Zo... drukke/ hectische week zit er weer op. Ook wat bestellingen betreft is het redelijk hard gegaan. Voor diegene die net zoals ik wat teleur gesteld waren over de Lord of the Rings: the Confrontation Ultimate Edition campaign, bij Crowdfinder hebben ze hem nu ook als inkoopactie met 36% korting:
Klik.
Mijn vrouw kwam aanzetten met een TikTok video met een stel.. Of ik die al kende. Ja en ik had die al in pre-order staan elders, maar geannuleerd omdat ze daar niet wisten wannee die zou komen en bij Zatu Games hadden ze hem op voorraad (goede ervaringen mee). Incl. verzendkosten was hij nog steeds goedkoper:
TactaThalaron schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:03:
[...]
Van grijs plastic naar ‘Sundrop’ niveau is heel eenvoudig en hoef niet veel tijd of geld te kosten. Natuurlijk kost het wat geld, maar Sundrop/ Wash opties ook.
Miniaturen wassen, goed droog maken (ik pak de compressor erbij), daarna primen (wit), speed/contrast paint eroverheen, transparante vernis spuitbus (mat, glans of hoogglans) en klaar.
Ja, het kost wel meer tijd dan niet zelf hoeven te schilderen. Een Sundrop zou ik nog wel durven te nemen om dat gedoe niet zelf te hebben. Maar een eenvoudige wash… dat is mij bij diverse games niet echt bevallen. Alleen beter dan niets als je dan echt niets zelf wilt doen IMHO.
Vanwege warmte nog niets voor elkaar gekregen, maar ik zal zodra ik begonnen ben wel een een paar foto’s maken tussen de stappen in. Dan is het wellicht beter te zien of het de hoeveelheid werk waard is voor iemand die nu nog twijfelt 😉
Tot slot wilde ik mijn onderstaande post aanpassen maar dat gaat helaas niet meer. Vorig weekend niet zoveel toegekomen aan schilderen en deze miniature specifiek kon ik niet mee verder tot eergisteren... omdat ik simpelweg niet de juiste kleur Speedpaint meer had.
Edit:
Het is avond, en koeler, dus tijd voor actie 🤘
Gewoon even voor het geval dat ik het anders vergeet, zo zien de miniaturen (incl. Standaard wash) er nu uit (1 uit de collectie gepakt die ik per fase zal fotograferen);
[Afbeelding]
Na 3 dunne lagen primer (wit) waarbij ik iets van schaduw wilde behouden maar niet teveel;
[Afbeelding]
Hier een 4-tal baddies waarbij ik enkel 1 laag Speedpaint heb aangebracht. Enkele imperfecties moeten hier nog worden bijgewerkt, dat is inmiddels al wel gebeurd. Die achteraan en rechts met een kleur, de rest met verschillende kleuren.
Vervolgens bij de Titan nog wat extra lagen met een afwijkende kleur er overheen;
En tot slot nog met Nuln Oil een laag eroverheen;
Nog wat meer voorbeelden (Hier nog enkel 1 laag Speedpaint, de messen en armor op de 2e zijn wel met een aparte metal paint gedaan);
En tot slot de mini waar ik tot nu toe het meest tevreden over ben (hier nog slechts 1 laag Speedpaint bij de vleugels:
Hier het eindresultaat (met meer stappen dus dan alleen wat Speedpaint, maar toch

);
:strip_exif()/f/image/xUMLJ4axFlST8jlqk3WQSex6.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Voor de helderheid: tenzij je veel miniatuur games koopt, zou ik zelf Sundrop zoals Awaken Realms het aanbied zeker lekker doen. Koop je veel games met miniaturen, dan is zelf experimenteren wellicht een leuk (en mogelijk goedkoper) alternatief.
De échte winst mijns inziens, buiten het gewoon leuk vinden van het zelf schilderen, is games die simpelweg geen Sundrop optie hebben (hallo Retail) of bijvoorbeeld games waarbij enkel een simpele wash aangeboden wordt. Voor wat ik voorbij heb zien komen met Sundrop is dat dikke prima. Maar zou ik dat voor al mijn games moeten doen… pff… en dan heb ik natuurlijk ook nog games waarbij het simpelweg geen optie is.
*Net voor €125 aan extra verf (speedpaint en effects van Warpainter) gekocht. Hét probleem wat mij betreft van zelf schilderen, is dat je steeds beter kan en wilt gaan schilderen 😅
€125 klinkt wellicht als veel, en dat is het ook. Ik heb in totaal nu circa €300 aan verf gekocht. Maar… Nemesis OG, Lockdown en Retaliation met alle extra’s erbij zal ook ongeveer dat bedrag hebben gekost. Ik heb nu echter al mijn andere games ook geschilderd en verf over.
Het grootste nadeel aan schilderen is: het kost tijd. Tijd die je moet hebben maar ook moet willen investeren.
Wil je simpelweg goedkoop een Wash/ Sundrop look, dan heb je aal wat primer van de action en een paar kleure Speedpaint echt al snel een vergelijkbaar resultaat voor een fractie van de kosten!
[
Voor 11% gewijzigd door
Thalaron op 19-07-2025 23:19
]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW