Ik ben ook van het scheren met een krabber, maar toen ik ChatGPT vroeg of hij de achtergrond kon blurren, genereerde hij gewoon een compleet generieke foto, dus jullie moeten het met deze doen.
Die in hoogte verstelbare krabber die sprekend lijkt op zo’n Duits merkding heb ik trouwens bij Mr Xi vandaan. De kwast is synthetisch en komt van de DM drogisterij, en Windsor is van Alpa, dat Tsjechische scheermerk waarvan ik hun Alpa 378 echt een van de best klassieke aftershaves vind.
Over die Windsor scheercrème: ik vind ‘m oprecht geweldig, maar de geur doet me sterk denken aan Barbus, specifiek de Barbus Classic scheerzeep. Wat ik daarvan herinner is het volgende:
De geur is wat mij betreft het beste te omschrijven als een echte klassieke zeepgeur. Persoonlijk ben ik er niet zo’n fan van, het is eerlijk gezegd best een oubollige geur. Gelukkig is hij niet al te overheersend aanwezig.
Ik vind dit in zekere mate dus ook gewoon gelden voor de Windsor scheercrème. Al voelt en ruikt die aftershave wel gewoon lekker fris. Maar van dat beetje menthol dat erin zit? Daar voel ik in ieder geval niets van. Of dat nou ligt aan het feit dat ik inmiddels 37 ben en geen 26 meer, toen ik voor het eerst scheerproducten uit Tsjechië meenam... In de jaren daarna heb ik nog één keer een partij online besteld, zo geweldig vond ik al die Tsjechische scheerproducten.
Ruim 11 jaar later heb ik het nog steeds op voorraad. Hoezo een hobby die vroeger niet uit de hand gelopen is? En dan laat ik me tegenwoordig nog steeds verleiden tot scheerproducten uit vakantielanden. Toen ik bijvoorbeeld Ultra All-Inclusive aan Golden Sands zat aan de Zwarte Zee in Bulgarije, ben ik speciaal met de bus naar Varna gegaan, om bij de Kaufland Kapo scheercrème en Eau de Cologne te scoren.
Het werd mij toen direct duidelijk dat in Bulgarije de inflatie waarschijnlijk nog harder heeft toegeslagen dan in Duitsland. Want ik vond de prijzen tegenvallen. Het kan best zijn dat het een verborgen pareltje is, maar Palmolive scheercrème is ongeveer even duur en dat is gewoon een goede scheercrème. Misschien is de Kapo beter? Dat zou best kunnen. Alleen, uiteindelijk blijft dit subjectief.
Ik heb nog NOS Palmolive scheercrème thuis liggen. Zowel de klassieke als de gevoelige variant. Waarschijnlijk ook al zo’n tien jaar oud... De prijs is in de tussentijd echter pas recent gestegen in Duitsland.