Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-07 15:38
Zal ik als beginner een Muhle R89 double edge safety razor aanschaffen of kan ik beter gelijk voor een RVS model gaan?

Ik heb deze RVS modellen op mijn shortlist gezet maar die zijn aanzienlijk duurder:
  • RazoRock Game Changer safety razor .68-P HD-handle RVS
  • Rockwell 6S Safety Razor

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05

ST10©DE

Dus.............

Apollyon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:58:
Zal ik als beginner een Muhle R89 double edge safety razor aanschaffen of kan ik beter gelijk voor een RVS model gaan?

Ik heb deze RVS modellen op mijn shortlist gezet maar die zijn aanzienlijk duurder:
  • RazoRock Game Changer safety razor .68-P HD-handle RVS
  • Rockwell 6S Safety Razor
Welke voordelen zie jij aan RVS?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

Dat het niet roest?

Dan zeg je natuurlijk, pfff dat zal wel.
Nou, ik woon aan de kust en rvs is best aan te raden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-09 18:29
Proraso Pre Shave (wit)
Old School Kox Bergamot Scheerzeep
Gillette Rocket HD 500 scheermes
Gillette Platinum scheermesje
Scheermonnik Scheerkwast
Nivea men Sensitive After Shave Balsem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4lBgUAk-V4A9olpZ1kJtifaKCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awXps4NNYRmaKD2sHlyuWRnm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
ST10©DE schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:17:
Welke voordelen zie jij aan RVS?
RVS is duurzamer dan verchroomd staal of zink legeringen heb ik gelezen. Ik heb de RazoRock en Rockwell aan mijn lijstje toegevoegd omdat veel mensen die aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05

ST10©DE

Dus.............

Apollyon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:13:
[...]

RVS is duurzamer dan verchroomd staal of zink legeringen heb ik gelezen. Ik heb de RazoRock en Rockwell aan mijn lijstje toegevoegd omdat veel mensen die aanbevelen.
Volgens mij gaan de goede niet-rvs ook best een tijd mee. Gewoon elke keer even afdrogen. Op een gegeven moment wil je toch een andere krabber…..

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Dan zal ik de Mühle R89 kopen en wat geld besparen. Bevalt het DE scheren kan ik later altijd nog een duurdere houder kopen als ik dat dan zou willen.

Hoe moet ik een scheermes bewaren? Er zijn standaarden waar het scheermes in hangt. Hoort een scheermes te hangen?
Kan ik het scheermes ook gewoon op zijn kant leggen in de badkamer of is dat niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
@Apollyon Als je 'm op z'n kant legt, in de badkamer, dan zullen de houder en het mesje niet al te snel drogen.
Los van roest kan dat ook issues omtrent hygiene geven inclusief bijkomende scheerirritaties etc.

edit: de King C heeft dezelfde kop als een R89 en is vaak goedkoop te krijgen (€12 momenteel). Prima om mee kennis te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Raymond P op 09-01-2024 14:58 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Zeg je dat ik beter wel een standaard kan aanschaffen om het scheermes in te hangen? Of bedoel je dat ik het scheermes niet in de badkamer moet laten?

De King C is ook verchroomd maar veel goedkoper. Je krijgt er zelfs mesjes bij. Vanwaar het grote prijsverschil? Is de ervaring echt vergelijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Apollyon Ik vertel enkel wat de consequenties kunnen zijn. Er zijn zat mensen die zich scheren met met vervuilde/verroeste mesjes en/of houders en er helemaal geen last van hebben. :)
Wil je er ubernetjes mee om gaan dan bewaar je 'm in rechtop in een houder of glas buiten de badkamer, op zijn minst totdat 'ie droog is.

De kop van de Gillette is hetzelfde als de Muhle R89 en Jagger DE89. Er zit wel een verschil in handvat en dat geeft een verschil in ervaring.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik schroef de krabber na elke beurt uit elkaar en maak alles schoon met een oude tandenborstel.
De onderdelen dep ik droog en schroef het weer in elkaar, niet strak dat wel.

Ik bewaar hem dan gewoon op zijn kant in de badkamer, wel in een kast.

Mijn vriendin doet dat bv niet en het verschil is dag en nacht.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IBMM
Proraso Pre Shave (wit)
Speick Men Scheercrème
Schick Platinum Special scheermes ( aangenomen wordt dat dit scheermes rond 1971 slechts voor een zeer korte periode is gemaakt))
Schick Platinum Scheermesjes (made in Holland; de fabriek werd in 1994 gesloten)
Proraso Boar Scheerkwast
Speick Men After Shave Lotion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWduP-9Xnj-5mJR_sIJDTUK8AGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQxrDSEBZFcMj92vVRyNMUgC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Ik heb weer een vraag voor ik double eddge scheerspullen bestel. In de tutorials zie ik bijna overal dat er zeep met een kwast wordt gebruikt. De zeep wordt gemaakt in een kom met water. In dit topic zie ik ook meestal zeep genoemd worden.

Ik wil double edge scheren een kans geven. Ik hoop dat het aangenamer en goedkoper is dan Gilette cartridges.
Kan ik scheerschuim uit een bus blijven gebruiken of is scheerzeep / scheercreme met een kwast echt beter? Het lijkt mij nogal gedoe. Het maakt de scheerbeurt ook nog duurder.

Bestaan er ook producten die makkelijker en sneller in gebruik zij? Rommelen met een zeep, kwast, water in een kom zie ik niet zo zitten.

Is deze lotion goed voor double edge scheren?
https://theshavinginstitute.com/pages/starten-met-de-lotion

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:50
Als jij je wil scheren zonder zeep of schuim dan houd niemand je tegen :)
Schuim zal ook prima scheren, het zelf opschuimen van een zeep doet dat ook. Is idd wat meer gedoe dan iets uit een bus, maar wel meer charme, leuker en fijner.

Duurder kan, maar hoeft absoluut niet. Wat kost een bus scheerschuim?
Bijvoorbeeld Proraso scheerzeep heb je al voor 4eu en daar doet je echt heel lang mee vergeleken met een bus scheerschuim. Goedkoper kan ook, zonder in kwaliteit of wat dan ook in te leveren. Heel veel duurder kan ook, bij allen geld dat je er heel lang mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
B-Real schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:54:
Als jij je wil scheren zonder zeep of schuim dan houd niemand je tegen :)
Schuim zal ook prima scheren, het zelf opschuimen van een zeep doet dat ook. Is idd wat meer gedoe dan iets uit een bus, maar wel meer charme, leuker en fijner.
Voor de charme wil ik niet double edge scheren. Als schuim echt veel slechter scheert dan zeep vind ik belangrijk te weten.
Duurder kan, maar hoeft absoluut niet. Wat kost een bus scheerschuim?
Bijvoorbeeld Proraso scheerzeep heb je al voor 4eu en daar doet je echt heel lang mee vergeleken met een bus scheerschuim. Goedkoper kan ook, zonder in kwaliteit of wat dan ook in te leveren. Heel veel duurder kan ook, bij allen geld dat je er heel lang mee doet.
Mijn Gillette Fusion 5 scheerschuim bus was €2- in de aanbieding. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
Apollyon schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:37:
Ik heb weer een vraag voor ik double eddge scheerspullen bestel. In de tutorials zie ik bijna overal dat er zeep met een kwast wordt gebruikt. De zeep wordt gemaakt in een kom met water. In dit topic zie ik ook meestal zeep genoemd worden.

Ik wil double edge scheren een kans geven. Ik hoop dat het aangenamer en goedkoper is dan Gilette cartridges.
Kan ik scheerschuim uit een bus blijven gebruiken of is scheerzeep / scheercreme met een kwast echt beter? Het lijkt mij nogal gedoe. Het maakt de scheerbeurt ook nog duurder.

Bestaan er ook producten die makkelijker en sneller in gebruik zij? Rommelen met een zeep, kwast, water in een kom zie ik niet zo zitten.

Is deze lotion goed voor double edge scheren?
https://theshavinginstitute.com/pages/starten-met-de-lotion
U kunt gebruiken wat u wilt; wat u het prettigst vind. Dus ook scheerschuim uit een bus.

Ik gebruikt scheerzeep, scheercreme en soms een scheerstick. Net hoe het uitkomt en waar ik zin in heb.

Schuim maken in een kom hoeft niet. In het begin deed ik dat wel maar nu niet zoveel meer. Ik doe nu voornamelijk nog z.g. "face lathering"; dus gelijk naar het gezicht met de zeep en creme. Op YouTube zijn daar veel video's over.

Over het algemeen is scheercreme makkelijker in gebruik dan scheerzepen. Verschillende scheerzepen vereisen weer een verschillende aanpak en wat meer ervaring.

De enige manier om er achter te komen wat u prettig DE scheren vind is om verschillende dingen uit te proberen. Ik/anderen kunnen u wel het een en ander vertellen maar iedere huid/baard/voorkeur is weer anders. Wat ik prettig vind en bij mij goed werkt hoeft bij u huid/baard/voorkeur niet goed te werken.

Op YouTube zijn veel informatieve video's over DE scheren te vinden maar het blijft altijd de mening van degene die de video post.

Een kwast is wel aan te raden omdat je daarmee beter scheerschuim maakt en dus prettiger scheert. Maar ook de type kwast is daarbij weer van belang.

Als ik een advies zou mogen geven; ik zou beginnen met een goede scheercreme met kwast. Als post-shave een goede balsem. Een balsem hersteld de huid na het scheren.

Kortom, beginnen aan DE scheren is een avontuur omdat het terrein enorm breed is. Verschillende scheermessen, scheerkwasten, scheerzepen, scheercremes, lotions, balsems. enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40

Sabbi

je denkt aan mij.

Apollyon schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Voor de charme wil ik niet double edge scheren. Als schuim echt veel slechter scheert dan zeep vind ik belangrijk te weten.

[...]
In mijn ervaring: scheerzeep+kwast scheert fijner dan schuim uit een bus. Ook wanneer je met Mach5 of andere cartridge messen scheert. Dat levert wmb al 75% van de voordelen van klassiek scheren op.

Je hoeft ook niet moeilijk met kommen aan te rommelen, gewoon kwast nat, gezicht nat, zeep op kwast, kwast op gezicht, lekker minuutje opkloppen, klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Sabbi op 11-01-2024 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@Apollyon Een kwast is bedoeld om te exfoliëren en de haartjes omhoog te zetten. (Al doet zo'n hippe zachte kwast hier weinig exfoliatie.)
Het doel van de scheerzeep is die haartjes omhoog te houden en een glijbaan te creëren.

Je kunt ook met een olie scheren, of zelfs een douchegel. Let wel op dat je dan de hydratatie van het haar mist, dat zal dan stugger zijn en rukker scheren als je geen voorbereiding treft.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:57
[...]

Mijn Gillette Fusion 5 scheerschuim bus was €2- in de aanbieding. :+
[/quote]
Ooit begonnen met scheerschuim en DE krabber. Snel achter gekomen dat een kwast en zeep veel beter werkt qua resultaat (in mijn geval dan)

Als het gaat om kosten..... ja er zijn scheerzepen van tegen de €50, maar daar doe je meer dan een jaar mee. Er zijn ook goedkopere zepen. Proraso werd al genoemd. Te koop voor nog geen €5, in meerdere geuren, waar je maanden mee doet.
Daar gaat je aanbieding van scheerschuim het niet van winnen.

Daarnaast is de beleving anders. Voor mij in ieder geval. Het opschuimen (ben kopsopper) op je wang, de geur die vrij komt enz. maakt het voor prettigere t.o.v. een schuimbus (dat geklieder op je hand :X )

Wat hierboven ook al gezegd is, ervaar beide en maak een keuze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:17
Layumi schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:32:
Als het gaat om kosten..... ja er zijn scheerzepen van tegen de €50, maar daar doe je meer dan een jaar mee. Er zijn ook goedkopere zepen. Proraso werd al genoemd. Te koop voor nog geen €5, in meerdere geuren, waar je maanden mee doet.
Daar gaat je aanbieding van scheerschuim het niet van winnen.
Hardere zepen doe je best lang mee, zoals Arko of Tabac. In ieder geval véééél langer dan een bus scheerschuim.
Daarnaast is de beleving anders. Voor mij in ieder geval. Het opschuimen (ben kopsopper) op je wang, de geur die vrij komt enz. maakt het voor prettigere t.o.v. een schuimbus (dat geklieder op je hand :X )
Dat is inderdaad ook 1 van de redenen dat ik zepen gebruik i.c.m. DE.
Misschien een beetje overdreven verwoord, maar scheren wordt niet meer een noodzakelijk kwaad maar een aangename beleving.
Wat hierboven ook al gezegd is, ervaar beide en maak een keuze
Met een enorme hoeveel aan geuren, kleuren en types zeep slaat de verzamel en aankoopdrang heel snel toe. Ik heb mijn vrouw beloofd om eerst een heel aantal zepen en AS op te gebruiken vooraleer ik er nieuwe koop. Dan moet ik nog wel een jaartje of 2 geen zeep meer kopen. Maar raadt eens wie er afgelopen Kerst toch een zeepje voor mij onder de boom had gelegd ... juist ja, mijn vrouw :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: in een bus zitten drijfgassen (butaan en soortgenoten) en die doen maar 1 ding: je huid uitdrogen!

Is het makkelijker? Absoluut! Is het beter of goedkopen? No frikking way!
Zoals meerdere mensen al hebben gemeld is een zeep van bv Proraso niet duur: te verkrijgen als zeep:
Afbeeldingslocatie: https://www.mijnbaard.nl/sites/default/files/styles/max_325x325/public/2020-10/proraso-scheerzeep-green.jpg?itok=b0qNOFYG

of als crème:
Afbeeldingslocatie: https://www.mijnbaard.nl/sites/default/files/styles/max_325x325/public/2020-10/proraso-green-shaving-cream-tube-150ml.jpg?itok=EhuwMLn9

De crème is zachter en schuimt iets sneller/makkelijker en met de zeep doe je dan weer langer maar moet je iets meer bewerken. Beide in een kom met ribbels en mondjesmaat water erbij en je hebt binnen no-time een kom vol schuim zonder drijfgassen.
Je hebt maar weinig nodig: pakweg 2cm in je kom dus met beide voorbeelden doe je echt een tijd.
Te verkrijgen in diverse kleuren en geuren.
Groen: met menthol
Wit: voor de gevoelige huid
Rood: sandalwood geurtje
Blauw: met aloë vera en fris geurtje (van Proraso mijn favoriet)

Ook een goedkope crème:
Afbeeldingslocatie: https://www.mijnbaard.nl/sites/default/files/styles/max_325x325/public/2021-04/TFS-shaving-soap-og.jpg?itok=yrlpewjG
ruikt naar amandel en schuimt snel en is waanzinnig!

Als kom bv zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.mijnbaard.nl/sites/default/files/styles/max_325x325/public/2023-02/scheerkom-zwart-the-goodfellas-smile.jpg?itok=-OkdR9DL
Ribbeltjes zorgen voor een snelle schuimvorming.

Qua kwast kun je het ook zo gek maken als je wilt.... syntheet of dierlijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.mijnbaard.nl/sites/default/files/styles/max_325x325/public/2023-02/scheerkwast-the-deep-the-goodfellas-smile.jpg?itok=LEK5PXxW

Als je de techniek en je routine onder de knie hebt zul je zien en merken dat het echt beter is dan een spuitbus met cartridge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
[quote]IBMM schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:11:
Schuim maken in een kom hoeft niet. In het begin deed ik dat wel maar nu niet zoveel meer. Ik doe nu voornamelijk nog z.g. "face lathering"; dus gelijk naar het gezicht met de zeep en creme. Op YouTube zijn daar veel video's over.
[quote]
Face lathering wil ik wel proberen.
Een kwast is wel aan te raden omdat je daarmee beter scheerschuim maakt en dus prettiger scheert. Maar ook de type kwast is daarbij weer van belang.

Als ik een advies zou mogen geven; ik zou beginnen met een goede scheercreme met kwast. Als post-shave een goede balsem. Een balsem hersteld de huid na het scheren.
Is Prosaro Shaving Cream Green goed om mee te beginnen?
Hoe is het type kwast van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Sabbi schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:22:
In mijn ervaring: scheerzeep+kwast scheert fijner dan schuim uit een bus. Ook wanneer je met Mach5 of andere cartridge messen scheert. Dat levert wmb al 75% van de voordelen van klassiek scheren op.

Je hoeft ook niet moeilijk met kommen aan te rommelen, gewoon kwast nat, gezicht nat, zeep op kwast, kwast op gezicht, lekker minuutje opkloppen, klaar.
Makkelijk een minuutje kloppen klinkt al beter. Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Raymond P schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:25:
@Apollyon Een kwast is bedoeld om te exfoliëren en de haartjes omhoog te zetten. (Al doet zo'n hippe zachte kwast hier weinig exfoliatie.)
Het doel van de scheerzeep is die haartjes omhoog te houden en een glijbaan te creëren.
Moeilijk woord moest ik googelen. Ik geef het exfoliëren een kans. Wat bedoel je met zo'n hippe zachte kwast?
Kan scheergel ook exoliëren of lukt dat alleen met zeep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Layumi schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:32:
Mijn badkamer is erg klein. Er is weinig ruimte. Kommetjes, kwasten zepen nemen ruimte. Gekieder op de hand vind ik daarom niet erg. Ik heb daarvoor geen extra spulletjes nodig die ik moet opschonen en opruimen.

Kopsoppen klinkt als een goede tussenweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
Apollyon schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:25:
[quote]IBMM schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:11:
[quote]
Face lathering wil ik wel proberen.

[...]

Is Prosaro Shaving Cream Green goed om mee te beginnen?
Hoe is het type kwast van belang?
Jazeker. Prosaro is een gerenommeerd merk. Ze hebben van hun scheercreme ( net als de zepen) drie uitvoeringen. Wit ,Groen en rood.

Maar er zijn ook andere goede en goedkope(!) scheercremes; zoals Speick scheercreme, Nivea scheercreme, Palmolive scheercreme, enz. Dit zijn ook goedkope en goede scheercremes. Scheren hoeft niet duur te zijn!

Scheerkwasten kunnen dierlijk zijn ( das, varken en paard) of synthetisch. Vroeger waren de synthetische kwasten van slechte kwaliteit. Tegenwoordig zijn ze van goede kwaliteit. Zelfs zo dat steeds meer mensen de synthetische kwast de voorkeur heeft boven de dierlijke kwast. Ook zijn ze goedkoper dan kwasten van dassenhaar. De keuze qua kwasten is enorm en is net als bij de andere scheerspullen een kwestie van persoonlijk voorkeur.

Zoals al hierboven is gezegd hoeft DE scheren niet duur te zijn. Met redelijk goedkope spullen kan je goed DE scheren. Je kan het zo duur en goedkoop maken als jezelf wilt.

Als voorbeeld drie goede en goedkope scheercrèmes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJ7fcWyZMO1VZX9q5MgvnN-dO_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hp3FnmVEaCl60wQjRgCTYEG5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBMM
Apollyon
"Mijn badkamer is erg klein. Er is weinig ruimte. Kommetjes, kwasten zepen nemen ruimte. Gekieder op de hand vind ik daarom niet erg. Ik heb daarvoor geen extra spulletjes nodig die ik moet opschonen en opruimen."
---------------------------------------------

Misschien zijn scheersticks een oplossing bij weinig ruimte. Scheersticks nemen zeer weinig ruimte in beslag en zijn makkelijk in gebruik. En je kunt ze ook op reis gebruiken.

Goede scheersticks zijn b.v die van Tabac (gaat zeer lang mee) , Speick en , De Vergulde Hand en Arko.

Als voorbeeld onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9CELWwUGncXN32yIfO9kiruIVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hO2HLLDUfdLbwuk1waG09CBs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door IBMM op 11-01-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Apollyon schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Moeilijk woord moest ik googelen. Ik geef het exfoliëren een kans. Wat bedoel je met zo'n hippe zachte kwast?
Kan scheergel ook exoliëren of lukt dat alleen met zeep?
Vroegah werden die kwasten gemaakt van het haar van ruige dieren zoals paard, zwijn en varkens.
Tegenwoordig zijn het zachte diertjes, met name dassen, die hun haartjes doneren.

Het is dus de kwast die de exfoliatie doet, niet de zeep. ;)
Een washandje vóór het scheren werkt ook prima.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
@Apollyon

Belangrijk is ook het mesje wat je in het scheermes gebruikt.

De juiste combinatie van scheermes en mesje bepaalt of je fijn scheert met het scheermes. ( en natuurlijk goed scheerschuim)

Er zijn veel merken scheermesje en elk met hun eigenschappen. Sommige mesjes zijn scherper dan anderen en ook het aantal scheerbeurten wat je met een mesje kan doen kunnen per merk mesje verschillen. En zo zijn er meer verschillen tussen de mesjes.

Dus als een bepaalde combinatie van scheermes en mesje niet goed werkt is het verstandig om een ander merk mesje te proberen.

Je kunt op internet pakketjes bestellen met verschillende scheermesje. Zo kan je uitvinden welke combinatie bij jouw goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Ik heb mij jaren lang geschoren met een Gillette cartridge maar wel met een kwast en “Geo Trumpers Rosewood” scheerzeep. Koste toen al 20 euro voor 200gr maar je doet er echt meer dan een jaar mee.

Door omstandigheden deze week “ouderwets” scheergel uit een bus moeten gebruiken: Never again, wat een gehark…
Ik ben ook een kopsopper maar de volgende keer gewoon weer mijn kwast en een zeep, zoveel comfortabeler dan een gel.

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

M'n scheerattributen weer eens een fijne update, nadat ik door omstandigheden weinig energie had voor dat soort dingen. Ik heb nu het volgende staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVHW_RgZJFhwrUxM0nh5V0enHgs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2liPVODLqonilqsqLQ93HFF.jpg?f=fotoalbum_medium

- Taylor of Old Bond Sandalwood pre-shave
- Taylor of Old Bond Jermyn Street collection scheerzeep.
- Henson aluminium safety razor zwart (mild versie) met Feather mesjes (persoonlijke voorkeur)
- Mondial scheerkwast met Graudashaar.
- Aluin voor eventueel bloed stelpen
- Stirling Autumn glory after shave.

Gister voor het eerst weer eens fatsoenlijk geschoren, en zelfs m'n vrouw valt op hoeveel gladder het is. Ik vind het scheren zelf ook een stuk comfortabeler dan Gilette & consorten. Vooral de zeep is een absolute toevoeging. Het kost wat meer tijd, maar die heb ik er graag voor over.

[ Voor 20% gewijzigd door Spacecowboy op 12-01-2024 14:20 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Had mij voorgenomen om vanavond een van de Noble Otter setjes te gebruiken voor de scheerbeurt.

Heb echter ook nog wel een bus scheerschuim staan, nav de berichten hier toch wel benieuwd hoe dat scheert met een krabber. Nog nooit gedaan namelijk :p

Zal ik? :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:57
Ik ga even de sentimentele ouwe lul uithangen.

Maar jongens, wat vind het mooi om te zien dat na al die jaren dat dit thread nu loopt, we nog steeds nieuwe mensen in de hobby krijgen en elkaar zo goed kunnen helpen en informeren.

Daar wil ik jullie allemaal toch best even een klopje voor op de schouder geven, well done <3

kwastje:
https://www.bol.com/nl/nl...5EIg.2_18.30.ProductTitle

Kost een tientje, prima als beginnerskwast. En nog synthetisch ook, mocht je niet naar een das of een varkentje toe willen.

En loop even langs de trekpleister voor een kuipje vergulde hand scheerzeep, kost ook geen 3 euro denk ik en gaat lang mee en presteert ook nog best netjes.

Just give it a try, ratios en techniek leer je vanzelf door te oefenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:21
B-Real schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:45:
Had mij voorgenomen om vanavond een van de Noble Otter setjes te gebruiken voor de scheerbeurt.

Heb echter ook nog wel een bus scheerschuim staan, nav de berichten hier toch wel benieuwd hoe dat scheert met een krabber. Nog nooit gedaan namelijk :p

Zal ik? :p
Noble otter maakt geweldige zepen, morgenochtend is van dat merk de Monarch weer aan de beurt, heb je meteen geen Aftershave bij nodig, die ruik je de gehele dag!
Ik zoek nog altijd naar de Orbit versie.
Ondek net dat de Alpha Man ze (net als sommige Stirling zepen) verkoopt, helaas de Orbit - niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
RoosW schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Noble otter maakt geweldige zepen, morgeochtend is van dat merk de Monarch weer aan de beurt, heb je meteen geen Aftershave bij nodig, die ruik je de gehele dag!
Ondek net dat de Alpha Man ze (net als sommige Stirling zepen) verkoopt, helaas de Orbit - niet op voorraad.
RAWR :) :) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
RoosW schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Noble otter maakt geweldige zepen, morgeochtend is van dat merk de Monarch weer aan de beurt, heb je meteen geen Aftershave bij nodig, die ruik je de gehele dag!
Ah dat is sindskort dan dat Alpha Men dit verkoopt. Ik heb o.a. de Orbit eind vorig jaar via Rasoigoodfellas gekocht. Zie hem daar nu niet tussen staan echter.

Heb begrepen dat zij sinds die tijd de officiële importeur/leverancier in Europa zijn, dus wellicht de komende tijd even in de gaten houden of deze weer op voorraad komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Naast de Taylor of Old Bond die ik postte heb ik ook nog de Sandalwood van Taylor of Old Bond, maar ik zocht nog iets extra's. Ik heb de Noble Otter "RAWRR" besteld. En toevallig ook nog de Proraso Cologne - Cypress & Vetyver voor de dagen dat ik me niet scheer.

[ Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 12-01-2024 17:02 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Zijn Dovo Super Platinum mesjes goed of slecht? Ze zijn made in Germany maar ik kan er niet veel over vinden. Op internet worden ze in vergelijkingen nooit meegenomen.
Is het een geschikt beginners mesje? Ik heb ook Wilkinson Sword Classic die made in Germany is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
Apollyon schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:52:
Zijn Dovo Super Platinum mesjes goed of slecht? Ze zijn made in Germany maar ik kan er niet veel over vinden. Op internet worden ze in vergelijkingen nooit meegenomen.
Is het een geschikt beginners mesje? Ik heb ook Wilkinson Sword Classic die made in Germany is.
Mesjes zijn persoonlijk en moet je ervaren. Waar de één merk X geweldig vindt, zijn die mesjes een drama voor mij.
Sample pakket bestellen en ervaren wat de beste combi is voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Vanmorgen even mee geschoren. Goed schuim, fijne geur. En de Pro Raso eau de toilette valt ook bij m'n vrouw in de smaak. :)

HENG HENG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apollyon
Vanochtend de eerste keer DE scheren met deze spullen:
  • Mühle R89
  • Dovo Super Platinum mesje
  • Prosaro scheercréme blauw
  • Synthethische scheerzeep borstel
Een scheerzeepborstel en scheercréme gebruiken beviel goed. De scheertechniek moet ik nog wel bijschaven. Mijn eerste keer duurde veel langer dan met Mach3. Ik had een baard van een week laten groeien. Het mesje had nog wel wat moeite en hapte 3x. Het enkele mesje sneed veel beter dan mijn Mach3 en trok veel minder.
De snelheid is zal moeten verbeteren. Het duurde te lang waardoor de zeep al aan het opdrogen was. Totale schade een paar bloedpuntjes. Geen snee. Reultaat 90% glad met enkeel moeilijke hoekjes die ik heb gemist. Onder neus, stukje kin, stukje onder en naast de mondhoek.

Ik zag dat de Muhle snel met zeep baardhaar verstopt raakt tussen kop, mes, kam, voetplaat. De kop onder water dompelen of onder een lopende kraan spoelen kreeg de zeep niet helemaal weg.

Is het normaal dat de zeep achter blijft of was mijn zeep niet goed?
Is na afloop het spoelen en uitknijpen van de borstel voldoende?

[ Voor 17% gewijzigd door Apollyon op 14-01-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Apollyon Als je voornamelijk een baard van een week wilt tackelen zonder te trimmer vóór het scheren dan zal een DE met open kam een verademing zijn. Die spoelen makkelijker en lopen daardoor tussentijds veel minder snel vol.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IBMM
Apollyon

"Het duurde te lang waardoor de zeep al aan het opdrogen was."

Het kan ook zijn dat je te weinig water toegevoegd hebt aan de scheercreme. Het draait om de verhouding zeep/water. Te weinig water aan de zeep/creme zorgt ervoor dat de zeep/creme minder glad is en minder bescherming bied. Teveel water is natuurlijk ook niet goed. Kortom de ervaring leert wat de juiste hoeveelheid water is die je moet toevoegen aan de zeep/creme. En dat kan per zeep/creme verschillend zijn.
============

"na afloop het spoelen en uitknijpen van de borstel voldoende?"

één van de voordelen van een synthetische scheerkwast is dat het minder onderhoud vergt dan een dierlijke scheerkwast.
Dus na het scheren de borstel uitspoelen en het water uitknijpen. Je kan ook nog over een handdoek met de scheerkwast gaan om de scheerkwast nog droger te maken. Daarna laten drogen. Je kan de scheerkwast ook laten drogen in een hanger. Dus omgekeerd met het handvat boven. Dat is alles. Om de zoveel tijd kan je de scheerkwast schoonmaken met shampoo.
==============
" Ik had een baard van een week laten groeien"

Met een baard van een week moet je veel spoelen met het scheermes (dus het afgeschoren haar weg spoelen uit het scheermes.

Na het scheren kan je aluin gebruiken of een aftershave en daarna een balsem. Dat hersteld de huid en een goede balsem voorkomt irritatie.
===========================

"Reultaat 90% glad met enkeel moeilijke hoekjes die ik heb gemist. Onder neus, stukje kin, stukje onder en naast de mondhoek."

Mooi resultaat. Er zijn vaak moeilijke plekjes die meer aandacht vragen en aan het einde van de scheerbeurt extra aandacht krijgen. Bij mij is dat de kinlijn. Daar zitten vaak plekjes die ik tijdens het scheren niet goed heb geschoren en die scheer ik dan aan het einde van de scheerbeurt extra.

[ Voor 27% gewijzigd door IBMM op 14-01-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apollyon
Raymond P schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:00:
@Apollyon Als je voornamelijk een baard van een week wilt tackelen zonder te trimmer vóór het scheren dan zal een DE met open kam een verademing zijn. Die spoelen makkelijker en lopen daardoor tussentijds veel minder snel vol.
Kan ik deze R41 open kop op de R89 stift zetten of is dat geen goede combinatie?
https://muhleshaving.com/...fety-razor-head-open-comb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apollyon
IBMM schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:56:
Na het scheren kan je aluin gebruiken of een aftershave en daarna een balsem. Dat hersteld de huid en een goede balsem voorkomt irritatie.
Aluin, aftershave en balsem heb ik nog niet. Wat is het verschil tussen aftershave en een balsem?
Mooi resultaat. Er zijn vaak moeilijke plekjes die meer aandacht vragen en aan het einde van de scheerbeurt extra aandacht krijgen. Bij mij is dat de kinlijn. Daar zitten vaak plekjes die ik tijdens het scheren niet goed heb geschoren en die scheer ik dan aan het einde van de scheerbeurt extra.
Ik heb ontdekt dat de baardharen op mijn linker kaak anders groeien dan de recher kaak. Met elektrisch en Mach3 heb ik daar nooit op gelet. Ik weet nu dat ik de moeilijke plekjes met DE extra moet scheren.
Het is vooral voelen want zonder bril zie ik de haartjes niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IBMM
Apollyon

"Aluin, aftershave en balsem heb ik nog niet. Wat is het verschil tussen aftershave en een balsem?"

Een aftershave balsem hydrateert de huid beter dan een lotion (zit vaak meer olie in) en kalmeert de huid. Kan irritatie van het scheren tegen gaan ( de z.g razor burn)

Een aftershave lotion reinigt, verfrist en hydrateert de huid en heeft een lekker luchtje. Is ook "lichter" dan een balm.

Zoals met veel dingen betreffende scheren is het vaak een persoonlijke voorkeur. Wat de één prettig vind vind de ander niet prettig of wat bij de ene persoon werkt , werkt niet bij de andere persoon.

Persoonlijk eindig ik mijn scheerbeurt altijd met een balsem omdat ik het gevoel heb dat ik daar baat bij heb. Soms neem ik ook een lotion voor ik de balsem gebruik.
===============

"Ik heb ontdekt dat de baardharen op mijn linker kaak anders groeien dan de recher kaak"

Dat klopt. Het haar heeft verschillende groeirichtingen.

De plekjes die je extra scheert aan het einde van de scheerbeurt (de z.g. "clean up pass) moet je ook "voelen" . Je kan het vaak niet zien.

Want optisch ziet ook de niet goed geschoren plekjes er goed uit en zou je in principe niet meer hoeven te scheren (vooral niet als het tot irritatie leid als je er teveel keer overheen gaat met het scheermes). Door te voelen aan je gezicht kom je ze op het spoor. Het is uiteraard geen verplichting om die plekjes te scheren. Want optisch maakt het niet uit. Het is alleen voor je eigen gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door IBMM op 14-01-2024 20:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:21
Apollyon schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Kan ik deze R41 open kop op de R89 stift zetten of is dat geen goede combinatie?
https://muhleshaving.com/...fety-razor-head-open-comb
Jawel, gaat prima. Voor zover ik weet voeren ze gelijk schroefdraad, al heb ik hier geen R89 meer om het te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Nog een vraagje waar ik mee zat: Ik heb een kwast van dassenhaar. Hoe kan ik deze het beste onderhouden? Ik speol 'm uiteraard helemaal uit na het sceren, en hang 'm dan ondersteboven te drogen, maar ik zou het zonde vinden als deze na 'n half jaar al naar de gallemiezen is.

Iemand hier tips, do's & don'ts?

HENG HENG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

In ieder geval zorgen dat na elke scheerbeurt de kwast ontdaan is van de scheerzeep en een keer in de zoveel tijd een keer de kwast wassen met shampoo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
De Proraso zeep staat er bekend om om een witte zeeplaag achter te laten op je apparatuur.
Dus even handdoekje erlangs en het zou weer netjes moeten zijn.

Dassenhaar kwasten om de zoveel tijd even shampooen en conditioneren.
even wassen 5 min werk, in de conditioner voor 10min. spoelen, drogen

En dan blijven ze heeeel lang goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Heb ook wel eens gelezen dat wanneer je echt dagelijks scheert één of twee kasten extra niet overbodig is, zo krijgt de kwast in elk geval de kans om goed te drogen. Iets wat altijd vochtig is geeft vroeg of laat schimmelvorming natuurlijk.

Verder spoel ik mijn kwast goed uit. Schud hem goed uit. Haal hem nog een paar keer over een droge handdoek en hang hem vervolgens in een houder te drogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Correct :D *wijst naar 30+ kwastenverzameling*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apollyon
IBMM schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:54:
De plekjes die je extra scheert aan het einde van de scheerbeurt (de z.g. "clean up pass) moet je ook "voelen" . Je kan het vaak niet zien.

Want optisch ziet ook de niet goed geschoren plekjes er goed uit en zou je in principe niet meer hoeven te scheren (vooral niet als het tot irritatie leid als je er teveel keer overheen gaat met het scheermes). Door te voelen aan je gezicht kom je ze op het spoor. Het is uiteraard geen verplichting om die plekjes te scheren. Want optisch maakt het niet uit. Het is alleen voor je eigen gevoel.
Met de Mach3 mesjes doe ik altijd meerdere passes. WTG, XDG en ATG zoals dat hier genoemd wordt. Dat heb ik met DE nog niet gedaan. Ik had well meerdere WTG passes nodig op dezelfde plek en XDG op de moeilijke plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Lampuhkap schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:27:
De Proraso zeep staat er bekend om om een witte zeeplaag achter te laten op je apparatuur.
Dus even handdoekje erlangs en het zou weer netjes moeten zijn.
Mijn Mühle R89 was ok nog helemaal wit uitgeslagen na zorgvuldig spoelen. Ik heb het chroom met een handoek blinkend schoon gepoetst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

B-Real schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:32:
Heb ook wel eens gelezen dat wanneer je echt dagelijks scheert één of twee kasten extra niet overbodig is, zo krijgt de kwast in elk geval de kans om goed te drogen. Iets wat altijd vochtig is geeft vroeg of laat schimmelvorming natuurlijk.

Verder spoel ik mijn kwast goed uit. Schud hem goed uit. Haal hem nog een paar keer over een droge handdoek en hang hem vervolgens in een houder te drogen.
Ik scheer me 2 a 3x in de week. Met bovengenoemde tips moet het wel goedkomen. Krabber haal ik na elke beurt uitelkaar, spoel ik schoon en schrob ik met een oude tandenborstel. Goed droogmaken, verder aan de licht laten drogen en volgende dag weer in elkaar.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Hoe laat je het mesje droog worden of gooi je die na 1 beurt al weg?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
Ik dump ze meestal direct na gebruik. Vooral omdat ik niet elke dag scheer.
Je kan ze in alcohol dompelen om direct bijna al het water te verwijderen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugoooh
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:42
Goedemiddag,

Hebben jullie tips voor een transparante scheergel, met een neutrale geur? Het liefst zonder parfum.

Alvast bedankt,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
Apollyon

"Hoe laat je het mesje droog worden of gooi je die na 1 beurt al weg?"

Je kan het mesje droog maken door het eruit te halen en met een b.v een tissue of doekje droog te maken.

Ik scheer mij iedere dag en laat het scheermesje in het scheermes zitten. Dus na het scheren het scheermes licht los schroeven en het mesje schoonspoelen met warm water en daarna weer vastdraaien.

Bij een TTO scheermes haal ik het mesje eruit , spoel het schoon en doe het daarna weer in het scheermes.

Afhankelijk van het merk scheermesje gebruik ik het mesje ongeveer 4 of 5 scheerbeurten. En als een mesje niet bevalt gooi ik het gelijk weg.

Als je niet iedere dag scheert lijkt het mij verstandig het scheermesje en scheermes goed schoon en droog te maken. Want de tijd dat het mesje in je scheermes zit is dan langer en dat kan dan weer roest en misschien bacteriën veroorzaken. En zoals hierboven al is gezegd kan je het mesje met alcohol schoonmaken. Bij de Kruitvat kan je 96% alcohol kopen. Kost een paar euro.

[ Voor 13% gewijzigd door IBMM op 15-01-2024 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
IBMM schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:18:
Bij een TTO scheermes haal ik het mesje eruit , spoel het schoon en doe het daarna weer in het scheermes.
Wat is een TTO scheermes?
Als je niet iedere dag scheert lijkt het mij verstandig het scheermesje en scheermes goed schoon en droog te maken. Want de tijd dat het mesje in je scheermes zit is dan langer en dat kan dan weer roest en misschien bacteriën veroorzaken. En zoals hierboven al is gezegd kan je het mesje met alcohol schoonmaken. Bij de Kruitvat kan je 96% alcohol kopen. Kost paar euro.
Kan dat ook bij mesjes met een coating?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
Apollyon

"Wat is een TTO scheermes?"

Bij een TTO scheermes ( ook wel Butterfly scheermes genoemd) heb je "deurtjes" die je open schroeft. Bij open deurtjes kan je het mesje eruit halen.

"Kan dat ook bij mesjes met een coating?"

De meeste mesjes hebben één of andere coating voor zover ik weet. En het schijnt dat zeep de coating aantast waardoor het mesje kan roesten.

Scheermesje zijn niet duur dus bij geval van twijfel zou ik het mesje weggooien en een nieuw mesje gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Voor de prijs van die mesjes knikker ik ze na elke beurt eigenlijk weg.
Al heb ik laatst met een Mühle mesje wel 3x gedaan, na elke beurt alles uit elkaar, ff borstel erover heen met een handdoek droogdeppen en weer in elkaar maar niet helemaal vast schroeven.

Als je nog zuiniger wil doen: kijk dan eens naar de Leaf twig, dat is een milde krabber waar je halve mesjes in moet doen. (mesjes in het papier doormidden breken). 2 voor de prijs van 1 zeg maar.
En eerlijk is eerlijk: de Twig is echt een topkrabber, zeker als je net van een cartridge komt omdat ie, qua hoek en uiterlijk, veel weg heeft van een cartridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Apollyon schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:49:
Hoe laat je het mesje droog worden of gooi je die na 1 beurt al weg?
Ligt er aan. Als ik me echt een paar dagen niet geschoren heb, kan het meestal na 1 beurt wel weg; anders wordt het de 2e keer 1 bloedbad.Doe ik het bijvoorbeeld 2 dagen kort na elkaar, mes je er uit, alles schoonmaken, drogen met een handdoek, en verder uit elkaar laten liggen.

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
IBMM schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:38:
Apollyon

"Wat is een TTO scheermes?"

TTO is de afkorting voor Twist To Open. Ook wel herkenbaar aan de deurtjes die opengaan als je draait aan een knop op de razor :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:14
Wow misschien ben ik een stuk lakser, maar ik scheer 3 keer per week en droog mijn scheergerei alleen af met een handdoek. Alles elke keer openmaken doe ik niet aan. Dat levert bij mij geen problemen op..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 13:52
vinpower schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:50:
Wow misschien ben ik een stuk lakser, maar ik scheer 3 keer per week en droog mijn scheergerei alleen af met een handdoek. Alles elke keer openmaken doe ik niet aan. Dat levert bij mij geen problemen op..
Hier ook zo, scheer me elke dag en spoel het mesje af en schud het een beetje droog en leg het zo weg.
Gaat al jaren goed, enkel eens in de zoveel tijd even ontkalken door het even in een mok te leggen met anti-kalk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Ook hier gewoon schudden en ophangen. Niet eens drogen.
Ik doe meestal zo’n 6 beurten met een mesje, 1 x in de 2 weken vervang ik die.

Als ik dan toch de boel uit elkaar heb liggen haal ik er even een oude tandenborstel over om hem een beetje te poetsen.

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IBMM
Vandaag geschoren met:
Proraso Pre Shave (wit)
Taylor of Old Bond scheercrème Sandalwood
Gillette Super Speed scheermes
Mühle Scheermesje
Bluebeard Scheerkwast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phQuCD62r4C-NjxnJKYq0XMgroI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awW7VluXOAElEbklKXJd97VT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

IBMM schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:30:
Vandaag geschoren met:
Proraso Pre Shave (wit)
Taylor of Old Bond scheercrème Sandalwood
Gillette Super Speed scheermes
Mühle Scheermesje
Bluebeard Scheerkwast

[Afbeelding]
Hoe bevalt de Taylor of old bond Sandalwood?

Ik vind het schuim erg goed. Geur ook prettig. Niet te overheersend?

Meer generieke vraag aan het topic hier: After shave balsem/lotion, of alleen after shave? Of beiden? Of afwisselend?

HENG HENG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Layumi
Spacecowboy schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:16:
[...]

Meer generieke vraag aan het topic hier: After shave balsem/lotion, of alleen after shave? Of beiden? Of afwisselend?
Of helemaal niet. Wat jij prettig vindt..
Gebruik zelf altijd Nivea creme for men.
Af en toe aftershave shave....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IBMM
[...]

De Taylor Sandalwoord bevalt goed; de geur is naar mijn beleving zeker niet overheersend maar goed aanwezig. Ook schuimt de scheercreme zeer goed. Je heb maar weinig nodig om veel schuim te krijgen.

Ik sluit iedere scheerbeurt af met een balsem . Dat is vaste prik Soms neem ik voor de balsem nog een lotion. Vooral in de lente en zomer. Ik gebruik ook aluin die ik na het opbrengen na ongeveer 1 minuut afspoel met lauw warm water en daarna de aftershave balsem. Als ik een lotion neem dan gebruik ik geen aluin ; dat doe ik dan alleen als ik de feedback van de scheerbeurt wil controleren.

Kortom de volgende volgorde: aluin , aftershave balsem. Of lotion , balsem. Dat is mijn huidige volgorde. uiteraard kan ik dat eventueel veranderen naar behoefte.

De balsems die ik nu vaak gebruik zijn de Nivea sensitive en de Nivea balsem met alcohol.

[ Voor 3% gewijzigd door IBMM op 19-01-2024 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

[...]

Geen fan van de sandalwood geur, mij iets te vrouwlijk.

After shave na scheren wisselt: de ene keer gewoon een aluin steen of de Floïd mentolado vigoroso
Wel altijd Balsem na afloop: Nivea Sensitive, Proraso blauw of Dior (Sauvage) wisselen hier af.

Laatst een fles Thayers Witchhazel gekocht maar dat vind ik een beetje een "mixed bag" zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Vanmiddag even de Niveau sensitive gehaald. Morgen even mee scheren, afhankelijk of ik de tijd heb of niet. :)

HENG HENG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De balm van Nivea is echt een allemans vriend :)

Prima balm die snel intrekt, goed verzorgd en nagenoeg geen geurtje heeft en dus niet mengt met je, eventuele, EdT of EdP.

Een tijdje aan de Proraso blauw gezeten maar vanwege een themaweek op het shaving society forum (aanrader trouwens als je er nog niet zit) de Nivea weer eens tevoorschijn gehaald en verdorie, hernieuwde liefde zeg maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Magic666 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 07:27:
De balm van Nivea is echt een allemans vriend :)

Prima balm die snel intrekt, goed verzorgd en nagenoeg geen geurtje heeft en dus niet mengt met je, eventuele, EdT of EdP.

Een tijdje aan de Proraso blauw gezeten maar vanwege een themaweek op het shaving society forum (aanrader trouwens als je er nog niet zit) de Nivea weer eens tevoorschijn gehaald en verdorie, hernieuwde liefde zeg maar!
Net even geschoren met Taylor of old Bond Jermyn street, en daarbij de Nivea after shave balm. Ideal spul. Huidlijkt ook mnider trekkerig achteraf, zover ik kan merken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

die geurlijn moet ik ook nog eens proberen, en idd: de balm is ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Spacecowboy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:31:
[...]

Ik scheer me 2 a 3x in de week. Met bovengenoemde tips moet het wel goedkomen. Krabber haal ik na elke beurt uitelkaar, spoel ik schoon en schrob ik met een oude tandenborstel. Goed droogmaken, verder aan de licht laten drogen en volgende dag weer in elkaar.
Echt waar? Ik gebruikt toch al een jaar of 15 dezelfde krabber *) (ik scheer me al meer dan 30 jaar op de traditionele manier) en zoveel moeite doe ik niet hoor. Twee keer per jaar in de ultrasone reiniger en voor de rest hou ik hem na het scheren even onder de lopende kraan. Dat er wat zeepaanslag op blijft zitten interesseert me niet.

Mesjes wissel ik zodra ik voel dat het nodig is. Hangt van het soort mesje af; sommige voelen na twee keer al hakerig, en andere (b.v. Feather) gaan probleemloos een week mee.

*) Edit: een Schick Krona krabber - erg fijn

[ Voor 2% gewijzigd door johanth op 22-01-2024 09:31 . Reden: toegevoegd dat ik een Schick Krona gebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
B-Real schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:32:
Ja. Zo deden mijn vader en grootvader het al (en ik heb het overgenomen); de ene dag de ene kwast, en de andere dag de andere. Zo kunnen ze tussen het gebruik goed drogen.

Alleen hadden zij altijd gewone varkensharen kwasten en geef ik de voorkeur aan een dassenharen kwast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Spacecowboy schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:01:
[...]

Net even geschoren met Taylor of old Bond Jermyn street, en daarbij de Nivea after shave balm. Ideal spul. Huidlijkt ook mnider trekkerig achteraf, zover ik kan merken.
TOBS Jermyn Street is nou net een van die zepen waar ik wel uitslag van krijg (net zoals van de witte Proraso). Daar zit iets in waar mijn huid niet tegen kan.

Qua (ontbreken van) huidreactie heb ik erg goede ervaringen met de TFS zepen. Maar ook Tabac doet het erg goed bij mij (en ik ben fan van de geur, ook omdat mijn opa het altijd gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:17
johanth schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:30:
[...]
Spacecowboy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:31:
[Ik scheer me 2 a 3x in de week. Met bovengenoemde tips moet het wel goedkomen. Krabber haal ik na elke beurt uitelkaar, spoel ik schoon en schrob ik met een oude tandenborstel. Goed droogmaken, verder aan de licht laten drogen en volgende dag weer in elkaar..]

Echt waar? Ik gebruikt toch al een jaar of 15 dezelfde krabber *) (ik scheer me al meer dan 30 jaar op de traditionele manier) en zoveel moeite doe ik niet hoor. Twee keer per jaar in de ultrasone reiniger en voor de rest hou ik hem na het scheren even onder de lopende kraan. Dat er wat zeepaanslag op blijft zitten interesseert me niet.
Amai jullie doen er nogal wat moeite voor.
Ik spoel mijn krabber gewoon af en hang deze aan een houder te drogen.
Als ik een mesje vervang, veeg ik met mijn vingers even nog wat zeepresten weg en dan is dat wel goed.

@johanth
Die ultrasone reiniger vind ik anderzijds wel interessant, niet enkel om eventueel mijn krabber er toch eens in te steken, maar ook voor andere spullen.
Welke gebruik je hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
@wiemelen eentje die ik jaren geleden heb gekregen om vulpennen te reinigen.

Het is een oudje, maar hij heeft een verwarmingselement en een ultrasoon element (het water wordt dus warm!).

Geen kwetsbare dingen in doen, maar de zeepresten spatten van de krabber af. Eigenlijk is hij bedoeld om vastgekoekte inktresten los te krijgen, en dat doet hij ook uitstekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

johanth schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Denk dat dat met name een persoonlijk ding is. Ik vind het prettig, en ik heb er ook de tijd voor, dus ach, waarom niet. :)
Mesjes wissel ik zodra ik voel dat het nodig is. Hangt van het soort mesje af; sommige voelen na twee keer al hakerig, en andere (b.v. Feather) gaan probleemloos een week mee.
Die feathers vind ik na 1 keer het beste scheren, eerste keer vind ik ze wat... grof?

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ja! Dat heb ik ook. Feathers lijken bij mij de eerste keer te scherp, bij de tweede keer zijn ze een stuk prettiger.

Gebruik nu al een tijdje Perma mesjes en bevallen mij eigenlijk heel goed.

Wil eigenlijk nog eens Voskhod proberen, maar zijn nergens meer te krijgen door het gedoe in Rusland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR2hl0p9lOiIHAby5Lym7jBh-MY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mvxkjbp18rKwhP8Q5GL59qPL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
B-Real schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:51:
Ja! Dat heb ik ook. Feathers lijken bij mij de eerste keer te scherp, bij de tweede keer zijn ze een stuk prettiger.

Gebruik nu al een tijdje Perma mesjes en bevallen mij eigenlijk heel goed.

Wil eigenlijk nog eens Voskhod proberen, maar zijn nergens meer te krijgen door het gedoe in Rusland.
Bij veel winkels is de voorraad op maar er zijn nog enige winkels die Voskhod scheermesjes verkopen.
O.a.:

Amazon nl

en

Scheer en Schuim

https://scheerenschuim.nl...skhod-double-edge-mesjes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
Als je nog op zoek bent naar mesjes. Ik bestel altijd hier: https://www.razorbladesclub.com/razorblades/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 13:52
IBMM schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:30:
[...]

Bij veel winkels is de voorraad op maar er zijn nog enige winkels die Voskhod scheermesjes verkopen.
O.a.:

Amazon nl

en

Scheer en Schuim

https://scheerenschuim.nl...skhod-double-edge-mesjes/
Niet te vergeten: Ebay, daar koop ik de meeste mesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
Ik heb een jaar of tien geleden uitgerekend hoeveel mesjes ik ongeveer nodig zou hebben tot mijn 80e, en op basis daarvan een hele voorraad (Personna, Wilkinson Sword, Feather, Rapira) gekocht. Ik heb al jaren geen nieuwe mesjes gekocht, en verwacht dat de komende 25 jaar ook niet te hoeven.

Ik bewaar ze in een plastic opbergbox. Met zakjes silica-korrels tegen het vocht erin blijven ze "eeuwig" goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Layumi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:37:
[...]

Of helemaal niet. Wat jij prettig vindt..
Gebruik zelf altijd Nivea creme for men.
Af en toe aftershave shave....
Zelfde hier ... ik gebruik al jaren Nivea creme als "after shave".

"Echte" aftershave balsem of lotion gebruik ik zelden. Soms wel een EdT voor heren, voor de geur (DR Harris Marlborough of Arlington bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proim
  • Registratie: Januari 2015
Is dit ook de plek voor vragen rond je hoofd kaalscheren? Het begint tijd te worden dat ik mijn haaruitval en terugtrekkende haarlijn omarm en voor kaal ga. Mijn baard(contouren) heb ik altijd al elektrisch gedaan en dat vind ik goed genoeg, voor mijn hoofd wil ik dus ook gewoon elektrisch verder doen. Na veel opzoeken is intussen de Remington RX7 besteld.

Alleen zie ik nu het bos door de bomen niet meer qua product om te gebruiken bij het nat scheren. Scheerzeep, scheercreme, scheerolie, scheerschuim, scheergel. De meeste info die je vindt gaat ook specifiek over een baard scheren, stugge baardharen etc., maar hoofdhaar lijkt mij toch net een iets andere categorie. Ook wordt ik niet veel wijzer uit 'wat is het verschil' pagina's zoals deze of deze. Alles heeft blijkbaar alleen maar voordelen...

Mijn vraag is dus: wat raden jullie aan qua type product om elektrisch een hoofd te scheren? Van wat ik lees ga ik het toch elke dag of om de dag moeten doen, dus ik neig wel al eerder weg van scheerzeep waar je nog wat 'werk' aan hebt, en dus liever iets dat je gewoon in je handen kan nemen en uitwrijven. Maar goed, misschien heb ik nog een verkeerd beeld over.

Qua aftercare dacht ik gewoon aan iets van aftershave balsem. Voor mijn baard doe ik dit eigenlijk nooit, maar lijkt mij wel goed dit voor mijn hoofd te gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Proim op 25-01-2024 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hallo allemaal! Mijn oude vertrouwde Philips Series 5000 Tondeuse heeft helaas het einde van z'n batterij bereikt, en werkt nu alleen nog maar goed aan de stroom. Ik gebruik deze tondeuse met een opzetstuk op 5mm om mijn baard te trimmen. Dat werkt in principe goed.

Alleen zijn de afgelopen jaren al menigmaal de plastic opzetstukjes kapot gegaan, doordat een van de 2 "pootjes" afbrak. Ik heb toen een nieuw opzetstukje gekocht, maar ideaal is dat niet.

Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe baardtrimmer, waarbij idealiter het opzetstuk geïntegreerd is in de tondeuse/trimmer, of waar een steviger (metaal?) opzetstuk bij zit. De tondeuse moet zowel op accu als aan de oplader gebruikt kunnen worden.

Heeft er iemand tips? bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Ik scheer nu om de dag met DE mes maar ik heb nu 2 pukkeltjes op mijn kaaklijn. Het is niet zo erg als de ingegroeide haren die ik van elektrisch scheren kreeg. Dat waren grote onderhuidse ontstekingen.

Kunnen de 2 kleine pukkels op mijn kaaklijn ook ingegroeide haren zijn of is het een andere irriatie?

Routine:
- Gezicht wassen met washand onder de douce
- Zeep met kwast op gezicht aanbrengen
- Scheren met DE mesje (Dovo mesjes gebruik ik 3x voor weggooien)
- Met koud water en washand gezicht naspoelen
- Soms aftershave (ouwe die ik had liggen met alcohol)

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je zou een aluinstick nog eens kunnen proberen.
Het wordt dan zo;

Routine:
- Met koud water en washand gezicht naspoelen (1x)
- Aluinstick gezicht/hals/kaak wrijven (echt wel ff lang doen, niet deppen)
- Met koud water en washand gezicht naspoelen (2x)
- Soms Altijd aftershave(balsem) (ouwe die ik had liggen met alcohol)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Proim Ik lees mee. Momenteel gaat er al een aantal maanden 4mm tondeuse overheen wat voor mij bizar vaak moet gebeuren vergeleken met een knipbeurt.

@Apollyon Dat kan prima een reactie op de zeep zijn. Wellicht een minder vettige proberen.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Als je denkt dat het irritatie is kan een aftershave balsem helpen, vind ik zelf sowieso prettig.

Misschien toch de mesjes korter gebruiken of een ander mesje proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Millie-ano schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:47:
Je zou een aluinstick nog eens kunnen proberen.
Het wordt dan zo;

Routine:
- Met koud water en washand gezicht naspoelen (1x)
- Aluinstick gezicht/hals/kaak wrijven (echt wel ff lang doen, niet deppen)
- Met koud water en washand gezicht naspoelen (2x)
- Soms Altijd aftershave(balsem) (ouwe die ik had liggen met alcohol)
De aluin ben ik helemaal vergeten in mijn routine. Aftershave balesem moet ik nog kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:29

PinusRigida

I put the p in pool.

Proim schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:45:
Is dit ook de plek voor vragen rond je hoofd kaalscheren? Het begint tijd te worden dat ik mijn haaruitval en terugtrekkende haarlijn omarm en voor kaal ga. Mijn baard(contouren) heb ik altijd al elektrisch gedaan en dat vind ik goed genoeg, voor mijn hoofd wil ik dus ook gewoon elektrisch verder doen. Na veel opzoeken is intussen de Remington RX7 besteld.

Alleen zie ik nu het bos door de bomen niet meer qua product om te gebruiken bij het nat scheren. Scheerzeep, scheercreme, scheerolie, scheerschuim, scheergel. De meeste info die je vindt gaat ook specifiek over een baard scheren, stugge baardharen etc., maar hoofdhaar lijkt mij toch net een iets andere categorie. Ook wordt ik niet veel wijzer uit 'wat is het verschil' pagina's zoals deze of deze. Alles heeft blijkbaar alleen maar voordelen...

Mijn vraag is dus: wat raden jullie aan qua type product om elektrisch een hoofd te scheren? Van wat ik lees ga ik het toch elke dag of om de dag moeten doen, dus ik neig wel al eerder weg van scheerzeep waar je nog wat 'werk' aan hebt, en dus liever iets dat je gewoon in je handen kan nemen en uitwrijven. Maar goed, misschien heb ik nog een verkeerd beeld over.

Qua aftercare dacht ik gewoon aan iets van aftershave balsem. Voor mijn baard doe ik dit eigenlijk nooit, maar lijkt mij wel goed dit voor mijn hoofd te gaan doen.
Kaal sinds 2020 hier. (al in 2018 zag je m'n schedel door m'n haar glanzen, in 2020 beslist: 'àf die handel!' nog geen seconde spijt gehad)

Laat je niet teveel leiden door wat advertizers je willen wijsmaken, als het van hén afhing, zal je hoofdhuid van de pure irritatie van je schedel afsmelten zoals de Robocop Toxic Waste-guy als je hun producten niet gebruikt. :D

Wetende dat ik nogal een gevoelige huid heb rond de hals bij kortscheren dacht ik ook dat m'n hoofdhuid even gevoelig ging zijn... niks is minder waar -in mijn geval-... :D

M'n baard -en hals- scheer ik nog zelden met scheermes, als ik baard niet op lengte houd met trimmer, dan gaat ie gewoon af op kortste van trimmer (zoals nu, ik varieer graag, momenteel heb ik alleen een snor), zo heb ik ook geen last van uitslag.

In het begin deed ik m'n hoofd ook elektrisch maar 1: het staat sneller weer op ongewenste lengte en 2: ik kreeg het maar niet per-fect egaal, ik was wellicht een beetje obsessief want je zag er niks mis mee, alleen voelde ik stukken van ongelijke lengte als ik er met m'n hand over ging en ik was dat beu, dus = scheermes + scheerschuim.

Het zal misschien klinken als vloeken in de kerk in dit topic maar ik doe niks speciaals: m'n ouwe Mach 3 of zelfs van die plastic wegwerpmesjes + scheerschuim eens per week en klaar is ...ehm... PinusRigida... :D m'n hoofd heeft geen speciale zorgen nodig blijkbaar... toen ik m'n kin en kaken en hals nog gladschoor had ik ook steeds een verzachtende balsem nodig, zéker voor m'n hals...

M'n hoofdhuid daarentegen: lijkt wel rubber. :D hoef je niet te pamperen en doet niet moeilijk, met wat geluk is het bij jou hetzelfde.
...Waarmee ik -4 the record- niet zeg dat een voedende of vochtinbrengende balsem niet goéd kan zijn voor je huid he, zeker op de lange termijn zal dat wel nut hebben vermoed ik... alleen is het niet iets dat ik doe maar als dat je ding is: go 4 it...

Disclaimer: ik heb van nature wel een vettere huid, dat zal ook wel helpen denk ik: "droge huid" is iets waar ik in 41 jaar tijd nog nooit last van heb gehad.

mijn routine:

- baard/snor (bij)trimmen: ongeveer 3-keer/week, altijd elektrisch
- hoofd kaalscheren: eens per week... voegt 10 minuten toe aan douchebeurt van die ochtend, ik ben het al zo gewoon dat ik het zonder spiegel op het gevoel doe... mesje, scheerschuim, that's it... nadien gewoon hoofd wassen met dezelfde zeep als ik voor m'n gezicht gebruik; ook niks speciaals: meestal een soort Dove uit supermarkt ofzo...

Ik ben wel blij dat m'n hoofd minder gevoelig is dan m'n hals, als ik m'n hals met scheermes scheer, staat die een ganse dag rood als een tomaat.

Ik denk dat dat is omdat hoofdhuid ietsjes dikker is... vermoed ik...

sowieso: veel geluk ermee! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PinusRigida op 26-01-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
Raymond P schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:49:
@Apollyon Dat kan prima een reactie op de zeep zijn. Wellicht een minder vettige proberen.
Reactie op de scheerzeep van Prosarro of de douchegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
B-Real schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:50:
Als je denkt dat het irritatie is kan een aftershave balsem helpen, vind ik zelf sowieso prettig.

Misschien toch de mesjes korter gebruiken of een ander mesje proberen?
Balsem ga ik kopen. Mijn huid voelt niet geïriteerd. De Dovo mesjes zijn al bijna op. Wikinson Sword Classic is next.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Apollyon De proraso, vooral de witte is erg vettig.

- knip -

Pagina: 1 ... 75 ... 79 Laatste