Het grote Dungeons & Dragons topic

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Vraag over DnD Beyond (excuses als het al eens is gevraagd). We zijn recentelijk een nieuwe groep gestart. Maar dan ook volledig nieuw, alleen ik en de DM hebben ervaring. Alleen, zowel ik als de DM hebben alleen fysieke boeken en wouden eigenlijk over naar DnD Beyond. Nu kan je een Master abbo nemen en je boeken delen, maar kan ik mijn boeken dan delen met de groep en de DM zijn boeken? Ik denk van wel, maar ik vraag het toch even na.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
@Kloever

Je kunt per campaign je boeken delen met andere spelers. Echter, dit zijn enkel digitale boeken die je op D&DBeyond gekocht hebt. Je kunt niet je fysieke boeken 'registreren' als gekocht, dat ze dan beschikbaar zijn binnen D&DBeyond.

Wel is het zo dat je binnen een campaign (waar de characters in staan) je digitale boeken kunt delen zodat de spelers gebruik kunnen maken van alle items/races/classes etc van de gedeelde boeken. Degene die de boeken deelt moet de subscription hebben, dit hoeft niet per se de DM te zijn.

Dit kunnen inderdaad meerdere mensen zijn: https://www.dndbeyond.com...ir-books-in-one?comment=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Kaasdipje schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:01:
@Kloever

Je kunt per campaign je boeken delen met andere spelers. Echter, dit zijn enkel digitale boeken die je op D&DBeyond gekocht hebt. Je kunt niet je fysieke boeken 'registreren' als gekocht, dat ze dan beschikbaar zijn binnen D&DBeyond.

Wel is het zo dat je binnen een campaign (waar de characters in staan) je digitale boeken kunt delen zodat de spelers gebruik kunnen maken van alle items/races/classes etc van de gedeelde boeken. Degene die de boeken deelt moet de subscription hebben, dit hoeft niet per se de DM te zijn.

Dit kunnen inderdaad meerdere mensen zijn: https://www.dndbeyond.com...ir-books-in-one?comment=2
Top. Ga ik een abbo nemen. Dan hebben we iets meer keuzes.

Thx!!

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:07
Kloever schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:09:
[...]

Top. Ga ik een abbo nemen. Dan hebben we iets meer keuzes.

Thx!!
Waar je ook rekening mee moet houden, is dat je enkel de boeken van 1 persoon kan delen, volgens mij. Dus niet én DM boeken én jouw boeken, maar 1 van de 2. Wel kan je boeken delen met je Master abo die niet van jou zijn. Dus als je DM alle boeken heeft & jij hebt de abo, kan jij de DM's boeken delen. Enkel in die camapgne, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
MC Taz Man schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Waar je ook rekening mee moet houden, is dat je enkel de boeken van 1 persoon kan delen, volgens mij. Dus niet én DM boeken én jouw boeken, maar 1 van de 2. Wel kan je boeken delen met je Master abo die niet van jou zijn. Dus als je DM alle boeken heeft & jij hebt de abo, kan jij de DM's boeken delen. Enkel in die camapgne, maar soit.
Ik zal mijn boeken delen en de DM zijn boeken. Ik heb bijvoorbeeld Spelljammer: Adventures in Space en hij Tasha's Cauldron of Everyting en die kunnen we dan samen met het 2014 en 2024 delen met de nieuwe groep voor deze camapgne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Kloever schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:24:
[...]

Ik zal mijn boeken delen en de DM zijn boeken. Ik heb bijvoorbeeld Spelljammer: Adventures in Space en hij Tasha's Cauldron of Everyting en die kunnen we dan samen met het 2014 en 2024 delen met de nieuwe groep voor deze camapgne.
Ja en dat kan dus niet in 1 campagne. Daar zullen jullie 2 campagnes voor op moeten zetten in DDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
MC Taz Man schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:12:
[...]

Volgens de quote in mijn link is dat dus niet het geval:
When a master tier subscription is used to enable content sharing on a campaign, it shares all content purchased by the members of the campaign.

It's the virtual equivalent of you all bringing your books along to game day and allowing the other people at the table to use them.
https://www.dndbeyond.com...ir-books-in-one?comment=2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
Ik ga het gewoon proberen. Je kan 30 dagen trial doen dus kom er snel genoeg achter of het wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Of je scant je boek in en deelt de PDF in huiselijke setting. Of iemand anders heeft de PDF al voor je gemaakt. Zolang je het boek fysiek bezit is dat toegestaan, net als dat je je boek fysiek mag uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je kan natuurlijk ook heel veel info vinden op 5e.tools en de dnd5e wikidot.

Voor mijn IRL sessies gebruik ik vooral die sites om info op te zoeken en de relevante info kopieer ik dan naar een OneNote document om het makkelijk bij de hand te hebben. Voor mijn online sessies wordt vooral Roll20 gebruikt, waar ook veel info al wel in staat, en mocht ik iets nodig hebben wat niet op Roll20 staat dan kan ik het op de bovengenoemde plekken wel vinden en handmatig toevoegen aan mijn character sheets op Roll20.

Wat dat betreft is Pathfinder toch een stuk makkelijker. Pathbuilder2e is fantastisch. Charactersheet en volledige compendium in één, gratis gewoon goed te gebruiken maar de premium functies activeren kost bijna geen drol dus dat heb ik daar gedaan voor zowel IRL als online PF2e sessies.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanavond weer een IRL sessie trouwens, in die campagne waar ik die rogue/warlock speel. Tijd voor een level-up naar character level 10. Ik was dus van plan om mijn 8e level rogue te nemen, maar door in-character ontwikkelingen gaat dat toch het 3e level warlock worden. Ik heb Pact of the Chain gekozen, neem er een Pseudodragon familiar bij, Gift of the Ever Living Ones erbij, level 1 spell Cause Fear inleveren, level 2 spells Misty Step (extra shenanigans is altijd leuk) en Earthbind erbij (het schijnt dat we nog meer draken gaan tegenkomen dus dat llijkt me wel een handige). Zin in!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
pirke schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:17:
Of je scant je boek in en deelt de PDF in huiselijke setting. Of iemand anders heeft de PDF al voor je gemaakt. Zolang je het boek fysiek bezit is dat toegestaan, net als dat je je boek fysiek mag uitlenen.
Ik heb het boek ook welke ik meeneem tijdens d sessies. Maar is ook handig voor het aanmaken van een character.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC Taz Man
FF schaamteloze zelf promotie... Mochten mensen beschikken over een 3D printer & in Phandelver wat Redbrands uit hun schuilplaats willen schoppen... https://makerworld.com/en/models/1524073-redrand-hideout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:34
Vandaag tijdens een verjaardag bij vrienden gevraagd om mee te doen per eind september. Er gaat iemand weg en ik wilde al langere tijd weer eens spelen. 2000 voor het laatst gespeeld en dat was 2nd edition.
Zij spelen. 5e uit 2015 voor zover. Zij wel weer een players handbook hebben, want fysiek. Maar daar is niet echt normaal meer aan te komen.

Mocht iemand het weten, over hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Denk dat het een wild mage gaat worden. :+ ik hou van chaos, maar zij ook. Dus dat komt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 16:44
[b]Arunia in "Het grote Dungeons & Dragons topic"Arunia schreef op
Mocht iemand het weten, over hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Denk dat het een wild mage gaat worden. :+ ik hou van chaos, maar zij ook. Dus dat komt mooi uit.
Ze staan nog op Amazon en komen geregeld op Marktplaats langs voor minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ErikT738 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:08:
[...]

Ze staan nog op Amazon en komen geregeld op Marktplaats langs voor minder
Ik had daar echt serieus overheen gekeken met zoeken. Kwam eigenlijk het nieuwe model tegen.

Thanks!

En besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Boek is binnen. Shiny!
Dobbelstenen van vroege gevonden, maar bij hen is het zo, nieuwe Barbie (karakter) is nieuwe dobbelstenen. Oude wel gebruiken voor bijzaken. Niet dat het moet, maar heeft wel wat.

Dus op zoek naar leuke nieuwe dobbelstenen en bekijken wat en hoeveel ik nodig heb.

We gaan maar Spiel, maar bestellen is ook prima.

Begreep dat Chessex goed is. Maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Arunia schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:33:
Boek is binnen. Shiny!
Dobbelstenen van vroege gevonden, maar bij hen is het zo, nieuwe Barbie (karakter) is nieuwe dobbelstenen. Oude wel gebruiken voor bijzaken. Niet dat het moet, maar heeft wel wat.

Dus op zoek naar leuke nieuwe dobbelstenen en bekijken wat en hoeveel ik nodig heb.

We gaan maar Spiel, maar bestellen is ook prima.

Begreep dat Chessex goed is. Maar ach.
Ik heb gewoon een setje stenen gekregen bij m'n Starter Set & Essentials Kit (ook bij de andere 2 5e sets, maar die gebruik ik niet). Daarna nieuwe stenen gekocht bij Ome Ali. 49 (7 setjes dus voor iets van 5 euro.

Verder, 2 metalen D20s, die ik in principe altijd gebruik... Helemaal als ik DM. Rollen heel fijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Wat een onzin. Speel gewoon met de dice die je hebt. We kopen al genoeg nutteloze onzin zonder daar extra regels voor te maken.

@MC Taz Man ik gebruik mijn metalen dice juist nooit omdat ze putten in de tafel en battlemap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 19:27
En daarom heb ik zelf een dobbelbakje gemaakt :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 01:01:
Wat een onzin. Speel gewoon met de dice die je hebt. We kopen al genoeg nutteloze onzin zonder daar extra regels voor te maken.

@MC Taz Man ik gebruik mijn metalen dice juist nooit omdat ze putten in de tafel en battlemap maken.
Wat @FireDrunk zegt; dobbelbakje :D Ik moet nog een nieuwe kopen, aangezien de mijne een verschoven binnen-voering heeft waardoor het rollen niet meer... uhm... rolt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Mocht je een klein beetje creatief zijn. Ik heb hem met veel plezier zelf gemaakt.
Vrij simpel triplex hout, eerst gewoon een bakje maken. Daarna een plankje gemaakt met leren omslag van een oude jas van een opa of oma.
Dat om het plankje gemaakt en als 'inlay' in het bakje.
Daarna opgeschuurt, gebeitst en daarna de inlay vastgelijmd.

Hij is iets van 40x40cm. Past precies in mijn DnD rugzak.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
FireDrunk schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:47:
Mocht je een klein beetje creatief zijn. Ik heb hem met veel plezier zelf gemaakt.
Vrij simpel triplex hout, eerst gewoon een bakje maken. Daarna een plankje gemaakt met leren omslag van een oude jas van een opa of oma.
Dat om het plankje gemaakt en als 'inlay' in het bakje.
Daarna opgeschuurt, gebeitst en daarna de inlay vastgelijmd.

Hij is iets van 40x40cm. Past precies in mijn DnD rugzak.
Nah, heb ik een 3D printer voor :P Maar dank voor de beschrijving. Mss dat anderen er wat aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Oe, das ook leuk natuurlijk. Plastic maakt potentieel wel veel herrie. Ik vind dat wel storend tijdens een potje.
Maar ook daar zijn oplossingen voor natuurlijk.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
FireDrunk schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:53:
Oe, das ook leuk natuurlijk. Plastic maakt potentieel wel veel herrie. Ik vind dat wel storend tijdens een potje.
Maar ook daar zijn oplossingen voor natuurlijk.
TPU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@MC Taz Man @ErikT738 Ik ga er ook niet moeilijk voor doen. Ze spelen voor zover iedere 6 weken, dus echt snel ga je niet door je karakters heen.
Het heeft ook wel wat om een leuk setje te kopen.
Aan de andere kant heb ik al een idee dat mijn (als het goed gaat) Wild Mage iets heeft geërfd van een grootvader/vader en daar door dezelfde dobbelstenen. :+ Denk dat diegene dat ook wel kan waarderen, maar kijk al langer naar setjes dobbelstenen, dus vandaar ook niet zo heel erg om wat te kopen.

De DM is ook zo iemand die samen met zijn vrouw LARPen. Erg leuke verhalen ook.
Ze worden op poort bewaking gezet. Ok, er is alleen niet gezegd waar die poort moet staan. Dus poort opgepakt en voor de bar neergezet. Daar bewaken.
Zo heeft hij heel veel verhalen. Dus geintjes uithalen kan hij heel goed hebben.

Duurt alleen nog best lang voor ik mee kan doen. Dat is dan wel weer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
MC Taz Man schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

Nah, heb ik een 3D printer voor :P Maar dank voor de beschrijving. Mss dat anderen er wat aan hebben
Dan moet je deze eens een keer printen, ultieme dobbeltoren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aUYtUlFDe01NFPvpUwejTS1ljA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUwosx1CnyryS74QdSpokyjm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
pirke schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:27:
[...]

Dan moet je deze eens een keer printen, ultieme dobbeltoren:

[Afbeelding]
Die heb ik, maakt teveel lawaai om te gebruiken aan de tafel :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Arunia schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:16:
@MC Taz Man @ErikT738 Ik ga er ook niet moeilijk voor doen. Ze spelen voor zover iedere 6 weken, dus echt snel ga je niet door je karakters heen.
Het heeft ook wel wat om een leuk setje te kopen.
Aan de andere kant heb ik al een idee dat mijn (als het goed gaat) Wild Mage iets heeft geërfd van een grootvader/vader en daar door dezelfde dobbelstenen. :+ Denk dat diegene dat ook wel kan waarderen, maar kijk al langer naar setjes dobbelstenen, dus vandaar ook niet zo heel erg om wat te kopen.
Ja, maar de kans dat je jezelf en de rest van de party Fireballed is nooit nul met Wild Magic :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:45:
[...]

Ja, maar de kans dat je jezelf en de rest van de party Fireballed is nooit nul met Wild Magic :+
Maar da's nou juist de lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@ErikT738 @MC Taz Man Haha, dat dus en de DM kan er ook van alles mee doen. Beetje ook de reden dat ik bij Warhammer Fantasy naast Chaos leger ook Orcs en Goblins speelde. Nou ja, dat is ook 25 jaar geleden dus met de oude regels. super leuk een beetje random.

Ik verwacht dat de DM er wel een leuke spin aan kan geven. Zag al voorbeelden van een slok nemen en daarna dat er bij de volgende casting wat gebeurd, tot iedere sessie weer iets anders wat je uit moet vogelen waardoor het los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
MC Taz Man schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:31:
[...]

Die heb ik, maakt teveel lawaai om te gebruiken aan de tafel :')
Teveel lawaai? Heb je m in metaal geprint? Wij gebruiken hem al een paar jaar wekelijks, lawaai is me nog nooit opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
pirke schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:20:
[...]

Teveel lawaai? Heb je m in metaal geprint? Wij gebruiken hem al een paar jaar wekelijks, lawaai is me nog nooit opgevallen...
I'm a sensitive boy.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heb (ja ik weet het) mooie blue sandstone dobbelstenen gezien, maar ja. Er is in Nederland niet verschillende soorten te vinden qua materiaal om te proberen. Zo lijkt het in ieder geval.

