Die hadden mijn ouders ook! Veel gespeeld.
Enkele weken geleden bij vrienden spelletjes gedaan. Proberen we regelmatig te doen, maar daar zit vaak wel 3 maanden tussen.
Eerste spel was een import uit Amerika. Te koop bij Amazon, maar kost wel wat qua verzending en alles.
Abducktion. Je hebt ieder een bordje gevuld met gekleurde eendjes in vijvertjes. Je hebt een aantal kaarten liggen met vormen waarin de eendjes moeten liggen. 3 naast elkaar, M-vorm etc en ook of dat dezelfde kleur of 2 kleuren of iets moet zijn.
Dan kun je met eigen kaarten bij anderen "zieken" en bij jezelf aanpassingen maken om zo die vormen en dus de punten daarvoor te krijgen. Na het pakken van een kaartje en je eendjes in de ufo te steken, schuiven de eenden door en plaats je willekeurig nieuwe op je bord. En zo gaat het verder.
Erg leuk spel.
Daarna Celestial gedaan wat ook nog steeds een leuk spel is. Alleen nog steeds de 2 uitbreidingen niet toegevoegd.
We hadden de reisversie van Sequence ooit gekocht en veel gebruikt op vakantie, dus pas geleden heb ik de Classic gehaald.
En mijn moeder heeft Lord of the rings gekocht. Volgens mij vanaf 6 jaar.
En Battlestar Galactica in het Duits jammer genoeg. Moet daar nog eens de handleiding van vertalen om het eens te spelen.