After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wij werken steeds aan de kwaliteit van ons netwerk. Zodat u nu én in de toekomst goed zit bij Ziggo. Daarom doen wij binnenkort onderhoudswerkzaamheden bij u in de buurt.
• Start: 20 juni
• Eind: 24 juni 2016
• Het onderhoud vindt plaats op werkdagen tussen 06.00 en 17.00.
• De werkzaamheden zijn in uw wijk. Ze zijn niet in uw woning of op uw erf.
• U hoeft niets te doen. U hoeft niet thuis te blijven.
Dus de Connectbox maar eens een uit en weer aan gezet, waarna die ook even bezig was om weer volledig online te komen. Dus mogelijk heb ik nu ook meteen nieuwe firmware gekregen maar dat moet ik nog uitzoeken.
Het resultaat is in ieder geval dat momenteel alles weer prima werkt en ook dat de Ziggo Speedtest weer werkt en ook meteen mooie resultaten laat zien:
Nou maar even kijken hoelang dit zo blijft....
+- 5/7 apparaten wireless verbonden, gaat allemaal prima en in eens internet weg.
Wel verbonden maar er komen geen pakketjes meer aan.
Kabel blijft wel werken, heb dit al eerder gehad met een Cisco en Ubee, is dit dan modem nummer 4 die overleden is binnen 5 jaar ?.
Ik neem aan dat je het over de TC7210 hebt? Welke firmware versie heb je? Versie STF0.76.09 heeft WiFi problemen, met name op 2,4Ghz apparaten. Ze hebben de meeste klanten terug gezet op firmware STF0.76.07 welke wel stabiel is.Mektheb schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:13:
Laatste tijd weer enorm gezeik met een Technicolor.
+- 5/7 apparaten wireless verbonden, gaat allemaal prima en in eens internet weg.
Wel verbonden maar er komen geen pakketjes meer aan.
Kabel blijft wel werken, heb dit al eerder gehad met een Cisco en Ubee, is dit dan modem nummer 4 die overleden is binnen 5 jaar ?.
Mocht je niet terug gezet zijn -> Even de helpdesk bellen.
Mocht je wel teruggezet zijn -> Succes met het zoeken naar een oplossing
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Vanavond gelijk kijken, dan denk ik dat ze me nog terug moeten plaatsen !TFHfony schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Ik neem aan dat je het over de TC7210 hebt? Welke firmware versie heb je? Versie STF0.76.09 heeft WiFi problemen, met name op 2,4Ghz apparaten. Ze hebben de meeste klanten terug gezet op firmware STF0.76.07 welke wel stabiel is.
Super tip want ik had inderdaad nooit gezeur en sinds vorige week in eens om de dag zowat.
Modem even tijdje uit en aan, bij ging de downgrade automatisch bij weer aanzetten van het modemMektheb schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:22:
[...]
Vanavond gelijk kijken, dan denk ik dat ze me nog terug moeten plaatsen !
https://powershellisfun.com
Had dit gisteren avond geprobeerd, maar gebeurde niets.GiveMeThoseTags schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:25:
[...]
Modem even tijdje uit en aan, bij ging de downgrade automatisch bij weer aanzetten van het modem
Maar probeer dit met het eten even nog een keer en dan zullen we ff kijken bedankt
Even ter aanvulling, de TC7210 die hier in bridge mode staat is ook terug gezet naar STF0.76.07. Zo te zien in de event log is dit gisternacht gebeurd.TFHfony schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Ik neem aan dat je het over de TC7210 hebt? Welke firmware versie heb je? Versie STF0.76.09 heeft WiFi problemen, met name op 2,4Ghz apparaten. Ze hebben de meeste klanten terug gezet op firmware STF0.76.07 welke wel stabiel is.
Nee, merp!
Even zwaar off-topic.WTM schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:23:
[...]
Ik heb vast niet genoeg linux skills maar ik probeer het nogmaals. Ik heb een VM aangemaakt (Ubuntus 16.04 LTS server).
Ik voer de commando's uit zoals jij ze aangeeft:
mkdir -p /opt/smokeping/data && mkdir -p /opt/smokeping/config
docker run -it --name network-smokeping \
-p 8000:80 \
-v /opt/smokeping/config/:/etc/smokeping/config.d:ro \
-v /opt/smokeping/data/:/var/lib/smokeping:rw \
-d dperson/smokeping
Dan zie ik
Unable to find image 'dperson/smokeping:latest' locally
latest: Pulling from dperson/smokeping
5c90d4a2d1a8: Pull complete
4668a8ad2d17: Pull complete
2ebbfad8f4b2: Pull complete
Digest: sha256:0715793b8821962c64150b7c4617d24266c2470e354a1cf19c255e4f5d838c27
Status: Downloaded newer image for dperson/smokeping:latest
4b71378b8d725413c40cbd593811ed594140990d3b48725cde3e5df4bc203217
--- nu moet ik de docker stoppen --- geen idee hoe? service docker stop werkt niet ?
vervolgens wil ik config bekijken / editen. Die bestanden bestaan niet. Ik dacht ik maak ze aan met het commando pico en dan de bestandsnaam. Ik heb ze gemaakt, inhoud copy/paste vanuit jouw post.
Toch gaat 't ergens mis.
Ik krijg smokeping wel draaiende onder Freenas in een jail (FreeBSD) maar daar blijf ik problemen houden met echoping zoals het ingesteld is in de config file werkt het blijkbaar niet. (vanaf ssh ingelogd op de commandline werkt het wel als ik het losse command ingeef (echoping -h / --verbose --ssl -H www.ziggo.nl www.ziggo.nl
werkt dus wel). Maar in de smokeping configuratie dus niet.
Ik heb ondertussen de nieuwe firmware op de connectbox gekregen (Anne van Ziggo heeft die nieuwe firmware naar mij laten pushen) Helaas nogsteeds errors en het voelt hier en daar ook nog traag aan.
Zoals smokeping nu draait, is het alleen maar fping naar die sites, en die zien er goed uit. Daar zit 't probleem ook niet zoals je zelf aangaf.
Mag ik je nog een keer vragen mee te denken? Het kan dus in FreeBSD omgeving of in Ubuntu linux.
Mocht iemand de moeite willen nemen om een soort how-to te maken voor smokeping en daar eventueel een apart topic voor zou willen maken dan zou dat tof zijn.
Wil er ook eens mee aan de slag, maar zie door de bomen het bos al niet meer
Wil zelf ook wel een topic maken, maar heb geen idee waar te beginnen
2250 WP Zuid PVoutput
Called itANdrode schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:49:
[...]
De TV's worden al gemaakt. Nu moet je de massa nog zo gek zien te krijgen dat ze het kopen.
Daarom verwacht ik dat er binnen twee jaar voetbal/eredivisie live in 4K wordt uitgezonden.
Op wat voor termijn zou Ziggo proeven met 4K kunnen doen?
Technische vraag: Ondersteunt DOCSIS multicast? Met multicast zou 4K-over-the-top veel realistischer zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 22-06-2016 16:49 . Reden: Aanvulling ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik ga een poging doen (en heb ongevraagd wat mede-auteurs aangewezenMdO82 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:59:
[...]
Even zwaar off-topic.
Mocht iemand de moeite willen nemen om een soort how-to te maken voor smokeping en daar eventueel een apart topic voor zou willen maken dan zou dat tof zijn.
Wil er ook eens mee aan de slag, maar zie door de bomen het bos al niet meer
Wil zelf ook wel een topic maken, maar heb geen idee waar te beginnen

Ja, doch moet je het modem - als je dat al had - weer in bridge zetten zelf. Dus aan/uit met stekker is denk ik makkelijkste.Damian schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:52:
Kan ik de connectbox vanuit die bagger webinterface een schop (reboot) geven of kan dit alleen met de aan/uit knop / stekker?
Browsen voelde gewoon heel erg traag aan en ik dacht dat dit te maken had met de stroomstoring in Amsterdam Zuid-Oost waar veel datacentra, knooppunten etc liggen. Ik heb de Technicolor even van de stroom gehaald en daarna was alles weer razendsnel met latency tussen <1ms intern en 1-18 ms extern
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Modem staat nu in bridge...WTM schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:56:
[...]
Ja, doch moet je het modem - als je dat al had - weer in bridge zetten zelf. Dus aan/uit met stekker is denk ik makkelijkste.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Via http://192.168.100.1 kan je er wel in en vervolgens opnieuw instellen maar dan gaat 't terug naar fabrieksinstellingen.... dus ook weg bridge mode. Irritant maar waar.
Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon dus zelf in A'dam Zuid-oost. Zie mijn eerdere post hierboven, wellicht heeft een en ander verband met elkaar?Breezers schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:00:
Vanochtend behoorlijk wat ms latency gehad (1500 -2500), zowel intern als extern als ik tracert gebruikte.
Browsen voelde gewoon heel erg traag aan en ik dacht dat dit te maken had met de stroomstoring in Amsterdam Zuid-Oost waar veel datacentra, knooppunten etc liggen. Ik heb de Technicolor even van de stroom gehaald en daarna was alles weer razendsnel met latency tussen <1ms intern en 1-18 ms extern
STF0.76.07 inderdaad weer.PauseBreak schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:00:
[...]
Even ter aanvulling, de TC7210 die hier in bridge mode staat is ook terug gezet naar STF0.76.07. Zo te zien in de event log is dit gisternacht gebeurd.
Maar nog steeds niet stabiel ook 5g kwakkeld als een malle
En weer storingArChie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:37:
[...]
Oké, in dat geval kan je mijn opmerking over de log vergeten. Ik ging er vanuit dat je de log gepost had van na het monteurs bezoek. Foute aanname mijnerzijds.
Zal weer met Ziggo bellen!!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Plug hem eens in zonder verdeler en post dan alleen je modem waardes hier (log hoeft niet).Hamed schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:36:
[...]
En weer storing![]()
Zal weer met Ziggo bellen!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ga ik met weekend doen. ThxArcticWolf schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:32:
[...]
Plug hem eens in zonder verdeler en post dan alleen je modem waardes hier (log hoeft niet).
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat het Technicolor TC7210 geen Correctable/Uncorrectable of Pre/Post-RS waarden toont. Niet handig aangezien dat mogelijk een oorzaak zou kunnen duiden voor de ontbrekende MAC Domain Descriptors (MDD) en Ranging Responses (T3) waar het modem over klaagt in de log. Het niet ontvangen van die DOCSIS management berichten door het modem kan namelijk een gevolg zijn van een slechte downstream signaal kwaliteit waarvoor de Correctable/Uncorrectable of Pre/Post-RS waarden een goede indicator zijn.
Haha, dat is niet binnen 2 jaar, dat is binnen 3 maandenANdrode schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:46:
[...]
Called it. KPN biedt enkele EK wedstrijden, een muziek zender en een bekende nederlandse serie in 4K.
Technische vraag: Ondersteunt DOCSIS multicast? Met multicast zou 4K-over-the-top veel realistischer zijn.
Even een update over het probleem van het zo nu en dan kortstondig drastisch oplopen van de uncorrectables in mijn modem, wat gepaard gaat met forse storing op de TV op alle frequenties tegelijkertijd.
Gisteren (21 juni) om 23:04 heb ik de TV en radio uit de UMU getrokken. Alleen mijn modem hangt dus nog aan de kabel (met de bijgeleverde korte kabel op de UMU-1006/DIO-01). De verstoringen op de kabel zijn er niet meer of minder van geworden. Zie hier de logging van het aantal uncorrectables in mijn modem. Tijden op die pagina zijn UTC, dat is zomertijd min 2 uur, dus de TV en radio zijn losgekoppeld sinds 21 juni 21:04 UTC.
Wopper heeft intussen hetzelfde script draaiende voor zijn Cisco modem, al spelen bij hem geloof ik niet dezelfde problemen.
@ANdoid hoe moet ik de grafiekjes eigen goed lezen? En ik meen dat een redelijk stabiel lijntje ok is en veel schommelingen niet zo goed.
Je moet erop letten dat je ping constant binnen een bepaalde bandbreedte blijft:WTM schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:24:
Ok, nu smokeping eindelijk goed draait op m'n server kan ik ook wat statistieken gaan posten morgen. Ik heb ondertussen de firmware update gepusht gekregen via Anne van Ziggo (via chelloo forum). Ik heb 't idee dat er wel iets vooruitgang is maar nog steeds vreemde vertragingen bij het openen van sites. Na refresh gaat 't soms wel snel en soms blijft het hangen.
@ANdoid hoe moet ik de grafiekjes eigen goed lezen? En ik meen dat een redelijk stabiel lijntje ok is en veel schommelingen niet zo goed.
Voorbeeld van mijn Smokeping stats:

Die van mij schommelt (idle) dus tussen de 6 en 7ms met een paar hiccups naar 10~12ms per dag.
Sowieso als je veel bandbreedte gebruikt gaat je ping omhoog, met maximale upload blijft mijn ping onder de 40ms en met maximale download onder de 25ms.
Voorbeeld van zwaar gebruik:

(dan treedt er ook wat packetloss op)
En wat uitleg over wat de grafiek precies laat zien:ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:59:
[...]
Je moet erop letten dat je ping constant binnen een bepaalde bandbreedte blijft:
Voorbeeld van mijn Smokeping stats:
[afbeelding]
Die van mij schommelt (idle) dus tussen de 6 en 7ms met een paar hiccups naar 10~12ms per dag.
Sowieso als je veel bandbreedte gebruikt gaat je ping omhoog, met maximale upload blijft mijn ping onder de 40ms en met maximale download onder de 25ms.
Voorbeeld van zwaar gebruik:
[afbeelding]
(dan treedt er ook wat packetloss op)
- Bij packet loss veranderd de kleur van de lijn. De schaal staat in de grafiek.
- De statistieken onder de grafiek worden berekent over de mediaan van de ping. De packet loss wordt berekend over alle packets (en hoort nul te zijn).
- De lijn in de grafiek is de mediaan. Erboven/onder wordt de rest van de response tijd geplot.
- Als er een grijze outlier in de grafiek zit dan betekent dit dat één of meerdere pakketten een hogere reactietijd hadden.
Mijn intuitie is dat de connect box soms erg lang over de initiële DNS request/TCP handshake doet. Als dit een halve seconde duurt, dan voelt de verbinding niet snappy aan.
Als de verbinding eenmaal bestaat dan is het snel.
Waarom zou dat via docsis moeten? TV gaat over DVB-C en dat is "multicast" bij uitstekANdrode schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:46:
[...]
Bron?ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:09:
De bitrate gaat sowieso omhoog in september meen ik...misschien dat ze daarna gaan testen met 4k?
Omdat 4K nu bij gelegenheden gebruikt wordt. Je wilt er op sommige momenten veel ruimte voor reserveren in een mux. Je wilt niet altijd ~40 mbit kwijt zijn voor een zender die soms 4K uitzend.jongetje schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:51:
[...]
Waarom zou dat via docsis moeten? TV gaat over DVB-C en dat is "multicast" bij uitstek
Daarnaast is voor 4K afaik DVB-C2 nodig. Ik verwacht dat het nog een tijd duurt voordat Ziggo dit uit gaat rollen. En wederom moet Ziggo hier een groot deel van een transport stream voor reserveren.
Ik ben een beetje huiverig om deze aan te sluiten omdat het huidige Ubee evm320b wifiloze modem rete stabiel is.
Er zit ook geen begeleidend schrijven bij over waarom dit modem opeens wordt geleverd. Is dit tegenwoordig de normale gang van zaken bij Ziggo?
Dat kan ik helaas niet echt onder de meest betrouwbare bronnen classificeren. Integendeel juist.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Weet ik, hij zei nog wel meer wat er gaat gebeuren in Q3/Q4 van 2016;TFHfony schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Dat kan ik helaas niet echt onder de meest betrouwbare bronnen classificeren. Integendeel juist.
-Bitrate TV gaat omhoog
-500/40Mbit abonnement gaat naar 500/60Mbit (zakelijk)
-300/30Mbit abonnement gaat naar 300/40Mbit (particulier)
-Abo prijzen gaan omlaag...
We gaan het zien
Dat zijn twee zaken waar ik blij van word! Laten we hopen dat het klopt.ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:27:
[...]
Weet ik, hij zei nog wel meer wat er gaat gebeuren in Q3/Q4 van 2016;
-Bitrate TV gaat omhoog
-500/40Mbit abonnement gaat naar 500/60Mbit (zakelijk)
-300/30Mbit abonnement gaat naar 300/40Mbit (particulier)
-Abo prijzen gaan omlaag...
We gaan het zien
https://www.ziggo.nl/klan...d=344136&ecmp=eow-1-19248
Ik ben van een non-WiFi Ubee ook naar een TC7210 gegaan. Ging prima, geen enkel probleem. Ik kreeg de TC7210 voor de 300mbit upgrade.scartissue schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:24:
Ik krijg zojuist zonder daarom gevraagd te hebben een TC7210 modem geleverd.
Ik ben een beetje huiverig om deze aan te sluiten omdat het huidige Ubee evm320b wifiloze modem rete stabiel is.
Er zit ook geen begeleidend schrijven bij over waarom dit modem opeens wordt geleverd. Is dit tegenwoordig de normale gang van zaken bij Ziggo?
En je denkt daar weet mee op te schieten behalve ergernis aan beide kanten?Roetzen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:25:
Volgende week staat het busje van Ziggo hier op de parkeerplaats van Albert Heijn. Ik ben van plan eens een "goed gesprek" aan te gaan. Lees: "zeuren om IPv6".
Dit. En de medewerkers in die bus zijn commerciele/marketingmensen, die gaan jou echt niet helpen met ipv6.nooberke schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:03:
[...]
En je denkt daar weet mee op te schieten behalve ergernis aan beide kanten?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dan ben je wel heel zielig bezig als je gaat liggen "zeuren" bij een lokaal promotieteam van een bedrijf om je punt duidelijk te willen maken terwijl je weet dat deze hier niets aan kunnen veranderen....als je dan toch tijd teveel hebt en je frustratie kwijt wilt, schrijf dan een mooie klachtenbrief en doe deze in een envelop met een postzegel daarop tav de directie van Ziggo....Roetzen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:25:
Volgende week staat het busje van Ziggo hier op de parkeerplaats van Albert Heijn. Ik ben van plan eens een "goed gesprek" aan te gaan. Lees: "zeuren om IPv6".
Verwijderd
Ik zou eerder een case proberen te maken bij de telecom toezichthouder want Ziggo heeft hier geen kanalen voor.Breezers schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:33:
[...]
Dan ben je wel heel zielig bezig als je gaat liggen "zeuren" bij een lokaal promotieteam van een bedrijf om je punt duidelijk te willen maken terwijl je weet dat deze hier niets aan kunnen veranderen....als je dan toch tijd teveel hebt en je frustratie kwijt wilt, schrijf dan een mooie klachtenbrief en doe deze in een envelop met een postzegel daarop tav de directie van Ziggo....
Internet zonder IPV6 is tegenwoordig "incompleet" aan het worden. Het aantal sites dat alleen via IPv6 te bereiken is (en dus niet via Ziggo te bereiken is) groeit.
Ik vraag me af wanneer Ziggo hun internet niet langer als zijnde internet mag verkopen.
Waar ik op hoop is dat ze een UBee321b in de bus hebben liggen en dat ik mijn Cisco modem bij hen kan omruilen daarvoor. De Ubee321b is naar verluid vooralsnog het enige modem waarvoor ze firmware hebben die IPv6 doet.nooberke schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:03:
[...]
En je denkt daar weet mee op te schieten behalve ergernis aan beide kanten?
Die hoeveelheid IPv6 valt enorm mee. Ik zit helaas al even ziek thuis en surf me een ongeluk, maar echte UIv6 only sites (afgezien van wat test sites) ben ik nog niet tegen gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:22:
[...]
Ik zou eerder een case proberen te maken bij de telecom toezichthouder want Ziggo heeft hier geen kanalen voor.
Internet zonder IPV6 is tegenwoordig "incompleet" aan het worden. Het aantal sites dat alleen via IPv6 te bereiken is (en dus niet via Ziggo te bereiken is) groeit.
Ik vraag me af wanneer Ziggo hun internet niet langer als zijnde internet mag verkopen.
Neemt niet weg dat een goede IPv6 implementatie bij Ziggo zeer gewenst is (liefst Dual-Stack), maar echt iets missen op dit moment doe je niet, tenzij je er bewust naar op zoek gaat.
De Ubee wordt niet meer uitgegeven, dus de kans dat ze die in de bus hebben liggen is nihil. Verder zijn niet alle Ubee's overgezet op IPv6... Dus dan heb je nog geen garantie.Roetzen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:30:
[...]
Waar ik op hoop is dat ze een UBee321b in de bus hebben liggen en dat ik mijn Cisco modem bij hen kan omruilen daarvoor. De Ubee321b is naar verluid vooralsnog het enige modem waarvoor ze firmware hebben die IPv6 doet.
Zielig? Hoezo? Ze presenteren zich als aanspreekpunt en sturen mij nota bene een uitnodiging om te komen. Waarom zou ik dan die mogelijkheid laten liggen? Ik weet ook wel dat zo'n eteam geen direct invloed heeft op het beleid. Maar ze kunnen wel de wensen van de klanten doorgeven "naar boven". En als meer mensen bij meer van die teams dat doen, dan komt de boodschap misschien een keer over. Via de standaard kanalen loop ik tegen de muur.Breezers schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:33:
[...]
Dan ben je wel heel zielig bezig als je gaat liggen "zeuren" bij een lokaal promotieteam van een bedrijf om je punt duidelijk te willen maken terwijl je weet dat deze hier niets aan kunnen veranderen....

Ook een modem omruilen tegen een type waarvoor een IPv6 firmware is lukt via de normale kanalen ook niet. Niet geschoten is altijd mis.
Maar misschien hebben ze er toch nog één in de bus liggen. Van iemand die net daarvoor zijn Ubee heeft omgeruld... Je weet maar nooit en niet geschoten is altijd mis. En garantie is er niet, maar naar verluid hebben klanten met een Ubee321b die op een CMTS zitten die IPv6 ondersteunt automatisch een firmware upgrade naar IPv6 gekregen.TFHfony schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:38:
[...]
De Ubee wordt niet meer uitgegeven, dus de kans dat ze die in de bus hebben liggen is nihil. Verder zijn niet alle Ubee's overgezet op IPv6... Dus dan heb je nog geen garantie.
Kromme zet voor het eerst in heel lange tijd weer eens de tv aan op de slaapkamer, bemerkt dat verschillende zenders het niet doen wat onder wel werken. Neemt telefoon en drukt 1200. De goede man /jongen aan de andere zijde geeft aan nieuwe info naar de kaart te sturen. Ondertussen maakt hij de opmerking, u gebruikt wel nog een oude decoder. Ik geef aan niet veel tv te kijken boven en dat deze altijd voldaan heeft. Meneer zegt, ik zie dat u nog het oude alles in een basis heeft, als we dit omzetten naar connect play... dan krijgt u kosteloos een nieuwe decoder met terugkijk functie etc. Ik geef aan dat dit eigenlijk niet nodig is maar hij weet mij op een gegeven moment te overtuigen. Ik vraag aan hem dat dus eigenlijk alleen de naam wijzigt, geen extra kosten, geen 2 jarig contract en gewoon maandelijks opzegbaar. Dat was helemaal correct. Dan doe maar! Krijg ik een mail, staat daar in 17.50 aansluitingskosten? ik dacht dat ik gek werd, ik ben al lid, zij adviseren me iets, zonder kosten werd gezegd. En aansluitkosten...ik ben toch al aangesloten??
Wederom weer 1200, de man aan de andere kant bevestigd de aansluit kosten, en kon er niks aan doen.......even stil.......ik heb hem verzocht de hele handel terug te draaien, en alles te annuleren. Dit kon wel kosteloos
Keep it calm...en lek mig de zuk
Dit is vreemd, als bestaande klant heb je inderdaad geen aansluitkosten wanneer het abonnent wordt gewijzigd.kromme schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:00:
Weekend situatie:
Kromme zet voor het eerst in heel lange tijd weer eens de tv aan op de slaapkamer, bemerkt dat verschillende zenders het niet doen wat onder wel werken. Neemt telefoon en drukt 1200. De goede man /jongen aan de andere zijde geeft aan nieuwe info naar de kaart te sturen. Ondertussen maakt hij de opmerking, u gebruikt wel nog een oude decoder. Ik geef aan niet veel tv te kijken boven en dat deze altijd voldaan heeft. Meneer zegt, ik zie dat u nog het oude alles in een basis heeft, als we dit omzetten naar connect play... dan krijgt u kosteloos een nieuwe decoder met terugkijk functie etc. Ik geef aan dat dit eigenlijk niet nodig is maar hij weet mij op een gegeven moment te overtuigen. Ik vraag aan hem dat dus eigenlijk alleen de naam wijzigt, geen extra kosten, geen 2 jarig contract en gewoon maandelijks opzegbaar. Dat was helemaal correct. Dan doe maar! Krijg ik een mail, staat daar in 17.50 aansluitingskosten? ik dacht dat ik gek werd, ik ben al lid, zij adviseren me iets, zonder kosten werd gezegd. En aansluitkosten...ik ben toch al aangesloten??
Wederom weer 1200, de man aan de andere kant bevestigd de aansluit kosten, en kon er niks aan doen.......even stil.......ik heb hem verzocht de hele handel terug te draaien, en alles te annuleren. Dit kon wel kosteloos
Cogitationis poenam nemo patitur
Vorige maand nog als bestaande klant abo omgezet via de website van een alles in 1 extra naar connect & play. Via de website aangegeven ingelogd met Ziggo account en de aansluitkosten stonden op 0 euro, kosteloos nieuwe router gekregen en apart een horizonbox met alle kabels en aansluitspulkromme schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:00:
Weekend situatie:
Nu zie ik net op de factuur van 29-6 staan.... Tegemoetkoming -€20...Bullet NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:02:
[...]
Dit is vreemd, als bestaande klant heb je inderdaad geen aansluitkosten wanneer het abonnent wordt gewijzigd.
Voor het ongemak ofzo, dat ik heb moeten bellen....
Hadden ze toch beter die aansluitkosten in eerste instantie kunnen verwijderen. Snap er niks van...
Als ik van het basis abbo een stap hoger ging vervielen die wel.Breezers schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:07:
[...]
Vorige maand nog als bestaande klant abo omgezet via de website van een alles in 1 extra naar connect & play. Via de website aangegeven ingelogd met Ziggo account en de aansluitkosten stonden op 0 euro, kosteloos nieuwe router gekregen en apart een horizonbox met alle kabels en aansluitspul
Zie net dat het Activatiekosten betreft....en geen aansluitkosten....maar dit veranderd er niks aan dat ik al klant ben...en dat ze bij ziggo graag zien dat de naam veranderd...
[ Voor 42% gewijzigd door kromme op 23-06-2016 16:22 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Verwijderd
Uiteraard, dat is ook waarom ze er doorlopend mee wegkomen en zijn het alleen de tweakers zie zeuren maar neem niet weg dat je netto minder sites tot je beschikking hebt dan iemand via een provider die wel IPv6 in de dienstverlening heeft opgenomen.TFHfony schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:38:
[...]
Die hoeveelheid IPv6 valt enorm mee. Ik zit helaas al even ziek thuis en surf me een ongeluk, maar echte UIv6 only sites (afgezien van wat test sites) ben ik nog niet tegen gekomen.
Neemt niet weg dat een goede IPv6 implementatie bij Ziggo zeer gewenst is (liefst Dual-Stack), maar echt iets missen op dit moment doe je niet, tenzij je er bewust naar op zoek gaat.
Dat die sites voornamelijk zullen bestaan als test site en verder nog concreet inhoudsloos zijn of ook beschikbaar zijn via ipv4 is voor de discussie verder niet zo relevant.
XS4all had IPv6 al operationeel, hetzij in "beta", in 2010. Ziggo moet er 6 1/2 jaar later nog op grote schaal aan beginnen. Das toch een beetje slecht wel. En misschien een tikkeltje gênant.
Ze zijn, zeker sinds de fusie met UPC, met een giga marge de grootste provider en "hofleverancier" van snel internet (daar waar geen glas is) in NL. Het wordt tijd dat ze er naar handelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 16:26 ]
Sorry, maar... "Je hebt netto minder sites dan mensen...."Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:19:
[...]
Uiteraard, dat is ook waarom ze er doorlopend mee wegkomen en zijn het alleen de tweakers zie zeuren maar neem niet weg dat je netto minder sites tot je beschikking hebt dan iemand via een provider die wel IPv6 in de dienstverlening heeft opgenomen. Dat die sites voornamelijk zullen bestaan als test site en verder nog concreet inhoudsloos zijn of ook beschikbaar zijn via ipv4 is voor de discussie verder niet zo relevant.
XS4all had IPv6 al operationeel, hetzij in "beta", in 2010. Ziggo moet er 6 1/2 jaar later nog op grote schaal aan beginnen. Das toch een beetje slecht wel.
Dit doet me een beetje denken aan een situatie welke we hier net hadden: Er is een evenemententerrein aangelegd men was nogal bang voor geluidsoverlast. Twee weken geleden was er een dansfeest en werd er via de buurt-whatsapp opgeroepen om te klagen bij de gemeente. Dit was al voor het feest begon.
Uiteindelijk werd mij ook gevraagd om te klagen. Maar ik kon het hele feest binnen niet horen... "Ja, maar als je nu naar buiten gaat en bij de geluidswal op het einde van de straat gaat staan, kan je het ook horen!!".
Kortom: Moeite doen om tegen een probleem aan te lopen. Want dat is echt wat je moet doen wil je "last" hebben van het feit dat IPv6 nog niet geïmplementeerd is. En eigenlijk bewijst dat ook het gelijk van de ISP's dat ze er geen haast mee hebben gemaakt...
Verwijderd
Waar je met die vergelijking over geluidsoverlast naartoe wil is me niet geheel duidelijk maar als je als provider wacht tot er een probleem ontstaat ben je gewoon te laat. Je moet dit soort ontwikkelingen voor zijn, en met een flinke marge.TFHfony schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Sorry, maar... "Je hebt netto minder sites dan mensen...."
Dit doet me een beetje denken aan een situatie welke we hier net hadden: Er is een evenemententerrein aangelegd men was nogal bang voor geluidsoverlast. Twee weken geleden was er een dansfeest en werd er via de buurt-whatsapp opgeroepen om te klagen bij de gemeente. Dit was al voor het feest begon.
Uiteindelijk werd mij ook gevraagd om te klagen. Maar ik kon het hele feest binnen niet horen... "Ja, maar als je nu naar buiten gaat en bij de geluidswal op het einde van de straat gaat staan, kan je het ook horen!!".
Kortom: Moeite doen om tegen een probleem aan te lopen. Want dat is echt wat je moet doen wil je "last" hebben van het feit dat IPv6 nog niet geïmplementeerd is. En eigenlijk bewijst dat ook het gelijk van de ISP's dat ze er geen haast mee hebben gemaakt...
Ik denk dat je het prima snapt, maar ik wil het je ook wel even uitleggen. Net als in de situatie met de geluidsoverlast, moet je op dit moment actief op zoek naar het probleem van niet bereikbare sites als je nog op IPv4 only zit. Een echt probleem is het dus nog steeds niet.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:45:
[...]
Waar je met die vergelijking over geluidsoverlast naartoe wil is me niet geheel duidelijk maar als je als provider wacht tot er een probleem ontstaat ben je gewoon te laat. Je moet dit soort ontwikkelingen voor zijn, en met een flinke marge.
En je kan wel zeggen dat je de ontwikkelingen voor moet zijn; Dat klopt.. Maar hoe ver? Je kan ook zeggen dat een ISP als XS4ALL dus schromelijk te vroeg was en misschien dus onnodig kosten heeft gemaakt indertijd.
Op dit moment kan je nog niet zeggen dat Ziggo te laat is. Dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Op dit moment is het in ieder geval nog geen probleem, behalve voor degene die het actief opzoeken...
Verwijderd
Is het feit dat je het op kan zoeken niet juist illustratief in Ziggo's (gebrek aan) stiptheid?TFHfony schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:53:
[...]
Ik denk dat je het prima snapt, maar ik wil het je ook wel even uitleggen. Net als in de situatie met de geluidsoverlast, moet je op dit moment actief op zoek naar het probleem van niet bereikbare sites als je nog op IPv4 only zit. Een echt probleem is het dus nog steeds niet.
En je kan wel zeggen dat je de ontwikkelingen voor moet zijn; Dat klopt.. Maar hoe ver? Je kan ook zeggen dat een ISP als XS4ALL dus schromelijk te vroeg was en misschien dus onnodig kosten heeft gemaakt indertijd.
Op dit moment kan je nog niet zeggen dat Ziggo te laat is. Dat zal de toekomst uit moeten wijzen. Op dit moment is het in ieder geval nog geen probleem, behalve voor degene die het actief opzoeken...
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 23-06-2016 17:21 ]
Ziggo zakelijk is een organisatorische puinhoop op dit moment.ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:21:
Waarom krijg ik bij Ziggo particulier meteen iemand aan de lijn en krijg ik een waarschuwing dat het extreem druk is bij Ziggo zakelijk? ... omgekeerde wereld, heb helaas Ziggo zakelijk nodig
Nee.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:16:
[...]
Is het feit dat je het op kan zoeken niet juist illustratief in Ziggo's (gebrek aan) stiptheid?
Ja dat merk ik;TFHfony schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:22:
[...]
Ziggo zakelijk is een organisatorische puinhoop op dit moment.
Ziggo Zakelijk: "order is gecanceld"
Ik: "ok, prima dan hou ik m'n particuliere aansluiting wel"
1 maand later
Ziggo Zakelijk: "uw order is bevestigd"
"wtf?"
heb gewoon IPv6 DS lite hoor.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:22:
[...]
Ik zou eerder een case proberen te maken bij de telecom toezichthouder want Ziggo heeft hier geen kanalen voor.
Ziggo roept al vanaf 2010 dat ze IPv6 "later dit jaar" zullen uitrollen. Als dat dan medio 2016, nog maar net voor 10% van de klanten gelukt is, vind ik dat ik dat wel als "te laat" mag benoemen.TFHfony schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:53:
[...]
Maar je hebt het misschien nog niet meegekregen, maar de IPv4 adressen zijn op. Niet dat ze zoals de olie verstookt zijn, maar de bron is droog. Er komen geen nieuwe meer bij, we moeten het met zijn allen doen met wat we nu hebben. En die situatie is niet van gisteren, dat is al een paar jaar zo. IPv6 had klaar moeten zijn vóórdat de IPv76 adressen op waren. Dan zou de overgang veel soepeler zijn verlopen.. Op die manier bezien zijn ze dus wel degelijk te laat.
Het is ook niet dat alleen de mensen die het actief opzoeken er last van hebben. In fUPC gebied wordt DS-Lite uitgerold. Dus die krijgen geen publiek IPv4 adres meer. Wie dan thuis een servertje wil draaien kan alleen een IPv6 only server draaien. En die is dan voor de overige 90% van de Ziggo klanten onbereikbaar.
Voor inkomend dus IPv6 only. Dat bedoel ik met de IPv4 adressen zijn op.
Ik krijg een beetje het gevoel dat jij vindt dat je recht hebt op een IPv6 adres,Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:45:
[...]
Waar je met die vergelijking over geluidsoverlast naartoe wil is me niet geheel duidelijk maar als je als provider wacht tot er een probleem ontstaat ben je gewoon te laat. Je moet dit soort ontwikkelingen voor zijn, en met een flinke marge.
Maar zolang Ziggo jou levert waar voor je de koop overeenkomst bent aangegaan heb je nog helemaal geen rechten m.b.t. IPv6.
Ziggo hoeft helemaal naar haar klanten toe helemaal geen ontwikkelingen "voor" te zijn, Ziggo moet een degelijk en stabiel product leveren. Dat IPv6 nog in de implementatie fase zit en daarom nog niet aan iedereen wordt uitgerold is in mijn ogen alleen maar een goed teken.
Laat me raden, stel... Jij zou een IPv6 adres hebben, je zit in de implementatie fase bij Ziggo en om wat voor reden dan ook loopt er iets niet helemaal goed met jou internet verbinding. Dan ben je ook vast de eerste die dan gaan klagen.
Geloof me, IPv6 is nog een additionele dienst, zoals ik al schreef, welke nog niet volledig geïmplementeerd is. Dit blijkt al uit het feit dat nog niet alle modems geschikt zijn voor IPv6.....
Kortom, rustig aan... dan breekt het lijntje niet.
Overdag bellen, Ziggo zakelijk heeft buiten kantooruren minder medewerkers beschikbaar voor telefonische ondersteuning.ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:21:
Waarom krijg ik bij Ziggo particulier meteen iemand aan de lijn en krijg ik een waarschuwing dat het extreem druk is bij Ziggo zakelijk? ... omgekeerde wereld, heb helaas Ziggo zakelijk nodig
Doe nou even rustig aan, Ziggo is er nog niet volledig klaar voor, net als KPN (en of haar dochters)Roetzen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:58:
[...]
Ziggo roept al vanaf 2010 dat ze IPv6 "later dit jaar" zullen uitrollen. Als dat dan medio 2016, nog maar net voor 10% van de klanten gelukt is, vind ik dat ik dat wel als "te laat" mag benoemen.
Maar je hebt het misschien nog niet meegekregen, maar de IPv4 adressen zijn op. Niet dat ze zoals de olie verstookt zijn, maar de bron is droog. Er komen geen nieuwe meer bij, we moeten het met zijn allen doen met wat we nu hebben. En die situatie is niet van gisteren, dat is al een paar jaar zo. IPv6 had klaar moeten zijn vóórdat de IPv76 adressen op waren. Dan zou de overgang veel soepeler zijn verlopen.. Op die manier bezien zijn ze dus wel degelijk te laat.
Het is ook niet dat alleen de mensen die het actief opzoeken er last van hebben. In fUPC gebied wordt DS-Lite uitgerold. Dus die krijgen geen publiek IPv4 adres meer. Wie dan thuis een servertje wil draaien kan alleen een IPv6 only server draaien. En die is dan voor de overige 90% van de Ziggo klanten onbereikbaar.
Het is pas te laat op moment dat je op enig moment nadeel zou hebben van het niet verkrijgen van een IPv6 adres. Dat is nu nog lang niet zo,
Er zijn overigens nog genoeg IPv4 adressen, providers kunnen nog steeds vooruit, er kunnen alleen geen nieuwe reeksen meer aan providers toe worden gewezen.
Je bent veel te veel bezig met het moeten om het moeten, feitelijk is IPv6 voor de gemiddelde Ziggo klant nog helemaal niet nodig.... Sterker, ik geloof dat de heavy Ziggo klant meer behoefte heeft aan een betere upload/download verhouding dan aan IPv6.
IPv6 moet je niet pushen, gewoon rustig stap voor stap brengen...
[ Voor 47% gewijzigd door Bullet NL op 23-06-2016 20:07 ]
Zolang er nog gratis manieren zijn om eenvoudig een IPV6 tunnel te activeren en op deze manier 'het grote gemis' van IPV6 op te vangen valt het echt wel mee. Beetje last van overdrijving dus.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:22:
[...]
Maar om je een eerlijke kans te geven om je 'punt' kracht bij te zetten: welke essentiële sites mis je als je niet dat kwartiertje investeert voor het aanmaken van een tunnel?
Kreeg na 9 minuten iemand aan de lijn, was binnen 3 minuten verholpen, dus viel mee.Bullet NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:59:
[...]
Overdag bellen, Ziggo zakelijk heeft buiten kantooruren minder medewerkers beschikbaar voor telefonische ondersteuning.
Precies, tunnel opzetten is zo gebeurd, maar dan nog....Edgarz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:10:
[...]
Zolang er nog gratis manieren zijn om eenvoudig een IPV6 tunnel te activeren en op deze manier 'het grote gemis' van IPV6 op te vangen valt het echt wel mee. Beetje last van overdrijving dus.
Maar om je een eerlijke kans te geven om je 'punt' kracht bij te zetten: welke essentiële sites mis je als je niet dat kwartiertje investeert voor het aanmaken van een tunnel?
bijna alle IPv6 omgevingen hebben een IPv4 alternatief, behalve de testsites... Maar goed, ---> das een simpel op te lossen met een tunnel.
Klopt idd. Maar ja, wellicht zien we een essentiële IPV6 only site over het hoofd.Bullet NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:13:
[...]
Precies, tunnel opzetten is zo gebeurd, maar dan nog....
bijna alle IPv6 omgevingen hebben een IPv4 alternatief, behalve de testsites... Maar goed, ---> das een simpel op te lossen met een tunnel.
Overigens heeft mijn vader van 74 helemaal zelfstandig (en buiten mij om, foei) een tunnel opgezet bij HE. En nee, het is geen gepensioneerde IT er of techneut. Ik bedoel maar...
ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:12:
[...]
Kreeg na 9 minuten iemand aan de lijn, was binnen 3 minuten verholpen, dus viel mee.
Als ze het maar voor je oplossen.
Ik heb de laatste maanden helemaal geen verkeerde ervaringen met Ziggo (prive als zakelijk) voor meerdere verbindingen.
Storingsmonteurs die de volgende dag al kunnen komen, gratis einddozen en/of coax kabels
Zelfs heeft een familielid van mij een nieuwe voeding voor een COAX versterker gekregen die defect was gegaan en niet door Ziggo was geleverd.
Ik merk gewoon als je zelf een beetje behulpzaam bent, de Ziggo monteurs heel veel voor je willen doen. Ik vindt dat dit ook wel eens duidelijk mag worden gemaakt. Velen doen alleen maar negatief over Ziggo als bedrijf, wat in mijn ogen niet helemaal reëel is. Alle monteurs doen goed werk!
Ziggo is voor mij een provider waar ik alleen gekozen heb door hun positie (enige keuze hier). Maar als ik objectief ben dan ben ik onder de indruk van waar het bedrijf mee bezig is.Bullet NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:18:
[...]
Als ze het maar voor je oplossen.
Ik heb de laatste maanden helemaal geen verkeerde ervaringen met Ziggo (prive als zakelijk) voor meerdere verbindingen.
Alsmede de producten voor de gemiddelde klant. Horizon is best leuk en de mobiele diensten die er bij horen zijn goed. Met sport hebben ze een goed alternatief voor het aanbod van de concurrentie (denk aan spotify bij KPN).
Tegelijkertijd is er ook aan de business kant een transformatie bezig. Twee bedrijven worden samengevoegd. Met een focus op klanten helpen, terwijl er op kosten wordt gelet (eerste monteurs ZZP). Er zitten ook wat professionele trucjes in het klantcontact.
Ik zie:
- Goed bijhouden wie er belt voor een klant (CRM/nummer gebaseerd)
- Direct naar wat meer senior helpdesk medewerker. Geen verplicht basic stappenplan bij de 1e lijnst...
- Bij een herhalende storing escaleren (monteur snel/in weekend/avond/etc).
Vergelijk dat maar met de Casema tijd/migraties als je die hebt meegemaakt...
Kwa internet kwaliteit en TV kwaliteit ben ik zeer tevreden. Nog nooit een monteur hier geweest en alles zelf aangesloten, maar goed dat gaat niet voor iedereen op.
Laatst een "nieuwe" 2e hands auto gekocht met 6 maanden garantie, 2x vluchtstrook, 13x in de garage sinds ik hem heb (7 weken nu...), 2000 euro aan versleuteld (onder garantie) en uiteindelijk vandaag uit ellende de laatste onderdelen zelf maar gekocht die ik zaterdag zelf ga monteren want de garage geeft geen thuis meer... zodat hij (even afkloppen) eindelijk betrouwbaar wordt.
Het kan dus altijd erger kwa bedrijven
Verwijderd
IPv6 zit bij Ziggo nog in de implementatiefase, IPv6 zelf absoluut niet. Significant nuanceverschil.Bullet NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:59:
[...]
Ik krijg een beetje het gevoel dat jij vindt dat je recht hebt op een IPv6 adres,
Maar zolang Ziggo jou levert waar voor je de koop overeenkomst bent aangegaan heb je nog helemaal geen rechten m.b.t. IPv6.
Ziggo hoeft helemaal naar haar klanten toe helemaal geen ontwikkelingen "voor" te zijn, Ziggo moet een degelijk en stabiel product leveren. Dat IPv6 nog in de implementatie fase zit en daarom nog niet aan iedereen wordt uitgerold is in mijn ogen alleen maar een goed teken.
Laat me raden, stel... Jij zou een IPv6 adres hebben, je zit in de implementatie fase bij Ziggo en om wat voor reden dan ook loopt er iets niet helemaal goed met jou internet verbinding. Dan ben je ook vast de eerste die dan gaan klagen.
Geloof me, IPv6 is nog een additionele dienst, zoals ik al schreef, welke nog niet volledig geïmplementeerd is. Dit blijkt al uit het feit dat nog niet alle modems geschikt zijn voor IPv6.....
Kortom, rustig aan... dan breekt het lijntje niet.
IPv6 is daarbij geen additionele dienst maar gewoon iets wat onder de parapluterm "internet" valt.
Je hypothetisch situatie dat mijn internet omkukelt is natuurlijk leuk maar dat doet verder vrij weinig af aan mijn overtuiging dat ze gewoon te laat begonnen zijn met de implementatie.
Zoals ik eerder al riep is de vraag van inhoud van de eventuele sites die Ziggo klanten nu missen in de essentie gewoon niet relevant. Om exact dezelfde reden dat we netneutraliteit hebben.Edgarz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:10:
[...]
Zolang er nog gratis manieren zijn om eenvoudig een IPV6 tunnel te activeren en op deze manier 'het grote gemis' van IPV6 op te vangen valt het echt wel mee. Beetje last van overdrijving dus.
Er kan ergens een textbestandje staan op een IPv6 only server met alleen de text "hello world" jij kan voor mij niet de waarde van dat textbestandje bepalen dus heeft het bij voorbaat ook absoluut geen zin het daar over te hebben. Ziggo levert internet, ergo, Ziggo moet zorgen dat ik er bij kan.
Daarom vraag ik het ook aan jou. En het is wel degelijk relevant omdat je het Ziggo verwijt dat ze geen IPV6 bieden. Het uitgangspunt 'niet omdat het moet, maar omdat het kan' is ten eerste van een andere aanbieder maar, belangrijker nog, vooral een ontzettend onzinnig en leeg argument.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:26:
[...]
Zoals ik eerder al riep is de vraag van inhoud van de eventuele sites die Ziggo klanten nu missen in de essentie gewoon niet relevant. Om exact dezelfde reden dat we netneutraliteit hebben.
Er kan ergens een textbestandje staan op een IPv6 only server met alleen de text "hello world" jij kan voor mij niet de waarde van dat textbestandje bepalen dus heeft het bij voorbaat ook absoluut geen zin het daar over te hebben.
En ja, dat is een verwijt, immers je suggereert namelijk dat Ziggo van de autoriteit niet meer mag zeggen dat ze 'internet' aanbieden als ze geen IPV6 bieden.
[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 23-06-2016 23:38 ]
Tja, ik heb bij Albert Heijn ook geen rechten om daar een bepaald merk bier te kunnen kopen. Maar als ze het niet aanbieden en de concurrent wel, dan ga ik dus naar de concurrent.Bullet NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:59:
[...]
Ik krijg een beetje het gevoel dat jij vindt dat je recht hebt op een IPv6 adres,
Ze lopen ook helemaal niet voorop met IPv6, ze lopen een heel stuk achter.Ziggo hoeft helemaal naar haar klanten toe helemaal geen ontwikkelingen "voor" te zijn,
Inderdaad Ziggo moet een stabiel product leveren. En IPv6 is nog niet stabiel bij Ziggo. Maar dat had het al lang moeten zijn. Ze hadden, zoals ze in 2010 aankondigden, gewoon vijf jaar geleden moeten beginnen, dan waren nu de kinderziektes er uit geweest.Ziggo moet een degelijk en stabiel product leveren. Dat IPv6 nog in de implementatie fase zit en daarom nog niet aan iedereen wordt uitgerold is in mijn ogen alleen maar een goed teken.
Niet als ik vijf jaar geleden mee had mogen doen met een pilot om te testen. Dan had ik niet geklaagd, maar geholpen om het probleem op te lossen. En ik ben vast niet de enige die er zo over denkt. Dit is Tweakers.net. Toch? Maar ja, zo'n pilot is er nooit geweest.Laat me raden, stel... Jij zou een IPv6 adres hebben, je zit in de implementatie fase bij Ziggo en om wat voor reden dan ook loopt er iets niet helemaal goed met jou internet verbinding. Dan ben je ook vast de eerste die dan gaan klagen.
Als ze vijf jaar geleden begonnen waren, dan waren nu de modems die niet geschikt zijn en ook niet geschikt te maken zijn al voor 99% uitgefaseerd.Geloof me, IPv6 is nog een additionele dienst, zoals ik al schreef, welke nog niet volledig geïmplementeerd is. Dit blijkt al uit het feit dat nog niet alle modems geschikt zijn voor IPv6.....
Het lijntje is al gebroken. In fUPC gebied moeten ze noodgedwongen DS-Lite aanbieden omdat de IPv4 adressen op zijn. De hele transitie naar IPv6 had voltooid moeten zijn ruim vóor de IPv4 adressen op waren.Kortom, rustig aan... dan breekt het lijntje niet.
"Denial is not a river in Egypt"Er zijn overigens nog genoeg IPv4 adressen, providers kunnen nog steeds vooruit, er kunnen alleen geen nieuwe reeksen meer aan providers toe worden gewezen.
Probeer als kleine of startende ondernemer maar eens een blok IPv4 te krijgen...
Ik ben niet de gemiddelde Ziggo klant. Ik ben een Tweaker. En ik hoef geen supersnelle verbinding. Ik ben geen downloader of gamer. Maar ik wil wel kunnen spelen met servertjes. Ik wil IPv6. Niet over vijf jaar, maar nu. Ik ben lang genoeg aan het lijntje gehouden. Het vreemde is dat ik voor de rest best tevreden ben over Ziggo. Maar hier laten ze het gewoon liggen. Als de geruchten kloppen en er komt binnenkort glasvezel in de straat en er is een provider met een aantrekkelijk aanbod die wél IPv6 aanbiedt, dan ben ik weg bij Ziggo. Ik heb al eens afscheid genomen van een DNS provider die naar mijn smaak te weinig aan IPv6 deed. Dus ik weet hoe te stemmen met de voeten en de portemonnee.Je bent veel te veel bezig met het moeten om het moeten, feitelijk is IPv6 voor de gemiddelde Ziggo klant nog helemaal niet nodig.... Sterker, ik geloof dat de heavy Ziggo klant meer behoefte heeft aan een betere upload/download verhouding dan aan IPv6.
Toen ik iets meer dan vijftig jaar geleden mijn rijbewijs haalde, hadden de meeste autos alleen een binnenspiegel. De allernieuwsten hadden soms een buitenspiegel. Rechter buitenspiegels bestonden alleen nog in Engeland. Dat is nu anders. Een auto zonder twee buitenspiegels is vandaag de dag onverkoopbaar en komt niet door de APK.Edgarz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:36:
[...]
En ja, dat is een verwijt, immers je suggereert namelijk dat Ziggo van de autoriteit niet meer mag zeggen dat ze 'internet' aanbieden als ze geen IPV6 bieden.
Ik weet niet wat de autoriteit er van vindt, maar wat ik vind is dat een IPv4 only verbinding vandaag de dag net zo incompleet is als een auto zonder buitenspiegels.
[ Voor 9% gewijzigd door Roetzen op 23-06-2016 23:54 ]
Verwijderd
Dat is toch niet zo'n rare suggestie?Edgarz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:36:
[...]
Daarom vraag ik het ook aan jou. En het is wel degelijk relevant omdat je het Ziggo verwijt dat ze geen IPV6 bieden.
Waar ligt dat balanspunt dan waar Ziggo gewoon niet langer een compleet product levert volgens jou? Wanneer is IPv6 genoeg de norm dat je gewoon kan zeggen dat ze achterblijven? Bij 100 sites? Bij 100.000? Of pas als Facebook niet meer werkt?
Edit/toevoeging t.b.v. mijn retoriek:
We zijn NU (al enige tijd) bij het punt dat er een IPv4 adressen op zijn. Dat is m.i. het punt dat de uitrol voltooid had moeten zijn want dat is gewoon het punt waarop je de effecten begint te zien en scheefgroei gaat krijgen tussen mensen die alleen IPV6 kunnen krijgen en mensen die alleen nog IPV4 hebben.
Dat dit voor het internet van tante Truus en Jan buurman nog geen merkbare gevolgen heeft is een feit die ik in de essentie verder niet zo boeiend vind.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2016 23:58 ]
Helemaal niet.
Het hangt er een beetje van af hoe je "op" definieert. Echt "op" in de zin dat ze helemaal verdwenen zijn, zal nooit gebeuren. Maar wat wel inmiddels gebeurd is, is dat ze niet meer voor iedereen vrijelijk te verkrijgen zijn. Ze zijn "op de bon". Wie nog wat heeft is blij, maar wie niks meer heeft is de klos. Er is geen gelijk speelveld meer. En dat is naar mijn menig al het geval sinds februari 2011 toen IANA de laatste vijf /8 uitdeelde aan de vijf RIRs.We zijn NU (al enige tijd) bij het punt dat er een IPv4 adressen op zijn.
http://www.potaroo.net/tools/ipv4/index.html
Bezien op mondiale schaal, is dat punt vijf jaar geleden al bereikt. Als je alleen naar Nederland kijkt vier jaar geleden, want toen was RIPE door zijn voorraad heen. Hoe je het bekijkt, Ziggo is jaren te laat.Dat is m.i. het punt dat de uitrol voltooid had moeten zijn want dat is gewoon het punt waarop je de effecten begint te zien en scheefgroei gaat krijgen tussen mensen die alleen IPV6 kunnen krijgen en mensen die alleen nog IPV4 hebben.