Ik heb al gezien dat eigenlijk edelstenen gaan brokkelen. Daarnaast twee sites gevonden met volgens mij ook fysieke winkels. Heel veel keuze.
Denk afgerond en goed leesbare tekst zal mijn hoofd eis zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 13-08-2025 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC Taz Man
Vandaag mijn campagne (DM) afgesloten... Spelers wilde meteen weten "hoe nu verder"... Maw; de groep wil (weer) bij elkaar blijven :D Mooi...

Dit keer ga ik speler zijn, na 2 campagnes geDMed te hebben voor dit zootje ongeregeld :D Ontmoet Roderik-Jan-Flip-Hein van Diepenvoorde tot Hellenvuur, een Edele Barbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xxGfUvC0eNu9lD1Yr3rSIv6048=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A9Fv2a66QAiELwIoAyu4laI6.png?f=fotoalbum_large

This is gonna be fun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:01
Voor mij voelt "Barbarian" als class altijd een beetje vreemd aan.
Ik zie dat meer als een cultuur.
In mijn setting reskin ik dat vaak als "berserker", en voor dwergen gebruik ik "slayer" (geïnspireerd/gestolen van de Warhammer lore).
Maar dat is een persoonlijk gevoel en keuze natuurlijk, ik heb er absoluut geen probleem mee om met de standaard beschrijving te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
Anastanax schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:27:
Voor mij voelt "Barbarian" als class altijd een beetje vreemd aan.
Ik zie dat meer als een cultuur.
In mijn setting reskin ik dat vaak als "berserker", en voor dwergen gebruik ik "slayer" (geïnspireerd/gestolen van de Warhammer lore).
Maar dat is een persoonlijk gevoel en keuze natuurlijk, ik heb er absoluut geen probleem mee om met de standaard beschrijving te spelen.
Het is maar net wat voor naampje je er aan wilt geven natuurlijk. Wanneer de ingebakken flavor niet bij jouw karakter past kan je gewoon de mechanics pakken en daar je eigen draai aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:53:
[...]

Het is maar net wat voor naampje je er aan wilt geven natuurlijk. Wanneer de ingebakken flavor niet bij jouw karakter past kan je gewoon de mechanics pakken en daar je eigen draai aan geven.
Dat dus... Normaal zijn mijn barbaren van het niveau "Hulk smash", maar heb ook een bibliothecaris gespeeld. Die ragete door een pagina uit een boek te scheuren. Nu Roderik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dit is de level 5 zealot barbaar die ik nu in een campagne speel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqHAXd7oGsbjOPXMyhvo-q6W92A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hNCdzSRVNsfbNKEZ5yNoFBc6.png?f=fotoalbum_large

Recent hebben we flink wat loot gekregen... Ik heb nu twee magic items en een fae boon waardoor ik bij elkaar +4 strength score heb (die is dus nu 22 aka +6), +3 AC (die is nu 17, zonder armor uiteraard) en +1 op al mijn saves. Katching!

Ook wel grappig, ik heb ook een superiority die, waarvoor ik o.a. menacing attack heb gekozen. In de sessie gisteren gebruikte ik die voor het eerst... Ik vroeg, welke stat moet ik gebruiken om de DC voor de save te bepalen? DM legt uit vanwege de homebrew mechanics waardoor ik die superiority die heb, is dat strength.

Oké... Dan wil ik graag een DC17 wisdom save.

DC17???

Ja, jij gaf me +6 strength weet je nog? 8 + 3 + 6 = 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Mx. Alba schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:24:
Dit is de level 5 zealot barbaar die ik nu in een campagne speel:

[Afbeelding]

Recent hebben we flink wat loot gekregen... Ik heb nu twee magic items en een fae boon waardoor ik bij elkaar +4 strength score heb (die is dus nu 22 aka +6), +3 AC (die is nu 17, zonder armor uiteraard) en +1 op al mijn saves. Katching!

Ook wel grappig, ik heb ook een superiority die, waarvoor ik o.a. menacing attack heb gekozen. In de sessie gisteren gebruikte ik die voor het eerst... Ik vroeg, welke stat moet ik gebruiken om de DC voor de save te bepalen? DM legt uit vanwege de homebrew mechanics waardoor ik die superiority die heb, is dat strength.

Oké... Dan wil ik graag een DC17 wisdom save.

DC17???

Ja, jij gaf me +6 strength weet je nog? 8 + 3 + 6 = 17.
OK... Als DM zijnde, hier gaat een hoop mis... IMO, anyway. Veel te overpowered...

En hoe heb je die superiority die gekregen? Da's een fighter ding...

Al met al; Zolang jullie er maar lol in hebben. Duidelijk niet mijn speelstijl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Klinkt als een redelijke power creep op level 5.

Kan op zich prima werken als de DM er rekening mee houdt, maar ja. Wel dope mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Kaasdipje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:49:
Klinkt als een redelijke power creep op level 5.

Kan op zich prima werken als de DM er rekening mee houdt, maar ja. Wel dope mini
Ik zie niet in hoe je die stats kan krijgen, zonder extreme magische items, of homebrew die alle balans volledig vernietigd...

Maar goed, sommigen houden daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
MC Taz Man schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:51:
[...]

Ik zie niet in hoe je die stats kan krijgen, zonder extreme magische items, of homebrew die alle balans volledig vernietigd...

Maar goed, sommigen houden daarvan.
Nee, helemaal mee eens. Voor level 5 voelt het inderdaad veels te sterk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oh de DM houdt er zeker rekening mee... In het gevecht dat we gisteren aangingen stond ik in mijn uppie tegenover twee weerwolven zonder een magisch wapen (de rest van de party was in de buurt maar ook allemaal verwikkeld in hun eigen issues) dus ondanks mijn OP stats kon ik maar 1d6+2 radiant damage per ronde doen... vandaar ook dat ik die menacing attack deed in de hoop er ten minste een van weg te jagen en dat lukte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Mx. Alba schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:54:
Oh de DM houdt er zeker rekening mee... In het gevecht dat we gisteren aangingen stond ik in mijn uppie tegenover twee weerwolven zonder een magisch wapen (de rest van de party was in de buurt maar ook allemaal verwikkeld in hun eigen issues) dus ondanks mijn OP stats kon ik maar 1d6+2 radiant damage per ronde doen... vandaar ook dat ik die menacing attack deed in de hoop er ten minste een van weg te jagen en dat lukte :)
OK... Hoe? Hoe doet een barbaar radiant damage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zealot barbarian. De eerste keer als ik iemand raak in mijn beurt doe ik 1d6 + half barbarian level radiant damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Mx. Alba schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:58:
Zealot barbarian. De eerste keer als ik iemand raak in mijn beurt doe ik 1d6 + half barbarian level radiant damage.
Ah. 2014... In 5.24 is dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ach ja, overpowered is ook maar relatief aan de vijanden die de DM gebruikt. Het belangrijkste is dat de party zelf in balans is.

Ik heb ook in een campaign gespeeld waar de (2014) Fighter een heleboel soul coins en zielen had verzameld om zelf een Erinyes te worden door een deal met een duivel. Dat kwam dus met meer Strength, een flying speed, en wat damage resistance. Ik had echter niet het idee dat dit de Fighter significant sterker maakte dan de Paladin, Sorlock en unholy multiclass abomination.

Oké, met Action Surge werd de damage output enigszins idioot, maar op één enkele bossfight na heeft dat nooit voor een anticlimax gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax
Balans is altijd een beetje aanvoelen wat de groep kan en niet kan.
Het valt me in mijn huidige campaign op dat de groep geen zo een zware uitdagingen aankan als mijn vorige groep, ondanks vrij gelijklopende gear.

In de vorige groep zaten een paar spelers die het spel echt goed kenden, één van hen een bard die zijn class zo goed kon gebruiken, dat dit de combat efficiency van de groep flink booste.
Maar ook "problemen" losten ze veel vlotter op.
Ik ben afgestapt van "dit is het problem dat ze krijgen, en zo moeten ze het oplossen" omdat mijn spelers altijd andere oplossingen bedachten. Die vorige groep vond altijd snel een oplossing, de huidige heeft ook daar problemen mee, soms terwijl ze vrij voor de hand liggende tools hebben. Ik heb de indruk dat ze het at teveel als een computerspel zien, en moeilijk voorbij de zeer voor de hand liggende "ik sla erop" kunnen denken.
In mijn huidige groep zit wel een speler voor wie het allemaal nieuw is, en soms wat hulp nodig heeft (waardoor het soms gebeurd dat die geen gebruik maakt van skills die op dat moment echt het verschil kunnen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Anastanax schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:29:
Balans is altijd een beetje aanvoelen wat de groep kan en niet kan.
Het valt me in mijn huidige campaign op dat de groep geen zo een zware uitdagingen aankan als mijn vorige groep, ondanks vrij gelijklopende gear.

In de vorige groep zaten een paar spelers die het spel echt goed kenden, één van hen een bard die zijn class zo goed kon gebruiken, dat dit de combat efficiency van de groep flink booste.
Maar ook "problemen" losten ze veel vlotter op.
Ik ben afgestapt van "dit is het problem dat ze krijgen, en zo moeten ze het oplossen" omdat mijn spelers altijd andere oplossingen bedachten. Die vorige groep vond altijd snel een oplossing, de huidige heeft ook daar problemen mee, soms terwijl ze vrij voor de hand liggende tools hebben. Ik heb de indruk dat ze het at teveel als een computerspel zien, en moeilijk voorbij de zeer voor de hand liggende "ik sla erop" kunnen denken.
In mijn huidige groep zit wel een speler voor wie het allemaal nieuw is, en soms wat hulp nodig heeft (waardoor het soms gebeurd dat die geen gebruik maakt van skills die op dat moment echt het verschil kunnen maken).
Ah, het aloude probleem van "De spelers kunnen allerlei uitdagingen aan, behalve die puzzels... Uit de boekjes voor groep 4"...

• Anastanax
MC Taz Man schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:38:
[...]

Ah, het aloude probleem van "De spelers kunnen allerlei uitdagingen aan, behalve die puzzels... Uit de boekjes voor groep 4"...
Variant erop.
Ik gebruik slechts zeer zelden echte puzzels.
Maar ik schotel ze af en toe problemen voor die niet-combat gerelateerd zijn (vb. brug blijkt gesaboteerd, konvooi dat ze begeleiden laat brug al of niet gedeeltelijk instorten met een kritieke situatie voor NPC's die ofwel boven de afgrond bengelen, of in de rivier gevallen zijn).
Ik hou me er niet (meer) mee bezig om "de oplossing" te bedenken die beschikbaar is, die nemen ze toch niet :).
Mijn vorige groep kwam altijd met sterke en vaak originele oplossingen. De huidige heeft er wat meer moeite mee, ik moet vaak zeggen "wat zou je character doen, los van wat je ziet op je character sheet ziet" en soms zelfs "wat zou je zelf doen in zo een situatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Binnenkort gaan we dobbelen voor mijn character en daarnaast background omschrijven. Alhoewel dat waarschijnlijk iets later wordt. Zijn vrouw begint ook weer met spelen, dus met haar ga ik samen een korte sessie doen om op te starten.
Enige wat nu nog rest is race, alignment (voor zover dat nog bestaat eigenlijk) en naam. Maar die laatste doe ik pas als ik de rest ook heb.
Qua hoe mijn character aan Wild Magic is gekomen. Denk dat het een geboorte ding gaat zijn of een mislukt experiment.
Qua race hoef ik niet perse het geijkte, maar ook niet dat ik het mezelf zo moeilijk maak dat het niet grappig meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Laat net mijn nieuwe Playershandbook van zolder op de trap uit mijn handen vallen...

Yup, op de begane grond nog net niet alle treden te pakken gehad, maar goed. Eerste schade is het ergste toch? Deuken op alle kanten, gevouwen bladzijdes. Gelukkig geen scheuren, maar mijn ziel vertrek even uit mijn lichaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Arunia schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:13:
Laat net mijn nieuwe Playershandbook van zolder op de trap uit mijn handen vallen...

Yup, op de begane grond nog net niet alle treden te pakken gehad, maar goed. Eerste schade is het ergste toch? Deuken op alle kanten, gevouwen bladzijdes. Gelukkig geen scheuren, maar mijn ziel vertrek even uit mijn lichaam.
Het is maar een boek hoor, geen baby die je van de trap laat vallen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
pirke schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Het is maar een boek hoor, geen baby die je van de trap laat vallen ;)
En een 'doorleefd' boek past toch ook veel beter bij de hele D&D vibe...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
jeroenkb schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

En een 'doorleefd' boek past toch ook veel beter bij de hele D&D vibe...
Ik heb liever een leesbaar & bruikbaar boek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Haha, jullie hebben gelijk hoor. Wilde het even kwijt haha.

Heb het dnd bordspel gevonden. Ook maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Arunia schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:22:
Haha, jullie hebben gelijk hoor. Wilde het even kwijt haha.

Heb het dnd bordspel gevonden. Ook maar weer eens proberen.
Welk bordspel? Er zijn er meerdere. Volgens mij hebben we hier alle versies van de Adventure System bordspellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje

Och, het is geen verzamelitem, het is een gebruiksartikel toch? Zolang het nog maar bruikbaar is, lijkt me dat geen probleem.

Ik heb wel mijn alternate art boeken als verzamelitem, maar die gebruik ik ook niet voor mijn normale sessies etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
MC Taz Man schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 16:13:
[...]

Welk bordspel? Er zijn er meerdere. Volgens mij hebben we hier alle versies van de Adventure System bordspellen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Snjvy4F4UBmxyhz2RofP5YuxL2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0seJyQW4ya2isyWvSOjxviSb.jpg?f=fotoalbum_large
Kaasdipje schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Och, het is geen verzamelitem, het is een gebruiksartikel toch? Zolang het nog maar bruikbaar is, lijkt me dat geen probleem.

Ik heb wel mijn alternate art boeken als verzamelitem, maar die gebruik ik ook niet voor mijn normale sessies etc.
Is zeker zo. Ik heb er ondertussen wel vrede mee hoor. Sucks omdat het nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Arunia schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Is zeker zo. Ik heb er ondertussen wel vrede mee hoor. Sucks omdat het nieuw was.
Die heb ik ook! Nog even wachten tot mijn zoontje kan lezen en rekenen enzo. Voor nu houden we het bij Lego Heroica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
ErikT738 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Die heb ik ook! Nog even wachten tot mijn zoontje kan lezen en rekenen enzo. Voor nu houden we het bij Lego Heroica.
Lego Heroica heb ik alles behalve de polybag van. Ik heb wel ergens een uitgebreide extra regels gevonden. Mocht je interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anastanax

:'(
Dat is pech hebben.
En het zijn zo een mooie boeken...
Ik had de digitale versie, maar heb later alsnog het gedrukte boek gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC Taz Man
Anastanax schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 15:51:
[...]

