Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
knip

[ Voor 99% gewijzigd door anandus op 02-08-2026 17:32 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:18
? Had je er ervaring mee?

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ziet erg veelbelovend uit. Ik speel zowel WH40k als Kill Team. Lijkt me een uitstekend opbergmiddel

• skank
ToBe schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:22:
Ziet erg veelbelovend uit. Ik speel zowel WH40k als Kill Team. Lijkt me een uitstekend opbergmiddel
Zou je hem ook halen dan? :p

• ToBe
  • Niet online
skank schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 19:36:
[...]

Zou je hem ook halen dan? :p
Ik ben het sterk aan het overwegen. Ik heb zelf een aantal opbergracks ontworpen, maar deze heeft wel potentie.

Ik heb recent deze geprint voor Kill Team:

https://makerworld.com/nl/models/2188246-miniature-storage-box-2-0-kill-team

Ook een erg fijne!

• skank
ToBe schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:11:
[...]

Ik ben het sterk aan het overwegen. Ik heb zelf een aantal opbergracks ontworpen, maar deze heeft wel potentie.

Ik heb recent deze geprint voor Kill Team:

https://makerworld.com/nl/models/2188246-miniature-storage-box-2-0-kill-team

Ook een erg fijne!
Ik ga je een pm sturen.

Die dat jij toont is ook wel interessant, en trekt erg op deze https://www.printables.com/model/756547-war-ganizer-10-miniature-storage-case

Op hun site hebben ze er nog meer.

• ToBe
  • Niet online
skank schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 20:17:
[...]

Ik ga je een pm sturen.

Die dat jij toont is ook wel interessant, en trekt erg op deze https://www.printables.com/model/756547-war-ganizer-10-miniature-storage-case

Op hun site hebben ze er nog meer.
Die lijkt er inderdaad veel op. Meer ruimte, zelfde nadelen denk ik (poppetjes die hoogte eenheden overschrijden zorgen voor significante “leegstand”)

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:42
Thalaron schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:15:
@Wachten... ik denk heel erg groep specifiek. Het is voor mijn gevoel ook niet echt een spel. Je hebt vrijwel 0 controle op wat er gebeurt.
Dan is Panda Royale ook wel een leuke. Je begint met één dobbelsteen en je krijgt er elke ronde eentje bij. Je hebt verschillende kleuren en soorten (van D6 tot D20) en elke kleur scoort anders. Het lijkt dus wel of je wat controle hebt, maar uiteindelijk ben je gewoon met hopen dobbelstenen aan het smijten en meer hoeft het ook niet te zijn :Y .

In ander nieuws: het is er na drie jaar eindelijk van gekomen, we hebben Libertalia eindelijk op tafel gekregen. Ik speel het al een tijd solo, maar het kwam er nooit van om ook met meer te spelen. Gelukkig vond iedereen het wel leuk, dus hopelijk gaat het niet nog eens jaren duren voor we het volgende potje kunnen spelen. Eerst moeten we wel Nanty Narking nog proberen, dat ligt nog langer te wachten op een eerste potje.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• anandus
  • Niet online
Wondrous Creatures net binnengekregen. Ziet er echt heel mooi uit zeg, echt een prachtige productie.

Was wel teleurgesteld dat de "Pokemon"-namen niet vertaald zijn. Ik heb de Nederlandse versie, maar de namen zijn nog in het Engels. Niet heel erg, maar ik had het liever helemaal in het Nederlands gezien. En ja, ik weet dat echte Pokemon ook onvertaald blijven :P

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15
anandus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:27:
Wondrous Creatures net binnengekregen. Ziet er echt heel mooi uit zeg, echt een prachtige productie.

Was wel teleurgesteld dat de "Pokemon"-namen niet vertaald zijn. Ik heb de Nederlandse versie, maar de namen zijn nog in het Engels. Niet heel erg, maar ik had het liever helemaal in het Nederlands gezien. En ja, ik weet dat echte Pokemon ook onvertaald blijven :P
Ah leuk! Die speel ik ook erg graag. Elk potje weer anders en zoveel combo's en opties. Erg leuk!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
Afgelopen weekend met 2 vrinden eindelijk weer eens tijd gehad voor een bordspelletje. Lord of Loot weer op tafel gezet. Beide vonden het een zeer leuk spel waarbij 1 zelf ook op zoek gaat naar het spel voor hemzelf te kopen.
Helaas niet gewonnen. RNG zat ons niet mee in de dobbelstenen waardoor we te weinig progress maakten om de boss objectives te halen. We hadden dit keer gekozen voor de Draak en Rat boss. Vooral de rat boss is erg leuk vind ik zelf. Deze geeft echt wel unique gameplay. En dus hoewel het RNG is dat ons tegenzat toch een erg vermakelijk potje gespeeld.

Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:27:

Dat is toch juist een enorme plus, geen verkrachting naar achterlijke Nederlandse namen? Ik wilde Dune in het Nederlands gaan lezen maar ben meteen gestopt toen ik zag dat ze dat vertalen naar Duin.
Volgens mij had Game of Thrones ook zulke kansloze vertalingen.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik ben het met @toolkist eens! Namen hoor je IMHO niet te vertalen. Net als bepaalde uitspraken niet, maar dat is lastiger..

Duel of Meloch nog niet kunnen spelen. Of nou ja, geen zin om het Solo te doen… iedereen is met vakantie dus moet even wachten. Kreeg voornamelijk meer zin in Scythe dus om de tijd te doden maar besloten mezelf wat extra werk te geven (heb nog een verhuisdoos aan miniaturen staan… maar toch;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7TOoqh0TKWeY7YA2asIolwFkVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Ux2l19Fcgu7KCBwcfYq1cNi.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien we de laatste ronde Rise of Fenris nog moeten spelen, wel zo leuk om dat in stijl af te ronden was mijn idee 😎

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• toolkist
  • Niet online
Hier vakantie en dus juist alle tijd om spellen te doen met wat mensen die overdag wel vaker tijd hebben. Dus de afgelopen week meerdere keren o.a. Clank Catacombs en SETI (incl uitbreiding) gedaan.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 12:10
Mvdbeld schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:51:
[...]

BOOS:
YouTube: Adventures in Neverland: hoe wij tonnen van een crowdfunding vonden in de zak van CEO | BOOS S11E7

BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/260143/adventures-in-neverland/forums/

TLDR:
~750K opgehaald, na jarenlang smoesjes en niks doen de stekker eruit getrokken, meeste backers uiteindelijk 43% retour gehad. Groot deel van het geld dat weg is, is naar eigen B.V.'s gegaan onder mom management fee.

Gelukkig hebben we de trouwfoto's nog als aandenken in één van de Kickstarter updates:
https://www.kickstarter.com/projects/bba/adventures-in-neverland/posts/3612443
dank, net met een bak popcorn hier doorheen gescrolled: https://www.kickstarter.com/projects/bba/adventures-in-neverland/posts
PaulBloem schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 04:49:
[...]

Oeh deze had ik altijd wel op mijn watchlist staan. Lijkt me prima te doen met de kids (10 & 7).

Gezien het prijs kaartje...

Is HeroQuest inmiddels achterhaald door de tijd?
Of nog steeds een prima spel? Of zijn er eigenlijk wel betere soorten uit vandaag de dag?
Beetje late reactie, maar ik heb met heel veel plezier de OG versie van Heroquest (heb alles nog uit mn tienertijd bewaard) met mijn kids (toen 7 tot 10 jaar schat ik) gespeeld! Aanrader.

[ Voor 20% gewijzigd door _Anvil_ op 06-08-2026 13:15 ]

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
_Anvil_ schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:06:
[...]

dank, net met een bak popcorn hier doorheen gescrolled: https://www.kickstarter.com/projects/bba/adventures-in-neverland/posts

[...]

Beetje late reactie, maar ik heb met heel veel plezier de OG versie van Heroquest (heb alles nog uit mn tienertijd bewaard) met mijn kids (toen 7 tot 10 jaar schat ik) gespeeld! Aanrader.
Late reactie of niet, altijd leuk een persoonlijke ervaring te horen, thanks

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4U__CTjneUpswC3SQgNL561zEIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWxoEc41VJ106qYAXiEvzOZs.jpg?f=fotoalbum_large

Net voor de vakantie mijn laatste Kickstarter, Tomb Raider Crypt of Chronos, binnen gekregen. Inmiddels al een paar chapters gespeeld, en bevalt me tot nu toe erg goed. Als Tomb Raider fan wilde ik deze graag hebben, maar de vorige TR spellen die zijn uitgebracht zijn niet echt geweldig te noemen. Met deze is dat gelukkig een ander verhaal. Ik kon het niet laten de volledige set te backen, iets dat ik bijna nooit meer toe, gezien het vaak fout ging, maar deze campagne is heel netjes gedraaid, ondanks de fuckups tijdens het verschepen. Maar ik kan het de maker ook niet echt kwalijk nemen dat een schip gewoon niet meer verder vaart en het spul daardoor een maand later pas in de haven aankomt.

Ook eigenlijk het enige bordspel dat ik heb dat solo only is. Er zit een multiplayer variant in, maar ik heb niet het idee dat daarmee het spel echt goed tot zijn recht komt.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:24
TERW_DAN schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:15:
[Afbeelding]

Net voor de vakantie mijn laatste Kickstarter, Tomb Raider Crypt of Chronos, binnen gekregen. Inmiddels al een paar chapters gespeeld, en bevalt me tot nu toe erg goed. Als Tomb Raider fan wilde ik deze graag hebben, maar de vorige TR spellen die zijn uitgebracht zijn niet echt geweldig te noemen. Met deze is dat gelukkig een ander verhaal. Ik kon het niet laten de volledige set te backen, iets dat ik bijna nooit meer toe, gezien het vaak fout ging, maar deze campagne is heel netjes gedraaid, ondanks de fuckups tijdens het verschepen. Maar ik kan het de maker ook niet echt kwalijk nemen dat een schip gewoon niet meer verder vaart en het spul daardoor een maand later pas in de haven aankomt.

Ook eigenlijk het enige bordspel dat ik heb dat solo only is. Er zit een multiplayer variant in, maar ik heb niet het idee dat daarmee het spel echt goed tot zijn recht komt.
De multiplayer variant bij dit spel is toch dat je samen de keuzes maakt, dus echt heel veel verschil is het niet t.o.v. alleen spelen. Ik heb hem ook compleet gebacked maar ben er nog niet aan te gekomen. Ziet er in ieder geval heel netjes uit en de insert is ook goed en compleet. Als je het sleeved raad ik het wel aan om met niet premium sleeves te doen omdat het anders te dik wordt en het niet meer past.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daniel. schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:41:
[...]

De multiplayer variant bij dit spel is toch dat je samen de keuzes maakt, dus echt heel veel verschil is het niet t.o.v. alleen spelen. Ik heb hem ook compleet gebacked maar ben er nog niet aan te gekomen. Ziet er in ieder geval heel netjes uit en de insert is ook goed en compleet. Als je het sleeved raad ik het wel aan om met niet premium sleeves te doen omdat het anders te dik wordt en het niet meer past.
Je kunt 'm inderdaad ook samen spelen als in samen de beslissingen maken. Maar er zit ook een variant bij dat 1 persoon de tegenstanders bedient. En die game modus lijkt me erg meh. Maar als solo vind ik hem geweldig.

• toolkist
  • Niet online
Daniel. schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:41:
Ziet er in ieder geval heel netjes uit en de insert is ook goed en compleet. Als je het sleeved raad ik het wel aan om met niet premium sleeves te doen omdat het anders te dik wordt en het niet meer past.
Dan vind ik de insert meteen niet goed, hoogstens acceptabel ;)
De insert van Slay the spire, die is goed. Alles snel toegankelijk, geen probleem om gesleeved op te bergen, alleen 'peelen' die sleeves nu al na een half jaar dus tijd om support te mailen (want bekend issue).

Gisteren overigens voor het eerst een aantal rondes (ivm tijdgebrek) Clash of Cultures gespeeld. Eindelijk een heerlijke bordspel versie van Civ gevonden. Smaakt absoluut naar meer.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:24
toolkist schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:22:
[...]

Dan vind ik de insert meteen niet goed, hoogstens acceptabel ;)
De insert van Slay the spire, die is goed. Alles snel toegankelijk, geen probleem om gesleeved op te bergen, alleen 'peelen' die sleeves nu al na een half jaar dus tijd om support te mailen (want bekend issue).

Gisteren overigens voor het eerst een aantal rondes (ivm tijdgebrek) Clash of Cultures gespeeld. Eindelijk een heerlijke bordspel versie van Civ gevonden. Smaakt absoluut naar meer.
Slay the Spire heeft inserts van zichzelf dus niet heel gek dat daar ruimte voor gemaakt is. Premium sleeves hebben ook het probleem dat als je ze op een stapel moet leggen de stapel niet stabiel ligt. Afhankelijk van het spel kies ik voor premium of soft sleeves.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:52
Mvdbeld schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:00:
[...]

Had ik ook al gepost, prijs is zeker fors. Via DSV gaat het wel om retail, mij is niet geheel duidelijk wat verschil is met pre-order behalve dat deze later komt. De eerste wave (levering rond Essen) is alleen als je via CGE pre-ordered.

Prijs heeft mij niet weerhouden om te pre-orderen. Ik ben benieuwd naar het spel en wanneer hij komt. Mage Knight van Vlada heeft bij mij een soort Cult status gezien hij naar weinig op tafel komt, maar wel één van mijn favorieten is.

*Update, pre-order extra's zijn niet heel bijzonder promo-quest en 3D printed tokens. Als je sleeves bijbesteld krijg je ook nog een kaarthouder.
Inmiddels weer wat meer info over Kingdom Come Deliverance, ditmaal van Gaming Rules:
Daarnaast afgelopen weekend ook een potje Mage Knight: Ultimate Edition gedaan met twee spelers. Was weer een lange zit (~5 uur) maar helemaal waard. Na dit potje en de info die langzaam naar buiten komt voor KCD kan ik eigenlijk niet meer wachten op het spel.

• toolkist
  • Niet online
@Thalaron over anderhalve naand begint de campaign voor Nemesis Legacy. Hebbe hebbe hebbe 😇

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:17
toolkist schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:31:
@Thalaron over anderhalve naand begint de campaign voor Nemesis Legacy. Hebbe hebbe hebbe 😇
Heel nice. Nemesis komt hier gelukkig steeds vaker op tafel!

• toolkist
  • Niet online
Hier nog te weinig. En dan nog voornamelijk OG omdat we zo onregelmatig spelen dat de verschillende regels tussen OG en Retaliation anders alleen maar tot verwarring leiden.
Dus die bewaar ik tot nu toe voor mn solo avonturen.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21

dragonhaertt

@_'.'

Superleuk al die grote spellen, maar tijdens het kamperen is een klein spel ook heel fijn!

Hier recent "scout" en "a gentle rain" aangeschaft. Op de camping met mijn partner waren deze beide een groot succes, al vind ik "scout" toch iets leuker met 4-5 personen denk ik.

Ook "the crew", "Splendor duel", "beverbende" en "Hive pocket" zijn erg geschikt voor 2 spelers op een klein camping tafeltje.

"Lost cities" en "Jaipur" hadden we dit keer niet bij ons, maar waren op voorgaande vakanties ook veel gespeeld.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-09 16:21
Beverbende, blijft leuk! (ook voor de gezinsleden met net iets kortere aandacht boog)

• Thalaron
kleine/ korte spellen hebben, ook hier, zeker een plek inde collectie! Helaas is mijn vrouw niet zo van de bordspellen. Als ze er echt zin in heeft moet het 1: niet te complex zijn en 2: niet veel langer dan max een uur zijn.

Maar wellicht komt dat nog eens. We zien het wel. Voor nu in de vakantie heb ik een aantal solo spellen bij just in case (20 Strong en Gloomhaven B&B (compleet met insert(je) én geschilderde micro-miniaturen 😅

Heel jammer dat 20 Strong Pledge met Nemesis nog op de boot dobbert. Had die heel graag meegenomen (ook met optie om hem samen te proberen).

[ Voor 14% gewijzigd door Thalaron op 28-08-2026 06:30 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:17
toolkist schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:26:
Hier nog te weinig. En dan nog voornamelijk OG omdat we zo onregelmatig spelen dat de verschillende regels tussen OG en Retaliation anders alleen maar tot verwarring leiden.
Dus die bewaar ik tot nu toe voor mn solo avonturen.
Ja, wij houden het ook bij OG. Ik wil de anderen wel halen maar met dezelfde reden (mogelijke verwarring) blijven we nu nog ff hier.

Ik heb het nog nooit solo/duo gespeeld! Mogelijk dit weekend even proberen.

• HellPunk
Thalaron schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 06:29:
kleine/ korte spellen hebben, ook hier, zeker een plek inde collectie! Helaas is mijn vrouw niet zo van de bordspellen. Als ze er echt zin in heeft moet het 1: niet te complex zijn en 2: niet veel langer dan max een uur zijn.
Hier is het bijna omgekeerd: we hebben nu in de vakantie weer wat tijd gevonden voor complexere spellen en daar kan mijn vrouw zich helemaal in uitleven. Doorheen het schooljaar komen we daar niet aan toe wegens gebrek aan tijd en zin. Gelukkig is er nog genoeg middle ground, iets als Crusaders speel je met twee op een uur zonder je brein te frituren :) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

HellPunk schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:35:
[...]

Hier is het bijna omgekeerd: we hebben nu in de vakantie weer wat tijd gevonden voor complexere spellen en daar kan mijn vrouw zich helemaal in uitleven. Doorheen het schooljaar komen we daar niet aan toe wegens gebrek aan tijd en zin. Gelukkig is er nog genoeg middle ground, iets als Crusaders speel je met twee op een uur zonder je brein te frituren :) .
In de vakanties beginnen we doorgaans inderdaad vaker aan grote spellen.
We zijn tijdens ons vorige lange weekend begonnen met Spirit Island.

Óp vakantie is voor ons meestal kamperen, dus beperkte ruimte, zowel voor transport als speelruimte is dan wel belangrijk. Dan zit je met twee spelers al snel aan de wat kleinere spellen.
Ik ken eigenlijk geen langere/complexe spellen die weinig ruimte innemen.

• anandus
  • Niet online
Op vakantie (ben nu op vakantie) neem ik meestal aardig wat spellen met, uit angst niet genoeg keus te hebben :D Alles creatief en slim bij elkaar zodat het niet heel vele ruimte inneemt, vooral veel card-based of dice-based spellen. Of flip/roll & write.

Ik heb nu mee: Bomb Busters, Welcome to the Moon, Forest Shuffle, Splendor Duel, Monopoly Deal, Uno Flip, Codenames Duet, Sushi Go, De Crew Missie Diepzee, Arboretum, Sea Salt en Paper, Targi, Air Land Sea, Trails of Tucana, Castle Combo, Cartographers Heroes, Silver & Gold, Castles of Burgundy Dice Game en My City Roll & Write,

Uiteindelijk hebben we nooit tijd voor spellen, want tja, op vakantie, dus druk genoeg of te moe ...
We zijn nu drie weken op vakantie (morgen laatste dag, scholen beginnen binnenkort weer) en we hebben 4 keer een spelletje gespeeld :X

• toolkist
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:37:
[...]

Al gekeken naar Arydia? Campaign, prima solo en erg leuk. :)
Inmiddels besloten dat ik Arydia zeker wil hebben, maarja elke keer als ik op marktplaats kijk en ie er uberhaupt op staat ben ik te laat (nu dus maar zoekopdracht bewaard), en op gamefound heb ik nu al 2x de tijdelijke heropening gemist voor de 2nd edition. die ook pas ergens eind dit jaar/begin volgend jaar komt, ik wil eigenlijk niet nog 4mnd hoeven wachten ;)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:10
toolkist schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:35:
[...]

Inmiddels besloten dat ik Arydia zeker wil hebben, maarja elke keer als ik op marktplaats kijk en ie er uberhaupt op staat ben ik te laat (nu dus maar zoekopdracht bewaard), en op gamefound heb ik nu al 2x de tijdelijke heropening gemist voor de 2nd edition. die ook pas ergens eind dit jaar/begin volgend jaar komt, ik wil eigenlijk niet nog 4mnd hoeven wachten ;)
Op GF is natuurlijk wel de 2nd printing met aanpassingen en extra's. waar ik dus voor ga.

• anandus
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:35:
[...]

Ik zie er 2 staan op Vinted

klik 1
klik 2

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 09-09-2026 13:46 ]

• toolkist
  • Niet online
Die heb ik gezien, maar zijn dan weer een eind rijden. En ik wil een 2e hands spel voor die prijs vantevoren wel ff zien ;)

• anandus
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:58:
[...]

Die heb ik gezien, maar zijn dan weer een eind rijden. En ik wil een 2e hands spel voor die prijs vantevoren wel ff zien ;)
Die tweede is nog sealed zo te zien. Maarja, het is wel allemaal 1e printing (weet ik niet of dat veel uitmaakt).

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 09-09-2026 14:00 ]

• toolkist
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 9 september 2026 @ 13:39:
[...]

Op GF is natuurlijk wel de 2nd printing met aanpassingen en extra's. waar ik dus voor ga.
Alleen errata toch, en de fishing mini game? Dus inhoudelijk verandert er verder niet heel veel voor zover ik gelezen heb.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:10
toolkist schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:00:
[...]

Alleen errata toch, en de fishing mini game? Dus inhoudelijk verandert er verder niet heel veel voor zover ik gelezen heb.
Geen idee meer, mogelijk heb je gelijk. Poosje gelden al dat ik heb gebacked.

• toolkist
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:08:
[...]

Geen idee meer, mogelijk heb je gelijk. Poosje gelden al dat ik heb gebacked.
https://gamefound.com/en/...d-printing#/product/95135

Daardoor had ik iig dat idee ;)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:47

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Net de 16 kilo doos met opschrift 'Frosthaven' aangeschaft. :)

Wish me luck! Gisteren al 2 uur bezig geweest om alles uit te pakken en in zakjes te doen :')

Dit dus.

• toolkist
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 9 september 2026 @ 15:30:

Wish me luck! Gisteren al 2 uur bezig geweest om alles uit te pakken in zakjes te doen :')
Heel gaaf spel, ik heb em ook. En nog wat zwaarder dankzij de houten insert ;)
Komende zondag gaat ie weer eens op tafel, dan gaan we eens kijken of een 3e persoon em leuk genoeg vindt om de campaign te gaan doen. Heb em eerst een eind solo gedaan naar merkte dat dat net ff teveel van het goede was om elke char dan goed te spelen.

• anandus
  • Niet online
Hier net toch maar overstag gegaan en Lands of Evershade gebackt. Of besteld. Ik weet niet wat de juiste term is bij een late pledge :P

Volgens mij aardig wat spel voor €110. Nu wachten...

Ik zit voor de tussentijd te loeren naar Agemonia... Maar eigenlijk heb ik nog teveel backlog om me dat te veroorloven (qua tijd).

• toolkist
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:49:
Hier net toch maar overstag gegaan en Lands of Evershade gebackt. Of besteld. Ik weet niet wat de juiste term is bij een late pledge :P

Volgens mij aardig wat spel voor €110. Nu wachten...

Ik zit voor de tussentijd te loeren naar Agemonia... Maar eigenlijk heb ik nog teveel backlog om me dat te veroorloven (qua tijd).
Heel misschien had ik die advertentie uit Frankrijk niet gezien (maar een andere die inmiddels weg lijkt te zijn). Dus die is nu "spontaan" verdwenen van Vinted. Thanks voor de tip ;)
Evershade heb ik ook gebacked, maar dan via crowdfinder.be toen dat nog kon ivm de korting.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Wish me luck! Gisteren al 2 uur bezig geweest om alles uit te pakken in zakjes te doen :')
Overweeg om een organizer te kopen/maken, tenzij je een plek hebt om het spel te laten staan en later weer verder te gaan.
Alleen het klaarzetten en opruimen kost je al snel 30+ minuten als alles in zakjes zit.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

dragonhaertt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:42:
[...]

Overweeg om een organizer te kopen/maken, tenzij je een plek hebt om het spel te laten staan en later weer verder te gaan.
Alleen het klaarzetten en opruimen kost je al snel 30+ minuten als alles in zakjes zit.
Dat zal toch wel meevallen? Zo'n missie heeft maar enkele type monsters en een paar gridplaten. Hitpoints van monsters e.d. ga ik ook gewoon met dobbelstenen e.d. bijhouden (of die companion app) ipv die eindeloze stroom health kartonnetjes.

Dit dus.

• toolkist
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:21:
[...]

Dat zal toch wel meevallen? Zo'n missie heeft maar enkele type monsters en een paar gridplaten. Hitpoints van monsters e.d. ga ik ook gewoon met dobbelstenen e.d. bijhouden (of die companion app) ipv die eindeloze stroom health kartonnetjes.
Dat valt zeker niet mee ;)
Tussen de 'berg' gridplaten de juiste vinden, idem voor de mob standees, de monsterdeck kaarten en de kaarten waarop hun hp enzo aangegeven wordt.
De houten insert die ik heb bevalt me niet super, maar dat ik eea apart heb wel. Zelfs een a4 binder voor de map tiles.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

FunkyTrip schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:21:
[...]

Dat valt mee, als je weet in welk zakje/bakje de monsters zitten.
In Frosthaven is het al wel een stuk beter dan in gloomhaven, daar zat álles in zakjes. Dat was echt niet te doen zonder degelijke insert.

Als je met 4 spelers bent en geen hele grote tafel hebt kan alles klaarzetten best een uitdaging op zich zijn :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:39

Vrijdag

De Goede

Dit weekend is er weer een kleine tabletop/RPG con in Rijswijk, Main Quest Con :) Vorig jaar was ik er ook met mijn zoontje en hoewel het kleinschalig is, was het toch best leuk om te bezoeken.

De stands zijn op zich niet heel verschillend met een willekeurige andere spellenbeurs of fantasy fair. Wel is de focus op RPG's. Naast het bekende D&D waren er in elk geval vorig jaar best veel indies (ik weet niet of dat een goede term is) die zelf RPG's, rulebooks etc. hadden ontworpen. Vaak wel compatible of gebaseerd op D&D, dus niet heel veel anders dan de bekende regels.

Ik ga morgen, want het is in de buurt en verder gaat het morgen de hele dag regenen en rotweer zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• toolkist
  • Niet online

Wish me luck! Gisteren al 2 uur bezig geweest om alles uit te pakken en in zakjes te doen :')
En, al begonnen?
Wij zijn vandaag met 3 begonnen. Wel eerst scenario 0 want iemand die gehele nieuw is mbt de -haven spellen.
Heb dus m'n solo voortgang gereset, en nu voor het eerst de blinkblade. Ben benieuwd hoe ik die ga vinden, heeft me eerder nooit echt getrokken maar wheel of fortune (gebruikt om te bepalen wat ik ging spelen) heeft gesproken ;)

• Thalaron
toolkist schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:48:
[...]

En, al begonnen?
Wij zijn vandaag met 3 begonnen. Wel eerst scenario 0 want iemand die gehele nieuw is mbt de -haven spellen.
Heb dus m'n solo voortgang gereset, en nu voor het eerst de blinkblade. Ben benieuwd hoe ik die ga vinden, heeft me eerder nooit echt getrokken maar wheel of fortune (gebruikt om te bepalen wat ik ging spelen) heeft gesproken ;)
Ik speel zelf met de Drifter, vriend van mij met Blinkblade. Is wel gaaf character! Ook mega verschil met movability.

Dit weekend een keer even wat anders gedaan. Een van mijn favorieten die ik ook in bestelling heb staan (Gamefound); Uprising!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qv3ECwc-YQgwR_EwUp7WnMBMkYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9pf7mGEUxN30C7dBBqMIC7sc.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft een onvoorspelbaar en gaaf spel!

Volgende keer weer Frosthaven 😎

• toolkist
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:53:
[...]

Ik speel zelf met de Drifter, vriend van mij met Blinkblade. Is wel gaaf character! Ook mega verschil met movability.

Dit weekend een keer even wat anders gedaan. Een van mijn favorieten die ik ook in bestelling heb staan (Gamefound); Uprising!

[Afbeelding]

Blijft een onvoorspelbaar en gaaf spel!

Volgende keer weer Frosthaven 😎
Drifter was 1 van de classes waar ik m'n solo run mee begon. Zeker voor de lage levels meteen lekker sterk, helaas had ik alleen een veel te snel te halen personal quest waardoor ie op level 5 of 6 al retired was.
Van de ene kant natuurlijk goed, want goed voor het dorp, maar vond het toch wel jammer. Met de de bannerspear had ik toen een PQ waarbij ik zelf z'n retirement kon plannen (door iets wel of niet te doen).

• Thalaron
@toolkist ja ik wilde met een eenvoudige beginnen. Eerste campaign game ooit. Maar als ik zie hoe die Blinkblade overal heen vliegt en alles sloopt, althans veel bewegelijker is/ kan zijn. Sure… lastig character waarbij je meer moet plannen. Maar Drifter was in mijn geval dus een praktische keuze.

Sowieso merk ik dat ik meer en meer makkelijk dingen begin op te pakken. Niet zo makkelijk als mijn meer ervaren vrienden, maar met circa 1.5 jaar serieuzere bordspellen mag ik denk ik niet klagen. Maar goed, dat kost dan wel de nodige tijd en moeite om voor te bereiden (en geld, aldus mijn vrouw). Wat dat betreft mag de Drifter wel op tijd met pensioen 😉

[ Voor 37% gewijzigd door Thalaron op 13-09-2026 22:52 ]

• toolkist
  • Niet online
Thalaron schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:49:
@toolkist ja ik wilde met een eenvoudige beginnen. Eerste campaign game ooit. Maar als ik zie hoe die Blinkblade overal heen vliegt en alles sloopt, althans veel bewegelijker is/ kan zijn. Sure… lastig character waarbij je meer moet plannen. Maar Drifter was in mijn geval dus een praktische keuze.

Sowieso merk ik dat ik meer en meer makkelijk dingen begin op te pakken. Niet zo makkelijk als mijn meer ervaren vrienden, maar met circa 1.5 jaar serieuzere bordspellen mag ik denk ik niet klagen. Maar goed, dat kost dan wel de nodige tijd en moeite om voor te bereiden (en geld, aldus mijn vrouw). Wat dat betreft mag de Drifter wel op tijd met pensioen 😉
Sowieso ook wel handig he, 2 verschillende rollen. Jij zorgt er met jouw drifter, een class die ook prima support kan zijn, ervoor dat hij kan doen waar ie goed in is. Veul dmg doen.

Denk overigens dat ik niet veel langer dan jij de serieuzere bordspellen ben gaan spelen. Grappig dat we wat dat betreft "bijna" tegelijk begonnen zijn.

• MadRed
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:45
dragonhaertt schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:42:
[...]

Mocht je een 3D printer hebben dan zijn er prima opties. Ik ben dagen lang bezig geweest om alles uitgeprint te krijgen maar het resultaat is echt top. Die van mij zit in de bambulab app maar op thingiverse is ook het een en ander te vinden.

• HellPunk
Gisteren hebben we voor het eerste Red Cathedral gespeeld. Dat is altijd onder mijn radar gebleven, maar onlangs zag ik Paul Grogan de app demonstreren en toen wist ik meteen dat het een spel voor ons was.

Op zich is het een redelijk standaard resource management-spel, het komt er vooral op aan om je acties goed te timen en je tegenstander in het oog te houden. Dat is ook de reden dat ik de overwinning kwijt gespeeld ben: ik was op zoek naar hout, maar dat was op geen enkele manier te krijgen. Daarom speelde ik twee beurten lang op overwinningspunten, achteraf bekeken had ik in de plaats een kathedraaldeel moeten claimen omdat mijn tegenstander daar net de resources voor liggen had. Dat weten we dan weer voor de volgende keer :).

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

toolkist schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:48:
[...]

En, al begonnen?
Nog niet. Inmiddels wel zo'n beetje alles netjes ingericht en ingedeeld. Ik heb zelf wel ervaring met Gloomhaven, maar de classes in Frosthaven zien er een stuk complexer uit. Denk dat een combi van Drifter en Boneshaper wel niet zo complex is met 2 personen (wilde mijn zeeeeer onervaren vriendin een keertje meenemen in de wereld van dit soort spellen omdat ze een spel als Dead of Winter eigenlijk wel grappig vond).

Kan zij de Drifter spelen en pak ik de meer complexe class. Blinkblade leek me wat complexer dan boneshaper omdat je heel veel extra keuzes hebt door die fast/slow split.
Heb ook het idee dat Frosthaven ook wel een beetje complex is gewoon omdat het complex te maken.

Dit dus.

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:51
.... maar de classes in Frosthaven zien er een stuk complexer uit. ...
Op de class bordjes staat aangegeven hoe complex ze spelen. Daar kun je ook naar kijken als je aan het uitkiezen bent.

• HellPunk
Heeft iemand hier trouwens Night at the Zoo al 'ns gespeeld? Ben wel benieuwd naar ervaringen die niet uit de mond van een reviewer komen :)

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 12:15
HellPunk schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:13:
Heeft iemand hier trouwens Night at the Zoo al 'ns gespeeld? Ben wel benieuwd naar ervaringen die niet uit de mond van een reviewer komen :)
Ik heb hem zelf nog niet gespeeld, maar was vorige week op een bordspellendag, daar is hij door meerdere mensen gespeeld en iedereen vond het een interessante puzzel en leuk spel. Ik had er ook niet hele hoge verwachtingen van, maar toch veelal positieve reacties.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:57

Zerora

Ik Henk 'm!

Tijdje terug heb ik Harmonies gekocht. Inmiddels een paar keer gespeeld nu en begint toch wel een favorietje te worden hoor. Makkelijk te begrijpen spel met enorm veel diepgang.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• tomk10
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
HellPunk schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:13:
Nog niet maar inderdaad krijg het wel lovende reacties en ben ik er ook benieuwd naar. Het is weer het volgende spel van Holek wat goed scoort. Ik wil hem eind volgende maand op Spiel eens bewonderen.
Zerora schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:48:
Tijdje terug heb ik Harmonies gekocht. Inmiddels een paar keer gespeeld nu en begint toch wel een favorietje te worden hoor. Makkelijk te begrijpen spel met enorm veel diepgang.
Hier ook al sinds he jaar dat deze uit is gekomen op Spiel gekocht en komt ook regelmatig op tafel. Blijft een hele leuke puzzel om zo efficiënt mogelijk je gebieden neer te leggen en de dierenkaarten te spelen. Er is ondertussen een soort van boosterpack "Pulse" uit en later dit jaar komt de eerste uitbreiding eraan "Crescendo" met 3 verschillende modules die je aan het basisspel kunt toevoegen.

• Thalaron
Zo te zien moet ik Harmonies toch nog eens op tafel zien te krijgen hier :D

Klinkt als iets dat mijn vrouw zal waarderen (puzzel/ eenvoudig uit te leggen)!

• anandus
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd naar Harmonies. Maar ik heb ook Calico, Verdant, Knitting Circle, Cascadia en meer van dat soort spellen, dus het zou nogal dubbelop zijn ... :-(

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 15-09-2026 12:50 ]

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste