Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 153 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
BeZaX schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:23:
[...]

Wat spreekt je aan in Creature Comforts? Thema waarschijnlijk? Ik heb deze destijds via Kickstarter gebacked. Productie is goed, maar ik vond het spel zelf te simpel en veel te lang duren voor wat het is. Na een aantal keren spelen op Marktplaats gezet. Dan speel ik veel liever Taveernen (met uitbreiding). :P
Vooral het thema inderdaad en dat ik van worker placement spellen houdt. Qua thema, er is een reden waarom ik vol enthousiasme op Bloomburrow dook en dat ik daarmee zelfs m'n eerste paar Magic events heb gedaan. :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:22:
[...]

Ik ben benieuwd naar meer reacties, want wat jij omschrijft ben ik een beetje bang voor.
KLASK kwam bij ons vaak op tafel, op het laatst vooral nog met verjaardagsfeestjes e.d. Echter, sinds ik een goed Crokinole bord heb, heeft deze niet alleen KLASK (vrijwel) vervangen maar is het ook met afstand het meest gespeelde spel uit mijn collectie (en terecht!).

Nu is het zo dat Crokinole de "main game" is bij dingen zoals verjaardagen, en KLASK staat op een ander tafeltje zodat mensen die wachten op Crokinole ook wat leuks te doen hebben :+ .

Toch blij met KLASK, veel leuke avonden mee beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:03
Dank voor alle Klask reacties. Ik ga hem gewoon halen, en maar ervaren hoe het is. Ik ga er vanuit dat het net zoiets is sjoelen, en dat het prima is om dan af en toe op tafel te gooien.

Nog wel een andere vraag
Wij hebben gisteren voor het eerst the crew diepzee gespeeld, en het was erg leuk. Het enige wat voor ons soms niet helemaal duidelijk was, waren de missiekaarten.

Op één van de missie kaarten staat bijvoorbeeld "ik win" en dan bijvoorbeeld een blauwe 7 en een gele 5. Houdt dit in dat je gewoon die 2 kaarten in je bezit moet hebben, of moet je zelf met die 2 kaarten een slag winnen?

Ondanks het spel niet ingewikkeld is, vinden we de omschrijvingen op sommige vlakken dus net niet helemaal duidelijk

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wachten... schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:04:
Op één van de missie kaarten staat bijvoorbeeld "ik win" en dan bijvoorbeeld een blauwe 7 en een gele 5. Houdt dit in dat je gewoon die 2 kaarten in je bezit moet hebben, of moet je zelf met die 2 kaarten een slag winnen?
Je moet ze in bezit hebben. Dus als je een blauwe 5 moet hebben, moet iemand die spelen, en jij die slag winnen met bijv een blauwe 8. Anders moet je net de mazzel hebben dat iemand die 2 kaarten heeft, anders kan het niet.
Ondanks het spel niet ingewikkeld is, vinden we de omschrijvingen op sommige vlakken dus net niet helemaal duidelijk
De spelregels vind ik echt ontzettend vervelend om te lezen. Ze zijn veel te lang voor wat het eigenlijk is. Ik heb het bij mijn vrienden uigelegd als coop trick-taking en uitgelegd hoe die communicatiefiches werkten, en dat was genoeg om gelijk aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Van't weekend op de gok Drakenherders gehaald, van 999.

Dat steekt best leuk in elkaar en is redelijk gemakkelijk in een koffer voor op vakantie te douwen. Zitten alleen wel een paar kleine onderdeeltjes bij die je niet kwijt wilt raken.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Zijn er hier mensen met kennis over het spel Watergate? We hebben een paar kleine vragen betreft de regels die niet helemaal duidelijk staan omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 11:42
Wachten... schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:14:
Zijn er hier mensen met kennis over het spel Watergate? We hebben een paar kleine vragen betreft de regels die niet helemaal duidelijk staan omschreven.
Weet niet of Engels een probleem voor je is, maar je zou ook hier even kunnen kijken:

https://boardgamegeek.com...74364/watergate/forums/66

Op BGG staat vaak een schat aan informatie.
Ik ken het spel wel, maar nooit gespeeld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:16
Ik speel het regelmatig. De keren dat wij er niet 100% uitkwamen, had BGG wel vaak het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
millerman_sf schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:27:
Ik speel het regelmatig. De keren dat wij er niet 100% uitkwamen, had BGG wel vaak het antwoord.
@MADG0BLIN
Ja klopt, ik kijk daar meestal ook wel. Ik zocht alleen voor nu even wat je precies moet doen als je een bewijsfische "wint" met daarop een rode termijn schijf afgebeeld. Dit teken houdt in dat je de termijnschijf 1 mag verplaatsen, maar ik ga er ergens vanuit dat je dat pas aan het eind van de ronde doet, als je de bewijsfisches op het bewijsbord gaat plaatsen, en niet direct zodra je het bewijsfische wint?

Dit staat namelijk niet specifiek uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Jawel, in de regels staat dat je die stap zet zodra je het fiche wint. Dat is meestal pas aan het einde van de ronde, maar soms ook als je hem naar stap 5 bij je kan brengen of door een effect van een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Heeft er iemand al ervaring met Leviathan Wilds? Lijkt mij een leuk spel, en solo te spelen, met solomodus en 2-handig coöperatief.
Ik twijfel of ik dit spel moet backen. Hij was/is lastig vrijkrijgbaar in retail. Iemand nog voor en tegen argumenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
millerman_sf schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:15:
Jawel, in de regels staat dat je die stap zet zodra je het fiche wint. Dat is meestal pas aan het einde van de ronde, maar soms ook als je hem naar stap 5 bij je kan brengen of door een effect van een kaart.
Ja ik kwam dit later tegen inderdaad. Dus als je hem wint, dan voer direct de acties uit die erbij horen. Soms lees je met de eerste keer wel eens over dingen heen 😁

Tot nu toe echt een heel leuk spel.
We hebben ook bier & brood gehaald, ook daar ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Toevallig ook eentje die hier vaak op tafel komt! Zit leuk in elkaar. Niet megastrategisch en ook niet veel interacties, maar genoeg opties om variatie te hebben in hoe je de strategie aanpakt. Wel lekker snel opgezet en niet te lang om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
millerman_sf schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:04:
Toevallig ook eentje die hier vaak op tafel komt! Zit leuk in elkaar. Niet megastrategisch en ook niet veel interacties, maar genoeg opties om variatie te hebben in hoe je de strategie aanpakt. Wel lekker snel opgezet en niet te lang om te spelen.
Heb je het dan over Watergate of bier & brood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
Bier & Brood, net als Watergate komt die dus ook vaker op tafel bij ons thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Zo hondsziek zijn dat zelfs bordspellen je niet meer interesseren: het is mij de voorbije week overkomen. Gelukkig ben ik er weer bovenop ;) .

Gisteren hebben we maar meteen de schade ingehaald met Luna Capital (solo), Castles of Burgundy SE (even de regels opfrissen zodat we met Vineyards kunnen gaan spelen) en Tesseract (co-op).

Die laatste is een Kickstarter die we voor het eerst speelden. Het is de bedoeling dat je een buitenaardse machine ontmantelt die bestaat uit dobbelstenen in vier kleuren. Als je één dobbelsteen van elke waarde in de vier kleuren ontmanteld hebt win je. De machine werkt echter tegen en probeert 'breaches' te veroorzaken. Na de zevende breach of als de dobbelstenen op zijn verlies je.

We speelden op absolute easy mode en toch was het al een klus om de opdracht tot een goed einde te brengen. Alle informatie is open, dus je kunt wel goed overleggen wat je moet doen, maar af en toe moet je ook een gokje wagen (bvb. dobbelstenen rollen) en dan moet je wat geluk hebben. Goedgekeurd!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb hem in de zomervakantie gekocht. Erg leuk spelletje, maar niet eenvoudig. :D

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:30
Bundin schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:05:
Das mij ook te gortig, al moet ik niet te veel zeggen want ik ben ernstig aan het overwegen om John Company 2nd ed te kopen voor veel... Iemand dat toevallig in de collectie?
Vorige week eerste keer gespeeld en los van wat regels opzoeken, is het 1710 scenario goed te doen. Spel was ook in ronde 3 al afgelopen door samenloop van events, slechte rolls en een speler die niet perse voor de company speelde.

De dynamiek in het spel is heel leuk en zal vooral hangen op de spelers en de deals die ze proberen te sluiten. Daarnaast is het 1710 scenario ook nog redelijk semi co-op om de company te laten slagen.

Binnenkort nog eens proberen en dan kijken of de company het haalt tot einde ronde 5 en dan wellicht eens verder gaan verdiepen in private firms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mvdbeld schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:45:
[...]

Vorige week eerste keer gespeeld en los van wat regels opzoeken, is het 1710 scenario goed te doen. Spel was ook in ronde 3 al afgelopen door samenloop van events, slechte rolls en een speler die niet perse voor de company speelde.

De dynamiek in het spel is heel leuk en zal vooral hangen op de spelers en de deals die ze proberen te sluiten. Daarnaast is het 1710 scenario ook nog redelijk semi co-op om de company te laten slagen.

Binnenkort nog eens proberen en dan kijken of de company het haalt tot einde ronde 5 en dan wellicht eens verder gaan verdiepen in private firms.
Ja ik heb het niet gekocht omdat ik het met moeite 1x per jaar op tafel ga krijgen. Voor enkel solo is het te duur, ook ontbreekt dan de groepsdynamiek door beloftes en onderhandelingen. Dat is nu net wat me aantrekt in deze semi-coop.

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Iemand een idee hoe dit spel heet? Het is vast een variant van 'Mens Erger Je Niet', maar kan deze variant nergens vinden. Als iemand weet hoe dit heet of waar ik exact deze kan kopen, dan hoor ik dat graag :)

Je moet hier ook eerst 6 gooien voordat je een pion mag verplaatsen. Echter heb je hier opstakels en 1 eindpunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z55LnlOWE4WGkpnVilY29UCsSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cdxY3xe7S26kbwanVZgtOyh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 12:29
Dingdong schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:57:
Iemand een idee hoe dit spel heet? Het is vast een variant van 'Mens Erger Je Niet', maar kan deze variant nergens vinden. Als iemand weet hoe dit heet of waar ik exact deze kan kopen, dan hoor ik dat graag :)

Je moet hier ook eerst 6 gooien voordat je een pion mag verplaatsen. Echter heb je hier opstakels en 1 eindpunt.

[Afbeelding]
Barricade! Dit is wel een heel saaie variant, mijn ouders hadden een doos met een fraaie cowboy met grote snor op de voorkant en bord met tekeningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBRmnzPBqMTxPkuZqLGAldTvH4c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BiWWIVe0CYxqB6pZbgYYs52b.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Adam1980 op 14-09-2024 22:10 ]

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Adam1980 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:09:
[...]

Barricade! Dit is wel een heel saaie variant, mijn ouders hadden een doos met een fraaie cowboy met grote snor op de voorkant en bord met tekeningen.

[Afbeelding]
Top, dankjewel! Mijn vrouw en ik vonden het juist een leuke variant :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:58
Zojuist heb ik de Cyberpunk 2077 the board game gebacked op https://gamefound.com/en/...e?ref=homepage-featured_2

Ze hebben hun doel behaald binnen in 10 minuten. Ze staan nu al op €4.254.297 miljoen. Het duurt nog maar 5 dagen. Ik heb ook maar meteen alle expansions erbij gepakt, zowel Johnny Silverhand & NCPD Expansion, Edgerunners Expansion en Trauma Team Expansion.

Nemesis lockdown staat ook nog in de planning. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 15-09-2024 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
We hebben hier gisteren decrypto gespeeld. Wat een onwijs leuk spel is dat.

Het is simpel, maar wel een onwijs nadenk spel.
We moesten de spelregels wel echt even 2x goed lezen, want het is wat anders als dat je zou denken. De omschrijvingen op websites zijn dan ook te vaag om echt te weten hoe het gaat.

We vergeleken het een beetje met codenames, (ondanks het een totaal ander spel is). Je moet namelijk echt wel even goed nadenken over welke "cryptische" woorden je gaat geven, zodat je teamgenoot het begrijpt, en dat je het andere team op een dwaalspoor zet.

Het is zo even te kort door de bocht, maar als er intresse is, dan wil ik wel proberen uit te leggen in Jip en Janneketaal hoe het spel verloopt en waarom wij het zo leuk vonden.

Hij gaat hier in ieder geval vaker op tafel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Weet iemand trouwens of en waar je grote speelmatten kunt halen voor bordspellen?

We willen graag een soort grote "muismat" hebben van circa 80x150cm om bordspellen op te doen. Het pakken van kaarten etc is daarmee echt veel fijner.

Ik ben benieuwd of jullie hier iets voor gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:31:
Weet iemand trouwens of en waar je grote speelmatten kunt halen voor bordspellen?

