Zeg @Lampuhkap, misschien dat je de vraag al eens eerder hebt gehad, maar met alle foto's die je maakt van verschillende producten, heb je dan een hele Billy kast vol met die spullen? Ik ben heel eerlijk gezegd bést benieuwd of je onderhand een hele kamer vol hebt met die collectie
Inmiddels zit ik rond de 150 zepen/splashes/balms en rond de 80 EdT/EdPs denk ik?Kapotlood schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:44:
Mooie labels van de Mountain Man!
Zeg @Lampuhkap, misschien dat je de vraag al eens eerder hebt gehad, maar met alle foto's die je maakt van verschillende producten, heb je dan een hele Billy kast vol met die spullen? Ik ben heel eerlijk gezegd bést benieuwd of je onderhand een hele kamer vol hebt met die collectie
Kan gewoon met een krabber.Pistachenootje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:40:
Je hoofd scheren met Philips OneBlade, heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd? Aan te raden?
Ik ben lui
Ik overweeg Oneblade of apparaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 19-10-2022 18:38 ]
Criticism is prejudice made plausible.
Was geen succes hier, haperingen, stukjes gemist. Onder de douche met een Gilette sensitive shaving gel en een Boldking sensitive mesje is tegenwoordig mijn manier. Werkt perfect, en binnen twee minuten gebeurd.Pistachenootje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:40:
Je hoofd scheren met Philips OneBlade, heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd? Aan te raden?
Wel heb ik voor het eerst in jaren (ik gok 10) mijn gezicht gladgeschoren met de oneblade. Dat was wel een succes, geen irritatie, glad (genoeg) resultaat. Over 10 jaar nog maar eens proberen
Gebruik je beide mesjes of 1 van de 2? En heb je dan schuim of zo nodig?zacht schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:27:
[...]
Onder de douche met een Gilette sensitive shaving gel en een Boldking sensitive mesje is tegenwoordig mijn manier. Werkt perfect, en binnen twee minuten gebeurd.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Met de oneblade heb ik zowel droog als nat (met scheerschuim/gel) mijn hoofd geschoren, dat was geen succes. Met Boldkingmesjes uiteraard met scheerschuim/gel.Pistachenootje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:41:
[...]
Gebruik je beide mesjes of 1 van de 2? En heb je dan schuim of zo nodig?
Wat bedoel je met die twee mesjes?
Lui als in geen zeep etc. willen gebruiken?Pistachenootje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:24:
[...]
Ik ben lui
Ik overweeg Oneblade of apparaat.
Of duurt een krabber gewoon te lang?
In dat laatste geval zou je nog een headslick kunnen overwegen.
Mijn vraag ging over het gedeelte dat ik quote. Je schrijft: "Gilette sensitive shaving gel en een Boldking sensitive mesje". Ik was benieuwd waarom je twee mesjes noemt. Gebruik je soms de een dan de ander?
Ok duidelijk.Met Boldkingmesjes uiteraard met scheerschuim/gel.
'Gilette sensitive shaving gel' is scheerschuim/gel, en geen mesje dus.Pistachenootje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:31:
[...]
Mijn vraag ging over het gedeelte dat ik quote. Je schrijft: "Gilette sensitive shaving gel en een Boldking sensitive mesje". Ik was benieuwd waarom je twee mesjes noemt. Gebruik je soms de een dan de ander?
[...]
Ok duidelijk.
Edit: Boldking mesjes hebben als voordeel dat ze buigzaam zijn, dat helpt enorm als je je hoofd scheert.
[ Voor 10% gewijzigd door zacht op 20-10-2022 08:38 ]
Zowel tijd als gedoe. Ik heb ook meestal geen zin om mijn gezicht nat te scheren. Ik lees online ook dat er apparaten zijn waar het goed mee kan. Voorbeelden:Loei123 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 07:57:
[...]
Lui als in geen zeep etc. willen gebruiken?
https://www.scheerzone.nl...erapparaat-voor-je-hoofd/
https://beautytoko.nl/top...n-kaal-hoofd-om-te-kopen/
Zo ik zit lekker op te lettenzacht schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:36:
[...]
'Gilette sensitive shaving gel' is scheerschuim/gel, en geen mesje dus.
Ik zou dan persoonlijk kijken naar een headslick i.c.m. een snelscheercreme. (volgens mij heeft headslick die ook).Pistachenootje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
Zowel tijd als gedoe. Ik heb ook meestal geen zin om mijn gezicht nat te scheren. Ik lees online ook dat er apparaten zijn waar het goed mee kan. Voorbeelden:
Elektrisch zal nooit het gewenste resultaat bieden.
Mijn gezicht nat scheren vind ik ook maar gedoe, en kost me gevoelsmatig veel tijd. Daar is de Oneblade dan wel weer heel geschikt voor, tot nu toe de enige zonder de irritatie die ik heb met andere mesjes/apparaten. Overigens loop ik meestal met een 'baard' van een paar dagen rond en gebruik ik twee keer per week een Philips series 3000 trimmer voor.Pistachenootje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
Zowel tijd als gedoe. Ik heb ook meestal geen zin om mijn gezicht nat te scheren. Ik lees online ook dat er apparaten zijn waar het goed mee kan. Voorbeelden:
Mijn hoofd scheren onder de douche kost me veel minder tijd dan mijn gezicht scheren. Letterlijk 2 minuten of minder. Met een Boldking sensitive mesje doe ik ook nog eens een maand of twee, bij dagelijks gebruik op mijn hoofd.
[ Voor 5% gewijzigd door zacht op 20-10-2022 08:54 ]
Eindoordeel na maanden :slecht. Redelijk botte mesjes. Heb er verschillende geprobeerd en ook langere tijd.
Wat dat betreft zijn die 5 bladige mesjes van de lidl een heel stuk beter.
:strip_exif()/f/image/ZrNdXG1YZq68Uw77tL97iOcB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 20-10-2022 10:05 ]
Ik zoek een hairpaste, -clay of -wax die weinig geur heeft. Dit vanwege mijn vrouw die snel overprikkeld raakt door geuren/parfum.
Wat ik uit de blogs van The Alpha Men haal is een pomade voor mijn haartype (weinig en dun) minder geschikt doordat hierbij, net als met gel, de haren wat meer aan elkaar plakken en daar wil ik nu juist vanaf
Een paar maanden geleden heb ik Morgan's Matte Paste gekocht, de styling hiermee is op zich prima, maar de geurintensiteit is voor mijn vrouw het eerste halfuur á uur veel te hoog. Daarna wordt het beter (ik blijf zelf de geur nog een aantal uur lichtjes ruiken).
Hebben jullie misschien ervaring met paste, clay of wax en dan bij voorkeur geur-arme varianten of met een lichte geur (bijvoorbeeld citrus, maar geen hout, barbershop, etc.) en/of die na het aanbrengen snel vervliegt?
De laatste 15 jaar gebruik ik Syoss haargel, die ruikt enkel bij het aanbrengen (een neutrale/unisex haarproduct geur) en is een paar minuten na het drogen geurloos. Dat is dus perfect, alleen is de styling niet (meer) hoe ik het wil.
Ik heb deze vraag ook aan The Alpha Men gesteld, maar ik vermoed dat ze daar niet heel veel praktijkervaring hebben met de verschillende hairstylingsproducten. In hun antwoord verwezen ze namelijk alleen naar een product waarbij het al specifiek op de verpakking staat ("Ace High Co Unscented Clay"). Op zich wil ik die best gaan proberen, maar hoop dat jullie misschien nog andere suggesties hebben voor producten zonder of met een heel bescheiden geur.
Helaas lijken er ook geen samples te vinden van haarproducten, hooguit een travel-size verpakking als je geluk hebt.

Ik gebruik zelf L’oréal Men Expert Barber Club, Messy Look Matt Paste en L'Oréal Paris Men Expert Barber Club Thickening Paste. De eerste is iets sterker qua hold.JohanF schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:05:
Hebben jullie misschien ervaring met paste, clay of wax en dan bij voorkeur geur-arme varianten of met een lichte geur (bijvoorbeeld citrus, maar geen hout, barbershop, etc.) en/of die na het aanbrengen snel vervliegt?
Beiden zijn imho nagenoeg geurloos.
Dat is toch wel discutabel, met name Braun 7/9 staat erom bekend om de meest irritatie vrije manier van scheren te zijn. FWIW na echt jaren (decennia) te hebben gekrabt ben ik ook al een tijdje over naar de Braun 9 en hoewel ik geen heel gevoelige huid heb merk ik het ook dat direct na het scheren je eigenlijk niks voelt.RoosW schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:39:
Niet alleen daarom, het overgrote gedeelte van de gebruikers hier scheert met DE mesjes of Open Blades, mede omdat electrisch scheren teveel irritatie veroorzaakt.
Betreft gladheid is het wel minder (onderkaak), al zijn er een paar plekken rond mijn mond en kort onder de neus waar ik vreemd genoeg minder issues heb met mijn Braun en sneller/makkelijker glad ben dan met een krabber

Qua tijd vind ik het lood om oud ijzer, met de krabber kon ik onder de douche in no time me presentabel maken, met de Braun zijn er dus een paar plekken waar ik wat meer loop te pielen. Daarnaast scheert het met mijn Braun imho droog beter, dus ik combineer het niet met douchen.
Iedereen is anders, maar als je snel last hebt van irritatie is het testen van een Braun 9 echt wel de moeite waard (helaas is de 7 vorig jaar gedowngrade).
Bedankt voor de tip! Ik heb ze even opgezocht, de Messy Look wordt zelfs 'gewoon' bij Etos verkocht. In de omschrijving lees ik dat ze een cederhout-geur zouden hebben, net als de andere producten van Barberclub. Kennelijk ruikt men het wel, want in de recensies wordt de geur regelmatig genoemd (vrijwel allemaal positief).JeeEs schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:45:
[...]
Ik gebruik zelf L’oréal Men Expert Barber Club, Messy Look Matt Paste en L'Oréal Paris Men Expert Barber Club Thickening Paste. De eerste is iets sterker qua hold.
Beiden zijn imho nagenoeg geurloos.
Als ik weer bij een drogist ben waar ze Barberclub verkopen dan ga ik deze sowieso even ruiken.
Mochten anderen ook suggesties hebben, ik hou me aanbevolen.
Die cederhout-geur herken ik wel van andere Barberclub producten, maar juist bij deze ruik ik het helemaal niet.JohanF schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:51:
[...]
Bedankt voor de tip! Ik heb ze even opgezocht, de Messy Look wordt zelfs 'gewoon' bij Etos verkocht. In de omschrijving lees ik dat ze een cederhout-geur zouden hebben, net als de andere producten van Barberclub. Kennelijk ruikt men het wel, want in de recensies wordt de geur regelmatig genoemd (vrijwel allemaal positief).
Als ik weer bij een drogist ben waar ze Barberclub verkopen dan ga ik deze sowieso even ruiken.![]()
Ik ben zelf niet bekend met een geurloos haarproduct. Meestal is geur dan ook onderdeel van een onderscheidende gebruikservaring van het product. Ik merk bij mezelf in elk geval dat het mijn keuze beïnvloed.JohanF schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:05:
Hoi allen, ik volg dit topic al sinds 2019 met veel interesse vanwege alle tips voor het DE-scheren (bedankt daarvoor!), maar zie ook af en toe informatie over haarstylingsproducten langskomen, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vraag.
