Er was een moment waarop ik geïntimeerd was door de open kam, en serieus overwoog op de andere krabber terug te vallen.
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Daar - ik heb nog een setje Feather-mesjes - wil ik mee wachten tot ik niet langer met weepers ( https://theshaveden.com/f...s/what-are-weepers.66851/ ) te maken krijgLampuhkap schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:10:
Ah, oh dan kan ik je de combo Feather met R41 wel aanraden om eens te proberen

Deze laatste binnen gehad, die dingen latheren echt als een gek!
Heerlijk

Gaat de kwast niet snel kapot van die opstaande randen?Magic666 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:45:
[Afbeelding]
Heerlijk
Nog geen haren tegen gekomen iig.
Ben het ook nog niet tegen gekomen als reactie eerlijk gezegd.
[Voor 22% gewijzigd door Magic666 op 16-02-2023 19:04]
Het ziet er wel mooi uitMagic666 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:04:
Geen idee, pas twee keer gebruikt dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
Nog geen haren tegen gekomen iig.
Ben het ook nog niet tegen gekomen als reactie eerlijk gezegd.

Deze kun je "opvouwen" en neemt dus minder ruimte in beslag en makkelijk voor vakanties

Is dit de de gouden aluminium razorock lupo? Merk je nog iets van meer weerstand vanwege de coating?
Anders issie veel te licht!
Welke kom is dat, toevallig deze (met zwarte rand, op de website)? https://shavingtime.co.uk...ible-silicon-shaving-bowlMagic666 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:45:
[Afbeelding]
Heerlijk
Kijk voor de grap even op Ali: https://www.aliexpress.us...urPageLogUid=fY86QDla7rgw
Even verder zoeken en je vind ook de versie met “anti schrok” dus met die mooie opstaande dingen

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

https://www.amazon.com/dp...o2ov_dt_b_product_details
[Voor 13% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 25-02-2023 23:46]
Met veel exposure en weinig stress op het mesje een aanzienlijke kans dat het met een mesje met minder flex een stuk beter gaat.
- knip -
[Voor 5% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 26-02-2023 22:42]
Dikkere en scherpere mesjes helpen inderdaad (Feathers zijn erg dik/rigide en Astra enorm dun/flexibel).
Volgens mij noemen ze het blade chatter.
Als een Feather beter gaat kan je proberen je haar zo zacht mogelijk te krijgen voordat je gaat scheren.
En als dat helpt heb je een leuk ritueel erbij of kan je naar een andere kop op zoek.
- knip -
Sinds enige tijd heb ik mijn 15 jaar oude braun 7 serie vervangen voor een nieuwe 9 serie. Super apparaat om te scheren, echter geen idee wat ze met de trimmer gedaan hebben. De trimmer trekt regelmatig haren er uit ipv ze te scheren. De oude 5 serie van 15 jaar oud heeft nog nooit 1 haar er uit getrokken. Vorige week ergens een bestron trimmer gekocht om die dan maar te gebruiken, echter precies hetzelfde verhaal. Trekt bij elke trim beurt regelmatig haren uit mn huid ipv te scheren.
De oude serie 5 van braun heb ik nog en de trimmer werkt met enige gebruiksaanwijzing, maar heeft niet lang meer.
Herkent iemand dit en voornamelijk wat is een super trimmer die geen haren uit je bakkes trekt?
[Voor 46% gewijzigd door ISaFeeliN op 13-03-2023 11:58]
Ik ben namelijk op zoek naar een degelijke tondeuse voor het zo kort mogelijk scheren van hoofdhaar, korter dan 1MM. Nu zien de Wahl's er wel degelijk uit en ook bij mijn eigen kapper werken deze apparaten zo door de haren heen echter lees ik her en der wel opmerkingen over de nauwkeurigheid.
Pre's: zo kort mogelijk scheren, nauwkeurigheid en niet meerdere keren over hetzelfde stuk hoeven te gaan. Bonuspunten voor zelfslijpende messen.
Alvast bedankt mensen!
Andere vraag:
Weet iemand het verschil tussen de rode en gele feather mesjes?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge en nu gasloos dankzij onze Nibe S2125-8 met VVMS320.
heb er zelf geen, bij mij is het ook een rotzooibones schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:27:
Ok misschien al vaak voorgekomen in het topic, maar voor de mannen met baard, hoe voorkomen jullie een mega rotzooi bij het trimmen? Ik heb zo een philips baardtrimmer, maar als ik die gebruik zit de hele wastafel/ badkamer onder de haartjes.

Maar wellicht is dit iets https://www.etsy.com/nl/market/beard_hair_catcher
Bij een bepaalde lengte en optimale veerkracht ontkom je er niet aan. In de douchecabine staan als je écht geen zin hebt om op te ruimen.
- knip -
Is het verschil niet gewoon het aantal mesjes per pakje?allure schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:50:
De tondeuse van Philips scheert op 0,5mm dat is het kortste dat ik gevonden heb.
Andere vraag:
Weet iemand het verschil tussen de rode en gele feather mesjes?
Als ik The Alpha Men mag geloven is dat juist inderdaad.Magic666 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:58:
[...]
Is het verschil niet gewoon het aantal mesjes per pakje?
Geel: https://www.thealphamen.n...ge-blades-81-s-10-st.html
Rood: https://www.thealphamen.n...l?id=268203698&quantity=1
Met als toelichting:
** De Feather Double Edge Blades worden aangeboden als 71-S en 81-S, beide in verschillende verpakkingseenheden. Dit zijn allen dezelfde mesjes, alleen in een andere verpakkingsgrootte.
https://www.coolblue.nl/b...rimmers-met-afzuigsysteembones schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:27:
Ok misschien al vaak voorgekomen in het topic, maar voor de mannen met baard, hoe voorkomen jullie een mega rotzooi bij het trimmen? Ik heb zo een philips baardtrimmer, maar als ik die gebruik zit de hele wastafel/ badkamer onder de haartjes.
Dat werkt ook wel voor mijn hoofdhaar
Ik werk mijn baard één keer per week bij, en laat dat samenvallen met het schoonmaken van de badkamer. Sinds mijn Philips 3000 trimmer het begeven heeft gebruik ik de Oneblade voor het trimmen van mijn baard. De Oneblade is een stuk makkelijker schoon te maken dan de trimmer.bones schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:27:
Ik zou je toch willen aanraden om nat scheren te proberen. Ik gebruik hiervoor Bold King Sensitive mesjes, die staan net iets verder van de huid af als de normale mesjes. Als je het eenmaal gewend bent is het letterlijk binnen twee minuten gepiept, onder de douche.bac0tje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:45:
Ik heb de OP even doorgenomen maar het antwoord op mijn vraag niet gevonden. Ik hoop hier echter wel iemand te vinden die me van goed advies kan voorzien.
Ik ben namelijk op zoek naar een degelijke tondeuse voor het zo kort mogelijk scheren van hoofdhaar, korter dan 1MM. Nu zien de Wahl's er wel degelijk uit en ook bij mijn eigen kapper werken deze apparaten zo door de haren heen echter lees ik her en der wel opmerkingen over de nauwkeurigheid.
Pre's: zo kort mogelijk scheren, nauwkeurigheid en niet meerdere keren over hetzelfde stuk hoeven te gaan. Bonuspunten voor zelfslijpende messen.
Alvast bedankt mensen!
Ben erg verrast door de krabber. Komende van de GameChanger .84 voelt deze veel minder agressief maar scheert echt net zo goed. Het is de medium overigens.
Over de zeep is al veel gezegd en dat kan ik alleen maar beamen. Die is erg goed en zeker makkelijk op te schuimen.
Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"
GameChanger .84 agressief??Soepie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:18:
Gister binnen gekregen en vandaag maar gelijk getest:
[Afbeelding]
Ben erg verrast door de krabber. Komende van de GameChanger .84 voelt deze veel minder agressief maar scheert echt net zo goed. Het is de medium overigens.
Over de zeep is al veel gezegd en dat kan ik alleen maar beamen. Die is erg goed en zeker makkelijk op te schuimen.

