Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:58

Gilotto

Paint Skillz

Paizo komt na de anniversary edition van Rise of the Runelords nu met een hardcover editie van Curse of the Crimson Throne (updated naar de Pathfinder rules). Ik speel nu al 2 jaar Rise met mijn vrienden. Echt heel gaaf! Zijn er hier anderen die Pathfinder spelen?

Afgelopen weekend nog een paar potjes Roll for the Galaxy met de uitbreiding Ambition gedaan. De uitbreiding maakt het wat lastiger met de extra 'terugkoop' dobbelstenen. We hebben nog niet met de objectives gespeeld.

De uitbreiding komt met stickers welke over de dobbelsteentabellen van de afschermkaarten dienen te worden geplakt. De stickers bleken echter doorzichtig te zijn! Doe er dus eerst een wit papier onder voor je ze opplakt, anders zie je de basistabel er doorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik speel PACG; RotRL wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Gilotto schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:10:
De uitbreiding komt met stickers welke over de dobbelsteentabellen van de afschermkaarten dienen te worden geplakt. De stickers bleken echter doorzichtig te zijn! Doe er dus eerst een wit papier onder voor je ze opplakt, anders zie je de basistabel er doorheen!
Dank je wel voor de tip. Ik heb de uitbreiding al wel, maar nog niet gebruikt. Zal binnenkort eens gaan kijken hoe dat precies zit.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Helaas geen Zuiderspel voor ons wegens drukte met het werk van mijn vrouw :'( . Met het uitgespaarde geld ga ik gewoon Quadropolis bestellen, als pleister op de wonde d:)b .

Beter nieuws: de Kickstarter van Dead Man's Draw zou eind deze maand al uitgeleverd worden, drie maanden te vroeg. Ik denk dat Mayday goede lessen getrokken heeft uit hun andere campagnes: underpromise & overdeliver!

Ik heb gisteren ook de PnP gespeeld van Watchmen of Destiny. Hoewel ik me wel vermaakt heb weet ik niet of het spel een erg lange levensduur heeft. Elk spel gebruik je precies dezelfde items en na een paar beurten weet je wel wie wat heeft, ook al wisselt elk item elke ronde van eigenaar. Omdat veel items maar beperkt toepasbaar zijn is dat deel van het spel soms erg voorspelbaar. Dan komt het eigenlijk neer op wat geluk bij het kaarten trekken: je kan bijvoorbeeld wel een item spelen dat je vier extra kaarten geeft, maar als er vervolgens geen enkele bij zit die je kan spelen zit je alsnog klem.

Misschien maar goed ook zo, er is de voorbije weken al genoeg geld naar Kickstarter gevloeid O-). Vanavond doen we wel nog een potje met vier, maar ik denk niet dat dat heel erg anders speelt.

[ Voor 75% gewijzigd door HellPunk op 18-03-2016 08:14 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, een tijdje stil geweest van mijn kant :) Erg druk gehad, werkeloos geworden en even een dipje. Maar ben weer volop bezig met games. Op dit moment wordt veel gespeeld;

Magic The Gathering (uiteraard)
Pokemon TCG
Cards Against Humanity
Machi Koro
Ticket To Ride
Betrayal at House on the Hill
Warhammer Fantasy

Waar ik nu naar zit te kijken;

No Thank You Evil! (een beginner RPG systeem gebaseerd voor kinderen)
Mage Wars (dat Duel spel), deze hebben we liggen maar moeten er in komen
Bloodborne Cardgame (komt voorlopig niet uit)
Weer bezig met Netrunner
VS systems (Marvel/DC/Alien)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mooi, corset - op TTR en Machi Koro na een heel andere stijl dan wat ik zelf speel, altijd interessant om naar te kijken!

Wij hebben alvast een rijkgevuld spellenweekend achter de rug: vrijdagavond New Haven gespeeld, vandaag Karuba (voor het eerst), daarna Sanssouci en tenslotte een potje Take 5! Hopelijk komt er morgen nog wat meer fijns aan de beurt.

@Loondijke
Zonet op Twitter een foto gezien van Santorini, alvast 10/10 voor looks :). Als je op de frontpage van BGG de stream van dag 2 van de GAMA Trade Show bekijkt en dan doorspoelt naar 07:08:00, dan zie je ook het spel in actie. De MSRP zou 50$ bedragen, ik ben benieuwd wat de prijs voor backers in de KS-campagne gaat zijn.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gisteravond/vannacht Battlelore 2nd gespeeld met vriend. Nieuw voor hem. Na introductie gingen we echt los. Hij heeft iig genoten, ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 09:32
HellPunk schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:59:
Mooi, corset - op TTR en Machi Koro na een heel andere stijl dan wat ik zelf speel, altijd interessant om naar te kijken!

Wij hebben alvast een rijkgevuld spellenweekend achter de rug: vrijdagavond New Haven gespeeld, vandaag Karuba (voor het eerst), daarna Sanssouci en tenslotte een potje Take 5! Hopelijk komt er morgen nog wat meer fijns aan de beurt.

@Loondijke
Zonet op Twitter een foto gezien van Santorini, alvast 10/10 voor looks :). Als je op de frontpage van BGG de stream van dag 2 van de GAMA Trade Show bekijkt en dan doorspoelt naar 07:08:00, dan zie je ook het spel in actie. De MSRP zou 50$ bedragen, ik ben benieuwd wat de prijs voor backers in de KS-campagne gaat zijn.
Thanks! Eentje om in de gaten te houden :P .

Ik zelf ook een erg leuk gameweekend achter de rug! Vrijdagavond bij mijn broer en schoonzus eindelijk Dead of Winter gespeeld met z'n vieren. Wat een spel! Iedereen had van tevoren de Tabletop aflevering bekeken en wist dus wel een beetje hoe het in zijn werk ging. Ik zelf kende het spel het beste en er kwam nog best wat uitleg en opzoekwerk bij kijken. Even plaatje voor de sfeer :). (niet de onze helaas).

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2226560_md.jpg

We begonnen om half 9 en waren om half 1 klaar met een medium story. Iedereen was razend enthousiast en hij zal snel weer op tafel komen! Het is een spel waar je van moet houden en voor open moet staan, maar het mechanisme, de sfeer, artwork, verhalen etc. allemaal zo gaaf. Ook de Crossroads kaarten vielen in goede aarde; dit zorgt op sommige moment echt voor interessante wendingen, risico's, dilemma's etc. Echt gaaf. Spel leek soms net wat langdradig of lastig te begrijpen omdat het in het Engels is, maar dat is een kwestie van veel spelen denk ik ook. Ik was de traitor en moest dus zorgen dat het morale op 0 kwam. Ik ben zelf te laat begonnen hiermee, waardoor ik het niet voor elkaar kreeg maar de rest won ook niet om het doel te halen. Wel echt van genoten! Het onderlinge overleg, discussiëren, tactieken bespreken etc. maakt deze game echt supergaaf. Iedereen ging er vol voor en op een gegeven moment werd ik weggestemd. Maar ik kon me er zo nog uit lullen dat er 3 tegen en 1 voor stemde. Mijn hart zat in mijn keel op dat moment :D. Nog nooit meegemaakt tijdens een bordspel. Echt geweldig wat zo'n spel losmaakt bij je. Volgende keer weer!

Toen op zaterdag een juweeltje gevonden via Marktplaats; Het Stenen Tijdperk voor € 15,- op te halen op 10km afstand..... Nooit gebruikt en gloednieuw in doos. Mijn dag was weer goed :*) :*) .

Gisteren familiedag gehad en lekker gegeten en gedronken. Op zo'n moment komt er vaak een licht spel op tafel, maar die ontbreken nog een beetje in mijn collectie. Toen zelf de game Roll For It gemaakt; de kaarten zelf op papier getekend en de dobbelstenen van Dead of Winter gepakt (30 totaal). Toen 3 uur lang dat simpele dobbelspel gedaan en ook dit viel in goede aarde. Dus; vandaag direct de Deluxe versie besteld :). Leuk hoe zo'n simpel en licht spel toch leuk blijft om te doen.

Al met al weer een geslaagd weekend!

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-03-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Top! Wij hebben gisteren It Happens nog eens van stal gehaald, blijft wel een lollig dobbelspelletje. De eindscore was ook leuk: iedereen had precies 53 punten - vreemd toeval na vier rondes dobbelstenen gooien :)

Ik heb dit weekend ook besloten om tot Spiel geen spellen meer te kopen. Kickstarters mogen wel nog O-) . Tot oktober gaat er trouwens ongeveer elke maand wel een spel geleverd worden, dus ik ga niet bepaald droog te komen staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gisteren naar Zuiderspel geweest, was een leuke dag, en nog best wat leuke games gekocht.
Ticket To Ride Nordic Countries, Dead of Winter, Imperial Settlers, Legends of Andor, uitbreiding van Istanbul en een versie van weerwolven met wat uitbreidingen.

Voorlopig weer even genoeg te spelen, nu alleen nog wat tijd vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:50
StealthyPeanut schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Thanks! Eentje om in de gaten te houden :P .

Ik zelf ook een erg leuk gameweekend achter de rug! Vrijdagavond bij mijn broer en schoonzus eindelijk Dead of Winter gespeeld met z'n vieren. Wat een spel! Iedereen had van tevoren de Tabletop aflevering bekeken en wist dus wel een beetje hoe het in zijn werk ging. Ik zelf kende het spel het beste en er kwam nog best wat uitleg en opzoekwerk bij kijken. Even plaatje voor de sfeer :). (niet de onze helaas).

[afbeelding]

We begonnen om half 9 en waren om half 1 klaar met een medium story. Iedereen was razend enthousiast en hij zal snel weer op tafel komen! Het is een spel waar je van moet houden en voor open moet staan, maar het mechanisme, de sfeer, artwork, verhalen etc. allemaal zo gaaf. Ook de Crossroads kaarten vielen in goede aarde; dit zorgt op sommige moment echt voor interessante wendingen, risico's, dilemma's etc. Echt gaaf. Spel leek soms net wat langdradig of lastig te begrijpen omdat het in het Engels is, maar dat is een kwestie van veel spelen denk ik ook. Ik was de traitor en moest dus zorgen dat het morale op 0 kwam. Ik ben zelf te laat begonnen hiermee, waardoor ik het niet voor elkaar kreeg maar de rest won ook niet om het doel te halen. Wel echt van genoten! Het onderlinge overleg, discussiëren, tactieken bespreken etc. maakt deze game echt supergaaf. Iedereen ging er vol voor en op een gegeven moment werd ik weggestemd. Maar ik kon me er zo nog uit lullen dat er 3 tegen en 1 voor stemde. Mijn hart zat in mijn keel op dat moment :D. Nog nooit meegemaakt tijdens een bordspel. Echt geweldig wat zo'n spel losmaakt bij je. Volgende keer weer!

Toen op zaterdag een juweeltje gevonden via Marktplaats; Het Stenen Tijdperk voor € 15,- op te halen op 10km afstand..... Nooit gebruikt en gloednieuw in doos. Mijn dag was weer goed :*) :*) .

Gisteren familiedag gehad en lekker gegeten en gedronken. Op zo'n moment komt er vaak een licht spel op tafel, maar die ontbreken nog een beetje in mijn collectie. Toen zelf de game Roll For It gemaakt; de kaarten zelf op papier getekend en de dobbelstenen van Dead of Winter gepakt (30 totaal). Toen 3 uur lang dat simpele dobbelspel gedaan en ook dit viel in goede aarde. Dus; vandaag direct de Deluxe versie besteld :). Leuk hoe zo'n simpel en licht spel toch leuk blijft om te doen.

Al met al weer een geslaagd weekend!
Klinkt goed, Dead of Winter staat zeker op mijn lijstje, maar wel vrij "hardcore" dus?

Zelf van het weekend weer flink bezig geweest in Andor. Legende 2 redelijk eenvoudig gehaald met 2 spelers.

Vervolgens tussendoor met zijn 3en Munchkin gespeeld, beviel ook goed vooral de humor en de interessante spelsituaties.

Daarna weer door met Andor (legende 3 dus), ditmaal met drie spelers (krijger, toveraar en de dwerg). Helaas 2x vrij kansloos verloren, de 2de ronde wel verder in de legende gekomen, maar niet gehaald.

Vervolgens nog wat fillers gedaan 7 Wonders Duel, SushiGO en nog een ronde Munchkin.

Om nog een laatste run in Andor te doen, helaas weer niet gehaald. Dus terug naar de tekentafel en volgend weekend hopelijk een nieuwe poging.

Gister in de Sale (15%) bij Bart Smit, Andor: De Reis naar het Noorden opgepikt voor €33,-. De uitbreiding het sterrenschild staat al tijdje in back order bij Fonq. Dus voorlopig meer dan genoeg Andor content en met dit tempo zal dat ook nog wel even zo blijven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:09
Mijn vriendin en ik zijn gisteren ook naar Zuiderspel geweest. Vooral gekeken en gekocht, maar ook een potje Poseidon's Kingdom gespeeld. Die was stiekem best leuk. Maar helaas moeilijk te krijgen en duur, dus daardoor niet heel interessant om na te jagen.
De buit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nJDvryb.jpg

Een paar spellen die ik al langer wilde (Merchants and Marauders, Stronghold, Arctic Scavengers), een 'vriendin vindt het leuk uitzien' (Hong), een 'schijnt leuk te zijn en is goedkoop' (The Game) en dit keer zelfs een 'volgens mij vond iemand op GoT dit leuk en het ziet er wel tof uit' (El Gaucho). Nu maar weer eens meer tijd maken om te spelen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar El Gaucho, heb 'm al een aantal keren gezien op verschillende beurzen, maar nog steeds geen potje gespeeld.
Ach, misschien de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:14:
Een paar spellen die ik al langer wilde (Merchants and Marauders, Stronghold, Arctic Scavengers), een 'vriendin vindt het leuk uitzien' (Hong), een 'schijnt leuk te zijn en is goedkoop' (The Game) en dit keer zelfs een 'volgens mij vond iemand op GoT dit leuk en het ziet er wel tof uit' (El Gaucho). Nu maar weer eens meer tijd maken om te spelen :)
Hong sprak mij ook wel aan, abstracts voor twee spelers hebben sowieso mijn aandacht! Ik las in de review van E&E's Spellenmolen dat het pas echt interessant is met de mini-uitbreiding, laat zeker je ervaringen weten!

Misschien dacht je wel aan mij bij El Gaucho, dat was een maand ofzo geleden het spel van de week thuis ;). Het is ondertussen niet meer op tafel gekomen, maar dat ligt meer aan de influx van nieuwe spellen - we proberen tegenwoordig nieuwe spellen meteen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:15
Merchants & Marauders is gaaf! Feitelijk de boardgame versie van het Pc spel Sids Meiers Pirates!, grappig dat je dat nergens terugleest. De regels zijn niet heel moeilijk, de curve voor veel mensen zit hem echter wel in het feit dat het spel uit tig minigames bestaat met telkens iets andere regels. Heb ook een NL versie, helpt ook niet doorgaans met het begrip. Na een paar potjes had iedereen het echter goed door en was het superleuk.

Ik speel zelf momenteel veel Smallword, Memoir 44, Axis & allies (meerdere versies), pandemic en Agricola achtige games. (afhankelijk van de medespelers, vriendinnen er wel/niet bij etc.). Game of thrones 2nd edition heb ik ook liggen maar helaas al lang niet meer gedaan.

Ik heb me nooit eerder gewaagd aan miniature wargaming, maar door de laagdrempeligheid toch gegrepen door Axis and allies Miniatures. Wel een jaar of 8 te laat, want de starters en boosters liggen allang nieit meer in de winkel.

Meteen doorgeslagen in mn enthousiasme en dus voor een fors bedrag op e-bay gaan shoppen. Hopelijk vind ik het dus echt leuk, maar zo niet zijn de 15mm mini's ook te gebruiken voor andere spelsystemen, zoals Flames of war of door te verkopen. Op zich heb ik voor de meeste mini's minder dan een euro betaald (ook veel infanterie en ander klein spul natuurlijk), maar dingen als een Panther of Tiger tank kun je alleen nog maar los kopen voor 15-25 euro, vrij belachelijk imho.

Wellicht nog es zoeken naar goedkope 15mm alternatieven, maar heb geen zin om te schilderen (hoef ook niet bij de A&A miniaturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TERW_DAN schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:13:
Gisteren naar Zuiderspel geweest, was een leuke dag, en nog best wat leuke games gekocht.
Ticket To Ride Nordic Countries, Dead of Winter, Imperial Settlers, Legends of Andor, uitbreiding van Istanbul en een versie van weerwolven met wat uitbreidingen.

Voorlopig weer even genoeg te spelen, nu alleen nog wat tijd vinden :D
Mooie aankopen! Staan op mijn lijst of heb ze al. De smaak komt overeen zie ik wel :).
Mvdbeld schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:44:
[...]

Klinkt goed, Dead of Winter staat zeker op mijn lijstje, maar wel vrij "hardcore" dus?
Redelijk hardcore, maar niet zo moeilijk als het lijkt. De eerste keer spelen kan wel erg overweldigend zijn, maar als je het eenmaal allemaal doorhebt dan is het redelijk goed te doen. Het zit hem vooral in de grote hoeveelheid opties die je kunt doen. Zeker als je 5 characters hebt bijvoorbeeld; je gooit met 6 dobbelstenen en moet dan gaan bepalen wat er allemaal belangrijk is;
- Crisis kaarten leggen
- Voedselvoorraad aanvullen
- Barricades bouwen
- Zombies afknallen
- Afval opruimen
- Eigen missie helpen
- In een locatie gaan zoeken
- Zombies lokken naar de kolonie
- Iemand wegstemmen
- Traitor kaart op een onopvallende manier spelen

En dit elke ronde weer :). Plus dat elke kaart weer een dubbele eigenschap heeft en elk karakter een eigen kracht heeft in bepaalde ruimtes etc. etc..
Zelf van het weekend weer flink bezig geweest in Andor. Legende 2 redelijk eenvoudig gehaald met 2 spelers.

Vervolgens tussendoor met zijn 3en Munchkin gespeeld, beviel ook goed vooral de humor en de interessante spelsituaties.

Daarna weer door met Andor (legende 3 dus), ditmaal met drie spelers (krijger, toveraar en de dwerg). Helaas 2x vrij kansloos verloren, de 2de ronde wel verder in de legende gekomen, maar niet gehaald.

Vervolgens nog wat fillers gedaan 7 Wonders Duel, SushiGO en nog een ronde Munchkin.

Om nog een laatste run in Andor te doen, helaas weer niet gehaald. Dus terug naar de tekentafel en volgend weekend hopelijk een nieuwe poging.

Gister in de Sale (15%) bij Bart Smit, Andor: De Reis naar het Noorden opgepikt voor €33,-. De uitbreiding het sterrenschild staat al tijdje in back order bij Fonq. Dus voorlopig meer dan genoeg Andor content en met dit tempo zal dat ook nog wel even zo blijven. :+
Klinkt als een flinke gamesessie :). Cool. Andor staat ook hier (nog steeds) op de buylist, maar wil hem eerst een keer spelen.
_Anvil_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:40:
Merchants & Marauders is gaaf! Feitelijk de boardgame versie van het Pc spel Sids Meiers Pirates!, grappig dat je dat nergens terugleest. De regels zijn niet heel moeilijk, de curve voor veel mensen zit hem echter wel in het feit dat het spel uit tig minigames bestaat met telkens iets andere regels. Heb ook een NL versie, helpt ook niet doorgaans met het begrip. Na een paar potjes had iedereen het echter goed door en was het superleuk.

Ik speel zelf momenteel veel Smallword, Memoir 44, Axis & allies (meerdere versies), pandemic en Agricola achtige games. (afhankelijk van de medespelers, vriendinnen er wel/niet bij etc.). Game of thrones 2nd edition heb ik ook liggen maar helaas al lang niet meer gedaan.

Ik heb me nooit eerder gewaagd aan miniature wargaming, maar door de laagdrempeligheid toch gegrepen door Axis and allies Miniatures. Wel een jaar of 8 te laat, want de starters en boosters liggen allang nieit meer in de winkel.

Meteen doorgeslagen in mn enthousiasme en dus voor een fors bedrag op e-bay gaan shoppen. Hopelijk vind ik het dus echt leuk, maar zo niet zijn de 15mm mini's ook te gebruiken voor andere spelsystemen, zoals Flames of war of door te verkopen. Op zich heb ik voor de meeste mini's minder dan een euro betaald (ook veel infanterie en ander klein spul natuurlijk), maar dingen als een Panther of Tiger tank kun je alleen nog maar los kopen voor 15-25 euro, vrij belachelijk imho.

Wellicht nog es zoeken naar goedkope 15mm alternatieven, maar heb geen zin om te schilderen (hoef ook niet bij de A&A miniaturen).
Binnenkort ook A&A ophalen via het forum en uitproberen. Ondertussen ben ik wel erg benieuwd! Zijn de miniatures ook weer een game op zich dat los staat van de bordspellen verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

StealthyPeanut schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:19:
Klinkt als een flinke gamesessie :). Cool. Andor staat ook hier (nog steeds) op de buylist, maar wil hem eerst een keer spelen.
Ik wilde 'm eigenlijk ook eerst spelen, maar hij lag nu bij een standje met 25% korting waardoor hij 33 euro was, daarvoor wilde ik 'm niet laten liggen, en mocht ik 't echt helemaal niets vinden, dan verkoop ik 'm zo weer door zonder al teveel verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
StealthyPeanut schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Binnenkort ook A&A ophalen via het forum en uitproberen. Ondertussen ben ik wel erg benieuwd! Zijn de miniatures ook weer een game op zich dat los staat van de bordspellen verder?
Klopt, is een spin off van de boardgames. zojuist in een Nederlandse spellenshop nog een orginele 15mm starterpack gevonden, dus erg blij :)

Qua A&A boardgames heb ik de classic versie al sinds mn kindertijd (jaren 80), maar die speel ik al jaren niet meer. Wel de laatste editie het "gewone" spel (spring 1942? wel de 2nd edition pakken, de 1e heeft oa een te klein speelbord) en de prachtige 50th anniversary versie (inclusief china en italy als facties) bij een vriend van me.

Je kunt ook Europe 1940 en Pacific 1940 samenvoegen tot de global versie, maar dat schijnt *nog* langer te duren dan de orginele versie. Persoonlijk vind ik 50th anniversary versies het leukste, wel zelf samenstellen uit andere versies, want de orginele doos is 300 euro op ebay 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Vanavond met vriendinlief The Game en El Gaucho gespeeld.
Allebei behoorlijk geslaagd! :) The Game leverde vooral veel gekreun van beide kanten op, omdat we hopeloos vastliepen. Uiteindelijk met nog zes kaarten te gaan verloren, wat op zich niet verkeerd is voor een eerste potje :)
El Gaucho was ook leuk. Wel een béétje vreemd met z'n tweeën. Omdat de startspeler de hele tijd wisselt, speel je dus eigenlijk telkens twee beurten achter elkaar. Wat betekent dat je, bijvoorbeeld, de 'Vee stelen' actie kan nemen en hem daarna meteen kan gebruiken. Daardoor moet je iets dieper nadenken en wordt het spel wat onvoorspelbaar. Uiteindelijk met vier punten verschil gewonnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zo. Arkham Horror gekocht.

Gaat weer wat lastig uitzoekwerk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
_Anvil_ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Klopt, is een spin off van de boardgames. zojuist in een Nederlandse spellenshop nog een orginele 15mm starterpack gevonden, dus erg blij :)

Qua A&A boardgames heb ik de classic versie al sinds mn kindertijd (jaren 80), maar die speel ik al jaren niet meer. Wel de laatste editie het "gewone" spel (spring 1942? wel de 2nd edition pakken, de 1e heeft oa een te klein speelbord) en de prachtige 50th anniversary versie (inclusief china en italy als facties) bij een vriend van me.

Je kunt ook Europe 1940 en Pacific 1940 samenvoegen tot de global versie, maar dat schijnt *nog* langer te duren dan de orginele versie. Persoonlijk vind ik 50th anniversary versies het leukste, wel zelf samenstellen uit andere versies, want de orginele doos is 300 euro op ebay 8)7
De Anniv-editie lijkt me geweldig, maar onbetaalbaar inderdaad. Ik ga beginnen met de originele en daarna zie ik wel verder :). Ik heb zelf de 1940 2nd editie op het oog. Meest complete versie qua voertuigen en dergelijke.
Wormaap schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:11:
Vanavond met vriendinlief The Game en El Gaucho gespeeld.
Allebei behoorlijk geslaagd! :) The Game leverde vooral veel gekreun van beide kanten op, omdat we hopeloos vastliepen. Uiteindelijk met nog zes kaarten te gaan verloren, wat op zich niet verkeerd is voor een eerste potje :)
El Gaucho was ook leuk. Wel een béétje vreemd met z'n tweeën. Omdat de startspeler de hele tijd wisselt, speel je dus eigenlijk telkens twee beurten achter elkaar. Wat betekent dat je, bijvoorbeeld, de 'Vee stelen' actie kan nemen en hem daarna meteen kan gebruiken. Daardoor moet je iets dieper nadenken en wordt het spel wat onvoorspelbaar. Uiteindelijk met vier punten verschil gewonnen *O*
Klinkt niet verkeerd. Beetje probleem van gamen samen met mijn vriendin; zij wordt nogal competitief en kan niet zo heel goed tegen haar verlies. Daardoor raakt de sfeer al snel om zeep als we een potje tegen-elkaar spelen :D.

Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een game om met 2 spelers als coop te spelen. Ik heb Pandemic en Dead of Winter, maar de laatste is nogal complex om even snel te spelen. Pandemic gaat nog wel.

Hebben jullie nog een leuke coop game om met 2 spelers te spelen waar je echt moet samenwerken om te winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:23:
[...]

Hebben jullie nog een leuke coop game om met 2 spelers te spelen waar je echt moet samenwerken om te winnen?
https://boardgamegeek.com/boardgame/124708/mice-and-mystics

Je speelt samen zo'n 9 hoofdstukken van het spel door waarbij je elk twee of meerdere muizen onder controle hebt.

Met de GoT bordspellenmeet neem ik hem mee, kun je het eens bekijken!

[ Voor 7% gewijzigd door Freelance op 24-03-2016 09:52 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren Istanbul gespeeld met de uitbreiding (mokka en smeergeld) en dat maakt 't spel wel wat lastiger, omdat het bord groter wordt en je met meerdere dingen rekening moet gaan houden. Maar ik vond het wel echt een leuke toevoeging aan de game.

Daarnaast ook nog Ninjato gespeeld en dat is een verrassend leuk spel, ook al ziet het er wat complex uit vanwege de stapel kaartjes en dingetjes die je erbij krijgt. De houten werpsterren maken het iig erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Freelance schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Je speelt samen zo'n 9 hoofdstukken van het spel door waarbij je elk twee of meerdere muizen onder controle hebt.

Mice & Mystics lijkt me ook leuk (er is ook een tabletop van met Will zijn gezin). Voor mij was de keuze tussen Andor en Mice & Mystics, waar het de eerste geworden is. Mede ook door de prijs, heb Andor, het sterrenschild en de reis naar het noorden ongeveer opgepikt voor de prijs van Mice & Mystics (vind deze ook weer erg duur in NL). Nu moet ik eerst Andor "uitspelen" voordat er weer een soortgelijke co-op gekocht mag worden. Andor is prima te doen met zijn 2en maar het opzetten duurt wel redelijk lang.

Andere opties Forbidden Island/Dessert, Forbidden Island is wel exact dezelfde mechanic als pandemic dus zou eerder dessert aanraden.

Co-ops op mijn "maybe" wishlist:
Hanabi, geen idee hoe dit speelt met twee?
Flashpoint, thema en artwork spreken me niet heel erg aan. Dus wil deze eigenlijk nog een keer spelen voordat ik besluit.
Robinson Crusoe Adventure on the Cursed Island, deze is momenteel praktisch nergens te vinden in het Engels (in reprint blijkbaar? iemand wellicht meer info?) en ook geen "makkelijke" co-op die je zo even opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mijn vriendin en ik spelen niet zoveel co-ops. We kunnen allebei goed tegen ons verlies, en vinden het juist leuk om elkaar flink dwars te zitten. Alles dat in het spel gebeurt blijft daarbij in het spel :) En er is gelukkig ook flinke competitie. Ik heb het idee dat ik nog steeds meer dan 50% van onze potjes win, maar niet heel veel meer :P
Het nadeel van co-ops vind ik dat het vaak gebeurt dat één speler voor andere mensen gaat spelen. Ik probeer dat zelf niet te doen (ik verlies liever dan dat ik andermans acties ga bepalen), maar daardoor houd ik er niet zo van.
Robinson Crusoe lijkt me dan wel weer leuk, ook omdat'ie de naam heeft gruwelijk moeilijk te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Een andere co-op die echt de moeite waard is is Burgle Bros. Geen idee of die al te vinden is in de winkel (was een Kickstarter die ik had gebacked), maar ik vind 'm vrij pittig, en dat maakt 'm als co-op juist erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Zo, ik heb net mijn eerste kickstarter van het jaar gebackt. Een kruising tussen Magic the Gathering en Love Letter voor twee personen: Terrible Monster. Voor het geld moet ik het gewoon proberen (€5 pickup in Essen).

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Freelance schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:51:
[...]

Lijkt me gaaf, maar is in het Engels. Dat haalt bij mijn vriendin soms toch wel de snelheid uit het spel. En zeker voor dat bedrag niet een spel wat je even oppikt :). Maar ben wel benieuwd en leuk om tijdens de meet kennis mee te maken!
Mvdbeld schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Mice & Mystics lijkt me ook leuk (er is ook een tabletop van met Will zijn gezin). Voor mij was de keuze tussen Andor en Mice & Mystics, waar het de eerste geworden is. Mede ook door de prijs, heb Andor, het sterrenschild en de reis naar het noorden ongeveer opgepikt voor de prijs van Mice & Mystics (vind deze ook weer erg duur in NL). Nu moet ik eerst Andor "uitspelen" voordat er weer een soortgelijke co-op gekocht mag worden. Andor is prima te doen met zijn 2en maar het opzetten duurt wel redelijk lang.

Andere opties Forbidden Island/Dessert, Forbidden Island is wel exact dezelfde mechanic als pandemic dus zou eerder dessert aanraden.

Co-ops op mijn "maybe" wishlist:
Hanabi, geen idee hoe dit speelt met twee?
Flashpoint, thema en artwork spreken me niet heel erg aan. Dus wil deze eigenlijk nog een keer spelen voordat ik besluit.
Robinson Crusoe Adventure on the Cursed Island, deze is momenteel praktisch nergens te vinden in het Engels (in reprint blijkbaar? iemand wellicht meer info?) en ook geen "makkelijke" co-op die je zo even opzet.
Robinson is helaas niet te krijgen inderdaad. Verder zal ik Flashpoint en Hanabi eens bekijken, thanks :). Andor stond sowieso al op mijn lijst, maar het thema spreekt mijn vriendin niet echt aan.
TERW_DAN schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:22:
Een andere co-op die echt de moeite waard is is Burgle Bros. Geen idee of die al te vinden is in de winkel (was een Kickstarter die ik had gebacked), maar ik vind 'm vrij pittig, en dat maakt 'm als co-op juist erg leuk.
Niet te vinden, maar wel leuk om in de gaten te houden. Spreekt me best aan!

Toch best lastig om een gebalanceerde en leuke coop te vinden voor 2 spelers. Vaak ga je dan inderdaad de beslissingen voor de ander maken en dat is juist weer niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:23:
[...]
De Anniv-editie lijkt me geweldig, maar onbetaalbaar inderdaad. Ik ga beginnen met de originele en daarna zie ik wel verder :). Ik heb zelf de 1940 2nd editie op het oog. Meest complete versie qua voertuigen en dergelijke.
Je bedoel 1942 2nd edition denk ik? 1940 is toch alleen Europe of Pacific?

Anniversary is onbetaalbaar, maar goed zelf te maken. Beste kun je een spring 1942 nemen (1st edition, met het te kleine en minder leuke speelbord) dan heb je bijna alle mini's al. Vervolgens bestel je er los de chinezen en italians bij, maak je zelf een AA50 bord en nog wat los spul printen (ref cards, rules) et voila.

Heb hier zelf ook nog een ongebruikte Spring 1942/1st edition liggen voor dat doel, maar een vriend van me had al een 50th versie gemaakt. Wellicht moet ik hem op ebay gooien (tweakers: voor een tientje is ie van jullie, maar zou wel een groter bord printen dan)

Lijkt me ook erg leuk om Ais&Allies 1914 te spelen, totaal andere setting en aangepaste regels met oa trench warfare en sea mines.

[ Voor 13% gewijzigd door _Anvil_ op 24-03-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

StealthyPeanut schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:46:
Niet te vinden, maar wel leuk om in de gaten te houden. Spreekt me best aan!

Toch best lastig om een gebalanceerde en leuke coop te vinden voor 2 spelers. Vaak ga je dan inderdaad de beslissingen voor de ander maken en dat is juist weer niet de bedoeling.
https://fowers-games.mysh...page/products/burgle-bros
Op de site staat ie al wel te koop. Geen idee what shipping naar Nederland kost (dat is vaak wel spijtig met dit soort dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:46:
Andor stond sowieso al op mijn lijst, maar het thema spreekt mijn vriendin niet echt aan.
Had hetzelfde met Andor. Uiteindelijk gewoon gekocht zonder te overleggen aangezien mijn vriendin ook al snel af knapt op "Fantasy". Gelukkig geen spijt van gekregen en speelt mijn vriendin vrolijk mee. :+

Vandaag de uitbreiding (de reis naar het noorden) oppikken bij postkantoor, ben benieuwd aangezien deze op boardgamegeek geen denderende score heeft (zag ik pas na het bestellen). Iemand ervaring met deze uitbreiding? Heb ook geen reviews gekeken en meteen klakkeloos besteld omdat ik het origineel zo leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
_Anvil_ schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:21:
[...]

Je bedoel 1942 2nd edition denk ik? 1940 is toch alleen Europe of Pacific?

Anniversary is onbetaalbaar, maar goed zelf te maken. Beste kun je een spring 1942 nemen (1st edition, met het te kleine en minder leuke speelbord) dan heb je bijna alle mini's al. Vervolgens bestel je er los de chinezen en italians bij, maak je zelf een AA50 bord en nog wat los spul printen (ref cards, rules) et voila.

Heb hier zelf ook nog een ongebruikte Spring 1942/1st edition liggen voor dat doel, maar een vriend van me had al een 50th versie gemaakt. Wellicht moet ik hem op ebay gooien (tweakers: voor een tientje is ie van jullie, maar zou wel een groter bord printen dan)

Lijkt me ook erg leuk om Ais&Allies 1914 te spelen, totaal andere setting en aangepaste regels met oa trench warfare en sea mines.

[video]
Ik bedoel eigenlijk wel 1940, 2nd edition Europe. Dat is voor mij ook wel het meest interessante eigenlijk. Maar ik ga eerst kijken hoe ver ik met de originele kom. Dan heb ik in ieder geval al de "echte" fabrieken i.p.v. die schrale fishes >:) .
TERW_DAN schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:25:
[...]

https://fowers-games.mysh...page/products/burgle-bros
Op de site staat ie al wel te koop. Geen idee what shipping naar Nederland kost (dat is vaak wel spijtig met dit soort dingen).
Shipping is wat hoog inderdaad.....maar hij staat wel op mijn wishlist. Wellicht komt hij per omgaande nog in NL ergens uit.
Mvdbeld schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:11:
[...]

Had hetzelfde met Andor. Uiteindelijk gewoon gekocht zonder te overleggen aangezien mijn vriendin ook al snel af knapt op "Fantasy". Gelukkig geen spijt van gekregen en speelt mijn vriendin vrolijk mee. :+

Vandaag de uitbreiding (de reis naar het noorden) oppikken bij postkantoor, ben benieuwd aangezien deze op boardgamegeek geen denderende score heeft (zag ik pas na het bestellen). Iemand ervaring met deze uitbreiding? Heb ook geen reviews gekeken en meteen klakkeloos besteld omdat ik het origineel zo leuk vind.
Het klinkt als fantasy, maar niet zo extreem als de echte fantasy games vind ik. Ik vind het verder wel jammer dat er weinig vrienden van me geïnteresseerd zijn in een 1 vs 1 game van bijvoorbeeld de zwaardere games; Andor, Twilight Struggle, Axis & Allies, War of the Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Axis and allies is juist leuk met fanatieke 2 teams, biertje erbij, elkaar een beetje gek maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vandaag zou Quadropolis geleverd worden, als het niet bij de buren is afgeleverd zal het weer een ritje richting postkantoor worden om het op te halen.

Ik heb ondertussen ook mijn spellen van Nestor Games ontvangen. Voorlopig hebben we alleen Melting Chess gespeeld, dat is alvast goed bevallen. Het is, zeg maar, een geavanceerde versie van Hey, That's My Fish. De speelstukken zijn iets dunner dan ik had verwacht, maar ze zijn wel mooi afgewerkt.

Van Twigs ontbreken helaas enkele componenten, daar heb ik de maker over gemaild, nog even wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ahh Quadropolis. Weer eentje voor op mijn wishlist 8)7 :> .

Gisteren eens niet een spel gespeeld, maar mijn kast opgeruimd waar de spellen in staan. Zeker met de nieuwe aanwinsten was het wel nodig om wat oud grut weg te gooien of naar zolder te doen. Nu zijn het spellen waarvan ik wel verwacht dat ze ergens nog een keer op tafel gaan komen. Het stelt nog niks voor in vergelijking met andere, maar als je weet dat ik pas met kerst mijn eerste echte bordspel heb gekocht (op de meest linkse vier na) dan zijn we goed op weg!
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/a1505f.jpg

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het er bij jullie bij staat :). In de woonkamer in een mooie open kast? Of ook ergens in een afgesloten kast, zo ver mogelijk uit het zicht vanwege jullie wederhelft :o :+ . Ik vind sowieso dat er erg weinig foto's voorbij komen van spellen, tafels vol games en andere leuke dingen.

Show your collections :).

[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-03-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
We hebben geen zolder maar wel een derde verdieping met onze "mancave" waar een redelijk gevulde boekenkast staat. Daar spelen we normaal ook onze bordspellen. De kamer is groot genoeg met een opklaptafel van 183 bij 70cm. Wel wat smal, maar Battlestar en Arkham passen er op, en het kan met 7 man.
Op die kamer is ook nog wel plaats voor een tweede (of derde) boekenkast als we over een jaartje of wat teveel overflow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Expedit van Ikea, waarvan 5 vakken gevuld zijn met bordspellen + een laatje voor de kleine kaartspellen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Lol, dat kan echt niet in Boardgame kringen, stratego en monopoly op de foto :p

Ik heb mn boardgames in een berging naast mn huiskamer op planken staan, al staan er altijd wel een paar op mn eetkamertafel en in de kofferbak van mn auto (ben een halve nomade met 3 tandenborstels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Demo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:23:
Expedit van Ikea, waarvan 5 vakken gevuld zijn met bordspellen + een laatje voor de kleine kaartspellen :)
Same here, maar dan een 5x5 waarvan 80% nu zo'n beetje vol zit (en ik moet nog laatjes pakken voor de kleine dingen, ipv van die stoffen bakken die ik nu heb).
_Anvil_ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:27:
Ach, staan er bij mij ook tussen. Speel ze heel weinig, maar zie geen reden om ze er niet bij te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Ik heb mn boardgames in een berging naast mn huiskamer op planken staan, al staan er altijd wel een paar op mn eetkamertafel en in de kofferbak van mn auto (ben een halve nomade met 3 tandenborstels)
Ik post tenminste foto's O-) . De rest roept maar wat :+ .

De rest mag er best op staan van mij;
- Er zijn weinig 1vs1 games als Stratego die na bijna 70 jaar nog zo bekend is en gespeeld wordt. Tijdloze 1vs1 game imho.
- Ik ben best trots op mijn Monopoly uit 1995 in perfecte conditie O+ . Vorig jaar op een rommelmarkt gevonden in het plastic en 100% ongebruikt.

Maar, duidelijk moge zijn dat dat de eerste games zijn die vertrekken zodra er nieuwe games bijkomen O+ . De rij is mooier als hij gevuld is dan dat ik open stukken heb tussen de spellen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Dat is een fase. Echte liefhebbers accepteren alle spellen inclusief tekortkomingen. :)
Ik heb alles in wat kastjes zitten. Ik zou het liever zichtbaar neer zetten, maar dit doe ik niet omdat:
1. Het achter een deurtje minder stoffig wordt
2. Mijn vrouw niet alle spellen in het zicht wil hebben (zij is duidelijk geen gamer)
3. Mijn kinderen zo duidelijk weten dat ze niet mogen spelen met papa zijn spullen.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken. Bijkomend voor(na)deel is dat de grootte van de kast ook de grootte van mijn verzameling limiteert. Als het niet in de kast past, dan mag ik het niet kopen of er moet iets uit.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Thuis zit alles in Besta-rekken van Ikea, qua prijs per eenheid opbergruimte kwamen die mij het beste uit. Ik ben er best tevreden over, het enige spijtige is dat je ze net niet breed genoeg kan krijgen om twee grote dozen (zeg formaat Ticket to ride) naast mekaar te zetten, maar met wat gepuzzel past het er wel allemaal in.

Gisteren via Twitter ook vernomen dat 999 Games Potion Explosion gaat uitbrengen. Goede zaak, dan gaat het spel eindelijk goed verkrijgbaar zijn hier in de Benelux!
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:47:
[...]
Ik post tenminste foto's O-) . De rest roept maar wat :+ .

Maar, duidelijk moge zijn dat dat de eerste games zijn die vertrekken zodra er nieuwe games bijkomen O+ . De rij is mooier als hij gevuld is dan dat ik open stukken heb tussen de spellen :*) .
Ik zal vanavond een foto maken en hier posten, dat had ik trouwens al eerder beloofd :).

En lege ruimte in de spellenkast noem ik voorbereiding op de toekomst :+

[ Voor 36% gewijzigd door HellPunk op 25-03-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ik hoop dat jullie mn monopoly/stratego opmerking niet al te serieus nemen, ik hou zelf gewoon van wat diepgaander spul zeg maar ;)

Ik heb nu echt meer games dan tijd om te spelen. Op de verlanglijst blijft dus voorlopig staan:

- Twilight Imperium
- Axis and Allies 1914
- runebound 3rd edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
_Anvil_ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:03:
Ik hoop dat jullie mn monopoly/stratego opmerking niet al te serieus nemen, ik hou zelf gewoon van wat diepgaander spul zeg maar ;)

Ik heb nu echt meer games dan tijd om te spelen. Op de verlanglijst blijft dus voorlopig staan:

- Twilight Imperium
- Axis and Allies 1914
- runebound 3rd edition
Uiteraard niet te serieus :*) . Maar punt bij mij is wel; niet iedereen waarmee ik game is direct in voor zo'n zware game. Daarnaast houd ik ervan om tijdens een familie samenkomen lekker wat te kunnen dobbelen met Roll For It en dat iedereen binnen 10 seconde weet wat de bedoeling van het spel is.

Even iets anders;

Ik zie opvallend weinig Le Havre langskomen. Ik kan een kopie ophalen voor € 35,-, weinig gebruikt. Hoe denken jullie over die game? Op BGG staat hij wel heel erg hoog moet ik zeggen. Het concept en thema spreken me ook wel aan :) .

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

_Anvil_ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:03:

- Twilight Imperium
- Axis and Allies 1914
- runebound 3rd edition
Ik had de smiley gezien hoor, maak je geen zorgen.

Als je weinig tijd hebt, dan moet je ook andere spellen op je verlanglijstje zetten. Alle drie de spellen zitten op 3 uur of meer per potje. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Twilight Imperium met 5 man is zo 6+ uren toch? :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
De kortste games die ik heb zijn Memoir 44 en smallworld vrees ik :)

Twilight Imperium moet dan dus gewoon volgens A&A schema, 's middags beginnen, dinner break en dan hopen dat het niet te laat wordt/je teamgenoten niet te dronken/stoned zijn :)

Een potje A&A in 2 uur kan ook, gewoon zoals ik Engeland zwak verdedigd laten terwijl de duitsers een Oostzee vloot hebben gebouwd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Small World speel ik met m'n vriendin in 20 minuten, inclusief opzetten en opruimen, dus die telt wel als kort, toch :+

Gisteren hebben we voor het eerst Arctic Scavengers gespeeld. Als eerste potje alleen de base game. Zeker de moeite waard! :) Een stukje trager dan, bijvoorbeeld, Star Realms, maar dat is wel weer meer in lijn met het thema. Volgens mij wordt'ie wel een stuk leuker met meer dan twee spelers. Je speelt steeds een 'skirmish'-ronde, waarin een waardevolle kaart te verdienen is. In 2p zijn de regels iets aangepast zodat je vaker een draw hebt en dus een speler die iets voorloopt minder snel weg kan rennen. Maar daardoor krijg je wel minder snel krachtige kaarten in je deck.
Maargoed, na één potje hebben we vast ook de optimale strategie nog niet gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:18:
[...]
Ik zie opvallend weinig Le Havre langskomen. Ik kan een kopie ophalen voor € 35,-, weinig gebruikt. Hoe denken jullie over die game? Op BGG staat hij wel heel erg hoog moet ik zeggen. Het concept en thema spreken me ook wel aan :) .
Niemand ervaring met Le Havre? Best een zware Worker Placement volgens mij, maar gisteren wat filmpjes zitten kijken en het lijkt me wel wat eigenlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Belofte maakt schuld: bij deze een linkje naar een foto van de 'spellenkamer'. Ik had 'm nog wat willen opleuken door Quadropolis op de tafel te leggen, maar zelfs in een weekend is tijd kostbaar :).

De spellen zitten dus zoals gezegd in Besta-rekken van Ikea, drie stuks in totaal. Aan de linkerkant zit een lade met daarin mijn voorraad zakjes, doosjes, dice trays en meer van die zaken. In de twee andere rekken zit in het midden een klein plankje ingebouwd zodat er zoveel mogelijk kleine spellen in dat vak kunnen. In de bruine kast aan de rechterkant staan alle kinderspellen (en de stripverzameling). Bovenop de kasten staan, behalve de hoop dozen en andere rommel die je ziet, ook de Big Boxes van El Grande en Kingdom Builder.

Tegenwoordig spelen we meestal op deze tafel, tenzij het spel veel tafelruimte nodig heeft (zoals Suburbia of Orleans). Het is wel de bedoeling om hier een langere en iets bredere tafel neer te zetten, maar voorlopig is het wel goed zo :) .
StealthyPeanut schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:28:
[...]

Niemand ervaring met Le Havre? Best een zware Worker Placement volgens mij, maar gisteren wat filmpjes zitten kijken en het lijkt me wel wat eigenlijk :).
Ik heb die een tijd geleden ook wel overwogen, maar vanwege het thema is die afgevallen. Het leek me verder wel een solide game, ik denk dat de reputatie die het spel heeft wel verdiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
StealthyPeanut schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:28:
[...]

Volgens mij kun je die prima kopen aangezien 'ie op BGG zeer hoog staat. En als je al filmpjes hebt gekeken en je bent nog steeds enthousiast is het goed toch. ;)

Wij (= 2 pers.) hebben hier in korte tijd ook een bescheiden spellencollectie opgebouwd. Het begon allemaal met Stenen Tijdperk. Leuke mix van iets meer diepgang maar toch nog lekker makkelijk te leren en spelen. :)

Inmiddels:

- Stenen Tijdperk
- De Kolonisten van Catan
- Carcassonne + De Uitbreiding + Kooplieden en Bouwmeesters
- Dominion
- Flash Point
- Puerto Rico
- Hoogspanning
- Het Dorp (nog niet gespeeld)
- Agricola (nog niet gespeeld)
- Yahtzee Original (cadeau gekregen)

En nog wat kleine spelletjes:

- Gubs
- Machiavelli
- Boonanza
- Regenwormen
- Qwixx
- Koehandel Master
- Love Letter (nog niet gespeeld)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/u59FPDVw18eQvA0sM8VWOS7d/medium.jpg

Puerto Rico en Hoogspanning vallen, gezien de BGG beoordeling, tot nu toe wat tegen. Maar we hebben deze nog niet met meer spelers gespeeld. Ik denk dat ze dan leuker zijn.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Le Havre leek me leuk, en hij heeft een tijd op de wishlist gestaan, maar is ondertussen op die wishlist ingehaald door Roll for the Galaxy, Terra Mystica, Euphoria, Keyflower, Caverna, Puerto Rico, La Granja en misschien vergeet ik er nu nog. Wellicht totaal niet te vergelijken, maar toch wel wat overlappende spel elementen in strategie/worker placement.
Uiteindelijk gaat hij er zeker nog wel komen, maar niet met de hoogste prio op de wishlist. Sowieso staat er op dit moment niet echt iets op waar ik super enthousiast van wordt, dus het is tijd om hem weer eens te gaan verfijnen. Een goede mix van strategie + geluk doet het altijd wel goed, en misschien ook nog eens focusen op iets laagdrempeligere spellen voor het geval dat er nieuwe mensen mee doen.

Vanavond zijn we (denk ik) weer met 7-en dus ik verwacht dat het deze keer Arkham inclusief Innsmouth en King in Yellow gaat worden. Met de King in Yellow hebben we nog niet gespeeld, dus ik ben heel benieuwd wat daar de toegevoegde waarde van gaat zijn. Gelukkig nog een paar uurtjes om me daar straks op voor te bereiden. Mochten we heel snel klaar zijn of er iemand afhaken, dan neem ik voor de zekerheid toch maar een paar kleinere spelletjes mee. Ik denk Machiavelli, Saboteur, Dixit (elk voor 7 man) en Euphoria + Evolution in het geval dat we met 6 zijn en toch liever iets anders er achteraan doen.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakMDS op 26-03-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

LuPo schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Puerto Rico en Hoogspanning vallen, gezien de BGG beoordeling, tot nu toe wat tegen. Maar we hebben deze nog niet met meer spelers gespeeld. Ik denk dat ze dan leuker zijn.
Bij de beoordeling staat ook wat het aanbevolen aantal spelers zijn. Hoogspanning zegt 100% dat je het niet met twee moet spelen. Bij Puerto Rico was dat rond de 50%. Voor twee spelers kan je beter naar andere spellen kijken. Ik zou zeker eens kijken naar Roll for the Galaxy. Ook met twee spelers erg leuk en lijkt een beetje op Puerto Rico.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:23
ViNcE schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Bij de beoordeling staat ook wat het aanbevolen aantal spelers zijn. Hoogspanning zegt 100% dat je het niet met twee moet spelen. Bij Puerto Rico was dat rond de 50%. Voor twee spelers kan je beter naar andere spellen kijken. Ik zou zeker eens kijken naar Roll for the Galaxy. Ook met twee spelers erg leuk en lijkt een beetje op Puerto Rico.
Deze spellen heb ik inderdaad ook gekocht voor met meer personen. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30
Hier ook een ruimte gebrek in de kast.
Spellenkast maart 2016
Heb de laden van het dressoir ook al geclaimed waar nu met name lange games in liggen zoals TI:3, Arkham Horror, Dark Darker Darkest etc.
Waarschijnlijk gaat binnenkort een deel van de verzameling naar de zolder waar ik ruimte heb voor wat "open" kasten.

[ Voor 13% gewijzigd door denyos op 26-03-2016 13:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Het is weer kasttijd? Leuk! :)

Hier staan de meeste spellen in een boekenkast op de slaapkamer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UWaMGwt.jpg

Omdat die vol is, is er stiekem wat overflow naar de klerenkast :+ Vriendin vindt het tot dusver nog OK, maar wil ondertussen toch wel eens graag de verbouwing van de woonkamer afmaken zodat alle spellen daarheen kunnen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sQLEoxj.jpg

Mooie collecties trouwens! En ik ben jaloers op denyos z'n Chaos in the Old World. Die ben ik al een tijdje voor een goede prijs aan het zoeken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 26-03-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30
Bedankt! Ben best tevreden met de collectie en hij groeit nog steeds met ongeveer 6 - 8 spellen per jaar. Ik geloof dat ik Chaos in The Old World in 2013 op het spellenspektakel heb weten te vinden voor +/- 50 euro. Dat is ook de prijs die momenteel de meeste webshops hanteren, al lijkt hij zeer slecht leverbaar. Helaas komt hij hier zelden tot nooit op tafel (sinds 2013 pas 4x ofzo, de uitbreiding is zelfs nog nooit gebruikt). Het blijft soms lastig om voor sommige spellen die ik zelf tof vind ook medespelers te vinden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dat is wel jammer inderdaad. Gelukkig speelt mijn vriendin zo goed als alles. Het enige waar ze écht niet aan wil beginnen zijn spellen als 1830, waarbij je veel moet rekenen om competitief te zijn.
CitOW is online ook wel voor rond de 50€ te vinden, maar op de één of andere manier vind ik dat met verzendkosten erbij toch wat veel :+ In Essen, op Zuiderspel en op het Spellenspektakel kon ik'm niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Wormaap schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:58:
Small World speel ik met m'n vriendin in 20 minuten, inclusief opzetten en opruimen, dus die telt wel als kort, toch :+
u-hu, speel maar es met 5 mensen plus wat aanhang die ook de nodige genotsmiddelen erbij hebben, dan duurt het toch vedomd lang ;) Maar tis 1 van mn kortere spellen inderdaad en zo goed als iedereen vind het leuk, dat kun je van A&A niet zeggen

Mooie foto's van game rooms en kasten van iedereen, zelf heb ik geen gameroom (zoals ik aangaf liggen de dozen verspreid door mn huis en kofferbak), maar gezien het feit dat mn vriendin een eigen huis heeft kun je zeggen dat mn hele huiskamer een nerd/mancave is ;)

Game room boven zou kunnen, maar dan zou mn oudste zoon naar een kleine kamer moeten verkassen en dat vertikt ie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Aaaaaah.... legende 3 van Andor begint nu wel tergend te worden. Zijn er mensen met Andor die wellicht tips hebben? 2x de eindbaas "Betoverde Gor" gekregen, de kans dat je deze verslaat is statisch gezien erg klein. De Gor heeft 2x de gevechtkracht van de Helden waar hij tegen vecht en 7 wilskrachtpunten + hij moet in 1 gevechtsronde verslagen worden. De beste uitgangspositie is dus een held met weinig krachtpunten en toverdrank van de heks of runenstenen, maar zelfs dan is het extreem lastig?!

Hoe kan je in 1 beurt een hit van 7 uitdelen? 1 held met 2 krachtpunten valt aan dus de gor heeft 4 krachtpunten.

Het meeste schade wat een held kan doen is 12 met de runenstenen of toverdrank + 2 kracht punten is 14. De gor moet in 1 beurt verslagen worden dus mag maximaal op 7 uitkomen met 4 krachtpunten is dat dus:
1+1+2= 2 + 4 = 6?
1+1+3= 3 + 4 = 7?
1+2+3= 3 + 4 = 7?
Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:37
Al op boardgamegeek.com gekeken? Ik zelf kan je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-09 02:29
Je gaat in je berekening uit van 1 held, maar hoe meer helden met toverdrank hoe makkelijker het wordt:

Stel je hebt 2 helden met beide 2 krachtpunten. Dit betekent dat je in dit geval met maximaal 12 + 12 + 4 = 28 aanvalt.

De Gor heeft 8 krachtpunten waarbij hij wordt verslagen als hij maximaal 21 scoort. In dit geval zou de Gor dus niet meer dan 13 mogen gooien. In deze situatie win je dus zolang je geen triple 6 of 5 gooit. In alle andere gevallen win je. Moeten beide spelers wel even 6 gooien natuurlijk :)

Ik heb zelf legende 3 nog niet gespeeld aangezien we onlangs pas legende 2 gehaald hebben, maar ik twijfel of mijn theorie ook stand houdt rekening houdend met dat je de hele legende met maar 2 krachtpunten speelt. Ik kan me voorstellen dat je dan het einde niet eens haalt.

Je zou je ook nog kunnen verdiepen in de mogelijkheid om een helm in te zetten welke gelijke dobbelresultaten optelt van een speler, al is een toverdrank wel makkelijker maar duurder. Met een toverdrank is het wel makkelijker om hoog te scoren aangezien je maar één 5 of 6 hoeft te gooien en geen twee zoals bij de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
EdwinB schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:23:
Je gaat in je berekening uit van 1 held, maar hoe meer helden met toverdrank hoe makkelijker het wordt:

Stel je hebt 2 helden met beide 2 krachtpunten. Dit betekent dat je in dit geval met maximaal 12 + 12 + 4 = 28 aanvalt.

De Gor heeft 8 krachtpunten waarbij hij wordt verslagen als hij maximaal 21 scoort. In dit geval zou de Gor dus niet meer dan 13 mogen gooien. In deze situatie win je dus zolang je geen triple 6 of 5 gooit. In alle andere gevallen win je. Moeten beide spelers wel even 6 gooien natuurlijk :)

Ik heb zelf legende 3 nog niet gespeeld aangezien we onlangs pas legende 2 gehaald hebben, maar ik twijfel of mijn theorie ook stand houdt rekening houdend met dat je de hele legende met maar 2 krachtpunten speelt. Ik kan me voorstellen dat je dan het einde niet eens haalt.

Je zou je ook nog kunnen verdiepen in de mogelijkheid om een helm in te zetten welke gelijke dobbelresultaten optelt van een speler, al is een toverdrank wel makkelijker maar duurder. Met een toverdrank is het wel makkelijker om hoog te scoren aangezien je maar één 5 of 6 hoeft te gooien en geen twee zoals bij de helm.
Zelf ook al bedacht dat het inderdaad makkelijker wordt als je 2 helden hebt die in ieder geval nog onder het maximaal aantal haalbare ogen van hun dobbelsteen zitten qua krachtpunten. Klopt ook gelijk wat jij zegt dat het lastig is om de rest van de legende door te komen.... Er zijn ook eindbazen (4 mogelijkheden, eindbaas wordt pas bekend gemaakt gedurende de legende) waar je wel op volle sterkte wil zitten...

[ Voor 132% gewijzigd door Mvdbeld op 30-03-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Afgelopen zaterdag hebben we ons weer eens aan Arkham Horror gewaagd, deze keer met Innsmouth en King in Yellow uitbreidingen.
Erg goed bevallen; het was een spannende pot en uiteindelijk moeite gehad met gates sealen (waren door de ancient one 8 clue tokens voor nodig) maar daardoor was de eind battle wel heel makkelijk te halen... Terror zat pas op één en we waren redelijk sterk in de aanval.
Personal stories brengen wel een heel leuk spel element. Niet zo storend als met Dead of Winter en het was echt de moeite om elkaar erbij te helpen ze te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Klinkt gaaf, SndBastard. Ik heb zelf heel wat potjes AH zonder uitbreidingen gespeeld, en een paar keer met The Lurker at the Threshold erbij. Maar dat begon toch wel een beetje oud te worden. Misschien ook nog eens een andere uitbreiding oppikken :)

Zelf gisteren een potje Stronghold gespeeld tegen mijn broer. En dat was érg geslaagd :) Ik had'm nog niet eerder gespeeld, maar wel een how-to-play video gekeken. Daardoor konden we redelijk snel van start en heeft het hele spel, inclusief regeluitleg, niet veel meer dan twee uur geduurd. Écht spannend is het niet geworden, in de eerste twee beurten kon ik genoeg problemen veroorzaken om in beurt drie en vier eigenlijk alleen maar naar voren te rennen, waardoor hij ook weinig acties kreeg (de defender krijgt in dit spel actiepunten voor alle acties die de invader doet) en er weinig aan kon doen dat ik zijn kasteel binnenrende :) Maar ondanks dat was het wel een heel tof spel. Voor een spel met zo veel keuzes en mogelijkheden speelt het erg soepel en gestroomlijnd. Dus de mechanics leiden niet af van het daadwerkelijk spelen :) Zeker een aanrader voor mensen die een interessant, redelijk complex, maar niet té zwaar spel voor twee spelers zoeken.

[ Voor 67% gewijzigd door Wormaap op 28-03-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Leuke foto's van de collecties :).
HellPunk schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:28:
Belofte maakt schuld: bij deze een linkje naar een foto van de 'spellenkamer'. Ik had 'm nog wat willen opleuken door Quadropolis op de tafel te leggen, maar zelfs in een weekend is tijd kostbaar :).

De spellen zitten dus zoals gezegd in Besta-rekken van Ikea, drie stuks in totaal. Aan de linkerkant zit een lade met daarin mijn voorraad zakjes, doosjes, dice trays en meer van die zaken. In de twee andere rekken zit in het midden een klein plankje ingebouwd zodat er zoveel mogelijk kleine spellen in dat vak kunnen. In de bruine kast aan de rechterkant staan alle kinderspellen (en de stripverzameling). Bovenop de kasten staan, behalve de hoop dozen en andere rommel die je ziet, ook de Big Boxes van El Grande en Kingdom Builder.

Tegenwoordig spelen we meestal op deze tafel, tenzij het spel veel tafelruimte nodig heeft (zoals Suburbia of Orleans). Het is wel de bedoeling om hier een langere en iets bredere tafel neer te zetten, maar voorlopig is het wel goed zo :) .
Ziet er wel leuk uit zo idd. Hoewel ik het wel vaak het gezelligste vind om in de woonkamer te spelen, zou ik in de toekomst ook best een spellen kamer zien zitten :). Met hoeveel mensen speel je het vaakste?
[...]
Ik heb die een tijd geleden ook wel overwogen, maar vanwege het thema is die afgevallen. Het leek me verder wel een solide game, ik denk dat de reputatie die het spel heeft wel verdiend is.
Ik denk dat ik hem wel ophaal inderdaad. Het thema spreekt ons juist weer wel aan. Enige twijfel is nu; Of Le Havre.... Of The Castles of Burgundy. Lijkt ons ook een leuke game. Of gewoon allebei :D.
SndBastard schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:29:
Afgelopen zaterdag hebben we ons weer eens aan Arkham Horror gewaagd, deze keer met Innsmouth en King in Yellow uitbreidingen.
Erg goed bevallen; het was een spannende pot en uiteindelijk moeite gehad met gates sealen (waren door de ancient one 8 clue tokens voor nodig) maar daardoor was de eind battle wel heel makkelijk te halen... Terror zat pas op één en we waren redelijk sterk in de aanval.
Personal stories brengen wel een heel leuk spel element. Niet zo storend als met Dead of Winter en het was echt de moeite om elkaar erbij te helpen ze te halen.
Cool :). Deze titel ga ik zeker in de gaten houden. Schitterende collectie ook.
Wormaap schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:40:
Dat is wel jammer inderdaad. Gelukkig speelt mijn vriendin zo goed als alles. Het enige waar ze écht niet aan wil beginnen zijn spellen als 1830, waarbij je veel moet rekenen om competitief te zijn.
CitOW is online ook wel voor rond de 50€ te vinden, maar op de één of andere manier vind ik dat met verzendkosten erbij toch wat veel :+ In Essen, op Zuiderspel en op het Spellenspektakel kon ik'm niet vinden.
Erg gave collectie zo! Lijkt me cool een vriendin te hebben die alles wel meespeelt en heel veel ook echt leuk vindt :). Bij ons heb ik toch vaak wel moeite om de wat medium-zware games op tafel te krijgen......waardoor we vaak terugvallen op de wat simpele dobbelspellen.

denyos schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:15:

Hier ook een ruimte gebrek in de kast.
[afbeelding]
Heb de laden van het dressoir ook al geclaimed waar nu met name lange games in liggen zoals TI:3, Arkham Horror, Dark Darker Darkest etc.
Waarschijnlijk gaat binnenkort een deel van de verzameling naar de zolder waar ik ruimte heb voor wat "open" kasten.
Ook een mooie collectie zeg. Leuk om te zien dat er veel overeenkomsten in de collecties zitten, maar ook wat aparte en bijzondere spellen die je niet veel voorbij ziet komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
De afgelopen paar weken heb ik pas voor het eerst de boardgame scene ontdekt, nadat ik al jaren spelletjes speel als monopoly, risk en catan.

Ik wil graag doordeweeks eens wat vaker een bordspel spelen met mijn vriendin en in de weekenden met een wat groter groepje. Patchwork is al aangeschaft als 2p spel, maar is voor ons misschien toch wel een beetje te simpel in zijn opzet. Ticket to Ride Europe hebben we nu ook, en het eerste potje met familie in het paasweekend beviel erg goed. Maar nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een mooi spel dat zowel met z'n 2en als met een wat grotere groep (4-6p) leuk te spelen is.

Zelf ben ik via wat youtube en BGG gekomen op ofwel Castles of Burgundy, wat schijnbaar erg goed te spelen is met z'n 2en, maar met max 4p te spelen is. Of Keyflower, wat volgens berichten op BGG heel goed schaalt van 2-6p.

Het spelmechanisme is voor nu nog iets minder van belang, omdat we domweg met de meeste spelmechanismen nog geen ervaring hebben en dus nog niet echt weten wat we het leukst vinden.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mijn eerste tip zou zijn om Patchwork niet te snel af te schrijven. Die lijkt heel simpel, omdat je relatief weinig verschillende dingen kan doen. Maar in Go kun je ook alleen maar een steentje plaatsen :+
Als je Ticket to Ride leuk vindt kun je een map pack daarvoor overwegen. India + Zwitserland (in één pack) zijn een stuk geschikter voor twee spelers :)
Keyflower vind ik zelf absoluut top, al heb ik'm alleen maar met twee gespeeld tot dusver.
Race for the Galaxy (of zijn dobbelbroertje Roll for the Galaxy) zou ook perfect moeten schalen, maar Race kan ook met maximaal vier spelers. Roll dan wel weer met vijf.
Verder kan je ook Imperial Settlers eens bekijken. Die voelt wat lichter, maar zit nog steeds bomvol beslissingen. Ook die heb ik alleen nog maar met twee of alleen gespeeld, maar moet ook goed schalen.
Als je op zoek bent naar spellen waar wat meer complexiteit en thema in de regels zit, kun je ook nog eens kijken naar Zombiecide, Arkham Horror, Eldritch Horror, Battlestar Galactica en andere Ameritrash games.
Niet echt een kant en klaar advies, maar met relatief weinig ervaring is het lastig om een idee te hebben van wat je leuk gaat vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

heiders schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:01:
Zelf ben ik via wat youtube en BGG gekomen op ofwel Castles of Burgundy, wat schijnbaar erg goed te spelen is met z'n 2en, maar met max 4p te spelen is. Of Keyflower, wat volgens berichten op BGG heel goed schaalt van 2-6p.
CoB is geweldig met zijn 2en, maar duurt wat lang met 4. En mogelijk ook wat complexer dan de spellen die je nu hebt (maar niet super ingewikkeld hoor). Ik raad aan: Roll for the Galaxy of San Juan (Puerto Rico het kaartspel). Prima spellen voor 2 spelers en ook met meer zijn het leuke spellen. Veel mensen vinden Suburbia ook erg leuk voor 2 en meer, maar ik vond het wat minder en probeer de mijne te verkopen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

CoB heb ik laatst weer herondekt, met zijn 2en is leuk, en wij spelen hem in een uurtje ofzo.
das ook meteen mijn favoriete modus, met 4 vind ik hem niet leuk, te random en traag.

Als ik moest kiezen tussen le havre en CoB zou ik trouwens wel voor CoB gaan, die vind ik toch wat leuker.

Mocht iemand trouwens Imperial Setllers willen, bleek toch niet zo mijn (groep) spel te bekoren.
Dus als iemand een 2 keer gespeelde versie wil overkopen, doe een goed bod !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:37
Kijk anders ook even of je ergens Viticulture: Essential Edition kan vinden. Deze schaalt prima van 2 tot en met 6. Afgelopen weekend weer een paar keer gespeeld. Een erg leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist 3 uitbreidingen gekocht voor mijn top 3 games :p

http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=45491
Eclipse - Shadow of the Rift

http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=45045
Eldritch Horror - Under the Pyramids

http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=44360
Merchants & Marauders - Seas of Glory

Wordt eind april verwacht, heb er zin in!

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2016 10:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik ben eigenlijk een dag te laat met posten, maar de KS van Santorini is live. Via BGG loopt er een groepsorder, met wat geluk kan je daar nog op inschrijven. Het scheelt iig een behoorlijke slok op de borrel - zonder die groepsorder had ik waarschijnlijk gewacht tot retail.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:59:
Ziet er wel leuk uit zo idd. Hoewel ik het wel vaak het gezelligste vind om in de woonkamer te spelen, zou ik in de toekomst ook best een spellen kamer zien zitten :). Met hoeveel mensen speel je het vaakste?
Als op vrijdag de spellengroep komt spelen we ook gewoon op de keukentafel, dat is inderdaad het gezelligste. 's Avonds of in het weekend speel ik vaak met mijn zoon en/of dochter en dat is dan meestal aan deze tafel - mijn vrouw zit dan beneden te werken en dan blijft het daar rustig :).

Ik gebruik deze tafel ook als ik spellen leer - mijn PC staat in dezelfde kamer en dan kan ik tegelijk een filmpje opzetten of snel iets opzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door HellPunk op 29-03-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
heiders schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:01:
De afgelopen paar weken heb ik pas voor het eerst de boardgame scene ontdekt, nadat ik al jaren spelletjes speel als monopoly, risk en catan.

Ik wil graag doordeweeks eens wat vaker een bordspel spelen met mijn vriendin en in de weekenden met een wat groter groepje. Patchwork is al aangeschaft als 2p spel, maar is voor ons misschien toch wel een beetje te simpel in zijn opzet. Ticket to Ride Europe hebben we nu ook, en het eerste potje met familie in het paasweekend beviel erg goed. Maar nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een mooi spel dat zowel met z'n 2en als met een wat grotere groep (4-6p) leuk te spelen is.

Het spelmechanisme is voor nu nog iets minder van belang, omdat we domweg met de meeste spelmechanismen nog geen ervaring hebben en dus nog niet echt weten wat we het leukst vinden.

Hebben jullie nog tips?
TTR is leuk, maar voor 2 man moet je al snel de Nordic Countries of Switzerland editie pakken. Anders wordt het veel te makkelijk.

CoB heb ik net zelf besteld en komt einde week binnen dus kan dan wel een kleine review schrijven. Op BGG vind je er heel erg veel over terug trouwens. Niet iedereen is even enthousiast, maar veel wel :). Zeker de gok waard voor € 35,- denk ik.

Verder ben ik ook wat titels aan het afgaan voor 2 spelers. Ik heb laatste het Youtube kanaal van Rahdo ontdekt; YouTube: rahdo Kijkt lekker weg vind ik en hij speelt vooral 2P games. Top!

Hij was ook erg enthousiast over Le Havre voor 2 spelers, maar de endgame komt wat teveel op hetzelfde neer. Vandaar dat wij eerst aan de slag gaan met Castles of Burgundy. Moet voor een 2P game goed uitpakken.

Dit is zijn collectie. Bizar wat hij allemaal heeft staan en al heeft geruild tegen andere games.

Afbeeldingslocatie: http://ludovox.fr/wp-content/uploads/image/Wraith75/Rahdo/collection(1).jpg
HellPunk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:54:
Ik ben eigenlijk een dag te laat met posten, maar de KS van Santorini is live. Via BGG loopt er een groepsorder, met wat geluk kan je daar nog op inschrijven. Het scheelt iig een behoorlijke slok op de borrel - zonder die groepsorder had ik waarschijnlijk gewacht tot retail.

[...]

Als op vrijdag de spellengroep komt spelen we ook gewoon op de keukentafel, dat is inderdaad het gezelligste. 's Avonds of in het weekend speel ik vaak met mijn zoon en/of dochter en dat is dan meestal aan deze tafel - mijn vrouw zit dan beneden te werken en dan blijft het daar rustig :).

Ik gebruik deze tafel ook als ik spellen leer - mijn PC staat in dezelfde kamer en dan kan ik tegelijk een filmpje opzetten of snel iets opzoeken.
Dan is het wel ideaal met zo'n kamer. Ik ga Santorini wel in de gaten houden, maar ben niet zo overtuigd dat ik hem wil gaan backen.
heuveltje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:28:
CoB heb ik laatst weer herondekt, met zijn 2en is leuk, en wij spelen hem in een uurtje ofzo.
das ook meteen mijn favoriete modus, met 4 vind ik hem niet leuk, te random en traag.

Als ik moest kiezen tussen le havre en CoB zou ik trouwens wel voor CoB gaan, die vind ik toch wat leuker.
Die gedachte had ik ook nu. Le Havre komt misschien nog wel; wel jammer dat hij nergens meer verkocht wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

StealthyPeanut schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Verder ben ik ook wat titels aan het afgaan voor 2 spelers. Ik heb laatste het Youtube kanaal van Rahdo ontdekt;

Dit is zijn collectie. Bizar wat hij allemaal heeft staan en al heeft geruild tegen andere games.

[afbeelding]
Das toch niet zijn hele collectie, wel ?
Ooit had die een grotere wand vol.

Rahdo is leuk inderdaad, en van die playtroughs leer ik veel sneller de regels dan via een droge uitleg ;)
Wel is hij iets te vredelievend voor mij. Ik houd wel van wat meer confrontatie/interactie in mijn spellen.

Oh en hij heeft maar 2 standen. of het is niks, of het is "an excellent excellent game" .
matige spellen lijken niet te bestaan :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zal eens een fotootje maken van mijn kast, niet zo indrukwekkend als hierboven, maar op zich geen slechte verzameling :D

En Rahdo is idd best leuk om naar te kijken, ben 't niet altijd met 'm eens, maar zeker voor wat de playthroughs om spellen te leren spelen is het wel erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
heuveltje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:50:
[...]

Das toch niet zijn hele collectie, wel ?
Ooit had die een grotere wand vol.

Rahdo is leuk inderdaad, en van die playtroughs leer ik veel sneller de regels dan via een droge uitleg ;)
Wel is hij iets te vredelievend voor mij. Ik houd wel van wat meer confrontatie/interactie in mijn spellen.

Oh en hij heeft maar 2 standen. of het is niks, of het is "an excellent excellent game" .
matige spellen lijken niet te bestaan :P
Was een wat oudere foto inderdaad, maar dit is zijn laatste update februari 2016;

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2lk8gzl.png

Ik ben het er niet altijd mee eens, maar ik vind zijn insteek wel fijn. Enthousiasme en passie maken best wat bij me los voor sommige spellen. Erg aanstekelijk.
En als ik samen met mijn vriendin speel dan kan ik me goed vinden in zijn gedachte omtrent: wel tegen elkaar spelen maar niet om elkaar "af te maken". Dat werkt bij ons ook het beste. En matige spellen ben ik nog niet tegengekomen inderdaad :D. Maar ik heb ook het idee dat hij alleen de spellen houd die hij goed vindt, dan dat hij daar nog een runthrough voor gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
On another note;
Twee weken geleden voor een prikkie de game Stone Age, of Het Stenen Tijdperk opgehaald. Best een oudje al, maar bij mij totaal onbekend tot een paar maanden geleden. Misschien bij jullie allang bekend of afgeschoten, maar dan sla je deze tekst maar over :D.

Een niet al te zware worker placement en voor n00bs de ideale game om ze kennis te laten maken met bordspellen. Op deze manier kan ik ze laten zien dat er meer is dan Monopoly, Risk of Catan. Gisteren in m'n eentje een spel gespeeld (doe ik best vaak bij nieuwe games, om zo de mechanismes, kaarten etc. te leren kennen) en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was. De setting is cool, componenten zijn van hoge kwaliteit (echte houten dobbelstenen en een dobbelcup), artwork is prima.

Afbeeldingslocatie: http://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2015/06/Stone_Age_04.jpg

In het begin zijn zelfs de opties best overweldigend... je kunt met jouw workers elke beurt opnieuw kiezen voor;
- Grondstoffen (hout, klei, goud, steen) verzamelen
- Jagen voor voedsel
- Hutten bouwen
- Beschavingskaarten uitbouwen
- Extra stamleden nemen
- Voedselinkomsten per beurt verhogen
- Gereedschappen ontwikkelen

Op deze manieren kan je punten halen en als de hutten (stapels van 4 x 7 kaarten) of beschavingskaarten (30 kaarten) op zijn stopt het spel. Uiteindelijk degene met de meeste punten wint. Het is een gebalanceerde game welke redelijk snel en makkelijk uit te leggen is, maar de keuzes en mogelijkheden bieden toch genoeg uitdaging. Deze gaat de volgende keer dan ook zeker op tafel komen! Max met 4 man, maar dat komt ook wel goed.

Daarnaast kon ik me niet inhouden en toch 2 spellen besteld;

Castles of Burgundy

Ticket to Ride: USA 1910

Ik kijk met name uit naar Castles of Burgundy. De review van Rahdo heeft me overtuigd en het mechanisme in deze game lijkt me erg tof. Daarbij met 2 of 3 personen leuk om te doen! Top. Ook zijn er mensen hier die hem graag spelen, dus dat helpt ook wel :).

TTR-USA 1910 is er om de replaywaarde van TTR-USA wat omhoog te krikken met mensen die net kennis maken met boardgames. Ook om van die kleine k*^@%!te kaartjes af te zijn die in de originele TTR-USA zit.

[ Voor 20% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-03-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vandaag weer een Kickstarter binnengekregen, Thunderbirds the co-operative board game.
Stiekem veel te veel voor betaald, maar wilde uiteraard de expansions erbij hebben, en als echte Thunderbirds freak moest ik 'm gewoon hebben.
Vanavond maar eens een potje doen (hij kan immers als single player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TERW_DAN schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:26:
Vandaag weer een Kickstarter binnengekregen, Thunderbirds the co-operative board game.
Stiekem veel te veel voor betaald, maar wilde uiteraard de expansions erbij hebben, en als echte Thunderbirds freak moest ik 'm gewoon hebben.
Vanavond maar eens een potje doen (hij kan immers als single player.
Iets voor de echte fan denk ik inderdaad. Ziet er best goed uit op de foto's :).

Spelen mensen hier ook weleens Pandemic met een uitbreiding? Ik vind best wat uitbreidingen;

- On the Brink (2009)
- In the Lab (2013) (Rahdo erg positief over)
- The Cure (2014)
- Contagion (2014) (tegen elkaar blijkbaar?)
- State of Emergency (2015)

Wie is bekend met welke uitbreidingen? En zijn ze stuk voor stuk te gebruiken met het basisspel?

Ik neig naar In The Lab -> deze komt op BGG ook erg goed naar voren. Maar Brink ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
- The Cure (2014)
Is geen uitbreiding. Is een volledig ander spel waarbij je wel samenwerkt

Ik dacht dat hier de ziektes moeten winnen en idd tegen elkaar. Maaar ik dacht ook geen uitbrieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

StealthyPeanut schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:56:
[...]

Iets voor de echte fan denk ik inderdaad. Ziet er best goed uit op de foto's :).

Spelen mensen hier ook weleens Pandemic met een uitbreiding? Ik vind best wat uitbreidingen;

- On the Brink (2009)
- In the Lab (2013) (Rahdo erg positief over)
- The Cure (2014)
- State of Emergency (2015)
Ik heb On the Brink (die je nodig hebt voor In the Lab geloof ik) en die maakt het spel behoorlijk wat moeilijker.

Pandemic the Cure is een standalone met vooral dobbelstenen, dobbelstenen en meer dobbelstenen, wat het een compleet ander spel maakt dan het bordspel (maar wel erg leuk is vind ik zelf).

De andere heb ik nog niet gespeeld, misschien dat ik die nog een keertje meeneem als ik ze op de beurs zie liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
EdwinB schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:23:

Legende 3 eindelijk gehaald! Weet eigenlijk niet of mensen mijn Andor avonturen graag in spoilertags zien?
spoiler: De Legende van Andor, Legende 3 & 4
Inmiddels legende 3 gehaald, maar niet door de "betoverde Gor" of "Varkur" te verslaan. Kregen een relatief simpele eindbaas (ben de naam even kwijt) op vak 60 nadat we net bij de "Boom der liederen" (vak 57) onze lotsbestemmingen hadden vervuld. Konden in de volgende beurt op volle kracht (krachtpunten gekocht bij de boom) doorstomen naar vak 60 en de eindbaas verslaan. Alsnog had dit geen dag langer moeten duren want dan was ons kasteel gevallen. Dus zeker geen flawless victory maar blij dat we eindelijk door konden.

(Legende 3 heeft in totaal 4 verschillende eindbazen en deze wil ik ook zeker nog een keer verslaan, maar voor nu even verder met het verhaal. Legende 3 heeft door de variabele opzet denk ik ook de meeste replay-value tot dusver)

Gelijk Legende 4 gestart, dit is op de achterkant van het bord en is weer meer een introductie legende. Deze legende leer je de vernieuwingen op dit speelbord en is ook relatief "makkelijk" te halen. 1ste run was gelijk succesvol.

Dit weekend hopelijk "de grande finale" spelen: Legende 5.
StealthyPeanut schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:50:
On another note;
Twee weken geleden voor een prikkie de game Stone Age, of Het Stenen Tijdperk opgehaald. Best een oudje al, maar bij mij totaal onbekend tot een paar maanden geleden. Misschien bij jullie allang bekend of afgeschoten, maar dan sla je deze tekst maar over :D.

Een niet al te zware worker placement en voor n00bs de ideale game om ze kennis te laten maken met bordspellen. Op deze manier kan ik ze laten zien dat er meer is dan Monopoly, Risk of Catan. Gisteren in m'n eentje een spel gespeeld (doe ik best vaak bij nieuwe games, om zo de mechanismes, kaarten etc. te leren kennen) en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was. De setting is cool, componenten zijn van hoge kwaliteit (echte houten dobbelstenen en een dobbelcup), artwork is prima.

[afbeelding]

In het begin zijn zelfs de opties best overweldigend... je kunt met jouw workers elke beurt opnieuw kiezen voor;
- Grondstoffen (hout, klei, goud, steen) verzamelen
- Jagen voor voedsel
- Hutten bouwen
- Beschavingskaarten uitbouwen
- Extra stamleden nemen
- Voedselinkomsten per beurt verhogen
- Gereedschappen ontwikkelen

Op deze manieren kan je punten halen en als de hutten (stapels van 4 x 7 kaarten) of beschavingskaarten (30 kaarten) op zijn stopt het spel. Uiteindelijk degene met de meeste punten wint. Het is een gebalanceerde game welke redelijk snel en makkelijk uit te leggen is, maar de keuzes en mogelijkheden bieden toch genoeg uitdaging. Deze gaat de volgende keer dan ook zeker op tafel komen! Max met 4 man, maar dat komt ook wel goed.

Daarnaast kon ik me niet inhouden en toch 2 spellen besteld;

Castles of Burgundy

Ticket to Ride: USA 1910

Ik kijk met name uit naar Castles of Burgundy. De review van Rahdo heeft me overtuigd en het mechanisme in deze game lijkt me erg tof. Daarbij met 2 of 3 personen leuk om te doen! Top. Ook zijn er mensen hier die hem graag spelen, dus dat helpt ook wel :).

TTR-USA 1910 is er om de replaywaarde van TTR-USA wat omhoog te krikken met mensen die net kennis maken met boardgames. Ook om van die kleine k*^@%!te kaartjes af te zijn die in de originele TTR-USA zit.
Stone Age leek me weinig bijzonder, maar na de tabletop aflevering gezien te hebben mijn mening toch wel bijgesteld. Het spel is denk eenvoudig te leren/spelen, maar door de overdaad aan mogelijkheden genoeg ruimte voor strategie. Is dus ook op mijn wishlist beland.

Castles of Burgundy hier veel voorbij zien komen en goede BGG rating dus ook maar eens gaan kijken. Ben nog niet overtuigd ben wel benieuwd als je deze gespeeld heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Stone Age vind ik zelf een hele leuke toegangelijke workerplacement. Niet heel complex, maar genoeg te doen dan een beetje tacktiek wel om de hoek komt kijken. Het lijkt simpel, maar er zit wel wat meer diepgang in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Bij deze ook nog even mijn bescheiden collectie, eigenlijk pas 3a4 maanden bezig met Tabletop Games:

Tabletop Games

Collectie
  • 7 Wonders: Duel
  • Carcassonne Big Box
  • Cat-opoly (geen commentaar, gekregen voor de kerst en niet aanwezig op de foto) :+
  • Forbidden Desert
  • De Kolonisten van Catan: Reiseditie
  • De Legenden van Andor
  • De Legenden van Andor: De Reis naar het Noorden
  • De Legenden van Andor: Het Sterrenschild (niet aanwezig op de foto, moet nog binnen komen)
  • Machiavelli
  • Munchkin
  • Mysterium
  • Pandemic
  • Qwixx
  • Saboteur
  • Saboteur: Het Duel
  • Sushi Go!
  • Ticket to Ride: Europe
  • Wizard
Wishlist (gesorteerd, meeste gewilde games bovenaan, tot "thinking about it" onderaan)
  • Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island, begrepen dat Portal deze zelf uit gaat geven en er een GOTY edition komt, helaas pas in september...
  • Stone Age
  • A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition), wil deze heel graag, heb denk weinig mensen in mijn omgeving die deze willen spelen. Ervaringen?
  • Betrayal at House on the Hill
  • Patchwork
  • Small World, beetje hetzelfde als GOT qua spel en het feit dat mensen in mijn omgeving dit minder snel willen spelen denk
  • The Castles of Burgundy
  • Dead of Winter: A Crossroads Game
  • Dixit
  • Formula D
  • Hanabi
  • Lords of Waterdeep
  • Takenoko
Zijn er nog mensen die willen schieten op mijn Wishlist of ervaringen willen delen? Graag!

[ Voor 65% gewijzigd door Mvdbeld op 30-03-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

mmmm mijn camera borked blijkbaar een beetje bij kunstlicht kwa kleuren :(
Net de kast vervangen van 30cm breed naar 80cm breed. voorlopig past het weer :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/s960x960/12901525_546115365545210_785427670738235468_o.jpg
En ik heb net "big book of madness" besteld :)

En dan staan de 2 grootste spellen (kwa $$ dan) er niet eens op.
Dominion (met stuk of 7 uitbreidingen) en Netrunner (compleet)

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 30-03-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mvdbeld schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:49:

[/list]
Wishlist (gesorteerd, meeste gewilde games bovenaan, tot "thinking about it" onderaan)
  • Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island, begrepen dat Portal deze zelf uit gaat geven en er een GOTY edition komt, helaas pas in september...
  • Stone Age
  • A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition), wil deze heel graag, heb denk weinig mensen in mijn omgeving die deze willen spelen. Ervaringen?
  • Betrayal at House on the Hill
  • Patchwork
  • Small World, beetje hetzelfde als GOT qua spel en het feit dat mensen in mijn omgeving dit minder snel willen spelen denk
  • The Castles of Burgundy
  • Dead of Winter: A Crossroads Game
  • Dixit
  • Formula D
  • Hanabi
  • Lords of Waterdeep
  • Takenoko
Zijn er nog mensen die willen schieten op mijn Wishlist of ervaringen willen delen? Graag!
Heb je Lords of Waterdeep gespeeld ?
Hij leek mij heel leuk toen ik de componenten zag, en het idee hoorde.
Maar zelden zo'n themaloos en spelloos spel gezien, En mijn medespelers waren het daar mee eens :)

Het speelt als stone-age light. en die vind ik al aan de te simpele kant :)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 30-03-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
heuveltje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:56:
[...]

Maar zelden zo'n themaloos en spelloos spel gezien, En mijn medespelers waren het daar mee eens :)

Ah duidelijk, misschien maar schrappen dus en gewoon voor Stone Age gaan.

Pandemic Petri

Is er wellicht iemand die interesse heeft in "petri-schaaltjes" voor Pandemic? Heb 1 setje van 5 stuks over en wil deze gratis op de bus doen bij interesse. Idee komt van Tabletop, was eigenlijk teleur gesteld dat ze niet in de doos van Pandemic zaten... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

heuveltje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:56:
[...]

Grappig, dat had ik dus precies andersom. Stone Age vond ik wel grappig, maar niet iets dat ik nog een keer zou willen spelen. Lords of Waterdeep is voor mij een topper. Iedereen met wie ik speel vindt het leuk. Ik heb de uitbreiding ook, maar die heb ik nog niet eens gebruikt. Het zou leuker zijn met DnDeeples, maar daarvoor speel ik het te weinig.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Om niet achter te blijven met de spelletjeskasten posten, hier de mijne

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oimltHmuOrDZ2H2QVYfiDfuN/full.jpg
Er komt nog een setje lades in, waar alle kleine spelletjes in komen (die zitten nu in die gele bakjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mvdbeld schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:20:
[...]

Ah duidelijk, misschien maar schrappen dus en gewoon voor Stone Age gaan.

[afbeelding]

Is er wellicht iemand die interesse heeft in "petri-schaaltjes" voor Pandemic? Heb 1 setje van 5 stuks over en wil deze gratis op de bus doen bij interesse. Idee komt van Tabletop, was eigenlijk teleur gesteld dat ze niet in de doos van Pandemic zaten... :9
Wil ik wel. Maakt mijn Pandemic, the cure bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mvdbeld schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:20:
[...]

Goed idee :). Interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bij Pandemic on the Brink krijg je ze er (gelukkig) wel bij, maar vond het ook jammer dat dat bij de gewone niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Wij hebben voor Pandemic (en ondertussen ook voor Pandemic Legacy) van die "kralen-doosjes van ebay" gebruikt waar alles in zit. Ik geloof dat de 15cm versie precies past. Die klap je open, zet je naast het bord en je hebt alles binnen handbereik. Maakt het spel ook nog eens een stukje sneller om op te zetten.

Verder zie ik nu een aantal keer Stone Age voorbij komen. Dat was ook ons eerste bordspel waarmee we echt aan het bordspellen zijn geslagen. Kennis mee gemaakt op een bordspellenavond bij de Dobbelsteen in Tilburg. Ik heb hem terplekke (om 0:30 op een zaterdagavond) nog aangeschaft en hebben er veel plezier mee gehad.
Omdat we meestal met z'n 5-en zijn heb ik er op een bepaald moment de uitbreiding bij gehaald. Die viel wel erg tegen en heeft het spel op een aantal momenten wat verziekt. Op één of andere manier is de elegante verdeling van workers en resources met de uitbreiding weg. Het mechanisme van resources ruilen haalt het belang van verschillende resources weg, en zorgt er ook voor dat je minder makkelijk iemand kan blokkeren, wat juist een hele goede mechanic is.

Ik zou mensen dan ook adviseren die er niet bij te nemen... Het basisspel werkt gewoon beter zonder de talisman uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ViNcE schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:35:
[...]

Grappig, dat had ik dus precies andersom. Stone Age vond ik wel grappig, maar niet iets dat ik nog een keer zou willen spelen. Lords of Waterdeep is voor mij een topper. Iedereen met wie ik speel vindt het leuk. Ik heb de uitbreiding ook, maar die heb ik nog niet eens gebruikt. Het zou leuker zijn met DnDeeples, maar daarvoor speel ik het te weinig.
Tbh Stone Age is ook iets wat ik niet echt geweldig vind, maar het is een goede introductie voor nieuwe leden die nog niet zo bekend zijn met workerplacement. Dus af en toe komt hij uit de kast. Ik vind hem leuk genoeg om dan maar mee te doen, maar meestal probeer ik er onderuit te komen :P.

LoD daarintegen. viel echt bij niemand goed. Ik kan me voorstellen dat die meeples wat toevoegen.
Nu heb je echt het gevoel van : ik moet 4 zwarte blokjes halen, en die kan ik op de zwarteblokjes plaats ophalen. Misschien dat het met meeples iets meer voelt alsof je soldaten scoort.

Maar het thema bleef er voor ons compleet opgeplakt, hebben jullie daar geen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mvdbeld schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:14:
[...]

Stone Age leek me weinig bijzonder, maar na de tabletop aflevering gezien te hebben mijn mening toch wel bijgesteld. Het spel is denk eenvoudig te leren/spelen, maar door de overdaad aan mogelijkheden genoeg ruimte voor strategie. Is dus ook op mijn wishlist beland.

Castles of Burgundy hier veel voorbij zien komen en goede BGG rating dus ook maar eens gaan kijken. Ben nog niet overtuigd ben wel benieuwd als je deze gespeeld heb...
SA lijkt erg simpel inderdaad. Om het te begrijpen is het ook niet complex, maar het zit hem juist in de mogelijkheden per beurt. Er zit echt meer diepte in dan dat je in eerste instantie zal verwachten.

Ik zal CoB binnenkort uitvoerig proberen en kort reviewen :).
Mvdbeld schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:49:
Bij deze ook nog even mijn bescheiden collectie, eigenlijk pas 3a4 maanden bezig met Tabletop Games:

[afbeelding]

Mooie collectie in een korte tijd :). Weinig aan te merken op jouw wishlist eigenlijk. Dead of Winter is supervet, maar dit moet je wel met de juiste groep enthousiaste mensen spelen. Dit is zeker niet een spel voor iedereen, dus wellicht is het leuk om de Tabletop aflevering te kijken met wat leden uit jouw spellengroep, voordat je € 60,- uittrekt om een spel aan te schaffen :).

Stone Age kan ik van harte aanbevelen :). Leuke instap work placement met een geweldig thema. Zwaarder en uitdagender dan Ticket to Ride bijvoorbeeld. maar niet zo zwaar als de heavy worker placement games. Precies goed voor mensen die casual gamen :).

Jouw TTR-Anni versie is wel gaaf :). Staat op mijn lijstje, maar heeft geen prioriteit O-) .
TERW_DAN schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:47:

[afbeelding]
Er komt nog een setje lades in, waar alle kleine spelletjes in komen (die zitten nu in die gele bakjes).
Ook een gave collectie zo! Mooi om al die kasten vol te zien met games O+ . Blijft toch een speciaal gezicht elke keer.
ViNcE schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:35:
[...]

Lords of Waterdeep ga ik wel bekijken n.a.v. Rahdo zijn top10, maar ik weet niet wat ik ervan moet verwachten eigenlijk. Het kwam over als een spel in een compleet andere moderne fantasy wereld.
SndBastard schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:39:
Wij hebben voor Pandemic (en ondertussen ook voor Pandemic Legacy) van die "kralen-doosjes van ebay" gebruikt waar alles in zit. Ik geloof dat de 15cm versie precies past. Die klap je open, zet je naast het bord en je hebt alles binnen handbereik. Maakt het spel ook nog eens een stukje sneller om op te zetten.

Verder zie ik nu een aantal keer Stone Age voorbij komen. Dat was ook ons eerste bordspel waarmee we echt aan het bordspellen zijn geslagen. Kennis mee gemaakt op een bordspellenavond bij de Dobbelsteen in Tilburg. Ik heb hem terplekke (om 0:30 op een zaterdagavond) nog aangeschaft en hebben er veel plezier mee gehad.
Omdat we meestal met z'n 5-en zijn heb ik er op een bepaald moment de uitbreiding bij gehaald. Die viel wel erg tegen en heeft het spel op een aantal momenten wat verziekt. Op één of andere manier is de elegante verdeling van workers en resources met de uitbreiding weg. Het mechanisme van resources ruilen haalt het belang van verschillende resources weg, en zorgt er ook voor dat je minder makkelijk iemand kan blokkeren, wat juist een hele goede mechanic is.

Ik zou mensen dan ook adviseren die er niet bij te nemen... Het basisspel werkt gewoon beter zonder de talisman uitbreiding.
Goed om te weten :). Stond niet op mijn lijstje, maar zal er dan ook niet opkomen :z .

[ Voor 41% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-03-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

heuveltje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:41:
[...]
Maar het thema bleef er voor ons compleet opgeplakt, hebben jullie daar geen last van ?
Dat vind ik juist helemaal niet. Hoewel het een Euro blijft, vind ik dat de quests erg slim zijn verzonnen. Dat heb ik ook bij Roll for the Galaxy. Het verhaaltje erbij is natuurlijk helemaal niet relevant, maar het past zo goed bij de kaarten/tegels. (maw. het verklaart waarom je juist die rewards krijgt). Dat miste ik juist compleet bij Stone Age. Ik ben wel jaloers op al die mooie kasten, ik vind het jammer dat het bij mij allemaal een beetje is weg gestopt.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/baOOYQPfN7tHaIfh1fQb9yew/full.jpg?nohitcount=1
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eyys7l5MplmFeI9g3WcIxVLx/full.jpg?nohitcount=1

Gisteren trouwens weer met de Arnhemse Spellen Vereniging gespeeld ;)
Was super gezellig: Chronicle, Dragon Punch, Seventh Hero en Codenames gespeeld. En zaterdag weer een spellenavond voor mijn verjaardag. Joy!

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:47:

[afbeelding]
TTR much ? :P

Nette collectie, ik probeer alleen voor de dag te krijgen waar ik die "staf" boven de kast van ken.
Soul calliber ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 06:54
Naar aanleiding van de vele reacties heb ik zojuist Keyflower en CoB besteld. Ben benieuwd!

Met het youtube kanaal van Rahdo was ik inderdaad al bekend, via hem kwam ik ook op het kickstart project van Butterfly Garden die ik direct heb gebacked. Lijkt me mooi spelletje.

Met kerst heb ik met nog 3 andere beginnende gamers Legends of Andor gespeeld, dat heeft uiteindelijk een beetje mijn bordspel interesse gewekt. Naar aanleiding wat ik hier lees, vind ik het toch wel opvallend dat wij als beginnende gamers na scenario 2 één keer te hebben gefaald, de scenario's daarna toch allemaal direct hebben gehaald. Het was wel elke keer op het nippertje (1 monster meer verslaan, en we waren aan het eind van het legendespoor geweest), maar toch ging het vrij simpel. Bij elke beurt goed overleggen en de opties afwegen. Maar op een gegeven moment hadden we door dat alle monsters zo goed als in 1x verslagen kunnen worden als je met 2 of 3 spelers tegelijkertijd aanvalt. We hadden vast geluk met het spawnen van de verschillende monsters etc, maar uiteindelijk hadden we het spel met 2 avonden dus eigenlijk "uitgespeeld" 8)7.
Evengoed wel heel veel lol gehad tijdens het spelen van dit spel, maar de replayability van het spel vind ik toch wel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De TTR verzameling groeit aardig, maar bijna iedereen vindt 't ook een leuke game om te spelen.
Nette collectie, ik probeer alleen voor de dag te krijgen waar ik die "staf" boven de kast van ken.
Soul calliber ?
Lineage
Ooit eens gemaakt voor een cosplay outfit, maar nooit veel verder gekomen dan die staf.
Pagina: 1 ... 17 ... 159 Laatste