Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste
Acties:

• mifi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-01 12:31
Mijn excuses als deze vraag al eerder gesteld is. Ik ben hier pas kort, dus ik heb nog niet alles nagelezen.

Hoe zijn hier de ervaringen van mensen met houten handvatten?
Het is mooi, maar het lijkt me kwetsbaar voor het indringen van vocht aan de uiteinden. Ik zou niet willen dat een houten handvat na een paar jaar aan de uiteinden gaat opzwellen of verkleuren. Daarom heb ik in mijn nog piepkleine collectie de houten handvatten vermeden.

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:24
mifi schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:21:
Mijn excuses als deze vraag al eerder gesteld is. Ik ben hier pas kort, dus ik heb nog niet alles nagelezen.

Hoe zijn hier de ervaringen van mensen met houten handvatten?
Het is mooi, maar het lijkt me kwetsbaar voor het indringen van vocht aan de uiteinden. Ik zou niet willen dat een houten handvat na een paar jaar aan de uiteinden gaat opzwellen of verkleuren. Daarom heb ik in mijn nog piepkleine collectie de houten handvatten vermeden.
Hmm, meeste houten versies zijn gelakt/geolied, en na elke scheerbeurt even schoon en droog maken is bijna de zelfde doorgang als het schoonmaken van de kop. Laten vallen kan ook voor metalen handvatten het einde zijn, dus dat maakt elkaar niet zo veel. Ik vind wel dat houten (al heb ik enkel kwasten met hout) handvatten prettiger vasthouden, maar dat is, als gebruikelijk :P N=1 & zit naar nog grotere waarschijnlijkheid dan ook tussen mijn oren ;)

[Voor 1% gewijzigd door RoosW op 11-12-2022 13:21. Reden: toevoegingen]

• RoosW

Even ten aanzien van die Fatip:
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar beide kanten scheren anders, de een wat ingetogen (en vriendelijker) de ander wat woester. Ik moet eens duidelijke foto's maken, maar zo op het oog lijkt het alsof het ingezette mesje aan de ene kant meer uitsteekt als de ander, daar waar ie het verst uitsteekt is ie duidelijk agressiever voor mijn huid.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 21:56

Magic666

No one's neighbour!

Raymond P schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:27:
@Magic666 Ik ben wel benieuwd naar zo'n pompflesje! Linkje?
Heb in het verleden wel eens geprobeerd een haarolie flesje van de vriendin te recyclen, maar dat gaf een druppelende kliederboel door (gok ik) afwijking in viscositeit.
Net een flesje gevuld met de reeds aanwezig amandelolie, pompje erop en gaan (wel even het slangetje op maat knippen).
Pompt prima, 2 pompjes, pakweg 4ml, is prima. Eerste indruk dus top :)

Join het GoT Pulse-Team!

• mifi
RoosW schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:24:
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar beide kanten scheren anders, de een wat ingetogen (en vriendelijker) de ander wat woester. Ik moet eens duidelijke foto's maken, maar zo op het oog lijkt het alsof het ingezette mesje aan de ene kant meer uitsteekt als de ander, daar waar ie het verst uitsteekt is ie duidelijk agressiever voor mijn huid.
Heb je al iets kunnen zien? Ik heb gisteren heel erg naar die van mij zitten loeren, maar met het blote oog zie ik geen verschil tussen de kanten. Jij wel?
Ik heb wel gemerkt dat mijn rechterwang anders scheert dan mijn linkerwang, maar dat ligt aan de asymmetrie van mijzelf. De ene wang heb ik waarschijnlijk wat vaker aan iemand toegekeerd dan de andere ;)

[Voor 5% gewijzigd door mifi op 12-12-2022 10:24]

• RoosW
mifi schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:02:
[...]

Heb je al iets kunnen zien? Ik heb gisteren heel erg naar die van mij zitten loeren, maar met het blote oog zie ik geen verschil tussen de kanten. Jij wel?
Ik heb wel gemerkt dat mijn rechterwang anders scheert dan mijn linkerwang, maar dat ligt aan de asymmetrie van mijzelf. De ene wang heb ik waarschijnlijk wat vaker aan iemand toegekeerd dan de andere ;)

Sorry dat de ene zijde niet heel scherp is, mijn Parkinson heeft me na 7x proberen doen opgeven, dit was het beste dat ik voor elkaar kreeg de rest is enkel nog erger, de vagere afbeelding laat duidelijk (IMHO) meer overlap zien als de andere zijde, genoeg dus om voelbaar te zijn.

• mifi
RoosW schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:17:
[...]
Sorry dat de ene zijde niet heel scherp is, mijn Parkinson heeft me na 7x proberen doen opgeven, dit was het beste dat ik voor elkaar kreeg de rest is enkel nog erger, de vagere afbeelding laat duidelijk (IMHO) meer overlap zien als de andere zijde, genoeg dus om voelbaar te zijn.
Het lijkt er wel op ja. Dat is een interessante innovatie. De gedachte zal misschien zijn dat je de eerste pass met de ene, en de tweede met de andere kant doet. Ik heb het nog nooit eerder gezien, maja, ik heb sowieso nog niet erg veel gezien op dit gebied.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:42
@RoosW Daar ligt ook de meerwaarde van de op hoge precisie gefreesde aluminium krabbers.

Ik heb twee krabbers die een kleine afwijking (voelbaar) hebben, van eentje kan ik met zekerheid zeggen dat dat is ontstaan nadat 'ie een keertje gevallen is.

- knip -

• RoosW
Raymond P schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:30:
@RoosW Daar ligt ook de meerwaarde van de op hoge precisie gefreesde aluminium krabbers.

Ik heb twee krabbers die een kleine afwijking (voelbaar) hebben, van eentje kan ik met zekerheid zeggen dat dat is ontstaan nadat 'ie een keertje gevallen is.
Tja, ik heb zat andere krabbers, maar deze is betaalbaar, echt betaalbaar, en de goede (?) kant scheert echt perfect en plezierig, de andere is wat ruig, wat dan wel weer werkt om koppige stoppels om hals te helpen, al is meer precisie en voorzichtigheid, en vooral GEEN druk noodzakelijk met die kant.
Ik kan bijna 4 stuks Fatip kopen voor 1x een Razorock Gamechanger (afhankelijk waar je hem koopt dan), al is de Gamechanger p84 wel een onwaarschijnlijk comfortabele scheer machine (alleen op de lange duur wat saai, vandaar mijn Fatip uitstapje). Om niet te zwijgen van bijvoorbeeld Charcoal (10x?) en vele andere..

• Raymond P
@RoosW Ik snap je helemaal. M'n Parker (goedkoop, die gevallen is) heeft een hele pittige kant en een kant die uitermate geschikt is voor plekken waar een zachte aanpak wenselijk is.
Mja, bestel er nog een en die scheert weer nét anders (nadat je 'm hebt laten vallen :+)...

- knip -

• mifi
Ik begin aan RAD te lijden, geloof ik 😯
Heb gisteren wat mesjes bijbesteld 😬

De staalprijs.
Het is de staalprijs. Staal kost veel energie. Wordt duurder. Vervoer ook. Ik zie de prijzen al stijgen. Ik moet wat voorraad hebben tegen stijgende prijzen. Ja, dat is het. Je weet maar nooit, toch?
Toch?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb wel genoeg voorraad tot mijn dood denk ik :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mifi
Marzman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:29:
Ik heb wel genoeg voorraad tot mijn dood denk ik :p
Dat is nauwelijks een argument voor wie van RAD geniet. 😂

Brood bakken helpt. Je moet het deeg insnijden voor het de oven in gaat en daar is een scheermesje perfect voor. Zo kom ik nog eens door de mesjes van Bic heen ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mifi schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:08:
[...]

Brood bakken helpt. Je moet het deeg insnijden voor het de oven in gaat en daar is een scheermesje perfect voor. Zo kom ik nog eens door de mesjes van Bic heen ;)
Welke stalen mesjes eigenlijk? Ik heb stalen mesjes van Lord nog liggen (die groene doosjes), erg fijn maar ze roesten snel (waardoor ik toch meestal een rvs mesje pak, en ze zijn ook Russisch, ze zullen het staal nu wel voor andere dingen nodig hebben :p ).

/▌

• mifi
Marzman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:19:
[...]

Welke stalen mesjes eigenlijk? Ik heb stalen mesjes van Lord nog liggen (die groene doosjes), erg fijn maar ze roesten snel (waardoor ik toch meestal een rvs mesje pak, en ze zijn ook Russisch, ze zullen het staal nu wel voor andere dingen nodig hebben :p ).
Zijn niet alle mesjes van staal? De Chrome/Iridium/Platina/Teflon etc is niet meer dan een coating op het snijvlak, toch?
Geen idee hoor, ik ben een beginner.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij zijn de meeste mesjes van rvs.

/▌

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:52
mifi schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:08:
[...]

Klopt, scheermesjes zijn ontzettend handig in de keuken! :)

In onze nieuwe woning zit een keramische kookplaat. Als er iets op een hete pit valt, bakt dat er gelijk op. Een scheermesje is dan (als het eenmaal is afgekoeld) ontzettend handig om dat er weer af te krijgen :9

Ik pak daarvoor een gebruikt mesje, maar zou natuurlijk ook een nieuw mesje kunnen pakken om sneller door de voorraad heen te komen 8)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Magic666 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:37:
Voor nu staat er dit op het menu:
40% castor olie
25% druivenpit olie
20% jojoba olie
10% amandel olie
5% glycerine
Gisteren dit mengsel gebruikt, t.o.v. de 100% amandel olie merk ik eigenlijk geen verschil.
Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik dus gewoon bij de amandel olie.

Join het GoT Pulse-Team!

• mifi
RoosW schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:24:
Verdraaid. Vanmorgen een nieuw mesje ingezet en nu merk ik ook zo'n verschil, maar nu met een Razorock. Het is me nog nooit eerder opgevallen. Ik ben, door jouw post, waarschijnlijk meer op gaan letten.
Wat blijkt?
Bij nadere inspectie is het mesje draaibaar als het in de krabber ligt (zonder dichtgeschroefd te zijn). De gaten in het mesje zijn ruimer dan de pennen van de krabber die erdoorheen steken. Hij is bovendien ook schuifbaar.

Ander mesje vergeleken, maar op het blote oog geen verschil gezien.
Andere krabber, ditmaal Merkur, zelfde type speling, maar ik heb er niet mee geschoren (ik was al geschoren).

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het mesje de ene keer beter ligt dan de andere keer. Het komt erop neer dat de aandrukplaat het mesje in zijn optimale positie moet drukken, maar dat er toleranties zijn, lijkt me goed mogelijk.
Is het bij jou steeds of slechts af en toe?
Ik heb er in de praktijk geen last van, maar het is merkbaar, vooral met een vers mesje.

• RoosW
mifi schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:18:
[...]

Verdraaid. Vanmorgen een nieuw mesje ingezet en nu merk ik ook zo'n verschil, maar nu met een Razorock. Het is me nog nooit eerder opgevallen. Ik ben, door jouw post, waarschijnlijk meer op gaan letten.
Wat blijkt?
Bij nadere inspectie is het mesje draaibaar als het in de krabber ligt (zonder dichtgeschroefd te zijn). De gaten in het mesje zijn ruimer dan de pennen van de krabber die erdoorheen steken. Hij is bovendien ook schuifbaar.

Ander mesje vergeleken, maar op het blote oog geen verschil gezien.
Andere krabber, ditmaal Merkur, zelfde type speling, maar ik heb er niet mee geschoren (ik was al geschoren).

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het mesje de ene keer beter ligt dan de andere keer. Het komt erop neer dat de aandrukplaat het mesje in zijn optimale positie moet drukken, maar dat er toleranties zijn, lijkt me goed mogelijk.
Is het bij jou steeds of slechts af en toe?
Ik heb er in de praktijk geen last van, maar het is merkbaar, vooral met een vers mesje.
Steeds, en met dezelfde marges, het verschil is minimaal, maar voelbaar. Ik vind het geen probleem, maar erger moet het dan ook niet worden. Na een kleine markering met een potlood ook gemerkt dat het steeds dezelfde zijde is die iets uitsteekt, dus het moet wel een productie dingetje zijn.

• Raymond P
Magic666 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 05:56:
[...]

Gisteren dit mengsel gebruikt, t.o.v. de 100% amandel olie merk ik eigenlijk geen verschil.
Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik dus gewoon bij de amandel olie.
Veel verschil hoef je ook niet te verwachten als je het hooguit een paar minuten geeft om je huid te penetreren.
Nu heb je eigenlijk gewoon een iets vettere scheerzeep. :)
Niets mis mee, dat kan geheel op zichzelf ook al veel fijner zijn als je huid van nature wat droog is.

Het bulk van je mengsel heeft vooral ontstekingsremmende en antimicrobiële eigenschappen, als je geen dermatitis of soortgelijke klachten hebt zal dat dan ook weinig meerwaarde bieden.
Heb je dat wel dan gaat er wel wat tijd overheen voordat je veranderingen/verbeteringen zien (mits je de olie dus ff in laat trekken).

- knip -

• mifi
RoosW schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:27:
[...]

Steeds, en met dezelfde marges, het verschil is minimaal, maar voelbaar. Ik vind het geen probleem, maar erger moet het dan ook niet worden. Na een kleine markering met een potlood ook gemerkt dat het steeds dezelfde zijde is die iets uitsteekt, dus het moet wel een productie dingetje zijn.
Ik heb het verschijnsel vanmorgen weer gevoeld en actief gebruikt. Ik draai de krabber afhankelijk van waar ik scheer. De nek, bijvoorbeeld, kan de kant krijgen die iets agressiever is. De plekken waar de groei het stugst is.
Handig dit, eigenlijk.
Nieuwe tactiek.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

• mifi
Verstappen zeep?
Merchandise? _/-\o_
Ik ben benieuwd of het wat is, voor het zelfde geld racet de zeep van je gezicht af. :)

• Lampuhkap
  • Nu online
bedoel je dit?

• mifi

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:18

• Lampuhkap
  • Nu online
Nou vertel, wat is hier zo sneu aan?

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:18
Lampuhkap schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:00:
[...]

Nou vertel, wat is hier zo sneu aan?
Scheerspul van een formule 1 coureur. Merchandise vind ik sneu. Maar dat ben ik.

• Lampuhkap
  • Nu online
Het zeep project ben ik zelf bij betrokken geweest. De kwast heb ik destijds custom laten maken.

En dat was meer voor mezelf een leuk iets omdat ik daar zelf bij ben geweest.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:10
Zeepje heeft toch niets met Verstappen te maken ?
Volgens mij had je die al een tijdje geleden gepost

Kwast vind ik wel een gaaf design hebben zo (heb je wat specs?)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Lampuhkap schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:07:
Het zeep project ben ik zelf bij betrokken geweest. De kwast heb ik destijds custom laten maken.

En dat was meer voor mezelf een leuk iets omdat ik daar zelf bij ben geweest.
Ik vind beide top. De naam van de zeep alleen al: under cut.... get it? Under... cut! hehehe, het zal misschien niet zo bedoeld zijn maar ik kan daar wel om lachen.

En die kwast vind ik juist gaaf. Lekker "lomp" aan de foto te zien. En dat Max er onder staat is prima toch?
Unieke prestatie van die jongen en dan is een custom best op zijn plaats.

Join het GoT Pulse-Team!

• Lampuhkap
  • Nu online
Het is van Langley City Shave shop een 2nd Gen 3D printed kwast met een custom stainless coin in de bodem. Zit een 28mm Moneyshot knot in :)

Inmiddels zitten we op de 4th Gen. En van iedere generatie behalve de laatste heb ik er 1 :)

En de standaard 3D printed kwasten uit de shop zijn best redelijk geprijst, maar zodra je full custom spul gaat doen, loopt het best in de papieren incl verzending en customs.

https://www.etsy.com/shop/LangleyCityShaveShop

• Lampuhkap
  • Nu online

A nice cruise in a barn find Bel Air with a nice sundown

• Lampuhkap
  • Nu online

• Lampuhkap
  • Nu online

• Lampuhkap
  • Nu online
Gelukkig nieuwjaar allen!

• Lampuhkap
  • Nu online

En happy birthday voor de maker van het kwastje :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:06

mutsje

Certified Prutser

Vandaag mijn spanriem via MP gekocht binnen gekregen, enorm oude degelijke duitse kwaliteit. Zit wel in doosje maar weet niet of spanriem ook van dat merk is (Biber). Gelijk maar rode/groen pasta gekocht om het weer in ere te herstellen.

UPDATE: de spanriem met korrel 100 schuurpapier schoon gemaakt na tips uit een japans messenforum :) om een strop te reinigen. Ook de oudere spanriem (die je niet kan spannen) schoongemaakt en nieuwe pasta op geplaatst.

Schoon gemaakt

Opnieuw voorzien van pasta

[Voor 45% gewijzigd door mutsje op 12-01-2023 21:07]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik ben opzoek naar een trimmer/tondeuse om de lengte van de baard mee bij te houden. Ik heb het graag rond de 2/3mm lang.

Voor nu gebruik ik een ‘ouderwetse’ Wahl tondeuse maar die moet in het stopcontact en is nogal lomp en zwaar.

In het verleden wel een trimmer van Braun gehad maar merk dat ik daarmee echt lang bezig ben.

Afgelopen vrijdag weer bij de barbier geweest en die gebruikt een kleine tondeuse op accu.

Aangezien daar ook 500 soorten van zijn, wie heeft een goede tip?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:46
Toppe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:51:
Ik ben opzoek naar een trimmer/tondeuse om de lengte van de baard mee bij te houden. Ik heb het graag rond de 2/3mm lang.

Voor nu gebruik ik een ‘ouderwetse’ Wahl tondeuse maar die moet in het stopcontact en is nogal lomp en zwaar.

In het verleden wel een trimmer van Braun gehad maar merk dat ik daarmee echt lang bezig ben.

Afgelopen vrijdag weer bij de barbier geweest en die gebruikt een kleine tondeuse op accu.

Aangezien daar ook 500 soorten van zijn, wie heeft een goede tip?
Remmington is een aardig merk, niet te duur en werkt prima. Even kijken naar de opzetstukjes wat voor jou het beste passen.

This is the Way.

• Lampuhkap
  • Nu online

Zal m'n kop maar weer eens laten zien :P

• Lampuhkap
  • Nu online

• Lampuhkap
  • Nu online

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 16:01
Als tevreden Razorock Lupo gebruiker heb ik er eentje bijgekocht als backup. Voor wat variatie gekozen voor de gouden versie, naast de zwarte die ik al had. Mooi hoor.

Maar de gouden versie heeft wel een andere 'textuur'. De zwarte is vrijwel zo glad als staal/aluminium, de gouden is korreliger. Tijdens het scheren is dat kleine verschil merkbaar. In tegenstelling tot de zwarte uitvoering voel ik met de gouden uitvoering wat weerstand. De krabber heeft de neiging wat te haperen. En dat kan natuurlijk niet :).

ItalianBarber raadt af dat ik er zelf mee ga prutsen. Ik vroeg om een tip om het zelf wat te polijsten.

Heeft iemand hier ervaring met dit soort fratsen? Ik overweeg als experiment om de krabber tot het aluminium te polijsten op de contactpunten. Hoe weet ik nog niet :p.

• Lampuhkap
  • Nu online
Bietje poetsen met een polishing compound zou geen kwaad moeten kunnen toch?

• Lampuhkap
  • Nu online

Hierbij vier ik de return of Mojo Handcrafts! Mijn geliefde kwastenmaker is weer back in action!
Dus wat beter omdat stukje magie te vieren met de meest magische kwast uit zijn handen, de Northern Lights :D

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:40
Vorig jaar 3 kwasten gekocht maar ik gebruik er eigenlijk altijd maar 1.
Quasar 24mm Tuxedo HD Knot
DEEP SPACE 24mm 2Band Badger
HERO 24mm Silvertip Badger Knot

Via YAQI Shaving.

Ik gebruik uitsluitend mijn 24mm 2band badger, werkt voor mij het prettigst. Iemand nog belang bij die andere 2 kwasten? Amper gebruikt en liggen hier te verstoffen.
Lampuhkap schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:42:
[Afbeelding]

Hierbij vier ik de return of Mojo Handcrafts! Mijn geliefde kwastenmaker is weer back in action!
Dus wat beter omdat stukje magie te vieren met de meest magische kwast uit zijn handen, de Northern Lights :D
Mooi kwastje ook! Lekkere kleurtjes :D

• Lampuhkap
  • Nu online
rolandos582 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:40:
Vorig jaar 3 kwasten gekocht maar ik gebruik er eigenlijk altijd maar 1.
Quasar 24mm Tuxedo HD Knot
DEEP SPACE 24mm 2Band Badger
HERO 24mm Silvertip Badger Knot

Via YAQI Shaving.

Ik gebruik uitsluitend mijn 24mm 2band badger, werkt voor mij het prettigst. Iemand nog belang bij die andere 2 kwasten? Amper gebruikt en liggen hier te verstoffen.

[...]

Mooi kwastje ook! Lekkere kleurtjes :D
Danku. Was een duur dingetje, maar worth every penny :)

• Lampuhkap
  • Nu online
Henson Alu Agresssive with unknown handle
A custom Made Rite with a 24mm The Golden Nib 2 Band Finest knot
345 Soap Co Bel Air

• Lampuhkap
  • Nu online
OSP Old Gold (Old Spice Shulton)
Whipped Dog handle with 24mm The Golden Nib 2 Band
Henson Alu Agressive with a brass Charcoal Goods Torpedo handle

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag heb ik voor het eerst een Mühle R41 gebruikt. Wat een verschil met Feather 800-1B :o

Er was een moment waarop ik geïntimeerd was door de open kam, en serieus overwoog op de andere krabber terug te vallen.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Lampuhkap
  • Nu online

Ja die Feather in een R41 dat wil wel @0xDEADBEEF

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Bovengenoemde ervaring met de R41 was met een meegeleverd Mühle-mesje. Feather 800-1B is een houder met gesloten kam, ter verduidelijking :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Lampuhkap
  • Nu online
Ah, oh dan kan ik je de combo Feather met R41 wel aanraden om eens te proberen :)

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Lampuhkap schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:10:
Ah, oh dan kan ik je de combo Feather met R41 wel aanraden om eens te proberen :)
Daar - ik heb nog een setje Feather-mesjes - wil ik mee wachten tot ik niet langer met weepers ( https://theshaveden.com/f...s/what-are-weepers.66851/ ) te maken krijg ;)

• Lampuhkap
  • Nu online
Ja ik ben bekend met weepers :) Is een leuke combo als je van een uitdaging houd :D

• Lampuhkap
  • Nu online

• Lampuhkap
  • Nu online

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Deze laatste binnen gehad, die dingen latheren echt als een gek!
Heerlijk :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Magic666 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:45:
[Afbeelding]

Gaat de kwast niet snel kapot van die opstaande randen?

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Geen idee, pas twee keer gebruikt dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
Nog geen haren tegen gekomen iig.

Ben het ook nog niet tegen gekomen als reactie eerlijk gezegd.

[Voor 22% gewijzigd door Magic666 op 16-02-2023 19:04]

Join het GoT Pulse-Team!

• Arjantje72
  • Nu online
Magic666 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:04:
Geen idee, pas twee keer gebruikt dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
Nog geen haren tegen gekomen iig.

Ben het ook nog niet tegen gekomen als reactie eerlijk gezegd.
Het ziet er wel mooi uit :)

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Heb nu een houten bowl van TGS geloof ik, maar die heeft hier en daar al gebruikerssporen wat mij erg tegen valt.
Deze kun je "opvouwen" en neemt dus minder ruimte in beslag en makkelijk voor vakanties :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 16:01
Is dit de de gouden aluminium razorock lupo? Merk je nog iets van meer weerstand vanwege de coating?

• Lampuhkap
  • Nu online
Ik niet, tis een heerlijk effectief scheerdertje die wel een ander handvat MOET

Anders issie veel te licht!

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Magic666 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:45:
[Afbeelding]

Welke kom is dat, toevallig deze (met zwarte rand, op de website)? https://shavingtime.co.uk...ible-silicon-shaving-bowl

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:41
@0xDEADBEEF
Kijk voor de grap even op Ali: https://www.aliexpress.us...urPageLogUid=fY86QDla7rgw
Even verder zoeken en je vind ook de versie met “anti schrok” dus met die mooie opstaande dingen ;)

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wat @Soepie zegt, alleen heb ik ze dan van Amazon :)
https://www.amazon.com/dp...o2ov_dt_b_product_details

Join het GoT Pulse-Team!

• Lampuhkap
  • Nu online

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
Field report van 2e scheerbeurt met de R41: gezicht ging (veel) beter door geen druk te hebben gezet, hals vrij slecht, hier hield ik een weeper op de adamsappel aan over. Gezicht en hals heb ik afgespoeld met koud water, gezicht eerst.
spoiler: bloed
Wat me opviel is dat bij het met koud water kalmeren van de hals er toch veel bloed op m'n handen achterbleef - en bij het afspoelen in de wasbak verscheen.

[Voor 13% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 25-02-2023 23:46]

• Raymond P
@0xDEADBEEF Welk mesje zat daar nu in? Nog steeds de Muhle?
Met veel exposure en weinig stress op het mesje een aanzienlijke kans dat het met een mesje met minder flex een stuk beter gaat.

- knip -

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
@Raymond P ja, dit is met het Mühle-mesje. Hoe meet je de flex van een mesje; Astra lijkt buigzamer (dunner en meer bouncy)?

[Voor 5% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 26-02-2023 22:42]

• Raymond P
@0xDEADBEEF Geen idee hoe je dat accuraat meet. Je kunt het wel horen, zeker als je een grove baard hebt.
Dikkere en scherpere mesjes helpen inderdaad (Feathers zijn erg dik/rigide en Astra enorm dun/flexibel).

Volgens mij noemen ze het blade chatter.

Als een Feather beter gaat kan je proberen je haar zo zacht mogelijk te krijgen voordat je gaat scheren.
En als dat helpt heb je een leuk ritueel erbij of kan je naar een andere kop op zoek.

- knip -

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41
Vraagje hier aan de mede tweakers die met een apparaat scheren.

Sinds enige tijd heb ik mijn 15 jaar oude braun 7 serie vervangen voor een nieuwe 9 serie. Super apparaat om te scheren, echter geen idee wat ze met de trimmer gedaan hebben. De trimmer trekt regelmatig haren er uit ipv ze te scheren. De oude 5 serie van 15 jaar oud heeft nog nooit 1 haar er uit getrokken. Vorige week ergens een bestron trimmer gekocht om die dan maar te gebruiken, echter precies hetzelfde verhaal. Trekt bij elke trim beurt regelmatig haren uit mn huid ipv te scheren.

De oude serie 5 van braun heb ik nog en de trimmer werkt met enige gebruiksaanwijzing, maar heeft niet lang meer.

Herkent iemand dit en voornamelijk wat is een super trimmer die geen haren uit je bakkes trekt?

• 0xDEADBEEF
  • Niet online
@basjuhh Babyliss kan ik enigzins afraden.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:09
@basjuhh Ik kan je van harte een Moser aanbevelen, dit is wel een tondeuse, wellicht dat dat minder geschikt is dan een trimmer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 23:59
Na wat studie op dit forum besloten om toch maar iets meer uit te geven en de Wahl Detailer Trimmer T-Wide te kopen (ca. 100,-). En die is zijn geld echt wel waard! Baard is er in no-time vanaf, en heerlijk kort. Aanrader!

[Voor 46% gewijzigd door ISaFeeliN op 13-03-2023 11:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Nu online

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-03 08:57
Ik heb de OP even doorgenomen maar het antwoord op mijn vraag niet gevonden. Ik hoop hier echter wel iemand te vinden die me van goed advies kan voorzien.

Ik ben namelijk op zoek naar een degelijke tondeuse voor het zo kort mogelijk scheren van hoofdhaar, korter dan 1MM. Nu zien de Wahl's er wel degelijk uit en ook bij mijn eigen kapper werken deze apparaten zo door de haren heen echter lees ik her en der wel opmerkingen over de nauwkeurigheid.

Pre's: zo kort mogelijk scheren, nauwkeurigheid en niet meerdere keren over hetzelfde stuk hoeven te gaan. Bonuspunten voor zelfslijpende messen.

Alvast bedankt mensen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:25

allure

Titaan fase 2/3

De tondeuse van Philips scheert op 0,5mm dat is het kortste dat ik gevonden heb.

Andere vraag:
Weet iemand het verschil tussen de rode en gele feather mesjes?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
@bac0tje Ik heb een Wahl en dat is absoluut een fijn apparaat. Soms moet ik wel eens een keer vaker over een stukje heen, maar volgens mij heb je dat bij iedere tondeuse wel. Hij werkt in ieder geval vlot en voelt bombproof aan.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge en nu gasloos dankzij onze Nibe S2125-8 met VVMS320.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:05
Ok misschien al vaak voorgekomen in het topic, maar voor de mannen met baard, hoe voorkomen jullie een mega rotzooi bij het trimmen? Ik heb zo een philips baardtrimmer, maar als ik die gebruik zit de hele wastafel/ badkamer onder de haartjes.

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bones schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:27:
Ok misschien al vaak voorgekomen in het topic, maar voor de mannen met baard, hoe voorkomen jullie een mega rotzooi bij het trimmen? Ik heb zo een philips baardtrimmer, maar als ik die gebruik zit de hele wastafel/ badkamer onder de haartjes.
heb er zelf geen, bij mij is het ook een rotzooi :).
Maar wellicht is dit iets https://www.etsy.com/nl/market/beard_hair_catcher

• Raymond P
@bones Je kunt een opzetstuk voor de stofzuigerslang 3d printen. Of een fan voor de spiegel zetten als je gaat trimmen, dan blijft je wastafel iig schoon.

Bij een bepaalde lengte en optimale veerkracht ontkom je er niet aan. In de douchecabine staan als je écht geen zin hebt om op te ruimen.

- knip -

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

allure schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:50:
De tondeuse van Philips scheert op 0,5mm dat is het kortste dat ik gevonden heb.

Andere vraag:
Weet iemand het verschil tussen de rode en gele feather mesjes?
Is het verschil niet gewoon het aantal mesjes per pakje?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
Magic666 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:58:
[...]

Is het verschil niet gewoon het aantal mesjes per pakje?
Als ik The Alpha Men mag geloven is dat juist inderdaad.
Geel: https://www.thealphamen.n...ge-blades-81-s-10-st.html
Rood: https://www.thealphamen.n...l?id=268203698&quantity=1

Met als toelichting:
** De Feather Double Edge Blades worden aangeboden als 71-S en 81-S, beide in verschillende verpakkingseenheden. Dit zijn allen dezelfde mesjes, alleen in een andere verpakkingsgrootte.

• Arjantje72
  • Nu online
https://www.coolblue.nl/b...rimmers-met-afzuigsysteem

Dat werkt ook wel voor mijn hoofdhaar

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik werk mijn baard één keer per week bij, en laat dat samenvallen met het schoonmaken van de badkamer. Sinds mijn Philips 3000 trimmer het begeven heeft gebruik ik de Oneblade voor het trimmen van mijn baard. De Oneblade is een stuk makkelijker schoon te maken dan de trimmer.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bac0tje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:45:
Ik heb de OP even doorgenomen maar het antwoord op mijn vraag niet gevonden. Ik hoop hier echter wel iemand te vinden die me van goed advies kan voorzien.

Ik ben namelijk op zoek naar een degelijke tondeuse voor het zo kort mogelijk scheren van hoofdhaar, korter dan 1MM. Nu zien de Wahl's er wel degelijk uit en ook bij mijn eigen kapper werken deze apparaten zo door de haren heen echter lees ik her en der wel opmerkingen over de nauwkeurigheid.

Pre's: zo kort mogelijk scheren, nauwkeurigheid en niet meerdere keren over hetzelfde stuk hoeven te gaan. Bonuspunten voor zelfslijpende messen.

Alvast bedankt mensen!
Ik zou je toch willen aanraden om nat scheren te proberen. Ik gebruik hiervoor Bold King Sensitive mesjes, die staan net iets verder van de huid af als de normale mesjes. Als je het eenmaal gewend bent is het letterlijk binnen twee minuten gepiept, onder de douche.

• Soepie
Gister binnen gekregen en vandaag maar gelijk getest:

Ben erg verrast door de krabber. Komende van de GameChanger .84 voelt deze veel minder agressief maar scheert echt net zo goed. Het is de medium overigens.
Over de zeep is al veel gezegd en dat kan ik alleen maar beamen. Die is erg goed en zeker makkelijk op te schuimen.

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• RoosW
Soepie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:18:
Gister binnen gekregen en vandaag maar gelijk getest:
[Afbeelding]
Ben erg verrast door de krabber. Komende van de GameChanger .84 voelt deze veel minder agressief maar scheert echt net zo goed. Het is de medium overigens.
Over de zeep is al veel gezegd en dat kan ik alleen maar beamen. Die is erg goed en zeker makkelijk op te schuimen.
GameChanger .84 agressief?? :N
Meer middle of the road, erg aangenaam in gebruik maar wel wat saai, ik wissel vaak af met mijn Fatip (een cadeau als vervanging van mijn Fatip Piccolo SE) maar ook die is niet heel erg agressief, meer erm uitgesproken, en wat meer controle eisende als de GameChanger .84, die kun je gewoon met grote halen over je bakkes trekken, daar kan weinig mee fout gaan als je de druk maar minimaal houd, de Fatip bijt als je te woest bent ;)

• Soepie
Ehhmm.. zo bedoelde ik de GC niet, maar dat de Henson in verhouding veel milder voelt.
Met de GC haal ik me de laatste tijd steeds vaker open, vooral op mijn kin, maar dat ligt echt aan mijzelf.

Ik vind de Henson iig zo na de eerste beurt wel lekker :)

• RoosW
Soepie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:32:
Ehhmm.. zo bedoelde ik de GC niet, maar dat de Henson in verhouding veel milder voelt.
Met de GC haal ik me de laatste tijd steeds vaker open, vooral op mijn kin, maar dat ligt echt aan mijzelf.

Ik vind de Henson iig zo na de eerste beurt wel lekker :)
Ah, ja dat heb je soms, incompatible, ik heb dat met een Charcoal gehad, alle berichten melden een fabuleuze krabber, maar ik kon het er niet mee worden. Dat was een heel dure les zeg maar..

• B-Real
Ik ben een beetje zoekende naar een nieuwe DE krabber.
Vorig jaar om mee te beginnen een Gilette King C gekocht. Prima om mee te starten, zeker voor het geld.

Nu opzoek naar eentje erbij, gewoon omdat het kan en leuk is :)
Heb er echter nog geen 60eu+ voor over merk ik.

Kwam laatst ergens de Razorock Lupo tegen, gemaakt van mooi CNC gefreesd aluminium. In het zwart te krijgen, maar ook in het "goud". Leek mij wel een mooi ding, maar bij de NL sites die ik vind overal uitverkocht.

Wel te krijgen uit Canada via https://www.italianbarber...rock-lupo-de-safety-razor
Iemand bekend met deze site? Of toch een site in NL die hem verkoopt?

Een leuk alternatief mag natuurlijk ook, zie door de bomen het bos niet echt en kom al snel uit bij de Muhle R89.

• Lampuhkap
  • Nu online
Italian Barber, prima site om te kopen. Die gouden Lupo heb ik hier 🤩 aanrader! Wel aan te bevelen om een ander zwaarder handvat onder te doen, maar die hebben ze gelukkig wel bij razorock

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:57
Met een baardgroei snelheid van een naakte molrat hoef ik mij 1x per week echt te scheren. Ik ben er achter welke zeep ik prettig vind en geur. Ik heb hierdoor nog elk zeepje beschikbaar vanuit de goodfellas sample tube (14 stuks) hier is hooguit 2-3 vingers uit een bakje en sommige zelfs niet aangebroken omdat ik de geur niet prettig vond. Voor diegene die deze wil overnemen voor alleen de verzendkosten mag een DM sturen.

• Lampuhkap
  • Nu online
Merkur 34 C/G mix with Feather Blade
345 Soap Co. Fuzzy Face soap set
Custom Mojo Handcrafts brush "Sunrise After Northern Lights" with a 26mm Mojo Maker knot
Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee