Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 78 Laatste
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 10:59

Magic666

No one's neighbour!

mwoah, ik krabbel juist terug :P

Ik weet nu aardig wat ik lekker vind en wat niet dus zo lukraak dingen kopen zal ik niet meer zo snel doen ;)
Als voorbeeld: ik heb de nieuwe Henson 2.0 milde versie en ik zal geen andere meer kopen (zolang de krabber het blijft doen natuurlijk en hij in het assortiment blijft).

Qua mesjes idem dito: Personna it is. Voor de zeep ga ik voor de zachte versies, vind ik makkelijker latheren.
Welke een vast waarde wordt ben ik nog niet over uit. (wil eigenlijk de blauwe tube van Proraso nog eens proberen) De rest van de zepen komen wel op en zo niet... dan gaan ze in de verkoop ;)

Pre-shave: Proraso (blauw) all the way.

After shave and balm: Floid (al vind ik ook hier de blauwe versie van Proraso gewoon lekker).
Voordeel: veel bang voor the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Magic666 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:55:
mwoah, ik krabbel juist terug :P

Ik weet nu aardig wat ik lekker vind en wat niet dus zo lukraak dingen kopen zal ik niet meer zo snel doen ;)
Als voorbeeld: ik heb de nieuwe Henson 2.0 milde versie en ik zal geen andere meer kopen (zolang de krabber het blijft doen natuurlijk en hij in het assortiment blijft).
Wat is een Henson 2.0? Ik kan daar niets over vinden. Heb je misschien een link?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 10:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Qi-ahlVEoy79AiyHMJtIGIaRho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZP7eHZtHhvw4Ednq2QjiU51r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

JeeEs schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Wat is een Henson 2.0? Ik kan daar niets over vinden. Heb je misschien een link?
De 2e versie van de Henson AL13. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:16
En welke versie, mild, medium or agressief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Niet online
Heb je hem ook bij GeoFatboy besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@chulin : mild!

@JeeEs nee nee, gewoon in NL bij scheersalon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 08:13:
@chulin : mild!

@JeeEs nee nee, gewoon in NL bij scheersalon.
Volgens mij, enige “improvement” is dat hoeken afgerond zijn, klopt dat, en maakt het zoveel verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De grip is ook iets beter.

Of het zoveel verschil maakt kan ik niet zeggen aangezien de medium 1.0 niet meer in mijn bezit is :P
Maar ik kan me voorstellen dat het iets makkelijker zou moeten glijden.

[ Voor 21% gewijzigd door Magic666 op 28-08-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:48:
De grip is ook iets beter.

Of het zoveel verschil maakt kan ik niet zeggen aangezien de medium 1.0 niet meer in mijn bezit is :P
Maar ik kan me voorstellen dat het iets makkelijker zou moeten glijden.
Volgens mij heeft je vrouw de milde v 1.0? 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKE-00OPhbdapz3xfhm9ZTZP6xA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aJEg8y6eXRfG3KPGRZ6WKFgP.png?f=fotoalbum_large
Weer een ouder exemplaar van Mojo Handcrafts op de kop weten te tikken.
Beetje de voorloper van de Northern Lights serie waar ik er ook al 1 van heb :D

Flinke knot ook. Binnenkort maar eens mee scheren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Volgens mij heeft je vrouw de milde v 1.0? 😉
Klopt maar daar ga ik mij niet mee scheren :P
Vandaar dat ik wel weet dat grip beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:30:
[...]

Klopt maar daar ga ik mij niet mee scheren :P
Vandaar dat ik wel weet dat grip beter is ;)
Beter dan de feather? 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De 2.0 milde versie absoluut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Damn…
Verkeerde keuze voor mij dus…..😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Allebei tevreden toch? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qESfcQoWqt2PEZ15E02mgqsU0LU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9yYBC396UhM4fQmZOpSHR76x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik well..
Voor mij, met de feather, het kan niet beter…. Denk ik 😉
Toch, volgende stap denk ik aan een feather shavette 😱😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:45:
[...]

Ik well..
Voor mij, met de feather, het kan niet beter…. Denk ik 😉
Toch, volgende stap denk ik aan een feather shavette 😱😱
Ja, dat ga je wel leuk vinden :P Feather Kamisori scheer ik nu een poosje mee, is toch ook wel verrekkes lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

hahaha zoals gezegd houdt mijn rabbithole een beetje op.
De 2.0 met Personna mesjes zijn voor mij het beste, feilloos een BBS.

Dus ik kijk echt niet verder op dat gebied. Zoals gezegd kan het met de zeep nog wat kanten op, zolang die maar zacht is. Ik merk dat mijn harde zepen achter in de la belanden...

AS en ASB zal gaan wisselen tussen Proraso blauw en Floïd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Lampuhkap schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Ja, dat ga je wel leuk vinden :P Feather Kamisori scheer ik nu een poosje mee, is toch ook wel verrekkes lekker!
Weet je, ik heb nu alles onder controle… eindelijk 😅
Met een shavette is het gewoon opnieuw beginnen, ik wil het well mar durft ik het nog niet 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:06:
hahaha zoals gezegd houdt mijn rabbithole een beetje op.
De 2.0 met Personna mesjes zijn voor mij het beste, feilloos een BBS.

Dus ik kijk echt niet verder op dat gebied. Zoals gezegd kan het met de zeep nog wat kanten op, zolang die maar zacht is. Ik merk dat mijn harde zepen achter in de la belanden...

AS en ASB zal gaan wisselen tussen Proraso blauw en Floïd.
Een keer maar een saponificio Varesino proberen 🤣🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Kan, is dat een harde zeep?, maar dan pas als de rest op is. En dat duurt echt nog wel ff................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:56
chulin schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:12:
[...]

Weet je, ik heb nu alles onder controle… eindelijk 😅
Met een shavette is het gewoon opnieuw beginnen, ik wil het well mar durft ik het nog niet 😱
Dan begin je toch met een baard lijntje zetten of de bakkebaarden?
Binnen no time ben je gewend aan het gebruik ervan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Magic666 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:30:
Kan, is dat een harde zeep?, maar dan pas als de rest op is. En dat duurt echt nog wel ff................
Jazeker, prijzig maar super kwaliteit, gebruikt ook heel weinig
Raymond P schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:38:
[...]

Dan begin je toch met een baard lijntje zetten of de bakkebaarden?
Binnen no time ben je gewend aan het gebruik ervan.
Ja, ergens moet je beginnen 😉
Lampuhkap schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:47:
[...]

Ik zat te denken aan een feather “clone” om te testen en proberen. Er zijn verschillende opties, oa met de feather mesjes en met “gebroken” DE mesjes, wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
chulin schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:34:
[...]

Jazeker, prijzig maar super kwaliteit, gebruikt ook heel weinig

[...]

Ja, ergens moet je beginnen 😉

[...]

Ik zat te denken aan een feather “clone” om te testen en proberen. Er zijn verschillende opties, oa met de feather mesjes en met “gebroken” DE mesjes, wat denk jij?
gebroken DE mesjes links laten liggen. teveel geklooi, teveel flex in de mesjes. Levert alleen maar meer ellende op dan comfort en zekerheid van waar je mee bezig bent.
Tuurlijk kan het, de Dovo met de inserts bijv is een mooi voorbeeld ervan, maar absoluut niet mijn recommendation.

De Feathers zijn dikkere mesjes, dus bijna geen geflex en daardoor veel stabieler om mee te scheren. Ja het is duurder, maar voor het comfort het dik waard.
De ProGuard mesjes lekker van wegblijven, die zijn tuggy.
Pak de Professional blades (zwart) of deSuper Professionals als je ballen hebt :D (beige)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZk5bQm0tjMOhl8NTYwz-pYJvBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhgkLm8Lvyy7Ktn6xyu5qiXW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:20
Lampuhkap schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:07:
[...]
Pak de Professional blades (zwart) of deSuper Professionals als je ballen hebt :D (beige)
Begrijp ik het goed??? Je ballen moet je dus met de beige mesjes scheren??? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Layumi schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:34:
[...]

Begrijp ik het goed??? Je ballen moet je dus met de beige mesjes scheren??? :)
:D Degene die dat ongeschonden voor elkaar krijgt kan een gratis TFS Tabacco Verde zeepje krijgen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@Lampuhkap Nu denk ik wel dat dat lukt. Maareh, wat voor / hoeveel bewijs wil je zien? :+

- knip -

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:30
Nu een kleine 2 weken aan het scheren met de Muhle R89 en div soorten mesjes maar ik moet zeggen dat ik niet zo,n glad resultaat krijg als bij mn vorige scheersysteem, Boldking, ook mn vriendin klaagt er over ;-)

Is Boldking zo goed of wordt het met de Muhle R89 en bij behorende mesjes nooit zo glad of anders ....?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
ramrodwillem schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:09:
Nu een kleine 2 weken aan het scheren met de Muhle R89 en div soorten mesjes maar ik moet zeggen dat ik niet zo,n glad resultaat krijg als bij mn vorige scheersysteem, Boldking, ook mn vriendin klaagt er over ;-)

Is Boldking zo goed of wordt het met de Muhle R89 en bij behorende mesjes nooit zo glad of anders ....?
Doe je wel 3 passes met het scheren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:04
ramrodwillem schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:09:

Koop eens wat feather mesjes en gebruik die in plaats van de mee geleverde, ik vond dat de beste resultaten geven met de R89, je moet natuurlijk wel leren het apparaat zo te houden dat je goed contact tussen blad en huid hebt, doe het eens in een heel stille ruimte, als je het goed doet, hoor je geritsel, het mesje dat door de stoppels heen snijd, je kunt dan met de hoek experimenteren om uit te puzzelen wat de goede 'stand' is om mee te scheren. Ook het kijken van diverse techniek Youtube videos helpt al vaak erg mee een beter resultaat te krijgen.

En natuurlijk, drie gangen, WTG, XTG en ATG, ik werd met de R89 ook nooit super glad, dat kwam pas met de Fatip Piccolo open kam, maar dat kan best wat bloed opleveren tijdens het leren gebruiken. Hij kan flink happen bij verkeerd gebruik (teveel druk vooral) maar tjonge wat word je daar glad mee!! Oh, mocht je die overwegen (kost geen pukkel) doe dan weer niet de Feather mesjes, kies dan een meer 'middle of the road' mesje, bv een Lord Classic of een van de vele andere iets minder scherpe varianten. Ik vond de Feather onaangenaam in de piccolo, kreeg er geïrriteerde huid van (niet in de R89) maar goed, UEKAZ of YMMV zoals men zegt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-NR4jCuQk1uPjt7QrjA4bYXkPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m4evmwB1d61iHwnIzIfr4pAN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tholuz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 11:17
Vandaag een nieuw zeepje, nieuwe kwast en nieuwe AS gebruikt. Allemaal erg lekker :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBAzVSwz7M5ob_bCj_hRO9mk_-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiwMjVlePcyVy8n0T3Jy5QBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mooi kwastje idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 15:47
Ik ga in oktober naar de US en zie hier vaak zepen voorbij komen die ik vervolgens (hoe hard ik ook google) niet kan vinden in EU, zijn er nou zeeplijnen/merken (over smaak valt niet te twisten dus het gaat me vooral om de kwaliteit) waarvan jullie zeggen dat het de moeite waard is die mee terug te nemen?

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Christian_Ku schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:18:
Ik ga in oktober naar de US en zie hier vaak zepen voorbij komen die ik vervolgens (hoe hard ik ook google) niet kan vinden in EU, zijn er nou zeeplijnen/merken (over smaak valt niet te twisten dus het gaat me vooral om de kwaliteit) waarvan jullie zeggen dat het de moeite waard is die mee terug te nemen?
'
De Amerikaanse markt is veel drukker dan hier en er is HEEL VEEL meer te krijgen dan hier.

En ja, er is genoeg beschikbaar daar wat de moeite waard is, als ik uit mijn persoonlijke voorkeur wat aan mag bevelen, 345 Soap Co. bijv

Mooie niet al te complexe geuren, waar voor je geld als je kijkt naar prijs/hoeveelheid, zeer goede zeepbasis :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 15:47
Ja, je SOTD van laatst inspireerde mijn post! Thanks, zal eens kijken, ik ga naar Cali en veel van de SOTDs die ik hier voorbij zag komen zitten vooral aan de east coast, maar goed, ik heb een adres waar ik naartoe kan laten sturen, dus dat gaat goed komen.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeeEs
  • Niet online
Gisteren de Henson AL13 (2.0) Mild binnen gekregen. Vanochtend gelijk geprobeerd met Personna mesje erin. Personna mesjes werken voor mij eigenlijk altijd goed, in de R89 en in de Gamechanger 0.68 en 0.84.
Tot nu toe was de GC 0.84 inmiddels de standaard geworden met om de drie dagen scheren.
Vanochtend dus (al na twee dagen) de Henson met Personna i.c.m. Proraso Blue pre shave en scheercreme gebruikt. Cold shave met twee passes.
Wow! Gewoon wow!
Al mijn voorgaande combinaties waren niet zó smooth. Glad en nul irritaties!
Niet BBS, maar wel een damn, damn, damn DFS! Met twee passes, nota bene.
Dit is zoals het bedoeld is.
Komende tijd proberen met verschillende producten. Ben benieuwd hoe het gaat met TOBS Jermyn Street en de Stirlings (Sharp Dressed Man/Executive Man/Campania).
Ik ga hem ook een keer met een Feather, Perma-Sharp en Bolsano proberen.
Met dank aan @Magic666 om de Henson 2.0 onder de aandacht te brengen.
Wat een fijn forum is dit toch…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ja ja, jouw reactie was dus exact ook mijn reactie!

