Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 125 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:01
Ik volg dit topic nu al een aantal jaren en heb dit tot op heden gebruikt om mijn eigen spellenverzameling aan te vullen.
Mijn zoon (van bijna 4) is inmiddels ook erg geïnteresseerd in spelletjes, zoals Knappe Koppen, Croco Loco, Toren van Pisa en Bunny Hop. Voor december en voor zijn verjaardag ben ik zoek naar leuke spellen rond die leeftijdscategorie. Weten jullie nog leuke (bord)spellen voor 4-jarigen of spellen die zelfs langer kunnen worden gespeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door m181087 op 15-11-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

Twixie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:39:
Hallo, ik vond niet direct een (actief) Pokemon topic dus dan maar hier eens proberen.

Mijn zoon wil beginnen met Pokémon TCG en heeft wellicht via YouTube zijn oog laten vallen op een Sword & Shield Elite Trainer Box Plus. Ik ken eigenlijk heel weinig van Pokémon, maar lees dat die ETBs ideaal zijn omdat je er ook Energy Cards bij krijgt, waarvan je er sowieso 20 nodig hebt in een speelbaar deck, en die niet zo frequent in Boosters zitten, en dus een ETB daarom ideaal is om mee te beginnen.

Echter, die ETB Plus waar mijn zoon naar kijkt, daar zie ik nergens van in beschrijvingen dat er Energy Cards bij zitten. Dan lijkt het me dat die eigenlijk op zich niet bruikbaar zijn om het spel te beginnen spelen ? Komt dit door de 'Plus' die erbij staat, en gaat het meer om verzamelaarsboxen ? Heb me al rot gegoogled, maar geraak er niet deftig aan uit.
Even meegekeken en zo ver ik de omschrijvingen mag geloven staat de ETB Plus box er meer in als een toevoeging op je bestaande collectie terwijl de reguliere ETB inderdaad een betere instap is omdat daar garant die energy cards bij zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:14

Shabbaman

Got love?

m181087 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:59:
Ik volg dit topic nu al een aantal jaren en heb dit tot op heden gebruikt om mijn eigen spellenverzameling aan te vullen.
Mijn zoon (van bijna 4) is inmiddels ook erg geïnteresseerd in spelletjes, zoals Knappe Koppen, Croco Loco, Toren van Pisa en Bunny Hop. Voor december en voor zijn verjaardag ben ik zoek naar leuke spellen rond die leeftijdscategorie. Weten jullie nog leuke (bord)spellen voor 4-jarigen of spellen die zelfs langer kunnen worden gespeeld?
Catan junior is misschien net wat te moeilijk, maar het zal niet veel schelen. Je kan dat nog wel een paar jaar spelen en het is voor jezelf ook geen straf.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KkGUWFP.png

Mijn top 9 van het moment!

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 15-11-2021 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Deze spellen vallen bij mijn dochter (4) goed in de smaak:

- UNO Junior/Frozen
- Ligretto Kids
- Dragomino
- Spookslot (nog net iets te jong voor denk ik)
- Bunny Hop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 20:53
  • Skibbo junior, zijn die van ons uren zoet mee geweest.
  • Ganzenborden (ouderwets maar kinderen vinden het leuk.
  • Wie is Het

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cottonball
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 20:02
  • Monza (van Haba) racen op basis van kleuren die je werpt met de dobbelstenen
  • Carcasonne Junior (zoals hierboven al aangegeven is Catan Junior nog wat te moeilijk), maar Carcasonne moet wel lukken (kaartje aanleggen (elke plek past) en op afgesloten wegen mag iedereen zijn poppetje neerzetten op plekken met een gelijke kleur
  • De betoverde toren. Dobbelen en dan opzoek naar de verstopte sleutel en hilariteit alom wanneer deze in het goede sleutelgat wordt gestopt en de prinses uit de toren schiet
  • Concept kids Dieren. Een speler trekt een dierenkaart en geeft door middel van ringen aanwijzingen over een het dier. De andere spelers moeten raden welk dier. Nu ook in de aanbieding bij bol.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Cottonball schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:19:
[...]
  • Monza (van Haba) racen op basis van kleuren die je werpt met de dobbelstenen
  • Carcasonne Junior (zoals hierboven al aangegeven is Catan Junior nog wat te moeilijk), maar Carcasonne moet wel lukken (kaartje aanleggen (elke plek past) en op afgesloten wegen mag iedereen zijn poppetje neerzetten op plekken met een gelijke kleur
  • De betoverde toren. Dobbelen en dan opzoek naar de verstopte sleutel en hilariteit alom wanneer deze in het goede sleutelgat wordt gestopt en de prinses uit de toren schiet
  • Concept kids Dieren. Een speler trekt een dierenkaart en geeft door middel van ringen aanwijzingen over een het dier. De andere spelers moeten raden welk dier. Nu ook in de aanbieding bij bol.com
Mooi lijstje. De betoverde toren is nu trouwens in de aanbieding bij Intertoys voor €14,98.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Wij zijn thuis momenteel helemaal in de ban van The Crew: Mission Deep Sea - inmiddels lopen er drie campagnes met drie verschillende spelersgroepen omdat behalve mijn vrouw en ik niet iedereen op hetzelfde moment kan meedoen _O- . De eerste missies zijn heel eenvoudig, maar perfect om je in te wijden in het mechanisme. Daarna wordt het al snel wat uitdagender, ik ben benieuwd hoe het wordt als je eenmaal naar moeilijkheidsgraad 10+ gaat!

Een andere nieuwe aanwinst is Streets, van de makers van Villagers. Het kostte even wat moeite om het concept verkocht te krijgen, maar na enkele beurten begin je de mogelijkheden te zien. Kort gezegd zet je in een straat gebouwen neer waar dan verschillende mensen op af komen. Als de straat af is scoor je elk gebouw en verhuizen de mensen naar gebouwen in andere straten die nog niet af zijn. Zo kan je in de ene straat weinig scoren, maar later toch veel punten krijgen in een andere straat als je de mensen zo ver krijgt dat ze naar jouw gebouwen komen. Leuk!
Het al eerder genoemde Monza is inderdaad een goede. Voor Bloqs is het misschien nog net iets te vroeg, maar is zeker voor binnenkort een aanrader. Andere mogelijkheden: Leo moet naar de kapper, Coconuts, Karuba Junior, Pitch Car en Speed Cups.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vanavond komt D&D Starters Set binnen, heb al een groepje van 3 nu die interesse hebben dus we gaan kijken waar D&D ons heen brengt, zelf nog nooit D&D gespeeld dus ben benieuwd.

Voor de rest is de eerste The Crew nog altijd aanwezig hier, alleen merk ik bij andere soms frustratie als iemand niet goed speeld omdat de andere speler niet doet wat de andere in gedachten had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Is the Crew nou echt leuker dan boerenbridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

SemperFidelis schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:28:
Ik vind zelf de missies wel wat hebben, je krijgt er een boekje bij met 50 missies waar je door heen speelt, de missies voegen nieuwe gameplay elementen toe zoals dat een bepaald iemand niet uit mag komen of als laatste mag eindigen en ga zo maar door.

Je kan prima zonder missies spelen maar het voegt wel een extra laagje toe waardoor mensen vaak verder willen spelen.

Edit: En of iets leuker is dan de ander is vaak persoonlijk, Wingspan word gigantisch geprezen maar ik vind er weinig aan bijvoorbeeld

[ Voor 11% gewijzigd door Vagax op 16-11-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Appels en peren, coop vs multiplayer.
Ik denk dat het voor liefhebbers van slagenspelen zeker een leuke puzzel kan zijn.

Is het leuker dan boerenbridge, dat hangt echt van je voorkeur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Cannoli schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:11:
[...]

Mooi lijstje. De betoverde toren is nu trouwens in de aanbieding bij Intertoys voor €14,98.
Nice :) Ik heb 'm besteld.

De Crew ligt hier ook al 3 maanden klaar om gespeeld te worden (cadeau gekregen). Het is het enige spel uit mijn collectie die ik nog niet heb gespeeld. Dat moet toch maar eens gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:45

Dhrax

Prog Lord

Alles van Haba (Duitse makelaardij) doet het altijd goed. Zit mooi in elkaar met veelal uit hout gesneden, gekleurde speelstukken. Veel aanbod voor verschillende leeftijden.

Wij hebben bijvoorbeeld 'Boomgaardje' en 'Jakkiebak Kippenkak' veel op tafel gehad vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Ik ook. De andere suggesties houd ik in de gaten.
Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:48
Toevallig van het weekend voor het eerst gespeeld. Het is een beetje een combinatie van Hanabi en Klaverjassen. Ben van beide spellen wel groot fan en vond het erg vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
Vagax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:09:
Vanavond komt D&D Starters Set binnen, heb al een groepje van 3 nu die interesse hebben dus we gaan kijken waar D&D ons heen brengt, zelf nog nooit D&D gespeeld dus ben benieuwd.
Succes en kom ook eens langs in het D&D topic! Doe voorzichtig met de eerste encounter als het Lost Mines of Phandelver is, als je die vijanden slim speelt wordt het al snel een TPK.
Twixie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:39:
Hallo, ik vond niet direct een (actief) Pokemon topic dus dan maar hier eens proberen.

Mijn zoon wil beginnen met Pokémon TCG en heeft wellicht via YouTube zijn oog laten vallen op een Sword & Shield Elite Trainer Box Plus. Ik ken eigenlijk heel weinig van Pokémon, maar lees dat die ETBs ideaal zijn omdat je er ook Energy Cards bij krijgt, waarvan je er sowieso 20 nodig hebt in een speelbaar deck, en die niet zo frequent in Boosters zitten, en dus een ETB daarom ideaal is om mee te beginnen.

Echter, die ETB Plus waar mijn zoon naar kijkt, daar zie ik nergens van in beschrijvingen dat er Energy Cards bij zitten. Dan lijkt het me dat die eigenlijk op zich niet bruikbaar zijn om het spel te beginnen spelen ? Komt dit door de 'Plus' die erbij staat, en gaat het meer om verzamelaarsboxen ? Heb me al rot gegoogled, maar geraak er niet deftig aan uit.
Volgens mij kan je beter kijken voor de Battle Academy set als je echt het spel wilt leren, daarmee heb je voor zo'n 25 euro drie kant en klare decks. Kleine disclaimer: ik speel zelf niet dus ik heb geen idee of de decks leuk en gebalanceerd zijn.

Eigenlijk wil ik het spel nog aan mijn neefje leren die inmiddels een aardige verzameling heeft, maar ik heb een vermoeden dat het hem vooral om het gok-aspect te doen is. Hij heeft al een kaart van meer dan 200 euro uit een booster weten te vissen...

En dan dacht ik dat Magic duur was :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mijn dochter van 11 houdt heel erg van dit soort kleinere co-ops, Cahoots en Okey Dokey vindt ze bijvoorbeeld ook heel erg leuk. Alleen al daarom spelen we dit eerder dan competitieve kaartspellen, met uitzondering dan van Bohnanza en Diamonds ;) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

ErikT738 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:34:

Succes en kom ook eens langs in het D&D topic! Doe voorzichtig met de eerste encounter als het Lost Mines of Phandelver is, als je die vijanden slim speelt wordt het al snel een TPK.
Ik kan even niet vinden waar het D&D topic staat, zou jij hem kunnen linken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik krijg mensen makkelijker aan the crew dan aan boerenbridge. Dat het coop is maakt het al makkelijker, maar zeker voor mensen die niet zo bekend zijn met slagenspellen zit er een stoffig imago aan vast ("boerenbridge" -> bridge -> oudemensen spel). De crew trekt dat er net een beetje vanaf. Maar goed, dan is de eerste horde ook meteen het idee van een slagenspel uitleggen :P

Ik moet trouwens zeggen dat ik zowel de ruimte en diepzee versie heb. En hoewel de diepzee versie meer diversiteit heeft, ik juist ook denk en merk dat hij daarom minder geschikt is voor mensen die niet bekend zijn met slagenspellen. Die zijn de eerste potjes nog bezig met het idee van een slagenspel leren, al de variatie in het soort doelen en de verschillende speelstijlen die er aan vast zitten met doelen zoals "ik haal meer roze dan blauw" gaat dan net even een stap te ver. De ruimte versie heeft maar 1 soort doelen (haal kaart X van kleur Y) en later komen er nog wat speciale dingen bij als je door het verhaal heen gaat.
HellPunk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:53:
Wij zijn thuis momenteel helemaal in de ban van The Crew: Mission Deep Sea - inmiddels lopen er drie campagnes met drie verschillende spelersgroepen omdat behalve mijn vrouw en ik niet iedereen op hetzelfde moment kan meedoen _O- . De eerste missies zijn heel eenvoudig, maar perfect om je in te wijden in het mechanisme. Daarna wordt het al snel wat uitdagender, ik ben benieuwd hoe het wordt als je eenmaal naar moeilijkheidsgraad 10+ gaat!
Ik speel regelmatig met een maat van mij. Met z'n 2e, dus met de AI/Tonoya er bij. Dat gaat altijd best goed. Het meeste hebben we in 1 of 2 pogingen. Maar soms is het een irritante combinatie, waardoor we er een keer of 6 over doen. Laatst hadden we een missie, volgens mij met 15 punten aan doelen, waar we 11 keer over deden (ok, met wat bier op, maar alsnog). En ik merk dat dit steeds meer gebeurd naarmate we verder komen. 15 punten klinkt niet per se als veel, maar veel opdrachten van 2 zijn net zo kut, als niet nog kutter, dan alleen maar kaarten van 3 punten. Er is veel meer wat precies goed moet vallen.

En ja dit kan deels ook voorkomen worden door als we falen nieuwe missiekaarten te pakken, maar dat is onze eer te na :P

[ Voor 35% gewijzigd door Gropah op 16-11-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Volgens mij kan je beter kijken voor de Battle Academy set als je echt het spel wilt leren, daarmee heb je voor zo'n 25 euro drie kant en klare decks. Kleine disclaimer: ik speel zelf niet dus ik heb geen idee of de decks leuk en gebalanceerd zijn.
Thanks. Ondertussen heb ik al een bestelling geplaatst. Naast die ETB+, heb ik ook een Battle Set gekocht, die vergelijkbaar is met 2 MTG Theme Decks (zelf een eeuwigheid geleden nog MTG gespeeld - heb zelfs nog sealed boosters op zolder liggen :o ), zodat we toch ook al direct eens tegen elkaar kunnen spelen om het spel te leren kennen.
Eigenlijk wil ik het spel nog aan mijn neefje leren die inmiddels een aardige verzameling heeft, maar ik heb een vermoeden dat het hem vooral om het gok-aspect te doen is. Hij heeft al een kaart van meer dan 200 euro uit een booster weten te vissen...
Da's wel iets waar ik een beetje argwanend voor ben. Ik ben vrij zeker dat mijn zoon ook die ETB+ wou gewoon door wat unboxing videos op YouTube en ja, ik weet ook nog van MTG tijden, hoe fun, maar ook verslavend, het is om boosters te openen en te hopen op een mooie foil kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Vagax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:19:
[...]

Ik kan even niet vinden waar het D&D topic staat, zou jij hem kunnen linken?
Het grote Dungeons & Dragons topic
Vagax schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:09:
Ik speel al paar jaren D&D maar nog nooit de starter set gedaan. Wel al heel goede dingen van gehoord. De huidige groep die ik DM heeft hiervoor de starter set gespeeld en ze waren er lovend over. Misschien pak ik het ooit eens op als ik een andere groep zou DMen.

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

ElkeBxl schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:35:
[...]

Het grote Dungeons & Dragons topic

[...]

Ik speel al paar jaren D&D maar nog nooit de starter set gedaan. Wel al heel goede dingen van gehoord. De huidige groep die ik DM heeft hiervoor de starter set gespeeld en ze waren er lovend over. Misschien pak ik het ooit eens op als ik een andere groep zou DMen.
Ik had me onderzoek gedaan en inderdaad er waren vele positieve verhalen over de Starters Set, hiervoor had je verwarrend genoeg ook de Essental Kit maar nu word dus aangeraden eerst de starters set te halen en als het echt bevalt kan je naar de essential kit en vanuit daar door naar waar je eigenlijk ook wilt.

Voor nu begin ik dus bij de starter set en ga ik eigenlijk ook wel richting de essential kit als ik daar klaar mee ben, daar zit ook een leuke map bij voor extra immersie dus ik denk puntje bij paaltje wel een beetje een leuke ervaring opbouwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gropah schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:27:
En ja dit kan deels ook voorkomen worden door als we falen nieuwe missiekaarten te pakken, maar dat is onze eer te na :P
Dat doen wij wel, als we co-op doen is winnen het enige dat telt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Vorige week met de kinderen eindelijk Ticket to Ride eens gespeeld, lag al bijna een jaar in de kast.
En moet zeggen dat het me positief verrast heeft, zeker met wat jongere kinderen 10- is het een erg leuk spel wat niet te lang duurt.

