Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter

Veel Tweakers gamen graag. Veelal gebeurt dat op een PC, console of handheld, maar een grote groep mensen speelt ook graag analoog. Bordspellen dus. In dit topic kan alles besproken worden dat te maken heeft met bordspellen, kaartspellen, RPG's enzovoorts.

Maar wat voor soort spellen zijn er dan?
Goede vraag! Er zijn ontelbaar veel soorten spellen, en ze opdelen en in een hokje stoppen is vaak niet zo evident als het lijkt. Om toch een poging te doen zullen we beginnen met de fysieke vorm waarin het spel komt.

Fysieke vorm
  • Board game: Een bordspel zoals het in iedereens hoofd zit. Denk hierbij aan Monopoly, Risk, Catan, Ticket to Ride enzovoorts. Het spel heeft een bord en zaken voor op het bord.
  • Miniatures game: Een spel dat hoofdzakelijk bestaat uit miniaturen en (soms) gemodelleerd terrein. Dit betreft veelal war games. Voorbeelden zijn Warhammer en X-Wing.
  • Card game: Een spel dat voornamelijk bestaat uit kaarten. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan CCGs (collectible card games) als Magic: The Gathering. Maar ook LGCs (living card games) als Android: Netrunner, of spellen waarbij het verzamelen van kaarten geen rol speelt, zoals Love Letter.
  • Pen & Paper game: Een spel waarbij weinig of geen fysieke zaken nodig zijn. Galgje zou hieronder vallen, maar ook D&D, Pathfinder en talloze andere tabletop RPGs (role playing games) vallen hier onder.
Hoewel de fysieke vorm van een spel voor een deel een idee geeft van hoe een spel gespeeld wordt, wordt het daadwerkelijke spelverloop hier niet door bepaald. Dit vinden we in de game mechanics.

Game mechanics
Voor een redelijk volledige lijst van game mechanics verwijs ik graag naar Board Game Geek, maar een aantal bekende danwel veelvoorkomende zijn:
  • Action Point Allowance System: Elke speler krijgt een aantal actiepunten waarmee hij gedurende de beurt acties kan ondernemen. Een voorbeeld hiervan is Pandemic.
  • Area Control: In dit soort spellen proberen spelers gebieden te controleren, door er bijvoorbeeld units in te zetten. Een voorbeeld is El Grande.
  • Auction/Bidding: Spelers bieden tegen elkaar op om bepaalde goederen in het spel te kopen. Een voorbeeld hiervan is Power Grid.
  • Card Drafting: Spelers kiezen kaarten uit een set dat beschikbaar is, om hier meteen of later voordeel van te hebben. Een voorbeeld is Ticket to Ride.
  • Deck Building: Spelers gebruiken een deck met kaarten om acties uit te voeren, en hebben de mogelijkheid om in-game kaarten voor hun deck te kopen om zo sterker te worden. Dominion wordt gezien als de oervader van dit genre.
  • Hand Management: Dit soort spellen beloont spelers voor het spelen van bepaalde groepen of series van kaarten. Zorgen dat de kaarten die je in je hand hebt bij de situatie in het spel passen is dus noodzakelijk. Ook hier is Ticket to Ride een voorbeeld.
  • Pick-up and Deliver: Spelers moeten een item ophalen van een plek op het bord, en vervolgens afleveren op een andere plek. Een voorbeeld is Empire Builder.
  • Storytelling: De spelers krijgen van het spel concepten, letters, plaatjes enzovoorts, die gebruikt dienen te worden om een verhaal te vertellen. Een voorbeeld hiervan is Winter Tales.
  • Tile Placement: Spelers krijgen tegels die geplaatst worden. Punten worden veelal gescoord aan de hand van de plaatsing van de tegel, aangrenzende gebieden enz. Een voorbeeld is Carcassonne.
  • Voting: In spellen met deze mechanic stemmen spelers om het resultaat van een situatie te bepalen. Een voorbeeld is Weerwolven van Wakkerdam.
  • Worker Placement: In dit soort spellen kiezen spelers acties uit een set die beschikbaar is. Meestal kan elke actie maar een beperkt aantal keren per ronde gebruikt worden. Het is dus mogelijk om acties voor andere spelers te blokkeren. Een bekend voorbeeld is Agricola.
Abstract of thematisch
Een ander onderscheid dat wordt gemaakt is dat tussen abstracte en thematische spellen.
  • Abstract: Dammen, YINSH, Othello, Quarto!, Ignis. Abstracts zijn spellen waarin het bord en de stukken niets voorstellen, anders dan methodes om het spel te kunnen spelen.
  • Thematisch: Thematische spellen zijn, zoals de naam al impliceert, waarin een thema een rol speelt. De regels van het spel zijn vaak deels naar het thema geschreven. Denk aan Small World, 7 Wonders, Risk, Descent.
Euro, Ameritrash, Wargames, WTF!?
Nog een manier om spellen in te delen is op designfilosofie. Hierbij worden in hoofdlijnen de volgende types onderscheiden:
  • Ameritrash: De naam klinkt negatief, maar is zo niet bedoeld. Dit soort spellen, 'Amerikaanse stijl', draait om een diep uitgewerkt thema, karakters met elk hun eigen eigenschappen, vaak wat geluk. Een voorbeeld is Arkham Horror.
  • Eurogames: Veelal Europese spellen, waar vaak de naam van de designer prominent op de doos staat. Dit soort spellen focust voor een belangrijk deel op gestroomlijnde regels en gebalanceerd spelverloop. Het thema is daarbij vaak minder uitgewerkt dan bij Ameritrash games. Voorbeelden zijn Puerto Rico, El Grande, Catan, Carcassonne.
  • Wargames: Een aparte categorie. Wargames focussen op een militaire actie, vaak in het verleden, maar ook wel in het heden of de toekomst. Wargames hebben doorgaans een niveau van detail op regelgebied dat ze interessant maakt voor mensen die geïnteresseerd zijn in de context. Ze zijn vaak complexer dan andere spellen, en hebben doorgaans meer tijd nodig om gespeeld te worden. Bijvoorbeeld PanzerBlitz.

Speelstijlen
Er zijn verschillende manieren en insteken om spellen te spelen. Aangezien een verschil in insteek vaak kan leiden tot discussies of vervelende situaties, hierbij een kort stukje erover.
  • Casual: Casual spelers spelen voor de lol. Het interesseert ze niet zo veel of ze winnen of verliezen, zolang het maar leuk is. Casual spelers zullen een speler die achter ligt een break gunnen, om het voor die speler ook leuk te houden.
  • Competitief: Competitieve spelers houden ervan om een spel zo goed mogelijk te spelen. Deze spelers zullen vaak meer nadenken over strategieën en spelen om te winnen. Dit betekent niet dat competitieve spelers per se willen winnen, ze houden vooral van een uitdagende pot waarin het ze moeilijk gemaakt wordt.
  • Thematisch: Thematische spelers leven zich in in het spel. Als een thematische speler met dwergen speelt, zal hij koppig en xenofoob zijn. Deze spelers hebben vaak voor zichzelf extra doelen in het spel, en zien het als een overwinning als deze behaald worden.
Groepen met casual en competitieve spelers kunnen tot nare situaties leiden. De casual speler wordt platgewalst door iemand die koste wat't kost moet winnen. De competitieve speler maakt een serie optimale zetten en wordt vervolgens geconfronteerd met iemand die niet tegen zijn verlies kan. Twee manieren om naar dezelfde situatie te kijken. Houd rekening met elkaar en zorg dat het bespreekbaar is als er irritaties zijn. Bovenal: begrijp dat niet iedereen op dezelfde manier speelt!

OK, en wie spelen er dan allemaal?
Voor wie er allemaal spelen is er een lijst. Wil je er ook in, stuur de TS van dit topic dan een DM.

GoT UsernameBGG UsernameFavoriete GamesLocatie
Jk_WJk_WDominion | HiveUtrecht
hellknighthellknightD&D 3.5 | Carcassonne |
Memoir '44
Roosendaal
dommerickN/ADominion | CatanHilversum
Nick_SN/ADominion | Agricola | Dungeon Lords | A Game of Thrones | D&D 3.5Bodegraven
GeckooN/ADominion | Magic: The Gathering | Catan | Risk | AlhambraWijk en Aalburg
DIkkiedikdikN/AHeel breed :) Vooral bordspellen.Harlingen
MADG0BLINMADG0BLINAgricola | Puerto Rico | 7 Wonders | Dominion | War of the RingEmmeloord
magicstarN/AD&D 4th | Carcassonne | Ticket to RideDelft
Cartman!N/ACatan | CarcassonneHilversum
lexN/ACatan | Carcassonne | MunchkinUtrecht
-ko-CommissarBasD&D 4th | Pathfinder | Vampire the MasqueradeBergen op Zoom
maartendmaartendCatan | Descent 2nd edition | Mysterium | Assault on Doomrock | King of Tokyo | Mage Knight |
Weerwolven | War of the Ring
Terneuzen
RenquinN/ACatan | Carcassonne | Risk |
Monopoly | Olie voor de Wereld
Rotterdam
frumperN/ACatan | Meeste 999 gamesAlmere
Awaken1N/ACatan | Carcassonne | Risk |
Monopoly | Cluedo
Venray
ViNcEthe_vinmanLords of Waterdeep | Love LetterArnhem
laneriosN/ARelic | Zombie 15'Zoetermeer
LoondijkeLoonensCastles of Burgundy | Fresco | Dead of WinterMade
ShitHappensN/ACatan | Carcassonne | Monopoly | Ticket to Ride
MvdbeldMvdbeldGame of Thrones - Second Edition | Scythe | Western LegendsHeemstede

Een kaart met de locaties van alle GoT gamers kan hier worden gevonden. Je kan ook zelf op deze kaart je locatie aangeven.

Wormaap wijzigde deze reactie 21-01-2019 23:05 (190%)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Dus... Toen ik mijn eerste Star Realms base game kocht had ik een stuk of wat kaarten waarvan de achterkant een andere kleur had dan de rest:

Bij de nevel in de linkerbovenhoek van de kaart is het duidelijk te zien. De slechte kaart is groenig, terwijl de goede kaart paarsig is.
Daar heb ik toen contact over gehad met het SR support team, waar ik doorverwezen werd naar de verkoper. Die heeft de kaarten vervangen. Die zijn vandaag bij mijn ouders binnengekomen, dus ik heb nog niet gezien of die wel goed zijn.

Fast forward naar vandaag. Om ook leuk met meer spelers te kunnen spelen heb ik een tweede base game set gekocht, bij een andere winkel. En tot mijn grote schrik en verbazing zitten ook hier 16 kaarten in met het zelfde probleem. Wat ook interessant is, is dat het niet allemaal dezelfde zijn, maar wel deels. Een snelle zoektocht op BoardGameGeek leert me dat ik verre van de enige ben die dit probleem heeft. Daarnaast lees ik ook dat SR support hier vaak érg slecht mee omgaat. Ik heb de winkel en SR support gemaild. Ik ben benieuwd wat ik er deze keer op terug ga krijgen.
Na jaren M:tG gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik erg teleurgesteld ben dat een bedrijf dat card games maakt blijkbaar te weinig interesse heeft in hun product om te zorgen dat ze geen gemarkeerde kaarten de wereld in sturen.

Edit: Binnen acht minuten(!) een mail terug van SR support met excuses en als goedmakertje een code voor de expansion voor de digitale game. Da's dan wel weer netjes :)

Wormaap wijzigde deze reactie 09-05-2015 17:58 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Vandaag Harbour voor de derde keer gespeeld.

https://cf.geekdo-images.com/images/pic2399293_t.jpg

Vooral de kinderen vinden het ook een erg leuk spel en ik heb van de 3 games met ze er maar 1 gewonnen. Of het nu ligt aan mij en dat ik zo slecht ben of hun zo goed.. :P Interessant is wel dat er telkens maar heel weinig punt verschillen in zitten.

Ook vandaag Praetor voor het eerst geprobeerd.

Vorig jaar met kerst al gekregen maar niet aan toe gekomen.
Leuke en interessant game. Het concept met dice als workers en dan het aantal ogen als experience waarna ze bij 6 ogen met pensioen gaan is leuk bedacht. Je blijft hierna ook voor ze betalen wat er weer voor zorgt dat de balans tussen actieve en niet actieve werkers zoeken is.

Als het goed is wordt Eminent Domain: MICROCOSM (Kickstarter) ook binnenkort verzonden. Leek me een leuke fillergame.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Laatste tijd iets minder tijd voor games, maar ik zit toch nog redelijk op koers voor de 10X10-challenge op BGG (speel 10 games, 10 keer)

Ben nu op 73% van de 100 spellen. Gaat denk ik nog wel lukken dit jaar :)
Voor wie ook zulke statistieken bij wil houden: https://boardgamegeek.com...-board-game-scoring-iphon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:59
quote:
HellPunk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:40:
[...]

Is er toevallig iemand die nog zo 'n formuliertje heeft van de cashback-actie van 999 Games? Ik had het al netjes in een envelop gestopt toen in besefte dat ik het adres nog niet opgeschreven had 8)7 . Op de website wordt het adres niet vermeld, dus als iemand hier even het adres in België kan posten, much obliged!

...
Ik heb er zojuist een opgehaald en er even een foto van gemaakt:

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Vandaag jarig, en twee spellen op mijn wish list gekregen :)

Net de regels van Twilight Struggle eens doorgelezen, en volgens mij gaat dat zijn nummer 1 positie op BGG wel waarmaken :) Heel veel mogelijkheden en verschillende balletjes die hooggehouden moeten worden als ik het zo zie.

Hive kende ik al, en wilde ik graag ook zelf hebben :)

Wormaap wijzigde deze reactie 23-05-2015 15:02 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
En vanavond Legendary Encounters voor het eerst gespeeld :)
Eerst twee uur bezig geweest met sleeven, sorteren en controleren of alles in de doos zat. Daarna de eerste twee potjes gedaan.

Conclusie: Top! Het deck building gebeuren voelt wat trager dan bijvoorbeeld Star Realms of Dominion, maar dat is vooral omdat er meer gebeurt tussen je beurten. Doordat de vijanden op je af komen zonder dat je ziet wat het is geeft het best een spannend gevoel. En dood is dood, waardoor de dreiging een stuk echter voelt dan bij spellen waar player elimination niet voorkomt. Tijdens ons eerste potje kreeg ik vroeg een Face Hugger in mijn gezicht die we niet stuk kregen. Dan wordt er een Chest Burster-kaart in je discard pile gegooid die bij je volgende reshuffle meegaat. Raap je die, ben je dood. Daardoor werd elke beurt het kaarten rapen al spannend, terwijl ik mijn stinkende best deed om nog zoveel mogelijk te betekenen voor mijn vriendin. Uiteindelijk ging ik dood en heeft zij het nog redelijk uitgehouden, om uiteindelijk toch verslagen te worden door drie Aliens tegelijk.
Tweede potje wat tactischer gespeeld, en uiteindelijk gewonnen. Toch voelde het nog spannend omdat we een aantal keer redelijk in de penarie zaten.
De kwaliteit van de playmat is top. De kaartjes zijn wat minder, dus sleeven is wel aan te raden.

Morgen gaat'ie met een andere groep op tafel, eens kijken of'ie daar net zo goed bevalt :)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
HellPunk schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:25:
Ik heb bij mezelf gemerkt dat Kickstarter grotendeels los staat van mijn aankopen bij de FLGS. Ik back meestal spellen waarvan ik verwacht dat ik ze in mijn FLGS nooit ga zien, de spellen op mijn reguliere wishlist komen nog gewoon van bij de FLGS vandaan.

De grootste concurrent van de FLGS is voor mij de OLGS, maar als je de verzendingskosten erbij rekent is het verschil vaak peanuts en dan vind ik het toch leuker om meteen met de doos naar buiten te kunnen lopen. Het helpt wel dat mijn FLGS meestal erg redelijk is in zijn prijzen en goede service levert - dure winkels die niets voor hun klanten willen doen moeten er niet van opkijken dat de winkelbel niet rinkelt :)
Naar welke FLGS ga jij? Ik ga normaal in Maastricht naar Vlieg-er-uit, maar ik vind het jammer dat die vooral Nederlandse vertalingen van spellen heeft liggen. Hij kan wel Engelse versies bestellen, maar meestal veel (20 tot 30%) duurder dan de NL-versies. Verder wel altijd topservice, als er iets mis is wordt het netjes opgelost. Maar van de andere kant heeft de eigenaar zelf niet zoveel met spellen (hij is meer van de vliegers die'ie ook verkoopt), dus een 'wat heb je nog binnengekregen dat je denkt dat ik leuk vind?' gaat niet gebeuren.
Vanwege het prijsverschil met Engelstalige spellen koop ik toch het meeste online. Dan haal ik de verzendkosten er meestal toch ruim uit.
quote:
corset schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:40:
GW = geen bordspel maker :p dat ze ze hebben is puur toeval :+
GW weet zelf amper wat ze zijn :+ Kritiek op regels wordt vaak afgedaan met 'We're a miniatures company'. Maar ondertussen worden die mini's toch echt verkocht door het spel dat ermee gespeeld wordt. En dan zijn er ook nog andere bordspelfabrikanten die GW-IP in licentie hebben. Bijvoorbeeld FFG met Relic, dat zich in het 40k-universum afspeelt.
Maar ik vond GW wel deels vergelijkbaar met CMoN, aangezien bij beiden de mini's en de games onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Was verder ook maar een snelle vergelijking, hecht er niet teveel waarde aan :+

In other news: gisteren twee verlate verjaardagscadeaus gekregen van mijn vriendengroep. Ik mag me nu ook eindelijk bij de TtR-familie voegen :) En ik ben onder de indruk van de kwaliteit van de spellen. Met Small World erbij heb ik nu drie Days of Wonder-games, en in alledrie de gevallen zijn de doos en componenten ontzettend goed :)

Wormaap wijzigde deze reactie 10-06-2015 13:49 (27%)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Gisteren heb ik TtR: India & Switzerland binnengekregen :)
Gelukkig past'ie nét op mijn keukentafeltje, aangezien een grote eettafel voorlopig niet gaat lukken omdat mijn woonkamer in verbouwing is.

Hier na ons eerste potje. Vriendinlief met drie punten verschil verslagen :)
De kaarten liggen in twee blinde stapels waarvan we om en om trekken of omdraaien zodat eventuele setjes die door slecht schudden op elkaar zijn blijven liggen niet helemáál achter elkaar tevoorschijn komen.

Wormaap wijzigde deze reactie 20-06-2015 19:02 (37%)

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:44

Darkfreak

Everybody wears a mask

Sooooooon...

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:44

Darkfreak

Everybody wears a mask

Hier ook mijn kittens binnen :D

Maar wat is die 'special surprise' nou?
spoiler:
Is dat het feit dat die miauwt als je m opent =/?

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Tot dusver heb ik ze bewaard en, waar het past, in de doos van de base game gestopt. Als de kast serieus te klein wordt zie ik wel weer wat ik ermee doe :) Ik vind het toch wel leuk om de doosjes te bewaren, niet alleen met het oog op verkoop.
quote:
HellPunk schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:31:
[...]

Houden zo, sommigen moeten al een nieuwe auto kopen of een minnares nemen om nog iets te hebben om naar uit te kijken :+ . Dan is een bordspel toch een veel goedkopere en handigere manier :D .
Helemaal waar :) Ze zijn binnen, en de gamekast begint toch aardig vol te raken :X

Wormaap wijzigde deze reactie 07-08-2015 20:33 (49%)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Oh, er is nog wel ruimte voor meer kast. En anders ga ik er gewoon weer bovenop stapelen :)

Een grotere tafel moet er hier zeker ook nog een keer komen. Spelen aan een Ikea 'Norden' van 74x74cm is niet ideaal. We hebben nog een Lack gekocht om ernaast te zetten zodat player aides, VP-tokens en meer van dat soort spul niet op de tafel zelf liggen. Hier op de foto nog zonder extra tafeltje:

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hey, wat lag daar ineens op de deurmat? :)

Thanks voor het snelle verzenden, ViNcE!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Na donderdag voor het eerst Euphoria te hebben gespeeld, wat heel erg tof was en zeker een aanrader ben ik vrijdag naar Groningen gereden om daar met vrienden weer een game marathon gehouden. :P Vrijdag avond gestart met wat een eerst een kort potje munchkin zou moeten zijn. Ruim anderhalf uur later was het afgelopen... Daarna voor het eerst Dead of Winter gespeeld. Een heel tof spel, hopelijk ga ik dat nog vaker spelen. Vond het samenwerk stuk met de eventuele traitor en het crossroads systeem heel erg tof. Daarna nog een potje Terra Mystica met uitbreiding gestart, maar met 5 spelers waarvan 2 nieuw zijn we halverwege afgehaakt aangezien het al 03.00 was en we de volgende dag Twilight Imperium 3 zouden spelen. :O

Zaterdag ochtend een vlug potje Dominion gespeeld en daarna gestart met Twilight Imperium.
We waren met 6 spelers en speelden met Shattered Empire.
Ikzelf speelde met de The L1z1x Mindnet, links van mij The Winnu en rechts van mij The Embers of Muaat. Erg vervelend aangezien die starten met een War Sun. Tegenover zaten de The Barony of Letnev, The Emirates of Hacan en The Sardakk N’orr.
Hieronder een pic van de startopstelling.

TI3

Zeven uur later ongeveer waren ik en vriend die met Barony of Letnev de uiteindelijke winnaar met gelijk aantal punten.
Erg tof om te spelen maar zeer intensief, helemaal met een aantal nieuwe spelers, maar zeker de moeite waard.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:59

Christiano007

Ich bin der champion

Omdat ik in een flatje woon en wij geen grote tafel hebben voor spelletjes, spelen we het gewoon op de salontafel. Die is groot zat voor bijna alle spellen. Helaas zit je ook heel laag en krijg ik vaak na een tijdje een zere rug.

Dus ik zocht een tafel die inklapbaar was en ook niet al te zwaar. Dan kan deze zo in de woonkamer staan zonder al te veel ruimte in te nemen als je hem niet gebruikt.

Heb deze net besteld

122 cm, normale hoogte en je kunt de poten wegklappen én de tafel dubbel klappen. Tevens te gebruiken voor feesten en partijen :P €60,- En waarom specifiek deze? Je hebt hier, als het goed is, geen last van de poten als je zit. Heleboel andere (en goedkopere) hebben hele grote framepoten waardoor je er last van hebt als je zit.

Ben benieuwd of het wat is als ik hem binnen heb (dag of 3)

Christiano007 wijzigde deze reactie 07-09-2015 15:49 (7%)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

De tafel krijg ik morgen al blijkbaar, nu zoek ik nog vilt om erover te doen. Het gemakkelijkste is zo'n elastiek vilt doek, maar ik kan niet iets vinden in de nederlandse shops zoals dit:

Iemand een idee?

Krijg trouwens ook Krosmaster Arena binnen. 2e hands met een uitbreiding en promo. Ben benieuwd :)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Gisteren en vandaag heb ik Space Hulk uitgeprobeerd met twee verschillende vrienden. Normaal ben ik meer van de thinky Eurogames, maar het thema is wel écht goed uitgewerkt in SH. Je voelt je echt een lompe terminator die eigenlijk te groot is voor de krappe gangetjes :+ Gaat zeker nog vaker gespeeld worden! :)

Oh, en zelfs de kleinste map paste niet op de tafel bij de vriend waar ik gisteren speelde :)

Wormaap wijzigde deze reactie 13-09-2015 22:13 (19%)

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Oh, wat was het geweldig. Ik ga maar één dag, dus dan moet je extra veel doen. Ik ben twee keer extra naar de auto gelopen. Heb met veel mensen gesproken, (maar) twee spellen gespeeld en een hele stapel terug genomen. Ik had een spel gekocht via de auction, maar de verkoper is niet op komen dagen. Ik zou nu wel weer nog een dag willen, maar ik heb morgen ook vrij en ga dan de hele dag spelletjes spelen.

Spellen die ik heb meegenomen (niet allemaal voor mij):

Zo ziet de math trade meeting eruit:

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Een dagje Spiel... (cross post)

Spiel 2015

Het was weer erg tof. Dit jaar kon ik maar 1 dag gaan, maar met een goede voorbereiding kom je een heel eind. Vier spellen gespeeld en verder wat gebrowsed.

Altijd mooi om te zien dat je met vreemden aan een tafel kan gaan zitten en het toch meteen gezellig kunt hebben.

Phusebox wijzigde deze reactie 09-10-2015 07:30 (41%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• MADG0BLIN
  • Nu online
Zelf net weer terug.
Heb redelijk wat gespeeld, begonnen met Simurgh van NSKN games. Niet echt mijn type spel, maar zag er wel mooi uit.

Daarnaast een uitleg gekregen van Dark Moon Zag er interessant uit, hield ik ook al een tijdje in de gaten, maar momenteel de cash niet voor.

Daarnaast het eerste stuk van Pandemic Legacy gespeeld. De eerste pot gewonnen van januari. Ik was al een tijd aan het wachten totdat deze zou uitkomen. Heb deze dan ook direct meegenomen. Viel me trouwens mee dat hij zelfs in het Nederlands verkrijgbaar was.

Pandemic Legacy
http://tweakers.net/ext/f/g6OYObP3dZXume7QWiXpz1x4/thumb.jpg

Daarnaast nog uitgebreid gekeken bij Scythe. Ze hadden een redelijke gevorderd promotype waarmee werd gespeeld. Dit wordt 13 oktober een automatische back op Kickstarter. :P

Scythe
http://tweakers.net/ext/f/fZk0DEGDeLecQv9qtXwfKZhy/thumb.jpg

Flick em Up zag er trouwens ook erg leuk uit met de grote speelstukken. Zeker even gaan kijken als je nog gaat.

Flick em up
http://tweakers.net/ext/f/11hEHAEL0V0aZQCmE0AqaX0x/thumb.jpg

Ook zag ik de uitbreiding van Istanbul voor € 15,- liggen. Daarvoor kon ik hem niet laten liggen.

Als tip voor mensen die nog gaan. Bij Asmodee in hal 3 kan je de orient express promo van ticket to ride Europe gratis ophalen, bij Mayfair games geloof ik kun je voor 1 euro per stuk 2 grappige uitbreidingen halen van Caverna en bij Feuerspiele is er een mini uitbreiding/promo van Terra Mystica.

Daarnaast nog gekeken bij Guns of Steel en The 7th Continent welke momenteel op Kickstarter staat. Zag er erg mooi uit, maar denk niet dat ik ga backen. Weinig mensen met wie ik deze kan spelen denk ik.

Ook stond Vital Lacerda er met zijn spel The Gallerist. Deze krijg ik als het goed is binnen kort opgestuurd van de kickstarter campaign. Hij zag er online al mooi uit, maar wow, wat een super mooie components. Wel een vrij gecompliceerde game om te leren. :P

Ik was ook al een tijdje erg benieuwd naar 504, maar ik heb even gekeken en vond hem wat tegenvallen, maar dat kan ook liggen aan degene die aan het uitleggen was. Components spraken me niet echt aan ook. Deze wacht ik nog even af.

Andere games die nog op mijn wishlist stonden maar niet heb meegenomen waren Atlanteans, New York 1901, Takenoko: Chibis en Posthuman. De eerste drie komen nog wel een keer, de laatste ga ik niet aanschaffen na het spel te hebben gezien.

Al met al blij dat ik geweest ben en weer leuks genoeg gezien.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hier is vandaag Blood Rage ook binnengekomen. Toen ik'm backte twijfelde ik nogal, omdat ik er uiteindelijk geloof ik 110€ aan heb uitgegeven ofzoiets.
Maar ik moet zeggen, nu'ie binnen is ben ik er toch wel blij mee. Ik heb de regels even doorgenomen en het ziet er leuk uit. En de hoeveelheid spel die in de doos zat is indrukwekkend :)

Zondag ga ik ook naar Essen. Eens kijken hoeveel ik daar weer niet kan laten liggen :X

Wormaap wijzigde deze reactie 10-10-2015 02:44 (10%)

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

quote:
Jk_W schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:09:
Morgen naar Essen! Veel zin in :-D
Weer een goede buit binnen gesleept :7

On the left from top to bottom:
Nyet! (Signed by Stefan Dorra)
Celestia
Pandemic: Contagion
King of Tokyo
Camel Up: Supercup
Mysterium
Colt Express (Signed by the artist and designer)
- Colt Express DeLorean promo
- Colt Express railroad map
Pandemic Legacy
Ticket to Ride: Orient Express

On the right from top to bottom:
7 Wonders: Duel
- Messe promo
- Metal military tracker
Tides of Time
Port Royal: Ein Auftrag geht noch...
UGO!
Onirim
Die Holde Isolde
Flash Point: Fire Rescue
Relic Runners
Kingdom Builder
Zooloretto
- Zooloretto: Kiwi
- Zooloretto: Christmas Tree
- Zooloretto: Tapir
Hanabi: Die Bonus-Plättchen

Ben zeer tevreden :*)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hier ook een geslaagde Essen :)

U ziet: Brass deluxe edition, Runewars, Imperial Settlers, een figurine van de panda uit Takenoko (en de chibis expansion was uitverkocht in het Engels! Is wel taalonafhankelijk, maar toch...), Codenames, Kingdom Builder, Res Publica 2230AD (Kickstarter opgehaald), Biblios, Keyflower Gesigneerd door Richard Breese), bovenop Keyflower de vier promotiles die ik erbij kon scoren voor het goede doel, Blockers en Kohle, Kies und Knete zijn Duitstalige spellen die ik gratis erbij kreeg toen ik Brass kocht, de Pillbug expansion voor Hive Carbon, twee promos voor Eclipse, Star Realms Colony Wars (standalone expansion), Black Sheep and White Sheep omdat het er leuk uitzag, expansion 2 voor Samara, en als laatste Onirim met twee sets promos.

Budget was nog niet op, tijd was nog niet op, maar het was wel goed zo :) De kast is overvol, en ik heb alweer een stuk klerenkast moeten opofferen :P

Dus niet te veel enorm nieuwe dingen, ik heb nog genoeg te spelen van een paar jaar oud :)

HellPunk: 12 en 14 vlogen voorbij voordat ik het doorhad, dus we meeten vast wel een andere keer :)

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

quote:
Wormaap schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:17:
[...]

...
Hier vochten de spellen ook met de boeken. Toen heb ik twee kleinere boekenkasten gekocht en naast het bed gezet voor de boeken, en de boekenkast volledig gereserveerd voor spellen. Maar die is nu ook vol :+
Zelfde probleem hier. De boeken worden langzaamaan steeds verder teruggedrongen :P

• Findail
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07:39
En hij is binnen, voor 41 euro, nu hopen dat het wel een leuk spel is....!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Pfff, het is pas drie maanden geleden dat ik vol blijdschap postte dat ik een kast als spellenkast had ingericht en games moest gaan kopen om hem verder te vullen.

Tot dusver dat :+

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-09 11:22

Snappie88

Mr. Hollywood

Staat op iBood voor € 29,95. Misschien is dit wat voor de mede-Tweaker?

Snappie88 wijzigde deze reactie 28-10-2015 09:32 (9%)

Surfin' paradise!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Vandaag is hier Roads & Boats binnengekomen. Een klassieker van Nederlandse bodem! Splotter Spellen is internationaal hoog aangeschreven bij mensen die van lange, zware, diepgaande spellen houden. Roads & Boats is een van hun eerste uitgaven, en momenteel in vierde editie in voorraad. Aan de andere kant van de grote plas wordt steen en been geklaagd over de hoge prijzen en slechte verkrijgbaarheid. Als Nederlanders is het allemaal wat makkelijker. Met 87€ shipped nog steeds niet heel goedkoop, maar wel te doen. Bij Funagain in de V.S. moet'ie 140$ opbrengen :+

Oh, en de doos is groot...

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik ga een weekje naar Marrakech en heb het voor elkaar gekregen om 12 spellen en 2 uitbreidingen in 4 doosjes te puzzelen. Op deze manier kan ik tenminste iets meenemen in mijn handbagage :)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
En er zijn weer mooie zaakjes gedaan vandaag O:)
Weinig héél goede deals op het Spellenspektakel, maar bij de stand die een flink rek 'licht beschadigde' spellen had, met een leuke korting TI3 en Agricola gescoord. Daarnaast Schotten-Totten en Tutto gratis gekregen. 'Kookoo Puzzles' zat in de goodiebag. Verder nog T.I.M.E. Stories en twee Race for the Galaxy expansions gescoord :) Oh, en nog een promosetje voor TtR :)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
En hebben jullie dit weekend nog gespeeld?
Hier qua hoeveelheid games niet zo heel veel, maar qua kwaliteit des te beter :)
Vrijdag en zaterdag helemaal niets gespeeld, maar vandaag met een vriend samen een 2p gameday gehad.
Begonnen met een potje Kingdom Builder. Uiteindelijk met één punt verschil verloren! En het was nog wel zijn eerste potje. Ah well, ook pas mijn derde.
Daarna door naar het 'hoofdgerecht' van de dag. Vandaag was eigenlijk gepland om de eerste keer samen spelen van de nieuwe 'Zware, lange spellen' gamegroep te zijn. Maar twee van de vier mensen konden niet. Maar we hadden 1830 gepland, dus er zou ook 1830 gespeeld worden! We hadden afgesproken een korte variant te spelen (eerste 4-trein kopen triggert het einde van het spel), maar die bleek iets te kort te zijn. We kwamen namelijk net een beetje in het spel. Dus toen de eerste 4T te koop was hebben we samen besloten door te spelen totdat de eerste 5T gekocht werd. Zo gezegd, zo gedaan, en daar heb ik verloren met 129$ verschil. Voor 18xx-begrippen vergelijkbaar met dat ene punt in Kingdom Builder :+
Ook hebben we ontdekt dat de 'Koop pokerchips!'-opmerkingen die ik op BGG kreeg niet overdreven waren. We hebben volgens mij anderhalve beurt (Stock Round + Operation Round) gespeeld voordat we het papieren geld zat waren en ik de iPad ben gaan halen om het geld in een spreadsheetje bij te houden. Als iemand hier ooit 1830 wil spelen: neem van mij aan dat 'het spel duurt 1 á 2 uur langer met papieren geld' NIET overdreven is. Geld wisselt váák van handen in dit spel, en dat duurt vreselijk lang met papieren geld.

En zo ziet dat eruit op een veel te klein tafeltje :+
Uiteindelijk zijn we een uur of vijf bezig geweest met 1830, dus daarna even gegeten.

Na het eten een potje Norsaga gespeeld. Best een geinige filler. Niets superbijzonders, maar als je je een beetje inleeft in je rol als warrior-poet die zijn eigen heldendaden beschrijft en ter plekke verzint hoe geweldig zijn voorouders waren, en hoe hij daardoor zijn epische avontuur tot een goed einde heeft weten te brengen is'ie leuk :) Hier mocht ik eens winnen :+

Daarna wilde ik die vriend graag Agricola laten uitproberen. Het is een interessante dag als Agricola een snel spelletje is, maar zo voelde het wel :) Uiteindelijk de armoedigste pot tot dusver gespeeld, en met 23 tegen 23 punten gelijkgespeeld. Omdat het zijn eerste pot was hebben we de family-versie gespeeld, en hoewel de regels dan wat makkelijker zijn is het volgens mij juist wel weer wat lastiger om daadwerkelijk punten te scoren omdat je mogelijkheden mist. Maargoed, dan praat ik ook vooral Rahdo na :+

• MADG0BLIN
  • Nu online
Gisteravond weer een avond om een aantal spellen te spelen. Uiteindelijk vanwege een lange pot Dead of Winter alleen hierna The Gallerist nog gespeeld.

Dit was mijn tweede keer Dead of Winter en wat een heerlijk spel is dit zeg.
De main objective was het verzamelen van 8 medicine.
Nadat de secret objectives was uitgedeeld bleek dat ik een traitor kaart had ontvangen. Mijn doel was om het morale op 0 te krijgen, te zorgen dat een karakter van mezelf een weapon heeft + 2 fuel en 2 food kaarten te verzamelen. Dit mochten geen starter cards zijn.
Ik begon onder andere met het karakter Jenny wat 3 extra kaarten mag bekijken. Dit had als voordeel dat ik alle medicine telkens onderop kon leggen en zelf de andere kaarten zoals weapons en dergelijke kon pakken.
In het begin deed ik keurig mee met alle objectives en kon ik bijdragen aan de crisis cards en food.
Na een ronde of drie was de rest ervan overtuigd dat er geen traitor aanwezig was wat erg prettig was. Ondertussen was ik alle medicine kaarten aan het verzamelen en had ik ook mijn objective kaarten bemachtigd. In de een van de laatste rondes kwam de crisis kaart, blizzard, (zie pic) te voorschijn. Ik kon iedereen overtuigen dat ik fuel had verzameld en de crisis kon bedwingen. Ik zou er 5 neerleggen, wat in werkelijkheid 5 medicine was. Iemand anders zou de zesde neerleggen zodat we een morale zouden krijgen.
Ondertussen was de kaart Flier (zie pic) ook gedraaid, duidelijk was geworden dat we die niet zouden halen waardoor we 1 morale zouden verliezen. We stonden op dat moment op 3 morale. Doordat iedereen overtuigd was dat we de crisis zouden bedwingen werd er niet heel erg op gelet waardoor iemand anders zijn karakter een wond en frostbite kreeg. Deze zou doodgaan, maar volgens de huidige situatie zou dit niet erg zijn.

http://tweakers.net/ext/f/sHoleFnnc2cpwWRy4YaNJ181/thumb.jpg

Nadat we de rond beëindigd hadden en de crisis kaarten werden omgedraaid had je iedereen hun gezichten moeten zien. Niemand kon meer verplaatsen waardoor er niets gedeeld kon worden en een epic victory voor mij. Muahahaha. >:)

Hierna was het kwart voor twaalf en twijfelden wat te spelen, ik had The Gallerist meegenomen en dit wilden de meesten wel spelen. Na een uitleg van een half uur hiermee gestart, mede door het tijdstip was het misschien wat lastig, maar ik het vind het een erg leuk spel waar je goed moet nadenken wat je wilt doen. Ook de components zijn fantastisch! Een mooie worker placement met veel thema vind ik zelf.
Voor herhaling vatbaar, vanavond als het goed is weer een game avondje. :*)

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Boardgamegeek Secret Santa is langs geweest!

Ben zeer benieuwd! De linkerdoos is een standaard 'Ticket-to-Ride' formaat doos. De overige twee zijn dus aardig grote dozen.
Ik mag de cadeaus pas openen met Kerst, dus dat is nog heeeeel lang wachten...

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zo Caverna is ook binnen en gelijk wezen knutselen voor een inlay van foamboard

Niet helemaal top, maar hij voldoet. Doos sluit net niet helemaal dicht

Nu nog voor het eerst spelen :P

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:32

Zeror

Ik Henk 'm!

quote:
masauri schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:45:
[...]

Vorig jaar deze link doorgekregen voor een fan made Ticket To Ride Editie van België.
Ondertussen heb ik zelf al een heel aantal uur in een zelfgemaakte nieuwe versie gestoken.
Als er Ticket To Ride fans zijn die m is willen keuren, dm me maar 8)
Ik zal nog wel is een tweakblog er aan wijden, maar ik heb nog wel een heel aantal werkuren voor de boeg 8)
Tja, ge moet toch iets op dit uur he.
Muziek op en gaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
Niet om vervelend te doen hoor, maareh:

Ben je nu niet gewoon dubbel werk aan het doen? :P

Zeror wijzigde deze reactie 26-01-2016 19:54 (3%)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:43

masauri

aka qwybyte

@HellPunk
Weeral wat updates gedaan deze week.

Voornamelijk dus nog altijd op zoek naar de juiste icoontjes bij elke plaats.
Ik ga er nadien ook een doc bij voegen met de verklaring van elk icoon.
Zo leer je nog wat geschiedenis he 8)
En waarom men nu bv. nog steeds tegen mechelaars "maneblussers" zegt.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 10 - Inschrijven nog mogelijk! Start 31/8

• masauri

masauri

aka qwybyte

quote:
HellPunk schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:02:
[...]
Ik zal eens vragen bij mijn collega's van het stadsarchief, die moeten wel iets hebben dat in public domain zit :*) . Maar gaat het niet ten koste van de speelbaarheid als je die route nog 'ns moet splitsen?
Zou wel leuk zijn natuurlijk als het kon.
Als ik Hasselt-Landen wat naar boven leg en Landen-Luik wat meer om dan kom ik er misschien maar ik vrees er een beetje voor.
(ben pas vanavond in de mogelijkheid er is naar te kijken.)
quote:
[...]
/offtopic Het is overigens maar de vraag of hetgeen er nu nog aan stationsgebouw staat nog lang gaat overleven. Het station zou onbemand worden (alleen nog automaten) en over afzienbare tijd wordt de stationsomgeving helemaal vernieuwd.
Zo worden er meer veranderd en word limburg openbaar-vervoersarm.
En worden we er nog meer op acheruit gesteld helaas.
Ik zie het niet positief evolueren, want er is al sprake om genk binnen een x-aantal jaren ook te laten verdwijnen als treinstation.
quote:
[...]
Ligt dat niet aan de vorm van het land zelf? Het stuk ten zuiden van Libramont en Bertrix steekt nogal ver uit waardoor de kaart in verhouding hoger moet zijn. Dat zou je kunnen verhelpen door de hele map wat te kantelen in tegenwijzerszin. Dan moet je niets verkleinen, al gaat dat wat ten koste van de geografische realiteit.
Mja, uiteindelijk zijn er maar enkele die aan de "juiste" kant kunnen kijken he.
Als ge er rond zit maakt het toch geen hol meer uit.
Dat zou ik inderdaad wel is kunnen proberen.
Hoewel de resolutie die ik nu heb uiteindelijk A3 formaat zouden moeten zijn en dus 80x60 als het afgeprint word.
Dus zoals het nu is zou het moeten passen bij wijze van spreken.
Dat verbaasd me dan vooral.

Zodra ik de resterende 23 iconen gemaakt heb. (heb er nu 24 af O-) )
Ga ik is naar de drukker of ik een afdruk voorbeeld kan zien van het A3 formaat.
En dan is een testprint op hoge kwaliteit om te zien of de details nog bewaard blijven.

Als verdere inkleding van de kaart bedacht ik me dat ik is een hoogtekaart erover kan leggen en dan wat kleurveranderingen aanbreng omdat het in de ardennen wat hoger en dus bruiner is enz.
Zoiets dus:

Op die manier heb ik wat kleur en "structuur" als achtergrond zoals in de orginele versies.

masauri wijzigde deze reactie 01-02-2016 16:32 (6%)

• masauri

masauri

aka qwybyte

quote:
[...]
Ik zal eens vragen bij mijn collega's van het stadsarchief, die moeten wel iets hebben dat in public domain zit :*) . Maar gaat het niet ten koste van de speelbaarheid als je die route nog 'ns moet splitsen?
Weer enkele icoontjes toegevoegd, en alsook het gevraagde station toegevoegd.
Ik had meer ruimte dan ik dacht, dus ik wacht op een afbeelding :+
Anders word het iets anders >:)
Er is blijkbaar ook een treinverbinding van maastricht naar tongeren dus ik heb daar in v 0.6 ook een blok toegevoegd 8)

@Liontje : hoge snelheidstreinen zet ik er niet in. Zou gewoon te vol worden :+

masauri wijzigde deze reactie 02-02-2016 12:01 (14%)

• masauri

masauri

aka qwybyte

Weer een update voor mijn TTR map:

@HellPunk
Ik wacht nog steeds op een afbeelding, anders word het iets anders :p

Ik heb ook nog een andere fan-board gevonden: Scandinavië

Heb de kaart al afgeprint, ga een stuk plastic zoeken om die op te lijmen, kaartjes afdrukken enz.
En dan hebben we er weer een spelbord bij!
Deze heeft wel extra variatie dmw speciale spelkaarten die tussen het deck zitten.
Waardoor stations ook onbruikbaar worden, dubbel in punten kunnen tellen enz.

De moeite om is te bekijken :)

• masauri

masauri

aka qwybyte

quote:
HellPunk schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:44:
[...]

Ik heb een mailtje richting dienst erfgoed gemikt, maar die hebben op dit moment waarschijnlijk andere prioriteiten (Gladiatorfestival in maart!) :9 . Misschien best voor een foto van Ambiorix gaan dan maar O-)

Dat bord van Scandinavië en omstreken ziet er wel gigantisch uit, straks 'ns van naderbij bekijken.
Ik heb nog tijd O-)
Ben bezig met wat ontwikkelingen omtrent het spelbord, want zoals ge kunt zien, zit er amper detail in.

Het spelbord van Scandinavië is standaard afmeeting 82x56 :) (net ff nagemeten)
Nu nog een stuk verhard plastic vinden om het op te plakken.
Heb ook nog een uk fan board gevonden.

• Medjai
  • Laatst online: 08:59
Dankzij dit forum heb ik Puerto Rico ontdekt. Erg leuk spel en na wat rondneuzen op internet kwam ik er achter dat er 2 uitbreidingen voor uitgebracht zijn; Expansion I - New buildings en Expansion II - The Nobles

Ik heb een Nederlandse vertaling van de spelregels gevonden (gemaakt door Herman Bellekens). Naar aanleiding hiervan ben ik begonnen met het maken van de tegels in het Nederlands:

Ik ben nog niet helemaal klaar maar opmerkingen en tips zijn welkom. Als het af is zal ik het resultaat beschikbaar maken (inclusief photoshop bestand).

PS: Voor Nobles zijn 20 rode kolonisten blokjes nodig met een afmeting van diameter 10mm hoogte 4mm, die zijn oa hier te bestellen: NL-shop , DE-shop

PS2: Er is ook iemand die het artwork van het kaartspel op de bordspel tegels heeft gemaakt (wel in het engels): link

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
quote:
HellPunk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:11:
[...]

In tegenstelling tot bij mij dan... Kijk ik zaterdagmorgen op BGG, zie ik dat World Monuments op Kickstarter staat. Ik vond het zelf wat duur, maar mijn zus heeft iets meer besteedbaar inkomen en die vond dat ik maar moest backen 8)7 - dat is dan Kickstarter nummer 5 van dit jaar... Ondertussen heb ik wel een Early Bird te pakken gekregen :*)

Mijn voornemen om minstens tien spellen van de huidige collectie in de verkoop te doen staat wel nog overeind, ik moet er alleen nog 'ns werk van maken :z
Mocht je nog spellen in de aanbieding gaan hebben; Ik houd me van harte aanbevolen :D. Ik wil mijn collectie juist groter maken :X . Erg verslavend ook...

Eindelijk trouwens een goede spellenwinkel in Breda gevonden. Ik blijf het toch fijn vinden om even een winkel in te lopen en rond te neuzen, ideeën op te doen en de spellen zelf vast te houden. De familie van mijn vriendin woont in Breda, dus we komen er wekelijks wel en dan is Tilburg toch weer een stukje verder uit de route. Hoewel ik ook wel bij De Dobbelsteen langs wil gaan binnenkort.

Verder had deze winkel in Breda van mijn 15-wishlist-games elke game staan :). Ze hadden alleen niet Axis&Allies 1940 2nd edition helaas... alleen de 1942 2nd edition. Maar verder gewoon alles en nog veeel meer. Ik heb alles goed kunnen bekijken op m'n gemak en alles op me in laten werken. Deze week terug om Formula D te halen en misschien nog iets extra :P . Het was nu al erg moeilijk om zonder iets weg te gaan, maar dat wordt alleen maar moeilijker de volgende keer!

Kleine impressie;

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Loondijke
  • Nu online
Gisteren nog een leuke pot TTR: Nordic Countries gedaan. Het was wel even inkomen met de paar nieuwe regels, maar wel echt leuk met z'n tweeën (en ook met 3 denk ik)! Net met 2 punten verschil verloren, maar dat mag de pret niet drukken. Met name de compactheid van de kaart en de vele kleinere routes zorgen voor een interessante wending. Je zit elkaar veel sneller in de weg en blokkeert elkaar vaak. Gaaf!

De poes vond het ook leuk! Gelukkig waren we net klaar met de puntentelling :D.

• Loondijke
  • Nu online
quote:
HellPunk schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:59:
Mooi, corset - op TTR en Machi Koro na een heel andere stijl dan wat ik zelf speel, altijd interessant om naar te kijken!

Wij hebben alvast een rijkgevuld spellenweekend achter de rug: vrijdagavond New Haven gespeeld, vandaag Karuba (voor het eerst), daarna Sanssouci en tenslotte een potje Take 5! Hopelijk komt er morgen nog wat meer fijns aan de beurt.

@Loondijke
Zonet op Twitter een foto gezien van Santorini, alvast 10/10 voor looks :). Als je op de frontpage van BGG de stream van dag 2 van de GAMA Trade Show bekijkt en dan doorspoelt naar 07:08:00, dan zie je ook het spel in actie. De MSRP zou 50$ bedragen, ik ben benieuwd wat de prijs voor backers in de KS-campagne gaat zijn.
Thanks! Eentje om in de gaten te houden :P .

Ik zelf ook een erg leuk gameweekend achter de rug! Vrijdagavond bij mijn broer en schoonzus eindelijk Dead of Winter gespeeld met z'n vieren. Wat een spel! Iedereen had van tevoren de Tabletop aflevering bekeken en wist dus wel een beetje hoe het in zijn werk ging. Ik zelf kende het spel het beste en er kwam nog best wat uitleg en opzoekwerk bij kijken. Even plaatje voor de sfeer :). (niet de onze helaas).

We begonnen om half 9 en waren om half 1 klaar met een medium story. Iedereen was razend enthousiast en hij zal snel weer op tafel komen! Het is een spel waar je van moet houden en voor open moet staan, maar het mechanisme, de sfeer, artwork, verhalen etc. allemaal zo gaaf. Ook de Crossroads kaarten vielen in goede aarde; dit zorgt op sommige moment echt voor interessante wendingen, risico's, dilemma's etc. Echt gaaf. Spel leek soms net wat langdradig of lastig te begrijpen omdat het in het Engels is, maar dat is een kwestie van veel spelen denk ik ook. Ik was de traitor en moest dus zorgen dat het morale op 0 kwam. Ik ben zelf te laat begonnen hiermee, waardoor ik het niet voor elkaar kreeg maar de rest won ook niet om het doel te halen. Wel echt van genoten! Het onderlinge overleg, discussiëren, tactieken bespreken etc. maakt deze game echt supergaaf. Iedereen ging er vol voor en op een gegeven moment werd ik weggestemd. Maar ik kon me er zo nog uit lullen dat er 3 tegen en 1 voor stemde. Mijn hart zat in mijn keel op dat moment :D. Nog nooit meegemaakt tijdens een bordspel. Echt geweldig wat zo'n spel losmaakt bij je. Volgende keer weer!

Toen op zaterdag een juweeltje gevonden via Marktplaats; Het Stenen Tijdperk voor € 15,- op te halen op 10km afstand..... Nooit gebruikt en gloednieuw in doos. Mijn dag was weer goed :*) :*) .

Gisteren familiedag gehad en lekker gegeten en gedronken. Op zo'n moment komt er vaak een licht spel op tafel, maar die ontbreken nog een beetje in mijn collectie. Toen zelf de game Roll For It gemaakt; de kaarten zelf op papier getekend en de dobbelstenen van Dead of Winter gepakt (30 totaal). Toen 3 uur lang dat simpele dobbelspel gedaan en ook dit viel in goede aarde. Dus; vandaag direct de Deluxe versie besteld :). Leuk hoe zo'n simpel en licht spel toch leuk blijft om te doen.

Al met al weer een geslaagd weekend!

Loondijke wijzigde deze reactie 21-03-2016 12:28 (4%)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Mijn vriendin en ik zijn gisteren ook naar Zuiderspel geweest. Vooral gekeken en gekocht, maar ook een potje Poseidon's Kingdom gespeeld. Die was stiekem best leuk. Maar helaas moeilijk te krijgen en duur, dus daardoor niet heel interessant om na te jagen.
De buit:

Een paar spellen die ik al langer wilde (Merchants and Marauders, Stronghold, Arctic Scavengers), een 'vriendin vindt het leuk uitzien' (Hong), een 'schijnt leuk te zijn en is goedkoop' (The Game) en dit keer zelfs een 'volgens mij vond iemand op GoT dit leuk en het ziet er wel tof uit' (El Gaucho). Nu maar weer eens meer tijd maken om te spelen :)

• Loondijke
  • Nu online
Ahh Quadropolis. Weer eentje voor op mijn wishlist 8)7 :> .

Gisteren eens niet een spel gespeeld, maar mijn kast opgeruimd waar de spellen in staan. Zeker met de nieuwe aanwinsten was het wel nodig om wat oud grut weg te gooien of naar zolder te doen. Nu zijn het spellen waarvan ik wel verwacht dat ze ergens nog een keer op tafel gaan komen. Het stelt nog niks voor in vergelijking met andere, maar als je weet dat ik pas met kerst mijn eerste echte bordspel heb gekocht (op de meest linkse vier na) dan zijn we goed op weg!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het er bij jullie bij staat :). In de woonkamer in een mooie open kast? Of ook ergens in een afgesloten kast, zo ver mogelijk uit het zicht vanwege jullie wederhelft :o :+ . Ik vind sowieso dat er erg weinig foto's voorbij komen van spellen, tafels vol games en andere leuke dingen.

Show your collections :).

Loondijke wijzigde deze reactie 25-03-2016 08:49 (21%)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 17:21
quote:
Loondijke schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:28:
[...]

Niemand ervaring met Le Havre? Best een zware Worker Placement volgens mij, maar gisteren wat filmpjes zitten kijken en het lijkt me wel wat eigenlijk :).
Volgens mij kun je die prima kopen aangezien 'ie op BGG zeer hoog staat. En als je al filmpjes hebt gekeken en je bent nog steeds enthousiast is het goed toch. ;)

Wij (= 2 pers.) hebben hier in korte tijd ook een bescheiden spellencollectie opgebouwd. Het begon allemaal met Stenen Tijdperk. Leuke mix van iets meer diepgang maar toch nog lekker makkelijk te leren en spelen. :)

Inmiddels:

- Stenen Tijdperk
- De Kolonisten van Catan
- Carcassonne + De Uitbreiding + Kooplieden en Bouwmeesters
- Dominion
- Flash Point
- Puerto Rico
- Hoogspanning
- Het Dorp (nog niet gespeeld)
- Agricola (nog niet gespeeld)
- Yahtzee Original (cadeau gekregen)

En nog wat kleine spelletjes:

- Gubs
- Machiavelli
- Boonanza
- Regenwormen
- Qwixx
- Koehandel Master
- Love Letter (nog niet gespeeld)

Puerto Rico en Hoogspanning vallen, gezien de BGG beoordeling, tot nu toe wat tegen. Maar we hebben deze nog niet met meer spelers gespeeld. Ik denk dat ze dan leuker zijn.

• denyos
Hier ook een ruimte gebrek in de kast.

Heb de laden van het dressoir ook al geclaimed waar nu met name lange games in liggen zoals TI:3, Arkham Horror, Dark Darker Darkest etc.
Waarschijnlijk gaat binnenkort een deel van de verzameling naar de zolder waar ik ruimte heb voor wat "open" kasten.

denyos wijzigde deze reactie 26-03-2016 13:17 (13%)

Strava

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Het is weer kasttijd? Leuk! :)

Hier staan de meeste spellen in een boekenkast op de slaapkamer:

Omdat die vol is, is er stiekem wat overflow naar de klerenkast :+ Vriendin vindt het tot dusver nog OK, maar wil ondertussen toch wel eens graag de verbouwing van de woonkamer afmaken zodat alle spellen daarheen kunnen :)

Mooie collecties trouwens! En ik ben jaloers op denyos z'n Chaos in the Old World. Die ben ik al een tijdje voor een goede prijs aan het zoeken :)

Wormaap wijzigde deze reactie 26-03-2016 14:49 (15%)

• Loondijke
  • Nu online
quote:
heiders schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:01:
De afgelopen paar weken heb ik pas voor het eerst de boardgame scene ontdekt, nadat ik al jaren spelletjes speel als monopoly, risk en catan.

Ik wil graag doordeweeks eens wat vaker een bordspel spelen met mijn vriendin en in de weekenden met een wat groter groepje. Patchwork is al aangeschaft als 2p spel, maar is voor ons misschien toch wel een beetje te simpel in zijn opzet. Ticket to Ride Europe hebben we nu ook, en het eerste potje met familie in het paasweekend beviel erg goed. Maar nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een mooi spel dat zowel met z'n 2en als met een wat grotere groep (4-6p) leuk te spelen is.

Zelf ben ik via wat youtube en BGG gekomen op ofwel Castles of Burgundy, wat schijnbaar erg goed te spelen is met z'n 2en, maar met max 4p te spelen is. Of Keyflower, wat volgens berichten op BGG heel goed schaalt van 2-6p.

Het spelmechanisme is voor nu nog iets minder van belang, omdat we domweg met de meeste spelmechanismen nog geen ervaring hebben en dus nog niet echt weten wat we het leukst vinden.

Hebben jullie nog tips?
TTR is leuk, maar voor 2 man moet je al snel de Nordic Countries of Switzerland editie pakken. Anders wordt het veel te makkelijk.

CoB heb ik net zelf besteld en komt einde week binnen dus kan dan wel een kleine review schrijven. Op BGG vind je er heel erg veel over terug trouwens. Niet iedereen is even enthousiast, maar veel wel :). Zeker de gok waard voor € 35,- denk ik.

Verder ben ik ook wat titels aan het afgaan voor 2 spelers. Ik heb laatste het Youtube kanaal van Rahdo ontdekt; YouTube: rahdo Kijkt lekker weg vind ik en hij speelt vooral 2P games. Top!

Hij was ook erg enthousiast over Le Havre voor 2 spelers, maar de endgame komt wat teveel op hetzelfde neer. Vandaar dat wij eerst aan de slag gaan met Castles of Burgundy. Moet voor een 2P game goed uitpakken.

Dit is zijn collectie. Bizar wat hij allemaal heeft staan en al heeft geruild tegen andere games.

quote:
HellPunk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:54:
Ik ben eigenlijk een dag te laat met posten, maar de KS van Santorini is live. Via BGG loopt er een groepsorder, met wat geluk kan je daar nog op inschrijven. Het scheelt iig een behoorlijke slok op de borrel - zonder die groepsorder had ik waarschijnlijk gewacht tot retail.

[...]

Als op vrijdag de spellengroep komt spelen we ook gewoon op de keukentafel, dat is inderdaad het gezelligste. 's Avonds of in het weekend speel ik vaak met mijn zoon en/of dochter en dat is dan meestal aan deze tafel - mijn vrouw zit dan beneden te werken en dan blijft het daar rustig :).

Ik gebruik deze tafel ook als ik spellen leer - mijn PC staat in dezelfde kamer en dan kan ik tegelijk een filmpje opzetten of snel iets opzoeken.
Dan is het wel ideaal met zo'n kamer. Ik ga Santorini wel in de gaten houden, maar ben niet zo overtuigd dat ik hem wil gaan backen.
quote:
heuveltje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:28:
CoB heb ik laatst weer herondekt, met zijn 2en is leuk, en wij spelen hem in een uurtje ofzo.
das ook meteen mijn favoriete modus, met 4 vind ik hem niet leuk, te random en traag.

Als ik moest kiezen tussen le havre en CoB zou ik trouwens wel voor CoB gaan, die vind ik toch wat leuker.
Die gedachte had ik ook nu. Le Havre komt misschien nog wel; wel jammer dat hij nergens meer verkocht wordt.....

• Loondijke
  • Nu online
quote:
heuveltje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:50:
[...]

Das toch niet zijn hele collectie, wel ?
Ooit had die een grotere wand vol.

Rahdo is leuk inderdaad, en van die playtroughs leer ik veel sneller de regels dan via een droge uitleg ;)
Wel is hij iets te vredelievend voor mij. Ik houd wel van wat meer confrontatie/interactie in mijn spellen.

Oh en hij heeft maar 2 standen. of het is niks, of het is "an excellent excellent game" .
matige spellen lijken niet te bestaan :P
Was een wat oudere foto inderdaad, maar dit is zijn laatste update februari 2016;

Ik ben het er niet altijd mee eens, maar ik vind zijn insteek wel fijn. Enthousiasme en passie maken best wat bij me los voor sommige spellen. Erg aanstekelijk.
En als ik samen met mijn vriendin speel dan kan ik me goed vinden in zijn gedachte omtrent: wel tegen elkaar spelen maar niet om elkaar "af te maken". Dat werkt bij ons ook het beste. En matige spellen ben ik nog niet tegengekomen inderdaad :D. Maar ik heb ook het idee dat hij alleen de spellen houd die hij goed vindt, dan dat hij daar nog een runthrough voor gaat doen.

• Loondijke
  • Nu online
On another note;
Twee weken geleden voor een prikkie de game Stone Age, of Het Stenen Tijdperk opgehaald. Best een oudje al, maar bij mij totaal onbekend tot een paar maanden geleden. Misschien bij jullie allang bekend of afgeschoten, maar dan sla je deze tekst maar over :D.

Een niet al te zware worker placement en voor n00bs de ideale game om ze kennis te laten maken met bordspellen. Op deze manier kan ik ze laten zien dat er meer is dan Monopoly, Risk of Catan. Gisteren in m'n eentje een spel gespeeld (doe ik best vaak bij nieuwe games, om zo de mechanismes, kaarten etc. te leren kennen) en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was. De setting is cool, componenten zijn van hoge kwaliteit (echte houten dobbelstenen en een dobbelcup), artwork is prima.

In het begin zijn zelfs de opties best overweldigend... je kunt met jouw workers elke beurt opnieuw kiezen voor;
- Grondstoffen (hout, klei, goud, steen) verzamelen
- Jagen voor voedsel
- Hutten bouwen
- Beschavingskaarten uitbouwen
- Extra stamleden nemen
- Voedselinkomsten per beurt verhogen
- Gereedschappen ontwikkelen

Op deze manieren kan je punten halen en als de hutten (stapels van 4 x 7 kaarten) of beschavingskaarten (30 kaarten) op zijn stopt het spel. Uiteindelijk degene met de meeste punten wint. Het is een gebalanceerde game welke redelijk snel en makkelijk uit te leggen is, maar de keuzes en mogelijkheden bieden toch genoeg uitdaging. Deze gaat de volgende keer dan ook zeker op tafel komen! Max met 4 man, maar dat komt ook wel goed.

Daarnaast kon ik me niet inhouden en toch 2 spellen besteld;

Castles of Burgundy

Ticket to Ride: USA 1910

Ik kijk met name uit naar Castles of Burgundy. De review van Rahdo heeft me overtuigd en het mechanisme in deze game lijkt me erg tof. Daarbij met 2 of 3 personen leuk om te doen! Top. Ook zijn er mensen hier die hem graag spelen, dus dat helpt ook wel :).

TTR-USA 1910 is er om de replaywaarde van TTR-USA wat omhoog te krikken met mensen die net kennis maken met boardgames. Ook om van die kleine k*^@%!te kaartjes af te zijn die in de originele TTR-USA zit.

Loondijke wijzigde deze reactie 30-03-2016 14:43 (20%)

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-09 16:26
Bij deze ook nog even mijn bescheiden collectie, eigenlijk pas 3a4 maanden bezig met Tabletop Games:

Tabletop Games

Collectie
  • 7 Wonders: Duel
  • Carcassonne Big Box
  • Cat-opoly (geen commentaar, gekregen voor de kerst en niet aanwezig op de foto) :+
  • Forbidden Desert
  • De Kolonisten van Catan: Reiseditie
  • De Legenden van Andor
  • De Legenden van Andor: De Reis naar het Noorden
  • De Legenden van Andor: Het Sterrenschild (niet aanwezig op de foto, moet nog binnen komen)
  • Machiavelli
  • Munchkin
  • Mysterium
  • Pandemic
  • Qwixx
  • Saboteur
  • Saboteur: Het Duel
  • Sushi Go!
  • Ticket to Ride: Europe
  • Wizard
Wishlist (gesorteerd, meeste gewilde games bovenaan, tot "thinking about it" onderaan)
  • Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island, begrepen dat Portal deze zelf uit gaat geven en er een GOTY edition komt, helaas pas in september...
  • Stone Age
  • A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition), wil deze heel graag, heb denk weinig mensen in mijn omgeving die deze willen spelen. Ervaringen?
  • Betrayal at House on the Hill
  • Patchwork
  • Small World, beetje hetzelfde als GOT qua spel en het feit dat mensen in mijn omgeving dit minder snel willen spelen denk
  • The Castles of Burgundy
  • Dead of Winter: A Crossroads Game
  • Dixit
  • Formula D
  • Hanabi
  • Lords of Waterdeep
  • Takenoko
Zijn er nog mensen die willen schieten op mijn Wishlist of ervaringen willen delen? Graag!

Mvdbeld wijzigde deze reactie 30-03-2016 22:11 (65%)

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

mmmm mijn camera borked blijkbaar een beetje bij kunstlicht kwa kleuren :(
Net de kast vervangen van 30cm breed naar 80cm breed. voorlopig past het weer :P

En ik heb net "big book of madness" besteld :)

En dan staan de 2 grootste spellen (kwa $$ dan) er niet eens op.
Dominion (met stuk of 7 uitbreidingen) en Netrunner (compleet)

heuveltje wijzigde deze reactie 30-03-2016 22:25 (43%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-09 16:26
quote:
heuveltje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:56:
[...]

Heb je Lords of Waterdeep gespeeld ?
Hij leek mij heel leuk toen ik de componenten zag, en het idee hoorde.
Maar zelden zo'n themaloos en spelloos spel gezien, En mijn medespelers waren het daar mee eens :)

Het speelt als stone-age light. en die vind ik al aan de te simpele kant :)
Ah duidelijk, misschien maar schrappen dus en gewoon voor Stone Age gaan.

Pandemic Petri

Is er wellicht iemand die interesse heeft in "petri-schaaltjes" voor Pandemic? Heb 1 setje van 5 stuks over en wil deze gratis op de bus doen bij interesse. Idee komt van Tabletop, was eigenlijk teleur gesteld dat ze niet in de doos van Pandemic zaten... :9

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om niet achter te blijven met de spelletjeskasten posten, hier de mijne

Er komt nog een setje lades in, waar alle kleine spelletjes in komen (die zitten nu in die gele bakjes).

Mijn BGG-list

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

quote:
heuveltje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:41:
[...]
Maar het thema bleef er voor ons compleet opgeplakt, hebben jullie daar geen last van ?
Dat vind ik juist helemaal niet. Hoewel het een Euro blijft, vind ik dat de quests erg slim zijn verzonnen. Dat heb ik ook bij Roll for the Galaxy. Het verhaaltje erbij is natuurlijk helemaal niet relevant, maar het past zo goed bij de kaarten/tegels. (maw. het verklaart waarom je juist die rewards krijgt). Dat miste ik juist compleet bij Stone Age. Ik ben wel jaloers op al die mooie kasten, ik vind het jammer dat het bij mij allemaal een beetje is weg gestopt.

Gisteren trouwens weer met de Arnhemse Spellen Vereniging gespeeld ;)
Was super gezellig: Chronicle, Dragon Punch, Seventh Hero en Codenames gespeeld. En zaterdag weer een spellenavond voor mijn verjaardag. Joy!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• _Anvil_
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-09 18:47
Mn eerste 2 booster packs voor Axis and allies Miniatures zijn binnen:

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:36

St@m

@ Your Service

quote:
St@m schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:28:
heren en dames, mijn vraag behoeft denk ik geen eigen topic. Wellicht dat jullie er ervaring mee hebben. Zakelijk hebben wij een spel bedacht en ontworpen. Nu willen we het laten maken. Het is een bordspel met boekje en een doosje met kaarten.
Iemand enig idee waar je zoiets zou kunnen laten maken, op kleine schaal? Budget doet er heel even niet toe.
https://www.thegamecrafter.com/ ken ik al, maar dat is Amerikaans en dan betaal je je scheel aan verzendkosten en inklarings-/douanekosten.
Nou, toch doorgezet en besteld bij The Game Crafter. En ik moet zeggen, ik ben blij verrast.

Dank jullie wel voor de input.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gisteren begonnen met de Legenden van Andor, Het introductiespel leidt je erg makkelijk er doorheen en moet zeggen dat ik benieuwd ben hoe de rest van de legendes gaat zijn.

Daarnaast ook het Thunderbirds bordspel gespeeld, en hoewel ik er veel teveel geld voor betaald heb vind ik 'm wel heel erg gaaf. de sloot aan voertuigjes die erbij zit als je alle expansions hebt maakt het wel erg cool. Het lijkt erg veel op Pandemic met Thunderbirds karakters, niet heel vreemd gezien het ook een game is van Matt Leacock. We hebben 'm gespeeld op de introsetting, en dan issie erg makkelijk (dat vind ik ook met Pandemic), maar gelukkig heb je genoeg mogelijkheden om 'm moeilijker te maken. Ik hoop dat deze iig nog vaker op tafel gaat komen.

Mijn BGG-list

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Zo, even een post op de rustige zondagmiddag. Gister ochtend begonnen met de tweakers bordspellendag.
We waren met 7 man. In de ochtend toen mensen nog binnen kwamen gestart met Pirate Fluxx.
Behoorlijke chaotisch met 6/7 man, maar de potjes waren relatief snel afgelopen. Hierna verder gegaan met 7 Wonders. Voor een aantal mensen bekend en voor een aantal mensen nieuw. Na een korte uitleg gestart met het spel en gedurende het spel nog wat vragen beantwoord. Wel weer eens leuk om met 7 man gespeeld te hebben. Hierna overleg wat we gingen doen en toen gestart met Dark Moon. Ook een spel wat precies met 7 spelers kan. Een interessante pot, het leek er even op dat de uninfected zouden winnen, maar in de laatste ronde ging het erg hard en wonnen we als infected. Erg leuk!
Als laatste afgesloten met Salem. Een soort weervolven maar dan sneller en net iets interessanter om te spelen. Deze had ik nog niet eerder gespeeld, wel een leuke filler. Toen was het een uur of vier en moesten ik en drie andere naar huis. Ik had s'avonds nog een andere spel afspraak staan en heb toen 2 maal Viticulture: Essential Edition gespeeld. Een top spel naar mijn mening.

Vandaag nog de uitbreiding van CamelUp, SuperCup gespeeld met de kinderen. Ik vond het nogal een saai spel in eerste instantie, maar de uitbreiding voegt zeker wat toe. Een aanrader voor de mensen die het weleens spelen.
En vanmiddag maar eens 3 spellen gesleeved en mijn kast opgeruimd. Hier nog een fotootje.

Het is niet optimaal, maar heb momenteel geen andere ruimte. Een heel aantal spellen zijn nu niet zichtbaar overigens. :P

Al met al een aardig gameweekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Ook hier weer een prima weekend gehad qua spellen :)
Vrijdagavond hebben mijn vriendin en ik nog een keer Through the Ages gespeeld. Toen na een uurtje of twee het stof weer neergeslagen was, had ik met een magere vijf punten verschil verloren. Volgende keer gaan we het hele spel spelen :)
Zaterdag ben ik bij een vriend die ik al lang niet meer gezien had spellen gaan spelen. Eerst twee potjes Go, waarna ik Stronghold voorstelde. Voor mij het tweede potje, en eerste keer Defender. Voor hem zijn eerste keer, als Invader dus :)
Uiteindelijk maakte hij een fout in de allerlaatste nuttige actie in de laatste ronde, waardoor ik won :P
Zondag hadden we een afspraak om van mijn nicht te leren hoe FIMO klei werkt, om daarmee zelf componenten voor spellen wat leuker te maken. En een goede (lees: makkelijke) plek om te beginnen was bij Hey, That's My Fish!. Het resultaat:

Daarna daar nog een potje Creationary gespeeld, en dat was dan weer het weekend voor wat spellen betreft :)

• _Anvil_
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-09 18:47
A&A Miniatures Map Pack was binnen, verder 2 starters uit een stoffig magazijn bij een gameshop gehaald:

Gisteravond al wat proefpotjes gespeeld met de 2 boosters en de starterpack (heb er nog 1 maar die laat ik dicht voorlopig, verkoop hem wellicht door)

Proefpotje met 45 punten

Tank only skirmish

Heb nog 125 miniatures onderweg via ebay, maar die hangen volgens USPS tracking al 6 dagen bij de NL douane "waiting for customs clearance":(

• Loondijke
  • Nu online
Nu al een leuk spellenweekend! Gisteravond met mijn ouders en vriendin Stone Age gespeeld voor de eerste keer en iedereen enthousiast!

Was even inkomen, maar na een paar rondes ging het vanzelf. Erg leuke gateway game voor mensen die niet echt bekend zijn met moderne bordspellen. M'n vriendin gewonnen en ik derde geworden. Niet echt goed op zitten letten, maar ook wel leuk dat andere een keer winnen :).

En tja.....Oops I did it again.....

5 mei jarig, dus mocht alvast wat uitkiezen . Blijven bezig zo.... Damn you Boardgamegeek en Rahdo!

Loondijke wijzigde deze reactie 16-04-2016 17:47 (16%)

• masauri

masauri

aka qwybyte

Deze week de TTR Fan kaart van Scandinavië is laten afdrukken bij de drukker (15 euro) en de kaartjes op iets dikker papier (10 euro). http://storeboe.net/ttr/

En al is gespeeld, spannend en ge kunt elkaar héél zwaar kloten doordat er geen dubbele routes in zitten.

• Loondijke
  • Nu online
quote:
Mvdbeld schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:08:
[...]

Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island

Onlangs ook Robinson opgepikt bij lokale gameshop, had deze besteld maar verwachtte er weinig van aangezien deze pas eind va het jaar opnieuw uit gebracht gaat worden door portal zelf. Aangezien deze al lang op mijn lijstje stond gelijk gehaald (voor veelste veel geld, moet af en toe kunnen toch?). :+

Robinson ook 3x gespeeld in het begin wel erg lastig, veel regels (niet beste rulesbook), veel mogelijkheden, veel verschillende fases etc.

Eerste scenario nog niet gehaald het spel forceert je eigenlijk continue brandjes te blussen waar je ook tijd/workers nodig hebt om aan eten en resources (15 wood voor het behalen van eerste scenario) te komen. Hierdoor word je soms gedwongen om acties met 1 worker uit te voeren (2 = succes, 1 = dobbelen)
waardoor er vaak alleen nog maar meer "brandjes" ontstaan. De ontberingen op het eiland zijn dus niet mis, maar ik hou hier wel van.

Enige minpunt is de rulebook en de vele iconen waardoor het spel in het begin best wel lastig/traag is. Als de regels en de iconen bekend zijn, zal dit steeds vlotter spelen (merkte ik tijdens de 3de pot al). Aanrader is wel om van BGG 1 van "helpsheets" te halen om overzicht te hebben van de verschillende fases.
Hier ben ik wel erg benieuwd naar. Het lijkt me een geweldige game, welke zelfs ook als solo game goed uit de bus lijkt te komen.
quote:
HellPunk schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:04:
[...]

New Haven is ook wel een gateway te noemen (zeker minder zwaar dan sommige andere spellen die we spelen), maar om de een of andere reden klikte het centrale spelmechanisme niet en dan wordt het een frustrerende oefening: iedereen legt fluks zijn hele bord vol en één speler moet telkens vragen wat-ie nu het best kan doen. Dat had al een veeg teken moeten zijn, maar ja, ik kan niet voor iemand anders spreken. Blijft een beetje rottig gevoel zo, natuurlijk :X
Tja, dat houd je toch denk ik met verschillende spellen en spelers. Kan niet altijd een match zij natuurlijk :). New Haven zal ik eens bekijken op YT.
quote:
Lointje schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:49:
[...]

Vorige vrijdag ook voor het eerst Orleans gespeeld, wat een leuk spel! Goed tempo, veel mogelijkheden, taktiek met beetje geluk ook.

Erna nog lords of waterdeep gespeeld, ook dat is een leuk spel. Ik vind de dungeons & dragons titel op de doos wel misleidend maar bon. Het is een goed spel.
Orleans is ook op mijn radar gekomen en ga ik op YT bekijken. Krijgt ook redelijk goede reviews :).

Voor mezelf nog twee extra games onderweg om toe te voegen aan mijn collectie.

Puerto Rico (BGG rank 6)

Amerigo (BGG rank 237)

Puerto Rico staat al een lange tijd ergens bovenaan op Boardgamegeek en kon ik voor € 20,- overnemen van iemand. Kon ik niet aan me voorbij laten gaan en ik wilde weleens weten of dit echt zo'n goede game is! Thema spreekt me aan in ieder geval :).

Ook Amerigo over kunnen nemen voor € 30,-, dus dat is goed te doen in ieder geval :).

En nu is het toch wel echt klaar voorlopig. Genoeg variatie en games voor 2 tot 10 personen :). Let the games begin!!

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo. Imperial Assault uitgepakt, nogal veel!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Loondijke
  • Nu online
Weer een leuk spellenweekend gehad!

Vrijdagavond samen met een vriend van me wat spellen uit de kast getrokken;
Begonnen met Kingdom Builder. Leuke game, maar niet echt een aanrader met 2 personen vind ik. Je hebt teveel ruimte, zodat je elkaar eigenlijk nooit in de weg zit. Daarnaast heeft elke stadstegel 2 tegels erop, dus ze raken nooit "op". Daarna Stratego op tafel gehad; klassieke head-to-head game welke altijd wel lekker weg speelt. Na 1 potje wel weer gezien en toen nog 1 potje Patchwork gedaan. Leuk origineel licht puzzelspelletje voor 2 spelers, maar het blijft een beetje aan de oppervlakte. Komt zeker nog vaker op tafel omdat hij leuk is, maar niet veel meer dan dat.

Gisteren wat vrienden over de vloer gehad vanaf half 2, om lekker wat spellen te spelen! Begonnen met 4 man en dus kwam Stone Age op tafel. Deze viel bij iedereen erg goed in de smaak! Vooral het thema, de keuzes, de variatie, sfeer en acties spreken de mensen aan. Uiteindelijk op 2 punten na verloren helaas, maar wel erg genoten van het spel. We beginnen steeds meer de diepte van het spel en de verschillende strategieën die je kunt gebruiken in te zien. Zeker een blijvertje!

Daarna Formula D op tafel gekregen met 5 personen totaal en speelden de basic-uitvoering; Leuk, maar niet meer dan dat eigenlijk... Volgende keer toch maar de advanced uitvoering spelen. Of we hebben wat spelregels gemist in de basic uitvoering? We speelden met 18 algemene punten waar alles vanaf ging. Er gingen punten af wanneer je;
- 1 versnelling oversloeg (neer schakelen)
- Bij aanrijdingsrisico met de danger die een 1 rolde
- Doorschoot in de bochten (1 punt per vakje)
- 20 of 30 rolde in de 5e of 6e versnelling
Ik denk dat het vooral zat in het feit dat we alle punten in een totaalpot stopten van 18 punten en niet specifiek per onderdeel gebruikte. Hierdoor kan je met gemak een paar bochten doorschieten, meer op en neer schakelen om zo grote stappen te zetten. Ook is het erg moeilijk om nog mensen in te halen die voorop beginnen. (de achterstand bij de start door de laatste speler is ook echt al groot en moeilijk in te halen).
Het spel heeft zeker potentie, maar het voelt een beetje dat de dobbelstenen bepalen hoe goed het uiteindelijk gaat. Het schakelen voegt wat toe, maar toch speelt geluk een erg grote factor.

Daarna nog een paar potjes Roll For It gedaan, leuk licht spelletje met een biertje erbij. Erg simpel, maar wel gezellig.

Morgenavond staat de volgende avond al weer op het programma! Wel met 6 of 7 personen, dus ik ga proberen om Formula D wat beter onder de knie te krijgen en eventueel de advanced versie al te spelen. Ook gaat 7 Wonders mee, samen met Roll For It... 6 of 7 personen is toch best een lastig aantal :D. Misschien binnenkort nog The Resistance erbij nemen als leuke game met grotere groepen.

Zaterdag ook nog een leuk pakketje mogen ontvangen; Amerigo. De verzameling is voorlopig wel compleet nu. Daarom ook even een foto met de laatste updates en nieuwe kastindeling. Wel tevreden nu :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loondijke
  • Nu online
Kon het toch weer niet laten. Met € 40,- aan VVV bonnen van mijn werk, gisteren deze game opgehaald voor € 4,95 bij de Intertoys :D. Leuke deal!

Eerste echte Fantasy-game en nog COOP ook. Positieve verhalen over gelezen en een game die mij zeker ligt! Vooral de puzzelachtige niet-standaard hack&slash elementen trekken mij aan. Ben benieuwd!

Loondijke wijzigde deze reactie 10-05-2016 10:50 (10%)

• Loondijke
  • Nu online
quote:
HellPunk schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Ik heb me net kunnen inhouden om een tweedehands exemplaar van Through the Desert van eBay te graaien - deze keer wel nog O-) . Ik ben wel nog altijd van plan om tien procent van de verzameling de deur uit te doen, ik zie alleen wat op tegen de logistieke kant van de zaak :X .
Altijd tricky en moeilijk om bepaalde "vondsten" aan je voorbij te laten gaan!

Zo is Memoir '44 ook alweer naar me onderweg voor een leuke prijs! Ik was al tijden op zoek naar een war-board-game, maar naast A&A (wat mij nog niet helemaal heeft overtuigd) is deze game me positief opgevallen! Wat meer closer combat en enorm veel scenario's om de battles uit het verleden na te spelen! 1v1 en 2v2 lijken me geweldig.

Loondijke wijzigde deze reactie 12-05-2016 09:10 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loondijke
  • Nu online
quote:
B00st3r schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Memoir '44 is een geweldig spel! Als je het echt leuk vindt kan ik de Campaign Book aanraden. Dan speel je dus verschillende reeksen van scenario's tegen dezelfde tegenstander, en afhankelijk van of je wint of verliest krijg je voor- of nadelen in het volgende gevecht.

Gisteravond met totaal 4 spelers Warhammer Quest: Adventure Card Game gespeeld, 2e en 3e poging om missie 1 te halen. Het was me al eerder verteld; maar wat een moeilijk spel is dit zeg... Maar de moeilijkheidsgraad mag de pret niet drukken, dit spel werkt op zo'n manier dat co-op spelen echt geweldig tot zijn recht komt. Monsters van elkaar weghalen om zelf de schade te kunnen vangen, kiezen of je in je beurt beter kunt 'resten' (jezelf healen), exploren of andere spelers te helpen maakt dit echt de ultieme co-op ervaring.
Mooi! Ik ben benieuwd :*) .

Even een andere vraag;

ik ben op zoek naar een mooie rechthoekige dobbelbak. Ik heb 2 ronde, maar wil graag een rechthoekige i.v.m. ruimte op de tafel.

Iemand een idee waar ik deze kan vinden? Ik vind alleen maar ronde of zeshoekige.

Loondijke wijzigde deze reactie 13-05-2016 14:35 (3%)

• T-Rhidon
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-09 09:26

T-Rhidon

Move IT ;)

quote:
B00st3r schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Memoir '44 is een geweldig spel! Als je het echt leuk vindt kan ik de Campaign Book aanraden. Dan speel je dus verschillende reeksen van scenario's tegen dezelfde tegenstander, en afhankelijk van of je wint of verliest krijg je voor- of nadelen in het volgende gevecht.
Hierbij sluit ik me volledig aan, al zijn de uitbreidingen daar wel handig bij.

Daarnaast heb ik nog alle kaarten inclusief de d-day editie en twee boeken. Alleen mis ik nog boek 1 en de vliegtuig uitbreiding en de opbergtas. Maar die laatste hoef ik niet te hebbben.

T-Rhidon wijzigde deze reactie 18-05-2016 08:20 (4%)

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Loondijke
  • Nu online
Afgelopen zaterdag een bordspellenmeet gehad met totaal 8 man. Aanwezig rond 13:00 uur.

Twee groepen van 4 man gemaakt en begonnen! Ik had Dead of Winter bij;

Iedereen had de Tabletop aflevering gezien, dus het doel was duidelijk. Alles nog kort doorgesproken, maar verder waren we snel bezig. Kort scenario gedaan van 6 rondes, maar dat duurde ook nog 3 uur. Erg gave pot gespeeld en iedereen leefde zich goed in. Echt een geweldige game! 1 iemand was de traitor, maar die begon te laat met saboteren dus we hadden de game gehaald. Ik had ook mijn persoonlijke missie gehaald gelukkig.Top!

Iedereen die hem gespeeld heeft vond het ook een geweldige game. Als je het met de juiste fanatieke gamers speelt, dan komt het echt tot zijn recht.

Daarna wat gegeten en doorgeschoven naar de volgende tafel; Shadows of Brimstone: Swamps of Death.

Wat een game is dat zeg! Wij met een party van 4 de mijn in en daar proberen de missie te halen. Niet gelukt uiteindelijk, maar wel van genoten. Niet helemaal mijn type game; teveel attack/dice rolling based. Maar wel erg gave mini's, artwork, kaarten etc.

Hierna was het alweer 10 uur en was iedereen wel een beetje uitgeteld, dus afgesloten, biertje gedronken en gaan rijden. Al met al een topdag gehad!

Loondijke wijzigde deze reactie 13-06-2016 09:44 (5%)

• T-Rhidon
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-09 09:26

T-Rhidon

Move IT ;)

In onze huidige lage laden kasten, pasten de spelletjes ook al een tijdje niet meer. Nu was ik het beu dat het op verschillende plekken in het huis rond slingerde. Stelling in elkaar gezet en tussen de poten een stuk waslijn gespannen zodat de spellen er niet uit kunnen vallen.

Resultaat:

Gelijk is het duidelijk dat er nu weer ruimte is voor nieuwe spellen en uitbereidingen. >:)

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
HellPunk schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:33:

[...]

Wij dus, hier stond dat pokkebeest bekend als kl*tebeer >:) . Nee, wij waren niet echt fan van Takenoko :+ .
:'(
* Wormaap heeft de Chibis expansion en de 'alternate art player boards' :)

En nog de Panda figurine :+

Wormaap wijzigde deze reactie 23-06-2016 10:41 (9%)

• Loondijke
  • Nu online
Gisteren EINDELIJK mijn Memoir '44 binnen gekregen.... Op 13-05 op de post gegaan en na lang wachten, vermissingen etc. eindelijk ontvangen. Ik heb wat walkthroughs gekeken en die zijn redelijk duidelijk en zorgen dat ik zin krijg om te gaan spelen.

Binnenkort komt deze zeker op tafel!!

EDIT

Toch Brugge besteld. Nu is dat wel echt de laatste en ga ik zorgen dat er weer wat spellen op tafel gaan komen.

Volgende week eens kritisch naar de collectie kijken en wat twijfelgevallen verkopen denk ik. Als ik dan weer even naar de lijst met ongespeelde games kijk.....dan krijg ik meteen alweer spijt :'( :X

Loondijke wijzigde deze reactie 07-07-2016 11:29 (40%)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
Loondijke schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:07:
Volgende week eens kritisch naar de collectie kijken en wat twijfelgevallen verkopen denk ik. Als ik dan weer even naar de lijst met ongespeelde games kijk.....dan krijg ik meteen alweer spijt :'( :X

[afbeelding]
Is dat alles? :+

Dit is zonder expansions. Als ik die niet filter past het niet in een scherm :|
Maar vriendin is klaar met tentamens, dus er kan weer gespeeld worden :)
(En een deel van mijn ongespeelde spellen is meuk die ik ooit opgepikt heb in Essen omdat het er leuk uitzag. Maargoed, ook die moeten minimaal één keer gespeeld worden).

Gisteravond weer eens Keyflower gespeeld. Blijft toch een erg leuk spel :) Uiteindelijk gewonnen met mijn hoogste score ooit (91 punten), omdat ik 12 goud had die door een winter tile 2 punten per stuk opleverden, en daarnaast nog 8 dezelfde skills, die 3 punten per stuk waard waren :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Nu online
quote:
HellPunk schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Inderdaad, ik denk niet dat het een groep volwassen gamers erg zal aanspreken. Mijn vrouw speelt net om die reden nooit mee met M&M: het spelverloop kan heel erg random zijn en omdat het spel story-based is word je wel een bepaalde richting uit geleid - eigenlijk een beetje zoals Legends of Andor, maar daar heb je natuurlijk een sterk puzzelelement dat volwassenen wel een uitdaging biedt.

De meeste kinderen malen daar zo niet om, die gaan veel meer op in het avontuur en het verhaal. Mijn zoon ziet een worp met drie hits niet als 'geluk hebben', maar als een schitterende zwaai met de hamer van Nes _/-\o_ .
Dat is ook weer zo inderdaad. Zo vind ik zelf dat Pandemic bijvoorbeeld nog een stuk thematischer zou kunnen. Waarom is er zo eenvoudig gekozen voor simpele een speelpion a la ganzenbord en allemaal dezelfde cubes met een ander kleurtje.
Ik heb het 5 keer gespeeld en ervan genoten, maar uiteindelijk verkocht omdat het gewoon tekort schoot t.o.v. de rest van mijn collectie. Ik ben dan ook best visueel ingesteld en geniet ervan als er tijd en moeite is gestoken in kleine details die de beleving ten goede komen.

Gisteren mijn spellenkast weer eens opgeruimd en wat beter ingedeeld; alles past er precies in. Ook geen ruimte meer over trouwens voor extra spellen.... Dus waar Brugge moet komen zie ik maandag wel weer :>. Omdat ik stiekem toch best trots ben op mijn collectie (die ik sinds december bij elkaar heb gespaard), bij deze een foto!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Kan zelfs ook gewoon met een zaklamp, hoef je ook niet bang te zijn dat je per ongeluk iemand in z'n ogen schijnt.
Mhoa ze moeten hun ogen dicht hebben dus ik zie het probleem niet , ;) Ook moet je natuurlijk mikken op het lichaam ipv op het hoofd hehe.

Krijg vanmiddag een inklapbare partytafel binnen die ik wil gaan gebruiken voor bordspellen. Had al een ronde gekocht maar qua ruimte neemt het erg veel in beslag en voor sommige spellen is het prettiger om naast elkaar te zitten ivm tekst op kaarten e.d.

Dat is uiteraard plastic, maar zou je hierop ook velt kunnen lijmen of gaat dat niet hechten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Van het weekend ook weer wat gespeeld, eerst zaterdag avond wat potten Marvel Dice Masters en Dominion. Doet het altijd goed met twee spelers. Gisteren Potion Explosion en Stenen Tijdperk. De laatste had ik een tijdje terug gekocht bij Wehkamp tegen een goede prijs, maar ik heb hem gister voor het eerst gespeeld met 2 spelers en hij valt in eerste instantie toch wat tegen. Ik vind het erg simpel, maar wie weet verandert dat met 3 of 4 spelers.

En eindelijk een nieuwe kast gekocht waar de spellen fatsoenlijk in kunnen, echter is deze ook alweer bijna te klein. :P
https://tweakers.net/ext/f/RunAaH8AtwGHhUBCAZ43d9Wh/thumb.jpg

Ik zit zelf nog steeds te wachten op Scythe, hopelijk deze week, ga volgende week maandag op vakantie.

• Loondijke
  • Nu online
quote:
Mvdbeld schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:23:
Voor nu even Ticket to Ride Map Collection: Volume 2 – India & Switzerland en Memoir '44 gekocht. Voordelige shop (cardpile.nl) gevonden helaas had deze niet UK & Pennsylvania op voorraad, maar die volgt dan ooit nog wel een keer.

Zit nu nog over twee spellen te twijfelen Formula D vs Steampunk Rally. Snap dat ze niet geheel vergelijkbaar zijn maar uiteindelijk is beide een race, suggesties?

PS. Loondijke Nordic Countries is daar ook voor €29,75 te verkrijgen oplichter :+
De prijs is wel incl. verzendkosten, vergeten erbij te vermelden. Dus nog iets goedkoper :).

Formula D;
Geweldige gateway game met meer mensen (4+). Vlotte, snel uit te leggen game met genoeg tactiek om boeiend te blijven (risico vs snelheid). Je begint met een aantal schadepunten op je spelerbord welke aan je auto mogen komen;

Die punten kan je kwijtraken als;
- Je een bocht voorbij schiet (dus teveel risico neemt)
- Je moet afremmen om de bocht te halen (dus teveel risico neemt)
- Je tegen een andere wagen oprijdt (er niet voorbij kunt en dus teveel risico neemt)
- Je extra naar beneden moet schakelen (dus teveel risico neemt)
- Brokstuk raakt
- Het vakje naast de andere eindigt en de Danger Die moet rollen (risico op aanrijding)
- Motorschade (5e of 6e versnelling maximaal gooien)

Daarnaast kan je door middel van slipstreamen verder naar voren geraken en kan je bij 2 rondes een pitstop maken. Speler eliminatie heb ik tot op heden nog nooit meegemaakt en krijg je alleen als je echt teveel risico neemt en niet goed vooruit kijkt. Daarbij is het element van; "wie als 1e staat op de baan mag die ronde beginnen met dobbelen" erg gaaf; je moet daardoor goed nadenken hoe je de bochten neemt en hoeveel risico je neemt om alsnog net als 1e te komen, zodat je weer als eerste mag dobbelen.

SteamRally ken ik niet en lijkt me niet helemaal vergelijkbaar als ik het op BGG lees.

Loondijke wijzigde deze reactie 26-07-2016 11:50 (3%)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Vandaag weer eens een lekker lange game day gehad. Met mijn vriendin en een vriend, 3-player dus :)

Begonnen met Keyflower. Voor het eerst met meer dan twee mensen gespeeld :) Het spel verandert daar wel best van, maar het wordt zeker niet minder leuk! Ik had niet door dat mijn vriendin ontzettend veel meeples had verzameld, dus toen ze daar na de winter ineens een punt of dertig voor binnenharkte (de winter tile die per groepje van drie meeps punten geeft) waren die vriend en ik allebei verrast, en won mijn vriendin.

Hierna een potje Norsaga. Dit is een KS-game die ik vorig jaar binnen heb gekregen. We hebben de intro game gespeeld. Een beetje zoutloos, maar dat krijg je als de kaarten met specialere effecten er niet in zitten. Ik had'm in november al eens een keer met alle regels gespeeld, maar dat was met twee. Dus ik ben er nog niet uit wat ik ervan vind :)

Daarna een pot Chicago Express. Ik ben groot fan van dit spel, maar mijn vriendin vond er de eerste (en tot vandaag enige) keer dat ze het speelde he-le-maal niks aan. Ik had toen op voorhand een beetje overdreven over het rekenwerk enzo, dus ik had'm al bijna ongespeeld verkocht. Gelukkig wilde ze'm nog een tweede kans geven met drie spelers (2p is ook écht niet waar je dit spel voor moet kopen...) en had ze deze keer wel plezier :) Het zal niet snel haar favoriet worden, maar can't have it all. Deze heb ik gewonnen, maar met minder verschil dan ik halverwege het potje dacht :o

Na een paar potjes Win, Lose or Banana (hier ga ik verder niet op in :+) hebben we nog een spelletje El Gaucho gedaan. Dit vind ik vooral gewoon een geinig snel spelletje. Door een beetje AP van een speler werd'ie wat langer. Uiteindelijk tweede geworden.

Vooral heel blij dat we eindelijk weer eens Chicago Express hebben gespeeld. Ik vind dat echt een waanzinnig gaaf spel, maar door het droge thema is het een beetje lastig op tafel te krijgen. Tel daarbij op dat het met twee niet geweldig is, en er is helemáál weinig kans om'm te spelen.

Fotootje erbij van endgame, gewoon voor de leuk :)

En, in het kader van 'je was laatst jarig!' kreeg ik nog een cadeautje van die vriend :)

Wormaap wijzigde deze reactie 07-08-2016 01:33 (4%)

• Yakumos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22-09 16:24
quote:
HellPunk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Ik heb het als één van de kandidaten als spel-voor-met-de-kinderen, naast Animals On Board en Slide Blast. Ik wilde eerst Dr. Eureka nog oppikken, dat vonden ze vorig jaar heel leuk, maar we zijn toch nooit echt fan geweest van spellen met een timer :)
Ja naar mijn mening is Kingdomino meer geschikt voor alle leeftijden, terwijl Dr. Eureka toch meer voor alleen kinderen is (ook enigszins vanwege het thema). Moet daarbij zeggen dat Dr. Eureka wel heel goed ontvangen is en heel goed verkoopt.

;)

• Loondijke
  • Nu online
Couldn't resist!! 3 nieuwe games binnen/onderweg;

Concordia (stond al erg lang op mijn lijstje en nu voor een mooie prijs gevonden! BGG Overall #47)

D-Day at Omaha Beach (mijn eerste echte solitaire game! Overall bekend als één van de, dan wel de beste, solitaire game. Erg zeldzaam, niet meer te krijgen en met toeval tegenaan gelopen! BGG War #5)

En het kind in me kon deze niet weerstaan en het is niet echt een bordspel, maar who cares.....;
Pitchcar (het origineel is uit 1996 en eigenlijk amper meer te krijgen; toch 2 basissets + 1 expansion gevonden! BGG OVerall #327)

Mijn weekend kan al niet meer stuk :). Nu wederom tijd vinden om te gaan spelen; Pitchcar is erg eenvoudig en iedereen vindt dat wel leuk. D-Day is een game die ik alleen kan spelen dus dat komt ook wel goed :).

Loondijke wijzigde deze reactie 26-08-2016 09:52 (50%)

• 328088
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-08-2017
quote:
Loondijke schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Toch vind ik dat heel erg meevallen na 8 potjes gespeeld te hebben. Het ligt heel vaak ook aan de speler zelf en het vooruit kijken dat hij geen kaart meer kan spelen. (uitzonderingen daargelaten, maar na 8 potjes is er best wat over te zeggen).

En als je dan een flank niet kunt bereiken, vind ik het een mooi soort Fog of War bewerkstelligen. De communicatie met die bepaalde flanken kan door allerlei factoren niet mogelijk zijn of dat je met 3 tanks gewoon compleet mist en de counterattack wel een tank uitschakelt. Zeker in de totale chaos die de WWII met zich mee bracht, is het soms gewoon niet eerlijk en moet je soms wat geluk hebben.
Het helpt wel als je meerdere uitbreiding hebt en een Overlord speelt.
Vrijdagavond met 4 tegen 4 gespeeld.
2 borden tegen elkaar.
2 flanken word als het ware 1 flank.
Dat houd in dat je 3 flanken houd.
Op iedere flank zit een speler.

Memoir 44

Per team dus 3 spelers die aan het bord zitten.
De 4e speler van het team is de generaal en krijgt de kaarten.
Hij bepaalt wie welke kaarten krijgt, je kunt maximaal 3 kaarten spelen per beurt.
Als je voor een flank geen kaart speelt (omdat je hem niet hebt bv) dan mag die speler een dobbelsteen rollen.
Daarmee kan hij of zij toch de mogelijkheid krijgen om een unit te spelen.
Soldaatje is infantrie unit, tank is tankunit... maar granaat is een kill en een vlag is daadwerkelijk een unit terug trekken.

Dit zorgt voor een hele interactieve game, erggg leuk!

Shadows of Brimstone

Vanavond ook mijn Shadows of Brimstone uitbreiding gepunched en miniatuurtjes gelijmd.
Het past niet meer in mijn koffer dus moet op zoek naar een andere oplossing :/

Tweedehands spellen koop ik eigenlijk niet, probeer mijn lokale spellenspeciaalzaak zoveel mogelijk te helpen.
Maar als iemand nog Tiny Epic Kingdoms second edition wilt die heb ik in de aanbieding :P

328088 wijzigde deze reactie 29-08-2016 21:42 (4%)

• 328088
Gisterenavond Mystic Vale gespeeld.

https://tweakers.net/ext/f/HN5qU9cU5kG86ehv51Dk9Man/thumb.jpg https://tweakers.net/ext/f/QI9jMT5oZu4q5Axoli6nans5/thumb.jpg

Normaliter niet zo van de deckbuilding games maar deze is wel erg leuk!
Doorzichte kaarten net als bij Gloom en het spel word geleverd met sleeves.
Je hebt een deck met kaarten die gesleeved zijn en je stop je upgrade (doorzichte kaarten) in de sleeves waarmee je je kaarten sterker maakt.
Je deck word dus niet groter maar dikker :D

328088 wijzigde deze reactie 01-09-2016 20:41 (10%)

• 328088
Afgelopen zaterdag spellenavond gehad bij de bordspellenspeciaalzaak.

En daar eindelijk iemand gevonden die zin had in een simpele maar lange pot Megaman. :D

Megaman

Het spel is prachtig om te zien.
En voor 2 spelers is het nog leuk ook.

Meer spelers maakt het spel te lang en te traag.

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:42
quote:
ErikT738 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:31:
Heeft iemand hier enig idee waar je van die kleine, hersluitbare plastic zakjes kan krijgen? Ik heb gisteren het D&D Castle Ravenloft bordspel binnen gekregen en ben nu op zoek naar de beste manier om de overdaad aan fiches en counters te sorteren.

En is het verstandig de bijgeleverde kaarten te sleeven? De grootte van de kaarten is het zelfde als Magic the Gathering maar ik ben bang dat het met sleeves niet meer in de doos past...
Plastic zakjes zijn online volop verkrijgbaar
Een betere oplossing is een foamcore insert voor de game maken.

Zelf heb ik D&D Wrath of Ashardalon, en die is met de standaard insert echt een ramp om op te zetten. (Ik gok dat bij Castle Ravenloft ook de doos een bende is)
Ik heb hiervoor een insert gemaakt, de game kan ik nu binnen enkele seconden klaar zetten :) :
(En de kaarten passen gesleeved in de doos)

(Alle counter/tile houders hebben een verhoging, zodat je ook de onderste er makkelijk uit kan krijgen)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Dus... Vandaag kwam mijn doos met zakjes aan. Met vijf kilo iets groter en zwaarder dan verwacht. TtR doos for scale :P

500 stuks 100x150mm, 1000 stuks 120x80mm en 1000 stuks 80x60 mm. Voorlopig heb ik zakjes genoeg :+

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Omdat mijn vriendin zich niet lekker voelt heb ik net maar een solopotje Age of Steam gespeeld. Dit is mijn vijfde potje sinds ik'm (bijna) vier weken geleden heb gekregen. Zo'n zwaar spel vijf keer in een maand spelen heb ik nog nooit eerder gedaan, en is een teken van hoe ontzettend goed ik'm vind :)

Fotootje erbij omdat dat leuk is :P

Wormaap wijzigde deze reactie 25-09-2016 16:45 (77%)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Nadat ik van het weekend Age of Steam Barbados heb gespeeld, vroeg ik me af of er nog meer leuke 1-player maps voor AoS zijn. Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat Puerto Rico, gemaakt door Ted Alspach (dezelfde designer als Barbados, maar later heeft'ie ook Castles of Mad King Ludwig, Suburbia, One Night Ultimate *whatever* en nog meer ontworpen) vaak aangeraden wordt.
Alleen één probleem: hij is nergens te krijgen. Nergens nieuw, geen enkele tweedehands kopie te vinden. En ook nergens een Print & Play file.
Wat doe je dan als rechtgeaarde Tweaker? Inkscape downloaden en het ding namaken natuurlijk :) En na een paar GeekMailtjes met Ted zelf heb ik ook toestemming gekregen om hem op BGG te gooien. Daar zitten de files nog in de queue, maar zodra ze erdoor zijn kan ik hier wel een linkje neergooien als er interesse is :)

Kleine versie van hoe 'geweldig' mijn Inkscapeskills zijn:

Het tikfoutje bij 'Goods Growth' en mijn inconsistentie met punten op het eind van alinea's waren me al opgevallen. Dat pas ik vanavond nog even aan :+
Aangepast. Ik had ook één mountain hex gemaakt waar er geen hoorde :$

Wormaap wijzigde deze reactie 27-09-2016 18:50 (10%)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb ooit MoM first edition gekocht en toen wat miniaturen geschilderd, nu met MoM2 heb ik er nog wat bij geschilderd :).

http://imgur.com/a/XPNxq

Ik verf de ogen niet, is echt lastig en tijdens het spelen merk je het toch niet ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
quote:
MeZZiN schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:24:
[...]

Gebruik anders gewoon foamboard.... aardig degelijk en als je echt het netjes wilt zijn er wel wat sites waar je een gameboard kan laten maken.
Zou dat niet zowel duurder als minder worden dan karton voor een bord? Toen ik trouwens de ingeving kreeg om eens te zoeken op 'bordkarton' vond ik al wat meer. Maar ik denk dat ik toch maar gewoon een keer bij de hobbywinkel langs ga, zodat ik een beetje kan kijken wat ik verwacht.

Nadat ik eerder deze week de Puerto Rico map voor Age of Steam opnieuw getekend en op BGG beschikbaar heb gemaakt, heb ik (wederom met goedkeuring van Ted Alspach) ook de Jamaica map die bij die uitbreiding zat nagemaakt en online gegooid :)
Hier te vinden. De PNG versie zit nog in de approval queue :)

Voorbeeldje:

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afgelopen tijd weer wat geschilderd voor de voortgang van Imperial Assault morgen.

Blijft leuk werk :). De Wookie is helaas beetje ... kut :p maar die touch ik nog wel wat up.

• 328088
quote:
MrVegeta schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:25:
Afgelopen tijd weer wat geschilderd voor de voortgang van Imperial Assault morgen.

Blijft leuk werk :). De Wookie is helaas beetje ... kut :p maar die touch ik nog wel wat up.
Dat ziet er dan toch altijd beter uit he.
Hier ons setje :)

• Loondijke
  • Nu online
Thanks allen! Helaas nog niet gevonden wat ik zoek :(.

• Loondijke
  • Nu online
HOI!

Ik ga alleen zaterdag en wil mezelf zo weinig mogelijk afspraken opleggen, dus ik sla over (mochten mensen op zaterdag gaan).

Loondijke wijzigde deze reactie 11-10-2016 13:57 (16%)

• Yakumos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22-09 16:24
quote:
Christiano007 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

Kun je eens een foto maken hoe het er daar uitziet? Ben gewoon benieuwd :P
Niet de beste foto's maar een snelle impressie:

http://i.imgur.com/9bNmrDi.jpg
http://i.imgur.com/gHnmLWC.jpg
http://i.imgur.com/Brh6ZD1.jpg

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Dit zijn de games die ik heb meegenomen uit Essen. Zoals eerder gezegd zijn veel spellen gegeven door publishers. Ik heb daarnaast ook nog een aantal spellen gespeeld vandaag:
1. World Monuments (leuk spel, relatief simpel. Denk aan Kingdom Builder-achtig)
2. Behind the Throne (niet kopen, dit spel is zo random. Viel echt tegen. Gekregen omdat ik meedeed aan het toernooi
3. 4 Gods (wel grappig, maar ik snap niet dat de mensen voor ons zo langzaam waren. Zeker niet voor iedereen.)
4. Pocket Madness (ook al een tegenvaller, gewoon niet bijzonder genoeg)
5. Hop (we zagen iedereen lachen die dit speelde, maar dat was waarschijnlijk als een boer met kiespijn. Dit is geen spel.)
6 Ice Cool (dex/ flicking game. Echt heel grappig, bijna gekocht.)
7. Capital Lux (wel grappig, maar meer niet)
8. Avenue (minder grappig, maar niet vreselijk)

Denk dat dit het wel is. Afgezien van het verkeer was het echt een top Essen voor mij. Ik was naar SPIEL gegaan met een aantal andere geeks, dus het was twee dagen alleen maar over bordspellen lullen. Heerlijk.

Mijn BGG profiel

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True