We willen graag een soort grote "muismat" hebben van circa 80x150cm om bordspellen op te doen. Het pakken van kaarten etc is daarmee echt veel fijner.

Pokermat, kaartmap, speelmat, kaartkleed, iets in die trant. In mijn pokerperiode had ik zon rol. Ideaal. Komt neer op zoiets

Linkje voor voorbeeld

Edit extra: .. eventueel een tafelkleed van polyester. Eigenlijk dat spul wat ze gebruiken voor een kaart tafel of wellicht biljartlaken op maat als tafelkleed gebruiken. Weet niet de benaming van zoiets.

[ Voor 10% gewijzigd door Millie-ano op 15-09-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Persoonlijk gebruik ik de matten van allplay (voorheen BoardGameTables.com). Deze zijn 5mm dik waardoor ze altijd goed plat (blijven) liggen en super comfortabel spelen. Enige nadeel: De dingen zijn zwaar. Vooral handig voor thuis of om in de auto mee te nemen. Ondanks de bijgeleverde draagtas zijn ze niet praktisch om op de fiets mee te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cannoli op 15-09-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:20
Mijn "muismat": https://www.bol.com/nl/nl...voering/9300000013826895/

Bevalt best prima, gebruik m vooral als ik geen zin heb om de tuintafel schoon te maken voordat ik bordspellen wil doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:08

Zeror

Ik Henk 'm!

Vandaag Legende van Andor gespeeld met vrienden. Was de 3e keer ofzo. We hadden de 3e legende geloof ik. We kregen het spel niet verslagen. Twee pogingen gedaan. Tweede poging kwamen we wel verder.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zeror schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:09:
Vandaag Legende van Andor gespeeld met vrienden. Was de 3e keer ofzo. We hadden de 3e legende geloof ik. We kregen het spel niet verslagen. Twee pogingen gedaan. Tweede poging kwamen we wel verder.
Leuk spel, is hier vaak op tafel gezet en ondertussen uitgespeeld (inclusief alle uitbreidingen). Het aantal acties is beperkt, tijd is je grootste vijand. Gelukkig kan je precies uitrekenen wanneer de monstertjes te ver lopen. Het voelde soms meer als een puzzel om de acties te bepalen dan een bordspel, wat wij wel leuk vonden (veel analyseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wachten... schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:31:

Ik zie deze vraag wel vaker voorbij komen op FB, er zijn veel mensen die dan Deepcut Studio aanraden, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Wij gebruikten vroeger een dik tafellaken met een schuimrubberachtige onderlaag, maar dat ding moest telkens weer uitgerold en opgerold worden (geen dedicated spellentafel). Tegenwoordig spelen we dus gewoon op de tafel zelf :) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Bundin schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:43:
[...]

Ja ik heb het niet gekocht omdat ik het met moeite 1x per jaar op tafel ga krijgen. Voor enkel solo is het te duur, ook ontbreekt dan de groepsdynamiek door beloftes en onderhandelingen. Dat is nu net wat me aantrekt in deze semi-coop.
Lijkt mij verstandig, leukste is uiteindelijk het onderhandelen met medespelers! Weet niet hoe de Solo/Crown variant dit enigzins simuleert...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:35
Hallo allemaal,

Nieuw in dit topic, dus corrigeer mij maar als ik wat heel wilds vraag ;) Maar ik heb eigenlijk een klein oproepje.

Nu de herfst/winter er weer aankomt begint het weer te kriebelen en zou ik best zo nu en dan eens even een lange avond een boardgame op tafel hebben. Ik ben groot fan van verhalende games/campaign games, met wat body zeg maar.

In mijn direct vriendengroep/omgeving niet heel veel mensen die echt geinteresseerd zijn in board games. Twee jaar terug een paar avonden met collega's op kantoor een avondje per maand Gloomhaven gespeeld maar dat viel snel uiteen toen er eentje kinderen kreeg en de ander een nieuwe baan had gevonden.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand, of een klein groepje mensen die het leuk vind om met redelijk regelmaat een keer dit soort campaign games te doen :)
  • Gloomhaven + Uitbreidingen wil ik nog eens helemaal doorspelen (nooit afgemaakt)
  • Sleeping Gods + Sleeping Gods Distant Sky idem
  • ARCS heb ik in bestelling
  • Sta open voor heel veel andere games (ook al ervaring met Star Wars Imperial Assault, The Witcher, Northgard etc.)
Uiteindelijk gaat het om het hebben van een gezellige avonden onder het genot van een gezamenlijk avontuur met een hapje en een drankje :9

Ik woon zelf in de omgeving van Tiel (Lienden om precies te zijn), dus het is iets landelijker en moeilijker om met gelijkgestemde in contact te komen. Vandaar eens hier proberen.

• Mvdbeld
Flight777 schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:08:
Hallo allemaal,

Nieuw in dit topic, dus corrigeer mij maar als ik wat heel wilds vraag ;) Maar ik heb eigenlijk een klein oproepje.

Nu de herfst/winter er weer aankomt begint het weer te kriebelen en zou ik best zo nu en dan eens even een lange avond een boardgame op tafel hebben. Ik ben groot fan van verhalende games/campaign games, met wat body zeg maar.

In mijn direct vriendengroep/omgeving niet heel veel mensen die echt geinteresseerd zijn in board games. Twee jaar terug een paar avonden met collega's op kantoor een avondje per maand Gloomhaven gespeeld maar dat viel snel uiteen toen er eentje kinderen kreeg en de ander een nieuwe baan had gevonden.

Nu ben ik dus op zoek naar iemand, of een klein groepje mensen die het leuk vind om met redelijk regelmaat een keer dit soort campaign games te doen :)
  • Gloomhaven + Uitbreidingen wil ik nog eens helemaal doorspelen (nooit afgemaakt)
  • Sleeping Gods + Sleeping Gods Distant Sky idem
  • ARCS heb ik in bestelling
  • Sta open voor heel veel andere games (ook al ervaring met Star Wars Imperial Assault, The Witcher, Northgard etc.)
Uiteindelijk gaat het om het hebben van een gezellige avonden onder het genot van een gezamenlijk avontuur met een hapje en een drankje :9

Ik woon zelf in de omgeving van Tiel (Lienden om precies te zijn), dus het is iets landelijker en moeilijker om met gelijkgestemde in contact te komen. Vandaar eens hier proberen.
Mooie lijstje en herkenbaar om dat soort spellen te spelen heb je wel wat dedicated liefhebbers nodig. Ben zelf ooit begonnen bij een spellenclub en zo wat gelijkgestemden gevonden. Zou kijken of er wat in de buurt zit?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08
Adam1980 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:09:
[...]

[Afbeelding]
Die hadden mijn ouders ook! Veel gespeeld.

Enkele weken geleden bij vrienden spelletjes gedaan. Proberen we regelmatig te doen, maar daar zit vaak wel 3 maanden tussen.
Eerste spel was een import uit Amerika. Te koop bij Amazon, maar kost wel wat qua verzending en alles.
Abducktion. Je hebt ieder een bordje gevuld met gekleurde eendjes in vijvertjes. Je hebt een aantal kaarten liggen met vormen waarin de eendjes moeten liggen. 3 naast elkaar, M-vorm etc en ook of dat dezelfde kleur of 2 kleuren of iets moet zijn.
Dan kun je met eigen kaarten bij anderen "zieken" en bij jezelf aanpassingen maken om zo die vormen en dus de punten daarvoor te krijgen. Na het pakken van een kaartje en je eendjes in de ufo te steken, schuiven de eenden door en plaats je willekeurig nieuwe op je bord. En zo gaat het verder.
Erg leuk spel.

Daarna Celestial gedaan wat ook nog steeds een leuk spel is. Alleen nog steeds de 2 uitbreidingen niet toegevoegd.

We hadden de reisversie van Sequence ooit gekocht en veel gebruikt op vakantie, dus pas geleden heb ik de Classic gehaald.

En mijn moeder heeft Lord of the rings gekocht. Volgens mij vanaf 6 jaar.
En Battlestar Galactica in het Duits jammer genoeg. Moet daar nog eens de handleiding van vertalen om het eens te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Laatst online: 10:25
Vanavond staat Brass: Birmingham op het programma. We gaan er met z’n tweeën aan beginnen en beiden nog niet eerder gespeeld.

Hopelijk tijd genoeg voor twee potjes. Denk dat we in ieder geval voor het eerste potje afspreken om analysis paralysis in ieder geval te voorkomen om zo vlot door alle regels en opties heen te gaan van het spel.

Ben benieuwd, heb er zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaulBloem
PaulBloem schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 06:32:
Vanavond staat Brass: Birmingham op het programma. We gaan er met z’n tweeën aan beginnen en beiden nog niet eerder gespeeld.

Hopelijk tijd genoeg voor twee potjes. Denk dat we in ieder geval voor het eerste potje afspreken om analysis paralysis in ieder geval te voorkomen om zo vlot door alle regels en opties heen te gaan van het spel.

Ben benieuwd, heb er zin in!
Dan uiteraard ook een korte reflectie... in a nutshell: smaakt zeker naar meer!

We hadden 1 potje gespeeld, met z'n tweeen, en zoals gezegd was het onze eerste keer.
Paar opstart foutjes welke we gedurende het spel doorkregen en daarna (gelukkig) ook niet meer maakte..
Typische voorbeelden: markt niet aanvullen wanneer ijzer of coal werd neergezet, zelfs 2 keer een kanaal op een spoorweg neergezet..
Maar voor de rest waren de regels prima opgepikt en in de tweede helft verliep alles vlotjes.

Dan het spel zelf. Erg tof dat je gewoon meerdere malen zo een idee krijgt van: "o sjaak, daar kan je ook nog rekening mee houden..." zoveel variabelen dat op het eerste oog er zeker niet een recht toe recht aan plan gemaakt kan worden. Om een paar te noemen: je bier van je tegenstander vandaan houden, markt timen met coal en ijzer, ontwikkelen van specifieke industrie, netwerk uitbreiden versus inkomen genereren, snel verkopen vanwege inkomen en bier op de markt of later en actie besparen door meer tegelijk te verkopen... en nog zoveel meer. Heel tof. Gelukkig hebben we allebei niet teveel last van analysis paralysis.

En ook niet onbelangrijk, beiden vonden dat het spel al erg veel bood en lekker liep met alleen ons 2-en ipv meerdere spelers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:11
Gisteren Worms the Boardgame ontvangen. Had de game een klein jaar geleden gebacked via Kickstarter. Game ziet er echt goed uit nog geen potje gespeeld, maar ben echt enorm benieuwd. Heb echt zin om potje te spelen moet alleen nog even wat mensen bij elkaar regelen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahP9MvlaMx7VkI3MPvjU5DFb2lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2gXLitUWK3eye3nCMtSWapI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TERCFAKfhDrQJCMyZRJL9uNZglI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPz3TxxY0PvsmcXjI8dFKdAR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0Et2xEsLVls1MpU2Linbwxu7Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwDxEsJ2l6lsIAUSmFtqdf1f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4g8KJl_IYmOG8zk9MhpLNKiMGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKdTQZLMknRahG0rBfKJT78Q.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Allemaal je telefoon erbij, op speaker en bij elke beurt dit spelen; https://www.101soundboards.com/boards/29005-worms-soundboard
https://www.myinstants.com/en/search/?name=WORMS

[ Voor 16% gewijzigd door Millie-ano op 24-09-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Ze gaan nog officieel een sound app uitbrengen, maar tot die tijd kan dat een prima vervanger zijn :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Damn, klein foutje gemaakt in mijn boekhouding en daardoor tijdens de math trade een spel geruild dat ik niet meer had. Gelukkig ben ik er wel snel uitgekomen met de bestemmeling, maar het maakt deze MT wel een stuk minder lucratief. Dit weekend maar eens een grondige check van de collectie doen!

• PaulBloem
HellPunk schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:01:
Damn, klein foutje gemaakt in mijn boekhouding en daardoor tijdens de math trade een spel geruild dat ik niet meer had. Gelukkig ben ik er wel snel uitgekomen met de bestemmeling, maar het maakt deze MT wel een stuk minder lucratief. Dit weekend maar eens een grondige check van de collectie doen!
hehe zoveel games heb ik nog niet dat dit een issue is :-)
Met welke Math trades heb je de beste ervaringen? Ik zit er ook eens aan te denken gezien ik een aantal games te lang aan de shame kant heb staan van de shelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
PaulBloem schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:52:
[...]

hehe zoveel games heb ik nog niet dat dit een issue is :-)
Met welke Math trades heb je de beste ervaringen? Ik zit er ook eens aan te denken gezien ik een aantal games te lang aan de shame kant heb staan van de shelf.
Ik doe alleen mee aan de Benelux math trade, die loopt drie keer per jaar (januari, april en september) en ik raak altijd wel wat kwijt. Als je dit topic op BGG volgt weet je altijd wanneer er weer eentje gestart is.

De MT's van januari en april hebben altijd het meeste entries, in september zijn veel mensen ook al bezig met de Spiel math trade.

• PaulBloem
HellPunk schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:58:
[...]

Ik doe alleen mee aan de Benelux math trade, die loopt drie keer per jaar (januari, april en september) en ik raak altijd wel wat kwijt. Als je dit topic op BGG volgt weet je altijd wanneer er weer eentje gestart is.

De MT's van januari en april hebben altijd het meeste entries, in september zijn veel mensen ook al bezig met de Spiel math trade.
Top, bedankt voor de reflectie. Ik duik BGG even in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
PaulBloem schreef op donderdag 26 september 2024 @ 19:55:
[...]
Top, bedankt voor de reflectie. Ik duik BGG even in.
Wees wel gewaarschuwd: de tool voor de math trade (OLWLG) blinkt niet uit in helderheid :P , al kom je er met wat puzzelen wel uit. Ik zou er de eerste keer niet al teveel spellen in gooien om het overzicht te behouden.

Twee andere aandachtspunten:
- Hou rekening met de verzendkosten die je zelf zal moeten betalen.
- Let op dat je niet per ongeluk ruilt tegen meerdere exemplaren van hetzelfde spel. De tool biedt daar wel bescherming tegen met 'duplicate protection', maar dat moet je zelf activeren en het maakt de boekhouding er niet eenvoudiger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Andere goede optie vind ik altijd de Bring & Buys op spellenbeurzen. Spellenspektakel is er over anderhalve maand en ik heb afgelopen weekend op Noorderspel er 7 van de 10 verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vorige week naar noorderspel geweest, dit was de buit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lumDeVNRQZ6TnGCUZi7zna5phfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6V9jcvBdZ5sNxryhNvpEmEk.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie manier om goedkoop aan spellen te komen. Juicy fruit was 20 euro de andere 3 grote dozen waren een 10 euro pst. terwijl ze in webshops snel 60,- kosten.

Juicy fruit inmiddels gedaan met de kinderen. Leuk, laagdrempelig en vrij snel op te starten maar toch wel aardig wat opties als je bezig bent.

Vandaag The Guild of Mercant Explorers gedaan. Ook een erg leuk spel, vrij snel te begrijpen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9smhkGHHiV6p3IkHhshQ4FhHNvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXRMfa48CfTL6wck1koaGEue.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Space Odyssey heb ik vorig jaar op Spiel weten te scoren (ook voor een tientje). Die vond ik best de moeite waard, zeker voor 10 euro. Speelt lekker vlotjes weg, ook al is die niet per se heel kort.

Komend weekend weer eens kijken wat er voor leuks te vinden is op Spiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
Afgelopen vrijdag een aantal potjes Worms gespeeld. Wat een hilarisch spel! Het bordspel doet echt eer aan de digitale versie. De willekeurigheid van de wapens (mede door/dankzij wind effect). Heb wat potjes met 2 man gespeeld en ook met 3 man. Ik had verwacht dat 1 tegen 1 wat minder leuk zou zijn, maar het is net zo hilarisch als met 3 man. Ik ben nog wel benieuwd naar de complete chaos die een 6 man potje zal geven. Het spel is velen malen leuker nog dan ik gehoopt had. Ben super blij dat ik em toch gebacked heb! Kan hem dan ook zeker aanraden.
De 2 personen waarmee ik gespeeld heb waren ook enthousiast en willen al dat ik een vervolg sessie plan :)

Enige kanttekening is de handleiding. Dat boek springt nogal van de hak op de tak. Regels staan verspreid vaak niet logisch ergens als kanttekening genoemd. Beste is gewoon een spelletje beginnen en gaande weg de regels opzoeken voor uitzonderlijke situaties dat werkte best prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zag dat Spiel voor morgen al is uitverkocht. En de vrijdag ging ook erg hard. Ik ben benieuwd hoe druk het dit jaar gaat zijn ten opzichte van vorige jaren.
Ik ga vrijdag en zondag die kant weer op. Best wel weer zin in, al heb ik dit jaar niet echt hele specifieke dingen die ik wil zien. Maar dat weerhoudt me er vast niet van weer met een stapel terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Vrijdag is inmiddels ook uitverkocht, de donderdag is de dag van de Duitse eenheid, dus veel mensen hebben die vrijdag ook vrij genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik zie ondertussen op IG dat als je een ticket overneemt ook een volmacht + kopie ID van de originele eigenaar moet hebben. Wordt daar ook effectief op gecheckt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:44
Zou voor het eerst ergens zijn :p maarja wel risiciootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Laatst online: 11-09 21:10
HellPunk schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:04:
Ik zie ondertussen op IG dat als je een ticket overneemt ook een volmacht + kopie ID van de originele eigenaar moet hebben. Wordt daar ook effectief op gecheckt??
De tickets staan op naam inderdaad. Maar vorig jaar was daar totaal geen controle op. Ik heb me er toen nog over geërgerd, want waarom moeten ze persoonlijke gegevens hebben als ze deze toch niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dementii schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:27:
[...]
De tickets staan op naam inderdaad. Maar vorig jaar was daar totaal geen controle op. Ik heb me er toen nog over geërgerd, want waarom moeten ze persoonlijke gegevens hebben als ze deze toch niet gebruiken.
Mjah, als dit de standaard wordt kan ik mij wel inbeelden dat mensen bvb. bij de opening van de ticketverkoop vijftig tickets gaan kopen om dan later met winst terug te verkopen. Identiteitscontrole kan helpen om dat te voorkomen, al valt het relatief makkelijk te omzeilen. Spiel is bij deze dus gewoon Tomorrowland geworden :+

In ander nieuws: gisteren het Salsa-bord voor Concordia ontvangen (gekregen via de math trade). Ik ben nu op het punt dat ik ofwel stop, ofwel de collectie compleet maak. Aangezien de ontbrekende borden vooral voor hogere player counts dienen zal ik mij hopelijk wel kunnen beheersen :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
HellPunk schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:32:
[...]In ander nieuws: gisteren het Salsa-bord voor Concordia ontvangen (gekregen via de math trade). Ik ben nu op het punt dat ik ofwel stop, ofwel de collectie compleet maak. Aangezien de ontbrekende borden vooral voor hogere player counts dienen zal ik mij hopelijk wel kunnen beheersen :D .
Asjeblieft he ;) ik heb er Mobile Markets voor teruggekregen.
Grappig om die twee platformen zo te kunnen koppelen (bij toeval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Jajofisher schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 17:52:
[...]
Asjeblieft he ;) ik heb er Mobile Markets voor teruggekregen.
Grappig om die twee platformen zo te kunnen koppelen (bij toeval)
Het was mijn enige 'echte' trade (de rest was tegen cash), dus ik was erg blij dat ik 'm kon binnenharken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 07:18
Als iemand nog op Spiel komt morgen en me een doosje Compile (eventueel met Aux1-uitbreiding) kan meenemen, zou ik ze zeer erkenteljjk zijn.

Spel gaat heel hard. Voor zover t hier al in Europa te krijgen was, is de voorraad na wat reviews overal als sneeuw voor de zon verdwenen.

Speelt een beetje als Air, Land & Sea gecombineerd met Smash Up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
JulesvH schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:31:
Als iemand nog op Spiel komt morgen en me een doosje Compile (eventueel met Aux1-uitbreiding) kan meenemen, zou ik ze zeer erkenteljjk zijn.

Spel gaat heel hard. Voor zover t hier al in Europa te krijgen was, is de voorraad na wat reviews overal als sneeuw voor de zon verdwenen.

Ja dat gebeurt nog wel eens vaker als SUSD een review over doet: Youtube review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Op vrijdag hadden ze maar 20 stuks van saltfjord eigenlijk wel schandalig. We zijn deze keer 2 dagen naar spiel geweest donderdag en vrijdag. Was top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

JulesvH schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:31:

Is uitverkocht helaas. Stond er vanochtend al bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
RGG schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Is uitverkocht helaas. Stond er vanochtend al bij.
Veel gekocht ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_OZfe3wP2R_yw9C-Nl9z_quyWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GumltOLKgsa4YuBlX9OsKOvO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had geprobeerd me een beetje in te houden dit jaar, maar dat is toch ergens weer een beetje mislukt. :P

Het was gisteren wel echt stukken rustiger dan op vrijdag. Weer veel leuke dingen gezien in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:04
Op spiel werd er inderdaad niet gecheckt. Misschien als je tegen 11:30 komt en ze weinig werk hebben maar in het begin is er zoveel volk dat ze enkel kijken of hun machine groen kleurt of rood. Mijn vriendin had een cosplay ticket en ook daar werd eigenlijk niet op gecheckt (ze was verkleed maar twas nu niet dat ze een miliseconde aandacht gaven daaraan).Moet wel zeggen dat de laatste jaren het erg fijn is hoeveel man ze gebruiken om je binnen te laten. Zelfs als je om 9:55 in de rij gaat staan ben je om 10:05 al binnen in de zaal en soms zelfs al langs de vestiaire gepassseerd. Enkel als je P5 of P9 parking wil als je veel koopt moet je eigenlijk nog vroeg komen.

Verder vond ik het niet drukker dan andere jaren, dus misschien was het eerder de brandweer die geklaagd heeft omdat het naar de limiet ging? Hal 3 bleef het drukste. In de andere hallen was het niet super moeilijk om een spel te kunnen spelen - al moet je soms ook wel gewoon wat geluk hebben.

Weinig loot hier, maar ik heb dingen opgeschreven voor mijn verjaardag en kerstlijstje :-) En kameraden hebben seti gekocht dus die gaan we binnenkort daar eens spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
  • Laatst online: 11-09 21:10
Ik ben alleen zondag geweest, maar vond het toch nog wel erg druk op sommige momenten. Vooral mensen met een grote uitpuilende rugzak op hun rug die opeens draaien en zo de halve gang blokkeren zijn lastig. Maar ja, dat is Spiel. Ik heb alleen een nieuwe playmat en Dead men tell no tales gekocht. Maar er was wel veel dat ik interessant vond. Maar ik heb nog zoveel liggen om te spelen (Isofarian Guard, ISS Vanguard, Oathsworn om maar een paar te noemen) dat ik nog wel even bezig ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Is mij ook niet gelukt er eentje te kopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZhItHe6FVrIT-goQ5P_0qclMgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNVva8vFhgvXSpiF0hcqOKoc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
Weet iemand hier een NL/BE webshop die misschien wat oudere voorraad Warhammer spul heeft? Ik ben specifiek op zoek naar Combat Patrol sets van 1-2 jaar terug.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 11:08
@Ample Energy Een vriend van mij is bedrijfsleider van de Warhammer winkel in Utrecht, maar geen webshop. Weet niet of hij die heeft eigenlijk.

Voor mijn vrouw heb ik Love Letter gekocht. Eergisteren samen gespeeld. Erg gelachen omdat ik eerst dacht de sjaak te zijn met de prinses, waarna ze die ruilde met mij door een kaart te spelen en dacht yes, die ga ik daarna even gebruiken om de hoogste score in vergelijk te pakken. Tot ik de wachter speelde en ze de sjaak was omdat ik natuurlijk wist welke kaart ze had.

Met meer is het wel een leuker spel, maar met twee ook zeker leuk om te doen. Kan bij de kleinere spellen die we veelal meenemen op trips.

Schijnbaar zou er een opvolger voor zijn, maar geen idee welk spel dat moet zijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Arunia op 10-10-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vrijdag kreeg ik na 2,5 jaar wachten toch eindelijk Tranquility: The Ascent geleverd. Meteen maar gespeeld en het blijkt (gelukkig) even leuk als de voorganger (Tranquility), ook al is deze versie wat minder 'deluxe' geworden dan de bedoeling was.

Enige probleem: ik had twee extra exemplaren 'besteld' voor mensen waarmee ik nu om verschillende redenen geen contact meer mee heb, dus ik moet nog een manier zien te vinden om die exemplaren kwijt zien te raken. Hopelijk brengt de volgende math trade redding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Oeh, dan en ik benieuwd of de mijne ook al ergens opgedoken is. Ik vond de eerste Tranquility erg leuk, baalde er ook van toen die toko op de fles ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
De nieuwe KS van Bitewing Games is net gestart, met het lang geheim gehouden nieuwe spel van Reiner Knizia. Ik hoopte al op een deluxe heruitgave van Samurai, maar het zijn dus drie herimplementaties van oudere spellen. Hopelijk komt het er ooit nog van, misschien in 2028 voor de dertigste verjaardag van het spel :)
TERW_DAN schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:44:
Oeh, dan en ik benieuwd of de mijne ook al ergens opgedoken is. Ik vond de eerste Tranquility erg leuk, baalde er ook van toen die toko op de fles ging.
Er stak ineens een briefje van UPS in de bus, geen voorafgaande shipping notice of zo. Hij is best leuk, al staat het origineel voorlopig nog een tikkeltje hoger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G-Meister
  • Laatst online: 15-09 20:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnAnw9yRxzSgDYAVJxpJRHY_6Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFcSNBc3YaGa324442lYc2s8.jpg?f=fotoalbum_large

Op Spiel dit jaar niet heel veel gekocht, alleen Under Grove, Tea Garden en Let's Go Japan. Voor het laatste spel ook al wat tijd gevonden om het te kunnen spelen. Het idee van het spel sprak mij wel aan, een zo kloppend mogelijke reis plannen door Tokyo en Kyoto. Wat ik wel jammer vind aan het spel is dat er weinig interactie is met je medespelers, je bent vooral druk bezig met je eigen speelbord.

Afgelopen weken ook weer 2 Kickstarters binnengekregen, namelijk Nestlings en Flock Together. Het laatste spel staat dit weekend op de planning om met vrienden te spelen.

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
@G-Meister Hoe is Tea Garden? Heb je het ook kunnen spelen op Spiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Arunia schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:44:
@Ample Energy Een vriend van mij is bedrijfsleider van de Warhammer winkel in Utrecht, maar geen webshop. Weet niet of hij die heeft eigenlijk.

Voor mijn vrouw heb ik Love Letter gekocht. Eergisteren samen gespeeld. Erg gelachen omdat ik eerst dacht de sjaak te zijn met de prinses, waarna ze die ruilde met mij door een kaart te spelen en dacht yes, die ga ik daarna even gebruiken om de hoogste score in vergelijk te pakken. Tot ik de wachter speelde en ze de sjaak was omdat ik natuurlijk wist welke kaart ze had.

Met meer is het wel een leuker spel, maar met twee ook zeker leuk om te doen. Kan bij de kleinere spellen die we veelal meenemen op trips.

Schijnbaar zou er een opvolger voor zijn, maar geen idee welk spel dat moet zijn.
Ik heb Lootletters, wat eigenlijk gewoon Loveletters is, maar dan in Munchkin thema.

Ook heb ik Lovecraft letters. Dat is in het thema horror, ala H.P. Lovecraft. Hierbij kun je ook insane worden, waardoor kaarten sterke worden. Maar het heeft niet alleen voordelen... })

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-Meister
  • Laatst online: 15-09 20:14
Luuk84 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 10:57:
@G-Meister Hoe is Tea Garden? Heb je het ook kunnen spelen op Spiel?
Nee, ik heb het helaas (nog) niet kunnen spelen. Ik had ook het geluk dat ik het van te voren had gereserveerd via een link op BGG. Want het spel was op vrijdag al uitverkocht en ik ging zelf pas zaterdag naar Spiel.

Maar helaas nog geen ervaring hoe het spel is, afgezien van de dingen die ik op internet heb gezien. Het spel was volgens mij ook niet meer te spelen op Spiel, althans ik heb hem niet op een tafel zien liggen toen ik er was. Maar wellicht ook volkomen overheen gekeken :X

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 15:16
Ik merk dat de sleeves die bovenop liggen in sommige van mijn bordspel dozen, steeds last hebben dat ze gaan rimpelen. Zie bijvoorbeeld deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkyxNRXwT_nTc5UmhifyLt-_720=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SW3qW98zfgmUAWqtKWtiVVYb.jpg?f=fotoalbum_large
Enig idee wat het kan zijn?
Ze staan in een een kamer die normaal op temperatuur is, niet dicht bij een verwarming etc. en toch doen ze dit steeds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Misschien toch de kwaliteit van de sleeves als de manier van gebruik?
Wellicht nuttige info op reddit; https://www.reddit.com/r/..._get_all_wavey_like_this/

the trust me bro top comment:
Depending on how tight you grip your deck when you shuffle, this is normal after enough use. At some points over the course of all the shuffling you do, there will be times you are gripping that top edge of the deck. Since that's the open end, that pressure from gripping will stretch the plastic there, and that's why it gets wavy like that.

ik moet zeggen dat ik het bij Nemesis niet heb .. komt ook niet heeeel vaak op tafel, maar toch een spel waarbij je de kaarten vaak in handen hebt. En ook 'dicht bij elkaar' in de doos zitten.

Ik heb ze van dit merk;
Afbeeldingslocatie: https://despelletjesvrienden.nl/cdn/shop/files/bordspel-accessoiress-board-game-sleeves-non-glare-41-63-mm-50ST.jpg?v=1718620730

[ Voor 23% gewijzigd door Millie-ano op 18-10-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 15:16
Het waren inderdaad niet de meest dure sleeves, ik had er nl heel veel nodig voor Dungeons of Doria. Ik dacht eerst dat de doos te dicht bij een verwarming stond omdat het echt alleen steeds de bovenste in de doos was, maar ja... Misschien toch een kwalitateits dingetje dan.

Ik ga je sleeves eens even opzoeken. Bedankt voor de tip.

[ Voor 9% gewijzigd door remcheese op 18-10-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Gisteren avond een aantal potjes terrorscape gespeeld, heel erg leuk en was aangenaam verrast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:56
SteffanS schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:31:
Gisteren avond een aantal potjes terrorscape gespeeld, heel erg leuk en was aangenaam verrast!
Leuk dat er nog een medestander is. Heb je ook de laatste uitbreiding besteld op Gamefound?

Hoe komt het dat je Terrorscape nu pas hebt gespeeld? Uitlevering is al een tijd geleden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
SteffanS schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:31:
Die zoek ik dus ook nog. MOcht je hem weg doen, denk aan me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Morgen krijg ik Flamecraft binnen. Een spel waar ik al een tijdje naar uit keek om aan te schaffen. Ben heel benieuwd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
maartend schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:52:
[...]

Die zoek ik dus ook nog. MOcht je hem weg doen, denk aan me
Is van een vriend van me, maar heb wel spijt dat ik deze niet zelf gekocht heb op SPIEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Wirret schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

Leuk dat er nog een medestander is. Heb je ook de laatste uitbreiding besteld op Gamefound?

Hoe komt het dat je Terrorscape nu pas hebt gespeeld? Uitlevering is al een tijd geleden geweest.
Vriend van me heeft deze gekocht op spiel met 1 uitbreiding maar weet niet welke juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:56
SteffanS schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:04:
[...]

Vriend van me heeft deze gekocht op spiel met 1 uitbreiding maar weet niet welke juist.
Ah ok heb alle uitbreidingen hier liggen en ook de nieuwste besteld. Terrorscape is echt éen van de beste aankopen van de afgelopen 3 jaar. Zo ontzettend veel gespeeld. Zeker nu de donkere avonden er weer aankomen is het helemaal top.

Wel bijzonder dat ze het spel op Spiel wel verkopen maar niet gewoon via een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Wirret schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:37:
[...]

Ah ok heb alle uitbreidingen hier liggen en ook de nieuwste besteld. Terrorscape is echt éen van de beste aankopen van de afgelopen 3 jaar. Zo ontzettend veel gespeeld. Zeker nu de donkere avonden er weer aankomen is het helemaal top.

Wel bijzonder dat ze het spel op Spiel wel verkopen maar niet gewoon via een webshop.
Ik wilde het ook ergens kopen maar vindt het idd nergens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Bij deze Roemeense webshop is de eerste kickstarter nog te koop voor ~€260. Volgens mij betaal je dan wel behoorlijk wat extra t.o.v. de oorspronkelijke ks prijs. Ik heb er wel eens een playmat besteld (en deze werd netjes geleverd) maar verder heb ik er geen ervaring mee.

Na het enthousiasme in dit topic en het kijken van wat reviews heb ik besloten de base game alsnog te backen. Ik had $1 gepledged. Dacht dat de pledge manager al gesloten/gelockt was maar zag dat het nog mogelijk is om bepaalde producten toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:35:
Vrijdag kreeg ik na 2,5 jaar wachten toch eindelijk Tranquility: The Ascent geleverd. Meteen maar gespeeld en het blijkt (gelukkig) even leuk als de voorganger (Tranquility), ook al is deze versie wat minder 'deluxe' geworden dan de bedoeling was.
Ik had 'm van de week ook binnen. Net een rondje gespeeld. Speelt inderdaad leuk weg, net niet gewonnen (we moesten 1 brug vervangen, en dat ging niet meer). Nu nog wel de standaard variant gespeeld, nog niet de uitbreidingen/varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Cannoli schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:42:
Bij deze Roemeense webshop is de eerste kickstarter nog te koop voor ~€260. Volgens mij betaal je dan wel behoorlijk wat extra t.o.v. de oorspronkelijke ks prijs. Ik heb er wel eens een playmat besteld (en deze werd netjes geleverd) maar verder heb ik er geen ervaring mee.

Na het enthousiasme in dit topic en het kijken van wat reviews heb ik besloten de base game alsnog te backen. Ik had $1 gepledged. Dacht dat de pledge manager al gesloten/gelockt was maar zag dat het nog mogelijk is om bepaalde producten toe te voegen.
Waar kan je deze nog backen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
SteffanS schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:44:
[...]

Waar kan je deze nog backen ?
Op Gamefound. Maar volgens mij alleen als je tijdens de KS minstens $1 gepledged hebt. Er is geen 'late pledge' (meer) beschikbaar wat ik zo kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gisteren 17 kilo aan Isofarian Guard ontvangen, in een absurd grote doos, maar enorm goed gesorteerd. Vandaag het eerste oefenscenario maar eens doen, ik ben heel benieuwd. Plan is 'm afwisselen met ISS Vanguard, die ligt ook nog vrijwel onaangeroerd in de kast.

Over beide spellen heb ik gelezen dat ze wel wat repetitief kunnen zijn, dus als ik de ene ff beu ben ga ik met de andere verder. De mechanics zijn in ieder geval compleet anders. Ik kan in ieder geval de komende jaren toe met campaign games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Nu online
@Bundin Gaaf! Lijkt me een leuk spel, vooral ook omdat het net zoals bij ISS begeleid wordt door een app met stemacteurs. Ik ben juist niet zo van het verhalen ‘lezen’. Ik hik alleen tegen de prijs aan, wat ik vind het toch wel erg veel geld voor een spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
Cannoli schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:07:
[...]

Op Gamefound. Maar volgens mij alleen als je tijdens de KS minstens $1 gepledged hebt. Er is geen 'late pledge' (meer) beschikbaar wat ik zo kan zien.
Gaat dus niets worden, enig idee wanneer deze te koop gaat zijn in online shops ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
G-Meister schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

Nee, ik heb het helaas (nog) niet kunnen spelen. Ik had ook het geluk dat ik het van te voren had gereserveerd via een link op BGG. Want het spel was op vrijdag al uitverkocht en ik ging zelf pas zaterdag naar Spiel.

Maar helaas nog geen ervaring hoe het spel is, afgezien van de dingen die ik op internet heb gezien. Het spel was volgens mij ook niet meer te spelen op Spiel, althans ik heb hem niet op een tafel zien liggen toen ik er was. Maar wellicht ook volkomen overheen gekeken :X
Op vrijdag kon je hem wel spelen, maar maar op 3 kleine tafels, en daar was het iets te populair voor, was denk ik rond een uur of 15 en toen was het al uitverkocht. Ik heb wel even naar de uitleg proberen te luisteren, maar er stonden net iets te veel mensen omheen zodat ik het eigenlijk niet goed genoeg kon verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

SteffanS schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:07:
[...]

Gaat dus niets worden, enig idee wanneer deze te koop gaat zijn in online shops ?
Soms loont om de initiatiefnemer erachter gewoon eens te contacten. Uiteindelijk ben je gewoon een klant die wilt kopen en zij willen natuurlijk wel verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
Zeror schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:50:
[...]

Soms loont om de initiatiefnemer erachter gewoon eens te contacten. Uiteindelijk ben je gewoon een klant die wilt kopen en zij willen natuurlijk wel verkopen.
Hoe kan je dit het beste doen ? Via welke weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

SteffanS schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Moet je even kijken of er ergens een mailadres of een chat box is ofzo. Of een privé bericht via een social media platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
SteffanS schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Hier heb je een email adres. support@icemakes.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Heeft iemand hier al Galileo Galilei gespeeld? Ik zag vorige week het filmpje van Tom Heath en ben er nu best wel geïntrigeerd door geraakt. Het spel lijkt net de ideale complexiteit te hebben voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
HellPunk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:07:
Heeft iemand hier al Galileo Galilei gespeeld? Ik zag vorige week het filmpje van Tom Heath en ben er nu best wel geïntrigeerd door geraakt. Het spel lijkt net de ideale complexiteit te hebben voor ons.
Helaas niet wilde het testen op spiel leek me wel tof maar hadden geen plaats.
Pagina: 1 ... 153 ... 159 Laatste