Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:46
FeronIT schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:06:
@Freshnub Dat valt prima te combineren, als het voor jou werkt dan werkt het voor jou ;) Ik scheer mezelf ongeveer om de dag met DE. Je wordt er snel behendiger in, een normale scheerbeurt, 2 passes WTG en XTG duurt ongeveer 10 minuten, en dat is niet veel langer dan ik er meet een Mach-3 over deed.
Zelf heb ik nooit kunnen wennen aan elektrisch scheren kunnen wennen, het was niet glad OF het was meer een epileer ervaring ;w
Klopt is bij mij ook zo, toen ik vijf jaar geleden begon duurde het 25 minuten of langer toen ik 6 jaar geleden begon met DE scheren. Ben nu sinds een tijdje met een open mes bezig, dat duurt ook lang (omdat je vantevoren ook nog moet stroppen), maar gaat steeds sneller. Als ik haast heb scheer ik me nu met een DE mesjes, denk ik dat ik dat binnen vijf minuten klaar ben. In het engels noemen ze het mind-muscle connection ;)

Assumption is the mother of all fuck ups

• FeronIT
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11:59
shadowman12 schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:28:
[...]

Klopt is bij mij ook zo, toen ik vijf jaar geleden begon duurde het 25 minuten of langer toen ik 6 jaar geleden begon met DE scheren. Ben nu sinds een tijdje met een open mes bezig, dat duurt ook lang (omdat je vantevoren ook nog moet stroppen), maar gaat steeds sneller. Als ik haast heb scheer ik me nu met een DE mesjes, denk ik dat ik dat binnen vijf minuten klaar ben. In het engels noemen ze het mind-muscle connection ;)
Daar kan ik me helemaal in vinden, je handen/polsen vinden nu direct de juiste hoek. Een "op en top" scheerbeurt neemt nog steeds meer tijd in beslag, maar dan doe je ook extra voorzichtig en precies.
Open mes heb ik me nooit aan gewaagd, heb eens een shavette geprobeerd, VOOR mijn eerste DE krabber. Dat was echt een succes ;(, vanwege mijn ingebakken lompheid sneed ik mijn hele gezicht open, waardoor ik regelmatig echte sneden had op de meest rare plaatsen. Dat laat ik nu maar even achterwege

• shadowman12
FeronIT schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:37:
[...]

Daar kan ik me helemaal in vinden, je handen/polsen vinden nu direct de juiste hoek. Een "op en top" scheerbeurt neemt nog steeds meer tijd in beslag, maar dan doe je ook extra voorzichtig en precies.
Open mes heb ik me nooit aan gewaagd, heb eens een shavette geprobeerd, VOOR mijn eerste DE krabber. Dat was echt een succes ;(, vanwege mijn ingebakken lompheid sneed ik mijn hele gezicht open, waardoor ik regelmatig echte sneden had op de meest rare plaatsen. Dat laat ik nu maar even achterwege
Ik heb ook een shavette geprobeerd, een open mes vind ik veel fijner. Veel beter voor je huid ook.
Ik doe dingen met mijn open mes die met een shavette meteen een sneetje met bloeden zouden veroorzaken. Ik heb mezelf ook geleerd om messen te slijpen en dat is een leuk iets, een mes bot maken en hem weer superscherp krijgen. Een keer op bezoek geweest bij iemand die al jaren messen slijpt en meegekeken hoe het deed en nu eigenlijk zelf.

shadowman12 wijzigde deze reactie 11-11-2019 21:05 (18%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:28
shadowman12 schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:06:
[...]

Ja er zijn ook mensen met minder zware baarden die zich een keer per week DE scheren.
Ik heb amper baardgroei alleen wat haar rondom de snor en de kin maar dan houdt het snel op. Scheer 4x per week maar vaker wanneer ik klantafspraken heb. Om de dag meestal anders maar het weekend vaak op beide dagen (want veel tijd en fijn ritueel).

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11:30

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• FeronIT
Ik zou die rum pas na het scheren drinken anders wordt het erg gevaarlijk

• Lampuhkap
_O-

• FeronIT
@Lampuhkap waar heb je die aftershave gekocht?

• Lampuhkap
Gewonnen bij een wedstrijd van PAA

• Typhone
Zo afgelopen week wat nieuws getest wat ik niet eerder deed -> scheren na het douchen in plaats van ervoor. En dat in combinatie met de Stirling Soaps is echt godlike. Die geuren blijven extreem lang hangen en zijn ook extreem lekker. Wel merk ik dat ik meer fan ben van de 'man' geuren dan de de normale.

Heeft iemand ervaring met de Eau de toilette en de after shave splashes van Stirling? Wel een fijne aanvulling in elk geval om te gebruiken denk ik. Weer eens wat anders op normale werkdagen :).

• Lampuhkap
Bijzonder lekkere shave. Snufje rose, snufje van iets barbershopachtigs.

Lekker bloemig zonder dat t te verwijfd word. (en dat gevoel heb k vooral bij te overpowering rose geurende zepen)

En de Clubman Vanilla past er verrassend goed bij, goede aanvulling!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Freshnub schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:50:
Mijn scheer reis tot zo ver, begonnen met een Mach 3, was wel oke, soms ingegroeide haren. Toen naar een Gilette Fusion, dit was een stap achteruit, veel irriratie. Vervolgens weer naar Mach 3, tot ik las over DE scheren. Dus de hele mikmak aangeschaft, Edwin DE89, badger and boar brushes, scuttle, Taylor of old Bond zeepjes, proraso preshave and zeep etc. De beste combinatie is nu voor mijn huid de Futur kloon + feather mesjes + proraso. Het enige nadeel is dat er best veel tijd in gaat zitten. Ik ben zo 20 minuten bezig met een beurt. Dus preshave erop, face latheren, 2 passes, after shave balsem alles weer opruimen.

Van het weekend heb ik een Braun 9000 aangeschaft, en moet zeggen dat het resultaat best te pruimen is. Gelijk droog scheren en op het oog ziet het er glad uit, met mijn nek heeft hij wel moeite en heb ik nog wat patches. Maar voor een eerste keer, heb ik geen irritatie (doorgaans gevoelige huid) en was ik binnen 5 minuutjes klaar. Ik denk dat ik het weekend bewaar voor de DE shaves en doordeweeks electrisch. Valt dit prima te combineren?
Veel werk omdat het een bak van een krabber is? Ik ben niet meer tijd kwijt dan met een Mach3 eigenlijk. Alleen het opschuimen van de zeep kost iets meer moeite dan dat het zo uit een spuitbus komt natuurlijk. Dat is net zoiets als slagroom uit een spuitbus, dat gaat ook sneller ;) Maar dan praat ik over 1 a 2 minuten voor het opschuimen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Freshnub
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-11 16:30
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:39:
[...]

Veel werk omdat het een bak van een krabber is? Ik ben niet meer tijd kwijt dan met een Mach3 eigenlijk. Alleen het opschuimen van de zeep kost iets meer moeite dan dat het zo uit een spuitbus komt natuurlijk. Dat is net zoiets als slagroom uit een spuitbus, dat gaat ook sneller ;) Maar dan praat ik over 1 a 2 minuten voor het opschuimen.
Ik snap je zin niet, een bak van een krabber? Electrisch is nu voor mij, droog scheren en dan aftershave balm erop klaar vs DE = preshave, sopje maken, scheren, aluin erop, aftershave balm en alles weer opruimen. Is bij mij echt het verschil tussen 5 minuten werk vs 20 minuten. Ik moet zeggen dat het wel een relaxte bezigheid is voor in het weekend, als ik de tijd heb. Ik scheer ook altijd de avond van te voren met DE, omdat ik vaak genoeg toch 1 foutje maak met een Feather en met een bebloede kop naar het werk gaan is niet zo fris.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freshnub schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:19:
[...]

Ik snap je zin niet, een bak van een krabber? Electrisch is nu voor mij, droog scheren en dan aftershave balm erop klaar vs DE = preshave, sopje maken, scheren, aluin erop, aftershave balm en alles weer opruimen. Is bij mij echt het verschil tussen 5 minuten werk vs 20 minuten. Ik moet zeggen dat het wel een relaxte bezigheid is voor in het weekend, als ik de tijd heb. Ik scheer ook altijd de avond van te voren met DE, omdat ik vaak genoeg toch 1 foutje maak met een Feather en met een bebloede kop naar het werk gaan is niet zo fris.
Een grote, zware krabber. Voor mij duurt scheren met een DE niet zo lang.

/▌

• Lampuhkap
Face prep overslaan, gewoon hete douche vooraf, zeep op t gezicht opkloppen, DE eroverheen en gaan met die banaan.
Op langzaam tempo en wat meer genieten 20 min is idd gangbaar. Vlug kan het onder de 10 minuten makkelijk :P

Mild razortje pakken en rauzen maar :D

• shadowman12
Wat bij erg goed werkt is met koud water scheren. Warm water kan namelijk de huid uitdrogen, en warm water zorg ervoor dat de baardharen zacht worden waardoor je kans hebt dat het mes eroverheen glijdt en dus de haren half afsnijft. Bij koud water blijven de haren iets stijver en meer rechtop staan waardoor ze beter af te snijden door het scheermes. Face lathering is ook een goede.
  • Cold water gives a better shave. The argument here is that a soft beard is hard to shave, while a stiff beard is easier to cut. Hot water makes your beard soft; cold water keeps the whiskers stiff. Thus, cold water renders a better shave.
  • Cold water leaves the skin looking healthier.Hot water tends to dry out skin.
Bron: https://www.artofmanliness.com/articles/cold-water-shaving/

shadowman12 wijzigde deze reactie 15-11-2019 14:42 (57%)

• Freshnub
Lampuhkap schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:35:
Face prep overslaan, gewoon hete douche vooraf, zeep op t gezicht opkloppen, DE eroverheen en gaan met die banaan.
Op langzaam tempo en wat meer genieten 20 min is idd gangbaar. Vlug kan het onder de 10 minuten makkelijk :P

Mild razortje pakken en rauzen maar :D
Haha ik heb dit ritueel geperfectioneerd en het is helaas wel nodig op deze manier. Met een warme douche vooraf. Anders resulteert het in razorburn bij mij. Laatst op vakantie brak mijn EJ89, dus was ik afhankelijk van een gratis disposable mesje dat het hotel leverde. Ik kreeg mijn haren gewoon niet eraf, ondanks dezelfde voorbereiding. Als ik nu scheer met een Mach 3 trekt het ook heel erg. Blijkbaar ben ik die techniek verleerd?

Uiteindelijk ben ik naar een zogenaamde barbier gegaan die het met een single blade mes deed, maar hier was hij zo slecht mee dat hij me tot bloedens toe meerdere malen sneed, echt een marteling. Duurde 2 weken voor mijn huid volledig hersteld was. Ditmaal neem ik mijn Braun en Qshave mee haha!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freshnub schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:45:
[...]

Haha ik heb dit ritueel geperfectioneerd en het is helaas wel nodig op deze manier. Met een warme douche vooraf. Anders resulteert het in razorburn bij mij. Laatst op vakantie brak mijn EJ89, dus was ik afhankelijk van een gratis disposable mesje dat het hotel leverde. Ik kreeg mijn haren gewoon niet eraf, ondanks dezelfde voorbereiding. Als ik nu scheer met een Mach 3 trekt het ook heel erg. Blijkbaar ben ik die techniek verleerd?

Uiteindelijk ben ik naar een zogenaamde barbier gegaan die het met een single blade mes deed, maar hier was hij zo slecht mee dat hij me tot bloedens toe meerdere malen sneed, echt een marteling. Duurde 2 weken voor mijn huid volledig hersteld was. Ditmaal neem ik mijn Braun en Qshave mee haha!
Zo'n blauwe gillette disposable? Daar kan ik me ook niet mee scheren :)

/▌

• Freshnub
Marzman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:49:
[...]

Zo'n blauwe gillette disposable? Daar kan ik me ook niet mee scheren :)
Haha ja precies zo 1, ik zou denken dat die het dichtste bij een DE shaver staat. Maar ik kreeg er gewoon niets mee weg, deed nog pijn ook. Vroeger kon ik nog wel aardig overweg met een Mach 3 mesje...

• Lampuhkap
Die nasty supermarkt 100 in een zakje razors, brrr!
Die raak ik niet meer aan.

Mach 3 kan ook de boom in xD
Levert alleen maar ellende op. Irritatie, ingegroeide haren en die mesjes gaan veeeeeeeel te snel bot.

Elektrisch is hier ook een martelverhaal.

Nee, DE of straight mee als er geschoren moet worden.

Schuim uit een bus word mijn huidje ook niet gelukkig van. Scheer nog liever met een blok handzeep!

Nee, altijd gewoon een pot(je) zeep mee en een balm op zn minst, dan komt t altijd goed :)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:44
Die weg werp meuk is super slecht :( ooit mee begonnen thuis) maar nu alleen maar DE en als het nodig is fusion.

Als ik hem vergeten ben haal ik een nieuwe DE ga niet meer klooien met troep.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik snap de aversie voor blauwe el cheapo disposable krabbertjes maar de recente Gilette scheersystemen zijn niet onaardig om mee te scheren, sterker nog doordeweeks geef ik hier de voorkeur aan. Ook de recente gels zijn meer dan prima en laten je huid verzorgd achter. Check de search.

Belangrijkste lessen zijn:
  • Na het douchen scheren is een pré
  • Masseer de gel goed in op je gezicht, min 30sec
  • Hanteer net als bij een DE weinig druk en korte halen
  • Hanteer net als bij een DE de baard groei richtingen, WG, XTG en AG waarbij je steeds opnieuw inzeept
Desalniettemin prefereer ik wel het scheren met een DE krabber icm scheerkwast en een fijne pot zeep. Even de tijd voor jezelf nemen en bijna zen uit de badkamer stappen met een frisse bakkes is gewoon _/-\o_

PVOutput

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10-12 18:14
Vandaag voor het eerst een KAI mesje geprobeerd, via tryablade. Het mesje zelf is onbedrukt, dus geen merknaam oid. Zijn de KAI mesjes inderdaad blanco?

• shadowman12
Tommy The Cat schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:10:
Vandaag voor het eerst een KAI mesje geprobeerd, via tryablade. Het mesje zelf is onbedrukt, dus geen merknaam oid. Zijn de KAI mesjes inderdaad blanco?
Ja klopt

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:46
Miki schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:45:
Ik snap de aversie voor blauwe el cheapo disposable krabbertjes maar de recente Gilette scheersystemen zijn niet onaardig om mee te scheren, sterker nog doordeweeks geef ik hier de voorkeur aan. Ook de recente gels zijn meer dan prima en laten je huid verzorgd achter. Check de search.
Nee, gewoon nee. Dat blijft rommel hoe goed je ook je best doet. Al gebruik je ze maar een keer dan nog is het resultaat niet zo glad en trekken ze echt niet prettig over je huid. Ik ben dan sowieso vrij gevoelig qua huid en rondom de keel heb ik direct irritatie, en kans op snijden daarmee is best wel aanwezig. Terwijl ik met mijn vertrouwde Mach 3 set bij wijze van zonder scheermschuim te werk kan gaan...

I7 9700K 5,1Ghz

• Miki
Joopieboy schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:41:
[...]

Nee, gewoon nee. Dat blijft rommel hoe goed je ook je best doet. Al gebruik je ze maar een keer dan nog is het resultaat niet zo glad en trekken ze echt niet prettig over je huid. Ik ben dan sowieso vrij gevoelig qua huid en rondom de keel heb ik direct irritatie, en kans op snijden daarmee is best wel aanwezig. Terwijl ik met mijn vertrouwde Mach 3 set bij wijze van zonder scheermschuim te werk kan gaan...
Ik snap je reactie niet... :?

PVOutput

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:17
Joopieboy schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:41:
[...]

Ach, hoe je dingen ervaart verschilt per persoon, ik vind alle Gillette kant en klaar mesjes waardeloos (huidirritatie en trekkerig) hetzelfde overigens met Fusion, iets minder met Mach 3, maar geef mij maar een goede krabber met een top merk DE mesje, lekker geurend scheerschuim, en super glad zonder irritatie, en geloof me, als je nog nooit een BBS hebt gehad (en die heb ik met Gillette kant en klaar of cassette nog nooit gehad) heb je geen idee :P
Ondanks dat zal het voor sommigen een prima gebruiksartikel zijn, anders verkocht men het niet.

RoosW wijzigde deze reactie 17-11-2019 16:04 (4%)

• shadowman12
Ik heb hetzelfde met de Gilette scheersystemen, geef mij maar een lekker scherp mes of af en toe een safety razor met goede zeep. Ook huidirritatie en trekkerig.

shadowman12 wijzigde deze reactie 17-11-2019 17:46 (11%)

• FeronIT
Zelf vind ik Gilette en andere cassette scheerspullen niet slecht hoor, zeker bij regelmatig gebruik. Zeker voelt een DE krabber met scheerzeep ipv schuim beter Het is een soort "luxe" die je betaald met tijd in plaats van geld, deze luxe bespaart je nog geld ook.

• Lampuhkap
Een Golden Oldie, TFS Tabacco Verde!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-12 09:11

schumi2004

PSN = whocarez-

FeronIT schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:37:
Zelf vind ik Gilette en andere cassette scheerspullen niet slecht hoor, zeker bij regelmatig gebruik. Zeker voelt een DE krabber met scheerzeep ipv schuim beter Het is een soort "luxe" die je betaald met tijd in plaats van geld, deze luxe bespaart je nog geld ook.
Bespaart geld, tijd is hier ook geld.
Hoe sneller je scheert hoe goedkoper dus ;)

• FeronIT
schumi2004 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:08:
[...]

Dan krijg je zoiets 8)7

• Miki
FeronIT schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:37:
Daar doelde ik dus ook op, in mijn linkje verwees ik naar mijn eigen review van het Gillette Proshield scheersysteem. Dus niet die standaard 10 in een zakje systeem, want dat is gewoon een ramp. Ik gebruik dat (Proshield) systeem naar grote tevredenheid al is het niet goedkoop, vind ik het systeem effectief en niet onder doen voor scheren met een DE krabber qua resultaat.

PVOutput

• LuckyLuke
  • Laatst online: 16:15

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Als iemand nog een klassiek scheermes zoekt inclusief mesjes voor een klein prijsje, mag mij een DM sturen :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• shadowman12
schumi2004 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:08:
[...]

Als ik de keus heb tussen irritatie of een paar minuten langet genieten van het scheren dan is de keus voor mij heel makkelijk, en kom ik toch altijd weer op dat laatste uit. Wat zal die paar minuten qua geld schelen, ook echt nihil.

• koesie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ieder natuurlijk zijn eigen ding, om mee te beginnen ;)

Maar sinds ik het DE scheren onder de knie heb, wil ik niet meer anders.
Ik heb nog eens een cartridge systeempje gekocht toen ik al DE scheerde.
Ik heb de scheerbeurt niet eens ermee af gemaakt, gelijk in de bak gegooid.
En wellicht dat die proglide wel knap scheert, maar het is mij te duur om te proberen.

Als ik geen tijd heb om mij te scheren met mijn DE gear dan maar niet.
Het resultaat/plezier wat DE scheren mij geeft is mij alle tijd waard die het nodig heeft.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het kost mij niet zo veel extra tijd. Ik scheer met een lichte, milde krabber en dan kun je niet zo heel veel fout doen. En dan wel met hele scherpe mesjes (Feather, of carbon stalen Captain mesjes). Een Mach3 is meteen minder scherp en dan voel je dat het trekt.

/▌

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16:07
Ik heb volgens mij een https://www.aliexpress.co...1-handle/32791325508.html of iets in die richting besteld, gebruik hem altijd op standje 6.

Heb ooit lang geleden een bestelling geplaatst voor een of ander proefpakket, ik gok https://www.shaving.ie/pr...um-selection-sampler.html

De feather mesjes bevallen prima, daar ben ik blij blijven hangen. Twee andere soorten bevielen niet. Ik hoor jullie ook over DE? Is dat beter?

Gebruik trouwens een blauw wegwerp ding daarnaast, daarmee kan ik mijn haartjes direct onder de neus wel mee weg krijgen in tegenstelling tot eerdere genoemde

• shadowman12
President schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:15:
Ik heb volgens mij een https://www.aliexpress.co...1-handle/32791325508.html of iets in die richting besteld, gebruik hem altijd op standje 6.

Heb ooit lang geleden een bestelling geplaatst voor een of ander proefpakket, ik gok https://www.shaving.ie/pr...um-selection-sampler.html

De feather mesjes bevallen prima, daar ben ik blij blijven hangen. Twee andere soorten bevielen niet. Ik hoor jullie ook over DE? Is dat beter?

Gebruik trouwens een blauw wegwerp ding daarnaast, daarmee kan ik mijn haartjes direct onder de neus wel mee weg krijgen in tegenstelling tot eerdere genoemde
DE is een afkorting voor het double edge systeem, dus dat sample pack wat je hebt besteld bij shaving.ie zijn DE mesjes.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, gewoon dat het aan beide kanten een snijkant heeft. Je hebt ook SE krabbers, maar die zijn wat minder bekend.

/▌

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:07

LankHoar

Professionele amateur

Zo, een pakketje in ontvangst mogen nemen van @RoosW (hartelijk dank!). Een R89, een mesje dat ik niet herken (dat zegt neits; ik kende voorheen alleen de Wilkinson Classic Sword en nu de R89 :+), en het e.e.a. aan zeepjes:

De R89 heeft een stuk kleiner handvat dan de Wilkinson. De eerste beurt was een beetje een bloedbad (nuja, een stuk of 4-5 snijwondjes, viel mee), even wennen dus. De zeep nog niet kunnen uitproberen, want uit gewoonte pakte ik het blokje dat ik al in gebruik had :)

Wat is de makkelijkste manier om een "hot towel" zoals bij de barbier te maken? Wil eens kijken hoe dat scheert :)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LankHoar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:11:
Zo, een pakketje in ontvangst mogen nemen van @RoosW (hartelijk dank!). Een R89, een mesje dat ik niet herken (dat zegt neits; ik kende voorheen alleen de Wilkinson Classic Sword en nu de R89 :+)
Dat mesje wat je niet herkent ziet eruit als een Merkur Futur. Maar ik weet dat daar ook een veel goedkopere Chinese kloon van is.

• shadowman12
LankHoar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 00:11:
Zo, een pakketje in ontvangst mogen nemen van @RoosW (hartelijk dank!). Een R89, een mesje dat ik niet herken (dat zegt neits; ik kende voorheen alleen de Wilkinson Classic Sword en nu de R89 :+), en het e.e.a. aan zeepjes:

[Afbeelding: Scheerspul]

De R89 heeft een stuk kleiner handvat dan de Wilkinson. De eerste beurt was een beetje een bloedbad (nuja, een stuk of 4-5 snijwondjes, viel mee), even wennen dus. De zeep nog niet kunnen uitproberen, want uit gewoonte pakte ik het blokje dat ik al in gebruik had :)

Wat is de makkelijkste manier om een "hot towel" zoals bij de barbier te maken? Wil eens kijken hoe dat scheert :)
Hot Towel is voor thuis een beetje overkill, gewoon wat warm water op je bakkes plensen, of warme douche vantevoren.
Stirling kan veel water hebben trouwens, als je zeep gaat gebruiken, je kwast 5 minuten in lauw warm water laten inweken, en dan een paar keer uitschudden en dan je kwast laden. Zorg dat je kwast goed vochtig is. Indien nodig kun je de top van de kwast in water dippen als je aan het opschuimen bent om meer water toe te voegen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 19-11-2019 02:04 (14%)

• Yanivano
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
shadowman12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 02:00:
[...]

Hot Towel is voor thuis een beetje overkill, gewoon wat warm water op je bakkes plensen, of warme douche vantevoren.
Stirling kan veel water hebben trouwens, als je zeep gaat gebruiken, je kwast 5 minuten in lauw warm water laten inweken, en dan een paar keer uitschudden en dan je kwast laden. Zorg dat je kwast goed vochtig is. Indien nodig kun je de top van de kwast in water dippen als je aan het opschuimen bent om meer water toe te voegen.
Goh ja, wat is overkill natuurlijk. Als hij er van geniet en de tijd er voor wilt nemen, laat lekker proberen zou ik zeggen.

Je kan dit eventueel eens proberen: https://www.artofmanlines...ershop-hot-towel-at-home/

• RoosW
shadowman12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 02:00:
[...]

Ehh, 5 minuten hooguit als je een varkentje of een das gebruikt, een syntheet is even spoelen en uitschudden (niet te hard) meer als genoeg.
Waarom zou een Hot-Towel overkill zijn? Daar kijk ik net zo naar als naar scheerzeep, je kan het ook uit een bussie spuiten, ik kies voor de luxe, een stapje verder is dus die hete handdoek :9
@LankHoar En wat betreft die Hot Towel, een stuk natmaken, dan de handel goed uitwringen zodat het vocht over de hele doek verdeeld is, en dan in de magnetron, begin eens met 10 of 15 seconden, dan zou ie al best heet moeten zijn. Niet te lang, anders verbrand de boel.
De andere krabber is de Chinese Futur Kloon, echt een heel milde krabber, ik heb het niet voor elkaar gekregen me er mee te verwonden (onder stand 4) rustig scheren, weinig of geen druk (laat het gewicht van de krabber het werk doen) en luisteren naar het knisperen van de baardharen die gemaaid worden, aan het geluid weet je of je hoek goed is, bij doodse stilte ben je aan het strijken, niet aan het scheren >:)
Hoe bevalt de scheerzeep?

• shadowman12
RoosW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:11:
[...]

Ehh, 5 minuten hooguit als je een varkentje of een das gebruikt, een syntheet is even spoelen en uitschudden (niet te hard) meer als genoeg.
Waarom zou een Hot-Towel overkill zijn? Daar kijk ik net zo naar als naar scheerzeep, je kan het ook uit een bussie spuiten, ik kies voor de luxe, een stapje verder is dus die hete handdoek :9
@LankHoar En wat betreft die Hot Towel, een stuk natmaken, dan de handel goed uitwringen zodat het vocht over de hele doek verdeeld is, en dan in de magnetron, begin eens met 10 of 15 seconden, dan zou ie al best heet moeten zijn. Niet te lang, anders verbrand de boel.
De andere krabber is de Chinese Futur Kloon, echt een heel milde krabber, ik heb het niet voor elkaar gekregen me er mee te verwonden (onder stand 4) rustig scheren, weinig of geen druk (laat het gewicht van de krabber het werk doen) en luisteren naar het knisperen van de baardharen die gemaaid worden, aan het geluid weet je of je hoek goed is, bij doodse stilte ben je aan het strijken, niet aan het scheren >:)
Nja het kan veel simpeler en sneller door gewoon wat warm water over je gezicht heen te doen, daarmee bereik je hetzelfde effect als met een hot-towel, daarom vindt ik het overkill.Of douchen voor het scheren, en gezicht nat maken onder de douche.
Maar inderdaad als hij het graag wil proberen ga je gang.

• RoosW
shadowman12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:33:
[...]

Nja het kan veel simpeler en sneller door gewoon wat warm water over je gezicht heen te doen, daarmee bereik je hetzelfde effect als met een hot-towel, daarom vindt ik het overkill.Of douchen voor het scheren, en gezicht nat maken onder de douche.
Maar inderdaad als hij het graag wil proberen ga je gang.
Ik vind het wel een heel lekkere ervaring hoor, daar kan warm water op het gezicht niet aan tippen, vind het alleen teveel gedoe, aangezien ik voor de magnetron in ons nieuwe huis 26m huis heen en 26m huis terug moet doorlopen voor ik weer bij de badkamer ben met de dan al een tikje afgekoelde handdoek.
Het ligt ook nog eens aan je huid, ik kan niet voor het scheren douchen, dat moet er na, anders dan heb ik heel veel huidirritatie, die ik dan met zo een warme handdoek weer niet heb. Voor het gemak houd ik het bij warm water, geen koud, brr, ik ben gesteld op mijn comfort ;-)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

RoosW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik ga het met heet water proberen aangezien ik geen magnetron bezit, deel mijn ervaringen natijd hier nog wel.

Ik zal eerst die R89 nog een beetje verder uitproberen, en daarna ook eens de "Futur" proberen, thanks.

Scheerzeep nog niet gebruikt, want:
De zeep nog niet kunnen uitproberen, want uit gewoonte pakte ik het blokje dat ik al in gebruik had :)

• RoosW
LankHoar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:27:
[...]

Bedankt voor de tips! Ik ga het met heet water proberen aangezien ik geen magnetron bezit, deel mijn ervaringen natijd hier nog wel.

Ik zal eerst die R89 nog een beetje verder uitproberen, en daarna ook eens de "Futur" proberen, thanks.

Scheerzeep nog niet gebruikt, want:

[...]
Ga er van uit dat je 5 scheerbeurten nodig hebt om elk krabbertje goed 'in de vingers' te krijgen, muscle memory noemen de Engelsen dat, geef elk krabbertje die 5 kansen, wel zonder andere versies tussendoor anders krijg je hem niet 100% optimaal.
Veel plezier :-)

• Yanivano
  • Nu online
Net een bestelling geplaatst van een paar aftershaves:

Saponificio Varesino 70th Anniversary
Colonel Conk Almond

Ben benieuwd!

• shadowman12
Yanivano schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:30:
Net een bestelling geplaatst van een paar aftershaves:

Saponificio Varesino 70th Anniversary
Colonel Conk Almond

Ben benieuwd!
Die eerste dat is mijn favoriete, hele lekkere frisse geur.

• Yanivano
  • Nu online
shadowman12 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:02:
[...]

Die eerste dat is mijn favoriete, hele lekkere frisse geur.
De zeep heb ik al, van deze geur ben ik inderdaad ook fan.
De bijpassende AS is dan ook altijd leuk natuurlijk.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

RoosW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
[...]

Ga er van uit dat je 5 scheerbeurten nodig hebt om elk krabbertje goed 'in de vingers' te krijgen, muscle memory noemen de Engelsen dat, geef elk krabbertje die 5 kansen, wel zonder andere versies tussendoor anders krijg je hem niet 100% optimaal.
Veel plezier :-)
Goed om te weten, ik zal me daar aan houden!

Ik zocht naar een sample pack voor DE mesjes, maar blijkbaar bieden ze die niet echt aan in CZ :( Dan maar even wachten tot ik weer naar NL ga of er iemand deze kant op komt :)

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

LankHoar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:15:
[...]

Ik zocht naar een sample pack voor DE mesjes, maar blijkbaar bieden ze die niet echt aan in CZ :( Dan maar even wachten tot ik weer naar NL ga of er iemand deze kant op komt :)
Ook niet via Ebay?

Ik zelf ben zoekende naar een leuke set zeep samples maar ik heb echt geen idee waar te beginnen. Gewoon maar blind een aantal aanklikken is ook weer niet wat ik wil. Is er niet ergens een mooie overzichtelijke pagina die je aan de hand van wat snelle vragen een selectie geeft van potentiële geuren die bij je zouden passen?
Of waar geuren gecategoriseerd zijn?

• shadowman12
LankHoar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:15:
[...]

Waar verblijf je nu?

Je zou kunnen kijken bij razorbladesclub.com of tryablade.com, daar kun je zelf je eigen sample pack samenstellen. Beide verzenden wereldwijd.
Razorbladesclub.com verzendt vanuit Zweden en is ook actief op eBay, tryablade.com vanuit de US. Als je meer vertelt over je huidtype en baardgroei kunnen wij wellicht meedenken wat een goed mesje voor je zou kunnen zijn.

shadowman12 wijzigde deze reactie 19-11-2019 16:55 (14%)

• RoosW
schumi2004 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:21:
[...]

Ook niet via Ebay?

Ik zelf ben zoekende naar een leuke set zeep samples maar ik heb echt geen idee waar te beginnen. Gewoon maar blind een aantal aanklikken is ook weer niet wat ik wil. Is er niet ergens een mooie overzichtelijke pagina die je aan de hand van wat snelle vragen een selectie geeft van potentiële geuren die bij je zouden passen?
Of waar geuren gecategoriseerd zijn?
Hmm als je aftershave hebt die je lekker vind kun je via deze site: https://www.fragrantica.com/noses/
Kun je vinden welke geur noten er in zitten en dan een zeep zoeken in soortgelijke geur.
Als je in de buurt van Almere woont kun je ook eens bij mij zepen komen 'snuffelen' ik heb er best wel een paar :9

RoosW wijzigde deze reactie 19-11-2019 20:24 (5%)

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

Nee woon niet in de buurt maar ik denk dat ik de voorstellen uit dit topic maar eens op een rijtje zet en daar een soort van review/uitgebreide beschrijving van ga lezen en kijken of er een soort van klik komt.
Heb al wel voor mezelf bepaald dat het niet teveel van het zelfde moet zijn dus moet/mag het best flink uit elkaar liggen.

Zijn er overigens zepen die je echt niet kopen moet, mss dat het dan makkelijker wordt door die te vermijden?

• shadowman12
schumi2004 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:28:
Nee woon niet in de buurt maar ik denk dat ik de voorstellen uit dit topic maar eens op een rijtje zet en daar een soort van review/uitgebreide beschrijving van ga lezen en kijken of er een soort van klik komt.
Heb al wel voor mezelf bepaald dat het niet teveel van het zelfde moet zijn dus moet/mag het best flink uit elkaar liggen.

Zijn er overigens zepen die je echt niet kopen moet, mss dat het dan makkelijker wordt door die te vermijden?
Ken je shavedash.com al, daar zou ik gewoon wat dingen proberen. Wat voor geuren vind je lekker om ruiken in een parfurm of gewoon in het dagelijks leven? Op Youtube vind je ook wel veel reviews van zepen, maar er is niks zo persoonlijk als een zeep. Je zou natuurlijk ook voor een ongepafurmeerde(Unscented) zeep kunnen om mee te beginnen, die dan combineert met je favoriete Eau-de-Toilette of Eau-de-Parfurm.
Op trythatsoap.com zou je ook eens rond kunnen neuzen, daar kun je zoeken op geur. Zelf vind ik ook wel leuke om onbekende geuren uit te proberen via shavedash.com en kijken hoe het bevalt. Noble Otter heeft bijvoorbeeld hele mooie zepen met lichte fijne geurblends,zelde geldt voor Australian Private Reserve, Saponifcio Varesino en Barrister and Man om maar is wat te noemen.

Als laatste optie zou je ook is langs kunnen gaan bij scheersalon of manandshaving en daar gewoon gaan ruiken wat je lekker vindt.

shadowman12 wijzigde deze reactie 19-11-2019 20:42 (41%)

• schumi2004

schumi2004

PSN = whocarez-

shavedash.com kende ik al, die wordt veel vaak genoemd maar als ik dan door die selectie heen ga dan heb ik geen flauw idee wat te moeten kiezen, het is niet zo dat ze er maar een paar hebben :)

trythatsoap.com die kende ik nog niet maar daar kan ik ook nog wel eens kijken en jammer genoeg is er geen scheersalon in de buurt dus moet ik er bewust voor op pad en dat trekt me nu ook niet echt.

Wat ik al zei is dat ik een beetje een selectie uit de hier genoemde zepen ga kiezen denk na wat gelezen te hebben dan kan het haast niet tegenvallen. Ik ben het met je eens dat het ook heel persoonlijk is maar alles is beter dan de nu supermarkt verkrijgbare merken waar ik nu mee scheer.
Ben nog niet zo lang bezig met DE scheren als sommige hier, ik beschouw me nog als een beginner.

• shadowman12
schumi2004 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:51:
shavedash.com kende ik al, die wordt veel vaak genoemd maar als ik dan door die selectie heen ga dan heb ik geen flauw idee wat te moeten kiezen, het is niet zo dat ze er maar een paar hebben :)

trythatsoap.com die kende ik nog niet maar daar kan ik ook nog wel eens kijken en jammer genoeg is er geen scheersalon in de buurt dus moet ik er bewust voor op pad en dat trekt me nu ook niet echt.

Wat ik al zei is dat ik een beetje een selectie uit de hier genoemde zepen ga kiezen denk na wat gelezen te hebben dan kan het haast niet tegenvallen. Ik ben het met je eens dat het ook heel persoonlijk is maar alles is beter dan de nu supermarkt verkrijgbare merken waar ik nu mee scheer.
Ben nog niet zo lang bezig met DE scheren als sommige hier, ik beschouw me nog als een beginner.
Misschien heb je wat aan dit lijstje, dit vindt ik top zepen, wellicht handig ter inspiratie. Daarom denk ik ook dat handig voor je is om langs te gaan bij een scheerwinkel.
  1. Saponificio Varesino Dolomiti
  2. Saponificio Varesino Cubebe
  3. Saponificio Varesino Mirto di Sardegna
  4. Saponificio Varesino Manna di Sicilia
  5. Saponificio Varesino Felce Aromatica
  6. Saponificio Varesino Felce Aromatica Beta 4.2 (Limited Edition)
  7. Saponificio Varesino Stella Alpina
  8. Saponificio Varesino Tundra Artica
  9. Saponificio Varesino Opuntia Beta 4.3
  10. Saponificio Varesino Cosmo
  11. Saponificio Varesino Settantesimo Anniversario (70th Anniversary)
  12. Noble Otter Barbarr
  13. Noble Otter Monarch
  14. Noble Otter Texaus
  15. Noble Otter The Noir et Vanille
  16. Noble Otter Jungle Warrior
  17. Martin de Candre Argumes
  18. Declaration Grooming Taxes
  19. Declaration Grooming Taum Sauk
  20. Stirling Eucalyptus Mint
  21. D.R. Harris Windsor
  22. Mitchell Wool Fat
  23. Barisster and Mann Seville
  24. Barisster and Mann Vespers
  25. Barisster and Mann Dickens
  26. Southern Witchcrafts - Samhain
  27. Ariana & Evans Asian Plum
  28. Declaration Grooming - Darkfall
  29. Wickham - Club Cola
  30. Wickham - Apricus
Dit lijstje is bij mij behoorlijk aan veradering onderhevig, ik ontdek nog steeds nieuwe zepen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 19-11-2019 21:08 (6%)

• Lampuhkap

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@RoosW de zeep met koffie geur is erg prettig. Mijn vrouw keurt de geur ook goed :)

Scheren met de R89 ging al een stuk beter gisteren. Word vervolgd.

• FeronIT
Ik heb diverse krabbers en merk dat ik vooral blij wordt van lichtgewicht krabber, maar vooral van kleine koppen (of hoe heet dat, waar het mesje in geplaatst wordt). Als dat te groot is dan heb ik veel meer moeite om de juiste hoek te vinden.

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik ben hier lang lang niet geweest, maar toch nog eens een post.
Ik heb intussen al 4,5 jaar een baard. Dus meer dan wat randjes scheren met DE doe ik niet meer. Mijn baard is stevig en een goeie 4cm lang.

Volgende week met ie echter af, vanwege medische redenen. Ik word geopereerd aan mijn keel en de baard moet af voor hygiënische redenen. Ik ben vooral benieuwd naar het witte huidje dat zichtbaar gaat worden op mijn kin en kaak. (goedaardige tumor aan de schildklier, dus alles zou goed moeten komen)

Eens goed het stof moeten afblazen van mijn zepen :) Hoe kan je in gods naam kiezen welke zeep je gaat gebruiken. En vooral wat voor bloedbad het gaat worden na 4,5j mijn kin niet meer geschoren te hebben :D

• shadowman12
Joindry schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:24:
Ik ben hier lang lang niet geweest, maar toch nog eens een post.
Ik heb intussen al 4,5 jaar een baard. Dus meer dan wat randjes scheren met DE doe ik niet meer. Mijn baard is stevig en een goeie 4cm lang.

Volgende week met ie echter af, vanwege medische redenen. Ik word geopereerd aan mijn keel en de baard moet af voor hygiënische redenen. Ik ben vooral benieuwd naar het witte huidje dat zichtbaar gaat worden op mijn kin en kaak. (goedaardige tumor aan de schildklier, dus alles zou goed moeten komen)

Eens goed het stof moeten afblazen van mijn zepen :) Hoe kan je in gods naam kiezen welke zeep je gaat gebruiken. En vooral wat voor bloedbad het gaat worden na 4,5j mijn kin niet meer geschoren te hebben :D
Hoeft geen bloedbad te worden hoor, ik heb mensen gezien die het zonder bloedbad kunnen, dus denk dat jouw het dan ook wel moet lukken. Waarschijnlijk is de geur wel weg uit je zepen.

En succes met de operatie!

shadowman12 wijzigde deze reactie 26-11-2019 14:56 (3%)

• Typhone
Ik heb een paar Stirlings getest nu maar sommige gaan binnenkort verdwijnen. De eucalyptus munt vind ik niet speciaal de bergamot lavender vind ik niet speciaal en de coniferous doet me ook helemaal niks. De Executive Man en de Ramblin Man zijn dure jongens geweest voor mij. Daardoor heb ik de EDT/EDP's Creed-Aventus en Creed-Himalaya leren kennen en deze zijn afgelopen zaterdag binnengekomen... €370 en €240 lichter maar dat zijn wel zeldzaam goede geuren.

Nu wil ik eigenlijk nog meer van die lijn gaan testen bij Stirling want de Stirling Gentleman bevalt ook erg goed. Verder ben ik zeer te spreken over de badzepen van Stirling. Ik ga niet graag/vaak in bad behalve na het mountainbiken even starten in een koud bad en eindigen in een warm bad. Dan zijn die geuren toch wel héél ernstig prettig in gebruik.

• RoosW
Typhone schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:02:
Ik heb een paar Stirlings getest nu maar sommige gaan binnenkort verdwijnen. De eucalyptus munt vind ik niet speciaal de bergamot lavender vind ik niet speciaal en de coniferous doet me ook helemaal niks. De Executive Man en de Ramblin Man zijn dure jongens geweest voor mij. Daardoor heb ik de EDT/EDP's Creed-Aventus en Creed-Himalaya leren kennen en deze zijn afgelopen zaterdag binnengekomen... €370 en €240 lichter maar dat zijn wel zeldzaam goede geuren.

Nu wil ik eigenlijk nog meer van die lijn gaan testen bij Stirling want de Stirling Gentleman bevalt ook erg goed. Verder ben ik zeer te spreken over de badzepen van Stirling. Ik ga niet graag/vaak in bad behalve na het mountainbiken even starten in een koud bad en eindigen in een warm bad. Dan zijn die geuren toch wel héél ernstig prettig in gebruik.
Probeer dan de Sharp Dressed Man eens, ik vind dat de beste van de 'Man' reeks, de Gentleman het minst (te één dimensionaal), komt wel bij dat het luchtje waar ie van afgeleid is serieus duur is ;-)
Maar je kunt natuurlijk ook voor veel minder (onder de 10,-) de AS Balm erbij nemen, en als de verzendkosten je niet afschrikken, in de UK de bijbehorende Splash en EdT bestellen, dan nog altijd vele malen goedkoper als de bedragen die je noemde!

• Typhone
Ja supershit, ik had die de eerste keer in de order zitten (Sharp Dressed Man) en toen vergat ik hem later alsnog te bestellen en zat plotseling 'Coniferous' erin. Ik zal ze vrijdag eens opnoemen en dan mogen ze wellicht andere baasjes zoeken want ik vind het zonde daarmee te scheren als er zoveel andere lekkere geuren zijn. Weet jij waar Sharp Dressed Man op gebaseerd is (welke originele geur?). In Engeland zou ik de splash en EdT wel willen bestellen als ruikt Executive Man wel iets anders dan Aventus (de opening is globaal hetzelfde qua geur maar die tweede wordt wat 'dieper' na een half uur).

Sowieso heb ik heel wat geuren ontdekt waarvan ik shockingly blij werd puur omdat ik mezelf eens ging verdiepen in die geuren. Armaf club de nuit intense (lijkt sterk op Creed-Aventus), Yves Saint Laurent La Nuit de Homme om er maar eens wat te noemen.

Sinds ik Stirling in huis heb scheer ik ook elke dag (is niet 100% nodig met mijn minimale baardgroei) maar je ruikt écht de hele ochtend fris en al meerdere complimenten gekregen bij klanten en familie. Dan zeg ik: ook al is het N=1, it works!

• RoosW
Typhone schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:48:
Ja supershit, ik had die de eerste keer in de order zitten (Sharp Dressed Man) en toen vergat ik hem later alsnog te bestellen en zat plotseling 'Coniferous' erin. Ik zal ze vrijdag eens opnoemen en dan mogen ze wellicht andere baasjes zoeken want ik vind het zonde daarmee te scheren als er zoveel andere lekkere geuren zijn. Weet jij waar Sharp Dressed Man op gebaseerd is (welke originele geur?).
"Patterned after the famous Green Irish Tweed scent that was created for Cary Grant." Staat op de Stirling Site
https://www.creedfragranc...M2mrw#selection.size=50ml
8)7
Als je Fougère geuren fijn vind, kan ik je de Stirling Varen aanraden, gemaakt voor het Nederlandse scheerforum, een van de meest intense scheerzepen in dit genre, op gelijke hoogte als B&M Fougère Gothique. Als je tegen menthol kunt is de Margaritas on the Arctic ook een super geur, in een beetje menthol, en een klap in je gezicht menthol sterkte verkrijgbaar, een heerlijke zomer zeep ;-)

Noble Otter heeft overigens ook excellente zepen, waarbij de Monarch en Two Kings heerlijke geuren zijn (imho)

De door sommige mensen aangeprezen Saponificio Varesino zepen scheren uitstekend, maar de geuren zijn zwak, na het scheren direct wieberen, bv de Fougère zeep van deze maker ruikt fantastisch in de doos, haast niet bij het scheren en na het scheren is er niets over. Maar goed UEKAZ of YMMV als je op Engels staat :9

• shadowman12
Noble Otter The Noir et Vanille is ook een heerlijke geur. Ik ben erg benieuwd naar de Hamam geur die ze in 2020 gaan uitbrengen.

shadowman12 wijzigde deze reactie 27-11-2019 12:47 (37%)

• Typhone
RoosW schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:26:
[...]

"Patterned after the famous Green Irish Tweed scent that was created for Cary Grant." Staat op de Stirling Site
https://www.creedfragranc...M2mrw#selection.size=50ml
8)7
Ja de WAF (Wife Acceptance Factor) ligt niet zo hoog merk ik als het op Creed geuren aankomt. Ik krijg eerder een nieuwe auto voor mekaar dan nóg een geur erbij vrees ik :+ :D

• Lampuhkap
Dat is ook weer LAAANG geleden zeg :D Extro Bay Rum

Erg verfrissende take op een Bay Rum.

• FeronIT
Lampuhkap schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:11:
Dat is ook weer LAAANG geleden zeg :D Extro Bay Rum

Erg verfrissende take op een Bay Rum.

[Afbeelding]
jij bent zo zien wel fan van BayRum geurtjes. Ik heb er ook eentje besteld, wacht nu al dik 2 weken op de levering :) Lange leve globalisering

• Lampuhkap
FeronIT schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:34:
[...]

jij bent zo zien wel fan van BayRum geurtjes. Ik heb er ook eentje besteld, wacht nu al dik 2 weken op de levering :) Lange leve globalisering
Ja, Bay Rum is idd wel 1 van mijn favo geurtjes. :D
Er is nog genoeg wat ik niet geprobeerd heb, dus ik heb nog vanalles om naar uit te kijken :D

• RoosW
Mijn laatste aanwinst:

• FeronIT
Mooi, is die in de rode verpakking een Dnepr? Die lijkt qua vormgeving op mijn Dnerp

• RoosW
Swift, zweeds, zelfde type kop, ander handvat, de een langer en zwaarder. Scheert wel lekker, al voel je de potentiële 'bite' dus geen druk, geen druk is mijn mantra 😆

• imbaco
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:12
Nog mooie BF starts packs? ben benieuwd scheer nu dagelijks met een philips oneblade ;)

• shadowman12
imbaco schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:05:
Nog mooie BF starts packs? ben benieuwd scheer nu dagelijks met een philips oneblade ;)
Maggard heeft nu volgens mij wat mooie bf kortingen:
http://www.maggardrazors.com/product-category/black-friday/

En ook op hun start kit is nu korting:
https://www.maggardrazors.../de-starter-beginner-kit/

En west coast shaving heeft nu 40% korting op hun eigen merk spullen en 20% op de rest van de site:
https://www.westcoastshav...ections/safety-razor-kits

Kijk ook eens rond op de rest van de sites, ze hebben mooi spul en een groot assortiment.

shadowman12 wijzigde deze reactie 29-11-2019 17:18 (59%)

• Lampuhkap
En voor het eerst sinds lange tijd weer eens de Feather Artist Club uit de kast gehaald.

Was het nog niet verleerd gelukkig :D

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

Nu ik me een tijdje scheer op de klassieke manier, ben ik steeds meer een fan aan het worden.

Het scheren met de gamechanger 0.84p gaat me prima af, het gebruik van de zepen van stirling soap (zo fijn & zo lekker) en nu ook een custom scheerkom (het opschuimen gaat zoveel makkelijker)

Lang maar zeker word mijn collectie uitgebreid, heb net weer een bestelling geplaatst bij Stirling Soap 8)7
Vind het overigens wel jammer dat ze de aftershaves niet internationaal verzenden, wou wel een matchende opzicht

rolandos582 wijzigde deze reactie 01-12-2019 12:25 (12%)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• shadowman12
rolandos582 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:23:
Nu ik me een tijdje scheer op de klassieke manier, ben ik steeds meer een fan aan het worden.

Het scheren met de gamechanger 0.84p gaat me prima af, het gebruik van de zepen van stirling soap (zo fijn & zo lekker) en nu ook een custom scheerkom (het opschuimen gaat zoveel makkelijker)

Lang maar zeker word mijn collectie uitgebreid, heb net weer een bestelling geplaatst bij Stirling Soap 8)7
Vind het overigens wel jammer dat ze de aftershaves niet internationaal verzenden, wou wel een matchende opzicht
Shavingtime.co.uk voert ook een groot deel van Stirling assortiment en heeft ook de aftershaves, die ze wel naar Nederland verzenden.

De regels in de US zijn erg ingewikkeld omtrent het verzenden van alcohol over en alleen UPS en FedEx mogen het doen, je kan het wel via een shipping service doen zoals .shipito.com maar dan betaal je enorm veel alleen aan toeslagen. Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd voor drie aftershaves, ik was toen in totaal alleen voor de verzending al iets van $90 kwijt.

shadowman12 wijzigde deze reactie 01-12-2019 13:07 (23%)

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:43:
[...]

Shavingtime.co.uk voert ook een groot deel van Stirling assortiment en heeft ook de aftershaves, die ze wel naar Nederland verzenden.

De regels in de US zijn erg ingewikkeld omtrent het verzenden van alcohol over en alleen UPS en FedEx mogen het doen, je kan het wel via een shipping service doen zoals .shipito.com maar dan betaal je enorm veel alleen aan toeslagen. Ik heb het een tijdje geleden geprobeerd voor drie aftershaves, ik was toen in totaal alleen voor de verzending al iets van $90 kwijt.
Zeg ik inderdaad maar die rekenen ook 27 euro shipping via ups naar mijn huis. Dat vind ik alleen interessant als ik meerdere dingen in 1x haal 8)7

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• shadowman12
rolandos582 schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:22:
[...]

Zeg ik inderdaad maar die rekenen ook 27 euro shipping via ups naar mijn huis. Dat vind ik alleen interessant als ik meerdere dingen in 1x haal 8)7
Ja eens dat is wel handigst.

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

Waar bestellen jullie meestal je zepen? En dan met name Stirling! Hoe tevreden zijn jullie daarover?

• shadowman12
rolandos582 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:38:
Waar bestellen jullie meestal je zepen? En dan met name Stirling! Hoe tevreden zijn jullie daarover?
Shavingtime.co.uk of Maggard.
Het zijn prima zepen al moet ik zeggen dat ik al een aantal maanden geen Stirling zepen meer gebruikt hebt,maar afgelopen zomer wel de Glacial Satsuma op hele warme dagen gebruikt, dat was een hele lekkere verkoeling, omdat ze een enorme hoge menthol concentratie hebben.Het zijn wel erg dorstige zepen qua water maar dat hebben meer Amerikaanse zepen.De rprijskwaliteit is ook erg goed omdat je met een potje zeep enorm lang doet.

Ik ben aan het overwegen om Christmas Eve aan te schaffen, daar hoor/lees ik veel goede verhalen over.

shadowman12 wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:48 (56%)

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:42:
[...]

Shavingtime.co.uk of Maggard.
Het zijn prima zepen al moet ik zeggen dat ik al een aantal maanden geen Stirling zepen meer gebruikt,maar afgelopen zomer wel de Glacial Satsuma op hele warme dagen, dat was een hele lekkere verkoeling, omdat ze een enorme hoge menthol concentratie hebben.Het zijn wel erg dorstige zepen qua water maar dat hebben meer Amerikaanse zepen.De rprijskwaliteit is ook erg goed omdat je met een potje zeep enorm lang doet.

Ik ben aan het overwegen om Christmas Eve aan te schaffen
Klopt, ik heb nu een aantal samples van ze. Kan ze vrij eenvoudig opschuimen en werkt prima! Ik heb de Deep Blue Sea + Haverford gebruikt waar ik erg blij was met de geur + resultaat. Het helpt ook dat ik de parfum van Tom Ford heb welke bij de Haverford hoort. Maar ik wil wel meer geuren gaan leren kennen!

• shadowman12
rolandos582 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:49:
[...]

Klopt, ik heb nu een aantal samples van ze. Kan ze vrij eenvoudig opschuimen en werkt prima! Ik heb de Deep Blue Sea + Haverford gebruikt waar ik erg blij was met de geur + resultaat. Het helpt ook dat ik de parfum van Tom Ford heb welke bij de Haverford hoort. Maar ik wil wel meer geuren gaan leren kennen!
Ja dat zijn wel de bekende geuren.

Heb je deze pagina al gezien, daar staan alle geuren beschreven:
https://www.stirlingsoap.com/pages/scent-descriptions

Maar staar je niet blind op alleen Stirling en zijn zoveel mooie zeep makers. Om een idee te geven hoeveel keus er is, er zijn mensen die hebben wel 300 zepen en meer.

Welke geuren vind je normaal lekker in het dagelijks leven of qua Eau-de-Toilette/Eau-de-Parfum, dan kan ik wellicht ook even zoeken voor je?

shadowman12 wijzigde deze reactie 01-12-2019 19:53 (8%)

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:52:
[...]

Ja dat zijn wel de bekende geuren.

Heb je deze pagina al gezien, daar staan alle geuren beschreven:
https://www.stirlingsoap.com/pages/scent-descriptions

Maar staar je niet blind op alleen Stirling en zijn zoveel mooie zeep makers. Om een idee te geven hoeveel keus er is, er zijn mensen die hebben wel 300 zepen en meer.

Welke geuren vind je normaal lekker in het dagelijks leven of qua Eau-de-Toilette/Eau-de-Parfum, dan kan ik wellicht ook even zoeken voor je?
Klopt, heb zojuist ook weer 10 samples besteld van Stirling want was wel benieuwd naar de geur etc.
Om je een idee te geven, ik gebruik qua parfum :
- tom ford grey vetiver
- tom ford noir extreme
- tom ford tobacco vanilla
- Dior Sauvage
- Dior Homme

Ben wel van de zware, houtige geuren normaliter. Maar zo af en toe iets fris is ook wel fijn!

• shadowman12
rolandos582 schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:59:
[...]

Klopt, heb zojuist ook weer 10 samples besteld van Stirling want was wel benieuwd naar de geur etc.
Om je een idee te geven, ik gebruik qua parfum :
- tom ford grey vetiver
- tom ford noir extreme
- tom ford tobacco vanilla
- Dior Sauvage
- Dior Homme

Ben wel van de zware, houtige geuren normaliter. Maar zo af en toe iets fris is ook wel fijn!
Dat is toeval, ik ken een zeepmaker die een zeep heeft gemaakt op geinspireerd op Sauvage.
Declaration Grooming Taxes
Ik heb hem geroken en hij komt aardig in de buurt.

Wellicht geeft trythatsoap.com ook wat inspiratie daar kun je op geur zoeken.

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:01:
[...]

Dat is toeval, ik ken een zeepmaker die een zeep heeft gemaakt op geinspireerd op Sauvage.
Declaration Grooming Taxes
Ik heb hem geroken en hij komt aardig in de buurt.

Wellicht geeft trythatsoap.com ook wat inspiratie daar kun je op geur zoeken.
Interessant! Ik weet dat gingers garden ook zepen/after shaves maakt op basis van Tom Ford etc. maar ik vind ze wel nogal prijzig :X

• shadowman12
rolandos582 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:04:
[...]

Interessant! Ik weet dat gingers garden ook zepen/after shaves maakt op basis van Tom Ford etc. maar ik vind ze wel nogal prijzig :X
Als ik de prijzen zo zie bij Gingers Garden dan zijn dat best wel normale prijzen voor een artisan, ongeveer $20 voor een zeepje is best redelijk.

shadowman12 wijzigde deze reactie 01-12-2019 20:14 (3%)

• rolandos582
  • Nu online

rolandos582

Gaming addict x)

shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:13:
[...]

Als ik de prijzen zo zie bij Gingers Garden dan zijn dat best wel normale prijzen voor een artisan, ongeveer $20 voor een zeepje is best redelijk.
$25 voor een zeep en $20 voor aftershave. Redelijk prijzig, een stirling zeep kost $13. Maar je hebt dan wel exact wat je wilt. Iemand had hier ervaring met gingers garden toch?

• shadowman12
rolandos582 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:32:
[...]

$25 voor een zeep en $20 voor aftershave. Redelijk prijzig, een stirling zeep kost $13. Maar je hebt dan wel exact wat je wilt. Iemand had hier ervaring met gingers garden toch?
Ja volgens mij heeft @Lampuhkap een zeep laten maken op basis van Paco Rabbane One Million en was daar tevreden over als ik me goed herinner.

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:35:
[...]

Ja volgens mij heeft @Lampuhkap een zeep laten maken op basis van Paco Rabbane One Million en was daar tevreden over als ik me goed herinner.
Ik idd, en ja klopt Paco Rabanne One Million, een tallow versie.
En Irena heeft dat erg netjes gedaan al zeg ik het zelf.
Subtiel gegeurd, fijne zeep.Heerlijk zacht vol schuimpje :)
Goede fijne ASB, dikke creme.
AS heb ik het origineel van.EdT ook.

Prijs is maar net wat je het waard vind. Tuurlijk kan je voor 20 euro ook 20 Vergulde Handjes halen, maar is dat net zo fijn?

Hell no.

Small price to pay for a good scent and a nice performing soap.

• Lampuhkap
Chubby Wednesday!

• Lampuhkap
Hmmm, aparte experience was dit.

Met iemand van Shaving Society (Koen) een ruil gedaan.

Ik zag die Oneblade Core, had er al verschillende dingen van gezien en gehoord, ik dacht, dat wil ik ook zelf eens proberen.

Het eindresultaat is fantastisch, superglad.

Maar je hoort het bijna niet, je voelt het ook amper en de hoek waar je dat ding op moet houden om het idee te krijgen dat t scheert is ook wat apart.

Hele vreemde ervaring. Maar man man, wat een resultaat!

Niet ontevreden, wel confused

• thunderfury
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15:45
Ik kreeg dit weekend een mail van shaving time met limited edition zepen van Stirling: https://shavingtime.co.uk...product&q=limited+edition
Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met deze geuren of zijn deze echt nieuw?

• shadowman12
thunderfury schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:42:
Ik kreeg dit weekend een mail van shaving time met limited edition zepen van Stirling: https://shavingtime.co.uk...product&q=limited+edition
Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met deze geuren of zijn deze echt nieuw?
Wat betreft Shavingtime, ik heb gisteren de Christmas eve bij Maggard besteld, omdat het inclusief verzendkosten 50% scheelde

Een limited edition hoeft niet altijd nieuw te zijn maar ook een seasonal kerst release ieder jaar. Maar daarvoor ken ik alle Stirling zepen niet goed genoeg om daar een goed antwoord op te kunnen geven

shadowman12 wijzigde deze reactie 09-12-2019 17:41 (17%)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Zag deze ergens langskomen; erg interessant!
YouTube: How Its Made, Double Edge Razor Blades.

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True