Ja ik weet het (helaas)helaas, maar kon deze gebruikt voor koopje krijgen dus is aanzienlijk goedkoper dan nog een kleine erbij of zeker een nieuwe groter. Dus het verlies maak ik beetje goed met aanschaf prijs. Ik zie dat tussen 10 en 20 procent belasting een rendement verschil zit van 93 of 96 procent dus dat valt nog mee toch? En ik lig Oost west dus komt ietsje sneller vermogen in. Het enige waar ik bang voor ben is dat rendement nog verder naar beneden gaat met die 540 volt. Anders toch maar plaats creëeren voor wat extra panelen, maar ja ik heb nu al 2000kw over schat ik. Is er een methode om rendement te meten?antonboonstra schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:37:
[...]
Omnik is helaas zo'n fabrikant die niet alle technische gegevens even duidelijk communiceert. Je realiseert je wel dat die 9 kWp 55% van de tijd minder dan 1800W levert (klik)? Dan zit je rond de 10% vermogen van de omvormer. Een Omniksol 8k lijkt mij eerlijk gezegd veel toepasselijker. De TL2 serie is ook wat nieuwer, dan de TL van de 13k.
Met een MPP range van 400-800V @ vol vermogen, lijkt mij de 540V prima.
1 PVoutput . Dongen NB