Weten jullie of hier ook leuke uitbreidingsets voor te verkrijgen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HellPunk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:53:

Een andere nieuwe aanwinst is Streets, van de makers van Villagers. Het kostte even wat moeite om het concept verkocht te krijgen, maar na enkele beurten begin je de mogelijkheden te zien. Kort gezegd zet je in een straat gebouwen neer waar dan verschillende mensen op af komen. Als de straat af is scoor je elk gebouw en verhuizen de mensen naar gebouwen in andere straten die nog niet af zijn. Zo kan je in de ene straat weinig scoren, maar later toch veel punten krijgen in een andere straat als je de mensen zo ver krijgt dat ze naar jouw gebouwen komen. Leuk!
Streets heb ik ook laatst binnengekregen. Die is inderdaad erg leuk, lijkt vrij simpel, maar is stiekem tactischer dan je zou denken.

Wij zijn hier laatst begonnen met Terraforming Mars cooperatief te spelen. Dat is eigenlijk het solospel, maar dan met meerdere corporations, en maar de helft van de beurten (dus 6 ipv 12) en om het spannend te houden zonder World Government regel.
We spelen 6 generaties voor goud, 7 voor zilver en 8 is brons. Zilver is goed te halen, goud moet te doen zijn denk ik, maar is nog niet gelukt.

En met z'n 2en ook een keer cooperatief, 12 generaties, maar dan 2 keer de kaart. Dus het originele bord, en Hellas of Elysium erbij. En dan ook nog Venus. Die is te doen, maar ook alleen als je 'm echt heel efficient speelt.

We spelen 'm dan met Prelude, Venus Next en Colonies. En natuurlijk Hellas en Elysium voor de 2e kaart. Best een leuke manier om het spel wat beter te leren kennen, al focus je je heel hard op terraformen, en veel minder op het halen van punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Twixie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:32:
[...]

Thanks. Ondertussen heb ik al een bestelling geplaatst. Naast die ETB+, heb ik ook een Battle Set gekocht, die vergelijkbaar is met 2 MTG Theme Decks (zelf een eeuwigheid geleden nog MTG gespeeld - heb zelfs nog sealed boosters op zolder liggen :o ), zodat we toch ook al direct eens tegen elkaar kunnen spelen om het spel te leren kennen.
De hoeveelheid sealed boosters op zolder begint bij mij aardig te groeien. Ik speel zelf nog steeds regelmatig en dan vooral booster drafts. Ik heb nu genoeg voor drafts in War of the Spark, Kaldheim, Adventures in the Forgotten Realms en Innistrad Minight Hunt, en dan ben ik er nog steeds niet doorheen :p

Het is wel jammer dat boosters van oude sets vaak duur en slecht te verkrijgen zijn. Ik heb vroeger enorm veel plezier beleefd aan drafts in de originele Innistrad, maar nu kost een Engelstalige booster al gauw 20 euro per stuk... Misschien dat ik toch eens een Cube moet gaan maken...

offtopic:
Mocht je nog van je Magic af willen dan heb ik wellicht interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

HellPunk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:01:
[...]

Dat doen wij wel, als we co-op doen is winnen het enige dat telt >:)
Coop is ook de enige vorm waar "we" wel heel makkelijk de regeltjes buigen in ons voordeel en dat zelden iemand zich beklaagt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:08:
[...]
Wij zijn hier laatst begonnen met Terraforming Mars cooperatief te spelen. Dat is eigenlijk het solospel, maar dan met meerdere corporations, en maar de helft van de beurten (dus 6 ipv 12) en om het spannend te houden zonder World Government regel.
We spelen 6 generaties voor goud, 7 voor zilver en 8 is brons. Zilver is goed te halen, goud moet te doen zijn denk ik, maar is nog niet gelukt.
Over Terraforming Mars twijfel ik al heel lang, maar ik merk dat de spellen met iets langere duur de tafel niet halen, ook solo niet. Ik ben dit jaar bijvoorbeeld nog niet toegekomen aan Orleans of Odin, gewoon omdat ik die eigenlijk op voorhand moet opzetten om het dan later op de week 'ns te spelen. Als ik er dan uiteindelijk toch niet aan toe kom ligt je tafel vol en heb je weer een half uur opruimwerk voor niets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
ErikT738 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:08:
[...]
Het is wel jammer dat boosters van oude sets vaak duur en slecht te verkrijgen zijn. Ik heb vroeger enorm veel plezier beleefd aan drafts in de originele Innistrad, maar nu kost een Engelstalige booster al gauw 20 euro per stuk... Misschien dat ik toch eens een Cube moet gaan maken...
Zal dan toch eens moeten kijken, want ik ben afgehaakt bij Kamigawa, en de boosters die ik nog liggen heb zijn van Mirrodin, als ik me goed herinner. Maar ik herinner me ook dat het een serie was die nooit echt waardevol was (zowel in terms of deck useability als in geldwaarde).
EDIT: effen op eBay gekeken en die gaan blijkbaar toch 25 a 30 euro per pack :P. Heb overigens ook 100+ theme decks van Tempest tot Kamigawa. Ik heb al spijt dat ik daar ook effectief mee gespeeld heb, mijn eerste search op eBay: The Slivers, gaat 450 euro sealed 8)7 .

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 16-11-2021 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Leestip voor mensen met toegang tot het FD, een lang interview met de oprichter van 999 Games: https://fd.nl/samenleving...gemakzuchtig-qpk1caeEBimM

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Twixie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:11:
[...]

Zal dan toch eens moeten kijken, want ik ben afgehaakt bij Kamigawa, en de boosters die ik nog liggen heb zijn van Mirrodin, als ik me goed herinner. Maar ik herinner me ook dat het een serie was die nooit echt waardevol was (zowel in terms of deck useability als in geldwaarde).
EDIT: effen op eBay gekeken en die gaan blijkbaar toch 25 a 30 euro per pack :P. Heb overigens ook 100+ theme decks van Tempest tot Kamigawa. Ik heb al spijt dat ik daar ook effectief mee gespeeld heb, mij eerste search op eBay: The Slivers, gaat 450 euro sealed 8)7 .
Welkom in de wereld van oude Magic kaarten :p

Kijk vooral eens op Cardmarket naar de duurste kaarten per serie. Zo zitten er in Mirrodin al genoeg kaarten waar je zo een paar tientjes voor kunt krijgen, zeker als ze in goede staat en Engels zijn. Kamigawa is over het algemeen iets goedkoper, maar daar zit dan weer een uncommon in van meer dan tien euro.

Check ook al je foils, vooral foils in het oude frame kunnen echt bizar veel geld opleveren als ze toevallig in een Legacy deck of Commander worden gespeeld. Niet alleen de rares maar ook de commons. Verder moet je ook zeker een blik werpen op de Reserved List, aangezien een aantal kaarten die daar op staan ook voor idiote bedragen worden verkocht.

Edit - Overigens wordt de eerstvolgende nieuwe set een terugkeer naar Kamigawa, maar dan 1000 jaar later. Misschien een leuk startpunt voor als je ooit weer Magic wilt spelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door ErikT738 op 16-11-2021 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend 7 Wonders opgehaald samen met Leaders en Cities (tweedehands), blijkt gisteren dat de inhoud van de dozen helemaal door mekaar lag (kaarten van Cities bij Leaders, kaarten uit het basisspel bij Cities, enz., ). Dat werd dus een avondje sorteren (nou, een dik uurtje) , gelukkig heb je dan wat gekken die op BGG kaartenlijsten publiceren :Y .

Dit weekend had ik het Wonders Pack nog gevonden bij een webshop, die was gisteren ook aangekomen. Dit weekend maar eens het basisspel proberen, daarna denk ik dat we Leaders wel kunnen toevoegen. Ik weet niet of we Cities ooit gaan gebruiken, die zwarte kaarten lijken me nogal take-that te zijn en daar houden we niet zo van :)
loonatick78 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:04:
Vorige week met de kinderen eindelijk Ticket to Ride eens gespeeld, lag al bijna een jaar in de kast.
En moet zeggen dat het me positief verrast heeft, zeker met wat jongere kinderen 10- is het een erg leuk spel wat niet te lang duurt.

Een korte opsomming:
- Azië
- Zwitserland / India
- Afrika
- Nederland
- UK / Pennsylvania
- France / Old West
- Japan / Italië

En tenslotte heb je ook nog Polen, maar die is niet algemeen verkrijgbaar - je kan 'm wel makkelijk en goedkoop in Poolse webshops vinden (gandalf.com.pl is een goede).

De eerste twee uitbreidingen en ook Polen blijven dicht bij het basisspel. De andere hebben allemaal een extra feature die het spel iets gecompliceerder maken, al kun je de meeste maps ook prima zonder die feature spelen. Als ik er echt eentje zou moeten uitpikken zou het Japan / Italië zijn

Je zou ook kunnen kijken naar Rails & Sails, dat is een volledig nieuw spel waarin je naast treinen ook bootroutes hebt. Dat maakt het plannen wel een stuk gecompliceerder, die maps hebben dan ook een fors langere speelduur.

On that note: ik hoop nog steeds op uitbreidingsborden voor Rails & Sails, maar na vier jaar wordt die hoop steeds kleiner :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

loonatick78 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:04:
Even mezelf quoten hierover:
ElkeBxl schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Zelf hebben we India & Zwitserland en Japan & Italie. Dat is dan een nieuw speelbord (elke kant een land) met dan andere regels, andere bestemmingskaarten en eventueel extra speelstukken. Je gebruikt alles van een basisspel (treintjes, treinkaarten). Zo heeft Japan dan het concept van de bullet train waar je samen aan kan bouwen (speciale treintjes in de doos) en iedereen kan van die routes gebruik maken voor hun connecties te maken. Wie bouwt aan de bullet train kan bonuspunten verdienen, maar dan help je medespelers mogelijk hun connecties te maken. Italie heeft dan paar ferryroutes en probeer je vooral regios met mekaar te verbinden om bonuspunten te scoren. India geeft bonuspunten als je cirkelroutes kan maken. Zwitserland zit je met de moeilijkheden van tunnels en kan je bestemmingskaarten hebben om 2 landen met mekaar te verbinden. Maar ik zie dat Zwitserland niet voor 4 is eigenlijk :s

Sowieso vind ik van die 2 uitbreidingen Japan & Italie de beste. De bullettrain is echt leuk, zeker als je ervoor kan zorgen dat die in 2 stukken is (er zijn minder bullettrain stukjes dan dat er vakjes zijn) om andere spelers te hinderen. :*)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:18
Naast COOP spellen met mijn vrouw (en onze buren) speel ik ook graag en vaak met mijn zoontje en vrienden wel spellen tegen elkaar.
Naast alles van Valeria (vind ik gewoon gaaf vormgegeven en zit meestal best goed in elkaar), Dominion en Everdell, heb ik mijzelf vorige maand eens getrakteerd op de "Dicethrone Season One Rerolled Battle Chest".

Ik was geïnspireerd door de Marvel variant die nu op KS staat, maar die wachttijd had ik nu geen zin in.

Beetje dure uitgave om uit de VS te laten komen, maar heb een nieuwe baan aangenomen per 1 januari, dus ik mocht mijzelf wel eens trakteren.

Voor degenen die het niet kennen. Dicethrone is een soort uitgebreide Yahtzee waarbij je de uitkomst gebruikt om elkaar pijn te doen. Je kan ook nog kaarten uit je hand gebruiken om dobbelsteenresultaten (van jezelf en van anderen) te manipuleren. (met name dat laatste kan soms een nare verrassing zijn)
In 1 box zitten 8 speelfiguren, met eigen krachten, deck, moeilijkheidsgraad en specials.
Tot nog toe hebben we 10 potjes gedaan en het bevalt supergoed. Het leert snel en speelt snel weg. Ook de setup is welgeteld 1 minuut denk ik.
Karakters en sfeer zitten er goed in, zeker voor iets wat in de basis dus gewoon grotendeels een dobbelspel is. Verder gaat het 8 van de 10 potjes behoorlijk gelijk op en is het spannend tot het laatste moment. We hebben tot nog toe gespeeld met 2 en 3 personen en beiden kennen weinig downtime.
Al met al zeker een aanrader, alleen even goed kijken of er wellicht ergens een aanbieding te vinden is, want er is in NL moeilijk aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

DaWayne schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:14:
Naast COOP spellen met mijn vrouw (en onze buren) speel ik ook graag en vaak met mijn zoontje en vrienden wel spellen tegen elkaar.
Naast alles van Valeria (vind ik gewoon gaaf vormgegeven en zit meestal best goed in elkaar), Dominion en Everdell, heb ik mijzelf vorige maand eens getrakteerd op de "Dicethrone Season One Rerolled Battle Chest".

Ik was geïnspireerd door de Marvel variant die nu op KS staat, maar die wachttijd had ik nu geen zin in.

Beetje dure uitgave om uit de VS te laten komen, maar heb een nieuwe baan aangenomen per 1 januari, dus ik mocht mijzelf wel eens trakteren.

Voor degenen die het niet kennen. Dicethrone is een soort uitgebreide Yahtzee waarbij je de uitkomst gebruikt om elkaar pijn te doen. Je kan ook nog kaarten uit je hand gebruiken om dobbelsteenresultaten (van jezelf en van anderen) te manipuleren. (met name dat laatste kan soms een nare verrassing zijn)
In 1 box zitten 8 speelfiguren, met eigen krachten, deck, moeilijkheidsgraad en specials.
Tot nog toe hebben we 10 potjes gedaan en het bevalt supergoed. Het leert snel en speelt snel weg. Ook de setup is welgeteld 1 minuut denk ik.
Karakters en sfeer zitten er goed in, zeker voor iets wat in de basis dus gewoon grotendeels een dobbelspel is. Verder gaat het 8 van de 10 potjes behoorlijk gelijk op en is het spannend tot het laatste moment. We hebben tot nog toe gespeeld met 2 en 3 personen en beiden kennen weinig downtime.
Al met al zeker een aanrader, alleen even goed kijken of er wellicht ergens een aanbieding te vinden is, want er is in NL moeilijk aan te komen.
Leuk te lezen, ik heb wel mee gedaan aan de KS en ik zal nog even geduld moeten hebben.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
@HellPunk en @ElkeBxl bedankt voor de tips, zal eens kijken of we Japan voor Sinterklaas kunnen geven dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb de eighties versie van Hotel gescoord. Morgen komt die binnen. Kijk er enorm naar uit om een potje te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01
ToBe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:23:
Ik heb de eighties versie van Hotel gescoord. Morgen komt die binnen. Kijk er enorm naar uit om een potje te spelen.
ha ha nice! Met ons jaarlijkse Cabin in the Woods spellen weekend moet er ook altijd minstens een retro spel aanwezig: Levensweg, Hotel , Atmosfear enzo. Als tussendoortje is dat altijd wel grappig.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 13:40
Afgelopen weekend was ons jaarlijkse bordspellen weekend met een groep vrienden, 9 totaal. (En voor ik er vragen over krijg, dit was ver vooraf de huidige maatregelen gepland en zijn allemaal gevaccineerd en vooraf getest. ;))
Onze vaste stek was helaas bezet dus dit jaar bij ons thuis. Gelukkig genoeg ruimte voor 3 tafels om op te spelen.
Vrijdagochtend al begonnen met 2 anderen en tot zondagmiddag rond een uur of half vier doorgespeeld.
Kwam weer genoeg op tafel.

Bij mij: Castles of Burgundy, Aquatica met de nieuwe uitbreiding, Tinner's Trail, CuBirds, Beyond the Sun, Perudo, Gaia Project, Mission Red Planet, The Siege of Runadar, Tapestry, Crokinole, Tranquility, Millenium Blades, Viticulture, Bites, A War of Whispers, The Godfather, Wir Sind Das Volk!, Maracaibo en Super-Skill Pinball: 4-Cade.

Daarnaast nog een aantal andere spellen bij anderen, maar was weer een vol en lang weekend. Altijd leuk om zo weer wat nieuwe games maar ook wat oudere opnieuw op tafel te krijgen.
Vooral blij om Millenium Blades gespeeld te hebben. Kwam er wel achter dat de setup en teardown makkelijker moet, dat kost erg veel tijd. Ook leuk om na 4 jaar weer eens The Godfather te hebben gespeeld. Ik weet niet goed waarom deze niet vaker op tafel komt. Ik vind het thema leuk en het zit verder goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
@MADG0BLIN je zoekt toevallig niet nog meer vrienden? ;)
Zonder gekheid; mooie verzameling spellen om in een weekend te spelen.

Zodra ik weer wat meer vrije tijd om handen heb toch maar eens kijken welke bordspel groepen er bij mij in de omgeving zitten. Ik merk dat ik thuis vooral de simpele bordspellen speel vanwege de vrouw, maar dat ik zelf graag meer variatie wil en meer uitgebreide spellen.

• MADG0BLIN
m181087 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:13:
@MADG0BLIN je zoekt toevallig niet nog meer vrienden? ;)
Zonder gekheid; mooie verzameling spellen om in een weekend te spelen.

Zodra ik weer wat meer vrije tijd om handen heb toch maar eens kijken welke bordspel groepen er bij mij in de omgeving zitten. Ik merk dat ik thuis vooral de simpele bordspellen speel vanwege de vrouw, maar dat ik zelf graag meer variatie wil en meer uitgebreide spellen.
Haha. Zonder gekheid, als je in de buurt woont ben ik altijd in om iets te spelen.

In het verleden ook wel een aantal keren met tweakers afgesproken.

• m181087
MADG0BLIN schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:16:
[...]
Haha. Zonder gekheid, als je in de buurt woont ben ik altijd in om iets te spelen.

In het verleden ook wel een aantal keren met tweakers afgesproken.
Dank voor de uitnodiging, ik houd hem in het achterhoofd. :)
Ik woon in Assen, dan is Groningen denk ik de way to go. Daar zit een spellenwinkel, met volgens mij een spellenavond in de zoveel tijd. Volgens mij heb ik dat Vegeta eens horen zeggen in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door m181087 op 18-11-2021 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Eindelijk ook mijn top negen kunnen maken. Wel verrast dat Sagrada er niet in staat, die kwam op nr. 11 uit. Het zou gepaster zijn als die in de plaats van Maglev Metro kwam, maar ik denk dat ik na vergelijking 750 niet meer helemaal goed aan het opletten was >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTpj4yeDgUQMPGE4HKCgxm_afxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/imyhcIfHmHKw1XIy3wXJVYRh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Leuk dat Scoville bij jou zo hoog staat. Ik speel deze ook erg graag, maar komt helaas niet zo vaak op tafel. Super uniek thema dat goed is uitgewerkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:23:
Leuk dat Scoville bij jou zo hoog staat. Ik speel deze ook erg graag, maar komt helaas niet zo vaak op tafel. Super uniek thema dat goed is uitgewerkt!
Bij ons ook niet zoveel als we zouden willen, voornamelijk omdat het naar mijn mening stukken beter is met drie of vier spelers en een derde speler hebben we zelden. Met twee krijg je gewoon veel minder variatie op het plantbord, gelukkig lost de Labs-uitbreiding dat deels op.

Side note: Scoville is zo 'n spel dat ik heel graag speel, maar (naar mijn weten) nog nooit heb kunnen winnen :P . Om de een of andere reden krijg ik mijn planning nooit zo op orde dat ik aan een ghost pepper geraak en die heb je meestal nodig om de beste recepten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Een tijdje geleden heb ik het Koninkrijk Dominion aangeschaft om te kijken of het DeckBuilding / Dominion principe ons een beetje ligt.

Nu vinden we beide het Deck Building waal leuk. maar met name de vrouw des huizes wil graag een "bord" om op te spelen en niet zomaar kaartjes op tafel leggen.
Ik zou zeggen wat meer actie dus dan alleen kaarten spelen maar ook op een bord wat dingen doen.

Iemand tips over spellen die dan interessant kunnen zijn?
Ben zelf al bij Clank en Hogwarts Battle uitgekomen.

Moet overigens ook niet TE expertachtig zijn, en indien het in het NL is, zou het nog beter zijn maar is geen must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 14:50
Is de verdwenen ruïnes van Arnak dan iets? Is een combinatie van deckbuilding met worker placement? Of anders It's a wonderfull world, wat een deckdrafting game is met enguine building? Beide de laatste tijd veel gespeeld en zijn zeker aanraders (waarbij de tweede niet echt een bord heeft, dus de eerste zou ik aanraden als ze echt de kaarten wil gebruiken voor acties op een bord). Maar voor echte deckbuilding zou ik voor de eerste gaan. De voorbeelden die je noemt heb ik zelf niet gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Botticelli op 19-11-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Swaxie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:10:
Een tijdje geleden heb ik het Koninkrijk Dominion aangeschaft om te kijken of het DeckBuilding / Dominion principe ons een beetje ligt.

Nu vinden we beide het Deck Building waal leuk. maar met name de vrouw des huizes wil graag een "bord" om op te spelen en niet zomaar kaartjes op tafel leggen.
Ik zou zeggen wat meer actie dus dan alleen kaarten spelen maar ook op een bord wat dingen doen.
Dan is het misschien de moeite om te kijken naar El Dorado. Je hebt een deck kaarten dat je gebruikt om te bewegen over een kaart waarbij je schatten moet zoeken. Afhankelijk van het type terrein waar je overheen moet, moet je bepaalde kaarten spelen. De truuk is dus om een gevarieerd maar efficient deck te hebben zodat je je poppetjes zo snel mogelijk kan laten bewegen.

De copmlexiteit is niet heel hoog, maar ik vond hem zelf wel leuk, omdat je ook een bord hebt waar je wat op moet doen, in plaats van alleen maar kaartjes leggen. En de NL versie zie ik nu voor iets meer dan 24 euro bij Bol.com, ook geen wereldschokkende uitgave :) https://www.bol.com/nl/nl...hIXg.2_36.37.ProductTitle

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar bordspellen; De Makro heeft vanaf vrijdag weer 30% korting op speelgoed en (bord)spellen. De actie was vanmorgen per ongeluk al een paar uur actief maar is daarna snel weer verwijderd. Als het goed is vanaf vrijdag weer met korting.

Hieronder een voorbeeld van wat prijzen (inclusief BTW) zoals ze vanmorgen even waren:
  • Azul €21,33
  • Carcassonne 20 Jaar Jubileumeditie €21,16
  • Clever €7,87
  • De Taveernen van de Oude Stad €25,65
  • De Zoektocht naar El Dorado €16,93
  • Exploding kittens NL €10,49
  • Hasbro Twister 11,93
  • Juicy Fruit €18,62
  • Keer op Keer 2 Dobbelspel €7,67
  • Lamaland €18,62
  • Menara €26,33
  • My City €16,67
  • Qwirkle €18,37
  • Ticket to Ride Europe 15th Anniversary €50,81
  • Wingspan €25,40
Voor de aanschaf is een Makro-pas vereist. Dan hebben jullie een week de tijd om er, indien mogelijk, zelf één aan te vragen of iemand te zoeken met een Makro-pas.

Hopelijk wordt de voorraad nog een beetje aangevuld. Tijdens het foutje van vanmorgen zijn van de meeste hierboven genoemde spellen ongeveer de helft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:57
Ik hoop dat Terraforming Mars (de Engelse versie) en Prelude (ook Engels) deze dagen met korting ergens verschijnen.

Overigens kijk ik ook uit naar Floriferous. Een erg mooi kaartspel. Ik geloof dat deze pas ergens in januari deze kant op komt helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door Valderrama op 19-11-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Iemand tips over spellen die dan interessant kunnen zijn?
Ben zelf al bij Clank en Hogwarts Battle uitgekomen.

Moet overigens ook niet TE expertachtig zijn, en indien het in het NL is, zou het nog beter zijn maar is geen must.
Laat deckbuilding met een bord nu een van mijn favoriete genres zijn :P
Uit eigen collectie

Eldorado is een zeer leuke combi racegame-deckbuilding. voor mij net wat te licht, maar dat kan gezien jouw vraag perfect zijn. Lewis en Clark. is meer de zwaardere versie met meer nadruk op het bord en minder op deck building variant.

Verder nog trains, wat echt dominion met een bord is.
Clank, dungeon crawler met deck building elementen.

Daarnaast heb je ook nog " bag building" spellen , wat feitelijk deck building is zonder al het schudden. orleans en altiplano zijn daar goede voorbeelden van

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

heuveltje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 04:10:
Verder nog trains, wat echt dominion met een bord is.
Trains is ook een goede. Voelt inderdaad als Dominion, met een beetje Ticket to Ride erdoor gemixt. Al weer een tijd geleden dat ik die gespeeld heb, maar dat is wel een erg leuke inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valderrama
Over bag building gesproken. Hier is vandaag Kwakzalvers van Kakelenburg binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wellicht dat ik hier een beetje verkeerd zit maar ik dacht het is het proberen waard.

Als cadeau zou ik graag een handgemaakt en gepersonaliseerd Rummikub willen geven. De namen van de desbetreffende personen op de borden en de initialen op de stenen. De borden moeten dan van een mooie houtsoort zijn. Een cadeau om een leven lang mee te gaan zeg maar.

Had al wat gegoogled maar echt ver kwam ik niet. Iemand toevallig een idee of zoiets mogelijk zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Deruxian schreef op zondag 21 november 2021 @ 13:12:
Wellicht dat ik hier een beetje verkeerd zit maar ik dacht het is het proberen waard.

Als cadeau zou ik graag een handgemaakt en gepersonaliseerd Rummikub willen geven. De namen van de desbetreffende personen op de borden en de initialen op de stenen. De borden moeten dan van een mooie houtsoort zijn. Een cadeau om een leven lang mee te gaan zeg maar.

Had al wat gegoogled maar echt ver kwam ik niet. Iemand toevallig een idee of zoiets mogelijk zou zijn?
probeer Etsy eens. Moet je nog steeds zoeken, maar kans is groot dat als iemand het maakt, je het daar kan vinden.

*edit*

hier alvast wat voorwerk:

https://www.etsy.com/nl/market/rummikub

ach als we dan toch bezig zijn:

https://www.etsy.com/nl/l...&ref=sr_gallery-1-3&pro=1

zullen er vast meer zijn, misschien niet helemaal wat je zoek maar het is een begin

[ Voor 21% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-11-2021 14:33 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk

Orléans is dan idd een goeie, is ook gemakkelijk 'on the go' te leren als één iemand de spelregels kent. Iedereen begint met dezelfde bag en de mogelijkheden zijn beperkt, dus je kan prima de eerste twee, drie rondes stap voor stap doorlopen.

Wij hebben ook al enkele keren met plezier Vikings Gone Wild gespeeld, ik vind het spijtig dat hij nu stof staat te happen wegens te weinig tijd voor langere spellen - in die mate dat ik nu overweeg om alles maar in de verkoop te doen... In dit spel heb je naast deck building ook wat resource management en verschillende manieren om punten te scoren, waarvan tegenstanders aanvallen wel de belangrijkste is. Daar moet je dus wel tegen kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 21:03
Deckbuilding gaat hier ook altijd erg goed zolang het maar tijdens het spelen gebeurd. Vooraf een deck bouwen krijg ik (als oud magic speler) geen medespelers voor helaas.
Dominion en spellbound doen het gelukkig altijd goed.

@HellPunk mocht je hem echt weg willen doen, stuur me dan maar een DM. Ben wel geïnteresseerd.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Mooie aanbiedingen vandaag op Bol.com

Arnak is een absolute aanrader. Zelf Everdell gescoord 😊

https://www.budgetspelen....ting-op-bordspellen!.html

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 22:09
Verdriet, net afgelopen zaterdag aantal spullen (Codenames Duet en Paleo) besteld, had nog even met ze gebeld om te kijken of die 10 euro bespaart konden worden. Maar helaas geen terugstorting mogelijk.

Wie het kleine niet eert... ach ja. :+

Maar om nou voor tien euro de boel weer terug te sturen, etc. etc. gaat me ook weer te ver. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door CombatHermit op 23-11-2021 17:43 ]

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Deze week de investigator en campaign boxes toegekregen van Edge of the Earth (Arkham Horror LCG).
Leuk, zo een volledige cycle in één keer :)
De campaign box is trouwens gróót!

Dit weekend eens aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Onlangs Pandemic Rapid Response gekocht. We vonden Pandemic (10 year anniversary edition) zo leuk dat we dachten dat dit ook erg gaaf zou moeten zijn.

Doos open, meteen de kaarten gesleeved, spel opgezet en gaan spelen. Nou... niet onze cup of tea helaas. Deze gaan we verkopen in nieuwstaat. Als iemand interesse heeft voor 2 tientjes dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealbe
  • Laatst online: 15-09 12:47
Met black friday hoop ik nog iets leuks te kunnen scoren. Iemand aanraders over een spel dat al kan werken met men dochtertje van 5? Niet te complex maar nog leuk voor de ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Carcassonne junior?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
Valderrama schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:30:
Onlangs Pandemic Rapid Response gekocht. We vonden Pandemic (10 year anniversary edition) zo leuk dat we dachten dat dit ook erg gaaf zou moeten zijn.

Doos open, meteen de kaarten gesleeved, spel opgezet en gaan spelen. Nou... niet onze cup of tea helaas. Deze gaan we verkopen in nieuwstaat. Als iemand interesse heeft voor 2 tientjes dan hoor ik het graag.
Deze heb ik gedemo'ed op een spelbeurs. Hoewel ik van Pandemic hou, vond ik deze ook niks voor mij. Leuk als je chaos wilt en tijdsdruk,, maar voor beide gevallen speel ik dan wel king of tokyo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:15
Zojuist na lang zoeken android gevonden.

Kan niet wachten tot hij binnenkomt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLr0KH8BKCcbAPkUVLp68iGPt88=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7Pusdls4ldhBtn9bNi9Sv7A5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
unrealbe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:06:
Met black friday hoop ik nog iets leuks te kunnen scoren. Iemand aanraders over een spel dat al kan werken met men dochtertje van 5? Niet te complex maar nog leuk voor de ouders?
Wat laat, maar Bloqs vond mijn dochter op die leeftijd wel leuk (en nu nog steeds) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

unrealbe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:06:
Iets zoals Qwirkle? Spelen wij hier (beiden 31 jaar oud nu) zelf ook nog graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hopjesvla79 schreef op zondag 21 november 2021 @ 14:31:
[...]

probeer Etsy eens. Moet je nog steeds zoeken, maar kans is groot dat als iemand het maakt, je het daar kan vinden.

*edit*

hier alvast wat voorwerk:

https://www.etsy.com/nl/market/rummikub

ach als we dan toch bezig zijn:

https://www.etsy.com/nl/l...&ref=sr_gallery-1-3&pro=1

zullen er vast meer zijn, misschien niet helemaal wat je zoek maar het is een begin
Bedankt! Via Etsy was gevonden. Rummikub met namen op de borden van mooi hout. En stenen met een persoonlijk logo. Ben benieuwd wat het wordt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb nu al een aantal sessies Gloomhaven achter de rug, maar wat een geniaal spel is dat zeg _O_
Best prijzig, maar je kunt er honderden uren in stoppen met je speelgroep.

Het levellen gaat dan wel weer langzaam. Na 3 sessies met dit karakter nog steeds level 1 (de laatste haalden we niet).

[ Voor 26% gewijzigd door FunkyTrip op 29-11-2021 15:08 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Laatst online: 11-09 21:10
FunkyTrip schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:04:
Ik heb nu al een aantal sessies Gloomhaven achter de rug, maar wat een geniaal spel is dat zeg _O_

Het levellen gaat dan wel weer langzaam. Na 3 sessies met dit karakter nog steeds level 1 (de laatste haalden we niet).
Gezien die laatste 5 woorden toch even de opmerking dat je de xp die je behaalt in het scenario (door abilities en zo) wel gewoon houdt, ook al haal je het scenario niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dementii schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:11:
[...]

Gezien die laatste 5 woorden toch even de opmerking dat je de xp die je behaalt in het scenario (door abilities en zo) wel gewoon houdt, ook al haal je het scenario niet.
Ja, maar pas bij het 3e scenario ging ik daar echt op spelen door vooral die xp-acties te hergebruiken. 13xp behaald die sessie (2 tekort voor lvl 2). Je krijgt na een behaald scenario maar een xp of 6 kwamen we achter. Daarmee had ik het wel gered.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
FunkyTrip schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:29:
[...]

Ja, maar pas bij het 3e scenario ging ik daar echt op spelen door vooral die xp-acties te hergebruiken. 13xp behaald die sessie (2 tekort voor lvl 2). Je krijgt na een behaald scenario maar een xp of 6 kwamen we achter. Daarmee had ik het wel gered.
Dat klopt, maar het is ook niet nodig elk scenario of elke 2 een level omhoog te gaan. Bedenk ook dat als je levelt, uiteindelijk het scenario level ook omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:23
FunkyTrip schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:04:

Ik ben heel erg aan het twijfelen om deze game aan te schaffen. Zeker ook omdat ik in mijn omgeving helaas niet veel mensen heb die dit echt leuk vinden.

Heb je toevallig ook wat ervaring met solo gameplay? Of misschien iemand anders hier? :+

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:10
Br3wmaster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:47:
[...]

Ik ben heel erg aan het twijfelen om deze game aan te schaffen. Zeker ook omdat ik in mijn omgeving helaas niet veel mensen heb die dit echt leuk vinden.

Heb je toevallig ook wat ervaring met solo gameplay? Of misschien iemand anders hier? :+
Single player wordt het geheel een stuk makkelijker / voorspelbaarder, lijkt mij niet ideaal. Juist het co-op gedeelte werkt ijzersterk, het kaartsysteem voorkomt immers " alpha gaming" (iedereen kiest zijn eigen acties). Daarnaast zorgen de battle goals (scenario specifiek) en personal quests (class specifiek) soms voor spanning binnen de party en scenario's...

Zou dus wellicht nog eerder kijken naar de Digitale versie, onlangs is deze uit BETA gekomen en is de volledige campaign speelbaar, en of je via Discord misschien een party kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Br3wmaster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:47:
[...]

Ik vind hem leuker met vrienden, maar ik heb zeker een pot of 30 solo gespeeld. Ik speel altijd met 2 characters, dat gaat prima en heb er veel lol in.
Maar solo is digitaal inderdaad ook net uitgekomen met alles wat in het spel zit, dat is misschien een andere goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15:19

dragonhaertt

@_'.'

Solo is mogelijk, maar maakt de totale beleving denk ik wel een stuk minder leuk.
Een groot deel van de beleving zit in de verhalen, keuzes die je maakt en de discussie daaromheen. Nadeel is wel dat het een groep vereist die enigszins regelmatig wil spelen. (wij spelen ongeveer 2x per maand).
Dan nog ben je er een jaar of twee mee bezig.

Als je het wil 'uitproberen' kan je ook Gloomhaven Jaws Of The Lion (JOTL) kopen. Dit is een soort mini gloomhaven met goede tutorial, en een stuk goedkoper.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br3wmaster
Thanks voor jullie reacties!. Ik zal is kijken naar de digital version. Had even gemist dat deze ook bestond haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

1+ trouwens voor Jaws of the Lion, helft van het geld en bied overigens ook als een goeie tutorial, als na JotL het allemaal naar meer smaakt koop je gewoon Gloomhaven en dan kan je JotL ook als uitbreiding gebruiken op Gloomhaven zelf (de classes, items etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
denyos schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:32:
Deckbuilding gaat hier ook altijd erg goed zolang het maar tijdens het spelen gebeurd. Vooraf een deck bouwen krijg ik (als oud magic speler) geen medespelers voor helaas.
Dominion en spellbound doen het gelukkig altijd goed.

@HellPunk mocht je hem echt weg willen doen, stuur me dan maar een DM. Ben wel geïnteresseerd.
Nog honorable mentions voor bag/deckbuilding/drafting
Automobiles (https://boardgamegeek.com/boardgame/180680/automobiles)
Notre Dame (https://boardgamegeek.com/boardgame/25554/notre-dame)

Wat wij zo leuk vinden aan Notre Dame is wanneer je kaarten doorgeeft, er altijd gegniffeld en gevloekt wordt.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

Thompson

Beeromaniac

Afgelopen weekend er eindelijk eens aan toegekomen om een nieuw spel op tafel te leggen; Alhambra Big Box - Second Edition

Nu alleen nog de basis versie gespeeld maar wat een leuk spel! In essentie heel simpel maar het heeft stiekem best wat diepgang qua puzzelen / tactische keuzes. En het principe van de big box is voor zover ik het tot nu toe heb gezien een beetje hetzelfde als bij carcassonne; heel veel kleine uitbreidingen (ze hebben per stuk ongeveer 1 A4 aan uitleg) waarvan je er meerdere naar gelang smaak kunt toevoegen.

Deze gaat komende tijd zeker nog vaker op tafel komen.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Thompson schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:38:
Afgelopen weekend er eindelijk eens aan toegekomen om een nieuw spel op tafel te leggen; Alhambra Big Box - Second Edition

Nu alleen nog de basis versie gespeeld maar wat een leuk spel! In essentie heel simpel maar het heeft stiekem best wat diepgang qua puzzelen / tactische keuzes. En het principe van de big box is voor zover ik het tot nu toe heb gezien een beetje hetzelfde als bij carcassonne; heel veel kleine uitbreidingen (ze hebben per stuk ongeveer 1 A4 aan uitleg) waarvan je er meerdere naar gelang smaak kunt toevoegen.

Deze gaat komende tijd zeker nog vaker op tafel komen.
Alhambra is leuk. Ik heb nog steeds niet met alle uitbreidingen uit de Big Box gespeeld, maar er zitten echt hele leuke bij.
Ik vind Alhambra het basisspel al gewoon heel erg leuk, de Big Box maakt het nog een stuk beter. En sommige uitbreidingen kunnen er wat mij betreft gewoon altijd bijzitten (bijv het wisselgeld, wisselkantoor e.d.). Die regels zijn zo simpel uit te leggen, dat me dat minder moeite kost dan de kaarten weer uit de stapel te halen, als er iemand meespeelt die het nog niet eerder gespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:10

Thompson

Beeromaniac

TERW_DAN schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:05:
[...]

Alhambra is leuk. Ik heb nog steeds niet met alle uitbreidingen uit de Big Box gespeeld, maar er zitten echt hele leuke bij.
Ik vind Alhambra het basisspel al gewoon heel erg leuk, de Big Box maakt het nog een stuk beter. En sommige uitbreidingen kunnen er wat mij betreft gewoon altijd bijzitten (bijv het wisselgeld, wisselkantoor e.d.). Die regels zijn zo simpel uit te leggen, dat me dat minder moeite kost dan de kaarten weer uit de stapel te halen, als er iemand meespeelt die het nog niet eerder gespeeld heeft.
Ah goed om te horen dan gaan dat denk ik ook de eerste uitbreidingen zijn die ik ga toevoegen.
Vanavond kan ik nog even "solo gamen" met de big box want ik moet alles nog in de juiste trays doen. Met 5 man alles uitdrukken/uitpakken werd nogal een bende dus toen snel de componenten van het basisspel bij elkaar gezocht en de rest aan de kant gelegd :X

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Altijd leuk, dat je een shipping confirmation krijgt en je hebt niet meteen een idee wat het zou kunnen zijn. Het enige dat op schema zit voor levering begin december is Faux Diamonds, maar ik zie in de comments daar geen posts die erop duiden dat de shipping ook echt gestart is. Spannend :P .
Thompson schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:38:
Alhambra is thuis een klassieker die ik al van in de begindagen heb, ik denk dat we 'm elk jaar wel een keer of vier spelen en iedereen is altijd happy als hij op tafel komt :).

Wij spelen altijd met de diamantkaarten, de andere modules in die doos hebben we zelfs nog niet aangeraakt. Via spielmaterial.de heb ik wel ooit muntjes gevonden die perfect kunnen dienen als wisselgeld, daar spelen we ook altijd mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik heb overigens een week geleden Dungeons and Dragons Starter Set gekocht en aantal dagen er na de Dungeons and Dragons Essentials Kit voor totaal 35 euro.

De Starter Set heeft de Lost Mines of Phandelver wat een perfecte intro DnD campagne is en DnD Essentials heeft weer extra dobbelstenen, een DM scherm, kaarten die je kunnen helpen om overzicht te krijgen en het geeft je een tweede rules book, handig om er een voor jezelf te hebben en 1 voor je spelers.

Ik moet mijn eerste sessie nog beginnen, de Essentials Kit heeft wel een aantal aanpassingen in de campagne die je er bij krijgt zodat je 1 op 1 kan spelen en dit heb ik gedaan met mijn vriendin, het was erg inkomen maar uiteindelijk allebij zeer veel lol gehad in die twee uurtjes.

Smaakt naar meer!

Ik weet overigens van het DnD draad, dacht ik deel het eventjes hier aangezien ik nieuw ben met DnD

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 30-11-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tterlouw
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-05-2024
Volgens mij zijn er hier ook een aantal pathfinder fans. Ik doe mee met de pathfinder Arena kickstarter nadat ik hem gespeeld heb ik Essen. Super leuk spel.
Het is een soort competitive dungeon crawler waarbij je monsters moet verslaan door een karakter op de bouwen. De ondergrond kan verschoven worden waardoor je tegenstanders hun bewegingen kunt beinvloeden.

Kickstarter: https://www.kickstarter.c...chiuniti/pathfinder-arena

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Br3wmaster
Vagax schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:24:
Ik heb overigens een week geleden Dungeons and Dragons Starter Set gekocht en aantal dagen er na de Dungeons and Dragons Essentials Kit voor totaal 35 euro.

De Starter Set heeft de Lost Mines of Phandelver wat een perfecte intro DnD campagne is en DnD Essentials heeft weer extra dobbelstenen, een DM scherm, kaarten die je kunnen helpen om overzicht te krijgen en het geeft je een tweede rules book, handig om er een voor jezelf te hebben en 1 voor je spelers.

Ik moet mijn eerste sessie nog beginnen, de Essentials Kit heeft wel een aantal aanpassingen in de campagne die je er bij krijgt zodat je 1 op 1 kan spelen en dit heb ik gedaan met mijn vriendin, het was erg inkomen maar uiteindelijk allebij zeer veel lol gehad in die twee uurtjes.

Smaakt naar meer!

Ik weet overigens van het DnD draad, dacht ik deel het eventjes hier aangezien ik nieuw ben met DnD
Heel toevallig van het weekend tijdens het famillie weekend het 1e stuk van de Lost Mines of Phandelver gespeeld. Ik had helemaal geen ervaring met D&D maar man wat hebben wij ons vermaakt. Hoe langer we speelde hoe meer we in de rol kwamen en hoe leuker het werd. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 21:03
Leuk om al die enthousiaste reacties over Alhambra te zien. Hier ook een classic die het altijd goed doet. Vrijdag komen eindelijk de meubels weer terug (ben flink aan het verbouwen in huis) dus zaterdag hopelijk weer eens tijd voor een iets groter spelletje. En dat zou door al die reacties zo maar eens Alhambra kunnen worden.

Voor wat betreft de discussie rondom de digitale editie van gloomhaven: die speel ik nu al een aantal vrijdag avonden met twee vrienden samen en het werkt echt verrassend goed. Mooie vertaling van bordspel naar de pc en het scheelt hoop tijd met opzoeken en opruimen 😊

[ Voor 29% gewijzigd door denyos op 01-12-2021 09:13 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren hebben we voor 't eerst Villagers gespeeld. De Kickstarter voor deze en voor de uitbreiding had ik overgeslagen, maar bij nader inzien leek het me toch een interessant spel te zijn. Toen ik onlangs de KS-editie voor een habbekrats kon overnemen twijfelde ik dan ook niet :).

In Villagers probeer je allerlei ambachtslui naar je dorpje te lokken met als doel zoveel mogelijk geld te verdienen. Om beurten kiezen de spelers kaarten uit een selectie van zes open en zes gesloten kaarten. Van de gesloten kaarten weet je dus nooit precies welke ambachtsman/vrouw je krijgt, alleen het type, maar soms moet je gokken omdat er in de open kaarten niets nuttigs ligt.

Daarna speel je een aantal kaarten in je display. Sommige kaarten hebben geen voorwaardes, andere kaarten kan je alleen spelen op andere kaarten of als een bepaalde kaart al bij jou of een tegenstander ligt. Ligt bij bij een tegenstander, dan krijgt hij daar geld voor. Ligt de kaart nog niet op tafel, dan betaal je aan de bank. Sommige kaarten hebben ook een basiskaart nodig, deze kan je kopen door een kaart uit je hand terug op de gedekte trekstapels te leggen.

Omdat je meestal meer kaarten krijgt dan je kan bouwen ben je constant aan het inschatten aan welke ketens je best kan werken op basis van hetgeen je elke beurt op handen krijgt. Bovendien weet je nooit zeker wanneer de scoreronde triggert. Dat gebeurt namelijk als bepaalde gedekte trekstapels op zijn en aangezien die soms aangevuld worden als iemand een basiskaart koopt kan het zijn dat je een extra beurt hebt om je plan uit te voeren.

Er zit dus wel wat 'push & pull' in dit spel. Het was soms wel wat lastig om het effect van elke kaart in te schatten, want er zijn er heel wat verschillende, maar voor een eerste keer spelen ging het toch vlotjes. Alleen waren we in het begin vergeten dat elke speler om beurten een kaart neemt (en niet alles achter mekaar), toen we dat eenmaal goed deden werd het er nog interessanter op :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Leuk voor de feestdagen

Bol.com Stapelkorting op bordspellen

Totaal aantal bordspellen in je mandje vanaf 50,- krijgen 15% korting en bordspellen vanaf 150,- krijgen 20% korting.

Gloomhaven JotL gelijk maar op de kop getikt

[ Voor 6% gewijzigd door Vagax op 02-12-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

En nog even verder

Game Mania heeft nu ook kortingen, minimaal 10%

999games Adventkalender, nu is er 50% korting of The Kings Dilemma!

WhiteGoblin heeft ook een adventkalender, bij TinyTowns krijg je 50% korting op een uitbreidingsset

[ Voor 24% gewijzigd door Vagax op 02-12-2021 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcheese
Vandaag begonnen aan een eerste poging van "Android" het bordspel. Gister ruim 2 uur bezig geweest met het bekijken, uitpakken en lezen van alles wat er bij zat en het klaarzetten voor een eerste sessie.

Wat een mooie game zeg <3.
Op de achtergrond sci-fi/cyberpunk audio aangezet van tabletopaudio voor de sfeer en dan helemaal op gaan in je cyberpunk achtige wereld. Daar ga ik komend weekend meer van spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
Vagax schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:19:
En nog even verder

Game Mania heeft nu ook kortingen, minimaal 10%

999games Adventkalender, nu is er 50% korting of The Kings Dilemma!

WhiteGoblin heeft ook een adventkalender, bij TinyTowns krijg je 50% korting op een uitbreidingsset
Met nog 14 minuten op de klok toch maar King’s Dilemma bestelt.. al vaker naar gekeken en dit zorgde voor een mooie mentale zet richting de bestelknop. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:32
Vrijdag ons eerste potje Gloomhaven gespeeld.

Ging op zich prima, ondanks de paar fouten die we maakten.
Tijdens het spelen vaak de regels er op na slaan, en dan kom je er toch achter dat je het verkeerd begreep:
  • Negatieve conditions (disarm, stun, muddle) verwijder je aan het eind van dat karakter zijn eerstvolgende beurt, niet op het eind van de eerstvolgende ronde..
  • Gold tokens (op de vloer enzo) zijn niet slechts 1 gold waard
Heeft iemand anders nog tips voor beginners?

Edit:
Oh, en nog een belangrijke:
  • Je persoonlijke attack modifier deck is niet dat deck wat in je karakter doos zit.

[ Voor 13% gewijzigd door erazer33 op 06-12-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik ben dus dit weekend begonnen met Gloomhaven JotL, eerste 3 scenario's gespeeld en het was heel leuk, de tutorial scenarios spelen erg goed en het maakt het leuk want elke scenario laat weer wat nieuwe gameplay elementen toe.

Is er overigens een digitale tracker app voor JotL? Ik ben zelf maar begonnen met programmeren om er een te maken want ik kon zo 1 2 3 niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
Vagax schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:06:
Ik ben dus dit weekend begonnen met Gloomhaven JotL, eerste 3 scenario's gespeeld en het was heel leuk, de tutorial scenarios spelen erg goed en het maakt het leuk want elke scenario laat weer wat nieuwe gameplay elementen toe.

Is er overigens een digitale tracker app voor JotL? Ik ben zelf maar begonnen met programmeren om er een te maken want ik kon zo 1 2 3 niets vinden
Even uit mijn hoofd, maar Gloomhaven Helper volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dementii
erazer33 schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:35:
Vrijdag ons eerste potje Gloomhaven gespeeld.

Ging op zich prima, ondanks de paar fouten die we maakten.
Tijdens het spelen vaak de regels er op na slaan, en dan kom je er toch achter dat je het verkeerd begreep:
  • Negatieve conditions (disarm, stun, muddle) verwijder je aan het eind van dat karakter zijn eerstvolgende beurt, niet op het eind van de eerstvolgende ronde..
  • Gold tokens (op de vloer enzo) zijn niet slechts 1 gold waard
Heeft iemand anders nog tips voor beginners?

Edit:
Oh, en nog een belangrijke:
  • Je persoonlijke attack modifier deck is niet dat deck wat in je karakter doos zit.
- gebruik weggooi kaarten (met de rode x rechts onderin de helft waar die op staat) niet te snel, dat kan veel beurten schelen aan het einde.
- Je kunt altijd de normale aanval van 2 of normale loopactie van 2 gebruiken in plaats van de actie op een van de respectievelijke helften van de kaart.
- je kunt 1 kaart wegdoen om schade te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Gloomhaven Helper is een goede app.

Persoonlijk gebruik ik als solo speler liever Gloomhaven Campaign Tracker: hierzo
die alleen de campaign + wereld tracked en niet de monsters etc kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
remcheese schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:20:
Gloomhaven Helper is een goede app.

Persoonlijk gebruik ik als solo speler liever Gloomhaven Campaign Tracker: hierzo
die alleen de campaign + wereld tracked en niet de monsters etc kan besturen.
Werkt die Gloomhaven Campaign Tracker ook met JotL?
Pagina: 1 ... 125 ... 159 Laatste