De 2.0 met Feathers is voor mij net wel te... Ik hou het lekker bij de Personns's maar laat vooral weten hoe jij andere mesjes vind met de 2.0!

*veer in mijn eigen r**t* :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxcGrYQUYwszakEB-nRqq3jenQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UcWzrafMD7Rm4vXI7fHvKMGd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkSrXcqCOuMVqi6eTYf6qkpDYfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7phhwCgySnIWlDZF1C8OFKY.jpg?f=fotoalbum_large

Zeep als extraatje gekregen bij een bestelling bij mijnbaard, wat een prima zeep! Ruikt heerlijk naar amandel, lathert makkelijk en is zeer slick! Prima zeep voor die prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Magic666 schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:43:
[Afbeelding]

Zeep als extraatje gekregen bij een bestelling bij mijnbaard, wat een prima zeep! Ruikt heerlijk naar amandel, lathert makkelijk en is zeer slick! Prima zeep voor die prijs!
TFS Barbe Rosse <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAmZI0YV1VMEWQChoahEfcEM54o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PkopfnWamynp9dDcATdJcWiD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGzNUxZqQ_OCr1_hm3HnQi5r-UY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KbRXnk5YASmCNGFtRmrkNFe4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:40
Wat zijn goede opties om beschadigingen als gevolg van een onhandige beweging met een net nieuw geplaatst Feather mesje te stelpen? Ik heb aluin, maar dat doet bij kleine dingetjes al niet veel...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Aziraphale schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:32:
Wat zijn goede opties om beschadigingen als gevolg van een onhandige beweging met een net nieuw geplaatst Feather mesje te stelpen? Ik heb aluin, maar dat doet bij kleine dingetjes al niet veel...
Je hebt van die aluin lucifers, die doen het goed :)

https://www.kappersartike...-in-lucifer-map-20st.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRGGEsluW9lC1X-SD7hOw3S7obM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oDMMcJq3dkLpSoRqH2N9fjal.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DecbAjTTBPFgWH9K3J3MG2y4gW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FYWaullHaOWqGEaDOqdqpSeA.png?f=fotoalbum_large

• lax1988
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 17:16
Vandaag mijn bestelling mogen ontvangen via winkel X . Betreft aantal scheerzepen van The Goodfella’s Smile (TGS) van 100ml.

Nu merk ik op dat de inhoud van de scheerzepen tegen valt. Vier stuks zijn maar tot de helft gevuld. Zie foto’s.

Hoort dit zo? Heeft iemand vergelijkbare ervaringen hiermee? Is mijn eerste TGS bestelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKhRgZAPKcluFAYfZ9UdkzrF9q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQacXy2tsyaE03cXMeDQpjku.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XF-q3RuMy-iRG9vzlxvgLsArLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtvT4slKS1xPaSTGllo29ppw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/immNzMsna1yzG7VReWBdd1irejM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDOsjPICMtVVqAnV21O2IuLD.jpg?f=fotoalbum_large

• Lampuhkap
Het komt bij diverse merken wel eens voor dat je short pours hebt.

Als alles niet met machines gevuld word, krijg je idd afwijkingen in hoeveelheid per pot en de ene keer is dat erger als de andere. In principe zou alles rond de 125 gram per pot moeten zitten. Verschillende ingredienten, verschillende gewichten, maar alles zou binnen marge moeten zitten van een paar gram.

Dus zet ze eens op de keukenweegschaal en kijk wat ze doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DO29ul5psfRrUU8f08MxnIbgXAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WW90s2VnWUJE9wLpSZI0vx8U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMROB6kwV-P-m0d3wKet7TtN_WY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U6h83zo7hezPg2x5HdQX7Tjv.png?f=fotoalbum_large

Zo, mijn doorknob ook maar weer eens van stal gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Niet online
Lampuhkap schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:17:
[Afbeelding]

Zo, mijn doorknob ook maar weer eens van stal gehaald :D
Is dat een Henson met een andere handle?
Verandert het gedrag van het geheel daardoor?
Ik heb een scheerhouder waarin hij head-down (vanwege la onder wasbak en kleine kinderen) hangt en de standaard Henson handle heeft geen 'taille' aan de onderkant waardoor hij niet past. Dus ik zit er over te denken om de handle van mijn Gamechanger erop te zetten. Die is aanzienlijk zwaarder (staal vs alu), dus ik twijfel een beetje... Wat zou een licht alternatief zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Yes, dat is een Henson Aluminium Aggressive met een Charcoal Goods Torpedo handle in RVS. Zwaarder handvat vind ik fijner dan dat ding wat er standaard onder zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Lampuhkap Draai je die na gebruik eraf dan? Of gaat dat ook op lange termijn gewoon goed?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Raymond P schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:10:
@Lampuhkap Draai je die na gebruik eraf dan? Of gaat dat ook op lange termijn gewoon goed?
Gaat gewoon prima. Zit al sinds ik m heb zo in elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Hmm nice to know.
Ik kijk met een schuin oog naar de precisie die een alu kop kan bieden maar vrees een beetje voor corrosie en kan niet omgaan met té licht spul.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Niet online
Lampuhkap schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:02:
Yes, dat is een Henson Aluminium Aggressive met een Charcoal Goods Torpedo handle in RVS. Zwaarder handvat vind ik fijner dan dat ding wat er standaard onder zit
Nice! Ik vind zwaarder ook fijner. Ga mijn GameChanger handle er op schroeven. Ook wat meer grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik scheerde al een decennium lang met Gillette sensor excel. 2 bladig, gaan lang mee.

Maar om geld te besparen kijk ik nu naar andere opties.
Ik kom elke week in de lidl, dus nu daar de cien met 5 bladen getest. 5 stuks voor 5 euro.
Voldoet goed . Vind alleen dat ze na een dikke maand wel ietsjes botter worden. Ik scheer mijn gezicht ongeveer 3x per week.

Nu een pakje van 20 cien mesjes met 2 bladen gekocht bij de lidl. Met houder. Was ook 5 euro.
Ben benieuwd.

Lees dat het kruidvat met zijn eigen merk ook goede mesjes heeft, dus die misschien ook eens proberen.

Gewone aftershave ben ik al een tijd afgestapt. After shave balsem zit geen alcohol in, dat is veel beter voor je huid. Tip van mijn buurvrouw, die is schoonheidsspecialist.
Die extra ontsmetting door alcohol is, denk ik, wat overdreven.
Als ik lekker wil ruiken, heel soms, dan gebruik ik Davidoff cool water eau de toilette.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:56
Gisteren heb ik me voor de 1ste keer geschoren met een shavette (Dovo rvs i.c.m. Merkur mesje).
Is toch ff wennen, vooral hoe je de shavette best vasthoudt en met welke hand je welk deel van je gezicht doet.
Maar, resultaat was een superglad velletje. Welliswaar met enkele kleine (te verwaarlozen) sneetjes.
Mijn huid voelde wel iets meer geïrriteerd, maar dat kwam voornamelijk door het geklooi van de 1st keer hanteren van een shavette.
Smaakt naar meer, zeker omdat enkele plekken die met een DE razor wat moeilijker te doen zijn, nu zonder enig probleem glad zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik zie mijzelf met mijn suffe kop ochtends met zo'n shavette zo even een paar mooie littekens maken.
Geef mij maar iets waarbij ik niet zo geconcentreerd hoef te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35

Chiron

Moderator Discord
Ha, damn dit topic. Mijn Abysso scheerzeep is inmiddels ook binnen :D Heb alleen nog niet gekeken hoe vol ie zit. Zal hem straks ook eens op de weegschaal gooien.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:11
Ik dacht dat Shavettes een klap duurder zouden zijn, maar dat valt reuze mee in mijn korte zoektocht. Wel geinig om er bij te hebben en handig voor de plekjes waar een krabbertje net niet lekker bij komt.

Zijn er nog merken die je juist wel of juist niet moet hebben? Wil er dan wel graag één waar reguliere halve DE mesjes in kunnen.
Ik zie dat ze er al zijn voor +/- 30eu van de merken Dovo, GØLD'S en Parker. Gewoon kiezen wat ik mooi vind?

• Raymond P
@B-Real De gehalveerde mesjes geven een erg wisselend resultaat, belangrijk is dat de shavette dan voldoende klemt en DE mesjes niet gebroken maar geknipt worden.
Afhankelijk van het mesje kan je ook wat flex van het mesje verwachten (zeker bij de dunnere), ook niet noodzakelijk prettig.

Als je niet enkel contouren zet kan dat, naar mijn ervaring, al snel irritatie gaan geven. Zowel op de huid als in de hand.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:56
@B-Real In mijn korte zoektocht (reviews, forums, youtube) kwam ik in 1ste instantie uit bij Dovo en Parker om een shavette uit te proberen. Betaalbaar en relatief goede kwaliteit. Keuze bij mij viel op Dovo gezien "made in Europe". Indien je daarna een shavette wil blijven gebruiken, maar een "klasse hoger/beter", kan je het zo duur maken als je wil. O.a. Feather en Kai komen dan op allerlei forums naar voren. Maar zo ver ben ik nog lang niet :)

• B-Real
Raymond P schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:17:
@B-Real De gehalveerde mesjes geven een erg wisselend resultaat, belangrijk is dat de shavette dan voldoende klemt en DE mesjes niet gebroken maar geknipt worden.
Afhankelijk van het mesje kan je ook wat flex van het mesje verwachten (zeker bij de dunnere), ook niet noodzakelijk prettig.

Als je niet enkel contouren zet kan dat, naar mijn ervaring, al snel irritatie gaan geven. Zowel op de huid als in de hand.
Oke, leek mij de praktische oplossing. Immers heb ik de DE mesjes al in huis.

Dan gaan voor de specifieke single edge mesjes (waarvan ik denkdat het letterlijk halve DE mesjes zijn?) of toch de specifieke shavette mesjes?
wiemelen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:48:
@B-Real In mijn korte zoektocht (reviews, forums, youtube) kwam ik in 1ste instantie uit bij Dovo en Parker om een shavette uit te proberen. Betaalbaar en relatief goede kwaliteit. Keuze bij mij viel op Dovo gezien "made in Europe". Indien je daarna een shavette wil blijven gebruiken, maar een "klasse hoger/beter", kan je het zo duur maken als je wil. O.a. Feather en Kai komen dan op allerlei forums naar voren. Maar zo ver ben ik nog lang niet :)
Daar kom ik ook op uit inderdaad.
Ik vind het "leuke" aan de hobby juist dat je een hoop ook voor weinig geld kunt uitproberen. Ook de reden waarom ik een shavette voor +/- 30eu wel een leuke toevoeging vind :)

• Raymond P
@B-Real Geheel begrijpelijk. Ik had dezelfde filosofie. :)

Als je DE netjes knipt dan blijft de rand net zo vlak als de single edge blades, als je ze breekt dan blijft er een opstaand randje staan. Het laatste maakt het recht plaatsen in de houder, wat sowieso al een uitdaging is, een lastige klus.

Advies laat ik aan een ander over, ik kan enkel schrijven uit ervaring.
Ik heb al eens naar een Feather artist club ss (specifiek een kloon) zitten kijken. Wellicht komt die nog een keer, een simpele shavette met halve DE mesje is voor mij (en het contouren van de baardlijn) voldoende.

- knip -

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mijn Abysso ziet er zo uit trouwens. Redelijk vol. Op de foto eerder in het topic lijkt het wel zwart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDQd0uE7x_ifbNdWCFe5PVDlM1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wO2uckMsQEkpLkK1NPGjFiux.jpg?f=fotoalbum_large

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:54
Chiron schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:40:
Mijn Abysso ziet er zo uit trouwens. Redelijk vol. Op de foto eerder in het topic lijkt het wel zwart?

[Afbeelding]
De formule is verandert, ik heb zelf nog een exemplaar met de zwarte zeep erin. ;)

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ha, dus ik ben erin getuind, ik vond het zwarte wel interessant ;)

• Arjantje72
Chiron schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:48:
Ha, dus ik ben erin getuind, ik vond het zwarte wel interessant ;)
Als de zeep maar goed is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSrPVmbLAq2BT_qh5jyLL5Gxj8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rh2wdz1U8ZLpD5SMFyGw0p20.png?f=fotoalbum_large

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gave bowl! #waarvandaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Custom order bij
https://www.etsy.com/shop...tif_nfyfs&order=date_desc

Dit was de allereerste 3D Printed Halloween themed set van 2022 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Dacht al dat de kwast erbij hoorde :P

• Lampuhkap
Magic666 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:02:
Dacht al dat de kwast erbij hoorde :P
Ja ik stond al even op de wachtlijst voor de Halloween sets, dus dit was de eerste. Kwast erbij, schaaltje, stands en wat snoepjes :D

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wel prijzig zo..... en ik neem aan douanekosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Magic666 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:11:
Wel prijzig zo..... en ik neem aan douanekosten?
Ja moet uit Canada komen he :) Dus shipping en idd douane kosten komen er nog bij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG85mZ5XOBEChYNijbypkxqDrag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B48NHgFOtrXtcea5kwEqExFu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB8wWTjzKHXm08rxdVdReDaQKeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysfNNCTnnQQUH2mMq7rRlq5R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g81Vi94aytTbVHkL_K6lmNksMjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjtwswrG3k8rS2qMuTrqU4QI.jpg?f=fotoalbum_large
Ook de wat meer winter geurtjes komen weer van de plank!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyHKU6IYyqo2DEzT7ll2_iK4f5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyRgicGajkvCmT1xzgXd4Ai9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O52TK_qMTvz02RWMV7sgff-thMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ud5m1Pw0noCmNmFpvPeHUyQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oei8dIcMkeG0TAGe6zZvSQh6XzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vN2ygNcbUUVUCQUsh0LoYm4u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik ben en blijf nog een beginner natuurlijk, maar ik verwonder mij over de mesjes die ik heb.

Ik gebruik de Feather 5/5 scherpte en de Muhle 3/5 scherpte. Beide bevallen goed, ik vind alleen dat ik de Feather wel heel snel hun echte scherpte verliezen. Volgens mij vervang ik deze na de 2e of 3e keer. De Muhle is wat minder scherp, maar houdt dat wel langer vast.

Ik moet echt eens gaan turfen hoe lang ik met beide doe. Gisteren volgens mij 4e of 5e scheerbeurt met een Muhle mesje en dat ging prima. Aan het eind in mijn hals toch wel wat irritatie en ook vandaag als ik er over wrijf.

Het kan echter ook komen doordat ik weer eens de Vergulde Hand scheerzeep gebruikte. Ik kreeg daar toch wat minder mooi schuim mee als Proraso Rood die ik veelal gebruik.

Naja, goed excuus om weer eens een scheerzeep en wat mesjes aan te schaffen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chulin
B-Real schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:27:
Ik ben en blijf nog een beginner natuurlijk, maar ik verwonder mij over de mesjes die ik heb.

Ik gebruik de Feather 5/5 scherpte en de Muhle 3/5 scherpte. Beide bevallen goed, ik vind alleen dat ik de Feather wel heel snel hun echte scherpte verliezen. Volgens mij vervang ik deze na de 2e of 3e keer. De Muhle is wat minder scherp, maar houdt dat wel langer vast.

Ik moet echt eens gaan turfen hoe lang ik met beide doe. Gisteren volgens mij 4e of 5e scheerbeurt met een Muhle mesje en dat ging prima. Aan het eind in mijn hals toch wel wat irritatie en ook vandaag als ik er over wrijf.

Het kan echter ook komen doordat ik weer eens de Vergulde Hand scheerzeep gebruikte. Ik kreeg daar toch wat minder mooi schuim mee als Proraso Rood die ik veelal gebruik.

Naja, goed excuus om weer eens een scheerzeep en wat mesjes aan te schaffen :P
Bekende verhaal…
Feather mesjes zijn super scherp, maar bij mij, niet meer dan 3 of 4 scheerbeurten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Logisch tegenvraag is dan, welk mesje moet ik hebben voor dezelfde scherpte maar een iets langere levensduur?
Heb namelijk wel het idee dat ik de scherpte van de Feathers prettig vind.

Al vind ik het ook weer geen ramp om naar 3 of 4 scheerbeurten te wisselen.

Ik heb dus nu de Muhle en Feather mesjes in het assortiment en heb nog een aantal Gilette mesjes die samen met met Gilette DE krabber kwamen. Denk dat ik die laatste de komende scheerbeurt weer eens pak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
B-Real schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:42:
Logisch tegenvraag is dan, welk mesje moet ik hebben voor dezelfde scherpte maar een iets langere levensduur?

Ik heb dus nu de Muhle en Feather mesjes in het assortiment en heb nog een aantal Gilette mesjes die samen met met Gilette DE krabber kwamen. Denk dat ik die laatste de komende scheerbeurt weer eens pak.
Logische vraag maar toch niet so makkelijk om te beantwoorden…
Mesjes zijn heel persoonlijk, afhankelijk van je type huid, je krabber en of zeep.
Imo zijn de nacet zeer goede scherpe mesjes

PS: aan de andere kant, mesjes zijn heel goedkoop 😉

[ Voor 3% gewijzigd door chulin op 03-10-2022 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

chulin schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

PS: aan de andere kant, mesjes zijn heel goedkoop 😉
Dit!
Ik neem gewoon elke keer een nieuwe, voor die 25 of 28 cent ga ik echt niet turven e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 12:13
Ik gebruik mijn mesjes ongeveer 2-3 beurten en dan wordt het vervangen.
Zelf had ik een verpakking van 100 stuks Derby Extra gepakt, die voldoen prima voor mij. Zowel met de safety razor als met de shavette krijg ik het gewenste resultaat.

Als deze beginnen op te raken dan ga ik eens kijken voor misschien een ander merk, maar dat duurt nog wel even :p

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:04
https://nitter.net/EU_Commission/status/1577950352023887874
Dat gaat een hoop merken mesjes doen verdwijnen, Gillette had geloof ik bv Russische fabricage. Gelukkig heb ik nog voor 75+ jaar aan mesjes liggen (ondanks dat ik regelmatig het een en ander weggeef) dus mij zal het niet snel raken, maar als ik wat krap zat zou ik snel in gaan kopen voor de prijzen door het plafond schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
B-Real schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:42:

Probeer inderdaad eens de Nacet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18

LankHoar

Langharig tuig

Weet er iemand een barbier in Utrecht die goed is in het trimmen van langere baarden en betaalbaar? In mijn ervaring is lang niet iedere barbier hier goed in, vandaar dat ik het even vraag voor ik weer 3 barbiers verder ben om een geschikte te vinden :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:20
LankHoar schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:23:
Weet er iemand een barbier in Utrecht die goed is in het trimmen van langere baarden en betaalbaar? In mijn ervaring is lang niet iedere barbier hier goed in, vandaar dat ik het even vraag voor ik weer 3 barbiers verder ben om een geschikte te vinden :)
Monsieur Moustache. Vintage barbier in een oud brugwachters huisje. Check het www. Smullen.
Ben er zelf erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18

LankHoar

Langharig tuig

Layumi schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

Monsieur Moustache. Vintage barbier in een oud brugwachters huisje. Check het www. Smullen.
Ben er zelf erg tevreden over
Ziet er interessant uit. Maar 33 euro voor een baard bijwerken vind ik toch wel vrij prijzig eigenlijk (in Zwolle betaal ik 16,50, maar die kan niet altijd op geschikte momenten voor mij). :o

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

33 Euro enkel voor het bijwerken?? Zo dan.......

Nu heb ik geen baard maar dit lijkt idd wel aan de hoge kant... de hamvraag: wat krijg je voor die 33 Euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSrPVmbLAq2BT_qh5jyLL5Gxj8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rh2wdz1U8ZLpD5SMFyGw0p20.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz6qDBLOoQtZQRxT0fbz1deUPZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfxZGxPx8EnYwkeSbmKN0vAi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:37
Onlangs via via gratis een hagelnieuwe Razorock Lupo gekregen, in de zwart geanodiseerde alu uitvoering. Deze vandaag voorzien van een Lord premium mesje, Goodfella's smile Abysso opgeklopt, en me er heerlijk mee geschoren. Wat een fijn ding is die Lupo. Spiegelglad en geen wondjes bij de eerste poging. Na het scheren wat ouderwetse "Fresh up" gebruikt.

Volgende keer maar weer een SOTD foto maken.
Pagina: 1 ... 70 ... 78 Laatste