Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 165 166 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:36
maartend schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Nu al voorbij? Of heb je per ongeluk een uitbreiding gekocht?
Nee, normale editie, maar toen ik deze bestelde stond er al bij dat de voorraad bijna op was. Na het bestellen was de prijs inderdaad aangepast, dus net geluk gehad.

  • Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
Poulske schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:50:
Ik zag vanmorgen dat Mansions of Madness Second Edition voor €57 in de aanbieding was op bol.com. Voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, deze stond al geruime tijd op mijn lijstje.

Vanavond maar eens even de doos uitpluizen en handleiding door lezen, benieuwd wat de vrouw er van gaat vinden. :+
Nice, erg gaaf spel. Een van mijn favorieten, korte leercurve, moeilijk om te winnen . Bestel meteen even perspex voetjes/rondjes voor je monsters op ome Ali, dat is wel eigenlijk een 'must' ipv de lelijke zwarte voetjes


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTwgOepDmejqBL5QQOoI3vzx0Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMiEoLWXJrfNkgKyieu5HkQA.jpg?f=fotoalbum_large

Hi Ha Hopjesvla


  • Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
maartend schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:15:
[...]

Nu al voorbij? Of heb je per ongeluk een uitbreiding gekocht?
op MP komt die ook nog wel eens voorbij in nieuwstaat voor scherpe prijzen. Zo heb ik die van mij ook ooit een keer gehaald.

Hi Ha Hopjesvla


  • PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:36
Hopjesvla79 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:10:
[...]

Nice, erg gaaf spel. Een van mijn favorieten, korte leercurve, moeilijk om te winnen . Bestel meteen even perspex voetjes/rondjes voor je monsters op ome Ali, dat is wel eigenlijk een 'must' ipv de lelijke zwarte voetjes


[Afbeelding]
Nog voetjes/rondjes die je aanbeveelt?

Of allemaal zelfde laken een pak?

  • Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
PaulBloem schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:10:
[...]

Nog voetjes/rondjes die je aanbeveelt?

Of allemaal zelfde laken een pak?
ik zie dat ik het hier heb besteld: Wargame Bases Store

https://a.aliexpress.com/_Ewe9mYW

Hi Ha Hopjesvla


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:10:
[...]

Nice, erg gaaf spel. Een van mijn favorieten, korte leercurve, moeilijk om te winnen . Bestel meteen even perspex voetjes/rondjes voor je monsters op ome Ali, dat is wel eigenlijk een 'must' ipv de lelijke zwarte voetjes


[Afbeelding]
Als die dingen toch al ongeschilderd zijn maakt een zwarte of doorzichtige base ook geen zak meer uit ;)

  • Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
toolkist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:33:
[...]

Als die dingen toch al ongeschilderd zijn maakt een zwarte of doorzichtige base ook geen zak meer uit ;)
je weet welke MoM gebruikt? Met een beetje pech zie je helemaal niets meer van je ondergrond als het qua monsters druk is op je bord, Nu kan je en de base op maat maken en meteen een doorzichtigr nemen. Ik zie wel het voordeel daar van in.


Maar goed, wellicht vinden mensen dit wel mooi...

Afbeeldingslocatie: https://fuzzyllamareviews.com/wp-content/uploads/2019/08/m16.jpg

Hi Ha Hopjesvla


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niet mooi zo zwart (maar doorzichtig dus ook niet naar mij mening), ik zou die dus ook schilderen ;)

  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
Zo! Gisteravond, buiten een korte introductie met Gloomhaven: Jaws of the Lion na, mijn eerste echte campaign game gestart. 2 scenario’s gespeeld.

Was initieel helemaal niet van plan om campaign games aannte raken, maar toen ik aan kwam zetten met Oathsworn dacht een vriend van me… hey!!! 🫠🤣

Ik heb bewust de Inox Drifter gekozen omdat dat de meest vergevende zou moeten zijn.

Al met al is het goed bevallen en zin in het vervolg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/po7XSeZBKEANzWWf_0YUTY8_duY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhIWUlyM4Y2K1Vu9V73HW9X5.jpg?f=fotoalbum_large

“Probleem” is nu wel (iets met tijd)… een andere vriend kwam al soort van om de hoek zetten mogelijk als hint met Lands of Evershade. Hij heeft ook nog iets dat mij wel interesseert, maar wegens complexiteit wat afschrikt: Aeon Trespass: Odyssey. Maar met hem ben ik nu nog bezig met Scythe: Rise of Fenris. Dus eerst dat maar afronden!

Nou ja. Ik zal maar denken dat ik een luxe positie heb waarbij zoveel opties binnen bereid zijn.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Aeon, Lands of Evershade, Arydia, Descent, ze staan allemaal nog op mn wishlist 😇

Maar nu eerst Stonesaga, eergister geleverd (wilde iets met wat minder combat), en komend weekend Oathsworn campaign starten met zwager en zus.

  • Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 22:27
Jaws of the Lion, erg leuk en overzichtelijk genoeg om campaign games mee te beginnen.

Aridya ben ik op dit moment aan het spelen. Fantastisch spel, wel veel administratie. Niet voor niets een 9 op BGG. Ook Frosthaven (grote broer van JotL) ben ik aan het spelen. Ook een top spel.

Lands of Evershade moet ik nog binnenkrijgen. De boot is twee weken geleden in Polen aangekomen, dus ik hoop dat ik binnenkort een verzendbevestiging krijg.

Eind vorig jaar Agemonia afgerond. Ook fantastisch. Het probleem is eigenlijk dat er zoveel keus is, en zo weinig tijd. :P

Ik heb nog zoveel liggen, en nog veel in de kickstater pijplijn. Ik ben voorlopig wel zoet.

  • maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Dementii schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:11:


Aridya ben ik op dit moment aan het spelen. Fantastisch spel, wel veel administratie. Niet voor niets een 9 op BGG. Ook Frosthaven (grote broer van JotL) ben ik aan het spelen. Ook een top spel.
Hoezo veel administratie?

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 04-06-2026 11:48 ]


  • PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:36
Dementii schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:11:
Jaws of the Lion, erg leuk en overzichtelijk genoeg om campaign games mee te beginnen.

Aridya ben ik op dit moment aan het spelen. Fantastisch spel, wel veel administratie. Niet voor niets een 9 op BGG. Ook Frosthaven (grote broer van JotL) ben ik aan het spelen. Ook een top spel.

Lands of Evershade moet ik nog binnenkrijgen. De boot is twee weken geleden in Polen aangekomen, dus ik hoop dat ik binnenkort een verzendbevestiging krijg.

Eind vorig jaar Agemonia afgerond. Ook fantastisch. Het probleem is eigenlijk dat er zoveel keus is, en zo weinig tijd. :P

Ik heb nog zoveel liggen, en nog veel in de kickstater pijplijn. Ik ben voorlopig wel zoet.
Als ik het goed zag zijn deze allemaal niet in het Engels, en ik zou het wel tof vinden om zo'n spel met het gezin te spelen.

Gezien je interesse in dit soort games, heb je aanbevelingen voor zulk soort spellen die ook in het Nederlands zijn uitgekomen?
Wellicht Sleeping Gods denk ik dan zelf.

  • Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 22:27
maartend schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:48:
[...]

Hoezo veel administratie?
Er zitten heel veel kaartjes in die je moet opzoeken en weer terug moet stoppen. Dat moet je maar leuk vinden (ik in ieder geval wel). Het werkt niet echt met quest-boeken of zo.

  • Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 22:27
PaulBloem schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:18:
[...]

Als ik het goed zag zijn deze allemaal niet in het Engels, en ik zou het wel tof vinden om zo'n spel met het gezin te spelen.

Gezien je interesse in dit soort games, heb je aanbevelingen voor zulk soort spellen die ook in het Nederlands zijn uitgekomen?
Wellicht Sleeping Gods denk ik dan zelf.
Ja het nadeel is inderdaad dat veel in het engels is. Ik zag laatst ook Storyfold: Wildwoods dat daar een NL versie van is. Ik begrijp dat dat ook een cooperatief verhalende game is.

Wellicht is Tidal Blades 2 een goede optie? In het engels, maar werkt grotendeels met symbolen ipv tekst. Dat kunnen kinderen dan ook goed begrijpen.

  • maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Dementii schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:29:
[...]

Er zitten heel veel kaartjes in die je moet opzoeken en weer terug moet stoppen. Dat moet je maar leuk vinden (ik in ieder geval wel). Het werkt niet echt met quest-boeken of zo.
Oja, dat. Het wachten is op een app of webside van een fan.

  • Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 22:27
maartend schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:37:
[...]

Oja, dat. Het wachten is op een app of webside van een fan.
Ik vind dat op zich niet erg om te doen het levert niet echt veel vertraging op. Je bent dan een soort van GM tijdens het spel.

  • ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst naar UKGE geweest in Birmingham. Dat was een hele leuke ervaring en toch weer net iets anders dan SPIEL. We waren met zijn vieren en zaten in een hotel op 10 minuten lopen van de hal. Op donderdag hadden we al onze badge gehaald en deze is echt nodig. Alle hallen zitten namelijk aangesloten op een publieke loopruimte. Je moet dus elke keer opnieuw je badge laten zien als je van de ene hal naar de andere gaat. Daarnaast was het allemaal iets ruimer opgezet, gangpaden waren net iets breder en ik had nooit het gevoel dat het echt druk was. Nadeel was wel weer dat er veel minder tafels waren per publisher. Sommige populaire spellen hadden maar 1 tafel en waren dus nauwelijks te proberen.

Aan de andere kant was er wel veel meer ruimte met vrije tafels om te spelen, inclusief een library waar je spellen kosteloos kon lenen. Ook veel meer RPG's, miniatures en cosplayers gezien. Veel meer stands van gameshops, maar prijzen waren eigenlijk hetzelfde als online. De zondag voelde het rustigst aan en )zoals vroeger bij SPIEL) werd er wel gestunt met prijzen door publishers aan het einde van dag. Het was ontzettend leuk om mee te maken, maar voor het geld dat ik heb uitgegeven zou ik elk spel dat ik heb gespeeld kunnen kopen (en dan nog goedkoper uit zijn). Dan hebben wij echt geluk met SPIEL (voor mij iig) om de hoek.

Dan even een overzicht van wat ik allemaal heb gespeeld:

Almighty - asymmetrisch populous-like spel. Je speelt kaarten en (ver)plaatst volgers. Aan het eind van de rond wordt er gekeken of je je missie hebt gehaald. Begon een beetje chaotisch, maar was wel leuk.

Night at the Zoo - Iedereen heeft een bord met dieren die je van de rand van het bord naar het midden moet krijgen. In de doos zaten een flink aantal verschillende dieren waarvan er drie worden gekozen. Deze bewegen allemaal op een iets andere manier. Je draft een tegel, die plaat je op je bord en dan voer je de actie uit die op de tegel stond. Leuke puzzel, maar wel goed nadenken

Panda Spin - climbing game waar de kaarten die je niet kwijt kan sterker worden

Game of Birds - kan ik me eerlijk gezegd niet meer herinneren

Captain Flip - ook geen idee

Jackpot - Een slotmachine simulator. Wel grappig uitgevoerd

Bad Trevor - Simpel kaartspel, maar wel ontzettend leuk. Je hebt positieve en negatieve kaarten. Je legt er drie dicht op de tafel en de tegenstander moet er eentje kiezen en voert de actie uit. Je probeert zo snel mogelijk van je kaarten af te komen. Grappig

Nice to know! Animals - geen idee meer

Berlin 1960 - Social deduction en daar heb ik een hekel aan

13 Animals - was wel grappig geloof ik

Circadia - Soort set collection. Ik vond het hem wel leuk, maar mijn vrienden wat minder

Marvel Crisis Protocal Alliances - Miniatuurtjes met actiepunten over een map bewegen. Saai!

Cults of Bleakpyre - Was wel leuk om te spelen, maar veel te traag. Tien minuten wachten op je beurt is niet leuk

Fantasy Tavern Brawl - Niks aan

Boss Fighters QR - coop tegen een app. Het idee is wel leuk, maar niks voor mij

For the Gods - Area control. Grote verrassing! Dit is niet echt mijn smaak, maar het ging lekker snel. Je trekt 5 tokens uit een zak en die kan je gebruiken om je schip te verplaatsen. Wat je over hebt kan je gebruiken om tempels te bouwen. Veel leuker dan verwacht

Soothsayers - wel leuk kaartspel, niet bijzonder

Latitude - tile laying game. Je speelt een tegel (berg, water, bos, ..) op een grote map en je claimt deze met een token (1, 2, 3, ...) om aan te geven hoe groot dat je denkt dat dat gebied gaat worden. Leuke puzzel, maar ik ben niet objectief want ik had gewonnen ;)

Light Speed Arena - Grappig random tegels leggen op tafel leggen. De tegels hebben allemaal pijltjes die je op de tegenstander probeert te mikken. Als de hele tafel vol ligt, dan maak je een foto van de layout en berekent de computer wie op wie schiet en hoeveel punten je krijgt. Elke speler heeft een special power. Aan het einde krijg je te zien hoeveel punten je hebt. Gewoon chaos, maar leuke implementatie van de techniek

Drillers - Spel van de beurs. Nieuwe game van CGE. Deckbuilding game waar je probeert te boren naar mineralen en deze weer te verkopen. Erg leuk

A carnivore did it! - logisch nadenkspel. Ik vond het wel leuk, maar dat moet je niet in een groep doen. Het voelde meer als een sudoku.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel


  • HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:59
@ViNcE leuk verslag, ik heb ook ooit 'ns gekeken om daar heen te gaan, toen je nog 'zomaar' naar het UK kon, maar het kwam toen niet uit.

Mijn vrouw was dit weekend weg op een stage, daar ik heb gebruik van gemaakt om wat solo-spellen te spelen. Wondrous Creatures en Five Tribes waren wat grotere titels, daarnaast nog wat kleinere dingen. Ik was van plan om Wingspan ook nog te doen, maar dat is niet gelukt omdat World of Warcraft ook wat tijd opeiste :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)


  • Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Ondertussen ook Cozy Cat Cafe binnen gekregen. Ziet er wel schattig uit en was ook een kickstarter. Qua hoe alles in de doos te doen staat er een kleine uitleg aan de zijkant van de onderdoos. Scheelt weer iets.

  • Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 19:38

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik kwam laatst een spel tegen wat wel mijn interesse heeft gewekt. Het heet Arctica. Het duurt nog even voordat we er meer van gaan zien, maar je kunt hier de aankondiging op Gamefound bekijken:

https://gamefound.com/en/projects/thisway/arctica

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."


  • tomk10
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 12:32
Zerora schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:19:
Ik kwam laatst een spel tegen wat wel mijn interesse heeft gewekt. Het heet Arctic. Het duurt nog even voordat we er meer van gaan zien, maar je kunt hier de aankondiging op Gamefound bekijken:

https://gamefound.com/en/projects/thisway/arctica
Ik heb dit spel afgelopen jaar op Spiel gezien en het trok ook mijn aandacht. Spel zag er interessant uit met leuke mechanismen. Maar goed in de gaten houden en hopelijk komt er meer info online.

Zelf een groot fan van Let's go to Japan, de kickstarter van Let's go to France staat nu ook online en dat spel past precies in mijn straatje. Heb mij dan ook ingeschreven al is het nog wel even wachten tot de uitlevering (maart 2027), maar ben niet anders gewend bij kickstarters.

  • HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:59
tomk10 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Ik heb dit spel afgelopen jaar op Spiel gezien en het trok ook mijn aandacht. Spel zag er interessant uit met leuke mechanismen. Maar goed in de gaten houden en hopelijk komt er meer info online.

Zelf een groot fan van Let's go to Japan, de kickstarter van Let's go to France staat nu ook online en dat spel past precies in mijn straatje. Heb mij dan ook ingeschreven al is het nog wel even wachten tot de uitlevering (maart 2027), maar ben niet anders gewend bij kickstarters.
Ik heb zelf net 8 Dragons gebackt, ook voor maart '27. De SE van Concordia staat ook nog op mijn lijstje, ik hoop dat het daar qua crowdfunding bij blijft voor dit jaar - ik heb net met succes mijn collectie weten af te slanken en dat wil ik graag in de mate van het mogelijke zo houden. Die SE vervangt wel mijn huidige versie van Concordia, dus die telt eigenlijk niet mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door HellPunk op 11-06-2026 15:10 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)


  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
Zucht…

Ik was in de veronderstelling dat Restoration Games een nieuwe crowdfunding zou gaan doen voor ThunderRoad Vendetta: Ignition.


Krijg ik net een e-mail binnen dat je hem kan pre-orderen. Niet dus… want ze verzenden niet naar de EU…


https://restorationgames.com/shop/thunder-road-ignition/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&mc_cid=92cad5feee&mc_eid=32663c55dc

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23
Thalaron schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:27:
Zucht…

Ik was in de veronderstelling dat Restoration Games een nieuwe crowdfunding zou gaan doen voor ThunderRoad Vendetta: Ignition.


Krijg ik net een e-mail binnen dat je hem kan pre-orderen. Niet dus… want ze verzenden niet naar de EU…


https://restorationgames.com/shop/thunder-road-ignition/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&mc_cid=92cad5feee&mc_eid=32663c55dc
IELLO gaat de distributie voor de rest van de wereld doen. Hoogstwaarschijnlijk voor einde van het jaar.

Gaat je dus ook wat verzending schelen. ;) Alleen helaas wat later.

https://boardgamegeek.com/thread/3722049/will-this-game-actually-make-it-to-retail-outside

  • Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Net voor het eerst Storyfold opgestart. Geeft heel erg het gevoel van de Storybook dingen waar er een Lord of the rings variant van is en nog wat andere variaties.

Enige is, er staat 1-2 spelers, maar er wordt nergens gerept over wat de neuk de 2e speler kan doen. :+
Het lijkt heel erg gewoon een 1 speler spel, wellicht dat het om en om is, of kleppen over welke acties je gaat doen.

  • maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Arunia schreef op zondag 14 juni 2026 @ 16:59:
Net voor het eerst Storyfold opgestart. Geeft heel erg het gevoel van de Storybook dingen waar er een Lord of the rings variant van is en nog wat andere variaties.

Enige is, er staat 1-2 spelers, maar er wordt nergens gerept over wat de neuk de 2e speler kan doen. :+
Het lijkt heel erg gewoon een 1 speler spel, wellicht dat het om en om is, of kleppen over welke acties je gaat doen.
Ik had begrepen dat het echt een solo spel is.

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
Bgg zegt ook dat het maar voor één spelers is.

@Arunia Hoe speelt het spel, hoe snel is het op te zetten. Ik zoek ook nog naar een echt solo spel, maar heb vaak geen zin om daar meteen weer heel lang mee bezig te zijn met het opzetten van een spel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:46
Daniel. schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:28:
Bgg zegt ook dat het maar voor één spelers is.

@Arunia Hoe speelt het spel, hoe snel is het op te zetten. Ik zoek ook nog naar een echt solo spel, maar heb vaak geen zin om daar meteen weer heel lang mee bezig te zijn met het opzetten van een spel.
Ik heb hem ook en act 1, de 8ntro gespeeld. Het is een combinatie van dobbelstenen en puzzelen voor d beste stappen. Het speelt vrij vlot, opzetten gaat ook snel, niet te veel componenten. Boek dicht, kaarten en fosches op goede plek en klaar

  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
MADG0BLIN schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:17:
[...]

IELLO gaat de distributie voor de rest van de wereld doen. Hoogstwaarschijnlijk voor einde van het jaar.

Gaat je dus ook wat verzending schelen. ;) Alleen helaas wat later.

https://boardgamegeek.com/thread/3722049/will-this-game-actually-make-it-to-retail-outside
Hoewel ik Ignition ook graag zou hebben als lichte variant, besef ik mij nu dat dit niet de uitbreiding is waar ik al enige tijd naar uitkijk 🫠

Niet Ignition maar Interstate: https://restorationgames.com/trv-interstate-signup/

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
@maartend @Daniel.
Zowel de website van DSV zelf als de doos van het spel geven 1-2 spelers aan.
Dus denk dat het ergens een foutje is inderdaad, maar wel eentje die stug mee wordt genomen in hun informatie.
Storyfold: Het Donkere Woud - Bordspel (NL) – DSV Games
Op BGG werd die vraag ook gesteld en daar is vanuit DSV wel antwoord op gegeven.
Can you play this with 2? | BoardGameGeek
Ja, je kunt het prima met zijn tweeën spelen, maar er veranderd niets aan de gameplay. Wat je doet is discussiëren. Ofwel, nee geen 2 speler spel, maar prima gezellig samen te doen als dat is waar je van houd.

Qua spel speelt het prima snel weg. Proloog duurt wat langer omdat je het nog aan het leren bent, maar ze leggen er wel alles in uit als je bewust bezig bent met wat je eigenlijk doet.
Daarnaast is het nog verrassend simpel eigenlijk om te spelen. Na de proloog niet echt meer gedaan.

Qua onderdelen heb ik naast het basisspel ook de rest van de toevoegingen mee aangeschaft tijdens de pledge. Was uiteindelijk 40 euro er nog bovenop kwijt ongeveer.
Enige wat ik minder interessant vind uiteindelijk zijn de dobbelstenen. Degene die bij het spel zitten voelen meer solide aan. De speciale dobbelstenen zijn in mijn ogen vrij licht. (Maar dat zeg ik dan als iemand die DnD speelt met metalen dobbelstenen.) Volgens mij zijn het acryl dobbelstenen. Ze zien er mooi uit, maar dat is voor mij eigenlijk alles. Heb ook het setje met dikkere kaarten voor het karakter en dergelijke. Dus de kaarten die per level altijd mee gaan. Dat vind ik wel fijn (moet ze nog open maken en gebruiken) omdat je die kaarten uit de proloog moet halen voor de rest van het spel.
Op alle kaarten staan nummers onderin en uitleg op het bovenste kaartje hoe je ze weer op volgorde terug doet. Dat scheelt een heleboel.
En er zit een uitleg hoe je je spel opslaat tussendoor. Dat kan eigenlijk altijd en daar zit een aparte opberg voor bij. Ook zitten er kaartjes bij om het spel extra uitdaging te geven. Nog niet naar gekeken omdat ik eerst het spel door wil spelen.


Dan hebben we pas bij vrienden The Gang gespeeld. Hebben wij op Spellenspektakel gespeeld en later gekocht. Maar het was erg leuk om met zijn vieren te doen. Eigenlijk is er eentje de bank zeg maar en deelt de kaarten, maar er is totaal geen reden om niet gewoon dat als extra erbij te doen als speler. Het geeft je geen voordeel.
The Gang is eigenlijk pokeren en dan beslissen hoe je kaarten zijn en daar een fiche met een nummer erop te pakken. Een ander mag die bij je wegpakken, maar je mag niet vertellen wat je hebt. Na alles gespeeld te hebben, worden de kaarten van laag (hoogste nummer fiche) naar hoog neergelegd om te kijken of de volgorde klopt. Klopt deze, dan ben je een stap dichterbij naar het openen van de kluis. Zo niet, dan gaat er een kaart open van het alarm. Bij 3 kluizen heb je gewonnen met zijn allen en bij drie alarmen heb je verloren. Ook hier zitten nog kaarten bij om het extra dynamiek te geven.
We hadden allerlei spellen bij ons, maar we hebben eigenlijk dit spel alleen maar gespeeld. Vind je pokeren leuk of weet je hoe het gaat, dan is dit spel best wel leuk om te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 15-06-2026 08:34 ]


  • HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:59
Dit weekend hebben we een van de mini-hypes van de laatste weken getest: Got Five! Het is een licht deductiespel waarin je vijf stenen voor je krijgt en je moet raden welke getallen erop staan. Als je aan de beurt bent neem je één steen uit de voorraad en legt die bij de rest van de open stenen. Dan mag je één van die stenen kiezen en gebruiken om info te krijgen over jouw eigen stenen. Doodsimpele regels dus, na twee beurten zit je er wel in en dan is het gewoon een leuk spel. De hype is dus voor ons wel terecht.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)


  • Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06 22:27
Arunia schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:31:
.... Wat je doet is discussiëren. Ofwel, nee geen 2 speler spel, maar prima gezellig samen te doen als dat is waar je van houd....
Ja zo kan ik het ook, dan kun je op de doos zetten dat het met 8 man te spelen is. ;)

  • Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20
Dementii schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:51:
[...]

Ja zo kan ik het ook, dan kun je op de doos zetten dat het met 8 man te spelen is. ;)
En dat klopt helemaal haha.
Maar goed, kan dus wel interessant zijn om gezamenlijk op die manier te doen.
Wij praten ook best wel tijdens Wie is de Mol of De Mol. Dus dat doen we standaard al zeg maar.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zerora schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:19:
Ik kwam laatst een spel tegen wat wel mijn interesse heeft gewekt. Het heet Arctica. Het duurt nog even voordat we er meer van gaan zien, maar je kunt hier de aankondiging op Gamefound bekijken:

https://gamefound.com/en/projects/thisway/arctica
Heb em al een tijdje op follow staan. Lijkt in ieder geval door echte liefhebbers gemaakt te worden, moeder die de artwork van de kaarten maakt enzo. Schijnt alleen wel wat gedoe te zijn rondom een andere game van ze (ICE, heb verder niet gelezen wat er precies aan de hand is) dus maar even afwachten hoe dat afloopt.
Daniel. schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:28:
Bgg zegt ook dat het maar voor één spelers is.

@Arunia Hoe speelt het spel, hoe snel is het op te zetten. Ik zoek ook nog naar een echt solo spel, maar heb vaak geen zin om daar meteen weer heel lang mee bezig te zijn met het opzetten van een spel.
Final girl is solo only en snel op te zetten. En, als je em leuk vindt, zijn er *veel* nieuwe films (uitbreidingen dus) van ;)

  • Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 19:38

Zerora

Ik Henk 'm!

Mijn eerst volgende aanschaf gaat Lying Pirates zijn. Lijkt mij een tof spel. Ik zag die al een hele tijd terug voorbij komen. Verschillende grote kanalen hebben hem al uitgeprobeerd enzo en nu is in de verkoop.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."


  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
MADG0BLIN schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:17:
[...]

IELLO gaat de distributie voor de rest van de wereld doen. Hoogstwaarschijnlijk voor einde van het jaar.

Gaat je dus ook wat verzending schelen. ;) Alleen helaas wat later.

https://boardgamegeek.com/thread/3722049/will-this-game-actually-make-it-to-retail-outside
Inmiddels staat hij in pre-order bij Crowdfinder 😉

Ik heb geen navraag gedaan of deze direct vanuit RG komt of IELLO, maar dat zien we dan wel weer. Hopelijk krijg ik daarmee in de toekomst de grote broer makkelijker mee op tafel (en anders is het een leuk formaat om mee te zeulen met b.v. Kerst.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 17:59
Deze week wat gespeeld met de nieuwe Americas-uitbreiding van Wingspan. Hier zit een nieuw mechanisme in met kolibries. Je krijgt dan een nieuwe stapel vogels die je toelaten om een kolibriekaart te nemen en die levert dan weer een extra bonus op. Op het einde van het spel krijg je dan ook nog eens bonuspunten voor de kolibriekaarten die je gespeeld hebt.

Op zich leuk, maar ik kreeg er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de nectar uit de Oceanië-uitbreiding. Je begint namelijk op -15 punten voor de kolibriekaarten (-3 voor elk van de 5 soorten). Je bent dus zowat verplicht om kolibriekaarten te spelen, maar als je zoals wij met alle uitbreidingen speelt is het deck zo verdund dat dat niet vanzelfsprekend is.

Wellicht dat ik hier dan ook een huisregel voor ga gebruiken, ik denk er bvb. aan om gewoon op 0 te starten voor elke kolibriesoort. Solo ga ik helemaal zonder de kolibries spelen, want de automa is er specifiek op gericht om zo heel veel punten te verzamelen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Net is de eerste keer dat ik op moet zoeken wat er gebeurt als alle intruders op het bord staan en ik er meer moet spawnen @Thalaron 😂
Tenminste, er zitten nog 3 adults en een paar larva in de doos maar t gaat snel. Met 1 event ineens alle 8 de drones moeten plaatsten bv.
Ga nu echt moeten slapen dus morgen naar verder, heb nog steeds kans om te winnen (solo dus) aangezien ik met de robot en de drone een hoop rotzooi kan negeren.

  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
toolkist schreef op maandag 22 juni 2026 @ 00:31:
Net is de eerste keer dat ik op moet zoeken wat er gebeurt als alle intruders op het bord staan en ik er meer moet spawnen @Thalaron 😂
Tenminste, er zitten nog 3 adults en een paar larva in de doos maar t gaat snel. Met 1 event ineens alle 8 de drones moeten plaatsten bv.
Ga nu echt moeten slapen dus morgen naar verder, heb nog steeds kans om te winnen (solo dus) aangezien ik met de robot en de drone een hoop rotzooi kan negeren.
Tip: Ludomentor app downloaden. Antwoord laat vaak wel even op zich wachten maar meestal wel het juiste antwoord;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPACjTs9Yj6G884uY05DYxEhFZ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SWgUOXxIIDcVia2pTb5uUuxi.png?f=fotoalbum_large


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8J6VMDMUNNqHu-pagWO5Bn3d-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcZIBiJN63fPi71MKym8f2O5.jpg?f=fotoalbum_large

In Retaliation is het dus: Op = op. Helaas wist ik dat al.. maar dit was een mooie vraag om Ludomentor te introduceren!

in OG lf LD heb ik het nog niet meegemaakt, maar kan er ook niets over vinden. Ludomentor ook niet (voor OG in ieder geval niet). Maar ik zou zeggen op = op want er staat nergens dat je wat anders moet doen als x niet mogelijk is.

Indien je er niet uitkomt en het niet kan vinden is er een back-up regel: doe datgene wat het meest problematisch is dat mogelijk lijkt 😅

ps: Ludomentor is ook te gebruiken voor veel andere games! Scythe, Ark Nova en bijvoorbeeld Root zitten er ook in.

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 22-06-2026 07:27 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik had inderdaad ludomentor gebruikt, de papieren handleidingen van Nemesis zijn niet bij sterkste punt ;)

  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
toolkist schreef op maandag 22 juni 2026 @ 07:43:
Ik had inderdaad ludomentor gebruikt, de papieren handleidingen van Nemesis zijn niet bij sterkste punt ;)
Zeg maar gerust dat het niet het sterkte punt is van Awaken Realms :X

Alleen al dat men begint met de inhoud van de doos. Zet dat lekker achterin....

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:36:
[...]
Alleen al dat men begint met de inhoud van de doos. Zet dat lekker achterin....
Dat is toch heel vaak zo, dat de inhoud van de doos voorin de handleiding staat? Of bedoel je iets naders?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu


  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:35
@anandus Zóveel spellen heb ik niet, maar inderdaad. Het is gewoon iets dat mij persoonlijk stoort. Waarom informatie die ik 1 keer nodig heb of zeer sporadisch zover vooraan zetten? Ik zie liever andere informatie op die plek.

Maar goed, de handleiding van Nemesis zijn voor alle edities voor verbetering vatbaar...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:43:
@anandus Zóveel spellen heb ik niet, maar inderdaad. Het is gewoon iets dat mij persoonlijk stoort. Waarom informatie die ik 1 keer nodig heb of zeer sporadisch zover vooraan zetten? Ik zie liever andere informatie op die plek.

Maar goed, de handleiding van Nemesis zijn voor alle edities voor verbetering vatbaar...
Omdat als er dan op pagina 2 een term genoemd wordt ('doelkaarten', 'shadowdeck', etc) je direct weet wat er mee bedoeld wordt. Ik verwacht dat de informatie die je tijdens het spel nodig hebt, op de achterkant staat, of op een aparte overzichtskaart.

  • anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heroquest (nieuwste editie) is bij Amazon tijdens de Prime dagen €63,49 (en met de code PD10 krijg je daar nog €10 korting op!).
Volgens mij behoorlijk goede deal? Zie hem elders voor €100+

https://www.amazon.nl/Mon...vontuurspel/dp/B09LKNW9PK

Edit: Je moet misschien wel Prime -lid zijn(?)

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 23-06-2026 17:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu


  • PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:36
anandus schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:33:
Heroquest (nieuwste editie) is bij Amazon tijdens de Prime dagen €63,49 (en met de code PD10 krijg je daar nog €10 korting op!).
Volgens mij behoorlijk goede deal? Zie hem elders voor €100+

https://www.amazon.nl/Mon...vontuurspel/dp/B09LKNW9PK

Edit: Je moet misschien wel Prime -lid zijn(?)
Oeh deze had ik altijd wel op mijn watchlist staan. Lijkt me prima te doen met de kids (10 & 7).

Gezien het prijs kaartje...

Is HeroQuest inmiddels achterhaald door de tijd?
Of nog steeds een prima spel? Of zijn er eigenlijk wel betere soorten uit vandaag de dag?

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dus...
Ik ben voor de verandering eens op zoek naar een nieuw spel.
Campaign achtig zoals Oathsworn, Frosthaven, etc
True solo moet prima te doen zijn, geen halve versie dan of dat het bij kans onmogelijk moeilijk wordt.
Character ontwikkeling dmv bv deckbuilding en items. Niet zoals in Frosthaven dat je 'ineens' je char moet retiren omdat je personal goal behaald is.
Exploration, en combat in de juiste (.... :) ) verhoudingen. Dus niet 1 vd 2 enorm dumbed down.

Waar heb ik zoal naar gekeken?

Too many bones. Ziet er erg leuk uit, maar lees op meerdere plekken dat 3 gearlocks veel beter is
Tainted grail. Schijnt beter met 2 te spelen te zijn zodat 1 char goed is in combat en 1 in diplomacy
Aeons end / mage knight. Kweenie. Wel over gelezen enzo maar ik krijg nog niet het gevoel dat dar de juiste keuzes zouden zijn.
Lands of evershade trekt mn aandacht. Te laat met backen dus zou tot einde jaar of langer moeten wachten.

Witcher legacy heb ik gebacked.
Sleeping gods heb ik liggen, 3x geprobeerd om te starten maar kom ik echt maar niet doorheen.
Arkham horror LCG heb ik al jaren liggen en onlangs eens geprobeerd, kwam ik nog niet echt "in". Maar misschien moet ik die wat langer de kans geven.

Slay the spire, briljant spel, zit wat mij betreft dicht bij de sweet spot. Idealiter vind ik daar een vergelijkbaar spel voor maar dan wat meer campaign/verhalend toegevoegd.

Iemand wat onderbouwde suggesties? :)

  • MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23
toolkist schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:35:
Dus...
Ik ben voor de verandering eens op zoek naar een nieuw spel.
Campaign achtig zoals Oathsworn, Frosthaven, etc
True solo moet prima te doen zijn, geen halve versie dan of dat het bij kans onmogelijk moeilijk wordt.
Character ontwikkeling dmv bv deckbuilding en items. Niet zoals in Frosthaven dat je 'ineens' je char moet retiren omdat je personal goal behaald is.
Exploration, en combat in de juiste (.... :) ) verhoudingen. Dus niet 1 vd 2 enorm dumbed down.

Waar heb ik zoal naar gekeken?

Too many bones. Ziet er erg leuk uit, maar lees op meerdere plekken dat 3 gearlocks veel beter is
Tainted grail. Schijnt beter met 2 te spelen te zijn zodat 1 char goed is in combat en 1 in diplomacy
Aeons end / mage knight. Kweenie. Wel over gelezen enzo maar ik krijg nog niet het gevoel dat dar de juiste keuzes zouden zijn.
Lands of evershade trekt mn aandacht. Te laat met backen dus zou tot einde jaar of langer moeten wachten.

Witcher legacy heb ik gebacked.
Sleeping gods heb ik liggen, 3x geprobeerd om te starten maar kom ik echt maar niet doorheen.
Arkham horror LCG heb ik al jaren liggen en onlangs eens geprobeerd, kwam ik nog niet echt "in". Maar misschien moet ik die wat langer de kans geven.

Slay the spire, briljant spel, zit wat mij betreft dicht bij de sweet spot. Idealiter vind ik daar een vergelijkbaar spel voor maar dan wat meer campaign/verhalend toegevoegd.

Iemand wat onderbouwde suggesties? :)
Al gekeken naar Arydia? Campaign, prima solo en erg leuk. :)

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:37:
[...]

Al gekeken naar Arydia? Campaign, prima solo en erg leuk. :)
Yep, interessant maar 2nd print wordt uit mn hoofd pas vanaf september oid uitgeleverd?

  • Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
Met dit warme weer ook maar aan de solo spellen gegaan daar ega er geen puf voor heeft. Moet zeggen dat zowel Forest Shuffle alsook Lord of Loot erg lekker weg speelt. De solo van Wingspan kom ik maar niet echt doorheen.

Hi Ha Hopjesvla


  • smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
PaulBloem schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 04:49:
[...]

Oeh deze had ik altijd wel op mijn watchlist staan. Lijkt me prima te doen met de kids (10 & 7).

Gezien het prijs kaartje...

Is HeroQuest inmiddels achterhaald door de tijd?
Of nog steeds een prima spel? Of zijn er eigenlijk wel betere soorten uit vandaag de dag?
Bij HeroQuest heb je geloof ik wel een DM nodig, of de app die wij niet lekker vonden werken. Wel een tijdje geleden dat we die gespeeld hebben. We spelen ook Massive Darkness en persoonlijk vind ik die wel beter. Geen DM nodig, en het systeem met de dobbelstenen werkt heel goed. Leuke tegenstanders, items, leuke characters met verschillende speelstijlen. Nou heeft iemand in onze groep echt alles van Massive Darkness 1 & 2, dus geen idee hoe het is als je alleen de basisdoos koopt. Er zijn gigantisch veel overpriced uitbreidingen voor...

  • Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:29
toolkist schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:35:
Dus...
Ik ben voor de verandering eens op zoek naar een nieuw spel.
Campaign achtig zoals Oathsworn, Frosthaven, etc
True solo moet prima te doen zijn, geen halve versie dan of dat het bij kans onmogelijk moeilijk wordt.
Character ontwikkeling dmv bv deckbuilding en items. Niet zoals in Frosthaven dat je 'ineens' je char moet retiren omdat je personal goal behaald is.
Exploration, en combat in de juiste (.... :) ) verhoudingen. Dus niet 1 vd 2 enorm dumbed down.

Waar heb ik zoal naar gekeken?

Too many bones. Ziet er erg leuk uit, maar lees op meerdere plekken dat 3 gearlocks veel beter is
Tainted grail. Schijnt beter met 2 te spelen te zijn zodat 1 char goed is in combat en 1 in diplomacy
Aeons end / mage knight. Kweenie. Wel over gelezen enzo maar ik krijg nog niet het gevoel dat dar de juiste keuzes zouden zijn.
Lands of evershade trekt mn aandacht. Te laat met backen dus zou tot einde jaar of langer moeten wachten.

Witcher legacy heb ik gebacked.
Sleeping gods heb ik liggen, 3x geprobeerd om te starten maar kom ik echt maar niet doorheen.
Arkham horror LCG heb ik al jaren liggen en onlangs eens geprobeerd, kwam ik nog niet echt "in". Maar misschien moet ik die wat langer de kans geven.

Slay the spire, briljant spel, zit wat mij betreft dicht bij de sweet spot. Idealiter vind ik daar een vergelijkbaar spel voor maar dan wat meer campaign/verhalend toegevoegd.

Iemand wat onderbouwde suggesties? :)
Misschien Maladum? Alhoewel er geen deckbuilding bij komt kijken, is er wel (heel) goeie character ontwikkeling (skills, items, leveling...), campaign, solo mode (is zelfs de 'preferred mode'). Je moet wel van 'spel opzetten' houden, want daar gaat veel tijd in zitten (maar dan heb je ook wat!).


Of... een stuk minder goed volgens mij, maar misschien raakt het een nostalgie snaar: Heroes of Might and Magic 3 the board game: deckbuilding, campaign en character ontwikkeling zit er in, solo-play ook te doen...

  • smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kan niet goed vergelijken, maar The 7th Citadel bevalt als eerste campaign spel wel, hoewel we nog niet erg ver zijn. Veel verhaal, veel opties en quests vanuit een basis waar je steeds terug komt om te verbeteren. Afhankelijk van de uitkomst van je quest kan je soms andere kanten op voor de volgende, en soms kan je keuzes maken in dialogen. Erg leuk gedaan.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Findail schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:33:
[...]


Misschien Maladum? Alhoewel er geen deckbuilding bij komt kijken, is er wel (heel) goeie character ontwikkeling (skills, items, leveling...), campaign, solo mode (is zelfs de 'preferred mode'). Je moet wel van 'spel opzetten' houden, want daar gaat veel tijd in zitten (maar dan heb je ook wat!).


Of... een stuk minder goed volgens mij, maar misschien raakt het een nostalgie snaar: Heroes of Might and Magic 3 the board game: deckbuilding, campaign en character ontwikkeling zit er in, solo-play ook te doen...
Maladum ziet er erg interessant uit, maar als ik het zo lees is true solo daar ook een stuk minder dan multi char.
Wel even kijken hoeveel tafel ruimte dat ie nodig heeft, want tis wel handig als ik ook af en toe kan eten aan m'n tafel. Heb er geen dedicated tafel voor :)

HOMM zal ik later vandaag eens naar kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 25-06-2026 12:20 ]


  • FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:29
PaulBloem schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 04:49:
[...]

Oeh deze had ik altijd wel op mijn watchlist staan. Lijkt me prima te doen met de kids (10 & 7).

Gezien het prijs kaartje...

Is HeroQuest inmiddels achterhaald door de tijd?
Of nog steeds een prima spel? Of zijn er eigenlijk wel betere soorten uit vandaag de dag?
Er zijn vast betere spellen, maar ik heb de originele en mijn kinderen van 5 en 6 vinden het geweldig (en iets oudere neefjes en nichtjes ook) Die van 5 heeft wel een beetje hulp nodig, maar dat kan als DM prima. Relatief simpele regels, veel mini's: helden, monsters en meubels, en als DM kan je het moeilijker en makkelijker maken, waardoor het leuk blijft. (en voor de iets oudere kinderen zelf levels ontwerpen!)
Pagina: 1 ... 165 166 Laatste