Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 123 124 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dazzling Dwild schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

targi. pas recent aangeschaft na de vele lofuitingen die ik over dit spel heb gelezen, maar die zijn allemaal terecht!
Ik heb Targi van de week gekocht om dat die in de aanbieding is. Stond al langer op m'n lijstje als interessante game. Maar die is wel echt de moeite om te doen. Simpele setup en regels, maar best nog wat tactische gameplay.

30" monitor te koop

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
MeZZiN schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:22:
Dominion spelen we eigenlijk alleen maar met de kaarten die weinig interactie hebben. Je kan het wel hoor met een aantal kaarten maar die doen we er gewoon niet in.

Het is een keuze.
Herkenbaar, dat doen wij eigenlijk nadat de heks hier een keer letterlijk door de kamer gevolgen is :+ .

Sowieso vind ik vaak, met zijn tweeën, coop iets leuker, omdat het aantal winstpartijen niet helemaal eerlijk verdeeld wordt. Pandemic Legacy S1 was top, maar S2 was het net niet voor ons. Nu is mijn oog op Paleo gevallen, iemand dat al gespeeld?

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 26-11 10:10
Net even door de Spiel '21 Preview gegaan en daar zaten toch een paar leuke titels tussen: Scout, Mille Fiori, de uitbreiding voor Café en natuurlijk de nieuwe Azul. Ik verwacht dat die allemaal wel gewoon bij de lokale spellenboer beschikbaar gaan zijn, dus ik hoef niet alsnog een tripje naar Essen te regelen. Degenen die wel gaan: wat heb ik nog gemist? :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06:10
HellPunk schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:12:
Net even door de Spiel '21 Preview gegaan en daar zaten toch een paar leuke titels tussen: Scout, Mille Fiori, de uitbreiding voor Café en natuurlijk de nieuwe Azul. Ik verwacht dat die allemaal wel gewoon bij de lokale spellenboer beschikbaar gaan zijn, dus ik hoef niet alsnog een tripje naar Essen te regelen. Degenen die wel gaan: wat heb ik nog gemist? :)
Ik heb geen idee, ik heb anderhalf jaar nauwelijks een bordspel gespeeld en me er niet mee bezig gehouden. Dus ik ga er volledig blanco heen dit jaar. Gewoon voor de lol en gezelligheid.

Maarrr... toch heb ik een lijstje:
https://tabletoptogether....43b69c1d0f6971c7ee41&c=24

[Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2021 12:23]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• EnerQi
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-11 18:04
ZieMaar! schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Herkenbaar, dat doen wij eigenlijk nadat de heks hier een keer letterlijk door de kamer gevolgen is :+ .

Sowieso vind ik vaak, met zijn tweeën, coop iets leuker, omdat het aantal winstpartijen niet helemaal eerlijk verdeeld wordt. Pandemic Legacy S1 was top, maar S2 was het net niet voor ons. Nu is mijn oog op Paleo gevallen, iemand dat al gespeeld?
Ik heb Paleo in de kast staan en is een leuk spellentje. Duidelijk co-op en de moeilijkheid zit 'm in resource management aka "overleef ik de nacht?". Waar je voor moet waken is dat er een leider in de groep zit die de beslissingen maakt ;-). Beetje discussie en eigen inbreng maakt het spel is leuker.

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:48
Phusebox schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Ik heb geen idee, ik heb anderhalf jaar nauwelijks een bordspel gespeeld en me er niet mee bezig gehouden. Dus ik ga er volledig blanco heen dit jaar. Gewoon voor de lol en gezelligheid.

Maarrr... toch heb ik een lijstje:
https://tabletoptogether....43b69c1d0f6971c7ee41&c=24
Grappig een nieuwe "Welcome to ..." die ga ik eens bekijken!

• GeorgeMichael
  • Registratie: september 2014
  • Niet online
Leuke updates weer hierboven!

Wij hebben ons goed vermaakt met Rovers van de Noordzee met alle uitbreidingen. Voor ons de eerste stap richting de iets complexere games. Niet zo ingewikkeld, maar qua tijd en opties e.d. toch weer wat pittiger dan de gebruikelijke games die we spelen.

Ik heb me ook aan Carcassonne gewaagd, niet de originele maar de Jagers en Verzamelaars versie. Die leek me dan toch wat leuker. En die bevalt supergoed.

En dan heb ik ook nog Paranormale Detectives aangeschaft. Leuk "partyspel" (zo zou ik het noemen denk ik) waarbij 1 speler de geest van het slachtoffer is en de andere spelers zijn detectives die allerlei zaken rondom de moord op het slachtoffer moeten oplossen. De geest mag dan hints geven met bijv. een Ouija-bord of door iets uit te beelden. Erg grappig en tot nu toe ook nog uitdagend (in ons groep dan :+ )

Hellapagos heb ik ook vaak in m'n handen gehad in de winkels. Ik durf 'm steeds niet aan te schaffen. Lijkt me ook wel een leuk partyspel maar ben ook bang dat het te onduidelijk zal zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft?

[Voor 11% gewijzigd door GeorgeMichael op 11-10-2021 11:52]

• Cujo74
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:07
GeorgeMichael schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:51:

Hellapagos heb ik ook vaak in m'n handen gehad in de winkels. Ik durf 'm steeds niet aan te schaffen. Lijkt me ook wel een leuk partyspel maar ben ook bang dat het te onduidelijk zal zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Regelmatig al zelf inderdaad mee in mijn handen gestaan en onlangs voor mijn verjaardag gekregen.

Erg leuk spel, maar persoonlijk wel pas vanaf 5 spelers, bij 4 of minder speelde het voor ons gevoel echt duidelijk minder.
Gewoon erg gaaf door iemand letterlijk te moeten elimineren die je zelf net keihard geholpen heeft te overleven. Ga je voor je eigen hachje of voor de groep.
Erg leuk nieuw spelmechanisme vinden wij.

• HellPunk
GeorgeMichael schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:51:
Wij hebben ons goed vermaakt met Rovers van de Noordzee met alle uitbreidingen. Voor ons de eerste stap richting de iets complexere games. Niet zo ingewikkeld, maar qua tijd en opties e.d. toch weer wat pittiger dan de gebruikelijke games die we spelen.
Rovers is echt goed, ik speel 'm ook graag solo. Het kan in het begin inderdaad wat overweldigend zijn als dit je eerste stapje 'hogerop' is, maar de opties zijn wel duidelijk en goed te overzien.

Ik ben toevallig net de regels aan het herlezen van Architects, het eerste spel uit de West Kingdom-trilogie van dezelfde ontwerper. Dat is nog net een tikkeltje zwaarder, maar het heeft zoals Rovers ook een heel apart systeem voor het plaatsen van werkers. Het mooie is dat de iconografie in alle spellen hetzelfde is, je herkent dus meteen dingen en dat maakt het leren makkelijker.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• GeorgeMichael
  • Niet online
HellPunk schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Rovers is echt goed, ik speel 'm ook graag solo. Het kan in het begin inderdaad wat overweldigend zijn als dit je eerste stapje 'hogerop' is, maar de opties zijn wel duidelijk en goed te overzien.

Ik ben toevallig net de regels aan het herlezen van Architects, het eerste spel uit de West Kingdom-trilogie van dezelfde ontwerper. Dat is nog net een tikkeltje zwaarder, maar het heeft zoals Rovers ook een heel apart systeem voor het plaatsen van werkers. Het mooie is dat de iconografie in alle spellen hetzelfde is, je herkent dus meteen dingen en dat maakt het leren makkelijker.
Ja die trilogie staat ook hoog op mijn lijstje. Jammer genoeg heb ik niet een dusdanig fanatieke groep dat we er echt vaak aan toekomen.
Cujo74 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Regelmatig al zelf inderdaad mee in mijn handen gestaan en onlangs voor mijn verjaardag gekregen.

Erg leuk spel, maar persoonlijk wel pas vanaf 5 spelers, bij 4 of minder speelde het voor ons gevoel echt duidelijk minder.
Gewoon erg gaaf door iemand letterlijk te moeten elimineren die je zelf net keihard geholpen heeft te overleven. Ga je voor je eigen hachje of voor de groep.
Erg leuk nieuw spelmechanisme vinden wij.
Cool! Ik denk dat ik 'm toch maar eens oppik en dan inderdaad voor 5+ spelers. Ik was vooral bang dat het qua spelregels (er zouden dan meer beginnende-spelers meedoen) en het inzetten van die kaart wat chaotisch/onduidelijk kan worden.

• Mvdbeld
GeorgeMichael schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:58:
[...]

Ja die trilogie staat ook hoog op mijn lijstje. Jammer genoeg heb ik niet een dusdanig fanatieke groep dat we er echt vaak aan toekomen.

[...]

Cool! Ik denk dat ik 'm toch maar eens oppik en dan inderdaad voor 5+ spelers. Ik was vooral bang dat het qua spelregels (er zouden dan meer beginnende-spelers meedoen) en het inzetten van die kaart wat chaotisch/onduidelijk kan worden.
Hellapagos is met de juiste groep erg vermakelijk, speel het zelf vnl. met 4 spelers. Sommige interacties zijn niet geheel duidelijk, maar veel regels zijn er eigenlijk ook niet, kaarten spelen mag altijd (met pistool + kogel, is het zelfs zo simpel wie het eerst schiet...).

Daarnaast zit er soms nog wel iets meer tactiek in omdat kaarten van geëlimineerde spelers bv. verdeelt worden onder de buren en tactisch stemmen etc.

Andere simpele leuke partygame, die het ook goed doet vanaf 4 spelers is Timebomb.

[Voor 8% gewijzigd door Mvdbeld op 12-10-2021 10:39]

• HellPunk
Gisteren Five Tribes klaar gelegd voor een solo-spel straks, nu al zin in :Y .

Dit weekend hebben we trouwens ook Cascadia gespeeld, zo 'n beetje de FOTM :). Ik had eerst het idee dat het erg op Calico ging lijken, maar dat viel best mee. Net zoals in Calico weet je van het begin je doelen, maar in Calico ben je erg afhankelijk van de tegels die uitkomen en moet je maar hopen dat je de juiste krijgt om het allemaal te klaren. In Cascadia heb je toch iets meer vrijheid: zelfs als je niet precies krijgt wat je nodig hebt kun je meestal toch wel iets nuttigs doen. Bovendien kun je de tegels en fiches 'resetten' in de hoop dat je iets beters krijgt. Ik kijk alvast uit naar Verdant, de nieuwe van Flatout Games!

• GeorgeMichael
  • Niet online
@HellPunk Ik zag via de zoekfunctie dat jij ook Red Dragon Inn hebt/had. Dat is ook zo'n spel die ik al een tijd wil hebben maar steeds weer over twijfel. Kost ook rond de €40 en dat lijkt me wel een stevige prijs voor dat spel.

Ondertussen m'n eerste exemplaar van Chronicles of Crime - Milenium serie (1900) aangeschaft.

• HellPunk
GeorgeMichael schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:44:
@HellPunk Ik zag via de zoekfunctie dat jij ook Red Dragon Inn hebt/had. Dat is ook zo'n spel die ik al een tijd wil hebben maar steeds weer over twijfel. Kost ook rond de €40 en dat lijkt me wel een stevige prijs voor dat spel.
Ik denk dat je een post teruggevonden hebt over de Munchkin-uitbreiding met Red Dragon Inn-thema ;) , maar RDI zelf heb ik nooit gehad. Ik ken wel een paar mensen die er erg fan van zijn, maar de spelers moeten bereid zijn om wat te roleplayen om het echt leuk te maken. Dat is meteen de reden waarom het in mijn groep niks zou worden, daar zijn mijn medespelers teveel droogstoppel voor :P .

• GeorgeMichael
  • Niet online
HellPunk schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Ik denk dat je een post teruggevonden hebt over de Munchkin-uitbreiding met Red Dragon Inn-thema ;) , maar RDI zelf heb ik nooit gehad. Ik ken wel een paar mensen die er erg fan van zijn, maar de spelers moeten bereid zijn om wat te roleplayen om het echt leuk te maken. Dat is meteen de reden waarom het in mijn groep niks zou worden, daar zijn mijn medespelers teveel droogstoppel voor :P .
Haha, ja dat is precies de reden dat ik 'm nog niet heb aangeschaft. Roleplayen gaat hier niet gebeuren :+

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:32
En deze week een mega aanwinst ;) Hotel Deluxe de betere versie van monopoly. Het is geen geweldige game maar zo fun to play. Alleen wel net een half uurtje druk geweest met alle gebouwen te plakken het origineel was al irritant maar die bleven zitten maar deze zit alles los. Maar wat een beetje lijm wel niet kan oplossen. Maar goed deze is ook meer voor de kids om met geld omgaan. Plus het is wel een super mooie productie. En dat voor 25 euro geen geld. Had ooit mijn oude hotel weggedaan wel iets spijt van nu maar goed genoeg betere games te spelen.

Net nog wel even fireball island gespeeld wat een top game is dat alleen was hij net weer even te snel klaar. Voor mij meer omdat ik helaas de pech had dat ik te vaak omgevallen was met embers of vulkar. Maar erg vermakelijk. Maar deze versie heb je best wat controle over de gameplay. en dat is gewoon erg goed gedaan. En spider expansions was een goede toevoeging alleen iets overpowered omdat de eiren erg veel opleveren en ook de extra foto maakt het erg aanlokkelijk. Wel weer grandioos verloren maar super tof om te spelen misschien volgende keer nog een mini expansion er bij doen. Plus een oplossing zoeken voor de storage het is nu echt een gedoe. Plus setup is gewoon werk :(

Tesla MX - Leaf 2.zero

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zo weer terug van 2 dagen Spiel.

Ondanks de maskers. en het kleinere aanbod van aanbieders, heb ik me toch prima vermaakt.
Heb veel spellen gespeeld, alleen wel vooral spellen die het "net "niet waren.

Calico was wel leuk, en een spel met blokjes in een heksenketel stoppen (waarvan ik ondertussen de naam vergeten ben).

Ook nog een pre-productie versie van farcry the boardgame gespeeld. Maar die had imho niks met far cry te maken, en was gewoon een ongeinspireerde dungeon crawler.

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• Hortz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:04
heuveltje schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:51:
Zo weer terug van 2 dagen Spiel.

Ondanks de maskers. en het kleinere aanbod van aanbieders, heb ik me toch prima vermaakt.
Heb veel spellen gespeeld, alleen wel vooral spellen die het "net "niet waren.

Calico was wel leuk, en een spel met blokjes in een heksenketel stoppen (waarvan ik ondertussen de naam vergeten ben).

Ook nog een pre-productie versie van farcry the boardgame gespeeld. Maar die had imho niks met far cry te maken, en was gewoon een ongeinspireerde dungeon crawler.
Ik twijfelde nog om te gaan, maar niet gedaan.
Enigszins wel spijt van.

Calico is inderdaad een leuk spelletje, ook voor mensen die wat minder met bordspellen te maken hebben.
Het is goed uit te leggen wat je moet doen en het voelt als een kleurrijk puzzeltje die je moet doen.

De blokjes met heksenketel bedoel je vast de kwakzalvers van kakelenburg.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 26-11 16:47
Ik ben dit jaar donderdag en zaterdag geweest.
Donderdag was aanzienlijk rustiger dan andere jaren. Ook parkeren was prima. Ook zaterdag viel dat reuze mee, al was zaterdag binnen weer een stuk drukker.
Je kon wel merken dat er veel uitgevers niet waren, maar al met al genoeg gezien en gespeeld.
Echte aanbiedingen heb ik niet gezien, maar zelf weer genoeg aangeschaft. Helaas was er zaterdag al veel uitverkocht.
Leukste verassing van de beurs was voor mij IKI. Dit spel is al wat ouder en nu opnieuw uitgegeven, weinig over gelezen, maar een paar rondes op de beurs gespeeld en s'avonds een volledige pot, erg leuk spel met mooi artwork.

Ook de nieuwe KingDomino Origins gespeeld, grappig en leuk spelletje.
Tijdje met de designer van Dutch Resistance: Orange Shall Overcome staan praten. Zag er leuk uit, deze komt dinsdag op kickstarter. Altijd leuk om even te kijken naar games van ontwerpers uit eigen land.

Ook Polders gespeeld van JollyDutch, een andere Nederlandse uitgever, maar die viel helaas wat tegen voor mij.

Ook Kluster gespeeld, een geinige dexterity game met magneten. Leuk voor tussendoor of onderweg.
Daarnaast een aantal spellen via de 2nd hand auction opgepikt, deze was ook aanzienlijk rustiger, dus alles was zo opgepikt. :o

Uiteindelijk een toffe tijd gehad met vrienden om weer eens over de beurs rond te lopen. Binnenkort ook naar Spellenspektakel.

Hieronder wat foto's die ik eruit gepikt heb. :)

• MeZZiN
Nice looking good mis het wel een beetje in deze tijd een conventie is toch wel een ding. Maar fijn dat het normaler aan het worden is.

krijg er gelijk zin in om weer wat nieuws te spelen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 16:23
Is dit Dutch Resistance? Het doet me heel erg denken aan Maquis!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 26-11 16:47
millerman_sf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:40:
[...]

Is dit Dutch Resistance? Het doet me heel erg denken aan Maquis!
Jup, dat is hem. Maquis ken ik verder niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ben afgelopen vrijdag en zondag naar SPIEL geweest. Voor mijn gevoel was het echt een stuk kleiner, met hallen die deels afgezet waren, en zelfs een complete hal die niet gevuld was. Ergens ook logisch. Hal 4 staat meestal vol met uitgevers die van wat verder wegkomen, dus ik snap dat die er niet waren. Maar er waren altijd wel een paar vaste stands met leuke koopjes die ontbraken.

Het was in het begin even vreemd om weer eens ergens te zijn met zo ontzettend veel mensen bij elkaar, maar het leuke beursgevoel zat er wel snel weer in. Al met al heb ik me prima vermaakt, en beviel het me ergens wel dat het iets rustiger was. Hopelijk jaar weer zonder maatregelen, maar voor nu erg blij dat ik toch weer gegaan ben. Ik heb het wel echt gemist vorig jaar.

30" monitor te koop

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Hortz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat het Whirling Witchcraft is.

Ik ben zelf alleen op vrijdag geweest. Ik heb gemengde gevoelens. Vooral het parkeren was erg prettig (hadden gelukkig een kaart voor P6) en het was ook wel rustiger in de hallen. Er was alleen niet meer speelruimte of loopruimte of zo. Ze hadden gewoon grote delen van hal afgeschermd. Ik snap dat ze voor die oppervlakte moeten betalen, maar ik had het fijner gevonden als het wat ruimer was. Ik heb verder maar weinig gespeeld. Drie spelletjes maar. Ook waren de kinderen erg teleurgesteld dat het niet doorging (had geen zin om ze te laten testen). En als laatste vond ik dat er erg weinig games op mijn lijstje stonden. I heb uiteindelijk alleen TEN gekocht en die viel me een beetje tegen.

Aan de andere kant was het heerlijk om daar weer te kunnen lopen. Een kebabje te kunnen eten en gewoon rondslenteren. Dat heb ik echt wel gemist vorig jaar. Ook heb ik weer wat kunnen verkopen. Volgend jaar weer drie dagen!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

TERW_DAN schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:06:
Ik ben afgelopen vrijdag en zondag naar SPIEL geweest. Voor mijn gevoel was het echt een stuk kleiner, met hallen die deels afgezet waren, en zelfs een complete hal die niet gevuld was. Ergens ook logisch. Hal 4 staat meestal vol met uitgevers die van wat verder wegkomen, dus ik snap dat die er niet waren. Maar er waren altijd wel een paar vaste stands met leuke koopjes die ontbraken.
Het was inderdaad een stuk kleiner, Asmodee en White goblin hebben bijvoorbeeld normaal gesproken vrij grote stands en die waren er nu niet. Maar ook veel midden en kleine uitgevers ontbraken dit jaar (ik mister onder andere fyraxis en Haba). En het viel me tegen dat er maar weinig algemene spellen verkoop zaken waren.

En die er waren hadden vaak maar zeer beperkte leveringen gekregen. arche nova was geloof ik vrijdag al uitverkocht, furnace zaterdag.

Heb zelf alleen photosynthesis gekocht voor 25E.
Verder heb ik nu maar wingspan besteld, omdat ik toch wat nieuwe aankopen wou hebben.

maar toch meer dan genoeg om 2 dagen rond te lopen :)
Hortz schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Calico is inderdaad een leuk spelletje, ook voor mensen die wat minder met bordspellen te maken hebben.
Het is goed uit te leggen wat je moet doen en het voelt als een kleurrijk puzzeltje die je moet doen.

Nah, kwakzalvers is niet echt mijn ding.

Ik vond Calico best wel leuk, ook niet meer dan dat. Maar ik was met 2 kattenliefhebbers op pad, dus daar was het insta-buy voor :P
ViNcE schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat het Whirling Witchcraft is.
U gaat door voor de Koelkast !

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Iemand die Arcadia Quest (base game) en/of Beyond the Grave expansion in bezit heeft en die ruimte in de kast nodig heeft. Dan ontvang ik graag een DM.

• HellPunk
ViNcE schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:15:
[...]
I heb uiteindelijk alleen TEN gekocht en die viel me een beetje tegen.
Die staat nog op mijn verlanglijst, samen met Scout, want wij hebben weinig van die 'echte' kaartspellen. Bij deze twijfel ik alleen vanwege 't push-your-luck, of scheelt er wat anders mee? :)

• PaulBloem
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:18
PaulBloem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:19:
yes yes.. nog 3 weken en dan gaan we eindelijk na 1,5 jaar verder met Gloomhaven! Gelukkig gelijk een twee-daags event van gemaakt.

Pre-Covid begonnen met een lange sessie omtrent scenario 1, en nu zijn we zover dat we allen (3 man) weer bij elkaar kunnen komen.

Dus gelijk maar de regels van voor naar achter doorgenomen... scenario 1 uitgestald en eerste paar zetten solo gedaan voor het idee... online quiz over monster AI en focus doorgelopen... paar pagina's gefavorite met checklists qua klaarzetten, acties na je beurt en acties na een scenario... Gloomhaven Helper erbij gehaald en doorgelopen...

Ook nog even de mannen het idee voorgeschoteld om wellicht opnieuw je character te selecteren en van voor aan te starten... had het idee dat niet iedereen happy was met z'n eerste 'blinde' keus.

Zoals altijd, zjin tips welkom om er een aangename sessie van te maken!
Zin in!
Afgelopen weekend aan de slag gegaan met Gloomhaven, helemaal tof weer.
We zijn doorgegaan met de karakters die we hadden en dat was helemaal prima.
Big applause voor de Gloomhaven Helper app, ideaal voor het tempo en bijhouden van alles.

Onze party bestaat uit een Cragheart, Scoundrel and de Brute.
Waarbij ik wel moet toegeven dat we de difficulty iets lager moesten zetten :/
Heb niet het idee dat wij de bedoeling niet snappen, maar op normal hebben we het super pittig om de eerste scenario's al te halen... ..
  • Benieuwd of andere spelers dit ook zo hadden, of dat we wellicht het moeten zoeken in onze gameplay of onze party samenstelling. Wellicht creeren we nog te weinig synergy met onze spelers in een scenario...

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

HellPunk schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:54:
[...]

Die staat nog op mijn verlanglijst, samen met Scout, want wij hebben weinig van die 'echte' kaartspellen. Bij deze twijfel ik alleen vanwege 't push-your-luck, of scheelt er wat anders mee? :)
IK heb het pas één keer gespeeld, dus misschien verandert het nog maar de eerste paar rondes waren een beetje saai.
- draai kaarten tot je niet meer wil (meer dan 10 punten is een bust)(dit zijn gekleurde kaarten of geldkaarten)
- Kies of je de gekleurde kaarten wil of het geld. Kies je de kaarten, dan gaat het geld naar de andere spelers. Kies je geld dan gaan de gekleurde kaarten in een markt
- Heb je kaarten gekozen dan mag je een kaart uit de markt kopen.

Dat is het eigenlijk. De eerste paar rondjes kiest iedereen toch alleen maar kaarten, daardoor krijg de rest geld (met een max. van 10) en blijft de markt leeg. Alleen als er bepaalde joker kaarten komen krijg je een veiling. Het was gewoon niet zo bijzonder. Later wordt het wel leuker, maar het ontstijgt het LAMA niveau niet echt.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Afgelopen weekend Company of Heroes voor het eerst op tafel gezet om te kijken hoe het speelt (solo dus). Ik verwachtte een matige tot redelijke "weinig diepgang want je betaalt voor de mini's" kickstarter, maar dat viel me enorm mee.

De manier waarop het is vormgegeven leent zich voor goed gestroomlijnde beurten die niet te lang duren. De keuzes zijn zeer tactisch door het beperkte aantal 'action points' die je kan uitgeven om units te verplaatsen, dus meer op het bord gooien heeft lang niet altijd zin. Resources en victory points krijg je door control points, dus conflict is gegarandeerd. Prima vermaak, vanavond een pot tegen een vriend van me, ik heb er zin in.

Gisteren zowel Dune Imperium als Lost Ruins of Arnak op tafel gehad. Beide zijn een combinatie van worker placement en deck building, maar het zijn heel erg verschillende spellen.

Arnak ziet er leuk uit op tafel, biedt genoeg relevante keuzes in je beurt en is redelijk geslaagd in het neerzetten van een thema. Je gaat redelijk vaak door je kaarten heen en de juiste toevoegingen aan je deck bieden duidelijk betere opties. Het worker placement gedeelte is redelijk ondergeschikt: wat je gaat krijgen is in veel gevallen random en het is niet meer dan 'verzamel de juiste grondstoffen'.

We speelden met 2 en hebben elkaar eigenlijk nooit in de weg gezeten omdat er altijd wel een andere manier is om die ene grondstof te pakken te krijgen. Hierdoor was het spel meer naast elkaar dan tegen elkaar. Dat kan natuurlijk veranderen met meer spelers, maar dan zijn er ook meer opties want er worden meer gebieden verkend en er zijn meer open plekken in het basiskamp.

Dune is op veel vlakken het tegenovergestelde: het ziet er saai uit, het thema komt nauwelijks uit de verf, het deckbuilding aspect is belangrijker dan bij Arnak voor toegang tot bepaalde vakjes en kaarten hebben meerdere opties (spelen voor toegang of bewaren tot einde van de ronde). Het worker placement gedeelte is competitiever, omdat er vaak maar 1 of 2 manieren zijn om een bepaalde grondstof (of conversie van A naar B) te realiseren. Daarnaast is toegang tot vakjes in Dune minder makkelijk te realiseren dan in Arnak, terwijl er punten te verdienen zijn door simpelweg langs te gaan bij verschillende vakjes dus je wil echt wel. Dit, in combinatie met een race naar 10+ punten ipv 'tel je point salad op aan het einde van de laatste ronde' maakt Dune voor mij spannender en meer tegen elkaar dan naast elkaar.

Hoewel Arnak er veel leuker uitziet en ik normaalgesproken echt vatbaar ben voor een goed thema, denk ik dat ik Dune toch leuker vind, want meer tegen elkaar en je keuzes hebben denk ik wat meer impact. Maar als ik kijk naar de interesses van de mensen met wie ik meestal bordspellen speel, denk ik dat Arnak makkelijker op tafel komt. En beide spellen zijn echt heel prima tijdverdrijf dus das prima.

[Voor 5% gewijzigd door Bundin op 19-10-2021 12:56]

I like bacon!

• HellPunk
ViNcE schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

IK heb het pas één keer gespeeld, dus misschien verandert het nog maar de eerste paar rondes waren een beetje saai.
- draai kaarten tot je niet meer wil (meer dan 10 punten is een bust)(dit zijn gekleurde kaarten of geldkaarten)
- Kies of je de gekleurde kaarten wil of het geld. Kies je de kaarten, dan gaat het geld naar de andere spelers. Kies je geld dan gaan de gekleurde kaarten in een markt
- Heb je kaarten gekozen dan mag je een kaart uit de markt kopen.

Dat is het eigenlijk. De eerste paar rondjes kiest iedereen toch alleen maar kaarten, daardoor krijg de rest geld (met een max. van 10) en blijft de markt leeg. Alleen als er bepaalde joker kaarten komen krijg je een veiling. Het was gewoon niet zo bijzonder. Later wordt het wel leuker, maar het ontstijgt het LAMA niveau niet echt.
Aha, nu je het zo vertelt kan ik mij wel inbeelden dat het spel niet altijd even interessante keuzes biedt. Je zou wel kunnen houserulen dat je van bij de setup drie kaarten of zo in de markt legt. Ik ga me de aanschaf in ieder geval nog eens overwegen! :)

• Dementii
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 20:31
PaulBloem schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:52:
[...]

• Benieuwd of andere spelers dit ook zo hadden, .....
Ik ben er een jaar geleden mee begonnen, met een party van 2. Ook erg veel moeite gehad in het begin en toen de moeilijkheid omlaag gezet. En toen door andere zaken weer vergeten te spelen.

Een paar maanden geleden begonnen met Jaws of the Lion. Qua verhaal een voorloper op Gloomhaven, en veel beginner-friendly. Je leert langzamerhand de scenario's kennen en wordt niet meteen in het diepe gegooid. We zijn nu toe aan scenario 10, en het gaat erg goed (groep van 3).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren begonnen met wat spellen te doen van de stapel die ik op Essen gehaald had

Pizza
Iedere speler heeft 6 pizza punten waar die ingredienten op kan leggen om die vervolgens te verkopen aan klanten. Maar waar je ze neer kan leggen hangt af van de dobbelstenen die gegooid worden. Die geven aan hoeveel stapjes je moet zetten voordat je een pizza mag voorzien van 1 van 6 verschillende ingredienten. En die kun je niet zomaar kiezen, dat hangt af van kaartjes die je hebt getrokken. Iedere beurt speel je 3 kaartjes en die vul je aan, dus je hebt 5 van de 6 ingredienten om uit te kiezen.
Je moet ingredienten neer leggen, dus naarmate je verder komt wordt de kans groter dat je een pizzapunt hebt die niemand wil hebben.
Het lijkt een vrij simpel spel, maar er zit nog best wat tactiek in om echt lekker te scoren en vooruit te plannen. Doordat je je beurten simultaan speelt gaat het ook wel lekker vlot, je hebt nauwelijks downtime erin zitten. En er zit ananas in, altijd een +1 natuurlijk.

Bad Company
Je hebt een crew van 11 personen, en de dobbelstenen bepalen welke je kunt activeren. Als jij de startspeler (boss) bent, dan gooi je de dobbels en maak je van 4 dobbelstenen 2 setjes. Een 2, 3, 5 en 6 maakt bijvoorbeeld een 7 en 9, of een 5 en 11, of 2 keer een 8. Hoe dat gedaan wordt bepaalt de boss. Die activeert zijn 2 crewmembers en iedereen mag 1 crewmember kiezen die matcht met de 2 getallen. Iedere crewmember kan of een token op heistkaartjes leggen, of geld pakken of de vluchtauto besturen.
De heists leveren de punten en ook weer bonussen op. Geld heb je nodig om te recruiten en kun je gebruiken om te rerollen.
Door recruiten kun ej eigenschappen aan crewmembers toevoegen, waardoor je weer meer kunt activeren.
Als je er eenmaal inzit speelt het lekker vlot, al is het in het begin even goed kijken wat alle icoontjes bij de heists doen, maar die heb je eigenlijk ook wel redelijk vlot door.

Doordat je ook in je beurt als je niet de boss bent kun je altijd wel iets doen, en zit er weinig downtime in het spel. En als boss wil je natuurlijk zo'n goed mogelijk resultaat voor jezelf maken, maar je wilt ook weer niet dat je het anderen te makkelijk maakt.

Tiny Towns
Het idee is simpel, je hebt 8 verschillende gebouwtjes, die allemaal op een andere manier punten scoren. Je legt gekleurde blokjes neer op een 4x4 grid. Als je daarmee het patroontje gelegd hebt zoals dat op 1 kaart staat, gaan de blokjes weg en mag je op 1 van de vakjes waar de blokjes lagen dat gebouw neerzetten.
Het vervelende is, dat iedereen die blokjes moet pakken. Dus als speler 1 geel pakt, moeten speler 2, 3 en 4 dat ook doen. In het begin kom je daar nog makkelijk mee weg, maar op den duur zit je jezelf in de weg.
Toffe is dat je deze ook vrij makkelijk solo kan doen,waarbij je kaarten trekt voor de blokjes die je kunt pakken. Hij is best pittig, maar ik vond 'm erg leuk.

Carcata
Weer eens iets heel anders. Je hebt een vulkaan in het midden van het bord, en iedere speler heeft 5 stamleden aan de rand van het eiland staan. Je gooit 5 dobbelstenen in je beurt waarbij je je poppetjes mag laten lopen, lava uit de vulkaan kan laten stromen, een totem neerzetten ter bescherming, edelsteentjes uit de vulkaan kan schieten of de schildpad moet laten bewegen.
Je mag zo vaak opnieuw dobbelen als je wilt, behalve dan de schildpadden, die blijven liggen.
De schildpand zwemt rondjes rond het eiland, als die 2 keer rond is geweest is het spel voorbij en verliest iedereen. Dus je wilt geen schildpadden, want daar heb je heel weinig aan.
Je kunt stamleden van anderen uitschakelen door lava over ze laten stromen, of door ze te bekogelen met edelsteentjes. En dat laatste is knap lastig, je hebt een vulkaan waar je die inlegt en dan moet afschieten. Maar de kans dat je veel te ver schiet is best groot, de vulkaan die erbij zit en waar je mee moet schieten is niet helemaal ideaal gemaakt.
Al met al wel een grappig spel, maar waarbij je wel echt op elkaar gaat zitten te haten, om zo snel mogelijk een speler uit het spel te krijgen, op het moment dat je de meeste edelstenen hebt verzameld en zo dicht mogelijk bij de vulkaan staat, want daar krijg je punten mee. Niet eentje die hier iedere week op tafel gaat komen, maar op zich best leuk om af en toe een keer te spelen als opvuller.

30" monitor te koop

• HellPunk
Gisteren Architects of the West Kingdom +nog 'ns op tafel gelegd voor een solo-spel om de regels weer op te frissen. Heel lang duurde dat niet, na twee beurten was alles weer helder, ook voor de Artisans-uitbreiding.

Ik werd enkele keren goed tegengewerkt door de automa: net voordat ik de goedgevulde tax stand wilde plunderen deed de automa dat voor mij en ook toen ik een mooie goudvoorraad aan het opbouwen was werden m'n werkers in de mijn gevangen genomen. Gelukkig had ik al vroeg een mooie combo opgebouwd van een tool die me 1 steen opleverde en een apprentice die me in ruil voor die steen 1 virtue gaf. Zo kon ik redelijk makkelijk bovenaan de virtue track blijven waardoor ik ook al eens zonder gevolgen een debt card kon nemen

De uiteindelijke score was 43-41 in mijn voordeel op easy mode, als ik ooit de moeilijke bot wil verslaan zal ik toch wat betere tactieken moeten ontwikkelen :).

• CombatHermit
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-11 15:45
Ik loop weer te dansen om Too Many Bones, de kickstarter met het nieuwe materiaal loopt op dit moment op Gamefound, dat spel zie ik overal toch wel positief ontvangen worden. Ook hier zie ik enkele mensen erg optimistisch zijn. Enige probleem dat ik zie is de regeltjes die nogal zwaar zijn, en mijn bordspelvrienden zijn niet zo van de zware regels (en enkeling niet zo van Engels).

Maar toch coop, goede kwaliteit spul en toch aanzienlijke complexiteit om het voor meerdere spelletjes interessant te houden. It's ticking all the boxes... gefrustreerde completionistische trekjes ook nog om het helemaal af te maken. Ze lijken iig nu zover te zijn om dit spel 'als af' beschrijven gezien wat opmerkingen die men maakt rond de Trove Chest die nu zo'n beetje vol is als je alles hebt.

Gevalletje hopeloos hier. :+

Kan er gelukkig nog even op broeden. Wel positief dat ze niet aan kickstart exclusives e.d. doen. Dus misschien eerst maar eens een basis spelset... :)

• Jajofisher
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 26-11 18:03
CombatHermit schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:31:
Ik loop weer te dansen om Too Many Bones, de kickstarter met het nieuwe materiaal loopt op dit moment op Gamefound, dat spel zie ik overal toch wel positief ontvangen worden.

Gevalletje hopeloos hier. :+
Heel herkenbaar. Ik dénk dat het spel heel goed voor mij én de spellengroep is. Maar dan wil ik eigenlijk..euh..alle..gameplaycontent? DUURRRR :X

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:58
Daar ben ik ook nog niet aan begonnen nee. Zit ook nog te wachten op Burncycle via KS. Wellicht in de verdere toekomst dan eens Too Many Bones proberen.

• Vnze
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
Moest er dan iemand oprechte interesse hebben in de Trove Chest (met quasi alle gameplay content) hoor ik het anders wel graag. Mijn exemplaar zoekt mogelijks een nieuwe woonst.

Top spel, maar komt niet vaak genoeg op tafel wegens gebrek aan interesse van Ms. Vnze.

(indien niet ok voor forumregels pas ik mijn bericht wel aan - maar echte V&A is dit in deze vorm niet veronderstel ik?)

• maartend
  • Laatst online: 23:02
Gloomhaven bij Bol voor 82 euro via halve "truuk"

https://nl.pepper.com/aan...eur8159-met-trucje-212450

• Stephanvr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20:42
Dat is erg goedkoop... Ik had 'm voor 125,- euro geloof ik. Ben nu bezig met Descent (ik geloof 2nd edition), en dat is ook echt een topper. Het lijkt een beetje op een kruising tussen gloomhaven en mansions of madness.

Als je dat soort spellen leuk vind raad ik Descent in ieder geval ook aan.

[Voor 7% gewijzigd door Stephanvr op 23-10-2021 16:26]

• maartend
Stephanvr schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:26:
[...]

Dat is erg goedkoop... Ik had 'm voor 125,- euro geloof ik. Ben nu bezig met Descent (ik geloof 2nd edition), en dat is ook echt een topper. Het lijkt een beetje op een kruising tussen gloomhaven en mansions of madness.

Als je dat soort spellen leuk vind raad ik Descent in ieder geval ook aan.
Ik heb Descent 2nd zo ongeveer compleet. Zit nu voor de nieuwe te kijken

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:11
[b]Bundin in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"
Hoewel Arnak er veel leuker uitziet en ik normaalgesproken echt vatbaar ben voor een goed thema, denk ik dat ik Dune toch leuker vind, want meer tegen elkaar en je keuzes hebben denk ik wat meer impact. Maar als ik kijk naar de interesses van de mensen met wie ik meestal bordspellen speel, denk ik dat Arnak makkelijker op tafel komt. En beide spellen zijn echt heel prima tijdverdrijf dus das prima.
In mijn ervaring is Arnak veel leuker solo of met 2 spelers. Dune is leuker als je 4 spelers hebt. Aangezien hier voornamelijk met 2 spelers gespeeld wordt heeft Arnak mijn voorkeur, ook omdat het thema zo lekker is en het er prachtig uitziet. Wil ook graag de uitbreiding aanschaffen.

In ander nieuws...

Ark Nova net aangeschaft (https://boardgamegeek.com/boardgame/342942/ark-nova). Lijkt qua gameplay behoorlijk veel op Terraforming Mars, maar dan met een dierentuin sausje erover en toch wat nieuwe of unieke elementen.

Heb een playthrough gezien en hem inmiddels ook op TTS gespeeld en ben helemaal om. Laat december maar komen, dan is de release dacht ik.

(mocht iemand ook TTS hebben en hem eens samen willen spelen via discord o.i.d. dan houd ik me aanbevolen!)

• GeorgeMichael
  • Niet online
Hier weer wat nieuwe spellen binnen, zeer binnenkort even proberen:

- Hellapagos, prachtige Marktplaats-deal waardoor ik 'm echt niet meer kon laten.
- Machiavelli Deluxe
- Welcome to the Dungeon

Met mijn vriendin heb ik 2 missies van Chronicles of Crime: 1900 gedaan. Dit is toch niet echt ons ding in de praktijk. Na een tijdje liepen we vast en op een gegeven moment gingen we maar wat kaartjes scannen in de hoop dat er iets nuttigs naar voren kwam.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

GeorgeMichael schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:09:
Hier weer wat nieuwe spellen binnen, zeer binnenkort even proberen:

- Hellapagos, prachtige Marktplaats-deal waardoor ik 'm echt niet meer kon laten.
Dit vond ik echt een topper zeker met de uitbereiding, brengt de ware persoonlijkheid naar boven in groepen :)

Had hem meegenomen met een vriendenweekend. En iedere avond meerdere rondjes gedaan met een groepje van 6 man

• GeorgeMichael
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Dit vond ik echt een topper zeker met de uitbereiding, brengt de ware persoonlijkheid naar boven in groepen :)

Had hem meegenomen met een vriendenweekend. En iedere avond meerdere rondjes gedaan met een groepje van 6 man
Haha ik ben benieuwd! Vrijdag ga ik ‘m spelen met 5 à 6 man.

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 26-11 15:57
Staan een hele rij interessante games bij, oa;

Twilight Imperium 4th Edition
Pandemic Legacy: meerdere seizonen
Lost Ruins of Arnak
Everdell
Root
Terraforming Mars

en nog meer......

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 26-11 15:27
Oeh Gloomhaven, ik moet mij inhouden, heb Jaws of the Lion nog niet af.

[Voor 43% gewijzigd door Poulske op 27-10-2021 13:20]

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

• Odysseus87

Mijn top 9 op dit moment.

• Cannoli
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 26-11 12:25
Na bijna 10 jaar 'out of the game' te zijn geweest wil ik weer eens beginnen met het spelen van bord-/kaartspellen. Ik heb gisteren Aeon's End 2nd Edition besteld en overweeg om voor onder de kerstboom Mechs vs Minions of Too Many Bones te vragen aan mijn familie. Nu vroeg ik mij af of het zinvol is om tot Black Friday te wachten. Hebben Riot Games en Chip Theory Games wel eens acties rond BF?

• MeZZiN
Riot games niet omdat de game al zo duur inkoop is dat het niet in de aanbieding gaat.

Maar zelf even een top 9 gemaakt wat veel ter tafel komt.

Plus nog wat kinderkaart spellen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik vond een top 9 maken nog best lastig, maar denk dat bovenstaande redelijk klopt (al mist er vast wel weer een heel tof spel). De bovenstaande zijn spellen waar ik eigenlijk altijd wel voor in ben om ze te spelen.

30" monitor te koop

• TweakMDS
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-11 20:35
Super leuk zo'n top 9! Ik heb er erg veel moeite mee gehad. We spelen in onze groep uit twee collecties die allemaal best goede spellen heeft (samen 70 spellen ofzo), maar ook erg divers en vrijwel nooit hetzelfde twee keer achter elkaar. Misschien is dit niet mijn ideale top 9, maar wel eentje met voldoende diversiteit die ik prima op volgorde zou willen spelen...
Voor mijn gevoel vallen er nu wel zeker 20 spellen buiten de boot die ik even graag vaak speel :)

Anno 1800 is er overigens nieuw in. Pas één keer gedaan, maar heeft een dusdanig goede indruk achter gelaten dat ik hem hier zo'n hoge plek gun. Aanrader!
Steam Works is ontzettend goed, en tijden een van de top favorieten geweest, maar eerlijkheid gebiedt dat je na zo'n 10+ keer spelen er zo goed in wordt dat het eigenlijk minder leuk wordt.

[Voor 14% gewijzigd door TweakMDS op 29-10-2021 17:14]

• Odysseus87
[b]TweakMDS in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"TweakMDS schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @i.Stijn
Anno 1800 is er overigens nieuw in. Pas één keer gedaan, maar heeft een dusdanig goede indruk achter gelaten dat ik hem hier zo'n hoge plek gun. Aanrader!
Ben ook benieuwd naar anno, omdat ik ook groot fan van de pc game ben.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nou, ik ook dan maar:

Mijn BGG profiel

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:29
en nog een

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 08:32
Nog best moeilijk om tot een top 9 te komen, maar het is gelukt. Ik merk dat de nieuwere titels bij mij het toch afleggen.

• zakkenjongen
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:44

Vrij duidelijke smaak 😁

• MrVegeta
  • Laatst online: 23:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Odysseus87 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:43:
[...]

Ben ook benieuwd naar anno, omdat ik ook groot fan van de pc game ben.
Vond het niet echt een goeie vertaling. Persoonlijk vind ik in Anno het logistieke gedeelte het leukst, dat zit niet in het bordspel.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• assifv
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 26-11 15:42

Leuk om al die top-9's te zien! Dit is die van mij momenteel.

• maartend

• Wijnand1980

Deze is het voor mij dit jaar. Waarbij Dominion en Aeons End uitgebreid zijn met meerdere (stand alone) expansions.

[Voor 15% gewijzigd door Wijnand1980 op 30-10-2021 15:14]

• skank
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:36
Hoi hoi
Ik ben nieuw hier in dit topic maar toch ff voorstellen.

Vroeger massa's veel magic the gathering gespeeld maar ook warhammer (ahh the good old days).
Het probleem daar was dat die zaken een bom geld kosten.. de tinnen figuurtjes waren de max, maar ooh zo duur.
Ook magic nam vrij veel geld af..
Ik heb helaas alles weggedaan toen, en nu ontzetten spijt van.
MAar soit
AD&D ook gespeeld, erg leuk allemaal.

Ondertussen heb ik enkele standaard bordspellen die opzich ook leuk zijn zoals risk enz om met mijn kids te spelen..

MAAR ik heb het terug helemaal te pakken !

Op aanraden van mn neef ff legende van andor blind gekocht, erg leuk ! Hoewel ik miniaturen mis :)

Gisteren dan a ticket to ride gespeeld (ook leuk), maar nog leuker was zombicide.. 2 versies gespeeld, die in de ruimte, en die in de stad...

Ik zit nu zelf te kijken om hem ook te kopen.. nl the green horde.. (ook de expansion met die draak, wauw)...

Goeie keuze?

Ik heb me ook lid gemaakt op boardgamegeek , misschien beter niet gedaan... lol
Ik lees idd veel gloomhaven, terraforming mars en descent , maar nog niet gespeeld dus, dus toch beetje weigerachtig.

Misschien moet ik gewoon beginnen met the green horde, hoewel die niet zo makkelijk verkrijgbaar is...

Ik zal hier toch wel af en toe komen kijken :)
I love it..

Geef gerust nog wat tips...

Edit: ik merk dat bv the descent moeilijk verkrijgbaar is, en stukken van geld kost 140 euro..
Terwijl op zatu games, die maar 73 euro kost... Hij staat wel op restock

Hoe betrouwbaar is die shop?

[Voor 6% gewijzigd door skank op 31-10-2021 13:24]

• CaLeX
  • Laatst online: 01:18

CaLeX

Maar NC'walst'liever

skank schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:33:

Gisteren dan a ticket to ride gespeeld (ook leuk), maar nog leuker was zombicide.. 2 versies gespeeld, die in de ruimte, en die in de stad...

Ik zit nu zelf te kijken om hem ook te kopen.. nl the green horde.. (ook de expansion met die draak, wauw)...

Goeie keuze?
Als je een game wil met alle kickstarter exclusives kan je het best voor zombicide 2nd edition gaan. Die wordt nu nog wel regelmatig op marktplaats aangeboden. Afgelopen lente is er ook een kickstarter geweest met een western thema (vandaag de laatste dag van late pledge). Die zou vanaf maart 2022 uitgeleverd worden. https://www.kickstarter.c...zombicide-undead-or-alive

Ik heb Season 1 + 2 van de modern versie en ook 2nd edition. Die laatste komt nu voornamelijk op tafel omdat het wat vlotter en gestroomlijnder speelt.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• skank
Thema fantasy spreekt me eerlijk gezegd meer aan...
Hoewel die in wild west ook leuk is, maar kan ik bljkbaar niet meer bestellen.
Maart 2022 is ook nog een tijdje

• GeorgeMichael
  • Niet online
Vorige week weer een spellenavond gehad met 5 man, deze spellen gespeeld:

Machiavelli (Deluxe): Erg leuk kaartspel, mooi om na een paar keer spelen steeds meer tactiek te zien ontstaan.

Hellapagos: Hoeveel lol kun je hebben voor €9 (marktplaats)! We hebben bijna 2 uren dubbel gelegen van het lachen. Echt een top (party)spel. Misschien niet voor iedere groet supergeschikt. Zo werd ik tijdens de eerste ronde al neergeschoten en lag ik uit het spel (wel mijn eigen schuld; ik vond een sandwich en besloot deze voor mezelf te houden en te liegen over wat het was, helaas werd de leugen doorzien).

Zombicide had ik nog nooit van gehoord. Ziet er leuk uit 8)

[Voor 5% gewijzigd door GeorgeMichael op 01-11-2021 13:31]

• CaLeX
  • Laatst online: 01:18

CaLeX

Maar NC'walst'liever

skank schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:25:
Thema fantasy spreekt me eerlijk gezegd meer aan...
Hoewel die in wild west ook leuk is, maar kan ik bljkbaar niet meer bestellen.
Maart 2022 is ook nog een tijdje
Thema is inderdaad wel het belangrijkste.

Maart valt wel mee toch (al denk ik dat mei eerder komt ;) )

Volgens mij kan ik hem nog wel bestellen, maar dat komt misschien omdat ik al een pledge heb lopen.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Odysseus87
Gisteren dan toch eindelijk Ark Nova kunnen spelen. Iemand had een kopie kunnen krijgen op Spiel. Mijn pre-order komt pas vanaf december.

(https://boardgamegeek.com/boardgame/342942/ark-nova)

Man man man wat is ie goed. Terraforming Mars was altijd een van mijn favorieten, maar deze is gewoon nog beter. Hij is al te spelen / testen op tabletopsimulator. Release nogmaals vanaf december (engels) of ergens 2022 (nederlands).

Het spel heeft zeker een aantal raakvlakken met Terraformign Mars, maar genoeg unieke elementen om hem aan de collectie toe te voegen.

Speelden met z'n 4-en. Was wel een lange zit, uitleg en spelen bedroeg totaal 3,5 uur. Nu waren we allemaal wel nieuw natuurlijk en een uitleg hoeft de volgende keer niet meer. Denk dat je dan op 2-2,5 uur komt met 4 spelers. Ze raden op BGG ook aan om hem met 2-3 te spelen, dan ben je wel in 1-2 uur klaar.
Wat een topspel, heb direct zin in meer potjes.
Hoi hoi
.........
.......
Je noemt veel spellen wat niet in mijn genre ligt. Maar mocht je iets euro-achtig (games met meer tactiek en weinig geluk) met workerplacement / deckbuilding willen dan kan ik je genoeg leuks aanraden.
assifv schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:21:
[Afbeelding]

Leuk om al die top-9's te zien! Dit is die van mij momenteel.
Mooie lijst, we hebben veel raakvlakken. Zeker 6 van die games zijn ook wel mijn favorieten.

[Voor 32% gewijzigd door Odysseus87 op 01-11-2021 14:06]

• skank
Odysseus87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:02:
Gisteren dan toch eindelijk Ark Nova kunnen spelen. Iemand had een kopie kunnen krijgen op Spiel. Mijn pre-order komt pas vanaf december.

(https://boardgamegeek.com/boardgame/342942/ark-nova)

Man man man wat is ie goed. Terraforming Mars was altijd een van mijn favorieten, maar deze is gewoon nog beter. Hij is al te spelen / testen op tabletopsimulator. Release nogmaals vanaf december (engels) of ergens 2022 (nederlands).

Het spel heeft zeker een aantal raakvlakken met Terraformign Mars, maar genoeg unieke elementen om hem aan de collectie toe te voegen.

Speelden met z'n 4-en. Was wel een lange zit, uitleg en spelen bedroeg totaal 3,5 uur. Nu waren we allemaal wel nieuw natuurlijk en een uitleg hoeft de volgende keer niet meer. Denk dat je dan op 2-2,5 uur komt met 4 spelers. Ze raden op BGG ook aan om hem met 2-3 te spelen, dan ben je wel in 1-2 uur klaar.
Wat een topspel, heb direct zin in meer potjes.

[...]

Je noemt veel spellen wat niet in mijn genre ligt. Maar mocht je iets euro-achtig (games met meer tactiek en weinig geluk) met workerplacement / deckbuilding willen dan kan ik je genoeg leuks aanraden.

[...]

Mooie lijst, we hebben veel raakvlakken. Zeker 6 van die games zijn ook wel mijn favorieten.
Er is toch wel raakvlak hoor :)
Terraforming Mars wil ik ook, tenzij ik hier nu lees dat die nieuwe nog beter zou zijn :p

_/-\o_

Maar eerst met de rest :)
Deck building (cards dan) vind ik ook leuk zoals magic the gathering
Maar geen zin om packs en packs erbij te kopen

• Odysseus87
skank schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:12:
[...]

Er is toch wel raakvlak hoor :)
Terraforming Mars wil ik ook, tenzij ik hier nu lees dat die nieuwe nog beter zou zijn :p

_/-\o_

Maar eerst met de rest :)
Deck building (cards dan) vind ik ook leuk zoals magic the gathering
Maar geen zin om packs en packs erbij te kopen
Ah was ook een foutje. Bedoelde meer 'engine - building" zoals Terra. Je begint het spel redelijk langzaam. Naarmate je meer kaarten speelt raakt alles lekker op gang en op een gegeven moment kan je wat toffe combo's tevoorschijn toveren, die dan ineens veel punten of inkomen etc geven.
Dat heeft Ark nova ook merkten we gisteren, kwamen een paar hele gave acties achter elkaar. Dat vind ik zelf geweldig.

Spel heeft 200-250 kaarten. Denk dat terraformingmars ook wel iets in de richting heeft.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06:03
Vroeger massa's veel magic the gathering gespeeld maar ook warhammer (ahh the good old days).
Het probleem daar was dat die zaken een bom geld kosten.. de tinnen figuurtjes waren de max, maar ooh zo duur.
MAar soit
Als je Magic en Warhammer mist dan kan ik je Magic Arena en een resin 3D printer aanraden. Met Arena kom je met een free to play account een heel eind als je de juiste spelmodus kiest, en met een 3D printer kan je (na de initiële uitgave) vrij goedkoop hele legers creëren.

Als Magic-alternatief is Keyforge (ook van Richard Garfield) erg leuk. Je mist dan het deckbuilden, maar de gameplay zelf is redelijk vergelijkbaar (en nooit meer manascrews).

• jdevries21
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 26-11 09:35

Rig: Fractal Design Define R4 | Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 5700 XT Pulse | G.Skill Ripjaws V 16GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Marshall Major III | Tel: Google Pixel 6 | Samsung S10e

• Mvdbeld
MK: UE, komt veel te weinig op tafel maar wat een game! Cloudspire zou ik graag een keer proberen.

[Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 01-11-2021 19:42]

• jdevries21
  • Laatst online: 26-11 09:35
Mvdbeld schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:42:
[...]

MK: UE, komt veel te weinig op tafel maar wat een game! Cloudspire zou ik graag een keer proberen.
Ja hier vaak gespeeld maar wel een game die je wat vaker achterelkaar moet spelen anders vergeet je sommige dingen. Zelfde eigenlijk voor Cloudspire maar ook echt een briljante game! hier na wat playtrough filmpjes gelijk alles aangeschaft maar zeker geen spijt van. en je mag hem hier komen uitproberen hoor haha.

Rig: Fractal Design Define R4 | Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 5700 XT Pulse | G.Skill Ripjaws V 16GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Marshall Major III | Tel: Google Pixel 6 | Samsung S10e

• Nederlandhc
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-11 13:03
Graag zou ik van de mensen die hier al langer ronddwalen wat advies krijgen.

Sinds kort is bij ons de interesse in spellen weer helemaal opgelaaid. Mn wederhelft en ik doen elke week minimaal 1 avond waarbij we dan een spel (of meerdere) spelen.

Op dit moment hebben we Harry Potter Hogwarts Battle, Lord of the Rings LCG (2x de core + Gollum) en een Game of Thrones bordspel.
Voor nu pakken we eigenlijk standaard Hogwarts Battle erbij, dit omdat mn wederhelft niet echt van het bouwen van een deck is voor je gaat spelen.
Nu moet ik ook zeggen dat het hele deckbuilden tijdens het spelen ons ook het meeste ligt denk ik. Dit spreekt ons beiden in ieder geval erg aan.

Op dit moment zoek ik er een spel bij wat ik zowel solo kan spelen als met zijn 2e (of meer) in coop.
In eerste instantie was mijn oog ook gevallen op Mage Knight, deze lijkt alleen overal uitverkocht te zijn of ik vind een Duitse versie. Laat mijn Duits nou niet goed genoeg zijn om hier een compleet spel mee te spelen.

Bij het verder zoeken lijkt Gloomhaven ook een goede keus? Echter begrijp ik dat je, als je solo wilt spelen, hierbij het beste double handed kan spelen? Dat lijkt mij persoonlijk dus weer niks.

Dus is mijn vraag of andere mensen dan misschien nog aanraders hebben die een beetje in hetzelfde rijtje vallen voor zowel solo als coop. Als ik rondneus op internet zie ik wel allemaal top-10 lijsten alleen zie ik uiteindelijk door de bomen het bos niet meer...

• Wijnand1980
Nederlandhc schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:03:
...
Dus is mijn vraag of andere mensen dan misschien nog aanraders hebben die een beetje in hetzelfde rijtje vallen voor zowel solo als coop. Als ik rondneus op internet zie ik wel allemaal top-10 lijsten alleen zie ik uiteindelijk door de bomen het bos niet meer...
Ik zou eens kijken naar Aeon's End, Spirit Island of Dominion.

Dominion is tegen elkaar, en niet solo. Maar wel een heel toegankelijke deckbuilder. Klassieker die lekker snel speelt.

Aeon's End is een deckbuilder, kan solo tot 4 spelers. Hebben we hier nu een jaar (diverse expansions) en denk ik zo'n 40 potten gespeeld. Is niet complex om te leren, maar wel pittig om te winnen.
Daarnaast is er meer variatie in het spel dan bij Hogwarts Battle (al is die ook erg leuk om te doen), doordat de Mages hun eigen kwaliteiten hebben, de badguys echt totaal verschillende mechanieken hebben en de markt veel opties heeft qua kaarten.

Spirit Island is onze andere favoriet. Ook zo'n 40x gespeeld sinds we deze begin eerste lockdown kochten. Hierbij speel je samen tegen indringers. Er is een deel deckbuilding, en een deel 'worker placement'. Deze is qua complexiteit en moeilijkheidsgraad wel behoorlijk pittig. Het leuke is dat iedere spirit (zijn er 8 in de basis) echt wel een eigen speelmethode heeft, doordat ze allemaal hun eigen start-acties hebben.

• Nederlandhc
Wijnand1980 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:35:
[...]

Ik zou eens kijken naar Aeon's End, Spirit Island of Dominion.

Dominion is tegen elkaar, en niet solo. Maar wel een heel toegankelijke deckbuilder. Klassieker die lekker snel speelt.

Aeon's End is een deckbuilder, kan solo tot 4 spelers. Hebben we hier nu een jaar (diverse expansions) en denk ik zo'n 40 potten gespeeld. Is niet complex om te leren, maar wel pittig om te winnen.
Daarnaast is er meer variatie in het spel dan bij Hogwarts Battle (al is die ook erg leuk om te doen), doordat de Mages hun eigen kwaliteiten hebben, de badguys echt totaal verschillende mechanieken hebben en de markt veel opties heeft qua kaarten.

Spirit Island is onze andere favoriet. Ook zo'n 40x gespeeld sinds we deze begin eerste lockdown kochten. Hierbij speel je samen tegen indringers. Er is een deel deckbuilding, en een deel 'worker placement'. Deze is qua complexiteit en moeilijkheidsgraad wel behoorlijk pittig. Het leuke is dat iedere spirit (zijn er 8 in de basis) echt wel een eigen speelmethode heeft, doordat ze allemaal hun eigen start-acties hebben.
Bedankt voor je inzicht!

Dominion is bij mij zelf al vaker langsgekomen alleen is de wederhelft niet zo van het tegen elkaar spelen omdat ik teveel wil uitdenken. Ik ben een persoon die tijdens een beurt (en de volgende 5) alles zo optimaal mogelijk wil doen.
Aangezien zij dit totaal niet heeft en vaak gewoon zsm zoveel mogelijk damage wil doen loopt het er vaak op uit dat ze weinig tot geen kans heeft (haar eigen woorden).

Dit zie je bijvoorbeeld al terug in Hogwarts battle, waar ik ook flink wat kaarten pak waarmee we bijv extra kaarten mogen pakken en zij dus vooral richt op de spells/allies die damage doen.
Nu moet ik wel zeggen dat we in onze eerste playthrough nu dit weekend door game 6 heen zijn gewandeld en ik dit ook geen hele hoge moeilijkheidsgraad vind hebben. (We spelen als, uiteraard, Harry en Hermoine). Hopelijk bied de laatste box wat meer uitdaging 8)
Al kan het uiteraard ook gewoon zijn dat we veel geluk hebben gehad met de kaarten die op tafel kwamen.

Aeon's End en Spirit Island zal ik zeker eens gaan bekijken!

[Voor 13% gewijzigd door Nederlandhc op 02-11-2021 10:54]

• Cannoli
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 26-11 12:25
Nederlandhc schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:51:
[...]

Bedankt voor je inzicht!

Dominion is bij mij zelf al vaker langsgekomen alleen is de wederhelft niet zo van het tegen elkaar spelen omdat ik teveel wil uitdenken. Ik ben een persoon die tijdens een beurt (en de volgende 5) alles zo optimaal mogelijk wil doen.
Aangezien zij dit totaal niet heeft en vaak gewoon zsm zoveel mogelijk damage wil doen loopt het er vaak op uit dat ze weinig tot geen kans heeft (haar eigen woorden).

Dit zie je bijvoorbeeld al terug in Hogwarts battle, waar ik ook flink wat kaarten pak waarmee we bijv extra kaarten mogen pakken en zij dus vooral richt op de spells/allies die damage doen.
Nu moet ik wel zeggen dat we in onze eerste playthrough nu dit weekend door game 6 heen zijn gewandeld en ik dit ook geen hele hoge moeilijkheidsgraad vind hebben. (We spelen als, uiteraard, Harry en Hermoine). Hopelijk bied de laatste box wat meer uitdaging 8)

Mocht je Aeon's End 2nd edition aan willen schaffen. Deze kon ik nergens meer vinden bij de NL spellenwinkels. Ik heb hem daarom een paar dagen geleden besteld op Amazon.com. Hij is in middels een paar dollar duurder geworden maar voor ~€55 kun je hem daar nog bestellen. Het door jou genoemde Mage Knight is op Amazon.com ook te koop voor omgerekend €75,-. (Beide bedragen inclusief BTW en verzending.)

• Nederlandhc
Cannoli schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:58:
[...]

Mocht je Aeon's End 2nd edition aan willen schaffen. Deze kon ik nergens meer vinden bij de NL spellenwinkels. Ik heb hem daarom een paar dagen geleden besteld op Amazon.com. Hij is in middels een paar dollar duurder geworden maar voor ~€55 kun je hem daar nog bestellen. Het door jou genoemde Mage Knight is op Amazon.com ook te koop voor omgerekend €75,-. (Beide bedragen inclusief BTW en verzending.)
Held! _/-\o_

Ik had dus wel amazon links gevonden maar allemaal met teveel verzendkosten.
Dit wordt dus zeker een optie. Zal het eens met de wederhelft overleggen.

En even he; als je er dan eenmaal inzit wordt het ineens wel heel erg snel dat je andere spellen ook wil hebben. Ik hoor mn portemonnee al...

• Wijnand1980
Bij Crowdfinder.be hebben ze Outcasts van Aeons End voor € 52,50 staan.
Is prima stand alone te spelen.

• skank
Hoi hoi

MAar soit

Ondertussen heb ik enkele standaard bordspellen die opzich ook leuk zijn zoals risk enz om met mijn kids te spelen..

MAAR ik heb het terug helemaal te pakken !

Op aanraden van mn neef ff legende van andor blind gekocht, erg leuk ! Hoewel ik miniaturen mis :)

Goeie keuze?

Ik heb me ook lid gemaakt op boardgamegeek , misschien beter niet gedaan... lol
Ik lees idd veel gloomhaven, terraforming mars en descent , maar nog niet gespeeld dus, dus toch beetje weigerachtig.

Misschien moet ik gewoon beginnen met the green horde, hoewel die niet zo makkelijk verkrijgbaar is...

Ik zal hier toch wel af en toe komen kijken :)
I love it..

Edit: ik merk dat bv the descent moeilijk verkrijgbaar is, en stukken van geld kost 140 euro..
Terwijl op zatu games, die maar 73 euro kost... Hij staat wel op restock

Hoe betrouwbaar is die shop?
Gisteren voor mezelf Desent op de kop kunnen tikken.
Nieuw vanuit Denemarken.
Iemand van de de bgg groep op facebook, wou dit voor mij speciaal daar kopen en opsturen naar BE , uiteraard betaald door mij , maar hij hoeft er niets voor.
Er zijn dan toch nog eerlijke, en aangename mensen op de wereld.. Die er niets voor terug hoeven.
Echt _/-\o_ dit.
Hij hoefde dit niet te doen.

Het spel zelf was echt moeilijk te vinden... en daar was hij nog goedkoop ook !
Fijne mens !

Verder ook nog met iemand hier van het forum aan het onderhandelen over zombicide.
Die is wel eerder voor mn zoon zn kerst... laten we he hopen dat het ook een deal wordt..

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-11 11:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Gisteren maand februari gespeeld met Pandemic Season 1. Ging verrassend makkelijk af (succesvol, zonder 1 uitbraak), we hadden de medic en onderzoeker als characters. Januari was ook eenvoudig, het is nu even wachten dus op de echte uitdaging (die er ongetwijfeld ook nog komt, dat kan niet anders).

Wat een tof spel! :)

Daarnaast ligt hier nu ook Gloomhaven JotL op de plank, daar ook maar eens snel aan beginnen. De stapel met (ongespeelde)(solo) games groeit veel te snel..... :+

[Voor 20% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-11-2021 08:51]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Millie-ano
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Millie-ano schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:53:
Iemand die Arcadia Quest (base game) en/of Beyond the Grave expansion in bezit heeft en die ruimte in de kast nodig heeft. Dan ontvang ik graag een DM.
Gisteren een goed ingepakte doos en compleet spel in goede staat ontvangen van @MADG0BLIN. Nogmaals super bedankt!

Zijn er meer die het spel spelen? of juist niet en uitbreidingen zoals Beyond the Grave, Pets of Draken beschikbaar heeft en kwijt wil om ruimte te maken in de kast.

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-11 11:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nederlandhc schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:03:

Sinds kort is bij ons de interesse in spellen weer helemaal opgelaaid. Mn wederhelft en ik doen elke week minimaal 1 avond waarbij we dan een spel (of meerdere) spelen.

Op dit moment hebben we Harry Potter Hogwarts Battle, Lord of the Rings LCG (2x de core + Gollum) en een Game of Thrones bordspel.
Voor nu pakken we eigenlijk standaard Hogwarts Battle erbij, dit omdat mn wederhelft niet echt van het bouwen van een deck is voor je gaat spelen.
Nu moet ik ook zeggen dat het hele deckbuilden tijdens het spelen ons ook het meeste ligt denk ik. Dit spreekt ons beiden in ieder geval erg aan.

Op dit moment zoek ik er een spel bij wat ik zowel solo kan spelen als met zijn 2e (of meer) in coop.
In eerste instantie was mijn oog ook gevallen op Mage Knight, deze lijkt alleen overal uitverkocht te zijn of ik vind een Duitse versie. Laat mijn Duits nou niet goed genoeg zijn om hier een compleet spel mee te spelen.

Bij het verder zoeken lijkt Gloomhaven ook een goede keus? Echter begrijp ik dat je, als je solo wilt spelen, hierbij het beste double handed kan spelen? Dat lijkt mij persoonlijk dus weer niks.

Als je coop deckbuilders zoekt (die ook solo zeer tof zijn), zijn Marvel Legendary of Alien Legendary Encounters ook zeker aanraders!
Aeon's End overigens ook, maar die was al aangeraden :)

De spellen waarbij je tijdens het spelen je deck bouwt heten over het algemeen deckbuilders. De spellen waarbij je vooraf je deck samenstelt, zijn deck construction games.

[Voor 6% gewijzigd door Thrace Grumble op 03-11-2021 11:45]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Odysseus87
Nederlandhc schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:51:
[...]

Spirit Island is ook al jaren de #1 solo game op BGG. (Elk jaar mogen mensen stemmen). Vind hem zelf solo ook echt geweldig.

• skank
Mocht er iemand een zombicide green horde beschikbaar hebben voor verkoop, let me know ;)
Zombicide green horde + horde box mag uiteraard ook !!!!!!
Vorige deal is helaas afgezegd :(

• Vagax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-11 13:10

Vagax

Hehe hahaha

Wat is de replayability van Jaws of the Lion?

Ik heb een kadobon van werk gekregen van Bol en wil JotL halen maar ik ben wel iemand die soms een spelletje solo speelt en anders wel weer met een groep, kan ik met JotL hier in wisselen? dus de ene campaign solo doen daarna bijvoorbeeld eentje doen met 1-2 vrienden er bij?

Waar moet je naar toe als je klaar bent met oude grapjes? ... Nieuwegein

• g0tanks
  • Laatst online: 22:25

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Dementii
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 20:31
Vagax schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:55:

Ik heb een kadobon van werk gekregen van Bol en wil JotL halen maar ik ben wel iemand die soms een spelletje solo speelt en anders wel weer met een groep, kan ik met JotL hier in wisselen? dus de ene campaign solo doen daarna bijvoorbeeld eentje doen met 1-2 vrienden er bij?
Afgezien dat je na 1 keer doorspelen het verhaal al weet is de replayability zeker aanwezig, maar niet oneindig. Er zijn 4 verschillende karakters waar je mee kunt spelen, en de verschillende combinaties daarvan zorgen voor een andere beleving. Ik vind het zeer de moeite waard, ik ben momenteel met 2 anderen wekelijks aan het spelen. Wij zitten nu ongeveer halverwege.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vagax schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:55:

Je plakt stickers op het bord, vervangt kaarten in je deck, en schrijft dingen op een paar kaartjes.
Daar kun je wel omheen werken, maar erg handig is het niet.
Daanaast is natuurlijk een gedeelte van de lol om samen het verhaal te ontdekken/voltooien.

Dus lijkt mij niet het beste plan om die 2 campagnes door elkaar te spelen.

[Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 04-11-2021 10:42]

• GeorgeMichael
  • Niet online
Bij De Spelletjes Vrienden is trouwens een Secret Santa dit jaar:
https://despelletjesvrienden.nl/forums/topic/secret-santa-inschrijvingen-zijn-geopend/

Misschien dat sommigen hier dat ook leuk vinden.

• skank
135 euro voor zombicie green horde + no rest for the wicked uitbreiding.
Beide sealed, incl verzending naar BE

Doen? Of niet; Ik twijfel :p

Of enkel de basis voor 78,5 incl verzending naar be

Wat zouden jullie in mijn plaats doen?

• Jeroen87
  • Laatst online: 26-11 13:48

Jeroen87

Bier Connaisseur

Was niet heel moeilijk om top 9 te kiezen op een paar titels na, meeste zijn redelijk solid.

Craft beer specialist

• G-Meister
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-11 22:14
Sinds 1,5 jaar ook steeds meer bezig met board games (heeft Corona toch ook nog iets goeds ;) ). Mijn top 9 is op dit moment dan ook:

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

• kaanmijo
  • Laatst online: 22:13
Gisteren voor het eerst in m’n leven naar Spellenspektakel (of überhaupt een spellenbeurs) geweest. Na zo’n lange periode van Corona was het toch wel even wennen om tussen zóveel mensen te lopen, maar ik heb het goed naar m’n zin gehad :). Onderstaande spellen daar meegenomen:

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-11 13:28
Afgelopen zondag naar Spellenspektakel geweest. Het was wel weer flink wennen om na anderhalf jaar weer zoveel mensen bij elkaar te zien, maar de sfeer was weer enorm goed! Veel gezien en gespeeld en natuurlijk ook weer met wat leuks naar huis gegaan, is hebben we het een stuk rustiger gehouden dan voorgaande jaren.

De buit bestond uit:

Nemesis
Rovers van de Noordzee (gespeeld en die viel BIJZONDER goed in de smaak!)
Beide uitbreidingen voor Machi Koro
De vergeten Stad

Verder viel Arnak op. Immens populair (gezien de drukte bij de stand en het tempo waarmee het spel uitverkocht was) maar om één of andere reden klikte dat totaal niet bij ons. Deze hebben we dus ook maar even gelaten voor wat het was. De andere hardloper was Everdell. Erg mooie (en visueel aantrekkelijke!) titel, die we ondertussen ook al een aantal keer hebben gespeeld, maar aangezien die titel in onze vriendenkring al in het bezit is, voelden we ons niet heel erg geroepen om die ook voor onszelf aan te schaffen (Dat de adviesprijs er van op de beurs bijna twee tientjes boven de reguliere prijs op bol.com lag, hielp daar ook niet bij, natuurlijk... Met 'de speciale, eenmalige beurskorting' dan toch nog vijf euro goedkoper, maar je moet best flink last van FOMO hebben om daar aan toe te geven...).

Iets anders dat op opviel: We hebben meer tijd doorgebracht op de stand van White Goblin Games dan bij 999 Games, waar we voorheen vaker te vinden waren. 999 Games geeft de laatste tijd toch vooral de wat kleinere kaartspellen uit en we hebben toch liever wat grotere, complexere titels op tafel, waar je makkelijker een avond mee zoet bent. White Goblin Games heeft daarin blijkbaar toch een beter aanbod, op het moment. De drukte in hun winkel doet mij vermoeden dat we niet bepaald de enigen waren die er zo over dachten...

Al met al wel weer enorm veel lol en een gezellige dag gehad, komend weekend nemen we eens even goed de tijd om alles flink uit te proberen!

• HellPunk
Smuey schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:06:
Verder viel Arnak op. Immens populair (gezien de drukte bij de stand en het tempo waarmee het spel uitverkocht was) maar om één of andere reden klikte dat totaal niet bij ons
Dat heb ik wel bij meer grotere titels van de laatste weken: Arnak, Anno 1800, Messina 1347, Praga Caput Regni, ... Als ik de playthroughs bekijk bekruipt me niet meteen het gevoel dat het mijn smaak is terwijl ik toch lid ben van de cult of the new >:) . Het past wel prima in mijn plan om de verzameling niet verder te laten uitdeinen :Y

On that topic: ik sta op het punt om enkele van mijn spellen te ruilen tegen de 'oude' uitgave van 7 Wonders plus Leaders en Cities. Iemand een idee of dat voldoende is als 'startpakket' of zijn er nog must-have uitbreidingen? Aangezien het gaat om de oude uitgave ga ik daar liefst zo snel mogelijk naar op zoek.

• Mvdbeld
Afgelopen zondag naar Spellenspektakel geweest. Het was wel weer flink wennen om na anderhalf jaar weer zoveel mensen bij elkaar te zien, maar de sfeer was weer enorm goed! Veel gezien en gespeeld en natuurlijk ook weer met wat leuks naar huis gegaan, is hebben we het een stuk rustiger gehouden dan voorgaande jaren.

De buit bestond uit:

Nemesis
Rovers van de Noordzee (gespeeld en die viel BIJZONDER goed in de smaak!)
Beide uitbreidingen voor Machi Koro
De vergeten Stad

Verder viel Arnak op. Immens populair (gezien de drukte bij de stand en het tempo waarmee het spel uitverkocht was) maar om één of andere reden klikte dat totaal niet bij ons. Deze hebben we dus ook maar even gelaten voor wat het was. De andere hardloper was Everdell. Erg mooie (en visueel aantrekkelijke!) titel, die we ondertussen ook al een aantal keer hebben gespeeld, maar aangezien die titel in onze vriendenkring al in het bezit is, voelden we ons niet heel erg geroepen om die ook voor onszelf aan te schaffen (Dat de adviesprijs er van op de beurs bijna twee tientjes boven de reguliere prijs op bol.com lag, hielp daar ook niet bij, natuurlijk... Met 'de speciale, eenmalige beurskorting' dan toch nog vijf euro goedkoper, maar je moet best flink last van FOMO hebben om daar aan toe te geven...).

Iets anders dat op opviel: We hebben meer tijd doorgebracht op de stand van White Goblin Games dan bij 999 Games, waar we voorheen vaker te vinden waren. 999 Games geeft de laatste tijd toch vooral de wat kleinere kaartspellen uit en we hebben toch liever wat grotere, complexere titels op tafel, waar je makkelijker een avond mee zoet bent. White Goblin Games heeft daarin blijkbaar toch een beter aanbod, op het moment. De drukte in hun winkel doet mij vermoeden dat we niet bepaald de enigen waren die er zo over dachten...

Al met al wel weer enorm veel lol en een gezellige dag gehad, komend weekend nemen we eens even goed de tijd om alles flink uit te proberen!
Zag dat Awaken Realms ook op Spellenspektakel stond, was er ook wat zichtbaar van hun nieuwe titels? Nemesis Lockdown en of ISS Vanguard?

En Nemesis, interessante "game", deze moet je wat mij betreft niet spelen om te winnen, want soms is dat simpelweg onmogelijk (door of het spel zelf of medespelers). Het is wat mij dan ook meer een " filmische" ervaring ala Alien the movie(s). Heb deze zowel semi als co-op een aantal keer behoorlijk kansloos verloren, maar dat mocht wat mij betreft de pret niet drukken en maakte het misschien nog wel leuker / beter toen ik wel wist te overleven en mijn missie te halen.

[Voor 5% gewijzigd door Mvdbeld op 11-11-2021 12:21]

• Quicksilver
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 25-11 16:47

Ben er afgelopen zaterdag ook geweest, hebben ook de meeste tijd doorgebracht bij White Goblin Games, maar dat was voornamelijk omdat mijn vriendin en haar collega die munten wilden farmen om aan dat rad te draaien. (Uiteindelijk heeft ze Hacienda en 10% korting gewonnen).

Hebben de volgende buit meegenomen:

Moet zeggen dat we er nog geen van gespeeld hebben. En op het spektakel weinig gedemo'd hebben. Wel Machi Koro, maar die kenden we al, en dat was om munten te farmen dus heel aandachtig luisteren naar de uitleg terwijl we het zelf al meerdere malen gespeeld hadden. :X

Was echt rete druk maar wel leuk om een keer mee te maken.

• Vagax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-11 13:10

Vagax

Hehe hahaha

Ik heb er al even naar gezocht maar weten mensen of hier in Nederland iets is als Megagames Makers?

Ik ben er vooral erg geïntereseerd geraakt na de filmpjes van Shut Up and Sit Down.

En ik geloof best wel dat in de huidige tijden even geen games worden gehost maar dan is het iig voor de toekomst

Waar moet je naar toe als je klaar bent met oude grapjes? ... Nieuwegein

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:57
Hallo, ik vond niet direct een (actief) Pokemon topic dus dan maar hier eens proberen.

Mijn zoon wil beginnen met Pokémon TCG en heeft wellicht via YouTube zijn oog laten vallen op een Sword & Shield Elite Trainer Box Plus. Ik ken eigenlijk heel weinig van Pokémon, maar lees dat die ETBs ideaal zijn omdat je er ook Energy Cards bij krijgt, waarvan je er sowieso 20 nodig hebt in een speelbaar deck, en die niet zo frequent in Boosters zitten, en dus een ETB daarom ideaal is om mee te beginnen.

Echter, die ETB Plus waar mijn zoon naar kijkt, daar zie ik nergens van in beschrijvingen dat er Energy Cards bij zitten. Dan lijkt het me dat die eigenlijk op zich niet bruikbaar zijn om het spel te beginnen spelen ? Komt dit door de 'Plus' die erbij staat, en gaat het meer om verzamelaarsboxen ? Heb me al rot gegoogled, maar geraak er niet deftig aan uit.
Pagina: 1 ... 123 124 125 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee