Gisteren met mijn zoontje voor het eerst (voor ons beiden) naar het Spellenspektakel geweest. Dat was... overweldigend

Zo. Veel. Spellen.
We hebben toch nog wat spellen kunnen speeltesten en het is vooral tof om te zien wat er zoal bedacht is. Het eerste spel dat we speelden (ben helaas de naam kwijt) was een soort 3d Tetris. Je moest met blokjescombinaties een puzzel maken of je kon tegen elkaar spelen waarbij je horizontale en verticale rijen moest maken.
Het tweede was
Map Masters. Een dungeon crawler card game die je solo, met twee of vier mensen kan spelen. Betrekkelijk simpele spelregels dus snel op te zetten. Je kan het coöp of versus spelen en het is ook een beetje luck based.
Daarna een vliegtuig spel. Twee tot vier personen en je hebt vier straaljagers. Je moet elkaar proberen te verslaan en/of de basis(sen) van je tegenstander uitschakelen. Vliegen gaat op basis van dobbelstenen en bord delen met verschillende hoogtes. Helaas ben ik de naam kwijt, maar het was (hoewel redelijk eenvoudig qua looks) wel een tof versus spel. Je moest ook rekening houden met je brandstofmeter, want na elke beurt werd dat natuurlijk minder. Aan de kleuren te zien was het ook een beetje met een nudge naar de oorlog in Ukraïne, aangezien de kleuren blauw geel waren en de tokens ook gebruik maakte van het Ukraïnse symbool.
Als laatste nog een kaartspel gespeeld,
Duel om Cardia Dat was ook leuk en mijn eerste kennismaking met een dergelijk type spel.
Er was ook nog een kleine stand met wetenschappelijke spelletjes. Daar hadden ze
Einstein's Echo en
de quantumfysica versie van boter-kaas-en-eieren.. Ook nog een quantumfysica versie van kwartetten. Met anti-kaarten
Uiteindelijk niet zo veel gekocht, alleen Duel om Cardia en het Exitspel Adventskalender. Die waren mooi in een beursaanbieding
Volgend jaar weer, was wel gaaf.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!