Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 155 ... 158 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Oxigeon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:13:
Vandaag voor 25euro bij White Goblin Games "Burggraven van het westelijk Koninkrijk" aangeschaft. Heb van deze rits games nooit een versie gespeeld. Maar schijnt via diverse reviews de betere van de 3 te zijn. Voor 25 euro kan ik me dan weer geen buil vallen. Dus als die volgende week ergens binnen komt kunnen we weer vooruit.

Spellen die ik nog heb liggen en moet spelen omdat ik ze niet gespeeld heb:
- taveernen van de oude stad (kom niet door de spelregels heen)
- tapestry (zelfde reden als hierboven)

Toch eens wat lets play kijken want vooral die onderste schijnt een pareltje te zijn.

Game die ik de laatste tijd het meeste heb gespeeld is toch wel Heat. Speelt lekker weg en de spelregels zijn vrij eenvoudig. Ook wel voor mensen die het spel voor de eerste keer spelen.
Wat vind je precies lastig bij Taveernen? Het is geen ingewikkeld spel, met best een logische flow (maar niet de allerbeste handleiding). Waar loop je tegenaan? Het is echt een leuk spel dus als we je iets op weg kunnen helpen :)?

Hier is Paleo weer op tafel, eindelijk net 2e level gehaald, en dan opeens ook makkelijk. Ook een erg vermakelijk spel. Wingspan komt ook regelmatig op tafel, inclusief de Europa uitbreiding, net als Rovers van de Noordzee.

Cascadia en El Dorado staan op de wensenlijst. Wij spelen met vlagen en hebben besloten niet al te complexe spellen meer aan te schaffen, dan raken we te snel de regels weer wat kwijt. Wel jammer ergens, zo’n Ark Nova ziet er supervet uit, maar dat gaan we echt te weinig spelen.

Een van de “westelijk koninkrijk” spellen lijkt me ook nog leuk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TERW_DAN schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:17:
Afgelopen woensdag terugverhuisd. Ik was aan het verbouwen dus alles stond op zolder. Maar om de spelletjeskasten weer naar beneden te krijgen moesten die spellen er natuurlijk eerst weer uit. Wat resulteert in deze stapel die nu in de hoek staat, en weer ingedeeld mag worden in een stapel Kalaxkasten :+

[Afbeelding]

Gaat vast nog wat tijd inzitten ben ik bang. En net nu ik dat ene spelletje wil spelen dat links onderin de hoek ligt.
Inmiddels de stapel met spellen weer netjes in kunnen delen. Dus in plaats van alles op 1 grote hoop, ziet het er nu zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBVI457fkoxWqdL2ZSTVFXsmTXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hpRzOntzNn2WdXXPbaD0PBok.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkweYxrrmkImxPIJ8tRAGR4oY7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXRPg3o8h4WMFMMEsUCo3eCb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had zelfs nog wat plek om wat vitrinekasten ertussen te zetten.

En nog genoeg plek in de kast om evt nog een paar extra spellen te halen. Maar voorlopig ben ik nog geen Black Friday deal tegengekomen die echt de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:29
Mooie opzet! Ik had net wat ruimte gemaakt in mijn kast.. maar na afgelopen week is die ruimte wel weer zo'n beetje vergeven. Ik heb uiteindelijk Crowdfinder geplunderd. Die hadden een paar goede deals voor o.a.:

* Astro Knights (9 eur eraf)
* Vagrant Song (20 eur eraf)
* Mists over Carcassone (19 eur eraf)

Met nog weer wat randzaken wat het kortingstotaal nog wat verder opkrikte. Ze stonden al een tijd op mijn lijst van interesses, en als het dan allemaal tegelijkertijd kan.. ach, waarom ook niet. Klinkt toch goed 60 euro bespaart... :+ 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38
MADG0BLIN schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:41:
[...]
Ik vind de vertaling heel prima!
Voor mij een van de verrassingen dit jaar! Erg leuk.
Ondertussen besteld, maar omdat ik niet aan de deluxe versie kon weerstaan zal het een verjaardagscadeau worden en ik verjaar pas in juli :) .

Dit weekend hebben we Spectacular gespeeld en dat viel ook best in de smaak. Tile & dice placement in één, wat kan er mis gaan? ;)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Gisteren begonnen met Lands of Galzyr. Nu hield ik al van die adventure books , dit is ook erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 16:42
ZieMaar! schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:32:
[...]

Wat vind je precies lastig bij Taveernen? Het is geen ingewikkeld spel, met best een logische flow (maar niet de allerbeste handleiding). Waar loop je tegenaan? Het is echt een leuk spel dus als we je iets op weg kunnen helpen :)?

Hier is Paleo weer op tafel, eindelijk net 2e level gehaald, en dan opeens ook makkelijk. Ook een erg vermakelijk spel. Wingspan komt ook regelmatig op tafel, inclusief de Europa uitbreiding, net als Rovers van de Noordzee.

Cascadia en El Dorado staan op de wensenlijst. Wij spelen met vlagen en hebben besloten niet al te complexe spellen meer aan te schaffen, dan raken we te snel de regels weer wat kwijt. Wel jammer ergens, zo’n Ark Nova ziet er supervet uit, maar dat gaan we echt te weinig spelen.

Een van de “westelijk koninkrijk” spellen lijkt me ook nog leuk.
Voor ons alweer een tijdje geleden dat we Paleo hebben gedaan en toen level 4 gehaald, dus het word weer eens tijd om de strijd aan te gaan en het volgende level te spelen.

Speel je vaak met 2? Dan is Wingspan Azië een leuke toevoeging aan je collectie, hier hebben ze het 2 speler concept wat meer uitgewerkt.

Cascadia stond ook op mijn wensenlijst en toevallig gisteren gekregen. Ik ben heel benieuwd hoe dit spel speelt, hoor en lees er goede verhalen over.

Ik volg ook een beetje dezelfde trend en kies spellen die 30-90 min duren en een complexiteit hebben tot max 3. Deze spellen komen makkelijk op tafel en zijn snel te spelen. Af en toe komt dan een Ark Nova of iets vergelijkbaars op tafel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:16
Vandaag, precies 2 jaar na het backen van The Last Of Us: Escape The Dark op Kickstarter de game binnen gekregen. Heb nog geen tijd gehad om hem uit de seal te halen, maar eerste indruk is goed, lekker grote doos. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHQMmBPi-uo5ll7J-dvrM-QBfw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zL9bQjCRsV59dUm7WPpIrHvl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3ZJ7P0y0GLT2w4ouBvPbVol9GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnsVTyzqtAkOg9MDTGVSfazk.jpg?f=fotoalbum_large

Zal in de loop van de week als ik de game heb uitgepakt en opgezet nog wat foto's online gooien, samen met mijn eerste speelervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
tomk10 schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:33:
[...]

Cascadia stond ook op mijn wensenlijst en toevallig gisteren gekregen. Ik ben heel benieuwd hoe dit spel speelt, hoor en lees er goede verhalen over.
Daar zul je zeker plezier aan beleven, does exactly what it says on the tin :). Akropolis en Applejack zitten ook in die hoek. Cities zou ook kunnen, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd. En dan de eeuwige klassieker natuurlijk: Sagrada.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:53
HellPunk schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:22:
[...]

Daar zul je zeker plezier aan beleven, does exactly what it says on the tin :). Akropolis en Applejack zitten ook in die hoek. Cities zou ook kunnen, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd. En dan de eeuwige klassieker natuurlijk: Sagrada.
Cascadia is zeker leuk!
Cities hebben wij uiteindelijk toch links laten liggen omdat wij voordal met zijn tweeën spelen. Cities in daarin aangepast omdat je dan ipv 4 beurten 8 beurten per ronde hebt. Onze ervaring is dat dergelijke aanpassingen vaak niet ten goede komen aan het spel.
Hetzelfde met El Dorado, gelukkig kan onze zoon nu meespelen :) want met 3 speelt het spel een stuk leuker dan met 2.

[ Voor 8% gewijzigd door frumper op 03-12-2024 11:30 ]

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Cascadia vond ik wel leuk. Maar de randomness van het tegeltje pakken en daardoor weinig invloed/interactie op/met elkaar vond ik wat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:08
Einde van het jaar komt er weer aan, ben wel benieuwd wat mijn medetweakers het meeste gespeeld hebben dit jaar?

1. Clank Legacy - het is dat mijn groep het af wilde spelen, ik was er na 4 potjes wel klaar mee.
2. Inis - mijn all time favoriet
3. The crew - heerlijk tussendoortje
4. Cascadia - idem
5. Castles of Burgundy - pas dit jaar ontdekt. Ben geen enorme euro fan, maar dit vind ik wel leuk

Had ik meer willen spelen: Dune War for Arrakis, Arcs, LOTR the card game

Spellen die ik vorig jaar veel speelde maar nu eigenlijk niet meer: Everdell, Wingspan

Ik kijk uit naar: Earthborn Rangers (die zou als het goed is december binnen moeten komen), Cosmic Encounter (een sinterklaas cadeau voor mezelf)

Ben benieuwd naar jullie lijstjes!

[ Voor 3% gewijzigd door TTHEEBO1 op 03-12-2024 12:58 ]

psn: jagermeistertim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TTHEEBO1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:57:
Einde van het jaar komt er weer aan, ben wel benieuwd wat mijn medetweakers het meeste gespeeld hebben dit jaar?
Bij mij is 't
Ticket to Ride Legacy
Star Realms
Captain Flip
Pandemic Legacy 0
Burgle Bros.

Burgle Bros blijft hier populair. Star Realms is een vlotte 2 player die ik samen met een maat van me speel als beginspelletje van de dag.

Captain Flip heb ik sinds Spiel, maar is nu al zeker 10 keer op tafel gekomen, blijft leuk.

Ticket to Ride Legacy zijn we doorheen gevlogen, die vond ik echt de moeite waard.

En Pandemic Legacy seizoen 0 zijn we nu mee bezig. Helaas zitten we pas in juli, dus er komen nog zeker 6 spellen aan. Maar eigenlijk is dit spel gewoon heel erg meh. Regels zijn slecht, onderdelen vallen tegen en het speelt gewoon niet lekker weg. Het is dat ik 't zonde vind om halverwege te stoppen, en hoop dat het leuker wordt. Maar dit is echt de slechtste legacy die ik tot nu toe gespeeld heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomk10
Hierbij mijn lijstje, ik heb de layout een beetje aangehouden. Leuk om van iedereen de lijstjes te zien.

1. Lost cities (51x)
2. Schotten totten (42x)
3. 1000 bommen en granaten (29x)
4. Qwixx (21x)
5. Sea Salt & Paper (11x)

Veel kleine en korte spellen, de wat grotere spellen komen toch wat minder snel op tafel.

Had ik meer willen spelen: Harmonies (pas sinds Spiel in bezit), Ark Nova, Kelp.

Spellen die ik vorig jaar veel speelde maar nu eigenlijk niet meer: Everdell, Wingspan (nog wel maar minder)

Ik kijk uit naar: Cascadia, Camping Season, Shallow Sea.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:26

Oxigeon

En zo is dat!

Mijn lijstje van 2024. Heb helaas BGstats dit jaar niet goed bijgehouden.
1. HEAT
2. Cascadia
3. the crew
4. Ticket to ride (europe)
5. Stratego joris en de draak (deze heb ik eigenlijk wel het meeste gespeeld maar heb dit met de Kids gedaan (6 jaar). Dus tellen we eigenlijk niet mee.

Spellen die eigenlijk dit of volgend jaar nog wil proberen zijn Ark Nova en/of Terraforming Mars. Deze schijnen vrij goed te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Oxigeon op 03-12-2024 14:46 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:30
Mijn lijst van meest gespeeld (BG stats)
1. Harmonies. Geweldig spel. Komt ook vaak op tafel als er nieuwe spelers zijn.
2. Awkward Guests. Is er een deductiespel dat beter is dan dit? Ik ben benieuwd naar de opvolger die volgend jaar komt.
3. New York Zoo. Ik heb geen idee hoe dit spel in mijn top 3 is gekomen. Zo geweldig is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geerius
  • Laatst online: 19-06 18:50
Oeh! Het is weer lijstjes tijd :-P

De meest gespeelde spellen van dit jaar (Tot nu toe. Met onze groep hebben we zelfs op 31 december nog een spellenmiddag):
1. Brass: Birmingham (7x)
2. Downforce (6x)
3: Grand Austria Hotel (5x)
4: Istanbul: The Dice Game (4x)
x: Mechs vs. Minions (4x)

Het is is best mogelijk dat ik veel vaker Seas of Strife (of Texas Showdown of Strife) gespeeld heb dan de 3x die gelogd staan. Wordt namelijk vaak gespeeld als afsluiter op de spellendagen die wij regelmatig hebben.

Vorig jaar bestand mijn top 5 uit: Seas of Strife, Scout, Wolven, Cabanga en Schadenfreude. Veelal kortere spellen die als afsluiten fungeren.

Binnen de spellengroep houden we de zwaardere spellen die vaak niet 4 of meer keer per jaar op tafel komen.

Ik kom trouwens tot 123 gespeelde spellen verdeeld over 62 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerius
  • Laatst online: 19-06 18:50
Lennnn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:57:
...
2. Awkward Guests. Is er een deductiespel dat beter is dan dit? Ik ben benieuwd naar de opvolger die volgend jaar komt.
...
Scandaloh! is toch de opvolger van Akward Guest. Deze is toch al even uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:30
Geerius schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:00:
[...]

Scandaloh! is toch de opvolger van Akward Guest. Deze is toch al even uit.
Scandaloh! heb ik ook. Toevallig deze week nog gespeeld. Ik doelde op Awkward Guests 2. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
TTHEEBO1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:57:
Geen verrassing: TTR Legacy met 13 plays - we hebben één sessie herhaald omdat we die eerst gespeeld hadden zonder de map uit te breiden. Daarna volgen:

- Sagrada (noblesse oblige)
- Sequence
- Twenty-One (is vaak de afsluiter van spellenavond)

Dan is er een hoop spellen met vier of vijf plays. Daar zit o.a. River Valley Glassworks tussen, maar die gaat zeker nog wat stijgen. Andere 'nieuwe' games: Harmonies, Let's Go To Japan en de laatste uitbreiding van TTR, Spanje/Zuid-Korea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
Met een lijstje komen hier de kortere spellen sowieso bovendrijven.
Tot nu toe:
1. lucky numbers 21x
2. game of trains 20x
3. port royal 19x
4. the game: quick & easy 17x
5. 1000 bommen 15x

verder in de top:
king of tokyo 12x
mycelia 11x
en een aantal eronder.

tot nu toe staat de teller op 374 spellen dit jaar (130 unieke), waar we in 2022 en 2023 de 600 aantikten...
dus dan hebben zo'n 260 spellen het daglicht niet gezien dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Lennnn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:57:
3. New York Zoo. Ik heb geen idee hoe dit spel in mijn top 3 is gekomen. Zo geweldig is het niet.
Ha, dan waren wij toch niet de enigen. Een crime om op te zetten en tijdens het spel veel gerommel met dieren op het bord zetten en er weer af... Snel weer verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Grappig dat 1000 bommen nu al paar voorbij is gekomen.
Waarschijnlijk de enige hier die hem zo speelt: Hier zetten we 10k punten in als 10 euro. Wie het eerste dat aantal haalt wint, en de rest betaald het verschil t.o.v. wat je hebt geschreven.

Dus als jij slechts 5k punten hebt geschreven, kost het je 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
Millie-ano schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:03:
Grappig dat 1000 bommen nu al paar voorbij is gekomen.
Waarschijnlijk de enige hier die hem zo speelt: Hier zetten we 10k punten in als 10 euro. Wie het eerste dat aantal haalt wint, en de rest betaald het verschil t.o.v. wat je hebt geschreven.

Dus als jij slechts 5k punten hebt geschreven, kost het je 5 euro.
dat handle ik niet, want ik win met 6k punten... :P
wel een leuk idee trouwens! Alleen is dat hier gevalletje broekzak/vestzak/ extra zakgeld ... de enige die hier beter van wordt is mijn zoon _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:07
1. Forest Shuffle 47x.
2. Sea, Salt & Paper 20x
3. Wingpspan 19x
4. Ark Nova 19x
5. Wyrmspan 14x
6. Tapestry 14x

In totaal momenteel 607 plays. Waarvan 252 verschillende spellen waarvan 151 nieuwe.
Qua aantallen nieuwe spellen heb ik het nog niet eerder zo gedaan, maar drie weken een boardgame trip door de USA helpt dan wel mee. :D

Al komt er in december zeker nog een en ander bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
1. Sword & Sorcery
2. Worms the boardgame
3. Maladum
4. Frosthaven
5. Immunowars
6. Mage Knight
7. Catan

Volgens mij zijn dit mijn meest gespeelde games van afgelopen jaar. De bovenste 3 met name hebben zeer veel speeltijd gezien terwijl vooral 2 en 3 nog maar een paar maanden in huis zijn. De games zijn zeer populair ook bij mijn vrienden en familie. Maar meeste tijd zit gewoon in Sword & Sorcery die game de volledige campaign doorspelen kost gewoon zeer veel tijd, maar is wel super gaaf om te doen. Ik bezit overigens alle expansions en char etc ervan en wacht dus ook geduldig nog op de laatste uitbreiding: https://www.kickstarter.c...yssal-legends/description

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:59
Ik maak 2 lijstjes :+
Ik hou geen officiële stats bij dus deze lijstjes zijn een beetje op gevoel.

Solo
  1. Legacy of Yu
  2. Final Girl
  3. Conservas
  4. Maquis
  5. Witchcraft!
  6. Warp's edge
  7. Castles of Burgundy
  8. Carnegie
Multiplayer
  1. Cascadia
  2. Castles of Burgundy
  3. Flamecraft
  4. Nemesis
  5. Kwakzalvers
  6. Viticulture
  7. King of Tokyo
  8. Beverbende
  9. Dice throne
Multiplayer is een duidelijk mix van een spel met de familie en een stevigere gameavond ;) Ongetwijfeld vergeet ik er een paar.
Ik heb recent Skyteam, forest shuffle en het witte kasteel gekregen, dus deze zouden daar best nog is bij kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:57
1. Gloomhaven (na 2,5 jaar eingelijk afgerond ;-) )
2. Frosthaven
3. The Isofarian Guard
4. ISS Vanguard
5. Cascadia
6. Bunny Kingdom
7. Sky Team

[ Voor 5% gewijzigd door Dementii op 04-12-2024 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
1: Nemesis
2: Arcadia Quest
3: Eclipse
4: Forest Shuffle
5: Azul
6: Ticket to Ride Europe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
1. mechs vs minions eindeljik afgespeeld
2. Crew mission deep sea
3. Ghostbusters - gratis gekregen van iemand, meteen eerste campaign uitgespeeld
4. Mice and mystics eindelijk afgespeeld
5. Parks
6. Mlem space agency

Al bij al een jaar waar het leek dat we amper spellen hebben gespeeld, maar het was in periodes en vooral kleinere spellen. De grotere zoals ark nova en nemesis zijn quasi niet op tafel gekomen.
Uiteindelijk toch 161 keer gespeeld op de teller (een aantal dus echt wel kleintjes). En een groot deel komt uit de bordspellen-vakantieweek.
Besloten om onze campaign & legacygames nu toch te focussen en telkens slechts 1 zo'n spel te spelen ipv 4 door elkaar met veel te lange pauzes tussen. Dan kunnen we die afwerken - terwijl we gewone spellen tussendoor spelen - voor we naar de volgende gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
Dementii schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:25:
1. Gloomhaven (na 2,5 jaar eingelijk afgerond ;-) )
ik vond mijn 1.5 jaar al lang duren 2.5 is helemaal super. Hopelijk red je Frosthaven ook met/binnen 2.5 jaar. Die van mij staat momenteel op on-hold de gene waarmee ik samen speelde zit momenteel in het buitenland. Moet wel zeggen dat ik het niet heel erg vind. Begon als een verplicht wekelijks nummertje aan te voelen.
Ben nu bijna een jaar bezig geweest met Frosthaven.

Hoewel Gloom en Frosthaven beide zeer grote games zijn vind ik ze niet bijzonder complex. Vooral niet nadat ik Sword & Sorcery en nu ook Maladum ben gaan spelen. Die games bevatten zoveel meer diepgang.

Ik vind bij S&S vooral leuk dat je ook tijdens het spelen stukjes lore/verhaal dient te lezen. Bij met name Frosthaven heb je voor elke missie een hele lap tekst die wij al standaard begonnen te skippen. Zoveel onzinnige tekst die vrijwel niets met de missie zelf te maken hebben. het werd vermoeiend. Bij S&S lees je vaak vrij kortje stukjes die ook direct met het verhaal te maken hebben.

Maladum is dan weer hele andere koek met hoe je speelt. Ik heb nooit D&D gespeeld, maar krijg het idee dat Maladum daar slechts een klein stukje van verwijderd is. Tijdens een potje kan je zoveel doen! je wapen stuk? pak een stoel en sla of gooi daarmee en dat vrij letterlijk want er staan gewoon echt tafels en stoelen in de dungeon! heb je pijl en boog en sta je naast een fakkel?! zet je pijl in de hens om de vijand ook in de hens te kunnen zetten. Maladum is in z'n core echt een zandbak game. Als het logisch klinkt om te doen dan kan je het gewoon toepassen.

Voor mij is Maladum dus wel beetje boardgame of the year :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
We ijn pas een paar maanden bezig met Frosthaven, ca 1x per 2-3 weken. We spelen het met 4 personen. Ik speel daarnaast nog ISS Vanguard met 2 personen. En sinds ik Isofarian Guard binnen heb spell ik dit af en toe ook solo.
En dan heb ik Maladum nog liggen, en Oathsworn. En nog een paar gebacked (Cyberpunk 2077, Lands of Evershade, Story of Many). Genoeg te doen dus. Ik had het er al over met mijn vaste speelmaatje dat we vervroegd met pensioen moeten om alles nog te kunnen spelen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wirret
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:09
Afgelopen jaar de onderstaande spellen het meeste gespeeld:
1. Op stip bovenaan Sea, Salt & paper
2. Clank catacombs, geweldig met 2
3. Terrorscape
4. Splendor Duel
5. Catan zeevaarders, helaas vindt mijn zoon dat geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk10
HellPunk schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:22:
[...]

Gisteren gespeeld en ik denk dat dit wel een van de nieuwe favorieten gaat worden en we deze zeker vaker zullen spelen.

Ik zal die andere spellen die je noemt ook eens bekijken. Cities had ik al wel op mijn verlanglijst staan maar dus nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:23
Leuk om de lijstjes van anderen te zien. Hierbij ook mijn lijstje:

- My City * (25x)
- Power Hungry Pets (16x)
- Sky Team (16x)
- Ticket to Ride Legacy: Legendes uit het Westen * (12x)
- Keer op keer! (12x)
- Dobbelland (12x)
- Grove (12x)
- MicroMacro: Crime City - All in * (11x)
- Harry Potter: Hogwarts * (10x)
- Love Letter (10x)

* Dit jaar veel legacy/campaign spellen die de lijst domineren. Onze kinderen zijn er gek op. De laatste jaren speel ik steeds meer met het gezin en minder snel nog met mijn partner een expert spel. Ene kant wel jammer, want er liggen nog zo veel in de Shelf of Shame en ik blijf ze ook stug kopen. Alleen met een bordspel-avond met vrienden 1x per maand kom ik er ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Gebruik jij de scoring app voor Forest Shuffle? Ik hoor daar verschillende verhalen over.

Ik heb net de nieuwe uitbreiding toegevoegd, hopelijk kunnen we 'm dit weekend spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:00:
[...]

Gebruik jij de scoring app voor Forest Shuffle? Ik hoor daar verschillende verhalen over.

Ik heb net de nieuwe uitbreiding toegevoegd, hopelijk kunnen we 'm dit weekend spelen.
1x geprobeerd. Toen had ik geen goed licht en werkte het waardeloos.
Als je het gewoon telt gaat het vrij vlot vind ik. Heb er eigenlijk de app niet voor nodig.

Ik speel vrij veel online, maar daar nooit meer zonder uitbreiding. Ook op tafel alleen nog maar met. Het wordt er echt een stuk beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
Welke van de twee uitbreidingen maakt het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wirret schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:12:
Welke van de twee uitbreidingen maakt het beter?
Alpine alvast wel, ik denk Woodland Edge ook. Met de uitbreidingen 'verdun' je het deck wat zodat bepaalde strategieën minder goed gaan werken, aan de andere kant kun je op meer manieren punten scoren zodat je niet op die ene kaart moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Je kunt met 2 uitbreidingen tegelijk spelen toch? Waarschijnlijk krijg ik woodland vanavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:18
Ik ben de laatste tijd mijn bordspellen collectie aan het uitbreiden want die was vrij mager.
Echter vind ik het heel lastig om te bepalen of ik liever de Engelse of de Nederlandse versie van een spel wil kopen. Nederlands is uiteraard makkelijker te begrepen, maar ik en de personen waar mee ik speel kunnen prima Engels en ik vind het lastig om te bepalen of een bordspel goed vertaald is. In het geval dat dat niet zo is, heb ik namelijk liever de Engelse versie.

Hoe doen jullie dat? Zijn er bepaalde uitgevers waarbij je er altijd vanuit kan gaan dat die spellen goed naar het Nederlands vertaald zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Simone96 op 07-12-2024 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Simone96 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:53:
Ik ben de laatste tijd mijn bordspellen collectie aan het uitbreiden want die was vrij mager.
Echter vind ik het heel lastig om te bepalen of ik liever de Engelse of de Nederlandse versie van een spel wil kopen. Nederlands is uiteraard makkelijker te begrepen, maar ik en de personen waar mee ik speel kunnen prima Engels en ik vind het lastig om te bepalen of een bordspel goed vertaald is. In het geval dat dat niet zo is, heb ik namelijk liever de Engelse versie.

Hoe doen jullie dat? Zijn er bepaalde uitgevers waarbij je er altijd vanuit kan gaan dat die spellen goed naar het Nederlands vertaald zijn?
Ik koop het liefst Engels. Kans op gekke vertalingen is altijd aanwezig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het even kan pak ik de Engelse versie. Vaak zijn vertalingen toch wat minder, al maakt het me bij spellen waarbij tekst belangrijk is (iets als Munchkin) of juist heel verhalend ijn veel meer uit dan als het gewoon om losse stukjes tekst gaat die bijvoorbeeld een kaart beschrijven.

En voor sommige spellen si het gewoon makkelijker om de Nederlandse te pakken. Dominion is een mooi voorbeeld. De Nederlandse is hier makkelijk te vinden, maar de Engelse een stuk lastiger. En dat is typisch zo'n spel waarbij genoeg uitbreidingen te vinden zijn, dus dan is het wel handig om die in het Nederlands te hebben, omdat dat overal te vinden is. Tenzij je natuurlijk bereid bent om er veel meer geld voor neer te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Meestal Engels, maar ik zou willen dat ik Ark Nova in het Nederlands gekocht had. De Nederlandse namen voor dieren zijn toch herkenbaarder en dat maakt het leuker voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomk10

Over het algemeen een lichte voorkeur voor Nederlandse spellen en de vertaling is over het algemeen prima. Ik merk wel dat ik de laatste tijd ook Engelstalige spellen koop en dat komt door een groot prijsverschil en soms ook beschikbaarheid. Sommige spellen hebben weinig tot bijna geen 'ingame' tekst dit kun je makkelijk op BGG terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Verhalende spellen (ISS Vanguard, Sleeping gods bijvoorbeeld), koop ik liever in het Engels, mede doordat de audio companion app’s ook in het Engels zijn. Ik ben zelf niet zo’n ‘lezer’ dus vind het heerlijk dat er apps zijn die met fatsoenlijke stemacteurs (en ook wat geluidseffecten) het verhaal voorlezen, die apps zijn er gewoon niet in het Nederlands.
Er zijn, zoals hierboven ook al aangegeven, genoeg spellen die uitwisselbaar zijn qua tekst in het spel. Hierbij is eigenlijk alleen de handleiding vertaald en die kan je vaak ook wel op bgg vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 08-12-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Met wie spelen jullie zoal bordspellen? Ik merk dat het enthousiasme in mijn vriendengroep laag is de laatste maanden, familie is nooit van de spellen geweest.

Misschien maar eens op zoek naar een spellengroep in zuid Limburg, digitaal kan natuurlijk ook maar is toch minder gezellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Bundin schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:06:
Met wie spelen jullie zoal bordspellen? Ik merk dat het enthousiasme in mijn vriendengroep laag is de laatste maanden, familie is nooit van de spellen geweest.

Misschien maar eens op zoek naar een spellengroep in zuid Limburg, digitaal kan natuurlijk ook maar is toch minder gezellig.
Vrienden, collegas en spellen groep. Die laatste is heerlijk. Ze zijn sociaal, maar je hoeft niet de sociale verplichtingen te doen. 99% komt met hetzelfde doel een spel spelen. Dus niet dat geouwehoer hoe de dag was. Geneuzel of vrouw/kids/werk ..

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben er zeker voor. En kan ook echt genieten van een avondje lullen en de wereld problematiek (vooral 1e wereld problematiek) bespreken. Met een biertje of whiskey en wat hapjes. Maar alles heeft een tijd en een plek. En soms wil je gewoon 'spelen' .

Online doe ik ook wel eens, maar gebruik ik meer om te leren spelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:51
MADG0BLIN schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:40:
Afgelopen week voor het eerst tweemaal The Witcher: Old World gespeeld. Vriend van me had hem gebacked.

Was er erg benieuwd naar en hij valt zeker niet tegen. :+ Het spel is niet heel moeilijk, maar het deckbuilding concept en het maken van combo's is erg leuk gedaan.

Elke speler speelt een unieke witcher met 1 special ability die anders is dan de anderen. Je hebt meestal een drietal kaarten in je handen waarmee je alle acties uitvoert. Uiteindelijke doel is als eerste 4 trofeeën scoren.

In je beurt heb je een aantal acties die je kan uitvoeren in 3 fases.

Fase 1.
Je kan lopen naar een aangrenzende plek, hiervoor moet je een kaart afleggen die overeenkomt met het gebied waar je heengaat of 1 geld extra betalen of 2 willekeurige kaarten betalen.

Je kan op die plek de actie uitvoeren die erbij hoort, denk hierbij aan je stats verbeteren, een quest halen of bijvoorbeeld Dice Poker spelen met de locals of een andere aanwezige witcher.

Deze stappen kan je zo vaak doen als je wilt of totdat je kaarten op zijn.

Dat is fase 1 van je beurt.

In fase 2 heb je een viertal opties.
1. Je kan een andere witcher op die lokatie aanvallen. Als je wint scoor je een trofee.
2. Een aanwezig monster op die lokatie aanvallen. Als je wint scoor je een trofee.
3. Mediteren op een van je stats die op level 5 staan om een trofee te scoren, echter mag je hiermee niet je 4de en laatste scoren.
4. Een explore actie uitvoeren. Hiermee kies je of een wilderness of city kaart. Deze leest iemand anders voor en je moet dan vaak een keuze maken uit iets met een bepaald gevolg zoals een nieuwe quest of goud scoren.

Hierna kom je in fase 3, je kan dan zoveel kaarten als je wil afleggen en dan tot 3 kaarten aanvullen.
Daarna MOET je een nieuwe actie kaart pakken uit een reeks van 6 of 7 kaarten, dat heb ik zo niet meer helder. Elke kaart heeft een waarde van 0, 1 of 2. De nieuwe kaart komt direct in je hand, echter als hij 1 of 2 kost dan moet je ook dat aantal weer afleggen als cost.

Elke kaart heeft een bepaalde kleur en stats erop met naast de kleur een aantal soort tabbladen. :+
Deze tabbladen worden gebruikt in een gevecht. Als je namelijk vecht met een andere witcher of monster gebruik je deze kaarten om schade te doen, defense op te bouwen of andere dingen. Normaliter mag je 1 kaart spelen, echter als je een kaart speelt met een zogenaamd tabblad met een andere kleur, dan mag je ook een kaart van die kleur erbij spelen. Op die manier kan je veel meer damage doen bijvoorbeeld. Tof mechanisme.

Hieronder een voorbeeld van een vrij goede combo waar ik het spel mee won met een laatste verslagen monster. :D

[Afbeelding]

Er zijn ook manier op kaarten uit je deck te halen en dat is zelfs verplicht als je een trofee behaalt. Op die manier kan je zelf je deck tunen.

Een erg leuk systeem vond ik zelf. Als je eenmaal doorhebt wat je kan dan speelt het vrij vlot, maar beurten kunnen redelijk lang duren. Ik zou het daarom zelf nooit met meer dan 3 spelen. Toffe mini's ook weer.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de uitbreidingen gaan brengen.
Kwam het spel per toeval tegen laatst en kon het niet laten om het in huis te halen - meteen een uitbreiding erbij, want dat werd geadviseerd op het internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6TPjRPTdvE0usLv3OYNlCgUD10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYdn1UaMDI13EcTw1w4nJBXc.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag voor het eerst het basisspel gespeeld, samen met vrienden. We gingen voor een totale, onvoorbereide, onderdompeling en dat is ons prima bevallen! Kleine leercurve, maar als je bepaalde kernmechanieken doorhebt is het een heel leuk spel. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSfjSRbYWIYVVJcCPezNiK7sO3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plrwZx1W73ewX00TqP0pinwg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiBIst3-30-a8DB5pBdCoNP3BPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSoxMBC4EtAoc9uHwsTjRpDj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u67YoVtkrhRymiMgIcm6mr_O6Bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNcNCVIDvVNmPgvlrFbmvAXn.jpg?f=fotoalbum_large

Het spelontwerp is ook zeker een pluspunt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Vanavond dochter en vriendje de wereld van boardgaming ingebracht.

Eerst risky--adventure. Leuk worker placement, draw your luck game dat ik dan weer heerlijk drloor.

Daarna 6 potjes loe letter. Blijft toch een fijne filler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Als het spellen zijn die ik alleen met vrouw en kinderen speel, dan is Engels geen probleem. Is het een spel dat mijn moeder ook moet kunnen spelen, dan kies ik bij spellen met veel tekst vaak voor de Nederlandse versie.

Dat gezegd zijnde: vaak neem ik toch de Nederlandse versie omdat die gewoon een stuk goedkoper is. De kwaliteit van de vertaling is wel een dingetje: zelfs als het goed vertaald is klinkt het vaak toch wat krukkig.
Een groter nadeel is dat uitbreidingen soms niet in het Nederlands verschijnen, maar sinds ik minder uitbreidingen koop stelt dat probleem zich ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zou wel eens wat complexer RPG-achtige game willen spelen, zoiets als de witcher ziet er bijvoorbeeld wel cool uit. Wat zou een mooie game zijn om daar mee te beginnen? (of is de witcher al een goede keuze?)
We zullen voornamelijk met z'n 2en spelen, en de voorkeur neigt meer naar competitief dan coop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Witcher is ook tof, maar niet persé complex? Maar leuke game ook. Ook hier geen ervaring met 2 spelers met dit spel. Minder met elkaar te maken al is het een race wie het eerst 4-5 punten heeft gehaald.

Ik speel nog geregeld:
Arcadia quest
liefst met uitbreidingen. Relatief simpel al zijn de regels nogal arbitrair haha. Desalniettemin, komt hij hier nog geregeld op tafel (wel leuker met 3+ ) en lekker competitief met hoog take that gehalte. Maar duurt 6 rondes/scenario's en elke ronde koop je nieuwe gear.

Afbeeldingslocatie: https://b1803394.smushcdn.com/1803394/wp-content/uploads/2022/07/AQ-1.jpg?lossy=1&strip=1&webp=1

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/5599/14970443903_639b51485c_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Ik zat in mijn zoektocht naar een nieuw legacy-spel te kijken naar Dorfromantik, heeft iemand daar ervaring mee? Evolueert dit spel een beetje naarmate je meer dingen unlockt? Het lijkt me namelijk wat eenvoudig en 'samey' te zijn, maar in filmpjes zie je natuurlijk alleen maar het allereerste spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
GeleFles schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:29:
Ik zou wel eens wat complexer RPG-achtige game willen spelen, zoiets als de witcher ziet er bijvoorbeeld wel cool uit. Wat zou een mooie game zijn om daar mee te beginnen? (of is de witcher al een goede keuze?)
We zullen voornamelijk met z'n 2en spelen, en de voorkeur neigt meer naar competitief dan coop.
The Witcher is niet echt RPG achtig vind ik zelf.

Al eens gekeken naar 7th Continent (of de opvolger daarvan), Frosthaven, The Lord of the Rings: Journeys in Middle-Earth gekeken? Die komen meer in de buurt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Gisteren toch maar last minute de all in van avalon-the-riven-veil gebacked

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
SteffanS schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:51:
Ik heb daar lang over getwijfeld, maar ik heb nog zoveel in de pijplijn dat het af en toe ook goed is iets te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:45
SteffanS schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:51:
Hier hetzelfde… lang zitten twijfelen, maar gelet op het enthousiasme van de ontwerper, hoe Oathsworn is ontvangen, hoe de campaign is verlopen… ik heb er wel vertrouwen in dat dit een vette game zal worden. Ik twijfel eigenlijk voornamelijk aan mijn eigen kennis en kunde rondom boardgames, maar hoop dat ik over een jaar daar wel doorheen ben :)

Zo niet.. dan kan ik altijd nog Planepita erbij pakken t.z.t. 😅

Dacht dat laatstgenoemde mijn 1e KS zou worden, maar toch niet dus. Hoewel die wellicht wel eerder geleverd kan worden maar goed…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Thalaron schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:19:
[...]

Hier hetzelfde… lang zitten twijfelen, maar gelet op het enthousiasme van de ontwerper, hoe Oathsworn is ontvangen, hoe de campaign is verlopen… ik heb er wel vertrouwen in dat dit een vette game zal worden. Ik twijfel eigenlijk voornamelijk aan mijn eigen kennis en kunde rondom boardgames, maar hoop dat ik over een jaar daar wel doorheen ben :)

Zo niet.. dan kan ik altijd nog Planepita erbij pakken t.z.t. 😅

Dacht dat laatstgenoemde mijn 1e KS zou worden, maar toch niet dus. Hoewel die wellicht wel eerder geleverd kan worden maar goed…
het is mijn eerste kickstarter, wel zonde dat het nog minstens een jaar wachten is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thalaron
@SteffanS een vriend van me die iets van €5.000 aan kickstarter games heeft staan, gaf aan dat eind 2025 echt héél optimistisch is. Hij gaf aan dat ik beter uit kon gaan van medio/ eind 2026.

Iets zegt mij dat ik voor die tijd al wat meer in order zal hebben staan.

Ik moet zeggen dat het stretched pay gebeuren op Gamefound mij om die reden ook meer aansprak, maar ik dacht… je kan er ook maar vanaf zijn.

Welke game mijn aandacht ook heeft getrokken bij het doornemen van upcoming campaigns bij Gamefound is Ion Core.

Maar goed, voorlopig heb ik genoeg games om te doen! En intussen ook begonnen met het volgende project! Begin 2025 moet het af zijn… dan moet Nemesis mee naar de boardgame avond. Nu alleen nog met primer bewerkt;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bmSPPgpJe_aLRjCEjROqq2_OyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4kQwNMdTfvtXc9IOLJFmsIU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuVwgf9W9DkXJlKQZp6svL-K2tw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tM1k7BNNFHT5rcCukU5iud9e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65TFlz48SuizMTJvaacApNR6apw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgN1r8raGXImW36JNz52g0Sf.jpg?f=fotoalbum_large

🫣

Edit
Ik dacht… ik begin even met iets dat ietsjes makkelijker is. Niet ontevreden over het 1e resultaat op 1 avond!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fq_aeEb_stveTPTyDeaz1RBCHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0TVpgdnc96Zb8ni7Sof9mIC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Thalaron op 15-12-2024 00:47 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zijn er hier Catan-liefhebbers? Iemand vroeg me net welke uitbreiding je best als eerste kunt toevoegen, maar aangezien ik Catan exact 1 keer gespeeld heb twaalf jaar geleden kan ik daar bij benadering geen antwoord op geven :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
HellPunk schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:54:
Zijn er hier Catan-liefhebbers? Iemand vroeg me net welke uitbreiding je best als eerste kunt toevoegen, maar aangezien ik Catan exact 1 keer gespeeld heb twaalf jaar geleden kan ik daar bij benadering geen antwoord op geven :).
Speel nooit zonder Steden & Ridders. Wat mij betreft de beste uitbreiding, maar Zeevaarders is ook leuk om toe te voegen.

De rest is niet nodig. :P Al speel ik ook bijna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Op zoek naar de naam van een spel, dit is wat ik me ervan herinner:

- genre Codenames
- recent uitgekomen
- je schrijft tips op tegeltjes die je dan op een doolhof of eiland legt
- het doel is om de uitgang te vinden
- spel werkt met scenario's, later moet je water en schatten ontdekken voordat je kan vertrekken (?)

Helaas geen prijzengeld voor wie de juiste tip geeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
HellPunk schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:53:
Op zoek naar de naam van een spel, dit is wat ik me ervan herinner:

- genre Codenames
- recent uitgekomen
- je schrijft tips op tegeltjes die je dan op een doolhof of eiland legt
- het doel is om de uitgang te vinden
- spel werkt met scenario's, later moet je water en schatten ontdekken voordat je kan vertrekken (?)

Helaas geen prijzengeld voor wie de juiste tip geeft :)
Landmarks?

[ Voor 6% gewijzigd door Cannoli op 17-12-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
Ter info. Spelonk heeft de laatste versie van Thunder road Vendetta binnen gekregen (maximum chrome). Thunder road was afgelopen 3 maanden volledig uitverkocht overal. Deze heeft spelonk via Kickstarter besteld. Ik sla over omdat ik Joyride net binnen heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Yep, die was het, dank je. Het gekke is dat ik me de cover wel min of meer kon herinneren, ik kon er alleen geen titel op plakken 8)7. Nu nog even afwachten tot er een Nederlandstalige versie van komt, al lijkt het wel mogelijk om de Engelstalige gewoon in het Nederlands te spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door HellPunk op 18-12-2024 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:58:
@SteffanS een vriend van me die iets van €5.000 aan kickstarter games heeft staan, gaf aan dat eind 2025 echt héél optimistisch is. Hij gaf aan dat ik beter uit kon gaan van medio/ eind 2026.

Iets zegt mij dat ik voor die tijd al wat meer in order zal hebben staan.

Ik moet zeggen dat het stretched pay gebeuren op Gamefound mij om die reden ook meer aansprak, maar ik dacht… je kan er ook maar vanaf zijn.

Welke game mijn aandacht ook heeft getrokken bij het doornemen van upcoming campaigns bij Gamefound is Ion Core.

Maar goed, voorlopig heb ik genoeg games om te doen! En intussen ook begonnen met het volgende project! Begin 2025 moet het af zijn… dan moet Nemesis mee naar de boardgame avond. Nu alleen nog met primer bewerkt;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

🫣

Edit
Ik dacht… ik begin even met iets dat ietsjes makkelijker is. Niet ontevreden over het 1e resultaat op 1 avond!

[Afbeelding]
Gaaf, met een 2 kleur drybrush of anders een speedpaint kom je een heel eind. Waarin je toffe eye candy op tafel hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 100tibor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:01
HellPunk schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:54:
Zoals hierboven al gezegd, steden en ridders is wat mij betreft een must tenzij je het met kinderen speelt misschien. Zeevaarders is ook wel leuk, de andere uitbreidingen die ik tot nu toe heb vond ik nog niet geweldig eerlijk gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Millie-ano schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:45:
[...]

Gaaf, met een 2 kleur drybrush of anders een speedpaint kom je een heel eind. Waarin je toffe eye candy op tafel hebt.
Nemesis heeft iets meer liefde gekregen. Ik heb ze allemaal af, maar voor het overzicht wat mini’s weg gelaten;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjoEJFFzpIxoT53xLayDZfY8ASI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEf1141OrRrqvKAn0aBSYKot.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nog aan het kijken hoe/ wat met toevoegen van effecten (lijm besteld om evt, wat kwijl/ slijm ergens uit te laten ‘stromen’ en wellicht wat bloed her en der, maar ik wil ze niet per ongeluk verpesten daarmee dus ik ga daar eerst nog eens goed naar kijken / experimenteren!

Vooralsnog niet ontevreden. Hoe dan ook beter dan simpel lichtgrijs plastic!

Ps: op de foto komen de mini’s wat lichter over dan in het echt. Ook is hey witte karakter wat minder geel dan het nu lijkt te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 18-12-2024 11:07 ]

• SteffanS
Wirret schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:24:
Ter info. Spelonk heeft de laatste versie van Thunder road Vendetta binnen gekregen (maximum chrome). Thunder road was afgelopen 3 maanden volledig uitverkocht overal. Deze heeft spelonk via Kickstarter besteld. Ik sla over omdat ik Joyride net binnen heb gekregen.
Hoe speelt Joyride ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
@SteffanS Bijna hetzelfde als powerboat _O-

Voor het geval je de soap gemist hebt

Lijkt me, los van de hele soap, wel een leuk spel.

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk84 op 19-12-2024 09:41 ]

• HellPunk
Luuk84 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:40:
@SteffanS Bijna hetzelfde als powerboat _O-

Voor het geval je de soap gemist hebt

Lijkt me, los van de hele soap, wel een leuk spel.
Ow, die thread is ook wel uit de hand gelopen - ik heb alleen de eerste paar pagina's gelezen toen de discussie begon. Hij is nu ook locked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:41
Een vraagje over Camel Up. Je krijgt in het begin 5 racetickets, alleen je weet van elkaar niet welke je racetickets je krijgt. Hoe weet je aan het einde van het spel nu welke raceticket bij welke speler hoort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:17
Marc3l schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:09:
Een vraagje over Camel Up. Je krijgt in het begin 5 racetickets, alleen je weet van elkaar niet welke je racetickets je krijgt. Hoe weet je aan het einde van het spel nu welke raceticket bij welke speler hoort?
Je kriigt de 5 race tickets die bij je karakter horen. Elke racetickets heeft bovenaan de ticket het gezicht staan van het karakter waarbij hij hoort. Als je de ' Indiana jones' karakter bent krijg je dus de 5 kleuren tickets met zijn gezicht erop.
Als je aan het einde van het spel de racetickets bekijkt kun je dus aan de afbeelding van de karakters zien bij wie die hoorde.
Elk karakter krijgt dus een groene, blauwe, Oranje, gele en witte raceticket aan het begin van het spel met zijn/haar hoofd erop.

Je krijgt dus niet random kaarten toebedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirret
Erg leuk spel hoor vooral met 4 personen

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:41
@m181087 Thanks! Kwartje viel gisteren bij het nog een keer lezen van de speluitleg maar alsnog bedankt voor jouw uitleg, Leuk spel!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
Afgelopen avond/ nacht moesten we ons toch maar vermaken tijdens de herrie (honden die daar last van hebben, dus met muziek aan). Te veel lawaai om echt een spel te spelen dus ik ben maar verder gegaan met knutselen 🤓

Scythe miniaturen zijn zo goed als af nu! De boten ben ik nog aan het bekijken hoe/ wat verder, maar grotendeels tevreden over de rest!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0VcifPDVaYt8waDka7g9UBKaXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjHpbhXb9p0RCrb9uCX3FJPn.jpg?f=fotoalbum_large

Over een week weer gameavond! Hopelijk kan ik dan Nemesis voor het eerst voor de echt uitstallen!

Edit::
Ik heb besloten Avalon: The Riven Veil te annuleren. Niet omdat ik geen zin had in die game, maar omdat je soms keuzes moet maken en het budget niet oneindig is. Reden: Gisteravond nieuw in folie voor een leuke prijs Andromeda's Edge All-in kunnen overnemen! Die game stond toch echt wat hoger op mijn lijstje en tsja... ik wilde die toch echt heel graag incl. alle leuke extra's hebben.

In het vervolg toch even kritischer zijn op wat ik back (toch zonde om 10% kwijt te raken zo) :+

[ Voor 23% gewijzigd door Thalaron op 03-01-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
Thalaron schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:58:
Afgelopen avond/ nacht moesten we ons toch maar vermaken tijdens de herrie (honden die daar last van hebben, dus met muziek aan). Te veel lawaai om echt een spel te spelen dus ik ben maar verder gegaan met knutselen 🤓

Scythe miniaturen zijn zo goed als af nu! De boten ben ik nog aan het bekijken hoe/ wat verder, maar grotendeels tevreden over de rest!

[Afbeelding]

Over een week weer gameavond! Hopelijk kan ik dan Nemesis voor het eerst voor de echt uitstallen!

Edit::
Ik heb besloten Avalon: The Riven Veil te annuleren. Niet omdat ik geen zin had in die game, maar omdat je soms keuzes moet maken en het budget niet oneindig is. Reden: Gisteravond nieuw in folie voor een leuke prijs Andromeda's Edge All-in kunnen overnemen! Die game stond toch echt wat hoger op mijn lijstje en tsja... ik wilde die toch echt heel graag incl. alle leuke extra's hebben.

In het vervolg toch even kritischer zijn op wat ik back (toch zonde om 10% kwijt te raken zo) :+
Hoe annuleer jij eigenlijk Avalon: The Riven Veil ? soms denk ik ook ga ik het wel veel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@SteffanS ik heb SBG een e-mail gestuurd. Vrij snel reactie (binnen 24 uur) en refund zou binnen x werkdagen geregeld worden. Dat was al zichtbaar toen ik de mail kreeg.

Via GameFound lukte het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gisteren eerste potje stationfall gespeeld met 5 man, hilarisch! Complete chaos, je zit heel snel iemand in de weg zonder het te weten, en iedereen zit jou in de weg zonder dat zij het weten. We kregen al bijna direct abandon ship, project X release (carnivore bio experiment) EN de anti matter werd armed. Iedereen in paniek. Uiteindelijk heb ik weinig punten gehaald maar omdat je de hele avond de grootste lol hebt maakt dat ook niet uit :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:08
smeaggie schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:06:
Gisteren eerste potje stationfall gespeeld met 5 man, hilarisch! Complete chaos, je zit heel snel iemand in de weg zonder het te weten, en iedereen zit jou in de weg zonder dat zij het weten. We kregen al bijna direct abandon ship, project X release (carnivore bio experiment) EN de anti matter werd armed. Iedereen in paniek. Uiteindelijk heb ik weinig punten gehaald maar omdat je de hele avond de grootste lol hebt maakt dat ook niet uit :p
Deze staat ook hoog op mijn wishlist om een keer te spelen. Ben benieuwd of het Nemesis een beetje kan benaderen qua gevoel en “stand-up” moments.

Dit jaar zelf weer goed begonnen met al aardig wat plays van o.a. Nemesis, Dune Imperium (iPad), Mysterium. Gisteren ook Lord of The Rings Duel binnen gekregen en meteen gespeeld met vrouwlief. Heel tof!

Dinsdag a.s. ga ik voor het eerst Blood on the Clocktower (online) spelen, die wil ik dit jaar een paar keer gaan hosten voor vrienden dus ben benieuwd 😊

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
Zijn hier mensen met ervaring in het spelen van board games op de PC? Onze beste vrienden wonen in Den Bosch en over de jaarwisseling hebben we veel spelletjes gedaan naast de oliebollen zoals elk jaar. En tijdens corona hebben we een keer Orleans gespeeld via facetime door wat speelmaterialen te copieren, het was een heel gedoe alleen. Nu hebben we het plan opgevat wat vaker online te spelen maar ik weet niet helemaal wat handig is.

Via Steam heb ik zelf wel wat bordspellen maar ik ben de enige en het is best inefficiënt als je drie Steam accounts moet openen en drie keer hetzelfde spel moet kopen om online te kunnen spelen. Zijn er alternatieve manieren om spellen online te spelen? We zoeken eigenlijk dus iets om met vier laptops of twee laptops met hotseat te kunnen spelen en videobellen tegelijk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:15:
Zijn hier mensen met ervaring in het spelen van board games op de PC? Onze beste vrienden wonen in Den Bosch en over de jaarwisseling hebben we veel spelletjes gedaan naast de oliebollen zoals elk jaar. En tijdens corona hebben we een keer Orleans gespeeld via facetime door wat speelmaterialen te copieren, het was een heel gedoe alleen. Nu hebben we het plan opgevat wat vaker online te spelen maar ik weet niet helemaal wat handig is.

Via Steam heb ik zelf wel wat bordspellen maar ik ben de enige en het is best inefficiënt als je drie Steam accounts moet openen en drie keer hetzelfde spel moet kopen om online te kunnen spelen. Zijn er alternatieve manieren om spellen online te spelen? We zoeken eigenlijk dus iets om met vier laptops of twee laptops met hotseat te kunnen spelen en videobellen tegelijk.
Ik heb leuke ervaringen met https://nl.boardgamearena.com/ en Orleans staat er ook op. https://boardgamearena.com/gamepanel?game=orleans

Zowel solo als met vrienden op BGA gezeten. Maar is inmiddels een tijdje geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:33

Tabletop Simulator op Steam is daar zeer geschikt voor. Het is enkel een physics simulator, maar er zijn duizenden mods voor waarin boardgames nagemaakt zijn.

Zowel voor als nadeel is dat de meeste echt enkel de objecten zijn en dat je dus alles zelf beweegt en regelt. De meeste games die naar app zijn omgezet zullen je wat werk uit handen nemen, maar dit betekent ook dat je vergissingen lastig/niet kan terug draaien. Toen we de eerste keer de Scythe game op Steam speelden was er bv nog niet de waarschuwing dat je je resources zou achter laten als je wegloopt met een worker. Dat was dus niet meer terug te draaien dus die speler had geen eigendom meer van die resources. Dat probleem heb je in Tabletop Simulator niet.

Hij heeft zelfs een 4-pack waardoor het nog net iets goedkoper is. Hotseat zou ook kunnen, zolang er geen verborgen informatie is. Dan beweeg je met 1 muis/tobo gewoon de stukken van beide spelers.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik was op zoek naar een bordspel die wat minder complex is, zodat ik mijn vrouw en wat minder boardgame georiënteerde vrienden mee kan krijgen wat op tafel te zetten. En iets dat ik wat soort game nog niet had.

Zojuist Thunder Road Vendetta Maximum Chrome voor een nette prijs nog kunnen vinden (€224 bij Crowdfinder.be incl. verzending). Nu maar hopen dat de voorraad op de site klopt.

Ook heb ik deze boardgame bij een andere webshop (€169 via Sportdeal) gevonden waarvan ik achteraf denk… is dit handig? Niet echt een webshop waar je een boardgame zou verwachten… maar mede om die reden vond ik het niet onlogisch dat ze hem redelijk goedkoop aanbieden en op voorraad kunnen hebben. Voorraad stond (en staat na mijn order zojuist) op 1, echter staat er zie ik nu ook aangegeven dat levering in april zou zijn en dat het om een pre-order gaat.. het kan niet beide kloppen natuurlijk. Reviews van Sportdeal liegen er niet om… zou echter die YLA verlopen die wél goed beoordeeld is;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVthtEL6ZA7oBp6G36Jza6qPdtY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3FWLmx59m75YLMHp1R1aepXI.png?f=fotoalbum_large

Ik had dat van die leverdatum niet gezien… besteld met Creditcard dus ik verwacht niet echt problemen, maar hoe groot is de kans dat als men nu niet kan leveren, ze dit in april wél kunnen? Dit even los van hoe betrouwbaar deze toko is. €170 komt wel in de richting van 2 good 2 be true..(?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN

Boardgamearena is dan the way to go IMHO. Super gebruikersvriendelijk en met zoom, teams of wat dan ook er naast kan je prima samenspelen. Letterlijk honderden spellen die je online kan spelen. Ook niet duur IMHO en je kan ook veel spellen gratis spelen.

Ik speel er met grote regelmaat en het is vaak echt heel echt goed omgezet naar digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:59

Shabbaman

Got love?

Ik heb tijdens corona veel Magic gespeeld via webcam (eigenlijk ook wel veel meer dan zonder corona overigens) en dat kan prima (zeker via Spelltable). Ook wel een paar andere spellen. Wat niet werkt zijn spellen waarbij je blind een kaart mag bekijken of trekken, dus daar moet je even over nadenken. Iets als Carcassonne of Monopoly werkt prima, maar bijvoorbeeld Risk is lastig omdat je een geheim opdrachtkaartje moet trekken.

En je hebt wel een setup nodig voor je webcam om het speelbord goed in beeld te krijgen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Ook hier ervaring met boardgame arena en met tabletop simulator (steam).

De eerste (bga) maakt het eenvoudig om via browser een spel te spelen met alle regels geimplementeerd. Een heleboel gratis spellen, een aantal enkel voor pro users maar die prijs viel wel mee. Sommige spellen kan je zelfs turn based spelen als in dat je 24u hebt om je zet te doen. Ik heb zo can't stop gespeel met een amerikaanse en UK vriend/in. Je logt even in, doet je zet en dan kan de volgende. Niet altijd even nuttig, maar op zich vonden we dat wel leuk als bezigheid.

Tabletop simulator heb ik tijdens corona redelijk wat gebruikt. Dan simuleer je effectief dat je aan een tafel zit en is het dus meer "zoals in het echt". Zijn veel gratis mods voor spellen, sommige scripted, soms moet je zelfs alles doen. Het is even wennen voor je wat behendigheid hebt in het spel - mijn schoonmoeder had moeite met inzoomen enzo, maar na een paar spelletjes ben je er wel mee weg en weet je hoe je kaarten kan vergroten om te lezen, hoe je moet shufflen, ...

Nog even melden dat met heel de verjaardag+kerstperiode ik sleeping gods, magic maze tower, clank catacombs, dorf romantic sakura, fairy ring, sky team en een exit game heb gekregen! Heel blij hier dus :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 22:00
Ik ben zelf meer fan van boardgamearena dan van tabletopsimulator en tabletopia, die hele physics engine eromheen zorgt imho alleen maar voor een extra leercurve en het voegt voor de meeste spellen niets toe (zolang je geen rare houserules wil spelen) Ook hoeft bij bga maar 1 van de spelers te betalen voor de premium spellen. bga werkt ook prima op tablets (en bij sommige spellen zelfs prima op je telefoon, maar daar past het bij veel spellen gewoon niet goed)

Ik denk wel dat tts beter kan zijn voor rpg's met mini's en wargames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
De feestdagen zijn door ziekte helaas wat in het water gevallen, maar de laatste dagen hebben we toch weer een en ander van de Shelf of Opportunity kunnen krijgen!

Knarr speelt een beetje zoals Splendor, maar dan sneller. Best wel leuk!
Block & Key had ik al een tijdje, maar hij kwam niet op tafel omdat mijn vrouw dit soort spellen zelden apprecieert. Tot mijn verrassing viel hij heel erg in de smaak!
Keer op Keer Deluxe heeft co-op scenario's en die geven toch weer een nieuw leven aan dit spel. Hopelijk komen er nog meer scenario's aan, want dit is best verslavend!
Taluva moeten we nog een keertje extra testen, we kwamen er niet echt uit hoe leuk we het vonden. Wellicht moeten we 'm ook eens met meer dan twee proberen.
Mandala Stones werd ook goed bevonden, maar het lijkt me geen spel dat je al te vaak na mekaar moet spelen.

Tenslotte heb ik ook TTR Northern Lights op de kop kunnen tikken, de verzameling is dus nu wel compleet (als ik de Märklin-editie niet mee tel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
Mijn order bij Sportdeal (YLA trading) maar geannuleerd. YLA reageerde in ieder geval heel snel! Maar dus inderdaad pas leverbaar later dit jaar. Zodoende toch gekozen voor de wat duurdere optie.

Inmiddels netjes geleverd;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lp5wJV1cr8YgTzAFTPDL3oM0_tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDeLvsxYb7SoXSEKQjMrEk5x.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe expansion zit al netjes in de doos. Nog een keer alles goed in de doos doen maar pff… wat een doos en echt mega veel content!

Ben wel héél benieuwd hoe dit gaat bevallen in mijn vriendenkring (buiten de gameavonden in het dorp dus)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:47:
Wij (vrouw en ik) spelen behoorlijk vaak 7 wonders Duel. Dit is ons nummer 1 game om met z’n tweeën te spelen.
Geluk en tactiek is nodig, zonder echt gemeen te zijn naar elkaar (zoals bij Catan).
Als ik de reacties lees in dit topic over wat een leuke game is voor 2 personen, zie ik verschillende opties.
(Patchwork, Carcassonne, clever, kwakzalvers en Paleo (al noemen wij dit “mammoet slachten” ) hebben we al)

Mijn vraag, als je 7 wonders duel echt leuk vindt, wat zou je dan adviseren?
Poll: 2 spelers game
Reef (bord spel)
Schotten totten
Azul
Lost city (kaartspel)
Splendor duel
Jaipur
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Nogmaals bedankt voor jullie advies toendertijd.
Het is sindsdien ons meest gespeelde spelletje geworden

Mijn/ons top 5(beetje laat, I know)
Splendor
7 wonders (duel)
Patchwork
Lamaland
Catan duel (met 3 uitbreidingen)

Binnenkort maar eens Sea Salt & Paper gaan kopen. Ik denk dat het spel wel in ons smaak valt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Kreeg een melding dat ik blijkbaar een pledge voor Steam Power van Martin Wallace niet had voltooid. Ondanks dat die volgende maand geleverd zou worden (als je betaald) toch maar geannuleerd. Scheelt me weer 130 euro met belasting en verzending...

Hoop niet dat ik spijt ga krijgen en anders haal ik hem alsnog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Vanavond samen met mijn buurman en 2 anderen op de gameavond voor het eerst (mijn) Nemesis gespeeld! Het was een pittige maar erg leuke ervaring.

Helaas hadden we een regel niet in de gaten: Self Destruct moest worden gedeactiveerd. Maar op dat “detail” na zouden er 3 van de 4 spelers het hebben overleefd en ikzelf en 1 iemand anders ook de persoonlijke objective.

Al met al zeker voor herhaling vatbaar, maar wel iets waar je tijd en zin in moet hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yYRfcAd5_9UV8_joDi0Y9gY2rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tk3gI8noMRas4WqBPA3YASu5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Nu weet ik dat kickstarter over het algemeen traag zijn en veel vertraging hebben, maar daar werkt de huidige logistieke dienstverlening ook niet echt aan mee. Er gaat wel erg veel mis de laatste tijd.

De enige games die ik redelijk op tijd binnen heb zijn de games van Salt & Pepper (van Witchcraft, Conservas, etc). Die lijken dat toch wel goed voor elkaar te hebben. Nu zijn dit wat kleinere games en daardoor misschien makkelijker?

Adams apple games maakt er met planet unknown supermooi expansion + deluxe reprint helemaal een potje van. De franse versie kan je al in de winkel kopen terwijl de backers nog niks geleverd hebben gekregen. Schandalig.

Maar goed gelukkig kunnen we altijd weer uitkijken naar nog een '-span' - spel :+
Thalaron schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 00:20:
Vanavond samen met mijn buurman en 2 anderen op de gameavond voor het eerst (mijn) Nemesis gespeeld! Het was een pittige maar erg leuke ervaring.

Helaas hadden we een regel niet in de gaten: Self Destruct moest worden gedeactiveerd. Maar op dat “detail” na zouden er 3 van de 4 spelers het hebben overleefd en ikzelf en 1 iemand anders ook de persoonlijke objective.

Al met al zeker voor herhaling vatbaar, maar wel iets waar je tijd en zin in moet hebben.

[Afbeelding]
Vooral de eerste 2 potjes zijn pittig, en gek genoeg blijf ik kleine regels vergeten. Het zijn er namelijk nogal wat. Dat maakt het spel 'lastig'. Jullie schip is ook bijna kastje wijlen als ik de vlammen zo zie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 09-01-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren de aankondiging gezien dat Spieleblog, één van m'n favoriete YT-kanalen, er tijdelijk mee ophoudt. Spijtig, zijn smaak lag in lijn met de mijne en ik had heel veel aan z'n adviezen.

Hij had me op de valraap nog mijn enige spontane aankoop van 2024 aan de hand gedaan: Ananda. Het is een redelijk typisch spel van deze uitgever (Zoch): geen vernieuwende mechanismes, maar gewoon een aangenaam spel.
streamnl schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:03:
[...]
Binnenkort maar eens Sea Salt & Paper gaan kopen. Ik denk dat het spel wel in ons smaak valt.
Ik zou zeggen: koop 'm van mij (zit ook Extra Salt bij), maar met verzending erbij haal je dat er wellicht niet uit ;). Hij zit nu in de math trade, eens benieuwd wat het deze keer gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Vraagje.
Ik ben zelf een fan van grote coöperatieve campagnespellen. Denk aan Gloom/Frosthaven, Isofarian Guard enz.
Soms kom ik een spel tegen dat ik gemist heb met de Kickstarter. Maar ik weet dat sommige backers hun interesse verliezen, deels vanwege de lange levertijd. Vaak verkopen ze die dan weer zodra za binnen zijn. Eigenlijk tweedehand maar feitelijk nieuwstaat.
Wat zijn jullie kanalen om mensen dit te volgen? Marktplaats? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Dementii er zijn blijkbaar ook genoeg mensen die meer bestellen puur voor de verkoop. Maar ik heb zelf recent Andromeda’s Edge All In overgenomen via Marktplaats. En voor Nemesis de Medic expansion via Vinted (wel lastig filteren omdat je daar niet op land kan zoeken, ik kwam veel Frans en Italiaans spul tegen).

En Thunder Road Vendetta dus via webshop zoals hierboven aangegeven. Wellicht niet met alle toeters en bellen (geen dicetray, metal coins enzo).

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 09-01-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Dementii schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:01:
Vraagje.
Ik ben zelf een fan van grote coöperatieve campagnespellen. Denk aan Gloom/Frosthaven, Isofarian Guard enz.
Soms kom ik een spel tegen dat ik gemist heb met de Kickstarter. Maar ik weet dat sommige backers hun interesse verliezen, deels vanwege de lange levertijd. Vaak verkopen ze die dan weer zodra za binnen zijn. Eigenlijk tweedehand maar feitelijk nieuwstaat.
Wat zijn jullie kanalen om mensen dit te volgen? Marktplaats? Iets anders?
Veelal Marktplaats en er zijn redelijk wat erg actieve Facebook groepen die actief verkopen en kopen. Maar dan heb je uiteraard daar een account nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Ok, toch vooral Marktplaats. Facebook ben ik niet zo'n fan van, maar ik heb wel een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Soms kan een berichtje in de campagne ook helpen.
Pagina: 1 ... 155 ... 158 Laatste