Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:39:
[...]
Nee, de pomp zit ingebouwd, dus middels pomp/zuig/stop functies zou het moeten werken, athans dat is wat ik er uit begrijp. Bij de actuators heb je er maar 2, hier een veelvoud, dat maakt het lastig in mijn optiek, programmeren van e.e.a. zal me niet lukken, daar heb ik de vaardigheden niet voor helaas.

Hmm, toch maar weer gaan bijhouden dit topic
Ik ben voor mijn 10 panelen op een plat dak ook op zoek naar een goedkope manier om de hoek aan te passen, liefst zo dat ik het dak niet op hoef.
De panelen zijn op Flatfix profielen geplaatst en aan de hoge kant ligt veel ballast (totaal 50 stoeptegels).
Flatfix heeft een vaste hoek van 25 graden en ik wil die hoek kunnen vergroten.
De opstelling is 2 rijen van 3 en 2 van 2 panelen, bij elkaar best een groot geheel en tot 5m lang.
Een probleem om de hoek groter te maken is dat de hoge kant nog hoger moet worden, wat in de winter meer onderlinge schaduw geeft.
Omdat ik meer richting elektronica zit ben ik wel van actuators gecharmeerd, mede omdat ze een paneel nog vast houden.
Nadeel is dat ze lastig synchroon kunnen werken tenzij je kan meten hoe ver- en snel ze bewegen.
[edit] f
ilmpje
[
Voor 3% gewijzigd door
Speedy-Andre op 20-04-2016 23:00
]