Toon posts:

Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 121 122 123 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:29

Ed_L

Crew Council
Wormaap schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:21:
Op dit moment heb ik alleen nog maar High Frontier en HEL: The Last Saga open staan :P
HF wil ik al jaren, dus toen de nieuwe editie naar KS kwam was dat lekker makkelijk :) En sinds Kingdom Death en The 7th Continent zijn mijn vriendin en ik er achter dat we van die grote multi-sessie verhalende co-op games eigenlijk wel heel erg leuk vinden. HEL zit sowieso in die hoek, en ziet er gaaf uit. Het is een beetje een gok omdat't helemaal nieuw is, maar ziet er veelbelovend uit. En het is het soort KS-game dat ik wel weer kwijt kom voor een leuke prijs als't toch tegenvalt :)
Wacht een jaartje, heb je ook wat:
https://www.kickstarter.c...2110258/hel-the-last-saga
Alle stretch goals zijn gehaald en een late pledge is nog mogelijk. Ik heb de trekker net nog overgehaald :)

• CombatHermit
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:40
Ed_L schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Wacht een jaartje, heb je ook wat:
https://www.kickstarter.c...2110258/hel-the-last-saga
Alle stretch goals zijn gehaald en een late pledge is nog mogelijk. Ik heb de trekker net nog overgehaald :)
Ben nog erg aan het twijfelen. Het thema en invulling ervan ziet er goed uit, maar merk dat Horror niet echt goed verdragen wordt in mijn groep. Heb recentelijk maar een horror light gepakt in de vorm van Cthulhu Death May Die, beetje pulp achtige actie waarbij je de Elder One in het gezicht mag schieten. Zit wat minder horror achter op die manier. Maar voor het narratieve spul denk ik net een brug te ver voor de groep.

Voor mij persoonlijk stond deze echt wel op de wensen lijst, maar als het dan vervolgens niet op tafel komt, toch wel beetje jammer. |:(

Dan maar Paleo ergens op de kop tikken voor de survival mechaniekjes e.d. :+

• Ed_L
  • Laatst online: 21:29

Ed_L

Crew Council
CombatHermit schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Ben nog erg aan het twijfelen. Het thema en invulling ervan ziet er goed uit, maar merk dat Horror niet echt goed verdragen wordt in mijn groep. Heb recentelijk maar een horror light gepakt in de vorm van Cthulhu Death May Die, beetje pulp achtige actie waarbij je de Elder One in het gezicht mag schieten. Zit wat minder horror achter op die manier. Maar voor het narratieve spul denk ik net een brug te ver voor de groep.
+
Dit was een enorme impulsaankoop.... Geen idee of ik de rest van de spelers aan boord krijg. Daar heb ik nog niet lang genoeg over nagedacht :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09 15:30
Sinds maandag zitten vrouw en kinders aan zee, dus heb ik de gelegenheid te baat genomen om mijn solo-stats wat op te krikken. Tot nu toe gespeeld:

- Shelfie Stacker: gespeeld tegen een bot die je moet verslaan. Je kan ook 'beat your own score' doen, maar dat vind ik minder prettig.
- Cartographers: onlangs de skills expansion gevonden, dus die meteen uitgeprobeerd. Leuke toevoeging.
- Castles of Bungundy: gewonnen met nog twee rondes op de teller, de dobbelstenen rolden precies goed!
- Mr. Cabbagehead's Garden: specifiek solo-spel (al heeft het ook een ruleset voor 2). Bijzonder leuk spel: je legt een tuintje aan, maar je jaloerse buren proberen de boel in de war te sturen.
- Patchwork: gewonnen op Novice mode. Dat lukt telkens aardig, maar ik heb geen idee hoe je kan winnen op hogere moeilijkheidsgraden :) .

Straks doe ik zeker ook nog Meadow, daarna pik ik er nog wel wat anders uit, misschien nog eens Roll Player :Y .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:26

Wormaap

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Ed_L schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Dit was een enorme impulsaankoop.... Geen idee of ik de rest van de spelers aan boord krijg. Daar heb ik nog niet lang genoeg over nagedacht :+
Dat was het voor mij ook hoor. Maar ik denk dat'ie wel gespeeld gaat worden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Afgelopen week weer twee nieuwe (voor mij) spellen gespeeld:
1. Kanban EV - Wat zwaarder spel van Vital Lacerda. Je moet op de meest efficiente manier auto's ontwerpen en bouwen. Behoorlijk pittig spel met heel wat dingen om in de gaten te houden. Ik heb alleen Escape Plan eerder gespeel van deze designer. Hoewel Kanban volgens bgg moeilijker is, vond ik hem wel beter te spelen. Normaal gesproken speel ik niet zulke heel complexe games, maar ik vond het eigenlijk wel heel leuk. Dus misschien voor herhaling vatbaar.
2. Imperium Classics - Deckbuilder zoals Dominion alleen dan veel complexer. In dit spel kies je een volk (Romeinen, Grieken, ...) en probeer je een beschaving op te bouwen. Op een of andere manier vond ik dit spel veel complexer dan Kanban. Er is gewoon zo veel te lezen. Elke keer krijg je nieuwe kaartjes en moet je alles weer goed lezen. Het is ook niet meteen duidelijk welke tactiek je moet gebruiken. Ik snap dat sommige mensen dit erg leuk vinden en als je dit vaak speelt word je ook vast steeds beter, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Daarnaast nog Marvel Villainous gekocht. Was in de aanbieding, dus maar een keer proberen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:26
HellPunk schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:23:

- Castles of Bungundy: gewonnen met nog twee rondes op de teller, de dobbelstenen rolden precies goed!
Is dat een goede manier om het spel te leren en vertaald zich dat dan lekker naar het spelen met meerdere spelers?

Ligt hier al 2 jaar in de kast maar zijn er nog niet aan toegekomen om het te spelen en mijn medespelers vertrouwen eigenlijk altijd op mij m.b.t. het begrijpen/uitleggen van een spel.

• HellPunk
Thompson schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:35:
[...]
Is dat een goede manier om het spel te leren en vertaald zich dat dan lekker naar het spelen met meerdere spelers? Ligt hier al 2 jaar in de kast maar zijn er nog niet aan toegekomen om het te spelen en mijn medespelers vertrouwen eigenlijk altijd op mij m.b.t. het begrijpen/uitleggen van een spel.
Dat denk ik wel. Zo uit het hoofd zijn er drie grote verschillen:
- Als je alle velden van een kleur opvult krijg je geen kleurenbonus, maar een 'gratis' tegel van de zwarte markt.
- Als je een schip plaatst kun je 5 goederen inruilen tegen een jokertegel - eigenlijk een tegel van de zwarte markt die je omgekeerd in je depot legt en dan eender waar op je bord kan leggen.
- Het mechanisme voor beurtvolgorde ontbreekt. Er wordt wel elke ronde een tegel van het bord verwijderd op basis van de witte dobbelsteen, maar er is geen automa-speler die als tegenstander fungeert.

Het solo-bord heeft ook rivieren die je niet op de gewone borden aantreft. Verder is er ook een mechanisme waarbij je een vrije actie krijgt als je een bepaalde puntengrens haalt. De eerste keer is dat bij 50 punten, daarna bij 45, enzovoort.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 17:37
Overigens zou ik Castles of Burgundy niet aanraden om met veel spelers te spelen. Met 2 vind ik eigenlijk het leukste, anders heb je teveel down time doordat iedereen continu alle opties moet heroverwegen. Je kunt beperkt vooruit plannen, doordat je afhankelijk bent van de tegels, je dobbelstenen en wat de vorige spelers eventueel hebben weggekaapt.

• HellPunk
Gisteren zoals gepland ook de solo-modus van Meadow geprobeerd en die is zoals ik het graag heb: low overhead en het doel is om de tegenspeler te verslaan. De regel voor de bot is simpel: hij neemt één kaart van de display en legt deze op een aflegstapel. Al deze kaarten vormen op het einde van het spel de score die je moet verslaan. Je kan je dus rustig op je eigen spel concentreren. Uiteindelijk met één puntje verschil gewonnen!
millerman_sf schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:39:
Overigens zou ik Castles of Burgundy niet aanraden om met veel spelers te spelen. Met 2 vind ik eigenlijk het leukste, anders heb je teveel down time doordat iedereen continu alle opties moet heroverwegen. Je kunt beperkt vooruit plannen, doordat je afhankelijk bent van de tegels, je dobbelstenen en wat de vorige spelers eventueel hebben weggekaapt.
Wij spelen meestal ook met 2, maar ik vind 3 spelers net de 'sweet spot' omdat er dan net wat meer keuze in tegels is. De asymmetrische borden maken het spel ook leuker omdat dan niet iedereen achter dezelfde tegels aan gaat. Hoe dan ook, blijft een topspel :Y

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:25
Nieuwe kickstarter van Far Off Games, de designer van Xia staat ook online. Zelf gebacked. Ben erg benieuwd!

Arydia: The Paths We Dare Tread
https://www.kickstarter.c...a-the-paths-we-dare-tread

• Bensimpel
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 13-09 11:48

Bensimpel

Simpele ziel

Ik ben nu weer een tijdje pokemon kaarten aan het verzamelen. Echter zie ik weinig community activiteit. Zijn er clubs in Nederland met wat activiteit? Wil graag irl tournaments enzo spelen.

• MrVegeta
  • Laatst online: 22:41

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:00:
Nieuwe kickstarter van Far Off Games, de designer van Xia staat ook online. Zelf gebacked. Ben erg benieuwd!

Hier ook.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wow. Ziet er mooi uit maar 165 euro + shipping is mij wat te gortig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Bensimpel
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 13-09 11:48

Bensimpel

Simpele ziel

Chaoss schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Wow. Ziet er mooi uit maar 165 euro + shipping is mij wat te gortig.
Mij ook, maar als ik zo zie hoe uitgebreid alles is zit ik eerlijk gezegd ook te twijfelen om dit gewoon te backen. Lijkt me heerlijk voor een weekendje met vrienden. Er zit echt mega veel gameplay erin.

• remcheese
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:49

Argh, ik wil ook maar het komt budgettechnisch niet uit met het sparen voor een dikke game pc.

Ik moet wachten op editie 2.

Gelukkig heb ik xia nog :)

• ElkeBxl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:12

ElkeBxl

Tassendraagster

Bensimpel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:44:
Ik ben nu weer een tijdje pokemon kaarten aan het verzamelen. Echter zie ik weinig community activiteit. Zijn er clubs in Nederland met wat activiteit? Wil graag irl tournaments enzo spelen.
Geen idee voor NL. Misschien eens bij een lokale gamestore gaan kijken? In BE hebben we winkels zoals Outpost die kleine events organiseren in Gent/Antwerpen voor card games: https://www.outpost.be/we...ar&view=calendar&Itemid=6 Misschien bestaat er een NL versie van Outpost?

Ik heb ooit Pokémon Battle Academy gekocht, in de hoop dat de partner het eens zou willen proberen. Duidelijke geschreven instructies, battle mat om te helpen, 3 decks om mee te spelen, wat 1st gen Pokémons die iedereen wel kent, ... klonk perfect. Helaas blijft de doos onaangeraakt in de kast liggen... Hopelijk kan ik ooit eens een vriend ofzo overtuigen :P

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:34
Bensimpel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:44:
In de grotere steden is er altijd wel ergens een community die wekelijks samenkomt om te spelen.
Ik ken:
In Leeuwarden heb je de UCP op vrijdag
In Zwolle Games-n-Stuff (ook op vrijdag volgens mij)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 13:52

Ook gebacked hij is gewoon een geniale designer ben ook erg benieuwd het heeft wat weg van Kingdom Death meer in het aanpassen van de karakter enzo. Ben erg benieuwd de kwaliteit van de games zit wel goed bij hem.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• CombatHermit
MeZZiN schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Ook gebacked hij is gewoon een geniale designer ben ook erg benieuwd het heeft wat weg van Kingdom Death meer in het aanpassen van de karakter enzo. Ben erg benieuwd de kwaliteit van de games zit wel goed bij hem.
Loop er zelf nog erg over te dubben. Het lijkt iig wel een zeer toegankelijke 'coop' campaign spel, met thema's waar heel veel mensen mee kunnen weglopen. Mijn groep is niet super into horror of 'duister' dit lijkt iets meer fantasy en heeft een wat meer vriendelijke atmosfeer.

Ben wel fan van hoe ze de term 'green legacy' hebben bedacht, voor het herspelen van spellen die wel keuzes onthouden, maar die je gewoon kan resetten. Helpt ook met het doorverkopen mocht je niet een verzamelaar zijn e.d.

Maar prijs is nog altijd wel prijzig. 8)7

• MeZZiN
Het heeft geschilderde minis dus dat help niet met de prijs. Maar verder naar mijn idee een stuk lichter dan de zware andere legacy games kans dat ik hem wel ga spelen snel :) plus het wisselen van de hoofden is wel heel grappig.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MeZZiN
Lekker druk spellen weekend gehad. We hadden een paar games er bij gekregen :)

Met de kids junk art en Dr. Eureka gespeeld beide erg vermakelijk Junk art was wel de plastic versie en het viel me mee hoe dat prima ging was best stevig plastic. (maakte me zorgen omdat ik van flick em up wel de houten versie hebt) Je bouwt en toren met de onderdelen die op de kaartes staan en elke stad heeft zijn eigen regels zodat er variatie is.

Dr. Eureka was ook wel erg tof maar wel leuk voor een paar rondes zeker met kids het is gewoon de toren van hanoi maar dan leuker. Het is super simpel maak het plaatje na door de ballen van het ene buisje naar het andere buisje verplaatsen super simpel maar wel tof.

Dan ook nog Harry Potter: Hogwarts Battle – Defence Against the Dark Arts eerst de regels nog wat verprutst (de handleiding is was sumier) maar speeld redelijk goed weg alleen als je aan elkaar gewaagd ben kan het lang duren voor dat je gewonnen hebt. het is een deckbuilder waarbij je probeert de andere van het bord te spelen (waardoor ze stunned zijn) als je dat 3 keer doet dan heb je gewonen. Maar het is een push en pull wat het erg tof maakt maar ook het risico loop dat het lang kan duren.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• TTHEEBO1
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-09 13:43
Twee weken geleden twee nieuwe games gekocht:

De crew en de Lost ruins of Arnak.

De crew:

Ik snap de hype. briljant concept gebouwd op het idee van Rikken/Hartejagen/Troeven, maar dan coop. Simpel concept, maar zeer divers en uitdagend door de verschillende soorten opdrachten. Komt makkelijk op tafel en je kan zo lang spelen als je zelf wil. Vraagt wel discipline om niet stiekem toch teveel met elkaar te communiceren. Ik kan me ook voorstellen dat er naast de 50 standaard opdrachten straks oneindig veel te vinden is vanuit de community.

Lost Ruins or Arnak:

Mooie mix tussen worker placement en deckbuilding. Goede balans tussen verschillende strategieën. Online lees je af en toe dat inzetten op de onderzoekstrack OP zou zijn, maar dat hebben wij na 6 potten niet zo ervaren. Artwork en componenten zijn van hoge kwaliteit. Ik had daarom gehoopt dat er iets meer verhaal/thematiek in had gezeten, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van het spel concept. Dikke aanrader wat mij betreft.

psn: jagermeistertim

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-09 13:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Gisteren de knoop doorgehakt en Descent: Legends of the Dark besteld. Ik was al geinterresseerd vanaf de eerste trailer, maar de negativiteit op BGG maakte me wat bang. Nu zie ik op BGG de gemiddelde score al flink bijtrekken, en na wat playthroughs op YouTube heb ik de knoop dus maar doorgehakt.

Kan niet wachten, stiekem.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Dementii
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:53
Willybubba schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:31:
Gisteren de knoop doorgehakt en Descent: Legends of the Dark besteld. Ik was al geinterresseerd vanaf de eerste trailer, maar de negativiteit op BGG maakte me wat bang. Nu zie ik op BGG de gemiddelde score al flink bijtrekken, en na wat playthroughs op YouTube heb ik de knoop dus maar doorgehakt.

Nice, ik ben ook zeer geïnteresseerd, maar ik heb hier Gloomhaven nog liggen waar ik mee moet beginnen en Frosthaven heb ik gebacked. Dus ik hou het hier maar bij. ;)

• CombatHermit
Willybubba schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:31:

Ik heb een verzameling van Descent liggen van de 2e generatie zal ik maar zeggen, nog altijd niet echt tijd voor gehad om daar mee te spelen. |:( 1vs many is wel interessant als je mensen wat meer in campaign spel wil meenemen, en je daar dan de 'DM' / Slechterik speelt.

Wil dus daar eerst eens doorheen stuiteren om te kijken hoe dat gaat voordat ik mezelf nog verder in de problemen breng en nog meer spul uit die serie bestel, al denk dat ik dan nog eerder by Arydia aanklop dan bij Descent Legends ben toch nog wat traditioneel en niet meteen fan van apps.

Maar misschien volgend jaar als er meer indrukken en bekendheid is met deze nieuwe editie, dat ik er dan heel anders over denk. O-)

• Bundin
  • Niet online
Na wat meer dan 2 jaar (mede door de wereldwijde problemen met international shipping) is Company of Heroes vandaag geleverd. Op de doos na is de kwaliteit heel prima. Vandaag alles bekeken en geïnventariseerd, komende vrijdag een solo pot en in het weekend een 1v1. Zin in!

Ondertussen ook gezwicht voor Eldritch Horror. Arkham Horror vond ik goed vermaak maar veel te lang duren, daarom deze aankoop :)

Nadeel: mijn kasten zijn vol, ik moet groter gaan wonen geloof ik...

I like bacon!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02:04
Bundin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:16:

Helpt niet, is alleen maar het probleem voor je uitschuiven :)

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bundin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:16:
Na wat meer dan 2 jaar (mede door de wereldwijde problemen met international shipping) is Company of Heroes vandaag geleverd. Op de doos na is de kwaliteit heel prima. Vandaag alles bekeken en geïnventariseerd, komende vrijdag een solo pot en in het weekend een 1v1. Zin in!

Ondertussen ook gezwicht voor Eldritch Horror. Arkham Horror vond ik goed vermaak maar veel te lang duren, daarom deze aankoop :)

Vraagje, waarom Eldritch Horror over Arkham Horror third Edition? Heb beide games nu wel veel gespeeld, en moet zeggen dat AH 3ed best lekker speelt, ook meer het Lovecraft gevoel, waar je in EH wat meer een Indiana Jones gevoel hebt. Don't get me wrong, EH is/was één van mijn favo games, had alle uitbreidingen en speelde het (solo) bijna maandelijks, dus ik begrijp de appeal :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Bundin
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

Vraagje, waarom Eldritch Horror over Arkham Horror third Edition? Heb beide games nu wel veel gespeeld, en moet zeggen dat AH 3ed best lekker speelt, ook meer het Lovecraft gevoel, waar je in EH wat meer een Indiana Jones gevoel hebt. Don't get me wrong, EH is/was één van mijn favo games, had alle uitbreidingen en speelde het (solo) bijna maandelijks, dus ik begrijp de appeal :)
Korte antwoord: het is eens iets anders :) Ik ben overigens niet van plan om big box uitbreidingen toe te voegen. Heb nu enkel Forsaken Lore en daar blijft het waarschijnlijk bij.

I like bacon!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Check! Forsaken Lore is wel een must have ja. Veel plezier! Erg leuke sessies mee gehad.

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-09 12:02
Voor de geinteresseerden: De voorverkoop van kaarten voor Spellenspektabkel 2021 is van start gegaan. Volgens de organisatie is er twee keer zoveel ruimte beschikbaar als in 2019, met meer mogelijkheid om ergens aan te schuiven en wat te spelen (wat wij persoonlijk een behoorlijk lastig klusje vonden tijdens de vorige editie, vanwege de enorme drukte en beperkte ruimte om te kunnen spelen).

Alleen... Ligt het aan mij, of zijn er nou eigenlijk maar weinig echte nieuwe releases van de lokale uitgevers? 999 Games heeft veel (eigenlijk alleen maar) nieuwe kaartspellen en hoewel die leuk zijn, spelen we eigenlijk gewoon heel graag spellen met wat meer body en een langere speelduur. White Goblin heeft Ruines van Arnak waar ik benieuwd naar ben, maar daar houdt het eigenlijk ook wel een beetje mee op. Iemand nog tips voor spellen die afgelopen jaar zijn uitgekomen of op het punt staan om uit te komen, die de moeite waard zijn om in de gaten te houden of eens te proberen?

[Voor 39% gewijzigd door Smuey op 18-08-2021 10:42]

• remcheese
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17:49
Smuey schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:25:
Voor de geinteresseerden: De voorverkoop van kaarten voor Spellenspektabkel 2021 is van start gegaan. Volgens de organisatie is er twee keer zoveel ruimte beschikbaar als in 2019, met meer mogelijkheid om ergens aan te schuiven en wat te spelen (wat wij persoonlijk een behoorlijk lastig klusje vonden tijdens de vorige editie, vanwege de enorme drukte en beperkte ruimte om te kunnen spelen).
Top! Bedankt voor de tip.
Eens kijken o fik de buurman zo ver kan krijgen dat ie meegaat :)

• MeZZiN

Alleen... Ligt het aan mij, of zijn er nou eigenlijk maar weinig echte nieuwe releases van de lokale uitgevers? 999 Games heeft veel (eigenlijk alleen maar) nieuwe kaartspellen en hoewel die leuk zijn, spelen we eigenlijk gewoon heel graag spellen met wat meer body en een langere speelduur. White Goblin heeft Ruines van Arnak waar ik benieuwd naar ben, maar daar houdt het eigenlijk ook wel een beetje mee op. Iemand nog tips voor spellen die afgelopen jaar zijn uitgekomen of op het punt staan om uit te komen, die de moeite waard zijn om in de gaten te houden of eens te proberen?
Moet ook zeggen de laatste tijd minder echt super releases zijn er zijn wel toffe games natuurlijk ik wacht eigenlijk alleen op alien en een paar kickstarter verder ben ik redelijk content met mijn backlog.

maar om nu in deze tijd nog naar een event gaan is voor mij idee nog niet heel slim hoe goed ze het ook doen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-09 13:21

Willybubba

Nut up or shut up.

Descent: Legends of the Dark :)

Afgelopen gisteren de eerste 2 Quests gedaan (althans, de eerste afgemaakt en halverwege de tweede even gestopt) maar ik vind het erg vet. Niet perfect, maar een sh*tload aan fun.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Smuey
Willybubba schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Descent: Legends of the Dark :)

Afgelopen gisteren de eerste 2 Quests gedaan (althans, de eerste afgemaakt en halverwege de tweede even gestopt) maar ik vind het erg vet. Niet perfect, maar een sh*tload aan fun.
Bedankt voor de tip. Ik ben eigenlijk wat terughoudend tegenover bordspellen die afhankelijk zijn van een app (wat als je over, pak 'm beet, tien, vijftien jaar het spel nog eens uit de kast wil trekken?), maar ik begrijp ook dat het absoluut iets toe kan voegen. Ik vind het lastig, zeker omdat er ook nog eens een flink prijskaartje aan hangt.

Maar in die categorie heb ik Gloomhaven ook nog liggen, waar ik nog mee moet beginnen, dus voor ik nog zo'n enorme doos in huis ga halen, zijn we denk ik wel even verder O-)

• MeZZiN
Smuey schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik ben eigenlijk wat terughoudend tegenover bordspellen die afhankelijk zijn van een app (wat als je over, pak 'm beet, tien, vijftien jaar het spel nog eens uit de kast wil trekken?), maar ik begrijp ook dat het absoluut iets toe kan voegen. Ik vind het lastig, zeker omdat er ook nog eens een flink prijskaartje aan hangt.

Maar in die categorie heb ik Gloomhaven ook nog liggen, waar ik nog mee moet beginnen, dus voor ik nog zo'n enorme doos in huis ga halen, zijn we denk ik wel even verder O-)
Dat is zeker een issue maar goed iedereen heeft wel een mobiel die tzt in de doos kan bij het spel toch :) dan heb je dat issue niet meer. Maar goed er zijn ook apps die weer internet nodig kunnen hebben.

Maar goed andere punt is als je het spel dan tijden de levensduur van de app 5-10 speeld en dan doet hij niet meer is het dan nog steeds de ervaring waard geweest.

Voor mij heb ik het liever niet niet omdat ik die app issue zie maar meer omdat ik gewoon weg analoog wil spelen. En natuurlijk zal ik gerust een keer een app gebasserde game kopen / spelen alleen nog niet nodig gezien op dit moment misschien is descent wel een optie maar goed heb nog zo veel games analoog dat mijn behoefte daaraan niet zo hoog ligt. Zeker omdat er gelijkwaardige games zijn die geen app nodig hebben.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• m181087
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-09 14:15
Net terug van vakantie en eindelijk weer eens wat bordspellen gespeeld met de vrouw.
Tevens bij Wirwar in Groningen langs geweest om 2 nieuwe spellen aan te schaffen: Crooks en MicroMacro: Crime City

De spellen die weer uit de doos zijn gekomen:
- Sagrada
- De Vergeten Stad
- Patchwork
- Seasons
- Lost Cities: to go
- Metropolis / The City
Allemaal met 2 spelers gespeeld.

Crooks heb ik aangeschaft aangezien die maar €5 was. Voor dat bedrag is het eigenlijk een heel leuk spel, dat vaker op tafel is gekomen en ook nog gaat komen. Je begint met weinig geld en moet voor dat geld Crooks kopen die je weer gebruikt om locaties te overvallen. Wie aan het einde van het spel de meeste punten wint (met het overvallen van locaties) wint. Een simpel kaartlegspel met redelijk wat variatie. Tevens is het spel in 10-15 minuten gespeeld en vergt het nauwelijks uitleg.

MircoMacro: Crime City is de grote verrassing. Het is een enorme kaart van een stad met daarop allemaal figuren, locaties, voertuigen, etc. die iets te maken hebben met verschillende moorden. Bij het spel zelf zitten 16 moorden, maar er zitten er nog een aantal verstopt op de kaart.
Je begint elke moord met een startkaart. Vervolgens moet je de startlocatie op de kaart opzoeken en moet je zien te achterhalen wat er is gebeurd (dit is allemaal getekend op de kaart), eventueel geholpen met tips. Vervolgens moet je op de kaart de verdachte figuren volgen om te achterhalen wat er is gebeurd, wie de moord heeft gepleegd, etc. Dat klinkt makkelijker dan het in werkelijkheid is. Door meer of minder tips te gebruiken kun je het voor jezelf of voor de groep makkelijker of moeilijker maken.
Nog nooit eerder zoiets gezien, maar echt heel leuk om te doen. Het voelt een beetje als een mini escape room. Het enige nadeel van het spel is eigenlijk de hele grote kaart waar je met z'n 2-4en overheen moet buigen.

• Flapperbol
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:34
m181087 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:11:
MircoMacro: Crime City is de grote verrassing. Het is een enorme kaart van een stad met daarop allemaal figuren, locaties, voertuigen, etc. die iets te maken hebben met verschillende moorden. Bij het spel zelf zitten 16 moorden, maar er zitten er nog een aantal verstopt op de kaart.
Je begint elke moord met een startkaart. Vervolgens moet je de startlocatie op de kaart opzoeken en moet je zien te achterhalen wat er is gebeurd (dit is allemaal getekend op de kaart), eventueel geholpen met tips. Vervolgens moet je op de kaart de verdachte figuren volgen om te achterhalen wat er is gebeurd, wie de moord heeft gepleegd, etc. Dat klinkt makkelijker dan het in werkelijkheid is. Door meer of minder tips te gebruiken kun je het voor jezelf of voor de groep makkelijker of moeilijker maken.
Nog nooit eerder zoiets gezien, maar echt heel leuk om te doen. Het voelt een beetje als een mini escape room. Het enige nadeel van het spel is eigenlijk de hele grote kaart waar je met z'n 2-4en overheen moet buigen.
MicroMacro viel hier ook in de smaak.
Hier besloten om hem alleen met z'n tweeën te spelen, en dan weer door te geven aan andere koppels in onze vriendengroep. Met twee zit je soms elkaar al in de weg als je op zoek gaat op de kaart, maar met drie of vier kan ik mij niet voorstellen dat iedereen iets te doen heeft.

• m181087
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-09 14:15
Flapperbol schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:17:
[...]
MicroMacro viel hier ook in de smaak.
Hier besloten om hem alleen met z'n tweeën te spelen, en dan weer door te geven aan andere koppels in onze vriendengroep. Met twee zit je soms elkaar al in de weg als je op zoek gaat op de kaart, maar met drie of vier kan ik mij niet voorstellen dat iedereen iets te doen heeft.
Als wij hem uitgespeeld hebben, verkopen we hem ook weer. Dan is de uitdaging er vanaf.
Verder eens met het aantal spelers. Ik heb nog een tijdje geprobeer om zelf aan de andere kant van de kaart te gaan zitten, maar dan zie je alles op de kop. Met sommige spellen is dat prima te doen, maar met dit spel niet. De kaart is daarvoor echt te groot.

• ViNcE
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

m181087 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

Als wij hem uitgespeeld hebben, verkopen we hem ook weer. Dan is de uitdaging er vanaf.
Verder eens met het aantal spelers. Ik heb nog een tijdje geprobeer om zelf aan de andere kant van de kaart te gaan zitten, maar dan zie je alles op de kop. Met sommige spellen is dat prima te doen, maar met dit spel niet. De kaart is daarvoor echt te groot.
Ik heb de eerste missies met 4 mensen gespeeld. Het is inderdaad niet ideaal, maar soms maakten we gewoon een foto van het gebied en zo konden we allemaal kijken. Daarna hebben we nog twee missies met 3 gespeeld. Dat was iets makkelijker, maar ik kan mij goed voorstellen dat 2 de sweet spot is. Dit soort spellen zijn minder leuk in je eentje. Wel een aanrader trouwens!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• HellPunk
Alleen... Ligt het aan mij, of zijn er nou eigenlijk maar weinig echte nieuwe releases van de lokale uitgevers? 999 Games heeft veel (eigenlijk alleen maar) nieuwe kaartspellen en hoewel die leuk zijn, spelen we eigenlijk gewoon heel graag spellen met wat meer body en een langere speelduur.
999 brengt de NL-versie van Juicy Fruits uit, die staat wel op mijn verlanglijstje. Misschien kan je bij White Goblin ook Flamecraft spelen, al is dat misschien net iets te snel.

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 17:19
Anno 1800 komt er nog aan bij 999 games en de uitbreiding voor Taveernen is net uit, voor de rest kan ik ook niks "groots" bedenken.

Sleeping gods zit nog in de pijplijn via "Keep Exploring Games". Heb deze zelf eenmaal in het Engels doorgespeeld en ben er zeer over te spreken. Deze ga ik zeker verder verkennen.

Daarnaast koop ik de meeste games nog steeds in het Engels dus dan ben je minder afhankelijk van lokale uitgevers, al is er afgelopen jaar ook weinig nieuws bij gekomen (Sleeping Gods & Civ: New Dawn + Exp.?).

• Smuey
Mvdbeld schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:01:
[...]

Anno 1800 komt er nog aan bij 999 games en de uitbreiding voor Taveernen is net uit, voor de rest kan ik ook niks "groots" bedenken.

Sleeping gods zit nog in de pijplijn via "Keep Exploring Games". Heb deze zelf eenmaal in het Engels doorgespeeld en ben er zeer over te spreken. Deze ga ik zeker verder verkennen.

Daarnaast koop ik de meeste games nog steeds in het Engels dus dan ben je minder afhankelijk van lokale uitgevers, al is er afgelopen jaar ook weinig nieuws bij gekomen (Sleeping Gods & Civ: New Dawn + Exp.?).
Hier kopen we met enige regelmaat ook het nodige in het Engels, inderdaad, maar helaas zijn op een beurs als Spellenspektakel voornamelijk de uitgevers uit de Benelux vertegenwoordigd, waardoor het vaak lastig blijft om juist die Engelstalige titels eens stevig aan de tand te voelen of gewoon te kijken of het inderdaad is wat je er van verwacht. Ze zijn meestal wel verkrijgbaar, maar helaas vaak niet speelbaar (uiteraard begrijpelijk, aangezien er geen vertegenwoordigers en demo'ers van die uitgevers aanwezig zijn) en dat vind ik erg jammer, zeker als de recente en aankomende releases van de goed vertegenwoordigde uitgevers niet helemaal aansluiten bij mijn smaak.

• HellPunk
Smuey schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:40:
[...]
Hier kopen we met enige regelmaat ook het nodige in het Engels, inderdaad, maar helaas zijn op een beurs als Spellenspektakel voornamelijk de uitgevers uit de Benelux vertegenwoordigd, waardoor het vaak lastig blijft om juist die Engelstalige titels eens stevig aan de tand te voelen of gewoon te kijken of het inderdaad is wat je er van verwacht.
Beurzen als Spellenspektakel zijn ook wel bedoeld om net die lokale en kleinere uitgevers in de spotlights te zetten - vaak zijn ze ook alleen de hulp van die uitgevers überhaupt kunnen ontstaan. Die zullen dus niet te springen staan om zichzelf in de schaduw te zetten van andere (grotere) uitgevers. De organisatie drijft vaak ook op vrijwilligerswerk van de lokale spellenclubs en dan is het niet vanzelfsprekend om een beurs op dubbele of driedubbele schaal op te zetten.

• HellPunk
De laatste weken heb ik me bezig gehouden met de uitbreidingen van Railroad Ink die ik onlangs via KS kreeg: de Eldritch dice, Arcade dice, Underground dice en de Challenge, Giant en Epic Solo boards. Er zijn nog drie andere dice packs, maar die leken me alleen leuk voor de échte veelspelers.

De grootste uitdaging was zeker Underground. Je speelt dan met twee sets dobbelstenen op twee bordjes: 'surface' en (rara) 'underground'. Je verdient bonussen als je de twee met mekaar kan linken door bovengronds een station en ondergronds een metrohalte in hetzelfde vakje te tekenen (maar dus op twee verschillende niveaus). Aan de andere kant moet je wel opletten dat je geen station neerpoot op een vakje waar je eerder een waterleiding gelegd hebt, want dan krijg je een lek. Die interactie is best wel goed gevonden!

Van de base games vond ik Lava (uit de rode doos) en Cacti (uit de gele) het leukst. De speciale solo-borden zijn ook wel een uitdaging, zeker het Giant-bord: je hebt wel meer ruimte, maar je moet ook op veel langere termijn gaan plannen.

Ik ga nu nog een potje spelen met de city cards. Je spelbord krijgt dan aan het begin voorgetekende vakjes of stukken waar je niet overheen kan tekenen. Daarna berg ik het spel wel even op, denk ik, om geen RRI-indigestie te krijgen :+

• B00st3r
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-09 16:26
Gisteravond met Gloomhaven Jaws of the Lion gestart. We spelen met de groep waarmee we Gloomhaven zelf al volledig hebben uitgespeeld, dus we vlogen door de eerste 2 scenario's heen. Hopelijk wordt het wat interessanter/uitdagender, want dit ging iets te makkelijk.

We speelden op de makkelijkste difficulty dus de volgende keer zullen we dat ook wel verhogen. Het spel speelt wel weer super lekker weg, vooral nu je speelt vanuit het boek i.p.v. op tegels.

Ik kan iedereen aanraden die wil starten met Gloomhaven, om te beginnen met Jaws of the Lion.

• Dementii
B00st3r schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:21:

Ik kan iedereen aanraden die wil starten met Gloomhaven, om te beginnen met Jaws of the Lion.
Ik ben zelf met 2 anderen nu gestart met Jaws of the Lion, en we hebben scenario 3 afgerond. Vrijdag weer een speelavond. Leuk spel, en een goede start voor als je Gloomhaven nog moet doen, je wordt langzaam met de spelregels wegwijs gemaakt.

Ik kan me voorstellen dat het wat simpel overkomt als je Gloomhaven zelf al hebt gespeeld.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gisteravond met Gloomhaven Jaws of the Lion gestart. We spelen met de groep waarmee we Gloomhaven zelf al volledig hebben uitgespeeld, dus we vlogen door de eerste 2 scenario's heen. Hopelijk wordt het wat interessanter/uitdagender, want dit ging iets te makkelijk.

We speelden op de makkelijkste difficulty dus de volgende keer zullen we dat ook wel verhogen. Het spel speelt wel weer super lekker weg, vooral nu je speelt vanuit het boek i.p.v. op tegels.

De eerste 5 scenarios ofzo zijn tutorial, op een gegeven moment (na de laatste tutorial volgens mij) krijg je de uitleg hoe je de moeilijkheid kunt aanpassen, ik weet niet of het handig is om dit al eerder te doen. Met moeilijkere vijanden zal het toch wel pittiger worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Vagax
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 00:27

Vagax

Hehe hahaha

Was dat uberhaupt niet het idee van Jaws of the Lion dat het een 'instap' is naar Gloomhaven? Het is wel een standalone game maar het is natuurlijk een stuk 'dunner' en goedkoper dan Gloomhaven. Daarnaast speelt het verhaal ook nog eens af voor Gloomhaven

Beter twee in de hand, dan schijten op een natte krant

• Dementii
Klopt, het is eigenlijk ook een prequel op Gloomhaven. Maar het is veel later uitgekomen. Dan kan ik me voorstellen dat als je Gloomhaven eenmaal af hebt, dit ook nog even wil doen.

• Excalibaard
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20-09 14:42
Mijn vrouw en ik hebben laatst Harry Potter: Hogwarts Battle gekocht met de Monster Book uitbreiding, en zijn echt helemaal verslaafd geraakt. Voor haar verjaardag doen we waarschijnlijk de Charms en Potions uitbreiding, maar ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met meer van dit soort coöperatieve deck- of enginebuilders? Of zouden we dan toch meer naar dingen als Wingspan moeten kijken waar je je niet zo zeer bemoeit met andere mensen en gewoon op je eigen eilandje speelt?

• MADG0BLIN
Gisteravond voor het eerst Pulsar 2849 gespeeld. Deze stond al een jaar of 2 in de kast, maar op de een of andere manier nooit gespeeld. En dat is jammer, want het is een erg toffe game!
Je hebt een groot bord met planeten en pulsars. Daarnaast een board waar de dobbelstenen legen om te draften. En een aantal andere borden om tech te upgraden, start speler bij te houden en nog wat zaken.
Elke beurt worden er zeven dobbels gerold en draft je 2 dobbelstenen. Deze 2 dobbelstenen gebruik je om acties te doen. Je kan vliegen en zo planeten ontdekken. Je kan pulsars benutten om punten te scoren en nieuwe tech ontwikkelen.
Het speelt vrij vlot en al lijkt het wat ingewikkeld voordat je begint, de acties zijn vrij simpel. Erg leuk om te spelen.

Hierna een pot Destinies. We hadden laatst het intro scenario al gespeeld en nu met de campaign begonnen. Ik vind het een erg interessant spel waarbij de app een goede toevoeging is. Het systeem om testen te doen met je playerboard en de dobbels zit goed in elkaar!
Afgesloten zoals altijd met een potje Tapestry. :P

En vandaag Kemet: Blood and Sand binnen gekregen. Dat ziet er goed uit! Helaas is het regelboek schijnbaar erg slecht en is er een nieuwe uitgebracht. Even kijken of ik deze ergens binnenkort kan printen.

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 22:11
Excalibaard schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 12:01:
Mijn vrouw en ik hebben laatst Harry Potter: Hogwarts Battle gekocht met de Monster Book uitbreiding, en zijn echt helemaal verslaafd geraakt. Voor haar verjaardag doen we waarschijnlijk de Charms en Potions uitbreiding, maar ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met meer van dit soort coöperatieve deck- of enginebuilders? Of zouden we dan toch meer naar dingen als Wingspan moeten kijken waar je je niet zo zeer bemoeit met andere mensen en gewoon op je eigen eilandje speelt?
Deze doet het bij ons ook erg goed.
We hebben met onze kinderen (7&10) ook Toy Story, dit is 1 op 1 hetzelfde in een andere wereld en iets minder lastig.

Coop in dezelfde wereld is HP death eaters rising wel leuk. Dit is geen deckbuilder, maar meer een tableaubuilder. Zit goed in elkaar en is leuk ter afwisseling.

Vind je Coop deckbuilders leuk dan zou ik echter zeker 100% Aeons End aanraden. Is qua afwisseling en moeilijkheidsgraad vaak net iets lastiger, maar zit heel goed in elkaar. Duurt ongeveer 1 uur en kan met Max 4 spelers.

• Excalibaard
Wijnand1980 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:54:
[...]

Deze doet het bij ons ook erg goed.
We hebben met onze kinderen (7&10) ook Toy Story, dit is 1 op 1 hetzelfde in een andere wereld en iets minder lastig.

Coop in dezelfde wereld is HP death eaters rising wel leuk. Dit is geen deckbuilder, maar meer een tableaubuilder. Zit goed in elkaar en is leuk ter afwisseling.

Vind je Coop deckbuilders leuk dan zou ik echter zeker 100% Aeons End aanraden. Is qua afwisseling en moeilijkheidsgraad vaak net iets lastiger, maar zit heel goed in elkaar. Duurt ongeveer 1 uur en kan met Max 4 spelers.
Thanks voor de tip, lastiger is juist leuk! Ik ben heel veel standalone expansions tegengekomen van aeons end, maar niet de base game. Zijn die expansions ook leuk/begrijpelijk zonder de basiskarakters? Had gelezen dat ze soms wat moeilijk te begrijpen/gebruiken zijn.

Zal death eaters rising ook checken :)

• Bozzel1987
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:58
Wat is jullie ervaring met Monsters Book? De base game komen we vrij eenvoudig doorheen, maar de 1e box van Monsters book halen we steeds niet

• Wijnand1980
Excalibaard schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:47:
[...]

Thanks voor de tip, lastiger is juist leuk! Ik ben heel veel standalone expansions tegengekomen van aeons end, maar niet de base game. Zijn die expansions ook leuk/begrijpelijk zonder de basiskarakters? Had gelezen dat ze soms wat moeilijk te begrijpen/gebruiken zijn.

Zal death eaters rising ook checken :)
Wij zijn vorig jaar gestart met War Eternal, die is prima los te spelen.
Daarna Outcasts gekocht, en deze ook veel los gespeeld. We hebben wel wat kleine expansions, maar zonder kan het ook goed.

• Excalibaard
Bozzel1987 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:03:
[...]

Wat is jullie ervaring met Monsters Book? De base game komen we vrij eenvoudig doorheen, maar de 1e box van Monsters book halen we steeds niet
Monsters Book box 1, 3 en 4 vonden we een leuke moeilijkheidsgraad hebben. We zijn wel van beginnen met 2 tokens op een locatie teruggegaan naar beginnen met 1 of 0 tokens in deze uitbreiding, dus het is zeker een tandje lastiger. De spelregels hebben een nieuwe regel dat elke speler 1x per spel de markt mag verversen als hij/zij niks koopt en iedereen het eens is. Die is absoluut nodig om het wat minder swingy te maken en goede kaarten tegen te komen, gezien de gigantische hoeveelheid Hogwarts cards die je rond dit punt hebt.

Wij vinden het verversen van de markt sowieso leuker spelen, omdat het wat meer controle geeft over wat je in je deck stopt ipv 'ik koop deze maar want dan komt er een nieuwe kaart', gezien je 'banish' effect niet echt als een manier kunt gebruiken om je deck te verdunnen, maar meer als een verdediging moet gebruiken tegen "D", dus wij house rulen dat hier geen limiet van 1x per spel per speler op zit. We kunnen het altijd nog weer een tandje moeilijker maken met tokens of specifieke villains shufflen. Bovendien ligt er vaak genoeg iets dat je wel wilt kopen dus dan heb je sowieso niet dat je elke beurt aan het doorschuiven bent.

Box 2 ontbreekt in het lijstje hierboven met goede reden. Het is nagenoeg onmogelijk met z'n 2en, dit kwamen we ook veel tegen op BGG, mijn vrouw had zelfs een verhaal van iemand die het 27x heeft gespeeld, de ultieme strategie/setup heeft ontwikkeld voor 2 spelers, en dan nog steeds maar magere kans had op winst.
Tips zijn om of met 2 karakters elk te spelen (Alsof je met zn 4en bent), wat spells met banish uit Box 3 en 4 te halen, of wat te houserulen.

[Voor 9% gewijzigd door Excalibaard op 06-09-2021 09:37]

• Wijnand1980
Excalibaard schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:15:
[...]

Monsters Book box 1, 3 en 4 vonden we leuke moeilijkheidsgraad, we zijn wel van beginnen met 2 tokens op een locatie teruggegaan naar beginnen met 1 of 0 tokens in deze uitbreiding, dus is zeker een tandje lastiger. De spelregels hebben een nieuwe regel dat elke speler 1x per spel de markt mag verversen als hij/zij niks koopt en iedereen het eens is. Die is absoluut nodig om het wat minder swingy te maken en goede kaarten tegen te komen, gezien de gigantische hoeveelheid Hogwarts cards die je rond dat punt hebt.

Wij vinden het verversen van de markt sowieso leuker spelen, omdat het wat meer controle geeft over wat je in je deck stopt ipv 'ik koop deze maar want dan komt er een nieuwe kaart', gezien je 'banish' effect niet echt als een manier kunt gebruiken om je deck te verdunnen, maar meer als een verdediging moet gebruiken tegen "D", dus wij house rulen dat hier geen limiet van 1x per spel per speler op zit. We kunnen het altijd nog weer een tandje moeilijker maken met tokens of specifieke villains shufflen. Bovendien ligt er vaak genoeg iets dat je wel wilt kopen dus dan heb je sowieso niet dat je elke beurt aan het doorschuiven bent.

Box 2 ontbreekt in het lijstje hierboven met goede reden. Het is nagenoeg onmogelijk met z'n 2en, dit kwamen we ook veel tegen op BGG, mijn vrouw had zelfs een verhaal van iemand die het 27x heeft gespeeld, de ultieme strategie/setup heeft ontwikkeld voor 2 spelers, en dan nog steeds maar magere kans had op winst.
Tips zijn om of met 2 karakters elk te spelen (Alsof je met zn 4en bent), wat spells met banish uit Box 3 en 4 te halen, of wat te houserulen.
Wij spelen veel Toy Story met de kids, identiek aan Hogwarts Battle.
Wat hierin een regel is, is dat identieke kaarten in de markt, op elkaar worden gestapeld. Dit zou voor Harry Potter af en toe ook een uitkomst zijn. (waarbij het effect kleiner is dan met het banishen van de hele markt )

• Excalibaard
Wijnand1980 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:37:
[...]

Wij spelen veel Toy Story met de kids, identiek aan Hogwarts Battle.
Wat hierin een regel is, is dat identieke kaarten in de markt, op elkaar worden gestapeld. Dit zou voor Harry Potter af en toe ook een uitkomst zijn. (waarbij het effect kleiner is dan met het banishen van de hele markt )
Ja, we zijn deze ook op BGG tegengekomen, wist niet dat dat uit de Toy Story game kwam :) We zijn later ook huisregels tegengekomen dat je kaarten mag kopen en dan kiezen of je ze wel of niet in je deck stopt, effectief direct banishen. Of dat je het deck verdeelt in 'goedkoop' (4-) en 'duur' (5+), waardoor je altijd wel iets kunt kopen. We hebben gelukkig nog genoeg uurtjes te gaan om al deze regels uit te testen en te kijken wat we het leukste vinden (daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk).

Vooralsnog hebben we vaak maar 1 of 2x vaker gewisseld dan wat de oorspronkelijke bedoeling was, dus dat komt ongeveer overeen met 12 kaarten stapelen of banishen bij aankoop (zonder de kost, dat wel). Aangezien je soms een goede kaart voor een andere speler weg moet shufflen zodat je meer kans hebt op goede kaarten voor andere spelers, kan het soms nog wel een lastige afweging zijn :)

[Voor 4% gewijzigd door Excalibaard op 06-09-2021 10:56]

• HellPunk
Vorige week hebben we eindelijk 'flavour of last month' Meadow op tafel gekregen met meer spelers - ik had het wel al solo gespeeld. De eerste poging ging niet zo goed omdat het voor mijn moeder niet zo voor de hand lag welke kaart je waar en wanneer kon spelen. Dat is uiteindelijk de clou van dit spel, dus dat spel hebben we na één ronde gestaakt en vervangen door Alhambra :).

De tweede poging met vrouw en zoon ging wel goed. Grosso modo heb je twee tactieken. Je kan ten eerste proberen zo lang mogelijke 'kettingen' te maken. Dit kan relatief makkelijk, maar die kaarten leveren ook meestal minder punten op. Je kan ook proberen landschappen te maken. Die bestaan altijd uit slechts twee kaarten en zijn meer punten waard, maar je moet net de juiste kaarten hebben en het kost je een beurt om de bijhorende tokens te verzamelen.

Het was wel interessant om die twee speelwijzes naast mekaar te zien, uiteindelijk scheelden we vier punten in de eindafrekening. Wel blij dat het spel wel goed bevonden werd :)

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-09 15:21
Nu met de film vanaf vandaag / morgen in de bios toch weer eens gekeken naar Dune: Imperium. Een how to play video gekeken en lijkt me toch wel tof.

Mensen die hem al gespeeld hebben en hun ervaring willen delen? Hoe is ie bijv solo of met 2 spelers?

• Brangus Glee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Ik had een mooie tekst gemaakt, maar er ging wat mis bij het plaatsen van de reactie. Poging 2 is wat korter:

Momenteel verreweg mijn favoriete spel (ter vergelijking andere spellen die ik zeer waardeer Great Western Trail en Terraforming Mars)

• MADG0BLIN
Odysseus87 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:20:
Nu met de film vanaf vandaag / morgen in de bios toch weer eens gekeken naar Dune: Imperium. Een how to play video gekeken en lijkt me toch wel tof.

Mensen die hem al gespeeld hebben en hun ervaring willen delen? Hoe is ie bijv solo of met 2 spelers?
Ik heb hem alleen met 3 spelers gespeeld en ik vond hem heel erg tof. Zeker de moeite waard van aanschaf.

Ben tegenwoordig op woensdag middag vrij en en toevallig een goede vriend ook. Dus gistermiddag en gisteravond eens wat spellen op tafel gegooid.

Gestart met Beyond The sun.
Dit spel maakt gebruik van een techtree welke je kan ontwikkelen om zo steeds betere acties te krijgen en punten te scoren. Elke beurt heb je 1 actie, na de actie krijg je direct inkomsten van je spelers bord.
In het begin zijn er niet heel veel acties maar kan je bijvoorbeeld een tech ontwikkelen op het eerste niveau, kan je extra inkomsten vrij spelen van je spelersbord of een vliegactie uitvoeren op een ander bord waar je planeten kan ontdekken en veroveren.

De acties zijn vrij simpel en het spel is vrij overzichtelijk, maar je hebt gaandeweg steeds meer acties waardoor de keuze steeds interessant is.
We hebben hem uiteindelijk direct 2x na elkaar gespeeld. Het spel ziet er qua artwork niet fantastisch uit, maar de gameplay is geweldig. Blij dat ik deze aangeschaft heb! Zeker een aanrader.

Daarna nog een potje Tapestry, Viscounts en Terraforming Mars gespeeld. Helaas gedurende de dag alleen Terraforming Mars gewonnen, de rest hopeloos verloren. :P Mooie dag in ieder geval. 8)

• louzy82
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-09 08:00
Afgelopen weekend Wavelength gespeeld met vrienden --> Erg vermakelijk

Simpele regels dus lekker snel aan de gang. Het levert leuke discussies op en je moet echt in het hoofd van de ander kruipen om het goed te doen.

Louzy#2475

• MeZZiN
Wingspan is engine building en super tof ook met twee.

De kleine 2 speler versie is ook super tof Defence against the dark arts. kan alleen soms wat lang duren om het een push en pull maar wel erg goed.

Verder kan je kijken naar dominion die is ook gewoon nog steeds top wij spelen het toch regelmatig nog.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01:33
Excalibaard schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:15:
[...]

Monsters Book box 1, 3 en 4 vonden we een leuke moeilijkheidsgraad hebben. We zijn wel van beginnen met 2 tokens op een locatie teruggegaan naar beginnen met 1 of 0 tokens in deze uitbreiding, dus het is zeker een tandje lastiger. De spelregels hebben een nieuwe regel dat elke speler 1x per spel de markt mag verversen als hij/zij niks koopt en iedereen het eens is. Die is absoluut nodig om het wat minder swingy te maken en goede kaarten tegen te komen, gezien de gigantische hoeveelheid Hogwarts cards die je rond dit punt hebt.

Ik herken dat niet van box 2. Misschien hadden we wat mazzel (je moet natuurlijk wel geluk hebben met de kaarten die je kunt kopen en met de villains die er komen te liggen in het begin van het spel).

Ik vond de laatste uitbreiding niks. Dat werd echt teveel voor mij. Nog een extra element, wat niet bijster veel toevoegt. Ik heb die niet eens uitgespeeld.

Als aanrader (vroeg je in een vorige post volgens mij om): Paleo. Tof cooperatief spel waarbij je samenspeelt om het scenario te halen. Geen engine/deck building, maar het bevat er wel elementen van.

• Excalibaard
MeZZiN schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:33:
[...]

Wingspan is engine building en super tof ook met twee.

De kleine 2 speler versie is ook super tof Defence against the dark arts. kan alleen soms wat lang duren om het een push en pull maar wel erg goed.

Verder kan je kijken naar dominion die is ook gewoon nog steeds top wij spelen het toch regelmatig nog.
Thanks for de tips, maar we zijn wel voornamelijk op zoek naar iets waar je vooral veel positieve interactie samen hebt ;p denk dat Dominion/DAtDA iets te competitief is, en Wingspan leek me een beetje op je eigen eilandje engine bouwen (maar dat kan ik mis hebben). We gaan binnenkort eens een keer Aeons End (ook hier gesuggereerd) uitproberen :)
Lennnn schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:39:
[...]

Ik herken dat niet van box 2. Misschien hadden we wat mazzel (je moet natuurlijk wel geluk hebben met de kaarten die je kunt kopen en met de villains die er komen te liggen in het begin van het spel).

Ik vond de laatste uitbreiding niks. Dat werd echt teveel voor mij. Nog een extra element, wat niet bijster veel toevoegt. Ik heb die niet eens uitgespeeld.

Als aanrader (vroeg je in een vorige post volgens mij om): Paleo. Tof cooperatief spel waarbij je samenspeelt om het scenario te halen. Geen engine/deck building, maar het bevat er wel elementen van.
Tja wij raakten echt gefrustreerd van de hoeveelheid
spoiler:
Detention
kaarten en kwamen niet genoeg banish effecten tegen om ze op tijd weer uit ons deck te krijgen. Zeker aan het begin wanneer je deck nog niet zo groot is, zijn die kaarten echt killing, bijna als gestunned worden of erger. Box 3 heeft een stuk minder creatures die daarop focussen en bovendien fantastische kaarten zoals
spoiler:
Nox
. Schijnt wel beter te doen te zijn als je met meer mensen speelt (of dus met 2 karakters elk, maar dat hebben we niet geprobeerd).

[Voor 44% gewijzigd door Excalibaard op 17-09-2021 11:03]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Excalibaard schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:41:
[...]

Thanks for de tips, maar we zijn wel voornamelijk op zoek naar iets waar je vooral veel positieve interactie samen hebt ;p denk dat Dominion/DAtDA iets te competitief is, en Wingspan leek me een beetje op je eigen eilandje engine bouwen (maar dat kan ik mis hebben). We gaan binnenkort eens een keer Aeons End (ook hier gesuggereerd) uitproberen :)
Wingspan is wel redelijk multiplayer solitaire ja. Er zit wel wat interactie in, maar 90% van de kaarten hebben geen invloed op de andere. Ik vind het nog steeds een leuk spel, maar je moet het niet doen voor de interactie.

30" monitor te koop

• Lennnn
Excalibaard schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:41:
[...]

[...]

Tja wij raakten echt gefrustreerd van de hoeveelheid
spoiler:
Detention
kaarten en kwamen niet genoeg banish effecten tegen om ze op tijd weer uit ons deck te krijgen. Zeker aan het begin wanneer je deck nog niet zo groot is, zijn die kaarten echt killing, bijna als gestunned worden of erger. Box 3 heeft een stuk minder creatures die daarop focussen en bovendien fantastische kaarten zoals
spoiler:
Nox
. Schijnt wel beter te doen te zijn als je met meer mensen speelt (of dus met 2 karakters elk, maar dat hebben we niet geprobeerd).
Ja, die detentions kunnen behoorlijk frustrerend zijn. Dan moet het inderdaad een beetje mee zitten met kaarten met banish effecten. Anders blijf je de ellende houden.

Met 4 karakters heb ik nog nooit gespeeld. We kiezen de 2 karakters waarmee we spelen wel zorgvuldig uit. Hermelien is meestal een zekerheidje in het team.

• Lennnn
TERW_DAN schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:04:
[...]

Wingspan is wel redelijk multiplayer solitaire ja. Er zit wel wat interactie in, maar 90% van de kaarten hebben geen invloed op de andere. Ik vind het nog steeds een leuk spel, maar je moet het niet doen voor de interactie.
Om die reden komt hij hier eigenlijk nooit op tafel. Ik had er hoge verwachtingen van, maar het is gewoon niet ons spel. Maar ik schijn daarin eerder een uitzondering te zijn. Ik denk dat hij hier 2x op tafel is geweest.

• Excalibaard
Lennnn schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:16:
[...]

Ja, die detentions kunnen behoorlijk frustrerend zijn. Dan moet het inderdaad een beetje mee zitten met kaarten met banish effecten. Anders blijf je de ellende houden.

Met 4 karakters heb ik nog nooit gespeeld. We kiezen de 2 karakters waarmee we spelen wel zorgvuldig uit. Hermelien is meestal een zekerheidje in het team.
Haha die wordt altijd standaard gedibst door mijn vrouw, met
spoiler:
Otter Patronus
of DADA proficiency :). Met de spoiler hadden we aan het einde van box 4 een enorme power turn waar ze met behulp van die ability een extra cantrip trok en daarna haar hele deck uitspeelde, met een Elder Wand. Er waren denk ik nog zo'n 3 power tokens over die niet op haar bordje terecht kwamen ;p

Zelf speel ik geregeld met Luna of Harry (invisibility cloak is gewoon fijn om te hebben, beter dan healing meestal). Neville/Herbology is ook wel ok op zn tijd, maar beetje te afhankelijk van of je 3 health kunt krijgen en/of niet in 1x gestunned wordt. Charms/Divination proficiencies vind ik meestal leuker qua trucjes en consistentie!

Onze laatste poging Box 2 was met Hermione/Arithmancy (voor de laatste encounter) en Neville/Herbology om te proberen in leven te blijven en een beurt te kunnen doen, en alvast Tergeo klaarleggen in de store, maar dan moet het nog steeds maar net zijn dat je Tergeo EN "D" in je hand hebt.

[Voor 27% gewijzigd door Excalibaard op 17-09-2021 11:34]

• MeZZiN
Dominion spelen we eigenlijk alleen maar met de kaarten die weinig interactie hebben. Je kan het wel hoor met een aantal kaarten maar die doen we er gewoon niet in.

Het is een keuze.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Odysseus87 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:20:

Ik heb vrij veel Dune Imperium gespeeld op TableTop Simulator, erg leuke game. Maar was altijd met 3 of meer.

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-09 15:21
MrVegeta schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:22:
[...]

Ik heb vrij veel Dune Imperium gespeeld op TableTop Simulator, erg leuke game. Maar was altijd met 3 of meer.
Heb zelf (nog) geen TTS. Is hte makkelijk te spelen? Makkelijk mensen te vinden? Heb je misschien een guide ofzo dat ik kan vinden? Moet ik nog iets anders aanschaffen dan enkel TTS?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Odysseus87 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:30:
[...]

Heb zelf (nog) geen TTS. Is hte makkelijk te spelen? Makkelijk mensen te vinden? Heb je misschien een guide ofzo dat ik kan vinden? Moet ik nog iets anders aanschaffen dan enkel TTS?
1. Na meer dan duizend uur kan ik TTS blind gebruiken. Aanvankelijk is het wat gedoe, maar het went snel.

2. Er zijn verschillende discord kanalen om TTS spelers te vinden. Kanalen toegewijd aan 1 spel zoals Twilight imperium of grote kanalen als TTSClub.

3. TTS heeft bepaalde content in de vorm van DLC naar 99.9 procent van alle mods in de workshop zijn free to play.

Pagina: 1 ... 121 122 123 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee