Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:00
Mn eerste 2 booster packs voor Axis and allies Miniatures zijn binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/504ldx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2yugio6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

TERW_DAN schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:47:
Om niet achter te blijven met de spelletjeskasten posten, hier de mijne

[afbeelding]
Er komt nog een setje lades in, waar alle kleine spelletjes in komen (die zitten nu in die gele bakjes).
Nog ruimte zat voor nieuwe spelletjes ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ViNcE schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:45:
[...]

Nog ruimte zat voor nieuwe spelletjes ;)
Daar was die kast ook wel een beetje voor gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
heiders schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:44:
Met kerst heb ik met nog 3 andere beginnende gamers Legends of Andor gespeeld, dat heeft uiteindelijk een beetje mijn bordspel interesse gewekt. Naar aanleiding wat ik hier lees, vind ik het toch wel opvallend dat wij als beginnende gamers na scenario 2 één keer te hebben gefaald, de scenario's daarna toch allemaal direct hebben gehaald. Het was wel elke keer op het nippertje (1 monster meer verslaan, en we waren aan het eind van het legendespoor geweest), maar toch ging het vrij simpel. Bij elke beurt goed overleggen en de opties afwegen. Maar op een gegeven moment hadden we door dat alle monsters zo goed als in 1x verslagen kunnen worden als je met 2 of 3 spelers tegelijkertijd aanvalt. We hadden vast geluk met het spawnen van de verschillende monsters etc, maar uiteindelijk hadden we het spel met 2 avonden dus eigenlijk "uitgespeeld" 8)7.
Evengoed wel heel veel lol gehad tijdens het spelen van dit spel, maar de replayability van het spel vind ik toch wel laag.
Dat dus en dan voelt dat tijdsspoor heel kunstmatig aan. Wij hadden dit truukje van het spel door na scenario 3. Spel acuut te koop gezet.

Wij speelden met 4, waarvan 3 doorwinterde DnD gamers. En 4 goede mensen die verder kunnen denken.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 31-03-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

St@m schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:28:
heren en dames, mijn vraag behoeft denk ik geen eigen topic. Wellicht dat jullie er ervaring mee hebben. Zakelijk hebben wij een spel bedacht en ontworpen. Nu willen we het laten maken. Het is een bordspel met boekje en een doosje met kaarten.
Iemand enig idee waar je zoiets zou kunnen laten maken, op kleine schaal? Budget doet er heel even niet toe.
https://www.thegamecrafter.com/ ken ik al, maar dat is Amerikaans en dan betaal je je scheel aan verzendkosten en inklarings-/douanekosten.
Nou, toch doorgezet en besteld bij The Game Crafter. En ik moet zeggen, ik ben blij verrast.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/v/t1.0-9/12472609_1124255837606716_1105016835361048668_n.jpg?oh=62dec1fdc2dceb6c5a557cfec9bee8f1&oe=57BFF981

Dank jullie wel voor de input.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Vorige week Assault on Doomrock binnen gekregen. Leuk maar vooral LANG spel. Wees hier op voorbereid als je dit spel gaat spelen. Ook zijn de regels helaas regelmatig onduidelijk.

Verder speel ik graag Pathfinder Adventure Card Game, de eerste met alle adventure packs. We spelen met zn 2en, ieder 2 characters. Erg leuk spel, altijd spannend! In deze categorie krijg ik binnenkort ook Warhammer Quest binnen.

Ook heb ik Memoir 44 laatst opnieuw aangeschaft en daarbij het Campaign Book (V2) voor mijn verjaardag gekregen. Ook een erg goed spel.

Dead of Winter heb ik ook, dat is 1 van mijn meest gespeelde spellen. Al mijn vrienden (ook niet-bordspel spelers) vinden het tof.

[ Voor 11% gewijzigd door B00st3r op 31-03-2016 13:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

B00st3r schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:37:
Vorige week Assault on Doomrock binnen gekregen. Leuk maar vooral LANG spel. Weer hier op voorbereid als je dit spel gaat spelen. Ook zijn de regels helaas regelmatig onduidelijk.
Assault on Doomrock heeft ons ook wel even geduurd voordat we die doorhadden, en het is inderdaad een avondvullend programma, maar best een leuk voor als je wat meer tijd hebt.

Het lijkt me overigens wel leuk om ook eens een tweaker bordspelmiddag/avond te houden.
Dus voor wie zin heeft om te komen: http://prik.kr/psxq8ma29u5pnte5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:28
maartend schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Dat dus en dan voelt dat tijdsspoor heel kunstmatig aan. Wij hadden dit truukje van het spel door na scenario 3. Spel acuut te koop gezet.
Interessant, om jullie mening over Andor te lezen. Wellicht dat het scheelt dat ik vnl. met 2 speel en af en toe met 3. Met 2 spelers is het lastig om bij elkaar te blijven en samen te vechten. Aangezien de verschillende opdrachten, het verkennen en kopen bij de handelaar of mijn ervoor zorgen dat de groep uit elkaar getrokken wordt. Zal eens Legende 3 met 4 spelers (desnoods allebei twee karakters) proberen en kijken hoe dit aanvoelt en wat het effect op de moeilijkheid is.

Ik vind het spel fantastisch (de setting, de legendes, lopen/vechten alles eigenlijk) en ben dus ook wat minder kritisch. Tevens kan ik me wel indenken dat zonder extra content je wel redelijk snel klaar bent met Andor als je hem paar keer "doorlopen" hebt. Al ben ik voorlopig al geruime tijd bezig met alleen de basegame en mben ik nog niet eens toegekomen aan "het sterrenschild" en "de reis naar het noorden" ("nieuwe helden" is voor mij weinig interessant omdat ik niet snel met 5/6 Andor zal spelen, wellicht in de toekomst voor de andere helden...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Ik denk dat je wat gemist hebt TERW_DAN of kon je komend weekend niet? Komen zaterdag een aantal mensen bij elkaar. Is een oproep geweest tijdje terug in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Inderdaad, zaterdag staat er wat gepland.
Maar, ik vind het niet erg om nog een keer te komen eind mei / begin juni hoor :D. Even met het thuisfront overleggen, maar hoe meer van zulke dagen hoe beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja dat weet ik, maar die kan ik niet.
Daarom had ik 't idee er nog eentje te plannen in mei of juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Mvdbeld schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:14:
Castles of Burgundy hier veel voorbij zien komen en goede BGG rating dus ook maar eens gaan kijken. Ben nog niet overtuigd ben wel benieuwd als je deze gespeeld heb...
Die komt hier na drie jaar nog regelmatig op tafel. Het leuke is dat het goed speelt ongeacht het aantal spelers. Het speelt ook erg vlot omdat je mogelijke acties bepaald worden door het resultaat van je dobbelsteen. Desondanks voelt het niet aan alsof het spel je mogelijkheden inperkt, je kan altijd wat zinvol doen. Als je daarenboven voldoende werkers achter de hand houdt kan je je dobbelresultaat ook aanpassen op die momenten dat je het echt nodig hebt.

Ik zou wel zorgen voor een stuk of acht bakjes om de verschillende tokens in te doen, dan gaat de setup voor elke ronde wat vlotter en kun je op het eind ook alles weer vlot uitsorteren.

CoB was trouwens het eerste echte 'designer game' dat ik kocht. Ik weet nog goed dat ik al die zeshoekjes gepuncht had en toen geen idee had wat ik ermee moest :+ Gelukkig was er Rahdo's Runthrough om me op het juiste spoor te zetten en het bleek al snel dat het spel eigenlijk erg logisch en eenvoudig in mekaar zit, je moet gewoon even op voorhand kijken waar alles precies voor dient _/-\o_ .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

St@m schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Nou, toch doorgezet en besteld bij The Game Crafter. En ik moet zeggen, ik ben blij verrast.

[afbeelding]

Dank jullie wel voor de input.
Hé, die zag ik van de week al langskomen op de FB van mijn oude werkgever :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Gisteren hebben mijn vriendin en ik ons eerste potje Through the Ages gespeeld.
Voor zo'n complex spel is de user interface echt supersimpel. En er zijn vrij veel regels, maar ze zijn behoorlijk consistent. Dus we konden er best snel doorheen. Door een kleine maar essentiële regelfout (bij het verversen van de card row geen drie kaarten weggooien) kwam ons potje totaal niet op gang. Maar we vonden het wel allebei leuk :) En het bijgeleverde 'first play' handboek werkt daadwerkelijk erg goed. Opzetten en met het boek in de hand spelen en leren, terwijl er steeds meer acties beschikbaar komen :)
Binnenkort zeker weer op tafel!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Vandaag was ik jarig en had ik wat vrienden uitgenodigd om te gamen. We zijn begonnen met Star Flux en Chronicle. Grappige kaartspellen, maar niet heel bijzonder. Daarna hebben we Dungeon World gespeeld. Een rollespel zoals D&D, maar dan met veel meer vrijheid. Je kan het zo gek niet verzinnen, alles is mogelijk. We hebben een heel leuk avontuur beleeft en dit gaan we zeker nog vaker doen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren begonnen met de Legenden van Andor, Het introductiespel leidt je erg makkelijk er doorheen en moet zeggen dat ik benieuwd ben hoe de rest van de legendes gaat zijn.

Daarnaast ook het Thunderbirds bordspel gespeeld, en hoewel ik er veel teveel geld voor betaald heb vind ik 'm wel heel erg gaaf. de sloot aan voertuigjes die erbij zit als je alle expansions hebt maakt het wel erg cool. Het lijkt erg veel op Pandemic met Thunderbirds karakters, niet heel vreemd gezien het ook een game is van Matt Leacock. We hebben 'm gespeeld op de introsetting, en dan issie erg makkelijk (dat vind ik ook met Pandemic), maar gelukkig heb je genoeg mogelijkheden om 'm moeilijker te maken. Ik hoop dat deze iig nog vaker op tafel gaat komen.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Sj7HHwIacdDlrPjjE9Oyd5n2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Zo, even een post op de rustige zondagmiddag. Gister ochtend begonnen met de tweakers bordspellendag.
We waren met 7 man. In de ochtend toen mensen nog binnen kwamen gestart met Pirate Fluxx.
Behoorlijke chaotisch met 6/7 man, maar de potjes waren relatief snel afgelopen. Hierna verder gegaan met 7 Wonders. Voor een aantal mensen bekend en voor een aantal mensen nieuw. Na een korte uitleg gestart met het spel en gedurende het spel nog wat vragen beantwoord. Wel weer eens leuk om met 7 man gespeeld te hebben. Hierna overleg wat we gingen doen en toen gestart met Dark Moon. Ook een spel wat precies met 7 spelers kan. Een interessante pot, het leek er even op dat de uninfected zouden winnen, maar in de laatste ronde ging het erg hard en wonnen we als infected. Erg leuk!
Als laatste afgesloten met Salem. Een soort weervolven maar dan sneller en net iets interessanter om te spelen. Deze had ik nog niet eerder gespeeld, wel een leuke filler. Toen was het een uur of vier en moesten ik en drie andere naar huis. Ik had s'avonds nog een andere spel afspraak staan en heb toen 2 maal Viticulture: Essential Edition gespeeld. Een top spel naar mijn mening.

Vandaag nog de uitbreiding van CamelUp, SuperCup gespeeld met de kinderen. Ik vond het nogal een saai spel in eerste instantie, maar de uitbreiding voegt zeker wat toe. Een aanrader voor de mensen die het weleens spelen.
En vanmiddag maar eens 3 spellen gesleeved en mijn kast opgeruimd. Hier nog een fotootje.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ITmudQbIImkG4aOq4DXc0Gk8/medium.jpg

Het is niet optimaal, maar heb momenteel geen andere ruimte. Een heel aantal spellen zijn nu niet zichtbaar overigens. :P

Al met al een aardig gameweekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Bij ons was het gisteren een avond van medium-lange spelletjes. We hebben met z'n 5-en twee keer Puerto Rico, één keer Keyflower en twee keer Roll For The Galaxy gedaan.
Puerto Rico is redelijk snel, strategisch, maar het op elkaar reageren en veel pech hebben door timing van anderen is wel een element in het spel. Desalniettemin een aanrader, hoewel ik vind dat het er grafisch belabberd uit ziet :P
Keyflower is vermakelijk maar het spel ligt me echt niet. Ik kom nooit echt ver dus deze heeft nog zeker wat oefening nodig wil ik het de rest echt lastig gaan maken. Biedingen zijn wel heel leuk en meestal ga ik maar gewoon voor dwarsliggen met veel workers van één kleur zodat je echt biedingsoorlogen aan kan gaan. Helaas gisteren eentje verloren... mijn bus vol met 6 (!!) gele werkers werd overboden in de herfst door mijn vriendin die die bepaalde tegel ook heel graag wilde...

RftG blijft mijn favoriete spel... misschien ook deels omdat ik er goed in ben, maar ik vind het ook leuk dat je bijna geen downtime hebt. Je blijft eigenlijk steeds bezig omdat de fases tegelijk verlopen.
Ik wil heel graag de uitbreiding, maar aarzel omdat ik bang ben dat het spel daar minder leuk van wordt. Ik ben op die manier bijna geneigd om nog een volledig spel te kopen inclusief uitbreiding zodat ik makkelijk met en zonder kan spelen :)
Iemand hier ervaring met de uitbreiding? (Ambition)

[ Voor 8% gewijzigd door TweakMDS op 03-04-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

SndBastard schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:29:
Ik wil heel graag de uitbreiding, maar aarzel omdat ik bang ben dat het spel daar minder leuk van wordt. Ik ben op die manier bijna geneigd om nog een volledig spel te kopen inclusief uitbreiding zodat ik makkelijk met en zonder kan spelen :)
Ik heb de uitbreiding, maar nog niet gespeeld. Ik merk dat ik de meeste spellen zonder uitbreiding speel. Ik speel spellen gewoon niet vaak genoeg om ze nog complexer te maken. Mocht ik hem toch binnenkort uit de verpakking halen, dan laat ik het weten. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Ook hier weer een prima weekend gehad qua spellen :)
Vrijdagavond hebben mijn vriendin en ik nog een keer Through the Ages gespeeld. Toen na een uurtje of twee het stof weer neergeslagen was, had ik met een magere vijf punten verschil verloren. Volgende keer gaan we het hele spel spelen :)
Zaterdag ben ik bij een vriend die ik al lang niet meer gezien had spellen gaan spelen. Eerst twee potjes Go, waarna ik Stronghold voorstelde. Voor mij het tweede potje, en eerste keer Defender. Voor hem zijn eerste keer, als Invader dus :)
Uiteindelijk maakte hij een fout in de allerlaatste nuttige actie in de laatste ronde, waardoor ik won :P
Zondag hadden we een afspraak om van mijn nicht te leren hoe FIMO klei werkt, om daarmee zelf componenten voor spellen wat leuker te maken. En een goede (lees: makkelijke) plek om te beginnen was bij Hey, That's My Fish!. Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X6lhGFw.jpg

Daarna daar nog een potje Creationary gespeeld, en dat was dan weer het weekend voor wat spellen betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Voor het weekend "Die Burgen von Burgund" (Castles of Burgundy) besteld. Aangezien iedereen vol lof is hierover en deze mij uiteindelijk geschikter lijkt voor 2 spelers dan "Stone Age". Speel meestal met 2 en Burgund schaalt volgens alle reviews uitermate goed van 2 tot 4 spelers.

En moet zeggen na een flink punch karweitje en toch ook wel even ploegen door de handleiding, was ik aangenaam verrast. Je bent altijd lekker bezig met bouwen of vooruit plannen en je tegenstander ook. Je kan elkaar dwars zitten, maar dit hoeft niet en doe je het wel heeft de ander alsnog meer dan genoeg mogelijkheden. Eerste pot paar dingetjes fout gespeeld en volgens mij regelmatig met de verkeerde pion gescoord, maar toch een leuke game en uiteindelijk "gewonnen".

2de pot ging al stuk vlotter met alleen de bladzijde over de gele "research" gebouwen open. De rest is eigenlijk dan wel duidelijk. Had een mooi rijk gebouwd al zeg ik het zelf helaas had mijn vriendin aardig wat gele gebouwen en maakte zij op het eind een achterstand van bijna 50 punten goed. Eindstand 170 vs 172 en dus verloren, maar best indrukwekkend met 2 aardig verschillende bouwsels deze balans (2 punten verschil op 170 punten...)!

PS. 1 kleine opmerking thema is wel flinterdun, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit. :+
Plus je moet wel aantal (7) zakjes hebben om de zeshoekige tegels op te bergen anders duurt opzetten echt uren als je eerst nog moet sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Mvdbeld schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
PS. 1 kleine opmerking thema is wel flinterdun, maar dat maakt eigenlijk niet eens uit. :+
Dat heb je met Euro's :)

Het enige nadeel dat ik hoor over CoB is dat het misschien te goed is gebalanceerd. Eindscore ligt vaak heel dicht bij elkaar, maar dat vind ik juist leuk. Je kan altijd wel een goede zet uitvoeren en op het eind gaat het dan juist om wij nog net die laatste belangrijke punten kan binnenhalen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wall of Text incoming!

Net een weekje verlof gehad, dus veel tijd gehad om bordspellen te spelen! Naast een hoop kleinere titels zoals Karuba, Uno en Belle of the Ball hebben we eindelijk ook weer wat spellen gespeeld die meestal meer tijd kosten dan er beschikbaar is :).

Allereerst Quadropolis - dat was een succes bij iedereen: zoon, vrouw en de spellengroep. Als je het spel vooraf probeert uit te leggen klinkt het erg ingewikkeld, maar als je eenmaal een paar rondes gespeeld hebt weet iedereen wel hoe het gaat en dan speelt het erg snel. Het basisspel lijkt misschien net iets té eenvoudig als je het spel veel gaat spelen, maar dan heb je nog altijd de expertvariant (moeten wij nog proberen).

Daarna de verrassing van de week en het was geen leuke: Suburbia is z'n glans kwijt ;( ! Altijd leuk gevonden, maar plots blijkt het ons niet meer zo te boeien - het leek wel alsof we het 'uitgespeeld' hadden. Ik ga de solo-variant nog wel 'ns uitproberen, maar als dat tegenvalt gaat het spel waarschijnlijk in de verkoop.

We hebben Suburbia dus maar snel opgeruimd en in de plaats Merkator op tafel gelegd. Dat is altijd een van de favorieten van mijn vrouw geweest en dat was gelukkig wel zo gebleven. Voor mijn zoon was het helaas wat aan de droge kant, dus we hebben met z'n tweeën verder moeten spelen. Zoals altijd was het spannend tot de laatste beurt, uiteindelijk bleek het ook een gelijkspel te zijn.

Dan Orléans. Dat lag al een hele tijd klaar om gespeeld te worden en zaterdag was het dan eindelijk zover. Dit is waarschijnlijk het ingewikkeldste spel dat we hebben, daarom had ik de uitleg in het begin beperkt en zijn we gewoon beginnen te spelen. Door de eerste ronde stap voor stap te overlopen was de uitleg goed te verteren en na de derde ronde was iedereen helemaal mee.

We hebben het nog niet helemaal kunnen afspelen (hopelijk straks de laatste zes rondes doen), maar dit gaat vast en zeker meer gespeeld worden. Er zit enorm veel variatie in en je hebt voldoende tijd om een strategie op te bouwen en die ten uitvoer te brengen. Door de logische structuur blijft het echter vlot speelbaar. Vooral mijn zoon was erg blij dat hij ook eens met een 'moeilijk' spel mee kon doen en dat vinden wij natuurlijk ook leuk! Enige nadeel: je legt het niet zomaar op tafel, met 200+ componenten die je op diverse locaties moet zetten - een beetje het CoB-syndroom :) - maar dus wel de moeite waard
Wormaap schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:00:
Zondag hadden we een afspraak om van mijn nicht te leren hoe FIMO klei werkt, om daarmee zelf componenten voor spellen wat leuker te maken. En een goede (lees: makkelijke) plek om te beginnen was bij Hey, That's My Fish!. Het resultaat:
Pimp my penguin, mooi! Wordt die klei helemaal hard dan??
ViNcE schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:34:
[...]
Het enige nadeel dat ik hoor over CoB is dat het misschien te goed is gebalanceerd. Eindscore ligt vaak heel dicht bij elkaar, maar dat vind ik juist leuk. Je kan altijd wel een goede zet uitvoeren en op het eind gaat het dan juist om wij nog net die laatste belangrijke punten kan binnenhalen.
Dat is wel zo, het komt erop aan om jouw strategie net dat ene stapje verder uit te voeren zodat je ergens een sloot punten binnenhaalt, anders is het vaak achter de komma rekenen. Dat maakt het voor ons ook een leuk spel, niks zo frustrerend als een runaway leader.

[ Voor 10% gewijzigd door HellPunk op 04-04-2016 10:45 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
ViNcE schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:34:
[...]

Dat heb je met Euro's :)

Ja I know, maar kom op, de tekeningen en de pasteltinten die bijna niet uit elkaar te houden zijn 8)7

Het is maar goed dat de rest van het spel gewoon klopt. Ik was ook verrast door de balans, dacht dat ik mijn vriendin aardig in had gemaakt die 2de pot, niet dus.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Voor het weekend "Die Burgen von Burgund" (Castles of Burgundy) besteld. Aangezien iedereen vol lof is hierover en deze mij uiteindelijk geschikter lijkt voor 2 spelers dan "Stone Age". Speel meestal met 2 en Burgund schaalt volgens alle reviews uitermate goed van 2 tot 4 spelers.

En moet zeggen na een flink punch karweitje en toch ook wel even ploegen door de handleiding, was ik aangenaam verrast. Je bent altijd lekker bezig met bouwen of vooruit plannen en je tegenstander ook. Je kan elkaar dwars zitten, maar dit hoeft niet en doe je het wel heeft de ander alsnog meer dan genoeg mogelijkheden. Eerste pot paar dingetjes fout gespeeld en volgens mij regelmatig met de verkeerde pion gescoord, maar toch een leuke game en uiteindelijk "gewonnen".

2de pot ging al stuk vlotter met alleen de bladzijde over de gele "research" gebouwen open. De rest is eigenlijk dan wel duidelijk. Had een mooi rijk gebouwd al zeg ik het zelf helaas had mijn vriendin aardig wat gele gebouwen en maakte zij op het eind een achterstand van bijna 50 punten goed. Eindstand 170 vs 172 en dus verloren, maar best indrukwekkend met 2 aardig verschillende bouwsels deze balans (2 punten verschil op 170 punten...)!

Plus je moet wel aantal (7) zakjes hebben om de zeshoekige tegels op te bergen anders duurt opzetten echt uren als je eerst nog moet sorteren.
Goed om te lezen! Ik krijg mijn exemplaar vandaag of morgen binnen, dus dan eens aan de tand gaan voelen!

Het thema had ik wel een klein beetje verwacht inderdaad, maar zal geen probleem zijn. En ik heb voor heel veel games al bakjes en zakjes gehaald voor in de box. Zeker met Le Havre, Pandemic, Stone Age en Axis & Allies geen overbodige luxe :o .
MADG0BLIN schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:18:
Zo, even een post op de rustige zondagmiddag. Gister ochtend begonnen met de tweakers bordspellendag.
We waren met 7 man. In de ochtend toen mensen nog binnen kwamen gestart met Pirate Fluxx.
Behoorlijke chaotisch met 6/7 man, maar de potjes waren relatief snel afgelopen. Hierna verder gegaan met 7 Wonders. Voor een aantal mensen bekend en voor een aantal mensen nieuw. Na een korte uitleg gestart met het spel en gedurende het spel nog wat vragen beantwoord. Wel weer eens leuk om met 7 man gespeeld te hebben. Hierna overleg wat we gingen doen en toen gestart met Dark Moon. Ook een spel wat precies met 7 spelers kan. Een interessante pot, het leek er even op dat de uninfected zouden winnen, maar in de laatste ronde ging het erg hard en wonnen we als infected. Erg leuk!
Als laatste afgesloten met Salem. Een soort weervolven maar dan sneller en net iets interessanter om te spelen. Deze had ik nog niet eerder gespeeld, wel een leuke filler. Toen was het een uur of vier en moesten ik en drie andere naar huis.
Was erg gezellig inderdaad! Leuke games gespeeld en veel geleerd.
En vanmiddag maar eens 3 spellen gesleeved en mijn kast opgeruimd. Hier nog een fotootje.
[afbeelding]

Het is niet optimaal, maar heb momenteel geen andere ruimte. Een heel aantal spellen zijn nu niet zichtbaar overigens. :P

Al met al een aardig gameweekend.
Ziet er inderdaad niet echt optimaal uit :D. Wel jammer, want zo'n collectie verdient eigenlijk wel een mooier plekkie :).
Bij ons was het gisteren een avond van medium-lange spelletjes. We hebben met z'n 5-en twee keer Puerto Rico, één keer Keyflower en twee keer Roll For The Galaxy gedaan.
Puerto Rico is redelijk snel, strategisch, maar het op elkaar reageren en veel pech hebben door timing van anderen is wel een element in het spel. Desalniettemin een aanrader, hoewel ik vind dat het er grafisch belabberd uit ziet :P
Keyflower is vermakelijk maar het spel ligt me echt niet. Ik kom nooit echt ver dus deze heeft nog zeker wat oefening nodig wil ik het de rest echt lastig gaan maken. Biedingen zijn wel heel leuk en meestal ga ik maar gewoon voor dwarsliggen met veel workers van één kleur zodat je echt biedingsoorlogen aan kan gaan. Helaas gisteren eentje verloren... mijn bus vol met 6 (!!) gele werkers werd overboden in de herfst door mijn vriendin die die bepaalde tegel ook heel graag wilde...

RftG blijft mijn favoriete spel... misschien ook deels omdat ik er goed in ben, maar ik vind het ook leuk dat je bijna geen downtime hebt. Je blijft eigenlijk steeds bezig omdat de fases tegelijk verlopen.
Die moet ik ook eens serieus gaan overwegen denk ik..... het lijkt me echt een gave game, hoewel hij best complex kan ogen op het eerste gezicht :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Andor 5e legende van het basisspel is zeker en vast uitdagend, succes ermee!

Dit weekend ook goed weekend gehad. Vrijdagavond voor het eerst sinds een jaar terug naar de spellenclub geweest. De eerste persoon die daar was had zowat alle spellen mee die ik heel graag al eens wou spelen:

Eerst Machi Koro (zonder uitbreiding) met 4 personen. Eindelijk gespeeld. Heel leuk spel. Ook meteen gewonnen bij mijn eerste keer spelen, altijd plezant natuurlijk.
Vervolgens7 wonders met de cities uitbreidingg, met 6 personen. Ook heel leuk spel, feit dat je altijd allemaal wat bezig bent maakt het ook leuk dat je niet 5 beurten moet wachten voor je iets kan doen. Ik was 3e met 56 punten. Blijkbaar ook geen slechte score voor een eerste keer werd me gezegd.
Vervolgens king of tokyo met 3 personen. Een uitbreiding ivm evoluties erbij. Ook wel geinig als filler, 2e geworden.
Dan twee potjes Linko (abblux in het duits), met 3 personen. Deze had ik wel al gespeeld, één van de twee potjes gewonnen.
En de avond geeïndigd met port royal, nogmaals met 3 personen. Dit spel kende ik niet. Het is een combinatie van geluk en taktiek. Nog wel plezant maar genadeloos afgegaan. Eer ik door had wat de goede kaarten waren, was de rest eigenlijk al te ver voor om nog ingehaald te worden.

Zaterdagnamiddag heel de namiddag Lotr LCG gespeeld met 4 personen. Heirs of numenor campaign. Ik had een zeer goed deckje samengesteld deze keer :-)

Tot slot, heel erg bedankt voor het posten van de spelletjeskasten. Ik ben momenteel op zoek naar eentje want ik heb nu 50 spellen bovenop de 5x5 expedit liggen (die zelf vol boeken staat). En de bovenste komen nu te hoog te liggen, zodat het er eens van zal komen dat het allemaal op de grond kletst als ik een spel er uit neem. Dus ofwel koop ik een kast voor spellen, ofwel een kast voor boeken en de spellen in de expedit. Nog te bekijken. Maar door de foto's heb ik wel al een idee van wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:43:

[...]

Pimp my penguin, mooi! Wordt die klei helemaal hard dan??
Na een half uurtje in de oven wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54

Wij hadden dit spel ook net voor het weekend binnen, net als Keyflower, maar daar nog niet aan toegekomen. Gisteren dus ons eerste potje CoB gespeeld (2p). Ik moet zeggen dat wij het in het begin ook vrij complex vonden overkomen, maar de handleiding konden we toch na een aantal rondes al wegleggen, omdat alles ook duidelijk op het speelveld/fiches aangegeven staat.

In dit potje hebben we vrij onafhankelijk van elkaar gespeeld en elkaar nog niet echt geblokt, dat komt de volgende potjes denk veel meer >:) . Dan zullen er ook wat "betere" strategieen toegepast worden denk ik. Vriendin uiteindelijk gewonnen met 190 vs 175 (maar ook wij hebben aantal keer de verkeerde pion gebruikt 8)7).

Op BGG zie ik voor dit spel een aantal posts voorbij komen met mensen die mooie katoenen zakjes hebben in verschillende kleuren (voor elk type fiche de juiste kleur). Iemand toevallig een idee waar ik zoiets zou kunnen bestellen/halen in NL? Dat zou het opzetten een stuk simpeler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Keyflower is ook zon spel voor mij. Ik vind het geweldig leuk, maar zeker in het begin lukte het bijna niet om te winnen. Ondertussen ben ik er voort redelijk goed in. (i.v.m. andere mensen bij mij op de club. geen idee hoe goed die maatstaaf is :P )

Ben wel benieuwd op welke tegel je aan het bieden was.
Want ik durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat als je met 6 meeples op een tegel in de herfst word overboden, dat er een grote kans is dat jullie iets fout doen :P Ofwel aan hoeveel waarde je aan een meeple hecht (want die ben je dus kwijt voor de winter, en daarin heb je ze over het algemeen nodig voor punten) Ofwel jullie komen veel te gemakkelijk aan meeples.

Meestal kom je in de herft op 2 a 3 meeples* max om te bieden, en genoeg tegels die voor 1 weggaan. Ik gebruik die meeples liever om iets uit te voeren wat punten oplevert, dan om een tegel te krijgem

*Das 2 of 3 spelers. misschien dat het opschaalt bij 5 of 6, maar het lijkt me niet eigenlijk.
heiders schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:50:
[...]
Op BGG zie ik voor dit spel een aantal posts voorbij komen met mensen die mooie katoenen zakjes hebben in verschillende kleuren (voor elk type fiche de juiste kleur). Iemand toevallig een idee waar ik zoiets zou kunnen bestellen/halen in NL? Dat zou het opzetten een stuk simpeler maken.
Tijdje geleden ook naar gezocht in NL, niet echt kunnen vinden.
Mocht jij ze wel vinden zou een linkje gewaardeerd worden :)

Overigens. Burgten,boten,mijnen zijn altijd hetzelfde. Dus die kun je in principe gewoon bijelkaar in de doos gooien (die inlay werkt goed !) .

Ik heb het de afgelopen weken nu diverse keren gespeeld, blijft leuk. Maar ik begin me wel een beetje af te vragen hoeveel invloed je nu zelf hebt, en hoeveel bepaald word door het bord en de dobbelstenen.

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 04-04-2016 12:47 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
heiders schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:50:
Je vindt ze wel hier en daar, ik denk dat de Pipoos-knutselwinkels wel iets hebben, maar meestal kosten ze dan enkele euro's het stuk. Dan kun je beter even langs het Duitse Spielematerial checken, daar kosten ze 1 of 1,5 euro. Je moet er wel nog verzendkosten bij rekenen.

Die firma heeft ook altijd een stand in Essen, zo eentje waar je niet langs kan zonder iets te kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Voor veel vrienden en familie zijn games als TTR, Stone Age en Pandemie ideale gateway games. Daar wil ik denk ik Kingdom Builder aan gaan toevoegen.

Is het dan voldoende om te beginnen met alleen het origineel? Ik twijfel om er direct een expansion bij te halen namelijk (Nomads of Crossroads) om de replayablity direct wat te verhogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
heuveltje schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:34:
[...]

Ben wel benieuwd op welke tegel je aan het bieden was.
Want ik durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat als je met 6 meeples op een tegel in de herfst word overboden, dat er een grote kans is dat jullie iets fout doen :P Ofwel aan hoeveel waarde je aan een meeple hecht (want die ben je dus kwijt voor de winter, en daarin heb je ze over het algemeen nodig voor punten) Ofwel jullie komen veel te gemakkelijk aan meeples.
Het was de boot waarmee je een upgrade in elke resource kon doen (resources als wildcard bij upgrades). Daarnaast hadden zowel mijn vriendin als ik in ons eigen dorpje een vrij sterke resource bron die al meteen was opgewaardeerd (1 puppeke voor 3 x hout), dus zouden we hiermee in de laatste ronde goed kunnen scoren en had ik ook een 6 move + 2 upgrade tegel.
Hoe dan ook, een biedingsoorlog is altijd leuk, maar uiteraard geen goed idee. Uiteindelijk pakte het nieteens heel slecht uit, want ik had de volgende ronde 8 gele puppekes.
HellPunk schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:57:
[...]

Je vindt ze wel hier en daar, ik denk dat de Pipoos-knutselwinkels wel iets hebben, maar meestal kosten ze dan enkele euro's het stuk. Dan kun je beter even langs het Duitse Spielematerial checken, daar kosten ze 1 of 1,5 euro. Je moet er wel nog verzendkosten bij rekenen.

Die firma heeft ook altijd een stand in Essen, zo eentje waar je niet langs kan zonder iets te kopen :).
Ik heb op ebay ooit een giga berg kleine zakjes in diverse kleuren besteld. Allerlei soorten materiaal, sommige fijner dan andere, maar het merendeel (*een stuk of 20) is nu wel bij diverse spellen in gebruik.
Ik durf zo niet meer te zeggen wat de zoekterm was, maar ze zijn vergelijkbaar of iets groter dan een normaal formaat zakje waar bijv. een zonnebril in komt.

Edit - zoiets dus (hurray for purchase history!): http://tinyurl.com/zakjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:20:
Voor veel vrienden en familie zijn games als TTR, Stone Age en Pandemie ideale gateway games. Daar wil ik denk ik Kingdom Builder aan gaan toevoegen.

Is het dan voldoende om te beginnen met alleen het origineel? Ik twijfel om er direct een expansion bij te halen namelijk (Nomads of Crossroads) om de replayablity direct wat te verhogen :).
Waarom zou je? De base game is hier na een keer of 7 spelen voorlopig nog niet op, en de expansions lopen doorgaans niet weg. Tenzij je nú een superdeal krijgt of iets out of print dreigt te raken is er w.m.b. geen reden om een expansion te kopen voor een spel waarvan je nog niet weet of je het wel leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Er is laatst ook weer een kickstarter geweest. Daar zou je ineens de Big Box met alle uitbreidingen kunnen kopen als je ze een mail stuurt. Zie ook de laatste update.
Ben je wel ineens $150,- kwijt en je moet tot november wachten. ;)

Maar ben het ook wel eens met Wormaap. Expansions zijn relatief makkelijk te krijgen en vrij goedkoop. Zou eerst de base aanschaffen of eens kijken naar een versie als deze: http://www.amazon.de/Quee...rweiterung/dp/B009LEV12M/
Praktisch taal onafhankelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door MADG0BLIN op 04-04-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik zou voor weinig gewoon het basisspel kopen bij amazon.de. Het is spel is bijna helemaal taalonafhankelijk, hoewel ik niet weet hoe duur hij in NL is.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mooi! Dan beginnen we gewoon met het basisspel.

Vroeg het me alleen af, omdat er sommige games zijn die toch wel een uitbreiding nodig hebben en er echt beter van worden. En ik dacht dat jullie er volgens mij allemaal wel ervaring mee hebben :).

Dat de game me / ons wel ligt is me wel duidelijk. Hij stond alleen niet hoog genoeg op de wishlist om hem te kopen. Maar mijn verjaardag komt eraan, dus dan ga ik weer wat leuke games op de kop tikken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
A&A Miniatures Map Pack was binnen, verder 2 starters uit een stoffig magazijn bij een gameshop gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/rmkwfo.jpg

Gisteravond al wat proefpotjes gespeeld met de 2 boosters en de starterpack (heb er nog 1 maar die laat ik dicht voorlopig, verkoop hem wellicht door)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/bebx9s.jpg
Proefpotje met 45 punten

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28btds8.jpg
Tank only skirmish

Heb nog 125 miniatures onderweg via ebay, maar die hangen volgens USPS tracking al 6 dagen bij de NL douane "waiting for customs clearance":(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:29:
Mooi! Dan beginnen we gewoon met het basisspel.

Vroeg het me alleen af, omdat er sommige games zijn die toch wel een uitbreiding nodig hebben en er echt beter van worden. En ik dacht dat jullie er volgens mij allemaal wel ervaring mee hebben :).

Dat de game me / ons wel ligt is me wel duidelijk. Hij stond alleen niet hoog genoeg op de wishlist om hem te kopen. Maar mijn verjaardag komt eraan, dus dan ga ik weer wat leuke games op de kop tikken :).
Als je de Big Box voor een leuke prijs vindt (bvb. de prijs van het basisspel + 1 uitbreiding) kun je die nog overwegen, maar met het basisspel alleen kom je inderdaad al een heel eind. En als je er toch op uitgekeken raakt is één uitbreiding alweer voldoende om een hoop nieuwe variatie brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
_Anvil_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:26:
A&A Miniatures Map Pack was binnen, verder 2 starters uit een stoffig magazijn bij een gameshop gehaald:

[afbeelding]

Gisteravond al wat proefpotjes gespeeld met de 2 boosters en de starterpack (heb er nog 1 maar die laat ik dicht voorlopig, verkoop hem wellicht door)

[afbeelding]
Proefpotje met 45 punten

[afbeelding]
Tank only skirmish

Heb nog 125 miniatures onderweg via ebay, maar die hangen volgens USPS tracking al 6 dagen bij de NL douane "waiting for customs clearance":(
Ziet er echt onwijs gaaf uit, maar zulke gameplay is niet echt aan mij besteed. Maar wel erg mooi zo O+
HellPunk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:06:
[...]

Als je de Big Box voor een leuke prijs vindt (bvb. de prijs van het basisspel + 1 uitbreiding) kun je die nog overwegen, maar met het basisspel alleen kom je inderdaad al een heel eind. En als je er toch op uitgekeken raakt is één uitbreiding alweer voldoende om een hoop nieuwe variatie brengen.
We beginnen met de basis en kopen voor de bespaarde centen een andere game erbij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En Kingdom Builder is volgens mij ook heel betaalbaar op te pikken in Essen, meestal staan daar wel 1 of 2 Queengames stands die vrij goedkoop zijn. Kan je de nodige eurootjes schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

TERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:47:
En Kingdom Builder is volgens mij ook heel betaalbaar op te pikken in Essen, meestal staan daar wel 1 of 2 Queengames stands die vrij goedkoop zijn. Kan je de nodige eurootjes schelen.
Ik zou het bij Amazon.de proberen en dan neem je meteen Istanbul ook mee :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ViNcE schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:00:
[...]

Ik zou het bij Amazon.de proberen en dan neem je meteen Istanbul ook mee :)
Istanbul in 't Duits.... ik weet niet, er zit niet zo gek veel taal in, maar als je ooit de uitbreiding erbij wilt hebben dan is het niet heel handig om een Duitse versie te hebben (gezien daar wel wat meer kaartjes met tekst inzitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Istanbul is juist tweetalig. Kingdombuilders heeft alleen die missie kaartjes waar tekst op staat. Dat is jammer, maar het scheelt wel €17 met de NL versie.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De Istanbul die ik heb is volledig Nederlands (net als de uitbreiding). Misschien dat dat dan een andere versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

TERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:06:
De Istanbul die ik heb is volledig Nederlands (net als de uitbreiding). Misschien dat dat dan een andere versie is.
Zie het plaatje. Engels/Duits en maar €23! En Istanbul is echt een heel leuk spel, ik vind het leuker dan Kingdom Builder.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik koop mijn games het liefst gewoon bij de lokale gameshop in Breda. Ik steun graag die winkel, waar iemand met echte passie en verstand van het spellenwereldje die winkel probeert te runnen in deze toch al moeilijke tijd voor fysieke winkels. Als dit nou € 20,- per game zou schelen, dan moet ik er goed over nadenken :o. Maar de prijzen van de spellen in die winkel liggen maar enkele euro's boven de webshopprijzen. Of soms zelfs eronder. Castles of Burgundy was niet te krijgen daar, dus die wel online gekocht uiteindelijk.

Plus; Als een game Nederlandstalig (of meertalig met NL erbij) te krijgen is (en nodig is voor ingame gebruik zoals kaarten, opdrachten, events etc.), dan wil ik hem ook in die taal hebben. Istanbul ook dus :). Dit zorgt voor een hogere doelgroep in mijn eigen kringen. Zeker met mijn (schoon)familie is Nederlands wel the-way-to-go. Engelse taal gaat bij sommige games nog wel, maar ik ga niet met hoesjes of plakplaatjes werken over kaarten om maar een spel te kopen. Ik beheers Duits goed, maar de rest niet en ik heb geen zin om als tolk te gaan werken :).

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-04-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Zelf heb ik een meertalige (sowieso NL, DE en EN, maar volgens mij nog meer) voor een tientje (of 15€) opgepikt in Essen. Inderdaad bij de Queen Games stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Istanbul is zeker een aanrader. Heb 'm gespeeld met mensen die niet echt boardgamers waren, maar die hadden 'm vrij snel door (als je eenmaal weet wat welke tegel doet kom je een heel eind :P), en de meesten vonden het een erg leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik kijk altijd op BGG of een spel language independent is. Dat scheelt gewoon heel veel (€17 op Kingdom Builder dus). Maar ik snap dat het sterk afhankelijk is met wie je speelt, dat is gelukkig voor mij geen probleem. Mijn meeste spellen zijn in het Engels of taal onafhankelijk. Eclipse, Jaipur, Istanbull, Hanabi en vast nog veel meer.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:03:
[...]

Istanbul in 't Duits.... ik weet niet, er zit niet zo gek veel taal in, maar als je ooit de uitbreiding erbij wilt hebben dan is het niet heel handig om een Duitse versie te hebben (gezien daar wel wat meer kaartjes met tekst inzitten).
De uitbreiding ken ik
TERW_DAN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:37:
Istanbul is zeker een aanrader. Heb 'm gespeeld met mensen die niet echt boardgamers waren, maar die hadden 'm vrij snel door (als je eenmaal weet wat welke tegel doet kom je een heel eind :P), en de meesten vonden het een erg leuk spel.
Idem

De uitbreiding ken ik niet. (ligt al maanden in de kast bij de club, nog steeds niet uitgezocht hoe het werkt :X )Maar ik geloof niet dat er tekst in het origieel zit, dus die zou je in elke taal kunnen kopen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In het origineel heb je alleen tekst op de namen van de tegels (maar dat is niet zo heel spannend, want die onderscheiden zich toch wel door icoontjes).
In de uitbreiding heb je gildekaarten die je beurt vervangen door een actie die op dat kaartje staat beschreven. Nu is mijn Duits niet echt goed, dus dat lijkt mij lastig. Nu zou je ook een Engelse/Duitse basis kunne mixen met een Nederlandse uitbreiding, al lijkt me dat wat raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Istanbul is inderdaad een hele leuke, wel wat complexer dan Kingdom Builder. Ik heb het voor 15 euro op de kop getikt op Essen twee jaar geleden, van een handelaar die blijkbaar van zijn voorraad afwilde, want op andere plekken kostte het toen 20 euro of meer meer.

Ik weet uit ervaring dat je die verschillende taalversies in de gaten moet houden. Ik heb vorig jaar (ook in Essen) voor een leuke prijs Castle Panic gekocht - bleek het de Duitse versie te zijn. Helemaal niet erg, want er zitten in het hele spel maar enkele woorden tekst. Helaas blijken de uitbreidingen nooit in het Duits uitgebracht te zijn, dus als we die ooit kopen zitten we met een Duits-Engels spel... First world problem, maar toch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:08
Zomdag voor het eerst begonnen met een gropje in heel Europa met D&D. Starterset was behoorlijk leuk om te doen (of iig de eerste sessie), dus zeker wel iets om nog wat meer sessies te doen.

Overigens ook begonnen met volgen van Critical Role, voice actors die D&D spelen, luistert/kijkt er lekker weg tot nu toe in ieder geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
En uiteraard kan ik hier niet posten dat ik naar Chaos in the Old World op zoek ben zonder ineens een DM'etje te krijgen :+
En met dank aan een vriendelijke medetweaker heb ik'm nu voor een acceptabele prijs in de kast staan. Hopelijk krijgt'ie hier meer speeltijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 10:29
Akaendra schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:23:
Zomdag voor het eerst begonnen met een gropje in heel Europa met D&D. Starterset was behoorlijk leuk om te doen (of iig de eerste sessie), dus zeker wel iets om nog wat meer sessies te doen.

Overigens ook begonnen met volgen van Critical Role, voice actors die D&D spelen, luistert/kijkt er lekker weg tot nu toe in ieder geval :)
(Mede critter, hallo!!! :w )

Net pas begonnen met Critical Role? Jaloers... je hebt nog 47 afleveringen te gaan :P
Ik ben helaas al helemaal bij, maar gelukkig is het weer donderdag en gaan ze vanavond weer verder.

Zelf vanavond ook weer verder met onze campaign. Ik ben de DM voor Hoard of the Dragon Queen, en ondanks dat ik met 4 beginnelingen speel, hebben we al aardig wat hilarische momenten gehad :P

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb ooit eens een Shadowrun sessie gehad, wat ik erg leuk vond. Ik heb een paar vrienden waarvan ik vermoed dat ze zoiets ook wel leuk vinden, maar dat het nog net een stapje te ver is richting complete geek-dome. Hebben jullie nog tips om daar eens wat aan te doen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:08
BSTNjitRam schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:13:
[...]

(Mede critter, hallo!!! :w )

Net pas begonnen met Critical Role? Jaloers... je hebt nog 47 afleveringen te gaan :P
Ik ben helaas al helemaal bij, maar gelukkig is het weer donderdag en gaan ze vanavond weer verder.

Zelf vanavond ook weer verder met onze campaign. Ik ben de DM voor Hoard of the Dragon Queen, en ondanks dat ik met 4 beginnelingen speel, hebben we al aardig wat hilarische momenten gehad :P
Episode 5 al op dit moment, Nog veel te gaan.
Heb ze wel eens langs zien komen op twitch en dat was altijd wel interessant, dus nu ook echt gaan volgen. Best geinig dat een private game session van die mensen ook echt een ding is geworden, en dta er vooral lovend over wordt gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Laatst online: 10:29
MrVegeta schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:16:
Ik heb ooit eens een Shadowrun sessie gehad, wat ik erg leuk vond. Ik heb een paar vrienden waarvan ik vermoed dat ze zoiets ook wel leuk vinden, maar dat het nog net een stapje te ver is richting complete geek-dome. Hebben jullie nog tips om daar eens wat aan te doen?
Beste is denk ik gewoon een keer proberen. Of ze eens een aflevering Critical Role laten kijken ;)
Je zou een starterset kunnen halen en die kunnen spelen. Zit voor zover ik weet een uitgewerkt scenario in om het de Dungeon Master makkelijk te maken en voorgegenereerde characters zodat de spelers meteen kunnen spelen. Vooral de vrijwel absolute vrijheid benadrukken, je kan zowat alles proberen (of het lukt is een tweede ;))

Als dat bevalt kan je kijken naar het "echte" werk. Met zelf verzonnen characters, background stories, etc. In DnD 5th edition is een hoop gestreamlined waardoor het makkelijker is dan in 3.5. Vooral de hulp bij je background daarin is een welkome verbetering voor spelers die moeite hebben zelf een background te verzinnen.

Ik kan het alleen maar aanraden, zijn echt enorm leuke avonden die je daarmee krijgt :)
Akaendra schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:20:
[...]
Episode 5 al op dit moment, Nog veel te gaan.
Heb ze wel eens langs zien komen op twitch en dat was altijd wel interessant, dus nu ook echt gaan volgen. Best geinig dat een private game session van die mensen ook echt een ding is geworden, en dta er vooral lovend over wordt gesproken :)
Ik was sceptisch van te voren. Hoe kon zoiets volgen nou interessant zijn... Maar na 1 aflevering meteen compleet hooked en binnen no time was ik door de 20 afleveringen die er toen waren. Zelfs een keer live gekeken, maar dat is toch wel een flinke kluif (4u 's nachts opstaan...)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Voor de fans van abstracts: Pyramid Arcade van Looney Labs zit op Kickstarter. Het slechte nieuws: met shipping costs van 45 dollar wordt het wel érg duur. De makers geven zelf al aan dat backers buiten de US beter wachten op retail en dat ga ik dus doen, ik heb alleen 5 dollar gebackt voor de nieuwe piramideset.

De piramides van Looney Labs vormen de basis van een groot aantal abstracte spellen. Normaal moet je alles per spel los kopen, maar Pyramid Arcade is een verzamelbox met alle piramides en componenten die je nodig heb om 22 verschillende spellen te kunnen spelen.

Ik ben al tijden aan het wachten om de piramides in Europa te kunnen kopen, want blijkbaar mochten ze niet commercieel ingevoerd worden. Je kon ze alleen krijgen door als consument in de US te bestellen, maar dan zat je natuurlijk meteen met hoge verzendings- en douanekosten. Met deze box gaat het dus hopelijk eindelijk lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zag 'm net op kickstarter, leek me wel interessant, maar hij wordt wel erg duur op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Heeft iemand hier ervaring met het spel Lewis & Clark? Sprong er bij mij weer uit als leuke game met een interessant thema.

[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-04-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:28:
Ik zag 'm net op kickstarter, leek me wel interessant, maar hij wordt wel erg duur op deze manier.
Als het goed is zou het na release ook in Europa vlot verkrijgbaar moeten zijn. Blijkbaar was dat vroeger moeilijk omdat de piramides niet door de CE-keuring raakten wegens te gevaarlijk voor kinderen - daarom zijn de toppen van de piramides nu afgerond 8)7
StealthyPeanut schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:08:
Heeft iemand hier ervaring met het spel Lewis & Clark? Sprong er bij mij weer uit als leuke game met een interessant thema.
Wel gezien, leek me inderdaad een interessant spel maar ik had het gevoel dat het thuis niet op tafel zou komen. Ik ben nu aan het kijken naar Gold West, maar die is in Europa nog niet uitgegeven voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
_Anvil_ schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:26:

Usps tracking hield op na de douane vrijgave.. dus ff bij PostNL geinformeerd..

Return to sender .. foutje in adres waarschijnlijk...dus mn miniaturen zijn weer 2 weken onderweg naar de VS..

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zit in mijn collectie, staat ook ergens in mijn persoonlijke top 10 :)
Ik heb die denk ik een keer of 10 gespeeld ondertussen.

Meeste mensen vonden hem leuk. Maar degene die hem niet leuk vonden, vonden hem ook echt niet leuk :P. Het is een redelijk zwaar spel, en duurt met zijn 4en ook wel snel minimaal 2 uur.

Wel zit er niet echt een catch-up mechanisme in, dus soms weet je halverwege al wie er gaat winnen.
Mede daarom speel ik een potje vaker een raceje tegen mijn eigen dan tegen de anderen. En door de random verdeling van de kaarten zal elk potje ook behoorlijk anders spelen.

Mocht het thema je aanspreken, maar de zwaarte of lengte je tegenvallen. Kijk ook eens naar de dobbelsteen versie daarvan. Heel erg hetzelfde thema, klein beetje hetzelfde gevoel, maar veel lichter en korter.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 08-04-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
_Anvil_ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:54:
[...]

Return to sender .. foutje in adres waarschijnlijk...dus mn miniaturen zijn weer 2 weken onderweg naar de VS..

Nog een reden dat ik het liefst alles gewoon in eigen land of buurlanden bestel :-( .

Kut voor je Anvil! Balen zeg. :|
HellPunk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:25:
[...]
Wel gezien, leek me inderdaad een interessant spel maar ik had het gevoel dat het thuis niet op tafel zou komen. Ik ben nu aan het kijken naar Gold West, maar die is in Europa nog niet uitgegeven voor zover ik kan zien.
Het is een wat complexere game, maar het thema spreekt me erg aan, het spel ziet er geweldig uit en na het bekijken van een Runthrough heeft het spel mijn serieuze wel gewekt! Zeker één voor op de wishlist (welke maar blijft groeien :o ). Ik hou ervan als er in een game moeite is gedaan om de onderdelen, kaarten en bord het thema te laten ademen O+ O+ .

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-04-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ach ja, wellicht een kans. Verkoper is Top seller op eBay met alleen maar goede beoordelingen, wellicht kan ik een deal met hem maken om te cancellen. Nog een maand wachten lijkt me niet acceptabel.

125 mini's van 5 verschillende facties (met alle voertuigen in de oude, afwijkende schaal hoorde ik later), was achteraf niet de slimste aankoop wellicht.

[ Voor 3% gewijzigd door _Anvil_ op 08-04-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
heuveltje schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:04:
[...]

Zit in mijn collectie, staat ook ergens in mijn persoonlijke top 10 :)
Ik heb die denk ik een keer of 10 gespeeld ondertussen.

Meeste mensen vonden hem leuk. Maar degene die hem niet leuk vonden, vonden hem ook echt niet leuk :P. Het is een redelijk zwaar spel, en duurt met zijn 4en ook wel snel minimaal 2 uur.

Wel zit er niet echt een catch-up mechanisme in, dus soms weet je halverwege al wie er gaat winnen.
Mede daarom speel ik een potje vaker een raceje tegen mijn eigen dan tegen de anderen. En door de random verdeling van de kaarten zal elk potje ook behoorlijk anders spelen.

Mocht het thema je aanspreken, maar de zwaarte of lengte je tegenvallen. Kijk ook eens naar de dobbelsteen versie daarvan. Heel erg hetzelfde thema, klein beetje hetzelfde gevoel, maar veel lichter en korter.
Ah kijk, top10 materiaal :).
Qua zwaarte; Dat dacht ik al inderdaad. Ik heb op dit moment al genoeg gateway games (TTR, Stone Age, Machi Koro, Pandemic) en daar komen er nog twee bij binnenkort; Kingdom Builder en Formula D.

Daar past wat mij betreft dan wel weer een iets zwaardere game tussen met een geweldig aansprekend en leuk thema om de collectie uit te breiden. Maar hij zal inderdaad niet voor iedereen zijn, dat geloof ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Daar is toch ook een dice game van? Misschien ook leuk om naar te kijken.

*edit*
Gevonden: Discoveries.

[ Voor 11% gewijzigd door ViNcE op 09-04-2016 15:15 ]

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gisteren weer een leuke sessie gehad met in totaal 7 uit de vriendengroep.
Flux om mee te starten, vervolgens 2 potjes Bang gespeeld, 2 potjes Salem en om af te sluiten Jungle Speed, al met al een fijne speelsessie met veel deceptie :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Hier gisteravond ook weer lekker gespeeld. Ik riep dat ik zin had in Agricola, Brass of Through the Ages. Vriendin had van die drie de meeste zin in TtA, dus die is het geworden. Ons eerste potje met alle regels en alle ages :)
We zijn uiteindelijk een uur of vier beziggeweest, waarna vriendinlief me met 223 tegen 215 punten versloeg. Waarin het letterlijk op de laatste kaart die omgedraaid werd aankwam :(
TtA is echt een waanzinnig gaaf spel. Je ziet je beschaving door het spel heen groeien en evolueren. Toen ik mijn vriendin de oorlog verklaarde en vervolgens Leonardo Da Vinci verving door Napoleon als leider van mijn rijk voelde het echt even alsof mijn imperium zich op oorlog was aan het voorbereiden :)
Verder kwam mijn engine dus weer nét te laat op gang. Vriendin was aardig uitgelopen, en toen ik haar eindelijk in had gehaald was het spel voorbij en kwamen er wat event-kaarten voorbij waar zij nog flink mee scoorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Weer een leuk spellenweekend gehad! TLDR: spellentitels in het vet >:)

Vrijdag begon met Two by Two met vrouw- en dochterlief. Blijft een geinig spelletje dat met onze aangepaste regels ook nog eens lekker vlot speelt. Daarna nog een potje Keltis en Jaipur en toen was 't tijd voor de spellenavond!

Mijn zus was er deze keer niet bij en dan spelen we meestal Ticket to Ride. Toen ik opmerkte dat we United Kingdom nog steeds niet gespeeld hadden moest deze natuurlijk op tafel komen. TTR United Kingdom zit in een map pack samen met Pennsylvania, deze hadden we wel al vaker gespeeld (en leuk bevonden).

De UK-map is verdeeld in vier delen: Engeland, Wales, Schotland en Ierland+Frankrijk. Aan het begin van het spel kun je alleen routes van 1 of 2 treintjes bouwen en alleen binnen Engeland. Wil je langere routes bouwen of buiten Engeland gaan, dan moet je hiervoor vergunningen kopen. Die heb je ook nodig om ferries te bouwen, maar je hebt nog een hoop andere kaarten die je bepaalde voordelen geven zoals bonuspunten op het einde van het spel.

Ik vreesde een beetje dat het iets te complex ging zijn om zowel op je routes te letten als de juiste vergunningen te pakken te krijgen, maar dat bleek heel erg vlot te gaan. De map lijkt zo ontworpen dat er veel minder geblokkeerd kan worden, er is altijd wel een snelle omweg. Zo kun je je echt concentreren op routes bouwen en de juiste vergunningen krijgen.

Uiteindelijk werd het een erg spannende eindafrekening: we stonden op vier punten van mekaar, maar mijn vrouw had een bonuskaart waardoor ze 2 punten extra per afgewerkt ticket kreeg en dat gaf de doorslag. Ik denk dat deze map wel eens mijn favoriet zou kunnen worden - als anglofiel ben ik dat ook wel aan mezelf verplicht :)

Op zondag hebben we eerst ons spelletje Orléans afgewerkt - dat spel is meteen tot nieuwe favoriet gekroond! Daarna heb ik mijn Big Box van El Grande naar beneden gehaald, want die stond al sinds Kerstmis stof te vergaren. Daar hebben we dan nog de eerste drie beurten van gespeeld en ook dat viel erg in de smaak, hopelijk kunnen we vanavond verder spelen!
_Anvil_ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:54:
[...]
Dat zuigt inderdaad. Ik heb ooit een pakket retour zien gaan omdat een of ander computersysteem in New York de letter è in mijn adres vernaggelde naar een hoop onzinkarakters waardoor UPS in Brussel het pakket retour stuurde naar de VS. Gelukkig was de afzender zo vriendelijk om gratis een nieuw pakket op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Klinkt goed allemaal! Vanwege drukte vorige week 's avonds en dit weekend weinig gespeeld. Gisteren nog solo de eerste 3 phases van Castles of Burgundy gedaan om het spel beter te leren kennen. Toch wel fijn om alleen zo op je gemak de mechanics, regels, uitzonderingen etc. etc. te leren zodat het uitleggen volgende keer lekker soepel gaat :).

Vanavond denk ik Le Havre uit proberen solo. Teveel spellen en te weinig tijd...... :'(
HellPunk schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:31:
Weer een leuk spellenweekend gehad! TLDR: spellentitels in het vet >:)

Vrijdag begon met Two by Two met vrouw- en dochterlief. Blijft een geinig spelletje dat met onze aangepaste regels ook nog eens lekker vlot speelt. Daarna nog een potje Keltis en Jaipur en toen was 't tijd voor de spellenavond!

Mijn zus was er deze keer niet bij en dan spelen we meestal Ticket to Ride. Toen ik opmerkte dat we United Kingdom nog steeds niet gespeeld hadden moest deze natuurlijk op tafel komen. TTR United Kingdom zit in een map pack samen met Pennsylvania, deze hadden we wel al vaker gespeeld (en leuk bevonden).

De UK-map is verdeeld in vier delen: Engeland, Wales, Schotland en Ierland+Frankrijk. Aan het begin van het spel kun je alleen routes van 1 of 2 treintjes bouwen en alleen binnen Engeland. Wil je langere routes bouwen of buiten Engeland gaan, dan moet je hiervoor vergunningen kopen. Die heb je ook nodig om ferries te bouwen, maar je hebt nog een hoop andere kaarten die je bepaalde voordelen geven zoals bonuspunten op het einde van het spel.

Ik vreesde een beetje dat het iets te complex ging zijn om zowel op je routes te letten als de juiste vergunningen te pakken te krijgen, maar dat bleek heel erg vlot te gaan. De map lijkt zo ontworpen dat er veel minder geblokkeerd kan worden, er is altijd wel een snelle omweg. Zo kun je je echt concentreren op routes bouwen en de juiste vergunningen krijgen.

Uiteindelijk werd het een erg spannende eindafrekening: we stonden op vier punten van mekaar, maar mijn vrouw had een bonuskaart waardoor ze 2 punten extra per afgewerkt ticket kreeg en dat gaf de doorslag. Ik denk dat deze map wel eens mijn favoriet zou kunnen worden - als anglofiel ben ik dat ook wel aan mezelf verplicht :)

Op zondag hebben we eerst ons spelletje Orléans afgewerkt - dat spel is meteen tot nieuwe favoriet gekroond! Daarna heb ik mijn Big Box van El Grande naar beneden gehaald, want die stond al sinds Kerstmis stof te vergaren. Daar hebben we dan nog de eerste drie beurten van gespeeld en ook dat viel erg in de smaak, hopelijk kunnen we vanavond verder spelen!
Klinkt alsof de bordspellen bij jullie thuis met regelmaat op tafel komen zo :). Leuk! Hebben jullie ook een beetje dezelfde smaak?

[ Voor 76% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-04-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:35:
[...]
Klinkt alsof de bordspellen bij jullie thuis met regelmaat op tafel komen zo :). Leuk! Hebben jullie ook een beetje dezelfde smaak?
Het begint beter en beter te lukken, we maken er de laatste weken ook echt tijd voor en we hebben nu ook enkele spellen die iedereen graag wil spelen. Mijn zoon heeft nu ook de klik gemaakt naar wat ingewikkeldere spellen zoals Orléans, die kunnen we nu dus met z'n drieën spelen en dat is meestal leuker dan twee spellen met twee.

Met de spellengroep spelen we meestal iets eenvoudigers. Castles of Burgundy is wel de max aan complexiteit, maar meestal kiezen we toch voor iets lichters omdat niet iedereen op vrijdagavond evenveel zin heeft in een brainburner :). Mijn zus speelt graag dingen met dobbelstenen en mijn moeder is de absolute TTR-fanaat.

Mijn vrouw is niet zo fan van dingen waarbij veel geluk gemoeid is, maar op vrijdagavond speelt ze wel alles met plezier mee - de spellen waarbij meer strategie te pas komt houden we dus voor een ander moment. En ik ben het bindmiddel: ik speel echt alles graag, ik zou gerust de hele zaterdag en zondag aan spellen kunnen besteden :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wel, daar gaat het Kickstarter-virus weer: Cat Box, een licht kaartspelletje over katten in dozen O+ . One Zero One van dezelfde maker is uitstekend, dus voor mij is 't een no-brainer, zeker voor nog geen 15 euro shipped.

Ik zit nog te twijfelen of ik Matcha zou toevoegen. Het lijkt me wel interessant, maar wij zijn niet zo voor spellen die steunen op hidden trackable information - we hebben het meestal al druk genoeg met op onze eigen kaarten te letten om te onthouden wat onze tegenstander al gespeeld heeft :)

Gisteren zijn ook de ontbrekende componenten van Twigs aangekomen, dat hoop ik vanavond te kunnen spelen als ons potje El Grande afgewerkt is :) .

[ Voor 21% gewijzigd door HellPunk op 13-04-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:06:
[...]

Het begint beter en beter te lukken, we maken er de laatste weken ook echt tijd voor en we hebben nu ook enkele spellen die iedereen graag wil spelen. Mijn zoon heeft nu ook de klik gemaakt naar wat ingewikkeldere spellen zoals Orléans, die kunnen we nu dus met z'n drieën spelen en dat is meestal leuker dan twee spellen met twee.

Met de spellengroep spelen we meestal iets eenvoudigers. Castles of Burgundy is wel de max aan complexiteit, maar meestal kiezen we toch voor iets lichters omdat niet iedereen op vrijdagavond evenveel zin heeft in een brainburner :). Mijn zus speelt graag dingen met dobbelstenen en mijn moeder is de absolute TTR-fanaat.

Mijn vrouw is niet zo fan van dingen waarbij veel geluk gemoeid is, maar op vrijdagavond speelt ze wel alles met plezier mee - de spellen waarbij meer strategie te pas komt houden we dus voor een ander moment. En ik ben het bindmiddel: ik speel echt alles graag, ik zou gerust de hele zaterdag en zondag aan spellen kunnen besteden :*) .
Leuk! Ik heb nog geen kinderen, maar mochten deze ooit komen dan kijk ik wel echt uit naar zulke weekenden. Lekker met het gezin een bordspel op tafel krijgen en samen spelen :). Vanaf welke leeftijd is het bij jullie een beetje gelukt om samen een "echt" spel te spelen samen?

Daardoor probeer ik nu vaak een spel op tafel te krijgen voor ons samen, maar dat is toch moeilijker dan ik had verwacht. Wat mij betreft spelen we het elke avond en elke dag in het weekend, maar mijn vriendin heeft het virus nog niet echt zoals ik dat wel heb :D.

Mijn vriendengroep komt 24-4 weer langs voor een bordspellendag. Laatste keer TTR en Pandemic gespeeld, maar ik wil proberen om deze keer ook Stone Age, 7 Wonders en wellicht Kingdom Builder (als die dan binnen is) op tafel te krijgen. Veel zwaarder dan dat moet het niet gaan worden denk ik. Hoewel Castles o.B. ook nog wel gaat lukken.

Veel geluk ligt mij ook niet zo, maar een combinatie vind ik geweldig. Bijvoorbeeld hoe CoB dit invult of Kingdom Builder. Geluk hebben met de dobbel of kleur kaart, maar je kan er in 90% van de gevallen nog een goede beurt van maken door goed over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Mijn oudste nichtje is 9 (bijna 10) en bij haar beginnen de serieuzere spellen nu wat beter te lukken. Engels is nog wat lastig natuurlijk, maar het is een slimme dus over een paar jaar zal dat ook wel vlekkeloos gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:01:
[...]
Leuk! Ik heb nog geen kinderen, maar mochten deze ooit komen dan kijk ik wel echt uit naar zulke weekenden. Lekker met het gezin een bordspel op tafel krijgen en samen spelen :). Vanaf welke leeftijd is het bij jullie een beetje gelukt om samen een "echt" spel te spelen samen?
We zijn met de twee kinderen vanaf een jaar of vier begonnen (dochter wordt nu zes, zoon is negen). Spellen zoals Bunny Hop, Monza en Click zijn ideaal om mee te starten omdat die werken met kleuren en afbeeldingen, dingen die ze op die leeftijd wel kennen. Daarna zijn we overgeschakeld op Carcassonne Junior, Bloqs, Two by Two, ... : spellen met eenvoudige regels maar toch iets meer beslissingen dan een roll 'n move. We hebben ook wel Monopoly Junior en Spookslot in huis, maar ik merk dat die veel minder op tafel komen, iets als Best Treehouse Ever spreekt toch meer aan.

Zo is het stap voor stap gegroeid: het ene moment is spel A de absolute favoriet, dan is het weer Z. Mijn dochter toont de laatste maanden wat minder interesse in bordspellen, maar dat komt wel weer terug :). Mijn zoon speelt nog altijd graag mee - Orleans en El Grande zijn de laatste ontdekkingen, maar hij is ook mijn vaste tegenstander voor abstracts. We hakken die spellen ook vaak in twee of drie sessies: eerder dan de spelregels is de spelduur een probleem, voor een negenjarige is drie kwartier wel een normale limiet :)

Ik vind het vooral belangrijk dat ze spelen voor hun plezier en dat ze hun eigen beslissingen kunnen nemen. We helpen hen alleen als het echt nodig is en we laten hen ook nooit zomaar winnen. Dat merken kinderen zelf wel en het is voor hen veel leuker om zelf een zet te bedenken en dan te zien wat de gevolgen zijn. Zo is mijn zoon erin geslaagd om mij gisteren in El Grande tijdens de allerlaatste telling nog bij te halen in de punten. Hij had wel niet gewonnen, maar dat hij mij de loef had afgestoken was meer dan genoeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Nou, ebay order gecancelled en wat A&A Counter offensive boosters bij een grote gameshop in duitsland besteld...

Binnen 2 dagen binnen, blij de doos opengemaakt.... en jawel, 3 boosters voor A&A War at Sea :(

(en een briefje met handtekening van de dame die dit "gecontroleerd" heeft, lol)

Nu al 3 dagen niks teruggehoord van die toko uiteraard..

Wat kinderen betreft, mijn kids zijn 4 en 5, nog heel even en ik ga ze klaarstomen voor de hobby :) zo heb ik hier Heroquest met 2 uitbreidingen nog klaarliggen uit mn eigen jeugd, ben benieuwd :9

[ Voor 29% gewijzigd door _Anvil_ op 15-04-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Voor de mensen die nog Caverna zochten, nu op Bol.com een vrij goede prijs:
https://www.bol.com/nl/p/caverna-bordspel/9200000035086884/
49,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wie nog interesse had in de KS van Pyramid Arcade: ze doen nu free shipping vanuit de EU, dus voor 77 dollar kun je de trotse eigenaar zijn van een exemplaar. Ik zit zelf nog steeds te twijfelen - vreemd, want ik wacht al jaren op een mogelijkheid om die piramides vast te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nu al een leuk spellenweekend! Gisteravond met mijn ouders en vriendin Stone Age gespeeld voor de eerste keer en iedereen enthousiast!

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/290pwk3.jpg
Was even inkomen, maar na een paar rondes ging het vanzelf. Erg leuke gateway game voor mensen die niet echt bekend zijn met moderne bordspellen. M'n vriendin gewonnen en ik derde geworden. Niet echt goed op zitten letten, maar ook wel leuk dat andere een keer winnen :).

En tja.....Oops I did it again.....

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2qb9hsn.jpg

5 mei jarig, dus mocht alvast wat uitkiezen . Blijven bezig zo.... Damn you Boardgamegeek en Rahdo!

[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-04-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:41

masauri

aka qwybyte

Deze week de TTR Fan kaart van Scandinavië is laten afdrukken bij de drukker (15 euro) en de kaartjes op iets dikker papier (10 euro). http://storeboe.net/ttr/
Afbeeldingslocatie: http://storeboe.net/ttr/Game_Board_20dpi.jpg
En al is gespeeld, spannend en ge kunt elkaar héél zwaar kloten doordat er geen dubbele routes in zitten.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:42:

[afbeelding]

5 mei jarig, dus mocht alvast wat uitkiezen . Blijven bezig zo.... Damn you Boardgamegeek en Rahdo!
Fresco en Love Letter zijn erg leuk. Kingdom Builder vind ik ook leuk, maar niet geweldig. Formule D is erg leuk met meer mensen, maar heeft speler eliminatie en dat vind ik erg jammer. Als je er dan snel uit bent moet je een uur wachten.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wij hebben vrijdag New Haven gespeeld. Iedereen vond het weer leuk, behalve één speler bij wie het principe van de plaatsing van de gebouwen niet helemaal klikt. Het is zoiets dat niet per sé moeilijk is, je moet het gewoon vatten. In de spellengroep zal dit dus waarschijnlijk niet meer op tafel komen, het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen het leuk vindt. Ik vond het wel spijtig dat het pas op 't einde ter sprake kwam, anders hadden we na de tweede ronde al kunnen inpakken en iets anders op tafel leggen. Komt zo 'n situaties bij jullie eigenlijk ook voor?

Zaterdag zijn we eindelijk nog eens gestart met Letters from Whitechapel, ik versus vrouw en zoon. Hoewel het zijn eerste spel was wilde hij over de zetten beslissen, dus mijn vrouw beperkte zich tot de rol van 'adviserend inspecteur'. Dat leidde er in de eerste nacht toe dat de inspecteurs elk in een andere hoek van de stad zaten zodat ik als Jack rustig drie keer kon rondcirkelen voor ik naar mijn schuilplaats hoefde te gaan ;) . In de tweede nacht nam mijn vrouw dus toch maar het heft wat meer in handen, maar ook die heb ik redelijk comfortabel gehaald. Het spel ligt nu klaar voor de derde nacht, eens zien of ik eindelijk nog 'ns een keer kan overleven tot het einde, spannend blijft het altijd >:)
Nu al een leuk spellenweekend! Gisteravond met mijn ouders en vriendin Stone Age gespeeld voor de eerste keer en iedereen enthousiast!
Stone Age is echt nog nooit op mijn radar gekomen, vreemd voor zo 'n gateway game. Misschien toch weer eens van naderbij bekijken!
Haha, klinkt heel erg vertrouwd. Wat mij betreft heb je goed gekozen, alleen Love Letter ligt niet in ons straatje.

Ik heb gisteren zelf nog de uitbreiding van Cacao meegepikt op Amazon.de bij een bestelling van enkele boeken, hij stond er voor net iets meer dan 10 euro. Het basisspel is leuk, maar na enkele keren spelen merk je wel dat de keuzes redelijk beperkt zijn. De uitbreiding zal (hopelijk) wat variatie brengen.
masauri schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:55:
Deze week de TTR Fan kaart van Scandinavië is laten afdrukken bij de drukker (15 euro) en de kaartjes op iets dikker papier (10 euro). http://storeboe.net/ttr/
[afbeelding]
En al is gespeeld, spannend en ge kunt elkaar héél zwaar kloten doordat er geen dubbele routes in zitten.
Zo ziet die map er wel uit, geen dubbele routes kan niet anders dan ambras opleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:23:
[...]

Fresco en Love Letter zijn erg leuk. Kingdom Builder vind ik ook leuk, maar niet geweldig. Formule D is erg leuk met meer mensen, maar heeft speler eliminatie en dat vind ik erg jammer. Als je er dan snel uit bent moet je een uur wachten.
Allemaal lijken ze me gaaf en zeker een toevoeging op mijn collectie denk ik. Alles games zijn snel uit te leggen, maar hebben (net als Stone Age, TTR USA 1910 + Nordic Countries, Machi Koro) genoeg diepgang om te blijven boeien. Veel mensen in mijn omgeving en waar ik mee speel, zitten (nog) niet te wachten op een complexere game. Daarom heb ik me nu eerst geconcentreerd op de betere "gateway" games. Hoewel ik in mijn collectie ook wel wat zwaardere games heb (CoB, Le Havre, Dead of Winter, A&A). Daar komen deze week Amerigo (AWESOME!!!@$!) en Puerto Rico (kijken of de hoge BGG rank ook echt het waard is!). Dan hou ik het voorlopig even voor gezien :).
HellPunk schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:45:
Wij hebben vrijdag New Haven gespeeld. Iedereen vond het weer leuk, behalve één speler bij wie het principe van de plaatsing van de gebouwen niet helemaal klikt. Het is zoiets dat niet per sé moeilijk is, je moet het gewoon vatten. In de spellengroep zal dit dus waarschijnlijk niet meer op tafel komen, het is natuurlijk de bedoeling dat iedereen het leuk vindt. Ik vond het wel spijtig dat het pas op 't einde ter sprake kwam, anders hadden we na de tweede ronde al kunnen inpakken en iets anders op tafel leggen. Komt zo 'n situaties bij jullie eigenlijk ook voor?
Nog niet. De games die wij spelen vallen allemaal nog wel in de Gateway categorie. Zodra dit een paar keer gedaan is, wil ik ook de wat zwaardere games op tafel krijgen. Op deze manier probeer ik de spelers op een luchtige en lichte manier kennis te laten maken met bordspellen an sich. Op die manier merk ik al redelijk snel welke soort games de groep liggen en welke niet.

Maar als er dan toch een spel is, wat niet klikt met iedereen (dat kan natuurlijk altijd gebeuren), dan zou ik hem wel houden. Onze spellengroep bestaat uit 6 man, waarvan niet iedereen elke keer aanwezig is. Daarbuiten speel ik steeds vaker spellen met andere groepen;

- Ouders
- Schoonouders
- Broer en schoonzus
- Zwager en schoonzus
- Overige vrienden

Zo zitten we elke keer weer met een clubje van 3 tot 8 personen. Lijkt me sterk dat er een game in mijn collectie zit, waar altijd wel iemand niet voor in is. Maar dat is ook het doel van mijn (groeiende) collectie; voor elk gezelschap en aantal personen een geschikt spel!
Zaterdag zijn we eindelijk nog eens gestart met Letters from Whitechapel, ik versus vrouw en zoon. Hoewel het zijn eerste spel was wilde hij over de zetten beslissen, dus mijn vrouw beperkte zich tot de rol van 'adviserend inspecteur'. Dat leidde er in de eerste nacht toe dat de inspecteurs elk in een andere hoek van de stad zaten zodat ik als Jack rustig drie keer kon rondcirkelen voor ik naar mijn schuilplaats hoefde te gaan ;) . In de tweede nacht nam mijn vrouw dus toch maar het heft wat meer in handen, maar ook die heb ik redelijk comfortabel gehaald. Het spel ligt nu klaar voor de derde nacht, eens zien of ik eindelijk nog 'ns een keer kan overleven tot het einde, spannend blijft het altijd >:)
Staat ook op mijn lijstje, maar zou hem graag een keer spelen voordat ik de game koop. Klinkt wel leuk in ieder geval :). Valt deze onder de noemer "gateway" denk je?
Stone Age is echt nog nooit op mijn radar gekomen, vreemd voor zo 'n gateway game. Misschien toch weer eens van naderbij bekijken!
Echt een aanrader. Mijn ouders en vriendin hadden het trucje na 2 rondes door en dan gaat iedereen er helemaal in op :). De artwork, componenten, sfeer en balans is echt dik in orde!
Haha, klinkt heel erg vertrouwd. Wat mij betreft heb je goed gekozen, alleen Love Letter ligt niet in ons straatje.

Ik heb gisteren zelf nog de uitbreiding van Cacao meegepikt op Amazon.de bij een bestelling van enkele boeken, hij stond er voor net iets meer dan 10 euro. Het basisspel is leuk, maar na enkele keren spelen merk je wel dat de keuzes redelijk beperkt zijn. De uitbreiding zal (hopelijk) wat variatie brengen.
Love Letter kregen we er gratis bij, dus dan is het altijd leuk om die eens uit te proberen :). Mijn eigen verjaardag komt eind juni, dus de kans is groot dat ik er dan weer een paar bijneem. Maar eerst genieten van mijn huidige collectie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Mvdbeld schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:05:
[...]

Zelf ook al bedacht dat het inderdaad makkelijker wordt als je 2 helden hebt die in ieder geval nog onder het maximaal aantal haalbare ogen van hun dobbelsteen zitten qua krachtpunten. Klopt ook gelijk wat jij zegt dat het lastig is om de rest van de legende door te komen.... Er zijn ook eindbazen (4 mogelijkheden, eindbaas wordt pas bekend gemaakt gedurende de legende) waar je wel op volle sterkte wil zitten...
De legende van Andor:

Van het weekend weer bij legende 3 gestart van Andor met een vriend (met mijn vriendin ben ik bij legende 5 gebleven). Dit keer weer "De betoverde Gor" als eindbaas, deze keer vrij eenvoudig in de 1ste gevechtsronde verslagen met 2 man. Tovenaar (2 krachtpunten) met de runenstenen en de krijger (5 krachtpunten) met toverdrank van de heks en geneeskrachtig kruid (4 punten) en een helm.

In deze setup had de Gor dus 5+2 = 7 x 2 = 14 krachtpunten met een dobbelresultaat van 5 (dus 19 totaal) moesten we minimaal 26 gevechtskracht (de gor heeft 7 wilskracht en moeten in 1 ronde verslagen worden) evenaren. Tovenaar gooide 10 + 2 (krachtpunten) = 12 en de krijger gooide 5 x 2 (toverdrank van de heks) = 10 + 4 (geneeskrachtig kruid) + 5 (krachtpunten) = 19 opgeteld een wooping 31 punten! Blij om te zien dat deze gor ook gewoon te verslaan is.

Vervolgens in legende 5 het niet gehaald omdat het "alarm" te vroeg af ging. Verrassend omdat ik deze legende met mijn vriendin "eenvoudig" had doorlopen...

Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island

Onlangs ook Robinson opgepikt bij lokale gameshop, had deze besteld maar verwachtte er weinig van aangezien deze pas eind va het jaar opnieuw uit gebracht gaat worden door portal zelf. Aangezien deze al lang op mijn lijstje stond gelijk gehaald (voor veelste veel geld, moet af en toe kunnen toch?). :+

Robinson ook 3x gespeeld in het begin wel erg lastig, veel regels (niet beste rulesbook), veel mogelijkheden, veel verschillende fases etc.

Eerste scenario nog niet gehaald het spel forceert je eigenlijk continue brandjes te blussen waar je ook tijd/workers nodig hebt om aan eten en resources (15 wood voor het behalen van eerste scenario) te komen. Hierdoor word je soms gedwongen om acties met 1 worker uit te voeren (2 = succes, 1 = dobbelen)
waardoor er vaak alleen nog maar meer "brandjes" ontstaan. De ontberingen op het eiland zijn dus niet mis, maar ik hou hier wel van.

Enige minpunt is de rulebook en de vele iconen waardoor het spel in het begin best wel lastig/traag is. Als de regels en de iconen bekend zijn, zal dit steeds vlotter spelen (merkte ik tijdens de 3de pot al). Aanrader is wel om van BGG 1 van "helpsheets" te halen om overzicht te hebben van de verschillende fases.

[afbeelding]
Was even inkomen, maar na een paar rondes ging het vanzelf. Erg leuke gateway game voor mensen die niet echt bekend zijn met moderne bordspellen. M'n vriendin gewonnen en ik derde geworden. Niet echt goed op zitten letten, maar ook wel leuk dat andere een keer winnen :).

En tja.....Oops I did it again.....

[afbeelding]

Formula D lijkt me ook erg leuk ondanks dat ik normaal niet echt van "dobbelen" ben is het in deze game wel heel leuk verwerkt. Patchwork zal ik ooit ook nog wel eens oppikken om een bestelbedrag te halen voor gratis verzendkosten ofzo ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mvdbeld op 18-04-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Van 't weekend 2 TTRs erbij gekregen, India en Asia, die ik allebij nog niet had. Nu heb ik de officiele kaarten in elk geval allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hier de collectie weer aangevuld met Sherrif of Nottingham, Fungi en Broom Service.

Zullen tijdens International Tabletop Day waarschijnlijk wel ter tafel komen! Zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:49:
[...]
Zo zitten we elke keer weer met een clubje van 3 tot 8 personen. Lijkt me sterk dat er een game in mijn collectie zit, waar altijd wel iemand niet voor in is. Maar dat is ook het doel van mijn (groeiende) collectie; voor elk gezelschap en aantal personen een geschikt spel!
New Haven is ook wel een gateway te noemen (zeker minder zwaar dan sommige andere spellen die we spelen), maar om de een of andere reden klikte het centrale spelmechanisme niet en dan wordt het een frustrerende oefening: iedereen legt fluks zijn hele bord vol en één speler moet telkens vragen wat-ie nu het best kan doen. Dat had al een veeg teken moeten zijn, maar ja, ik kan niet voor iemand anders spreken. Blijft een beetje rottig gevoel zo, natuurlijk :X
Staat ook op mijn lijstje, maar zou hem graag een keer spelen voordat ik de game koop. Klinkt wel leuk in ieder geval :). Valt deze onder de noemer "gateway" denk je?
Meestal heb je na twee nachten een richting waar je in kunt zoeken, dan is het kwestie van je agenten zo te positioneren dat Jack niet meer door de mazen van het net kan, althans niet zonder zijn schuilplaats of de directe omgeving prijs te geven. Dat is de uitdaging, of dat moeilijk is hangt ervan af of je spelers graag spoorzoeken :)

Veel hangt ook af van je groep. Met de reguliere spellengroep speel ik geen LfW meer omdat het toch neerkomt op één persoon die voor de rest speelt. Als je geen alpha gamers in de groep hebt en het systeem met de hoofdinspecteurs kunt aanhouden moet het wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:31:
Op zondag hebben we eerst ons spelletje Orléans afgewerkt - dat spel is meteen tot nieuwe favoriet gekroond!
Vorige vrijdag ook voor het eerst Orleans gespeeld, wat een leuk spel! Goed tempo, veel mogelijkheden, taktiek met beetje geluk ook.

Erna nog lords of waterdeep gespeeld, ook dat is een leuk spel. Ik vind de dungeons & dragons titel op de doos wel misleidend maar bon. Het is een goed spel.
_Anvil_ schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:11:
zo heb ik hier Heroquest met 2 uitbreidingen nog klaarliggen uit mn eigen jeugd, ben benieuwd :9
Oh ja, die heb ik ook nog staan en zelfs van plan binnenkort nog eens boven te halen met een kameraad. Echt super, als kind heel vaak mee gespeeld. Helaas is de papa wel regelmatig op een van de figuurtjes gaan staan waardoor meerdere skeletten, het gedrocht, mummies en orcs er misvormd of half gesneuveld uitzien. Maar dat kan de pret niet deren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mvdbeld schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:08:
[...]

Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island

Onlangs ook Robinson opgepikt bij lokale gameshop, had deze besteld maar verwachtte er weinig van aangezien deze pas eind va het jaar opnieuw uit gebracht gaat worden door portal zelf. Aangezien deze al lang op mijn lijstje stond gelijk gehaald (voor veelste veel geld, moet af en toe kunnen toch?). :+

Robinson ook 3x gespeeld in het begin wel erg lastig, veel regels (niet beste rulesbook), veel mogelijkheden, veel verschillende fases etc.

Eerste scenario nog niet gehaald het spel forceert je eigenlijk continue brandjes te blussen waar je ook tijd/workers nodig hebt om aan eten en resources (15 wood voor het behalen van eerste scenario) te komen. Hierdoor word je soms gedwongen om acties met 1 worker uit te voeren (2 = succes, 1 = dobbelen)
waardoor er vaak alleen nog maar meer "brandjes" ontstaan. De ontberingen op het eiland zijn dus niet mis, maar ik hou hier wel van.

Enige minpunt is de rulebook en de vele iconen waardoor het spel in het begin best wel lastig/traag is. Als de regels en de iconen bekend zijn, zal dit steeds vlotter spelen (merkte ik tijdens de 3de pot al). Aanrader is wel om van BGG 1 van "helpsheets" te halen om overzicht te hebben van de verschillende fases.
Hier ben ik wel erg benieuwd naar. Het lijkt me een geweldige game, welke zelfs ook als solo game goed uit de bus lijkt te komen.
HellPunk schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:04:
[...]

New Haven is ook wel een gateway te noemen (zeker minder zwaar dan sommige andere spellen die we spelen), maar om de een of andere reden klikte het centrale spelmechanisme niet en dan wordt het een frustrerende oefening: iedereen legt fluks zijn hele bord vol en één speler moet telkens vragen wat-ie nu het best kan doen. Dat had al een veeg teken moeten zijn, maar ja, ik kan niet voor iemand anders spreken. Blijft een beetje rottig gevoel zo, natuurlijk :X
Tja, dat houd je toch denk ik met verschillende spellen en spelers. Kan niet altijd een match zij natuurlijk :). New Haven zal ik eens bekijken op YT.
Lointje schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:49:
[...]

Vorige vrijdag ook voor het eerst Orleans gespeeld, wat een leuk spel! Goed tempo, veel mogelijkheden, taktiek met beetje geluk ook.

Erna nog lords of waterdeep gespeeld, ook dat is een leuk spel. Ik vind de dungeons & dragons titel op de doos wel misleidend maar bon. Het is een goed spel.
Orleans is ook op mijn radar gekomen en ga ik op YT bekijken. Krijgt ook redelijk goede reviews :).

Voor mezelf nog twee extra games onderweg om toe te voegen aan mijn collectie.

Puerto Rico (BGG rank 6)
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesfromeverywhere.com.au/203-1354-thickbox/puerto-rico-board-game.jpg

Amerigo (BGG rank 237)
Afbeeldingslocatie: http://www.boardgames-blog.ro/wp-content/uploads/Amerigo-Prezentarea_detaliata_a_componentelor.jpg

Puerto Rico staat al een lange tijd ergens bovenaan op Boardgamegeek en kon ik voor € 20,- overnemen van iemand. Kon ik niet aan me voorbij laten gaan en ik wilde weleens weten of dit echt zo'n goede game is! Thema spreekt me aan in ieder geval :).

Ook Amerigo over kunnen nemen voor € 30,-, dus dat is goed te doen in ieder geval :).

En nu is het toch wel echt klaar voorlopig. Genoeg variatie en games voor 2 tot 10 personen :). Let the games begin!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:08:
[...]
Tja, dat houd je toch denk ik met verschillende spellen en spelers. Kan niet altijd een match zij natuurlijk :). New Haven zal ik eens bekijken op YT.
Uiteraard, het kan niet altijd raak zijn. Op dat vlak hebben we wel een goed track record: op al die jaren is er maar één spel dat echt niemand meer wilde spelen, de kinderen inclusief, en dat was Takenoko. Vreemd genoeg een spel dat verder zowat iedereen wel aanspreekt 8)7
En nu is het toch wel echt klaar voorlopig. Genoeg variatie en games voor 2 tot 10 personen :). Let the games begin!!
Ik spreek je eind juni nog wel 'ns :+ . Maar ik voel met je mee: ik koop voorlopig ook niks meer - met vaderdag, mijn verjaardag en de aankomst van verschillende Kickstarters in 't verschiet hoeft er tot Essen ook niks meer bij te komen. Ik hoop alleen dat ik kan weerstaan aan de Spiel pre-orders O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Vorige week mijn laatste openstaande kickstarter binnen gehad, Deer Lord!
Dit weekend met een deel van de vrienden groep naar de Ardennen geweest en daar voor het eerst kunnen spelen. Ondanks wat flinke discussies omtrent de regels waren de meesten wel enthousiast, ik vond het ook een erg leuke game perfect voor een middelgrote tot grote groep :)
Daarnaast ook nog Dixit op tafel gehad wat toch ook erg vermakelijk blijft.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:41

masauri

aka qwybyte

TERW_DAN schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:44:
Van 't weekend 2 TTRs erbij gekregen, India en Asia, die ik allebij nog niet had. Nu heb ik de officiele kaarten in elk geval allemaal :)
Pics or it didn't happen 8)
Als ge ze gespeeld hebt ben ik wel benieuwd naar u ultime ttr ervaring.
Welk bord het "beste" speelt :P

Nu over op de onofficiële?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Mijn ervaring is dat ze allemaal anders spelen. Is ook afhankelijk met hoeveel spelers je speelt. Ik heb nu Europe, Zwitserland/India, Asia/Legandary Asia, Nederland. Zwitserland en India zijn leuker met 3/4 spelers, terwijl Europe en Asia leuker zijn met 4/5. Nederland is weer totaal anders doordat je voor elke route moet betalen. Wel afgelopen weekend met Nederland mijn hoogste score behaald van 241. :P
Asia in teams is ook erg tof. Kan zo niet zeggen wat mijn favoriet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik zou ook niet meteen een rangschikking kunnen maken, al maken United Kingdom en Nordic Countries wel een grote kans om op nummer 1 te staan. Heart of Africa en Nederland (sorry :)F ) zijn waarschijnlijk het minst favoriet omdat het specifieke mechanisme op die maps (resp. de terreinkaarten en het tolgeld) niet zo goed uit de verf lijken te komen, de maps zelf zijn wel interessant om te spelen. Germany en Europe zitten wel nog niet in de collectie thuis, met name naar die eerste ben ik erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

masauri schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:54:
[...]

Pics or it didn't happen 8)
Als ge ze gespeeld hebt ben ik wel benieuwd naar u ultime ttr ervaring.
Welk bord het "beste" speelt :P

Nu over op de onofficiële?
Als ik de kans heb maak ik wel een fotootje.
Het leuke vind ik dat iedere kaart eigenlijk wel weer een andere spelmogelijkheid heeft. Toltokens in Nederland, technologie voor de engelse, passagiers in de Märklin versie, terreinkaarten in Africa. Blijft het dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:29:
[...]

Als ik de kans heb maak ik wel een fotootje.
Het leuke vind ik dat iedere kaart eigenlijk wel weer een andere spelmogelijkheid heeft. Toltokens in Nederland, technologie voor de engelse, passagiers in de Märklin versie, terreinkaarten in Africa. Blijft het dynamisch.
Klopt, zelfs de maps die geen extra's hebben spelen helemaal anders - India is een stuk minder relaxt dan USA, om maar wat te zeggen. TTR zit zelfs zo goed in mekaar dat je de meeste maps ook gewoon 'vanilla' kunt spelen, zonder de extra's, en toch nog een goeie spelervaring overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Net Caverna binnengekregen :D
Kadootje van m'n werkgever (nouja, gekocht met de waardebon die ik gekregen had). Echt een lompe doos, met de gigantische hoeveelheden aan dingen die daarin zitten. Heb 'm een keertje eerder gespeeld en ik vond het wel een toffe workerplacement. Dus deze mocht nog niet ontbreken in m'n verzameling.

Vandaag ook nog de uitbreiding van The Manhattan Project besteld... en dan hou ik weer even op met games kopen, voorlopig weer even genoeg te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Hier gisteravond met mijn vriendin Schotten Totten gespeeld. Een klein, snel klassiekertje van Reiner Knizia. We vonden hem verbazingwekkend leuk voor zo'n klein, simpel spelletje :) Helemaal omdat een potje maar tien minuten duurt.
Zeker een aanrader! En als het thema niet bevalt: GMT heeft hem in íets aangepaste versie uitgebracht als Battle Line :)

Pagina: 1 ... 18 ... 159 Laatste