Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39
Dankzij dit forum heb ik Puerto Rico ontdekt. Erg leuk spel en na wat rondneuzen op internet kwam ik er achter dat er 2 uitbreidingen voor uitgebracht zijn; Expansion I - New buildings en Expansion II - The Nobles

Ik heb een Nederlandse vertaling van de spelregels gevonden (gemaakt door Herman Bellekens). Naar aanleiding hiervan ben ik begonnen met het maken van de tegels in het Nederlands:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79553151/kleine_tegels.JPG

Ik ben nog niet helemaal klaar maar opmerkingen en tips zijn welkom. Als het af is zal ik het resultaat beschikbaar maken (inclusief photoshop bestand).

PS: Voor Nobles zijn 20 rode kolonisten blokjes nodig met een afmeting van diameter 10mm hoogte 4mm, die zijn oa hier te bestellen: NL-shop , DE-shop

PS2: Er is ook iemand die het artwork van het kaartspel op de bordspel tegels heeft gemaakt (wel in het engels): link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37
Gisteravond voor het eerst Dark Moon gespeeld. Had deze al een tijdje op mijn wishlist om te spelen, maar kwam er telkens niet van.
Het is een nieuwere versie van BSG Express geschikt voor 3 tot en met 7 spelers.
Het is een hidden traitor game in space. Je bent zogenaamd een onderdeel van een deep space mining expeditie op Titan, een Dark Moon van Saturnus. Op een gegeven moment wordt een of meerdere van de crew geïnfecteerd met een onbekend virus. Diegene die geïnfecteerd is probeert het ruimte station waarin je zit te saboteren.
Aan het begin van het spel worden er kaarten verdeeld onder de spelers en niemand weet welke kaart de anderen krijgen, Uninfected of Infected. Het Uninfected team moet tot het einde van het spel overleven terwijl het Infected team moet proberen het ruimte station te saboteren.

Tijdens je beurten kan je acties doen om het ruimteschip te repareren en moet je taken uitvoeren. Dit gebeurt door het rollen van dobbelstenen achter een scherm zodat niemand ziet wat je gooit maar waarbij je zelf kan kiezen welke dobbelstenen je bijdraagt om zo bepaalde taken op te lossen. Probleem is echter dat je soms alleen negatief gooit waardoor je de verdenking weer op je laadt zodat men misschien denkt dat je Infected bent. De dobbelstenen zijn verdeeld in min en plus varianten en je moet positieve dobbels bijdragen wil je succes hebben. De infected spelers proberen juist negatief bij te dragen, echter niet te opvallend, want dat kan ervoor zorgen dat je door de andere spelers in quarantaine wordt geplaatst.

We hebben het gister met 3 spelers gespeeld en als je eenmaal onderweg bent speelt het zeer vlot weg. Ik wil het wel graag een keer met meer spelers spelen om te kijken hoe dat is, dat lijkt me nog interessanter.
Al met al een aanrader wat mij betreft.

Hierna nog een aantal potten Dominion gespeeld met alle uitbreidingen, blijft altijd leuk om goede combinaties te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik heb Dark Moon met zes spelers gedaan en dat was echt heel leuk. Wat ik zo leuk vind is dat er momenten zijn dat je heel slecht gooit en je verplicht bent om een negatieve dobbelsteen in te zetten. Hier door heeft de traitor het net iets makkelijker om zich te verbergen. En je voelt je zo lullig als je net op het kritieke moment een negatieve dobbelsteen in de pot doet. Heel slim gedaan.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:36
Medjai schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:39:
Dankzij dit forum heb ik Puerto Rico ontdekt. Erg leuk spel en na wat rondneuzen op internet kwam ik er achter dat er 2 uitbreidingen voor uitgebracht zijn; Expansion I - New buildings en Expansion II - The Nobles

Ik heb een Nederlandse vertaling van de spelregels gevonden (gemaakt door Herman Bellekens). Naar aanleiding hiervan ben ik begonnen met het maken van de tegels in het Nederlands:
Ziet er mooi uit, Puerto Rico is een van die klassiekers die populair blijven. Ik zou het wel 'ns willen spelen, voor mijn spellengroep past het helaas minder.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portie
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
ViNcE schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:57:
[...]

Misschien komt deze in oktober nog in Essen. Deze was volgens mij van Taiwan Boardgame Design. Ik heb daar de Engelse handleiding nog voor gecontroleerd. Grappig dat deze nu op kickstarter is.

Ik twijfel nog over Evolution Climate. Het eerste spel dat ik mogelijk ga backen. Joking Hazard lijkt me ook wel grappig, maar ik weet gewoon dat ik dat één keer ga spelen en dan nooit meer (zoals Exploding Kittens).
Joking hazard heeft achterlijk hoge verzendkosten. Was anders wel het proberen waard geweest maar voor deze prijs heb je gewoon een groot spel.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:42
Gisteren patchwork en fantasy warriors geleverd gekregen. 10€ elk. Dit weekend patchwork eens met de vriendin spelen, heb er al veel goeds van gehoord :-)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 09:32
MADG0BLIN schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:07:
Gisteravond voor het eerst Dark Moon gespeeld. Had deze al een tijdje op mijn wishlist om te spelen, maar kwam er telkens niet van.
Het is een nieuwere versie van BSG Express geschikt voor 3 tot en met 7 spelers.
Het is een hidden traitor game in space. Je bent zogenaamd een onderdeel van een deep space mining expeditie op Titan, een Dark Moon van Saturnus. Op een gegeven moment wordt een of meerdere van de crew geïnfecteerd met een onbekend virus. Diegene die geïnfecteerd is probeert het ruimte station waarin je zit te saboteren.
Aan het begin van het spel worden er kaarten verdeeld onder de spelers en niemand weet welke kaart de anderen krijgen, Uninfected of Infected. Het Uninfected team moet tot het einde van het spel overleven terwijl het Infected team moet proberen het ruimte station te saboteren.

Tijdens je beurten kan je acties doen om het ruimteschip te repareren en moet je taken uitvoeren. Dit gebeurt door het rollen van dobbelstenen achter een scherm zodat niemand ziet wat je gooit maar waarbij je zelf kan kiezen welke dobbelstenen je bijdraagt om zo bepaalde taken op te lossen. Probleem is echter dat je soms alleen negatief gooit waardoor je de verdenking weer op je laadt zodat men misschien denkt dat je Infected bent. De dobbelstenen zijn verdeeld in min en plus varianten en je moet positieve dobbels bijdragen wil je succes hebben. De infected spelers proberen juist negatief bij te dragen, echter niet te opvallend, want dat kan ervoor zorgen dat je door de andere spelers in quarantaine wordt geplaatst.

We hebben het gister met 3 spelers gespeeld en als je eenmaal onderweg bent speelt het zeer vlot weg. Ik wil het wel graag een keer met meer spelers spelen om te kijken hoe dat is, dat lijkt me nog interessanter.
Al met al een aanrader wat mij betreft.

Hierna nog een aantal potten Dominion gespeeld met alle uitbreidingen, blijft altijd leuk om goede combinaties te vinden.
Klinkt als een leuke mix tussen Resistance en een dobbelgame :). Ben hier wel erg benieuwd naar! Zeker iets voor op de MEET in april denk ik!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:04
Lointje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:42:
Gisteren patchwork en fantasy warriors geleverd gekregen. 10€ elk. Dit weekend patchwork eens met de vriendin spelen, heb er al veel goeds van gehoord :-)
Patchwork is leuk! :) Menig potje van gespeeld met mijn vriendin. Vooral vaak verloren, maar can't have it all eh?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• HellPunk
Patchwork is leuk, eenvoudig uit te leggen met toch wat denkwerk erin. Moet thuis ook dringend nog 'ns gespeeld worden.

Gisteravond bezig geweest met het uitpakken van Mob Town, een Kickstarter die met heel wat problemen te kampen gehad heeft. Uiteindelijk heb ik extra verzendkosten overgemaakt om mijn exemplaar alsnog thuis te krijgen. Alles samen heb ik er dus relatief veel voor betaald, maar er zat genoeg in het pakket om de pil te vergulden :) : het basisspel, een co-op-versie, de uitbreiding met allerlei extra kaarten en nog een bonuspack.

Het spelbord wordt variabel opgebouwd en bestaat uit een aantal gebouwen. Die probeer je met jouw maffiaclan over te nemen door het juiste smeergeld (afhankelijk van het gebouw) te betalen. Als een gebouw al in handen is van iemand anders of het grenst niet aan een gebouw dat je al hebt, dan betaal je extra.

Het leuke is dat je het spel stap voor stap wat complexer kan maken met hidden goals, landmarks (gebouwen met speciale abilities) en events. Ik kijk er iig naar uit om dit morgen met de groep te spelen!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 21:58

Zeror

Ik Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen voor welke uitbreidingen van Catan de "De Kolonisten van Catan: Aanpassingsset" geschikt is? Kan het niet zozeer vinden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zeror schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:38:
Kan iemand mij vertellen voor welke uitbreidingen van Catan de "De Kolonisten van Catan: Aanpassingsset" geschikt is? Kan het niet zozeer vinden.
OA voor steden en ridders. maar ik denk voor alles.
Alleen lijkt me dat je eerder moet afvragen : voor welke uitbreiding heb ik iets nodig. Dan andersom

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 26-02-2016 11:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nou het zit zo. Ik heb wel de basisspel van Catan + Steden en Ridders. Het is alleen de oude editie. Ik begin het alleen beetje beu te worden om al die tiles weg te leggen. Nu heeft Steden en Ridders wel zo'n kader wat je eromheen kan leggen, maar ik wil eigenlijk van die zeetegels af nu ik heb gezien dat in de nieuwe editie het speelbord kleiner is. En als ik dat dan kan doen zo'n aanpassingsset te kopen, vind ik dat wel de moeite waard.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Komend weekend eens beginnen aan Assault on Doomrock met de uitbreiding, heb 'm al een tijdje liggen, maar nog steeds niet van gekomen om 'm te spelen.

