Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 154 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:47
HellPunk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:07:
Heeft iemand hier al Galileo Galilei gespeeld? Ik zag vorige week het filmpje van Tom Heath en ben er nu best wel geïntrigeerd door geraakt. Het spel lijkt net de ideale complexiteit te hebben voor ons.
Ik heb een half spel gespeeld op Spiel. Ik vond hem zo leuk dat ik hem meegenomen heb. Ik hoop vrijdag een volledig spel te kunnen spelen.

Het was een medium weight euro waarin de beurten vrij snel gaan. Je beweegt je telescoop telkens een stuk en kan daardoor de acties uitvoeren. De acties die je uitvoert starten dan weer onderin je bordje, zodat je ze de volgende beurt niet weer kan selecteren. Deze acties kan je ook weer upgraden.
Daarnaast zijn er allerlei manieren op punten te scoren. Ook het aanpassen van de dobbelstenen en deze gebruiken voor diverse acties was geinig gedaan. Als je de kans krijgt zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
MADG0BLIN schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Ik heb een half spel gespeeld op Spiel. Ik vond hem zo leuk dat ik hem meegenomen heb. Ik hoop vrijdag een volledig spel te kunnen spelen.

Het was een medium weight euro waarin de beurten vrij snel gaan. Je beweegt je telescoop telkens een stuk en kan daardoor de acties uitvoeren. De acties die je uitvoert starten dan weer onderin je bordje, zodat je ze de volgende beurt niet weer kan selecteren. Deze acties kan je ook weer upgraden.
Daarnaast zijn er allerlei manieren op punten te scoren. Ook het aanpassen van de dobbelstenen en deze gebruiken voor diverse acties was geinig gedaan. Als je de kans krijgt zeker eens proberen.
Heb je toevallig unconscious mind al gespeeld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
SteffanS schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

Nope. En ik ken ook niemand die hem wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verityn
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
SteffanS schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:01:
[...]

Ik heb de Kickstarter van Unconscious Mind: het spel uitgepakt, de regels doorgenomen, opgesteld en uitgelegd aan de gamegroep. Die zagen het niet meer zitten, spel terug ingepakt en ligt nu in de kast stof te happen :(
Het is niet het typische vrijdagavondspel na een drukke werkweek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
verityn schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Ik heb de Kickstarter van Unconscious Mind: het spel uitgepakt, de regels doorgenomen, opgesteld en uitgelegd aan de gamegroep. Die zagen het niet meer zitten, spel terug ingepakt en ligt nu in de kast stof te happen :(
Het is niet het typische vrijdagavondspel na een drukke werkweek...
Ik heb hem nog niet gekocht heb het wel bekeken op Spiel.
Ik heb spijt dat ik geen terrorscape en knee deep in hexes heb gekocht op spiel.
Deze kan je helaas nergens vinden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 16:50
Dead Cells boardgame nu paar keer gespeeld. En jezus wat is het leuk <3 Solo is wel echt andere koek, maar nog steeds echt goed te doen omdat doodgaan niet een reset is. Je maakt langzaam jezelf sterker zodat het steeds iets (maar niet veel) makkelijker wordt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:45
Gisteren weer een kickstarter binnen gekregen.

Maladum. Flink pakket van meer dan 13 kilo. Dat wordt komende dagen flink bouwen en in elkaar zetten van alle onderdelen en dan hopelijk in het weekend mijn eerste sessie kunnen spelen! Mijn duurste boardgame ever (rond de €350,-) maar er zit zoveel bij! En het idee is ook om alle onderdelen bij de andere games te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2CQvRGlk-7f4ecK0CjxKG3jWKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTI81Ln2SUBYDZcAepHthNv4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tV2V3KoEr9iQfDB7hyVDLqlV_WU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cT1qYxxGCwzglN8X0ygfmUqf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOpvTRWv8Dl0zOhsVzY9OMwUt8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzTNyaYqgcSVSP41NiL9BOXP.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Nice, ik heb Maladum ook besteld, maar alleen de onderste doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Daar ga je je vooreerst ook prima mee vermaken. Als ik het zo bekijk bevat die doos echt mega veel al. De uitbreidingen laat ik voor eerst ook nog dicht zitten eerst eens de basisgame goed onder de knie krijgen. De laatste doos is puur een uitbreiding om een enorme grote dungeon te bouwen. Er zitten bij de game ook standalone quests bij die daar ook gebruik van maken en dat lijkt mij gewoon eens vet om zo te spelen. Een enorme kerker verkennen met wat vrienden of alleen en zien of we er levend uit komen.
ik heb ook wat lijm besteld ze stellen wel dat je zonder lijmen alles in elkaar kan zetten, maar ik merk toch dat bijvoorbeeld kistjes de bodem er wel heel los in ligt die onderdelen ga ik toch lijmen. Ook is het nooit verkeerd wat lijm te hebben voor als de onderdelen eventueel wel wat los komen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Nu online
Ja dat klopt, ik heb een youtube video van Peachy Tips gekeken en hij lijmde ook de deksels van de kistjes aan elkaar en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Inmiddels een paar uur Isofarian Guard geklokt, prima vermaak tot zover. Wel meteen een anti-grind item gekocht zodat ik meer keus heb of ik combat wil of niet, want ik kan inderdaad nu al wel zien aankomen dat 5-6 poepsimpele combats op een rij niet direct bijdragen aan de vreugde. Maar er is ook een officiele skip optie in de regels opgemomen, al is het makkelijk te house rulen ook, toch singleplayer voor me dus ik hoef het alleen met mezelf eens te worden en dat is meestal niet moelijk :P

Leuk spel, benieuwd waar het verhaal heen gaat, bag building is een goeie mechanic en mettertijd speel ik meer skills vrij voor meer afwisseling. En omdat het een KS is ben ik allang weer vergeten wat ik er ooit voor betaald heb, dus yay, gratis spel! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Nu online
Haha ik heb m hier ook staan. Lang op gewacht, maar zeer de moeite waard. De neoprene speelmat is goeie kwaliteit en ik heb meteen alle kaarten gesleeved. Pfoe, dan ben je na 1700 kaarten wel even klaar. Ik wil er dit weekend mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 15-07 13:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mythic Games lijkt op omvallen te staan. De Franse tak is al opgeheven:
https://boardgamewire.com...-by-the-end-of-the-month/

Nu hadden ze HEL al overgedragen aan CMON, maar dit zal dat proces niet veel goeds doen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-07 12:03
Ga vandaag Duel for Middle Earth ophalen. 7 Wonders Duel is met afstand mijn meest favoriete 2 player game, dus deze met een thema wat me aanspreekt heb ik hoge verwachtingen van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:57:
Mythic Games lijkt op omvallen te staan. De Franse tak is al opgeheven:
https://boardgamewire.com...-by-the-end-of-the-month/

Nu hadden ze HEL al overgedragen aan CMON, maar dit zal dat proces niet veel goeds doen, denk ik.
Volgens mij zijn ze al omgevallen. Althans, dat stond in dit bericht op budgetspelen.nl van vorige week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn nieuwste aanwinst, de "bios" serie van Phil Ecklund. Dit is een serie spellen over het ontstaan van het leven (vanaf biomoleculair niveau) tot aan de ontwikkeling van cultuur, politiek en industrie. De spellen zijn in campaign mode achter elkaar te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx2eORRN7aNq3r34Mw-2eAEUerc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aYtfP9Yd7IKdyuAHMUOCCA9M.jpg?f=user_large

De eindstand van Bios:Origins kan je dan weer meenemen naar High Frontier 4 All (raketwetenschap in het lokale zonnestelsel), en daarna kan je weer doorspelen met Interstellar (beide ook in bezit). Dus ik kan vanaf biomoleculair process tot Interstellar ruimtereizen om het leven over de galaxy te verspreiden. Volgend jaar maar eens proberen of ik de lokale gamersgroep zover kan krijgen. Wat mij bijzonder boeit aan deze spellen is dat alles onderbouwd wordt met wetenschappelijk onderzoek, en dat wordt uitgebreid in de bijgeleverde boeken besproken. Dat maakt de spellen erg interessant. Elk event, elke mogelijke actie, elke ontwikkeling en technologie heeft een verhaaltje erbij. Vanaf High Frontier en met name Interstellar wordt het natuurlijk een beetje meer fictie maar het blijft interessant.

BoardGameGeeks linkjes voor wie meer wil lezen over de spellen:
https://boardgamegeek.com/boardgame/98918/bios-genesis
https://boardgamegeek.com...-megafauna-second-edition
https://boardgamegeek.com...os-origins-second-edition
https://boardgamegeek.com...81655/high-frontier-4-all
https://boardgamegeek.com/boardgame/339591/interstellar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk10
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 15:11
Notlupus schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:41:
Ga vandaag Duel for Middle Earth ophalen. 7 Wonders Duel is met afstand mijn meest favoriete 2 player game, dus deze met een thema wat me aanspreekt heb ik hoge verwachtingen van!
Ik mag ook graag 7 Wonders duel spelen. LOTR duel heb ik ondertussen ook gespeeld en valt bij mij ook in de smaak. Er zitten net wat andere mechanismen in die het spel een wat andere dynamiek geeft t.o.v. 7WD. Wellicht dat na een paar potjes LOTR wel de overhand neemt, qua looks doet het dat sowieso al.

Weet niet of je dit al weet maar leg de rode kaarten maar eens op volgorde naast elkaar per hoofdstuk/serie dan zul je wat opvallends zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verityn
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
tomk10 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:36:
[...]

Ik mag ook graag 7 Wonders duel spelen. LOTR duel heb ik ondertussen ook gespeeld en valt bij mij ook in de smaak. Er zitten net wat andere mechanismen in die het spel een wat andere dynamiek geeft t.o.v. 7WD. Wellicht dat na een paar potjes LOTR wel de overhand neemt, qua looks doet het dat sowieso al.
Is de LOTR Duel goed als aanvulling of zal deze de originele Duel vervangen? Ik twijfel of ik hem haal aangezien ik de gewone 7 Wonders Duel al heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-07 12:03
verityn schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

Is de LOTR Duel goed als aanvulling of zal deze de originele Duel vervangen? Ik twijfel of ik hem haal aangezien ik de gewone 7 Wonders Duel al heb...
Ik kan de uitbreidingen voor 7 Wonders Duel ook aanraden. Pantheon maakt het spel, naar mijn mening, gewoon beter. Punt. Speel nooit meer zonder. Agora maakt het spel anders. Niet helemaal, maar er veranderd iets aan het spel en ik weet niet zeker of ik het wel nog even leuk vind als de basegame. Met beide samen wordt het een beetje te chaotisch.
tomk10 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:36:
[...]
Weet niet of je dit al weet maar leg de rode kaarten maar eens op volgorde naast elkaar per hoofdstuk/serie dan zul je wat opvallends zien ;)
Zal vanavond eens kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10
verityn schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:54:
[...]

Je kunt natuurlijk nooit genoeg spellen hebben :)

LOTR is wat meer gestroomlijnd en net iets makkelijker te spelen dan 7WD. Bijvoorbeeld de grondstoffen bij 7WD kun je kopen en die kosten kunnen variëren a.d.h.v. de kaarten die jezelf hebt liggen of de tegenstander heeft liggen. Bij LOTR is dit standaard 1 munt.

Een kaart discarden levert je bij 7WD een variabel aantal munten op, afhankelijk van het aantal gele kaarten. Bij LOTR is dit eenvoudiger ronde 1 = 1 munt, ronde 2 = 2 munten en je raadt het al ronde 3 = 3 munten.

Je kunt nog steeds op verschillende manieren winnen al gaat dit net wat anders dan bij 7WD. Mocht je nu niet op 1 van de 3 manieren winnen dan tel je bij 7WD je VP op en bij LOTR is dit de meeste aanwezigheid op de kaart.

Zo zijn er dus wat aanpassingen die het spel net wat anders maken om te spelen en dan is het je persoonlijke voorkeur wat je dan het meeste aanspreekt. In mijn geval zie ik het als aanvulling i.p.v. vervanging omdat de dynamiek toch net even anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 15-07 13:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Cannoli schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:45:
[...]

Volgens mij zijn ze al omgevallen. Althans, dat stond in dit bericht op budgetspelen.nl van vorige week.
Dat bericht is verkeerd overgetypt. Alleen de Franse tak is officieel failliet verklaard. Maar het lijkt een kwestie van tijd.,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bijzonder wel. Nu lijkt het mij ook geen vetpot in bordspel land. Maar dit lijkt haast wel gegokt en verloren door het management.

Nu zijn de prijzen ook wel echt significant gestegen voor cargo/freight zendingen tijdens de pandemie, maar de ergste piek was er toen ook wel af ?. Maar daar zou je toch beetje omheen hebben moeten kunnen plannen, met hier en daar wat uitstel. Maar én mensen aannemen én volle pond voor shipments betalen red je gewoon niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 19:01

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Weet niet of dit het juiste topic is.
Vroeg me af of hier veel Clank! liefhebbers zijn.
Wil graag mijn set compleet maken door aanschaf van Clank! Promo pack (15 extra kaarten).
https://shop.direwolfdigital.com/products/clank-promo-pack-2
Kosten voor shipping, btw en eventueel import zijn vrij hoog als je 1 pack aanschaft. Zag dat er een max op zit van 6 packs.
Misschien is hier ook animo voor en dat we dan de kosten kunnen verdelen waardoor het een stuk interessanter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 18:22
Notlupus schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:41:
Gisteren gespeeld.
Ik heb de gewone 7 wonders duel ook al es gedaan..
De lotr versie is leuker qua combat , en de theme is ook leuker gedaan... vooral de tijdslijn met de ring...

Zelf wil ik hem ook kopen, maar twijfel tussen die 2 versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
@SteffanS 2 stuks Terrorscape op voorraad bij De Dwalende Dwerg. Had al gelezen dat er mogelijk deze maand wat boxen naar retail zouden komen. Maar niemand kon het met zekerheid zeggen. Blijkbaar klopt het toch.

