Wat vind je precies lastig bij Taveernen? Het is geen ingewikkeld spel, met best een logische flow (maar niet de allerbeste handleiding). Waar loop je tegenaan? Het is echt een leuk spel dus als we je iets op weg kunnen helpenOxigeon schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 13:13:
Vandaag voor 25euro bij White Goblin Games "Burggraven van het westelijk Koninkrijk" aangeschaft. Heb van deze rits games nooit een versie gespeeld. Maar schijnt via diverse reviews de betere van de 3 te zijn. Voor 25 euro kan ik me dan weer geen buil vallen. Dus als die volgende week ergens binnen komt kunnen we weer vooruit.
Spellen die ik nog heb liggen en moet spelen omdat ik ze niet gespeeld heb:
- taveernen van de oude stad (kom niet door de spelregels heen)
- tapestry (zelfde reden als hierboven)
Toch eens wat lets play kijken want vooral die onderste schijnt een pareltje te zijn.
Game die ik de laatste tijd het meeste heb gespeeld is toch wel Heat. Speelt lekker weg en de spelregels zijn vrij eenvoudig. Ook wel voor mensen die het spel voor de eerste keer spelen.
Hier is Paleo weer op tafel, eindelijk net 2e level gehaald, en dan opeens ook makkelijk. Ook een erg vermakelijk spel. Wingspan komt ook regelmatig op tafel, inclusief de Europa uitbreiding, net als Rovers van de Noordzee.
Cascadia en El Dorado staan op de wensenlijst. Wij spelen met vlagen en hebben besloten niet al te complexe spellen meer aan te schaffen, dan raken we te snel de regels weer wat kwijt. Wel jammer ergens, zo’n Ark Nova ziet er supervet uit, maar dat gaan we echt te weinig spelen.
Een van de “westelijk koninkrijk” spellen lijkt me ook nog leuk.