It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Zo fijn is dat. Ik heb dat met spellen als Splendor en Century Spiceroads. Je hebt 3 of 4 verschillende dingen die je kunt doen, maar toch komen er regelmatig spannende potjes voorbij. Het lijkt eenvoudig, maar kan toch best complex worden.HellPunk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:40:
Ah, dat gevoel als je een spel voor de eerste keer speelt en voelt dat je goud in je handen hebt: dat hadden we gisteren bij Barcelona. De acties zijn zó eenvoudig en toch heb je er een hele brok aan om alles in evenwicht te houden zodat je op elk criterium kan scoren. Het spel ligt nu klaar voor de solo mode, eens zien of die ook de verwachtingen waarmaakt.
En backpacken is ook veel reizen en wachten. Dus uiteraard moeten dan spelletjes mee! Kaartspellen en flip/roll & writes, vooral. Het moest compact zijn.
Ik heb het een en ander geprint en gelamineerd. Twee spellen per kant, Vier spellen per gelamineerde A4.
Ik heb mee:
• Een gewoon pak kaarten
• Lost Cities
• Monopoly Deal
• Arboretum
• Uno (tja, blijft het lievelingsspel van mijn zesjarige zoontje)
• Sushi Go
• Machi Koro 2
• Silver & Gold
• Cartographers Heroes
• Welcome To
• Railroad Ink
• Castles of Burgundy the Dice game
• Waypoint
• Voyages
• Aquamarine
• Scribbly Gum
Genoeg te doen, dus
Zat nog te twijfelen om wat scenarios van AH LCG mee te nemen (met premade decks), maar dat vond ik een beetje té. Je zit ook met de tokens, etc.
Ook misschien een reisversie van schaken/dammen.
Als iemand nog een leuke suggestie heeft, mijn rugtas is nog niet vol
:strip_exif()/f/image/GjoGCMyLxIAyLrpt1UtXOpuu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ja9tKz7BamqX3THLbVKKxSxT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 25-06-2024 19:34 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En ik vind Yahtzee leuk.
Wat ik zelf nooit gespeeld heb maar me wel geschikt lijkt voor mee op vakantie is Rolling Realms. Als pdf beschikbaar: https://juegosrollandwrit...05/Rolling-Realms-v10.pdf en je hebt er maar 2 dobbelstenen voor nodig.
anandus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:32:
Over drie weken ga ik op vakantie. Een maand backpacken met vrouw en kinderen.
En backpacken is ook veel reizen en wachten. Dus uiteraard moeten dan spelletjes mee! Kaartspellen en flip/roll & writes, vooral. Het moest compact zijn.
Ik heb het een en ander geprint en gelamineerd. Twee spellen per kant, Vier spellen per gelamineerde A4.
Ik heb mee:
• Een gewoon pak kaarten
• Lost Cities
• Monopoly Deal
• Arboretum
• Sushi Go
• Machi Koro 2
• Silver & Gold
• Cartographers Heroes
• Welcome To
• Railroad Ink
• Waypoint
• Voyages
• Aquamarine
• Scribbly Gum
Genoeg te doen, dus
Zat nog te twijfelen om wat scenarios van AH LCG mee te nemen (met premade decks), maar dat vond ik een beetje té. Je zit ook met de tokens, etc.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door hatsa op 25-06-2024 20:45 ]
Welcome to en als je dan de app downloadt hoef je alleen de kaarten mee te nemen.anandus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:32:
Ik heb mee:
• Een gewoon pak kaarten
• Lost Cities
• Monopoly Deal
• Arboretum
• Sushi Go
• Machi Koro 2
• Silver & Gold
• Cartographers Heroes
• Welcome To
• Railroad Ink
• Waypoint
• Voyages
• Aquamarine
• Scribbly Gum
Genoeg te doen, dus
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hive pocket! Compact en kan je op elk oppervlakte spelenanandus schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 19:32:
Ik heb mee:
• Een gewoon pak kaarten
• Lost Cities
• Monopoly Deal
• Arboretum
• Sushi Go
• Machi Koro 2
• Silver & Gold
• Cartographers Heroes
• Welcome To
• Railroad Ink
• Waypoint
• Voyages
• Aquamarine
• Scribbly Gum
Genoeg te doen, dus
[Afbeelding]
[Afbeelding]
hatsa schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:30:
Zeker Love Letter is lekker compact, maar Metrolijn ook als je het print en lamineert.
Deze stonden ook op mijn lijst, maar de rest vind deze spellen niet leuk, helaasBrilsmurfffje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:01:
Hive pocket! Compact en kan je op elk oppervlakte spelen
[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 26-06-2024 08:26 ]
Zat/zit ook aan board games op tablets te denken, zoals Carcassonne, TTR, etc., maar vind op een tablet spelen toch wat minder leuk. Al heb ik het wel mee, dus misschien komt het wel goed uit.Turralyon schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 00:00:
[...]
Welcome to en als je dan de app downloadt hoef je alleen de kaarten mee te nemen.
En Itchy Feet, natuurlijk. Wel veel (kleine) kaartjes, maar met reisthema.
Ik vind het ook minder leuk, maar voor spellen als Welcome To, Keer op Keer of Qwixx vind ik het niet zo erg want al die score/speelvellen meenemen neemt altijd zoveel plek in beslag. Als je eens met z'n 2en een spelletje zou willen spelen en je hebt Jaipur hoef je dankzij deze site alleen maar je kaarten mee te nemenanandus schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:28:
[...]
Zat/zit ook aan board games op tablets te denken, zoals Carcassonne, TTR, etc., maar vind op een tablet spelen toch wat minder leuk. Al heb ik het wel mee, dus misschien komt het wel goed uit.
Ja, Next Station leek me ook leuk, maar ik wist niet welke ik moest nemen (Londen, Parijs, Tokyo), dus ben afgehaakt. Al zijn ze volgens mij redelijk identiek, alleen een ander sheet.Compuchip87 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:41:
Next Station is ook een prima reisspel. Blaadje papier op schoot en je moet ergens een stapeltje kaarten kunnen omdraaien. En in 5 minuten uit te leggen,zonder tekst in het spel, dus als je het met je nieuwe reisvrienden wilt spelen is het ook prima.
Ik ga ernaar kijken!En Itchy Feet, natuurlijk. Wel veel (kleine) kaartjes, maar met reisthema.
Ja. daarom heb ik gelamineerde vellen, hoef je per persoon maar eentje mee te nemen, en met vier spellen per vel is het best efficiënt.Turralyon schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:42:
[...]
Ik vind het ook minder leuk, maar voor spellen als Welcome To, Keer op Keer of Qwixx vind ik het niet zo erg want al die score/speelvellen meenemen neemt altijd zoveel plek in beslag.
Oh, interessant. Jaipur stond ook op het lijstje, maarja, al die tokens ...Als je eens met z'n 2en een spelletje zou willen spelen en je hebt Jaipur hoef je dankzij deze site alleen maar je kaarten mee te nemen
Bedankt voor de tips allemaal! En hopelijk hebben andere ook iets eraan
Daarnaast Beverbende, ook goed voor de kleintjes, en we nemen altijd een selectie Dominion mee. (stuk of 20 marktkaarten, maakt circa 300 speelkaarten en genoeg variatie voor een stuk of 10 potjes).
Daarnaast sinds een jaartje radlands, die is heerlijk 1vs1 en compact.
Ik wilde ook voornamelijk kleine spelletjes mee nemen (o.a. Geharrewar in de Sushibar, Konijnenhokken, 1000 bommen en granaten, Lost Cities kaartspel, Cluedo kaartspel, Koehandel en nog een paar) en 2 grote spellen. Ticket to Ride en Paleo. Hoe ik die klein ga krijgen wordt nog even een uitdaging, maar dat moet wel lukken.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Nice! Ik heb de gameplay bundle met sundrop mini's.maartend schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:32:
Zo. All in gegaan bij Terrorscape
Linkje voor geïnteresseerden
Ik heb ook maar de nieuwe map voor TTR meebesteld, met wat geluk kan die meteen morgenavond op tafel
Een interessante workerplacement / mancala mechanisme. Elke beurt verplaats je je houten olifant over het bord en hierna kies je een van de plekken waar werkers staan. Elke werker pak je dan en plaats je 1 locatie verder. De laatste werker die je plaatst zorgt ervoor dat je de bijbehorende actie mag uitvoeren, als de olifant er ook staat krijg je een bonusactie en als de kleur ook overeenkomt mag je ook die actie uitvoeren.
Uiteindelijk draait het om punten, maar je hebt veel keuze in wat te doen en door het veranderde bord is elke beurt weer interessant.
Vrij simpel om uit te leggen en te spelen, echter het goed spelen is een ander verhaal.
:strip_exif()/f/image/vZ1Wl3O1VhpPftZSdemcHAkg.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste is de manier waarop je tickets krijgt. Bij het begin van het spel doe je een draft à la Sushi Go met tickets: je krijgt er zes, kiest er een en geeft de rest door. Van de zes tickets die je zo krijgt moet je er uiteindelijk vier houden. Daar moet je het mee doen tot de ticketkaart getrokken wordt (deze zit op een bepaalde plaats in het deck treinkaarten). Op dat moment doe je een nieuwe draft, vanaf dan is ook de gewone 'neem tickets'-actie weer beschikbaar.
De tweede feature zijn de festivalkaarten. Deze zitten door het deck treinkaarten en horen bij een bepaalde stad op het bord. Als deze kaarten getrokken worden komen ze naast het bord terecht en als iemand dan een route naar die stad legt mag hij de bijhorende festivalkaarten nemen. Al naargelang het aantal kaarten dat je van een bepaalde stad hebt krijg je op het einde van het spel punten.
De draft voor tickets is best interessant omdat je niet op safe kunt spelen (vier tickets is best veel), maar je kunt aan de andere kant ook gerichter kiezen. De festivalkaarten geven dan weer interessante keuzes: leg je eerst de route die je nodig hebt voor je ticket of toch maar de route die veel kaarten oplevert?
De puntentelling wordt ook lekker spannend: de punten zijn ongeveer 50/50 verdeeld tussen tickets en festivalkaarten. Bij ons lag er uiteindelijk 1 punt verschil tussen de winnaar en de tweede. Iberia is dus alvast goedgekeurd, Korea staat voor over 2 weken op het programma.
De draft klinkt wel interessant, misschien toch maar eens overwegen om deze uitbereiding wel te kopen(ben gestopt na Afrika en Nederland).HellPunk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:20:
De Iberia/Korea-uitbreiding van Ticket to Ride kwam vrijdag aan, dus die hebben we maar meteen gespeeld, meer bepaald de Iberia-map. Deze is relatief klein (je speelt ook met maar 35 treintjes) en heeft twee bijzonderheden.
De eerste is de manier waarop je tickets krijgt. Bij het begin van het spel doe je een draft à la Sushi Go met tickets: je krijgt er zes, kiest er een en geeft de rest door. Van de zes tickets die je zo krijgt moet je er uiteindelijk vier houden. Daar moet je het mee doen tot de ticketkaart getrokken wordt (deze zit op een bepaalde plaats in het deck treinkaarten). Op dat moment doe je een nieuwe draft, vanaf dan is ook de gewone 'neem tickets'-actie weer beschikbaar.
De tweede feature zijn de festivalkaarten. Deze zitten door het deck treinkaarten en horen bij een bepaalde stad op het bord. Als deze kaarten getrokken worden komen ze naast het bord terecht en als iemand dan een route naar die stad legt mag hij de bijhorende festivalkaarten nemen. Al naargelang het aantal kaarten dat je van een bepaalde stad hebt krijg je op het einde van het spel punten.
De draft voor tickets is best interessant omdat je niet op safe kunt spelen (vier tickets is best veel), maar je kunt aan de andere kant ook gerichter kiezen. De festivalkaarten geven dan weer interessante keuzes: leg je eerst de route die je nodig hebt voor je ticket of toch maar de route die veel kaarten oplevert?
De puntentelling wordt ook lekker spannend: de punten zijn ongeveer 50/50 verdeeld tussen tickets en festivalkaarten. Bij ons lag er uiteindelijk 1 punt verschil tussen de winnaar en de tweede. Iberia is dus alvast goedgekeurd, Korea staat voor over 2 weken op het programma.
Dat is inderdaad een leuke vernieuwing, al zijn er mensen die al sinds de originele USA-map ticket drafting gebruiken voor de eerste set tickets om de geluksfactor wat te verkleinen.Wausser90 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:56:
[...]
De draft klinkt wel interessant, misschien toch maar eens overwegen om deze uitbereiding wel te kopen(ben gestopt na Afrika en Nederland).
Korea heeft op het eerste zicht ook een interessante ruleset. Het bord lijkt wel wat op Afrika in die zin dat de routekleuren beperkt zijn tot bepaalde regio's. Misschien spelen we deze vrijdag al, ik zal igg mijn bevindingen posten
https://gamefound.com/en/...ards/reward-product-50208
Dan hoef je de komende vijf jaar niet meer druk te maken over welk spel je speelt of welke mini’s je gaat schilderen.
Xbox Live: Chevalric
Zelf ook op zoek naar de laatste Brass: Birminham versie in het Nederlands.Geerius schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:31: Brass Birminham (Q1 2024 - Pre-order): Spel al meerdere keren gespeeld en behoort ook tot mijn favorieten, maar een tijd lang niet te koop geweest. Nu de Nederlandse versie besteld. Zou eigenlijk al geleverd moeten zijn, totdat ik vorige week zag dat de levering is uitgesteld naar augustus dit jaar.
Ik zie al meerdere winkels deze aanbieden?
Hebben deze jouw versie ‘ingehaald’ qua release datum? Of is het een andere versie? Geloof niet dat er een NL deluxe versie is toch?
Ik ben dus op zoek naar wat luchtige, kleine spellen waarbij je met goed spelen nog wel een verschilletje kan maken.
Daarnaast ook naar spellen die bij een breed publiek aanslaan Mag van alles zijn.
Hier exact hetzelfde. Een vriend van mij heeft zowel iron clays als verschillende soorten gewone pokerchips en de iron clays zijn niet echt denderend. Daarom ook voor de normale versie + fijne pockerchips gekozen.Geerius schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:16:
Er is geen deluxe Nederlandse variant. De standaard Nederlandse versie heb ik hier al een paar weken op de plank liggen. Nog netjes in het plastic. Ik was eigenlijk niet geïnteresseerd in de deluxe versie. Het grootste verschil zijn de Iron Clay Chips en ik heb zelf vorig jaar degelijke pokerchips gekocht om bij meerdere spellen te gebruiken. Dus ik hoefde de deluxe versie niet.
Wij hebben ons wel eens vreselijk vermaakt met Bristol 1350. Een social deduction game, tot 9 spelers. Het "kleine spelletje om mee af te sluiten" duurde tot diep in de nacht omdat iedereen na een potje steeds nog een keer wraak wilde nemenBeavbusi schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:39:
Heeft er iemand nog tips voor fillers/games voor mensen zonder geduld/ dingen die iedereen wel leuk vindt? Ik speel graag een spelletje, maar het gros van de mensen waar ik vaak een biertje mee drink hebben geen zin om een groot spel te leren.
Ik ben dus op zoek naar wat luchtige, kleine spellen waarbij je met goed spelen nog wel een verschilletje kan maken.
Daarnaast ook naar spellen die bij een breed publiek aanslaan Mag van alles zijn.
Oja wel graag een spel wat leuk is vanaf 4 spelers. De keren dat we met een man of 6 samen zijn gaan we vaak geen spelletjes doen.smeaggie schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:18:
[...]
Wij hebben ons wel eens vreselijk vermaakt met Bristol 1350. Een social deduction game, tot 9 spelers. Het "kleine spelletje om mee af te sluiten" duurde tot diep in de nacht omdat iedereen na een potje steeds nog een keer wraak wilde nemenhet is simpel maar met goed spelen en bijhouden wat er elke ronde gebeurt kan je wel een betere keuzes maken.
Ik zoek een spel wat:
- Geschikt is voor twee spelers
- Thematisch is
- Korte set-up
- Speelduur van 20-90 minuten
- Mag coöperatief zijn, moet niet, maar geen take-that!
Een aantal spelen die in de smaak vallen/de ontvanger al heeft:
- 7 Wonders Duel
- Patchwork
- Nova Luna
- Lost Cities
- Railroad Ink
- Calico
- Sprawlopolis
- Mini-macro Crime City
Budget: maakt niet veel uit. De ontvanger is m'n beste maat dus ik profiteer zelf ook mee
Ik heb in een gelijkaardige situatie Flash Point: Fire Rescue op de tafel durven leggen bij een avondje drinken. Met de familieregels was zelfs de meest ik-speel-geen-spelletjes-want-ik-ben-een-grote-jongenman vertrokken voor een fijne game-sessie. Wat ik overigens niet verwacht had. Het is geen filler dus misschien niet exact wat je zoekt, maar het ging goed met een avondje drinken vond ikBeavbusi schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:39:
Heeft er iemand nog tips voor fillers/games voor mensen zonder geduld/ dingen die iedereen wel leuk vindt? Ik speel graag een spelletje, maar het gros van de mensen waar ik vaak een biertje mee drink hebben geen zin om een groot spel te leren.
[ Voor 3% gewijzigd door Vnze op 19-07-2024 11:55 ]
Als Patchwork in de smaak viel is misschien My City een optie? Ik beschrijf het altijd een beetje als Patchwork LegacyVnze schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:54:
Om aan een minimum verzendbedrag te raken zou ik nog één of twee spellen aan mijn winkellijstje willen toevoegen in een webshop, maar ik raak er zelf niet uit (het gaat om een cadeautje).
Ik zoek een spel wat:
- Geschikt is voor twee spelers
- Thematisch is
- Korte set-up
- Speelduur van 20-90 minuten
- Mag coöperatief zijn, moet niet, maar geen take-that!
Een aantal spelen die in de smaak vallen/de ontvanger al heeft:
- 7 Wonders Duel
- Patchwork
- Nova Luna
- Lost Cities
- Railroad Ink
- Calico
- Sprawlopolis
- Mini-macro Crime City
Budget: maakt niet veel uit. De ontvanger is m'n beste maat dus ik profiteer zelf ook mee
[...]
Ik heb in een gelijkaardige situatie Flash Point: Fire Rescue op de tafel durven leggen bij een avondje drinken. Met de familieregels was zelfs de meest ik-speel-geen-spelletjes-want-ik-ben-een-grote-jongenman vertrokken voor een fijne game-sessie. Wat ik overigens niet verwacht had. Het is geen filler dus misschien niet exact wat je zoekt, maar het ging goed met een avondje drinken vond ik
Zag de link en ben meteen verkocht. Net meteen even de collectors bundle ge backedGeorgeMichael schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:57:
[...]
Nice! Ik heb de gameplay bundle met sundrop mini's.![]()
Linkje voor geïnteresseerden
En ik ben net uitgestapt. Als de VAT en de verzending er nog bijkomt vind ik het wel erg prijzig worden.Daradius schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:19:
[...]
Zag de link en ben meteen verkocht. Net meteen even de collectors bundle ge backed
ja het is een aardig prijskaartje inderdaad. de verzendkosten worden op een later moment pas verrekend, dus dan vind ik het nog wel te overzien.maartend schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:30:
[...]
En ik ben net uitgestapt. Als de VAT en de verzending er nog bijkomt vind ik het wel erg prijzig worden.
Maar heb je ze wel al gezien?Daradius schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:42:
[...]
ja het is een aardig prijskaartje inderdaad. de verzendkosten worden op een later moment pas verrekend, dus dan vind ik het nog wel te overzien.
Kwam dus nog ruim 100 euro bij, is de helft. Vat en shipping. Wordt me te gek
Kan ik goed begrijpen hoor ! ik wil de game erg graag hebben en had vernomen dat ze geen plannen hebben om het retail te gaan verkopen. dus zit er voor mij niet heel veel anders op helaasmaartend schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:16:
[...]
Ligt heel erg aan de pledge. Ik heb alleen new content. Dan kost het 33 euro shipping en ong 100 euro voor het spel incl VAT. Vind het wel waard. Is nergens te koop en echt een tof spel. Collega’s zijn jaloers en hebben het nu ook besteld.maartend schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:16:
[...]
Ik ging van net geen 200 naar net geen 300. All gameplay, geen sundrop. Maar VAT was 40 en dan ook nog 50 verzending. Vond het veel.Wirret schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:29:
[...]
Ligt heel erg aan de pledge. Ik heb alleen new content. Dan kost het 33 euro shipping en ong 100 euro voor het spel incl VAT. Vind het wel waard. Is nergens te koop en echt een tof spel. Collega’s zijn jaloers en hebben het nu ook besteld.
Maar jij hebt hem dus al. Waarom zijn je collega's jaloers? Is het om d evorm of is het spel ook werkelijk zo geweldig?
Het spel 1 of 2 keer gespeeld (niet in eigen collectie) en zit de laatste tijd ook te overwegen om hem te halen. Echter bedenk wel dat je een hele specifieke groep nodig hebt om dit spel op tafel te krijgen. De SU&SD review geeft een goed beeld van de game + het koopadvies "niet doen".Bundin schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:05:
Das mij ook te gortig, al moet ik niet te veel zeggen want ik ben ernstig aan het overwegen om John Company 2nd ed te kopen voor veel... Iemand dat toevallig in de collectie?
Ik heb hem zojuist toe laten voegen aan mijn Arcs pledge via crowdfinder.
Ik ben voor het basisspel gegaan, eerst maar is proberen voordat we weer 23 uitbreidingen aanschaffen die waarschijnlijk nooit op tafel komenDaradius schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:19:
[...]
Zag de link en ben meteen verkocht. Net meteen even de collectors bundle ge backed
Misschien de acrylic tokens nog, die voelen toch altijd prettiger dan een stukje karton, zeker als je ze vaak vast hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Luuk84 op 31-07-2024 11:06 ]
Hebben jullie het ook altijd dat je m eerst nog even laat staan? Dus niet gelijk alle kartonnen fiches e.d. loshalen, maar m gewoon zo in de kast zetten haha.
Komend weekend eens voor gaan zitten, met 1000+ uur in de videogame moet het toch niet al te moeilijk zijn.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Hangt er denk ik heel erg vanaf met wie je anders speelt. Toen ik voor het eerst speelde heb ik ook naar strategiën gekeken, maar mijn tegenstanders deden compleet andere dingen dan de logica uit de guide.Beavbusi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:23:
Ik ga vrijdag voor het eerst Brass Birmingham spelen. Heeft er iemand toevallig tips of een tactiek zodat ik de show kan stelen ?
De concepten voor 'netwerk' en 'connectie' zijn heel belangrijk. Het grootste struikelblok in mijn ervaring is als je een gebouw wil bouwen wat coal nodig heeft dat je goed in de gaten moet hebben of die coal daar uberhaupt kan komen, en secundair is het ook wel prettig als je je eigen coal kunt gebruiken.Beavbusi schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:23:
Ik ga vrijdag voor het eerst Brass Birmingham spelen. Heeft er iemand toevallig tips of een tactiek zodat ik de show kan stelen ?
Maar een paar losse opmerkingen:
- Time je grote uitgaven. Een nieuwe ronde mogen starten kan zeer krachtig zijn.
- Ben niet bang om een lening af te sluiten.
- Een goed inkomen hebben is zeer belangrijk.
- Onderschat het nut van de develop-actie niet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZwZXYjhabKXmV1eyXs8DkLj2.jpg?f=user_large)
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
~ 10 bordspellen via Steam te spelen voor 16 euro en een beetje. Wel een goede aanbieding want Dune: Imperium is nu op Steam in de aanbieding voor 15,77 euro (en dat is de laagste prijs ooit). Voor een euro meer heb je nog eens 9 spelen extra erbij.
Gaat om:
Dune: Imperium
Terraforming Mars + Prelude + Hellas & Elysium
Quilts and Cats of Calico
Wingspan
Munchkin
Root
Scythe
Sagrada
Everdell.
Vorige week heb ik Conservas binnen gekregen die ik had gebacked op gamefound. Leuke snelle solo game, en het artwork spreekt me erg aan. Verschillende scenario's met uitdagingen. Ligt snel op tafel, weinig regels en speelt snel weg. Top aankoopLuuk84 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:27:
Conservas staat ook op mijn radar, een mooi solospel van Scott Almes die ook het fantastische Warp's edge solos spel op zijn naam heeft staan. Lijkt mij erg leuk en de prijs hiervan zal denk ik ook wel meevallen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ruYTqB5l2cu6XacujAEmhSSv.jpg?f=fotoalbum_large)
Het spel is 2-talig, en er zitten kaarten bij in zowel Engels als Spaans, je kunt dus gebruiken wat je zelf prettig vind.
[ Voor 34% gewijzigd door Luuk84 op 14-08-2024 09:55 ]
Ik ben ook nog niet zover dat ik hem op zijn moeilijkst kan spelen. Ik ben wel benieuwd of de 12 scenario's ( + die van de stretchgoals) er genoeg zijn. Ik had er misschien wat meer willen zien, juist omdat het snel speelt
Met een beetje Kickstarter of Gamefound project gaan er honderden zo niet duizenden pakketjes uit. Dat duurt soms weken, dus ja, het kan verschillen wanneer je het krijgt.Msniekers schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:02:
Ik heb Conversas ook gebacked, track en trace ontvangen maar sinds 31-07 zit er geen beweging meer in. Komt dat vaker voor dat er zoveel verschil in levertijd zit? Is de eerste game die ik via Gamefound gebacked heb.
Dat is idd niet abnormaal: de verzendlabels worden en masse aangemaakt en dan krijg je ook je T&T, maar dat wil nog niet zeggen dat het pakket zelf effectief klaar is. Dat gebeurt dan in de dagen en weken erna. In de comments van de KS kun je wel zien wanneer mensen hun spellen beginnen te ontvangen, maar dat zegt niet altijd iets over de volgorde waarin de verzending gebeurt. Groepspledges komen meestal wel 't laatst aan de beurt, heb ik geleerd van CrowdFinderMsniekers schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:02:
Ik heb Conversas ook gebacked, track en trace ontvangen maar sinds 31-07 zit er geen beweging meer in. Komt dat vaker voor dat er zoveel verschil in levertijd zit? Is de eerste game die ik via Gamefound gebacked heb.
Ik heb de uitgever gemaild en ze hebben dit blijkbaar in onderzoek, ben benieuwd
Ik ben op zoek naar een groepje van wat oudere mensen, 35+ of zo?
Er zijn verenigingen en groepjes die starten vanuit sommige winkels hier in de buurt maar die zitten tjokvol (en de wachtlijsten ook) en zijn voornamelijk erg jong. Op zich niet erg hoor maar voor een wekelijks terugkerend iets zit ik liever tussen wat ouder volk
Als ik een forum topic heb gemist waar deze vraag beter thuis hoort hoor ik het graag.
[ Voor 11% gewijzigd door InflatableMouse op 19-08-2024 12:01 ]
Probeer hier eens. Het grote Dungeons & Dragons topicInflatableMouse schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:57:
Kan ik hier ook vragen of er DnD groepjes zijn in een bepaalde regio (Delft e.o) waar ik bij zou kunnen aansluiten? Ik zie dat de map het niet meer doet in de OP maar ik zie ook nergens dergelijke posts of topics.
Ik ben op zoek naar een groepje van wat oudere mensen, 35+ of zo?
Er zijn verenigingen en groepjes die starten vanuit sommige winkels hier in de buurt maar die zitten tjokvol (en de wachtlijsten ook) en zijn voornamelijk erg jong. Op zich niet erg hoor maar voor een wekelijks terugkerend iets zit ik liever tussen wat ouder volk.
Als ik een forum topic heb gemist waar deze vraag beter thuis hoort hoor ik het graag.
Tx.Millie-ano schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:01:
[...]
Probeer hier eens. Het grote Dungeons & Dragons topic
Ik snap hoe ik die heb gemist terwijl ik letterlijk naar dnd, dungeons en dragons heb gezocht

YouTube: How to Play NEKOJIMA | Board Game Tutorial
Burp
The toy factor is high in this one! Met het juiste publiek zijn dergelijke spellen wel leuk, zie bvb. ook Kabuto Sumo - die heb ik te koop staan omdat thuis niemand het wat vond terwijl vrienden van me zich er kapot mee amuserenWii4all schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:59:
Zag net een filmpje voorbij komen van het spel Nekojima zag er wel heel leuk uit moet ik zeggen
YouTube: How to Play NEKOJIMA | Board Game Tutorial

1e kickstarter gelijk voor meest uitgebreide gegaan
2e kickstarter met de expansions exact hetzelfde.
Binnenkort maar spelen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wow, super goede deal en ontzettend tof spel! Mocht je het toch niets vinden dan neem ik hem voor de prijs wel weer van je over.SteffanS schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:02:
Vandaag moonrakers titan box gescoort op 2dehands voor 100 Euro nieuw nog niet geopend leek me wel een goeie deal ?
Haha keek er eigenlijk al lang naar maar import prijzen waren me wat te hoog. 100 Euro voor de titanbox leek me wel echt een steal.MADG0BLIN schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:09:
[...]
Wow, super goede deal en ontzettend tof spel! Mocht je het toch niets vinden dan neem ik hem voor de prijs wel weer van je over.
Een vriend en ik gaan al ruim 10 jaar naar Spiel en een jaar of 8 geleden hadden we het erover om eens naar GenCon te gaan. Na die tijd regelmatig over gehad en een jaar of 2 geleden het plan gemaakt om in 2024 die kant op te gaan. Uiteindelijk is er nog een vriend bijgekomen en zijn we afgelopen zomer die kant opgeweest met zijn drieen.
We zijn echter niet alleen naar GenCon geweest maar hebben er echt een bordspellentrip van gemaakt.
We zijn uiteindelijk 3 weken daar geweest. Ongeveer anderhalve week voor Gencon, toen 4 dagen Gencon en erna nog ongeveer een week.
We zijn bij allerlei mensen thuis geweest om bordspellen te spelen en elkaar te ontmoeten, veel bordspellencafes en winkels gezien, toffe mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Al deze contacten hadden we al voor die tijd opgedaan voor de reis.
Oh ja, en had ik al gezegd dat we vreselijk veel spellen hebben gespeeld.
105 potjes, 64 spellen 44 nieuwe spellen in totaal in 3 weken tijd.
De originele reden was natuurlijk GenCon en dat was een toffe ervaring.
4 dagen bordspellen plezier. Het grote verschil met Spiel is dat de hal van de publishers wat kleiner is, ruim 500 tegen de ruim 900 bij Spiel. Daarnaast is er op GenCon veel meer gelegenheid om ook te spelen. Grote hallen naast de dealerhal met tafels om demo's te doen maar ook gelegenheid om eigen spellen te spelen. De aangrenzende hotels bieden ook allerlei ruimtes en events aan om te spelen of te demoen en het station van de colts ernaast is ook beschikbaar. Daarnaast zijn er veel meer andere dingen naast bordspellen zoals cosplay, flipperkast toernooi, RPG, D&D en nog veel meer. Ook weer leuk om even met wat mensen uit
Nadat we in GenCon geweest waren zijn we ook nog uitgenodigd bij IV Games in Nashville, de uitgever van oa Moonrakers. Daar een rondleiding gehad, wat dingen gespeeld en Brink mogen bekijken hoe die er uit ziet. Ziet er weer tof uit!
Uiteindelijk een super toffe tijd gehad en we gaan zeker nog een keertje terug.
Wat foto's voor een sfeerimpressie van de reis.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
MADG0BLIN schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:05:
Afgelopen vakantie een leuke reis gemaakt. Wie weet inspiratie voor anderen.![]()
Een vriend en ik gaan al ruim 10 jaar naar Spiel en een jaar of 8 geleden hadden we het erover om eens naar GenCon te gaan. Na die tijd regelmatig over gehad en een jaar of 2 geleden het plan gemaakt om in 2024 die kant op te gaan. Uiteindelijk is er nog een vriend bijgekomen en zijn we afgelopen zomer die kant opgeweest met zijn drieen.
We zijn echter niet alleen naar GenCon geweest maar hebben er echt een bordspellentrip van gemaakt.
We zijn uiteindelijk 3 weken daar geweest. Ongeveer anderhalve week voor Gencon, toen 4 dagen Gencon en erna nog ongeveer een week.
We zijn bij allerlei mensen thuis geweest om bordspellen te spelen en elkaar te ontmoeten, veel bordspellencafes en winkels gezien, toffe mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Al deze contacten hadden we al voor die tijd opgedaan voor de reis.
Oh ja, en had ik al gezegd dat we vreselijk veel spellen hebben gespeeld.
105 potjes, 64 spellen 44 nieuwe spellen in totaal in 3 weken tijd.
De originele reden was natuurlijk GenCon en dat was een toffe ervaring.
4 dagen bordspellen plezier. Het grote verschil met Spiel is dat de hal van de publishers wat kleiner is, ruim 500 tegen de ruim 900 bij Spiel. Daarnaast is er op GenCon veel meer gelegenheid om ook te spelen. Grote hallen naast de dealerhal met tafels om demo's te doen maar ook gelegenheid om eigen spellen te spelen. De aangrenzende hotels bieden ook allerlei ruimtes en events aan om te spelen of te demoen en het station van de colts ernaast is ook beschikbaar. Daarnaast zijn er veel meer andere dingen naast bordspellen zoals cosplay, flipperkast toernooi, RPG, D&D en nog veel meer. Ook weer leuk om even met wat mensen uit
Nadat we in GenCon geweest waren zijn we ook nog uitgenodigd bij IV Games in Nashville, de uitgever van oa Moonrakers. Daar een rondleiding gehad, wat dingen gespeeld en Brink mogen bekijken hoe die er uit ziet. Ziet er weer tof uit!
Uiteindelijk een super toffe tijd gehad en we gaan zeker nog een keertje terug.
Wat foto's voor een sfeerimpressie van de reis.
Helaas alleen een gedeeltelijke uitleg gekregen en niet kunnen spelen. Maar is een auto buy voor mij. 😅SteffanS schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:27:
Hoe beviel SETI ? Kijk er naar uit om dit te testen op spiel.
[...]
MADG0BLIN schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:28:
[...]
Helaas alleen een gedeeltelijke uitleg gekregen en niet kunnen spelen. Maar is een auto buy voor mij. 😅
Jup. Weer 4 dagen. De middagen demo ik voor Stonemaier.SteffanS schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:36:
Dan moet het toch goed zijn. Ga je ook naar spiel dit jaar ?
[...]
Mooi! Trip of a lifetime!MADG0BLIN schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:05:
Afgelopen vakantie een leuke reis gemaakt. Wie weet inspiratie voor anderen.![]()
In Nederland komt het seizoen van bordspel-beurzen er ook weer aan. Wie heeft plannen om waar heen te gaan?
Ik zal zelf op Noorderspel in Groningen (thuiswedstrijd) spellen demonstreren van MNKY Entertainment. Die hebben ook zelf gemaakt (geen heavy games overigens).
En Spellenspektakel eveneens! Bovendien zal ik dan weer bij het Spellenmaakgilde auteursplein te vinden zijn. Daar kunnen auteurs zich nog voor aanmelden. Aanrader om daar ook altijd even te checken wat er te doen is. Niet alles zal 'up your alley' zijn, maar er is grote diversiteit in type spellen (en soms al te backen of kopen).
Ik ga naar Noorderspel, ik help een vriend van me met zijn spel te demoen.artjan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:13:
Leuk om te zien, die GenCon trip!
In Nederland komt het seizoen van bordspel-beurzen er ook weer aan. Wie heeft plannen om waar heen te gaan?
Ik zal zelf op Noorderspel in Groningen (thuiswedstrijd) spellen demonstreren van MNKY Entertainment. Die hebben ook zelf gemaakt (geen heavy games overigens).
En Spellenspektakel eveneens! Bovendien zal ik dan weer bij het Spellenmaakgilde auteursplein te vinden zijn. Daar kunnen auteurs zich nog voor aanmelden. Aanrader om daar ook altijd even te checken wat er te doen is. Niet alles zal 'up your alley' zijn, maar er is grote diversiteit in type spellen (en soms al te backen of kopen).
Daarnaast naar Spellenspektakel, 1 dag demoen voor dezelfde vriend en ernaast 1 dag voor WGG.
Ben je toevallig 1 van de ontwerpers van Grunn? Dan hebben we elkaar weleens gesproken in Groningen.
yep!MADG0BLIN schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:21:
[...]
Ik ga naar Noorderspel, ik help een vriend van me met zijn spel te demoen.
Daarnaast naar Spellenspektakel, 1 dag demoen voor dezelfde vriend en ernaast 1 dag voor WGG.
Ben je toevallig 1 van de ontwerpers van Grunn? Dan hebben we elkaar weleens gesproken in Groningen.
Nadeel is echter wel dat Risk zelfs op deze manier een slugfest blijft en dat het erg lang duurt. Ook zijn we met zijn achten, dus twee mensen kunen niet mee doen. Nu zoek ik een wat lichter spel wat dezelfde mogelijkheden biedt. Dat mag een kaartspel zijn wat binnen een kwartiertje klaar is, maar ook een wat groter spel van ongeveer een uurtje. Zelf heb ik gekeken en lijkt er wel wat potenite te zitten in spellen als King of Tokyo, Zoo Vadis, Cash N Guns, Secret Hitler, Coup.
Maar ik weet niet precies of die goed werken voor het soort spel wat wij spelen. We zoeken iets waarbij je elkaar de loef af wilt steken en elkaar dwars zitten om iets te bereiken, dus spellen met een mechaniek als weerwolven (anderen overtuigen van identiteit) werken niet helemaal, ook niet het 'zoek de mol' of de 'verrader'. Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Misschien https://boardgamegeek.com/boardgame/176558/mafia-de-cuba?pascoa341 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:33:
Ik ga binnenkort weer eens met een vriendengroep een weekendje weg. Traditioneel spelen we Risk en op de wijze waarop wij dat spelen, is dat nog voor ons erg leuk. Het gaat ons met name om het onderhandelen, en overtuigen van het de ander, verbondjes sluiten en die die breken, met zijn allen achter iemand aan gaan, die 'te groot' wordt, of gewoon omdat hij iets gezegd heeft wat je niet aan stond etcetera. Het spel is dus eigenlijk een soort van basis om slap te praten en elkaar dwars te zitten.
Nadeel is echter wel dat Risk zelfs op deze manier een slugfest blijft en dat het erg lang duurt. Ook zijn we met zijn achten, dus twee mensen kunen niet mee doen. Nu zoek ik een wat lichter spel wat dezelfde mogelijkheden biedt. Dat mag een kaartspel zijn wat binnen een kwartiertje klaar is, maar ook een wat groter spel van ongeveer een uurtje. Zelf heb ik gekeken en lijkt er wel wat potenite te zitten in spellen als King of Tokyo, Zoo Vadis, Cash N Guns, Secret Hitler, Coup.
Maar ik weet niet precies of die goed werken voor het soort spel wat wij spelen. We zoeken iets waarbij je elkaar de loef af wilt steken en elkaar dwars zitten om iets te bereiken, dus spellen met een mechaniek als weerwolven (anderen overtuigen van identiteit) werken niet helemaal, ook niet het 'zoek de mol' of de 'verrader'. Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag!
Ook een beetje Weerwolven-achtig, maar je hebt zelf controle over de rol die je kiest (wel of niet diamanten pakken) en verder bestaat het spel vooral uit ouwehoeren (en af en toe een familielid omleggen).
Ha, diplomacy, die wil ik er zeker een keer inbrengen. Maar is ook erg lang en moeilijk uit te leggen, dus die wil ik liever een keer op een losse spelavond doen. Great Dalmuti is een goed, ik heb heel lang geleden een keer 'Thatcher's Britain'gespeeld, wat volgens mij hetzelfde spel is maar dan met gewone kaarten. Dat was erg tof!JulesvH schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:46:
Of wellicht Diplomacy. Al is die max 7 spelers.
Of De grote Dalmuti?
Ok, kan op zich wel interessant zijn even checken hoe Weervolverig het is.Compuchip87 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:43:
[...]
Misschien https://boardgamegeek.com/boardgame/176558/mafia-de-cuba?
Ook een beetje Weerwolven-achtig, maar je hebt zelf controle over de rol die je kiest (wel of niet diamanten pakken) en verder bestaat het spel vooral uit ouwehoeren (en af en toe een familielid omleggen).
Mocht iemand nog suggesteis hebben op basis van de dingen die ik zelf al genoemd heb.
Sheriff of nottingham wellicht?pascoa341 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:33:
Ik ga binnenkort weer eens met een vriendengroep een weekendje weg. Traditioneel spelen we Risk en op de wijze waarop wij dat spelen, is dat nog voor ons erg leuk. Het gaat ons met name om het onderhandelen, en overtuigen van het de ander, verbondjes sluiten en die die breken, met zijn allen achter iemand aan gaan, die 'te groot' wordt, of gewoon omdat hij iets gezegd heeft wat je niet aan stond etcetera. Het spel is dus eigenlijk een soort van basis om slap te praten en elkaar dwars te zitten.
https://boardgamegeek.com...of-nottingham-2nd-edition
Wij spelen zelf met een kleiner clubje van 5 ook risk op dezelfde manier als jij. Dit kan inderdaad uren duren zonder dat iemand kan winnen. Bij ons is secret hitler wanneer we met wat meer zijn wel echt een succes. Het is voornamelijk praten en elkaar overtuigen van je rol en daarbij ook glashard liegen wat je een goede speler maakt. Meermaals slecht van kunnen slapen na een intensief potjepascoa341 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:11:
[...]
Ha, diplomacy, die wil ik er zeker een keer inbrengen. Maar is ook erg lang en moeilijk uit te leggen, dus die wil ik liever een keer op een losse spelavond doen. Great Dalmuti is een goed, ik heb heel lang geleden een keer 'Thatcher's Britain'gespeeld, wat volgens mij hetzelfde spel is maar dan met gewone kaarten. Dat was erg tof!
[...]
Ok, kan op zich wel interessant zijn even checken hoe Weervolverig het is.
Mocht iemand nog suggesteis hebben op basis van de dingen die ik zelf al genoemd heb.

Misschien is Nanty Narking wat, al gaat die dan maar tot 4 spelers.Je hebt een verborgen rol, maar tijdens het spel wordt wel duidelijk wie welke rol heeft en dan kan je mekaar gaan tegenwerken zonder je eigen doel in het gedrang te brengen.
Je zou ook eens naar Concordia kunnen kijken, dat is wel een iets 'traditionele' euro, maar met de Venus-uitbreiding kan je wel tot 6 spelers gaan (in teams).
Conflict heavy games kan ik je verder niet aanraden, dat is mijn kopje thee niet
Vanochtend bij de koffie een solo potje gedaan om het een test te geven.
To be short: ben er blij verrast mee, lijkt mee een goeie om met z'n tweeen mee aan de slag te gaan tijdens een weekendje weg.
Het heeft wat weg van Azul (de stenen kiezen die je nodig hebt, danwel juiste degene die je tegenstander nodig heeft). Het thema en de productie van het spel doen het ook erg goed.
Mijn eerste score kwam niet eens in de buurt van het voorbeeld uit de rules-boek, dus dat is mooi. Want ik hou er wel van om achter een goede strategie te komen en dat mag juist best even duren om het spel interessant te houden.
Meer gevoel van controle dan bijvoorbleed met 7 wonders Duel, welke het ook bij ons prima doet.
Meer diversiteit dan Lost Cities vanwege de verschillende dierenkaarten die voorbij komen.
Volgende week in het weekend maar eens met z'n 2-en aan de slag.
Terzijde: in Almere zit nu een nagelnieuwe spellenwinkel, waar ook speelruimte is voor RPGs, Warhammer, TCGs en natuurlijk een gewoon bordspel.
Het Portaal
Liege, liege, liegebeest!
Game of Thrones met Dance of Dragons expansion. 8 speler konkelen en vriendjes en vijanden wisselen regelmatig.pascoa341 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:33:
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Ik ben ergens bang dat het wel leuk is om een keer te spelen, maar daarna weer snel in de kast belandt.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Wat spreekt je aan in Creature Comforts? Thema waarschijnlijk? Ik heb deze destijds via Kickstarter gebacked. Productie is goed, maar ik vond het spel zelf te simpel en veel te lang duren voor wat het is. Na een aantal keren spelen op Marktplaats gezet. Dan speel ik veel liever Taveernen (met uitbreiding).Liegebeest schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:15:
Ik zou nog steeds graag eens Creature Comforts proberen... De Taveernen vind ik super-leuk, maar vrouwliefwil d'r niet aan (miskoop als kerstkado voor haar dus)...
Klask als in dat houten spel waarbij je met magnetische stokjes zo'n balletje naar de andere kant moet spelen?Wachten... schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:23:
Is klask een leuk spel wat je vaker met "volwassenen" doet, of is het meer een spel voor jongeren/kinderen?
Ik ben ergens bang dat het wel leuk is om een keer te spelen, maar daarna weer snel in de kast belandt.
Die staan ieder jaar op SPIEL, en wel een keer gedaan, maar daarna had ik niet het idee dat ik het echt zou gaan spelen als ik het zou hebben. Het voelt een beetje als een grappige gimmick om een keer te doen, maar meer ook niet eigenlijk.
Ik ben benieuwd naar meer reacties, want wat jij omschrijft ben ik een beetje bang voor.TERW_DAN schreef op zondag 1 september 2024 @ 10:31:
[...]
Klask als in dat houten spel waarbij je met magnetische stokjes zo'n balletje naar de andere kant moet spelen?
Die staan ieder jaar op SPIEL, en wel een keer gedaan, maar daarna had ik niet het idee dat ik het echt zou gaan spelen als ik het zou hebben. Het voelt een beetje als een grappige gimmick om een keer te doen, maar meer ook niet eigenlijk.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
ik heb het zelf voor mij en mijn zoon gekocht, we hebben het een paar keer gespeeld, daarna is het in de kast beland.Wachten... schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:22:
[...]
Ik ben benieuwd naar meer reacties, want wat jij omschrijft ben ik een beetje bang voor.
Toch is het wel een leuk spel wat je snel onder de knie hebt en wel leuk kan zijn
Het is niet dat ik het vaak speel, zo heel af en toe meer.
Burp
Desondanks blijft het een favo spel voor mij,