:'(
Dat is pech hebben.
En het zijn zo een mooie boeken...
Ik had de digitale versie, maar heb later alsnog het gedrukte boek gekocht.
Moet zeggen dat ik de 5.24 boeken ook wel mooi vind, de alt-covers dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Stel je voor dat je een demon banisht zonder door te hebben dat het een demon is... Alle minions verslaat... Actions voorbereid voor als het monster weer verschijnt, de banishment dropt en dan nog een flink gevecht met dat monster hebt... En dan pas als die dood is erachter komen dat het een demon was dus dat je ook gewoon één ronde langer de banishment vast had kunnen houden, dan was die niet terug gekomen... Ja, dat is ons vanavond overkomen. _o-

• Anastanax
Ik heb een vraag, waar sommigen hier misschien bij kunnen helpen :
Ik heb een tijd terug een oude flatscreen monitor zo gemonteerd dat hij als kaart kan dienen voor tabletop games.
Nu moet ik niet langer een organiser vol uitgeprinte battle- en andere maps meesleuren, maar sleur ik nu een gigantisch scherm mee :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFA98UabyF-hfLTTt8aMPO1OI_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVYxYspNvIE3Wc8s79PWPZuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ideaal zou ik de kaart waarop gespeeld wordt zowel op mijn primair laptopscherm zien, alsook op het scherm dat op tafel als speelveld (voor de spelers) dient.
Helemaal mooi zou zijn als ik de kaart voor de spelers met een fog of war kan aansturen (vanaf mijn laptopscherm) om te bepalen wat ze wel of niet zien.
Een tijdje gebruikte ik daar OwlbearRodeo voor, dat werkte enige tijd goed.
Maar plots (ik vermoed na een update) was het niet meer mogelijk er deftig mee te werken (het deel van de spelers volgde niet wat ik probeerde te tonen, en soms leek het alsof de accounts switchten (ik had op mijn scherm uiteraard de DM versie, de spelers op tafel een speler versie met fog of war).
Zijn hier mensen die ook dergelijke setup gebruiken?
Wat voor programma, app of manier van werken zou hier soelaas kunnen bieden?

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

hellknight

Medieval Nerd

Arunia schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:41:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Long, long time ago heb ik deze met vrienden ook gespeeld, en daarna zijn we eigen homebrew content gaan ontwikkelen - extra regels geïnspireerd door echt D&D, extra classes, meerdere scenarios, ook gebruik makend van Hero Quest bord en monsters.
Als er hier interesse is wil ik wel eens kijken of ik dat materiaal nog kan vinden - destijds hadden we het op onze website staan, en kregen we regelmatig vragen of mensen ons materiaal mochten gebruiken en vertalen (wat natuurlijk kon, want als we er geld voor gingen vragen, etc, dan hadden we erg snel bericht gehad van Hasbro legal denk ik zo, aangezien we de de class cards, etc, allemaal in de templates van het originele spel hadden gezet)

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wellicht dat FoundryVTT uitkomst kan bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
Wij hadden eerst ook een scherm, maar zijn overgestapt op volledige maps (veeel aankopen verder).

Volgens mij hadden wij ook Foundry een tijd hiervoor gebruikt.

• MC Taz Man
Kaasdipje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:31:
[...]

Wij hadden eerst ook een scherm, maar zijn overgestapt op volledige maps (veeel aankopen verder).

Volgens mij hadden wij ook Foundry een tijd hiervoor gebruikt.
Persoonlijk ben ik meer en meer voor gewoon analoog spelen. Lekker kaart op tafel, minis (of alternatief) er bij, dobbelstenen gooien & gaan.

Enige wat ik nog digitaal gebruik is mijn character sheet (want makkelijk), intiative (m'n spelers krijgen die expliciet NIET te zien) en sessie prep. Zelfs m'n aantekeningen gaan analoog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaasdipje
MC Taz Man schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:34:
[...]

Persoonlijk ben ik meer en meer voor gewoon analoog spelen. Lekker kaart op tafel, minis (of alternatief) er bij, dobbelstenen gooien & gaan.

Enige wat ik nog digitaal gebruik is mijn character sheet (want makkelijk), intiative (m'n spelers krijgen die expliciet NIET te zien) en sessie prep. Zelfs m'n aantekeningen gaan analoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbBkDWb3-GB2zLVn-xQSBJTkaw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oj6rgKk4EF582BWg3GVKu5uY.jpg?f=fotoalbum_large

Qua mini's zitten we goed.

Daarnaast hebben we echt enorm veel muren/items/huisjes etc. Heb wel aardig wat foto's en filmpjes etc. op de telefoon staan.

• MC Taz Man
Kaasdipje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:36:
[...]

[Afbeelding]

Qua mini's zitten we goed.

Daarnaast hebben we echt enorm veel muren/items/huisjes etc. Heb wel aardig wat foto's en filmpjes etc. op de telefoon staan.
Battlemap, whiteboard marker, klaar :P

• Anastanax
MC Taz Man schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

Battlemap, whiteboard marker, klaar :P
Ik vind het scherm vooral handig als de spelers onverwacht ergens heen gaan wat niet of niet voldoende voorbereid is. Dan kan ik een kaart vanuit mijn laptop, of desnoods van het internet, gebruiken.
En mini's, ja, een echte mini is uiteraard veel leuker dan een digitaal icoontje.
Ik heb lang geen mini voor alles wat mijn spelers tegenkomen, maar vaak toch iets wat wel kan dienen.
Voor een speciale sessie had ik ooit een water, fire, earth en air elemental gekocht en geschilderd. Was leuk, maar wellicht was het de eerste en enige keer dat ze op tafel kwamen.

• MC Taz Man
Anastanax schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Ik vind het scherm vooral handig als de spelers onverwacht ergens heen gaan wat niet of niet voldoende voorbereid is. Dan kan ik een kaart vanuit mijn laptop, of desnoods van het internet, gebruiken.
En mini's, ja, een echte mini is uiteraard veel leuker dan een digitaal icoontje.
Ik heb lang geen mini voor alles wat mijn spelers tegenkomen, maar vaak toch iets wat wel kan dienen.
Voor een speciale sessie had ik ooit een water, fire, earth en air elemental gekocht en geschilderd. Was leuk, maar wellicht was het de eerste en enige keer dat ze op tafel kwamen.
Tja, ieder zo z'n voorkeur. Als de spelers ergens heen gaan wat ik niet voorbereid heb, improviseer ik een kaart. Als ze iets tegen komen waar ik geen mini voor heb, zet ik wat anders neer, of enkel een basis van het juiste formaat.

Verder helpt een 3D printer :+ Veel minis heb ik "gewoon" op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren in het shop gedeelte van Gamescom dobbelstenen en een reisdoosje gekocht. Kan er ook in gooien, maar hoefde niet van de DM.
Het zijn toch metalen dobbelstenen geworden. Lagen lekker in de hand. Met bliksemschichtjes/scheuren erin. Die hebben de kleur. Eigenlijk de kleuren waarin vroeger de originele dobbelstenen geleverd worden. Was een Nederlandse winkel. Ik ben er blij mee. Vanavond gaan we mijn character maken. Moet nog een naam verzinnen en ras. Maar dat komt goed. DM is zeer kundig in die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Arunia kijk wel uit waar je de metalen dobbelstenen rolt, houten tafels krijgen heel snel putjes en deukjes van die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
pirke schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:00:
@Arunia kijk wel uit waar je de metalen dobbelstenen rolt, houten tafels krijgen heel snel putjes en deukjes van die dingen
DM vind dat niet erg. Oude tafel met al wardamage erop. :+
Dat komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoe staan jullie als DnD spelers en fanaten tegenover critical role?

Ik heb het nooit gespeeld maar vind hun 3e campaign echt geweldig om te volgen. De volledige episodes werden toch wat te lang maar ze releasen nu al een tijdje Campaign 3 op hun youtube als Abridged versie waarbij veel filler content er uit is gehaald. 1 episode is dan maar 1 a 1.5 uur. Ipv 4 uur. Dat kijkt super imo.

Zag net dat ze 2 oktober beginnen met de 4e campaign. Lijkt me leuk om er vanaf het begin “bij te zijn” en mijn intentie is het dan wel gewoon helemaal te volgen :D

Maargoed ik ben geen dnd speler zelf al lijkt het me geweldig maar nooit een groep gevonden noch vrienden over kunnen halen dus dan kijk ik denk ik heel anders naar dit dan jullie veteranen 😛

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:21

Vagax

Hehe

Ricmaniac schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:23:

Ik heb het nooit gespeeld maar vind hun 3e campaign echt geweldig om te volgen. De volledige episodes werden toch wat te lang maar ze releasen nu al een tijdje Campaign 3 op hun youtube als Abridged versie waarbij veel filler content er uit is gehaald. 1 episode is dan maar 1 a 1.5 uur. Ipv 4 uur. Dat kijkt super imo.

Zag net dat ze 2 oktober beginnen met de 4e campaign. Lijkt me leuk om er vanaf het begin “bij te zijn” en mijn intentie is het dan wel gewoon helemaal te volgen :D

Maargoed ik ben geen dnd speler zelf al lijkt het me geweldig maar nooit een groep gevonden noch vrienden over kunnen halen dus dan kijk ik denk ik heel anders naar dit dan jullie veteranen 😛
Ik denk dat Critical Role een belangrijke speler is met het introduceren van mensen tot DnD, ze komen vaak voorbij in compilaties en ander videos. Zelf herken ik hun tafel niet erg naar andere campaigns/tafels waar ik bij hebt gezeten al zijn bij mensen die in DnD komen via Critical Role vaak de lul als ze achter het "Mercer Effect" waarbij de verwachting van een sessie veel te hoog is, het zijn dan ook eenmaal professionele stem acteurs en actrices bij elkaar die het soms op bijna film achtige momenten mooi kunnen neerzetten, als je dat vergelijks met de gemiddelde Nederlandse Jan en Peter die zo iets na proberen te doen is het toch een tikkeltje anders dan de instagram reels :P

Maar goed, lang verhaal kort. Ze zetten leuke campaigns neer, Mercer vind ik fantastisch met world building en over het algemeen als DM, de spelers zijn ieder vrij uniek maar soms allemaal wat te zoetsappig voor mij en waardeer ze wel.

Overigens ben ik veel meer een Legend of Aventris fan, maar ook vooral om de gigantische lol die ze hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:41

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vagax schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:33:
[...]

Ik denk dat Critical Role een belangrijke speler is met het introduceren van mensen tot DnD, ze komen vaak voorbij in compilaties en ander videos. Zelf herken ik hun tafel niet erg naar andere campaigns/tafels waar ik bij hebt gezeten al zijn bij mensen die in DnD komen via Critical Role vaak de lul als ze achter het "Mercer Effect" waarbij de verwachting van een sessie veel te hoog is, het zijn dan ook eenmaal professionele stem acteurs en actrices bij elkaar die het soms op bijna film achtige momenten mooi kunnen neerzetten, als je dat vergelijks met de gemiddelde Nederlandse Jan en Peter die zo iets na proberen te doen is het toch een tikkeltje anders dan de instagram reels :P

Maar goed, lang verhaal kort. Ze zetten leuke campaigns neer, Mercer vind ik fantastisch met world building en over het algemeen als DM, de spelers zijn ieder vrij uniek maar soms allemaal wat te zoetsappig voor mij en waardeer ze wel.

Overigens ben ik veel meer een Legend of Aventris fan, maar ook vooral om de gigantische lol die ze hebben
Haha ja ik snap je helemaal. Ben daar ook zeker van bewust dat Matt Mercer een top klasse DM is (benieuwd hoe het in campaign 4 gaat zijn though dan is iemand anders DM en Matt speelt gewoon als speler mee)

Maar de productie kwaliteit van die campaigns (sinds 3) vind ik echt geweldig.

Ik heb ook wel eens lokaal gezocht naar een groep maar het is lastig om wat te vinden waar ik bij pas zeg maar ook qua schedule enzo. En tegelijkertijd blijf ik de drempel om te beginnen gewoon mega hoog vinden ofzo.. helemaal als de introvert die ik ben 😝

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Ricmaniac schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:23:

Critical Role, en vele andere D&D "spellen", is entertainment. Zo wordt het spel in het echt niet gespeeld. Al helemaal niet de abridged versie, maar ok. Dat lijkt me ook heel duidelijk :P

Het ding met CR, en anderen als Acquisitions Incorporated, Dimension 20 en Dice, Camera, Action (seizoen 2 en later) is dat deze show gemaakt worden om mensen te entertainen. Niet om het spel te spelen.

In theorie niets mis mee (DCA & AcqInc zijn mijn favoriete shows), maar creëert wel het Mercer-effect. Maw; verkeerde verwachtingen.

Het belangrijkste, imo, is; Als je er maar lol in hebt. Ik kan CR niet uit staat, vanwege de DM stijl van Mercer. Ik hou heel erg van Perkins & Crawford als DM, vandaar dat ik groot fan ben van AcqInc & DCA. Ik heb echter op geen enkel moment dat dit daadwerkelijk een goede weergave van het spel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja ik speel ook met het idee om Campaign 4 te gaan volgen, vooral ook omdat Brennan die gaat DM'en en die ken ik van Dimension 20 waar ik heel veel van gekeken heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik snap de lol niet zo van CR. Het leuke aan D&D is voor mij om zelf te spelen, niet om te kijken hoe anderen het doen.

En de gemiddelde tafel is totaal niet te vergelijken met professionele acteurs. Het is vooral een leuke avond hebben met vrienden, niet hoe je zo'n hoog mogelijk entertainment product neerzet waar ze miljoenen aan verdienen. Die zijn er fulltime mee bezig ipv dat je het naast je werk/gezin/etc probeert in te plannen.

Alsof je een Hollywood film gaat vergelijken met je eigen vakantie video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
pirke schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:40:
Ik snap de lol niet zo van CR. Het leuke aan D&D is voor mij om zelf te spelen, niet om te kijken hoe anderen het doen.

En de gemiddelde tafel is totaal niet te vergelijken met professionele acteurs. Het is vooral een leuke avond hebben met vrienden, niet hoe je zo'n hoog mogelijk entertainment product neerzet waar ze miljoenen aan verdienen. Die zijn er fulltime mee bezig ipv dat je het naast je werk/gezin/etc probeert in te plannen.

Alsof je een Hollywood film gaat vergelijken met je eigen vakantie video :)
Dat idd. Ik vind de uitspraak die ik ooit op het grote boze internet gevonden heel treffen: "Zodra jij RP't als Laura Bailey, ga ik DM'en als Matt Mercer", of variaties daar op ("Ik mag dan geen Mercer zijn, maar jij bent zeker geen Bailey")

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dus het is ook nutteloos om de Olympische Spelen te kijken want wij zullen zelf nooit zo goed zijn in al die sporten?

Ik vind het juist gaaf om professionals aan het werk te zien. Critical Role heb ik nooit in kunnen komen tot nu toe maar ik ga met Campaign 4 weer een poging doen. En Dimension 20 is gewoon gaaf. Als je het echt eens wil proberen kan ik Escape From the Bloodkeep aanraden, dat is een korte campagne die volledig op YouTube beschikbaar is. Mij geeft het ook inspiratie. Afgelopen week bijvoorbeeld een Never Stop Blowing Up one-shot gespeeld en ik moet echt zeggen, die sessie deed niet onder voor wat Dimension 20 ervan gemaakt had, dankzij dat de meesten van ons NSBU by D20 hadden gezien. Super veel lol gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Mx. Alba schreef op zondag 7 september 2025 @ 01:19:
Dus het is ook nutteloos om de Olympische Spelen te kijken want wij zullen zelf nooit zo goed zijn in al die sporten?

Ik vind het juist gaaf om professionals aan het werk te zien. Critical Role heb ik nooit in kunnen komen tot nu toe maar ik ga met Campaign 4 weer een poging doen. En Dimension 20 is gewoon gaaf. Als je het echt eens wil proberen kan ik Escape From the Bloodkeep aanraden, dat is een korte campagne die volledig op YouTube beschikbaar is. Mij geeft het ook inspiratie. Afgelopen week bijvoorbeeld een Never Stop Blowing Up one-shot gespeeld en ik moet echt zeggen, die sessie deed niet onder voor wat Dimension 20 ervan gemaakt had, dankzij dat de meesten van ons NSBU by D20 hadden gezien. Super veel lol gehad.
Het probleem met CR is niet dát mensen kijken, maar dat mensen verwachtingen voor zichzelf scheppen.

Doet het kijken naar de OS bij jou de verwachting scheppen dat jij net zo hard kan rennen als Usain Bolt? Als je voetbal kijkt, verwacht je de volgende keer dat jij op het veld staat dat je teamgenoten op het niveau Barcelona spelen?

Dát is een rechtstreeks effect van CR/D20 en andere D&D entertainment.

Er naar kijken is niets mis mee. Zolang je je maar realiseert dat het allemaal 1) enkel entertainment is en 2) totaal niet representatief is voor echte tafels. Het Mercer-effect bestaat, is echt en heeft voor een hoop ellende aan een hoop tafels gezorgd.

Het CR-effect bestaat uiteraard ook (net als Stranger Things). Waardoor er heel veel mensen D&D zijn gaan spelen. Beide zijn tegelijk waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MC Taz Man schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:08:
[...]

Het probleem met CR is niet dát mensen kijken, maar dat mensen verwachtingen voor zichzelf scheppen.

Doet het kijken naar de OS bij jou de verwachting scheppen dat jij net zo hard kan rennen als Usain Bolt? Als je voetbal kijkt, verwacht je de volgende keer dat jij op het veld staat dat je teamgenoten op het niveau Barcelona spelen?

Dát is een rechtstreeks effect van CR/D20 en andere D&D entertainment.

Er naar kijken is niets mis mee. Zolang je je maar realiseert dat het allemaal 1) enkel entertainment is en 2) totaal niet representatief is voor echte tafels. Het Mercer-effect bestaat, is echt en heeft voor een hoop ellende aan een hoop tafels gezorgd.

Het CR-effect bestaat uiteraard ook (net als Stranger Things). Waardoor er heel veel mensen D&D zijn gaan spelen. Beide zijn tegelijk waar.
Maar is dat een probleem van CR en D20, of een probleem van die mensen die denken dat zij op het zelfde niveau een TTRPG kunnen spelen? Nee, natuurlijk zijn mijn DMs geen Brennan Mulligan, Aabriya Iyengar of Matt Mercer. Nee, natuurlijk zijn wij als spelers geen Ally Beardsley, Erika Ishii, Emily Axford, Rekha Shankar, Lou Wilson of Zac Oyama om er maar een paar te noemen. En natuurlijk hebben we niet het productiebudget om uitgebreide en gedetailleerde battle maps en mini's te hebben. Maar drukt dat de lol? Nee, natuurlijk niet. We gebruiken goedkope standaard mini's die "meh, goed genoeg" zijn - ik zelf heb wel mijn personages op HeroForge gemaakt en heb daar custom 3D-printed mini's van maar ze zijn onbeschilderd. In één van onze campagnes gebruikt één van de spelers een Lego minifig, en een ander een mini die toevallig iets beter dan "meh, goed genoeg" was voor haar personage die ik gratis had gekregen bij een bestelling van een paar custom mini's bij Empire of Minis, die heb ik haar cadeau gedaan.

The fact that people set unrealistic expectations for themselves is their problem, not the shows'.

Ondanks dat blijf ik erbij dat die Never Stop Blowing Up one-shot echt van een niveau was dat in de buurt kwam van wat Dimension 20 ervan maakte. Maar nou is dat ook een vrij eenvoudig systeem, zowel qua game mechanics als qua roll play: je wordt een jaren '80 B-actiefilm in gezogen en speelt een quasi onverwoestbare actieheld. Gewoon denken "What Would Jean-Claude Vandamme Do" (of welke andere actiefilmacteur uit dat iconische tijdperk en genre dan ook), een flinke dosis "yes, and", en je hebt in no time een epic verhaal bij elkaar gefantaseerd samen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 08-09-2025 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Aanstaande D&D newbie hier :P

(vreselijk lange intro)
Toen ik nog op de middelbare school zat, speelde een paar vrienden van me al D&D en een paar anderen Warhammer 40k. 40k vond ik wel gaaf om te zien en de lore te lezen en dat lezen doe ik nog steeds. D&D was niet echt mijn ding, want ik ben niet echt van de fantasy op wat uitzonderingen na.
Inmiddels heb ik een zoontje (11,5) en toen ik hem twee jaar geleden van de BSO ophaalde was de juf daar met de kinderen D&D aan het spelen. Dat vonden ze allemaal heel leuk en ik heb toen het Avonturen Handboek gekocht. Eigenlijk nooit wat mee gedaan, tot mijn grote schaamte. Inmiddels heeft mijn zoontje al een paar potjes D&D gespeeld met zijn vriendjes en hij is ook al begonnen met het schilderen van enkele miniatuurtjes.
De ouders van één van zijn vriendjes zijn ook begonnen met het maken en spelen van (kleine) avonturen en ik kan dus niet achter blijven. Daarom heb ik naar het Avonturen Handboek ook een D&D starterssetje gehaald met wat basisdingen. Een simpele van twee tientjes bij Bol. Nu is er ook nog een Essentials Kit beschikbaar voor ietsje meer, maar daar zit ook meer in voor een (beginnend) DM etc. WIl ik ook nog wel halen.

Zoals gezegd heb ik niet zo gek veel met de setting (Warhammer 40k grimdark is nog steeds meer mijn ding), maar ik vind het steeds interessanter. Nog leuker vind ik dat mijn zoontje het zo gaaf vind en het idee dat we dan samen "op avontuur gaan" lijkt me erg tof. Lekker de fantasie gebruiken in plaats van een schermpje :)

Verder is het best wel overwhelming, met zoveel regels, versies en weet ik wat nog meer. Dus ik zal voorlopig vooral bezig zijn met inlezen. Heb wel heel veel collega's die fanatiek D&D spelen en natuurlijk mijn vrienden, dus er is altijd wel iemand waar ik advies bij kan vragen. Zag wel dat er dit weekend in de Broodfabriek in Rijswijk een TTRPG con is, dus daar moet ik natuurlijk heen met mijn zoontje :P https://www.mainquestcon.com/

Edit: Zijn eerste zelfgeschilderde mini met behulp van een tutorial:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JSIKWQ8SenElYury-cN7njJHa8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JjaYdxlNiglxUlxbetHtuzpR.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 08-09-2025 17:30 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Vrijdag schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:26:
Aanstaande D&D newbie hier :P

(vreselijk lange intro)
Toen ik nog op de middelbare school zat, speelde een paar vrienden van me al D&D en een paar anderen Warhammer 40k. 40k vond ik wel gaaf om te zien en de lore te lezen en dat lezen doe ik nog steeds. D&D was niet echt mijn ding, want ik ben niet echt van de fantasy op wat uitzonderingen na.
Inmiddels heb ik een zoontje (11,5) en toen ik hem twee jaar geleden van de BSO ophaalde was de juf daar met de kinderen D&D aan het spelen. Dat vonden ze allemaal heel leuk en ik heb toen het Avonturen Handboek gekocht. Eigenlijk nooit wat mee gedaan, tot mijn grote schaamte. Inmiddels heeft mijn zoontje al een paar potjes D&D gespeeld met zijn vriendjes en hij is ook al begonnen met het schilderen van enkele miniatuurtjes.
De ouders van één van zijn vriendjes zijn ook begonnen met het maken en spelen van (kleine) avonturen en ik kan dus niet achter blijven. Daarom heb ik naar het Avonturen Handboek ook een D&D starterssetje gehaald met wat basisdingen. Een simpele van twee tientjes bij Bol. Nu is er ook nog een Essentials Kit beschikbaar voor ietsje meer, maar daar zit ook meer in voor een (beginnend) DM etc. WIl ik ook nog wel halen.

Zoals gezegd heb ik niet zo gek veel met de setting (Warhammer 40k grimdark is nog steeds meer mijn ding), maar ik vind het steeds interessanter. Nog leuker vind ik dat mijn zoontje het zo gaaf vind en het idee dat we dan samen "op avontuur gaan" lijkt me erg tof. Lekker de fantasie gebruiken in plaats van een schermpje :)

Verder is het best wel overwhelming, met zoveel regels, versies en weet ik wat nog meer. Dus ik zal voorlopig vooral bezig zijn met inlezen. Heb wel heel veel collega's die fanatiek D&D spelen en natuurlijk mijn vrienden, dus er is altijd wel iemand waar ik advies bij kan vragen. Zag wel dat er dit weekend in de Broodfabriek in Rijswijk een TTRPG con is, dus daar moet ik natuurlijk heen met mijn zoontje :P https://www.mainquestcon.com/
Coole BSO dat! En niets houdt je tegen om je avonturen in het Warhammer Universum te plaatsen. Er zijn volgens mij zelfs officiële RPG's voor zowel de fantasy als sci-fi settings. Mijn groep gebruikt eigenlijk altijd nog steeds de Heroquest modellen in vrijwel elke combat, dus je Warhammer minis komen ook goed van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:30:
[...]

Coole BSO dat! En niets houdt je tegen om je avonturen in het Warhammer Universum te plaatsen. Er zijn volgens mij zelfs officiële RPG's voor zowel de fantasy als sci-fi settings. Mijn groep gebruikt eigenlijk altijd nog steeds de Heroquest modellen in vrijwel elke combat, dus je Warhammer minis komen ook goed van pas.
Voor WH RPG heb je Warhammer Fantast nodig/ Da's de TTRPG van dat universum. Andere regels dan D&D, want andere setting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

ErikT738 schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:30:
[...]

Ja, het is jammer dat de juf die dat deed alweer een tijdje terug vertrokken is naar een ander BSO helaas. Ik heb zelf geen WH40k mini's trouwens, ik lees vrijwel uitsluitend de boeken en speel af en toe de videogames ;)

Hero Quest, dat is ook wel een spel dat mijn interesse heeft. Wellicht ooit ook nog eens aanschaffen of proberen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
Vrijdag schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 01:01:
Hero Quest, dat is ook wel een spel dat mijn interesse heeft. Wellicht ooit ook nog eens aanschaffen of proberen.
Wel voor de oude versie gaan dan! De remake mist alle charme van het origineel. Je kan ook nog kijken of je Starquest kan vinden, dan kan je genieten van de 40k lore van meer dan dertig jaar geleden die ook nog eens door een vertaal filter is gehaald :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAeNK4MYC57VEbaDydvak6xK93s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SDTcfYD2OkJZZm8wrm47IodC.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zBcz3Ao_tOrUrcsEges8RlOYqE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FN0Gfby1a6hAragGTySF8rnr.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbBRmfo7Pq2WqDNcwBE51H2CBko=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7BcVAkhwEVDIWvvko4WHQkyf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anastanax
HeroQuest en StarQuest...
Daar is het bij mij allemaal mee begonnen :)

@Vrijdag : Ik ben zelf geen grote fan van de standaard D&D setting. Daarom heb ik mijn eigen setting gemaakt. Het is even wat werk, maar ik vind dat het zich "terugverdient" doordat je de setting dan uiteraard goed kent, en je vlot kan improviseren als je spelers plots beslissen ergens anders heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Van dat soort sci-fi teksten in het Nederlands zien er altijd zo knullig uit... Melkwegmariniers... Het Tijdperk der Twisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Mx. Alba schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:28:
Van dat soort sci-fi teksten in het Nederlands zien er altijd zo knullig uit... Melkwegmariniers... Het Tijdperk der Twisten...
Fantasy kan er ook wat van. Ik heb een NL D&D bordspel waarin wordt gesproken over "Bullebijters" (Bugbears) en een "Aardvrouw" (Halfling???). Ik heb ook nog ergens een monster manual van first of second edition in het Nederlands, daarin staat o.a. dat Wererats ratten zijn die juist meer mensachtig worden, in plaats van omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
ErikT738 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:56:
[...]

Fantasy kan er ook wat van. Ik heb een NL D&D bordspel waarin wordt gesproken over "Bullebijters" (Bugbears) en een "Aardvrouw" (Halfling???). Ik heb ook nog ergens een monster manual van first of second edition in het Nederlands, daarin staat o.a. dat Wererats ratten zijn die juist meer mensachtig worden, in plaats van omgekeerd.
Persoonlijk vind ik dat de Nederlandse vertalingen van dat soort woorden altijd een beetje try-hard overkomen. Komt denk ik doordat het woord in kwestie geen Nederlandse basis, of vertaling, heeft. Het voelt anders bij bijv. vampier, weerwolf, etc.

Zal wel gewenning zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
MC Taz Man schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:20:
[...]

Persoonlijk vind ik dat de Nederlandse vertalingen van dat soort woorden altijd een beetje try-hard overkomen. Komt denk ik doordat het woord in kwestie geen Nederlandse basis, of vertaling, heeft. Het voelt anders bij bijv. vampier, weerwolf, etc.

Zal wel gewenning zijn :')
Stiekem vind ik ze briljant als ze werken, zoals Bullebijter. Vaak zijn de vertalingen echter een beetje low effort.

Ik heb ook nog Darkworld, de Legende van Zagore en Ridderstrijd thuis liggen, maar die regelboeken heb ik nog niet echt doorgenomen. Waarschijnlijk staan daar ook nog juweeltjes in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

ErikT738 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 05:25:
[...]

Wel voor de oude versie gaan dan! De remake mist alle charme van het origineel. Je kan ook nog kijken of je Starquest kan vinden, dan kan je genieten van de 40k lore van meer dan dertig jaar geleden die ook nog eens door een vertaal filter is gehaald :+

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die vertalingen :X Maar eigenlijk heeft het wel een bepaalde koddige charme, alleen klinkt het lang niet zo grimdark als nu :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Anastanax schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 07:28:
HeroQuest en StarQuest...
Daar is het bij mij allemaal mee begonnen :)

@Vrijdag : Ik ben zelf geen grote fan van de standaard D&D setting. Daarom heb ik mijn eigen setting gemaakt. Het is even wat werk, maar ik vind dat het zich "terugverdient" doordat je de setting dan uiteraard goed kent, en je vlot kan improviseren als je spelers plots beslissen ergens anders heen te gaan.
Ik heb ook dit boek, dat is losjes gebaseerd op het principe D&D maar dan meer kindvriendelijk. Ook met knutseldingen er in enzo:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/dungeonsanddice.nl/wp-content/uploads/2020/10/3D2FE442-F26B-4B0E-A11C-74DB30793B4D.jpeg?fit=640%2C640&ssl=1

Alleen vermoed ik, nu hij zo bezig is met het échte D&D, dit een stukje minder interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
The DM Lair heeft weer een kickstarter uit. Dude maakt hele goede D&D content, ben groot fan. Feywild thema dit keer, expansion + 12 avonturen.

https://www.kickstarter.c...und-trickery-of-the-wilds
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
Discord: https://discord.gg/qeVBZHJ