Ik zoek een hairpaste, -clay of -wax die weinig geur heeft. Dit vanwege mijn vrouw die snel overprikkeld raakt door geuren/parfum.
Wat ik uit de blogs van The Alpha Men haal is een pomade voor mijn haartype (weinig en dun) minder geschikt doordat hierbij, net als met gel, de haren wat meer aan elkaar plakken en daar wil ik nu juist vanaf![]()
Een paar maanden geleden heb ik Morgan's Matte Paste gekocht, de styling hiermee is op zich prima, maar de geurintensiteit is voor mijn vrouw het eerste halfuur á uur veel te hoog. Daarna wordt het beter (ik blijf zelf de geur nog een aantal uur lichtjes ruiken).
De laatste 15 jaar gebruik ik Syoss haargel, die ruikt enkel bij het aanbrengen (een neutrale/unisex haarproduct geur) en is een paar minuten na het drogen geurloos. Dat is dus perfect, alleen is de styling niet (meer) hoe ik het wil.
Ik heb deze vraag ook aan The Alpha Men gesteld, maar ik vermoed dat ze daar niet heel veel praktijkervaring hebben met de verschillende hairstylingsproducten. In hun antwoord verwezen ze namelijk alleen naar een product waarbij het al specifiek op de verpakking staat ("Ace High Co Unscented Clay"). Op zich wil ik die best gaan proberen, maar hoop dat jullie misschien nog andere suggesties hebben voor producten zonder of met een heel bescheiden geur.
Helaas lijken er ook geen samples te vinden van haarproducten, hooguit een travel-size verpakking als je geluk hebt.
Wellicht gaat dit voorbij het doel, maar een product dat bij een drogisterij verkrijgbaar is heeft meestal geen bijzondere samenstelling. Als een product wel een bijzondere samenstelling heeft dan is het duur of enkel op doktersrecept verkrijgbaar. Ik heb zojuist even op het etiket van enkele 'clays' gekeken en het lijkt erop dat er daadwerkelijk klei wordt gemengd met een aantal soorten plantaardige oliën en vetten. Het overgrote deel van de ingrediëntenlijst is enkel ter stabilisatie van het product of het verlengen van de houdbaarheid.
Voor klei kan je bijvoorbeeld bentoniet gebruiken. Dat kan je voor 8e per 10kg kopen als kattenbakvulling bij de Lidl. Eventjes met een vijzel tot poeder malen en mengen met een warm mengsel van olie en vetten. Je kan dan denken aan sheavet en geurloos kokosvet bijvoorbeeld. In verband met de houdbaarheid is het wel aan te raden dat je kleine oplages maakt. Olie wordt zonder conserveringsmiddelen op den duur rans. Zoals ik al zei is het wellicht vergezocht, maar misschien is het een experiment waard.
Sinds enige tijd gebruikt mijn kapper poeder i.pv. matte klei of wax. Is zo goed als geurloos.[b]JohanF schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:51:
Oh ja, ik vind het ook heerlijk om tijdens en na het scheren in aangename geuren te staan, dat doe ik dan ook zeker als de vrouw niet aanwezig isOyster schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:49:
[...]
Ik ben zelf niet bekend met een geurloos haarproduct. Meestal is geur dan ook onderdeel van een onderscheidende gebruikservaring van het product. Ik merk bij mezelf in elk geval dat het mijn keuze beïnvloed.
Wellicht gaat dit voorbij het doel, maar een product dat bij een drogisterij verkrijgbaar is heeft meestal geen bijzondere samenstelling. Als een product wel een bijzondere samenstelling heeft dan is het duur of enkel op doktersrecept verkrijgbaar. Ik heb zojuist even op het etiket van enkele 'clays' gekeken en het lijkt erop dat er daadwerkelijk klei wordt gemengd met een aantal soorten plantaardige oliën en vetten. Het overgrote deel van de ingrediëntenlijst is enkel ter stabilisatie van het product of het verlengen van de houdbaarheid.
Voor klei kan je bijvoorbeeld bentoniet gebruiken. Dat kan je voor 8e per 10kg kopen als kattenbakvulling bij de Lidl. Eventjes met een vijzel tot poeder malen en mengen met een warm mengsel van olie en vetten. Je kan dan denken aan sheavet en geurloos kokosvet bijvoorbeeld. In verband met de houdbaarheid is het wel aan te raden dat je kleine oplages maakt. Olie wordt zonder conserveringsmiddelen op den duur rans. Zoals ik al zei is het wellicht vergezocht, maar misschien is het een experiment waard.
Maar er zijn inmiddels zoveel producten met allerlei geuren (zeep of douchegel, shampoo, deodorant, haarstylingsproduct, aftershave lotion en/of balsem) en als die allemaal "blijven hangen", dan is het voor geurgevoelige mensen een beetje teveel.
Daarom kies ik in de meeste gevallen bij het scheren sowieso voor een lichte aftershave lotion (Pinaud Clubman Citrus Musk, Lime Sec of Bay Rum) en balsem (Proraso wit).
Het kattenbakvulling-experiment stel ik heel eventjes uit
Nice, ik heb er even enkele opgezocht. Bij eentje waar ik de ingrediëntenlijst kon vinden bevat deze inderdaad geen parfumcomponent en bij een andere wordt in de recensies gezegd "er zit geen luchtje aan".wiemelen schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Sinds enige tijd gebruikt mijn kapper poeder i.pv. matte klei of wax. Is zo goed als geurloos.
Ik noteer hem als optie, bedankt voor de tip!
:strip_exif()/f/image/R2qCooUc3BG5QtieOXgUpPMv.jpg?f=fotoalbum_large)
Een cadeau van een vriend geheel onverwachts nadat ik hem een tijdje geleden mijn Fatip Piccolo S.E. (OC & CC) had gegeven omdat ik het korte kleine steeltje niet meer hanteren kon (Parkinson, artrose en reuma, o joy wat een fijne combi
Gewoon spullen
Ik ben een enorme Fatip open kam fan; mijn favoriet is het houten handvat. Niet zo zwaar als de metalen, maar ligt mij heel goed in de hand. Als je problemen hebt met vasthouden, zou je die ook eens moeten proberen?RoosW schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:21:
[Afbeelding]
Een cadeau van een vriend geheel onverwachts nadat ik hem een tijdje geleden mijn Fatip Piccolo S.E. (OC & CC) had gegeven omdat ik het korte kleine steeltje niet meer hanteren kon (Parkinson, artrose en reuma, o joy wat een fijne combi)! Morgenochtend eens proberen, ik denk met de Barrister and Mann Fougère Gothique, aangezien die al weer even op stal stond en de tijd voor dergelijke geuren er weer is
Hij scheert net zo geweldig als de Piccolo, en het handvat is groot genoeg om mij geen problemen te bezorgen, ik was helemaal vergeten hoe geweldig die OC Fatip scheert, wat een fijn ding!johanth schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:33:
[...]
Ik ben een enorme Fatip open kam fan; mijn favoriet is het houten handvat. Niet zo zwaar als de metalen, maar ligt mij heel goed in de hand. Als je problemen hebt met vasthouden, zou je die ook eens moeten proberen?
Ik heb aan het houten handvat gedacht, maar dit werkt prima, en met een langer handvat verlies je ook iets (niet veel) van de beweegbaarheid van het geheel. Iets dat ik van de Piccolo heel fijn vond, door het korte dunne steeltje hield je hem heel makkelijk precies goed.
Ik ben ooit begonnen met scheren met een krabber met lang handvat (een Gillette die je toen nog gewoon in de winkel kon kopen, met plastic handvat), dus ik vind een langer handvat geen bezwaar. En ik vind het hout erg prettig, en vooral ook mooi.RoosW schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:30:
[...]
Ik heb aan het houten handvat gedacht, maar dit werkt prima, en met een langer handvat verlies je ook iets (niet veel) van de beweegbaarheid van het geheel. Iets dat ik van de Piccolo heel fijn vond, door het korte dunne steeltje hield je hem heel makkelijk precies goed.
Voor wat betreft de Fatip open kam; dat is inderdaad mijn favoriete krabber (de V2 versie). Mijn Mühle Rocca (ik heb zowel de V1, die maar mondjesmaat geleverd is, als de laatste versie) komt op de twee plaats. Veel mooiere afwerking, maar haalt het qua scheren niet bij de Fatip.
Mes: Feather
Kwast: Proraso varken
Zeep: Arko
AS: Devils' Water
Aluin: Kruidvat

Ik heb ooit een hele voorraad Wilkinson Sword tweebladige mesjes gekocht (uit de vorige eeuw, nog in guldens geprijsd). De bodem begint onderhand in zicht te komen, maar ik kan er nog wel een paar jaar mee door, ook omdat ik me meestal gewoon met een krabber scheer.Harribo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:04:
Onder het mom van kijken of ik goedkoper kan scheren, heb ik deze 2 bladige scheermesjes bij de lidl gekocht.
In ieder geval, dat zijn uitstekende mesjes; soepel, scherp en gaan lang mee, en ik heb ze voor een habbekrats kunnen kopen toendertijd. Wat er nu als tweebladige mesjes op de markt is haalt het daar niet bij.
Wat ik erover kan vinden:MikeMr2 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:33:
Weten jullie of deze set periodiek duits wo2 is, of eventueel naoorlogs? [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- "Rotbart was the Gillette of its day -- in Germany. And they pioneered a great set of razors, cases, and blades -- until they were purchased by Gillette, in the late 1920s or early 1930s"
Het lijkt mij dus een pre-WWII exemplaar, kan mij niet voorstellen dat ze na overname eindeloos onder hun eigen naam bleven produceren.
Mijn huid snakt echt naar zoiets in de wintermaanden (droge huid denk ik zo door mijn werk op een laboratorium
Ik moet zeggen, zeer zuinig in gebruik en heerlijk om te scheren, de roodheid is echt nagenoeg weg nu.
Heb ergens op het andere forum een recept voor eigen olie gezien en heb de flesjes van H&B al binnen
De argan lijkt ook een positief effect te hebben als ik een periode geen 100% kaal doe.
- knip -
40% castor olie
25% druivenpit olie
20% jojoba olie
10% amandel olie
5% glycerine
Ik moet alleen ff ergens een 100 (of 200)ml pompflesje vandaan halen en van werk een 10ml maatcyclinder.
Maar ik zie ook eenvoudige, zoals die van jou, voorbij komen. Beetje trial en error dus.
Ik moet zeggen dat de amandel alleen al erg goed bevalt. Dus wie weet is dit een eenmalig brouwsel
Een half uurtje voor het scheren ff inmasseren maakt het zo veel makkelijker voor mij.
- knip -
Maar zonder gaat ook verder prima hoor, maar gemak dient de mens toch?
Ik smeer het in voordat ik de zeep opschuim en het mesje in de krabber doe. Bevalt echt goed.
Ik was al fan van de Proraso pre-shave's maar de olie is toch beter (voor mijn huid).
Veel shampoos, deodorant aftershave balsem en andere producten die gemaakt worden voor de gevoelige huid (zoals de Proraso wit die je noemt) heb je vaak ook veel minder geurstoffen. Vaak niet helemaal geurvrij of volledig neutraal van geur, maar het scheelt vaak ook al veel. Maar misschien had je daar al aan gedacht.JohanF schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:08:
[...]
Oh ja, ik vind het ook heerlijk om tijdens en na het scheren in aangename geuren te staan, dat doe ik dan ook zeker als de vrouw niet aanwezig is![]()
Maar er zijn inmiddels zoveel producten met allerlei geuren (zeep of douchegel, shampoo, deodorant, haarstylingsproduct, aftershave lotion en/of balsem) en als die allemaal "blijven hangen", dan is het voor geurgevoelige mensen een beetje teveel.
Daarom kies ik in de meeste gevallen bij het scheren sowieso voor een lichte aftershave lotion (Pinaud Clubman Citrus Musk, Lime Sec of Bay Rum) en balsem (Proraso wit).
Het kattenbakvulling-experiment stel ik heel eventjes uiter staan inmiddels twee officieel geur-vrije en enkele potentieel geur-arme producten op het lijstje dus hopelijk zit daar wat goeds tussen.
[...]
Nice, ik heb er even enkele opgezocht. Bij eentje waar ik de ingrediëntenlijst kon vinden bevat deze inderdaad geen parfumcomponent en bij een andere wordt in de recensies gezegd "er zit geen luchtje aan".
Ik noteer hem als optie, bedankt voor de tip!
Neutral is een bekende en bijv. sommige Sanex of Odorex producten zijn wat minder zwaar qua geur. Voor Odorex of Sanex met name de productlijnen voor gevoelige huid. Of bijv. deodorants die niet zozeer gericht zijn op man / vrouw, maar meer (bij gebrek aan een betere verwoording) 'unisex', die zijn vaak juist minder uitgesproken qua geur.JohanF schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:05:
... maar hoop dat jullie misschien nog andere suggesties hebben voor producten zonder of met een heel bescheiden geur.
Of, als je dat wat lijkt, dan zijn soms ook natuurlijke verzorgingsproducten die misschien kunnen werken. Bijv. winkels zoals Holland&Barrett of Lush bieden daar een assortiment van, al is het vaak wel wat duurder dan de gemiddelde producten bij een gemiddelde drogist.
Bijv. een merk als Weleda heeft veel producten die wel een geur hebben, maar dat is wel vaak een ander soort geur dan de gemiddelde deodorant, douchegel etc. Misschien dat zoiets ook een verschil kan maken?
Succes met uitproberen in ieder geval!
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Ik moet nog een kleinigheidje op mijn lijstje voor kerst zetten. Nu wil ik nog graag een scheerstandaard voor mijn krabber en kwast.
Ik heb een Omega Roma Colosseo met een diameter van 31mm.
Nu zie ik op de site van The Alpha Men redelijk wat Muhle houders (https://www.thealphamen.n.../scheermes-kwast-houders/) die logischerwijze geschikt zijn voor Muhle kwasten.
Ik heb echter het idee dat de Muhle kwasten doorgaans wat kleiner zijn als mijn Omega, gaat mijn kwast er dan wel in passen? Aangezien dit (op de Vergulde hand kwast na) de enige kwast is die ik heb, vind ik het lastig vergelijken.
Iemand de gouden tip voor een scheermes én kwasthouder voor max 25 á 30eu, waar mijn Omega kwast goed in past? Ik heb een voorkeur voor eentje van metaal/RVS. Liefst uit Nederland ivm de levertijd voor kerst.
Wie oh wie?
Anders mogelijk x ergo gamma, hoewel die aan de prijzige kant is.
Die extra dünn mesjes zijn volgens iemand alleen in 1938-1939 geproduceerd.MikeMr2 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:33:
Weten jullie of deze set periodiek duits wo2 is, of eventueel naoorlogs? [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder niks van etiketjes erin?
:strip_exif()/f/image/AvKnVVjvEcArrZeHNI7OMCVb.jpg?f=fotoalbum_large)
Flesjes, 5 stuks, binnen gehad. Maandag ff een 10ml maatcylinder op werk ff zoeken en dan kan het experimenteerfeest beginnenRaymond P schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:54:
Een pompflesje? Dat klinkt enthousiast... Ik heb een druppel of twee nodig en gebruik een 20ml knijpflesje met naalddop.
Een half uurtje voor het scheren ff inmasseren maakt het zo veel makkelijker voor mij.
Heb in het verleden wel eens geprobeerd een haarolie flesje van de vriendin te recyclen, maar dat gaf een druppelende kliederboel door (gok ik) afwijking in viscositeit.
- knip -
Flesje:
https://www.glazen-en-pot...dicijnfles-bruin-161.html
Pompje:
https://www.glazen-en-pot...essen-standaard-5735.html
2ml per druk, 1 of 2 pompjes dus per beurt
Heb het als vaste combi kunnen kopen trouwens
Ja de visco kan misschien wel een ding worden, al staat er bij deze flesjes/pompjes expliciet dat het voor oliën is, zal dus wel los lopen.
[ Voor 18% gewijzigd door Magic666 op 10-12-2022 15:38 ]
Hoe zijn hier de ervaringen van mensen met houten handvatten?
Het is mooi, maar het lijkt me kwetsbaar voor het indringen van vocht aan de uiteinden. Ik zou niet willen dat een houten handvat na een paar jaar aan de uiteinden gaat opzwellen of verkleuren. Daarom heb ik in mijn nog piepkleine collectie de houten handvatten vermeden.
Hmm, meeste houten versies zijn gelakt/geolied, en na elke scheerbeurt even schoon en droog maken is bijna de zelfde doorgang als het schoonmaken van de kop. Laten vallen kan ook voor metalen handvatten het einde zijn, dus dat maakt elkaar niet zo veel. Ik vind wel dat houten (al heb ik enkel kwasten met hout) handvatten prettiger vasthouden, maar dat is, als gebruikelijkmifi schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:21:
Mijn excuses als deze vraag al eerder gesteld is. Ik ben hier pas kort, dus ik heb nog niet alles nagelezen.
Hoe zijn hier de ervaringen van mensen met houten handvatten?
Het is mooi, maar het lijkt me kwetsbaar voor het indringen van vocht aan de uiteinden. Ik zou niet willen dat een houten handvat na een paar jaar aan de uiteinden gaat opzwellen of verkleuren. Daarom heb ik in mijn nog piepkleine collectie de houten handvatten vermeden.
[ Voor 1% gewijzigd door RoosW op 11-12-2022 13:21 . Reden: toevoegingen ]
:strip_exif()/f/image/R2qCooUc3BG5QtieOXgUpPMv.jpg?f=fotoalbum_large)
Even ten aanzien van die Fatip:
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar beide kanten scheren anders, de een wat ingetogen (en vriendelijker) de ander wat woester. Ik moet eens duidelijke foto's maken, maar zo op het oog lijkt het alsof het ingezette mesje aan de ene kant meer uitsteekt als de ander, daar waar ie het verst uitsteekt is ie duidelijk agressiever voor mijn huid.
Net een flesje gevuld met de reeds aanwezig amandelolie, pompje erop en gaan (wel even het slangetje op maat knippen).Raymond P schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:27:
@Magic666 Ik ben wel benieuwd naar zo'n pompflesje! Linkje?
Heb in het verleden wel eens geprobeerd een haarolie flesje van de vriendin te recyclen, maar dat gaf een druppelende kliederboel door (gok ik) afwijking in viscositeit.
Pompt prima, 2 pompjes, pakweg 4ml, is prima. Eerste indruk dus top
Heb je al iets kunnen zien? Ik heb gisteren heel erg naar die van mij zitten loeren, maar met het blote oog zie ik geen verschil tussen de kanten. Jij wel?RoosW schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:24:
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar beide kanten scheren anders, de een wat ingetogen (en vriendelijker) de ander wat woester. Ik moet eens duidelijke foto's maken, maar zo op het oog lijkt het alsof het ingezette mesje aan de ene kant meer uitsteekt als de ander, daar waar ie het verst uitsteekt is ie duidelijk agressiever voor mijn huid.
Ik heb wel gemerkt dat mijn rechterwang anders scheert dan mijn linkerwang, maar dat ligt aan de asymmetrie van mijzelf. De ene wang heb ik waarschijnlijk wat vaker aan iemand toegekeerd dan de andere
[ Voor 5% gewijzigd door mifi op 12-12-2022 10:24 ]
mifi schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:02:
[...]
Heb je al iets kunnen zien? Ik heb gisteren heel erg naar die van mij zitten loeren, maar met het blote oog zie ik geen verschil tussen de kanten. Jij wel?
Ik heb wel gemerkt dat mijn rechterwang anders scheert dan mijn linkerwang, maar dat ligt aan de asymmetrie van mijzelf. De ene wang heb ik waarschijnlijk wat vaker aan iemand toegekeerd dan de andere
:strip_exif()/f/image/iWvVORMUoEt2Kmi4ZZGg8PuW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p29jscmRJl8I9IqSllFYVx3W.jpg?f=fotoalbum_large)
Sorry dat de ene zijde niet heel scherp is, mijn Parkinson heeft me na 7x proberen doen opgeven, dit was het beste dat ik voor elkaar kreeg de rest is enkel nog erger, de vagere afbeelding laat duidelijk (IMHO) meer overlap zien als de andere zijde, genoeg dus om voelbaar te zijn.
Het lijkt er wel op ja. Dat is een interessante innovatie. De gedachte zal misschien zijn dat je de eerste pass met de ene, en de tweede met de andere kant doet. Ik heb het nog nooit eerder gezien, maja, ik heb sowieso nog niet erg veel gezien op dit gebied.RoosW schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:17:
[...]
Sorry dat de ene zijde niet heel scherp is, mijn Parkinson heeft me na 7x proberen doen opgeven, dit was het beste dat ik voor elkaar kreeg de rest is enkel nog erger, de vagere afbeelding laat duidelijk (IMHO) meer overlap zien als de andere zijde, genoeg dus om voelbaar te zijn.
Ik heb twee krabbers die een kleine afwijking (voelbaar) hebben, van eentje kan ik met zekerheid zeggen dat dat is ontstaan nadat 'ie een keertje gevallen is.
- knip -
Tja, ik heb zat andere krabbers, maar deze is betaalbaar, echt betaalbaar, en de goede (?) kant scheert echt perfect en plezierig, de andere is wat ruig, wat dan wel weer werkt om koppige stoppels om hals te helpen, al is meer precisie en voorzichtigheid, en vooral GEEN druk noodzakelijk met die kant.Raymond P schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:30:
@RoosW Daar ligt ook de meerwaarde van de op hoge precisie gefreesde aluminium krabbers.
Ik heb twee krabbers die een kleine afwijking (voelbaar) hebben, van eentje kan ik met zekerheid zeggen dat dat is ontstaan nadat 'ie een keertje gevallen is.
Ik kan bijna 4 stuks Fatip kopen voor 1x een Razorock Gamechanger (afhankelijk waar je hem koopt dan), al is de Gamechanger p84 wel een onwaarschijnlijk comfortabele scheer machine (alleen op de lange duur wat saai, vandaar mijn Fatip uitstapje). Om niet te zwijgen van bijvoorbeeld Charcoal (10x?) en vele andere..
Mja, bestel er nog een en die scheert weer nét anders (nadat je 'm hebt laten vallen
- knip -
Heb gisteren wat mesjes bijbesteld 😬
De staalprijs.
Het is de staalprijs. Staal kost veel energie. Wordt duurder. Vervoer ook. Ik zie de prijzen al stijgen. Ik moet wat voorraad hebben tegen stijgende prijzen. Ja, dat is het. Je weet maar nooit, toch?
Toch?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is nauwelijks een argument voor wie van RAD geniet. 😂Marzman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:29:
Ik heb wel genoeg voorraad tot mijn dood denk ik
Brood bakken helpt. Je moet het deeg insnijden voor het de oven in gaat en daar is een scheermesje perfect voor. Zo kom ik nog eens door de mesjes van Bic heen
Welke stalen mesjes eigenlijk? Ik heb stalen mesjes van Lord nog liggen (die groene doosjes), erg fijn maar ze roesten snel (waardoor ik toch meestal een rvs mesje pak, en ze zijn ook Russisch, ze zullen het staal nu wel voor andere dingen nodig hebbenmifi schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:08:
[...]
Dat is nauwelijks een argument voor wie van RAD geniet. 😂
Brood bakken helpt. Je moet het deeg insnijden voor het de oven in gaat en daar is een scheermesje perfect voor. Zo kom ik nog eens door de mesjes van Bic heen
/▌
Zijn niet alle mesjes van staal? De Chrome/Iridium/Platina/Teflon etc is niet meer dan een coating op het snijvlak, toch?Marzman schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:19:
[...]
Welke stalen mesjes eigenlijk? Ik heb stalen mesjes van Lord nog liggen (die groene doosjes), erg fijn maar ze roesten snel (waardoor ik toch meestal een rvs mesje pak, en ze zijn ook Russisch, ze zullen het staal nu wel voor andere dingen nodig hebben).
Geen idee hoor, ik ben een beginner.
/▌
Klopt, scheermesjes zijn ontzettend handig in de keuken!mifi schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:08:
[...]
Dat is nauwelijks een argument voor wie van RAD geniet. 😂
In onze nieuwe woning zit een keramische kookplaat. Als er iets op een hete pit valt, bakt dat er gelijk op. Een scheermesje is dan (als het eenmaal is afgekoeld) ontzettend handig om dat er weer af te krijgen
Ik pak daarvoor een gebruikt mesje, maar zou natuurlijk ook een nieuw mesje kunnen pakken om sneller door de voorraad heen te komen
Gisteren dit mengsel gebruikt, t.o.v. de 100% amandel olie merk ik eigenlijk geen verschil.Magic666 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:37:
Voor nu staat er dit op het menu:
40% castor olie
25% druivenpit olie
20% jojoba olie
10% amandel olie
5% glycerine
Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik dus gewoon bij de amandel olie.
Verdraaid. Vanmorgen een nieuw mesje ingezet en nu merk ik ook zo'n verschil, maar nu met een Razorock. Het is me nog nooit eerder opgevallen. Ik ben, door jouw post, waarschijnlijk meer op gaan letten.RoosW schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:24:
Wat blijkt?
Bij nadere inspectie is het mesje draaibaar als het in de krabber ligt (zonder dichtgeschroefd te zijn). De gaten in het mesje zijn ruimer dan de pennen van de krabber die erdoorheen steken. Hij is bovendien ook schuifbaar.
Ander mesje vergeleken, maar op het blote oog geen verschil gezien.
Andere krabber, ditmaal Merkur, zelfde type speling, maar ik heb er niet mee geschoren (ik was al geschoren).
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het mesje de ene keer beter ligt dan de andere keer. Het komt erop neer dat de aandrukplaat het mesje in zijn optimale positie moet drukken, maar dat er toleranties zijn, lijkt me goed mogelijk.
Is het bij jou steeds of slechts af en toe?
Ik heb er in de praktijk geen last van, maar het is merkbaar, vooral met een vers mesje.
Steeds, en met dezelfde marges, het verschil is minimaal, maar voelbaar. Ik vind het geen probleem, maar erger moet het dan ook niet worden. Na een kleine markering met een potlood ook gemerkt dat het steeds dezelfde zijde is die iets uitsteekt, dus het moet wel een productie dingetje zijn.mifi schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:18:
[...]
Verdraaid. Vanmorgen een nieuw mesje ingezet en nu merk ik ook zo'n verschil, maar nu met een Razorock. Het is me nog nooit eerder opgevallen. Ik ben, door jouw post, waarschijnlijk meer op gaan letten.
Wat blijkt?
Bij nadere inspectie is het mesje draaibaar als het in de krabber ligt (zonder dichtgeschroefd te zijn). De gaten in het mesje zijn ruimer dan de pennen van de krabber die erdoorheen steken. Hij is bovendien ook schuifbaar.
Ander mesje vergeleken, maar op het blote oog geen verschil gezien.
Andere krabber, ditmaal Merkur, zelfde type speling, maar ik heb er niet mee geschoren (ik was al geschoren).
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het mesje de ene keer beter ligt dan de andere keer. Het komt erop neer dat de aandrukplaat het mesje in zijn optimale positie moet drukken, maar dat er toleranties zijn, lijkt me goed mogelijk.
Is het bij jou steeds of slechts af en toe?
Ik heb er in de praktijk geen last van, maar het is merkbaar, vooral met een vers mesje.
Veel verschil hoef je ook niet te verwachten als je het hooguit een paar minuten geeft om je huid te penetreren.Magic666 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 05:56:
[...]
Gisteren dit mengsel gebruikt, t.o.v. de 100% amandel olie merk ik eigenlijk geen verschil.
Zoals het er nu naar uit ziet blijf ik dus gewoon bij de amandel olie.
Nu heb je eigenlijk gewoon een iets vettere scheerzeep.
Niets mis mee, dat kan geheel op zichzelf ook al veel fijner zijn als je huid van nature wat droog is.
Het bulk van je mengsel heeft vooral ontstekingsremmende en antimicrobiële eigenschappen, als je geen dermatitis of soortgelijke klachten hebt zal dat dan ook weinig meerwaarde bieden.
Heb je dat wel dan gaat er wel wat tijd overheen voordat je veranderingen/verbeteringen zien (mits je de olie dus ff in laat trekken).
- knip -
Ik heb het verschijnsel vanmorgen weer gevoeld en actief gebruikt. Ik draai de krabber afhankelijk van waar ik scheer. De nek, bijvoorbeeld, kan de kant krijgen die iets agressiever is. De plekken waar de groei het stugst is.RoosW schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:27:
[...]
Steeds, en met dezelfde marges, het verschil is minimaal, maar voelbaar. Ik vind het geen probleem, maar erger moet het dan ook niet worden. Na een kleine markering met een potlood ook gemerkt dat het steeds dezelfde zijde is die iets uitsteekt, dus het moet wel een productie dingetje zijn.
Handig dit, eigenlijk.
Nieuwe tactiek.
Verstappen zeep?Lampuhkap schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:18:
foto van Verstappen zeep
Merchandise?
Ik ben benieuwd of het wat is, voor het zelfde geld racet de zeep van je gezicht af.
Scheerspul van een formule 1 coureur. Merchandise vind ik sneu. Maar dat ben ik.
En dat was meer voor mezelf een leuk iets omdat ik daar zelf bij ben geweest.
Volgens mij had je die al een tijdje geleden gepost
Kwast vind ik wel een gaaf design hebben zo (heb je wat specs?)
Ik vind beide top. De naam van de zeep alleen al: under cut.... get it? Under... cut! hehehe, het zal misschien niet zo bedoeld zijn maar ik kan daar wel om lachen.Lampuhkap schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:07:
Het zeep project ben ik zelf bij betrokken geweest. De kwast heb ik destijds custom laten maken.
En dat was meer voor mezelf een leuk iets omdat ik daar zelf bij ben geweest.
En die kwast vind ik juist gaaf. Lekker "lomp" aan de foto te zien. En dat Max er onder staat is prima toch?
Unieke prestatie van die jongen en dan is een custom best op zijn plaats.
Inmiddels zitten we op de 4th Gen. En van iedere generatie behalve de laatste heb ik er 1
En de standaard 3D printed kwasten uit de shop zijn best redelijk geprijst, maar zodra je full custom spul gaat doen, loopt het best in de papieren incl verzending en customs.
https://www.etsy.com/shop/LangleyCityShaveShop
UPDATE: de spanriem met korrel 100 schuurpapier schoon gemaakt na tips uit een japans messenforum
:strip_exif()/f/image/EZngJkRwLjTfGf6SRyABfi9S.jpg?f=fotoalbum_large)
Schoon gemaakt
:strip_exif()/f/image/mDqqh5cfRD152m0UuK9VD2GN.jpg?f=fotoalbum_large)
Opnieuw voorzien van pasta
:strip_exif()/f/image/XOv2aMrhZ2ouK8fry4Phpk9C.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door mutsje op 12-01-2023 21:07 ]
Voor nu gebruik ik een ‘ouderwetse’ Wahl tondeuse maar die moet in het stopcontact en is nogal lomp en zwaar.
In het verleden wel een trimmer van Braun gehad maar merk dat ik daarmee echt lang bezig ben.
Afgelopen vrijdag weer bij de barbier geweest en die gebruikt een kleine tondeuse op accu.
Aangezien daar ook 500 soorten van zijn, wie heeft een goede tip?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Remmington is een aardig merk, niet te duur en werkt prima. Even kijken naar de opzetstukjes wat voor jou het beste passen.Toppe schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:51:
Ik ben opzoek naar een trimmer/tondeuse om de lengte van de baard mee bij te houden. Ik heb het graag rond de 2/3mm lang.
Voor nu gebruik ik een ‘ouderwetse’ Wahl tondeuse maar die moet in het stopcontact en is nogal lomp en zwaar.
In het verleden wel een trimmer van Braun gehad maar merk dat ik daarmee echt lang bezig ben.
Afgelopen vrijdag weer bij de barbier geweest en die gebruikt een kleine tondeuse op accu.
Aangezien daar ook 500 soorten van zijn, wie heeft een goede tip?
This is the Way.
Maar de gouden versie heeft wel een andere 'textuur'. De zwarte is vrijwel zo glad als staal/aluminium, de gouden is korreliger. Tijdens het scheren is dat kleine verschil merkbaar. In tegenstelling tot de zwarte uitvoering voel ik met de gouden uitvoering wat weerstand. De krabber heeft de neiging wat te haperen. En dat kan natuurlijk niet
ItalianBarber raadt af dat ik er zelf mee ga prutsen. Ik vroeg om een tip om het zelf wat te polijsten.
Heeft iemand hier ervaring met dit soort fratsen? Ik overweeg als experiment om de krabber tot het aluminium te polijsten op de contactpunten. Hoe weet ik nog niet
Quasar 24mm Tuxedo HD Knot
DEEP SPACE 24mm 2Band Badger
HERO 24mm Silvertip Badger Knot
Via YAQI Shaving.
Ik gebruik uitsluitend mijn 24mm 2band badger, werkt voor mij het prettigst. Iemand nog belang bij die andere 2 kwasten? Amper gebruikt en liggen hier te verstoffen.
Mooi kwastje ook! Lekkere kleurtjesLampuhkap schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:42:
[Afbeelding]
Hierbij vier ik de return of Mojo Handcrafts! Mijn geliefde kwastenmaker is weer back in action!
Dus wat beter omdat stukje magie te vieren met de meest magische kwast uit zijn handen, de Northern Lights
Danku. Was een duur dingetje, maar worth every pennyrolandos582 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:40:
Vorig jaar 3 kwasten gekocht maar ik gebruik er eigenlijk altijd maar 1.
Quasar 24mm Tuxedo HD Knot
DEEP SPACE 24mm 2Band Badger
HERO 24mm Silvertip Badger Knot
Via YAQI Shaving.
Ik gebruik uitsluitend mijn 24mm 2band badger, werkt voor mij het prettigst. Iemand nog belang bij die andere 2 kwasten? Amper gebruikt en liggen hier te verstoffen.
[...]
Mooi kwastje ook! Lekkere kleurtjes