PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Gewoon in een doos meenemen en op krakkemikkige campingtafel spelen. Mooi man._Anvil_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:01:
[...]
War room mee op vakantie? Hahahah, hoe dan? Ik heb een hele dag 6 man in huis die rond 2 tafels lopen als ik het speel![]()
Ook wel cool dat je het (voor 200 euro oid?) koopt o.b.v. alleen de doos (die inderdaad vet cool is in dat cleane zwart, bij mij helaas aangeknaagd door mn konijnen)
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Camel Cupskank schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:46:
Ik ben op zoek naar een leuke boardgame.
Een spel die vrij makkelijk uit te leggen is, en je met meerdere spelers kan spelen.
Zeg maar bv op oudejaar of met kerst ofzo...
Nu ook niet TE simpel zoals uno ofzo, maar toch...
Iemand tips?
Colt Express
The Crew
Hidden Leaders
Waterfall Park
of gewoon een Ticket to Ride.
Legt allemaal binnen 10 minuten uit, maar heeft wel wat meer diepgang dan iets als Uno.
In de uitbreiding 'Abundance' zit een mechanisme waardoor je in de trek- of aflegstapel kan gaan zoeken naar het type kaart dat je nodig hebt. Mooie toevoeging, want met de eerste uitbreiding erbij heb je echt een gigantische hoop kaarten - en zeggen dat begin volgend jaar alweer een nieuwe erbij komt.ZieMaar! schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:06:
[...]
Ik vind juist het opzetten van die engine leuk, of frustrerend als je net niet de goede kaarten krijgt, maar dat is prima. Het grote pluspunt is dat je allemaal tegelijk aan t spelen bent. De actieve speler krijgt iets meer voordeel, maar iedereen krijgt de actie. En er is een beginners modus, met wat minder scoringskaarten, wat t iets overzichtelijker maakt. Volgens mij ook geen op kaarten nog (zoals de raaf bij wingspan).
Jokkmokk: The Winter Market. Nog 'ns thematisch ookskank schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:46:
Een spel die vrij makkelijk uit te leggen is, en je met meerdere spelers kan spelen. Zeg maar bv op oudejaar of met kerst ofzo...
[ Voor 16% gewijzigd door HellPunk op 03-12-2025 11:44 ]
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Harmonies vrij simpel maar wel leuk.
Castle Combo doet het bij ons erg goedskank schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:46:
Een spel die vrij makkelijk uit te leggen is, en je met meerdere spelers kan spelen.
Zeg maar bv op oudejaar of met kerst ofzo...
Nu ook niet TE simpel zoals uno ofzo, maar toch...
Iemand tips?
Wel moeilijk zo.
Enkele die me opvallen
- The Crew (lijk tof en scoort hoog)
- Dixit
- Hitster , zouden de rest vermoedelijk leuk vinden, maar ik?
Heat heb ik, is zalig, maar niet voor de doorsnee speler om ff vlug te spelen
Carcasonne vond ik zelf ook leuk, maar twijfel.
Ticket to ride heb ik, moet ik es proberen
Deze lijkt wel wat pittiger te zijn dat de Primebloods, maar wel interessanter(!).
:strip_exif()/f/image/ptHubQ2epRE0NKNKJKEeqFbM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jbUKljS9AQPu8xdFk6XfG0Ag.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps: schilderwerk is nog niet af
[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 03-12-2025 23:11 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Flamme Rouge lijkt veel op Heat (zelfde makers), maar is net wat makkelijker.skank schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:31:
Al die tips hier, waarvoor dank !
Wel moeilijk zo.
Enkele die me opvallen
- The Crew (lijk tof en scoort hoog)
- Dixit
Carcasonne vond ik zelf ook leuk, maar twijfel.
Ticket to ride heb ik, moet ik es proberen
Verder zou je nog naar Codenames en Splendor kunnen kijken (of natuurlijk gewoon Kolonisten)
Ik besef me nu dat ik wat bevoorrecht ben met het feit dat ik door een hardcore boardgamer/ vriend/ buurman in de scene terecht ben gekomen én op onze boardgame avond iemand heb leren kennen die nog gekker is van bordspellen, en dan ook nog eens grotendeels dezelfde interesses heeft(!).
Als die 2 wegvallen zit ik denk ik met €3K aan bordspellen die ik hooguit nog solo kan spelen lol
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Zo ben ik via via in een bordspelgroep hier in de buurt beland met 70+ leden ofzo, al zijn ze lang niet allemaal even actief.Thalaron schreef op donderdag 4 december 2025 @ 23:40:
Splendor is inderdaad ook wel grappig en in een minuut of 5 wel uit te leggen. Maar… om te winnen moet je wel wat strategisch zijn.
Ik besef me nu dat ik wat bevoorrecht ben met het feit dat ik door een hardcore boardgamer/ vriend/ buurman in de scene terecht ben gekomen én op onze boardgame avond iemand heb leren kennen die nog gekker is van bordspellen, en dan ook nog eens grotendeels dezelfde interesses heeft(!).
Als die 2 wegvallen zit ik denk ik met €3K aan bordspellen die ik hooguit nog solo kan spelen lol
Wel vorige week woensdag op onze gameavond op tafel gezet (met 2 anderen);
[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 07-12-2025 19:36 ]
Ik heb ook de gloomhaven campaign met mn vrouw uitgespeeld, we zijn wel wat gewendThalaron schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:33:
@pirke mijn favoriete game! Beetje jaloers hier.. Mijn vrouw gaat dat spel 99% zeker nooit spelen 🫣
Wel vorige week woensdag op onze gameavond op tafel gezet (met 2 anderen);
[Afbeelding]
Ik zou het graag met meerdere spelers spelen, mn dochters (7+9) hebben nog niet de aandachtsspanne om een dergelijk lang durend spel te spelen. Die zitten nog vooral op het niveau Catan, al krijgt de oudste wel interesse naar de wat complexere spellen. Andere spelers ken ik niet die dit regelmatig zouden willen spelen. Ik speel al wekelijks D&D, en tijd is voor iedereen helaas maar 1x te besteden.
Technisch gezien valt 'Legends of the West' buiten de reguliere reeks (want legacy), maar dat was een hele leuke ervaring. Als je de campagne afgerond hebt is er trouwens een aparte ruleset voor de legacy-map en die spelen we ook heel graag. USA speelden we al niet meer vaak, maar Legends heeft deze wel helemaal van het toneel gestoten.
Gezien de grote van de map, heb je ervaring met 3-personen met de Legacy map met de aparte ruleset? Goed te doen?HellPunk schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:44:
[...]
Technisch gezien valt 'Legends of the West' buiten de reguliere reeks (want legacy), maar dat was een hele leuke ervaring. Als je de campagne afgerond hebt is er trouwens een aparte ruleset voor de legacy-map en die spelen we ook heel graag. USA speelden we al niet meer vaak, maar Legends heeft deze wel helemaal van het toneel gestoten.
Of net zoals TtR Europe dat je elkaar eigenlijk zo goed als niet hoeft tegen te komen, met z’n 3-en.
Tot op heden vind ik voor dit aantal Nordics altijd wel goed, ook met z’n 2-en.
Hmm Legends of the West heb ik inderdaad nog niet gedaan.HellPunk schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:44:
[...]
Als je TtR leuk vindt, en het wel kan waarderen dat je er steeds wat regels bijkrijgt, dan is die zeker de moeite. Ik vond het een van de leukere legacy games. Al moet ik eerlijk zeggen dat we 'm na de campaign niet meer gespeeld hebben.akatar schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:21:
[...]
Hmm Legends of the West heb ik inderdaad nog niet gedaan.
Ohja, je moet ook geen problemen hebben dat je het spel definitief verandert door middel van stickers en dergelijke. Maar dat hoort natuurlijk bij een legacy game.
De map is wel groot, maar heeft een goeie balans waardoor je mekaar altijd wel ergens kruist. Het spel bevat ook bepaalde mechanismes die maken dat de snelste route niet altijd de beste is, maar daar kan ik niets meer over te zeggen zonder te spoilerenPaulBloem schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:15:
[...] Gezien de grote van de map, heb je ervaring met 3-personen met de Legacy map met de aparte ruleset? Goed te doen? Of net zoals TtR Europe dat je elkaar eigenlijk zo goed als niet hoeft tegen te komen, met z’n 3-en. Tot op heden vind ik voor dit aantal Nordics altijd wel goed, ook met z’n 2-en.
Inderdaad, de andere spelers in mijn groep hadden geen idee van het concept 'legacy', dus wat er na het eerste spel gebeurde was een totale verrassingTERW_DAN schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:27:
Als je TtR leuk vindt, en het wel kan waarderen dat je er steeds wat regels bijkrijgt, dan is die zeker de moeite. Ik vond het een van de leukere legacy games. Al moet ik eerlijk zeggen dat we 'm na de campaign niet meer gespeeld hebben.
Ohja, je moet ook geen problemen hebben dat je het spel definitief verandert door middel van stickers en dergelijke. Maar dat hoort natuurlijk bij een legacy game.
Het is wel leuk om de map opnieuw te spelen, is ook beetje herinneringen ophalen aan hoe leuk de campagne wel was. Bepaalde regels uit de campagne blijven behouden, dus het is geen standaard TTR.
Wij hopen heel hard dat er nog een tweede komt, in Europa zou er toch stof genoeg moeten zijn voor een nieuwe verhaallijn
[ Voor 6% gewijzigd door HellPunk op 09-12-2025 09:39 ]
Oeh, een Legacy TtR in Europa... dat klinkt wel als een gaaf idee.HellPunk schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:38:
Het is wel leuk om de map opnieuw te spelen, is ook beetje herinneringen ophalen aan hoe leuk de campagne wel was. Bepaalde regels uit de campagne blijven behouden, dus het is geen standaard TTR.
Wij hopen heel hard dat er nog een tweede komt, in Europa zou er toch stof genoeg moeten zijn voor een nieuwe verhaallijn.
En echt ondenkbaar is 't nou ook weer niet, gezien er ieder jaar wel weer een nieuwe TtR gemaakt wordt (al zijn sommige een beetje een rehash van eedere edities).
Tegenwoordig lijken ze zich wel volledig op die mini-TTR's te concentreren. Iberia vinden we nog wel een leuke map, Italië is ook interessant. Ik speelde Japan wel graag (keerzijde van Italië), maar mijn medespelers vinden die maar niksTERW_DAN schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:07:
[...]
Oeh, een Legacy TtR in Europa... dat klinkt wel als een gaaf idee.
En echt ondenkbaar is 't nou ook weer niet, gezien er ieder jaar wel weer een nieuwe TtR gemaakt wordt (al zijn sommige een beetje een rehash van eedere edities).
Dit jaar was natuurlijk wel weer de release van TtR Norther Lights, wat weer een beetje een rehash was Nordic Countries, die ik al heb. Dus weet niet of die veel toevoegd. Beetje hetzelfde als dat ik Duitsland niet de moeite vind, omdat ik de Märklin versie al heb.HellPunk schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:17:
[...]
Tegenwoordig lijken ze zich wel volledig op die mini-TTR's te concentreren. Iberia vinden we nog wel een leuke map, Italië is ook interessant. Ik speelde Japan wel graag (keerzijde van Italië), maar mijn medespelers vinden die maar niks.
Wij spelen ze allebei, maar persoonlijk vind ik Northern Lights fijner. De map is grotendeels hetzelfde, maar door de doelkaarten en routebonussen speelt het toch anders. Bovendien is die superlange route tussen Murmansk en Lieksa eruit (er zit nu een tussenstop in), die 27 punten staan niet echt in verhouding tot wat je in de rest van het spel aan punten kan halen.TERW_DAN schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:50:
[...]
Dit jaar was natuurlijk wel weer de release van TtR Norther Lights, wat weer een beetje een rehash was Nordic Countries, die ik al heb. Dus weet niet of die veel toevoegd. Beetje hetzelfde als dat ik Duitsland niet de moeite vind, omdat ik de Märklin versie al heb.
Hmm, misschien toch maar op m'n lijstje zetten voor als ik 'm een keer tegenkom. Niet dat ik niet genoeg Ticket to Rides heb.HellPunk schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:56:
[...]
Wij spelen ze allebei, maar persoonlijk vind ik Northern Lights fijner. De map is grotendeels hetzelfde, maar door de doelkaarten en routebonussen speelt het toch anders. Bovendien is die superlange route tussen Murmansk en Lieksa eruit (er zit nu een tussenstop in), die 27 punten staan niet echt in verhouding tot wat je in de rest van het spel aan punten kan halen.
Afgelopen weekend met 24 familieleden in een vakantiehuis gezeten, Heat in 5 a 10 minuten uitgelegd aan een stuk of 5 familieleden en probleemloos meerdere potjes gespeeld hoor. Je moet ze alleen even door de stappen op hun sheet heen praten tot het routine wordt. Ontdekt dat "ik hou niet van spelletjes" mensen die *wel* van Formule 1 houden HEAT dus wel waarderen als ze eenmaal bezig zijnskank schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:31:
Verder met grotere groepen Hitser en 30 seconds in teams gespeeld, altijd leuk
[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 09-12-2025 13:06 ]
Andere gateway games (een term om ook op te zoeken) waar ik succes met heb gehad bij familie zijn: Incan Gold / Diamant (2 titels, bijna zelfde spel) en Perudo. Ook kaartspelletjes als Take 5 zijn vlot en snel uitgelegd.
En in wat grotere groepen levert Take 5 altijd weer onverwachte uitkomsten op. Leuk spel!artjan schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:08:
Ook kaartspelletjes als Take 5 zijn vlot en snel uitgelegd.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
op ons jaarlijkse spellenweekend doet Don't get got het altijd goed:_Anvil_ schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:03:
[...]
Afgelopen weekend met 24 familieleden in een vakantiehuis gezeten, Heat in 5 a 10 minuten uitgelegd aan een stuk of 5 familieleden en probleemloos meerdere potjes gespeeld hoor. Je moet ze alleen even door de stappen op hun sheet heen praten tot het routine wordt. Ontdekt dat "ik hou niet van spelletjes" mensen die *wel* van Formule 1 houden HEAT dus wel waarderen als ze eenmaal bezig zijn![]()
Verder met grotere groepen Hitser en 30 seconds in teams gespeeld, altijd leukHeb zelf geen partygames, dus die ga ik de volgende keer lenen denk ik. Tips welkom, liefst iets dat de bejaarden ook snel kunnen oppikken.
https://boardgamegeek.com/boardgame/262547/dont-get-got
Voordeel is dat je tegelijkertijd met andere zaken bezig kan zijn, en zodra iedereen off-guard is toe kan slaan
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb alles staan (buiten de mini-versies en Märklin), maar wij spelen dan ook om de drie weken TTR. Ik probeer wat af te wisselen zodat elke map eens op tafel komt, maar we hebben wel onze favorieten. We gebruiken bijna altijd de stations uit TTR Europe, ongeacht de map, dan kom je niet zo snel klem te zitten. Nederland spelen we meestal zonder de toltokens, dat mechanisme vinden we niet zo erg spannend.TERW_DAN schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 12:56:
[...]
Hmm, misschien toch maar op m'n lijstje zetten voor als ik 'm een keer tegenkom. Niet dat ik niet genoeg Ticket to Rides heb.
Tanz der Hornochsen (volgens mij de voorloper van Take 5) is dan nog weer net iets leukerHulleman schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:29:
[...]
En in wat grotere groepen levert Take 5 altijd weer onverwachte uitkomsten op. Leuk spel!
Om eerlijk te zijn ben ik wel eens benieuwd of dat spel dat geld wel waard is?
Ik ken het spel zelf niet, heb wel een yt filmpje van nox hierover gezien maar kan desondanks geen mening vormen.
Puerto Rico ligt hier al 15-20 jaar in de kast, maar is ook al jaren niet meer op tafel gekomen. Zonde, het is een goed spel, maar onze collectie is veel te groot... Er liggen zo'n 50 games hier in de kast, als het er niet meer zijnakatar schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:14:
Wat is hier eigenlijk de mening over puerto rico, ik zal de special edition voorbij komen (250-300 euro oid)
Ik ken het spel zelf niet, heb wel een yt filmpje van nox hierover gezien maar kan desondanks geen mening vormen.
Dat gezegde hebbende, de special edition ziet er mooi uit. Als je het spel nog niet hebt en je voor goede productie kwaliteit wilt gaan en het geld er voor over hebt, vooral doen. Als je de normale editie al hebt zou ik die lekker houden.
Welke pledge is het? Zo te zien zijn ze druk met uitleveren dus afhankelijk van om welke versie het gaat lijkt me dat er nog wel wat meer op marktplaats gaan verschijnen tegen een wat betere prijs (en ongetwijfeld ook in de reguliere verkoop).akatar schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:14:
Wat is hier eigenlijk de mening over puerto rico, ik zal de special edition voorbij komen (250-300 euro oid)
50 stuks en allemaal gespeeld (same here, met 65 stuks) is naar huidige maatstaven heel netjes hoor. Ik ken diverse mensen met honderden spellen, waarvan tientallen nog in het plastic (Kickstarter verslaving is hier altijd de boosdoener) .. zulke mensen in je vriendenkring hebben is echter weer heerlijk, je kunt alles gratis uitproberenpirke schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:47:
[...]
Puerto Rico ligt hier al 15-20 jaar in de kast, maar is ook al jaren niet meer op tafel gekomen. Zonde, het is een goed spel, maar onze collectie is veel te groot... Er liggen zo'n 50 games hier in de kast, als het er niet meer zijnSommigen hebben we maar 2 of 3x gespeeld...
Ik zit met smart te wachten op Puerto Rico SEakatar schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:14:
"Als we het samen kopen kost het nog maar de helft per persoon" heeft mijn vriendin weten te overtuigen
Tot de scheiding natuurlijk dan ;-)Walterv91 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:07:
[...]
"Als we het samen kopen kost het nog maar de helft per persoon" heeft mijn vriendin weten te overtuigen
Dan moet de een de ander uitkopen tegen de huidige (potentiële) dagwaarde (die vermoedelijk hoger zal liggen)
Erg goed spel, heeft niet voor niets jaren op 1 gestaan in de bgg-lijst, je kunt het sowieso eens proberen op boardgamearena. Ik zou zelf dat bedrag niet over hebben voor de special edition en ben nog heel blij met mijn oude ravensburger/alea versie van een tientje of 3 (alhoewel ik snap dat millennials/gen-z'ers wat problemen met het thema kunnen hebben, dat is in nieuwe versies ook wel wat aangepast geloof ik)akatar schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:14:
Ik zag het langskomen als:toolkist schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:14:
[...]
Welke pledge is het? Zo te zien zijn ze druk met uitleveren dus afhankelijk van om welke versie het gaat lijkt me dat er nog wel wat meer op marktplaats gaan verschijnen tegen een wat betere prijs (en ongetwijfeld ook in de reguliere verkoop).
https://gamefound.com/en/...ards/reward-product-62820
en het spel lijkt me wel wat maar om zo zonder even rond te vragen zoveel geld uit te geven is toch even te...
Wat voor moeilijkheden heeft men er mee dan?FrankRicard schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:31:
[...]
Erg goed spel, heeft niet voor niets jaren op 1 gestaan in de bgg-lijst, je kunt het sowieso eens proberen op boardgamearena. Ik zou zelf dat bedrag niet over hebben voor de special edition en ben nog heel blij met mijn oude ravensburger/alea versie van een tientje of 3 (alhoewel ik snap dat millennials/gen-z'ers wat problemen met het thema kunnen hebben, dat is in nieuwe versies ook wel wat aangepast geloof ik)
Dit soort luxe uitgaves is vooral bedoeld voor fans van het spel. Met net wat mooiere materialen zoals muntjes van metaal, gedetailleerde gebouwtjes en poppetjes. Van agricola en castles of burgundy hebben ze ook zo'n luxe versie gemaakt. Voordat je tot zo'n uitgave overgaat, zou ik zeker eerst eens de gewone versie proberen. Dat speelt precies hetzelfde en zo kan je erachter komen of je het een spel is dat past bij jouw wensen.akatar schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:43:
[...]
Ik zag het langskomen als:
https://gamefound.com/en/...ards/reward-product-62820
en het spel lijkt me wel wat maar om zo zonder even rond te vragen zoveel geld uit te geven is toch even te...
yep, en die koop je voor een 10-20 euro op marktplaats/vinted.wouter3 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:34:
[...]
Dit soort luxe uitgaves is vooral bedoeld voor fans van het spel. Met net wat mooiere materialen zoals muntjes van metaal, gedetailleerde gebouwtjes en poppetjes. Van agricola en castles of burgundy hebben ze ook zo'n luxe versie gemaakt. Voordat je tot zo'n uitgave overgaat, zou ik zeker eerst eens de gewone versie proberen. Dat speelt precies hetzelfde en zo kan je erachter komen of je het een spel is dat past bij jouw wensen.
De landing op YUL is perfect om iemand het spel onder de knie te laten krijgen en dan kan je ieder volgend potje de basis machanics uit bereiden. Vind dat echt een geweldig concept, Heat heeft dezelfde structuur en komt daardoor gewoon makkelijker op tafel met nieuwe mensen. Voordeel van Skyteam is dat een potje maar een minuut of 30 duurt en je dus redelijk makkelijk meerdere potjes kunt spelen.
Ook is dit spel leuk als jezelf de regels al kent maar je spel genoot nieuw is in het spel.
:strip_exif()/f/image/FDdC3jor87atHDpeIllWmCNa.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond weer Nemesis Retaliation gespeeld met 4 (semi coöperatief). 1 speler is gesneuveld. Ikzelf ben in de allerlaatste ronde (14) met mijn 3 laatste kaarten in de hybernatorium gesprongen (2 kaarten voor nodig en dan geen aliens naar je kamer trekken met een noise roll (dobbelen dus). Was weet een episch verhaal 😎
Ja en nee. Het klopt dat technisch gezien het spel hetzelfde is, zelfde regels, maar de beleving bij zo'n special edition is wel echt anders, en de beleving doet best veel voor je spel ervaring. Een thema is ook puur beleving, je kan hetzelfde spel met dezelfde regels in een heel ander thema spelen en het speelt toch anders.wouter3 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:34:
[...]
Voordat je tot zo'n uitgave overgaat, zou ik zeker eerst eens de gewone versie proberen. Dat speelt precies hetzelfde en zo kan je erachter komen of je het een spel is dat past bij jouw wensen.
Mooier artwork (subjectief), hout ipv plastic, minis ipv tokens, het voegt allemaal wat toe. Of het het geld waard is kun je natuurlijk over twisten.
De sint bracht ons Lego Monkey palace en ben nu al 3 keer door mijn zoon van 8 verslagen.... maar moet zeggen, de 4 (uit mijn hoofd) speelvelden en de onvoorspelbaarheid door de kaartjes maakt het elke keer totaal anders.Thalaron schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:19:
Lastig kan ik mij voorstellen.. enerzijds zal men door inflatie de steeds duurdere games minder vaak backen. Dan heb je nog de onvoorspelbaarheid rondom Tariffs en in combinatie met beide meer risico…
Ik zou in ieder geval wel uitkijken wanneer ik een game wil gaan backen van $100.. wie weet gaat dat dan $250 kosten. Dan gaan mensen massaal een refund aanvragen en dan moet een uitgever wel stevig genoeg in zijn schoenen staan om dat te overleven.
Nu heb ik voornamelijk geld zitten in Nemesis (Polen) maar als de US backers massaal annuleren zal het wellicht ook nog spannend worden..
Laat ik maar denken dat als het mij geld gaat kosten of ik wat mis zal lopen, dat voor mij minder pijnlijk zal zijn dan voor de werknemers die hun baan verliezen.
Ook nog wat minder dramatisch: Vanavond weer wat bordspellen gedaan. Was een erg leuke en grappige combinatie van 2 hobby’s hier (bordspellen en Lego): Lego Monkey Palace. Duurde met 4 man circa 1.5 uur incl. opzetten en uitleg (1e keer voor mijzelf en 2 anderen).
Voor €29 (tot €45 als je de mini Skull expansion erbij wilt.. maar ik vond €15 - 50% van base game - voor 1 lego blokje en 1 kaartje toch wat te gek…) ook niet echt duur.
[Afbeelding]
We hebben tot nu toe alleen nog maar met de aap gespeeld, de kikker en vlinder zijn nog even in de doos gebleven en uitbreidingen zijn misschien voor de verjaardag eind februari leuk.
Alleen dat AI vertaalde filmpje met uitleg... dat had niet gehoeven
Hoe lang zijn jullie bezig geweest?Thalaron schreef op donderdag 11 december 2025 @ 00:02:
[Afbeelding]
Vanavond weer Nemesis Retaliation gespeeld met 4 (semi coöperatief). 1 speler is gesneuveld. Ikzelf ben in de allerlaatste ronde (14) met mijn 3 laatste kaarten in de hybernatorium gesprongen (2 kaarten voor nodig en dan geen aliens naar je kamer trekken met een noise roll (dobbelen dus). Was weet een episch verhaal 😎
en alles 5 of meer keer gespeeld ook?Thalaron schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:47:
@_Anvil_ mijn vrienden zijn ook erg blij met mij. Echter heb ik niets in plastic zitten 😉
Dus mensen betalen 10 x zoveel voor een special edition? Lol.toolkist schreef op woensdag 10 december 2025 @ 18:42:
[...]
yep, en die koop je voor een 10-20 euro op marktplaats/vinted.
[ Voor 33% gewijzigd door _Anvil_ op 11-12-2025 14:45 ]
10x meer betalen voor een oud spelletje dat voor 20 euro op marktplaats staat.. dan ben je snel uitgetwist. Maar ik begrijp nu dat de prijs 95 euro is en dat de rest FDOMO bonus is.pirke schreef op donderdag 11 december 2025 @ 02:02:
[...]
Mooier artwork (subjectief), hout ipv plastic, minis ipv tokens, het voegt allemaal wat toe. Of het het geld waard is kun je natuurlijk over twisten.
Ieder zijn ding, als het je favo game allertijden is snap ik dat je hem als pronkstuk in je kast wilt hoor..
Niet overdrijven he 😉🤣
Maar nee, nog niet in ieder geval.
Van 19:30 (ik opzetten en een vriend die gelijktijdig is gaan uitleggen) tot -23:15 uur en toen alles opruimen. 1 van de 4 kende het spel nog niet. En ronde 14 is iets dat we normaliter niet halen. Óf we zijn dan al vertrokken (endgame) of dood 🫠
Er zitten wat dingen in de thematiek die veel weg hebben van slavernij. Volgens de regels/verhaal is het dat niet, maar er zijn bruine schijfjes (kolonisten volgens de tekst) die per boot naar je eiland komen om daar op je plantage te werken. Ik weet dat ze in de huidige ravensburger versie aangepast hebben, geen idee hoe precies eigenlijk, die versie nooit gespeeld.akatar schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:44:
[...]
Wat voor moeilijkheden heeft men er mee dan?
Stationfall (ook een complex 14+ sci-fi spel) hebben we een aantal weken terug ook al een keertje samen gespeeld, daarbij had de jongste gewonnen. Daar gingen ze "allemaal op papa"
Leuk man! De mijne zijn inmiddels 13 en 15, maar ik vond het verbazend wat ze allemaal konden spelen aan complexe games toen ze zo jong waren. Als kinderen iets boeit, zijn ze scherper dan veel volwassenen in het leerprocespirke schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:03:
Vandaag heb ik Eclipse Second Dawn aan mn kinderen uitgelegd (7 en bijna 9) en met ons vieren gespeeld. Was erg leuk, met een beetje hulp/tips hebben ze 90-95% zelf gedaan! Was nog close ook, ik had gewonnen dankzij een backstab, de jongste had slechts 2 punten minder.
Stationfall (ook een complex 14+ sci-fi spel) hebben we een aantal weken terug ook al een keertje samen gespeeld, daarbij had de jongste gewonnen. Daar gingen ze "allemaal op papa"
En lukt dat dan ook qua taal? Of heeft Eclipse Second Dawn weinig kaartjes met text, of wellicht niet erg als iedereen ze weet waardoor je ze kan uitleggen?pirke schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:03:
Vandaag heb ik Eclipse Second Dawn aan mn kinderen uitgelegd (7 en bijna 9) en met ons vieren gespeeld. Was erg leuk, met een beetje hulp/tips hebben ze 90-95% zelf gedaan! Was nog close ook, ik had gewonnen dankzij een backstab, de jongste had slechts 2 punten minder.
Of wellicht zijn je kids English-savvy :-)
Leuk spel, kinderen van 8 en 10 pikten het snel op. Niet heel wereldschokkend qua mechanics, qua presentatie wel mooi.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De technologieën en ship parts hebben een Engelse titel naast een icoontje, dat snappen ze wel. Spelersbord heeft de 6 acties als Engelse afkorting staan: mov, bld, upg, res, inf, exp, ook dat is simpel na een korte uitleg, en er staat een icoontje naast. Verder werkt het meeste met icoontjes, taal onafhankelijk.PaulBloem schreef op maandag 15 december 2025 @ 10:47:
[...]
En lukt dat dan ook qua taal? Of heeft Eclipse Second Dawn weinig kaartjes met text, of wellicht niet erg als iedereen ze weet waardoor je ze kan uitleggen?
Of wellicht zijn je kids English-savvy :-)
De handleiding hoeven ze niet te lezen, dat doe ik wel
Ik ben zelf benieuwd naar Sanibel en Seashells, maar ik hoop vooral dat WizKids eindelijk eens Rebuilding Chicago gaat uitbrengen
[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 16-12-2025 10:36 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja, er ligt nog teveel op de shamepile pile of oppurtunity voor dit jaar... ook al is dat nog maar 2 weken.HellPunk schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:34:
Is het nog te vroeg om al uit te kijken naar het spellenjaar 2026?
En mogelijk dat er op de valreep van dit jaar nog eentje binnenkomt. Burgle Bros 3 staat nog voor levering gepland eind december.
Ik verwacht ook nog twee spellen van een trade en er zal ook nog wel wat onder de kerstboom liggen, maar dat gaat naar een aparte stapel zodat ik ze pas in '26 in de 'boekhouding' moet opnemenTERW_DAN schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:38:
[...]
Ja, er ligt nog teveel op de shamepile pile of oppurtunity voor dit jaar... ook al is dat nog maar 2 weken.
En mogelijk dat er op de valreep van dit jaar nog eentje binnenkomt. Burgle Bros 3 staat nog voor levering gepland eind december.
Daar zit een "breng en verkoop" gedeelte bij, enkele mensen uit mijn omgeving hebben daar afgelopen jaar aan meegedaan, en dat beviel over het algemeen goed !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
https://www.ducosim.nl/
Ik verwacht 'Pandora's Legacy' in januari, een legacy soort van escape room puzzel voornamelijk voor mijn vrouw. Ook verwacht ik 'Lifeboat' begin volgend jaar. Eind volgend jaar volgt nog 'Container' en ja, ik kijk al vooruit naar 2027 met 'Arrival'.HellPunk schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:34:
En hopelijk komt eind dit jaar nog de Jagged Earth uitbreiding van Spirit Island binnen, ik heb volgend jaar genoeg te doen
Die bring&buy was goed geregeld inderdaad. Voor een commissie van 10% is alles prima geregeld. Best wat spellen kwijtgeraakt die al een tijdje op Marktplaats stonden, maar waar ik gewoon niet vanaf kwam die daar weggingen voor een leuk bedrag. Vaak scheelt het dat mensen er spontaan tegenaan kunnen lopen, waardoor ook de wat vagere titels verkocht kunnen worden.heuveltje schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 12:59:
Mocht het handig zijn, Midden maart is Zuiderspel in veldhoven.
Daar zit een "breng en verkoop" gedeelte bij, enkele mensen uit mijn omgeving hebben daar afgelopen jaar aan meegedaan, en dat beviel over het algemeen goed !
Volgend jaar breng ik er ook weer een aantal naar toe denk ik.
Ja ik. Ik kijk er ook naar uit, maar het zal nog wel even duren. Vooral met 25.000 backersWalterv91 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:19:
Nog meer mensen die The Witcher: Legacy hebben gebacked via gamefound? Ik kijk er enorm naar uit. 2 jaar voorpret kan beginnen
De niet te vinden/ out of print uitbreiding van The Loop, Fauxzilla! (Nieuw in folie, Engelstalig). De rest had ik al.
Nu had ik al een Franstalige versie gekocht en met stickers vertalingen gemaakt (incl. handleiding), maar goed… voor €67 incl. Verzendkosten wil ik hem toch graag origineel 😅
[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 17-12-2025 12:26 ]
Yep, all in Deluxe dus dat wordt een duur geintjeWalterv91 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 22:19:
Nog meer mensen die The Witcher: Legacy hebben gebacked via gamefound? Ik kijk er enorm naar uit. 2 jaar voorpret kan beginnen
Ha, ik heb nog een crowdfunding lopen, de meest gewaagde tot nu toe. Het is een lokale crowdfundingsactie in Vietnam, die beweert internationaal te verschepen. Het eerste euro-style bordspel ontworpen en geproduceerd lokaal in Vietnam, met een lokaal cultureel thema. Ik vind het leuk om iets bijzonders in de kast te hebben en deze euro heeft dan ook nog een paar van mijn favoriete euro-mechanics: rondels, worker placement, area control, tech upgrades. Ik ben heel benieuwd.HellPunk schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:34:
https://crowdfunding.comi...d-game-phuc-dung/?lang=en
Ps ze hebben al aangegeven dat als er internationaal licenties worden afgegeven dat de titel anders wordt, omdat de uitspraak van de Vietnamese titel in het Engels nogal wat anders kan worden. Dus buiten Vietnam zal je de originele Vietnamese versie sowieso niet veel tegen gaan komen.
Als ze zich echt op het buitenland willen richten hadden ze wel ff wat meer mogen vertalensmeaggie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:04:
[...]
Ha, ik heb nog een crowdfunding lopen, de meest gewaagde tot nu toe. Het is een lokale crowdfundingsactie in Vietnam, die beweert internationaal te verschepen. Het eerste euro-style bordspel ontworpen en geproduceerd lokaal in Vietnam, met een lokaal cultureel thema. Ik vind het leuk om iets bijzonders in de kast te hebben en deze euro heeft dan ook nog een paar van mijn favoriete euro-mechanics: rondels, worker placement, area control, tech upgrades. Ik ben heel benieuwd.
https://crowdfunding.comi...d-game-phuc-dung/?lang=en
Ps ze hebben al aangegeven dat als er internationaal licenties worden afgegeven dat de titel anders wordt, omdat de uitspraak van de Vietnamese titel in het Engels nogal wat anders kan worden. Dus buiten Vietnam zal je de originele Vietnamese versie sowieso niet veel tegen gaan komen.
Bijvoorbeeld:
Hier heb je de planning <wat jaartallen met vervolgens een hoop Vietnamees erachter>.
Dat maakt het echt veeeeel duidelijker ja 😂
Het is een workerplacement waarbij je werkers inzet, soms een directe beloning krijgt, maar je werkers en de beloning pas krijgt op het moment dat die track geactiveerd wordt (dat is 1 van de acties die je al speler kan doen). Hoe meer spelers er op de track staan, hoe interessanter de bonussen zijn, dus het loont de moeite niet als een gek alles te proberen te activeren waar je een werkertje hebt staan.
Er zitten wat publiciteitstracks in die je bij moet houden, die je acties geven als je een bepaalde progressie hebt gemaakt. Want wat is een hippie muziekfestival nou dat niemand kent? Het thema is leuk gedaan, maar ook al geef je daar weinig om, maakt het nog steeds een leuke game.
Zover 9 van de 11 spellen uit de mysteryboxes gespeeld, waarvan er een wat simpel was (Grail cup), maar de rest (Fjords, House of Cats, Hibachi, Okko, Stockpile, Brigands, Room25) vond ik allemaal wel de moeite waard. Nu alleen Mezo en Rankster nog op het lijstje staan. Waarvan ik verwacht Rankster met de feestdagen nog wel te spelen, die is immers vrij klein en snel (en verwacht ik ook niet al teveel van).
Klinkt als een spicy game voor 2 volwassenenTERW_DAN schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:34:
Gisteren Come Together voor het eerst gespeeld.
Verder nog een vraagje: Paleo vind ik zelf een erg leuke co-op spel. Is er zoiets ook in een medieval fantasy thema?
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Inmiddels gespeeld:
Hogwarts Battle
Legenden van Andor.
LotR Journeys in Middle Earth
Nog met hem te spelen (is wel al in huis):
Arkham Horror
Spirit Island
Mysterium
Paleo
Dominion
Echter, ik wil wat onder de kerstboom leggen.
Nu twijfel ik om een van de volgende spellen te kopen.
Wil graag weten welke jullie het meest kunnen bekoren. En waarom. Of eventueel andere suggesties.
Gloomhaven
Mansions of Madness
Frosthaven
Gloomhaven Jaws of the Lion
Ik begrijp dat dit wel “zware” spellen zijn. Maar ik introduceer hem stapsgewijs in het type game.
Mansion of Madness is dan misschien een leukere, gezien je een scenario kan pakken, en daar in een paar uur doorheen speelt. En de volgende keer pak je weer een ander karakter. En zeker als je de Valkyrie app erbij pakt heb je bakken met scenario's die je kunt spelen. En hij is ook wat goedkoper dan Gloomhaven (tot je de uitbreidingen gaat halen
Jaws of the Lion en Frosthaven heb ik (nog) niet gedaan. Dus daar kan ik niet echt een oordeel over vellen.
Als je van verhalend houdt, en het zombiethema je ligt, is Dead of Winter ook altijd nog een leuke (speel die wel altijd volledig coop, met traitor is toch minder leuk).
Andere die ik ook altijd wel gaaf vindt is Western Legends, compleet ander thema, en echt een sandbox, maar met de storymode zit er wel een verhaal in (al is het niet zo scenario gebaseerd als bovenstaande spellen, daar is de nieuwe versie waarschijnlijk meer voor geschikt, als die volgend jaar een keer uitkomt).
En als laatste, wat ik een gave vindt met verhalende scenario's is Robinson Crusoe, Adventures on the Cursed Island. Wel ontzettend pittig.
Als je Gloomhave wilt introduceren aan je zoon zou ik voor Jaws of the Lion gaan. Als dat bevalt kun je altijd de grote broers aanschaffen, maar JotL zorgt ervoor dat je echt goed het spel leert zonder een enorme stijle leercurve. Overigens erg aan te raden als je van dit soort spellen houdt. Ik vind ze allemaal fantastisch.Sosua schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:32:
Hoi! Ben met mijn zoon langzaam de bordspellen aan het verkennen. Hij neigt toch erg naar verhalende thematische spellen.
Inmiddels gespeeld:
Hogwarts Battle
Legenden van Andor.
Arkham Horror
Spirit Island
Mysterium
Paleo
Dominion
Wil graag weten welke jullie het meest kunnen bekoren. En waarom. Of eventueel andere suggesties.
Gloomhaven
Mansions of Madness
Frosthaven
Ik begrijp dat dit wel “zware” spellen zijn. Maar ik introduceer hem stapsgewijs in het type game.
Hij kan zelfs met 6 personenpirke schreef op donderdag 18 december 2025 @ 17:51:
[...]
Klinkt als een spicy game voor 2 volwassenen
Die staat dus al op mijn radar sinds ik met bordspellen begon (de eerste editie dateert van 2010). We hebben heel lang Letters from Whitechapel gespeeld en dat zit voor een heel groot deel op dezelfde lijn als Nuns on the Run, dus ik twijfel 15 jaar later nog altijd om deze nieuwe uitgave te kopen.Zerora schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:48:
Ik heb onlangs Nuns on the Run gekocht. Op spellenspektakel was ik er best enthousiast van geworden. Nog geen tijd gehad om te spelen, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Heb er zin in.
Specifiek Medival Fantasy is wat lastig, dan kan je denken aan:Zerora schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:48:
Ik heb onlangs Nuns on the Run gekocht. Op spellenspektakel was ik er best enthousiast van geworden. Nog geen tijd gehad om te spelen, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Heb er zin in.
Verder nog een vraagje: Paleo vind ik zelf een erg leuke co-op spel. Is er zoiets ook in een medieval fantasy thema?
Shadows over Camelot
Castle Panic
Oltree
Chronicles of Crime 1400
Wil je coop met fantasy dan zijn deze titels misschien interessant. Wel even goed kijken naar de moeilijkheidsgraad, meeste zijn een wat complexer dan Paleo, op Legenden van Andor na, maar stuk voor stuk toffe titels.
Spirit Island
Mansions of Madness 2nd edition
Sleeping Gods
Legenden van Andor
Arydia: The Paths We Dare Tread
The Lord of the Rings: Fate of the Fellowship
Vantage
Return to Dark Tower
Onlangs gespeeld en ik vond em niks.HellPunk schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:02:
[...]
Die staat dus al op mijn radar sinds ik met bordspellen begon (de eerste editie dateert van 2010). We hebben heel lang Letters from Whitechapel gespeeld en dat zit voor een heel groot deel op dezelfde lijn als Nuns on the Run, dus ik twijfel 15 jaar later nog altijd om deze nieuwe uitgave te kopen.
Als je in het begin toevallig aan de verkeerde kant staat (waar de 2 nuns heen gaan) zit je 'vast' en kan de rest vol gas rondrennen zonder dat iemand ze hoort. Dan sta je al zo enorm ver achter dat je echt enorm veel geluk moet hebben wil je nog een kans hebben.
Bij Whitechapel heb je het tenminste zelf in de hand en niet omdat iemand anders vlak bij je toevallig heel slecht speelt.
Zonder twijfel: Oathsworn.Sosua schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:32:
Hoi! Ben met mijn zoon langzaam de bordspellen aan het verkennen. Hij neigt toch erg naar verhalende thematische spellen.
Inmiddels gespeeld:
Hogwarts Battle
Legenden van Andor.
Arkham Horror
Spirit Island
Mysterium
Paleo
Dominion
Gloomhaven
Mansions of Madness
Frosthaven
Erg gaaf verhaal wat ook nog eens verteld wordt via een app, toch leuker dan zelf (op)lezen.
Leuke gevechten, diverse characters (die je niet verplicht hoeft te wisselen zoals bv bij Frosthaven).
Voor mij echt de topper in het genre.
Dus deze is ook wel leuk met z'n tweëen?TERW_DAN schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:59:
Als je van verhalend houdt, en het zombiethema je ligt, is Dead of Winter ook altijd nog een leuke (speel die wel altijd volledig coop, met traitor is toch minder leuk).
Heb er een keer naaar gekeken, maar ging ervanuit dat je minimaal met drie zou moeten spelen, dus maar laten liggen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hij kan met 2 als je volledig coop speelt. En verborgen doelen laat je dan lekker achterwege (die voegen niet zo heel veel toe, zeker met de wat moeilijkere scenario's is het al pittig zat). Je zou zelfs nog kunnen kiezen om beide als 2 spelers te spelen.anandus schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:51:
[...]
Dus deze is ook wel leuk met z'n tweëen?
Heb er een keer naaar gekeken, maar ging ervanuit dat je minimaal met drie zou moeten spelen, dus maar laten liggen.
Wil je 'm met een verrader spelen, dan is vanaf 4 toch wel echt beter, maar wij hebben met z'n 3en er vaak genoeg lol aan om 'm coop te doen.
Ik zie niet echt plekken waar hij goed te koop is? Of mis ik iets?toolkist schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:29:
[...]
Zonder twijfel: Oathsworn.
Erg gaaf verhaal wat ook nog eens verteld wordt via een app, toch leuker dan zelf (op)lezen.
Leuke gevechten, diverse characters (die je niet verplicht hoeft te wisselen zoals bv bij Frosthaven).
Voor mij echt de topper in het genre.
ik heb em besteld bij de link die @Thalaron gepost heeft.Sosua schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:38:
[...]
Ik zie niet echt plekken waar hij goed te koop is? Of mis ik iets?
Toevallig eerder deze week nog een bestelling geplaatst voor de 3d terrain pack die ze in januari weer beschikbaar gaan hebben.
Oathsworn zelf was best snel binnen (ergens in mei dit jaar).
Support is ook prima, ze reageerden snel toen ik van 1 mini een arm met wapen kwijt geraakt was (die kun je los halen en evt wisselen voor een ander wapen, mocht je de armory pack ook kopen) en stuurden gratis een compleet nieuwe mini.
Gewoon doen, ook solo echt heel gaaf.Thalaron schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:41:
@Sosua https://www.shadowborne-games.com/pages/shop of bijvoorbeeld Marktplaats. Ik heb meerdere keren getwijfeld om hem aan te schaffen, maar campaign games wil ik mij niet aan wagen. Boardgamevrienden hebben hem al gespeeld dus zal vermoedelijk solo worden dan… heb nog teveel op mijn todo list staan om dat te verantwoorden. En heb al aardig wat ik solo kan en nog wil spelen. Maar het was echt heel close 😑
Afgelopen kwartaal was al extreem… Nintendo Switch 2, iPad Air (voor Return to Dark Tower en Graphic Novels), 2e Crokinole bord (5-hole), Uprising: Curse of the Last Emperor all-in, Return to Dark Tower nieuwe expansion en missende onderdelen, Elements of Truth, 20 Strong met alles erop en eraan en nog wat klein grut…
Ergens hoop ik de all-in van Oathsworn ergens goedkoop te kunnen overnemen of beter nog, met een vriend die hem heeft (her)spelen