Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
knip

[ Voor 99% gewijzigd door anandus op 02-08-2026 17:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 18:44
? Had je er ervaring mee?

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ziet erg veelbelovend uit. Ik speel zowel WH40k als Kill Team. Lijkt me een uitstekend opbergmiddel

• skank
ToBe schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:22:
Ziet erg veelbelovend uit. Ik speel zowel WH40k als Kill Team. Lijkt me een uitstekend opbergmiddel
Zou je hem ook halen dan? :p

• ToBe
  • Niet online
skank schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:36:
[...]

Zou je hem ook halen dan? :p
Ik ben het sterk aan het overwegen. Ik heb zelf een aantal opbergracks ontworpen, maar deze heeft wel potentie.

Ik heb recent deze geprint voor Kill Team:

https://makerworld.com/nl/models/2188246-miniature-storage-box-2-0-kill-team

Ook een erg fijne!

• skank
ToBe schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:11:
[...]

Ik ben het sterk aan het overwegen. Ik heb zelf een aantal opbergracks ontworpen, maar deze heeft wel potentie.

Ik heb recent deze geprint voor Kill Team:

https://makerworld.com/nl/models/2188246-miniature-storage-box-2-0-kill-team

Ook een erg fijne!
Ik ga je een pm sturen.

Die dat jij toont is ook wel interessant, en trekt erg op deze https://www.printables.com/model/756547-war-ganizer-10-miniature-storage-case

Op hun site hebben ze er nog meer.

• ToBe
  • Niet online
skank schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:17:
[...]

Ik ga je een pm sturen.

Die dat jij toont is ook wel interessant, en trekt erg op deze https://www.printables.com/model/756547-war-ganizer-10-miniature-storage-case

Op hun site hebben ze er nog meer.
Die lijkt er inderdaad veel op. Meer ruimte, zelfde nadelen denk ik (poppetjes die hoogte eenheden overschrijden zorgen voor significante “leegstand”)

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:43
Thalaron schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:15:
@Wachten... ik denk heel erg groep specifiek. Het is voor mijn gevoel ook niet echt een spel. Je hebt vrijwel 0 controle op wat er gebeurt.
Dan is Panda Royale ook wel een leuke. Je begint met één dobbelsteen en je krijgt er elke ronde eentje bij. Je hebt verschillende kleuren en soorten (van D6 tot D20) en elke kleur scoort anders. Het lijkt dus wel of je wat controle hebt, maar uiteindelijk ben je gewoon met hopen dobbelstenen aan het smijten en meer hoeft het ook niet te zijn :Y .

In ander nieuws: het is er na drie jaar eindelijk van gekomen, we hebben Libertalia eindelijk op tafel gekregen. Ik speel het al een tijd solo, maar het kwam er nooit van om ook met meer te spelen. Gelukkig vond iedereen het wel leuk, dus hopelijk gaat het niet nog eens jaren duren voor we het volgende potje kunnen spelen. Eerst moeten we wel Nanty Narking nog proberen, dat ligt nog langer te wachten op een eerste potje.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wondrous Creatures net binnengekregen. Ziet er echt heel mooi uit zeg, echt een prachtige productie.

Was wel teleurgesteld dat de "Pokemon"-namen niet vertaald zijn. Ik heb de Nederlandse versie, maar de namen zijn nog in het Engels. Niet heel erg, maar ik had het liever helemaal in het Nederlands gezien. En ja, ik weet dat echte Pokemon ook onvertaald blijven :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26
anandus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:27:
Wondrous Creatures net binnengekregen. Ziet er echt heel mooi uit zeg, echt een prachtige productie.

Was wel teleurgesteld dat de "Pokemon"-namen niet vertaald zijn. Ik heb de Nederlandse versie, maar de namen zijn nog in het Engels. Niet heel erg, maar ik had het liever helemaal in het Nederlands gezien. En ja, ik weet dat echte Pokemon ook onvertaald blijven :P
Ah leuk! Die speel ik ook erg graag. Elk potje weer anders en zoveel combo's en opties. Erg leuk!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08 19:37
Afgelopen weekend met 2 vrinden eindelijk weer eens tijd gehad voor een bordspelletje. Lord of Loot weer op tafel gezet. Beide vonden het een zeer leuk spel waarbij 1 zelf ook op zoek gaat naar het spel voor hemzelf te kopen.
Helaas niet gewonnen. RNG zat ons niet mee in de dobbelstenen waardoor we te weinig progress maakten om de boss objectives te halen. We hadden dit keer gekozen voor de Draak en Rat boss. Vooral de rat boss is erg leuk vind ik zelf. Deze geeft echt wel unique gameplay. En dus hoewel het RNG is dat ons tegenzat toch een erg vermakelijk potje gespeeld.

Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:27:

Dat is toch juist een enorme plus, geen verkrachting naar achterlijke Nederlandse namen? Ik wilde Dune in het Nederlands gaan lezen maar ben meteen gestopt toen ik zag dat ze dat vertalen naar Duin.
Volgens mij had Game of Thrones ook zulke kansloze vertalingen.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:07
Ik ben het met @toolkist eens! Namen hoor je IMHO niet te vertalen. Net als bepaalde uitspraken niet, maar dat is lastiger..

Duel of Meloch nog niet kunnen spelen. Of nou ja, geen zin om het Solo te doen… iedereen is met vakantie dus moet even wachten. Kreeg voornamelijk meer zin in Scythe dus om de tijd te doden maar besloten mezelf wat extra werk te geven (heb nog een verhuisdoos aan miniaturen staan… maar toch;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7TOoqh0TKWeY7YA2asIolwFkVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Ux2l19Fcgu7KCBwcfYq1cNi.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien we de laatste ronde Rise of Fenris nog moeten spelen, wel zo leuk om dat in stijl af te ronden was mijn idee 😎

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• toolkist
  • Niet online
Hier vakantie en dus juist alle tijd om spellen te doen met wat mensen die overdag wel vaker tijd hebben. Dus de afgelopen week meerdere keren o.a. Clank Catacombs en SETI (incl uitbreiding) gedaan.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:20
Mvdbeld schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:51:
[...]

BOOS:
YouTube: Adventures in Neverland: hoe wij tonnen van een crowdfunding vonden in de zak van CEO | BOOS S11E7

BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/260143/adventures-in-neverland/forums/

TLDR:
~750K opgehaald, na jarenlang smoesjes en niks doen de stekker eruit getrokken, meeste backers uiteindelijk 43% retour gehad. Groot deel van het geld dat weg is, is naar eigen B.V.'s gegaan onder mom management fee.

Gelukkig hebben we de trouwfoto's nog als aandenken in één van de Kickstarter updates:
https://www.kickstarter.com/projects/bba/adventures-in-neverland/posts/3612443
dank, net met een bak popcorn hier doorheen gescrolled: https://www.kickstarter.com/projects/bba/adventures-in-neverland/posts
PaulBloem schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 04:49:
[...]

Oeh deze had ik altijd wel op mijn watchlist staan. Lijkt me prima te doen met de kids (10 & 7).

Gezien het prijs kaartje...

Is HeroQuest inmiddels achterhaald door de tijd?
Of nog steeds een prima spel? Of zijn er eigenlijk wel betere soorten uit vandaag de dag?
Beetje late reactie, maar ik heb met heel veel plezier de OG versie van Heroquest (heb alles nog uit mn tienertijd bewaard) met mijn kids (toen 7 tot 10 jaar schat ik) gespeeld! Aanrader.

[ Voor 20% gewijzigd door _Anvil_ op 06-08-2026 13:15 ]

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11
_Anvil_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:06:
[...]

dank, net met een bak popcorn hier doorheen gescrolled: https://www.kickstarter.com/projects/bba/adventures-in-neverland/posts

[...]

Beetje late reactie, maar ik heb met heel veel plezier de OG versie van Heroquest (heb alles nog uit mn tienertijd bewaard) met mijn kids (toen 7 tot 10 jaar schat ik) gespeeld! Aanrader.
Late reactie of niet, altijd leuk een persoonlijke ervaring te horen, thanks

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U__CTjneUpswC3SQgNL561zEIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWxoEc41VJ106qYAXiEvzOZs.jpg?f=fotoalbum_large

Net voor de vakantie mijn laatste Kickstarter, Tomb Raider Crypt of Chronos, binnen gekregen. Inmiddels al een paar chapters gespeeld, en bevalt me tot nu toe erg goed. Als Tomb Raider fan wilde ik deze graag hebben, maar de vorige TR spellen die zijn uitgebracht zijn niet echt geweldig te noemen. Met deze is dat gelukkig een ander verhaal. Ik kon het niet laten de volledige set te backen, iets dat ik bijna nooit meer toe, gezien het vaak fout ging, maar deze campagne is heel netjes gedraaid, ondanks de fuckups tijdens het verschepen. Maar ik kan het de maker ook niet echt kwalijk nemen dat een schip gewoon niet meer verder vaart en het spul daardoor een maand later pas in de haven aankomt.

Ook eigenlijk het enige bordspel dat ik heb dat solo only is. Er zit een multiplayer variant in, maar ik heb niet het idee dat daarmee het spel echt goed tot zijn recht komt.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:01
TERW_DAN schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:15:
[Afbeelding]

Net voor de vakantie mijn laatste Kickstarter, Tomb Raider Crypt of Chronos, binnen gekregen. Inmiddels al een paar chapters gespeeld, en bevalt me tot nu toe erg goed. Als Tomb Raider fan wilde ik deze graag hebben, maar de vorige TR spellen die zijn uitgebracht zijn niet echt geweldig te noemen. Met deze is dat gelukkig een ander verhaal. Ik kon het niet laten de volledige set te backen, iets dat ik bijna nooit meer toe, gezien het vaak fout ging, maar deze campagne is heel netjes gedraaid, ondanks de fuckups tijdens het verschepen. Maar ik kan het de maker ook niet echt kwalijk nemen dat een schip gewoon niet meer verder vaart en het spul daardoor een maand later pas in de haven aankomt.

Ook eigenlijk het enige bordspel dat ik heb dat solo only is. Er zit een multiplayer variant in, maar ik heb niet het idee dat daarmee het spel echt goed tot zijn recht komt.
De multiplayer variant bij dit spel is toch dat je samen de keuzes maakt, dus echt heel veel verschil is het niet t.o.v. alleen spelen. Ik heb hem ook compleet gebacked maar ben er nog niet aan te gekomen. Ziet er in ieder geval heel netjes uit en de insert is ook goed en compleet. Als je het sleeved raad ik het wel aan om met niet premium sleeves te doen omdat het anders te dik wordt en het niet meer past.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daniel. schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:41:
[...]

De multiplayer variant bij dit spel is toch dat je samen de keuzes maakt, dus echt heel veel verschil is het niet t.o.v. alleen spelen. Ik heb hem ook compleet gebacked maar ben er nog niet aan te gekomen. Ziet er in ieder geval heel netjes uit en de insert is ook goed en compleet. Als je het sleeved raad ik het wel aan om met niet premium sleeves te doen omdat het anders te dik wordt en het niet meer past.
Je kunt 'm inderdaad ook samen spelen als in samen de beslissingen maken. Maar er zit ook een variant bij dat 1 persoon de tegenstanders bedient. En die game modus lijkt me erg meh. Maar als solo vind ik hem geweldig.

• toolkist
  • Niet online
Daniel. schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:41:
Ziet er in ieder geval heel netjes uit en de insert is ook goed en compleet. Als je het sleeved raad ik het wel aan om met niet premium sleeves te doen omdat het anders te dik wordt en het niet meer past.
Dan vind ik de insert meteen niet goed, hoogstens acceptabel ;)
De insert van Slay the spire, die is goed. Alles snel toegankelijk, geen probleem om gesleeved op te bergen, alleen 'peelen' die sleeves nu al na een half jaar dus tijd om support te mailen (want bekend issue).

Gisteren overigens voor het eerst een aantal rondes (ivm tijdgebrek) Clash of Cultures gespeeld. Eindelijk een heerlijke bordspel versie van Civ gevonden. Smaakt absoluut naar meer.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:01
toolkist schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:22:
[...]

Dan vind ik de insert meteen niet goed, hoogstens acceptabel ;)
De insert van Slay the spire, die is goed. Alles snel toegankelijk, geen probleem om gesleeved op te bergen, alleen 'peelen' die sleeves nu al na een half jaar dus tijd om support te mailen (want bekend issue).

Gisteren overigens voor het eerst een aantal rondes (ivm tijdgebrek) Clash of Cultures gespeeld. Eindelijk een heerlijke bordspel versie van Civ gevonden. Smaakt absoluut naar meer.
Slay the Spire heeft inserts van zichzelf dus niet heel gek dat daar ruimte voor gemaakt is. Premium sleeves hebben ook het probleem dat als je ze op een stapel moet leggen de stapel niet stabiel ligt. Afhankelijk van het spel kies ik voor premium of soft sleeves.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
Mvdbeld schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:00:
[...]

Had ik ook al gepost, prijs is zeker fors. Via DSV gaat het wel om retail, mij is niet geheel duidelijk wat verschil is met pre-order behalve dat deze later komt. De eerste wave (levering rond Essen) is alleen als je via CGE pre-ordered.

Prijs heeft mij niet weerhouden om te pre-orderen. Ik ben benieuwd naar het spel en wanneer hij komt. Mage Knight van Vlada heeft bij mij een soort Cult status gezien hij naar weinig op tafel komt, maar wel één van mijn favorieten is.

*Update, pre-order extra's zijn niet heel bijzonder promo-quest en 3D printed tokens. Als je sleeves bijbesteld krijg je ook nog een kaarthouder.
Inmiddels weer wat meer info over Kingdom Come Deliverance, ditmaal van Gaming Rules:
Daarnaast afgelopen weekend ook een potje Mage Knight: Ultimate Edition gedaan met twee spelers. Was weer een lange zit (~5 uur) maar helemaal waard. Na dit potje en de info die langzaam naar buiten komt voor KCD kan ik eigenlijk niet meer wachten op het spel.
Pagina: 1 ... 166 167 Laatste