Meer middle of the road, erg aangenaam in gebruik maar wel wat saai, ik wissel vaak af met mijn Fatip (een cadeau als vervanging van mijn Fatip Piccolo SE) maar ook die is niet heel erg agressief, meer erm uitgesproken, en wat meer controle eisende als de GameChanger .84, die kun je gewoon met grote halen over je bakkes trekken, daar kan weinig mee fout gaan als je de druk maar minimaal houd, de Fatip bijt als je te woest bent

Met de GC haal ik me de laatste tijd steeds vaker open, vooral op mijn kin, maar dat ligt echt aan mijzelf.
Ik vind de Henson iig zo na de eerste beurt wel lekker

Ah, ja dat heb je soms, incompatible, ik heb dat met een Charcoal gehad, alle berichten melden een fabuleuze krabber, maar ik kon het er niet mee worden. Dat was een heel dure les zeg maar..Soepie schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:32:
Ehhmm.. zo bedoelde ik de GC niet, maar dat de Henson in verhouding veel milder voelt.
Met de GC haal ik me de laatste tijd steeds vaker open, vooral op mijn kin, maar dat ligt echt aan mijzelf.
Ik vind de Henson iig zo na de eerste beurt wel lekker
Vorig jaar om mee te beginnen een Gilette King C gekocht. Prima om mee te starten, zeker voor het geld.
Nu opzoek naar eentje erbij, gewoon omdat het kan en leuk is

Heb er echter nog geen 60eu+ voor over merk ik.
Kwam laatst ergens de Razorock Lupo tegen, gemaakt van mooi CNC gefreesd aluminium. In het zwart te krijgen, maar ook in het "goud". Leek mij wel een mooi ding, maar bij de NL sites die ik vind overal uitverkocht.
Wel te krijgen uit Canada via https://www.italianbarber...rock-lupo-de-safety-razor
Iemand bekend met deze site? Of toch een site in NL die hem verkoopt?
Een leuk alternatief mag natuurlijk ook, zie door de bomen het bos niet echt en kom al snel uit bij de Muhle R89.
Toch nog steeds één van mijn favorieten.
RAW RS-18, 1 van die unobtainium gevallen met een erg hoog prijskaartjeMagic666 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:45:
Mooi krabbetje

Ik heb het geluk dat ik ermee mag scheren voor ie naar zn baasje gaat

De mijn raakt aardig leeg en op elke website staat ie als "niet op voorraad" of "niet meer beschikbaar"

https://www.supermercat.nl/contents/nl/p156_Product_156.htmlMagic666 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:25:
Is het bij iemand bekend of Floïd gestopt is met deze ASB?
[Afbeelding]
De mijn raakt aardig leeg en op elke website staat ie als "niet op voorraad" of "niet meer beschikbaar"
[Voor 81% gewijzigd door Lampuhkap op 30-04-2023 20:19]

Gezien het luchtje (ook 1 van mijn favorieten) is dat passende zeep en splash ?Lampuhkap schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:17:
[Afbeelding]
Na heel lang wachten is ie eindelijk weer thuisMijn Trotter Handcrafts handle met een 25mm Rhodium knot
Jep!Millie-ano schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:20:
[...]
Gezien het luchtje (ook 1 van mijn favorieten) is dat passende zeep en splash ?

