Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 69 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 18:26
Millie-ano schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:38:
Wat is er mis met tallow en wat zijn goede of slechte ingrediënten om op te letten ?
Tallow is een dierlijk product. De performance van tallow zepen is meestal wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
yesjohn schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:14:
[...]

Nooit geweten dat deze (ook) op Aventus lijkt. Heb je toevallig de edp?
Nee, de originele va Creed niet, ik heb een “clone”, Zara Vibrant Leather
yesjohn schreef op maandag 11 juli 2022 @ 07:18:
[...]

Tallow is een dierlijk product. De performance van tallow zepen is meestal wel beter.
Misschien in het begin, maar tegenwoordig zijn de veggie zepen ook heel goed, biv. Saponificio Varesino oa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik begrijp nog steeds niet wat het idee is geweest achter de geur van dit product. Het doet mij na al die tijd nog steeds denken aan in het weekend een waszak openen met vieze voetbalsokken. Zo sterk is het niet, maar het blijft een bijzondere basis. Het product gebruik ik dan ook amper. De prestatie van de zeep is wel erg goed, het behoort bij mij tot de beste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euISbwkE8KXpeTPlwqZHGjYhCT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtOCw6jM63r6aDK0eDt6dtBx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 11-07-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Oyster schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:07:
Ik begrijp nog steeds niet wat het idee is geweest achter de geur van dit product. Het doet mij na al die tijd nog steeds denken aan in het weekend een waszak openen met vieze voetbalsokken. Zo sterk is het niet, maar het blijft een bijzondere basis. Het product gebruik ik dan ook amper. De prestatie van de zeep is wel erg goed, het behoort bij mij tot de beste.

[Afbeelding]
Kijk naar de naam…
Open de ding en…. You are in hell 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
SOTD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3PY2sjjtRf1JGwcNOn3GoUwnjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqIQDCqjJ51u60pFKXdILQmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elSKPDAD7Xns-9q-u2HlZRj9do8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHEoVd8aVAbxVGUOUeHnSOHO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3idWWLc6XtONEjR0ye4VrWInMrA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hyTlsqBebpwc399ym6Lfr2Za.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Blijft een heerlijke (en goede) zeep :D

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tholuz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:06
Met vrouw en dochter een weekendje weg en een nieuw zeepje + AS meegenomen.
Zoals de naam al doet vermoeden is hij inderdaad CHILL! Gezicht voelt als een ijsklompje van citroen, heerlijk! Tijdens het opschuimen op het gezicht kwamen er stiekem wat waterige ogen (van geluk of de menthol??)

Top voor op de warme dagen, ook een heerlijke geur 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgPPmu8MpUnZksUlvbl1_s01wWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0vzgLWknSE4CRa4LKCJ0yMD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 15:06
Tholuz schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:08:
Met vrouw en dochter een weekendje weg en een nieuw zeepje + AS meegenomen.
Zoals de naam al doet vermoeden is hij inderdaad CHILL! Gezicht voelt als een ijsklompje van citroen, heerlijk! Tijdens het opschuimen op het gezicht kwamen er stiekem wat waterige ogen (van geluk of de menthol??)

Top voor op de warme dagen, ook een heerlijke geur 😁

[Afbeelding]
Deze zeep heb ik ook, hij is inderdaad erg chill ;). Vooral in de zomer is het lekker verfrissend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Tja, staat er ook op, Glacial, das dus de 'stapel menthol voorbij uit te houden niveau' uitvoering, ik heb die in de sinaasappel versie gehad, maar je ogen en wangen gaan er pijn van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Afgelopen week probeerde ik onder de douche met mijn natte geribbelde en gladde vingertjes een Merkur Future kloon te verstellen van een grote blade-gap naar een kleinere blade-gap. Dat ging niet soepel, dus in mijn oneindige wijsheid zette ik nog even wat kracht bij. De krabber draaide vervolgens wel, maar de kop helaas niet. Nee, mijn duim en wijsvinger remden in het mes de krabber af. :X Be safe out there ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Oyster schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:12:
Afgelopen week probeerde ik onder de douche met mijn natte geribbelde en gladde vingertjes een Merkur Future kloon te verstellen van een grote blade-gap naar een kleinere blade-gap. Dat ging niet soepel, dus in mijn oneindige wijsheid zette ik nog even wat kracht bij. De krabber draaide vervolgens wel, maar de kop helaas niet. Nee, mijn duim en wijsvinger remden in het mes de krabber af. :X Be safe out there ..
Ouch, met al dat water zal het flink gebloed hebben!
Tja, mijn hoofd reden om nooit onder de douche te scheren, helemaal omdat ik met mijn reumatische parkinson vingers ook zonder water en zeep al moeite zat heb om zaken vast te houden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYTFfreRPnbR1v7Qw8n3VqEfreM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w8MepyShJm3wHwMU6a3CzCJf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Nu online
Hmzzz. Varen.... Die ASB moet ik woensdag ook maar weer eens uit de kast halen....

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:09:
Tja, staat er ook op, Glacial, das dus de 'stapel menthol voorbij uit te houden niveau' uitvoering, ik heb die in de sinaasappel versie gehad, maar je ogen en wangen gaan er pijn van doen.
Ik wil graag nog eens de peach glacial in mijn bezit zien te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35
Off topic maar onder het motto weggooien is ook zonde:

Ik heb nog een bijna volle verpakking "Lord Classic Super Stainless" mesjes liggen die mij totaal niet bevallen.
Als iemand ze hebben wil zijn ze voor jou tegen verzendkosten.(enveloppe) of ophalen in Veenendaal.
(nog 18 doosjes van 5 mesjes denk ik)

Ik heb ze gebruikt icm. een Muhle R41 maar ze bevallen me totaal niet. In de regel gebruik ik Bic platinum of Voshkod en die vind ik dan weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 18:26
Ook een beetje off topic.

Gillette staat er om bekend om steeds meer mesjes toe te voegen. Hier is zelfs een sketch over gemaakt door snl.

Vanmorgen zat ik op Kickstarter te kijken en toen kwam ik dit pareltje tegen:

https://www.kickstarter.c...heads-are-better-than-one

Volgend jaar als Fusion Duo in de schappen te vinden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
yesjohn schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:15:

Gillette staat er om bekend om steeds meer mesjes toe te voegen. Hier is zelfs een sketch over gemaakt door snl.

Ik zie de memes al in mn hoofd voorbij komen, dit gaat niet goed _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Magic666

No one's neighbour!

yesjohn schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:15:

Eh.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buHjLzxIqUw1BBLTXj3CfXW9T6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OdeRmXKWXlPVxUZSrT0Te7Tx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
Ik vertelde mijn vader laatst dat ik een nieuwe "hobby" heb, het ouderwets scheren met een krabbertje.

Mijn vader scheert zich, zolang als ik mij kan herinneren al elektrisch, maar toverde zonder te zoeken zijn oude krabbertje, scheerstaaf en oude mesjes maar nog nieuw in de verpakking uit een lade :P

De spullen van mijn opa moeten er wellicht ook nog zijn, daar gaat hij naar op zoek. Hij had ook een scheerkoffer, maar die is jaren terug meegegaan met het grofvuil.

Ik vermoed overigens dat het spul weinig waarde anders dan nostalgisch heeft overigens. Toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Mogelijke goedkoop is duurkoop.

Van mijn synthetische kwast trok ik tijdens het spoelen opeens de borstel van het voetje zonder echt kracht te zetten. De lijm had losgeloten. De haren zaten nog wel bij elkaar, maar de verbinding met het voetje had gefaald, wat ik niet had verwacht.

Ik had wel eens kwasten gezien bij Rossmann (Duitse drogist) en daar zag ik dat ze behalve een synthetische kwast verkochten, ook een zwijnenkwast voor 13 euro. Door de mensen in dit topic was ik benieuwd, dus meegenomen. Stinken de eerste keer, niet normaal, maar daarna viel het mee en ruik je het na een paar dagen nauwelijks meer. Zeep opkloppen gaat goed, alleen heb ik het idee dat ik meer zeep nodig heb voor hetzelfde resultaat in vergelijking met de synthetische. Echter is het grootste verschil hoe ik omga met water. Met de synthetische kon ik met één keer uitknijpen en licht dippen in water, genoeg water hebben voor een goed schuim. Bij het zwijn moet ik tussendoor meerdere keren licht in het water dippen anders blijft de zeep te dik. Dat is verder geen probleem. Alleen iets om gewent aan te raken.

De kwast zelf verliest echter heel veel haren tijdens de scheerbeurt. De synthetische verloor ook een paar haren in het begin, maar hield daar snel mee op. De zwijn blijft maar doorgaan, zo rond de 10 haren per beurt als niet meer. Ik denk dat deze niet goed gelijmd is.

Hoe lang doen jullie met jullie kwasten? Mijn synthetische begaf het na een jaar en mijn zwijn verliest enorm veel haar. Ik scheer mij gemiddeld 4 keer per week. Is goedkoop ook duurkoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:28
@devices Week je de kwasten in warm/heet water? If so: dompel je ze onder?
Een zwijnenharen kwast houdt uiteindelijk ook wel op met het verliezen van haren, maar wordt met de tijd wel steeds zachter. Ik heb er eentje al een jaar of 7 die ik nog steeds gebruik als ik wil exfolieren (maar voor die toepassing eigenlijk aan vervanging toe is).

Je kan ze ook opnieuw inlijmen, daar weet @Lampuhkap vast meer over.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
devices schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:29:
Mogelijke goedkoop is duurkoop.

Van mijn synthetische kwast trok ik tijdens het spoelen opeens de borstel van het voetje zonder echt kracht te zetten. De lijm had losgeloten. De haren zaten nog wel bij elkaar, maar de verbinding met het voetje had gefaald, wat ik niet had verwacht.

Ik had wel eens kwasten gezien bij Rossmann (Duitse drogist) en daar zag ik dat ze behalve een synthetische kwast verkochten, ook een zwijnenkwast voor 13 euro. Door de mensen in dit topic was ik benieuwd, dus meegenomen. Stinken de eerste keer, niet normaal, maar daarna viel het mee en ruik je het na een paar dagen nauwelijks meer. Zeep opkloppen gaat goed, alleen heb ik het idee dat ik meer zeep nodig heb voor hetzelfde resultaat in vergelijking met de synthetische. Echter is het grootste verschil hoe ik omga met water. Met de synthetische kon ik met één keer uitknijpen en licht dippen in water, genoeg water hebben voor een goed schuim. Bij het zwijn moet ik tussendoor meerdere keren licht in het water dippen anders blijft de zeep te dik. Dat is verder geen probleem. Alleen iets om gewent aan te raken.

De kwast zelf verliest echter heel veel haren tijdens de scheerbeurt. De synthetische verloor ook een paar haren in het begin, maar hield daar snel mee op. De zwijn blijft maar doorgaan, zo rond de 10 haren per beurt als niet meer. Ik denk dat deze niet goed gelijmd is.

Hoe lang doen jullie met jullie kwasten? Mijn synthetische begaf het na een jaar en mijn zwijn verliest enorm veel haar. Ik scheer mij gemiddeld 4 keer per week. Is goedkoop ook duurkoop?
Ook met de zwijntjes is er goedkoop spul wat niet denderend is

De beste varkentjes met goede reputatie zijn de Omega en Semogue
Kosten allebei de wereld niet, maar het is kwaliteit :)
Stood the test of time kinda dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Raymond P schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:06:
Een zwijnenharen kwast houdt uiteindelijk ook wel op met het verliezen van haren, maar wordt met de tijd wel steeds zachter. Ik heb er eentje al een jaar of 7 die ik nog steeds gebruik als ik wil exfolieren (maar voor die toepassing eigenlijk aan vervanging toe is).

ik ben geen kenner van werken met epoxy en shit :P beetje secondenlijm zal ongetwijfeld wonderen doen :)

Maar losse handvaten,losse knots en RTV daar heb ik inmiddels wel een beetje mee leren werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
devices schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:29:
s.

Ik heb mijn synthetische kwast al jaren, zonder haarverlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Lampuhkap schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:08:
[...]

ik ben geen kenner van werken met epoxy en shit :P beetje secondenlijm zal ongetwijfeld wonderen doen :)

Maar losse handvaten,losse knots en RTV daar heb ik inmiddels wel een beetje mee leren werken
Ah duidelijk. Ik ging er eigenlijk vanuit dat je een knot eerst verlijmde en dan pas in het handvat monteert.
Maar dat is dus een enkele stap?

Een andere knot in een handvat is dus wat ik hier gelezen heb, niet een ander handvat op een knot.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:58
Fantastisch. Nog zoveel leven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:07
Erm... Vanochtend is het plastic ringetje van mijn Henson krabber bij het schoonmaken in de afvoer verdwenen. Ik ga de sifon straks nog open maken (had even haast), maar weet iemand of dat ringetje essentieel is en of het ook als onderdeel ergens te krijgen is?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Tis maar een rubber ringetje, de Gamma zal het ook vast wel ergens hebben in de vorm van een afdichtingsringetje voor t een of het ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Lampuhkap schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 11:29:
Tis maar een rubber ringetje, de Gamma zal het ook vast wel ergens hebben in de vorm van een afdichtingsringetje voor t een of het ander
Ongetwijfeld, maar heeft het nut?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Aziraphale Het rubbertje nylon ringetje zorgt ervoor dat je de kop niet te strak draait.
Is het noodzaak? Nee. Klagen mag hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 30-07-2022 12:47 ]

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Ik ben op vakantie nu aan het scheren met een vrij random gegrepen krabber (hoofdzaak was dat ie in de Muhle kop beschermer paste) bleek de Seygus Zeppelin te zijn, bevalt uitstekend. Ik heb enkel de kop, met een Maggard handvat er aan, op het moment van kopen was enkel de kop verkrijgbaar. Ik zag dat ze nergens meer te koop zijn, jammer, mij bevalt ie uitstekend, 2 gangen (wtg & xtg) en BBS resultaat, niet verkeerd!
Ik edit er zo nog wel een plaatje bij 😜

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XKzh73Xj459MdxUnQ-s7NqMllw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1G0415K1hVcSHE9Un8JC3Dxj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDfkJoiNKqW1DJhUz5lEdRynRik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sD3HXo4tb72omcgGPoPeYWuq.jpg?f=fotoalbum_large

Op de laatste kun je goed de omgekeerde Smile zien van de Zeppelin.

[ Voor 47% gewijzigd door RoosW op 30-07-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Raymond P schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:06:

In het begin gebruikte ik wel warm water. Ik vulde de gootsteen met water en gooide daar de kwast gewoon in. Het laatste half jaar of iets langer, gebruik ik alleen koud water.

Als ik jullie reacties lees over jaren, dan is het zeker waard om naar wat betere kwaliteit te kijken als de huidige kwast het begeeft.

Tot nu toe goede ervaring met betaalbare mesjes, zeep en houder, alleen de kwasten zijn niet zo goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@devices Zo'n heet water bad wordt exact om die reden afgeraden.
Zelf nooit gehad, maar wel logisch dat uiteindelijk de lijm het begeeft.

Zelf week ik rechtop met enkel de haren onder water. Met een synthetische kwast hoeft zelfs dat niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Nu online
Mijn synthetische houd ik enkel even onder de douche straal (ik scheer mij onder de douche) en schud ik een keer uit. Een das heeft wel even iets meer nodig maar ook echt geen 2 minuten bad is mijn ervaring

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Bij mij staan de kwasten gewoon met enkel de haren onder water zodra ik sta te douchen, zodat (zeker met grote dassen en varkentjes) de haren volledig de tijd hebben om zich te verzadigen met water :D

Nooit gezeur met die dingen :D En jullie weten wel denk ik hoeveel kwasten ik inmiddels heb staan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBIVDrODq525QCOgh0--LlPN6Mo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FG0gkgKiSrxYTKxAqGzUSWBx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke aanbieding bij Rasoigoodfellas, Saponificio Varesino 70th anniversary scheerzeep
https://www.rasoigoodfell...0gr-saponificio-varesino/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Lampuhkap schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:56:

En jullie weten wel denk ik hoeveel kwasten ik inmiddels heb staan :D
Nee want na een stel foto’s zijn wij de tel kwijt geraakt 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWfMnpWAbvJ_JIhtsMDqKw_vGpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2LIW62ZEEanEhVPwbMmcB75E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik scheer mijn hoofd zo goed als dagelijks onder de douche. Dit deed ik altijd met Action Ferrum mesjes, maar dan de flexibele variant, flexibel als in dat het mesje zelf ook kan buigen, net als bij Boldking en de Wilkinson Xtreme3. Helaas zijn de Action-mesjes niet meer te verkrijgen, zonde, want daar deed ik letterlijk weken langer mee dan met de Boldking en de Xtreme3.
De Boldking en de Xtreme3 zijn het eigenlijk net niet voor mij, die kan ik maximaal drie keer gebruiken voor ze bot zijn, en bij niet-buigzame mesjes heb ik een 100% kans op wondjes op mijn hoofd.
Ik Google me suf, maar vind behalve de Boldking en de Xtreme3 geen andere opties voor buigzame mesjes. Heeft er nog iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De Schick Tracer FX Sport Razor (geen idee of die makkelijk te krijgen is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud.thuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:05
BIC Flex misschien.
Zelf geen ervaring mee....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Kepinkh had op Etsy weer wat aanbiedingen, zo jammer dat de verzendkosten zo snel oplopen, ipv het Nederlandse systeem waarbij je tot een x gewicht een vast bedrag betaald, anders had ik er nog wel twee of drie bij besteld.
Deze riekt naar Ananas, dat had ik dus nog niet, en aangezien hij een heel toffe zeep formule heeft die ik heel aangenaam en verzorgend vind scheren kon ik het niet laten..
O ja dat potje ernaast, Olijfolie en bijenwas, om mijn huid op mijn voeten te verzorgen, oud worden zuigt :(
Maandag gaat ie 'onder het mes' ik ben benieuwd, de geur is aanwezig, maar niet erg sterk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGOQtVVj-e3bnOPQ9QvUNHZdla4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZocFQPAmtPrlImAGThhUo8C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Magic666 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:26:
De Schick Tracer FX Sport Razor (geen idee of die makkelijk te krijgen is)
Bedankt voor de tip, maar die zijn inderdaad lastig te verkrijgen.
ruud.thuis schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:35:
BIC Flex misschien.
Zelf geen ervaring mee....
Bedankt, die ga ik eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCUhU8mkH1u8FnUOSSbX0AvLQdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxsyBoFSgnZIKbNcHagiwmgA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
RoosW schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:39:
Kepinkh had op Etsy weer wat aanbiedingen, zo jammer dat de verzendkosten zo snel oplopen, ipv het Nederlandse systeem waarbij je tot een x gewicht een vast bedrag betaald, anders had ik er nog wel twee of drie bij besteld.
Deze riekt naar Ananas, dat had ik dus nog niet, en aangezien hij een heel toffe zeep formule heeft die ik heel aangenaam en verzorgend vind scheren kon ik het niet laten..
O ja dat potje ernaast, Olijfolie en bijenwas, om mijn huid op mijn voeten te verzorgen, oud worden zuigt :(
Maandag gaat ie 'onder het mes' ik ben benieuwd, de geur is aanwezig, maar niet erg sterk.

[Afbeelding]
Alleen voor de verpakking zou je het al kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb een scheerkwast van Vergulde Hand. Prima kwast om mee te beginnen, vandaar ook aangeschaft.

Toch heb ik het idee dat ik hem te kort vind en hij zou qua diameter ook iets groter moeten zijn. Nu is dat laatste wel te vinden, maar de kwasten die ik zo snel bekijk schelen qua lengte allemaal niet zoveel.
Ligt het aan mij zoekkunsten? Is het een speld in een hooiberg? En/of moet ik niet zo klagen en er maar gewoon aan wennen? :P

Iemand die mij op weg kan helpen voor een tweede kwast met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Synthetisch/das/varkenshaar maakt mij (denk ik?) niet zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
B-Real schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:59:
Ik heb een scheerkwast van Vergulde Hand. Prima kwast om mee te beginnen, vandaar ook aangeschaft.

Toch heb ik het idee dat ik hem te kort vind en hij zou qua diameter ook iets groter moeten zijn. Nu is dat laatste wel te vinden, maar de kwasten die ik zo snel bekijk schelen qua lengte allemaal niet zoveel.
Ligt het aan mij zoekkunsten? Is het een speld in een hooiberg? En/of moet ik niet zo klagen en er maar gewoon aan wennen? :P

Iemand die mij op weg kan helpen voor een tweede kwast met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Synthetisch/das/varkenshaar maakt mij (denk ik?) niet zoveel uit.
Zoek op Aliexpress eens op Yaqi, daar heb ik een aantal synthetische kwasten van, en die bevallen werkelijk uitstekend. Van hun varianten vind ik de Tuxedo 'knoop' de fijnste borstel uitvoering, qua stevigheid en zachtheid precies wat ik lekker vind. Ze hebben borstels tot wel 30mm doorsnede, vanaf 22mm geloof ik, dus keuze te over ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ali Express en Oumo, die hebben ook leuke varkentjes in leuke formaten
Boti ook, DS Cosmetic ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Nu online
Anders heeft Apshaveco uit Canada ook geweldige kwasten in veel formaten.
Een goede synthetische is ook de Simpsons Trafalgar T2/3. Zeker de 3 is echt niet te klein :P

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Toch weer de stoute scheerschoenen aangetrokken en de Henson 2.0 besteld....
Vandaag binnen gehad, Jet Black - milde versie.

Net eerste scheerbeurt gedaan met een Personna mesje erin........ wat een lekkere krabber zeg!
De Mühle R106 gaat toch echt plaats maken voor de nieuwe koning!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56
Zijn er nog andere tweakers die net zoals ik kunnen genieten van ASMR filmpjes i.v.m. scheren en knippen?
Het zijn vooral buitenlandse plaatsen waar de opnames gebeuren. De behandeling lijkt ook telkens uitgebreider dan de wet shaves in BE of NL
https://youtu.be/kpGqmIgosPA
https://youtu.be/X7dxWQelTXc
https://youtu.be/oBpElDAP77c

Verder nog een nieuwe zeep in de bus ontvangen.
De geur zit alvast goed. Straks eens uitproberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uV4l4kEW06HNGzyMAkGWpzFFzss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNw6VWnYsTPhaG7ue8umeSra.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Haircut Harry, en zeker degene die je gepost hebt, zijn altijd top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plG2gQ3MD_6JvRAbtTg_VRxpflI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QU23CZVUS4uuMySjzkkUGUXo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iltubpuH7zGZJhS1vn7hkdjt6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3K0BZFToivVJtNwqbvvuaoC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ben opzoek naar een ander scheersysteem, gebruik nu Boldking, aangevuld met Saponificio Varesino Opuntia producten, waar ik op zich tevreden over ben maar wil gewoon eens iets anders uitproberen.

Ik zit te denken aan een Double Edge Safety Razor met de juiste mesjes. Ik zie dat de mesjes een verschillende scherpte hebben, is beginnen met een scherpte 3 aan te raden en dan na wat ervaring te hebben opgedaan verder met 5? Of anders.

Goede tips wat wel en niet te doen hoor ik ook graag, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ramrodwillem schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:31:
Ben opzoek naar een ander scheersysteem, gebruik nu Boldking, aangevuld met Saponificio Varesino Opuntia producten, waar ik op zich tevreden over ben maar wil gewoon eens iets anders uitproberen.

Ik zit te denken aan een Double Edge Safety Razor met de juiste mesjes. Ik zie dat de mesjes een verschillende scherpte hebben, is beginnen met een scherpte 3 aan te raden en dan na wat ervaring te hebben opgedaan verder met 5? Of anders.

Goede tips wat wel en niet te doen hoor ik ook graag, thx
Leuk dat je ook wilt beginnen aan een DE! Daar word ik blij van 8)

Aanrader, haal een sample pack van verschillende mesjes zodat je van alles wat kan proberen.
Iedere huid reageert anders op mesjes en niet iedere baard is even dik, dus alle resultaten zijn een beetje anders. Dus het is een beetje trial-and-error met uitzoeken wat je zelf het fijnst vind :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

Leuk dat je ook wilt beginnen aan een DE! Daar word ik blij van 8)

Aanrader, haal een sample pack van verschillende mesjes zodat je van alles wat kan proberen.
Iedere huid reageert anders op mesjes en niet iedere baard is even dik, dus alle resultaten zijn een beetje anders. Dus het is een beetje trial-and-error met uitzoeken wat je zelf het fijnst vind :)
Precies, haal een sample pack ergens vandaan, ook sommige Nederlandse scheerwinkels kunnen zoiets leveren.

@ramrodwillem En anders drop je maar een PM, het is niet veel moeite een aantal merken mesjes in een enveloppe op de postbus te mikken.

Daar komt bij dat die scherpte index niet echt relevant is voor jouw ervaringen, welke combinatie van krabber en mesje het beste werkt voor jou, kan het horror verhaal van een ander zijn ;)
Begin met een redelijk milde krabber, een Muhle R89 bv.
Later kun je kijken naar wat agressievers als je de 'muscle memory' van krabber gebruik onder de knie hebt.
Bij krabber gebruik (ook bij een Milde) Geen Druk, Geen Druk, Geen Druk..
Anders bloed en irritatie, of althans meestal wel 1 van de twee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Met @RoosW De krabber zelf is minimaal net zo belangrijk.

Als je gedachtegang is dat je met "scherpte 3" minder voorzichtig hoeft te zijn dan 5 moet ik je wel teleurstellen.
Het enige wezenlijke verschil is hoeveel je ervan voelt als je je onverhoopt toch snijdt.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Raymond P schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:10:
Met @RoosW De krabber zelf is minimaal net zo belangrijk.

Als je gedachtegang is dat je met "scherpte 3" minder voorzichtig hoeft te zijn dan 5 moet ik je wel teleurstellen.
Het enige wezenlijke verschil is hoeveel je ervan voelt als je je onverhoopt toch snijdt.
Zeker, ik ben bv een liefhebber van slants, vooral de oude bakelieten versies. Maar ook de moderne vind ik fijn, dat is voor een ieder weer anders, open kam gesloten kam, blade gap, blade exposure, chatter enzovoorts.
Vandaar de R89, de ijzeren middle of the road krabber als start punt.
Eerst maar eens die drie gangen onder de knie krijgen en dan experimenteren.
Krabbers zijn er in zo veel soorten en maten om over types maar helemaal te zwijgen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dank,

net een Muhle R89 met div soorten mesjes besteld bij Mannenzaak.

Net even een video bekeken hoe te scheren met dit systeem, benieuwd hoe het gaat bevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Nu online
Leuk! Weer iemand die een beetje meewerkt tegen de plastic soep ;)
Maar beter nog: het kan een stuk goedkoper zijn als je je kunt inhouden met de zepen en andere zit, maar aangezien je daar al ervaring mee hebt zal dat wel meevallen.
ramrodwillem schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:31:
Dank, benieuwd hoe het gaat bevallen.
Gewoon rustig aan doen de eerste paar keer, het is ook weer geen rocket science. Neem gewoon even de tijd.

Ohw ja, hadden we al gezegd: “GEEN DRUK” :P

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klf6mgjT3Kl9LdolYJ4WLgW_6_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRGWmGFO9HcGvQlk7icpH36P.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nALl2yNiLFAGPbC9yxaQIfjo5Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmawBq2BiWlYjOsj13K5niOz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckUui5Ej2uLyZ9agFi58RskW1oA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQxOda4BG43K0fb0oBNirZrn.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aziraphale
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CR-Aujfv8Qc7ZrZ1fITyUBBJ3QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPgs3nsNBV7IRXfe4opUYvZr.jpg?f=fotoalbum_large

SOTD (of week, maand, jaar. It's all I have. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdM2
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-09-2022
Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb direct ook een vraag voor jullie. Ik zou graag een adjustable safety razor willen, maar ik weet niet zo goed welke.. hebben jullie advies voor mij? ik zat zelf te denken aan max 100 euro.

Groeten,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Adjustable, kwaliteit en redelijk value zou ik zeggen Merkur Futur.

Wel de origineles pakken, niet die knock-offs die nog wel eens last hebben van uitlijnings issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdM2
Heeft u een tip op welke site ik dan het beste kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdM2
Ook hoor ik veel over de Gillette Fatboy, maar vraag ik mij af hoe jullie dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RvdM2 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:20:
Ook hoor ik veel over de Gillette Fatboy, maar vraag ik mij af hoe jullie dit doen?
Voor de Fatboys zal je de 2e hands markt op moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoosW
Lampuhkap schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:11:
Adjustable, kwaliteit en redelijk value zou ik zeggen Merkur Futur.

Wel de origineles pakken, niet die knock-offs die nog wel eens last hebben van uitlijnings issues.
LOL, ik heb de originele & een China namaak, en de laatste is milder en prettiger. Probleem met het basisontwerp van de Futur (en dus ook zijn klonen) is dat ie best lomp is.
@RvdM2 De Merkur 50c is denk ik een betere keuze.
Of anders de Parker Variant, of inderdaad voor de klassiekers gaan, de Fatboy of de Slim bv.

Een simpele Google opdracht later: https://borstelkraam.nl/products/safety-razor-fat-boy

[ Voor 10% gewijzigd door RoosW op 20-08-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Lampuhkap schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Voor de Fatboys zal je de 2e hands markt op moeten.https://www.shavingsociety.com/forum/21-vraag-en-aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdM2
Lampuhkap schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Voor de Fatboys zal je de 2e hands markt op moeten.
Dat begreep ik al, sorry dat mijn bericht niet helemaal duidelijk was. Hebben jullie ook tips voor het aanschaffen. Want zo maar ebay op gaan zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdM2
RoosW schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:55:
[...]

LOL, ik heb de originele & een China namaak, en de laatste is milder en prettiger. Probleem met het basisontwerp van de Futur (en dus ook zijn klonen) is dat ie best lomp is.
@RvdM2 De Merkur 50c is denk ik een betere keuze.
Of anders de Parker Variant, of inderdaad voor de klassiekers gaan, de Fatboy of de Slim bv.

Een simpele Google opdracht later: https://borstelkraam.nl/products/safety-razor-fat-boy
Heeft u ervaring met deze site? want als ik op ebay kijk gaat het al snel over de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RvdM2 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:08:
[...]

Dat begreep ik al, sorry dat mijn bericht niet helemaal duidelijk was. Hebben jullie ook tips voor het aanschaffen. Want zo maar ebay op gaan zie ik niet zitten.
ebay heeft soms best leuke prijzem. Beetjr etten op sluiting van de deurtjes, algehele staat
Zorgen dat het mes netjes square uitkomrnes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
RvdM2 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:10:
[...]

Heeft u ervaring met deze site? want als ik op ebay kijk gaat het al snel over de 100 euro.
Nee, maar ik zie een goede beoordeling bij webwinkel keur, en struikel niet over de klachten. Maar goed, dat moet je zelf maar even uitpluizen, je vroeg de weg, ik wijs alleen naar een mogelijkheid. Bij twijfels gewoon voor een nieuwe parker of merkur gaan, daar kun je je geen buil aan vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door RoosW op 20-08-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb zelf geen Fatboy maar een paar super adjustables (black beauty) en Slims. Deze zijn over het algemeen wat goedkoper dan de Fatboy
Heb er ook twee een onderhoudsbeurt laten geven via deze website https://vintagerazorshop.eu/Contact
Ik zie het niet meer op de website staan zo 123 maar een mailtje is snel gestuurd. Het was niet duur toen ik het deed iets van €25 met verzending, en dan komen nog de verzendkosten naar Spanje er nog bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Aziraphale schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:48:

SOTD (of week, maand, jaar. It's all I have. :+ )
Nog wel.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RvdM2 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:08:
[...]

Ik zou zelf verwijzen naar de markt op Shaving Society,

Daar hebben we best een levendige 2e hands markt :)

Of ga de verschillende Nederlandstalige facebookgroepen af die over het natscheren gaan, er zijn verassend veel scheerders met antiek materiaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdM2
bedankt voor alle reacties. Ik ga toch denk ik eens de fatboy proberen gezien de prijs.

Nu ik toch bezig ben vraag ik meteen even door. Ik gebruik nu een omega 10049, maar ik wil eigenlijk over stappen op een badger en/of synthetisch. stiekem allebei van 1 oeps... Ik zat zelf te denken aan de simpson Trafalgar, maar ik las hier ook wat over de Yaqi, dus daar twijfel ik nu over en voor de badger heb ik geen flauw idee.. iemand een advies voor een badger tussen de 20-40 euro?

Laatste vraag van mij gaat over scheerzepen. Zelf heb ik de 3 Proraso kuipjes, tobs grapefruit, Arko, the goodfellas smile shibusa 2 en een tube van palmolive. Iemand nog een leuke zeep voor max 20 euro? De mitchels wool fat staat al op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
RvdM2 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:12:
bedankt voor alle reacties. Ik ga toch denk ik eens de fatboy proberen gezien de prijs.

Nu ik toch bezig ben vraag ik meteen even door. Ik gebruik nu een omega 10049, maar ik wil eigenlijk over stappen op een badger en/of synthetisch. stiekem allebei van 1 oeps... Ik zat zelf te denken aan de simpson Trafalgar, maar ik las hier ook wat over de Yaqi, dus daar twijfel ik nu over en voor de badger heb ik geen flauw idee.. iemand een advies voor een badger tussen de 20-40 euro?

Laatste vraag van mij gaat over scheerzepen. Zelf heb ik de 3 Proraso kuipjes, tobs grapefruit, Arko, the goodfellas smile shibusa 2 en een tube van palmolive. Iemand nog een leuke zeep voor max 20 euro? De mitchels wool fat staat al op mijn verlanglijstje.
de Trafalgars daar kan je niet mis mee gaan als het gaat om betaalbaar en goed verkrijgbaar en goed presterende syntheten.

Badgers in zo'n lage prijsklasse kan wel, maar dan moet je idd kijken bij de chinezen.
Yaqi maakt, voor wat het kost, echt prima badger kwasten.
Hier in Europa, als je zoekt naar een badger in die prijsklasse, kom je gewoon bedonderd uit, dat is mijn mening iig.

Waar je bij Yaqi voor dat geld goede silvertips of 2 band badger kwasten vind, is het hier in Europa voor hetzelfde geld de karige black badger knots.

Doe jezelf en je portomonee een plezier, en haal voor die prijsklasse een badger bij Yaqi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdM2
Lampuhkap schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

de Trafalgars daar kan je niet mis mee gaan als het gaat om betaalbaar en goed verkrijgbaar en goed presterende syntheten.

Badgers in zo'n lage prijsklasse kan wel, maar dan moet je idd kijken bij de chinezen.
Yaqi maakt, voor wat het kost, echt prima badger kwasten.
Hier in Europa, als je zoekt naar een badger in die prijsklasse, kom je gewoon bedonderd uit, dat is mijn mening iig.

Waar je bij Yaqi voor dat geld goede silvertips of 2 band badger kwasten vind, is het hier in Europa voor hetzelfde geld de karige black badger knots.

Doe jezelf en je portomonee een plezier, en haal voor die prijsklasse een badger bij Yaqi.
Bedankt! Heeft u nog een voorkeur voor een bepaald model? Misschien ook nog wat leuke ideetjes voor scheerzepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
RvdM2 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Bedankt! Heeft u nog een voorkeur voor een bepaald model? Misschien ook nog wat leuke ideetjes voor scheerzepen?
https://nl.aliexpress.com...%2112000020497239716%21sh

Heb ik zelf heel lang gehad, prima dasje voor niet teveel geld :)

Zepen, oh jongen, er is zo veel. 1 van mijn classic favorieten zijn de TFS zepen, simpel, goed geurend, presteren prima en goedkoop. (y) Aanrader

Wil je een stapje omhoog, pak wat van Stirling, iets duurder, maar man man wat een geuren! Kan ik je ook van harte aanbevelen *por por Mountain Man en Varen*

A&E heeft ook veel goed spul, maar wat aan de duurdere kant aan deze kant van het water

PHoenix Artisan Accoutriments, prachtspul en mooie geurtjes!

Als je echt baller wilt, Martin de Candre, franse scheerzeep, zeer natuurlijke geuren. ERG aan de prijs, maar als je ziet hoe lang dat dat spul meegaat (en dat is, als je gewoon van de zeep af de kwast laad en niet uit de pot gaat lopen scoopen) iedere euro waard.

Dat is wat hier in NL allemaal goed te krijgen is :) de Amerikaanse markt is nog veel levendiger, maar ook minder makkelijk om alles hier te krijgen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Ik ben al langer bezig om minder plastic te gebruiken (plasticvrije zeep/shampoo als laaste voorbeeld), en had besloten om mijn Mach 3 in te wisselen voor 'n scheeroplossing met minder afval.

Dit topic was ik al 'ns tegengekomen, en DE leek me de juist richting. Ik hou er van om met de hand te scheren. Iets meer tijd nemen voor 't scheren past goed bij mij: ik hou er van dingen volledige aandacht te geven.

Alleen heb ik in m'n leven heel vaak voordeelverpakkingen Mach 3 mesjes gehaald, en een voorraad goede mesjes weggooien is zonde. Toen ik vorige week eindelijk 't laatste mesje in gebruik nam, kon ik dan toch echt een nieuw mes kopen. Via een webshop een starterssetje gekocht.
Ik gebruikte altijd al een Omega Pura Setola kwast, met zeep en aftershave van de Vergulde Hand. Daarom alleen een krabber en mesjes gekocht:

- Muhle Safety Razor R89 (chroom)
- Bijpassende standaard
- Leren beschermhoesje (voor als ik op reis ga)
- Verschillende merk mesjes

Het pakketje kwam binnen een dag, in een net klein kartonnen doosje zonder tape en met papier als opvulling. Een goed begin als je doel is om minder afval te produceren! maar wel jammer dat ik zonder toestemming op een nieuwsbrief was aangemeld

Gisteravond was 't dan zo ver. Ik was wel wat nerveus (gemaakt) door de handleiding die elke 2 zinnen weer meld dat 't mes zo scherp is, en de waarschuwingen in dit topic ("geen druk!"). Maar na de eerste wang vielen die zenuwen weg en begon ik er plezier in te krijgen. Het geluid van 't op deze manier scheren is echt heerlijk!

Ik had mij een paar dagen niet geschoren, zodat ik goed de haarrichting kon voelen. Eerst WTG, daarna ATG. Op de wangen was dat eenvoudig, maar op de hals voelde het toch niet zo glad nadien (en toegegeven,vond ik 't ook wel een beetje eng). De volgende keer ga ik wat meer aandacht geven aan de hals. De bovenlip is echter nog nooit zo glad geweest, fantastisch. En trots dat ik geen wondjes heb gemaakt bij de "eerste" keer. Het is nog niet overal BSB, maar ik denk met een beetje oefening dat ik daar wel kom.

Ik heb nu het meegeleverde (Muhle) mesje gebruikt, daarna ga ik alle andere merken proberen om te zien of ik verschil ervaar.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Wat doet me dit een hoop plezier om te lezen <3

Dat gladde in de nek enzo, dat leer je wel. Mijn tip, voel even met je vingers hoe je baardgroei loopt op je moeilijke stuk. Omdat geen enkel haartje dezelfde kant op staat, weet je dan dus ook waar bepaalde richtingen met, tegen en dwars op de haren inscheren is. En dan is t gewoon proberen en experimenteren tot het glad is.

Veel succes kerel en welkom bij de club! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
Tip van deze beginner. Mijn eerste keer met een DE ging ondanks de lichte spanning ook erg goed.

De tweede keer was de spanning weg en werd dat vervangen door een klein vleugje nonchalantheid gecombineerd met gezonde enthousiasme, toen was ik toch wel even het aluin blokje nodig op een paar plekken _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Een klein beetje angst houden is niet onverstandig. :P

Ik heb ook een plekje op mijn nek ter groote van een euro munt waar glad krijgen een issue was.
Mocht je hier issues mee blijven houden dan is, met de tijd, een houder met (meer) blade exposure mogelijk een uitkomst, daarmee zit je dichter op je huid.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Vraagje: wil graag een scheerapparaat waar ik stoppeltjes kan laten staan of iets meer dan stoppeltjes. Iemand ervaring daarmee? Heb een OneBlade maar vind het maar lastig om daar de juiste lengte te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@KaiseRRuby Ik gebruik een Moser 1400 daarvoor. Daarmee kan je vanaf 0.7mm in trappen van 0.5mm omhoog. Tot 3mm zonder opzetkam met behulp van de taper.
Moser is (inmiddels) de consumentenlijn van het bekendere Wahl.

Alles met een batterij moet je eigenlijk vermijden.

- knip -

• KaiseRRuby
Raymond P schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:11:
@KaiseRRuby Ik gebruik een Moser 1400 daarvoor. Daarmee kan je vanaf 0.7mm in trappen van 0.5mm omhoog. Tot 3mm zonder opzetkam met behulp van de taper.
Moser is (inmiddels) de consumentenlijn van het bekendere Wahl.

Alles met een batterij moet je eigenlijk vermijden.
Goede tip, die ga ik bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@KaiseRRuby Hij is hier nog in de aanbieding ook: https://www.amazon.nl/Mos...-netvoeding/dp/B002L60XD0

Het is wel een flinke unit als je het vergelijkt met een OneBlade, maar daar wen je (ik) heel snel aan.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZfZYK1yWW4a_Q6G1WRpWuamajw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XXo8ZBgBks5asZgUP7armiSG.png?f=fotoalbum_large

• KaiseRRuby
Raymond P schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:27:
@KaiseRRuby Hij is hier nog in de aanbieding ook: https://www.amazon.nl/Mos...-netvoeding/dp/B002L60XD0

Het is wel een flinke unit als je het vergelijkt met een OneBlade, maar daar wen je (ik) heel snel aan.
Deze meteen besteld, dank!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Wat een luxe scheer attributen komen hier voorbij zeg :o Ik doe m'n kop gewoon met een Philips scheerapparaat en mijn keel/hals/kin met een Gillet Fusion 3 en een bus Gillet scheerschuim dat ik er met de hand op smeer. Enige reden dat ik dat met een scheermes doe is omdat ik heel vroeger een operatie gehad heb en met scheerapparaat over littekenweefsel is niet prettig, scheermesje bevalt daar een heel stuk beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:56
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:29:
Wat een luxe scheer attributen komen hier voorbij zeg :o Ik doe m'n kop gewoon met een Philips scheerapparaat en mijn keel/hals/kin met een Gillet Fusion 3 en een bus Gillet scheerschuim dat ik er met de hand op smeer.
Luxe is relatief.
Als je puur naar de prijs kijkt van een starter DE kit, dan is dit in gebruik toch goedkoper dan Gillette. Zeker als je je wat langer er mee scheert.

De luxe zit vooral in het feit dat er zoveel meer aanbod is in DE houders, mesjes, borstels, scheerzeep, aftershaves etc. ... en dat(bijna) iedereen hier wel een kleine (of grotere) collectie heeft aangelegd door de jaren. Gewoon leuk om te hebben, maar zeker ook veel fijner om mee te scheren. Zorgt telkens voor een mini verwen/welness momentje bij iedere scheerbeurt. 😉😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
wiemelen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:30:
[...]

Luxe is relatief.
Als je puur naar de prijs kijkt van een starter DE kit, dan is dit in gebruik toch goedkoper dan Gillette. Zeker als je je wat langer er mee scheert.

De luxe zit vooral in het feit dat er zoveel meer aanbod is in DE houders, mesjes, borstels, scheerzeep, aftershaves etc. ... en dat(bijna) iedereen hier wel een kleine (of grotere) collectie heeft aangelegd door de jaren. Gewoon leuk om te hebben, maar zeker ook veel fijner om mee te scheren. Zorgt telkens voor een mini verwen/welness momentje bij iedere scheerbeurt. 😉😁
Het is een rabbithole waar je u tegen zegt :D Als je eenmaal begint aan spul upgraden kom je daar heeeel snel achter :D
Pagina: 1 ... 69 ... 79 Laatste