Kleine vraagje over het opschuimen van de scheerzeep. Vanochtend droogde de schuim als het ware op mijn nek op en leek het alsof het een beetje ging sneeuwen. Heb ik dan te weinig water gebruikt? Het schuim leek goed tijdens het aanbrengen op het gezicht.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Klinkt idd als te weinig water.ST10©DE schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:54:
Kleine vraagje over het opschuimen van de scheerzeep. Vanochtend droogde de schuim als het ware op mijn nek op en leek het alsof het een beetje ging sneeuwen. Heb ik dan te weinig water gebruikt? Het schuim leek goed tijdens het aanbrengen op het gezicht.
Zeep heeft redelijk wat water nodig om goed te schuimen.
Zeg, ik ben op zoek naar een apparaatje om mijn wenkbrauwen een beetje in toom te houden. Om de lengte nu bij te houden gebruik ik een schaartje, maar vroeg of laat eindigt dat ding in m'n oog. Niet ideaal dus.
Is er hier iemand met goede ervaringen danwel tips om geen wenkbrauwen als Ruud Lubbers meets Bert te krijgen?
(Het ont-Berten danwel epileren gaat prima, echt puur op zoek naar iets voor de lengte.)
Is er hier iemand met goede ervaringen danwel tips om geen wenkbrauwen als Ruud Lubbers meets Bert te krijgen?

@sOid Hier gaat de Moser (tondeuse) eroverheen met opzetstukje.
Iemand met meer kennis over groomen zal dat wel spotten en je verdoemen want klaarblijkelijk dien je je wenkbrauwen enkel te modelleren.
Als het schaartje verder prima gaat dan zou je een neusschaartje kunnen overwegen, die hebben een bolle kop. Dat zal ongetwijfeld meer pijn doen maar minder schade aanrichten mocht dat in je oog belanden.
Iemand met meer kennis over groomen zal dat wel spotten en je verdoemen want klaarblijkelijk dien je je wenkbrauwen enkel te modelleren.
Als het schaartje verder prima gaat dan zou je een neusschaartje kunnen overwegen, die hebben een bolle kop. Dat zal ongetwijfeld meer pijn doen maar minder schade aanrichten mocht dat in je oog belanden.
- knip -
Zelf gebruik ik een neustrimmer met opzetstukje hiervoor.sOid schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:52:
Zeg, ik ben op zoek naar een apparaatje om mijn wenkbrauwen een beetje in toom te houden. Om de lengte nu bij te houden gebruik ik een schaartje, maar vroeg of laat eindigt dat ding in m'n oog. Niet ideaal dus.
Is er hier iemand met goede ervaringen danwel tips om geen wenkbrauwen als Ruud Lubbers meets Bert te krijgen?(Het ont-Berten danwel epileren gaat prima, echt puur op zoek naar iets voor de lengte.)
Werkt net iets handiger dan mijn tondeuze met opzetstuk.
Heb ook zo’n ding. Werkt prima tegen neushaar, maar heb het nooit aangedurfd om (met opzetstuk) te gebruiken voor wenkbrauwen. Maar dat werkt goed dus?wiemelen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:12:
[...]
Zelf gebruik ik een neustrimmer met opzetstukje hiervoor.
Werkt net iets handiger dan mijn tondeuze met opzetstuk.
Ik gebruik het opzetstuk van 5mm.sOid schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:11:
[...]
Heb ook zo’n ding. Werkt prima tegen neushaar, maar heb het nooit aangedurfd om (met opzetstuk) te gebruiken voor wenkbrauwen. Maar dat werkt goed dus?
Dat van 3mm is toch erg kort

Werkt erg goed en snel.
Dat is nog eens een mooi scheerkwastje zeg!
Ja een oud model Mojo Handcrafts die ik heb laten restaureren voor een goed zakcentje.
Zit nu zijn Mojo Maker in.
Heerlijk ding!