Ik ben nieuw in de boardgame arena! Of nou ja… natuurlijk wel wat boardgames gespeeld en in mijn bezit, maar nooit echt een fan geweest van het genre want: Monopoly trauma.
Anyways.. een buurman was een tijd terug een (board)gameavond (in ons dorp, om de week) begonnen en ik dacht… ik haak aan voor de gezelligheid en zie wel waar het schip strand.
Een gevalletje van ‘that escalated quickly’ zal ik maar zeggen.
Kwakzalvers van Kakelenburg daar voor het eerst gespeeld. Leuk detail: die had ik al wel, maar nooit gespeeld…
Inmiddels een aantal leuke avonden gehad en het begon meer en meer te jeuken om zelf dingen mee te kunnen nemen (en met eigen vrienden ook te kunnen spelen).
Ik heb gezocht naar spellen die mij aanspreken en ook wat verschillende soorten om uit te proberen. Soort van All-In, maar ik zag dat dergelijke games 2e hands nog prima wat opleveren dus gevoelsmatig redelijk safe.
Laatste avond dus 2 games gespeeld!
Lords of Waterdeep (zover ik kon vinden overal uitverkocht, helaas..)
En
Rebirth (was erg vermakelijk en dus ook besteld!
In bestelling / onderweg;
- Scythe.
- Rebirth (Limited Edition) (deze heb ik al gespeeld).
- Nemesis 2.0 (wellicht wat pittig, maar op basis van reviews kon ik deze niet laten liggen).
En voor het allereerst in mijn leven Kickstarter serieus bekeken!
- Robotopia (all-in) (vannacht sloot die, zag er helemaal uit als iets dat bij mij/ onze vrienden past). Beetje een gok gelet op de hoeveelheid backers maar hey… soms moet je niet op safe spelen.
- Avalon - The Riven Veill (hier all-in gegaan).
Ik ben mij ervan bewust dat, zeker de laatste, mogelijk erg heftig is voor een relatief nieuwkomer, echter is de verwachting dat deze pas over ruim een jaar komt, dus die gok durf ik wel aan!
Ik ga van het weekend dit topic eens doorspitten voor wat leuke fillers/ minder zwaar spul 🫣
[
Voor 20% gewijzigd door
Thalaron op 15-11-2024 09:43
]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW