Gisteren weer een DnD sessie gehad. Vorige keer level up gedaan en tussendoor de vraag met een youtube video naar één van de online DnD groepjes ala Critical roll.
Ging er vooral om dat je zelf je moment kan kiezen om te levellen. Nu hebben we dat tijdens de laatste sessie besproken omdat veel waaronder het moeilijk vonden om het moment te kiezen. De DM geeft in ieder geval aan vanaf welk moment je level up waardig bent zeg maar. Of je dan op dat moment na de sessie meteen wil doen, of al weet wat je zou willen doen qua level up en dan een moment kiest, dat maakt dan niet uit.
Klinkt in ieder geval wel erg leuk en afgelopen sessie wel het moment gehad dat het had gekund (was al level up, maar mijn keuze had op dat moment wel super mooi geweest).
Mijn keuze was in ieder geval Shocking grasp (Wild mage level 4 geworden) en Chromatic orb. Die laatste heeft een diamant nodig van minimaal 50GP. Die kon ik gelukkig voor de gevechten kopen.
Deed met Twinned Spell en Empower om de damage te verhogen meteen al 47 acid damage.

Was overigens wel nodig. Vond ook deze sessie erg leuk om te spelen. De vorige kon ik weinig toevoegen behalve down gaan. Stond te dicht op alles.
Door die 47 damage en grafische iemand wegsmelten wel meteen met een target op mijn kop. Werd ook bij het volgende gevecht soort van vertelt door de DM (iets als Goblins die iets riepen naar elkaar en wij een Goblin hebben in onze ploeg).
Uiteindelijk in totaal 5 tegenstanders omgelegd.

Maar wel 2 partymembers die met de DM even naar de gang gingen en weer met 10 HP terugkwamen. Geen idee waarom, maar zal onderdeel van het verhaal zijn en zullen kosten aan hebben gezeten.
Verhaal in de basis is dat we op een vliegendschip terecht zijn gekomen welke in between planes zit en waar we opdrachten krijgen met een tijd waarin we dit uitvoeren. En we hebben allemaal een item waarmee we op het schip dingen kunnen kopen, maar ook waarmee we gevonden worden.
Ergens heb ik het idee dat het een prebuild is, maar wel spannend in ieder geval. Onze DM kan ook lekker vertellen.
Of, vertel maar hoe je de killing blow doet. Ok, let's go.
Terug komend op Chromatic orb. Het zijn 6 verschillende elementen zeg maar die je kunt kiezen. Tijdens het bedenken welke te gebruiken tikte mijn medespeler mij aan en zegt, je kunt ook rollen!
Oh hell yeah. Dus D6 en 3xD8 tegelijk rollen. Aangeven welke het is en dan welke damage.
Kan mislopen, maar past volledig bij mijn karakter. Ik wordt er blij van in ieder geval. Jammer dat de sessie uiteindelijk voor het gevoel vrij snel was afgelopen. 22 februari de volgende.