Toon posts:

Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste
Acties:
  • 560.858 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjuppie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-05 21:55
reneeke1970 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:08:
Is er ergens een topic waar Verschillende mogelijkheden tot opmaken overschot besproken word. ben op zoek naar een methode die financieel rendabel is maar ik blijf telkens steken....
Okee, opmaken van overschot tot daar aan toe, maar hoe wil je dat 'financieel' rendabel maken?
Je gaat dan express op zoek naar verbruikers, zodat je maar zoveel mogelijk verbruik hebt, terwijl je ook gewoon de 'kolenfooi' kunt accepteren en er dus (ja, okee, minimaal) netto voordeel aan hebt?

En wat je dan kunt doen is met die opbrengsten weer investeren in L/W of L/L warmtepomp, zonneboiler, IR verwarming, led verlichting in huis etc etc.

4240 Wp ZZW PVOutput Sjuppie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-11-2022
Sjuppie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:19:
[...]

Okee, opmaken van overschot tot daar aan toe, maar hoe wil je dat 'financieel' rendabel maken?
Je gaat dan express op zoek naar verbruikers, zodat je maar zoveel mogelijk verbruik hebt, terwijl je ook gewoon de 'kolenfooi' kunt accepteren en er dus (ja, okee, minimaal) netto voordeel aan hebt?

En wat je dan kunt doen is met die opbrengsten weer investeren in L/W of L/L warmtepomp, zonneboiler, IR verwarming, led verlichting in huis etc etc.
Nou daar gaat het nou net om, dat investeren..... als dat kan in een apparaat dat het gunstiger is om elektra te verbruiken in plaats van gas. Vroeg me af of dat ergens besproken word en tegelijk onderbouwt waarom dat rendabel zou zijn. In mijn ogen zijn die apparaten er eigenlijk niet, daarom zeg ik ook dat ik in berekeningen blijf steken....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
reneeke1970 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:31:
[...]

Nou daar gaat het nou net om, dat investeren..... als dat kan in een apparaat dat het gunstiger is om elektra te verbruiken in plaats van gas. Vroeg me af of dat ergens besproken word en tegelijk onderbouwt waarom dat rendabel zou zijn. In mijn ogen zijn die apparaten er eigenlijk niet, daarom zeg ik ook dat ik in berekeningen blijf steken....
Ik dat het heel lastig in het algemeen te zeggen is of een bepaalde oplossing voor jou rendabel is.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjuppie
[...]

ja, er zijn al veel apparaten waarbij het rendabel is om met electriciteit te verwarmen (zeker de laatste generaties L/L en L/W warmtepompen) en daar zijn ook aparte topics over (heb zo even geen linkjes nu bij de hand meer).
Even kort door de bocht gezegd, over het algemeen kun je met 1kWh electriciteit rond de 4 a 5 kWh equivalent verwarming krijgen. Als je rekent dat 1 m3 gas ongeveer 9-10 kWh is (om even makkelijk te rekenen), kost het dus ongeveer 40 ct aan electriciteit (als je het zou moeten inkopen), terwijl een m3 gas ongeveer 65ct doet.

Dan is het dus rendabel om op electriciteit te stoken, echter moet je dan nog de installatie aanschaffen, installeren en onderhouden en daar zit hem vaak de crux. Tvt is vaak toch wel behoorlijk lang voor dat soort dingen en dus is het de vraag of het dan nog wel 'financieel' rendabel is.

Begrijp me goed, ik zit er zelf ook wel over te denken hoor, zeker gezien het feit dat wij stadsverwarming incl tapwater hebben willen we dan wel eigenlijk dat hele onding vervangen, maar zelfs dan (alleen al vastrecht voor sv is meer dan 400 euro per jaar) kijk je nog tegen behoorlijke lange tvt aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 09:38
[...]

Lijkt me duidelijk:
Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reneeke1970
Sjuppie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:41:
[...]

ja, er zijn al veel apparaten waarbij het rendabel is om met electriciteit te verwarmen (zeker de laatste generaties L/L en L/W warmtepompen) en daar zijn ook aparte topics over (heb zo even geen linkjes nu bij de hand meer).
Even kort door de bocht gezegd, over het algemeen kun je met 1kWh electriciteit rond de 4 a 5 kWh equivalent verwarming krijgen. Als je rekent dat 1 m3 gas ongeveer 9-10 kWh is (om even makkelijk te rekenen), kost het dus ongeveer 40 ct aan electriciteit (als je het zou moeten inkopen), terwijl een m3 gas ongeveer 65ct doet.

Dan is het dus rendabel om op electriciteit te stoken, echter moet je dan nog de installatie aanschaffen, installeren en onderhouden en daar zit hem vaak de crux. Tvt is vaak toch wel behoorlijk lang voor dat soort dingen en dus is het de vraag of het dan nog wel 'financieel' rendabel is.

Begrijp me goed, ik zit er zelf ook wel over te denken hoor, zeker gezien het feit dat wij stadsverwarming incl tapwater hebben willen we dan wel eigenlijk dat hele onding vervangen, maar zelfs dan (alleen al vastrecht voor sv is meer dan 400 euro per jaar) kijk je nog tegen behoorlijke lange tvt aan.
Ik begrijp jou ook goed want wij zitten op dezelfde lijn. Situatie is zelfs slechter dan jij voorspiegelt want de cop komt in winter zeker niet tot 5 en op mijn rekening kost gas geen 65 maar slechts 52 cent
Maar ik verschijnt hier een link, geloof dat ik die al bezocht had maar ik ga eens kijken

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjuppie
En de andere link ook gevonden:Lucht/water warmtepomp om te verwarmen of koelen

[Voor 17% gewijzigd door Sjuppie op 04-05-2016 10:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-03 12:55
[quote]bert888 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:49:
Dus bij Sharp, LG, AEG, BenQ , Panasonic en Sunpower loop je volgens jou meer Risico dan bij Yinli wat nu voor de 2e keer omvalt!

uote]Snarfie31 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:52:
[...]

Ja. Neem aan dat Sharp, LG, AEG, BenQ , Panasonic en Sunpower geen Chinese merken zijn (zou kunnen dat de chinese overheid vervolgens daar ook belangen in heeft). China heeft meende ik een 30 of 50 jaren plan als het om PV gaat. Dit kan ivm politieke systeem. Kan je shaken in het westen op Duitsland na (energiewende) maar ja die hebben net als china overschotten op hun betaling balans en Merkel die nog wel even blijft zitten vermoed ik. Ik ga er vanuit dat de grote chinese PV fabrikanten ten alle tijden worden geholpen ivm belang overheid en bovenstaande meer jarenplan. Ze gaan gewoon simpelweg fuseren. Westerse bedrijven kunnen ook wel overgenomen worden maar is zeldzaam genoeg voorbeelden dat dat niet gebeurt. Die gaan veel eerder failliet.
Yingli gaat vermoed ik gewoon door wel of niet onder de eigen naam met een totaal gesanneerde balans.

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjuppie
reneeke1970 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:47:
[...]

Ik begrijp jou ook goed want wij zitten op dezelfde lijn. Situatie is zelfs slechter dan jij voorspiegelt want de cop komt in winter zeker niet tot 5 en op mijn rekening kost gas geen 65 maar slechts 52 cent
Maar ik verschijnt hier een link, geloof dat ik die al bezocht had maar ik ga eens kijken
Klopt, maar die apparaten worden pas 'slecht' als de temperatuur fors onder 0 zakt eigenlijk, en dat zijn er niet zo heel veel per jaar in NL. Daarnaast wordt het plaatje weer iets beter, aangezien je denk ik een groot deel van de stroom gebruikt die je als overschot hebt met de zonnepanelen en die 'kost' je geen 20ct per kWh. ;)

Maar wat wel duidelijk is vanuit beide topics, is dat isoleren eigenlijk toch wel een must is om een goede efficientie te halen van zowel L/L als L/W warmtepomp. En dan eigenlijk bij L/W ook nog eens zo laag mogelijk aanvoer temperatuur zodat het apparaat zo min mogelijk moeite hoeft te doen om het op die temperatuur te krijgen.
Maar zoals je zult lezen is het al wel rendabel voor het pure 'electrisch verwarmen' stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 12:06
cool, ben het wel met Proton_ eens, dat je een eigen topic mag starten.
je hebt een behoorlijke knoop, die ontrafeld moet worden.
en dat gaat vast lukken. ;)

ik knip even wat in je bericht, zodat ik je nu wel vast wat kan vertellen.
MrBlond schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:43:
[...]
-2*3 Suntech 210wp series op 2 soladin omvormers. Deze werken goed.
oke :?
ik heb zelf ook suntech, maar die zijn maar 190Wp, ik dacht eigenlijk dat suntech alleen maar pluto panelen had gemaakt van 210Wp. :?
zijn het pluto panelen? (dan zit er een stikker op de achter kant.)
-2*4 Shell IRS 95ACN series op 2 soladin omvormers. Deze schieten in foutmelding
knelle, ik krijg de specs niet gevonden van die panelen.
dus dat word meten met de multimeter.
kopel 1 string van 4 panelen los, en meet de V met een multimeter.
dan weet je de Voc, en kan ik de rest wel berekenen.
-2*2 Shell solar op 4 soladin120 omvormers. Hier heb ik geen idee van of deze werken. Ik zie geen rode lampjes dus neem aan van wel.
laten we het hopen. ;)

de 8 shell panelen en de 6 suntech panelen.
die zijn zeker leuk te hergebruiken. (lol, de suntechs die jij hebt zijn zelfs beter als die van mij)
maar dat zullen we waarschijnlijk wel in een apart topic gaan doen. ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Carbon schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:29:
Gisteren is de laatste fase van mijn zonnepanelen project afgerond.

18x LG Neon2 fullblack (300Wp) op zuid.

[afbeelding]

Totaal ligt er nu 10400Wp, voldoende overschot voor het volgende project: de LW warmtepomp.
Je bent goed bezig, vat dit dus zeker niet op als commentaar, maar waarom niet 2 panelen meer? Lijkt mij een mooiere vlakvulling te geven. :/ :|
(met landscape zouden er nog veel meer op passen? dat is mischien minder mooi, maar als vraag, waarom dat niet gedaan?) >:) 8) :X
Carbon schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:48:
[...]
De rest is verdeelt over 3 andere dakvlakken (zuid,oost en west) en dat werkt fantastisch met een SolarEdge optimizers.

Zuid (met een klein beetje schaduw)
[afbeelding]

Oost (Er is nog ruimte voor 4 panelen :) )
[afbeelding]

West
[afbeelding]
Zuid: perfect, hartstikke mooi! _/-\o_ :9~
Oost: je hebt het zelf al gezien. :'( :?
West: perfect, hartstikke mooi! _/-\o_ :9~
habbekrats schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:11:
[...] Ik werk al jaren met vermogens electronica, een constante liefst ~30-40 graden temperatuur is het mooiste. Ook de kwaliteit van de condensatoren (kun je zelf niet veel aan veranderen) speelt een grote rol. [...]
Ik begrijp wat je zegt, omdat eigenlijk alles wat we maken in onze leefomgeving bij ~10-40 graden word ontwikkeld, en bij die omstandigheden over het algemeen het best zal werken. Neemt niet weg dat elco's langer leven bij lagere temperaturen. Ik hou het dus liever op ~20-30 graden. Leven ze toch 2x zo lang...
hajeetje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:45:
[...]
Ik zie het probleem van net-instabiliteit niet, heb het nog nooit zien uitvallen, lijkt mij iets voor de netbeheerder mocht het een issue zijn. Ik heb een aantal jaarverslagen van een v.d. netbeheerders bestudeert, wat constant genoemd wordt is dat investeringen vermeden dienen te worden, cq. elders neergelegd, om hun netto winst na belastingen van tussen de 200.000.000 en 250.000.000 veilig te stellen. Dit zijn bedragen welke voor alle grote netbeheerders in Nederland gelden, totaal ongeveer 1miljard netto na belastingen. Lijkt me een mooie taak voor hen, daar betalen wij onze 'te hoge' transportkosten voor.
Nu weet ik niet waardoor het kwam, maar er is toch een uitval geweest in Noord-Holland / Flevoland vorig jaar op 27 maart? En aannemende dat de netbeheerders zoveel winst (blijven!) maken, des te meer reden voor de ACM? om de tarieven te verlagen. Het is niet zo dat als het je direct niets kost, dat het niet beter is om het voor alles en iedereen makkelijker te maken. http://www.mainsfrequency.com/ Ter info.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

onetime schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:54:
[...]

Nu weet ik niet waardoor het kwam, maar er is toch een uitval geweest in Noord-Holland / Flevoland vorig jaar op 27 maart? En aannemende dat de netbeheerders zoveel winst (blijven!) maken, des te meer reden voor de ACM? om de tarieven te verlagen. Het is niet zo dat als het je direct niets kost, dat het niet beter is om het voor alles en iedereen makkelijker te maken. http://www.mainsfrequency.com/ Ter info.
Ja, die was er. Oorzaak was een defect in een hoogspanningsstation in Diemen waar ook werkzaamheden plaats vonden.
Daar zie ik geen relatie met een overmaat aan PV of wind.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:35:
[...] Ja, die was er. Oorzaak was een defect in een hoogspanningsstation in Diemen waar ook werkzaamheden plaats vonden. Daar zie ik geen relatie met een overmaat aan PV of wind.
Ok, maar wel met netbeheer en onderhoudskosten. Die met aanbod-vraag afstemming is te reduceren.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlond
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 20:00
reneeke1970 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Die opbrengst is helemaal niet onaardig. Om de parallel schakeling te maken heb je dus ook een kniptang nodig haha en een paar losse mc4 stekkers met tang om aan te knijpen. Voor de panelen is niet zozeer type nodig maar gaat om de V en de A ,staat die er echt niet op?
Je moet eens goed bedenken wat je doel is voor toekomst want je hebt gewoon drie mooie daken waar je met relatief kleine omvormer ook iets moois nieuws kunt leggen, maar de oude laten liggen en zoeken wat er bij past op zelfde omvormer kan ook heel goed. Migjes is daarin een hele goeie puzzelaar, maar dan moeten er wel elektrische gegevens zijn
Doel op korte termijn is zorgen dat wat ik heb liggen ook daadwerkelijk functioneert zodat ik een zomer kan meten om te zien hoeveel er wordt opgewekt. Vandaag werken ze ook weer alle 4 dus het is een beetje hit en mis wanneer ze niet werken.

Ik schat in dat wij in het nieuwe huis zo'n 2500 a 3000 kwh zullen verbruiken dus het zou mooi zijn als ik dat op termijn zelf kan opwekken en wellicht ook nog wat kan terugleveren.

Het zou helemaal het mooiste zijn als dat allemaal op de platte daken kan, want dan is het makkelijker om het allemaal zelf te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:16

ThaHandy

Discovery Channel

Aanvraag van een sma grid guard code kan alleen als bedrijf zijnde? Aangezien je een BTW en firma naam moet invullen op het aanvraag formulier.

Ik wil alleen de omvormer op NEN EN 50438 zetten zodat de omvormer pas bij 253V uitschakelt. Dit had dus bij het in bedrijf stellen (door installateur) moeten gebeuren. :F

[Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 04-05-2016 14:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlond
Maasluip schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:02:
[...]

Dat blijft een beetje vreemd. De Soladin zou 155 V aan moeten kunnen, dan zouden deze panelen 38,75 V leveren. En dat is best veel, vooral voor een paneel met zo weinig vermogen.

[...]

Niet verkeerd. Je hebt in die tijd 31,7 kWh/kWp gedaan, ik heb maar 29,7 gehaald.

Je zou de opbrengsten van de Shells met de Suntechs moeten vergelijken (en dus genormeerd naar kWh/kWp), en dan dagen dat het goed gaat vergelijken met dagen dat de omvormers met de Shells in storing gaan. Dan heb je een indicatie hoeveel dat uitmaakt in opbrengst.
Ik helaas gisteravond mijn pc link kabel gesloopt dus voorlopig kan ik de opbrengst van de omvormers niet met elkaar vergelijken :(

Maar vandaag werken ze iig alle 4 weer goed, gisteren ook. Wellicht door de hogere temperatuur van deze week de spanning van de panelen weer net onder de drempel is gezakt. Ik kijk even hoe het gaat de komende weken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBlond
migjes schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:58:
cool, ben het wel met Proton_ eens, dat je een eigen topic mag starten.
je hebt een behoorlijke knoop, die ontrafeld moet worden.
en dat gaat vast lukken. ;)

ik knip even wat in je bericht, zodat ik je nu wel vast wat kan vertellen.

[...]

oke :?
ik heb zelf ook suntech, maar die zijn maar 190Wp, ik dacht eigenlijk dat suntech alleen maar pluto panelen had gemaakt van 210Wp. :?
zijn het pluto panelen? (dan zit er een stikker op de achter kant.)

[...]

knelle, ik krijg de specs niet gevonden van die panelen.
dus dat word meten met de multimeter.
kopel 1 string van 4 panelen los, en meet de V met een multimeter.
dan weet je de Voc, en kan ik de rest wel berekenen.

[...]

laten we het hopen. ;)

de 8 shell panelen en de 6 suntech panelen.
die zijn zeker leuk te hergebruiken. (lol, de suntechs die jij hebt zijn zelfs beter als die van mij)
maar dat zullen we waarschijnlijk wel in een apart topic gaan doen. ;)
Dank Proton_ en Migjes voor julie reacties. Nu de temperatuur wat hoger is werkt het (voorlig) iig weer. Ik ben het met jullie eens dat die 4 omvormers in mijn garage waarschijnlijk niet voldoen aan de nen norm.

Ik ga na vandaag een lang weekend weg maar ga na dit weekend een apart topic openen om mijn knoop te ontrafelen ;) Heb niet heel veel verstand van electra maar zo'n topic kan dan mooi helpen om daar verandering in aan te brengen. Ook zal ik een multimeter aanschaffen om eea door te meten om het beeld compleet te krijgen. Voor nu hier de sticker achterop de suntechs:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reneeke1970
MrBlond schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:10:
[...]

Dank Proton_ en Migjes voor julie reacties. Nu de temperatuur wat hoger is werkt het (voorlig) iig weer. Ik ben het met jullie eens dat die 4 omvormers in mijn garage waarschijnlijk niet voldoen aan de nen norm.

Ik ga na vandaag een lang weekend weg maar ga na dit weekend een apart topic openen om mijn knoop te ontrafelen ;) Heb niet heel veel verstand van electra maar zo'n topic kan dan mooi helpen om daar verandering in aan te brengen. Ook zal ik een multimeter aanschaffen om eea door te meten om het beeld compleet te krijgen. Voor nu hier de sticker achterop de suntechs:

[afbeelding]
Ik weet niet helemaal zeker maar mogelijk is het al efficiënter als je die 95wp panelen aansluit met 2×3 op één omvormer(600). Die vier.losse die nu aan die 120 omvormer hangt aan de andere 600 omvormer. Die 2 panelen van 95 die je over hebt hang je aan 120 omvormers. Heb je twee omvormers over van 120,kun je misschien twee panelen voor kopen, is weer 200kWh extra....
Maar wat je nu hebt levert denk ik wel 2500 kWh op, enige probleem kan zijn dat met lage zon stand de voorste rij schaduw geeft aan achterste, als dat nou heel erg is kun je overwegen om eerste rij iets platter (lager) te leggen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 07:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

teacher schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:49:
Na ruim een jaar en dik 10k aan berichten zijn we toe aan een nieuw deel.

Who would be so kind? :)
Ik quote mezelf even :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!
crazyharrie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:20:
Iemand nog een adresje voor 8 TSMC C2 paneeltjes voor een leuke prijs? vermogen vanaf 145W
Ik wil er nog 8 bijleggen op de schuur, dan is het vol bij mij.

Het moeten ivm maatgeving en aanzicht wel TSMC C2 zijn, die liggen ook al op de aanbouw op West, deze gaan op oost gesitueerd dan hun werk doen.

Suggesties voor een leuke prijs welkom.
Misschien weet Albert nog een adresje?
alberthakvoort in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 4"

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 17:21

TFHfony

Professional Weirdo

Zo dan:

Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 5

Ik moet de plaatjes nog even nalopen, want die zijn nog niet allemaal mee.
Als er mede-auteurs willen zijn: Laat het mij even weten!

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 07:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Held!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Losse aankoopadviezen of het bespreken van offertes horen in een eigen topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee