Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:09
Nou, veel mannelijker dan na een schaamhaar-scheerbeurt met DE mesje en mentholzeep een kwak aftershave over de bebloede zak wrijven gaat het niet worden...

Srsly: het kan gewoon, maar imho is dat niet een regio waar je begint met het tweaken van skills van het gebruik van DE of open mes.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 15:35

Magic666

No one's neighbour!

Ik gebruik gewoon een DE krabber, de Henson, voor dat onderdeel. Geen problemen mee, maar opletten geblazen is het uiteraard wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:29
Magic666 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:13:
Ik gebruik gewoon een DE krabber, de Henson, voor dat onderdeel. Geen problemen mee, maar opletten geblazen is het uiteraard wel!
Hier ook een DE mes, maar idd wel zorgen dat je de techniek eerst onder de knie hebt.
En vooral een scherp mes gebruiken (al klinkt dat wat tegenstrijdig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:40
Hier ook DE
Thuis ligt er een King C met wisselende merk mesjes
Nu alleen een Fatip houder bij me
Thuis gebruik ik er vaak een oude tube Gilette transparante gel bij
Gewoon met beleid en dan gaat het prima
Alleen de eerste keer was het een bloedbad maar daarna nooit meer problemen gehad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 11:07
Na een aantal weken twijfelen vanmiddag bij de Kruidvat een King C Gillette mesje gehaald. Daar hadden ze alleen vergulde hand schuim en een eigen merk kwast.

Zojuist geprobeerd,
Bij de eerste 'haal' dacht ik "heb ik hem wel goed". Zo weinig irritatie en toch meteen resultaat. Uiteindelijk wel wat plekjes open gehaald. Maar allemaal plekjes die normaal ook al kritische zijn. Zelfs de contouren van de baard waren echt goed te doen.

Alleen die Kruidvat kwast is niks. Daar moet ik wat anders voor vinden. En nog iets verzorgend voor na het scheren. Eens kijken wat er een beetje op de markt is.

Maar voorlopig ben ik om en blijf ik met een DE scheren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@MartijnV03 Nivea sensitive balm is een allemansvriend, goed spul voor vrij weinig geld.
Dat geldt eigenlijk ook voor Yaqi kwasten van Ali. (ik gebruik alleen syntheten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 14:45

RvL

Die Kruidvat kwast, tenzij ze 'm de laatste jaren verbeterd hebben, is inderdaad redelijk waardeloos. Binnen de kortste keren viel dan ding harder uit dan een hond in de rui.

Qua after care is er zoveel te krijgen. Nivea Sensitive balm is inderdaad geen verkeerde keuze, ik gebruik hem zelf ook met grote regelmaat. Andere merken en geuren kan je het beste zelf uitproberen. Zelf zweer ik bij ProRaso Groen, anderen zijn daar juist totaal geen fan van.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Geen fan hier ;)
Mij teveel menthol... de blauwe daarentegen vind ik dan weer helemaal top. (en ook niet duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb vandaag bij wijze van experiment mijn hoofd geschoren (was voorheen gemillimeterd). Ik durfde dat niet aan met mijn safety razor, want je ziet het zo slecht achter op je hoofd, dus heb ik een goedkoop Wilkinson Sword wegwerp mes gekocht met 3 mesjes. Het voelt echter nog steeds gemillimeterd en niet zo glad als wanneer ik mijn double-edged mesjes gebruik.

Vanwege de aanbieding heb ik deze en deze gekocht.

De eerste heb ik nu gebruikt, maar het resultaat valt wat tegen. Het voelt nog steeds gemillimeterd, al is het wel korter. Ik ben heel veel gladder gewend met mijn krabbers. Zelfs mijn minst agressieve krabber scheert gladder.

Ben ik verwend en is dit gewoon wat ik moet accepteren of heb ik het verkeerde product gekocht? Tips, tricks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:17
met DE is het haar echt kinderspel :D
Met de vingers goed voelen waar de haargroei heen gaat, eerst mooi met het haar mee mes erover, opnieuw inzepen en nog een rondje doen, inzepen en afwerken, done

lekkere balm over t koppie en gaan met die banaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IBMM
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-06 17:56
Arko scheerzeep
Fatip Safety Razor Grande (open kam)
Hema mesje
Speick Men Active After Shave Lotion
Nivea Men Sensitive Aftershave Balsem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc1zm6-_SAb6J6nJBLFwro6BMt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LW1B718NaViZXoyKEtkZOXZn.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk weetje over het Speick plantje:

Waardevolle Speick-olie wordt al duizenden jaren op milde wijze uit de wortels van de plant gewonnen. Speick werd gebruikt om baden te parfumeren en de waardevolle olie werd in 500 v.Chr. in Egypte gebruikt voor huidverzorging. Eeuwenlang werden er elke dag tonnen Speick vanuit Venetië over de hele wereld geëxporteerd. De plant werd al in de 10e eeuw gebruikt voor medicinale doeleinden. De plant was goud waard en werd later onderworpen aan hoge belastingen. Speick werd tot het begin van de 20e eeuw geëxporteerd naar Turkije, Syrië, Marokko en Soedan. In 1936 werd Speick met uitsterven bedreigd en werd het beschermd. Daarmee verloor Speick prompt zijn economische belang en raakte in de vergetelheid.

Speick wordt met de hand geoogst, zoals al eeuwenlang het geval is. De Speick-oogst is een belangrijke bron van inkomsten voor de alpiene boerenfamilies met oogstvergunningen. SPEICK-producten zijn de enige producten ter wereld die het unieke Speick-extract bevatten. Sinds 2003 is de Speick-plant een van de weinige Europese planten die gecertificeerd is als geoogst volgens biologisch gereguleerde richtlijnen voor wilde oogst. Afhankelijk van het product wordt waardevol Speick-extract gecombineerd met een verscheidenheid aan andere ingrediënten. Alle producten bevatten Speick-extract en SPEICK is de exclusieve wereldwijde fabrikant.

https://www.speick.co.uk/...aced%20under%20protection.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wiemelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4HUIwrC-M6qGGZuPgyXxEN_3WI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lxAK8UP6FJNeH1DERJjic7H6.webp?f=fotoalbum_large
Deze zeep lag al weer eventjes in de kast.
Gisteren voor de 1ste maal gebruikt en ik kan nu al zeggen dat dit wel een aanrader is.
Mooi dik schuim, mijn Razorock Game Changer met Gilette Platinum gleed er glad over en achteraf een lekker zacht gevoel (alsof ik er al een aftershave creme/balsem had opgedaan).
En het geurtje is ook lekker, alhoewel je toch vooral de citrus ruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door wiemelen op 31-07-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:21
Ik kocht altijd aftershave balsem zonder alcohol van het kruidvat merk. Wit flaconnetje. Mooi goedkoop, ongeveer 3,5 euro.

Nu heeft het kruidvat bedacht dat uit het assortiment te halen. (Why!?)
Zit ik nu, voor aftershave balsem zonder alcohol, vast aan de duurdere nivea?
Geen andere winkel die zoiets goedkoop kan leveren? Iemand nog misschien een goedkope tip?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 03-08-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Harribo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:01:
Ik kocht altijd aftershave balsem zonder alcohol van het kruidvat merk. Wit flaconnetje. Mooi goedkoop, ongeveer 3,5 euro.

Geen andere winkel die zoiets goedkoop kan leveren? Iemand nog misschien een goedkope tip?
https://www.bundeldeals.n...have-Sensitive-Cool-100ml

misschien een optie?

https://www.kruidvat.nl/k...d9BC4z84X9QtUFWN4Iq5tIB4E

hier nog gewoon op voorraad?

[ Voor 12% gewijzigd door Magic666 op 03-08-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zeker! Alleen de verzendkosten zijn iets hoger, 5,50 euro .
Had nl gisteren op bol 1 flesje besteld voor 6 euro, verzendkosten 3 euro. Bij meerdere zeker een optie.
Thanks
Daar zit alcohol in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IBMM
Harribo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:46:
[...]

Zeker! Alleen de verzendkosten zijn iets hoger, 5,50 euro .
Had nl gisteren op bol 1 flesje besteld voor 6 euro, verzendkosten 3 euro. Bij meerdere zeker een optie.
Thanks

[...]

Daar zit alcohol in
Nivea heeft vaak 1+1 acties (dus 2 voor de prijs van 1) waarbij je o.a aftershave sensitive balsem kunt kopen bij drogisterijen (etos , kruidvat, enz. ) en supermarkten zoals AH. In een fysieke winkel en online.

Bij kruidvat kan je bestelling gratis afhalen bij een winkel ( zie advertentie)

https://www.kruidvat.nl/n...tershave-balsem/p/1451549

[ Voor 12% gewijzigd door IBMM op 04-08-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
Is er toevallig nog iemand die ik blij kan maken met een test pakket mesjes of een hele lading Voskhod mesjes? Het ligt hier al een tijdje en ik maak alleen gebruik van Feather op dit moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
IBMM schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:20:
[...]

Nivea heeft vaak 1+1 acties (dus 2 voor de prijs van 1) waarbij je o.a aftershave sensitive balsem kunt kopen bij drogisterijen (etos , kruidvat, enz. ) en supermarkten zoals AH. In een fysieke winkel en online.

Bij kruidvat kan je bestelling gratis afhalen bij een winkel ( zie advertentie)

https://www.kruidvat.nl/n...tershave-balsem/p/1451549
Ja dank, had ik gezien maar 12 euro voor twee is hetzelfde als 6 euro voor 1 online.
Kruidvat is best duur.

Had al 1 gekocht ben benieuwd hoe hij bevalt

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 06-08-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:28:
Is er toevallig nog iemand die ik blij kan maken met een test pakket mesjes of een hele lading Voskhod mesjes? Het ligt hier al een tijdje en ik maak alleen gebruik van Feather op dit moment
Voshkod ben ik altijd wel voor te porren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:02
Een tijd geleden ben ik begonnen met het natscheren dmv van de welbekende Muhle R89 (twist) en de Edwin Jagger DE89.

Het bevalt nog steeds erg goed, beter dan cartridge en elektrisch, maar ik moet toch vaak meerdere keren over de wat moeilijkere plekken heen om het echt glad te krijgen. Vooral de kaaklijn en de kin/nek/keel. Denken jullie dat het me zou kunnen helpen om een wat agressievere krabber te kopen? Zijn er logische vervolgstappen?

Ik lees over het algemeen positieve verhalen over de stapsgewijze instelbare Rockwell 6C (of misschien 6S). Deze zou vaan zeer mild naar medium agressief moeten kunnen. Het feit dat hij juist niet traploos is, geeft me een goed gevoel omdat je dmv de verschillende backplates (of hoe dat dan ook heet) gewoon vast kunt houden aan de standaardconstructie van een krabber en er op termijn dus ook minder kans is op defecten. Zeker als ik voor de dure 6S zou gaan is dat wel een overweging.

Ik lees over het algemeen erg positieve verhalen over de Rockwell 6, alhoewel deze volgens de profs niet agressief genoeg is, maar daar maar ik me in dit stadium niet echt druk over. Het kunnen opschalen van de agressiviteit lijkt me wel handig. Zeker omdat je dit per situatie kunt variëren.

Is dit wel een solide redenering, volgens jullie?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Laatst online: 08:37
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:33:

Welke mesjes gebruik je? Heb je daar al geëxperimenteerd? Dan kan ook een verschil maken.
De Rockwell is idd instelbaar en misschien wel er oplossing.

Ik ben destijds over gestapt naar een slant de 37c. Door de getordeerde kop kreegnik een eter resultaat.
Misschien de moeite waard om even in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@HarmoniousVibe De afstand tussen het plaatje en mes (blade gap) maakt het niet direct agressiever. Het wordt naar mijn ervaring enkel prettiger bij dikkere haren en/of een hogere haardichtheid.

Als je sneller/makkelijker erg glad wilt dan zoek je een houder waarbij het mes meer uitsteekt (exposure).
Vooral op de rondingen die je opnoemt (plekken waar de huid niet vlak is) zal dat helpen.
Wel met de bijkomende nadelen natuurlijk, als het mesje meer uitsteekt heb je een grotere kans op het beschadigen van de huid. Het gaat dan ook meer uitmaken welk mesje je gebruikt, stijver/dikker staal zorgt voor minder beweging.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Layumi schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:10:
[...]

Welke mesjes gebruik je? Heb je daar al geëxperimenteerd? Dan kan ook een verschil maken.
De Rockwell is idd instelbaar en misschien wel er oplossing.

Ik ben destijds over gestapt naar een slant de 37c. Door de getordeerde kop kreegnik een eter resultaat.
Misschien de moeite waard om even in te lezen.
Ja mesjes heb ik al veel mee geëxperimenteerd inderdaad. Shark, de Super Iridiums, Feather hi-stainless, Astra SS en SP, Gillette O’clocks (geel en groen), / platinum / permasharp, Wilkinson, Bolsano, Treet en nog wat meer. De Wilkinson Sword Classic en de Gillette O’clock groen vind ik het fijnst, in ieder geval met de Muhle R89. Gek genoeg vind ik de mesjes die bekend staan als scherper, zoals de Feather en Astras, juist wat meer trekken dan de “normale” blades.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:33:
Een tijd geleden ben ik begonnen met het natscheren dmv van de welbekende Muhle R89 (twist) en de Edwin Jagger DE89.

Het bevalt nog steeds erg goed, beter dan cartridge en elektrisch, maar ik moet toch vaak meerdere keren over de wat moeilijkere plekken heen om het echt glad te krijgen. Vooral de kaaklijn en de kin/nek/keel. Denken jullie dat het me zou kunnen helpen om een wat agressievere krabber te kopen? Zijn er logische vervolgstappen?

Ik lees over het algemeen positieve verhalen over de stapsgewijze instelbare Rockwell 6C (of misschien 6S). Deze zou vaan zeer mild naar medium agressief moeten kunnen. Het feit dat hij juist niet traploos is, geeft me een goed gevoel omdat je dmv de verschillende backplates (of hoe dat dan ook heet) gewoon vast kunt houden aan de standaardconstructie van een krabber en er op termijn dus ook minder kans is op defecten. Zeker als ik voor de dure 6S zou gaan is dat wel een overweging.

Ik lees over het algemeen erg positieve verhalen over de Rockwell 6, alhoewel deze volgens de profs niet agressief genoeg is, maar daar maar ik me in dit stadium niet echt druk over. Het kunnen opschalen van de agressiviteit lijkt me wel handig. Zeker omdat je dit per situatie kunt variëren.

De Muhle 89 en Jagger 89 hebben ongeveer dezelfde kop. Dus ze scheren ongeveer hetzelfde. Het zijn beide milde scheermessen.

Als je dagelijkse scheert ( met het voor jou het juiste mesje en juiste scheerzeep bereiding) dan kunnen deze scheermessen voldoende zijn voor een goede scheerbeurt.

De Rockwell 6c heeft 3 platen in oplopende effectiviteit. ( dus je hebt eigenlijk 6 scheermessen in oplopende affectiviteit in één scheermes. )

Dus als je iedere dag scheert kan plaat 3 of 4 voldoende zijn ( dat moet je uitproberen) Als je om de paar dagen scheert kan je een meer agressieve plaat nemen . B.v plaat 5 of 6. Je kan dus het scheermes aanpassen aan de situatie.

Uit eigen ervaring ( ik heb de Rockwell 6c gehad) weet ik dat de Rockwell 6 een fijn scheermes is omdat het door de aparte geometrie prettig (comfortabel) scheert.

Op scheerforums lees ik dat de (goedkopere) 6c iets prettiger scheert dan de dure 6S. (hoewel anderen weer zeggen dat het niets uitmaakt) De afwerking van de 6S is parelgestraald. 6C is glanzend chroom. Dus er is meer wrijving voor de 6S word gezegd. Uiteraard is dat persoonlijk en kan het zijn dat bij jou de 6S prettiger scheert.

Een belangrijk element voor een "close shave" is hoe de scheerzeep/crème bereid. Dat word vaak over het hoofd gezien.

Je moet vooral bij scheerzeep veel water toevoegen ( natuurlijk afhankelijk van het merk scheerzeep) om een juiste gladheid van de scheerzeep te krijgen.

Bij te weinig water droogt de scheerzeep te snel op en heeft te weinig gladheid waardoor het scheren niet prettig aanvoelt en je hebt sneller sneetjes.

Wat scheermesjes betreft is dat zeer persoonlijk. Door veel merken mesjes uit te proberen ( in combinatie met een bepaald scheermes) kun je voor jou huid een prettig scheermesje vinden.

Probeer eens Arko; een zeer goedkope scheerstick ( rond de 2 euro). Wel heel veel water toevoegen bij het opschuimen van de scheerzeep. Bij te wering water voelt Arko droog aan. Maar bij voldoende water geeft deze scheerzeep een zeer gladde laag op het scheervlak.

En natuurlijk is de techniek belangrijk. Al doende leert men. Plaatsen op je gezicht die nu moeilijk scheren kun je gemakkelijker scheren als je techniek beter word. B.v als je bij je kin niet glad scheert dan moet je een beetje trekken aan je huid om het strakker te maken. Dan kun je meer "close" scheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Raymond P schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:19:
@HarmoniousVibe De afstand tussen het plaatje en mes (blade gap) maakt het niet direct agressiever. Het wordt naar mijn ervaring enkel prettiger bij dikkere haren en/of een hogere haardichtheid.

Als je sneller/makkelijker erg glad wilt dan zoek je een houder waarbij het mes meer uitsteekt (exposure).
Vooral op de rondingen die je opnoemt (plekken waar de huid niet vlak is) zal dat helpen.
Wel met de bijkomende nadelen natuurlijk, als het mesje meer uitsteekt heb je een grotere kans op het beschadigen van de huid. Het gaat dan ook meer uitmaken welk mesje je gebruikt, stijver/dikker staal zorgt voor minder beweging.
Ja het is een beetje een afweging. Ik heb volgens mij een redelijk stevige huid. Maar ik kan soms ook wel een beetje een kluns zijn. Heb me 1 keer gesneden net onder mijn lip door een zijwaartse beweging en ik heb nog steeds een vaag litteken zitten daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
HarmoniousVibe schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

Ja mesjes heb ik al veel mee geëxperimenteerd inderdaad. Shark, de Super Iridiums, Feather hi-stainless, Astra SS en SP, Gillette O’clocks (geel en groen), / platinum / permasharp, Wilkinson, Bolsano, Treet en nog wat meer. De Wilkinson Sword Classic en de Gillette O’clock groen vind ik het fijnst, in ieder geval met de Muhle R89. Gek genoeg vind ik de mesjes die bekend staan als scherper, zoals de Feather en Astras, juist wat meer trekken dan de “normale” blades.
Kan dat afgestreept worden. Dan toch oriënteren om een nieuwe krabber. Ook leuk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Layumi schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:20:
[...]

Kan dat afgestreept worden. Dan toch oriënteren om een nieuwe krabber. Ook leuk :)
Ik heb in een kleine opwelling meteen maar de Rockwell 6S aangeschaft en het scheert echt een stuk strakker dan mijn Muhle R89 / EJ DE89. Als ik de huid een beetje straktrek dan heb ik op standje 5 in 1 pass al te pakken waar ik met de mildere krabbers toch al wel 2 passes en extra patchwerk voor nodig heb. Het mooie is dat ik niet het gevoel heb dat ik er ook voorzichter mee moet omgaan om mijn huid niet te beschadigen. Zelfde techniek, zelfde blade, veel beter resultaat. Al vanaf de eerste keer.

Standje 1 is overigens nog milder dan de R89, dus die kan ik voor de wat gevoeligere delen gebruiken :P

Wat me ook opvalt is hoe zwaar hij is. Op zich logisch, met RVS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:47
Wat ik bij mijzelf merk is dat ook de groeirichting van de haartjes niet overal gelijk is. Ik krijg de plekjes net naast mijn kin ook nooit 100% glad lijkt het, alsof de haartjes alle kanten op groeien ofzo.

Wat helpt is op die plekken een paar keer extra de krabber erover te halen in nog een andere richting. Bij mij lukt dat op die plek zonder irritatie, probeer ik hetzelfde in mijn hals te doen dan werkt dat trucje niet.

Kortom, ook weer een kwestie van uitproberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
B-Real schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:30:
Wat ik bij mijzelf merk is dat ook de groeirichting van de haartjes niet overal gelijk is. Ik krijg de plekjes net naast mijn kin ook nooit 100% glad lijkt het, alsof de haartjes alle kanten op groeien ofzo.

Wat helpt is op die plekken een paar keer extra de krabber erover te halen in nog een andere richting. Bij mij lukt dat op die plek zonder irritatie, probeer ik hetzelfde in mijn hals te doen dan werkt dat trucje niet.

Kortom, ook weer een kwestie van uitproberen ;)
Dat is 1 van de eerste stappen die je jezelf moet aanleren, haar mapping. Uitvogelen waar je haar naartoe groeit, zodat je je scheerroutine daar op kan aanpassen.

Aangezien dat niet ieder haartje dezelfde kant op groeit, zoals je nu zelf ook geleerd hebt, worden de passes die je met het scheren maakt ook iets anders.

WTG, ATG en XTG (with the grain, against the grain and across the grain) worden allemaal dan net iets anders :)

En je kan het op de nek ook hoor, je moet alleen goed uitvogelen welke richting je niet 100% glad krijgt, huid spannen en eventueel diagonaal de richting maken.

Of jezelf de J-hook aanleren, een techniek met een twist zeg maar, de naam zegt het al, een touch-up doen met een soort J beweging. Vraagt wat oefening, maar kan wel helpen :)

(met een open mes een beetje uitkijken met die techniek, met een DE is het vrij makkelijk schadeloos te doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dit dit dit!

Haar mapping is m.i. zo onderschat... sinds ik dat serieus, zeker in mijn nek, ben gaan bekijken is mijn irritatie echt 0.

Tenzij ik zit te snurken of net ff teveel haast heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Na een tijdje van afwezigheid ben ik weer terug in het nat scheren. Alleen heb ik net per ongekuk twee muhle r41 besteld, wil iemand er toevallig eentje van me overkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-06 20:54
Harribo schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:01:

Ik heb die van de Lidl keer gebruikt voor de afwisseling. Was fijne aftershave, denk dat ik die weer is een potje ga aanschaffen.
Afbeeldingslocatie: https://imgproxy-retcat.assets.schwarz/6U0R_pUS32qh-fBGy3h20vVDiPd_l-TVEOCIP5a78X0/sm:1/w:1278/h:959/cz/M6Ly9wcm9kLWNhd/GFsb2ctbWVkaWEvbmwvMS84RUU1NTAyQzA4MUE5NzkzMTI0MUUzNEI/5NTEzNEU1OUY3RTg2QzM2RDMwRjAyNTQ2NEMxN0EzMDgyRjM5RjBFLmpwZw.jpg

Ik gebruik nu Balea MEN aftershave balsem sensitive. Ook tevreden over en niet duur, die komt uit de duitse drogisterij, bijna op en kom voorlopig niet in Duitsland dus ook op zoek naar iets anders.
Afbeeldingslocatie: https://duitsedrogisterij.nl/cdn/shop/products/4ff05570f9fe547ca516e33b551e3faf_500x.webp?v=1693865007

[ Voor 15% gewijzigd door Ingelogd op 25-08-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Even voor de zekerheid een vraag. Ik heb de Mühle R89 Twist. Kan ik daar effectief een R41 (twist) van maken voor de open kam replacement head te bestellen? Er staat dat deze op alle Mühles passen, dus dat zou ja betekenen toch? Of mis ik iets?

edit: ik ben dom. Natuurlijk kan dit niet. De base "plate" zit vast aan de twist en is zodoende niet te vervangen

[ Voor 20% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-09-2024 23:33 ]

• seadogg
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand de gouden tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer….

Ik ben op zoek naar een scheerapparaat / trimmer welke ik voor “baard” en lichaam (borst / geslachtsdeel) kan gebruiken.
Heb weinig haar groei, maar diverse producten geprobeerd en het is het telkens nét niet…
Ik scheer altijd graag stoppels of millimeters. Het apparaat dat ik nu heb (oud model philips) geeft geen resultaat. Moet echt 20 keer over dezelfde plek om een beetje glad te krijgen.

Heb het halve topic doorgenomen en heel coolblue / bol doorgespit maar kom er niet uit.

Iemand een gouden tip toevallig?

Kosten zijn minder belangrijk maar resultaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 18:27
seadogg schreef op donderdag 5 september 2024 @ 22:37:
Iemand de gouden tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer….

Ik ben op zoek naar een scheerapparaat / trimmer welke ik voor “baard” en lichaam (borst / geslachtsdeel) kan gebruiken.
Heb weinig haar groei, maar diverse producten geprobeerd en het is het telkens nét niet…
Ik scheer altijd graag stoppels of millimeters. Het apparaat dat ik nu heb (oud model philips) geeft geen resultaat. Moet echt 20 keer over dezelfde plek om een beetje glad te krijgen.

Heb het halve topic doorgenomen en heel coolblue / bol doorgespit maar kom er niet uit.

Iemand een gouden tip toevallig?

Kosten zijn minder belangrijk maar resultaat wel.
Ik ben een fan van Wahl, ik heb nu de draadloze (maar je kan hem ook wel aan een draad hangen indien nodig) Wahl Cordless Detailer Li Trimmer T-Wide Gold, die wel als nadeel heeft dat ie naast 'naked' (zonder opzet stuk) maar 3 lengte opzetstukken heeft heel kort, zeer kort en extra kort 8) 1.5, 3 en 4.5mm. Maar werkt als een trein, snel, soepel, en glad zonder moeite. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een trimmer, duur maar goed. Ik heb diverse andere exemplaren van andere merken gehad, maar daar was altijd wel wat mee, niet glad, niet snel, hapjes nemen, een batterij die na 30 seconden al begint in te zakken en meer van suks, ik zit nog steeds op de eerste lading en heb al zeker 6 keer alles onder handen genomen, en hij blijft vrolijk door zoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06

Toppe

Oké ✅

Vraag: ik laat wat op m’n bakkes groeien en scheer de rest weg.

We zijn nu zover dat ik het wat moet gaan bijhouden met wax oid.

Ik heb nu deze: https://www.etos.nl/produ...sem-100-ml-120521767.html?

Maar na een uurtje of 2 begint het weer wat te ontploffen.

Komt dat door de kwaliteit van de balsem of is balsem (alleen) niet voldoende en moet ik naar een echte wax toe?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Toppe schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:03:
Vraag: ik laat wat op m’n bakkes groeien en scheer de rest weg.

We zijn nu zover dat ik het wat moet gaan bijhouden met wax oid.

Ik heb nu deze: https://www.etos.nl/produ...sem-100-ml-120521767.html?

Maar na een uurtje of 2 begint het weer wat te ontploffen.

Komt dat door de kwaliteit van de balsem of is balsem (alleen) niet voldoende en moet ik naar een echte wax toe?
Dit is soort van een conditioner voor de baard/snor als ik het zo zie
Je zou idd naar een echte snorrenwax of wax based pomade kunnnen stappen voor het strak houden van de snor/baard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Mijn sample pack is op aan het raken. Voorheen was ik groot fan van de Wilksinson Sword Classic (Duitsland), maar sinds ik een pre shave-ritueel doe en mijn Rockwell 6S gebruik, heb ik liever een scherper/efficiënter mesje. De 3 contenders waren Feather, Astra SS en de Polsilver Super Iridium.

De Polsilvers zijn slecht verkrijgbaar, en degene die wel verkrijgbaar zijn lijken Chinese counterfeit (zoals die op Bol, naar de opdruk kijkende.

De Astra SS (de Russische nog) voorziet me van een zeer gladde scheerbeurt en ik hem ze de afgelopen weken elke dag gebruikt, maar ik heb toch regelmatig wat (heel lichte) gevoeligheid na het scheren.

Daarom is mijn keuze voor mijn eerste 100 pack-aankoop gevallen op de Feather Hi-Stainless. Deze heb ik de weken vóór de Astra SS bijna elke dag gebruikt. Gek genoeg heb ik daar de lichte huidirritatie van de Astra SS niet mee, ook al lees ik op het internet overal dat de Astra SP/SS een mildere mesjes zouden moeten zijn.

Ook de verhalen dat de Feather een killing machine is waarmee je echt supergevoelig moet scheren, zijn voor mij persoonlijk niet herkenbaar. Ik heb ze altijd gebruikt zoals ik elk mesje altijd gebruik. Heb nog nooit een snee gehad, afgezien van 1 keer toen het echt mijn fout/onhandigheid was, en dat was volgens mij gewoon met een normaal Gillette 7 O'Clock of Souplex B-mesje en zou met élk mesje zijn gebeurd. Volgens mij heb ik gewoon een stevige huid, gelukkig.

De Feathers zijn wel de duurste (29ct vs 11ct voor de Astra SS), maar in tegenstelling tot wat ik ook vaak lees, kan ik met de Feather gewoon een beurt of 8 doen. Pas rond de 10e keer begon ik te merken dat hij ietwat ging trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
@HarmoniousVibe Hmm, bloeddorstige mesjes, niet voor mij, nee. Wel mesjes waar ik altijd irritatie van krijg, mijn huid heeft een uitgesproken voorkeur voor de middenklasse scherpe mesjes, de scherpste en de minst scherpe geven immer problemen, vlekken, bultjes en jeuk. Zo zie je maar dat het belangrijk is voor iedereen om van alles te proberen, want er is geen standaard, welk mesje, krabbertje en zeep het beste bij jouw huid past is een kwestie van uitproberen.
Overigens is ook de combinatie van krabber en mesje een dingetje, de enige krabber waar ik Feathers in verdraag is mijn Fatip open kam, knap vreemd toch? Voor de rest prefereer ik Lord Classic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 21:02
Ik wil ook het DE-scheren een kans geven. Tot op heden gebruik ik altijd een scheerapparaat, maar af en toe leidt dat toch tot kleine ingroei of ontstekingen.

Na het lezen van zoveel mogelijk in dit topic en elders, heb ik de volgende spulletjes aangeschaft:

Pre-shave: Proraso blauw
Krabber: Henson AL13 Mild Jet Black
Scheerkwast: Mondial Basic Silvertip Fibre
Scheerzeep: Saponificio Varesino Opuntia
Aluinsteen: Proraso
Scheermessen: Top Seller mix van Razor Blades Club

Ik denk dat ik morgen eens een eerste poging ga wagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
@Jason X Succes dan maar morgen ;)
Maar zonder gekheid: als je het advies (van @RoosW): “geen druk” opvolgt gaat er echt niet zo veel gebeuren.
De Henson is een lekkere milde (maar effectieve) krabber, de zepen van SV zijn fantastisch.
Enige dat overblijft is zoeken naar ‘het juiste’ mesje, maar dat is zo persoonlijk, en met dat sample pack moet je een heel eind kunnen komen.

Gewoon rustig aan doen en genieten.

Gewoon spullen

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 21:02
Soepie schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 16:59:
@Jason X Succes dan maar morgen ;)
Maar zonder gekheid: als je het advies (van @RoosW): “geen druk” opvolgt gaat er echt niet zo veel gebeuren.
De Henson is een lekkere milde (maar effectieve) krabber, de zepen van SV zijn fantastisch.
Enige dat overblijft is zoeken naar ‘het juiste’ mesje, maar dat is zo persoonlijk, en met dat sample pack moet je een heel eind kunnen komen.

Gewoon rustig aan doen en genieten.
Dank je, ik heb inderdaad gelezen dat 'geen druk' het devies is :P En verder ga ik de mesjes testen, ben benieuwd welke het wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Jason X schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 15:38:
Ik wil ook het DE-scheren een kans geven. Tot op heden gebruik ik altijd een scheerapparaat, maar af en toe leidt dat toch tot kleine ingroei of ontstekingen.

Na het lezen van zoveel mogelijk in dit topic en elders, heb ik de volgende spulletjes aangeschaft:

Pre-shave: Proraso blauw
Krabber: Henson AL13 Mild Jet Black
Scheerkwast: Mondial Basic Silvertip Fibre
Scheerzeep: Saponificio Varesino Opuntia
Aluinsteen: Proraso
Scheermessen: Top Seller mix van Razor Blades Club

Ik denk dat ik morgen eens een eerste poging ga wagen :)
Prima spulletjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IBMM
Scheerzeep: Mitchell's Wool Fat
Scheerkwast: Semogue SOC C5 Mistura (Cherry Wood)
Scheermes: Karve Overlander ( AL)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyRP1VvamXwK7MA332yeBoQLJAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DCGS1F3V84Sl9aDoJB6Usht.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Weet iemand of er verschillen zijn tussen de Feather Hi-Stainless verkrijgbaar in India en die in NL/EU? Ik ga binnenkort namelijk naar India en de prijs is daar bijna de helft lager. 17ct per stuk, ipv 30ct in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 21:46
Ik scheer voornamelijk nat, maar heb ook nog mijn oude vertrouwde Philips Coolskin die ik af en toe gebruik (sowieso voor het trimmen), alleen zag dat het plastic van de lader (en kabel) aan het afbrokkelen was. Dus ik dacht, ik ga eens kijken voor een vervanging.

Het fijne aan die Coolskin vond ik die nivea gel en de handige hardplastic/kunststof opbergbox waar alles in kon. Ik had ook het idee dat bij het trimmen (wat een apart opzetstuk was) een deel van de haartjes in de kop terecht kwamen (als een soort opvangbakje).

Ik moet even schakelen hoe die elektrische scheerapparaten er tegenwoordig uit zien :+ In ieder geval niet iets meer dat Coolskin heet, en zo'n opbergbox zie ik eigenlijk ook niet meer (zijn nu zachte etuis denk ik?). En in de gauwigheid zijn de trimmers allemaal uitschuif 'klepjes'.

Is er nog iets wat in de buurt komt bij wat ik gewend ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teapot
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-04 08:02
sorry, ik heb een vraag over scheer*apparaat*, waar moet ik daarvoor zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:51
teapot schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:20:
sorry, ik heb een vraag over scheer*apparaat*, waar moet ik daarvoor zijn?
Hier wordt ook gepraat over scheerapparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Arjantje72 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:20:
[...]

Hier wordt ook gepraat over scheerapparaten :).
Zelf helaas geen ervaring mee.

• teapot
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-04 08:02
Ok dan,

Ik heb een phillips 5000, maar ik zou best willen investeren in iets beters / duurders als dat meer kwaliteit geeft. Mijn klacht is dat de mesjes vlug slijten. De eerste mesjes hebben het een jaar uitgehouden en de vervangers zijn voor mijn gevoel na een half jaar ook al zozo.

Verder vind ik het apparaat wel ok, maar het kost wel redelijk aan mesjes.

Heb ik met een duurder apparaat een betere ervaring?

• Raymond P
@teapot Mesjes slijten, daar doe je verder weinig aan.
Een duurder apparaat gaat daar ook weinig aan veranderen lijkt mij.

Pakweg 30 euro elke 6 maanden is toch ook geen geldput als het verder allemaal naar wens presteert?

- knip -

• HarmoniousVibe
Mijn mesjes gingen wel een stuk langer mee. Braun series 7 geloof ik. Ik heb zo'n clean & charge station wat waarschijnlijk wel helpt de mesjes scherp te houden. En het is heel makkelijk schoon te maken. Maar die units die in dat station gaan, kosten ook weer geld, dus ik denk niet dat je dan onder de streep goedkoper uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:15
Ik gebruik al een hele tijd baardolie (king C Gilette) en dat bevalt heel goed.

Ik millimeter mijn hoofdhuid wekelijks op 1,5mm maar met dit weer heb ik vrij veel last van een droge hoofdhuid. Hebben jullie tips voor een shampoo, olie of crème om dit tegen te gaan?
Zo’n baardolie is namelijk veel te vettig voor dat doel.

[ Voor 10% gewijzigd door yorroy op 09-12-2024 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
yorroy schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:01:
Ik gebruik al een hele tijd baardolie (king C Gilette) en dat bevalt heel goed.

Ik millimeter mijn hoofdhuid wekelijks op 1,5mm maar met dit weer heb ik vrij veel last van een droge hoofdhuid. Hebben jullie tips voor een shampoo, olie of crème om dit tegen te gaan?
Zo’n baardolie is namelijk veel te vettig voor dat doel.
Ik zou gewoon Nivea crème gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Na een jaar doorgelezen te hebben ...toch maar hier de vraag stellen:

Ik ben op zoek naar een nieuwe baardtrimmer. Liefst met instelbare lengtes van minimaal 5mm tot 15mm .. en ook op USB-c. Mijn oude Philips oplaadbare is nu echt wel aan zijn einde. De aan/uit knop moet je echt meerdere keren proberen, en het "rubber" (plastic dus) begint te "zweten/plakken".

De meeste baardtrimmers die ik vind zijn of met een micro UBS aansluiting (bv Philips) maar hebben dan geen lengte van meer dan 5mm.

Of het zijn merken waar ik nog nooit van gehoord heb waar ik toch mijn twijfels over heb.

Dus als iemand hier een baardtrimmer gebruikt ....welke is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@duvekot Ik heb nu een jaartje een baard, trim (en styleer) met de Moser 1400 die ik al had en dat lijkt prima te gaan.
Daarbij gebruik ik wel een shavette voor de lijntjes en een krabber voor de nek.

Moser en Wahl maken prima trimmers en tondeuses maar afaik niet met usb aansluiting (wel 5v). Ik gok dat dat ook goed zoeken wordt in het (semi)profi segment.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Raymond P schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:46:
@duvekot Ik heb nu een jaartje een baard, trim (en styleer) met de Moser 1400 die ik al had en dat lijkt prima te gaan.
Daarbij gebruik ik wel een shavette voor de lijntjes en een krabber voor de nek.

Moser en Wahl maken prima trimmers en tondeuses maar afaik niet met usb aansluiting (wel 5v). Ik gok dat dat ook goed zoeken wordt in het (semi)profi segment.
Deze dus ...
https://www.moserpro.nl/index.php?1400-cordless-en-nl

Dan heb je wel die extra opzet stukken nodig:
https://www.moserpro.nl/i...steel-set-1233-7050-en-nl

Wel jammer dat het dus geen USB-c is .. dat zou zo veel makkelijker zijn om mee te nemen op vakantie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@duvekot Yep, al gebruik ik de besnoerde versie. Beiden komen met een setje plastic opzetkammen.
De besnoerde werkt op AC en accepteert een breed voltage, ik heb dan ook ouderwets een reisstekkeradapter. Een usb plug voor de cordless is wel zelf te tweaken, als die niet gewoon al beschikbaar is (wahl/moser is bijna altijd compatible).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 16:46
Ben nieuw op dit topic en heb zoekfunctie gebruikt ,

Misschien dat mijn situatie iets anders is daan meeste onder ons.

Achtergrond:
Vroeger heb ik ergere vorm van acne gehad. Dit resulteerde in flinke littekens in baard gedeelte.
Ben Aziatisch dus littekens werden vrij grof/aanwezig.

Over de jaren is dat minder geworden maar mijn huid heeft nog "on effen" plekken zeg ik dat goed?

Heb nu jaren Braun S3 3040s gebruikt deze heeft het geest gegeven. Deed best goed zijn werk maar tijden zijn veranderd misschien nieuwere techniek en wil zeker niet terug naar scheermesjes.

Voor ik opvolger van BRaun zoek was ik ook aan kijken naar de Philips Shaver Series 7000 "rotery" scheer apparaat.

Iemand ervaring of dat beter gaat werken. Het blijft altijd een compromie tussen superglad scheermes en machine daar ben ik me van bewust.

AnimeAdicted

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-06 21:58
Ook nieuw in dit topic. Dit weekend heb ik mijzelf eens verdiept in het DE scheren. Mede door de TS en andere reacties ben ik niet meer bang voor een bloedbad (geen druk! @RoosW ). Daarnaast spelen de kosten, het milieu en de verzorging mee in mijn overwegingen.

Huidige situatie is dat ik cartridge scheer. Gemiddeld om de drie dagen. Ik heb geen flinke/snelle baardgroei. Als ik vaker scheer, merk ik dat ik snel last krijg van een rode en gevoelige huid.

Als ik overstap op DE, dan doe ik dit ook graag meteen goed. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening/advies. Ik zal hieronder mijn huidige keuzes met onderbouwing plaatsen. Voel je vrij om hierop te schieten en eventuele aanvullingen te plaatsen. Mijn maximale budget ligt rond de € 200.

Safety razor: Rockwell 6C https://www.mannenzaak.nl...e-edge-safety-razor-white
Als starter mogelijk iets te overdreven, maar zoals aangegeven graag doe ik het meteen goed. Las dat ik op stand 1 en 2 met weinig risico kan beginnen.

Losse mesjes:
Ergens een starterspakket scoren. Ik durf het niet meteen aan om met bijvoorbeeld Feather of Muhle te beginnen.

Beschermkap Safety razor: Rockwell beschermkapje
https://www.mannenzaak.nl...rt?variant=47722213376322
Veiligheid is belangrijk met een kind die continu op ontdekkingstocht is.

Scheerschuim: TOBS Sandalwood
https://www.mannenzaak.nl...eet-scheerzeep-sandalwood
Hele lastige keuze, maar door zijn uitstekende reviews wil ik deze scheerschuim meteen een kans geven in plaats van een starterspakket met monsters te bestellen.

Scheerkwast: Clubman Pinaud scheerkwast
https://www.mannenzaak.nl...lubman-pinaud-scheerkwast
Ik wil sowieso een synthetische variant. Veel keuzes, maar deze leek me prijs/kwaliteit goed te zijn.

Aftershave: Muhle aftershave lotion aloë vera
https://www.mannenzaak.nl...e-lotion-aloe-vera-125-ml
Goede ervaringen met aloë vera en wil een alcoholvrije aftershave.

Scheerkom: Proraso scheerkom
https://www.mannenzaak.nl...aso-scheerkom-met-handvat
Redelijk budget, zie niet in waarom dit duurder hoeft en handvat lijkt me praktisch.

Aluinblok: Proraso Aluinblok
https://www.mannenzaak.nl/products/proraso-aluinblok
Ik zal hem toch nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Some0ne schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:48:
Ook nieuw in dit topic. Dit weekend heb ik mijzelf eens verdiept in het DE scheren. Mede door de TS en andere reacties ben ik niet meer bang voor een bloedbad (geen druk! @RoosW ). Daarnaast spelen de kosten, het milieu en de verzorging mee in mijn overwegingen.

Huidige situatie is dat ik cartridge scheer. Gemiddeld om de drie dagen. Ik heb geen flinke/snelle baardgroei. Als ik vaker scheer, merk ik dat ik snel last krijg van een rode en gevoelige huid.

Als ik overstap op DE, dan doe ik dit ook graag meteen goed. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening/advies. Ik zal hieronder mijn huidige keuzes met onderbouwing plaatsen. Voel je vrij om hierop te schieten en eventuele aanvullingen te plaatsen. Mijn maximale budget ligt rond de € 200.

Als starter mogelijk iets te overdreven, maar zoals aangegeven graag doe ik het meteen goed. Las dat ik op stand 1 en 2 met weinig risico kan beginnen.

Losse mesjes:
Ergens een starterspakket scoren. Ik durf het niet meteen aan om met bijvoorbeeld Feather of Muhle te beginnen.

Hele lastige keuze, maar door zijn uitstekende reviews wil ik deze scheerschuim meteen een kans geven in plaats van een starterspakket met monsters te bestellen.

Ik wil sowieso een synthetische variant. Veel keuzes, maar deze leek me prijs/kwaliteit goed te zijn.

Redelijk budget, zie niet in waarom dit duurder hoeft en handvat lijkt me praktisch.

Ik had dezelfde vraag; maar ik ben afgelopen najaar geswitched van cartridge naar een King C. gilette, ook gewoon bij de Kruidvat te verkrijgen (voor 25 euro) en de bijgeleverde mesjes zijn op zich ook ok. Ik gebruik nog schuim uit een spuitbus, omdat ik die nog had. Het bevalt me wel, in het begin nog af en toe wat kleine sneetjes, maar inmiddels eigenlijk niet meer. Als de spuitbus leeg is, ga ik me orienteren op kwast/schuim/kom/houder en wellicht ook op de Rockwell 6C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Altijd leuk een nieuwe enthousiasteling te begroeting in dit topic.
Hieronder een paar opmerkingen over je lijstje.
[b]Some0ne in "Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3"
Losse mesjes:
Starterspakket is altijd een goed idee. Zorg zeker dat de "bekendere" merken als Gilette, Shark, Astra, Derby, Personna, Feather etc. er bij zitten.
Bijvb. : https://www.scheersalon.n...ket-scheersalon-deb-intro
Persoonlijk heb ik het nooit zo op zulke kapjes gehad. Je mes is namelijk nat na het scheren.
Geen idee hoe dit gaat werken ivm viezigheid, schimmel etc.
Wél goed dat je rekening houdt met nieuwsgierige wereldontdekkende kinderen :)
Hou ook een scheermes houder in je achterhoofd. Daar is altijd handig om je scheermes én je kwast te laten drogen.
Ouch, deze is wel aan de prijs :)
Zal vast door het mooie doosje komen.
Zelf gebruik ik mijn eigen rvs doosjes óf hergebruik ik doosjes van oude zepen.
Iedereen hier heeft wel zijn eigen voorkeuren van zepen, zeker wat betreft geur en dikte,
maar om te starten zou ik eerder eens kijken naar zeepjes als Tabac, TFS, TGS, etc.
Dan heb je voor 3 zeepjes voor dezelfde prijs die (naar mijn persoonlijk mening) beter werken dan TOBS.
Ik heb ook lang getwijfeld over een scheerkom, maar mijn conclusie achteraf is dat deze handig zijn voor scheercreme. Ik laad mijn scheerkwast altijd direct via het potje van de scheerzeep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb de groene Proraso scheerkom, maar gebruik hem niet om mijn zeep in te maken. Daarvoor vind ik hem te hoog en te smal, vond ik wat onhandig met mijn dikke Omega scheerkwast.

Ik gebruik al weer tijdelijk (een paar jaar) een eveneens groen Ikea bakje van de kinderen. Net even wat breder en lager, werkt perfect. Voor een nog beter effect hadden er wat ribbels op de bodem moeten zitten, maar gaat dus prima zonder :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
Some0ne schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:48:

Losse mesjes:

Ik ken de Rockwell 6c niet, maar kijk in ieder geval naar een 'middle of the road' krabber, muhle R89 of 1 van zijn klonen, het grootste probleem is dat je niet weet wat je prefereren zal, agresief of juist heel mild, start dus met een betaalbare krabber, die je makkelijk weer laat liggen als je wat beters wenst.

Een Startpakker mesjes is een aanrader, kijk wel eerst of de mesjes in het pakket ook nog daadwerkelijk te koop zijn, ik viel om van de Polysilver, bv, maar die kun je nergens meer kopen, behalve als roestige China neppers.

Qua scheerschuim, das dezelfde waar ik mee starte, gebruik hem nooit meer.. Maar daar moet je vooral het een en ander voor proberen.

Dat kapje, gebruik dat enkel op reis, je wilt niet de erosie die continue vocht kan veroorzaken op je krabber of vooral op je mesje. Koop een houder waar ie in hangt, dat droogt super snel. Die heb je ook voor een borstel en een krabber tegelijkertijd.

Wat betreft de rest, allemaal een kwestie van smaak, succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Als starter zou ik adviseren:
- King C krabber, te krijgen bij de Etos oid (zelf gedaan), maar een Mulle R89 staat idd ook goed bekend als allemansvriend/betaalbare starter
- Mesjes inderdaad een proefpakket. Scherp zijn ze allemaal, maar de een is wat agressiever dan de ander en is persoonlijke voorkeur
- Prorasso blauwe of groene scheercreme is een goede en makkelijk om mee te beginnen. Schuimt goed, ruikt goed, werkt makkelijk en is betaalbaar
- Doe daar een ook een Prorasso pre shave bij en een Prorasso aftershave crème en je hebt een heel betaalbaar beginnerssetje
- Kwast is wat lastiger. Ik begon met de Vergulde Hand kwast, maar vond het niks. Heb nu een Omega kwast en die bevalt super, maar heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Duur is ie in elk geval niet.

Vanaf daar kun je dan prima verder het rabbit hole in waarbij je erachter komt dat duurder echt niet altijd beter of fijner hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de groene Proraso scheerkom.
Zoals @B-Real al melde is die wat hoog en smal.
Ik neem hem alleen mee op vakantie want plastic.

Heb ook nog deze https://www.giftsandcare....er-bowl-crimsonivory.html
Erg fijne kom goed vast te houden niet te hoog en ribbels om meer schuim te maken.
Of de ribbels werken is weer een andere discussie ;) Ze zittern er iig in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Some0ne
Bedankt voor de reacties! Deze hebben mij weer een stuk verder op weg geholpen.

Zonder eigenwijs te willen zijn blijf ik bij de keuze voor het Rockwell 6c krabber gaan. Na meerdere reviews gelezen te hebben, denk ik hier lang mee te kunnen doen.

Niet kunnen bedenken dat er zoveel verschillende soorten scheerzeep gingen zijn. Ik overweeg nu om te starten met een scheercreme van TOBS.

Ik ga het starterspakketje die @wiemelen aanraad bestellen. Daarnaast ga ik net zoals @B-Real aangeeft voor een Ikea bakje. Die staan er nog genoeg, zonde om dan een scheerkom aan te schaffen. Tot slot ben ik aan het kijken naar een goedkope houder voor zowel borstel als krabber zoals @RoosW aangaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Veel plezier bij het scheren @Some0ne , en onthoud dat het een leerproces is, de eerste keren wat problemen hebben is heel normaal, geen druk, langzame halen, en gelijkmatig werken is de sleutel tot initieel succes, later kun je dan wel zien of je de baardgroei in kaart moet brengen, dat hangt er van af of je haren meestal één richting op groeien of dat de handel chaotisch is 😜
Bij mij bv is het erg uniform behalve direct onder mijn baardje, waar chaos heerst, en je om het glad te krijgen soms wel 4 verschillende richtingen op moet 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Oefening baard kunst :P hehe

Geniet van het proces! :D
En uiteraard, veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Some0ne schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:51:
Bedankt voor de reacties! Deze hebben mij weer een stuk verder op weg geholpen.

Zonder eigenwijs te willen zijn blijf ik bij de keuze voor het Rockwell 6c krabber gaan. Na meerdere reviews gelezen te hebben, denk ik hier lang mee te kunnen doen.

Niet kunnen bedenken dat er zoveel verschillende soorten scheerzeep gingen zijn. Ik overweeg nu om te starten met een scheercreme van TOBS.

Ik ga het starterspakketje die @wiemelen aanraad bestellen. Daarnaast ga ik net zoals @B-Real aangeeft voor een Ikea bakje. Die staan er nog genoeg, zonde om dan een scheerkom aan te schaffen. Tot slot ben ik aan het kijken naar een goedkope houder voor zowel borstel als krabber zoals @RoosW aangaf.
Succes! en benieuwd naar je ervaringen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYd6r9ccqinCX9omjEZ046AaFlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8VkTSV96uXP99sKtO1XrhhC.jpg?f=fotoalbum_large

Komt er toch een bak mesjes binnen zeg eej! Poooh! @Oyster , dankjewel! LEGEND!

Update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Kf9H747ulgSL1g84rDw0KbPjys=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Np1mwzaKHmriavH1wCmeQIPX.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 29% gewijzigd door Lampuhkap op 13-03-2025 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Sinds de Rockwell 6 met Feathers gebruik ik eigenlijk niets anders meer. Dus tijd voor een grote schoonmaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat is een flinke stapel om mee te experimenteren :D

Ik moet later dit jaar ook weer opzoek naar wat anders. Heb eens een stapel Rapira mesjes gekregen die mij erg goed bevallen, maar die zijn Russisch en dus nergens meer te koop lijkt het. Net als Voskhod, die zou ik ook nog graag eens proberen.

Denk dat de groene Derby's een goede tweede zijn voor mij. Die zijn nog wel verkrijgbaar gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
B-Real schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:01:
Dat is een flinke stapel om mee te experimenteren :D

Ik moet later dit jaar ook weer opzoek naar wat anders. Heb eens een stapel Rapira mesjes gekregen die mij erg goed bevallen, maar die zijn Russisch en dus nergens meer te koop lijkt het. Net als Voskhod, die zou ik ook nog graag eens proberen.

Denk dat de groene Derby's een goede tweede zijn voor mij. Die zijn nog wel verkrijgbaar gelukkig.
Beiden voldoende aan te komen via eBay, waar ik ook altijd mijn mesjes bestel: Gilette Nacet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFowcg3QHO6Jx2zPYWXePmYqik0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CU5EZvYwAfBW7IUu2w6Yw9ag.jpg?f=fotoalbum_large

Met de Big Ben. Scherp en soepeltjes 🤩

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsK4eq9t0HpYLYTu09GRc7xPocE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrlwvpHSoyhF7VmW8pKV5Wti.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een rondje Big Ben, genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
Blijft dat spul wel zo lang goed? (146 jaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:40
Arjantje72 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:29:
[...]

Blijft dat spul wel zo lang goed? (146 jaar)
makkelijk (eet geen brood dus kost ook niets aan onderhoud)
Je weet ook dat dit het eerste setje was die de jonge @Lampuhkap gekocht heeft toen ie net 18 werd en zijn eerste baard haartjes ging wegscheren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5AASXJgwDVjveyPQAfHUWaMY2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKXoZxk84r6xiTHf4mDtj3kv.jpg?f=fotoalbum_large

@Oyster ik heb de blade storage uitgebreid, kan ze nu eindelijk allemaal opbergen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:59
Dankzij dit topic ben ik inmiddels al jaren overtuigd van DE scheren met een goeie scheerzeep. Momenteel ben ik bijna door mijn voorraad heen van stirling, Ariana&evans en Noble Otter zepen. (ik heb ook proraso scheerschuim als Backup in tijdsnood, en op zich ben ik daar ook wel tevreden van)
Ik ben bijzonder tevreden van de geuren en schuimkwaliteit van de zepen die ik had, maar gezien de recente economische omstandigheden vroeg ik mij af welke kwalitatieve maar betaalbare zepen uit Europa jullie gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
thunderfury schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:31:
Dankzij dit topic ben ik inmiddels al jaren overtuigd van DE scheren met een goeie scheerzeep. Momenteel ben ik bijna door mijn voorraad heen van stirling, Ariana&evans en Noble Otter zepen. (ik heb ook proraso scheerschuim als Backup in tijdsnood, en op zich ben ik daar ook wel tevreden van)
Ik ben bijzonder tevreden van de geuren en schuimkwaliteit van de zepen die ik had, maar gezien de recente economische omstandigheden vroeg ik mij af welke kwalitatieve maar betaalbare zepen uit Europa jullie gebruiken.
Hier scheer ik met tevredenheid 'The Goodfellas' smile' is een italiaans merk. Of ze daar ook produceren weet ik niet. 100ml puck prijzen liggen ongeveer op 10-13 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De Scheermonnik maakt ook prima zepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Layumi
Google eens Tcheon Fung Sing. Prima zeep.
Rond de €15 en verkocht bij een webshop in Nederland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruud.thuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 21:25
De TFS Almond Shaving Soap is er zelfs al voor €5, bevalt mij prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqHpPxspFNw1E3M24yKgBGgLEuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tJRnV6z8HOvnmqbR9yssS3y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7cXya1P-YDEhNmrQsMTKuWdqt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMDrDxYXw0FE2kWwjFGLLU9u.jpg?f=fotoalbum_large

Zooo, bakkes weer glad 😊

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IBMM
Vandaag "Speick dag" .

Pre shave: proraso wit
Scheerzeep: Speick men active
Aftershave: Speick men active
Aftershave balm: Speick Sensitiv

Met mijn favoriete scheermes : Karve Overlander (AL)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNztmQ4n5xaDnSmi8WciDRKBvgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrUVK4O9zMHp9p0rVNc13WGF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_NUoxfbyrPzwSeYvVc2l3M_OLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrhzjV5A5JZOMyksws82X34m.jpg?f=fotoalbum_large

Basic chop chop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aRy1pi4BecBZ2kHI3Q9d0Dz6Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gP1wFbTTsexYMDzRLjSlYDT7.jpg?f=fotoalbum_large

Thierry Mugler A-Men Ultra Zest dupe, zo gruwelijk lekker! 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:20:
[Afbeelding]

Thierry Mugler A-Men Ultra Zest dupe, zo gruwelijk lekker! 🤩
Waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Waar heb je die vandaan?
https://www.anticatura.co...p?sort_by=title-ascending

:D Slovenie!

Ik haalde ze altijd uit de US ,(https://www.345soap.com) maar dat werd heel snel heeel prijzig en vooral veel gehannes. Nu is t voor minder gedonder gewoon uit Slovenie halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lampuhkap op 19-05-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:39:
[...]

https://www.anticatura.co...p?sort_by=title-ascending

:D Slovenie!

Ik haalde ze altijd uit de US ,(https://www.345soap.com) maar dat werd heel snel heeel prijzig en vooral veel gehannes. Nu is t voor minder gedonder gewoon uit Slovenie halen :)
Dank je, uitverkocht helaas..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Helaas bestaat de artisan niet meer, maar het was wel weer een fijn beurtje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nY81nny3civzg-banmHOuQqe8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T186h1vUngeOlq1SfW1gNrnM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:49

Zeddicius

Conscience do cost

Over welk groen kinderbakje van de Ikea hebben jullie het eigenlijk? Deze? Heb nu de kom van Proraso, maar die werk inderdaad niet ideaal. Ga toevallig vandaag naar de Ikea, kan ik hem meteen meenemen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Some0ne
Zeddicius schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:51:
Over welk groen kinderbakje van de Ikea hebben jullie het eigenlijk? Deze? Heb nu de kom van Proraso, maar die werk inderdaad niet ideaal. Ga toevallig vandaag naar de Ikea, kan ik hem meteen meenemen 😊
Deze gebruik ik nu inderdaad. Bevalt prima, maar ben zelf nog onervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IBMM
Vandaag geschoren met:

Pre shave: Cube 2.0 Geurloos
Scheerzeep: Tabac ( oude formule met Tallow)
Scheermes: Muhle R89
Mesje : Feather
Scheerkwast: Semogue Mistura
Aftershave lotion: speick
Aftershave balsem: Nivea Men Aftershave Balsem Sensitive Cooling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_d1MtLQeLdmTKuuTyqHFfpsNvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xLl2gXiKLrxAEqStagBuDGq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7wnAJ-7TN5DGwYGuXsBFUlgt6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0hlBdGIJCD1U7D8YD8THXaN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Zeddicius schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:51:
Die Ikea bakjes inderdaad.
Heb ook de groene Proraso kom, maar die vind ik te hoog en te smal om lekker ik op te schuimen.

Ben toen, om te proberen, overgestapt op een Ikea bakje want het eerste wat ik in huis kon vinden en dat is sindsdien nog niet veranderd :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHJvVIpNZQb0OqXrvggPxZBlLyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4qQxne9cuZTRVHRmJcHYPU0.jpg?f=fotoalbum_large

Dr.Pepper bom 🤩🍒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 07:39

MrN

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste