Mn eerste 2 booster packs voor Axis and allies Miniatures zijn binnen:

Nog ruimte zat voor nieuwe spelletjesTERW_DAN schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:47:
Om niet achter te blijven met de spelletjeskasten posten, hier de mijne
[afbeelding]
Er komt nog een setje lades in, waar alle kleine spelletjes in komen (die zitten nu in die gele bakjes).
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Dat dus en dan voelt dat tijdsspoor heel kunstmatig aan. Wij hadden dit truukje van het spel door na scenario 3. Spel acuut te koop gezet.heiders schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:44:
Met kerst heb ik met nog 3 andere beginnende gamers Legends of Andor gespeeld, dat heeft uiteindelijk een beetje mijn bordspel interesse gewekt. Naar aanleiding wat ik hier lees, vind ik het toch wel opvallend dat wij als beginnende gamers na scenario 2 één keer te hebben gefaald, de scenario's daarna toch allemaal direct hebben gehaald. Het was wel elke keer op het nippertje (1 monster meer verslaan, en we waren aan het eind van het legendespoor geweest), maar toch ging het vrij simpel. Bij elke beurt goed overleggen en de opties afwegen. Maar op een gegeven moment hadden we door dat alle monsters zo goed als in 1x verslagen kunnen worden als je met 2 of 3 spelers tegelijkertijd aanvalt. We hadden vast geluk met het spawnen van de verschillende monsters etc, maar uiteindelijk hadden we het spel met 2 avonden dus eigenlijk "uitgespeeld".
Evengoed wel heel veel lol gehad tijdens het spelen van dit spel, maar de replayability van het spel vind ik toch wel laag.
[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 31-03-2016 13:50 ]
Nou, toch doorgezet en besteld bij The Game Crafter. En ik moet zeggen, ik ben blij verrast.St@m schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:28:
heren en dames, mijn vraag behoeft denk ik geen eigen topic. Wellicht dat jullie er ervaring mee hebben. Zakelijk hebben wij een spel bedacht en ontworpen. Nu willen we het laten maken. Het is een bordspel met boekje en een doosje met kaarten.
Iemand enig idee waar je zoiets zou kunnen laten maken, op kleine schaal? Budget doet er heel even niet toe.
https://www.thegamecrafter.com/ ken ik al, maar dat is Amerikaans en dan betaal je je scheel aan verzendkosten en inklarings-/douanekosten.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
[ Voor 11% gewijzigd door B00st3r op 31-03-2016 13:47 . Reden: typo ]
Assault on Doomrock heeft ons ook wel even geduurd voordat we die doorhadden, en het is inderdaad een avondvullend programma, maar best een leuk voor als je wat meer tijd hebt.B00st3r schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:37:
Vorige week Assault on Doomrock binnen gekregen. Leuk maar vooral LANG spel. Weer hier op voorbereid als je dit spel gaat spelen. Ook zijn de regels helaas regelmatig onduidelijk.
Interessant, om jullie mening over Andor te lezen. Wellicht dat het scheelt dat ik vnl. met 2 speel en af en toe met 3. Met 2 spelers is het lastig om bij elkaar te blijven en samen te vechten. Aangezien de verschillende opdrachten, het verkennen en kopen bij de handelaar of mijn ervoor zorgen dat de groep uit elkaar getrokken wordt. Zal eens Legende 3 met 4 spelers (desnoods allebei twee karakters) proberen en kijken hoe dit aanvoelt en wat het effect op de moeilijkheid is.maartend schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:16:
[...]
Dat dus en dan voelt dat tijdsspoor heel kunstmatig aan. Wij hadden dit truukje van het spel door na scenario 3. Spel acuut te koop gezet.
Die komt hier na drie jaar nog regelmatig op tafel. Het leuke is dat het goed speelt ongeacht het aantal spelers. Het speelt ook erg vlot omdat je mogelijke acties bepaald worden door het resultaat van je dobbelsteen. Desondanks voelt het niet aan alsof het spel je mogelijkheden inperkt, je kan altijd wat zinvol doen. Als je daarenboven voldoende werkers achter de hand houdt kan je je dobbelresultaat ook aanpassen op die momenten dat je het echt nodig hebt.Mvdbeld schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:14:
Castles of Burgundy hier veel voorbij zien komen en goede BGG rating dus ook maar eens gaan kijken. Ben nog niet overtuigd ben wel benieuwd als je deze gespeeld heb...
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Hé, die zag ik van de week al langskomen op de FB van mijn oude werkgeverSt@m schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:32:
[...]
Nou, toch doorgezet en besteld bij The Game Crafter. En ik moet zeggen, ik ben blij verrast.
[afbeelding]
Dank jullie wel voor de input.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ticking away, the moments that make up a dull day
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 03-04-2016 22:31 ]
Ik heb de uitbreiding, maar nog niet gespeeld. Ik merk dat ik de meeste spellen zonder uitbreiding speel. Ik speel spellen gewoon niet vaak genoeg om ze nog complexer te maken. Mocht ik hem toch binnenkort uit de verpakking halen, dan laat ik het weten.SndBastard schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:29:
Ik wil heel graag de uitbreiding, maar aarzel omdat ik bang ben dat het spel daar minder leuk van wordt. Ik ben op die manier bijna geneigd om nog een volledig spel te kopen inclusief uitbreiding zodat ik makkelijk met en zonder kan spelen
Iemand hier ervaring met de uitbreiding? (Ambition)
Mijn BGG profiel
Dat heb je met Euro'sMvdbeld schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
PS. 1 kleine opmerking thema is wel flinterdun, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit.
Mijn BGG profiel
Pimp my penguin, mooi! Wordt die klei helemaal hard dan??Wormaap schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:00:
Zondag hadden we een afspraak om van mijn nicht te leren hoe FIMO klei werkt, om daarmee zelf componenten voor spellen wat leuker te maken. En een goede (lees: makkelijke) plek om te beginnen was bij Hey, That's My Fish!. Het resultaat:
Dat is wel zo, het komt erop aan om jouw strategie net dat ene stapje verder uit te voeren zodat je ergens een sloot punten binnenhaalt, anders is het vaak achter de komma rekenen. Dat maakt het voor ons ook een leuk spel, niks zo frustrerend als een runaway leader.ViNcE schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:34:
[...]
Het enige nadeel dat ik hoor over CoB is dat het misschien te goed is gebalanceerd. Eindscore ligt vaak heel dicht bij elkaar, maar dat vind ik juist leuk. Je kan altijd wel een goede zet uitvoeren en op het eind gaat het dan juist om wij nog net die laatste belangrijke punten kan binnenhalen.
[ Voor 10% gewijzigd door HellPunk op 04-04-2016 10:45 ]
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ja I know, maar kom op, de tekeningen en de pasteltinten die bijna niet uit elkaar te houden zijnViNcE schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:34:
[...]
Dat heb je met Euro's
Het enige nadeel dat ik hoor over CoB is dat het misschien te goed is gebalanceerd. Eindscore ligt vaak heel dicht bij elkaar, maar dat vind ik juist leuk. Je kan altijd wel een goede zet uitvoeren en op het eind gaat het dan juist om wij nog net die laatste belangrijke punten kan binnenhalen.
Goed om te lezen! Ik krijg mijn exemplaar vandaag of morgen binnen, dus dan eens aan de tand gaan voelen!Mvdbeld schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
Voor het weekend "Die Burgen von Burgund" (Castles of Burgundy) besteld. Aangezien iedereen vol lof is hierover en deze mij uiteindelijk geschikter lijkt voor 2 spelers dan "Stone Age". Speel meestal met 2 en Burgund schaalt volgens alle reviews uitermate goed van 2 tot 4 spelers.
En moet zeggen na een flink punch karweitje en toch ook wel even ploegen door de handleiding, was ik aangenaam verrast. Je bent altijd lekker bezig met bouwen of vooruit plannen en je tegenstander ook. Je kan elkaar dwars zitten, maar dit hoeft niet en doe je het wel heeft de ander alsnog meer dan genoeg mogelijkheden. Eerste pot paar dingetjes fout gespeeld en volgens mij regelmatig met de verkeerde pion gescoord, maar toch een leuke game en uiteindelijk "gewonnen".
2de pot ging al stuk vlotter met alleen de bladzijde over de gele "research" gebouwen open. De rest is eigenlijk dan wel duidelijk. Had een mooi rijk gebouwd al zeg ik het zelf helaas had mijn vriendin aardig wat gele gebouwen en maakte zij op het eind een achterstand van bijna 50 punten goed. Eindstand 170 vs 172 en dus verloren, maar best indrukwekkend met 2 aardig verschillende bouwsels deze balans (2 punten verschil op 170 punten...)!
PS. 1 kleine opmerking thema is wel flinterdun, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit.![]()
Plus je moet wel aantal (7) zakjes hebben om de zeshoekige tegels op te bergen anders duurt opzetten echt uren als je eerst nog moet sorteren.
Was erg gezellig inderdaad! Leuke games gespeeld en veel geleerd.MADG0BLIN schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:18:
Zo, even een post op de rustige zondagmiddag. Gister ochtend begonnen met de tweakers bordspellendag.
We waren met 7 man. In de ochtend toen mensen nog binnen kwamen gestart met Pirate Fluxx.
Behoorlijke chaotisch met 6/7 man, maar de potjes waren relatief snel afgelopen. Hierna verder gegaan met 7 Wonders. Voor een aantal mensen bekend en voor een aantal mensen nieuw. Na een korte uitleg gestart met het spel en gedurende het spel nog wat vragen beantwoord. Wel weer eens leuk om met 7 man gespeeld te hebben. Hierna overleg wat we gingen doen en toen gestart met Dark Moon. Ook een spel wat precies met 7 spelers kan. Een interessante pot, het leek er even op dat de uninfected zouden winnen, maar in de laatste ronde ging het erg hard en wonnen we als infected. Erg leuk!
Als laatste afgesloten met Salem. Een soort weervolven maar dan sneller en net iets interessanter om te spelen. Deze had ik nog niet eerder gespeeld, wel een leuke filler. Toen was het een uur of vier en moesten ik en drie andere naar huis.
Ziet er inderdaad niet echt optimaal uitEn vanmiddag maar eens 3 spellen gesleeved en mijn kast opgeruimd. Hier nog een fotootje.
[afbeelding]
Het is niet optimaal, maar heb momenteel geen andere ruimte. Een heel aantal spellen zijn nu niet zichtbaar overigens.
Al met al een aardig gameweekend.
Die moet ik ook eens serieus gaan overwegen denk ik..... het lijkt me echt een gave game, hoewel hij best complex kan ogen op het eerste gezichtSndBastard schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:29:
Bij ons was het gisteren een avond van medium-lange spelletjes. We hebben met z'n 5-en twee keer Puerto Rico, één keer Keyflower en twee keer Roll For The Galaxy gedaan.
Puerto Rico is redelijk snel, strategisch, maar het op elkaar reageren en veel pech hebben door timing van anderen is wel een element in het spel. Desalniettemin een aanrader, hoewel ik vind dat het er grafisch belabberd uit ziet
Keyflower is vermakelijk maar het spel ligt me echt niet. Ik kom nooit echt ver dus deze heeft nog zeker wat oefening nodig wil ik het de rest echt lastig gaan maken. Biedingen zijn wel heel leuk en meestal ga ik maar gewoon voor dwarsliggen met veel workers van één kleur zodat je echt biedingsoorlogen aan kan gaan. Helaas gisteren eentje verloren... mijn bus vol met 6 (!!) gele werkers werd overboden in de herfst door mijn vriendin die die bepaalde tegel ook heel graag wilde...
RftG blijft mijn favoriete spel... misschien ook deels omdat ik er goed in ben, maar ik vind het ook leuk dat je bijna geen downtime hebt. Je blijft eigenlijk steeds bezig omdat de fases tegelijk verlopen.
Ik wil heel graag de uitbreiding, maar aarzel omdat ik bang ben dat het spel daar minder leuk van wordt. Ik ben op die manier bijna geneigd om nog een volledig spel te kopen inclusief uitbreiding zodat ik makkelijk met en zonder kan spelen
Iemand hier ervaring met de uitbreiding? (Ambition)
Na een half uurtje in de oven welHellPunk schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:43:
[...]
Pimp my penguin, mooi! Wordt die klei helemaal hard dan??
Wij hadden dit spel ook net voor het weekend binnen, net als Keyflower, maar daar nog niet aan toegekomen. Gisteren dus ons eerste potje CoB gespeeld (2p). Ik moet zeggen dat wij het in het begin ook vrij complex vonden overkomen, maar de handleiding konden we toch na een aantal rondes al wegleggen, omdat alles ook duidelijk op het speelveld/fiches aangegeven staat.Mvdbeld schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
Voor het weekend "Die Burgen von Burgund" (Castles of Burgundy) besteld. Aangezien iedereen vol lof is hierover en deze mij uiteindelijk geschikter lijkt voor 2 spelers dan "Stone Age". Speel meestal met 2 en Burgund schaalt volgens alle reviews uitermate goed van 2 tot 4 spelers.
En moet zeggen na een flink punch karweitje en toch ook wel even ploegen door de handleiding, was ik aangenaam verrast. Je bent altijd lekker bezig met bouwen of vooruit plannen en je tegenstander ook. Je kan elkaar dwars zitten, maar dit hoeft niet en doe je het wel heeft de ander alsnog meer dan genoeg mogelijkheden. Eerste pot paar dingetjes fout gespeeld en volgens mij regelmatig met de verkeerde pion gescoord, maar toch een leuke game en uiteindelijk "gewonnen".
2de pot ging al stuk vlotter met alleen de bladzijde over de gele "research" gebouwen open. De rest is eigenlijk dan wel duidelijk. Had een mooi rijk gebouwd al zeg ik het zelf helaas had mijn vriendin aardig wat gele gebouwen en maakte zij op het eind een achterstand van bijna 50 punten goed. Eindstand 170 vs 172 en dus verloren, maar best indrukwekkend met 2 aardig verschillende bouwsels deze balans (2 punten verschil op 170 punten...)!
PS. 1 kleine opmerking thema is wel flinterdun, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit.![]()
Plus je moet wel aantal (7) zakjes hebben om de zeshoekige tegels op te bergen anders duurt opzetten echt uren als je eerst nog moet sorteren.
Keyflower is ook zon spel voor mij. Ik vind het geweldig leuk, maar zeker in het begin lukte het bijna niet om te winnen. Ondertussen ben ik er voort redelijk goed in. (i.v.m. andere mensen bij mij op de club. geen idee hoe goed die maatstaaf isSndBastard schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:29:
Keyflower is vermakelijk maar het spel ligt me echt niet. Ik kom nooit echt ver dus deze heeft nog zeker wat oefening nodig wil ik het de rest echt lastig gaan maken. Biedingen zijn wel heel leuk en meestal ga ik maar gewoon voor dwarsliggen met veel workers van één kleur zodat je echt biedingsoorlogen aan kan gaan. Helaas gisteren eentje verloren... mijn bus vol met 6 (!!) gele werkers werd overboden in de herfst door mijn vriendin die die bepaalde tegel ook heel graag wilde...
Tijdje geleden ook naar gezocht in NL, niet echt kunnen vinden.heiders schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:50:
[...]
Op BGG zie ik voor dit spel een aantal posts voorbij komen met mensen die mooie katoenen zakjes hebben in verschillende kleuren (voor elk type fiche de juiste kleur). Iemand toevallig een idee waar ik zoiets zou kunnen bestellen/halen in NL? Dat zou het opzetten een stuk simpeler maken.
[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 04-04-2016 12:47 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Je vindt ze wel hier en daar, ik denk dat de Pipoos-knutselwinkels wel iets hebben, maar meestal kosten ze dan enkele euro's het stuk. Dan kun je beter even langs het Duitse Spielematerial checken, daar kosten ze 1 of 1,5 euro. Je moet er wel nog verzendkosten bij rekenen.heiders schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:50:
Op BGG zie ik voor dit spel een aantal posts voorbij komen met mensen die mooie katoenen zakjes hebben in verschillende kleuren (voor elk type fiche de juiste kleur). Iemand toevallig een idee waar ik zoiets zou kunnen bestellen/halen in NL? Dat zou het opzetten een stuk simpeler maken.
Het was de boot waarmee je een upgrade in elke resource kon doen (resources als wildcard bij upgrades). Daarnaast hadden zowel mijn vriendin als ik in ons eigen dorpje een vrij sterke resource bron die al meteen was opgewaardeerd (1 puppeke voor 3 x hout), dus zouden we hiermee in de laatste ronde goed kunnen scoren en had ik ook een 6 move + 2 upgrade tegel.heuveltje schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:34:
[...]
Ben wel benieuwd op welke tegel je aan het bieden was.
Want ik durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat als je met 6 meeples op een tegel in de herfst word overboden, dat er een grote kans is dat jullie iets fout doenOfwel aan hoeveel waarde je aan een meeple hecht (want die ben je dus kwijt voor de winter, en daarin heb je ze over het algemeen nodig voor punten) Ofwel jullie komen veel te gemakkelijk aan meeples.
Ik heb op ebay ooit een giga berg kleine zakjes in diverse kleuren besteld. Allerlei soorten materiaal, sommige fijner dan andere, maar het merendeel (*een stuk of 20) is nu wel bij diverse spellen in gebruik.HellPunk schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:57:
[...]
Je vindt ze wel hier en daar, ik denk dat de Pipoos-knutselwinkels wel iets hebben, maar meestal kosten ze dan enkele euro's het stuk. Dan kun je beter even langs het Duitse Spielematerial checken, daar kosten ze 1 of 1,5 euro. Je moet er wel nog verzendkosten bij rekenen.
Die firma heeft ook altijd een stand in Essen, zo eentje waar je niet langs kan zonder iets te kopen.
Waarom zou je? De base game is hier na een keer of 7 spelen voorlopig nog niet op, en de expansions lopen doorgaans niet weg. Tenzij je nú een superdeal krijgt of iets out of print dreigt te raken is er w.m.b. geen reden om een expansion te kopen voor een spel waarvan je nog niet weet of je het wel leuk vindt.StealthyPeanut schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:20:
Voor veel vrienden en familie zijn games als TTR, Stone Age en Pandemie ideale gateway games. Daar wil ik denk ik Kingdom Builder aan gaan toevoegen.
Is het dan voldoende om te beginnen met alleen het origineel? Ik twijfel om er direct een expansion bij te halen namelijk (Nomads of Crossroads) om de replayablity direct wat te verhogen.
[ Voor 37% gewijzigd door MADG0BLIN op 04-04-2016 15:14 ]
Mijn BGG profiel
Als je de Big Box voor een leuke prijs vindt (bvb. de prijs van het basisspel + 1 uitbreiding) kun je die nog overwegen, maar met het basisspel alleen kom je inderdaad al een heel eind. En als je er toch op uitgekeken raakt is één uitbreiding alweer voldoende om een hoop nieuwe variatie brengen.StealthyPeanut schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:29:
Mooi! Dan beginnen we gewoon met het basisspel.
Vroeg het me alleen af, omdat er sommige games zijn die toch wel een uitbreiding nodig hebben en er echt beter van worden. En ik dacht dat jullie er volgens mij allemaal wel ervaring mee hebben.
Dat de game me / ons wel ligt is me wel duidelijk. Hij stond alleen niet hoog genoeg op de wishlist om hem te kopen. Maar mijn verjaardag komt eraan, dus dan ga ik weer wat leuke games op de kop tikken.
Ziet er echt onwijs gaaf uit, maar zulke gameplay is niet echt aan mij besteed. Maar wel erg mooi zo_Anvil_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:26:
A&A Miniatures Map Pack was binnen, verder 2 starters uit een stoffig magazijn bij een gameshop gehaald:
[afbeelding]
Gisteravond al wat proefpotjes gespeeld met de 2 boosters en de starterpack (heb er nog 1 maar die laat ik dicht voorlopig, verkoop hem wellicht door)
[afbeelding]
Proefpotje met 45 punten
[afbeelding]
Tank only skirmish
Heb nog 125 miniatures onderweg via ebay, maar die hangen volgens USPS tracking al 6 dagen bij de NL douane "waiting for customs clearance":(
We beginnen met de basis en kopen voor de bespaarde centen een andere game erbijHellPunk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:06:
[...]
Als je de Big Box voor een leuke prijs vindt (bvb. de prijs van het basisspel + 1 uitbreiding) kun je die nog overwegen, maar met het basisspel alleen kom je inderdaad al een heel eind. En als je er toch op uitgekeken raakt is één uitbreiding alweer voldoende om een hoop nieuwe variatie brengen.
Ik zou het bij Amazon.de proberen en dan neem je meteen Istanbul ook meeTERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:47:
En Kingdom Builder is volgens mij ook heel betaalbaar op te pikken in Essen, meestal staan daar wel 1 of 2 Queengames stands die vrij goedkoop zijn. Kan je de nodige eurootjes schelen.
Mijn BGG profiel
Istanbul in 't Duits.... ik weet niet, er zit niet zo gek veel taal in, maar als je ooit de uitbreiding erbij wilt hebben dan is het niet heel handig om een Duitse versie te hebben (gezien daar wel wat meer kaartjes met tekst inzitten).ViNcE schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:00:
[...]
Ik zou het bij Amazon.de proberen en dan neem je meteen Istanbul ook mee
Mijn BGG profiel
Zie het plaatje. Engels/Duits en maar €23! En Istanbul is echt een heel leuk spel, ik vind het leuker dan Kingdom Builder.TERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:06:
De Istanbul die ik heb is volledig Nederlands (net als de uitbreiding). Misschien dat dat dan een andere versie is.
Mijn BGG profiel
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-04-2016 14:28 ]
Mijn BGG profiel
De uitbreiding ken ikTERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:03:
[...]
Istanbul in 't Duits.... ik weet niet, er zit niet zo gek veel taal in, maar als je ooit de uitbreiding erbij wilt hebben dan is het niet heel handig om een Duitse versie te hebben (gezien daar wel wat meer kaartjes met tekst inzitten).
IdemTERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:37:
Istanbul is zeker een aanrader. Heb 'm gespeeld met mensen die niet echt boardgamers waren, maar die hadden 'm vrij snel door (als je eenmaal weet wat welke tegel doet kom je een heel eind), en de meesten vonden het een erg leuk spel.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
(Mede critter, hallo!!!Akaendra schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:23:
Zomdag voor het eerst begonnen met een gropje in heel Europa met D&D. Starterset was behoorlijk leuk om te doen (of iig de eerste sessie), dus zeker wel iets om nog wat meer sessies te doen.
Overigens ook begonnen met volgen van Critical Role, voice actors die D&D spelen, luistert/kijkt er lekker weg tot nu toe in ieder geval
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Episode 5 al op dit moment, Nog veel te gaan.BSTNjitRam schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:13:
[...]
(Mede critter, hallo!!!)
Net pas begonnen met Critical Role? Jaloers... je hebt nog 47 afleveringen te gaan![]()
Ik ben helaas al helemaal bij, maar gelukkig is het weer donderdag en gaan ze vanavond weer verder.
Zelf vanavond ook weer verder met onze campaign. Ik ben de DM voor Hoard of the Dragon Queen, en ondanks dat ik met 4 beginnelingen speel, hebben we al aardig wat hilarische momenten gehad
Beste is denk ik gewoon een keer proberen. Of ze eens een aflevering Critical Role laten kijkenMrVegeta schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:16:
Ik heb ooit eens een Shadowrun sessie gehad, wat ik erg leuk vond. Ik heb een paar vrienden waarvan ik vermoed dat ze zoiets ook wel leuk vinden, maar dat het nog net een stapje te ver is richting complete geek-dome. Hebben jullie nog tips om daar eens wat aan te doen?
Ik was sceptisch van te voren. Hoe kon zoiets volgen nou interessant zijn... Maar na 1 aflevering meteen compleet hooked en binnen no time was ik door de 20 afleveringen die er toen waren. Zelfs een keer live gekeken, maar dat is toch wel een flinke kluif (4u 's nachts opstaan...)Akaendra schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:20:
[...]
Episode 5 al op dit moment, Nog veel te gaan.
Heb ze wel eens langs zien komen op twitch en dat was altijd wel interessant, dus nu ook echt gaan volgen. Best geinig dat een private game session van die mensen ook echt een ding is geworden, en dta er vooral lovend over wordt gesproken
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-04-2016 15:11 ]
Als het goed is zou het na release ook in Europa vlot verkrijgbaar moeten zijn. Blijkbaar was dat vroeger moeilijk omdat de piramides niet door de CE-keuring raakten wegens te gevaarlijk voor kinderen - daarom zijn de toppen van de piramides nu afgerondTERW_DAN schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:28:
Ik zag 'm net op kickstarter, leek me wel interessant, maar hij wordt wel erg duur op deze manier.
Wel gezien, leek me inderdaad een interessant spel maar ik had het gevoel dat het thuis niet op tafel zou komen. Ik ben nu aan het kijken naar Gold West, maar die is in Europa nog niet uitgegeven voor zover ik kan zien.StealthyPeanut schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:08:
Heeft iemand hier ervaring met het spel Lewis & Clark? Sprong er bij mij weer uit als leuke game met een interessant thema.
Usps tracking hield op na de douane vrijgave.. dus ff bij PostNL geinformeerd.._Anvil_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:26:
Heb nog 125 miniatures onderweg via ebay, maar die hangen volgens USPS tracking al 6 dagen bij de NL douane "waiting for customs clearance":(
Zit in mijn collectie, staat ook ergens in mijn persoonlijke top 10StealthyPeanut schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:08:
Heeft iemand hier ervaring met het spel Lewis & Clark? Sprong er bij mij weer uit als leuke game met een interessant thema.
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 08-04-2016 15:06 ]
Nog een reden dat ik het liefst alles gewoon in eigen land of buurlanden bestel_Anvil_ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:54:
[...]
Usps tracking hield op na de douane vrijgave.. dus ff bij PostNL geinformeerd..
Return to sender .. foutje in adres waarschijnlijk...dus mn miniaturen zijn weer 2 weken onderweg naar de VS..
![]()
![]()
Het is een wat complexere game, maar het thema spreekt me erg aan, het spel ziet er geweldig uit en na het bekijken van een Runthrough heeft het spel mijn serieuze wel gewekt! Zeker één voor op de wishlist (welke maar blijft groeienHellPunk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:25:
[...]
Wel gezien, leek me inderdaad een interessant spel maar ik had het gevoel dat het thuis niet op tafel zou komen. Ik ben nu aan het kijken naar Gold West, maar die is in Europa nog niet uitgegeven voor zover ik kan zien.
[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-04-2016 15:06 ]
[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 08-04-2016 15:29 ]
Ah kijk, top10 materiaalheuveltje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:04:
[...]
Zit in mijn collectie, staat ook ergens in mijn persoonlijke top 10
Ik heb die denk ik een keer of 10 gespeeld ondertussen.
Meeste mensen vonden hem leuk. Maar degene die hem niet leuk vonden, vonden hem ook echt niet leuk. Het is een redelijk zwaar spel, en duurt met zijn 4en ook wel snel minimaal 2 uur.
Wel zit er niet echt een catch-up mechanisme in, dus soms weet je halverwege al wie er gaat winnen.
Mede daarom speel ik een potje vaker een raceje tegen mijn eigen dan tegen de anderen. En door de random verdeling van de kaarten zal elk potje ook behoorlijk anders spelen.
Mocht het thema je aanspreken, maar de zwaarte of lengte je tegenvallen. Kijk ook eens naar de dobbelsteen versie daarvan. Heel erg hetzelfde thema, klein beetje hetzelfde gevoel, maar veel lichter en korter.
Daar is toch ook een dice game van? Misschien ook leuk om naar te kijken.StealthyPeanut schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:08:
[ Voor 11% gewijzigd door ViNcE op 09-04-2016 15:15 ]
Mijn BGG profiel
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dat zuigt inderdaad. Ik heb ooit een pakket retour zien gaan omdat een of ander computersysteem in New York de letter è in mijn adres vernaggelde naar een hoop onzinkarakters waardoor UPS in Brussel het pakket retour stuurde naar de VS. Gelukkig was de afzender zo vriendelijk om gratis een nieuw pakket op te sturen._Anvil_ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:54:
[...]
Usps tracking hield op na de douane vrijgave.. dus ff bij PostNL geinformeerd..
Return to sender .. foutje in adres waarschijnlijk...dus mn miniaturen zijn weer 2 weken onderweg naar de VS..
![]()
![]()
Klinkt alsof de bordspellen bij jullie thuis met regelmaat op tafel komen zoHellPunk schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:31:
Weer een leuk spellenweekend gehad! TLDR: spellentitels in het vet![]()
Vrijdag begon met Two by Two met vrouw- en dochterlief. Blijft een geinig spelletje dat met onze aangepaste regels ook nog eens lekker vlot speelt. Daarna nog een potje Keltis en Jaipur en toen was 't tijd voor de spellenavond!
Mijn zus was er deze keer niet bij en dan spelen we meestal Ticket to Ride. Toen ik opmerkte dat we United Kingdom nog steeds niet gespeeld hadden moest deze natuurlijk op tafel komen. TTR United Kingdom zit in een map pack samen met Pennsylvania, deze hadden we wel al vaker gespeeld (en leuk bevonden).
De UK-map is verdeeld in vier delen: Engeland, Wales, Schotland en Ierland+Frankrijk. Aan het begin van het spel kun je alleen routes van 1 of 2 treintjes bouwen en alleen binnen Engeland. Wil je langere routes bouwen of buiten Engeland gaan, dan moet je hiervoor vergunningen kopen. Die heb je ook nodig om ferries te bouwen, maar je hebt nog een hoop andere kaarten die je bepaalde voordelen geven zoals bonuspunten op het einde van het spel.
Ik vreesde een beetje dat het iets te complex ging zijn om zowel op je routes te letten als de juiste vergunningen te pakken te krijgen, maar dat bleek heel erg vlot te gaan. De map lijkt zo ontworpen dat er veel minder geblokkeerd kan worden, er is altijd wel een snelle omweg. Zo kun je je echt concentreren op routes bouwen en de juiste vergunningen krijgen.
Uiteindelijk werd het een erg spannende eindafrekening: we stonden op vier punten van mekaar, maar mijn vrouw had een bonuskaart waardoor ze 2 punten extra per afgewerkt ticket kreeg en dat gaf de doorslag. Ik denk dat deze map wel eens mijn favoriet zou kunnen worden - als anglofiel ben ik dat ook wel aan mezelf verplicht![]()
Op zondag hebben we eerst ons spelletje Orléans afgewerkt - dat spel is meteen tot nieuwe favoriet gekroond! Daarna heb ik mijn Big Box van El Grande naar beneden gehaald, want die stond al sinds Kerstmis stof te vergaren. Daar hebben we dan nog de eerste drie beurten van gespeeld en ook dat viel erg in de smaak, hopelijk kunnen we vanavond verder spelen!
[ Voor 76% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-04-2016 13:38 ]
Het begint beter en beter te lukken, we maken er de laatste weken ook echt tijd voor en we hebben nu ook enkele spellen die iedereen graag wil spelen. Mijn zoon heeft nu ook de klik gemaakt naar wat ingewikkeldere spellen zoals Orléans, die kunnen we nu dus met z'n drieën spelen en dat is meestal leuker dan twee spellen met twee.StealthyPeanut schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:35:
[...]
Klinkt alsof de bordspellen bij jullie thuis met regelmaat op tafel komen zo. Leuk! Hebben jullie ook een beetje dezelfde smaak?
[ Voor 21% gewijzigd door HellPunk op 13-04-2016 09:06 ]
Leuk! Ik heb nog geen kinderen, maar mochten deze ooit komen dan kijk ik wel echt uit naar zulke weekenden. Lekker met het gezin een bordspel op tafel krijgen en samen spelenHellPunk schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:06:
[...]
Het begint beter en beter te lukken, we maken er de laatste weken ook echt tijd voor en we hebben nu ook enkele spellen die iedereen graag wil spelen. Mijn zoon heeft nu ook de klik gemaakt naar wat ingewikkeldere spellen zoals Orléans, die kunnen we nu dus met z'n drieën spelen en dat is meestal leuker dan twee spellen met twee.
Met de spellengroep spelen we meestal iets eenvoudigers. Castles of Burgundy is wel de max aan complexiteit, maar meestal kiezen we toch voor iets lichters omdat niet iedereen op vrijdagavond evenveel zin heeft in een brainburner. Mijn zus speelt graag dingen met dobbelstenen en mijn moeder is de absolute TTR-fanaat.
Mijn vrouw is niet zo fan van dingen waarbij veel geluk gemoeid is, maar op vrijdagavond speelt ze wel alles met plezier mee - de spellen waarbij meer strategie te pas komt houden we dus voor een ander moment. En ik ben het bindmiddel: ik speel echt alles graag, ik zou gerust de hele zaterdag en zondag aan spellen kunnen besteden.
We zijn met de twee kinderen vanaf een jaar of vier begonnen (dochter wordt nu zes, zoon is negen). Spellen zoals Bunny Hop, Monza en Click zijn ideaal om mee te starten omdat die werken met kleuren en afbeeldingen, dingen die ze op die leeftijd wel kennen. Daarna zijn we overgeschakeld op Carcassonne Junior, Bloqs, Two by Two, ... : spellen met eenvoudige regels maar toch iets meer beslissingen dan een roll 'n move. We hebben ook wel Monopoly Junior en Spookslot in huis, maar ik merk dat die veel minder op tafel komen, iets als Best Treehouse Ever spreekt toch meer aan.StealthyPeanut schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:01:
[...]
Leuk! Ik heb nog geen kinderen, maar mochten deze ooit komen dan kijk ik wel echt uit naar zulke weekenden. Lekker met het gezin een bordspel op tafel krijgen en samen spelen. Vanaf welke leeftijd is het bij jullie een beetje gelukt om samen een "echt" spel te spelen samen?
[ Voor 29% gewijzigd door _Anvil_ op 15-04-2016 13:14 ]
[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-04-2016 17:47 ]
Fresco en Love Letter zijn erg leuk. Kingdom Builder vind ik ook leuk, maar niet geweldig. Formule D is erg leuk met meer mensen, maar heeft speler eliminatie en dat vind ik erg jammer. Als je er dan snel uit bent moet je een uur wachten.StealthyPeanut schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:42:
[afbeelding]
5 mei jarig, dus mocht alvast wat uitkiezen . Blijven bezig zo.... Damn you Boardgamegeek en Rahdo!
Mijn BGG profiel
Stone Age is echt nog nooit op mijn radar gekomen, vreemd voor zo 'n gateway game. Misschien toch weer eens van naderbij bekijken!StealthyPeanut schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:42:
Nu al een leuk spellenweekend! Gisteravond met mijn ouders en vriendin Stone Age gespeeld voor de eerste keer en iedereen enthousiast!
Haha, klinkt heel erg vertrouwd. Wat mij betreft heb je goed gekozen, alleen Love Letter ligt niet in ons straatje.5 mei jarig, dus mocht alvast wat uitkiezen . Blijven bezig zo.... Damn you Boardgamegeek en Rahdo!
Zo ziet die map er wel uit, geen dubbele routes kan niet anders dan ambras opleverenmasauri schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:55:
Deze week de TTR Fan kaart van Scandinavië is laten afdrukken bij de drukker (15 euro) en de kaartjes op iets dikker papier (10 euro). http://storeboe.net/ttr/
[afbeelding]
En al is gespeeld, spannend en ge kunt elkaar héél zwaar kloten doordat er geen dubbele routes in zitten.
Allemaal lijken ze me gaaf en zeker een toevoeging op mijn collectie denk ik. Alles games zijn snel uit te leggen, maar hebben (net als Stone Age, TTR USA 1910 + Nordic Countries, Machi Koro) genoeg diepgang om te blijven boeien. Veel mensen in mijn omgeving en waar ik mee speel, zitten (nog) niet te wachten op een complexere game. Daarom heb ik me nu eerst geconcentreerd op de betere "gateway" games. Hoewel ik in mijn collectie ook wel wat zwaardere games heb (CoB, Le Havre, Dead of Winter, A&A). Daar komen deze week Amerigo (AWESOME!!!@$!) en Puerto Rico (kijken of de hoge BGG rank ook echt het waard is!). Dan hou ik het voorlopig even voor gezienViNcE schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:23:
[...]
Fresco en Love Letter zijn erg leuk. Kingdom Builder vind ik ook leuk, maar niet geweldig. Formule D is erg leuk met meer mensen, maar heeft speler eliminatie en dat vind ik erg jammer. Als je er dan snel uit bent moet je een uur wachten.
Nog niet. De games die wij spelen vallen allemaal nog wel in de Gateway categorie. Zodra dit een paar keer gedaan is, wil ik ook de wat zwaardere games op tafel krijgen. Op deze manier probeer ik de spelers op een luchtige en lichte manier kennis te laten maken met bordspellen an sich. Op die manier merk ik al redelijk snel welke soort games de groep liggen en welke niet.HellPunk schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:45:
Wij hebben vrijdag New Haven gespeeld. Iedereen vond het weer leuk, behalve één speler bij wie het principe van de plaatsing van de gebouwen niet helemaal klikt. Het is zoiets dat niet per sé moeilijk is, je moet het gewoon vatten. In de spellengroep zal dit dus waarschijnlijk niet meer op tafel komen, het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen het leuk vindt. Ik vond het wel spijtig dat het pas op 't einde ter sprake kwam, anders hadden we na de tweede ronde al kunnen inpakken en iets anders op tafel leggen. Komt zo 'n situaties bij jullie eigenlijk ook voor?
Staat ook op mijn lijstje, maar zou hem graag een keer spelen voordat ik de game koop. Klinkt wel leuk in ieder gevalZaterdag zijn we eindelijk nog eens gestart met Letters from Whitechapel, ik versus vrouw en zoon. Hoewel het zijn eerste spel was wilde hij over de zetten beslissen, dus mijn vrouw beperkte zich tot de rol van 'adviserend inspecteur'. Dat leidde er in de eerste nacht toe dat de inspecteurs elk in een andere hoek van de stad zaten zodat ik als Jack rustig drie keer kon rondcirkelen voor ik naar mijn schuilplaats hoefde te gaan. In de tweede nacht nam mijn vrouw dus toch maar het heft wat meer in handen, maar ook die heb ik redelijk comfortabel gehaald. Het spel ligt nu klaar voor de derde nacht, eens zien of ik eindelijk nog 'ns een keer kan overleven tot het einde, spannend blijft het altijd
Echt een aanrader. Mijn ouders en vriendin hadden het trucje na 2 rondes door en dan gaat iedereen er helemaal in opStone Age is echt nog nooit op mijn radar gekomen, vreemd voor zo 'n gateway game. Misschien toch weer eens van naderbij bekijken!
Love Letter kregen we er gratis bij, dus dan is het altijd leuk om die eens uit te proberenHaha, klinkt heel erg vertrouwd. Wat mij betreft heb je goed gekozen, alleen Love Letter ligt niet in ons straatje.
Ik heb gisteren zelf nog de uitbreiding van Cacao meegepikt op Amazon.de bij een bestelling van enkele boeken, hij stond er voor net iets meer dan 10 euro. Het basisspel is leuk, maar na enkele keren spelen merk je wel dat de keuzes redelijk beperkt zijn. De uitbreiding zal (hopelijk) wat variatie brengen.
De legende van Andor:Mvdbeld schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:05:
[...]
Zelf ook al bedacht dat het inderdaad makkelijker wordt als je 2 helden hebt die in ieder geval nog onder het maximaal aantal haalbare ogen van hun dobbelsteen zitten qua krachtpunten. Klopt ook gelijk wat jij zegt dat het lastig is om de rest van de legende door te komen.... Er zijn ook eindbazen (4 mogelijkheden, eindbaas wordt pas bekend gemaakt gedurende de legende) waar je wel op volle sterkte wil zitten...
Formula D lijkt me ook erg leuk ondanks dat ik normaal niet echt van "dobbelen" ben is het in deze game wel heel leuk verwerkt. Patchwork zal ik ooit ook nog wel eens oppikken om een bestelbedrag te halen voor gratis verzendkosten ofzoStealthyPeanut schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:42:
Nu al een leuk spellenweekend! Gisteravond met mijn ouders en vriendin Stone Age gespeeld voor de eerste keer en iedereen enthousiast!
[afbeelding]
Was even inkomen, maar na een paar rondes ging het vanzelf. Erg leuke gateway game voor mensen die niet echt bekend zijn met moderne bordspellen. M'n vriendin gewonnen en ik derde geworden. Niet echt goed op zitten letten, maar ook wel leuk dat andere een keer winnen.
En tja.....Oops I did it again.....
[afbeelding]
5 mei jarig, dus mocht alvast wat uitkiezen . Blijven bezig zo.... Damn you Boardgamegeek en Rahdo!
[ Voor 15% gewijzigd door Mvdbeld op 18-04-2016 11:12 ]
New Haven is ook wel een gateway te noemen (zeker minder zwaar dan sommige andere spellen die we spelen), maar om de een of andere reden klikte het centrale spelmechanisme niet en dan wordt het een frustrerende oefening: iedereen legt fluks zijn hele bord vol en één speler moet telkens vragen wat-ie nu het best kan doen. Dat had al een veeg teken moeten zijn, maar ja, ik kan niet voor iemand anders spreken. Blijft een beetje rottig gevoel zo, natuurlijkStealthyPeanut schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:49:
[...]
Zo zitten we elke keer weer met een clubje van 3 tot 8 personen. Lijkt me sterk dat er een game in mijn collectie zit, waar altijd wel iemand niet voor in is. Maar dat is ook het doel van mijn (groeiende) collectie; voor elk gezelschap en aantal personen een geschikt spel!
Meestal heb je na twee nachten een richting waar je in kunt zoeken, dan is het kwestie van je agenten zo te positioneren dat Jack niet meer door de mazen van het net kan, althans niet zonder zijn schuilplaats of de directe omgeving prijs te geven. Dat is de uitdaging, of dat moeilijk is hangt ervan af of je spelers graag spoorzoekenStaat ook op mijn lijstje, maar zou hem graag een keer spelen voordat ik de game koop. Klinkt wel leuk in ieder geval. Valt deze onder de noemer "gateway" denk je?
Vorige vrijdag ook voor het eerst Orleans gespeeld, wat een leuk spel! Goed tempo, veel mogelijkheden, taktiek met beetje geluk ook.HellPunk schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:31:
Op zondag hebben we eerst ons spelletje Orléans afgewerkt - dat spel is meteen tot nieuwe favoriet gekroond!
Oh ja, die heb ik ook nog staan en zelfs van plan binnenkort nog eens boven te halen met een kameraad. Echt super, als kind heel vaak mee gespeeld. Helaas is de papa wel regelmatig op een van de figuurtjes gaan staan waardoor meerdere skeletten, het gedrocht, mummies en orcs er misvormd of half gesneuveld uitzien. Maar dat kan de pret niet deren :-)_Anvil_ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:11:
zo heb ik hier Heroquest met 2 uitbreidingen nog klaarliggen uit mn eigen jeugd, ben benieuwd
Hier ben ik wel erg benieuwd naar. Het lijkt me een geweldige game, welke zelfs ook als solo game goed uit de bus lijkt te komen.Mvdbeld schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:08:
[...]
Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island
Onlangs ook Robinson opgepikt bij lokale gameshop, had deze besteld maar verwachtte er weinig van aangezien deze pas eind va het jaar opnieuw uit gebracht gaat worden door portal zelf. Aangezien deze al lang op mijn lijstje stond gelijk gehaald (voor veelste veel geld, moet af en toe kunnen toch?).![]()
Robinson ook 3x gespeeld in het begin wel erg lastig, veel regels (niet beste rulesbook), veel mogelijkheden, veel verschillende fases etc.
Eerste scenario nog niet gehaald het spel forceert je eigenlijk continue brandjes te blussen waar je ook tijd/workers nodig hebt om aan eten en resources (15 wood voor het behalen van eerste scenario) te komen. Hierdoor word je soms gedwongen om acties met 1 worker uit te voeren (2 = succes, 1 = dobbelen)
waardoor er vaak alleen nog maar meer "brandjes" ontstaan. De ontberingen op het eiland zijn dus niet mis, maar ik hou hier wel van.
Enige minpunt is de rulebook en de vele iconen waardoor het spel in het begin best wel lastig/traag is. Als de regels en de iconen bekend zijn, zal dit steeds vlotter spelen (merkte ik tijdens de 3de pot al). Aanrader is wel om van BGG 1 van "helpsheets" te halen om overzicht te hebben van de verschillende fases.
Tja, dat houd je toch denk ik met verschillende spellen en spelers. Kan niet altijd een match zij natuurlijkHellPunk schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:04:
[...]
New Haven is ook wel een gateway te noemen (zeker minder zwaar dan sommige andere spellen die we spelen), maar om de een of andere reden klikte het centrale spelmechanisme niet en dan wordt het een frustrerende oefening: iedereen legt fluks zijn hele bord vol en één speler moet telkens vragen wat-ie nu het best kan doen. Dat had al een veeg teken moeten zijn, maar ja, ik kan niet voor iemand anders spreken. Blijft een beetje rottig gevoel zo, natuurlijk
Orleans is ook op mijn radar gekomen en ga ik op YT bekijken. Krijgt ook redelijk goede reviewsLointje schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:49:
[...]
Vorige vrijdag ook voor het eerst Orleans gespeeld, wat een leuk spel! Goed tempo, veel mogelijkheden, taktiek met beetje geluk ook.
Erna nog lords of waterdeep gespeeld, ook dat is een leuk spel. Ik vind de dungeons & dragons titel op de doos wel misleidend maar bon. Het is een goed spel.
Uiteraard, het kan niet altijd raak zijn. Op dat vlak hebben we wel een goed track record: op al die jaren is er maar één spel dat echt niemand meer wilde spelen, de kinderen inclusief, en dat was Takenoko. Vreemd genoeg een spel dat verder zowat iedereen wel aanspreektStealthyPeanut schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:08:
[...]
Tja, dat houd je toch denk ik met verschillende spellen en spelers. Kan niet altijd een match zij natuurlijk. New Haven zal ik eens bekijken op YT.
Ik spreek je eind juni nog wel 'nsEn nu is het toch wel echt klaar voorlopig. Genoeg variatie en games voor 2 tot 10 personen. Let the games begin!!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Pics or it didn't happenTERW_DAN schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:44:
Van 't weekend 2 TTRs erbij gekregen, India en Asia, die ik allebij nog niet had. Nu heb ik de officiele kaarten in elk geval allemaal
Als ik de kans heb maak ik wel een fotootje.masauri schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:54:
[...]
Pics or it didn't happen![]()
Als ge ze gespeeld hebt ben ik wel benieuwd naar u ultime ttr ervaring.
Welk bord het "beste" speelt![]()
Nu over op de onofficiële?
Klopt, zelfs de maps die geen extra's hebben spelen helemaal anders - India is een stuk minder relaxt dan USA, om maar wat te zeggen. TTR zit zelfs zo goed in mekaar dat je de meeste maps ook gewoon 'vanilla' kunt spelen, zonder de extra's, en toch nog een goeie spelervaring overhoudt.TERW_DAN schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:29:
[...]
Als ik de kans heb maak ik wel een fotootje.
Het leuke vind ik dat iedere kaart eigenlijk wel weer een andere spelmogelijkheid heeft. Toltokens in Nederland, technologie voor de engelse, passagiers in de Märklin versie, terreinkaarten in Africa. Blijft het dynamisch.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq