekking op het wifi gedeelte?
Dat meende ik ook.. alleen schijnbaar doet het wel iets meer dan dat ?
Software Version: STF0.76.07

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-09 08:44
SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:07:
[...]

Dat meende ik ook.. alleen schijnbaar doet het wel iets meer dan dat ?
Software Version: STF0.76.07
Ik heb ook de STF0.76.07. Niets meer aan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met een tracert logging applicatie op een raspberry Pi die dit ook nog kan tonen in mooi overzicht. Dit om verder onderzoek (bewijs) aan / voor Ziggo i.v.m. met de stabiliteit van de Internet verbinding.

Vorige week wederom een monteur op bezoek (op advies van Ziggo) en op mijn verzoek een monteur met kennis van zaken. Ziggo had beloofd een senior monteur te sturen.
Monteur heeft niets gedaan, na uitleg van mijn kant omtrent de problemen die wij ervaren en wat de vorige monteurs al gedaan hebben.
Advies was om een tracert te laten lopen (met logging) om te onderzoeken welke hop in het netwerk de time-outs veroorzaken (en geen internet voor 10 a 15 sec).
Andere advies van Ziggo monteur was maar om een zakelijk abonnement te nemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:53:

Het DOCSIS 3.0 & EURODOCSIS 3.0 "extended upstream frequency plan" gaat volgens Excentis door t/m 85 MHz.
Klopt en voor de downstream optioneel 1002 MHz als bovengrens voor de hoogste downstream ofwel tot 1006 MHz aangezien die 1002 MHz dan de centerfrequentie is van een downstream met 8 MHz bandbreedte.
Precies, nog niet tegen gekomen qua DOCSIS configuratie van downstream capture bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:29
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Ik heb liever de TC7210 niet, maar als hij komt, dan gaat deze in bridgemode en de meeste problemen zijn volgens mij met de wifi van dat apparaat als ik zo de 15 pagina's 8)7 die ik krijg in dit topic alleen al te zien.
Hier draait de TC7210 momenteel met firmware STF0.76.07 (gedowngrade vanuit Ziggo) stabiel, zelfs als router. De connectbox lijkt meer problemen te geven qua time-outs momenteel...
Sowieso stuur ik mijn ubee niet terug voordat ik minimaal een maand heb getest, als het niet bevalt downgrade ik wel naar het lagere abonnement en sluit de ubee aan en los het dan wel op met de technische dienst van ziggo.
*knip*
Zodra je je nieuwe modem krijgt, komt er heel snel een retourdoos achteraan (waar de ubee trouwens nauwelijks in past) met een begeleidend schrijven dat je binnen 3 weken je oude modem moet terugsturen of €60,- mag afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivar1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:18:
Zodra je je nieuwe modem krijgt, komt er heel snel een retourdoos achteraan (waar de ubee trouwens nauwelijks in past) met een begeleidend schrijven dat je binnen 3 weken je oude modem moet terugsturen of €60,- mag afrekenen.
Ik ben wel gerustgesteld inmiddels dat het goed zit met de beide modellen in bridge mode. En als ik twijfel plan b:

Een snelle zoektocht levert mij ubees in de stad op voor 5 tot 15 euro, denk dat ik er eentje koop 2e hands en die terugstuur met de stickers van die van mij :+

Bizar dat er zoveel op marktplaats staan trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivar1984 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Hier draait de TC7210 momenteel met firmware STF0.76.07 (gedowngrade vanuit Ziggo) stabiel, zelfs als router. De connectbox lijkt meer problemen te geven qua time-outs momenteel...

[...]

}:O Ik zat zelfs nog te twijfelen of de adapter mee terug moest... uiteindelijk er maar ingepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:35:
[...]

Ik ben wel gerustgesteld inmiddels dat het goed zit met de beide modellen in bridge mode. En als ik twijfel plan b:

Een snelle zoektocht levert mij ubees in de stad op voor 5 tot 15 euro, denk dat ik er eentje koop 2e hands en die terugstuur met de stickers van die van mij :+

Bizar dat er zoveel op marktplaats staan trouwens...
De retoursticker is gekoppeld aan het cmmac van het modem. Een random ander modem terugsturen is niet mogelijk. Daarbij is het strafbaar omdat je weet dat je iets koopt wat niet wordt verkocht door de rechtmatige eigenaar. Ik neem aan dat je bekent bent met het feit dat het niet jouw modem is maar dat van Ziggo en dat jij hem mag gebruiken zolang je abonnee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
ANdrode schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:53:
[...]

Ah, ik wist dat ik het ergens had gelezen. Want volgens de datasheet van de modems kunnen ze tot 85Mhz zenden op QAM64, dus als je het extended plan aanhoud is dit ook gewoon binnen specificatie van euroDOCSIS 3.0.
ArChie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:17:
[...]
Precies, nog niet tegen gekomen qua DOCSIS configuratie van downstream capture bestanden.
Dat gaat ook niet lukken zolang FM er nog boven zit, je hebt ruimte nodig voor je filters. Anders krijg je enorm veel codeword errors op die us frequenties boven 65-70Mhz. Als het filter opschuift naar 85/105 ipv 65/85 kun je het extended freq plan aan gaan houden. Vereist wel voor implem. wel de ombouw van alle versterkers en tv/radio dozen natuurlijk. Maar het is mogelijk binnen de extended spec.

[ Voor 9% gewijzigd door Jim423 op 29-06-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:33:
[...]
Dat gaat ook niet lukken zolang FM er nog boven zit, je hebt ruimte nodig voor je filters. Anders krijg je enorm veel codeword errors op die us frequenties boven 65-70Mhz. Als het filter opschuift naar 85/105 ipv 65/85 kun je het extended freq plan aan gaan houden. Vereist wel voor implem. wel de ombouw van alle versterkers en tv/radio dozen natuurlijk. Maar het is mogelijk binnen de extended spec.
Hoe loopt de demping van die filters?

Op het modem van sommige klanten heb je 6-8 dBmV aan vermogen 'over'. Dan kan je misschien een deel van de roll-off van het filter mee compenseren?
(En nu al één of twee upstream streams winnen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:32

Roetzen

he.net Certified Sage

Die filters hebben o.m. tot doel te voorkomen dat er te veel signaal van het modem in de FM radios terecht komt. Radio ontvangers vinden het meestal niet leuk als er - in vergelijking me het relatief zwakke gewenste signaal - een zeer sterk ongewenst signaal op de ingang terecht komt. Als je het zendvermogen gaat vergroten om de demping van het filter te compenseren kunnen de FM ontvangers in de problemen komen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Klopt, en daarnaast krijg je dus die codeword errors in je verkeer. Exacte begin zou ik even de spectrum analyzer ergens aan moeten hangen maar dit hangt natuurlijk ook af van het type filter. Bij een versterker zal het weer anders zijn als bij een GUT14D denk ik. De huidige versterkers zijn wel modulair opgebouwd en hier kan het filter dus makkelijk gewisseld worden dus er is wel rekening mee gehouden.

Afbeeldingslocatie: http://www.innovatel.eu/images/stories/amplicatv_dbc1200_innovatel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ziggo internetbeveiliging uitgebreid aangeschaft gisteren, vannacht de code ontvangen zodat ik het op 5 pc's kan installeren. Dus even iets om rekening mee te houden, je krijgt de licentiecode niet gelijk en de helpdesk kan hem ook niet eerder aanleveren (heb gebeld).

Wel een fijn product, serienummer van jouw licentie staat in de bestandsnaam en dat leest de installatietool uit zodat je niet op elke pc het nummer hoeft in te typen en je hoeft niet een A4'tje met codes bij te houden, wel zo slim.

Het draait op de windows 10 machines hier beter dan e-set waar ik 5 jaar klant was, maar door af en toe opstarten met alleen een zwart scherm zocht ik een alternatief dat betaalbaar was voor meerdere computers en kwam zo bij ziggo terecht met haar f-secure.

Eerste 2 maand gratis momenteel, dus je betaald 40 euro voor een jaar, prima prijs voor een licentie met 5 pc's en leuke extra's als ouderlijk toezicht e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Waar is die internetbeveiliging een afgeleide van? F-Secure of mcAfee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:02
F-secure met een Ziggo skin er op, als ik het me goed herinner.

[ Voor 26% gewijzigd door menzo op 29-06-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:38:
Waar is die internetbeveiliging een afgeleide van? F-Secure of mcAfee ofzo?
F-Secure, zelfde als xs4all gebruikte. Wellicht was het in het verleden Mcafee omdat xs4all dat ook had toen ik daar nog klant was.

Het draait hier ongeveer gelijk aan eset nod32 qua belasting van de pc's en het komt wel redelijk goed uit de tests begrijp ik uit o.a. het virusscannertopic wat ik hier op tweakers gisteren heb zitten doornemen. Wel een mooie prijs als je meerdere pc's hebt, 40 euro voor 5 licenties is niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm idd, ook maar eens naar kijken. Thanks for the info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jim423 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:45:
Hmm idd, ook maar eens naar kijken. Thanks for the info.
het is nu 2 maanden gratis en per maand op te zeggen, dus je kan het gratis beoordelen nu. Volgens mij is dit een aanbieding, zo wordt het wel gepresenteerd op de ziggo site.

Virusscanner is wel wat gevoelig voor false positives, het was even uitzoeken, maar als je in de scanner naar instellingen gaat, vervolgens op "bestanden uitsluiten van scan..." klikt en dan op het tabblad objecten kan je bestanden uitsluiten. Voordat je een eerste volledige scan gaat doen vervolgens wel het vinkje weghalen bij de instelling genaamd "schadelijke bestanden automatisch verwijderen". Als je dat niet doet ben je opeens wat kwijt namelijk (is ook wel weer een tool voor om terug te halen, maar hij is nogal streng).

Dus het kost wel wat meer insteltijd dan een eset die ik hiervoor had, maar afijn, nu ik dit weet is het ook wel duidelijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:36:
Klopt, en daarnaast krijg je dus die codeword errors in je verkeer. Exacte begin zou ik even de spectrum analyzer ergens aan moeten hangen maar dit hangt natuurlijk ook af van het type filter. Bij een versterker zal het weer anders zijn als bij een GUT14D denk ik. De huidige versterkers zijn wel modulair opgebouwd en hier kan het filter dus makkelijk gewisseld worden dus er is wel rekening mee gehouden.

[afbeelding]
In de specificaties van de MCP-03 zie ik ook 87,5 MHz staan (low pass filter) en "F > 40 MHz -1.5 dB/oct".

Die zou dus niet gewisseld hoeven worden voor 85 MHz (je bent pas 1.5 dB kwijt). Ik weet niet wanneer je code word errors krijgt. Ik dacht dat het signaal daar eerst zwak (demping: filters, afstand) of slecht (interferentie) voor moet worden.

Voor het beschermen van radio ontvangers speler er twee dingen:
  • De isolatie tussen de radio/data poort in de splitter (MCP-03 20-26 dB?),
  • Alsmede de frequenties die uit elkaar liggen (FM: vanaf 87,5 MHz, DOCSIS: bovengrens te kiezen).
Ik had het niet verwacht maar ik denk ondertussen dat nadat de straatversterkers vervangen zijn er makkelijk een paar extra upstreams gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:32

Roetzen

he.net Certified Sage

ANdrode schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Voor het beschermen van radio ontvangers speler er twee dingen:
  • De isolatie tussen de radio/data poort in de splitter (MCP-03 20-26 dB?),
  • Alsmede de frequenties die uit elkaar liggen (FM: vanaf 87,5 MHz, DOCSIS: bovengrens te kiezen).
Het signaal dat het modem uitzendt komt hoe dan ook op de groene kabel terecht. Frequenties op de groene kabel in of vlak bij de frequenties van de FM band (87,5 - 108 MHz) komen terecht op de radio poort.

Je kunt geen filter maken dat op 87,51 Mhz goed doorlaat en dat op 87,49 MHz goed tegenhoudt. Als je tegelijk wilt zenden en ontvangen op één "antenne" zul je altijd een relatief groot gat moeten hebben tussen zend- en ontvangfrequentie. Als je het gebied tot 87,5 Mhz wilt gebruiken voor upstream, zal dus (een deel van) de FM band opgeofferd moeten worden.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:07

PauseBreak

derp!

SMSfreakie schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:02:
[...]

Het maakt voor mij niks uit. Of er nu .09 of .07 op zit, ik moet de TC7210 (in bridge mode) alsnog iedere 4 dagen opnieuw laten opstarten omdat de verbinding op de 4e dag ineens onverklaarbaar traag wordt.

Nu ja, alsnog beter dan de Cisco hiervoor. Dat ding moest dagelijks opnieuw worden opgestart :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Het maakt voor mij niks uit. Of er nu .09 of .07 op zit, ik moet de TC7210 (in bridge mode) alsnog iedere 4 dagen opnieuw laten opstarten omdat de verbinding op de 4e dag ineens onverklaarbaar traag wordt.

Nu ja, alsnog beter dan de Cisco hiervoor. Dat ding moest dagelijks opnieuw worden opgestart :P
In bridge? of in routermodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:26:
[...]

In bridge? of in routermodus?
Bridge, staat tussen haakjes in de eerdere post trouwens :) Het is wel wat vreemd, want als je op een dergelijk moment kijkt naar de informatie die je kunt bekijken dan is er niks raars aan de hand. Signalen enzo zijn allemaal in orde, geen gekke time outs of andere foutmeldingen in de error log en zodra je het ding opnieuw opstart is de traagheid weg.

Zou het kunnen dat het ding misschien wat last heeft van warmteontwikkeling? Het ding is door Ziggo gewoon in de meterkast gemonteerd, maar dat is natuurlijk niet de beste plek in het huis qua ventilatie.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ik hier vanochtend te vertellen dat ik f-secure van ziggo (betaalde versie) wel fijn vond, maar ik kom daarop terug. Ik zeg nu mijn proefabonnement weer op, een en al gedonder heb ik ermee. Ik krijg op mijn pc 17 false positives, maar ik kan die bestanden niet uitsluiten. Ja nou, het kan, maar vervolgens kijkt de scanner weer niet naar de uitsluitsellijst. Daar ga ik niet voor betalen.

Het programma is gewoon niet geschrikt voor geavanceerder gebruik, bij bedrijfjsversies van virusscanners of met eset kan ik alles wat ik wil, maar dit. Wat een wanproduct.

Zal hem wel bij mijn schoonouders installeren, die hebben ziggo en die zijn tevreden over de basisversie, maar hier komt het niet op de pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Bridge, staat tussen haakjes in de eerdere post trouwens :) Het is wel wat vreemd, want als je op een dergelijk moment kijkt naar de informatie die je kunt bekijken dan is er niks raars aan de hand. Signalen enzo zijn allemaal in orde, geen gekke time outs of andere foutmeldingen in de error log en zodra je het ding opnieuw opstart is de traagheid weg.

Zou het kunnen dat het ding misschien wat last heeft van warmteontwikkeling? Het ding is door Ziggo gewoon in de meterkast gemonteerd, maar dat is natuurlijk niet de beste plek in het huis qua ventilatie.
Oops niet gezien :P
Die van mij hangt letterlijk boven de warmtewisselaar van de stadsverwarming, dus no problem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Oops niet gezien :P
Die van mij hangt letterlijk boven de warmtewisselaar van de stadsverwarming, dus no problem :+
Ook in een benauwde / kleine, matig geventileerde ruimte?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Je kunt geen filter maken dat op 87,51 Mhz goed doorlaat en dat op 87,49 MHz goed tegenhoudt. Als je tegelijk wilt zenden en ontvangen op één "antenne" zul je altijd een relatief groot gat moeten hebben tussen zend- en ontvangfrequentie. Als je het gebied tot 87,5 Mhz wilt gebruiken voor upstream, zal dus (een deel van) de FM band opgeofferd moeten worden.
In de specificaties van de MCP-03 staat een roll-off van 1,5 dB/octaaf vanaf 40 MHz. Dat is vrij normaal voor een passief filter.

In mijn ogen kan je dus wel een upstream vrij dicht tegen die 85 MHz grens aan plaatsen. Je moet hierbij rekening houden met de effectieve bandbreedte (denk aan: symbol rate) van het signaal.

Nu: 65 MHz grens (EURODOCSIS 3.0), 57.800.000 Hz/5.120 ksps symbol rate
Bovenste upstream slot in grid wordt dus (hier) niet gebruikt. @Archie: klopt dat?

Elke 6,9 MHz een upstream.

Potentieel: 85 MHz als grens grens. Als je dezelfde afstand neemt tussen upstreams kan je dus nog twee 5.120 ksps upstreams en een 2.560 upstream kwijt.

De (lineair met frequentie) roll-off van het low-pass filter (1.5 dB/octaaf) maakt zolang je niet enkele orde groottes hoger gaat bijna niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:57:
[...]

Ook in een benauwde / kleine, matig geventileerde ruimte?
Jazeker, helemaal geen ventilatie overigens... Heb daar ooit m'n NAS neergezet als test, normaal zijn de schijven ca. 33C... daar in de kast gingen ze over 50C heen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Vandaag de nieuwe firmware (CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH) gekregen van de ConnectBox. Probleem met het langzame downloaden van UseNet is in ieder geval niet opgelost. Langzaam laden van de pagina's ga ik vanavond achter komen of dat beter geworden is.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 29-06-2016 15:57 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:47:
[...]

Jazeker, helemaal geen ventilatie overigens... Heb daar ooit m'n NAS neergezet als test, normaal zijn de schijven ca. 33C... daar in de kast gingen ze over 50C heen. 8)7
En een week later kon je nieuwe schijven halen? :+ Goed om te weten, dan zal het niet liggen aan de warmte. Zal eens in de gaten houden of deze problemen blijven na de verhuizing.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:56:
Vandaag de nieuwe firmware (CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH) gekregen van de ConnectBox. Probleem met het langzame downloaden van UseNet is in ieder geval niet opgelost. Langzaam laden van de pagina's ga ik vanavond achter komen of dat beter geworden is.
hoe langzaam gaat dat downloaden van usenet? Je haalt toch wel minimaal 200Mbit?

Ik zit er sterk aan te denken om mijn overstap naar 300Mbit te annuleren en voor de 150Mbit te gaan, dan kan ik mijn ubee toch behouden?

Edit: net ziggo gebeld en mijn overstap naar de 300Mbit geannuleerd en 150Mbit upgrade maar aangevraagd en dat is inmiddels hier up en running op mijn vertrouwde ubee modem die ik nog een tijdje ga houden. Ik weet namelijk exact wat er gebeurd als ik overstap naar een nieuwe modem waar sommigen hier nog problemen mee hebben, dan krijg ik die problemen ook. Want bij mij gaat het altijd fout in dit soort situaties. En een ezel stoot zich niet 3 keer aan dezelfde steen :D

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 18:11 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.