Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Ja, dat weet ik.
Nee, helaas blijven je smartcards niet geactiveerd. Je moet minimaal Play Start afnemen om ze te behouden.
Dat is een tegenvaller, dan wordt het prijsverschil toch nog wel erg groot met twee losse abonnementen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:25:
[...]
Ik denk dat we het hebben over oud-UPC-gebied? Ik weet eigenlijk niet wat voor AOP's ze daar tegenwoordig aanleggen. In oud-Ziggo-gebied wordt al sinds enkele jaren de DIO-01 gebruikt en in de jaren daarvoor een TRAS 1000/b. Beide zijn AOP's met een IEC uitgang. Ik ga er eigenlijk van uit dat in oud-UPC-gebied nu ook de DIO-01 wordt gebruikt. Iemand die hier meer van weet?
Bij een aansluiting in woonkamer, eind vorig jaar:
AOP met 2x IEC coax connectoren. Daarop een splitter (MCP-03).

Eerst een Tratec TRAS 2000 (weggehaald/"afkeur"), door monteur vervangen door Astro GUT-14D.
SMSfreakie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:41:
[...]

op Poort 1 (0dB) mag het gewoon aldus Ziggo zelf hoor :-)

https://www.ziggo.nl/klan...7210-wifi-modem/Optie%20C hoop dat t goed linkt
Oh I see... valt dat ding tegenwoordig onder 'hoofdaansluiting'? 8)7 Nouja, dan is het dus wél op een officiële manier aangesloten :9 Toch zou ik als dat mogelijk is het eens zonder proberen om die versterker uit te kunnen sluiten. Als dat geen verschil maakt zou ik maar gewoon een belletje naar Ziggo doen zodat een monteur z'n handen d'r vies aan kan maken :Y

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Oh I see... valt dat ding tegenwoordig onder 'hoofdaansluiting'? 8)7 Nouja, dan is het dus wél op een officiële manier aangesloten :9 Toch zou ik als dat mogelijk is het eens zonder proberen om die versterker uit te kunnen sluiten. Als dat geen verschil maakt zou ik maar gewoon een belletje naar Ziggo doen zodat een monteur z'n handen d'r vies aan kan maken :Y
Kan het eens proberen.. kijken of het "andere" signaalwaardes oplevert..
en anders maar es kijken wat een monteur er van maken wil

404 Signature not found

ANdrode schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Bij een aansluiting in woonkamer, eind vorig jaar:
AOP met 2x IEC coax connectoren. Daarop een splitter (MCP-03).

Eerst een Tratec TRAS 2000 (weggehaald/"afkeur"), door monteur vervangen door Astro GUT-14D.
Thanks :) De link van SMSfreakie is ook wel interessant. Als je bovenaan de TC7210 kiest (een modem dat alleen in oud-Ziggo-gebied wordt uitgeleverd) en dan alle mogelijke paden bewandelt kom je de DIO-01, UMU-1006, SQ601 en PTS-02kk tegen zoals die in oud-Ziggo-gebied gebruikelijk zijn. Maar als je bovenaan voor de TC7200 kiest (een modem dat alleen in oud-UPC-gebied voorkomt) krijg je allemaal andere spulletjes te zien die ook met F-connectors zijn uitgerust. :9

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Ik woon in fUPC gebied en heb een TC7200. Ik moet nog eens verder zoeken wat er aan de hand is.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 16:29
Madshark schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Waardes zien er erg netjes uit. Als je een 300/30 hebt, komt dit aardig met jouw pakket overeen. Je zou het nog eens kunnen testen op de 'interne' Speedtest, https://www.ziggo.nl/speedtest/ .
Wat mij wel heel erg opvalt, je hebt een ping van 1 ms, dat is wel heel erg laag, ik kom eigenlijk nooit onder de 8 ms. ( 500/40 Ziggo Zakelijk)
Ja die 1 ms is inderdaad opmerkelijk. Ik heb zojuist de speedtest van Ziggo zelf gedaan en daar heb ik wel een normale ping:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/dZ3LsXA8iR87YJFWN2R0Zy5i/medium.jpg

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:30:
[...]

Fout. In oud-UPC-gebied is IPv4 op. Nieuwe klanten krijgen daar alleen nog een publiek routeerbare IPv6-prefix (DS-Lite). Hetzelfde geldt al voor een aantal andere grote providers in Europa. Ook voor andere internetbedrijven begint het een flinke last te worden dat ISP's na al die jaren nog steeds 90% van hun klanten niet van een IPv6-capable verbinding voorzien. Zie bijvoorbeeld deze en deze post van Snow_King in het IPv6 topic.

Het is dus veel te kortzichtig om te zeggen dat het niet hebben van IPv6 geen issue is "omdat er toch nog niks alleen via IPv6 beschikbaar is". Dat is juist het hele probleem! Aanbieders van content en services beginnen zich langzaam maar zeker blauw te betalen aan tweedehands IPv4-adressen omdat ze geen IPv6-only product kúnnen introduceren aangezien niemand dat dan kan bereiken. En als IPv4-adressen te duur zijn om rendabel content en/of services te leveren gaat zo'n bedrijfje domweg ten onder of wordt niet eens opgericht. En dan mis je dus wel degelijk iets door het gebrek aan IPv6!

Het hele gebeuren is een kip-en-ei-verhaal dat alléén door de ISP's kan worden doorbroken. En aangezien Ziggo en KPN samen 95% van de markt in Nederland verdelen zijn dat de twee bedrijven die we zo snel mogelijk moeten bewegen tot het zetten van stappen. De hele uitrol lijkt nu te hangen op brakke modem firmware en het is aan Ziggo om te zorgen dat die problemen zo snel mogelijk de wereld uit zijn. IPv4 is op, we willen het internet laten doorgroeien, IPv6 is de oplossing en ISP's als Ziggo en KPN zijn de laatste schakel die de uitrol van IPv6 frustreren.
Niets fouts aan upc heeft gewoon nog beschikbare ipv4 alleen moet je die zelf aanvragen, dan word je namelijk zonder problemen omgezet.

Daarbij heeft upc zelf nog genoeg ip blokken over, zoniet pakken ze het van andere land waar upc zit.

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:45

Roetzen

he.net Certified Sage

devil-strike schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Niets fouts aan upc heeft gewoon nog beschikbare ipv4 alleen moet je die zelf aanvragen, dan word je namelijk zonder problemen omgezet.
Dat kan alleen omdat maar een kleine minderheid dat doet. Als iedereen het zou doen, zouden ze vastlopen. Hadden ze genoeg adressen daarvoor, dan konden ze net zo goed dual stack uitdelen. Maar dat doen ze niet. Ook als je terug wordt gezet, krijg je geen dual stack. Je krijgt dan IPv4 only. Dus kun je niet stellen dat je "zonder problemen wordt omgezet".
Daarbij heeft upc zelf nog genoeg ip blokken over, zoniet pakken ze het van andere land waar upc zit.
Alsof het probleem van het tekort aan IPv4 adressen zich beperkt tot Nederland. Uit welke landen moeten ze die adressen halen? Ook in Duitsland en Oostenrijk wordt DS-Lite uitgerold.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Gisteren is een Ziggo-monteur bij mij langs geweest om toch maar eens te kijken waar mijn verbindingsproblemen vandaan komen. En wat blijkt? Er schijnt een kabelbreuk te zijn, zo'n 50 meter bij mijn huis vandaan :P Geen wonder dus dat de verbinding zo brak is. Dit moet dus een een aannemer gaan oplossen (kan 20 werkdagen duren :(). Gelukkig heeft de monteur wel bij mij in huis alles netjes gemaakt (dikkere kabel naar de modem, etc) en ik haal nu wel beter waarden (rond de -3 dBmV downstream, upstream zit nog rond de 50, maar is natuurlijk ook niet gek met een kabelbreuk ;)). Kortom, er zit verbetering in, maar op de echte oplossing moet ik nog even wachten.

• devil-strike
Roetzen schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Dat kan alleen omdat maar een kleine minderheid dat doet. Als iedereen het zou doen, zouden ze vastlopen. Hadden ze genoeg adressen daarvoor, dan konden ze net zo goed dual stack uitdelen. Maar dat doen ze niet. Ook als je terug wordt gezet, krijg je geen dual stack. Je krijgt dan IPv4 only. Dus kun je niet stellen dat je "zonder problemen wordt omgezet".

[...]

Alsof het probleem van het tekort aan IPv4 adressen zich beperkt tot Nederland. Uit welke landen moeten ze die adressen halen? Ook in Duitsland en Oostenrijk wordt DS-Lite uitgerold.
Omdat ds-lite uitgerold word betekend niet dat libertyglobal geen ip4v blokken meer overheeft.
Roetzen schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:32:
[...]

Om nog maar te zwijgen over de problemen met IP-based geofencing als je opeens een 'buitenlands' IP krijgt... Er zijn helaas een hoop sites die zich daaraan schuldig maken :X
devil-strike schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Omdat ds-lite uitgerold word betekend niet dat libertyglobal geen ip4v blokken meer overheeft.
Ik denk niet dat ze vrijwillig die extra helpdesktelefoontjes voor lief nemen van mensen die hun favoriete online games niet meer kunnen spelen omdat ze geen poorten mer open kunnen zetten.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:14:

Ik denk niet dat ze vrijwillig die extra helpdesktelefoontjes voor lief nemen van mensen die hun favoriete online games niet meer kunnen spelen omdat ze geen poorten mer open kunnen zetten.
Tuurlijk niet. Maar het zijn niet alleen die extra helpdesktelefoontjes. DS-Lite impliceert CGNAT en dat is geen triviale zaak. Met name vanwege de wettelijke verplichting voor ISPs om te kunnen traceren wie op welk moment van aan bepaald IP adres gebruik maakt. Omdat bij CGNAT een IP adres gedeeld wordt door vele gebruikers is dat een flinke klus die een flinke investering vereist. Dat doe je niet als je nog voor vijf jaar IPv4 adressen op de plank hebt liggen. Dan biedt je nu gewoon dual stack aan, en dan kun je over vijf jaar misschien wegkomen met aanbieden van IPv6 only. Dat is veel eenvoudiger en dus goedkoper.

Dat ze nu overschakelen op DS-Lite is omdat ze niet nog voor vijf jaar IPv4 op de plank hebben liggen.

• devil-strike
Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:14:
[...]

Om nog maar te zwijgen over de problemen met IP-based geofencing als je opeens een 'buitenlands' IP krijgt... Er zijn helaas een hoop sites die zich daaraan schuldig maken :X

[...]

Lol weet er alles van, heb nu al duitse ip(van Vodafone) gehad en een oosterijkste ip(prioritytelecom ooit eens van upc geweest als ik het goed heb)) nu, gelukkig is dit allemaal aangepast door ziggo en word het nu als nl ip gezien maar in begin was het idd een ramp.

[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 25-06-2016 08:36 ]

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
Wat als klanten nu eens willen betalen voor een IPV4 adres ?

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
mesa57 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:51:
Waarom zouden klanten hiervoor betalen?

Als ik een alles in een pakket neem, niet kijkend naar de grote ga ik er vanuit dat alles erin zit om internet te krijgen. Dan boeit het me niet of dat Ziggo het via de kabel komt brengen, via de lucht of dat ze het internet persoonlijk komen brengen. Ik als consument maak me daar geen druk om, dat is de taak van Ziggo. Precies hetzelfde over die adressen. Het is de taak van Ziggo om ervoor te zorgen dat het internet blijft werken. Dus het maakt me niet uit of het IPv4 of IPv6 is, als het maar werkt en daar betaal ik een allin prijs voor.

Heel veel consumenten denken zo namelijk. Die weten niet eens wat al die adressen zijn.

• ANdrode
  • Niet online
Ziggo vraag een premium prijs voor hun diensten.

En er is geen abonnement waarbij de extra-tjes ontbreken, zoals KPN, dat goedkope abonnementen heeft zonder Spotify. Je betaald altijd voor de legancy synchrone TV/sport.

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-11 20:11
Dat doet Ziggo wel, ook met DS-Lite. Maar stel dat klanten nou eens voor dualstack (eenmalig) zouden willen betalen ?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
Eenmalig is geen optie meer in 2016 alles is maandelijkse basis, van decoder huur tot ios app abonnementen tot Netflix etc :)

Dus dat zie ik niet gebeuren...

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Ik betaal er al voor. Maar over een korting als ik het niet meer krijg valt te onderhandelen. :)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
ANdrode schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 09:31:
[...]

Ziggo vraag een premium prijs voor hun diensten.

En er is geen abonnement waarbij de extra-tjes ontbreken, zoals KPN, dat goedkope abonnementen heeft zonder Spotify. Je betaald altijd voor de legancy synchrone TV/sport.
Dan stap je toch over naar KPN? Waar bij de snellere abonnementen "gratis" spotify zit. En bij Ziggo je de horizonbox altijd in combinatie met MyPrime moet afnemen. Als je echt goedkoop wilt moet je overstappen naar bijvoorbeeld een Tele2 (als DSL een beetje redelijke snelheden haalt bij je).

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 10:31:
[...]
Dan stap je toch over naar KPN?
Als er geen lokaal monopolie was van Ziggo (geen VVDSL) of als er op redelijke termijn een upgrade gepland stond dan was ik weg.
Waar bij de snellere abonnementen "gratis" spotify zit. En bij Ziggo je de horizonbox altijd in combinatie met MyPrime moet afnemen. Als je echt goedkoop wilt moet je overstappen naar bijvoorbeeld een Tele2 (als DSL een beetje redelijke snelheden haalt bij je).
Bij Ziggo moet je ook verplicht kabel televisie afnemen. Daar zitten de meeste kosten.

Dat heeft voor mij (persoonlijk) vrijwel geen waarde ik heb daarom ook geen digitaal TV pakket genomen. Ik zou zelf spotify meer waarderen als extra-tje.

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 13:08
Mijn Technicolor 7210 staat in bridge-modus maar ik zie nog steeds het Ziggo SSID en het WiFi-lampje op het modem brandt ook gewoon. De homepage van het modem vermeldt bridge-modus. Weet iemand of dit zo hoort?

PVOutput Limelight 6750Wp

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-11 02:11
Sinds enkele weken doet https://www.ziggo.nl/speedtest/ het niet meer bij mij.
Hij blijft op snelheid testen hangen.
Ook geprobeerd via andere browsers.

Iemand hier ervaring mee?

http://speedtest.onsbrabantnet.nl/
Doet het wel

303 Mbit/sec downloadheid
31 Mbit/sec Uploadsnelheid

[ Voor 22% gewijzigd door CallmeGod op 25-06-2016 21:41 ]

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 07:42

Dirty

Is it capputime yet?

CallmeGod schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:37:

Test doet het hier gewoon, staat het misschien geblokkeerd in je firewall?

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 15:10
Even uit bridge laten halen en daarna weer terug laten zetten in bridge. Dat werkte bij mij.
RobbyMoody schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:30:
Mijn Technicolor 7210 staat in bridge-modus maar ik zie nog steeds het Ziggo SSID en het WiFi-lampje op het modem brandt ook gewoon. De homepage van het modem vermeldt bridge-modus. Weet iemand of dit zo hoort?

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 16:29
garp schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:22:
Even uit bridge laten halen en daarna weer terug laten zetten in bridge. Dat werkte bij mij.
[...]
Ik had precies hetzelfde. Ziggo bellen en de modem uit en weer terug in bridge modus laten zetten hielp inderdaad.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54

paQ

dat kun je toch zelf ook :? (192.168.100.1)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08

TFHfony

Professional Weirdo

paQ schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:28:
dat kun je toch zelf ook :? (192.168.100.1)
Niet in de TC7210....
Wel in de Connectbox.

[ Voor 6% gewijzigd door TFHfony op 26-06-2016 13:30 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Trouwens, hoe kan het nog zijn dat we bij ziggo verplicht kabel-tv moeten afnemen? Valt dat niet onder koppelverkoop? Dat het technisch voor ziggo erg lastig is de tv te scheiden (niet onmogelijk!) Is geen excuus lijkt mij. Hoe zit dit? De enige reden dat ik nu voor ziggo kies is omdat ik geen glas heb en adsl niet stabiel is (vooral ivm gamen)

• neeecht
  • Laatst online: 21:21
CallmeGod schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:37:

http://speedtest.onsbrabantnet.nl/
Doet het wel

303 Mbit/sec downloadheid
31 Mbit/sec Uploadsnelheid
Ga maar zoeken naar mijn posts in dit forum.
De Compal modem is brak. Als Tweakers er nou meteen een frontpage bericht van maakt dan men dit modem NIET moet nemen. Oh wacht, sponsor, laat maar.
Terug naar je oude modem of naar een zakelijke Hitron modem, die is wel goed.

• ANdrode
  • Niet online
neeecht schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:50:
[...]
De Compal modem is brak. Als Tweakers er nou meteen een frontpage bericht van maakt dan men dit modem NIET moet nemen. Oh wacht, sponsor, laat maar.
Er is uiteindelijk een bericht over de TC 7210 gekomen [0]. Wij kunnen een tip insturen over de problemen met het andere modem?

[0]: nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

warcow schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:49:
Trouwens, hoe kan het nog zijn dat we bij ziggo verplicht kabel-tv moeten afnemen? Valt dat niet onder koppelverkoop? Dat het technisch voor ziggo erg lastig is de tv te scheiden (niet onmogelijk!) Is geen excuus lijkt mij. Hoe zit dit? De enige reden dat ik nu voor ziggo kies is omdat ik geen glas heb en adsl niet stabiel is (vooral ivm gamen)
Blijkbaar is dit wettelijk gezien geen koppelverkoop. Maar andersom is het ook hoor...
Probeer bij KPN maar eens interactieve TV zonder internet te nemen. Kan ook niet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:12:
[...]

Blijkbaar is dit wettelijk gezien geen koppelverkoop. Maar andersom is het ook hoor...
Probeer bij KPN maar eens interactieve TV zonder internet te nemen. Kan ook niet.
Ahja, net ook al even gegoogled en je zou het meer als vastrecht voor de kabel moeten zien waar dan "toevallig" ook analoge tv en zo op zit.
https://community.ziggo.n...p-televisie-internet-7046

Het excuus dat het niet te filteren zou zijn vind ik wel erg zwak, het zal technisch echt heel weinig voorstellen om wel te kunnen doen. Natuurlijk heeft Ziggo daar geen enkele baat bij dus "is het niet mogelijk".

Twijfel zelf wel mijn online afgesloten abbo van 44 euro per maand te annuleren en de 60 euro abbo in de mediamarkt af te sluiten. Daar krijg je nu 200 euro aan mediamarkt bonnen bij. Ik zou dan netto iets van 2 tientjes over 1 jaar meer betalen voor 150 mbit tov 40 mbit. (Dan tel ik die 200 euro mediamarkt bonnen als harde euro's mee, ze komen bij mij toch wel op)
Ik vraag me af waar jij het op baseert dat het technisch makkelijk op te lossen valt? :? want dat is wel erg kort door de bocht als je even de tijd neemt en jezelf verdiept in het netwerk van Ziggo.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:05
Ik lees nogal eens dat de Compal (ConnectBox) brak zou zijn.

Ik heb eerst bij mijn upgrade van 200 naar 300/30 een TC gekregen
Die was echt brak, als je in het menu het tabje wifi aanklikte lag de hele internet verbinding eruit.
Ook bedraad dus. Na wat gebakkelij met de helpdesk en vervolgens met de abo afdeling een nieuw modem gekregen. Helpdesk wilde eerste een monteur sturen en dat kon pas eind juli :( :( (omdat ik avond wilde). Aangezien ik geen 6 weken zonder fatsoenlijke verbinding wil heb ik aangegeven het hele verhaal op te zeggen. Abo afdeling kon mij wel een nieuw modem sturen _/-\o_ . En idd probleem opgelost.
Hele week geen enkel probleem meer gehad en strakke 300/30 verbinding.

Ik heb nu een ConnectBox gekregen en die doet het prima.
(Ik zit in oud Ziggo gebied.)

Ook lees ik dat je de CB zelf kun omzetten naar bridge mode. Dat heb ik niet kunnen vinden. Kan iemand mij een screenshot geven waar dat te vinden zou zijn?

Verwijderd

[...]

Maar daarmee is het nog niet normaal. Of koop jij ook ergens een auto met verplicht een aanhanger? ;)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:47:
Ik vraag me af waar jij het op baseert dat het technisch makkelijk op te lossen valt? :? want dat is wel erg kort door de bocht als je even de tijd neemt en jezelf verdiept in het netwerk van Ziggo.
Inderdaad. Erg makkelijk is het niet. Men zou de boel iets kunnen frustreren door in de straatkast een filter te plaatsen die de frequenties van het homing-kanaal blokkeert, maar ment een handmatige scan kan je dan toch de FTC zenders ontvangen. Als die frequenties blokkeren (+ de analoge) is niet te doen...

Verwijderd

warcow schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:49:
Ik omdat het voor mij al bijna 20 jaar (inclusief zijn voorgangers Essent en @home) goed werkt. Had een storing en die is na 4 maanden eindelijk ontdekt (breuk in de kabel onder de straat) en heb na overleg ook nog eens mooi €108,- als coulance teruggekregen. Op naar de volgende 20 jaar.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Maar daarmee is het nog niet normaal. Of koop jij ook ergens een auto met verplicht een aanhanger? ;)
Auto-vergelijkingen zijn echt al jaren zinloos, vooral omdat ze technisch kant nog wal raken. De signalen komen over dezelfde kabel binnen en "even" de TV frequenties blokkeren is niet zo maar gedaan.
Of leg jij hier nu maar eens even uit hoe dat makkelijk kan. En dan wel "even makkelijk" als het weglaten van een aanhanger bij een auto.

Verwijderd

VinnieM schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:55:
Gisteren is een Ziggo-monteur bij mij langs geweest om toch maar eens te kijken waar mijn verbindingsproblemen vandaan komen. En wat blijkt? Er schijnt een kabelbreuk te zijn, zo'n 50 meter bij mijn huis vandaan :P Geen wonder dus dat de verbinding zo brak is. Dit moet dus een een aannemer gaan oplossen (kan 20 werkdagen duren :(). Gelukkig heeft de monteur wel bij mij in huis alles netjes gemaakt (dikkere kabel naar de modem, etc) en ik haal nu wel beter waarden (rond de -3 dBmV downstream, upstream zit nog rond de 50, maar is natuurlijk ook niet gek met een kabelbreuk ;)). Kortom, er zit verbetering in, maar op de echte oplossing moet ik nog even wachten.
Had ik ook. Straat lag binnen 4 dagen open. Zou er toch ff achteraan bellen. Succes.

Verwijderd

TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:56:
[...]

Auto-vergelijkingen zijn echt al jaren zinloos, vooral omdat ze technisch kant nog wal raken. De signalen komen over dezelfde kabel binnen en "even" de TV frequenties blokkeren is niet zo maar gedaan.
Of leg jij hier nu maar eens even uit hoe dat makkelijk kan. En dan wel "even makkelijk" als het weglaten van een aanhanger bij een auto.
Jij je zin. Ik heb een Bluesound en daar komen alle signalen van streamingsdiensten op binnen op 1 en dezelfde UTP kabel. Ik kan gewoon zelf kiezen wat ik afneem en waarvoor ik betaal. Zo beter? 8)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:42
Dit weekend een accespoint aangesloten om te kijken of dit het probleem verholpen heeft met mij technicolor.

Maar helaas, ook bij de accespoint valt de verbinding weg en als ik beide Singalen meet van ziggo en A-C zowel kabel als WiFi krijg ik latency van 20 tot 600 en om de 10min totaal geen internet meer via kabel en WiFi.
./sigh op naar modem nummer 6?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Jij je zin. Ik heb een Bluesound en daar komen alle signalen van streamingsdiensten op binnen op 1 en dezelfde UTP kabel. Ik kan gewoon zelf kiezen wat ik afneem en waarvoor ik betaal. Zo beter? 8)
Netwerkkabel (TCP/IP) & TV kabel (DVB-C)... Juist... Compleet vergelijkbare techniek.. 8)7 |:(
Als je gewoon geen idee hebt hoe het werkt, is het wellicht handiger om er niet te veel over te willen zeggen. Dus verdiep je eerst eens in de kabel-techniek en geef dan gefundeerd commentaar.

Verwijderd

TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Netwerkkabel (TCP/IP) & TV kabel (DVB-C)... Juist... Compleet vergelijkbare techniek.. 8)7 |:(
Als je gewoon geen idee hebt hoe het werkt, is het wellicht handiger om er niet te veel over te willen zeggen. Dus verdiep je eerst eens in de kabel-techniek en geef dan gefundeerd commentaar.
Het is gewoon onwil en geld verdienen. Niets meer, niets minder.

• ANdrode
  • Niet online
warcow schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:32:
[...]
Ahja, net ook al even gegoogled en je zou het meer als vastrecht voor de kabel moeten zien waar dan "toevallig" ook analoge tv en zo op zit.
https://community.ziggo.n...p-televisie-internet-7046
Het grote verschil tussen KPN en Ziggo is de hoogte van dat vastrecht. Bij KPN zijn de tarieven opgesplitst en moeten er meerdere providers toegang hebben.

Bij Ziggo is het vastrecht (waar meteen analoge TV bij zit) heel hoog. In fUPC gebied moet je huren om digitale TV toegang te krijgen.
Eigenlijk is die oplossing heel simpel. Tegelijkertijd is het een grote verandering.
Het probleem is de analoge radio/tv. Daar zit geen conditionele toegang op en daarom kan je iedereen laten betalen voor lineaire tv een legacy product.

En doordat je veel volume afneemt heb je een gunstige onderhandelingspositie wat betreft TV rechten.

Eigenlijk moet Ziggo van de analoge TV/radio af. Ik verwacht alleen dat ze dat niet willen. Daarna is het namelijk relatief makkelijk om (1) alleen internet te verkopen en (2) andere providers toegang te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 26-06-2016 15:25 ]

• Jim423
  • Laatst online: 21:16
Je zou de DVB-C + PAL volledig boven de 450.75 kunnen zetten en dan 124.75-306.75 opvullen met meer DOCSIS kanalen (32 bijvoorbeeld, downloadsnelheden zouden dan op 750-800Mb/s komen met de huidige modems). Per huisaansluiting filteren op HPF420 en LPF420 of niet filteren bij alles in 1. Het probleem is een beetje dat (zoals gewoonlijk hier) de vraag naar dit specifieke internet only pakket zeer laag is. Als het 0.05% is zou het nog veel zijn, vrijwel iedereen heeft tv erbij, al dan niet analoog. Dus het hele raster aanpassen plus elke nieuwe klant een filter op maat gaan plaatsen (hier moet ook weer een monteur voor langskomen bij een pakketwijziging) is dus kansloos zeker als het wettelijk gezien niet nodig is.
ANdrode schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:24:
[...]Eigenlijk moet Ziggo van de analoge TV/radio af. Ik verwacht alleen dat ze dat niet willen. Daarna is het namelijk relatief makkelijk om (1) alleen internet te verkopen en (2) andere providers toegang te geven.
Fout, Ziggo wil niets liever. Vergeet niet dat je dan volledig afhankelijk wordt van Ziggo voor encryptie, blijven ze nog wel CI leveren bijvoorbeeld, je kan onmogelijk iets opnemen etc etc

[ Voor 26% gewijzigd door Jim423 op 26-06-2016 15:28 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• RobbyMoody
garp schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:22:
[...]
Dank! Werkte bij mij inderdaad ook. Het probleem schijnt samen te hangen met de activeringsproblemen die ook spelen waardoor het juiste profiel blijkbaar niet wordt doorgezet.

Volgens de helpdeskmedewerker is er trouwens geen verschil tussen de 'bridge-modus' en het zelf uitzetten van wifi en DHCP. Dit is dus eventueel een manier om zaken in eigen hand te houden.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:23:
[...]
Het is gewoon onwil en geld verdienen. Niets meer, niets minder.
Nee, het is met de huidige stand van zaken in het Ziggo netwerk technisch niet te realiseren.
Als het zo simpel is, nogmaals de vraag: Leg maar eens uit hoe...
ANdrode schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:24:
[...]
Eigenlijk is die oplossing heel simpel. Tegelijkertijd is het een grote verandering.
Het probleem is de analoge radio/tv. Daar zit geen conditionele toegang op en daarom kan je iedereen laten betalen voor domme lineaire tv een legacy product.

Eigenlijk moet Ziggo van de analoge TV/radio af. Ik verwacht alleen dat ze dat niet willen. Daarna is het namelijk relatief makkelijk om ook andere providers toegang te geven.
Nou, niet helemaal. Inmiddels is het basis-pakket FTC. Deze zijn dus ook niet gecodeerd. Wil je dit goed regelen, dan moet je dus analoog afschakelen EN alle digitale zenders weer coderen. Dan wordt het een stuk simpeler om e.e.a. als losse dienst te verkopen.
Maar of iedereen daar nu vrolijk van wordt...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:49
Ik vraag me af waar jij het op baseert dat het technisch makkelijk op te lossen valt? :?
Bij Telenet kan het wel, en daar zit het technisch niet anders in elkaar dan bij Ziggo

• Jim423
RobbyMoody schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:27:
[...]Volgens de helpdeskmedewerker is er trouwens geen verschil tussen de 'bridge-modus' en het zelf uitzetten van wifi en DHCP. Dit is dus eventueel een manier om zaken in eigen hand te houden.
Dit vind ik bijzonder. Bij het uitzetten van DHCP krijg je toch geen extern IP? We hebben het hier over fZiggo neem ik aan, je krijgt echt een andere bootfile ingeschoten dacht ik. Dat kun je zelf dus onmogelijk voor elkaar krijgen of die DHCP optie moet daaraan gekoppeld zijn. fUPC kun je het zelf doen idd.
hcQd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Bij Telenet kan het wel, en daar zit het technisch niet anders in elkaar dan bij Ziggo
Nou dat is onmogelijkwaarschijnlijk, je kan nietlastig om en om een kanaal wegfilteren. Dus of er is geen analoog of het raster zit anders in elkaar. Oftewel toch zit het anders in elkaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Jim423 op 26-06-2016 16:27 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• RobbyMoody
DHCP heeft toch alleen betrekking op je interne netwerk?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hcQd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Daar zijn alle zenders gecodeerd en dus niet een deel FTC. Analoog kreeg je ook gewoon binnen, maar daar trekt Telenet volgende week de stekker uit.

• hcQd
Jim423 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:31:
Nou dat is onmogelijk, je kan niet om en om een kanaal wegfilteren.
De hele DOCSIS downstream zit in een aaneengesloten blok, filteren stelt dus geen moer voor.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

Heb het al eens eerder gezegd. Koppelverkoop is bij wet niet per definitie verboden. Ziggo verkoopt Internet. Als je dit afneemt ben je verplicht Kabel TV daarbij af te nemen. Buiten het feit dat dit een technische beperking is (dit kan op dit moment gewoon niet anders) is dit inderdaad koppelverkoop zoals in de definitie beschreven. Echter Is dit enkel verboden wanneer Ziggo een aanmerkelijk marktmacht heeft op de dienst televisie. Helaas..... dat is niet zo. Sterker nog, Ziggo verliest de afgelopen jaar juist TV klanten en er zijn vele alternatieven. DUS.... koppelverkoop is in deze vorm toegestaan. Hetzelfde geldt bij KPN voor televisie.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

hcQd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:36:
[...]

De hele DOCSIS downstream zit in een aaneengesloten blok, filteren stelt dus geen moer voor.
Geef eens een link naar bestaand filter welke de juiste frequenties blokkeert en welke ook nog eens zo flexibel is dat deze frequenties aanpasbaar zijn, zodat op het moment dat je andere frequenties van de CMTS toegewezen krijgt de boel blijft werken?
En wat zouden daar de kosten van zijn? Zo'n filter is er niet... en "even" maken is nogal prijzig. En hij moet ook nog wel even in de straatkast geplaatst kunnen worden in de huidige setup.

Er wordt hier nogal veel geroepen, maar zo simpel is het echt allemaal niet...
De "simpele" oplossing is gewoon analoog uit, alles coderen... Dan is het inderdaad makkelijk te regelen en kan Ziggo niet meer roepen dat het technisch niet kan/moeilijk is.

• ANdrode
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:27:
[...]
Nou, niet helemaal. Inmiddels is het basis-pakket FTC. Deze zijn dus ook niet gecodeerd. Wil je dit goed regelen, dan moet je dus analoog afschakelen EN alle digitale zenders weer coderen. Dan wordt het een stuk simpeler om e.e.a. als losse dienst te verkopen.
Maar of iedereen daar nu vrolijk van wordt...
Het SD basis-pakket is inderdaad FTC. Dat was ik alweer vergeten :). Dat is waarschijnlijk de eerste stap voor de implementatie van de eisen uit de mediawet.
  • Indien analoge tv wordt aangeboden, verplicht aanbod van 15 analoge zenders
  • Een digitaal pakket moet minimaal 30 zenders bevatten
Een "geen analoge tv/geen FTC" pakket lijkt mij mogelijk. Ik denk alleen dat Ziggo daar geen interesse in heeft. Het pushen van hun complete platform (met extra diensten) is waarmee ze zich kunnen onderscheiden.

Doelgroep
Ik verwacht dat maar een erg klein deel van de Ziggo klanten cable-cutter zou willen zijn. Ik ben een van die klanten.

Toch betaal zit er een component met een losse prijs van €18,70 per maand in mijn abonnement. Dat is bijna een internet abonnement bij tele2.

Ik verwacht dat daar de meeste kijkrechten al in die €18,70 zitten.

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:41:
[...]

Er wordt hier nogal veel geroepen, maar zo simpel is het echt allemaal niet...
De "simpele" oplossing is gewoon analoog uit, alles coderen... Dan is het inderdaad makkelijk te regelen en kan Ziggo niet meer roepen dat het technisch niet kan/moeilijk is.
Maar dan jaag je dus de klanten die nog van analoog gebruik maken of de klanten die alleen het digitale basispakket afnemen op kosten, want die moeten dan een decoder en chipkaart aanschaffen. En dan heeft Ziggo een boel boze klanten. Veel meer boze klanten dan die kleine minderheid die Internet zonder TV wil.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ANdrode schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:12:
[...]

Het SD basis-pakket is inderdaad FTC. Dat was ik alweer vergeten :). Dat is waarschijnlijk de eerste stap voor de implementatie van de eisen uit de mediawet.
  • Indien analoge tv wordt aangeboden, verplicht aanbod van 15 analoge zenders
  • Een digitaal pakket moet minimaal 30 zenders bevatten
Een "geen analoge tv/geen FTC" pakket lijkt mij mogelijk. Ik denk alleen dat Ziggo daar geen interesse in heeft. Het pushen van hun complete platform (met extra diensten) is waarmee ze zich kunnen onderscheiden.

Doelgroep
Ik verwacht dat maar een erg klein deel van de Ziggo klanten cable-cutter zou willen zijn. Ik ben een van die klanten.
En voor dat kleine deel het netwerk omgooien, gaat Ziggo gewoon niet doen. En terecht :)
Roetzen schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:13:
[...]

Maar dan jaag je dus de klanten die nog van analoog gebruik maken of de klanten die alleen het digitale basispakket afnemen op kosten, want die moeten dan een decoder en chipkaart aanschaffen. En dan heeft Ziggo een boel boze klanten. Veel meer boze klanten dan die kleine minderheid die Internet zonder TV wil.
Klopt. Dus ik zie het ook niet op korte termijn gebeuren. Je eindigt dan als Ziggo met meer boze klanten vanwege het afschaffen van de analoge zenders en het FTC verhaal, dan dat er klanten "geholpen" worden door het los kunnen aanbieden van internet.

• Jim423
hcQd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:36:
[...]

Tja helaas heb je ook nog upstream nodig.... Je moet dus een filter hebben die 0-85 doorlaat, en 300-450 doorlaat. Oftewel 85-300 filtert en 450-1200 filtert. Los van het feit dat al deze filters weer weggehaald moeten worden bij een abbowijziging of rasterwijziging, DOCSIS 3.1Lite zit namelijk ook al in de pijplijn, en dat allemaal voor die 1% van die 1% persé geen TV bij zijn internet wilt hebben... ondoenlijke zaak.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik kijk hier ook nog met tegenzin naar analoog op 1 tv, een oude flatscreen TV in de keuken die geen DVB-C tuner heeft. Ik zou best graag graag het gratis digitale pakket gebruiken met die tv. Alleen zijn de goedkoopste nieuwe dvb-c tuners die ik zo snel heb kunnen vinden 40euro, dat vind ik dan wel weer aan de dure kant.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jim423 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Tja helaas heb je ook nog upstream nodig.... Je moet dus een filter hebben die 0-85 doorlaat, en 300-450 doorlaat. Oftewel 85-300 filtert en 450-1200 filtert. Los van het feit dat al deze filters weer weggehaald moeten worden bij een abbowijziging of rasterwijziging, DOCSIS 3.1Lite zit namelijk ook al in de pijplijn, en dat allemaal voor die 1% van die 1% persé geen TV bij zijn internet wilt hebben... ondoenlijke zaak.
Los daar van zou dan wellicht ook nog eens gaan blijken hoeveel huizen "op de verkeerde" uitgang zitten in de straatkast. Ik verwacht dat er bij nogal wat filterplaatsingen er ineens wat buren geen TV meer zullen hebben ;-)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

menzo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:29:
Ik kijk hier ook nog met tegenzin naar analoog op 1 tv, een oude flatscreen TV in de keuken die geen DVB-C tuner heeft. Ik zou best graag graag het gratis digitale pakket gebruiken met die tv. Alleen zijn de goedkoopste nieuwe dvb-c tuners die ik zo snel heb kunnen vinden 40euro, dat vind ik dan wel weer aan de dure kant.
Als het toch al zo'n oude TV is, waarom dan niet voor 10 euro een DVB-C tuner op marktplaats vandaan halen? Het basis pakket is nu toch FTC en geeft al een beter beeld dan SD-analoog...
Of ga gewoon even langs een lokale rommelmarkt / 2e hands zaak...

[ Voor 5% gewijzigd door TFHfony op 26-06-2016 16:33 ]

• menzo
TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Als het toch al zo'n oude TV is, waarom dan niet voor 10 euro een DVB-C tuner op marktplaats vandaan halen? Het basis pakket is nu toch FTC en geeft al een beter beeld dan SD-analoog...
Of ga gewoon even langs een lokale rommelmarkt / 2e hands zaak...
Dus al die oude HUMAX boxen op marktplaats horen het gewoon te doen voor het FTC aanbod in fUPC gebied? Ik ga eens kijken of er ook nog ergens een HD boxje tussen staat, zodat ik wel NPO1,2,3 en Ziggo Sport in HD kan ontvangen.

[ Voor 11% gewijzigd door menzo op 26-06-2016 16:41 ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

menzo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:40:
[...]

Dus al die oude HUMAX boxen op marktplaats horen het gewoon te doen voor het FTC aanbod in fUPC gebied? Ik ga eens kijken of er ook nog ergens een HD boxje tussen staat, zodat ik wel NPO1,2,3 en Ziggo Sport in HD kan ontvangen.
Bij mijn weten zitten we tegenwoodig op 1 head-end en zou het theoretisch zelfs mogelijk moeten zijn om een fZiggo kaartje in een dergelijke decoder te moeten steken in fUPC gebied. Maar goed, dat weet ik niet 100% zeker.
Maar het digitale basis-pakket is ongecodeerd en zou met elke DVB-C tuner te zien moeten zijn.

• menzo
Volgens de Ziggo website zou het digitale pakket wat niet FTC is niet moeten werken op een oude ziggo box in fUPC gebied volgens de postcode checker op hun site. Maar een echte proef op de som zou uitsluitsel geven.

https://www.ziggo.nl/klan...vangers/humax-ihdr-5000c/

• ANdrode
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:46:
[...]
Bij mijn weten zitten we tegenwoodig op 1 head-end en zou het theoretisch zelfs mogelijk moeten zijn om een fZiggo kaartje in een dergelijke decoder te moeten steken in fUPC gebied. Maar goed, dat weet ik niet 100% zeker.
Maar het digitale basis-pakket is ongecodeerd en zou met elke DVB-C tuner te zien moeten zijn.
fZiggo kaart werkt met CI module in andere fZiggo gebieden en in fUPC gebied.

Het vinden van het goede netwerk-ID was wel tricky. Ik heb de instelingen van een oudere UPC box overgenomen. Gebruikelijke fZiggo netwerk-ID werkte niet.

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 26-06-2016 17:40 ]

• CallmeGod
neeecht schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Ga maar zoeken naar mijn posts in dit forum.
Terug naar je oude modem of naar een zakelijke Hitron modem, die is wel goed.
Beste,

Hier hetzelfde probleem dus.
Net een log opgehaald en heb T3 errors veel te veel.

Ook gebeld naar Ziggo.
Zei kunnen op dit moment me waardes niet achterhalen vanwege een update aan hun kant.
Ook zijn ze niet bekend met de UDP bug van deze Connect Box.
Ik draai zelf versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.

Speedtest werkt niet : Latency error.
Streams: vallen weg/zijn traag.

Hier een forum waar dit probleem ook afspeeld.
https://chelloo.com/forum/index.php?topic=56168.150

[ Voor 9% gewijzigd door CallmeGod op 26-06-2016 18:09 ]

• Jordyz
Iemand die de afgelopen tijd naar Ziggo heeft gebeld om te vragen voor een korting?
Wat krijg je op dit moment? Heb wel eens 6 maanden voor €30,00 gekregen nadat ik 3x heb gezegd dat ik geen hd ontvanger nodig heb.

Ben erg benieuwd naar het aanbod wat je dan krijgt, dan weet ik ongeveer waarop ik kan rekenen wanneer ik dan bel..

• CallmeGod
Jordyz schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:21:
Iemand die de afgelopen tijd naar Ziggo heeft gebeld om te vragen voor een korting?
Wat krijg je op dit moment? Heb wel eens 6 maanden voor €30,00 gekregen nadat ik 3x heb gezegd dat ik geen hd ontvanger nodig heb.

Ben erg benieuwd naar het aanbod wat je dan krijgt, dan weet ik ongeveer waarop ik kan rekenen wanneer ik dan bel..
Via opzeg menu kan je korting krijgen.
3 tot 6 maanden korting en soms inclusief een zenderpakket naar keuze.

Je gaat daarna wel weer een nieuwe jaarcontract aan.
Ik heb dit zelf al meerdere keren gebeld ,en doe dit stiekem elk jaar.

• Jordyz
CallmeGod schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:23:
[...]

Oké dus die korting per maand is nog steeds.
Ik wil eerst bellen en dan wil ik de aanbieding eerst op de mail of in ieder geval de mogelijkheid om er nog even over na te denken.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ANdrode schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:39:
[...]

fZiggo kaart werkt met CI module in andere fZiggo gebieden en in fUPC gebied.

Het vinden van het goede netwerk-ID was wel tricky. Ik heb de instelingen van een oudere UPC box overgenomen. Gebruikelijke fZiggo netwerk-ID werkte niet.
Klopt. Dit bevestigd mijn vermoeden. Eventueel kan je ook alle zenders handmatig zoeken en instellen, maar dat is een k-karwei en dan pak je eventuele wijzigingen in het zenderpakket niet mee.

CallmeGod schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:55:
[...]

Beste,

Hier hetzelfde probleem dus.
Net een log opgehaald en heb T3 errors veel te veel.

Ook gebeld naar Ziggo.
Zei kunnen op dit moment me waardes niet achterhalen vanwege een update aan hun kant.
Ook zijn ze niet bekend met de UDP bug van deze Connect Box.
Ik draai zelf versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.

Speedtest werkt niet : Latency error.
Streams: vallen weg/zijn traag.

Hier een forum waar dit probleem ook afspeeld.
https://chelloo.com/forum/index.php?topic=56168.150
T3 errors hebben niks met het modem te maken, die worden getriggered omdat er interrupts plaatsvinden tussen het modem en de CMTS.
Ergens tussen jou modem en Ziggo zit een kink in de kabel...

• CallmeGod
ArcticWolf schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:58:
[...]

T3 errors hebben niks met het modem te maken, die worden getriggered omdat er interrupts plaatsvinden tussen het modem en de CMTS.
Ergens tussen jou modem en Ziggo zit een kink in de kabel...
Oke ik zal dat eens onderzoeken.
En opnieuw aansluiten.

bedankt.

Ik zie trouwens ook heel veel

Pre RS Errors Post RS Errors
91010982588 170331

[ Voor 9% gewijzigd door CallmeGod op 26-06-2016 19:40 ]

• menzo
TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:31:
[...]

Klopt. Dit bevestigd mijn vermoeden. Eventueel kan je ook alle zenders handmatig zoeken en instellen, maar dat is een k-karwei en dan pak je eventuele wijzigingen in het zenderpakket niet mee.
Probeert Ziggo dat dan stil te houden dat je wel een niet gehuurde box/CI+ kan gebruiken in fUPC gebied als je een fZiggo kaart hebt? Want volgens de postcode checker bij fZiggo boxen kan het niet. Of gaan ze er van uit dat te weinig deze overstap maken om het op de website uit te leggen?
CallmeGod schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:38:
[...]

Oke ik zal dat eens onderzoeken.
En opnieuw aansluiten.

bedankt.

Ik zie trouwens ook heel veel

Pre RS Errors Post RS Errors
91010982588 170331
Ja dat is een gevolg van een slechte verbinding, ik zou gewoon Ziggo bellen als ik jou was.

• menzo
MdO82 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:48:
Of ze proberen een scheiding te houden ;)
Alle oud-ziggo verplichten een huur-box te nemen zal niet gaan lukken denk ik
Ja dat is waar, of het gaat heel lang duren met natuurlijk verloop. Ik ga denk ik na mijn vakantie een oud Ziggo HD boxje op marktplaats voor minder dan €20,- ga scoren zodat ik het basis FTC pakket kan kijken.

• CallmeGod
ArcticWolf schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Ja dat is een gevolg van een slechte verbinding, ik zou gewoon Ziggo bellen als ik jou was.
Ben al aan het bellen.
Kabel zit gewoon goed en is een nieuwe kabel.

Ben benieuwd.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
menzo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:44:
[...]
Probeert Ziggo dat dan stil te houden dat je wel een niet gehuurde box/CI+ kan gebruiken in fUPC gebied als je een fZiggo kaart hebt? Want volgens de postcode checker bij fZiggo boxen kan het niet. Of gaan ze er van uit dat te weinig deze overstap maken om het op de website uit te leggen?
Ze hangen het beslist niet aan de grote klok en menig medewerker zal het ook niet weten of er iets over willen zeggen verwacht ik, maar het is bij menigeen bekend en ook in dit topic al diverse keren ter sprake gekomen.

Dus als je een Ziggo geschikte DVB-C decoder/TV hebt (TV mag zonder CI module), dan kan het FTC gedeelte bekijken worden, het merendeel in SD. Mocht je tegen een geactiveerde Irdeto smartcard aan kunnen lopen dan gaat de HD hemel open voor het basispakket.

Testing, one, two ...

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

menzo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:44:
[...]

Formeel kan het niet. Maar door de juiste gegevens in te voeren (juiste homing kanaal) zou het gewoon moeten werken. Sinds alles op 1 head-end zit, krijgen we allemaal dezelfde zenders met dezelfde coderingen voorgeschoteld. De zenders zijn dus ook in fUPC bij mijn weten gewoon OOK irdeto gecodeerd.
Ik heb het zelf nog niet getest, maar hier boven kan je dus ook al lezen dat het iemand gelukt is om een fZiggo kaartje in fUPC gebied aan de gang te krijgen.
Enige maanden na de fusie heeft het nieuwe Ziggo alles op 1 head-end gemikt: Dan kan het niet anders dan dat fZiggo kaartjes/decoders het in fUPC gebied moeten doen, want -> Dezelfde streams/dezelfde codering.
hardware-lover schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:13:
[...]

Ze hangen het beslist niet aan de grote klok en menig medewerker zal het ook niet weten of er iets over willen zeggen verwacht ik, maar het is bij menigeen bekend en ook in dit topic al diverse keren ter sprake gekomen.

Dus als je een Ziggo geschikte DVB-C decoder/TV hebt (TV mag zonder CI module), dan kan het FTC gedeelte bekijken worden, het merendeel in SD. Mocht je tegen een geactiveerde Irdeto smartcard aan kunnen lopen dan gaat de HD hemel open voor het basispakket.
Yup... En in het fZiggo gebied zijn best wel veel van deze kaartjes. Ik heb er 5 actief en nog 1 werkeloos liggen. In principe kan je zo'n kaartje koppelen met je huidige abbo en aan een familielid in UPC gebied geven. Zelfs als ze alleen het 18 euro pakket hebben, kunnen ze dan een fZiggo kastje ergens vandaan toveren (of een CI+ module), kaartje er in: Juiste codes opzoeken en gaan met die banaan.

Wil Ziggo dit? Nee... Maar het werkt/kan wel...

Zo weet ik dat er ook mensen zijn die een abbo nemen op Fox Sport, 5 kaartjes hebben en deze "delen" onder familie/vrienden... Kan je met 5 gezinnen kijken voor 1 x kosten...

[ Voor 36% gewijzigd door TFHfony op 26-06-2016 20:38 ]

TFHfony schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:34:
De zenders zijn dus ook in fUPC bij mijn weten gewoon OOK irdeto gecodeerd.
De truc was geloof ik dat de zenders gewoon op één manier gecodeerd worden (en zo dus uit één headend kunnen komen), maar dat de decryptiesleutels die nodig zijn om die codering op te heffen in oud-Ziggo gebied via Irdeto en in oud-UPC gebied via het Nagravision systeem worden verspreid. De vraag is dus of in oud-UPC-gebied ook het Irdeto-systeem in gebruik is genomen. Volgens ANdrode is dat dus inderdaad het geval :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jerrythafast schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:40:
[...]

De truc was geloof ik dat de zenders gewoon op één manier gecodeerd worden (en zo dus uit één headend kunnen komen), maar dat de decryptiesleutels die nodig zijn om die codering op te heffen in oud-Ziggo gebied via Irdeto en in oud-UPC gebied via het Nagravision systeem worden verspreid. De vraag is dus of in oud-UPC-gebied ook het Irdeto-systeem in gebruik is genomen. Volgens ANdrode is dat dus inderdaad het geval :)
De zenders zijn gewoon multicrypt: Dus zowel Irdeto (fZiggo) als Nagravision (fUPC). Dit is een piece of cake en goedkoper dan heel NL over te zetten naar Irdeto of Nagravision omdat je dan de helft van je klanten van nieuwe hardware zal moeten voorzien.
Om deze reden zal deze multicrypt situatie ook nog wel even blijven, omdat de hardware van de klanten de komende jaren nog niet is afgeschreven.

• hcQd
Jerrythafast schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:40:
De truc was geloof ik dat de zenders gewoon op één manier gecodeerd worden (en zo dus uit één headend kunnen komen), maar dat de decryptiesleutels die nodig zijn om die codering op te heffen in oud-Ziggo gebied via Irdeto en in oud-UPC gebied via het Nagravision systeem worden verspreid.
Irdeto en Nagravision zorgen voor de sleuteldistributie, de versleuteling zelf is in beide gevallen CSA.
De vraag is dus of in oud-UPC-gebied ook het Irdeto-systeem in gebruik is genomen.
Toen dvbmonitor nog in de lucht was kon je zien dat in beide gebieden zowel de Nagravision als Irdeto EMM/ECM-streams beschikbaar waren.

• ANdrode
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:13:
[...]
Ja... En voel je niet schuldig. Je betaald er al voor. Het prijsverschil tussen een pakket met "internet + analoge tv" en "internet + digitale tv" is de huur van de apparatuur.

Als je nog een CI module én geactiveerde fZiggo smartcard hebt liggen zou ik die dus gebruiken...

Het instellen van de network-ID was niet zo intuïtief. Als ik het mij goed herinner werkte het met de 'normale' fZiggo network-ID niet. Als je daarentegen de Nagravision network-ID gebruikt dan gaat het goed...
Het is vandaag wel echt weer goed raak met de signaalstoringen bij Ziggo hier. Ik probeer de verrichtingen van onze zuiderburen op het EK te volgen, maar bijna elke minuut blijft het beeld even hangen of valt het zelfs even helemaal weg. Mijn Ubee heeft sinds middernacht vandaag ook al 3000 23.000 DOCSIS pakketjes ontvangen die onherstelbaar beschadigd waren.

De signaalstoringen komen vanaf het Ziggo netwerk en hebben gelijktijdig effect op TV en internet. Van 21 juni 21:04 tot 24 juni 07:23 UTC heb ik TV en radio van mijn AOP losgekoppeld om mijn eigen bekabeling uit te sluiten.

EDIT: Alsof de (rode) duivel ermee speelt. Terwijl ik dit zit te schrijven is er een enorme eruptie van storing. 20.000 uncorrectables erbij in een paar minuten tijd en TV die in die tijd meermaals volledig op zwart ging. Heeft een mooi helder rood blokje op mijn grafiek opgeleverd :/ (Tijden op die pagina zijn UTC, dus het is er nu 19:xx.)

[ Voor 45% gewijzigd door Jerrythafast op 26-06-2016 21:39 ]

• Jim423
Bellen! Monteur kan kijken of het op EV/GV of wijkniveau speelt en eventueel doorzetten. Moet ook terug te zien zijn in de downstreamruis waardes.

Jim423 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:11:
Bellen! Monteur kan kijken of het op EV/GV of wijkniveau speelt en eventueel doorzetten. Moet ook terug te zien zijn in de downstreamruis waardes.
Mijn neiging om te gaan bellen wordt inderdaad met de dag groter, maar ik vind het ook wel lollig om bij te houden (behalve op extreme avonden als deze dan). :9 Wat ik inderdaad nog eens moet proberen is om bij zo'n uitbarsting de signaalwaardes in het modem erbij te pakken. Kijken wat de SNR enzo doet op zo'n moment. Ik tref die waarden eigenlijk altijd ongeveer zo aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Ch  Status  Modul.  Frequency     Power     SNR      Microreflections
1   Locked  QAM256  242000000 Hz  4.8 dBmV  38.2 dB  -40 dBc
2   Locked  QAM256  250000000 Hz  4.8 dBmV  38.6 dB  -41 dBc
3   Locked  QAM256  258000000 Hz  4.6 dBmV  38.7 dB  -41 dBc
4   Locked  QAM256  266000000 Hz  4.7 dBmV  39.0 dB  -34 dBc
5   Locked  QAM256  274000000 Hz  5.7 dBmV  39.0 dB  -31 dBc
6   Locked  QAM256  282000000 Hz  6.0 dBmV  39.4 dB  -39 dBc
7   Locked  QAM256  290000000 Hz  6.2 dBmV  39.4 dB  -44 dBc
8   Locked  QAM256  298000000 Hz  5.7 dBmV  39.5 dB  -43 dBc

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 10:32

Damian

Insane Obtrusion

Op het chelloo forum stond iemand met versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH op zijn connectbox. Ik heb zelf nog CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.

Hoe ga ik die nieuwe versie krijgen? Modem uit/aan of bellen met Ziggo?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Damian schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:33:
Op het chelloo forum stond iemand met versie CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH op zijn connectbox. Ik heb zelf nog CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.

Je modem even uit/aan zetten heb je in ieder geval zo even getest. Als dat niet gewerkt heeft, kan je toch altijd nog even bellen?

• stormfly

Dat staat in hetzelfde forum gemeld ;-) Anna van Ziggo heet ze volgens mij.

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 27-06-2016 11:31 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
CallmeGod schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:23:
[...]

Dat zenderpakket blijft gedurende dat hele jaar? Of alleen ten tijde van die korting?
En wat als je van je 200/20 na je contract naar een 150/15 wilt? Lukt zoiets dan ook?

Ik ben inmiddels ook "contractloos" en wil eigenlijk ook wel weer een aanbieding ;). Ik heb al een aanbieding gekregen van een andere provider maar als Ziggo ook iets goeds kan bieden, zie ik geen reden om over te stappen.

• Jordyz
Gadgeteer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:49:
[...]

Dat zenderpakket blijft gedurende dat hele jaar? Of alleen ten tijde van die korting?
En wat als je van je 200/20 na je contract naar een 150/15 wilt? Lukt zoiets dan ook?

Ik ben inmiddels ook "contractloos" en wil eigenlijk ook wel weer een aanbieding ;). Ik heb al een aanbieding gekregen van een andere provider maar als Ziggo ook iets goeds kan bieden, zie ik geen reden om over te stappen.
Ja een downgrade moet altijd lukken, waarschijnlijk krijg je dan minder korting.

Het lijkt wel of iedereen apart om deze update moet gaan vragen i.p.v. dat Ziggo/UPC de update gewoon naar alle Connect box gebruikers uitrolt. Kennelijk is het middel (nieuwe firmware versie) erger dan de kwaal (oude firmware versie), anders kan ik geen reden bedenken waarom Ziggo/UPC het nalaat om het Connect geval van alle klanten te updaten.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArChie schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Het lijkt wel of iedereen apart om deze update moet gaan vragen i.p.v. dat Ziggo/UPC de update gewoon naar alle Connect box gebruikers uitrolt. Kennelijk is het middel (nieuwe firmware versie) erger dan de kwaal (oude firmware versie), anders kan ik geen reden bedenken waarom Ziggo/UPC het nalaat om het Connect geval van alle klanten te updaten.
Wellicht eerst even uitgebreid testen voor ze de boel uitrollen, om een herhaling van het TC7210 debacle te voorkomen waarbij ze een roll-back hebben moeten doen met de firmware?
Maar goed... dat is gissen...

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 10:32

Damian

Insane Obtrusion

Mensen hier ervaring dan met de nieuwe firmware? Wil ik hem wel eigenlijk :P

Kom met nieuwsgroepen nog steeds niet boven de 23mb/sec uit en laden van pagina's is nog steeds tergend traag. Antwoord van Ziggo: "u haalt op de speedtest toch gewoon 300/30, dan is er niets aan de hand"

zucht.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• stormfly
Is de Connext Box performance in bridge ook zo slecht zijn daar ervaringen mee? Of had deze box nu die "wazige bridge" optie die je zelf kan inschakelen maar na een reboot weg is?

• neeecht
  • Laatst online: 21:21
stormfly schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:18:
Is de Connext Box performance in bridge ook zo slecht zijn daar ervaringen mee? Of had deze box nu die "wazige bridge" optie die je zelf kan inschakelen maar na een reboot weg is?
Router of Bridge mode, beide drama.

• menzo
Ik kreeg net een vragenlijst van Ziggo, en ze zijn aan het brainstormen om een on-demand dienst met alleen HBO series aan te bieden. Los en/of in combinatie met myprime en TV royaal. De vragen gingen over wat ik redelijke prijzen zou vinden voor deze diensten.
Pagina: 1 ... 108 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.