Ik ook niet.Dat dit voor het internet van tante Truus en Jan buurman nog geen merkbare gevolgen heeft is een feit die ik in de essentie verder niet zo boeiend vind.
Maar voor Ziggo juist wel. Ziggo biedt juist internet aan voor "de massa" en die merkt nog niets van het hele verhaal. De "nerd"/tweaker zoekt zijn heil dan maar lekker bij XS4ALL.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 23:43:
[...]
Dat dit voor het internet van tante Truus en Jan buurman nog geen merkbare gevolgen heeft is een feit die ik in de essentie verder niet zo boeiend vind.
-edit-
Volgens de HD staat het modem op 120mbit ipv 150mbit.
Vreemd maar het wordt opgelost.
[ Voor 51% gewijzigd door coob op 24-06-2016 09:11 ]
Neem van het werk een Engenius ECB 350 mee met US firmware en dan interne wifi maar uit van Ziggo en over op een accespoint.
Waarschijnlijk had ik dit al eerder moeten doen
Ik snap de keuze van Ziggo wel om dit nog even af te wachten.
Die problemen komen vooral door de excentrieke keuze van Ziggo voor DHCPv6. Het werkt al sinds 2010 op dual-stack netwerken (met SLAAC).Timmert schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:26:
Het punt met IPv6 is ook dat diverse devices er gewoon nog niet goed mee omgaan. Er zijn proeven geweest met IPv6 op diverse modems waaruit bleek dat je daarna uitval van internet kreeg op bijv. Android devices. Windows had weer nergens last van.
Ik snap de keuze van Ziggo wel om dit nog even af te wachten.
IPv6 had al jaren uitgerold kunnen zijn maar het is niet gebeurd. Dat is logisch in een bedrijf dat aan het fuseren is, maar zorgt wel voor een slecht product.
DS-Lite kan je niet als volwaardige internet verbinding verkopen. Niet voor een premium prijs. In de auto metaforen: "Openbaar vervoer verkopen alsof het net zo flexibel is als een eigen auto, zonder dat het goedkoper is.".
Niet alleen android heeft problemen met DHCPv6. Bij de 3925 werkten internet radio's bijvoorbeeld ook niet meer betrouwbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 24-06-2016 09:37 ]
Eigenlijk wel logish dat het bij particulieren overdag minder druk is dan bij de zakelijke supportlijn.ArcticWolf schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:21:

signaal waarden zijn wel keurig...?
alle 16 downlink channels liggen tussen +4 en +5 dBmV
SNR is op op 15 channels 42+ en op 1tje 35+ (nog steeds binnen de marge dacht ik?)
upstream is op all 4 de kanalen gewoon netjes 64-QAM en 44 dBmV.
of is de TC gevoeliger?
met mn vorige modem (ubee EVW321b) had ik nergens last van..
modem is bridged net als zn voorgangers.. de router er achter heeft geen aanpassingen gehad. heb mn zelfde WAN ip nog, ook de router al eens gereboot..
geen soelaas
denk alleen niet dat ik Ziggo zo gek krijg om ander model modem te geven
404 Signature not found
Dergelijke packetloss ligt niet aan de TC7210 als modem, tenzij het een exemplarische fout is. Dan zou een nieuwe TC7210 al soelaas moeten bieden.SMSfreakie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:12:
maandag maar eens met Ziggo bellen.. (ben nu niet thuis) maar sinds ik een Technicolor 7210 modem heb is de packetloss op mijn lijn enorm hoog.. gemiddeld tegen de 60%.. uitschieters naar 90+%
SNR is op op 15 channels 42+ en op 1tje 35+ (nog steeds binnen de marge dacht ik?)
upstream is op all 4 de kanalen gewoon netjes 64-QAM en 44 dBmV.
of is de TC gevoeliger?![]()
met mn vorige modem (ubee EVW321b) had ik nergens last van..
modem is bridged net als zn voorgangers.. de router er achter heeft geen aanpassingen gehad. heb mn zelfde WAN ip nog, ook de router al eens gereboot..
geen soelaas![]()
denk alleen niet dat ik Ziggo zo gek krijg om ander model modem te geven
Heb je toevallig al wel geprobeerd om er even een andere router tussen te mikken of even een PC (met goede firewall) even rechtstreeks aan het modem te hangen om te kijken of het dan wel goed gaat?
nope, maar ga ik maandag even doen.. maar het lijkt me heel sterk dat ineens toevallig na de modemwissel de router kuren heeft gekregen..TFHfony schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:15:
[...]
Dergelijke packetloss ligt niet aan de TC7210 als modem, tenzij het een exemplarische fout is. Dan zou een nieuwe TC7210 al soelaas moeten bieden.
Heb je toevallig al wel geprobeerd om er even een andere router tussen te mikken of even een PC (met goede firewall) even rechtstreeks aan het modem te hangen om te kijken of het dan wel goed gaat?
maar als ik vanaf de router naar t.net ping krijg ik ook al mooie resultaten:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=2 ttl=59 time=1075.390 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=3 ttl=59 time=23.929 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=4 ttl=59 time=1293.258 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=5 ttl=59 time=242.464 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=6 ttl=59 time=2103.290 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=7 ttl=59 time=1073.367 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=8 ttl=59 time=27.559 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=9 ttl=59 time=1024.322 ms 64 bytes from 213.239.154.31: icmp_seq=10 ttl=59 time=26.947 ms |
404 Signature not found
Het lastige is dat die waarden niet veel zeggen over de kwaliteit van het DOCSIS signaal. Voor de downstreams is het belangrijk dat de packets na de Reed Solomon error correctie foutvrij zijn aangezien die packets door het modem omgezet moeten worden naar packets voor hogere level protocollen. Helaas toont de TC7210 dergelijke belangrijke informatie over de kwaliteit van het signaal niet.SMSfreakie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:12:
dan hoop ik dat Ziggo het zelf WEL kan uitlezen..ArChie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:43:
[...]
Het lastige is dat die waarden niet veel zeggen over de kwaliteit van het DOCSIS signaal. Voor de downstreams is het belangrijk dat de packets na de Reed Solomon error correctie foutvrij zijn aangezien die packets door het modem omgezet moeten worden naar packets voor hogere level protocollen. Helaas toont de TC7210 dergelijke belangrijke informatie over de kwaliteit van het signaal niet.
404 Signature not found
In de DOCSIS specificatie staan SNMP OID's die voor deze error rates staan. Ik ga er vanuit dat ze dit technisch gezien kunnen uitlezen.SMSfreakie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:45:
[...]
dan hoop ik dat Ziggo het zelf WEL kan uitlezen..
Ik verwacht niet dat de helpdesk deze getallen snapt en kan interpreteren. Er moet dus tooling zijn die er simpele feiten uit haalt.
Ik denk dat je al blij mag zijn dat Ziggo/UPC weet dat termen als DOCSIS, DVB-C, IPv4, IPv6, etc iets met de door hen gebruikte kabel techniek te maken hebben.SMSfreakie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:45:
dan hoop ik dat Ziggo het zelf WEL kan uitlezen..

Net even mijn PC bekabeld aangesloten en bovenstaand resultaat gehaald. Abonnement: 300/30.
Is die 300 een theoretische cap? Hoeveel hoger zou het met de huidige infrastructuur denk jullie kunnen zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 24-06-2016 12:49 ]
Waardes zien er erg netjes uit. Als je een 300/30 hebt, komt dit aardig met jouw pakket overeen. Je zou het nog eens kunnen testen op de 'interne' Speedtest, https://www.ziggo.nl/speedtest/ .outlandos schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:49:
[afbeelding]
Net even mijn PC bekabeld aangesloten en bovenstaand resultaat gehaald. Abonnement: 300/30.
Is die 300 een theoretische cap? Hoeveel hoger zou het met de huidige infrastructuur denk jullie kunnen zijn?
Wat mij wel heel erg opvalt, je hebt een ping van 1 ms, dat is wel heel erg laag, ik kom eigenlijk nooit onder de 8 ms. ( 500/40 Ziggo Zakelijk)
ANdrode schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:08:
[...]
In de DOCSIS specificatie staan SNMP OID's die voor deze error rates staan. Ik ga er vanuit dat ze dit technisch gezien kunnen uitlezen.
Ik verwacht niet dat de helpdesk deze getallen snapt en kan interpreteren. Er moet dus tooling zijn die er simpele feiten uit haalt.
Tja, nou ik sluit maandag wel even een ander systeem rechtstreeks aan is het dan nog pet met een rietje dan lijkt het me dat het toch in de TC7210 zit of ergens bij Ziggo verderop in de lijn niet lekker gaatArChie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:28:
[...]
Ik denk dat je al blij mag zijn dat Ziggo/UPC weet dat termen als DOCSIS, DVB-C, IPv4, IPv6, etc iets met de door hen gebruikte kabel techniek te maken hebben.
het verschil tussen bridged en routed mode zou toch niet uit mogen maken? voor ze het daar op gaan afschuiven
verder lijkt het me ook niet dat de coax installatie voor deze problemen zorgt?
DIO 01 op de muur (AOP) -> 50CM IEC kabelkeur stekker -> F-connector -> Tratec 752/N
Poort 1 (0dB) 50CM F-Connector -> TC7210
Poort 2 -> Splitter -> TV / Losse Decoder ( 25cm naar splitter en dan 1 en 1.5 meter naar TV en decoder )
Poort 3 -> afsluitweerstand
Poort 4 -> 25 meter slaapkamer
alle F-Connectoren zijn gekrompen versies. en alle kabels zijn RG6..
404 Signature not found
Fout. In oud-UPC-gebied is IPv4 op. Nieuwe klanten krijgen daar alleen nog een publiek routeerbare IPv6-prefix (DS-Lite). Hetzelfde geldt al voor een aantal andere grote providers in Europa. Ook voor andere internetbedrijven begint het een flinke last te worden dat ISP's na al die jaren nog steeds 90% van hun klanten niet van een IPv6-capable verbinding voorzien. Zie bijvoorbeeld deze en deze post van Snow_King in het IPv6 topic.Bullet NL schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:59:
Er zijn overigens nog genoeg IPv4 adressen, providers kunnen nog steeds vooruit, er kunnen alleen geen nieuwe reeksen meer aan providers toe worden gewezen.
Het is dus veel te kortzichtig om te zeggen dat het niet hebben van IPv6 geen issue is "omdat er toch nog niks alleen via IPv6 beschikbaar is". Dat is juist het hele probleem! Aanbieders van content en services beginnen zich langzaam maar zeker blauw te betalen aan tweedehands IPv4-adressen omdat ze geen IPv6-only product kúnnen introduceren aangezien niemand dat dan kan bereiken. En als IPv4-adressen te duur zijn om rendabel content en/of services te leveren gaat zo'n bedrijfje domweg ten onder of wordt niet eens opgericht. En dan mis je dus wel degelijk iets door het gebrek aan IPv6!
Het hele gebeuren is een kip-en-ei-verhaal dat alléén door de ISP's kan worden doorbroken. En aangezien Ziggo en KPN samen 95% van de markt in Nederland verdelen zijn dat de twee bedrijven die we zo snel mogelijk moeten bewegen tot het zetten van stappen. De hele uitrol lijkt nu te hangen op brakke modem firmware en het is aan Ziggo om te zorgen dat die problemen zo snel mogelijk de wereld uit zijn. IPv4 is op, we willen het internet laten doorgroeien, IPv6 is de oplossing en ISP's als Ziggo en KPN zijn de laatste schakel die de uitrol van IPv6 frustreren.
Ja, dat weet ik.BertusG schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:
Na de zoveelste prijsverhoging ben ik Ziggo wel een beetje beu aan het raken. Zou graag internet only via glasvezel afsluiten (glas ligt hier) en TV bij Ziggo houden (heb een TVHeadend setup met DVB-c draaien waar ik niet vanaf wil). Weet iemand of bij het Ziggo TV only pakket van 18,70 per maand je Irdeto smartcards gewoon geactiveerd blijven?
Nee, helaas blijven je smartcards niet geactiveerd. Je moet minimaal Play Start afnemen om ze te behouden.
De 300 is inderdaad een kunstmatige beperking. Als je onbeperkt gebruik zou kunnen maken van de infrastructuur (en bovendien alle modems van andere mensen in jouw wijk loskoppelt) zou je momenteel zo'n 16x50 = 800 Mbit/s op de downstream kunnen halen (er zijn 16 downstream frequenties met elk ongeveer 50 Mbit/s capaciteit). Maximale upstream snelheid is niet overal hetzelfde omdat het aantal upstream kanalen en de gebruikte modulatie niet overal gelijk zijn.outlandos schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:49:
[afbeelding]
Waar is je UMU-1006, SQ601 of PTS-02kk welke je van Ziggo moet hebben gehad? Eén van deze drie verdelers moet direct op het AOP en je moet je modem daarop aansluiten. Een versterker alleen inzetten voor de radio's en TV's. Je modem hoort niet achter een versterker (ook niet op de 0dB poort). In theorie zou het niks uit moeten maken, maar ik zou het toch eens op de officiële manier aansluiten en nog eens testenSMSfreakie schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:06:
[...]
[...]
Tja, nou ik sluit maandag wel even een ander systeem rechtstreeks aan is het dan nog pet met een rietje dan lijkt het me dat het toch in de TC7210 zit of ergens bij Ziggo verderop in de lijn niet lekker gaat
het verschil tussen bridged en routed mode zou toch niet uit mogen maken? voor ze het daar op gaan afschuiven
verder lijkt het me ook niet dat de coax installatie voor deze problemen zorgt?
DIO 01 op de muur (AOP) -> 50CM IEC kabelkeur stekker -> F-connector -> Tratec 752/N
Poort 1 (0dB) 50CM F-Connector -> TC7210
Poort 2 -> Splitter -> TV / Losse Decoder ( 25cm naar splitter en dan 1 en 1.5 meter naar TV en decoder )
Poort 3 -> afsluitweerstand
Poort 4 -> 25 meter slaapkamer
alle F-Connectoren zijn gekrompen versies. en alle kabels zijn RG6..
Als je een AOP met f connector hebt welke splitter heb je dan nodig? Ik heb het namelijk net zo aangelsoten en heb ook rare problemen (lees: stoperige verbinding)Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Waar is je UMU-1006, SQ601 of PTS-02kk welke je van Ziggo moet hebben gehad? Eén van deze drie verdelers moet direct op het AOP en je moet je modem daarop aansluiten. Een versterker alleen inzetten voor de radio's en TV's. Je modem hoort niet achter een versterker (ook niet op de 0dB poort). In theorie zou het niks uit moeten maken, maar ik zou het toch eens op de officiële manier aansluiten en nog eens testen
Deze verdelers zijn voor AOP's met IEC-aansluiting, wat ze voor F-connector-AOP's in huis hebben weet ik eigenlijk niet. In ieer geval worden AOP's en bijbehorende verdelers door Ziggo gratis geleverd als er bij jou gebreken aan zijn. Als vuistregel kun je stellen dat wanneer je met je modem rechtstreeks met een korte goede kabel op het AOP bent aangesloten en via een bekabelde verbinding je PC aan het modem hangt, je geen verbindingsproblemen mag ervaren. Als je die dan nog hebt sturen ze een monteur langs die indien nodig het AOP onder handen neemt en de bijbehorende verdeler achter in zijn busje heeft liggen.wortelsoft schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:05:
[...]
Als je een AOP met f connector hebt welke splitter heb je dan nodig? Ik heb het namelijk net zo aangelsoten en heb ook rare problemen (lees: stoperige verbinding)
Jouw omschrijving "stroperige verbinding" komt trouwens ook aardig overeen met wat ik in dit topic lees over de Connect Box. Als je een Connect Box hebt gehad van Ziggo hoef je in ieder geval niet verder te zoeken: het probleem zit in de firmware van dat ding.
Ik denk dat we het hebben over oud-UPC-gebied? Ik weet eigenlijk niet wat voor AOP's ze daar tegenwoordig aanleggen. In oud-Ziggo-gebied wordt al sinds enkele jaren de DIO-01 gebruikt en in de jaren daarvoor een TRAS 1000/b. Beide zijn AOP's met een IEC uitgang. Ik ga er eigenlijk van uit dat in oud-UPC-gebied nu ook de DIO-01 wordt gebruikt. Iemand die hier meer van weet?
op Poort 1 (0dB) mag het gewoon aldus Ziggo zelf hoor :-)Jerrythafast schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Ja, dat weet ik.
Nee, helaas blijven je smartcards niet geactiveerd. Je moet minimaal Play Start afnemen om ze te behouden.
[...]
De 300 is inderdaad een kunstmatige beperking. Als je onbeperkt gebruik zou kunnen maken van de infrastructuur (en bovendien alle modems van andere mensen in jouw wijk loskoppelt) zou je momenteel zo'n 16x50 = 800 Mbit/s op de downstream kunnen halen (er zijn 16 downstream frequenties met elk ongeveer 50 Mbit/s capaciteit). Maximale upstream snelheid is niet overal hetzelfde omdat het aantal upstream kanalen en de gebruikte modulatie niet overal gelijk zijn.
[...]
Waar is je UMU-1006, SQ601 of PTS-02kk welke je van Ziggo moet hebben gehad? Eén van deze drie verdelers moet direct op het AOP en je moet je modem daarop aansluiten. Een versterker alleen inzetten voor de radio's en TV's. Je modem hoort niet achter een versterker (ook niet op de 0dB poort). In theorie zou het niks uit moeten maken, maar ik zou het toch eens op de officiële manier aansluiten en nog eens testen
https://www.ziggo.nl/klan...7210-wifi-modem/Optie%20C hoop dat t goed linkt
404 Signature not found
Dit topic is gesloten.