Afgelopen week een Ikea Kallax kast in elkaar gezet voor m'n spelletjes, had eerst eentje van 4x4 vakjes, maar die zat te vol, dus nu eentje een maatje groter gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

TERW_DAN schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:24:
Komend weekend eens beginnen aan Assault on Doomrock met de uitbreiding, heb 'm al een tijdje liggen, maar nog steeds niet van gekomen om 'm te spelen.
Ben benieuwd. Ik had hem ook gebackt, maar heb hem later geannuleerd. Ik was bang dat het toch weer zo'n spel werd dat maar één keer gespeeld werd. En een vriend van me heeft Gloomhaven gebackt, dus ik vond het wel even goed. Ik heb dit jaar nog steeds niks gekocht en ik twijfel alleen over Evolution. Het gaat best goed met de voornemens ;)
Vanavond weer een spellenavond, maar ik weet niet nog niet wat we gaan spelen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ViNcE schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:28:
[...]

Ben benieuwd. Ik had hem ook gebackt, maar heb hem later geannuleerd. Ik was bang dat het toch weer zo'n spel werd dat maar één keer gespeeld werd. En een vriend van me heeft Gloomhaven gebackt, dus ik vond het wel even goed. Ik heb dit jaar nog steeds niks gekocht en ik twijfel alleen over Evolution. Het gaat best goed met de voornemens ;)
Assault on Doomrock heb ik al wel een paar keer gespeeld, is erg leuk, maar kost wel veel tijd. De uitbreiding wilde ik er sowieso wel bijhebben, maar door de hoeveelheid tijd die erin gaat zitten, en de hoeveelheid games die we sowieso hebben liggen, issie al een tijdje niet op tafel gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

arie_papa

Running on Ubuntu

Binnenkort verplicht een potje Warhammer Age of Sigmar spelen. Ben eens benieuwd hoe ik dat ga vinden, want ik heb nog nooit Warhammer zelf gespeeld. Als ik de spelregels lees, dan zie ik buiten je tegenstander zoveel mogelijk in puin stampen niet echt een doel in het spel.

Wat dat betreft speel ik toch liever een potje Blood Bowl, maar het zal me benieuwen :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 10:02
Age of Sigmar moet je niet als "Death match" spelen. Er zijn veel scenario's (in de boeken) en die geven je een doel (en dat maakt het spel dus ook een stuk leuker).

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
ViNcE schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:28:
[...]

In tegenstelling tot bij mij dan... Kijk ik zaterdagmorgen op BGG, zie ik dat World Monuments op Kickstarter staat. Ik vond het zelf wat duur, maar mijn zus heeft iets meer besteedbaar inkomen en die vond dat ik maar moest backen 8)7 - dat is dan Kickstarter nummer 5 van dit jaar... Ondertussen heb ik wel een Early Bird te pakken gekregen :*)

Echt als een trein loopt de campagne overigens niet: het bedrag hangt al sinds dit weekend rond de 65000 en er zijn nog steeds veel EB-spots open. Best te begrijpen als het minimumbedrag 55 euro is en het stukje 'exclusive' eigenlijk niet zo gek veel inhoudt. Waarschijnlijk gokken veel mensen erop dat ze deze uitgave in Essen voor minder op de kop kunnen tikken.

Mijn voornemen om minstens tien spellen van de huidige collectie in de verkoop te doen staat wel nog overeind, ik moet er alleen nog 'ns werk van maken :z

[ Voor 15% gewijzigd door HellPunk op 29-02-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:11:
[...]

In tegenstelling tot bij mij dan... Kijk ik zaterdagmorgen op BGG, zie ik dat World Monuments op Kickstarter staat. Ik vond het zelf wat duur, maar mijn zus heeft iets meer besteedbaar inkomen en die vond dat ik maar moest backen 8)7 - dat is dan Kickstarter nummer 5 van dit jaar... Ondertussen heb ik wel een Early Bird te pakken gekregen :*)

Mijn voornemen om minstens tien spellen van de huidige collectie in de verkoop te doen staat wel nog overeind, ik moet er alleen nog 'ns werk van maken :z
Mocht je nog spellen in de aanbieding gaan hebben; Ik houd me van harte aanbevolen :D. Ik wil mijn collectie juist groter maken :X . Erg verslavend ook...

Eindelijk trouwens een goede spellenwinkel in Breda gevonden. Ik blijf het toch fijn vinden om even een winkel in te lopen en rond te neuzen, ideeën op te doen en de spellen zelf vast te houden. De familie van mijn vriendin woont in Breda, dus we komen er wekelijks wel en dan is Tilburg toch weer een stukje verder uit de route. Hoewel ik ook wel bij De Dobbelsteen langs wil gaan binnenkort.

Verder had deze winkel in Breda van mijn 15-wishlist-games elke game staan :). Ze hadden alleen niet Axis&Allies 1940 2nd edition helaas... alleen de 1942 2nd edition. Maar verder gewoon alles en nog veeel meer. Ik heb alles goed kunnen bekijken op m'n gemak en alles op me in laten werken. Deze week terug om Formula D te halen en misschien nog iets extra :P . Het was nu al erg moeilijk om zonder iets weg te gaan, maar dat wordt alleen maar moeilijker de volgende keer!

Kleine impressie;
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/mhzzwg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren sinds lange tijd weer eens een potje Assault on Doomrock gespeeld. Ging aardig wat tijd inzitten en we moesten zeker in 't begin nog net wat teveel naar de regels teruggrijpen (vooral omdat niet alles helemaal duidelijk is), maar wel gaaf om weer een keertje te doen.

Moet zeggen dat de uitbreiding de kaarten wel wat duidelijker maakt dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:43:
[...]

Mocht je nog spellen in de aanbieding gaan hebben; Ik houd me van harte aanbevolen :D. Ik wil mijn collectie juist groter maken :X . Erg verslavend ook...
Waarschijnlijk maak ik er volgende week werk van. Dit weekend wordt de laatste hand gelegd aan de speelkamer (volgt ook nog wel een foto van), dus ik kan vanaf dan weer aan de spellenkast om alles te inventariseren.
Eindelijk trouwens een goede spellenwinkel in Breda gevonden. Kleine impressie;
[afbeelding]
Ooh, ik zie daar rechtsboven Gravwell staan! Ooit een PnP van gemaakt, ik vond het zelf erg leuk, alle anderen helaas niet :). Verder ook wel een mooi assortiment, doet me denken aan Oberonn in Hasselt.

Het spel van onze spellenavond was trouwens Cacao, voor het eerst met vier. Iedereen vond het wel leuk, uitleg + spel was na minder dan een uur klaar, inclusief maken van twee gin-tonics :+ .

Daarna een potje Ninja Camp gespeeld. Dat duurde vreemd genoeg even lang als het potje Cacao terwijl het een filler zou moeten zijn. Iedereen ging plots in AP-modus en dan beleef je er natuurlijk weinig lol aan, hoe ludiek het spel verder ook opgevat is. Beetje anti-climax dus :| , misschien lag het aan de gin-tonic :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Afgelopen weekend ook weer een hoop gespeeld. Vrijdag begonnen met Food Chain Magnate. Een spel van het Nederlandse splotter games. Je speelt hierin de eigenaar van een voedsel keten die je steeds groter moet maken door personeel te trainen en de juiste marketing te kiezen. Erg leuk, hoop opties, maar de basisregels zijn niet al te complex.

Hierna verder gegaan en voor het eerst roll for the galaxy gespeeld. Erg leuk, maar mede door het zeer late tijdstip wel ik deze nog wel eens overdag proberen als ik mijn hoofd erbij heb.

Voor mijn verjaardag de eerste twee uitbreidingen van ticket to ride gekregen. Al drie van de vier Maps geprobeerd, maar erg leuke aanvullingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

heren en dames, mijn vraag behoeft denk ik geen eigen topic. Wellicht dat jullie er ervaring mee hebben. Zakelijk hebben wij een spel bedacht en ontworpen. Nu willen we het laten maken. Het is een bordspel met boekje en een doosje met kaarten.
Iemand enig idee waar je zoiets zou kunnen laten maken, op kleine schaal? Budget doet er heel even niet toe.
https://www.thegamecrafter.com/ ken ik al, maar dat is Amerikaans en dan betaal je je scheel aan verzendkosten en inklarings-/douanekosten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier zaterdag met vriendinlief haar eerste potje Brass gespeeld. Voor mij was het mijn derde potje. Het is een behoorlijk diep en complex spel, maar speelt ontzettend soepel en eenvoudig als je bezig bent. Vriendin vond hem ook leuk, dus binnenkort hopelijk eens met meer mensen spelen. Erg blij dat bij mijn versie de two-player map op de achterkant van het bord staat, want alledrie de potjes tot dusver waren met twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:48:
Hier zaterdag met vriendinlief haar eerste potje Brass gespeeld. Voor mij was het mijn derde potje. Het is een behoorlijk diep en complex spel, maar speelt ontzettend soepel en eenvoudig als je bezig bent. Vriendin vond hem ook leuk, dus binnenkort hopelijk eens met meer mensen spelen. Erg blij dat bij mijn versie de two-player map op de achterkant van het bord staat, want alledrie de potjes tot dusver waren met twee :)
Totaal onbekend bij mij, maar na kort wat gekeken te hebbennstaat deze game ook op mijn wishlist :). Hij wordt wel steeds langer zo! :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

St@m schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:28:
heren en dames, mijn vraag behoeft denk ik geen eigen topic. Wellicht dat jullie er ervaring mee hebben. Zakelijk hebben wij een spel bedacht en ontworpen. Nu willen we het laten maken. Het is een bordspel met boekje en een doosje met kaarten.
Iemand enig idee waar je zoiets zou kunnen laten maken, op kleine schaal? Budget doet er heel even niet toe.
https://www.thegamecrafter.com/ ken ik al, maar dat is Amerikaans en dan betaal je je scheel aan verzendkosten en inklarings-/douanekosten.
Je zou het kunnen proberen bij 999 games. Weet dat je ideeen in kunt zenden die ze dan wel of niet ook uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

Vae Victis schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 06:25:
[...]

Je zou het kunnen proberen bij 999 games. Weet dat je ideeen in kunt zenden die ze dan wel of niet ook uitbrengen.
Dank je wel, maar het is niet de bedoeling dat het groot uitgebracht gaat worden, en we willen het graag in eigen beheer houden. De plaatselijke drukker is nog duurder dan het laten maken in Amerika + verzendkosten + douanekosten.. dus dat schiet ook niet op :(

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
St@m schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:38:
[...]

Dank je wel, maar het is niet de bedoeling dat het groot uitgebracht gaat worden, en we willen het graag in eigen beheer houden. De plaatselijke drukker is nog duurder dan het laten maken in Amerika + verzendkosten + douanekosten.. dus dat schiet ook niet op :(
Je zou hier nog eens kunnen kijken:
http://www.nsfgames.com/nl/vraag-een-offerte-aan/ en http://identitygames.nl/bedrijfsspellen/home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
St@m schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:28:
Je zou via BGG contact kunnen opnemen met Cwali of Duikertje. Die eerste heeft al een groot aantal bordspellen op de markt gebracht en moet wel een idee hebben. Duikertje heeft net een KS voor zijn eigen spel Scuba beëindigd en zou dit mogelijk bij een Nederlandse firma laten produceren. Ik vind niet meteen terug welke, maar dat weet hij je dan wel te vertellen.
StealthyPeanut schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:25:
[...]
Totaal onbekend bij mij, maar na kort wat gekeken te hebbennstaat deze game ook op mijn wishlist :). Hij wordt wel steeds langer zo! :F
Welcome to my world :Y) . Na Essen vorig jaar was de lijst teruggebracht tot een stuk of zeven titels, maar ondertussen staat de teller weer op 14... Ooit moet het toch stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:13:
Welcome to my world :Y) . Na Essen vorig jaar was de lijst teruggebracht tot een stuk of zeven titels, maar ondertussen staat de teller weer op 14... Ooit moet het toch stoppen :)
Toch ook wel gaaf om een keer in Essen te gaan kijken :D.

Hoe doen jullie het trouwens met kopen van nieuwe spellen? Wij zijn met een mannetje of 6 tot 8 die weleens meedoen, maar ik merk dat ik vooral degene ben die een spel koopt. Niks mis mee, want ik wil de spellen niet te moeten delen ofzo met anderen. Maar het kwam laatst toevallig ter sprake en toen gaf ik aan dat ieder voor zich ook een verschillend spel kan kopen welke hij dan meeneemt als hij erbij is.

Ik ga gewoon lekker verder met sparen, maar ik kan me voorstellen dat je soms met een vast groepje met 4 man een spel koopt ofzo. Dit heb ik één keer gedaan met 7 Wonders met 2 vrienden maar dat doe ik ook niet meer. Het spel is vaak net niet op locatie waar we gaan spelen, dus dat is een beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb zelf een hele bult games, maar vrienden van me hebben weer andere games (weliswaar wat minder). Het enige dat we doen is zorgen dat we spellen niet dubbel hebben.
En afhankelijk waar we gaan zitten, of wie komt gaan er gewoon wat spellen mee en dat werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:56:
[...]
Toch ook wel gaaf om een keer in Essen te gaan kijken :D.
Famous last words })
Hoe doen jullie het trouwens met kopen van nieuwe spellen? Wij zijn met een mannetje of 6 tot 8 die weleens meedoen, maar ik merk dat ik vooral degene ben die een spel koopt. Niks mis mee, want ik wil de spellen niet te moeten delen ofzo met anderen. Maar het kwam laatst toevallig ter sprake en toen gaf ik aan dat ieder voor zich ook een verschillend spel kan kopen welke hij dan meeneemt als hij erbij is.
Thuis zitten we in een beetje unieke situatie omdat de spellengroep naast mezelf bestaat uit mijn zus, mijn moeder en mijn vrouw. Ik ben degene die spellen voor de groep uitzoekt en koopt. Als 't spel in de smaak valt wordt de prijs gewoon in drie gesplitst, het spel blijft verder in mijn 'beheer' ;) . Vinden ze het toch niks, dan neem ik de kost volledig op mij, maar dat gebeurt zelden of nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Wij spelen meestal met 5 man, waarbij mijn vriendin en ik zo'n 70% van de spellen aanschaffen, één andere de rest, en de overige spelers doen gewoon mee. Geen problemen mee, bij ons zit et namelijk ook wel een verzamel element bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Gisteren zowel de KS survey ingevuld voor Crimson Creek (4x) en Thief's Market (1x). Binnenkort hoop ik die van The Manhattan Project: Chain Reaction (2x Deluxe) en Villages of Valeria (1x Deluxe) in te kunnen vullen. M'n eerste KS projecten die ik gebacked heb. Ben beniewd. Thief's Market verwacht ik als eerste te mogen ontvangen.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Altijd spannend :).

Ik twijfel sterk of ik mijn pledge voor World Monuments van Queen ga houden. Ze hebben er nu een uitbreiding bij gedaan en dan zit ik zelfs met mijn Early Bird op 95 dollar - pakweg 87 euro. De kans zit er echter dik in dat het hele pakket inclusief de extra spelborden ook gewoon in Essen te koop zal zijn, op mijn vraag daarover werd nogal ontwijkend geantwoord O-) . Queen kennende zal dat dan ook zonder twijfel tegen een veel lagere prijs zijn. Voor een paar euro's zou ik de moeite niet doen, maar voor tien euro zeul er ik dan wel een dag mee rond ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Modbreak:Ik heb wat posts weggeknipt. Voor handel is er nu al een poosje Vraag & Aanbod overig, in dit topic is het nog steeds niet toegestaan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SndBastard schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:59:
Wij spelen meestal met 5 man, waarbij mijn vriendin en ik zo'n 70% van de spellen aanschaffen, één andere de rest, en de overige spelers doen gewoon mee. Geen problemen mee, bij ons zit et namelijk ook wel een verzamel element bij.
Dit is bij ons ook wel inderdaad. Daarnaast vind ik het ook leuk om de spellen in eigen beheer te hebben, zodat ik ze ook met familie en andere vrienden altijd kan spelen. Als ze bij iemand anders liggen is het toch anders en omslachtig. Plus dat ik in mijn volgende huis een mooie kast wil kopen waar de spellen op een mooie manier in kunnen.

Compimenten trouwens voor White Goblin Games. In de Haven uitbreiding van Machi Koro had ik twee gelijke stapeltjes met exact dezelfde kaarten erin. Er was dus 1 verkeerde stapel in de doos gedaan i.p.v. de stapel met de andere kaarten. Direct WGG gemaild met foto's erbij van de kaarten; binnen een paar uur antwoord met de vraag of ik mijn adres op wilde sturen zodat ik een nieuw setje kaarten opgestuurd kan krijgen :*) . Prima service en vandaag ontvang ik de kaarten.

Ik weet ook wel dat 1 setje kaarten niks kost voor hun, maar de snelheid en oplossing zijn prima en de communicatie vlot en duidelijk. Ik hoef de andere kaarten niet eens terug te sturen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

StealthyPeanut schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:43:
Eindelijk trouwens een goede spellenwinkel in Breda gevonden.
Welke winkel is dat dan? Dan ga ik er binnenkort ook eens kijken. Ik woon in Breda dus kan zo langswippen :D

@hieronder: thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 03-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zeror schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Welke winkel is dat dan? Dan ga ik er binnenkort ook eens kijken. Ik woon in Breda dus kan zo langswippen :D
Zonder al teveel reclame te maken;

Dat is http://www.despellenwinkelbreda.nl/index.php

Prima winkel, kennis van de spellen en een enorm breed assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zo, maar weer eens een spellenavondrapport :). Mijn zus was er vrijdag niet bij en aangezien zij het minste van Ticket to Ride houdt hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een TTR-avond van te maken.

Eerst was Legendary Asia aan de beurt. De map lijkt op het eerste zicht erg op de USA-map, maar tijdens het spelen wordt al snel duidelijk dat ze een stuk krapper is. Dit is geen bord waar je bij het begin van het spel al je tickets wilt houden: als je niet snel de sleutelroutes kunt bezetten loop je kans dat een tegenstander met een paar welgeplaatste treintjes eenvoudigweg een deel van het bord afsluit. Helaas voor mijn medespelers was dat precies wat er gebeurde :P .

De speciale feature op deze map zijn de bergroutes. Als je zo 'n route legt moet je 1 of 2 treintjes extra afstaan. Dit zijn treintjes die zogezegd beschadigd raken omdat ze door de bergen moeten rijden. Deze treintjes zijn op het einde van het spel 2 punten per stuk waard. Een eenvoudige toevoeging, maar wel eentje die je tactiek kan wijzigen: door veel bergroutes te bouwen versnel je het einde van het spel.

Uiteindelijk heb ik zo met een straat voorsprong gewonnen :*) , mede omdat mijn tegenstanders simpelweg hun routes niet afgebouwd kregen en dus veel punten kwijtspeelden.

Daarna legden we de klassieke USA-map op tafel. Het was meteen duidelijk dat er veel concurrentie was aan de oostkust waardoor ik een grote omweg moest bouwen om van New Orleans naar Toronto te komen. Toen dat uiteindelijk gelukt was speelde die omweg in mijn voordeel: met het mega-deck uit USA 1910 is de kans groot dat je bij het nemen van nieuwe tickets opnieuw korte routes in die regio krijgt. Zo kon ik relatief makkelijk een groot aantal tickets vervolledigen terwijl mijn tegenstanders verder naar het westen gedwongen werden langs de langere routes. Dat betekende weer winst voor mij, al was de marge erg klein.

In ander nieuws: ik heb mijn pledge voor World Monuments laten vallen. De manier waarop Queen Games de campagne voert schenkt mij weinig vertrouwen, ik zie in Essen wel wat er te krijgen is. In plaats daarvan heb ik wat extra gebackt op de Kickstarter van Steve Finn. Let Them Eat Shrimp stond al even op mijn zwarte wishlist O-) en dit is een buitenkans om het zonder hoge verzendkosten in Europa te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Tof, wij ook wel wat gespeeld van het weekend.
Het nieuwe spelletje patchwork is zeker goedgekeurd. De vriendin vond het een leuk spel. Gezien zij graag naait was het thema deze keer ook oké. Ook de zoon van 5 was enthousiast (die zat dan mee in een team maar besliste eigenlijk zo goed als alles wat we wilden kopen). De dochter van 10 was ook enthousiast en heeft het ook nog 2 keer gespeeld tegen mij.

Verder met vrienden nog eens odysseus gespeeld, een echt oud spel maar simpel en nog wel leuk.

En dan van het weekend zat de vriendin op BGG te kijken naar de top family spellen :D Ze begint de microbe ook te pakken te krijgen precies. Haar conclusie was dat we misschien ticket to ride (europe op mijn aanraden) moesten kopen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gister Ashes : Phoenixborn gespeeld

Het voelt erg Magic The Gathering achtig
Je speelt unit-kaarten waarmee je de tegenvaller wilt aanvallen, alleen die verdedigt met zijn eigen unit-kaarten. Dat alles aangevuld met een aantal directe spels.. Dat gedeelte is redelijj hetzelfe, alleen Hoe je aan die units komt, gaat via een compleet ander systeem.
Hebben een stuk of 5 potjes gespeeld met alle starterdecks. en dat beviel prima.

Probleem is alleen dat ik niet zo veel mensen ken met wie ik dit kan spelen, want dit smaakt zeker naar meer !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Nog steeds erg aan het vermaken met af en toe een potje Pandemic. Gisteren hing het van de laatste kaart af, ik had de cure voor de laatste ziekte in mijn handen, we mochten alleen niet nog een outbreak hebben of we waren af. En dan niet de allerlaatste kaart die je naait. Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Roy Visser schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:28:
Nog steeds erg aan het vermaken met af en toe een potje Pandemic. Gisteren hing het van de laatste kaart af, ik had de cure voor de laatste ziekte in mijn handen, we mochten alleen niet nog een outbreak hebben of we waren af. En dan niet de allerlaatste kaart die je naait. Heerlijk :D
Dat is het mooie aan het mechanisme van Pandemic inderdaad :). Blijft een toffe game om te spelen.
HellPunk schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:06:
Zo, maar weer eens een spellenavondrapport :). Mijn zus was er vrijdag niet bij en aangezien zij het minste van Ticket to Ride houdt hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een TTR-avond van te maken.
Tof! Is de uitbreiding voor USA ook echt de moeite vind je? Maakt het de game echt beter of niet? Zit nog een beetje in dubio, omdat de USA versie nu al best vaak gespeeld is en de routekaarten steeds bekender worden.
Lointje schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:31:
Tof, wij ook wel wat gespeeld van het weekend.
Het nieuwe spelletje patchwork is zeker goedgekeurd. De vriendin vond het een leuk spel. Gezien zij graag naait was het thema deze keer ook oké. Ook de zoon van 5 was enthousiast (die zat dan mee in een team maar besliste eigenlijk zo goed als alles wat we wilden kopen). De dochter van 10 was ook enthousiast en heeft het ook nog 2 keer gespeeld tegen mij.
Staat ook alweer op m'n lijstje voor een 2P game. Ziet er best leuk uit.
En dan van het weekend zat de vriendin op BGG te kijken naar de top family spellen :D Ze begint de microbe ook te pakken te krijgen precies. Haar conclusie was dat we misschien ticket to ride (europe op mijn aanraden) moesten kopen. :-)
Goed advies :z :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:31:
Tof! Is de uitbreiding voor USA ook echt de moeite vind je? Maakt het de game echt beter of niet? Zit nog een beetje in dubio, omdat de USA versie nu al best vaak gespeeld is en de routekaarten steeds bekender worden.
Als je veel TTR speelt is 1910 zeker aan te raden, alleen al omdat je dan niet meer met die kabouterkaarten uit het originele spel moet spelen :+ .

Het basisspel bevat vooral korte routes aan de oost- en westkust en lange cross-country-routes. Met de nieuwe tickets wordt het centrale gedeelte van de map beter benut en krijg je ook meer middellange routes. Als je nieuwe tickets neemt kun je zo veel beter kiezen op basis van hoe het bord er op dat moment uitziet in plaats van te moeten hopen dat er een route bij zit die überhaupt nog haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren nog een item van mijn 'zwarte wenslijst' gehaald: ik heb twee spellen van Nestor Games besteld, namelijk Twigs en Melting Chess. Nestor Games is een eenmansbedrijfje dat abstracts maakt met hoogwaardige componenten uit acryl en hout. Enfin, dat is toch de bedoeling, ik ben dus wel benieuwd naar de kwaliteit. Nestor Games heeft op BGG in ieder geval een trouwe schare volgers, dat zal toch niet voor niets zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

https://www.kickstarter.c...-energy-empire-board-game

Dit lijkt me wel een heel vette game, maar die prijs.... ik heb The Manhattan Project ooit gekocht voor 3 of 4 tientjes ofzo, dan is 70$ wel flink aan de prijs en ik verwacht dat hij in de winkel ook wel wat goedkoper zal worden. Dus twijfel of ik 'm moet backen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:11:

Dit lijkt me wel een heel vette game, maar die prijs.... ik heb The Manhattan Project ooit gekocht voor 3 of 4 tientjes ofzo, dan is 70$ wel flink aan de prijs en ik verwacht dat hij in de winkel ook wel wat goedkoper zal worden. Dus twijfel of ik 'm moet backen of niet.
Moet je voor onze contreien niet op het 96$ backer level zitten? Dat maakt de beslissing misschien wel makkelijker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:56:
[...]

Moet je voor onze contreien niet op het 96$ backer level zitten? Dat maakt de beslissing misschien wel makkelijker >:)
Ah, idd. Dat wordt 'm niet backen. Ik kan me niet voorstellen dat 't spel zoveel kost in de winkel (en dan vind ik de extra's niet zo heel boeiend om die te hebben met die bedragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gisteren weer een spellenavond met de vereniging gehad. We zochten al een tijdje naar een goedkope ruimte om af te spreken, maar het lukte maar niet. En nu is er een cafe in de buurt begonnen met een spellenavond waar nog niemand kwam opdagen. Dat kwam dus even goed uit. Gisteren was het nog rustig, maar toch met een groepje van 12 lekker in het cafe zitten gamen. Het is nog niet ideaal (geen eten meenemen, prijzige consumpties en kleine tafels), maar beter dan €75 betalen om een ruimte te huren. Dus zeker voor herhaling vatbaar. En voor de volledigheid, ik heb gespeeld: Red7, 7 Kingdoms en Timebomb.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:31
ViNcE schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:15:
Gisteren weer een spellenavond met de vereniging gehad. We zochten al een tijdje naar een goedkope ruimte om af te spreken, maar het lukte maar niet. En nu is er een cafe in de buurt begonnen met een spellenavond waar nog niemand kwam opdagen. Dat kwam dus even goed uit. Gisteren was het nog rustig, maar toch met een groepje van 12 lekker in het cafe zitten gamen. Het is nog niet ideaal (geen eten meenemen, prijzige consumpties en kleine tafels), maar beter dan €75 betalen om een ruimte te huren. Dus zeker voor herhaling vatbaar. En voor de volledigheid, ik heb gespeeld: Red7, 7 Kingdoms en Timebomb.
Tja, als je met 12 man bent dan ben je 6 euro nogwat kwijt voor een avond. Als je dan nog eens voor 3 euro pp inkopen gaat doen voor eten en drinken ben je voor 10 euro klaar. Is misschien wat veel maar in een cafe ben je voor dezelfde avond waarschijnlijk meer kwijt als je 3 drankjes en een handje nootjes besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Robkazoe schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:49:
[...]

Tja, als je met 12 man bent dan ben je 6 euro nogwat kwijt voor een avond. Als je dan nog eens voor 3 euro pp inkopen gaat doen voor eten en drinken ben je voor 10 euro klaar. Is misschien wat veel maar in een cafe ben je voor dezelfde avond waarschijnlijk meer kwijt als je 3 drankjes en een handje nootjes besteld...
Ik ben gierig, ik heb maar één drankje genomen. :)
Voor mij is het voordeel dat het wat meer vrijblijvend is, maar als we ooit nog een goedkope ruimte vinden dan switchen we denk ik wel. Ach, zoveel kan ik toch niet gaan dus ik volg het gewoon een beetje op afstand.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
1 drankje op een spellenavond? Man, dan was ik niet eens gegaan denk ik. Ik drink al meer als ik gewoon alleen op de bank lig te liggen zonder iets te zeggen :D. Moet je nagaan als je ook nog wat ouwehoert tussendoor.

De gezelligheid zit hem bij mij in het totale plaatje; Met vrienden (kennissen) gezellig een spelletje spelen onder het genot van een hapje (nootje of chippie) en een drankje (bier of fris o.i.d.).

[ Voor 28% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-03-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Voor alle duidelijkheid, ik was er van 20.30 tot 22.45 (23.00 gaat het cafe dicht). Maar zelfs als ik er langer was, dan zou ik niet veel meer drinken. Gezelligheid is voor mij lekker spelen en kletsen en dat kan ik niet als ik aan het drinken ben. ;)
Drinken doe ik vooral als ik niets met mijn handen heb te doen en dat is gelukkig niet tijdens het spelen.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik ben opzoek naar nieuwe spellen. Nu zou ik het tof vinden om via internet spellen te spelen om er achter te komen of iets leuk is voordat ik iets aanschaf.

Zijn er sites die een of meerdere spellen uit de top van BGG laat spelen? Ik ken tabletopia.com maar die is nog niet beschikbaar. Spellen die ik al heb:

-carcassonne
-puerto rico
-el grande
-eufraat en tigris
-agricola
-risk

Het hoeft niet soortgelijk te zijn. Als het in de top 250 van bbg staat wil ik het wel online spelen/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Tegen andere mensen of vooral tegen A.I.?
Boardgamearena? Of hier?

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

ViNcE schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:51:
Tegen andere mensen of vooral tegen A.I.?
Boardgamearena? Of hier?
Maakt niet uit eigenlijk, als ik maar kan ontdekken of een spel leuk is. Er moet wel een soort van tutorial mode in zitten anders is het heel lastig uitzoeken. Ik ken Vassal namelijk maar dat is erg lastig als je de regels nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ViNcE schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:47:
Voor alle duidelijkheid, ik was er van 20.30 tot 22.45 (23.00 gaat het cafe dicht). Maar zelfs als ik er langer was, dan zou ik niet veel meer drinken. Gezelligheid is voor mij lekker spelen en kletsen en dat kan ik niet als ik aan het drinken ben. ;)
Drinken doe ik vooral als ik niets met mijn handen heb te doen en dat is gelukkig niet tijdens het spelen.
Dan valt het qua tijd mee idd. Maar het gaat mij ook niet om het drinken op zich, maar een biertje hoort er bij mij/ons wel bij als we met vrienden bezig gaan.

Maar goed, ieder z'n ding en smaak. Niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
EVILSalami schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:49:
Ik ben opzoek naar nieuwe spellen. Nu zou ik het tof vinden om via internet spellen te spelen om er achter te komen of iets leuk is voordat ik iets aanschaf.

Zijn er sites die een of meerdere spellen uit de top van BGG laat spelen? Ik ken tabletopia.com maar die is nog niet beschikbaar. Spellen die ik al heb:

-carcassonne
-puerto rico
-el grande
-eufraat en tigris
-agricola
-risk

Het hoeft niet soortgelijk te zijn. Als het in de top 250 van bbg staat wil ik het wel online spelen/testen.
Online spelen durf ik niet te zeggen, maar als je dit lijstje leuk vind zijn er zo wel een paar titels die ik je blind durf aan te bevelen; bijna zelfs met een niet-leuk-geld-terug garantie...
  • Terra Mystica
  • Euphoria
  • Roll for the Galaxy (mijn favoriet de laatste tijd)
  • Caverna (soort van opvolger van Caverna, wellicht redundant om beide te hebben)
  • Keyflower
  • La Granja
Deze heb ik ondertussen allemaal minimaal een keer of drie gespeeld (de meeste veel vaker) en blijven echt wel overeind.
Risk is een beetje een vreemde eend in je lijstje, en ik ben zelf ook nog op zoek naar een meer battle achtige opvolger (en ja, nog altijd spijt dat ik Scythe niet heb gebacked).
Game of Thrones is OK, maar ik - die extreem goed tegen mijn verlies kan - heb daar ook al een keer een tafel-flip neiging gehad, en dat drukt de sfeer. Het spel voelt inherent niet eerlijk vanaf de start posities. Als je dat weet is het minder erg, maar een dobbelsteen zou dit leed soms verzachten (kan je die de schuld geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren nog een leuke pot TTR: Nordic Countries gedaan. Het was wel even inkomen met de paar nieuwe regels, maar wel echt leuk met z'n tweeën (en ook met 3 denk ik)! Net met 2 punten verschil verloren, maar dat mag de pret niet drukken. Met name de compactheid van de kaart en de vele kleinere routes zorgen voor een interessante wending. Je zit elkaar veel sneller in de weg en blokkeert elkaar vaak. Gaaf!

De poes vond het ook leuk! Gelukkig waren we net klaar met de puntentelling :D.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35hh18p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
"Trein ontspoord vanwege gigantische kat in het noorden" :D

Mijn spellenclub heeft ook 2 cafés waar we terecht kunnen. Die vragen geen geld voor de zaal of de tafels die we innemen. Maar iedereen consumeert wel iets. De ene al wat meer dan de andere natuurlijk, iedereen is daar vrij in. Het voordeel tov zaal is dat als er mensen niet komen, je niet plots aan veel meer komt dan die 6€ pp, of betaalt iedereen dan sowieso? Nu is het gewoon een colatje of twee voor een gezellige avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier gisteravond ook weer wat spellen gespeeld. Vriendin en ik waren naar vrienden gegaan. Ik had een hele zak met spellen meegenomen, maar uiteindelijk hebben we alleen Kingdom Builder en The King is Dead gespeeld. Kingdom Builder blijft leuk. In minder dan tien minuten uit te leggen en lekker snel te spelen. En genoeg skill om te zorgen dat de beste speler meestal wint, maar toch genoeg geluk om iedereen een kans te geven :)
TKiD is ook snel uit te leggen en te spelen, maar heeft na de setup geen geluksfactor meer. Omdat we met vier waren speelden we 2v2, waarbij de teams niet mogen overleggen. Je krijgt in dit spel acht actiekaarten die je elk maar één keer per game kan gebruiken. Er ontvouwde zich a vrij snel een strategie waarbij mijn partner aggressief speelde waardoor onze tegenstanders veel kaarten moesten gebruiken, terwijl ik veel paste en in de laatste twee rondes nog vijf kaarten had om het spel om te gooien naar een ruime overwinning voor ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Van Kingdom Builder gesproken: Queen heeft net weer een nieuwe Kickstarter gestart voor de vierde uitbreiding: Harvest - en dat twee maanden na de KS voor de derde uitbreiding (Marshlands). Die heb ik toen niet gebackt, maar nu ben ik wel aan het twijfelen. Ze leveren namelijk een nieuwe Big Box mee waar alles van de 'oude' Big Box in past plus beide nieuwe uitbreidingen en dat vind ik wel aangenaam.

Ze hebben ook pledge levels waarin ze de levering van de vorige uitbreiding combineren met de nieuwe. Op zich lijkt het wel goed in mekaar te zitten, maar in de comments roepen mensen nu al om uitzonderingen. Hopelijk gaat Queen er niet op in, anders zou het wel 'ns een logistieke nachtmerrie te kunnen worden :) .

Vanavond helaas geen spellenavond, hopelijk kunnen we dat in het weekend goed maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zijn er nog meer mensen die volgende week zondag naar Zuiderspel gaan?
Ik ga in elk geval wel weer een kijkje nemen, vond 't vorig jaar wel de moeite waard, en de entree is met 6 euro gelukkig best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Die nieuwe kickstarter bundel is voor de beide uitbreidingen is inderdaad wel interessant. Ik heb de derde ook overgeslagen omdat ik dacht dat hij veel goedkoper zou zijn op Essen.
Maar de nieuwe uitbreidingen voor 82 dollar is denk ik niet heel slecht in combinatie met de big box inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Kan iemand mij uitleggen waarom veel tabletop games in Duitsland vele malen goedkoper zijn? Voorbeeld:

Robinson Crusoe - Abenteuer auf der Verfluchten Insel

Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island

Dit is meer dan het dubbele! 8)7

Dit valt mij bij meer spellen op die ik op het oog heb, hoe kijken jullie hier tegenaan? Iemand nog ergens een goede deal gezien voor Robinson? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Omdat de Duitse markt gewoon veel groter is, een Nederlandse versie heeft gewoon een veel kleinere oplage. Als je dan kijkt naar Engelse versies, dan heb je weer de verzendkosten. Daarom loont het om goed rond te kijken. Spellen die taal onafhankelijk zijn (of tweetalig) zijn vaak erg interessant (bijv. Istanbul of Jaipur). Soms kan je op de Spaanse of Franse Amazon voordelig Engelse bordspellen vinden. Daar heb ik toen Lords of Waterdeep voor €30 gekocht.
Een alternatief is kickstarter. Dit heeft vaak enig risico en je moet echt goed onderzoek doen, maar soms zijn spellen daar best voordelig. Ik kijk nu bijvoorbeeld naar de kickstarter van Evolution. Deze ligt nu voor dezelfde prijs in de winkel in NL, maar dan zonder die uitbreiding.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mvdbeld schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:21:
Kan iemand mij uitleggen waarom veel tabletop games in Duitsland vele malen goedkoper zijn? Voorbeeld:
Oplage lijkt me een goed argument, en daarnaast lijkt Duitsland met meer dan alleen bordspellen wat goedkoper te zijn.
Als je ziet wat je op SPIEL in Essen kunt vinden voor echt veel lagere prijzen, dat is af en toe vrij absurd. Enige nadeel is vaak wel dat het duitstalige games zijn (wat mij niet zo heel veel uitmaakt voor sommige games waarbij taal niet heel boeiend is), maar voor andere games wel jammer is (Munchkin in 't Duits.... nah, liever niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Nu online
Snap bovenstaande redenen, maar dan zou ik misschien 1a2 tientjes verwachten? Het dubbele vind ik best absurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Engelse versies van spellen moeten vaak geïmporteerd worden. Althans, dat vertelde mijn FLGS me toen ik schrok van 50-100% prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

TERW_DAN schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:11:

Ik twijfelde ook, totdat ik het pledge level zag naar de EU....stel naaiers.

Ik heb net wel de volgende gebackt: https://www.kickstarter.c...monsters-that-nobody-love!

Pasgeleden op KS ook nog: Good Cop, Bad Cop, Wok on Fire, Thief's Market, Pursuit of Happiness en Secret Hitler gebackt :)

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Koopadvies gevraagd, ik wil graag voor 2 scenario's wat aanschaffen:

Een 2 speler spel.
Ik ben normaliter geen fan van heel veel uitbreidingen kopen, een spel moet wel wat bieden voor zijn geld.. nu twijfel ik tussen xwing force awakens core set (+mogelijk een paar aanvullingen) en memoir44.
Ik heb nog geen war game, lijkt mij wel leuk. Ik ben zeker niet van plan 100 euro uit te geven voor wat miniatuurtjes, ik twijfel of x-wing wel verstandig is dan..

Een spel voor 4 spelers.
Elke zaterdag spelen wij gezellig enigzins casual bordspelletjes met onze buren. Buurman is competitief, buurvrouw totaaaal niet. Ticket to ride europe +1912 komt elke week op tafel. Buurman wil graag een uitbreiding spelen (asia lijkt mij dan het meest geschikt ivm value, maar het treintjes weggooi mechanimse staat buurman tegen. india zal moeizaam gaan, blokkeren wordt niet erg gewaardeerd door de minder competitieve deelnemers ;) ).
Persoonlijk geef ik net zo lief mijn geld uit aan wat anders, wat nieuws. 30seconds levert genoeg verhitte confrontaties op haha, het moet wel gezellig blijven. En niet te complex, het moet wel gespeeld worden.
Meest gespeeld tot dusver zijn ticket to ride, dixit, love letters en sushi go.

Tips zijn zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Het dubbele is wel een extreem geval, soms is Duitsland ook gewoon even duur als België of Nederland. De prijzen in Essen zijn weinig representatief, hoe daar soms met de kortingen wordt gesmeten is niet normaal _/-\o_ .

In België en Nederland zijn bordspellen gewoon nog een nicheproduct (ik zou zelfs bijna willen zeggen: een luxeproduct) voor een zeer beperkt publiek. In Duitsland vind je 'onze' spellen gewoon terug in de gewone speelgoedwinkel en zelfs in de supermarkt. Hier kun je je alleen tot de gespecialiseerde winkel wenden en dat zie je in de prijs.
pasajo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:01:
Koopadvies gevraagd, een spel voor 4 spelers.

We hadden het er daarstraks over: Kingdom Builder :). Of Alhambra, doet het ook altijd goed...
MADG0BLIN schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:22:
Die nieuwe kickstarter bundel is voor de beide uitbreidingen is inderdaad wel interessant. Ik heb de derde ook overgeslagen omdat ik dacht dat hij veel goedkoper zou zijn op Essen.
Maar de nieuwe uitbreidingen voor 82 dollar is denk ik niet heel slecht in combinatie met de big box inderdaad.
Wel erg spijtig dat blijkbaar de Amerikaanse tak van Queen de Kickstarters doet, met de huidige dollarkoers zijn de Europese backers de pineut, en dat voor een Duits bedrijf 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door HellPunk op 11-03-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Een 2 speler spel.
Ik ben normaliter geen fan van heel veel uitbreidingen kopen, een spel moet wel wat bieden voor zijn geld.. nu twijfel ik tussen xwing force awakens core set (+mogelijk een paar aanvullingen) en memoir44.
Ik heb nog geen war game, lijkt mij wel leuk. Ik ben zeker niet van plan 100 euro uit te geven voor wat
miniatuurtjes, ik twijfel of x-wing wel verstandig is dan..

Een spel voor 4 spelers.
Elke zaterdag spelen wij gezellig enigzins casual bordspelletjes met onze buren. Buurman is competitief, buurvrouw totaaaal niet. Ticket to ride europe +1912 komt elke week op tafel. Buurman wil graag een uitbreiding spelen (asia lijkt mij dan het meest geschikt ivm value, maar het treintjes weggooi mechanimse staat buurman tegen. india zal moeizaam gaan, blokkeren wordt niet erg gewaardeerd door de minder competitieve deelnemers ;) ).
Persoonlijk geef ik net zo lief mijn geld uit aan wat anders, wat nieuws. 30seconds levert genoeg verhitte confrontaties op haha, het moet wel gezellig blijven. En niet te complex, het moet wel gespeeld worden.
Meest gespeeld tot dusver zijn ticket to ride, dixit, love letters en sushi go.

Voor 2P geen idee -> niet bekend met dergelijke games die je noemt.

Voor 4P is een andere TTR natuurlijk leuk, maar dan blijft het in de basis elke zaterdag hetzelfde spelletje. Juist de afwisseling maakt het leuk denk ik;

- Is een coop game niet leuk als afwisseling? Neem een Pandemic bijvoorbeeld, waar je samenwerkt om de wereld te redden van ziektes.
- Caverna lijkt me ook wel geschikt voor dit groepje.
- 7 Wonders is ook eenvoudig uit te leggen en tot nu toe bij ons goed gevallen!
- Kingdom Builder lijkt ook goed te vallen, helaas nog niet gekocht en gespeeld :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07-2023

Een 2 speler spel.
Ik heb nog geen war game, lijkt mij wel leuk. Ik ben zeker niet van plan 100 euro uit te geven voor wat miniatuurtjes, ik twijfel of x-wing wel verstandig is dan..
Met de coreset van X-wing kun je wat demo potjes spelen, maar dat verveelt snel. Is wel echt een spel waarin je moet investeren imho. Heb zelf voor rond de 150e aan uitbreidingen daarvan.

Ik heb net 7 wonders duel gekocht en 2 keer gespeeld met mijn vriendin. Instant hit bij ons. Eerste potje duurde een uur. 2e 20 minuten toen we de regels door hadden. Goed te vinden onder de 40 euro en een tof snel 2 player game.

Thema is empire building, waarbij je kan winnen door leger op te bouwen, wetenschap te vorderen of als de kaarten op zijn, meeste overwinningspunten te hebben. (Leger en wetenschap hebben ook invloed op andere elementen van het spel). Je bouwt gebouwtjes, die resources produceren voor betere gebouwtjes, of je bouwt wonders die de andere speler dwarszitten.
Elk spel wordt het deck van gebouwtjes random veranderd zodat je nooit hetzelfde potje speelt (er worden kaarten uit gehaald en van een side deck toegevoegd).

Al met al een blijvertje voor ons! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Een 2 speler spel.
X-Wing vraagt om uitbreidingen, daar hou je het niet bij de core set. Je kan ook kijken naar iets als Kemet, Star Wars Rebellion of Forbidden Stars. Dan ben je in ieder geval in een keer klaar.
Een spel voor 4 spelers.
Wat dacht je van een spel van dezelfde designer als TTR: Airlines Europe. Net zo makkelijk als TTR, maar wel weer net iets anders. En voor de carebears is Roll for the Galaxy altijd leuk.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Cacao is ook een goede instapper, Council of Four krijgt eveneens goede kritieken, maar die is net iets ingewikkelder.

Ik ben ondertussen weer aan het twijfelen geslagen over Marshlands & Harvest. De borden passen blijkbaar ook in de oude Big Box, alleen zitten ze dan niet in de insert zelf. Daar kan ik wel mee leven, die doos staat hier toch los bovenop de kast. Dus is de vraag: toch backen of voor minder oppikken in Essen...

Queen heeft ondertussen toch een sloot pledge levels toegevoegd om tegemoet te komen aan de backers, de afdeling logistiek gaat overuren mogen draaien om dat allemaal uit mekaar te houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

SndBastard schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:40:
[...]

Online spelen durf ik niet te zeggen, maar als je dit lijstje leuk vind zijn er zo wel een paar titels die ik je blind durf aan te bevelen; bijna zelfs met een niet-leuk-geld-terug garantie...
  • Terra Mystica
  • Euphoria
  • Roll for the Galaxy (mijn favoriet de laatste tijd)
  • Caverna (soort van opvolger van Caverna, wellicht redundant om beide te hebben)
  • Keyflower
  • La Granja
Deze heb ik ondertussen allemaal minimaal een keer of drie gespeeld (de meeste veel vaker) en blijven echt wel overeind.
Risk is een beetje een vreemde eend in je lijstje, en ik ben zelf ook nog op zoek naar een meer battle achtige opvolger (en ja, nog altijd spijt dat ik Scythe niet heb gebacked).
Game of Thrones is OK, maar ik - die extreem goed tegen mijn verlies kan - heb daar ook al een keer een tafel-flip neiging gehad, en dat drukt de sfeer. Het spel voelt inherent niet eerlijk vanaf de start posities. Als je dat weet is het minder erg, maar een dobbelsteen zou dit leed soms verzachten (kan je die de schuld geven).
Bedankt voor de tips. Ik zal ze eens gaan bestuderen. Overigens wilden we nu juist een keer iets anders dan wat we nu al hadden. Anders wordt het ook maar meer van hetzelfde. Ik was zelf aan het kijken naar verschillende wargames. Onder andere ook Game of Thrones die me wel erg tof leek. Nadeel is dat het wel lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Hellpunk, Loondijke, Furacao86, ViNcE: Bedankt voor de tips! Ik heb alle tips even rustig bekeken, maar nog geen keus kunnen maken. Ik loop het even door;

- X-Wing laat ik vallen. Ik had gehoopt hier rond 60-70 euro wel klaar mee te zijn (ik speel het alleen thuis tegen mijn zoontje dan), maar geen zin in skylander achtige taferelen wat gewoon erg op gaat lopen ivm verzamelzucht.
- Memoir44 trekt mij persoonlijk doordat het niet zo complex lijkt, er leuk uitziet, en best wat waar voor het geld lijkt te bieden zonder direct uitbreidingen te hoeven kopen. Kemet, Star Wars Rebellion en forbidden stars zijn wat duur en complex als impulsaankoop.
- een TTR uitbreiding zal er tzt wel komen. Sowieso is juist buurman gek van TTR en wil zelf eigenlijk een exemplaar hebben, wellicht koopt hij de US versie met 1910 uitbreiding, al is die wel wat simpel nadat je de extra's uit Europe gewend bent. Een ideale uitbreiding voor 4 spelers is er niet, ze hebben eigenlijk allemaal wel wat.. best vervelend haha :D
- Co-op spellen vind ik persoonlijk leuk. Ik heb in dit genre flashpoint en in de ban van de ring. Aangezien ik nog geen potje van flashpoint heb kunnen winnen (zelfs zonder de uitgebreide regels...) is het niet het meest gespeelde genre thuis haha ;-) .
Op het oog had ik sowieso al Pandemie (twijfel omdat het spel aan de ene kant hoge waarderingen krijgt, maar aan de andere kant ook saai bevonden wordt), verboden eiland of de vergeten stad (forbidden island cq forbidden desert).
-
Kingdom Builder, oogt wel geinig inderdaad.
7 Wonders, kijk ik al een tijdje naar. Idem met pandemie lijken de meningen hierover verdeeld. Ik krijg er zelf een sushi go advanced idee bij..
Airlines Europe, geinig maar dan misschien beter een TTR uitbreiding.
Roll for the galaxy, is dit niet wat te complex? Oogt nogal druk, iets wat mij ook erg tegenstaat bij smallworld underground.

Ik merk wel dat ik feitelijk gewoon teveel wil hebben.
Marvel Legendary lijkt mij opeens leuk door het thema, terwijl ik dominion die ik heb als deckbuilder nooit speel..
Stone age \ stenen tijdperk valt opeens op wegens de hoge ratings. Aangezien catan ook altijd goed is bevallen, kan dit wel eens een goede aankoop zijn (of dan toch kingdom builder).
Star Realms, geinig op android en kost geen cent.
Mysterium, waarom is dit spel mij nooit opgevallen, ik heb 3x dixit liggen.. Wel moet je hier net zin in hebben, dixit wordt laatste tijd minder gespeeld. En heeft soms iets teveel dode momenten.

Moeilijk moeilijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Memoir '44 heeft een free to play Steam versie, dus die kun je daar eens proberen :)
X-Wing ga je inderdaad niet heel lang plezier van hebben als je geen uitbreidingen wil kopen.
Kingdom Builder is, zoals gezegd, een 'even snel' favorietje hier. Niet moeilijk, wel leuk :)
Voor Pandemic ben ik een van die mensen die'm maar saai vinden, dus daar zal ik me verder niet teveel over uitlaten :P
Roll for the Galaxy heb ik nog niet gespeeld, maar als'ie qua complexiteit vergelijkbaar is met Race for the Galaxy, dan is het wel te doen. Maar alleen als je met mensen speelt die even willen investeren om het te leren. Ons eerste potje Race for the Galaxy duurde anderhalf uur, tegenwoordig spelen mijn vriendin en ik potjes van een kwartier :)
Marvel Legendary vond ik zelf wat tegenvallen in vergelijking met Legendary Encounters: An Alien Deckbuilding Game. Het is in de basis het zelfde systeem, maar LEAADG (really? 8)7 ) werkt het allemaal naar mijn idee een stuk beter uit. Thematisch vind ik Marvel Legendary ook niet geweldig, omdat bijvoorbeeld alle kaarten van een superhero dezelfde artwork hebben.
Star Realms is sowieso leuk. Hou er wel rekening mee dat je voor vier spelers twee sets nodig hebt. Maar voor 12.50 per set is dat te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Als Star Realms een optie is, zou ik ook zeker even een blik op Cthulhu Realms werpen. Zelfde soort gameplay maar de synergie tussen verschillende soorten kaarten is veel beter uitgewerkt. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om iets te doen waarvoor je als voorwaarde iets anders hebt gedaan vind ik daarbij leuker. Daarnaast "out of the box" 2 tot 4 spelers en die werkt ook met alle aantallen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wie heeft er al naar Quadropolis gekeken, de nieuwste worp van Days of Wonder? Ik heb dit weekend de runthrough van Rahdo gezien, maar je kunt volgens mij beter het filmpje van Dan King bekijken - die vertelt precies hetzelfde in een derde van de tijd :) .

Ik ben alvast geïnteresseerd. Suburbia krijg ik moeilijk op tafel omdat het nog iets te zwaar is voor mijn zoon, maar Quadropolis lijkt me wel het juiste gewicht te hebben.
pasajo schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:27:
Ik merk wel dat ik feitelijk gewoon teveel wil hebben.
Welkom in mijn wereld :+ .

Zelfs als je altijd met precies dezelfde mensen speelt is het erg moeilijk om precies dat ene spel te vinden dat iedereen leuk vindt. Iedereen heeft net een iets andere smaak en het is prettig als iedereen eens 'zijn' favoriet kan spelen. Het gevaar is dan natuurlijk dat je overboord gaat in je aankopen omdat de markt tegenwoordig zo groot is dat heel veel spellen aan je criteria beantwoorden. Het enige dat je kan doen is je vooraf informeren: filmpjes kijken, reviews lezen, ... . Succes ermee, we zijn altijd bereid om te helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
In mijn vorige reactie vergeten, maar afgelopen zaterdag hebben we ook weer eens een mooie pot BattleStar Galactica gespeeld. Weer met alle uitbreidingen (Pegasus, Exodus en DayBreak), en deze keer een goede mix van elementen gekozen.
Onze destination was Earth, dus spelen tot afstand 10 en dan de volgende sprong is winst voor de mensheid.
Voor het eerst speelde we met 7 spelers en hadden we dus een Cylon leader. Die is niet automatisch Cylon maar krijgt extra motief-kaarten waarmee hij mee kan liften op het winnende team.

Helaas voor de mensheid werd ik in de sleeper agent-fase Cylon en had ik het perfecte moment om te revealen. Hiermee zaten door dat moment twee man in de Brig (de andere zat al vast omdat hij mijn vorige Loyalty kaart had bekeken en dat was een Final-5).

Uiteindelijk deed mijn overbuurman een paar rondes later een net zo dramatische reveal, en hiermee was onze voorsprong te groot geworden. De mensheid is uiteindelijk ten onder gegaan aan moraal, maar Fuel en Food stonden ook diep in het rood...
Al met al een geslaagd potje (was het ook geweest als we als Cylon hadden verloren overigens).

Voor wie het interessant vind als data point voor een 7 player pot:
De opzet van het spel en kiezen van de karakters duurde bijna een uur (ook inclusief uitleg aan één introducee), en het spel zelf duurde van 21:50 tot 02:45. Dat is inclusief mensen aansporen om wat haast te maken, want als de spanning stijgt merk ik vaker wat AP op.

Dus wil je ooit Battlestar met een grotere groep spelen, hou toch maar rekening met een uurtje of zes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Ik kreeg als tip Caverna. Even ingedoken, en dat lijkt mij wel leuk. Maarrrr, hoe complex is dat spel eigenlijk om te leren?
Speelduur vormt mogelijk ook een probleem, +2 uur voor een spel is voor mijn groepje wel lang denk ik.

Het is geen goedkoop spel, en helaas nergens digitaal te proberen. Filmpjes van nox en dice tower geven een aardig beeld, maar ik krijg nog geen gevoel hoe snel dit mechanisme went.

(Sowieso moet ik eens proberen of ik Smallworld underground voor wat leuks kan ruilen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Zit er niet een spellen vereniging in de buurt? Op dat soort avonden kan je het vaak uitproberen? Ik vind het zelf niet super complex. Je hebt een aantal standaard acties in je beurt waaruit je kan kiezen. Dit worden er steeds meer maar de basis blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Zal best wat in de buurt zitten maar komende maanden ben ik sowieso nog sterk beperkt in mijn bewegingsvrijheid wegens ziekte, ik moet het echt even hebben van internet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Afgelopen weekend weer wat leuke spellen gespeeld!

Vrijdag met een vriend van me een filmpje gekeken en daarna TTR-Nordic gespeeld. Hij moest wel even flink inkomen door de nieuwere regels, maar ik ben er van overtuigd dat ze op die map zeker wat toevoegen. Wel kom je best snel met heel erg veel kaarten te zitten :D. Best een leuk potje gespeeld en de kaarten zijn echt een verademing t.o.v. de TTR-USA mini kaartjes.

Zaterdagavond met 5 mensen een leuke avond gehad. Begonnen met TTR-USA (1 nieuwe speler, rest was bekend), leuke game, maar ik merk dat ik wel toe ben aan de uitbreiding. Grotere kaarten zorgen voor meer spelplezier en gemak + nieuwe routekaarten zijn voor mij wel nodig. Niet gewonnen tijdens deze pot, maar wel lekker gespeeld :).

Daarna ging mijn vriendin naar bed ivm werk de volgende ochtend en hebben we met 4 man Machi Koro + Haven gespeeld. Het begon wat onwennig, omdat ik de enige was die het kende en er met de uitbreiding heel erg veel verschillende kaarten op tafel komen te liggen. Maar wel een wat luchtiger spel en leuk als je er eenmaal in zit. Ik gewonnen, mede doordat ik een beetje wist wat goede combinaties waren. En het geluk was aan mij zijde :).

Toen bleef ik met een vriend van me over en samen nog een potje Stratego gedaan. We begonnen rond 12 uur en waren om 02:30 klaar. Hele spannende pot die elke keer op en neer ging. Mijn leukste potje ooit en ik heb nog gewonnen ook :). Daar hing het niet van af overigens, want het was gewoon een leuke pot.

Vrijdagavond as. weer een avond op het programma bij mijn broer en schoonzus. Hier ga ik proberen om te beginnen met Dead of Winter. Eindelijk een keer die topgame op tafel zien te krijgen. TTR is leuk, maar na een tijdje en veel potjes is het wel wat simpel aan het worden en is er tijd voor afwisseling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik vind TTR heel leuk, maar ik zou het ook niet elke week willen spelen, zelfs niet met een andere map. Het blijft wel op tafel komen, in tegenstelling tot sommige andere klassiekers zoals Carcassonne.

Loondijke, als je graag abstracts speelt: binnenkort komt er een re-release van Santorini (via Kickstarter), misschien is dat wat voor jou.

Ik ben nu de laatste uren aan het volgen van de Kickstarter van The Butterfly Garden - we zijn samen aan het duimen voor de volgende stretch goal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Nu online
Van het weekend met een vriend aantal spelletjes gedaan. Begonnen met 7 Wonders Duel, eerste pot was spannend en dacht opgegeven moment een goede zet te doen maar kreeg hem keihard terug.

Vriend van me zat vol op militair en had nog 2 punten nodig om in mijn stad te komen en dus te winnen. Er lagen zichtbaar 2 militaire kaarten (met 2 en 3 punten) "vast" achter een andere kaart. Een van deze twee was dus genoeg voor hem om te winnen. Op dat moment dacht ik slim te zijn door een wonder met extra beurt te bouwen met de blokkerende kaart en 1 van de 2 militaire kaarten te verkopen. De resterende militaire kaart kon mijn tegenstanders nl. niet direct kopen (hij had slechts 7 munten en had er 8 nodig). Helaas backfire'de deze zet want tegenstander speelde ook een wonder met extra beurt en munten en kon alsnog in zijn beurt de militaire kaart en overwinning pakken, helaas maar leuk potje!

Tweede potje ging om punten, alles bij elkaar opgeteld slechts 2 punten verschil (52vs54 oid). Helaas weer verloren... Ik moet met iets meer focus en strategie gaan spelen, had in beide potjes een "brede" stad waar mijn tegenstander wel een bepaalde kant op ging.

Daarna Andor op tafel gezet, eerste keer voor die vriend van me dus bij legende 1 (uitleg) begonnen. Hierna 2x de 2de legende gespeeld maar beide keren helaas niet gehaald. Juist door deze uitdaging blijf ik het een leuk spel vinden. Al geef ik nu met name het "waardeloze dobbelen" de schuld. Meerdere malen dubbel gerold voor de monsters aantal X zelfs 2x 5 of 2x 6....

Legende 2 van Andor 1x met mijn vriendin "gehaald" maar toen aantal dingen ook niet helemaal correct gespeeld. Dus deze moet ik eigenlijk nog steeds halen...
StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:10:
Vrijdag met een vriend van me een filmpje gekeken en daarna TTR-Nordic gespeeld. Hij moest wel even flink inkomen door de nieuwere regels, maar ik ben er van overtuigd dat ze op die map zeker wat toevoegen. Wel kom je best snel met heel erg veel kaarten te zitten :D. Best een leuk potje gespeeld en de kaarten zijn echt een verademing t.o.v. de TTR-USA mini kaartjes.
TTR: Nordic Countries lijkt me ook leuk, zit beetje te twijfelen of ik deze haal of een map collection (India/Zwitserland), omdat ik soms ook maar met 2 of 3 speel en dan is Europa gewoon te groot....
StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:10:
Daarna ging mijn vriendin naar bed ivm werk de volgende ochtend en hebben we met 4 man Machi Koro + Haven gespeeld. Het begon wat onwennig, omdat ik de enige was die het kende en er met de uitbreiding heel erg veel verschillende kaarten op tafel komen te liggen. Maar wel een wat luchtiger spel en leuk als je er eenmaal in zit. Ik gewonnen, mede doordat ik een beetje wist wat goede combinaties waren. En het geluk was aan mij zijde :).
Hoe speelt deze game met een groep? Geluksfactor speelt denk wel een grote rol gezien iedere ronde dobbelen? Hoe lang duurt een potje?

Ook gisteren nog aantal spellen besteld, bij Coolblue :
- Munchkin: Deluxe
- Carcassonne: Big Box 2012
- Kolonisten van Catan: Reiseditie

Carcassonne en Catan zijn classics die volgens mij in een verzameling horen en Munchkin lijkt me ook wel erg fun met vrienden en een biertje erbij. Was voor deze drie games €87,- kwijt dus niet onaardig denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mvdbeld schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:36:
Van het weekend met een vriend aantal spelletjes gedaan. Begonnen met 7 Wonders Duel, eerste pot was spannend en dacht opgegeven moment een goede zet te doen maar kreeg hem keihard terug.

Vriend van me zat vol op militair en had nog 2 punten nodig om in mijn stad te komen en dus te winnen. Er lagen zichtbaar 2 militaire kaarten (met 2 en 3 punten) "vast" achter een andere kaart. Een van deze twee was dus genoeg voor hem om te winnen. Op dat moment dacht ik slim te zijn door een wonder met extra beurt te bouwen met de blokkerende kaart en 1 van de 2 militaire kaarten te verkopen. De resterende militaire kaart kon mijn tegenstanders nl. niet direct kopen (hij had slechts 7 munten en had er 8 nodig). Helaas backfire'de deze zet want tegenstander speelde ook een wonder met extra beurt en munten en kon alsnog in zijn beurt de militaire kaart en overwinning pakken, helaas maar leuk potje!

Tweede potje ging om punten, alles bij elkaar opgeteld slechts 2 punten verschil (52vs54 oid). Helaas weer verloren... Ik moet met iets meer focus en strategie gaan spelen, had in beide potjes een "brede" stad waar mijn tegenstander wel een bepaalde kant op ging.
Dit is toch ook wel weer een game die op mijn lijstje staat als 2P game. Eerst wil ik 7 Wonders zelf nog wat vaker spelen voordat ik overstag ga.
Daarna Andor op tafel gezet, eerste keer voor die vriend van me dus bij legende 1 (uitleg) begonnen. Hierna 2x de 2de legende gespeeld maar beide keren helaas niet gehaald. Juist door deze uitdaging blijf ik het een leuk spel vinden. Al geef ik nu met name het "waardeloze dobbelen" de schuld. Meerdere malen dubbel gerold voor de monsters aantal X zelfs 2x 5 of 2x 6....

Legende 2 van Andor 1x met mijn vriendin "gehaald" maar toen aantal dingen ook niet helemaal correct gespeeld. Dus deze moet ik eigenlijk nog steeds halen...
Hier ben ik nog wel heel erg benieuwd naar. De game, setting en verhaal vind ik boeiend, maar toch lees best veel dat het gewoon te moeilijk is op sommige punten en dat je echt 1 op de 10 keer wint omdat je geluk hebt. Hoe dit zit weet ik niet, maar het lijkt me wel gaaf om dit spel een keer uit te proberen alvorens ik het aanschaf.
TTR: Nordic Countries lijkt me ook leuk, zit beetje te twijfelen of ik deze haal of een map collection (India/Zwitserland), omdat ik soms ook maar met 2 of 3 speel en dan is Europa gewoon te groot....
Ikzelf vind NC heel erg geslaagd, maar je hebt maar 1 kaart natuurlijk. Bij de andere heb je er direct 2.
Hoe speelt deze game met een groep? Geluksfactor speelt denk wel een grote rol gezien iedere ronde dobbelen? Hoe lang duurt een potje?

Ook gisteren nog aantal spellen besteld, bij Coolblue :
- Munchkin: Deluxe
- Carcassonne: Big Box 2012
- Kolonisten van Catan: Reiseditie

Carcassonne en Catan zijn classics die volgens mij in een verzameling horen en Munchkin lijkt me ook wel erg fun met vrienden en een biertje erbij. Was voor deze drie games €87,- kwijt dus niet onaardig denk.
Het speelt leuk, zodra het goed gesnapt wordt. Maar dan is het juist met meer dan 2 leuker vind ik, omdat je dan bij meerdere kaarten geld krijgt.

Carcassone staat op m'n lijstje inderdaad, maar nog nooit gespeeld. Ben er niet zo van overtuigd als van TTR bijvoorbeeld als familygame.
HellPunk schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:19:
Ik vind TTR heel leuk, maar ik zou het ook niet elke week willen spelen, zelfs niet met een andere map. Het blijft wel op tafel komen, in tegenstelling tot sommige andere klassiekers zoals Carcassonne.

Loondijke, als je graag abstracts speelt: binnenkort komt er een re-release van Santorini (via Kickstarter), misschien is dat wat voor jou.

Ik ben nu de laatste uren aan het volgen van de Kickstarter van The Butterfly Garden - we zijn samen aan het duimen voor de volgende stretch goal :)
Zal hem eens bekijken :). Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Hier trouwens iemand die komende zondag naar Zuiderspel gaat? Onze plannen staan nog niet vast - het is toch weer anderhalf uur rijden, maar de volgende beurs (Zomerspel) is pas juni en dat is nog een eindje verder.

Edit: ik zie net dat Zomerspel dit jaar in Merelbeke zit en niet in Gent, dat scheelt toch wel wat... maar het blijft een eind rijden, Essen is voor ons nog dichterbij B)

[ Voor 29% gewijzigd door HellPunk op 15-03-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ga komende zondag in ieder geval wel, Veldhoven is maar 3 kwartier vanaf hier, dus dat is niet zo heel spannend, en ik vond het vorig jaar wel een leuke beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Helaas geen tijd zondag anders waren we wel even gaan kijken denk ik.

Hebben er mensen hier trouwens een BoardGameGeek account? Dan voeg ik die daar op toe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30
Afgelopen jaren met veel plezier naar Zuiderspel geweest. Dit jaar moeten we (mijn vrouw en ik) helaas overslaan vanwege een weekendje weg met de familie. Ook niet verkeerd natuurlijk al is Zuiderspel mijn favoriete beurs van het jaar. Heerlijk kleinschalig en toch groot genoeg om een hoop spellen uit te proberen en te kopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:06:
Hebben er mensen hier trouwens een BoardGameGeek account? Dan voeg ik die daar op toe :).
Kijk even naar de OP, daar staan een aantal BGG accounts. Er zijn periodes dat ik echt uren op BGG zit (vooral voor Spiel) en soms dan sla ik een paar dagen over. Maar het is alleen al prettig om je spellen vast te leggen, samen met een wishlist.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik ben er twee jaar geleden geweest, was de eerste spellenbeurs met mijn zoontje. Het was inderdaad een leuke beurs, goed georganiseerd ook. Vorig jaar hebben we overgeslagen, voor dit jaar weten we 't dus nog niet - de afgelopen weken zijn erg druk geweest en dan ben je soms graag gewoon een weekend thuis :).
StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:06:
Hmm, ik sta nog niet in de TS, maar mijn username op BGG is Lorthania. Ik heb er zowat een vaste verblijfplaats, het is met voorsprong mijn meest bezochte site O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Leuk! Ik heb enkele members toegevoegd :). Ik vind het soms nogal een onoverzichtelijke site, maar dat zal vooral met mezelf te maken hebben :).

Daar heet ik Loonens, dus sommige hebben een request denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:05:
Leuk! Ik heb enkele members toegevoegd :). Ik vind het soms nogal een onoverzichtelijke site, maar dat zal vooral met mezelf te maken hebben :).

Daar heet ik Loonens, dus sommige hebben een request denk ik!
GeekBuddy'd :).

BGG is nogal jaren negentig in design en er staat gewoon een hoop content op, dus het ligt niet aan jou dat de site moeilijk te navigeren is :). Er wordt al tijden gewerkt aan een herontwerp, hopelijk zien we dat binnenkort ook 'ns verschijnen. Je kunt trouwens mee beta-testen als je wilt, zie hier voor instructies om de beta UI in te schakelen. Als je daarna op een spel klikt zie je de nieuwe UI.

Zonet heb ik de PnP van Watchmen of Destiny door de printer gejaagd, vanavond maar 'ns aan de slag met het Stanleymes en een testspel doen. Je zou het alleen voor de looks al backen, maar de ervaring leert dat dat geen goede graadmeter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

pasajo schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:48:
Ik kreeg als tip Caverna. Even ingedoken, en dat lijkt mij wel leuk. Maarrrr, hoe complex is dat spel eigenlijk om te leren?
Speelduur vormt mogelijk ook een probleem, +2 uur voor een spel is voor mijn groepje wel lang denk ik.

Het is geen goedkoop spel, en helaas nergens digitaal te proberen. Filmpjes van nox en dice tower geven een aardig beeld, maar ik krijg nog geen gevoel hoe snel dit mechanisme went.

(Sowieso moet ik eens proberen of ik Smallworld underground voor wat leuks kan ruilen)
Op zich valt de complexiteit wel mee.
De eerste keer ben je flink aan het uitleggen, maar eigenlijk is alles vrij logisch, zeker als je al wat eerdere soortgelijke workerplacements hebt gespeeld.

Echter het aantal mogelijke opties dat je hebt maakt dat het zeker de 1e keer wat overweldigend overkomt.

Met 4 man is 2 uur vrij krap aan de tijd, dat ga je de eerste keren zeker niet halen eerder 3-4 uur :)

Wel een zeer leuk spel IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
StealthyPeanut schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:05:
Ben blij dat het niet alleen aan mij ligt. Ik loop daar altijd zo verloren. Onlangs ook 15 minuten over gedaan om eindelijk de family games te vinden geordend op rank.
Maar de info is er wel superhandig, en zeker als je de naam van het spel kent navigeer je er gemakkelijk via google :D
Pagina: 1 ... 16 ... 159 Laatste