[ Voor 13% gewijzigd door Cannoli op 03-11-2024 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Cannoli schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:42:
@SteffanS 2 stuks Terrorscape op voorraad bij De Dwalende Dwerg. Had al gelezen dat er mogelijk deze maand wat boxen naar retail zouden komen. Maar niemand kon het met zekerheid zeggen. Blijkbaar klopt het toch.
Thnx

En besteld. Nu nog 1 dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Afgelopen weekend de eerste potjes gespeeld van Maladum. Vrijdag paar uur vouwen en lijmen van alle onderdelen. Daarna ook de tutorial scenario gespeeld. Deze hopeloos gefaald, maar dachten de regels redelijk onder de knie te hebben.
Zaterdag het eerste echte scenario gespeeld, daarbij zeer veel regels fout en dingen vergeten. Man wat zijn er veel icoontjes om te onthouden! Wel het scenario gehaald. Na alle kosten te hebben verrekend wel geteld 1 Guilder daaruit verdient :P
Ook meteen 2de scenario gedaan. Hierbij wel beter op de regels gelet en gezien er nu wat ervaring begint te komen ging dit ook een stuk vlotter. Deze ook weer gehaald we moesten objectives retrieven. Minimaal had je er 5 nodig we hebben er 6 opgehaald en besloten niet te gready te zijn en zijn daarna ook direct weer uit de dungeon te vertrekken.

De dungeon's zien er echt super vet uit zo met alles 3D! Brengt alles echt tot leven.
De game duurt best wel even heb de sessies niet precies getimed maar ik denk iets van 1.5 tot 2 uur per dungeon. Het voelde echter aan alsof je met 20 min erin en eruit gaat.
Al met al super blij met deze aanschaf ik zie mij deze game nog wel zeer veel spelen.

edit: het volgende scenario staat weer klaar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeNRPFqc1K3iEQ-WKcHJUO3P_es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iUwGTm495ykGdEOOiPysp3a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door SMD007 op 05-11-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Cannoli schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:42:
Blijkbaar ben ik al te laat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
Mijn vrouw heeft pas het spelletje spots gekregen. Kaartjes met honden met stillen erop. Botjes, heel veel dobbelstenen en een hondenhok met tuin om dobbelsteen punten te bewaren.

Niet al te lang spel, maar wel erg leuk omdat je acties moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:52:
Mijn vrouw heeft pas het spelletje spots gekregen. Kaartjes met honden met stillen erop. Botjes, heel veel dobbelstenen en een hondenhok met tuin om dobbelsteen punten te bewaren.

Niet al te lang spel, maar wel erg leuk omdat je acties moet spelen.
Ja, die had ik gezien toen hij alleen nog maar in de US te krijgen was. Mooi dat hij nu ook hier te koop is, zelf twijfel ik nog - ik heb net de hoeveelheid spellen wat onder controle :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
HellPunk schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:46:
[...]

Ja, die had ik gezien toen hij alleen nog maar in de US te krijgen was. Mooi dat hij nu ook hier te koop is, zelf twijfel ik nog - ik heb net de hoeveelheid spellen wat onder controle :).
Haha, hij is inderdaad nog niet zo lang uit en degenen die hem gegeven hebben zijn ook benieuwd. Dus dat wordt een spelletjes avond.

Qua controle met alle spellen. Die hebben we niet. Eerst ruimte maken en dan alles een opzoeken en spelen om te kijken of we ze houden.

Aankomende zaterdag gaan we naar de Spellenbeurs in Utrecht met vrienden. Mijn vrouw wil de nieuwe Catan hebben, ze werkt nu al enige jaren in de energie sector en daar moet je windmolens en dergelijke bouwen. Op zich wel leuk om zo'n editie te hebben natuurlijk.
Baal dat ik de Catan 3D versie gemist heb vorig jaar bij 999games zelf. Vind hem via via wel erg duur.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 06-11-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
SteffanS schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:47:
[...]

Blijkbaar ben ik al te laat
Ruimschoots. Een kwartier nadat ik het bericht geplaatst had waren beide exemplaren verkocht. Maar het biedt wel hoop dat andere winkels het spel ook op voorraad gaan krijgen. Ik zie bij spellenvariant bijvoorbeeld dat het spel de status 'besteld' heeft en op fatasywelt.de staat dat het spel q4/2024 op voorraad komt (maar ik heb die site nooit erg betrouwbaar gevonden qua voorraad indicatie).

Je zou altijd een paar spellenwinkels kunnen mailen met de vraag of ze het spel binnenkort op voorraad krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yeah. Terrorscape staat thuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:55
Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
jaloers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
Maanden geleden besteld, en nu eindelijk Arcs binnen gekregen. Ben erg benieuwd!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:51

Zeror

Ik Henk 'm!

(jarig!)
Gaat er nog iemand komend weekend naar Spellenspektakel? Ik ga zondag en het is mijn eerste keer. Dus ben erg benieuwd wat ik ga zien. Hopelijk vind ik wat leuks (en betaalbaars) om mee te nemen. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Nu online
Zeror schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:22:
Gaat er nog iemand komend weekend naar Spellenspektakel? Ik ga zondag en het is mijn eerste keer. Dus ben erg benieuwd wat ik ga zien. Hopelijk vind ik wat leuks (en betaalbaars) om mee te nemen. :)
Ik ben er een keertje geweest (2017 denk ik), maar het is voor ons wat ver rijden. Ik heb er wel goeie herinneringen aan - het is voor ons de beurs waar we Träxx ontdekt hebben, nog altijd een van de favoriete spellen van mijn dochter :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:30
Wij gaan dit jaar voor het eerst sinds jaren een keertje niet... wij gaan voornamelijk om nieuwe spellen te zien en met een beetje geluk ook te spelen (wat meestal ondanks de drukte best lukt als je even geduld hebt).
Voor echte aanbiedingen hoef je er echter niet heen, die vallen 99 van de 100 keer zwaar tegen. Het is vooral een leuk dagje uit

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-07 13:58

Gilotto

Paint Skillz

Ik ben er vroeger toen het nog in Eindhoven was een paar keer geweest. Heel erg leuk om tussen de onbekende spellen door te lopen en deze uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
frumper schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:12:
[...]

Wij gaan dit jaar voor het eerst sinds jaren een keertje niet... wij gaan voornamelijk om nieuwe spellen te zien en met een beetje geluk ook te spelen (wat meestal ondanks de drukte best lukt als je even geduld hebt).
Voor echte aanbiedingen hoef je er echter niet heen, die vallen 99 van de 100 keer zwaar tegen. Het is vooral een leuk dagje uit
ik ben er nog nooit geweest is dit eigenlijk zoals spiel maar in het klein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Laatst online: 09:30
SteffanS schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:15:
[...]

ik ben er nog nooit geweest is dit eigenlijk zoals spiel maar in het klein ?
We zijn 1x op Spiel geweest, maar is wel een wereld van verschil. Waar je op Spiel ook echt heel veel (voor ons toen nog) onbekende aanbieders waren, zie je bij het Spellenspektakel vooral de bekendere en grotere aanbieders die flink uitpakken.
Ik vergelijk het meer met het schap bier in een supermarkt met het bier wat je in een bierspeciaalzaak tegenkomt. Je kan je er prima vermaken en met flink wat lekkers terugkomen, maar je komt niet de speciaalbiertjes tegen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger wel een aantal keren geweest toen het nog in Eindhoven was. Best een leuke beurs, ook veel leuke dingen gespeeld.
Dat vond ik altijd wel leuker aan de wat kleinere beurzen dan bij Spiel, de kans dat je iets kan spelen is gewoon wat groter. Spiel is heel wat internationaler dan Spellenspektakel. Daar ga je toch voornamelijk Nederlandse, wat Vlaamse en een enkele Duitse stand tegenkomen. Op Spiel heb je alles.
Het nadeel vind ik dat Spellenspektakel net een paar weken na Spiel is. Daar heb ik weer 2 dagen rondgelopen, dus voor nu is het even genoeg met beursbezoekjes (ook omdat ik ga verhuizen. En de spelletjeskast weer in kan richten :D)