Toen zag ik woensdag toevallig op YouTube een review over een King C Gillette krabber. Nog toevalliger zag ik deze een dag later in de drogist liggen voor 14 EUR. Die heb ik toen dus meegenomen. Gelijk op internet een groene Proraso zeep besteld (Ik scheerde ook al met deze schuim, want parabeenvrij!)
Vanochtend was het zover, mijn eerste scheerbeurt. In eerste instantie dacht ik, leuke bezigheid, maar resultaat met cartridge is beter. Maar nu, een half uur later voelt het zoveel beter als met een cartridge! En het maken van schuim ging ook relatief goed voor een eerste keer denk ik zo.
Als ik ‘s ochtends tijd heb , is het een blijvertje. Al denk ik dat ik al snel ga upgraden naar een krabber met een iets kortere handle……..
[Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 13-05-2023 09:39]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ah een mede racer becomes a mede Scheerder.ST10©DE schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:33:
Ha, ik ben nieuw hier! En een volledige beginner…. Ik loop al minimaal 5 jaar met de gedachte om double edge te scheren. Tot nu toe altijd met Met Gilette (geen idee, vier mesjes, oranje stripjes) cartridges. Wat me opzich niet slecht beviel omdat ik heel lang met een cartridge doe. (Of dat goed is, is een tweede…..)
Toen zag ik woensdag toevallig op YouTube een review over een King C Gillette krabber. Nog toevalliger zag ik deze een dag later in de drogist liggen voor 14 EUR. Die heb ik toen dus meegenomen. Gelijk op internet een groene Proraso zeep besteld (Ik scheerde ook al met deze schuim, want parabeenvrij!)
Vanochtend was het zover, mijn eerste scheerbeurt. In eerste instantie dacht ik, leuke bezigheid, maar resultaat met cartridge is beter. Maar nu, een half uur later voelt het zoveel beter als met een cartridge! En het maken van schuim ging ook relatief goed voor een eerste keer denk ik zo.
Als ik ‘s ochtends tijd heb , is het een blijvertje. Al denk ik dat ik al snel ga upgraden naar een krabber met een iets kortere handle……..
[Afbeelding]
Welkom in deze wondere wereld van het scheren!
Er valt genoeg te ontdekken! Van krabbers en zepen met aftershaves tot kwasten. Allemaal prachtige rabbit holes 🕳️ om in te duiken!
Geniet van je reis, wij zijn hier om te helpen en te begeleiden!
Have fun!
Lijkt op het oog een mooi klassiek merk en daar heb ik wel een zwak voor. Of bedriegt de schijn?
Leuk!ST10©DE schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:33:
Ha, ik ben nieuw hier! En een volledige beginner…. Ik loop al minimaal 5 jaar met de gedachte om double edge te scheren. Tot nu toe altijd met Met Gilette (geen idee, vier mesjes, oranje stripjes) cartridges. Wat me opzich niet slecht beviel omdat ik heel lang met een cartridge doe. (Of dat goed is, is een tweede…..)
[Afbeelding]
Beetje mijn historie

Ik kocht vorig jaar ook een King C bij de drogist. Nam daarbij gelijk maar een Vergulde Hand scheerzeep en kwast mee.
Daarna al snel een pre shave van Prorasso en scheerzeep van Prorasso (de rode) gekocht. De pre shave vind ik erg fijn, de Prorasso werkt prima maar liet altijd een witte waas achter in mijn scheerkom. Geen ramp, maar mijn andere zepen doen dat niet en de scheerkom is met alleen omspoelen schoon.
Inmiddels al weer een scheerkwast, wat zepen, aftershave en andere krabber verder

tja, smaken verschillen natuurlijk maar ik ben fan van de Floïd!B-Real schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:47:
Ik zie hier boven wat spullen van Floid voorbij komen. Is dat een aanrader?
Lijkt op het oog een mooi klassiek merk en daar heb ik wel een zwak voor. Of bedriegt de schijn?
Hun AS, Mentolado Vigoroso, vind ik echt super! Ruikt heerlijk, zit precies genoeg menthol in om niet te irriteren en verkoeld meer dan prima.
Ook hun ASB, Balsamo, vind ik geweldig! Vult zo goed aan op hun AS dat het voor mij een niet te kloppen combi is.
Maar......... de Balsamo blijkt niet meer in produktie te zijn en ook de AS schijnt een nieuwe formule te hebben. Geen ervaring met de vervangers nog. Ik heb nog een grote fles van de AS maar de ASB gaat tegen zijn eind aan lopen... daar zal ik dus eerdaags wel op zoek moeten gaan of de vervangers net zo lekker zijn.
Ik heb zo'n naaldenemmertje waar ik ze in doe. Mijn vrouw werkt in de zorg, dus die heeft eens een keer zo'n bak meegebracht, Duurt wel ff voor je het vol hebtST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:33:
Misschien een stomme vraag maar wat doen jullie met de mesjes na gebruik? Gewoon in de vuilnisbak?
En wat doe je er dan mee?Lampuhkap schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:34:
[...]
Ik heb zo'n naaldenemmertje waar ik ze in doe. Mijn vrouw werkt in de zorg, dus die heeft eens een keer zo'n bak meegebracht, Duurt wel ff voor je het vol hebt
En dat word vanzelf wel weer ergens verwerk denk ik zo

Ik heb een bladebank geprint met mijn 3D printer.ST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:33:
Misschien een stomme vraag maar wat doen jullie met de mesjes na gebruik? Gewoon in de vuilnisbak?
Maar je kan ze ook gewoon kopen bijv: https://www.scheersalon.n...gen-beschermen/blade-bank. Duurt wel even eer die vol zijn, als het zover is kan je het veilig weggooien bij het PMD
In een lege tandenstokers doosjeST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:33:
Leeg appelstroopblik, die gele van AH, duurt wel ff voor die vol is.ST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:33:
Als die vol is: tape erom met de text "mesjes" en dan bij het blikafval.
Bladebanks kopen vind ik zonde van het geld

[Voor 6% gewijzigd door Magic666 op 17-05-2023 05:37]

Geen stomme vraag, NEE, niet in de vuilnisbak!!ST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:33:
Ik heb zo een leeg blikje van Smint, daar gaan honderden mesjes in voor ie vol is, meer als ik in de rest van mijn leven ga gebruiken. Maar je kunt ook een 'Blade Bank' kopen bv. https://www.mijnbaard.nl/...fe-voor-scheermesjes.html
Bij een volgende bestelling voor een paar euro toch maar eens een bladebank bestellen, al heb ik ook nog leeg Smint blikje in de auto liggen. Dat is ook wel een goed idee voor de time being

Een blade bank inderdaad https://www.scheersalon.n...heermesjes-feather-fe-recST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:33:
Ik heb zon metalen blikje van de SmintST10©DE schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:33:
Oef, mijn laatste fles was op, gelukkig op Bol.com een obscure handelaar gevonden die beweerde ze nog te verkopen, met 'betaal achteraf' vond ik het risico niet te groot al is de prijs bijna 2x wat de originele prijs was, maar goed, ik kan weer een tijd vooruit

Ik vermoed zo ongeveer de laatste bron van dit heerlijke spul btw.
Ik wil een PM met infoRoosW schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:34:
[Afbeelding]
Oef, mijn laatste fles was op, gelukkig op Bol.com een obscure handelaar gevonden die beweerde ze nog te verkopen, met 'betaal achteraf' vond ik het risico niet te groot al is de prijs bijna 2x wat de originele prijs was, maar goed, ik kan weer een tijd vooruit
Ik vermoed zo ongeveer de laatste bron van dit heerlijke spul btw.

Eigen schuld, had je prima kunnen weten als je dit topic wat had doorgebladerd voordat je er aan begonIk ben langzaam een konijnenhol in aan het glijden ben ik bang……

And this is only the beginning.......ST10©DE schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:42:
Ik ben langzaam een konijnenhol in aan het glijden ben ik bang……
[Afbeelding]
LOL you cant say i didnt warn youB-Real schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:48:
[...]
Eigen schuld, had je prima kunnen weten als je dit topic wat had doorgebladerd voordat je er aan begon![]()

Muah, nog een heel ondiep holletje hoor 🤣ST10©DE schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:42:
Ik ben langzaam een konijnenhol in aan het glijden ben ik bang……
[Afbeelding]