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 08-11-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Wij gaan morgen die kant op. Wat spellen weer proberen. Vrienden van ons komen begin van de middag, maar dan hebben wij al wel wat dingen voor ons geprobeerd. Op zich wel leuk en vooral ook om wat te proberen. Ook als je aan tafel zit en er anderen bij komen. Beetje praten, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:01
Ik ga over twee weken naar Spel in Antwerpen, dus spellenspektakel laten we even passeren (en sinds het in utrecht is is het eigenlijk ook te ver). Er is al een geeklijst voor spel antwerpen met alles wat je er gaat kunnen spelen
Zo'n beurzen zijn "gelijk Spiel", maar ten eerste veel kleinschaliger, en ten tweede veel meer gefocust op spellen spelen. Uiteraard kan je er kopen maar vaak zijn dit 1 of 2 winkels, waar je bij spiel toch iets meer focus hebt op kopen (relatief gezien dan).
Vaak is er ook nog eens een mooie 2ehands beurs waar je je spellen kan proberen kwijtraken (op voorhand inschrijven) en koopjes kan proberen maken - gewoon rondneuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
Lointje schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:43:
Ik ga over twee weken naar Spel in Antwerpen, dus spellenspektakel laten we even passeren (en sinds het in utrecht is is het eigenlijk ook te ver). Er is al een geeklijst voor spel antwerpen met alles wat je er gaat kunnen spelen
Zo'n beurzen zijn "gelijk Spiel", maar ten eerste veel kleinschaliger, en ten tweede veel meer gefocust op spellen spelen. Uiteraard kan je er kopen maar vaak zijn dit 1 of 2 winkels, waar je bij spiel toch iets meer focus hebt op kopen (relatief gezien dan).
Vaak is er ook nog eens een mooie 2ehands beurs waar je je spellen kan proberen kwijtraken (op voorhand inschrijven) en koopjes kan proberen maken - gewoon rondneuzen.
Ik ga ook naar Antwerpen.
Waar is die lijst met wat je zal kunnen spelen?
Koopjes te doen daar?

edit : gevonden
Deze wil ik proberen arnak, wyrmspan en bloodrage

[ Voor 3% gewijzigd door skank op 09-11-2024 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
We zitten nu te eten, maar best wel wat gekocht.
Sky teams (2 speler spel)
Operation Cuckoo (vorig jaar met mini eitjes, maar dat bleek een foutdruk te zijn geweest die ze als reisversie hebben gedaan.
Unstable unicorns (hebben meer van die uitgever)
Little tavern (zag er wel leuk uit)
Catan nieuwe energie (mijn vrouw is ondertussen bij haar 2e werkgever in de energie.
Draken herders (verrassend leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:52
Zijn er hier mensen die ready set bet hebben, en tips hebben voor het einde van de ronde/uitbetalen?

Het spel is erg leuk met veel mensen, en we hebben veel schik gehad. Het feit dat je tegen je scherm loopt te schreeuwen en dat je juicht als een specifiek paard wint is echt heel grappig.

Het enige waar wij een beetje tegenaan lopen is de flow/werkwijze van uitbetalen. Met 7 of 8 man kost dit best wat tijd om allemaal af te handelen, en eigenlijk gaat de chaos (wat het zo leuk maakt) een beetje weg.

Hoe pakken jullie dit eventueel aan om dit sneller af te handelen of leuker/ interessanter te maken?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:27
SMD007 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:09:
Afgelopen weekend de eerste potjes gespeeld van Maladum. Vrijdag paar uur vouwen en lijmen van alle onderdelen. Daarna ook de tutorial scenario gespeeld. Deze hopeloos gefaald, maar dachten de regels redelijk onder de knie te hebben.
Zaterdag het eerste echte scenario gespeeld, daarbij zeer veel regels fout en dingen vergeten. Man wat zijn er veel icoontjes om te onthouden! Wel het scenario gehaald. Na alle kosten te hebben verrekend wel geteld 1 Guilder daaruit verdient :P
Ook meteen 2de scenario gedaan. Hierbij wel beter op de regels gelet en gezien er nu wat ervaring begint te komen ging dit ook een stuk vlotter. Deze ook weer gehaald we moesten objectives retrieven. Minimaal had je er 5 nodig we hebben er 6 opgehaald en besloten niet te gready te zijn en zijn daarna ook direct weer uit de dungeon te vertrekken.

De dungeon's zien er echt super vet uit zo met alles 3D! Brengt alles echt tot leven.
De game duurt best wel even heb de sessies niet precies getimed maar ik denk iets van 1.5 tot 2 uur per dungeon. Het voelde echter aan alsof je met 20 min erin en eruit gaat.
Al met al super blij met deze aanschaf ik zie mij deze game nog wel zeer veel spelen.

edit: het volgende scenario staat weer klaar!
[Afbeelding]
Ik heb hem ook een week of 2 binnen, na een ander kickstarter spel, Dungeon Saga Origins, wat echt een soort basis, instap dungeon crawler is, heeft dit echt enorm veel diepgang. Zeg maar dungeon crawler met (veel) DnD achtige regels die je toe kan passen. Wel overweldigend als je net begint, maar een stuk leuker vind ik.

Ook moeilijker... als je even niet op let, even je party splitst, ben je een character kwijt. opzetten van het spel duurt ook wel even, ik heb het nog niet gedaan maar met de terrein uitbreiding kan je het spel 2 keer zo groot maken met ook hoogteverschil er in...

Tot nu toe vermaak ik me goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:51

Zeror

Ik Henk 'm!

(jarig!)
Vandaag naar spellen spektakel geweest. Heb er veel te veel leuke dingen gezien. Maar ben toch wel geïnteresseerd in Wondrous Creatures nu ik die gezien heb (nog niet gekocht, maar gaat er over een tijdje wel komen). Heb verder alleen kleine spelletjes gekocht: Railroad Ink, Cloudy Kingdom en Mascarade gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 10-11-2024 21:57 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zeror schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:54:
Vandaag naar spellen spektakel geweest. Heb er veel te veel leuke dingen gezien. Maar ben toch wel geïnteresseerd in Wondrous Creatures nu ik die gezien heb (nog niet gekocht, maar gaat er over een tijdje wel komen). Heb verder alleen kleine spelletjes gekocht: Railroad Ink, Cloudy Kingdom en Mascarade gekocht.
Wondrous Creatures heb ik van de week gespeeld bij iemand. De artwork op de kaarten is best gaaf, en hoewel d'r best wat dingen zijn om rekening mee te houden, speelt die best wel lekker weg. Niet eentje die ik per se zelf wil hebben, maar wel eentje die ik zo nog wel een keer zou willen spelen.

Maar Spellenspektakel was dus wel leuk? Ik had geen tijd om te gaan, vooral bezig geweest om spellen te verhuizen nu m'n verbouwing bijna klaar is (en ik de spellenkamer opnieuw kan inrichten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hebben jullie toevallig nog aanraders qua spellen die ik kan vragen aan Sinterklaas?

Wensen:
- leuk met 2 personen (speel vaak tegen mijn vriendin). Spel mag ook geschikt zijn voor meer personen, zo lang het met z'n tweeën ook maar leuk is.
- max 30 euro

El Dorado, Ticket to ride, brood en bier, patchwork, uno, regenwormen, Azul hebben we onder andere al.

Ik zat zelf aan de Kwakzalvers van Kakelenburg te denken maar ik weet niet of die ook leuk is met 2 spelers.

Alvast super bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:39

skoozie

SCSI

@Pazienza Spellen die het hier bij ons goed doen zijn de wat simpelere spellen zoals:
Sky Team
Santorini
Calico
Claim
Wild Serengeti (is wel duurder denk ik)
Qwirkle

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:57
@Pazienza
7 Wonders Duel is erg leuk, maar kan wel enkel met 2 spelers.

Kwakzalvers is ook tof met 2 spelers. Het enige is dat je iets vaker een bonus krijgt omdat je minder tegenstanders hebt, maar verder speelt het niet echt anders dan met 3-4 spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-07 09:17
Pazienza schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:04:
Hebben jullie toevallig nog aanraders qua spellen die ik kan vragen aan Sinterklaas?

Wensen:
- leuk met 2 personen (speel vaak tegen mijn vriendin). Spel mag ook geschikt zijn voor meer personen, zo lang het met z'n tweeën ook maar leuk is.
- max 30 euro

El Dorado, Ticket to ride, brood en bier, patchwork, uno, regenwormen, Azul hebben we onder andere al.

Ik zat zelf aan de Kwakzalvers van Kakelenburg te denken maar ik weet niet of die ook leuk is met 2 spelers.

Splendor duel
Hanamikoji
Dice throne (maar misschien net te duur)
Roam
My city

Kwakzalvers is leuk met z'n 2en, maar vind het meer een gezelschapsspel, dus meer spelers is nog leuker. Het is prima te spelen met 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:28
Sinds vorige week Harmonies in huis, dat is ook echt top voor 2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Bedankt allemaal!

Ik ga van Santorini, Calico, 7 wonders duel, my city, splendor duel, Roam en Harmonies eens wat YouTube videos bekijken en er dan een aantal op mijn lijstje zetten. :) dan blijft het een verassing welke ik krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:53

Wensen:
- max 30 euro

Voor kwakzalvers heb je een speciale editie voor 2 spelers. Is dit jaar uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10
millerman_sf schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:39:
Sinds vorige week Harmonies in huis, dat is ook echt top voor 2!
Harmonies vinden wij ook heel leuk en met 2 spelers echt heel goed te spelen. Zeker een aanrader.
Lennnn schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:06:
[...]

Voor kwakzalvers heb je een speciale editie voor 2 spelers. Is dit jaar uitgekomen.
Klopt inderdaad, ik heb beide gespeeld en de duel versie voor 2 spelers zorgt voor meer onderlinge interactie dan de standaard versie. Dus speel je specifiek met 2 spelers dan de duel versie doen, wil je je opties openhouden dan de standaard versie.
Pazienza schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:41:
Bedankt allemaal!

Ik ga van Santorini, Calico, 7 wonders duel, my city, splendor duel, Roam en Harmonies eens wat YouTube videos bekijken en er dan een aantal op mijn lijstje zetten. :) dan blijft het een verassing welke ik krijg!
Kijk ook eens naar Jaipur, Lost Cities en Schotten totten. Dit zijn redelijk simpele specifieke 2 speler spellen maar spelen snel en leuk weg. Wil je nog een leuk 2 speler asymmetrisch spel dan is Kelp: Shark vs. Octopus wellicht interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Nu online

Wensen:
- max 30 euro

Voor twee personen zou ik eerder Cascadia overwegen dan Calico. Met twee ben je in Calico heel erg overgeleverd aan 'luck of the draw'.

Mijn aanrader zou Sagrada zijn, maar dan moet je wel wat geluk hebben om die voor 30 euro te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:28
Watergate is trouwens ook nog niet genoemd geloof ik, ook erg leuk met zijn tweeën. Ik heb net Operation Barclay binnen via crowdfunding, maar nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Gaat er iemand vandaag Avalon the riven veil backen via kickstarter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
SteffanS schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:25:
Gaat er iemand vandaag Avalon the riven veil backen via kickstarter ?
Hoogstwaarschijnlijk wel. Benieuwd alleen wat ie gaat kosten. Heb op Spiel een tijd met de designer staan praten, zag er erg tof uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Nu online
Bedankt allemaal!

Ik dacht net ook nog aan Knarr, dat lijkt me wel precies in je straatje te liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
MADG0BLIN schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:31:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk wel. Benieuwd alleen wat ie gaat kosten. Heb op Spiel een tijd met de designer staan praten, zag er erg tof uit.
Al reeds gebacked ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:55
Bedankt allemaal!

1 must have voor 2 is Sea, Salt & Paper. Krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Jup. Kon het niet weerstaan. :Y

Al zit ik nog te kijken of hij eventueel op crowdfinder komt, dat scheelt vaak nog redelijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Pazienza Ik ga het lijstje wat jij en anderen voor twee spelers hebben aangegeven ook eens bekijken.
Ikzelf heb met mijn vrouw Sky Team gekocht. Dat is specifiek voor 2 spelers en je moet samen als piloot en co-piloot je vliegtuig veileig aan de grond zetten. Erg leuk spel moet ik zeggen. Je mag voor het rollen communiceren, maar na het rollen niet meer. Waardoor je dus soort van je acties moet bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
MADG0BLIN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:03:
[...]

Jup. Kon het niet weerstaan. :Y

Al zit ik nog te kijken of hij eventueel op crowdfinder komt, dat scheelt vaak nog redelijk wat.
Welke versie heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
SteffanS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:11:
[...]

Welke versie heb je gekocht?
All-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Zou dit spel voor Spiel 2025 geleverd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
SteffanS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:22:
[...]

Zou dit spel voor Spiel 2025 geleverd worden ?
Nee, de delivery volgens de KS staat voor december 2025. Dus dat wordt meestal alleen maar later, niet vaak vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
MADG0BLIN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:35:
[...]

Nee, de delivery volgens de KS staat voor december 2025. Dus dat wordt meestal alleen maar later, niet vaak vroeger.
Eigenlijk nog best wel lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
SteffanS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:44:
[...]

haha welkom bij kickstarter/gamefound en andere.

Hier lords of heaven gebacked... maart 2026. Wordt waarschijnlijk juni/juli want loopt altijd uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
SteffanS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:44:
[...]

Haha, jup. Dat is bijna altijd het geval met Kickstarter / Gamefound. Vriend van me heeft net van de week Freedom Five ontvangen, 4 jaar op gewacht.

Voordeel is dat je op een later tijdstip gewoon nog een leuk cadeautje ontvangt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
MADG0BLIN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:54:
[...]

Haha, jup. Dat is bijna altijd het geval met Kickstarter / Gamefound. Vriend van me heeft net van de week Freedom Five ontvangen, 4 jaar op gewacht.

Voordeel is dat je op een later tijdstip gewoon nog een leuk cadeautje ontvangt. ;)
Is de kans dat niet groot dat je deze op spiel volgend jaar kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
SteffanS schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:23:
[...]

Is de kans dat niet groot dat je deze op spiel volgend jaar kan kopen ?
Ik denk van niet. Omdat de levering op december 2025 staat. Spiel is anderhalve maand eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:54:
[...]

Dit inderdaad, ik vergeet op een gegeven moment wat er nog openstaat en denk dan 2 jaar later "hee, pakket?!"

Gaat prima!

• HellPunk
  • Nu online
Ben net de video van Paul Grogan over Civolution aan het bekijken. Pfoe, de setup alleen is al een spel op zich. Alles wordt wel weer heel duidelijk uitgelegd, maar deze Feld ga ik toch aan mij voorbij laten gaan :)

• Geerius
  • Laatst online: 11-07 01:18
Feld is in dit spel doorgeslagen voor mijn gevoel. Ik ben niet bang voor een zwaarder spel, sterker nog ik houd wel van een uitdaging. Alleen bij deze ben ik halverwege de uitleg al afgehaakt...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:21
Ik ben nieuw in de boardgame arena! Of nou ja… natuurlijk wel wat boardgames gespeeld en in mijn bezit, maar nooit echt een fan geweest van het genre want: Monopoly trauma.

Anyways.. een buurman was een tijd terug een (board)gameavond (in ons dorp, om de week) begonnen en ik dacht… ik haak aan voor de gezelligheid en zie wel waar het schip strand.

Een gevalletje van ‘that escalated quickly’ zal ik maar zeggen.

Kwakzalvers van Kakelenburg daar voor het eerst gespeeld. Leuk detail: die had ik al wel, maar nooit gespeeld…

Inmiddels een aantal leuke avonden gehad en het begon meer en meer te jeuken om zelf dingen mee te kunnen nemen (en met eigen vrienden ook te kunnen spelen).

Ik heb gezocht naar spellen die mij aanspreken en ook wat verschillende soorten om uit te proberen. Soort van All-In, maar ik zag dat dergelijke games 2e hands nog prima wat opleveren dus gevoelsmatig redelijk safe.

Laatste avond dus 2 games gespeeld!

Lords of Waterdeep (zover ik kon vinden overal uitverkocht, helaas..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKCzsQVpeaKs8of39IVDrMuV3yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYNsn6n2AGnpRyNuKMOrfvXm.jpg?f=fotoalbum_large

En Rebirth (was erg vermakelijk en dus ook besteld!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1irMDmZoVHS8oFuUgfoBW0f-Ess=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mxw4pyOHuXEYMcNDPrRJm1bA.jpg?f=fotoalbum_large

In bestelling / onderweg;
- Scythe.
- Rebirth (Limited Edition) (deze heb ik al gespeeld).
- Nemesis 2.0 (wellicht wat pittig, maar op basis van reviews kon ik deze niet laten liggen).

En voor het allereerst in mijn leven Kickstarter serieus bekeken!
- Robotopia (all-in) (vannacht sloot die, zag er helemaal uit als iets dat bij mij/ onze vrienden past). Beetje een gok gelet op de hoeveelheid backers maar hey… soms moet je niet op safe spelen.
- Avalon - The Riven Veill (hier all-in gegaan).

Ik ben mij ervan bewust dat, zeker de laatste, mogelijk erg heftig is voor een relatief nieuwkomer, echter is de verwachting dat deze pas over ruim een jaar komt, dus die gok durf ik wel aan!

Ik ga van het weekend dit topic eens doorspitten voor wat leuke fillers/ minder zwaar spul 🫣

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 15-11-2024 09:43 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Thalaron schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:55:

Ik heb gezocht naar spellen die mij aanspreken en ook wat verschillende soorten om uit te proberen. Soort van All-In, maar ik zag dat dergelijke games 2e hands nog prima wat opleveren dus gevoelsmatig redelijk safe.
Nu zou ik je daar niet te rijk op rekenen. Bordspellen verkopen gaat hier maar matig (ook omdat ik denk ik teveel titels heb die niet zo heel boeiend zijn). Maar laat dat je niet weerhouden om gewoon te kopen wat je leuk vindt natuurlijk. Enige dat ik je kan zeggen is dat het wel hard kan gaan als je alles koopt wat leuk is (been there, done that :P ).

Aan de andere kant is het ook een mooie manier om aan spellen te komen, vaak zijn er wel wat leuke deals te vinden op Marktplaats voor niet al teveel geld.
En mocht je ooit naar een bordspellenbeurs gaan kun je daar vaak ook wel wat leuke deals vinden.
In bestelling / onderweg;
- Scythe.
- Rebirth (Limited Edition) (deze heb ik al gespeeld).
- Nemesis 2.0 (wellicht wat pittig, maar op basis van reviews kon ik deze niet laten liggen).

En voor het allereerst in mijn leven Kickstarter serieus bekeken!
- Robotopia (all-in) (vannacht sloot die, zag er helemaal uit als iets dat bij mij/ onze vrienden past). Beetje een gok gelet op de hoeveelheid backers maar hey… soms moet je niet op safe spelen.
- Avalon - The Riven Veill (hier all-in gegaan).

Ik ben mij ervan bewust dat, zeker de laatste, mogelijk erg heftig is voor een relatief nieuwkomer, echter is de verwachting dat deze pas over ruim een jaar komt, dus die gok durf ik wel aan!

Ik ga van het weekend dit topic eens doorspitten voor wat leuke fillers/ minder zwaar spul 🫣
Voor een nieuwkomer inderdaad best flinke spellen, maar wel een leuke begin van je verzameling.
Kijk vooraf wat how to play video's en dan kom je een heel eind. En als je een keer een fout maakt in de regels, zolang het het spel niet volledig breekt, gewoon lekker doorspelen en het volgende keer wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Hmm… Robotopia toch maar geannuleerd (Kickstarter). Ziet er wel leuk uit maar… met nog 2 uur te gaan, 175% van het doel en online kan ik er verder vrijwel niets over terugvinden. Video’s op YouTube met 0 of slechts enkele reacties… dan spendeer ik dat geld liever aan iets dat wat meer safe is.

Met 3 dikke games onderweg en Avalon in het vooruitzicht kan ik ook wel even vooruit. Ik heb ook wat zoekopdrachten op Marktplaats ingesteld om het een beetje te monitoren.

Nu nog even bedenken wat ik wil gaan doen met de minifigs (of is bepaalde gevallen beter “mini”figs…) laat ik die straks allemaal zoals ze geleverd worden? Ik zie mezelf niet echt alles schilderen. Mooi vind ik dat zéker wel, maar 0 ervaring mee en dat kost natuurlijk ook een bak met tijd en geld. Ik denk dat ik daar mee wacht tot ik 100% zeker ben dat ik de game(s) ook leuk vind én niet meer weg zal doen.

Wat doen jullie met boardgames met (schilderbare) minifigs? Enerzijds lijkt het mij een leuke, relatief goedkope maar vooral potentiële, extra hobby die je erbij krijgt bij bepaalde games. Anderzijds ben ik een enorme perfectionist… is er een (héél) eenvoudige manier om het wat meer af te maken zonder bijzondere skillset?

Als voorbeeld, zoiets als deze aan de rechterzijde zou wellicht al prima zijn naar mijn mening, maar wellicht dat jullie tips/ ideeën hebben voor iemand met een vaste hand, maar weinig ervaring/ drang naar perfectie 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB8117_dZO8YlYPuSWw6jrPdv5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eULl6cOlOzkfsza2s7gjQx65.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qNegxZPM2BmaHWZwW--8HkfB40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNjsF8xNsxN06c221BDdBiES.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Thalaron op 15-11-2024 23:09 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 22:17

Khaine

Python liefhebber

Thalaron schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:56:
Als voorbeeld, zoiets als deze aan de rechterzijde zou wellicht al prima zijn naar mijn mening, maar wellicht dat jullie tips/ ideeën hebben voor iemand met een vaste hand, maar weinig ervaring/ drang naar perfectie 😅
Die 2 aan de rechterzijde zijn respectievelijk waarschijnlijk met drybrushing (voor het skelet) en met inks/washes (in geval van de soldaat) gedaan. Beide technieken zijn simpel in de wereld van miniaturen en schilderen. Ik schilder zelf geen boardgame mini's maar wel warhammer en aanverwant.

Op Youtube zijn er enorm veel tutorials te vinden over hoe je het drybush-effect bereikt (b.v. van Artis Opus):

Let op, bovenstaande video moet je vooral zien als de techniek. Byron doet er altijd een X aantal dingen bij die mogelijk niet relevant zijn.
Als je dit goed genoeg vind is het een relatief snelle methode. 1 kleur spraycan en 1 kleur voor de drybrush zijn voldoende waarschijnlijk.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:57
@Thalaron

Welkom! :)

Lords of Waterdeep is nog wel te krijgen, maar de prijs is nogal gestegen:
https://www.spelshop.be/n...-coast/lords-of-waterdeep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
Thalaron schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 22:56:

Ik zou eens rondkijken en vragen in het modelbouwtopic hiervoor.

Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wij spelen met z’n tweeen de laatste tijd erg vaak sea salt & paper. Dit spel valt erg goed in smaak met z’n tweeen maar is ook leuk om met z’n vieren te spelen. Daardoor een erg goed reis spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk10
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:59:
Wij spelen met z’n tweeen de laatste tijd erg vaak sea salt & paper. Dit spel valt erg goed in smaak met z’n tweeen maar is ook leuk om met z’n vieren te spelen. Daardoor een erg goed reis spel!
Mee eens, zojuist nog gespeeld en erg leuk ook met 2 personen. Zit echt in een mooi klein doosje en zoals je zegt goed reis spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

tomk10 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:09:
[...]

Mee eens, zojuist nog gespeeld en erg leuk ook met 2 personen. Zit echt in een mooi klein doosje en zoals je zegt goed reis spel.
Het meerdere ronden om te winnen concept werkt ook erg goed met mensen om het te leren. Ook 100% vriendelijke voor kleurenblindheid. Hebben het zelf in een Spaans land gekocht en omdat er nergens text opstaat is dat geen probleem.

Spelen ook nog regelmatig Hive pocket op reis. Zeker de pissebed geeft dit spel een leuke wending!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afgelopen woensdag terugverhuisd. Ik was aan het verbouwen dus alles stond op zolder. Maar om de spelletjeskasten weer naar beneden te krijgen moesten die spellen er natuurlijk eerst weer uit. Wat resulteert in deze stapel die nu in de hoek staat, en weer ingedeeld mag worden in een stapel Kalaxkasten :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiIO6s539VBmhIuEei91qaMbOxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5n5xVh3sKqGJpsVrKK84Lck.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat vast nog wat tijd inzitten ben ik bang. En net nu ik dat ene spelletje wil spelen dat links onderin de hoek ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Qoine schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 11:22:
@Thalaron

Welkom! :)

Lords of Waterdeep is nog wel te krijgen, maar de prijs is nogal gestegen:
https://www.spelshop.be/n...-coast/lords-of-waterdeep
Thnx! Maar gelet op de prijs en het feit dat mijn buurman hem ook heeft, ga ik op zoek naar iets vergelijkbaars wat speelstijl betreft.

Vandaag Nemesis, Scythe en Rebirth binnen gekregen! Ze zien er allemaal echt mega goed uit. Nemesis staat nu op een meegeleverd houdertje in het zicht in de kast!

Nog een leuk extraatje gekregen van de webshop waar ik de 2 laatst genoemde games heb gekocht (Kapitein Spel);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNQz5Z_lIyGiEh_YXIsP6xp-FUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MLEXPKehB732oZCe43lSzUq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3zv311LLjn_NWG_RdGndSmKC-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02SBXkLEOKVr7owlLXsd0J3I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Nu online
tomk10 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:09:
[...]
Sea, Salt & Paper viel bij ons vreemd genoeg wat op een koude steen, we raakten nooit echt in het spel. Je kan natuurlijk niet alles leuk vinden, spel staat nu dus te koop :) . Hive trouwens ook, ik heb het lange tijd met mijn zoon gespeeld, maar nadat we overgeschakeld zijn naar The Duke komt het niet meer op tafel.

Met twee spelen wij tegenwoordig graag Pioneer Days. Eenvoudige regels, toch wat moeilijke beslissingen. Het is wel een spel van TMG, dus wat moeilijker te vinden. Knarr doet het tegenwoordig ook goed, maar het is wel net zoals Pioneer Days niet meteen iets dat makkelijk op reis mee te nemen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skank
Net terug van beurs.
Speak out gekocht, kids wilden dit.
Voor mezelf duel: lotr
Wou verdere es ticket to ride europe of wingspan kopen, maar zag toen de prijzen van bol die een pak lager lagen en dus niet gekocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Gisteren op Spel geweest.

Eea geprobeerd ; Lotr Duel , Mycelia, Sky Team, dieren van bakerstreet, King of Tokyo Duel en zo nog wat her en der.

Wat gekocht?
Skyteam (jee, wat lijkt dit spel saai als je een video ziet of de handleiding, maar wat is het geweldig om te spelen. Was wel lachen, 1ste potje gisteren op spel en gelijk een crash. 2de potje in 3de ronde. Beiden hingen we wat scheef. Nu al 6 potjes gespeeld, Montreal gehaald in laatste potje
Nieuwste Unlock. Blijven we spelen, dus blind gekocht.
Lands of Galzyr. Hoop mijn vrouw nou een smee te krijgen op avontuur,
Exit Adventkalender (via Bol).
En een mini uitbreiding (Spiel promo) van King of Tokyo.

LEuke dag gehad, maar je merkt duidelijk dat Spel steeds groter wordt.

Wat opviel ;
Pandemic Legacy S1 en S2, 19 euro het stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
maartend schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:01:
Gisteren op Spel geweest.

Eea geprobeerd ; Lotr Duel , Mycelia, Sky Team, dieren van bakerstreet, King of Tokyo Duel en zo nog wat her en der.

Wat gekocht?
Skyteam (jee, wat lijkt dit spel saai als je een video ziet of de handleiding, maar wat is het geweldig om te spelen. Was wel lachen, 1ste potje gisteren op spel en gelijk een crash. 2de potje in 3de ronde. Beiden hingen we wat scheef. Nu al 6 potjes gespeeld, Montreal gehaald in laatste potje
Nieuwste Unlock. Blijven we spelen, dus blind gekocht.
Lands of Galzyr. Hoop mijn vrouw nou een smee te krijgen op avontuur,
Exit Adventkalender (via Bol).
En een mini uitbreiding (Spiel promo) van King of Tokyo.

LEuke dag gehad, maar je merkt duidelijk dat Spel steeds groter wordt.

Wat opviel ;
Pandemic Legacy S1 en S2, 19 euro het stuk
Ik vond de beurs wel wat hektisch.
In die zin dat ik een beetje organisatie in voorstellen mis.
Nu staat alles volgens uitgever, maar tegen dat je het spel vind dat je wil spelen...

Het zou handiger zijn mochten ze aan het begin een overzicht geven van welk spel waar te vinden is, of dat ze bv per genre indelen ipv per uitgever..

Je moet overal tussenlopen en kijken om iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:01
Wij zijn zaterdag geweest:
Arctic, tangram city, king tokyo duel, mlem space agency, sky team en white castle gespeeld (de laatste maar een paar beurten want dan ging de beurs dicht).
Mlem space agency gekocht (is gelijk celestia met wat aanpassingen).Adriaensen heeft toch wel mooie prijzen op die beurs, sommige zijn gigakortingen (meestal op de iets mindere spellen weliswaar), maar vind de meesten eigenlijk vrij oké.
Sky team stond al op de kerstlijst en arctic is op de kerstlijst van de vriendin gegaan.

Indeling per uitgever is natuurlijk wel handiger voor de uitgevers - en is trouwens op de meeste beurzen het geval. Ik vind spel klein genoeg dat je wel even kan rondlopen en rondkijken, maar ik snap je punt wel. Vond het een rustige verademing na Spiel duitsland van vorige maand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 20:21
Heb hier nog een kopie van Civilization liggen, unpunched dus helemaal nieuw. Iemand interesse? Sta open voor een ruil van SETI of Dune imperium Uprising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Nu online
Heeft iemand hier de Nederlandstalige versie van Wondrous Creatures? Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de vertaling. Wellicht wacht ik eerder een reprint van de EN-versie af, het is al mooi geweest met nieuwe spellen dit jaar :)

Dit weekend hebben we River Valley Glassworks gespeeld. Het uiterlijk doet een heel licht spel vermoeden, maar de laatste twee beurten moet je toch echt wel even gaan rekenen om te zien wat het meeste punten oplevert.

Daarna kwam Spots op tafel, eindelijk een push-your-luck dobbelspel dat we echt leuk vonden om te spelen. Je kiest zelf welke actie je uitvoert en daarmee ook hoeveel risico je wilt nemen. Je mag ook dobbelstenen tot een bepaalde waarde afleggen. Die twee dingen geven je toch een zekere mate van controle.
skank schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:12:
[...]
Het zou handiger zijn mochten ze aan het begin een overzicht geven van welk spel waar te vinden is, of dat ze bv per genre indelen ipv per uitgever..

Je moet overal tussenlopen en kijken om iets te vinden.
Ik denk dat het voor de meeste uitgevers moeilijk is om hun demo-teams op te splitsen. De meeste demo'ers leggen meer dan één spel uit, die kun je dan moeilijk tussen verschillende standen heen en weer laten lopen.
Ik vind het zelf wel een beetje de charme van de 'kleinere' beurzen dat je overal wat rondloopt en zo dingen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:07

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag voor 25euro bij White Goblin Games "Burggraven van het westelijk Koninkrijk" aangeschaft. Heb van deze rits games nooit een versie gespeeld. Maar schijnt via diverse reviews de betere van de 3 te zijn. Voor 25 euro kan ik me dan weer geen buil vallen. Dus als die volgende week ergens binnen komt kunnen we weer vooruit.

Spellen die ik nog heb liggen en moet spelen omdat ik ze niet gespeeld heb:
- taveernen van de oude stad (kom niet door de spelregels heen)
- tapestry (zelfde reden als hierboven)

Toch eens wat lets play kijken want vooral die onderste schijnt een pareltje te zijn.

Game die ik de laatste tijd het meeste heb gespeeld is toch wel Heat. Speelt lekker weg en de spelregels zijn vrij eenvoudig. Ook wel voor mensen die het spel voor de eerste keer spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Oxigeon op 29-11-2024 13:14 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:44:
Heeft iemand hier de Nederlandstalige versie van Wondrous Creatures? Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de vertaling. Wellicht wacht ik eerder een reprint van de EN-versie af, het is al mooi geweest met nieuwe spellen dit jaar :)

Dit weekend hebben we River Valley Glassworks gespeeld. Het uiterlijk doet een heel licht spel vermoeden, maar de laatste twee beurten moet je toch echt wel even gaan rekenen om te zien wat het meeste punten oplevert.

Daarna kwam Spots op tafel, eindelijk een push-your-luck dobbelspel dat we echt leuk vonden om te spelen. Je kiest zelf welke actie je uitvoert en daarmee ook hoeveel risico je wilt nemen. Je mag ook dobbelstenen tot een bepaalde waarde afleggen. Die twee dingen geven je toch een zekere mate van controle.

[...]

Ik denk dat het voor de meeste uitgevers moeilijk is om hun demo-teams op te splitsen. De meeste demo'ers leggen meer dan één spel uit, die kun je dan moeilijk tussen verschillende standen heen en weer laten lopen.
Ik vind het zelf wel een beetje de charme van de 'kleinere' beurzen dat je overal wat rondloopt en zo dingen ontdekt.
Ik vind de vertaling heel prima!
Voor mij een van de verrassingen dit jaar! Erg leuk.
Oxigeon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:13:
Vandaag voor 25euro bij White Goblin Games "Burggraven van het westelijk Koninkrijk" aangeschaft. Heb van deze rits games nooit een versie gespeeld. Maar schijnt via diverse reviews de betere van de 3 te zijn. Voor 25 euro kan ik me dan weer geen buil vallen. Dus als die volgende week ergens binnen komt kunnen we weer vooruit.

Spellen die ik nog heb liggen en moet spelen omdat ik ze niet gespeeld heb:
- taveernen van de oude stad (kom niet door de spelregels heen)
- tapestry (zelfde reden als hierboven)

Toch eens wat lets play kijken want vooral die onderste schijnt een pareltje te zijn.

Game die ik de laatste tijd het meeste heb gespeeld is toch wel Heat. Speelt lekker weg en de spelregels zijn vrij eenvoudig. Ook wel voor mensen die het spel voor de eerste keer spelen.
Burggraven is erg goed, niet zo tof als Paladins, maar voor 25 euro echt een topper!

Tapestry speel ik ook erg graag. Een van mijn meest gespeelde game.
Wat vind je ingewikkeld aan de spelregels? Misschien dat ik je enigszins op weg kan helpen?

Op dit moment goede prijzen in de Black Friday bij Board and Dice. Oa Barcelona voor 25 en Nucleum voor 30.

Ook Lucky Duck heeft leuke prijzen.

Nog andere tips?

[ Voor 3% gewijzigd door MADG0BLIN op 29-11-2024 13:42 ]

Pagina: 1 ... 154 ... 158 Laatste